AutóAddikt Újdonságok 87. Genfi Nemzetközi Autószalon: régóta vártuk, megérkezett az új Volvo XC60

87. Genfi Nemzetközi Autószalon: régóta vártuk, megérkezett az új Volvo XC60

A Volvo bemutatta leginkább várt újdonságát Genfben, konkrétan az XC60 prémium szabadidőjárművet.

Az új modell azt a rendkívül sikeres, első generációs Volvo XC60-ast váltja, amely a bemutatása óta eltelt nyolc év során Európa legkeresettebb prémium középkategóriás szabadidőjárművévé vált, és amelyből ez idő alatt világszerte csaknem egymillió, Magyarországon pedig több, mint 3500 darab kelt el. Jelenleg az XC60 teszi ki a Volvo éves globális eladásainak mintegy 30 százalékát.

„Komoly hagyományaink vannak a legmodernebb technológiát kínáló stílusos, dinamikus szabadidőjárművek terén. Ez alól az új XC60 sem kivétel. Tökéletes választás az aktív életmódot élő ügyfelek számára. A modell már a márka átalakulási tervének következő állomását testesíti meg” – monda Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója.

Az új XC60 minden idők egyik legbiztonságosabb autójaként bővelkedik a vadonatúj technológiákban. Az úttörő City Safety rendszert új kormányerő-rásegítés funkcióval egészítettük ki. A frontális ütközést elkerülő, aktív kormányzás szintén kormányerő-rásegítéssel igyekszik elkerülni a frontális ütközést, míg a Volvo holttérfigyelő rendszere (BLIS) mostantól szintén kormányerő-rásegítéssel mérsékli a sávváltás során felmerülő ütközési kockázatot.

„Olyan autót akartunk építeni, amelynek vezetése minden érzékszerv számára élményt jelent, a kiváló kilátást biztosító, magas üléshelyzettől kezdve a csodálatosan kivitelezett, békés utastéren át a biztonságos, ihletett, magabiztos vezethetőségig” – mondta Henrik Green, a Volvo Car Group termékekért és minőségért felelős alelnöke. „Kiemelt figyelmet szenteltünk annak, hogy a mindennapi közlekedés terheit csökkentő kényelmi szolgáltatásokkal könnyítsük meg ügyfeleink életét.”

A Volvo fejlett félautonóm vezetőtámogató rendszere, a megfelelően felfestett útszakaszokon 130 km/óráig automatikus kormányzásra, gyorsításra és lassításra képes Pilot Assist opcióként rendelhető az új XC60 szabadidőjárműhöz.

Az új XC60 szabadidőjármű is megrendelhető a Volvo díjnyertes T8 Twin Engine hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid hajtásláncával. A kínálat csúcsát megtestesítő plug-in hibrid legnagyobb rendszerteljesítménye 407 LE, álló helyzetből 5,3 mp alatt gyorsul 100 km/órára.

„Hajtáslánc-választékunk igen széles. Az új XC60 bevezetésekor a 190 lóerős D4, illetve a PowerPulse technológiát alkalmazó, 235 lóerős D5 dízelmotorokkal lesz megrendelhető. Emellett két benzinmotor is választható lesz: a 254 lóerős T5, valamint a turbófeltöltővel és kompresszorral egyaránt felszerelt, 320 LE teljesítményű, 400 Nm nyomatékú T6” – tette hozzá Henrik Green.

Az új XC60 esetében azonban nem csupán a hajtásláncok kínálnak egészséges teljesítményt. Az új CleanZone négyzónás klímaberendezés eltávolítja a környező levegőből a káros szennyező anyagokat és részecskéket, így belül minden esetben skandináv-friss levegőt élvezhetnek az utasok.

A Volvo Cars infotainment és csatlakoztatott szolgáltatásai egyaránt frissített grafikát és ezzel jobb használhatóságot kaptak. Ahogy a 90-es modellcsalád tagjainál, itt is elérhető a CarPlay vagy Android Auto rendszerű okostelefon-csatlakoztatás.

„Az XC60 nem arra született, hogy benne ülve lenézzünk másokat, hanem hogy vezessük. Külső formaterve sportos és kimunkált; időtlen, kifinomult minőséget sugároz. A belső tér a gondosan megtervezett építészet, a szépséges anyagok és a legmodernebb technológiák művészi szintű elegyítéséből született. Az XC60 hamisítatlan skandináv hangulatot sugároz, különleges érzéssel töltve el ügyfeleinket” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke.

Az új Volvo XC60 gyártása április végén kezdődik a Volvo svédországi Torslanda üzemében. Az első időkben a modell csak nagyobb motorokkal és gazdagabb felszereltségben érhető el, így az indulóára 13 933 000 forint lesz (D4 AWD Momentum). Az első ügyfélautók nyár végére várhatóak.