Főoldal Blog Oldal: 340

[TESZT] Renault Scenic Energy 1.5 dCi 110 Intens – ellenállhatatlan a csábítás

Valamit nagyon tudnak újabban a franciák háza táján, bár eddig is nyílt titokként lengte be a köztudatot: az autógyártásuk mindig próbál egyedi irányokat mutatni, példaértékkel. Nincs ez máshogy a legfrissebb generációjába lépett Renault Scenic esetében sem, hiszen szinte mindent megkapunk vizuálisan és műszakilag is, ami elengedhetetlen egy városi crossover esetében.

Nyilván sokat nyom a latba egy-egy autótesztünk megírásánál, hogy az importőr által konfigurált tesztautó mennyire meggyőző és mekkora benyomásokat kelt bennünk – nos, a Renault Scenic 1.5 literes dCi erőforrással szerelt, Intens csomagos modellje a legjobban eltalált igények és módozatok szerint került a tesztflottába – pontosan úgy, ahogyan azt kell, ahogyan azt maga a kategória, vagy a célzott közönség általános igényegyüttese megkívánja.

Mára a negyedik szériás Renault Scenic-ek futnak az utakon, illetve helyesebben ezek a legújabb generáció képviselői. Jól emlékszünk, amikor tavaly, 2016-ban Genfben bemutatták, ámultunk és bámultunk, eleve a 20 colos papucsok, valamint a merészbe hajló, most minden Renault modellen aktuális formavilág és vonalvezetés (hála az új Espace-nak) köszöntek vissza; máris átjött, hogy hála az égnek, marad a tálalás és a körítés. Remélhetően jó sokáig, s az is tény, hogy az 1996-tól gyártásban lévő Renault Scenic mára szinte teljesen megmásította a korabeli sztereotípiákat.

Egyben nem: a családbarát, igazán egyterűs érzet megmaradt, bár azt a területet inkább a Grand Scenic esetében érdemes boncolgatni, hiszen leginkább ott találhatunk teljesen térre, férőhelyre, utazó-praktikumra kihegyezett megközelítéseket.

Optimális méret, tetszetős köntösbe bújtatva

No persze a jelenlegi Renault Scenic-tesztalany sem panaszkodhat átvitt értelemben, ugyanis a külső-belső méretezés bőségesen jó támaszt nyújt a szabadidős jelleg teljes kiaknázása terén.

A formaiságról több bekezdésen át lehetne – túlzások nélkül – szuperlatívuszokat zengeni, igaz, ízlések és pofonok – nekünk nagyon bejött, bejön ez a formaiság.

Az orr részletei félreismerhetetlenül hordozzák a Reanult stílusirányzatot, az aktuálisat, amelyről feljebb értekeztünk – a hangsúlyos hűtőmaszk, közepén a gigászi Renault-emblémával, visszafogott, bár perfektül szembetűnő krómberakásokkal mind a prémiumjelleget hívatottak előtérbe helyezni. Ugyanígy, visszafogottan van az ezüstös tónusból bőven, máris a front alsó traktusában érdemes keresni, lenn, a köldámpafészkek felső íveinél, kecsesen közrefogva a beömlők alsó részét.

Oldalról nézve a Renault Scenic inkább kompaktnak tűnik, na jó, kompakt egyterűnek, mert különösebb méricskélés nélkül is látható, hogy a méretezés némileg kiterjedtebb, mint mondjuk egy Megane esetében. Viszont visszafogottabb, mint az Espace-nál, arra ott a Grand Scenic (megközelítőleg). Elég az hozzá, hogy a Renault Scenic 4406 milliméter hosszú, itt nagyjából fél méter hiányzik a mérföldkőnek, illetve a felsőközép vagy prémium belépőnek számító méretekhez – de pontosan elegendő, hiszen azért rendelkezésünkre áll 2734 milliméternyi tengelytáv is, mely máris enged következtetni az utaskabin optimális kihasználtságára.

Minden egyedi. Ez a különlegessége

Tele van egyedi elemekkel a Renault Scenic, ilyen például az oldalajtók alsó részére kanyarított védőburkolat, amely ügyesen egészíti ki az autó szellemiségét, tálalását. Ide is került krómjelleg, és a dizájnerek figyeltek arra, hogy a tekintélyes méretezéssel megáldott, egyébként két színtónust felvonultató, 20 colos széria Exception Aerodesign felnikkel megmaradjon az összhang. Ilyen apró részletek – az ember azt gondolná, minek erőltetni, úgyis elveszik a látványorgiában – de nem, a Renault Scenic esetében minden a helyén van, minden passzol. Keressük, de hiába, nincs mit találnunk, amibe bele lehetne kötni.

Hozzátartozik a teljességhez, hogy a Renault Scenic tesztautó színválasztása is remek. Nem lehet tudni, hogy gyakorlatban, saját használatra választanánk-e a mézsárgának hívott árnyalat (egész pontosan: mézsárga plusz fekete tető), de az bizonyos, hogy demonstráció szempontjából ismét megy a csillagos ötös a Renault hazai importőrének. Az utca embere érdeklődve fordult sok esetben az autó után, amikor Környén fotóztuk a tóparton, a bő 1 óra alatt hárman is érdeklődtek, egyik idősebb korosztályt képviselő delikvensünknek történetesen pont Renault-ja volt, naná, hogy Megane, 12 éves korral. Neki különösképp tetszett, bár ahogy fogalmazott, „már-már túl modern, de azért megszoknám”. Egyetértünk.

Igényes anyaghasználat az utastérben

A Renault Scenic utastere is rendben van, mind minőségi, mind pedig ergonómiai szempontokból is.

Az anyaghasználat kitűnő, az illesztések is jók, a körülbelül 5 ezer kilométert futott tesztautóban nem tapasztaltunk semmiféle nyikorgást-nyekergést.

A műszeregységek elrendezése tetszetős és nem utolsó sorban praktikus, minden remekbeszabottan látható, az LCD alapú kijelzők maradéktalanul közvetítenek és a sofőr keze alá dolgoznak – csakúgy, mint a kezelőegységek. A központi konzol érintésérzékeny, itt az összkép nagyjából olyan, mint az Espace-ban; persze azért analóg hatású kiosztás is van, igaz, kimerül kettő darab tekerőgombban, meg némi hagyományos gombsor tekintetében.

Kissé döntött a manuális, 6 gangos váltókar elhelyezése, a középkonzol félkörívébe integrálta a gyártó, így az egész cockpit egységet alkot a kardánalagút gerincburkolatával, közrefogva az első két ülést. Tehát el lehet süppedni a Renault Scenic-ben, a vezetőállás és a mellé gondolt utasülés kényelmesek, jó ülő- és hátfelületekkel, közepesen kemény kitöltéssel, elegendő plusszal az állíthatóságot illetően.
Hátul is rendben van minden, a hármas üléstag külön-külön állítható, sínen mozgatható vízszintesen, ami nagy segítség – főként, ha családi autóról szól a fáma.

Így nyilván a lábtér rovására, de nagyíthatjuk az amúgy sem kicsi, 625 literes csomagteret, de akár le is vehetünk belőle, ha termetesebb utasokat szállítunk a Renault Scenic hátsó ülései valamelyikén.

Takarékosság? Mindenek előtt!

A Reanult 1.5 literes dCi aggregátja az egyik kedvenc dízelünk (csakúgy, mint az 1.6 dCi). A tesztelt Renault Scenic-be az előbbi, tehát 1.5 literes, közös nyomócsöves befecskendezésű turbótöltött verzió került, méghozzá 110 lóerővel, a hajtásláncba épített 6 sebességes manuális kéziváltóval. Az 1461 köbcentiméteres gázolajos motor maximális forgatónyomatéka 260 Newtonméter, amely bőségesen elegendő gyorsulásérzetet társít az egyébként eléggé termetes kasznihoz, még négy utassal sem fogyott ki a szufla – igaz, 130 kilométer/órás autópályatempó környékén már azért érezhető volt, hogy fogynak a tartalékok.

Ennél a sebességtartománynál már az utastér is zajosabb, köszönhetően a légellenállási értékeknek, illetve a futóműzajnak, amelyet alapvetően a 195/55 R20 gumik jelenléte okoz.

Élénk, közvetlen gázreakciók jellemzik a Renault Scenic karakterisztikáját az 1.5-ös dCi-vel, fulladásra hajlamos alacsonyabb fordulatszám-tartományokban, de ez elenyésző. A hatsebességes váltó fokozatainak hangolása tetszetős, jól megválasztott áttételezések jellemzők, az első hátom fokozat ténylegesen a gyorsításról, a dinamizmusról, míg a negyedik-ötödik hatodik inkább az utazásról szól. Autópályán, 130-nál 2400-at, míg hagyományos értelemben vett országúti környezetben 2000-et forog a főtengely hatodikban.

Mindezek tekintetében a fogyasztás sem szökik egekbe: a tesztautó városban 5.4, országúton 3.9, autópályán 5.3 litert kért 100 kilométerre átlagolva, ami igencsak figyelemre méltó, főként, hogy egy átlagosnál azért nagyobb méretezésű MPV-ről beszélünk a Renault Scenic esetében.

2017 Renault Scenic Energy 1.5 dCi 110 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1461 cm³

Maximális teljesítmény: 110 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 260 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4406 mm

Szélesség: 1866 mm

Magasság: 1653 mm

Tengelytáv: 2734 mm

Első gumik mérete: 195/55 R20

Hátsó gumik mérete: 195/55 R20

Tömeg, üresen: 1450 kg

Megengedett össztömeg: 2260 kg

Csomagtartó mérete: 572 liter, 1645 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 53 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 185 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.4 s (gyári), 11.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.4 l/100 km

Országúti: 3.9 l/100 km

Vegyes: 5.5 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.5 l/100km

Országúti: 3.9 l/100km

Vegyes: 4.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 105 g/km

Bővebb információ a Renault hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

London utcáin az elektromos Jaguar I-PACE koncepció

A Jaguar először engedte szabadon London utcáin első elektromos járművét, a Jaguar I-PACE modellt.

A nevezetes londoni Olympic Park útjain mutatta meg magát először a Jaguar első elektromos járművének, a Jaguar I-PACE-nek az előfutára. A sorozatgyártású modell premierjére még az idén sor kerül, forgalomba 2018 második felében kerülhet.

„Az I-PACE Concept fantasztikus visszajelzéseket kapott. Az I-PACE Concept újraírja a szabálykönyveket: esztétikuma a szupersportkocsikat idézi, menetteljesítményei egy sportautónak is becsületére válnának, helykínálata pedig a szabadidőjárművekével vetekszik – mindezt egy elektromos meghajtású csomagban. Megleptük az embereket; első elektromos járművünk lelkes fogadtatása minden személyes várakozásomat felülmúlta” – fogalmazott Ian Callum, a Jaguar formatervezési igazgatója, majd hozzátette: „A formatervező csapat számára nagyon fontos, hogy a közutakon vezethetjük a tanulmányt. Különleges érzés a való világban látni az autót. A forgalomban, más autók mellett érvényesül igazán az I-PACE drámai sziluettje, karosszériájának erőteljes arányai. Az I-PACE Concept az elektromos autók formatervezésének új generációját testesíti meg. Számomra ez testesíti meg az automobilitás jövőjét.”

Az I-PACE kb. 4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 96 km/óra sebességre, hatótávolsága a 90 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátornak köszönhetően meghaladja az 500 kilométert (NEDC ciklus szerint). Az autó gyorsan és egyszerűen tölthető; 50 kW-os egyenáramú töltővel mindössze 90 perc alatt elérhető a 80 százalékos töltöttség.

Az első és hátsó tengelyt hajtó kompakt, kistömegű villanymotorok együttesen 400 lóerő teljesítményre és 700 Nm forgatónyomatékra képesek, valódi négyévszakos összkerékhajtást biztosítanak. Az I-PACE dinamizmusával, rugózási kényelmével és kifinomultságával kiemelkedik az elektromos járművek mezőnyéből; hamisítatlan Jaguar, amely valódi vezetési élményt kínál.

Ha szeretne az elsők között hozzájutni a modellhez, látogasson el a www.jaguar.hu oldalra, és kattintson a „Szeretnék egyet” („I want one”) gombra.

Toyota tanulmányautók Párizsban

Az apró Toyota S-FR kupé a Tokiói Autókiállításon mutatkozott be 2015 októberében, míg a Setsuna idén Kreativitás Nagydíjat nyert a Nemzetközi Automobil Fesztiválon. Mindkét tanulmány most látható először Franciaországban, ahol június végéig csodálhatja meg őket a nagyközönség.

Miután Kreativitás Nagydíjat nyert a Nemzetközi Automobil Fesztiválon, a Toyota tanulmányautója Setsuna most látható első alkalommal a párizsi Champs-Élysées-n működő Le Rendez-Vous Toyota központban. A Milánói Dizájn Héten 2016 áprilisában bemutatott formai tanulmány majdnem teljes egészében fából készült. A különleges jármű – akárcsak az S-FR tanulmányautó – vitathatatlanul az egyik legérdekesebb látnivaló a június végéig nyitva tartó ‘INNOVÁCIÓ’ kiállításon.

Az orrmotoros és hátsókerékhajtású S-FR sportkocsi-tanulmány élénksárgára fényezett karosszériája szinte mágnesként vonzza a Le Rendez-Vous Toyota látogatóinak tekintetét. A Tokiói Autókiállításon 2015 októberében leleplezett jármű a kisméretű, megfizethető, egyszerű felépítésű, fürge és izgalmas Toyota sportkupék hagyományait viszi tovább. Az S-FR most látható első ízben Európában.

A Setsuna és az S-FR a párizsi Le Rendez-Vous Toyota központban áll reflektorfénybe, mellettük pedig ott látható az új Prius Plug-In Hybrid, a kompakt méretű, elektromos hajtású i-ROAD és COMS, a hibrid hajtást bemutató, elmetszett karosszériájú Auris Touring Sports, valamint a Toyota Mirai, amelynek forradalmian új üzemanyagcellás hajtása több mint 500 kilométeres hatótávolságot kínál, miközben az autó egyetlen emissziója a víz.

A központ második emeletét a Franciaországban gyártott Yaris uralja. Az első három modellgeneráció mellett immár a Genfi Autószalonon bemutatott 2017-es változat két új kivitele, a gazdag felszereltségű Chic és Collection verziók is láthatók. A látogatók fotókon és filmeken keresztül ismerhetik meg a Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) Valenciennes üzemét, ahol a Yaris készül, és megcsodálhatják a Yaris WRC versenygépet is, amellyel a Toyota visszatért a Rally Világbajnokságra, méghozzá nem is akárhogyan, hanem második helyezést szerezve Monte-Carlóban, és parádés futamgyőzelemmel Svédországban.

Több, mint két éve sikeres kapcsolatot ápol az Opera és a BMW Group Magyarország

2015 február óta ápol sikeres együttműködést az Opera és a BMW Group Magyarország.

Immár több mint két éves sikeres együttműködésre tekinthet vissza az Opera és a BMW Group Magyarország. A 2015 februárban megkötött stratégiai együttműködés a BMW Group Magyarország Art & Culture (Művészet és kultúra) programjának egyik legfontosabb pillére.

Plácido Domingo tavalyi fellépését követően idén az Opera két sztárvendég részvételével tartotta meg a báli szezon legrangosabb társasági, művészeti és jótékonysági eseményének számító Háry Estélyt február 25-én. Miközben Ildebrando D’Arcangelo olasz basszbariton magával ragadó színpadi jelentével, a többi között Don José és Mefisztó szerepében is zajos sikert aratott, Kristian Benedikt litván tenor szerelmi duettekkel, valamint a Nessun dorma és a ráadásban az ‘O sole mio előadásával lopta be magát a közönség szívébe. A világhírű vendégművészek mellett az Opera és a Magyar Nemzeti Balett sztárjai, valamint az Operaház Zenekara és Énekkara is közreműködött a gálaesten, amelyet a szervezők a védelmező szervezetek, köztük a fegyveres testületek, a mentőszolgálatok és a katasztrófavédelem tiszteletére ajánlottak fel. A csaknem 1000 vendég részvételével megrendezett nagyszabású estélyre az Opera belső tereit Lakatos Márk stylist elképzelései szerint ólomkatonákkal, sakkfigurákkal, zászlókkal, vértekkel, pajzsokkal és virágokkal díszítették az alkalomhoz méltó köntösbe. A tavalyi Shakespeare Estélyhez hasonlóan a BMW Group Magyarország egy 12 autóból álló exkluzív limuzin szolgáltatással segítette az eseményre érkezők kényelmét, melyben a márka legújabb 5-ös modellje mellett, a magyar piac legnépszerűbb luxuslimuzinja címet kiérdemlő BMW 7-es modellek szállították a vendégeket. Az Operaház előtt a pódiumon szintén a februárban bemutatkozott új BMW 5-ös modellt állították ki, az épület fényjátékával harmonizálva.

A gálát követő jótékonysági árverésen idén több mint kétmillió forint felett zárt az Operaház és művészeinek relikviáira megrendezett licit, amelynek bevétele az Országos Mentőszolgálatot illette. Az estély másnapjának délelőttjén az Opera ismét a hátrányos helyzetű gyermekeknek rendezett morzsabált, amelyen ismét teltház élvezhette Humperdinck Jancsi és Juliska című meseoperájának kivonatát.

Alig egy héttel később, március 2-án tartotta meg az Operaház nagyszabású 2017/18-as évadbejelentő eseményét az Erkel Színház nagybüféjében. A 28 opera- és balettpremiert, számos ősbemutatót és Magyarországon először látható alkotást tartalmazó “Ring-gyűrűi”-évadot több mint 130 meghívott előtt Ókovács Szilveszter főigazgató ismertette.
A világsztárok közül Plácido Domingo 77. születésnapja alkalmából két alkalommal színpadi szerepben, Simon Boccanegraként lép az Erkel Színház deszkáira, rajta kívül pedig Anna Netrebko, Roberto Alagna, Ramón Vargas és Aleksandrs Antonenko is. A látványos lézermappinggel és vetítéssel kísért prezentáción az érdeklődők megismerhették az Opera ElsőSorban imázskampányának harmadik és egyben záró darabját, amely a divat és a fotó utána a társművészetek közül a képregény műfajából merített ihletet. Az Operaház 25 művészét ábrázoló 12 plakát különböző mutációi végigkísérték a vendégeket az Erkel Színház belső tereiben és azóta Budapest számos pontján, valamint a nyomtatott és az internetes sajtóban is megtalálhatók.

Március 15-én az Opera számos művésze vehetett át állami kitüntetést, a közelmúltban MINI Magyarország márka-nagykövetként is belejelentett Leblanc Gergely balettművész, a Magyar Nemzeti Balett első magántáncosa, a 2016/17-es évad Étoile-ja Harangozó Gyula-díjban részesült.

Az Opera következő premierje az Erkel Színházban ifj. Johann Strauss operai igényű nagyoperettje, A cigánybáró lesz. A Jókai Mór azonos című kisregénye nyomán született darabot, amelynek története a fiatal generációk számára ismerős Szaffi című Dargay Attila-rajzfilmet is ihlette, a közönség Szinetár Miklós rendezésében láthatja, aki a közelmúltban ünnepelte 85. születésnapját. Az idei évadban 10 alkalommal látható produkció címszerepét Kiss B. Atilla és László Boldizsár Alakítja, a darab karmestere Héja Domonokos.

„Az Opera már második éve kiváló partnere a BMW Group Magyarországnak és mint ilyen, a márkánk Művészet és kultúra (Art&Culture) programjának egyik alappillére. Az új Évaddal egy nagyon izgalmas és eseményekkel teli időszakot kezd meg az Opera kiemelkedően friss és innovatív kommunikációval, melyhez a BMW, mint az egyik leginnovatívabb és a megújulást folyamatosan támogató márka, büszkén csatlakozik” – mondta el Baudouin Denis a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója az új Évad bejelentés kapcsán.

Bejelentették a Lexus RC F GT3 versenyautó idei európai versenyprogramját

Az Emil Frey Lexus Racing csapat ismertette 2017-es terveit a Lexus RC F GT3 versenyautó európai szerepeltetéséről. A tavalyi évhez hasonlóan a csapat idén is egy Lexus RC F GT3 géppel versenyez majd, hogy még alaposabb ismereteket gyűjtsön a fejlesztési programhoz.

Az eredményes tavalyi évad után a japán autógyár nagy erőkkel fejleszti tovább a Lexus RC F GT3-ast. Az új GT3 gép a márka nagy teljesítményű kupéjára, az RC F modellre épül, és arra tervezték, hogy világszerte rajthoz állhasson a GT3-futamokon. A családi tulajdonú svájci Emil Frey Lexus Racing csapat már évek óta értékes partnerként vesz részt az autó fejlesztésében. A cél nem csupán az RC F GT3 tökéletesítése, hanem egy kifejezetten ütőképes versenygép megalkotása, amely 2018-ban jó eséllyel szállhat versenybe a nemzetközi GT futamokon.

A vadonatúj prototípus tavaly rajthoz állt a kilencedik VLN Hosszútávú Bajnokságon a Nürburgringen, ahol a német Farnbacher Racing nyert, így a Lexus lett a legelső ázsiai autómárka, amely összesítettben első helyezett lett a VLN Bajnokságon. Az Emil Frey Lexus Racing alapos fejlesztési- és tesztprogramot tervez a 2017-es évre, aminek első lépése a GT Open Bajnokság portugál futama lesz az Estoril versenypályán. Az idő előrehaladtával további versenyterveiről is beszámol majd a csapat, ám a VLN-futamokon való részvételre nincsenek tervek. Az Emil Frey Lexus Racing továbbra is egy Lexus RC F GT3 géppel versenyez, ám a pilóták felállása változik. Lorenz Frey természetesen továbbra is a csapat tagja, és felváltva vezeti majd a GT3-as gépet az ugyancsak svájci Philipp Frommenwilerrel, akit 2011-ben a Porsche Carrera Kupa legjobb újoncának választottak meg, és aki azóta komoly tapasztalatokat szerzett a hosszú távú versenyeken – például a Nürburgring 24 órás vagy a Sebring 12 órás futamokon –, ahol kevés választotta el attól, hogy felállhasson a dobogóra. A spanyol Albert Costa Balboa eddig a csapat Jaguar-programjában szerepelt, 2017-ben azonban ő is átül a Lexusba.

„Nagy izgalommal várjuk, hogy újra szintet lépjünk a Lexus-projektben, ezért minden erőnkkel az RC F GT3-asra összpontosítunk” – fogalmaz Lorenz Frey, az Emil Frey Lexus Racing csapatfőnöke és pilótája. „Tavaly rengeteg tapasztalatot szereztünk, amit idén remekül felhasználhatunk arra, hogy minden eddiginél jobbá formáljuk ezt a versenygépet. Nincs rajtunk nyomás, így aztán minden futamra tesztként tudunk tekinteni. Persze az is remek lenne, ha egy-két győzelmet is sikerülne elérnünk.”
Az Emil Frey Lexus Racing csapat koordinátora, Hannes Gautschi szintén nagy várakozással tekint az RC F GT3 új szezonja elé. „Az elmúlt évek során a Toyota Technocraft remek munkát végzett az autóval. Erős és versenyképes autónk készen áll arra, hogy fej-fej mellett küzdjön a legkomolyabb európai márkákkal. Nagy öröm számunkra, hogy részesei lehetünk a Lexus globális projektjének, és hogy mi vagyunk a két európai csapat egyike, amely lehetőséget kapott arra, hogy versenyezhessen ezzel a géppel.”

A Lexus európai programjának keretében a második RC F GT3-assal a német Farnbacher Racing áll rajthoz az Európa-bajnokságon. A japán autógyár emellett világszerte számos futamon pályára lép a GT3 kategóriában. Az RC F GT3 idén már bemutatkozott a Daytona 24 órás versenyen; voltaképpen ez volt az autó hivatalos debütálása. Japánban a Lexus két RC F GT3-ast indít a SUPER GT sorozatban, és az amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságon is versenyez majd egy Lexus GT3. A Lexus első európai futama április 29-30-án lesz a portugáliai Estorilban.

A Nissan innovációs labort nyitott Párizsban

A Nissan bejelentette új innovációs laborjának megnyitását Párizsban, az európai startup cégek egyik legjelentősebb inkubátorában. A kezdeményezés fő célja, hogy a vállalat működésének minden területén serkentse az innovatív projekteket, és egyben fontos mérföldkő a Nissan számára az újítások felfedezése felé vezető úton.

Az ún. akcelerátorszervezetekkel együttműködésben a Nissan innovációs laborja Európa minden részéből magához szeretné vonzani az innovatív startup cégeket. A 50Partners-szel kötött partnerség elsősorban a Nissan energiaforrásokkal kapcsolatos tevékenységeire fókuszál, míg a többi területet a NUMA-val és más akcelerátorokkal kialakított együttműködés fedi le.

A labor lehetőséget kínál a startupoknak, hogy összedolgozzanak a Nissannal, és teret nyújt számukra ötleteik bemutatására, prototípuskészítésre, innovációs tanácsadásra vagy „hackathon” ötletversenyekre. Az innovációs labor erősítése érdekében a Nissan új munkatársakat is felvesz, akiknek kizárólag az itt kidolgozandó innovációs projektek támogatása lesz a feladata.

Az innováció alapérték a Nissan számára, az innovációs labor pedig jól mutatja a vállalat elkötelezettségét az innováció ösztönzésére az iparágon belül és azon kívül is. A Nissan az elmúlt hónapban nevezte meg Elnöki Innovációs Díjának nyertesét – ez a pályázat Európa-szerte lehetőséget kínált a Nissan munkatársainak, hogy innovatív ötleteiket a tervek szintjéről valóra válthassák.

A labor megnyitása kapcsán Paul Willcox, a Nissan európai elnöke elmondta: „A Nissannál szüntelenül törekszünk a számunkra alapvető értéket jelentő kreativitás és innováció ösztönzésére. Innovációs laborunk elindításával ezen elkötelezettségünk megjelenik Párizs pezsgő startupvilágában, illetve a mindig dinamikus európai vállalkozási környezetben is. Az új innovációs központ saját teret biztosít ezen ambícióknak, és segítségével a jövőben is magunkhoz csábíthatjuk, illetve felfedezhetjük a legjobb ötletek gazdáit az iparág egész területén és azon túl is.”

A párizsi központ megnyitását követően újabb innovációs laborok elindítása várható Európa több más nagyvárosában.

Szélsőséges körülmények közt próbáltuk a Ford SUV modelljeit

Rendkívül szórakoztató és összetett eseményre invitálta szerkesztőségünket a Ford hazai képviselete: a Hungaroring területén lévő Groupama Tanpályán, illetve a kapcsolódó offroad pályán a márka jelenlegi SUV kínáltát tehettük próbára.

Mit is takar jelenleg a Ford SUV kínálata? Három modellt, konkrétan az EcoSport-ot, a Kuga-t, illetve az Edge-et. Mindhárom alternatíva remek választás lehet, kiváltképp, ha sokat autózunk, ezen belül is városok-elővárosok körzetében, viszont többszemélyes utazás tervezésekor sem utolsó szempont egy SUV megléte.

A Ford EcoSport a legkisebb a felhozatalból, leginkább városi minikompaktként definiálható, de bőséges hasmagassága, nagy belterei igazán élhető, családi autóvá teszik. Hamarosan teszt is érkezik, ott majd bővebben kitérünk a részletekre.

Közepes nagyságával a Ford Kuga talán a leginkább univerzális választás, a méretezés olyannyira eltalált, hogy alapvetően szinte senkinek nincs hiányérzete vezetése, próbája után – megfelelően tágas enteriőrrel, minőségi anyaghasználattal rendelkezik, a legfrissebb facelift pedig kifejezetten jót is tett neki. Vignale, illetve ST Line verzióban is próbáltuk, meggyőző volt.

Nem kell bemutatnunk különösebben olvasóinknak a Ford Edge-t, több ízben írtunk róla, valamint részletes teszt keretein belül is veséztük már.

Csapatunk egyik nagy kedvencéről van szó, ugyanis a Mustang mellett az Edge tudja igazán megtestesíteni a hamisítatlan USA életérzést, annak ellenére, hogy benne ülve inkább európai autóban érezzük magunkat. Ami nyilván nem probléma, sőt: az Edge igazán kifinomult irányvonal a felhozatalból, rendkívül jól eltalált formatervvel és kidolgozottsággal.

A Ford programja a Groupama Tanpályán, illetve a Hungaroringhez tartozó offroad pályán zajlott.

A mindenre kitérő, ám lényegre törő prezentáció után több csapatra oszlott az egybegyűlt újságírók sereglete, és kezdődött a program: megtapasztalhattuk, hogyan viselkednek az autók vizes, csúszós (műgyanta) körülmények közt, elsősorban a Ford összkerékhajtás-technológiáját vizsgálva; valamint offroad szekció is akadt, hogy teljes legyen a kép.

 

Felhozatalunkból az Edge és a Kuga rendelkezett négyszernéggyel, s bár az EcoSport-ból is létezik, a jelenlegi flottában nem volt ilyen.

Ennek ellenére az EcoSport bőségesen hozta szintjét, túl is teljesítette: hasmagasság tekintetében például erősebbnek bizonyult extrémebbnek jellemezhető terepviszonyoknál, mint az Edge. Pedig azért legyünk őszinték: az Edge inkább terepjáró jellegű, mint az EcoSport, nem igaz?

Szlalomoztunk is masszívan a három rendelkezésre álló modellel, itt az Edge és a Kuga teljesített a legjobban – pontosan erre voltunk kíváncsiak, hogyan is muzsikál az AWD életszerű szituációkban. Mondjuk egy jeges, csúszós útfelületen, olyan jellegűn, mint a Groupama Tanpálya szimulálásában is megtalálható.

Érezhetően megtett mindent az elektronika, hogy az autók a helyükön maradjanak, persze ne feledjük, hogy itt sincsenek csodák: önmagukban az asszisztensek nem tudnak hatékonyan működni, viszont megfontolt, biztonságos vezetés mellett együttműködni remekbeszabottan tudnak.

Tehát egy hirtelen kormánymozdulat, meggondolatlan fékezés, nagyobb sebességgel vett kanyarodás nagy eséllyel jól korrigálható a Ford AWD összkerékhajtás-rendszerének segítségével.

Még több fotó: Autóaddikt Facebook oldal, ITT, ITT, és ITT.

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Elégedettek a Lexus tulajdonosok

A J.D. Power idén tizenhetedik alkalommal készítette el Amerikában a legnevesebb luxusmárkákat vizsgáló Ügyfélszolgálati Index (CSI) felmérését, ahol a újfent a Toyota prémium márkája, a Lexus kapta a legmagasabb pontszámot az ügyfél-elégedettségre.

A J.D. Power 2017-es ügyfél-elégedettségi felmérésén a Toyota prémium márkája, a hazánkban a tavalyi évben és az idei év első negyedévében is értékesítési rekordokat döntögető Lexus összesen 874 pontot szerzett az 1000 pontos skálán, 15 ponttal múlva felül a kategória átlagát. A világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus így a szegmensektől függetlenül is a legmagasabb pontszámot szerezte a felmérésen.

„A Lexusnál arra törekszünk, hogy lenyűgöző élményt teremtsünk ügyfeleink számára, már jó előre megérezve és kielégítve igényeiket – mind a vásárlás pillanatában, mind pedig az ezt követő évek során” – fogalmazott Jeff Bracken, a Lexus csoportszintű alelnöke és vezérigazgatója. „Szemléletünk egyik központi eleme a hibátlan ügyfélszolgálat, ezért büszkék vagyunk rá, hogy márkakereskedőink folyamatosan arra törekednek, hogy túlszárnyalják vásárlóink elvárásait.”

A 2017-es CSI felmérés azt értékeli, mennyire elégedettek az ügyfelek a márkakereskedések és a független szervizek szolgáltatásával, amikor az 1-5 éves járművek tulajdonosai és lízingelői karbantartásra vagy javításra érkeznek. A felmérés 2016 októbere és decembere között készült. A Lexus már korábban (1991-1995-ben, 1997-2001-ben, 2006-ban és 2009-2013-ban) is a legmagasabb pontszámmal végzett a J.D. Power Márkaszerviz Ügyfélelégedettségi (CSI) felmérésein.

Ilyen lehet a 2030-as évek közlekedése: a Toyota i-TRIL tanulmánya meggyőző jövőkép egyben

A Toyota és a vállalat nizzai formatervező stúdiója, az ED² közösen készítették el az új i-TRIL tanulmányt, amely számos innovatív ötletet mutat be a Toyota egyre jobb és egyre környezettudatosabb közlekedési megoldásaiból.

Az elsőként Genfben bemutatott, Active Lean technológiájú i-TRIL érdekes alternatívája lehet az A- és B-szegmensű autóknak, más elektromos járműveknek, a tömegközlekedésnek és a motorkerékpároknak.

Az i-TRIL több, mint egyszerű árucikk, hiszen arra született, hogy megváltoztassa a közlekedők szemléletmódját. A Toyota elnöke, Akio Toyoda elhatározta, hogy a jövő Toyotáinak izgalmassá kell válniuk, és a vezetés tiszta örömét kell nyújtaniuk; ez a Waku Doki (japánul ‘Szívdobbanás’) filozófia, aminek lényege, hogy a holnap elektromos járművei is hassanak az érzékekre, és dobogtassák meg az emberek szívét. Egy újfajta közlekedési módról van szó azok számára, akik akkor is élvezni szeretnék a vezetést, amikor lassan haladnak a városi forgalomban. A tanulmány érzékletesen mutatja be a jövő mobilitásának legszebb vonásait, amelyek túlmutatnak a pusztán környezettudatos szemléleten.

Új, ’SMESTO’-lakó vásárlói kör

Az i-TRIL egy új gondolkodásmódú vásárlói célcsoport számára készült, amelynek tagjai nyitott szemléletű, egyedülálló, 30-50 éves aktív nők két gyerekkel és lendületes életstílussal. Ezek a nők a SMESTO (Small to Medium Sized TOwn, azaz kicsi vagy közepes méretű települések) lakói. A városok jövőjét kutató Európai Uniós tanulmányok szerint a Londonhoz vagy Párizshoz hasonló metropoliszok további növekedése helyett a kontinensen a mai kertvárosokhoz hasonló, közepesen sűrűn lakott települések folyamatos elterjedése várható. Európában már most is meglehetősen sok SMESTO létezik, és az itt élőknek sokat kell autózniuk, amikor iskolába viszik gyerekeiket, bevásárolnak, étterembe mennek vagy barátaikkal találkoznak. Ehhez a fajta gyakori, sok megállással és elindulással tarkított közlekedéshez kisméretű, agilis és környezetbarát járművekre van szükségük. A Toyota SMESTO-lakó célcsoport körében végzett kutatásából kirajzolódik egy aktív anya képe, akinek gyakran okoz gondot, hogy magára és gyermekeire is szeretne elég időt fordítani, ugyanakkor egyre magabiztosabban éli az egyedülálló nők életét, és aki nem kíván mindenestül gyermekei rabszolgájává válni. Az új i-TRIL tanulmány három funkció segítségével oldja fel ezt a látszólagos ellentmondást: az egyik az Active Lean technológia, a másik a ‘Relaxált Együttlét’, a harmadik pedig a jármű Egy-plusz-Kettes üléselrendezése.

Active Lean Technológia

Az elektromotorral hajtott és csupán 600 kg tömegű i-TRIL 2.830 mm hosszú és 1.460 mm széles. Nyomtávja elöl 1.200, hátul pedig 600 mm; a hátsó tengelyt és a kabint csuklós kapcsolat köti össze, ami lehetővé teszi, hogy a felépítmény és az első kerekek bedőljenek a kanyarban, miközben a meghajtott hátsó kerekek mindvégig a talajra függőlegesen állnak. Az első kerekek és sárvédők teljesen elkülönülnek a karosszéria egészétől, így a kanyarban bedőlve szabadon mozoghatnak, míg az övvonal és külső kilincsek nélkül kialakított kabin egy sima külső burkolatú, gubószerű központi tömeget képez. Mindez mégsem annyira szembetűnő, mivel a karosszéria és a kabin átlátszó üvegezésének egy részét, valamint az első kerékjáratokat ugyanolyan fényezés fedi, kihangsúlyozva ezzel az i-TRIL lendületes sziluettjét, ami erőteljes, előre irányuló mozgást sugall. Az előre-felfelé nyíló ajtók az erősen lejtő A-oszlophoz csatlakoznak, így a lehető legnagyobb nyílást tárják fel, amin keresztül még a hátsó utasok is könnyen ki- és beszállhatnak, és parkolás közben sincs szükség akkora helyre az ajtók nyitásához, mint a hagyományos kialakítású autók esetében. A jármű robusztus felépítése és a kabin hátsó részének kiszélesítése lehetővé tette egy kétszemélyes üléspad beépítését. Az i-TRIL hátsó lámpateste a karosszéria teljes szélességében végigfut, egyértelműen lehatárolva az alatta lévő szegmenst, amiben a hátsó tengely és az elektromotoros hajtás kapott helyet. Az Active Lean technológiáról szerzett korábbi tapasztalataik alapján a Toyota mérnökei felismerték, hogy a 10 fokos dőlési szög ideális megoldást kínál a stabilitás és az útfogás javítására, a vezetési élmény fokozására, valamint arra, hogy az utasok kevésbé legyenek kitéve az ‘autós betegségnek’. Ez a technológia már az első kerekek 25 fokos elfordításával is rendkívül szűk, mindössze 4 méteres fordulókört biztosít (ez megegyezik a Toyota iQ fordulókörével), ezért a jármű még kis sebességgel is nagyon élvezetesen vezethető, és otthonosan mozog a sűrű nagyvárosi forgalomban. A Toyota új tanulmánya a tervek szerint több mint 200 kilométert tenne meg egy feltöltéssel, és önvezető üzemmódban is képes lenne haladni – bár mivel kifejezetten a lelkesítő vezetési élményre tervezték, használói az esetek többségében alighanem maguk akarják majd irányítani.

Relaxált együttlét

A ‘Relaxált Együttlét’ meghatározásához arra kérték a célcsoport tagjait, hogy próbáljanak ki különféle vezetői üléspozíciókat. A megkérdezettek a viszonylag magas, de még relaxált és laza – kicsit gokartos – üléshelyzetet választották, ahonnan könnyen elérhető a kormánymodul. Ez utóbbi azért is fontos, mert az i-TRIL tanulmányban nincsenek pedálok, hogy a vezető kényelmesen kinyújthassa a lábát, és bármilyen stílusú cipőt viselhessen anélkül, hogy az akadályozná a biztonságos közlekedésben. A vezetőülés lapjában húzódó központi borda stabilan megtámasztja a vezető combját. A kormányzás, a gyorsítás és a fékezés drive-by-wire technológiával történik. Az i-TRIL a bal és a jobb kézhez tartozó vezérlőgombokkal irányítható (a számítógép egeréhez vagy a játékkonzolok kontrollereihez hasonlóan), amelyek a manuális vezérlőmodult borító rugalmas szöveten keresztül nyúlnak ki a vezető keze felé. Amikor az i-TRIL önvezető üzemmódban egy sarokhoz ér, automatikusan felvillan a bal vagy a jobb oldali vezérlőpanel világítása, hogy az utasok előre tudják, melyik irányba dől majd velük a kabin. A járműben nincsenek kezelőszervek és sebességváltó, sem pedig központi műszeregység a vezető előtt; manuális vezetés üzemmódban egy head-up display vetíti ki a szélvédőre a szükséges információkat. Az ember-gép interfész (HMI) teljesen újszerű megközelítését jelzi, hogy a rendszer hangvezérléssel működik, vagyis az utasok szóban kommunikálnak a mesterséges intelligenciával, ami a kívánságaiknak megfelelően vezérli a multimédia- és szórakoztató rendszereket.

Egy-plusz-kettes üléselrendezés

Egy-plusz-Kettes üléselrendezésével az i-TRIL újraírja a belső tér és a tágasság fogalmát. A mai autók belsőépítészete azon alapul, hogy mindent a vezető körül kell elrendezni, miközben a hátul ülők kifejezetten elhanyagoltnak érzik magukat. Az Active Lean technológiának köszönhetően az i-TRIL kabinja olyan tér lett, ahol a hátsó üléspadon utazók inkább részeseivé válnak a vezetési élménynek. Ráadásul ezzel a megoldással a gyerekek közelebb ülhetnek édesanyjukhoz, méghozzá anélkül, hogy megtörnék az ő személyes terét. De még ennél is fontosabb, hogy az utasok sokkal jobban kilátnak előre, hiszen nem takarja ki előlük a látvány nagy részét az első ülés fejtámlája. Az első fejtámla egyébként a tetőhöz van rögzítve, és csak az i-TRIL beindításakor nyílik le. Az első ülés mindkét oldalán kényelmes, tágas lábtér nyílik a gyerekek számára, de három felnőtt is jól elfér a kabinban. A tervezők nagy figyelmet fordítottak arra, hogyan tud a vezető a lehető legkényelmesebben ki- és beszállni.Nyitáskor az ajtókkal együtt a padló egy része is szabaddá válik, így sokkal könnyebb kilépni a járműből. Ráadásul ilyenkor az első ülés is 20 fokkal elfordul, hogy a vezető még elegánsabban tudjon kiszállni vagy beszállni.

Az utastér dizájnerei nagyon tudatosan kerülték a már ismert autós megoldásokat; az alcantara- és textilkárpitok, illetve a fa padlóborítás (csupa reciklált anyag) olyan hangulatot keltenek, mintha az utasok saját otthonuk kényelmes és exkluzív nappalijában ülnének. A hátsó üléspad textilborításának bordái kifelé futnak, még szélesebbnek láttatva ezzel az utasteret. Érdekes megoldás, hogy a 19 colos első és 20 colos hátsó gumiabroncsok mintázatát úgy alkotta meg a Goodyear, hogy az a kabin kárpitozásának dizájnját idézi. Annak ellenére, hogy tisztán elkülönül az első (az én időm) és a hátsó (a gyerekek boldogok) traktus, a belső térkialakítás mégis egységet sugall; ezt a hatást erősíti az első ülés alcantara borításának és a hátsó üléspad textilkárpitjának átfedése is, akárcsak a légbefúvó rendszer, amely megosztja a befújt levegősugarakat.

A Sun Aqua Kia Racing Team is ott lesz az AMTS-en

A Sun Aqua KIA Racing Team a 2017-es KIA Lotos Race kupában két magyar lányt indít. A 20-22 fős mezőnyben Vogel Adrienn és Krajnyák Petra az egyetlen női pilóta. Velük is találkozhatunk az idei, 2017-es AMTS-en.

A Kia Lotos Cup – lengyel szervezésű 6 európai állomással rendelkező nemzetközi versenysorozat –, Európa legdinamikusabban fejlődő márkakupája, amely 2016-ban az év sportmarketing díját is elnyerte.

A műszakilag teljesen egyforma Kia Picantók április végén kezdik meg a versenyszezont Németországban, Oschersleben-ben, az ADAC GT Masters betétfutamaként. Két hétre rá Magyarországra látogatnak, ahol a Hungaroringen a WTCC betétfutamaként szerepelnek. Ezt követően Poznan (Lengyelország), Szlovákiaring (Szlovákia), Most (Csehország) és zárófutamként Monza (Olaszország) szerepel a versenynaptárban.

A Kia Picantók 100 lóerős, elsőkerékmeghajtású versenyautók. A kupa szervezői kiemelt figyelmet fordítanak rá, hogy a versenyautók között ne legyenek különbségek, ezért a futóművet kivéve minden széria a Picantókban. Az autóknak meghatározott minimum súlya van, emiatt a túl könnyű versenyzők plusz súlyt kapnak az autóba. Minden versenyt követően a versenybírók mintát vesznek az üzemanyagból és az olajból. Versenyek előtt pedig szúrópróba szerűen motorvezérlő elektronikát cserélnek a Picantókban, így senkinek nem áll érdekében, hogy módosítsa a beállításokat. A gumik utcai E jelzésű abroncsok, melyek felületéből le kell darálni a jobb tapadás érdekében. A szigorú szabályok betartatásával a Kia Lotos Cup a legkiegyenlítettebb versenyt biztosítja, hogy valóban a versenyzők tehetségén múljon az eredményességük.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK