Főoldal Blog Oldal: 336

Culture Cube: kortárs festmények, MINI-k közt

E hónaptól, azaz áprilistól magyar kortárs alkotók munkáinak ad otthont a Wallis Motor Pest márkakereskedése. A Culture Cube kiállítássorozat keretein belül MINI autók között találkozhatnak majd az érdeklődők a magyar kortárs művészeti szcéna tehetségeinek alkotásaival.

A szalon új kezdeményezése Barabás Zsófi képválogatásával indult. A kultikus autó története több mint 50 évre tekint vissza, a márka azonban még mindig töretlen népszerűségnek örvend.

Mára a MINI mögött egy olyan közösség áll, akik a szabad életérzés elkötelezett hívei, mindenük a városi pezsgés és nyitottak a művészetekre. Minderre még jobban ráerősít a Wallis Motor Pest márkakereskedés, és a szalon egy teljesen új oldaláról mutatkozik be: áprilistól nem csak autókat találnak majd a márka szerelmesei az exkluzív MINI Cube bemutatóteremben, de kortárs magyar alkotók munkáit is közelebbről megismerhetik.

„A MINI Cube épülete kialakítását és méretét tekintve is egyedülálló a közép-európai MINI márkakereskedések között. A benne helyet foglaló autókról pedig nem túlzás azt állítani, hogy egytől-egyig műalkotások. Azt gondoltuk, ha van egy kiemelkedő épületünk és benne egy kiemelkedő márkánk, akkor azt nem csak autószalonként, de akár közösségi térként is kihasználhatjuk, ahol többek között művészeti alkotásokat is bemutathatunk ügyfeleink, partnereink és az érdeklődők számára. A ma este megnyíló Culture Cube kiállítássorozat első és egyben nagyon fontos állomása Barabás Zsófi képeinek bemutatása, amely szintén ennek a kezdeményezésnek a része” – mondta el Antal Péter, a Wallis Motor Pest ügyvezető igazgatója.

A Culture Cube elsőként Barabás Zsófi festőművészt látja vendégül, akinek munkái hat héten keresztül lesznek láthatók a Hungária körúti szalonban. A geometrikus elemeket felvonultató festőművész gyakran inspirálódik más országok kultúrájából és látványvilágából, művei pedig már a világ számos pontján kerültek kiállításra Tokiótól kezdve, Tallinon és Rómán át, egészen Londonig. A megszokott galériás környezet után a műkedvelők most egy formabontó helyszínen, egészen új megvilágításból szemlélhetik alkotásait.

„A galériákban, ahol általában kiállítok nagy, letisztult, fehér felületekre kerülnek a képek, így viszont itt vannak az autók a térben, és ez egy nagyon izgalmas kombináció. Azért örülök a lehetőségnek, mert így más emberekhez is eljut az a művészet, amit én csinálok, egy új kontextusban jelennek meg a festményeim. Szerintem aki egy MINI autót választ, annak az sem feltétlenül mindegy, mi kerül az otthonában a falra” – tette hozzá Barabás Zsófi.

A Culture Cube kiállítássorozat megnyitó eseményén a festőművész öccse, Barabás Lőrinc jazztrombitás is zenélt, az est moderátora pedig Csisztu Zsuzsa volt.

2017 zöld autója lett a Toyota Prius Plug-in Hybrid

Immár sorozatban a második éve nyeri el a Toyota egy modellje a rangos World Green Car címet: az e hónaptól már a hazai márkakereskedésekben is elérhető Prius Plug-in Hybrid modellt egy olyan listáról választotta ki a neves nemzetközi szaktekintélyekből álló zsűri, amelyen 12 új világszerte forgalmazott zöld autó szerepelt.

A New Yorki Nemzetközi Autókiállításon került bejelentésre, hogy a rangos World Green Car szakmai elismerés idei díjazottja a Toyota Prius Plug-in Hybrid. Ez már zsinórban a második év, hogy a világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid és hidrogén üzemanyagcellás autóiról ismert Toyota szerezte meg a World Green Car címet: tavaly a Toyota Mirai volt a nyertes.

“Hatalmas megtiszteltetés, hogy a Prius Plug-in Hybrid kapta meg ezt a kitüntetést” – fogalmaz Jack Hollis, a Toyota csoportszintű alelnöke és ügyvezetője. “Egy globális autógyártó számára ez a cím annak bizonyítéka, hogy elismerik: olyan termékeket fejlesztünk, amelyek világszerte érzelmeket ébresztenek a vásárlókban, ugyanakkor a mobilitással kapcsolatos elvárásaiknak is megfelelnek.”

A Prius Plug-in Hybrid modellt egy olyan listáról választotta ki a zsűri, amelyen 12 új zöld autó szerepelt. A döntés során elsőrendű fontosságúak voltak a környezettudatosság szempontjai: a kipufogónál mért károsanyag-kibocsátás, az üzemanyag-fogyasztás és a fejlett hajtási technológia. A Toyota nem számít új szereplőnek a World Car programban, amelyben immár 13. éve vesz részt. A Mirai tavalyi győzelme mellett 2010-ben a Toyota Prius a világ 3 legjobb autójának listájára is felkerült két kategóriában, a World Green Car értékelésben és az Év Autója címért folyó versenyben. A Toyota GT86 is döntős volt a 2013-as Év Autója megmérettetésen, a Toyota iQ 2009-ben került be ugyanebbe a kategóriába, a Toyota Harrier Hybrid pedig 2006-ban szerezte meg a World Green Car címet. z egyes kategóriákban elbírált autókat egy nemzetközi zsűri választotta ki és értékelte; a döntéshozó testület 23 ország (köztük 13 európai állam) 75 legismertebb autós újságírójából állt.

A Prius Plug-in Hybrid hatásosan egyesíti az új, negyedik generációs Prius full hybrid hajtásának előnyeit a több mint 50 kilométeres elektromos hatótávolság kategóriaelső értékével, s így az autó üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,0 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig csupán 22 g/km.

A Toyota új PHV-modellje jónéhány, rendkívül innovatív technológiát is felvonultat, például az elektromos hatótávolságot meghosszabbító napelemes tetőt, az akkumulátor-melegítő rendszert, a rendkívül hatékony hőszivattyús fűtést és a LED-mátrix technológiával kiegészített adaptív automatikus távfény-vezérlést.

A hibrid és plug-in hibrid piac alakulása Magyarországon

Három év alatt megnégyszereződött a környezetbarát hibrid autók értékesítése Magyarországon: míg 2014-ben még csupán 537 hibrid gépjármű talált gazdára hazánkban, 2016-ra ez a szám elérte a 2072 darabot, és az idei évre további, hasonló ívű növekedés prognosztizálható. A húzó márkának a hibrid piacon egyébiránt egyértelműen a technológiát pont idén 20 éve kifejlesztő Toyota, és prémium márkája, a Lexus bizonyult: a tavaly Magyarországon eladott hibrid autók 82,2%-át ez a két márka tette ki. Izgalmas fejlemény ugyanakkor a plug-in hibridek (PHV) értékesítésének – nem utolsó sorban a zöld rendszámnak köszönhető – növekvő részaránya a hibrid piacon belül: ez 2014-ben még csak 2%, 2016-ban már 14,9% volt, abszolút értékben pedig 28-szoros volt a növekedés, hisz 2014-ben 11, 2015-ben 87, 2016-ban 309 darab plug-in hibrid autó talált gazdára összesen idehaza. A frissen díjazott Toyota Prius Plug-in Hybrid kimagasló ár-érték arányával szép szeletet hasíthat majd ki a szegmensből. Jóllehet a zöld rendszám odaítélésének újraszabályozása várható, hogy kiszűrésre kerüljenek a nagy fogyasztású és károsanyag-kibocsátású ám plug-in hibrid technológiával működő modellek, az új Prius Plug-in Hybrid mindössze 1 literes kombinált fogyasztásával, 22 gramm/100 km-es rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátásával, és 50 kilométeres (napelemes tetővel 55 km) tisztán elektromos hatótávjával minden várhatóan továbbra is jogosult lesz rá, ami egyebek mellett ingyenes parkolást, a regisztrációs adó, a forgalomba helyezési illeték és a cégautó adó megspórolását jelenti majd tulajdonosa számára.

A következő évek slágere ugyanakkor várhatóan továbbra is a full hibrid meghajtás lesz, amiben, bár egyre több versenytárs jelentkezik hibrid meghatású modellekkel, a Toyota és a Lexus verhetetlennek tűnik. A japán gyártó hibrid dominanciája egyébiránt a használt autó piacon is megjelenik: csak tavaly 816 Toyota Prius (köztük 115 darab korábbi generációs Prius Plug-in Hybrid érkezett használtan hazánkba.

Nissan e-NV200 modellekkel bővül a brit Harrods járműflottája

Már több mint 100 éve történt, hogy a legendás londoni áruház felvette első elektromos járművet flottájába. Most a Harrods – a 100 százalékban elektromos Nissan e-NV200 kiszállító furgonokkal – visszatér az elektromos járművek technológiájához.

Eddig több mint 27 000 Nissan e-NV200 talált gazdára az európai vállalatok között, és a brit áruház a legújabb vállalkozás, mely zéró emissziós NISSAN e-NV200-akkal bővíti flottáját.

A Nissan a luxusszínvonalú knightsbridge-i áruház előtt adta át a 100%-ban elektromos furgont a Harrodsnak.

A Nissan e-NV200-at kifejezetten a Harrods kiszállítási követelményeinek megfelelően alakították ki. A furgon raktere teljes mértékben hűtött, és egy polcrendszer is beépítésre került, így biztosított a friss élelmiszerek tökéletes körülmények között történő szállítása. A könnyű felismerhetőség érdekében a jármű természetesen megkapta a hagyományos zöld és arany Harrods színeket.

Az e-NV200 170 km-t képes megtenni egyetlen töltéssel*, így könnyedén teljesíthet heti 50 kiszállítást, ami alatt átlagosan 241 km-t tesz meg London területén, és ehhez a Harrodsnak mindössze heti egy töltésről kell gondoskodnia.

Mindössze 0,3 eurós átlagos kilométerenkénti üzemeltetési költségének köszönhetően az e-NV200 egy praktikus megoldás, amely pozitív hatással lesz a városközpont levegőminőségére.

1919-ben a bolt tömörkerekű American Walker elektromos furgonokat használt, majd később a saját maga építette elektromos járműflottával szállította ki áruit londoni ügyfeleinek. Később a benzinmotorok térnyerésével az elektromos furgonok kiszorultak. Azonban a Nissan az új infrastruktúra és technológia kifejlesztésével ismét lehetővé tette, hogy a Harrods teljesen elektromos furgont használjon flottájában.

Guy Cheston, a Harrods média és értékesítési igazgatója elmondta: „Nagyszerű dolog ismét teljesen elektromos Harrods furgont látni London útjain. Mint Nagy Britannia egyik legnagyobb múltú áruházlánca, elkötelezettek vagyunk szénkibocsátásunk és ökológiai lábnyomunk csökkentése iránt.  Szén- és energiagazdálkodási irányelveink kialakítása során a szállítást azonosítottuk, mint az egyik területet, ahol komoly hatást érhetünk el.

Jelentős hagyományaink vannak az innovatív technológiák kifejlesztésében, mind boltjaink belső és az azokon kívüli megoldások terén is. 100 évvel ezelőtt vezettük be első elektromos járművünket, így a Harrods volt az Egyesült Királyság egyik első vállalata, mely teljesen elektromos üzleti flottát alkalmazott. A régi flottánk alkalmazása óta eltelt időben az elektromos járművek technológiája rendkívüli fejlődésen ment keresztül, és immár egy sokkal fenntarthatóbb szállítási megoldássá vált. A Nissan vezető szerepet tölt be az elektromos járműtechnológiában, így az e-NV200 egyértelmű választás volt a számunkra, hiszen fenntarthatóbb és hatékonyabb módon oldja meg napi kiszállításainkat.”

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője ennek kapcsán elmondta: „A vállalkozások Európa minden részén jelentős lépéseket tesznek, hogy csökkentsék környezetünkre gyakorolt hatásukat. Nagy öröm számunkra, hogy egy ilyen ikonikus brit áruházlánc  is elkötelezi magát a zéró emissziós technológia mellett, és az e-NV200-at választja flottájába. A Nissan-nál az intelligens mobilitás program keretében a fenntarthatóbb jövőért dolgozunk, és hiszünk abban, hogy az e-NV200-hoz hasonló zéró emissziós járművek kulcsszerepet játszanak a számos Európai városban problémát jelentő légszennyezettség elleni küzdelemben. A Nissan e-NV200 a modern gondolkodású vállalatokat célozza meg, éppen ezért örömömre szolgál, hogy a Harrods megtisztelt minket bizalmával, és tőlünk kért segítséget a fenntarthatóbb szállítási megoldásainak kialakításában. A Harrods példája megmutatja az európai kereskedőknek, hogyan csökkenthetik szénlábnyomukat elektromos járművek használatával. Mindezt úgy, hogy közben megőrzik azt a praktikusságot és sokoldalúságot, amely például ahhoz szükséges, hogy az árukat kiszállíthassák ügyfeleiknek London területén.”

Az elektromos járművek úttörőjeként a Nissan immár 2010 óta tömegeknek kínál intelligens mobilitási megoldásokat, és immár több mint 290 000 elektromos járművet adott el világszerte. A Harrods egy világszerte több mint 900 vállalatból álló csoporthoz csatlakozik, melyek a Nissant bízták meg azzal, hogy segítse őket a fenntarthatóbb jövő megalkotása felé vezető úton. A Nissan közkedvelt kibocsátásmentes modelljei közé tartozó e-NV200, mely 2016-ban Európa legnagyobb számban eladott elektromos furgonja lett, a többféle díjjal is elismert Nissan Leaf és NV200 modellek legjobb tulajdonságait ötvözi. A zéró emissziós kishaszongépjármű kilométerenként akár 0,03 euróra leszorítható üzemeltetési költségeket és egy feltöltéssel akár 170 km-es hatótávolságot kínál. Ezzel akár a kisebb, akár a nagyobb cégek számára ideális áruszállító lehet, mivel mindamellett, hogy hozzájárul a vállalkozás szénlábnyomának csökkentéséhez, praktikus, megbízható és költséghatékony is.

Futurisztikus enteriőrrel érkezik a Škoda VISION E

A Škoda a 2017-es Auto Shanghai kiállításon mutatja be tisztán elektromos hajtású tanulmányautóját.

A futurisztikus megjelenés bepillantást enged a Škoda új, jövőbeli elektromos járműveinek formai nyelvébe. A karosszéria legfeltűnőbb eleme az ellentétesen nyíló ajtók mellett a B oszlop hiánya. A világos belső térben négy, egyenként kifordítható ülést találunk, amelyek a hiányzó központi alagúttal együtt nagyvonalú térérzetet biztosítanak.

„A VISION E tanulmánnyal bepillantást nyújtunk a Škoda jövőbeli elektromos modelljeinek formavilágába” – nyilatkozta Bernhard Maier, a Škoda vezérigazgatója. „A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid járművek mellett 2025-ig öt tisztán elektromos modellt dobunk piacra. Így minden negyedik autónkat elektromos hajtással kínálhatjuk.”

A hatalmas üvegfelületeknek köszönhetően a VISION E beltere világos és könnyen áttekinthető. A horizontális vonalvezetés következetes használata a belső tér letisztult, világos tagolását és tágas kialakítását hangsúlyozza. A négy független, kagyló formájú ülés az újszerűség jegyében innovatív háttámla megoldással került kialakításra. A hosszú tengelytávnak és a rövid első és hátsó túlnyúlásoknak köszönhetően a formatervezőknek sikerült tágas és kényelmes belső méretekkel felruházniuk a VISION E tanulmányt.

A 20 fokkal elforgatható üléseket kissé megemelték, ezzel is biztosítva a jó kilátást. Az ajtók nyitásakor az ülések kifordulnak, ezzel is megkönnyítve az autóba történő be és kiszállást. Miután az ellentétesen nyíló ajtók elektromosan záródnak, az ülések visszatérnek eredeti pozíciójukba. Az ergonómiailag optimális formatervnek és működésnek köszönhetően a tanulmányautó ezzel az új „Simply Clever” megoldással emeli tovább a járműben utazók komfortját. A Škoda VISION E igazán nagyvonalú térérzetét tovább erősíti az első és a hátsó részeken egyaránt hiányzó központi alagút.

A hagyományos járműadatok megjelenítésére szolgáló vezetőoldali kijelző mellett a Škoda VISION E további képernyőkkel szolgál az utasok számára is. A műszerfal közepén található a központi érintőképernyős kijelző, amelynek segítségével a vezető és mellette helyet foglaló utas a Škoda Connect minden lényeges funkcióját és szolgáltatását láthatja és vezérelheti.

Minden utas saját képernyővel rendelkezik, amely olyan kényelmi funkciókat képes kiszolgálni, mint az információszolgáltatás vagy a szórakoztatás. Az első utas képernyője a műszerfalon kapott helyet, a hátsó utasok kijelzőjét pedig az első ülések háttámlájába építették be. Emellett az utasoknak lehetőségük van a saját érintőképernyőjükön keresztül személyre szabni egyéni szórakoztató programjukat. A vezető mellett helyet foglaló utas a jobb oldali kartámaszban található kezelőszerveket használhatja vezérléshez, a hátsó sorban ezek a két független ülés között kaptak helyet.

Az egyes ajtók belsejében integrált mobil box áll rendelkezésre, ahol az okostelefonok indukciós töltése mellett lehetőség nyílik azok személyes beállításainak, adatainak és információinak az utasok egyéni képernyőire történő továbbítására. A különleges atmoszféráról az ajtók és a műszerfal dekorborításába integrált, tíz színárnyalatban programozható hangulatvilágítás gondoskodik.

A hatalmas csomagtér ajtó alatt a Škoda védjegyeként szolgáló óriási hely áll rendelkezésre a csomagok számára. Az első ülések akár fekvő pozícióba is dönthetők, a maximális térkihasználást és az elérhető legnagyobb kényelmet ekkor a felemelkedő kormánykerék biztosítja.

Lada Granta lett az idei ezredik eladott autó a Duna Autó Zrt-nél

A Duna Autó Zrt. már az első negyedévben értékesítette idei ezredik új autóját. A pár nappal ezelőtt átadott jármű egy lángvörös Lada Granta volt, melyet magánvásárló vihetett haza.

„A magyar piac növekvő aktivitásának köszönhetően idén már jóval korábban elérhettük a bűvös, ezres darabszámot. Cégünk úgy számol, hogy ebben az évben jelentős mértékben bővülhet a hazai piac az újonnan forgalomba helyezett személyautók terén” – jegyezte meg Szabó Emese, a Duna Autó Zrt. értékesítési igazgatója.

A családi vállalkozásként működő Duna Autó Zrt. közel három évtizede foglalkozik újautó értékesítéssel, ennek köszönhetően meghatározó szereplőnek számít Magyarországon. A cég vásárlói között fele-fele arányban vannak magánszemélyek és céges ügyfelek

„Büszkék vagyunk arra, hogy számos magasan kvalifikált vásárlót tudhatunk ügyfeleink között. Továbbá olyan közismert személyiségek is minket választottak, mint Szűcs Judit, Gáspár László vagy Bebe, de a televíziós műsorvezetők és riporterek is bíznak a szakértelmünkben, így például Vámos Erika, Máté Krisztina, Bárdos András és Gönczi Gábor is ügyfeleink közé tartozik” – tette hozzá a Duna Autó Zrt. kereskedelmi vezetője.

Rekordszámú Nissan eladások Európában

A Nissan bejelentette, hogy a (március 31-én véget ért) 2016-os pénzügyi évben Nyugat-Európában 735 725 járművet értékesített a cég, melyek közül 663 718 Nyugat-Európában talált gazdára – ez 6.7 százalékos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest.

A Nissan a Datsun márkával együtt 756 762 járművet értékesített 2016-ban, ez 2,6%-os növekedést jelent a 2015-ös évhez képest. 2017 márciusában pedig összesen 107 592 járművet adtak el, ez 10%-os emelkedést jelent az előző évhez viszonyítva.

Az európai értékesítések növekedési pályán vannak, melyen a Nissan értékesítési számait a 2016-os pénzügyi év során minden fontos nyugat-európai piacon tovább tudta erősíteni, különösen Spanyolországban (+13,3%), az Egyesült Királyságban (+7,5%), Olaszországban (+4,8%), Franciaországban (+4,7%) és Németországban (+4,7%).

A márka európai értékesítéseinek nagy lökést adott az új Micra márciusi bevezetése, mellyel a Nissan ismét élen jár az olyan innovációk terén, melyek mindenki számára elérhetővé teszik a fejlett technológiákat.  A mindig erős crossover modellcsalád továbbra is meghatározó szerepet játszik: az X-Trail, a Juke és az úttörő jelentőségű Qashqai számtalan díjat söpört be a régióban. Kétszámjegyű növekedésével a tavalyi évben bevezetett Navara is várakozásokon felül teljesített.

Csak 2016-ban több mint 270 000 ügyfél döntött a Nissan Qashqai mellett egyedi stílusa, kiemelkedő hatékonysága és fejlett technológiái miatt, ezzel a szegmens piacvezetője új rekordot ért el.

A Nissan elektromos járművei továbbra is nagyszerűen teljesítenek, és a lezárás alatt lévő pénzügyi évben Európában 23 000 darab eladott járművel éves értékesítési rekord dőlt meg. Az előző évhez képest a Leaf eladásai 11%-kal, míg az NV200 eladási számai 19%-kal nőttek.

Paul Willcox, a Nissan európai elnöke az alábbiakat nyilatkozta: „Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleinknek évről-évre többet adjunk – több választási lehetőséget, több értéket, több innovatív és izgalmas terméket. A Nissan kiemelkedik versenytársai közül. Kiváló minőséget kínálunk, folyamatosan újítunk és feszegetjük a mások által mozdíthatatlannak hitt határokat – így történt ez az új Micra esetében is, amelyet már rengeteg vásárló élvezhet. A 2017-es évben is utat mutatunk új technológiáinkkal, mint a Nissan ProPILOT, mely még ebben az évben bemutatásra kerül az új Qashqai-ban.”

A Nissan erős és egységes termékválasztékot alakított ki, amelynek eredményeként európai gyártóüzemei évről évre termelési rekordokat döntenek. A Nissan 2015-ben 660 000 járművet gyártott Európában, ebből több mint 507 000 a sunderlandi gyárban készült.

A 2016-ÖS PÉNZÜGYI ÉV FONTOSABB EREDMÉNYEI

SPANYOLORSZÁG: 5,1%-os piaci részesedés – A legnagyobb növekedés az eladásokban 2005 óta. A Spanyol piacon a Nissan a 8. helyet foglalja el a márkák rangsorában, az ázsiai márkák között vezető helyen áll.

EGYESÜLT KIRÁLYSÁG: 5,7%-os piaci részesedés – Az eladások immár 8. éve folyamatosan nőnek, az értékesítési mennyiség 7,5%-kal nőtt

OROSZORSZÁG: 6,1%-os piaci részesedés – A legkeresettebb modellek a Qashqai, az X-Trail és az Almera

OLASZORSZÁG: 3,2%-os piaci részesedés – A legkeresettebb modellek a Qashqai, a Micra és az X-Trail

NÉMETORSZÁG: 2,2%-os piaci részesedés – 2000 óta a legmagasabb piaci részesedés Németországban

MAGYARORSZÁG: 3,6%-os piaci részesedés  – A legkeresettebb modellek a Qashqai, a Juke és a Navara

1977 óta, negyven éve tanítja a BMW a vezetés élményét

1977 áprilisában a BMW az autógyártók között elsőként indította útjára professzionális vezetéstechnikai tréningjét, amelynek speciális ágazatai öt kontinens több mint harminc országában ma már évente százezernél is több ügyfél vezetési képességeit fejlesztik.

Szinte napra pontosan negyven esztendővel ezelőtt a BMW a világ első olyan autógyártójává lépett elő, amely minden sofőrnek megadta a lehetőséget arra, hogy professzionális vezetéstechnikai tréningek keretében továbbfejlessze vezetési képességeit. A kezdetekben mindössze tucatnyi ügyfél számára megrendezett képzéscsoport 2011-től a BMW Driving Experience és a MINI Driving Experience mottók alatt gyűjti csokorba a speciális oktatások hozzávetőlegesen negyven különböző fajtáját, amelyeken évről évre több mint százezer ember sajátítja el a vezetés páratlan élményét. Legyen szó akár jégmezős irányításról, havas driftelésről, az ideális ívek felfedezéséről vagy festői tájak bebarangolásáról, a BMW és a MINI vezetéstechnikai tréningjei rendkívül széles spektrumban várják a sofőröket – a kezdőktől a legtapasztaltabbakig.

Az intenzív képzések vezérelve az elmúlt negyven évben mit sem változott: megtanítani a résztvevőket arra, miként váljanak eggyé az autóval, hogyan viselkedjenek a legkülönbözőbb – és legtöbbször kritikus – vezetési szituációkban, miként tartsák minden pillanatban kontroll alatt a járművet és hogyan lépjék át saját vezetéstechnikai határaikat.

A BMW és a MINI változatos képzései mellett a bajor gyártó a motorkerékpáros ügyfeleknek és egyedi megrendelőinek is kínál vezetéstechnikai tréningeket. Ez utóbbi a BMW Customised Experience név alatt bárkinek megadja a lehetőséget arra, hogy a BMW Group tetszés szerint kiválasztott modelljeivel és profi instruktoraival az általa választott helyszínre hívja az egész napos speciális tréninget.

A BMW Group vezetéstechnikai tréningjei a következő főbb elemeket kínálják:

BMW Driving Experience:
BMW Safety Experience: biztonságos vezetés minden szituációban – friss jogosítvánnyal rendelkezőknek is
BMW i Experience: vezetéstechnikai tréning a BMW i3 tisztán elektromos kisautóval és a BMW i8 plug-in hibrid sportautóval
BMW M Experience: versenypályás oktatás és drift-tanfolyam a BMW M divízió sportmodelljeivel
BMW Snow and Ice Experience: vezetéstechnikai tréning havas és jeges felületen Ausztria és Svédország tájain
BMW Tour Experience: exkluzív körutazás Namíbia és Dél-Afrika tájain a BMW X5 modellel
BMW Professional Driver Experience: speciális vezetéstechnikai tréning a legprofibb sofőröknek
BMW Riding Experience:
BMW On Road Experience: vezetéstechnikai tréning két keréken
MINI Driving Experience:
MINI Driving Experience: vezetéstechnikai tréning a MINI modelljeivel
BMW Customised Experience (személyi instruktorokkal):
BMW Customised Experience: vállalati eseményekre, csapatépítő tréningekre és egyedi megrendelésekre „házhoz hívható” vezetéstechnikai tréning személyi instruktorokkal, minden tekintetben az ügyfél igényei szerint

Instruktor-képzés

A BMW és a MINI leendő vezetéstechnikai instruktorainak egy rendkívül szigorú kiválasztási folyamatot követően, először egy komplex képzésen kell részt venniük, amely után kiváltképp magas elvárásoknak kell megfelelniük. A széleskörű műszaki szaktudás, a magas szintű vezetési képesség és a BMW Group modelljeinek magabiztos kezelése mellett a leendő instruktoroknak közérthetően, gördülékenyen és hatékonyan kell tudniuk kommunikálni a szakterületüket érintő kérdésekben, a BMW Group ezért az instruktor-képzés résztvevőit oktatási, segítőkészségi, hitelességi és pszichológiai szempontokból is részletekbe menően megismeri, majd továbbképzi. A BMW és a MINI leendő vezetéstechnikai instruktorai az átfogó képzés során azt is megtanulják, hogyan ismerjék fel azonnal az ügyfelek erősségeit és gyenge pontjait, és eszerint miként tanítsák őket annak érdekében, hogy vezetési képességük fejlődése már az első tréning után kézzelfogható legyen.

Nemzetközi jelenlét

A BMW jelenleg öt kontinens több mint harminc országában kínál ügyfeleinek vezetéstechnikai tréningeket. Szakmai iránymutatásaival a BMW M divízió világszerte számos helyi autóklubot, autósiskolát és vezetéstechnikai tréninget támogat, azon kimagasló vállalkozások pedig, amelyek kialakítás, felszereltség, elhelyezkedés, biztonság és minőség terén egyaránt megfelelnek a BMW Driving Experience magas szintű szabványainak, hivatalos partnerként a BMW nemzetközi vezetéstechnikai hálózatához is csatlakozhatnak. A bajor gyártó 1997 óta a BMW Instruktor Akadémián képzi ki nemzetközi hálózata professzionális vezetéstechnikai instruktorait, akik az átfogó, intenzív oktatás sikeres elvégzését követően „Hivatalos BMW M-partner” igazolást kapnak. A BMW Driving Experience 2015 óta Hollandiában és az Egyesült Államokban is professzionális szintű, önálló létesítményekkel van jelen, Spartanburg és Palm Springs után pedig a tengerentúlon és a világ számos pontján hamarosan újabb és újabb hitelesített vezetéstechnikai központok nyílnak meg.

Rohamtempóban fogy a LADA Vesta Magyarországon

Bő egy hónappal ezelőtt mutatkozott be a LADA Vesta hazánkban. A modell gyorsan szimpatikussá vált a magyar vásárlók körében. Hatásos volt az entré, négy hét alatt száz Vestát adott el az importőr. Érthetőnek tűnik a dolog, az autó szép, jó és az ára is igen kedvező.

Március elején indult el az új LADA Vesták értékesítése, a szalonokat pedig azonnal megrohamozták az érdeklődők. Nem csoda, hiszen több mint egy éve indult el az oroszországi gyártás, így hatalmas várakozás előzte meg a valóban minden szempontból új modell érkezését. Az érdeklődés, az autó alaposabban megismerése után, a legtöbb esetben gyorsan konkrét vásárlássá alakult. Az autó formája merész, nem nélkülözi az egyedi megoldásokat. Belül kiváló minőségű anyagok, szemet vonzó műszerfal és számos extra várja az érdeklődőt, a vezetési élmény pedig csak egy dologban hasonlít a korábbi modellekhez, a motor és a futómű itt is elnyűhetetlen.

A legtöbb autó Budapesten és Nyugat-Magyarországon talált gazdára, de országszerte hatalmas az érdeklődés a Vestára, ami a többi modellt is magával húzza. Háromszázötven felett jár már az idén értékesített Ladák száma.

„Nagyon örülünk, hogy a tavalyi sikerek után, így zártuk az első negyedévet. Az új Vesta érkezése egyértelműen megkoronázta a LADA márka hazai bevezetését. A Vesta valóban a LADA új és vonzó arca, ár/érték arányban pedig kevesen tudnak ilyet a hazai piacon. Arra számítunk, hogy az évvégéig megsokszorozzuk a villámgyorsan elért száz darabot” – tette hozzá Markó Zoltán, a LADA projektigazgatója.

Kilencvenedik születésnapját ünnepli a Volvo, indul az új XC60 gyártása

A Volvo ebben a hónapban megkezdi az új generációs XC60 középkategóriás szabadidőjármű gyártását a svédországi Göteborgban.

Az új XC60 első példánya pontosan 90 évvel azután fog kigördülni a gyárkapun, hogy 1927. április 14-én elkészült a világ első Volvója, az ÖV4.

Ez az első Volvo összesen 275 példányban talált gazdára, ami még abban az időben is szerénynek számított. Az új XC60 a Volvo kilencven éves fennállásának egyik legsikeresebb modelljét váltja.

Új XC60 lép a régi helyére

Az eredeti Volvo XC60 valóságos fogalommá vált, 2008-as bemutatkozását követően minden egyes évben folyamatosan nőttek a modell eladásai. Bemutatkozása után kilenc évvel Európa legnagyobb számban eladott középkategóriás prémium szabadidőjárművévé nőtte ki magát.

A kifutó XC60 jelenleg a Volvo globális forgalmának mintegy 30 százalékát teszi ki; az első generációs XC60 összesített eladásai ebben a hónapban átlépik a bűvös egymilliós darabszámot.

„A Volvo rendkívül büszke hagyományaira. Az elmúlt 90 év izgalmas volt, ám a fennállásunk egy évszázados jubileumáig hátralévő tíz év talán minden eddiginél izgalmasabbnak ígérkezik, hiszen az iparág most áll át az autonóm mobilitásra, az elektromos meghajtásra és a konnektivitásra” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója, majd így folytatta: „Az új XC60 sok szempontból ezeket a trendeket testesíti meg.”

Az új XC60 is minden idők egyik legbiztonságosabb autója. A legmodernebb biztonsági technológiákat vonultatja fel, így az új Frontális ütközést elkerülő rendszert, amely a kormányzásba beavatkozva segít elkerülni a szembejövő autóval való ütközést.

A Volvo félautonóm vezetőtámogató rendszere, a megfelelően felfestett útszakaszokon 130 km/óráig automatikus kormányzásra, gyorsításra és lassításra képes Pilot Assist opcióként rendelhető az új XC60 szabadidőjárműhöz.

Az új XC60-ast mostantól fokozatosan vezetik be a különböző világpiacokon, így a Volvo várhatóan 2017-ben ismét eladási rekorddal zárhatja majd az évet.

90 éves jubileum

A Volvo alapítója, Assar Gabrielsson az autóipari beszállítóként is tevékenykedő svéd SKF csapágygyártó értékesítési osztályán dolgozva rálátással bírt a folyamatosan növekedő észak-amerikai és európai autóiparra, és úgy ítélte meg, volna kereslet egy svédországi autógyártóra.

Bőséges mennyiségű, kiváló minőségű acél, olcsó munkaerő és magasan képzett mérnökök – Svédországban mindhárom rendelkezésre állt, így végül sikerült rábeszélnie az SKF vezetőségét, hogy hozzanak létre egy autóipari vállalkozást, amelyet Volvo AB-nek kereszteltek el.

Svédország első sorozatgyártású autója meglehetősen konvencionális darab volt, amely magán viselte az amerikai dizájn hatását, váza kőris- és bükkfából készült, 1,9 literes, oldalt szelepelt motor hajtotta, kerekei pedig faküllős kialakításúak voltak.

Az autó egyetlen színkombinációban: sötétkék fényezéssel, fekete sárvédőkkel volt rendelhető.

Az elmúlt 90 évben bekövetkezett változások ellenére egy dolog mindvégig változatlan maradt: a vállalat azon elkötelezettsége, hogy a világ legbiztonságosabb autóit gyártsuk.

Az új MINI John Cooper Works Countryman kivételesen sportos és sokoldalú

A MINI Countryman második generációja a nagy múltú brit prémiummárka valaha készült legnagyobb és legsokoldalúbb modellje, amely a legújabb MINI John Cooper Works paletta kirobbanóan dinamikus erőforrását is megkapja.

A MINI John Cooper Works Countryman orrában a MINI eddigi legerőteljesebb sorozatgyártású motorja dolgozik, 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítménnyel, amely az alapfelszereltség részeként kínált ALL4 intelligens összkerékhajtással és a sportosra edzett járműkarakter sokszínűségével kiegészülve új dimenzióba emeli a MINI John Cooper Works modellek vérpezsdítően lendületes vezetési élményét – a versenypályákon, a hétköznapok útjain és az ismeretlen terepeken egyaránt.

Az új MINI John Cooper Works Countryman (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 169 gramm / km) az alapfelszereltség részeként kínált hatsebességes manuális váltóval és az opcionálisan elérhető nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval is 6,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely 0,8, illetve 0,7 másodperccel előzi meg a MINI Cooper S Countryman ALL4 hasonló értékét. Az új MINI John Cooper Works Countryman kivételesen lendületes teljesítménye a nagyobb tempókról indított kigyorsításokban, a páratlanul agilis kanyarvételekben és a letaglózó lassulási erőkben egyaránt tetten érhető. Mindez a teljes MINI John Cooper Works modellpalettát átható, több évtizednyi motorsport-tapasztalatból kifejlesztett széleskörű versenycsomagnak köszönhető, amelynek nem csupán az erőteljes benzinmotor és az intelligens összkerékhajtás, de a 18”-os MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsákkal és Brembo sport fékrendszerrel felszerelt sport futómű, a légellenállást minimalizáló aerodinamikai megoldások, az optimális mennyiségű hűtőlevegőt szállító karosszéria-kialakítás és a MINI John Cooper Works sportülésekkel felszerelt, típus-specifikus utastér is része. Az új MINI John Cooper Works Countryman prémium kompaktok között betöltött egyedülálló státuszát a bőséges alapfelszereltség nyomatékosítja tovább, MINI vezetési üzemmódokkal (MDM – MINI Driving Modes), LED-technológiás első fényszórókkal, kulcs nélküli nyitást, indítást, leállítást és zárást kínáló Comfort Access funkcióval, valamint MINI Visual Boost rádióval.

Az új MINI John Cooper Works Countyman: tények és számok

Négyhengeres, turbófeltöltésű benzinmotor 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítménnyel és 350 Nm csúcs forgatónyomatékkal.

Maximális hatékonyság szerint optimalizált ALL4 intelligens összkerékhajtás már az alapfelszereltség részeként.

Sport futómű Brembo fékrendszerrel és 18”-os MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsákkal.

Több évtizednyi motorsport-tapasztalatból kifejlesztett MINI John Cooper Works versenycsomag a motor, a futómű és az aerodinamikai megoldások tökéletes harmóniáját kínálva.

A MINI Cooper S Countryman ALL4 modellnél 0,8 másodperccel gyorsabb, mindössze 6,5 másodperces 0-100 km/órás gyorsulás, végsebesség 234 km/óra.

Típus-specifikus MINI John Cooper Works aerodinamikai csomag az első lökhárító kivételesen nagy légbeömlőjével.

Típus-specifikus utastér MINI John Cooper Works sportülésekkel.

Exkluzív alapfelszereltség LED-technológiás első fényszórókkal, MINI vezetési üzemmódokkal (MDM – MINI Driving Modes), valamint kulcs nélküli nyitást, indítást, leállítást és zárást kínáló Comfort Access funkcióval.

Öt teljes értékű ülés, valamint az elődmodellhez képest jelentős mértékben megnövelt helykínálat és minden korábbinál ötletesebb elrendezés az utastérben, illetve a csomagtérben.

Személyre szabott MINI Connected szolgáltatás-paletta, amely a hétköznapok mobilitását és a hosszabb utazásokat egyaránt egyszerűbbé teszi.

Még több erő, még több hely és még nagyobb élmény – tereptől függetlenül

Az új MINI John Cooper Works Countryman a brit prémiummárka első, kompakt mezőnybe tervezett és már az alapfelszereltség részeként ALL4 intelligens összkerékhajtással felszerelt élsportolójának utódja. Az új modell minden tekintetben érettebb karaktere nem csupán a 10 kilowattnyi/13 lóerőnyi teljesítmény-többletben és az ALL4 intelligens összkerékhajtás maximális hatékonyság szerint optimalizált változatában, de a külső és belső méretek jelentős növekedésében, a még intelligensebb megoldásokban és a minden korábbinál ötletesebb funkcionalitásban is megmutatkozik. A mintegy 17 centiméterrel hosszabb és 3 centiméterrel szélesebb karosszéria alatt a tengelytávolság 7,5 centiméterrel növekedett, így az utastér és az öt teljes értékű ülés helykínálata is tekintélyes fejlődésen ment keresztül. Az alapesetben 450 literes csomagtér a hátsó üléssor ledöntésével egészen 1 390 literig bővíthető, amelynek köszönhetően az új MINI John Cooper Works Countryman nem csupán vérpezsdítően sportos vezetési élményt, de sokoldalú hétköznapi használhatóságot és páratlanul egyedi funkcionalitást is kínál – legyen szó akár versenypályás tempózásról, terepezésről, hétköznapi közlekedésről vagy hosszabb utazásról.

Sanghaji világpremier és tavaszi piaci bevezetés

Az új MINI John Cooper Works Countryman a 2017. április 21-28. között megrendezendő Sanghaji Autószalonon ünnepli világpremierjét, a sorozatgyártásban kínált első példányok pedig már idén tavasszal megérkeznek az utakra.

Több évtizednyi motorsport-tapasztalatból kifejlesztve

Az új MINI John Cooper Works Countryman legkorszerűbb járműtechnológiai innovációit teljesítményre, menetdinamikára és agilitásra optimalizált, típus-specifikus műszaki megoldások egészítik ki, amelyeket a motorsport élvonalában eltöltött több évtizednyi versenytapasztalatra építkezve fejlesztettek ki a mérnökök. A klasszikus Mini már 55 évvel ezelőtt elhódította első arany serlegét, amikor a Mini Cooper a Brit Túraautó Bajnokság dobogójának legfelső fokára gurulhatott fel. A legendás sportautó-tervező, John Cooper neve ezt követően örökre egybeforrt a brit gyártó motorsport-sikereivel és a hétköznapok útjain kínált lélegzetelállító vezetési élménnyel.

Pontosan 50 évvel azután, hogy a klasszikus Mini harmadszor is diadalt aratott a Monte Carlo Ralin, az új MINI John Cooper Works Countryman újabb fejezetet nyit a brit prémiumgyártó motorsport-sikertörténetében. A sokoldalú négykerekű vadonatúj élsportolója kiváló műszaki alapot nyújtott a MINI és az X-raid istálló közösen kifejlesztett tereprali-versenyautójának, a MINI John Cooper Works Rally pedig a világ legkeményebb motorsport-megmérettetésén, a 2017-es Dakar Ralin mutatkozott be a nagyközönség előtt. A minden tekintetben továbbfejlesztett technológia az első MINI Countryman műszaki alapjaira épített versenyautó páratlan sikertörténetét hivatott folytatni: a MINI ALL4 Racing 2012 és 2015 között sorozatban négy alkalommal hódította el a Dakar Rali abszolút serlegét.

Tökéletesen összehangolt versenycsomag a vezetés abszolút élményéért

Jóllehet, a brit prémiumgyártó égisze alatt életre hívott MINI John Cooper Works paletta még csupán megszületése tizedik évfordulóját ünnepli, a klasszikus Mini és John Cooper közötti együttműködés kezdete több évtizedre nyúlik vissza. A legendás sportautó-tervező öröksége, a vezetés abszolút élménye mindegyik MINI John Cooper Works kivitelben, így az új MINI John Cooper Works Countryman modellben is visszaköszön. Az erőforrás, a váltó, az összkerékhajtás, a futómű, az aerodinamikai megoldások és az utastér-elrendezés nem csupán a maximális teljesítményt szolgálja, hiszen külön-külön mindet az új MINI Countryman műszaki sajátosságai szerint hangolták össze a tervezők. A végeredmény egy tökéletes MINI John Cooper Works versenycsomagban öltött testet, amely vérpezsdítő vezetési élményt kínál, több évtizednyi motorsport-tapasztalatból kifejlesztve.

Erőforrás: versenyautós teljesítmény hátborzongató hangorkánnal

A motorsport élvonalában begyűjtött átfogó járműtechnológiai tapasztalat a kétliteres, négyhengeres benzinmotor kimagasló teljesítményében érződik leginkább, a MINI TwinPower Turbo technológiával felszerelt erőforrást keresztben építették be az új MINI John Cooper Works Countryman orrába. A turbófeltöltőt a mérnökök az öntött acélból készült kipufogócsonkba integrálták, a közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszert pedig VALVETRONIC változó szelepvezérlés és dupla VANOS változó vezérműtengely-állítás egészíti ki. Az extrém hőálló anyagból készült turbófeltöltő töltőlevegő-nyomását 2,2 barra növelték, amely kivételesen kirobbanó teljesítményt és hosszan tartó lendületet garantál.

Az erőforrás 350 Nm csúcs forgatónyomatéka a percenkénti 1 450 és 4 500 főtengely-fordulat közötti tartományban mindvégig rendelkezésre áll, a 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítmény pedig percenkénti 5 000 és 6 000 főtengely-fordulat között érhető el.

A MINI John Cooper Works modelleket megillető versenycsomag típus-specifikus alkotóeleme a hatalmas töltőlevegő-hűtő, a kiegészítő hűtőkör, a motor megerősített dugattyúi és a sport kipufogórendszer is, amely nem csupán az erőforrás teljesítmény-karakterisztikájára van élénkítő hatással, de kivételesen mély hangorkánt is biztosít. Az azonnali gázreakciót még tovább csökkentett kipufogógáz-ellennyomás segíti, a MINI John Cooper Works modellekhez méltó kipufogóhang pedig az állítható pillangószelepnek és a kipufogódobok speciális kialakításának köszönhető. A sport kipufogórendszer rozsdamentes acélból készült, kúp alakú ikervégződést visel.

A hatsebességes manuális váltó és a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó

Az új MINI John Cooper Works Countryman modellt az alapfelszereltség részeként súlyoptimalizált, kivételesen magas belső hatékonyságú, sportosan precíz kapcsolási érzetet nyújtó, hatsebességes manuális váltóval szereli fel a gyártó. A rendkívül dinamikus vezetés élményét fordulatszám-figyelő technológia fokozza, amely magasabb fokozatba kapcsolás esetén nem engedi visszaesni a motor fordulatszámát, a visszaváltásokat pedig apró gázfröccsökkel élénkíti. A sportautósan precíz váltást a rövid váltóút és a típus-specifikus, ergonomikusan kézre eső váltógomb kettőse fokozza. Az opcionális extrafelszereltségként elérhető nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó egyedi váltógombot és kormány mögötti váltófüleket is kap, amely kivételesen rövid váltást, a Launch Control elnevezésű rajtprogramnak köszönhetően pedig verhetetlenül dinamikus, tapadásra optimalizált gyorsulást garantál.

A manuális váltó és az automataváltó mindeközben az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekre is pozitív hatással van. A hatsebességes manuális váltóval felszerelt MINI John Cooper Works Countryman átlagosan 7,4 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren, mialatt kombinált károsanyag-kibocsátása csupán 169 gramm kilométerenként. A nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó esetén mindez 6,9 literre és 158 grammra mérséklődik (előzetes értékek az EU-ciklus tesztkörének várható mérései szerint).

ALL4 intelligens összkerékhajtással a versenypálya és a terep között

Az új MINI John Cooper Works Countryman nem csupán bőséges teljesítmény-többlettel, de extrém sokoldalú felhasználási lehetőséggel is büszkélkedhet. Ez utóbbi az ALL4 intelligens összkerékhajtásnak köszönhető, amely azon túl, hogy még a legegyenetlenebb útfelületeken is képes a tapadás optimalizálására, a legkedvezőtlenebb időjárási körülmények közepette is tökéletes menetstabilitást, a versenypályákon pedig extrém dinamikus kanyarvételt biztosít. Az ALL4 intelligens összkerékhajtás elektronikus vezérlőegysége szorosan együttműködik a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control), hogy a vezetés minden pillanatában optimálisan ossza el a hajtást az első és a hátsó tengely, illetve a négy kerék között.

Kompakt beépítési méretének és súlyoptimalizált kialakításának köszönhetően az ALL4 intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változata minden vezetési szituációban tökéletes teljesítmény- és forgatónyomaték-elosztást garantál. A rendszer egy kiegészítő hajtással ellátott, kúpkerekes differenciálművel dolgozó első tengelyből, egy kétrészes kardántengelyből, a hátsó differenciálműnél pedig egy elektrohidraulikus vezérlésű, szabadonfutó hátsó differenciálműből áll. Annak érdekében, hogy minimálisra csökkentse a hátsókerék-meghajtás esetében fellépő nyomatékvesztést, normál vezetés közben az új MINI John Cooper Works Countryman csupán elsőkerék-meghajtást alkalmaz, szükség esetén azonban a folyamatosan dolgozó aktív menetstabilizáló rendszer a hátsó tengelyt is bekapcsolja a hajtásba, a másodperc törtrésze alatt.

Sport futómű a minden szituációban tökéletes vezethetőségért

Az új MINI John Cooper Works Countryman prémium minőségű futómű-technológiája kiváló műszaki alapot biztosít az erőforrás csúcsteljesítményének maradéktalan kihasználásához és a tökéletesen precíz vezethetőséghez. A rendkívül sokszínű élsportoló alatt dolgozó futóművet úgy alkották meg a tervezőmérnökök, hogy az a benzinmotor 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményével, az új MINI Countryman megnövelt tengelytávolságával, a széles nyomtávval és az alacsonyabb súlyponttal egyaránt harmonizáljon, a lélegzetelállítóan agilis és versenyautósan dinamikus vezetés élményének alapját kínálva fel ezzel. Az új MINI John Cooper Works Countryman futómű-technológiája a szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztés és a többkaros (multilink) hátsó kerékfelfüggesztés jól bevált, típus-specifikus párosára épül, sőt mi több, a modellhez alapfelszereltségként kínált sport futómű rugói és lengéscsillapítói kivételesen széles intervallumban állíthatók. A kormányberendezés sebességfüggő Servotronic rásegítése – amely ugyancsak az alapfelszereltség része – nagyobb tempónál is végtelenül precíz kormányzást, alacsony sebességnél pedig könnyed manőverezést tesz lehetővé.

Az új MINI John Cooper Works Countryman sport fékrendszerét a brit prémiumgyártó mérnökei a Brembo specialistáival karöltve fejlesztették ki. Az első kerekek mögötti tárcsafékeket vörösre fényezett, MINI John Cooper Works logóval ellátott, négydugattyús féknyergek szorítják, amelyek még a legintenzívebb igénybevétel esetén is extrém erejű lassulást nyújtanak. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) álló rajtos gyorsulások és nagyobb tempókról indított kigyorsítások esetén is optimális tapadást, lendületes kanyarodás közben versenyautós agilitást, fékezéskor pedig biztonságos lassulást garantál. Az intelligens rendszer többek között a dinamikus vonóerő-szabályzással (DTC – Dynamic Traction Control), az első differenciálmű elektronikus záró funkciójával (EDLC – Electronic Differential Lock Control) és az optimális kanyarsebességet biztosító Performance Control teljesítményvezérlő rendszerrel dolgozik együtt. Az új MINI John Cooper Works Countryman alapfelszereltségének része a fekete alapon krómozott élű, Black Thrill Spoke küllődizájnú MINI John Cooper Works könnyűfém-kerékgarnitúra is, amelyet a gyártó 18”-os méretben szerel a sokoldalú élsportoló alá. A széria felni alternatívájaként számos 18”-os és 19”-os könnyűfém keréktárcsa megtalálható a MINI John Cooper Works paletta opcionálisan elérhető extrafelszereltségeinek listáján.

MINI vezetési üzemmódok és dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás a személyre hangolt járműbeállításért

Az alapfelszereltség részeként kínált MINI vezetési üzemmódokkal (MDM – MINI Driving Modes) az új MINI John Cooper Works Countryman számos járműbeállítási opciója a vezetési szituáció szerint és a vezető személyes preferenciáihoz igazítva hangolható át. A manuális váltó / előválasztó kar tövébe helyezett forgókapcsolóval SPORT, MID és GREEN vezetési üzemmódok aktiválhatók, amelyek nem csupán a gázpedál érzékenységére, a kormányrásegítés mértékére és a benzinmotor jelleggörbéjére, de a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó váltási karakterisztikájára és – amennyiben a felszereltség része – a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) beállításaira is hatással vannak. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók SPORT üzemmódban maximálisan felkeményedve fokozzák tovább a lendületes menetteljesítményt, miközben MID és GREEN üzemmódban az abszolút menetkomfortra helyezik a hangsúlyt. GREEN üzemmódban a menetkomfort mellett a lehető leghatékonyabb haladás elősegítése is középpontba kerül, így például a hajtáslánc „vitorlázó” funkciója is életbe lép, amely a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval együttműködve 50 és 160 km/órás sebesség között automatikusan leválasztja a motort a hajtásláncról, amint a vezető elveszi a lábát a gázról.

Karosszéria: extrém sportos és sokoldalú

Az új MINI John Cooper Works Countryman karosszériáját az extrém sportos karakter és a példaértékű sokoldalúság kivételes egységét éltetve alakították ki a tervezők. 4 299 milliméteres hosszával, 1 822 milliméteres szélességével és 1 557 milliméteres magasságával a MINI John Cooper Works paletta legújabb tagja egyértelműen a brit prémiumgyártó valaha készült legnagyobb élsportolója. A dinamikusan sokoldalú modell jellegzetes karosszéria-arányait típus-specifikus stílusjegyek nyomatékosítják, amelynek a MINI John Cooper Works aerodinamikai csomag is része. Az erőtől duzzadó karosszéria leghangsúlyosabb eleme a hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárító, amely a motor és a fékrendszer optimális hűtése érdekében az új MINI Countryman parkolófény- és ködlámpa-fészkeiben is aktív légbeömlőket tartogat. A karosszéria magasságát és az új MINI John Cooper Works Countryman optimális aerodinamikai együtthatóját a típus-specifikus tetőszárny és az alapfelszereltség részeként kínált tetősínek hivatottak kihangsúlyozni.

Az első kerékívek mögött elhelyezett irányjelző-panelek vörös keretbe foglalt rácsozást kaptak, amelyek büszkén viselik a MINI John Cooper Works logót – ahogyan a hatszög alakú hűtőrács és a csomagtérajtó is. Az új MINI John Cooper Works Countryman karosszéria-fényezési palettájára négyféle akril- és hatféle metálfényezés került fel, miközben a MINI John Cooper Works modelleket megillető exkluzív, Rebel Green lopakodó-zöld fényezést a brit prémiummárka legnagyobb élsportolója is megkapja – Chili Red vörös árnyalatú tetővel, külső visszapillantó-házakkal, hűtőrács-kerettel és versenycsíkokkal.

Utastér: még több hely az élménynek

Az új MINI John Cooper Works Countryman utasterében öt teljes értékű ülés és hamisítatlan sportautós hangulat fogadja a brit prémiumgyártó ügyfeleit. Az integrált fejtámlákkal szerelt MINI John Cooper Works sportülések mellett a multifunkciós MINI John Cooper Works sportkormány, a MINI John Cooper Works váltókar / előválasztó kar és az antracit tetőkárpit is a modell széleskörű alapfelszereltségének része.

Az utastér jellegzetes kialakítását minden korábbinál nagyobb helykínálat és kivételesen magas fokú variálhatóság egészíti ki. Az új MINI John Cooper Works Countryman az első és a hátsó üléssorban helyet foglalók számára egyaránt jelentősen nagyobb fej-, váll- és lábteret kínál, mint elődje. A 60:40 arányban osztott hátsó ülőlap az autó hossztengelye mentén 13 centiméteres intervallumban csúsztatható előre-hátra, a változtatható dőlésszögű háttámlák pedig 40:20:40 arányban lehajthatók. Az új MINI Countryman egyik rendhagyó különlegessége a vadonatúj MINI Picnic Bench rugalmas rakodóperem, amely a csomagtérből kihajtva egyszerre két embernek is kényelmes szabadtéri ülőhelyet biztosít. Az opcionálisan elérhető extrafelszereltségek közé a csomagtérajtó elektromos működtetése is felkerült, amely az alapfelszereltség részeként kínált Comfort Access funkcióval kiegészülve a csomagtérajtó kéz nélküli nyitását és zárását teszi lehetővé.

Kivételes sportoló exkluzív felszereltséggel

Az új MINI John Cooper Works Countryman a prémium kompakt szegmensben és a brit prémiumgyártó modellpalettáján is kivételes pozíciót foglal el, amelyet a modell exkluzív felszereltségi tételei is nyomatékosítanak. A LED-technológiás első fényszórók már az alapfelszereltség részeként tökéletes éjszakai láthatóságot és összetéveszthetetlenül egyedi megjelenést garantálnak, az ugyancsak LED-technológiás nappali menetfény-gyűrűk ugyanis a márka modelltörténetében most először ölelik teljesen körbe az adott fényszórót. Az új MINI John Cooper Works Countryman átfogó alapfelszereltségének része továbbá a kezdeti fékező funkcióval dolgozó tempomat, az USB-aljzattal ellátott MINI Visual Boost rádió, a középkonzolra helyezett MINI Controller és a 6,5 inch átmérőjű központi kijelző is, amely indítás előtt típus-specifikus MINI John Cooper Works motívummal üdvözli a brit prémiumgyártó ügyfeleit.

A legkorszerűbb vezetést támogató rendszerek és prémium minőségű felszereltségi opciók

A brit prémiummárka aktuális modellpalettájához kifejlesztett vezetést támogató rendszerek az új MINI John Cooper Works Countryman menetkomfortját és biztonságát is növelik. A modell alapfelszereltségének része a vészfékező funkcióval dolgozó, ütközésre figyelmeztető rendszer is, amelynek működési tartományát a MINI ügyfelei a kamera-alapú aktív tempomatot, a kezdeti fékező funkcióval kiegészített, gyalogosokra figyelmeztető rendszert, a távolságifényszóró-asszisztenst és a KRESZ-jelzéseket felismerő rendszert is magába foglaló Driving Assistant csomaggal bővíthetik tovább. Az opcionális extrafelszereltségek listájára mindemellett az első szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a tolatókamera és a parkolóasszisztens (Parking Assistant) is felkerült. Az új MINI John Cooper Works Countryman prémium minőségű felszereltségi opciói között a típus-specifikus MINI John Cooper Works Head-Up kijelző is megtalálható, amely az aktuális sebességi fokozat és a színes fordulatszámmérő mellett az adott útszakasz megengedett sebességét, sebességkorlátozási- és előzési tilalmait, a navigációs rendszer utasításait, a fedélzeti számítógép üzeneteit, a vezetést támogató rendszerek állapotát, a telefonkönyv kontaktlistáját és a szórakoztató opciókat is a vezető látómezejébe vetíti.
Az új MINI Countryman átfogó extrafelszereltségi palettája a legsportosabb modellváltozathoz is maradéktalanul elérhető, így többek között a panoráma üvegtető, a duplazónás automata légkondicionáló, az első ülésfűtés, a szélvédő-fűtés, a fűthető és elektromosan behajtható külső visszapillantók és a riasztóberendezés is, amelynek vörösen pulzáló állapotjelző fényét a tervezők a tetőantennába költöztették.

Érintés-érzékeny központi kijelző, valamint MINI Find Mate és MINI Country Timer funkció
Az opcionálisan elérhető extrafelszereltségek listáját a Harman Kardon zenerendszer, a MINI navigációs rendszer és a MINI Professional navigációs rendszer színesíti tovább. Az új MINI Countryman (és így az új MINI John Cooper Works Countryman modell is) a Wired felszereltségi csomaggal is felszerelhető, amely a MINI Professional navigációs rendszer mellett középkonzolra integrált érintés-érzékeny Touch Controllert és 8,8 inch átmérőjű központi kijelzőt is tartogat. Ez utóbbi a brit prémiummárka történetében most először érintőképernyőként is működik, így a MINI ügyfelei már ujjhegy-érintésekkel is kiválaszthatják és aktiválhatják az egyes funkciókat, szolgáltatásokat és járműbeállításokat. A Wired felszereltségi csomag vadonatúj funkciója a MINI Connected innovatív szolgáltatásaként kifejlesztett MINI Find Mate funkció, amely képes a brit prémiumgyártó ügyfelének leggyakrabban használt hétköznapi tárgyait és utazási kellékeit úgynevezett digitális címkékkel megjelölni, majd azokat stabil vezeték nélküli hálózat vagy Bluetooth-kapcsolat esetén folyamatosan követni. A rendszer ráadásul a rögzített tárgyak helyzetét nem csupán az új MINI Countryman központi kijelzőjén, de a felhasználó okostelefonján is képes megjeleníteni, a keresett tárgyak és kellékek megtalálását pedig külön hangjelzésekkel segíti.

A MINI Countryman második modellgenerációjához elérhető Wired felszereltségi csomagban ünnepelte világpremierjét a MINI Country Timer funkció is, amely minden olyan vezetési szituációt megörökít, amelyet lankás hegyvidéken, egyenetlen útszakaszon, az épített útról letérve és hófödte körülmények közepette él át a brit prémiummárka ügyfele. Amint az új MINI Countyman letér az aszfaltról, a különleges technológia azonnal felméri az előtte álló terep típusát és nehézségi fokát, amelyet a központi kijelzőn keresztül, színes grafikák képében tudat a vezetővel.

A MINI Connected szolgáltatás-paletta, mint a személyes mobilitás digitális segédje
Az új MINI John Cooper Works Countryman a lélegzetelállító menetteljesítmény és az intelligens járműkapcsolati hálózat terén sem köt kompromisszumokat. A modell extrém sportos sokszínűségét a vadonatúj MINI Connected szolgáltatás-paletta is igazolja, amely messze túlmutat a jól ismert fedélzeti információ-szolgáltató funkciókon és a MINI ügyfelének személyre szabott digitális segédjeként dolgozik. A MINI Connected az Open Mobility Cloud rugalmas felhőalapú platformra építve kapcsolja össze a jármű központi operációs rendszerét a felhasználó digitális eszközeivel, így például az Apple iPhone okostelefonnal és az Apple Watch okosórával.

A MINI Connected integrált koncepciójának köszönhetően ráadásul a mobilitás már az autóba érkezés előtt kezdetét veszi. Az intelligens szolgáltatás folyamatosan elemzi a felhasználó naptárbejegyzéseit és a tervezett útvonalra vonatkozó valós idejű forgalmi információkat, így minden alkalommal képes előre jelezni a pontos célba érkezéshez szükséges indulás időpontját. A technológia ráadásul az okostelefon naptárbejegyzéseihez elmentett úti célokat automatikusan átemeli a MINI navigációs rendszerébe, így azokat nem szükséges felvezetni a központi kijelzőn. A MINI Connected intelligens funkciója felismeri a brit prémiumgyártó ügyfele által sűrűbben látogatott úti célokat és a felhasználó kedvenc útvonalait, az érintett terület baleseteiről, forgalmi fennakadásairól és lezárásairól pedig minden esetben jó előre üzenetet küld, szükség esetén alternatív útvonalakat ajánlva fel.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK