Főoldal Blog Oldal: 364

Anno a Volkswagen Golf III új mércét állított biztonság terén

A hármas Golf generációja 25 évvel ezelőtt, augusztusban jelent meg a piacon. Visszatekintve egyértelműen kijelenthető: a Volkswagen ezzel a modellel új korszakot nyitott a biztonság szempontjából.

volkswagen-golf-harmas-iii-autoaddikt

A Golf III volt az első olyan sorozat, amely 1992-től kezdve első légzsákokkal készült, de a karosszéria gyártását érintő fejlesztések is hozzájárultak a jelentősen megnövekedett ütközésbiztonsághoz. A harmadik generáció mindemellett óriásit lépett előre a formatervezés terén is: ez volt az első ék alakú Golf, amelynek formája egyszerre volt egyedülállóan dinamikus és rendkívül áramvonalas.

Visszatekintés: A Golf III gyökerei egészen 1985-ig nyúlnak vissza. Míg Mihail Gorbacsov átvette a Kreml irányítását Moszkvában, a 17 éves Boris Becker pedig lemosta ellenfelét a teniszpályáról a wimbledoni döntőben, addig Wolfsburgban a harmadik Golf fejlesztése hivatalosan is elkezdődött. 1987 februárjában Herbert Schäfer vezető tervező kilenc különböző változatot mutatott be az igazgatótanácsnak, amelyek mind a következő Golf modellre tettek javaslatot.

A következő hónapokban megtörtént az eredmények megvitatása és addig finomították azokat, amíg decemberben eljutottak a lehető legtökéletesebb formatervig, és a rajzasztalról lekerülve elindult a megvalósulás útján. 1991-ben a Golf III már készen állt a sorozatgyártásra. Herbert Schäfer így látta ezt a folyamatot: „Az egyes Golf modelltől a kettes Golf felé haladva először az autót tettük nagyobbá, még erőteljesebb motorokkal szereltük fel és javítottunk annak kezelhetőségén is. A harmadik generációnál a formatervezésé volt az elsőbbség. Megtaláltuk azt a külsőt, amely annyira jellemző a Golfra, és ami minőséget és biztonságot közvetít.”

https://youtu.be/sMwZ5v_XEko

A határozottan szélesebb nyomtáv erőteljes megjelenést kölcsönöz az autónak az utakon, az előző generációval szemben a kerekek szoros egységet képeznek az áramvonalasan tervezett karosszériával, melynek légellenállási együtthatója 0,30 volt. Annak ellenére, hogy egyetlen részlet, forma vagy alkotóelem sem közös az előd modellel, ez a generáció egy semmi mással össze nem téveszthető Golf volt. A Golf III-as változatából 4,83 millió darabot értékesítettek a következő generáció megjelenése előtt.

Gareth Bale és Sergio Agüero a Nissan új globális nagykövetei

A Nissan, az UEFA Bajnokok Ligája hivatalos globális autós támogatója bejelentette, hogy Gareth Bale, a Real Madrid szélsője és Sergio Agüero, a Manchester City csatára a márka új globális nagykövetei és élménymérnökei.

nissan-gareth-bale-sergio-aguero-autoaddikt

A Nissan új globális nagykövetei, Bale és Agüero segítségével a japán autógyár a futballdrukkereket közelebb hozza az UEFA Bajnokok Ligája eseményeihez. A szezon során kulcspozíciót fognak betölteni, elsőként a Nissan által készített exkluzív filmben játszott főszereppel.

A film izgalmas párharcban szerepelteti a sztárjátékosokat bemutatva lebilincselő technikai tudásukat is. Az élménymérnökök passzpárbajra állnak ki egymással, és az átadásaikat figyelve látjuk precíz technikájukat és innovatív képességeiket.

https://youtu.be/5J1gfSg2kvk

Jean-Pierre Diernaz, a Nissan Europe marketingért felelős alelnöke elmondta: „Nagy örömünkre szolgál, hogy Bale-t és Agüerót a Nissan családjában üdvözölhetjük új nagyköveteinkként és élménymérnökeinkként. Az UEFA Bajnokok Liga partnerség részeként olyan nagykövetekkel akartunk együttműködni, akik osztják közös értékeinket, az innováció és az élmény alapelveit. Miért ők? Mert a Nissanhoz hasonlóan elvetik a konvenciókat, a játék igazi megújítói, és minden pályára lépésükkor lázba hozzák a szurkolókat.

A Nissan új, globális nagykövetévé kinevezésekor Gareth Bale, a Real Madrid sztárja kijelentette: „Fellelkesít, hogy az UEFA Bajnokok Ligájával kötött együttműködés apropóján a Nissannal dolgozhatok. Mivel a Real Madriddal már kétszer nyertem Bajnokok Ligáját, ez a sorozat nagyon fontos a számomra, és tudom, hogy a győzelemhez nagyon sok kemény munkára van szükség. Ez a világ egyik legizgalmasabb bajnoksága, és alig várom, hogy ezt az izgalmat megoszthassam a szurkolókkal.”

Sergio Agüero, a Manchester City csatára is nagy lelkesedéssel várja együttműködését a Nissannal: „Nagyon örülök, hogy a Nissannal dolgozhatok. Az UEFA Bajnokok Ligája egy csodálatos bajnokság, amelyben a labdarúgás legjobb csapatai, játékosai és menedzserei szerepelnek. A hétről hétre ismétlődő dráma teszi ezt a küzdelmet olyan eseménnyé, amelyben játékosként és szurkolóként is nagyszerű részt venni.”

A játékosok az egész idényben szerepelni fognak a Nissan közösségi platformjain. Ez jól demonstrálja majd, hogy az innováció elengedhetetlen az élmények közvetítéséhez a szurkolók számára, nemcsak a pályán, hanem azon kívül is.

https://youtu.be/cmH1zmlCkGg

https://youtu.be/x8MrxAFKLSs

Volvo S90 Excellence premier Shanghajban

A Volvo Sanghajban mutatta be az S90 szedán új változatát, valamint a csúcskivitelű S90 Excellence variánst, új korszakot nyitva a kínai autógyártás történetében.

volvo-s90-excellence-autoaddikt

A prémiumkategóriás autóiról ismert Volvo Cars bemutatta a felsőkategóriás szedánok piacára szánt újdonságait: az S90 új, módosított felszereltségű kínai kiadását, valamint a sorozat új csúcskivitelét, az S90 Excellence luxusmodellt, amelyek nyilvános premierjére a 2016-os Kantoni Autószalonon kerül majd sor.

Az új S90 a legfényűzőbb autó, amelyet Kínában valaha építettek. A modell mindkét kivitele a Volvo Cars daqingi (Kína) gyártólétesítményében készül, azokat 2017 nyarától világszerte forgalmazzák, kiemelve a Volvo globális gyártó stratégiája pillérének számító, kiemelkedő színvonalú minőséget.

„Kína egyre fontosabb szerepet játszik globális gyártói törekvéseinkben. Itteni gyártóüzemeink olyan világszínvonalú termékeket állítanak elő a következő években, amelyeket világszerte forgalmazunk majd, és ilyenformán kulcsfontosságú szerepet játszanak azon célkitűzésünk megvalósításában, hogy 2020-ra évente akár 800 ezer gépkocsit értékesítsünk” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Car Group elnök-vezérigazgatója.

A Volvo úttörő szerepet játszik a Kínában gyártott gépkocsik globális forgalmazásának a megalapozásában. 2015-ben első nyugati autógyártóként exportált kínai gyártású prémium gépkocsit – az S60 Inscription típust – az Egyesült Államokba, ahol az autó maximális ötcsillagos minősítést ért el a Nemzeti Közlekedés-biztonsági Intézet (NHTSA) biztonsági vizsgálatán.

„Az S90 Excellence kapcsán a legelső, ami feltűnik, hogy kiszereltük belőle az első utasülést, és az úgynevezett Lounge pihenőkonzollal helyettesítettük, igazodva a sofőrös autókkal járó ügyfelek azon elvárásához, hogy menet közben a lehető legkomfortosabb körülmények között pihenhessenek vagy dolgozhassanak. A második szembeötlő részlet a felhasznált anyagok kiemelkedő minősége; a felületek és anyagok együtt a fényűzés átgondolt, magával ragadó érzését ébresztik” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke.

Az S90 Excellence számos funkcióval teszi még értékesebbé és tartalmasabbá a fedélzeten töltött időt: teljes méretű panoráma napfénytető, kihajtható munkaasztalok, átgondolt tároló megoldások, fűthető és hűthető pohártartó, állítható lábtámasz, valamint kikapcsolódásra és munkavégzésre egyaránt alkalmas, nagyméretű monitorral felszerelt, integrált szórakoztató rendszer szerepel a listán. Az S90 Excellence hátsó utasainak teljes kényelméről érintőképernyős kezelőfelület, beépített hűtőszekrény és a svéd Orrefors üvegműves által kézzel gyártott kristálypoharak gondoskodnak.

Az új autók szériafelszerelését egy sor biztonsági szolgáltatás gyarapítja, a City Safety rendszer részét alkotó, nagytestű állatok felismerésére képes funkciótól a Pilot Assistig, amely egy 130 km/h óra sebességig üzemképes, félautonóm vezetőtámogató rendszer.

A Volvo új 90-es modellszériájának tagjai emellett komfortos okostelefon-integrációt is kínálnak: az Apple CarPlay és Android Auto funkciók révén a vezető és utasai a nagyméretű középkonzoli kijelzőn keresztül könnyedén hozzáférhetnek okostelefonjuk megszokott szolgáltatásaihoz.

Mindkét autóhoz megrendelhető az az új CleanZone légminőség-javító rendszer, amelynek négyzónás klímaberendezése ionos légtisztítót, valamint egy 2,5 mikronos méretű szilárd részecskék észlelésére alkalmas, valós idejű légellenőrző rendszert is tartalmaz.

Sokoldalú és egyben látványos lett az új MINI Countryman formaterve

Kategóriateremtő elődmodelljéhez képest a MINI Countryman új, második generációja minden tekintetben érettebb karakterként, exkluzívabb formában öltött testet.

mini-countryman-formaterv-autoaddikt

A nagyvárosok forgatagában és az érintetlen természetben egyaránt helytálló modell karosszériáját egyedülálló dizájnmegoldások uralják, utasterének kreatív elrendezése pedig a modell prémium egyéniségét hirdeti.

Az új MINI Countryman (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 159 gramm/km) le sem tagadhatná hovatartozását, miközben minden korábbinál exkluzívabb egyéniség a brit prémiumgyártó palettáján. „Az új MINI Countryman-re a modellcsalád kalandoraként tekintünk, amely minden pillanatban készen áll az új élményekre – vezessen az út akár a belvárosba, akár az ismeretlenbe” – mondta Christopher Weil, a MINI karosszériatervező részlegének vezetője.

Erőteljes és sokrétű: a jármű-sziluett

Hamisítatlanul egyedi karosszéria-kialakításával a 2010-es piaci bevezetése óta eltelt hat évben a MINI Countryman már első ránézésre lenyűgözte a brit prémium márka rajongóit. A nagysikerű Sports Activity Vehicle második modellgenerációja a jelentős mértékben megnövelt méretek ellenére megőrizte elődje kompakt karosszéria-arányait, egyedi megoldásaival azonban még autentikusabb karakterként született újjá.

„A modell megtervezésekor egyértelmű volt számunkra, hogy az új MINI Countryman-nek az esztétikum és az egyediség szempontjából egyaránt újabb szintre kell lépnie, miközben mindvégig meg kellett tartanunk a márkára és a modellre jellemző sajátosságokat” – fogalmazott Oliver Sieghart, a MINI utastértervező részlegének vezetője. „A karosszéria és az utastér kialakítása szempontjából a Countryman a MINI palettájának legsokrétűbb modellje” – tette hozzá. Az új MINI Countryman maradéktalanul megörökölte a teljes modellpalettát átható egyedi stílusjegyeket, így többek között a tető különálló, lebegő hatású kialakítását, az övvonal elegáns, króm szegélyét és az ikonikus jármű-sziluettet is, amely a brit prémiumgyártó által fémjelzett összes egyedi elemet magába foglalja. Sőt mi több, az új MINI Countryman bemutatásával e téren egy új fejezet is kezdetét veszi, a kör alakú első fényszóró-párt ugyanis a márka történetében most először teljesen körbeölelik a nappali menetfény-gyűrűk. Eme különleges világítási funkció nappal és éjszaka egyaránt egyedi, összetéveszthetetlen megjelenést kölcsönöz az új modellnek, látványos keretbe foglalva az enyhén aszimmetrikus körívű fényszórókat.

Az új MINI Countryman formaterve kívül-belül letisztultabb és modernebb, mint elődje esetében, miközben a brit márka tradicionális megoldásai ezúttal is visszaköszönnek. A modell az élesen meghúzott vonalvezetés, a nagyméretű feszített felületek és a kreatív apró részletek kontrasztját hirdeti. A karosszéria alján körbefutó és a kerékjárati íveket is érintő fekete védősáv például fémből készült szegélyeket kapott, amelyek szögletes formájukkal szándékosan mennek szembe a védősáv ívelt kialakításával. A nagyméretű kerékjárati ívek mindeközben feszes, atletikus kiállást sugallnak: az ívek körüli karosszériaelemeket úgy rajzolták meg a tervezők, hogy azok a rájuk eső fény-árnyék játékkal még inkább kihangsúlyozzák a kerekeket. A fényszórók, a hűtőrács és az oldalsó irányjelző panelek még egyedibb formában öltöttek testet, a modellhez opcionális extrafelszereltségként elérhető ALL4 intelligens összkerékhajtás kiegészítő karosszériaelemei és stílusjegyei pedig még tovább nyomatékosítják az off-road jármű sokoldalú karakterét. Tetősínjeivel, feketére fényezett kiegészítő lökhárító-betétjeivel és ezüstszínű küszöb-burkolatával az új MINI Countryman minden korábbinál sportosabb egyéniségként érkezik meg a piacra.

Letisztult és praktikus: az utastér

A Sports Activity Vehicle olyan jellegzetes járműjegyei mellett, mint az emelt üléspozíció, az összkerékhajtás és a tágas utastér, az új MINI Countryman számos ötletes részlettel és hamisítatlanul egyedi dizájnnal kedveskedik a rajongóknak. A tervezők a karosszériával párhuzamosan az ajtók mögött is nagyméretű feszített felületeket alkalmaztak, amelyek szellősebbé és átláthatóbbá teszik az utasteret, miközben a belső kialakítás prémium hangulatát és modern kisugárzását egyaránt erősítik. Ilyen a műszerfal vízszintes elrendezése is, amely ráadásul az utastér még tágasabb benyomását kelti. A csúcsminőségű anyagok alkalmazása és a széleskörű személyre szabhatósági opciók – a krómozott dekorcsíkok beépítésétől kezdve egészen a különböző árnyalatban világító utastéri elemekig – kiváltképp exkluzív karakterré emelik az új MINI Countryman-t. A legapróbb kiegészítőktől a legextravagánsabb megoldásokig terjedő extrafelszereltségi opciók tárháza kétségkívül óriási.

„A MINI modelltörténetét több évtizedre visszatekintő hagyományok övezik, amelyeket sokkal szívesebben alkalmazunk korszerű, modern köntösbe csomagolva, semmint, hogy csak enyhe utalásokkal emlékezzünk meg róluk” – mondta Oliver Sieghart. Mint ilyen, az üléseket ezúttal is átlós varrással ellátott kárpitok borítják, amelyeket az alkalmazott színsémákkal kortárs stílusban értelmeztek újra a dizájnerek, hogy eme klasszikus megoldást a tervezőmérnöki kreativitásnak és szépérzéknek köszönhetően új szintre emeljék. Az utastér egyik leglátványosabb újdonsága a MINI Yours opció British Oak elnevezésű, világító műszerfal-betétje, amely különböző árnyalatú háttérvilágítással eleveníti meg az dekorcsíkok mintázatát. Eme rendhagyó opció eltérő intenzitás szerint alkalmazkodik a nappali és éjszakai fényekhez, minden pillanatban különleges hangulatba öltöztetve az új MINI Countryman utasterét.

Felvillanyozóan új, citromsárga típusjelzés: a plug-in hibrid modell

Az új MINI Countryman világpremierjével párhuzamosan a brit prémiumgyártó első plug-in hibrid modellje is kigurul az utakra. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 első ránézésre a citromsárga típusjelzésekről ismerhető fel, így például az oldalsó irányjelző paneleken és a csomagtérajtón található MINI E emblémáról, illetve a hűtőrácsot és a csomagtérajtót is díszítő citromsárga „S” logóról. Az utastérben citromsárga műszerfal-betétek hirdetik a plug-in hibrid hajtáslánc forradalmi innovációját, a kormányoszlopra helyezett központi műszeregység típus-specifikus teljesítmény-kijelzője pedig egy bővített felhasználói felülettel segíti az elektromos meghajtást, mialatt vezetés közben mindvégig az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás kettősének egyedülálló funkcióit mutatja. A középkonzol alsó felén található billenőkapcsoló-sor középső, rendszerindító és –leállító Start / Stop gombja ráadásul többé nem vörösen – mint a több MINI modellben –, hanem immáron sárgán világít.

A hazai sofőrök többsége nem tudja rendesen kitölteni a baleseti bejelentőlapot

Hiába a sokéves vezetési tapasztalat, előfordul, hogy a legrutinosabb sofőrök is belefutnak egy közúti balesetbe.

baleseti-bejelento-autoaddikt

Bár a Generali kutatása szerint a jogosítvánnyal rendelkezők több mint harmada (37%) volt már részese közúti balesetnek, meglepően kevesen vannak tisztában azzal, hogyan kell kitölteni egy baleseti bejelentőlapot.

A megkérdezettek 60%-a állította, hogy otthon van benne, ennek ellenére csak 16% adott helyes választ arra, hogy kiknek kell aláírnia a bejelentőlapot.

Egy balesetnek senki sem örül: a megkérdezett férfiak közel fele (46%), a nőknek pedig a negyede karambolozott már, és a budapestiek körében is magas ez az arány (49%). Egy ilyen felfokozott stresszhelyzetben különösen fontos, hogy meg tudjuk őrizni a lélekjelenlétünket, amihez nagyban hozzájárulhat, ha tisztában vagyunk az ilyenkor szükséges alapvető teendőkkel: kit értesítsünk, kinek kell kitöltenie a baleseti bejelentőt, és hova továbbítsuk. Úgy tűnik azonban, hogy a magyar autósok nem könnyítik meg a saját dolgukat. 14%-ukkal fordult elő, hogy baleset részeseként egyáltalán nem töltöttek ki baleseti bejelentőt, és bár 60% vallotta, hogy tudja, hogy kell kitölteni (a férfiak 69%-a és a nők 46%-a), csak 16% tudta helyesen, hogy mindkét félnek alá kell írnia. Ennél többen – a megkérdezettek fele (48%) – voltak tisztában azzal, hogy hány bejelentő lapot kell kitölteni: 2 jármű esetén egyet, hiszen ez szétválasztható 2 példányra, azonban 3 fél esetén már kettőt kell kitölteni.

Mire figyeljünk a baleseti bejelentő kitöltésekor?

Annak fényében, hogy saját bevallásuk szerint a jogosítvánnyal rendelkezők 37%-a volt már olyan közúti baleset részese, ahol két vagy több jármű koccant, karambolozott és legalább az egyik autót kár érte, különösen fontos, hogy mindenki tudja, hogyan kell kitölteni a bejelentőt. Baleset esetén, ha személyi sérülés nem történt, viszont anyagi kár keletkezett, ez az első teendőnk. Illetve fontos, hogy minél hamarabb értesítsük a biztosítót – ha kár ért minket, és rendelkezünk cascóval, akkor például a sajátunkat.

A hiánytalan kitöltés különösen fontos, hiszen a pontatlanság miatt elhúzódhat az eljárás. Ügyeljünk rá, hogy gondosan feljegyezzük a tanúk adatait, és rokonok helyett lehetőleg olyan járókelőket válasszunk, akik nem voltak részesei a balesetnek. A forgalmi helyzet meghatározása esetében ne felejtsük el megadni, hogy hány helyre tettünk x-et, mert a másik autós utólag akár számunkra kedvezőtlenül is alakíthatja a saját példányát. Szerencsére az ilyen eset nem gyakori, de jobb kizárni a lehetőségét is. Ha nincs is nagy kézügyességünk, mindig rajzoljuk le a baleset körülményeit bemutató ábrát! Végül, de nem utolsósorban soha ne maradjon le az aláírás, mert anélkül érvénytelen a bejelentő!

Ha ezzel meg is vagyunk, fárasztó procedúra várhat ránk – feltéve, ha nem számíthatunk egy jó biztosítóra, aki mindent elintéz helyettünk. A Generali éppen ezért egyszerű és okos kárrendezéssel segít: telefonon vagy online jelenthetjük a kárt, majd a biztosító kárszakértője egy munkanapon belül felveszi velünk a kapcsolatot, és segít megtalálni lehető legjobb megoldást, beleértve a számunkra tökéletes szervizt is.

[TESZT] Subaru Levorg 1.6 GT-S – újszerű és stílusos, de ismerős valahonnan

Jelenleg nem találni a Subaru kínálatában klasszikus Impreza modellt. Illetve van, igaz, szimplán WRX STI néven. Maradt tehát egyetlen választás, a kombivá alakított variáns személyében: teszteltük a Subaru Levorg 1.6 GT-S modellt, amely első ránézésre teljesen új, és stílust is hordoz rendesen. Ha déja vu kerítene minket hatalmába, ne csodálkozzunk, volt már ilyen a japán gyártó palettáján.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-001

Nem véletlen az utalás az Impreza-ra, ugyanis a tesztalany Subaru Levorg 1.6 GT-S a B oszlopig teljesen megegyezik a korábbi limuzinkasznis elődnek tekinthető alternatívával. Egyfajta folytatása ez a legendás Impreza-vonalnak, és ennek megfelelően a Subaru Levorg 1.6 GT-S teljesen rendben van, külsőleg és belsőleg egyaránt.

Miután a Subaru mindig is a sportosságot testesítette meg, nem meglepő, hogy a szerkesztőségünkhöz érkezett Subaru Levorg 1.6 GT-S tesztautó is hordozta minden részletét a klasszikus értelemben vett nagybetűs múltnak. Gondoljunk csak e téren a korábbi kimagasló WRC sikerekre, magára a legendára, Colin McRae-re. S bár rég nem tetszett Subaru ennyire, nyilván vannak azért mellékhatások is.

A Subaru Levorg 1.6 GT-S formavilága tehát felidézi a klasszikus korok Subaruját, mind vonalvezetésben, mind pedig dizájn tekintetében. A markáns front-rész például tagadhatatlanul felvillanyozza a szemlélődőt, hangsúlyos, lefelé keskenyedő hűtőmaszk iránnyal, morcosra húzott lámpatestekkel, alatta kiteljesedő ködlámpafészkekkel. Mindezt úgy, hogy az egyenletes ívek megmaradjanak, mellé jól társuljon a motorházfedélre integrált hatalmas, nem talmi légbeömlő – szintén jellegzetes Subaru-ismérv. Vagy inkább Impreza ismérv, hogy visszatérjünk a gyökerekhez újból.

Pontosan olyan, amilyennek lennie kell. Véletlen nincs, ez egy Subaru

Klasszikus sportkombi küllemet kapott a Subaru Levorg 1.6 GT-S, ültetett futóművel, a hozzá kapcsolódó 18 colos papucsokkal, felfelé hajló övvonallal, hátul csapott végződésekkel.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-004

Nagyszerű egyébként a klasszikus-kultikus formaiság huszonegyedik századi köntösbe öltöztetése, pontosan úgy, ahogyan azt egy Subaru-addikt elvárhatja.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-003A hátsó traktus a Subaru Levorg 1.6 GT-S esetében szintén jellegzetes, fejforgatásra kiválóan okot adó: a fókuszba helyezett zárófények burái kiemelik az egyediséget, míg a szolidan megbújó krómcsík berakás pedig próbál némi prémiumérzetet csalni az összképhez. No és a sportosság: szigorúan duplázott kipufogóvégek teljesítik ki a hatás azonnaliságát, mutatva a külvilágnak: igen, ez még mindig az a feeling, amire szüksége van a márkának. S mindenkinek, aki elhívatott iránta.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-002Bár sportkombinak lett aposztrofálva a Subaru Levorg 1.6 GT-S, mégis beszélhetünk valamelyest a praktikumról. Bár nem az ideális, szó szoros értelmében vett családi utazóautó (jelen esetben a kombi karosszéria inkább egy stílusra, ízléses tálalásra hajaz), ezzel együtt négy átlagos testalkatú felnőtt utas büszkén utazhat vele akár hosszabb távokon is. A beltér anyagai jó minőségűek, lágy, puha tapintásúak alapjaiban, viszont néhány ponton találkozhatunk kevésbé igényes részletmegoldásokkal.

Kényelmesen és sportosan is

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-012Az ülések ergonómiája rendben, a kényelem szintén. Itt érezhetünk némi áthallást a sportosra hangolt kagylóülések, és az átlagosnál kicsit többet nyújtó, utazási komfortra kihegyezett változatok közt. Amolyan kettősség ez, ami az egész Subaru Levorg 1.6 GT-S koncepciót belengi, stílusosan. Fej- és lábtér tekintetében is el lettek találva az arányok, az elöl ülőknek a térdtér egy kicsit fukarul lett mérve – amolyan sportautós pilótafülke-szinten, ami teljesen rendben is van esetünkben. Hátul fejedelmibb a kényelem, legalábbis, ami a lábak elhelyezését illeti; a fejtér viszont redukált a csapott tetővonal miatt.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-018

Sűrű elrendezésű műszeregység-panelt kapott a Subaru Levorg 1.6 GT-S, ez első blikkre bizony bonyolultnak is tűnhet. Némi megszokás és „együttélés” után azonban áthidalható a probléma, cserébe egy rendkívül informatív, jól közvetítő rendszeregyüttest kapunk. Minden kézre esik, kezdve a fokozatmentes CVT váltó karjától egészen a kezelőegységekig.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-013

Az infotainment szintén jól átgondolt struktúra alapján teszi a dolgát, a hétköznapi használathoz nélkülözhetetlen kellékegyüttes minden eleme megtalálható itt – a hangrendszer minősége pedig szintén túlteljesíti az átlagot.

Kombi, annak minden pozitívumával

Jól pakolható a Subaru Levorg 1.6 GT-S, ugyanis alaphangon 522 literes csomagtérrel rendelkezik az autó. Mindez akár 1146 literig is kibővíthető, előrehajtva a 40:60 arányban dönthető, osztott hátsó ülések hátlapjait.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-008

Természetesen megvan a kellően sportos karakterisztika is a Subaru Levorg 1.6 GT-S-ban. Erről egy turbótöltött, 170 lóerőt leadó boxermotor gondoskodik, a teljesítménycsúcs 4800-as percenkénti fordulatszámon teljesedik ki.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-011

A hajtáslánc maximális forgatónyomaték-értéke pedig 250 Newtonméter (@1800), ami bőségesen elegendő lehet az 1526 kilogramm összsúlyú kasznihoz.

Négyszernégy szimmetria

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-015Állandó, szimmetrikus összkerékhajtással dolgozik a rendszer a Subaru Levorg 1.6 GT-S alatt, amely rendkívül precíz és intelligens. Nagyobb sebességgel vett kanyaroknál érezhetően egyenlít az elektronika, a tapadás remek, ezek tekintetében az autó ultrastabilan tarható meg a kanyarokban, még akkor is, ha nedvesebb az útfelület. Nem éreztünk alul- és felülkormányozottságra való hajlamot sem, a fokozatmentes CVT pedig észrevétlenül dolgozott alá a hajtásnak. Az 1.6 literes boxer robbanékony, masszív nyomatékgörbét mutat, alig 8 másodperces gyorsulást nyújtva (saját mért adatunk). Tehát jól látszik, hogy nem csak mutatóban van jelen a Subaru Levorg 1.6 GT-S sportossága.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-009

Féltünk előre, hogy a tesztautó izmos megközelítése az üzemanyagfogyasztásra is rányomja majd bélyegét. Csodák csodája, nem így történt: meglepő módon városi közlekedés mellett 7.1, míg országúti, folyamatos 90 kilométer/órás haladás mellett 5.1 literes átlag született, de autópályán sem ugrott fel az érték 7 liter fölé. Lenyűgöző, nem? Főként egy boxermotortól, főként egy Subarutól, főként egy olyan Subaru-tól, amely még így is ízig-vérig Impreza.

subaru-levorg-1-6-gt-s-autoaddikt-teszt-005

2016 Subaru Levorg 1.6 GT-S specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres boxermotor, turbóval

Lökettérfogat: 1600 cm³

Maximális teljesítmény: 170 LE @ 4800 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 250 Nm @ 1800 ford./perc

Erőátvitel: állandó szimmetrikus összkerékhajtás, fokozatmentes CVT automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4690 mm

Szélesség: 1780 mm

Magasság: 1490 mm

Tengelytáv: 2650 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1526 kg

Megengedett össztömeg: 2020 kg

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 210 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári mérés), 8.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 6.6 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 8.5 l/100 km

Országúti: 6.3 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 164 g/km

Bővebb információ a Subaru hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyCanon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Teljesen elektromos meghajtású mobil iroda? Van ilyen, méghozzá Nissan e-NV200 WORKSPACe névre hallgat!

A Nissan együttműködve a brit Studio Hardie dizájnműhellyel a zéró emissziós e-NV200 furgonját a világ első teljesen elektromos meghajtású mobil irodájává alakította – így jött létre az e-NV200 WORKSPACe.

nissan-e-nv200-workspace-autoaddikt

A profin felszerelt guruló irodát a beépített kihajtható íróasztal mellett érintőképernyős számítógéppel, vezeték nélküli internetkapcsolattal, okostelefonról vezérelhető LEDes belső világítással, vezeték nélküli telefontöltővel, Bluetooth audiorendszerrel, valamint mini hűtővel és barista minőségű kávé készítésére alkalmas kávéfőzővel szerelték fel.

Az e-NV200 WORKSPACe tanulmány az elektromos hajtású furgonban rejlő lehetőségek kiemelése mellett bemutatja az irodai jellegű munkavégzés egyik lehetséges jövőjét a hot desking munkahelymegosztás és a rugalmas munkarend világszerte tapasztalható hódításának fényében. Az egyetlen példányban megépített tanulmányautóban emellett a Nissan Intelligens Mobilitás jövőképe, illetve a cégnek a járművek és emberek közötti viszony változásáról vallott nézetei is megjelennek.

2015-ben a közösségi munkavégzésre, illetve „hot desking” megoldásokra alapuló munkahelyek száma világszinten 36 százalékos növekedést mutatott, ahogy egyre több kisvállalkozás és szabadúszó szakember keres a hagyományos, városközpontban bérelt irodaterületekhez képest nagyobb mobilitást és költséghatékonyabb működést kínáló alternatívákat.

Figyelembe véve, hogy az elektromos autók egy kilométerre vetített üzemeltetési költsége akár 3 eurócentre is leszorítható, az e-NV200 WORKSPACe igen költséghatékony módon biztosíthat irodai munkahelyet az ingyenes töltőpontokat kínáló nagyvárosokban, de akár a várostól való teljes elszakadást is lehetővé teheti a vidék vagy akár a tengerpart friss levegője kedvéért.

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője így nyilatkozott: „Nissan e-NV200 jelenlegi formájában is intelligens, fenntartható közlekedési megoldást jelent a jövőbe tekintő vállalkozások számára, így ideális alapja lehet egy mobil munkahely kialakításának is. Az e-NV200 WORKSPACe tanulmány még tovább megy a 100 százalékosan elektromos működésű furgonunkban rejlő lehetőségek ötletes kihasználásában, miután a Studio Hardie formatervezői – akik elsősorban kreatív és egyben környezettudatos munkáikkal váltak ismertté – innovatív, zéró emissziós munkakörnyezetként gondolták újra az e-NV200-at.”

A jelenlegi, rendkívül magas városi ingatlanárak mellett, és egyben figyelembe véve a modern munkavállalók mobilitással kapcsolatos egyre növekvő igényeit, a cégeknek is okosabban kell működniük, és át kell gondolniuk, milyen lesz a jövő irodája” – tette hozzá. „A munkahelymegosztás és a távmunka terjedéséből kiindulva már nem is jelent akkora ugrást, hogy a jövőt egymással kapcsolatot teremtő, energiatakarékos, mobil munkahelyként is funkcionáló autókkal képzeljük el, ahol az e-NV200 WORKSPACe-ből akár még több is lehet, mint egy tanulmány.”

Az e-NV200 WORKSPACe lemerült akkumulátorai 30 perc alatt tölthetőek 80 százalékos szintre, azokra az alkalmakra pedig, amikor inkább leparkolva, töltésen hagyná az autót, az erre a célra kialakított tárolórészben ott vár egy kis méretű összecsukható kerékpár, ami ideális a kisebb városi utakhoz, vagy az úticél előtti utolsó kilométerre.

A Studio Hardie-t alapító neves brit formatervező, William Hardie a projekt kapcsán elmondta: „A mi specialitásunk, hogy egészen valószínűtlen helyeken is fantasztikus belső tereket hozunk létre, de villanyautóban korábban még nem dolgoztunk. Szem előtt tartva, hogy az alapul szolgáló furgon is zöld irányelvek jegyében készült, a rendelkezésünkre álló teret igyekeztünk intelligens, jól átgondolt módon kihasználni, egyebek mellett fenntartható gyártási módszerekkel készült anyagok, illetve energiatakarékos technológiák alkalmazásával. Hiszünk benne, hogy a technológia jövőjét a minőségi, kézműves kidolgozottságú termékekhez való visszatérés jelenti, ennek szellemében az irodahasználók kedvére való belső környezetet próbáltunk kialakítani. A végeredmény a modern irodákra jellemző kényelem és kapcsolódási lehetőségek mellett néhány meglepő, egyedi jellegzetességgel is bír.

A Nissan közkedvelt elektromos modelljei közé tartozó e-NV200 a többféle díjjal is elismert Nissan Leaf és NV200 modellek legjobb tulajdonságait ötvözi. A zéró emissziós kisáruszállító 100 kilométerenként akár 3 euróra leszorítható üzemeltetési költségeket és egy feltöltéssel5akár 170 km-es hatótávolságot kínál. Ezzel akár a kisebb, akár a nagyobb cégek számára ideális áruszállító lehet, mivel amellett, hogy hozzájárul a vállalkozás szénlábnyomának csökkentéséhez, praktikus, megbízható és költséghatékony is.

A zéró emissziós technológiák úttörőjeként a Nissan elkötelezett az intelligens közlekedési megoldások iránt, és mindezidáig több mint 250 ezer elektromos autót adott el világszerte.

Itt az új MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid

A MINI egy magával ragadó és minden korábbinál fenntarthatóbb változatban tárja a brit prémiumgyártó rajongói elé a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4-et.

mini-cooper-s-e-countryman-all4-autoaddikt-plugin-hybrid

Az új modell a márka első plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeként érkezik meg a piacra, a tisztán elektromos és zéró emissziójú mobilitás ígéretével, a gokartosan dinamikus agilitás izgalmával és a valaha kínált legnagyobb MINI ötletes sokoldalúságával.

A modell meghajtásáról egy háromhengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettőse gondoskodik, a rendszer maximális teljesítménye pedig 165 kW / 224 lóerő. Az első plug-in hibrid MINI 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása mindeközben csupán 2,1 liter, míg kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása mindössze 49 gramm (az EU-ciklus plug-in hibrid modelleket vizsgáló, típus-specifikus tesztkörének mérései szerint). Mint ilyen, a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 a brit prémiumgyártó nagyvárosokban élő ügyfeleinek legkiválóbb négykerekű társa, amely a tisztán elektromos meghajtás előnyeit éltetve tudja le például az otthon és a munkahely közötti napi ingázási feladatokat, hétvégén pedig a hosszú távon fenntartható, korlátlan mobilitás szabadságával kecsegtet.

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell a brit prémium márka eddigi legnagyobb autójának ötletes helykihasználását a BMW Group hosszú távon fenntartható eDrive hajtáslánc-technológiájával és az elektromos összkerékhajtás páratlan kvalitásaival egyesíti. Az első kerekeket a belsőégésű erőforrás, míg a hátsó tengelyt az elektromos motor hajtja, a tisztán elektromos meghajtás lehetősége pedig a városhatárhoz érkezve sem vész el: a MINI Cooper S E Countryman ALL4 egészen 125 km/órás sebességig képes a zéró emissziójú mobilitásra, akár 40 kilométeren keresztül. Az összkerékhajtású plug-in hibrid hajtásláncnak köszönhetően a vezetés élménye ráadásul az épített utakon túl is folytatódik. „A plug-in hibrid hajtáslánc tökéletesen illik az új MINI Countryman sokoldalú járműkarakteréhez, az intelligens összkerékhajtást ugyanis olyan rendhagyó elektromos meghajtás egészíti ki, amely nemcsak a nagyvárosokban, de a járatlan földutakon is zéró emissziójú mobilitást kínál, és ezzel egyedülálló a prémium kompakt szegmensben” – mondta Uwe Seitz, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 projektmenedzsere.

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell legfőbb ismérvei

  • A brit prémiumgyártó első plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellje.
  • A modellben a BMW Group csúcsinőségű eDrive hajtáslánc-alkatrészei kaptak helyet, minden részletükben a MINI legnagyobb négykerekűjének karakteréhez hangolva és a BMW iPerformance modellek kifejlesztése során felhalmozott tapasztalatra építve.
  • A háromhengeres benzinmotor és az elektromos motor maximális rendszerteljesítménye 165 kW / 224 lóerő.
  • Átlagos üzemanyag-fogyasztás és kombinált károsanyag-kibocsátás az EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint: 2,1 liter / 100 km és 49 gramm / km.
  • Tisztán elektromos meghajtás egészen 125 km/órás sebességig, akár 40 kilométeren keresztül.
  • Az ALL4 intelligens összkerékhajtás elektromos változatának köszönhetően a rajongók a MINI jellegzetes vezetési élményének vadonatúj dimenzióját élhetik át.
  • Fali töltőn keresztül a modell nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátora 2 óra 15 perc alatt teljesen feltölthető.
  • Az eDrive billenőkapcsolóval a plug-in hibrid hajtáslánc három különféle működési módja aktiválható.
  • Hibrid-specifikus kijelzők.

A MINI, mint az elektromos mobilitás úttörője

Széleskörű autóipari technológiai szaktudásával és változatos modellpalettájával a BMW Group minden kétséget kizáróan piacvezető szerepet tölt be az elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt járművek mezőnyében, a MINI pedig mindebből úttörőként vette ki a részét: a 2008-ban bemutatott MINI E modell volt a BMW Group első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje, amelyet a vállalatcsoport ügyfelei a hétköznapok útjain a világ minden táján átfogóan teszteltek. A forradalmi hajtáslánc-technológia kifejlesztését a MINI Cooper műszaki alapjaira épített elektromos modell több mint 600 példánya szolgálta. A projekt az elektromos mobilitás elterjesztése és térnyerése szempontjából létfontosságú áttöréseket hozott, amelyeket a BMW i3 fejlesztési fázisában is előszeretettel alkalmaztak a tervezők.

A MINI TwinPower Turbo technológia és az eDrive hajtáslánc-koncepció forradalmi egysége

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellben két világ legjobbjai egyesülnek. A motorháztető alatt a BMW Group legkorszerűbb erőforrás-családjának háromhengeres, MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotorja kapott helyet, amely az 1.5 liter hengerűrtartalomból 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményt állít elő. A belsőégésű erőforrás percenkénti 1 250 főtengely-fordulatnál adja le 220 Nm csúcsnyomatékát. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellben a benzinmotor és az első tengely közötti kapcsolatot a hatsebességes Steptronic automataváltó módosított változata hozza létre, a MINI legendás elsőkerék-meghajtását nyomatékosítva.

A brit prémiumgyártó első plug-in hibrid modelljében az elektromos motort a csomagtér padlólemeze alatt rejtették el a tervezők. Figyelembe véve méretét és súlyát, a hibrid szinkronmotor 66 kW / 88 lóerő maximális teljesítménye és 165 Nm csúcsnyomatéka kiváltképp elismerésre méltó eredmény, annál is inkább, mert mindez már álló helyzetben is a MINI ügyfelének rendelkezésére áll. Az elektromos motor folyamatos teljesítmény-leadása ráadásul még a magasabb fordulatszám-tartományba érkezve sem tompul, amellyel rendkívül magas fokú hatékonyságról tesz tanúbizonyságot. A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell elektromos motorja a hátsó kerekek meghajtásáért felel, egy kétállású, fokozatmentes automataváltón keresztül.

Nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor: kompakt méretű, erőteljes egység, exkluzív szaktudással átitatva

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellben elhelyezett nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor közvetlenül az elektromos motor előtt, a hátsó üléssor alatt kapott helyet. A 7,6 kilowattóra energiateljesítményű egység öt modulból, egy modul pedig tizenhat akkumulátorcellából áll, és miként az elektromos motort, úgy ezt is a BMW Group eDrive hajtáslánc-technológiájának fejlesztőközpontjában, Dingolfingban állítja elő a vállalatcsoport. Az egység a 3,6 kW teljesítményű fali töltőn keresztül 2 óra 15 perc alatt teljesen feltölthető, a folyamat azonban hagyományos háztartási aljzatról sem tart tovább 3 óra 15 percnél.

A vezetés élményét és a hajtáslánc hatékonyságát az intelligens energiamenedzsment optimalizálja

A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttműködését a plug-in hibrid hajtáslánc vezérlőelektronikája által koordinált intelligens energiamenedzsment szabályozza, minden vezetési szituációban a vezetési élmény és a hajtáslánc-hatékonyság optimális harmóniáját keltve életre. Az elektromos motor járműtechnológiai innovációjának köszönhetően a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 a zéró emissziójú, tisztán elektromos mobilitás előnyeit hangsúlyozva fokozza tovább a brit prémium márkára jellemző lendületes vezetési élményt, miközben az elektromos egység intenzív gyorsulás esetén teljesítménynövelő funkcióként támogatja a belsőégésű erőforrást. A rendszer maximális teljesítménye 165 kW / 224 lóerő és 385 Nm csúcsnyomaték, amelyek együttesen 6,9 másodperc alatt gyorsítják fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a MINI első plug-in hibrid modelljét.

Két erőforrás, négy hajtott kerék

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell két erőforrása közül menet közben alapesetben egyszerre csak egy dolgozik, miközben a másik folyamatos készenlétben áll, hogy a tapadás, a menetstabilitás vagy az agilitás optimalizálásával bármelyik pillanatban besegítsen a hajtásba. A precízen kiszámított adatokat mindehhez a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegysége szolgáltatja, amely folyamatosan figyeli a vezetési szituációt és szüntelenül elemzi a vezető stílusát. „A végeredmény egy intelligens összkerékhajtási szisztéma, amely mindenféle időjárási viszontagság közepette és mindegyik útfelületen tökéletes manőverezhetőséget garantál” – mondta Uwe Seitz, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 projektmenedzsere. A belsőégésű erőforrás hajtotta első tengely és az elektromos motor által mozgásba hozott hátsó kerekek közötti tökéletes harmónia és teljesítmény-elosztás a BMW i8 meghajtásánál alkalmazott alapelvet követi, csak éppen fordítva: eme rendhagyó járműtechnológiai koncepció a brit prémiumgyártó vadonatúj négykerekűjét a BMW plug-in hibrid sportautójának letaglózó hajtáslánc-karakterével ruházza fel.

eDrive billenőkapcsoló: tisztán elektromos meghajtás egyetlen gombnyomással

Az eDrive billenőkapcsolójával a MINI ügyfele a plug-in hibrid hajtáslánc három különféle működési módját is aktiválhatja.

AUTO eDRIVE Tisztán elektromos meghajtás 80 km/órás tempóig, a belsőégésű erőforrás csak nagyobb sebességnél és intenzív gyorsulás esetén segít be a hajtásba, illetve ha a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje 7 százalék alá csökken.
MAX eDRIVE Tisztán elektromos meghajtás 125 km/órás tempóig, a belsőégésű erőforrás csak nagyobb sebességnél és padlógáznál segít be a hajtásba.
SAVE BATTERY A modellt kizárólag a belsőégésű erőforrás hajtja, hogy a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintre mindvégig 90 százalék felett maradhasson. A fékezés közben felszabaduló energia visszanyerésével a generátor még tovább emelheti az akkumulátor töltöttségi szintjét.

 

Az alapbeállításként funkcionáló AUTO eDRIVE működési módban a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell egészen 80 km/órás sebességig képes tisztán elektromos mobilitásra, miközben nagyobb tempónál és intenzív gyorsulás esetén a belsőégésű erőforrás is automatikusan bekapcsolódik a hajtásba. MAX eDRIVE működési módban a hajtáslánc egészen 125 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást. SAVE BATTERY működési módban kizárólag a belsőégésű erőforrás gondoskodik a modell meghajtásáról, minimum 90 százalékig emelve és mindvégig fenntartva a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor tisztán elektromos mobilitáshoz szükséges töltöttségi szintjét, amelyet a modell egy későbbi alkalommal a zéró emissziójú közlekedéshez használhat fel.

Amennyiben a brit prémiumgyártó ügyfele navigációs rendszerrel is felszerelte MINI Cooper S E Countryman ALL4 modelljét és a rendszer útvonaltervező funkciója aktív, az intelligens energiamenedzsment gondoskodik róla, hogy a kijelölt útvonalon haladva a modell a lehető leghatékonyabban hasznosítsa a plug-in hibrid hajtáslánc tisztán elektromos meghajtását. A navigációs rendszer információit és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) adatait számításba véve a plug-in hibrid hajtáslánc eközben az aktuális vezetési üzemmód karakterisztikáját és a hibrid rendszer működési módjának sajátosságait maximálisan szem előtt tartva a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltöttségének lehető legoptimálisabb felhasználására törekszik.

Sokoldalú és változatos utastér

Az eDrive hajtáslánc-alkatrészek kompakt méretének és helytakarékos elrendezésének köszönhetően az új MINI Countryman plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt változata is sokoldalú, ötletes utasteret kínál. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a belsőégésű erőforrás 35 literes üzemanyag-tartályával együtt a némileg megemelt hátsó üléssor alatt kapott helyet. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 csomagtartójának térfogata az öt teljes értékű ülés kihasználása esetén csupán minimális mértékben marad el a hagyományos hajtáslánccal szerelt modellek hasonló értékétől, miközben a 40 : 20 : 40 arányban osztható hátsó üléstámla igény szerint változtatható döntésszögű és akár a padló síkjába is előrehajtható. „A teljes plug-in hibrid hajtáslánc-technológiát úgy építettük be a modellbe, hogy abból az utasok semmit ne vegyenek észre. Az egyetlen árulkodó jel a hibrid rendszer működési módját aktiváló eDrive billenőkapcsoló és az utazás közben működő teljesítmény-kijelző” – fogalmazott Uwe Seitz, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 projektmenedzsere.

Hibrid-specifikus stílusjegyek és kijelzők

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 karosszériáján visszafogott, mégis összetéveszthetetlenül egyedi kiegészítők és típusjelzések hirdetik az innovatív modell úttörő járműkarakterét. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltőnyílása a bal első kerékíven található irányjelző-panelben, egy ügyesen elrejtett ajtó mögött kapott helyet, egy diszkrét „e” jelzés kíséretében. A modell plug-in hibrid hajtásláncát mindemellett csupán sárgára fényezett „S” típusjelzések különböztetik meg a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt változatoktól, a hűtőrácson, a küszöbléceken és a csomagtérajtón.

Az utastérben mindössze a középkonzol alsó felén található billenőkapcsoló-sor középső, sárgán világító „Start / Stop” gombja és a kormányoszlopra helyezett központi műszeregység teljesítmény-kijelzője utal a plug-in hibrid hajtásláncra. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 az alapfelszereltség részeként az új modellgeneráció egyik újdonságaként bemutatkozó MINI Country Timer funkciót és a 6,5 inch átmérőjű központi kijelzővel dolgozó MINI Visual Boost rádiót is megkapja, a műszerfal közepére helyezett színes kijelzőn így a brit prémiumgyártó ügyfele a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét, a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot és a hibrid rendszer eDrive billenőkapcsolóval aktivált működési módjának sajátosságait is leolvashatja. A MINI Professional navigációs rendszert is magába foglaló, opcionálisan elérhető Wired felszereltségi csomaggal együtt azonban mindez már a 8,8 inch átmérőjű központi kijelzőn is nyomon követhető, amely immáron vadonatúj grafikát kínál és a középkonzolra helyezett, érintés-érzékeny Touch Controller egyfajta alternatívájaként érintőképernyőként is funkcionál.

Felszereltség: maximális hatékonyság, személyre szabott stílusban

A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell a kimagaslóan hatékony vezetés élményét az ötletes helykihasználás páratlan lehetőségeivel és a prémium kompakt szegmens eddigi legsokoldalúbb egyéniségének megannyi technológiai innovációjával egyesíti, miközben a karosszéria erőteljes kisugárzását és az utastér okos elrendezését még tovább növelt menetkomfort és minden korábbinál elegánsabb prémium hangulat fokozza. A modell széleskörű alapfelszereltsége a MINI Vezetési Üzemmódokat (MDM – MINI Driving Modes) is magába foglalja. A hibrid rendszer eDrive billenőkapcsolóval aktivált működési módjától függetlenül az új MINI Cooper S E Countryman ALL4 járműbeállításai igény szerint lenyűgözően sportos és maximálisan hatékony karakterként is részletekbe menően személyre szabhatók.

A Ford új technológiája zöldhullámot biztosít az autósoknak

Képzeljük csak el, milyen lehet, ha egyetlen piros lámpa sem szakítja meg utunkat, amikor iskolába visszük a gyerekeket, munkába igyekszünk, vagy egyszerűen csak átautózunk a városon valamelyik bevásárlóközpont felé. Úgy tűnik, mindezt megvalósíthatja a Ford.

car2car-ford-technologia-autoaddikt

A Ford autóiban jelenleg is folyik annak a berendezésnek a próbája, amivel meglovagolható a zöldhullám. Az Optimális Sebességválasztás A Zöld Jelzéshez nevű technológia az út mellé telepített eszközökből származó információ alapján olyan sebességet javasol, amivel az autósok a legjobb eséllyel használhatják ki a zöldhullámot.

A Ford azért bocsátja próbára ezt a technológiát, hogy a UK Autodrive – az Egyesült Királyság eddigi legnagyobb szabású önvezető és kommunikáló autókat tesztelő kampánya – keretében ezzel szemléltesse a kommunikáló autók előnyeit. A 16 résztvevővel működő, részben államilag támogatott, 20 millió font költségvetésű projekt célja, hogy olyan, egymással és az infrastruktúrával kommunikáló járműtechnológiákat fejlesszen és teszteljen, amelyek révén a közlekedés kevesebb stresszel, időveszteséggel és üzemanyag-fogyasztással jár.

“Nincs annál bosszantóbb, mint amikor egy nehéz nap után, útban hazafelé piros lámpától piros lámpáig araszol az ember, és minden egyes kereszteződésnél meg kell állnia” – vélekedett Christian Ress, a Ford Kutatási és Fejlett Tervezési Központjának vezetősegítő technológiákért felelős műszaki szakértője. “Ha lehetővé tesszük az autósoknak, hogy ‘meglovagolják a zöldhullámot’, a folyamatosan áramló forgalom nemcsak időt takarít meg, hanem a széndioxid-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást is nagy mértékben csökkenti.”

A napi rendszerességgel autózó britek évente átlagosan két teljes napnak megfelelő időt töltenek a piros lámpánál várakozva. Koppenhágában és Amszterdamban már léteznek hasonló technológiák kerékpárosok részére, amelyek segítségével elkerülhetik a pirosban való ácsorgást. Ha mégis meg kell állniuk a piros jelzésnél, a rendszer kijelzi, hogy mennyi idő múlva vált majd zöldre a lámpa.

A Ford által rendelkezésre bocsátott Mondeo Hybrid modellekben egy másik teszt is folyik: az Elektronikus Vészfékjelzés figyelmeztető jelet küld, ha a Ford előtt 500 méteren belül haladó járművek egyike váratlanul erősen fékez – még akkor is, ha az adott autó nincs a vezető látómezejében.

Jövőre újabb technológiák próbája várható; ezek arra figyelmeztetnek, ha egy másik jármű elzárja az autós útjába eső kereszteződést; ha egy mentő-, rendőr- vagy tűzoltóautó közeledik; illetve ha egy lámpa vagy tábla nélküli kereszteződéshez más járművek közelednek.

A próbák a következő két évben Milton Keynes és Coventry közútjain és zárt pályáin folynak majd.

Jó értéktartást ígérnek az új Hyundai IONIQ Hybrid és IONIQ Electric modellek

A független autóipari elemző szervezetek Európa-szerte végzett, friss kutatásai kimutatták, hogy a vadonatúj Hyundai IONIQ kiemelkedően jó értéktartást ígér.

hyundai-ioniq-hibrid-elektromos-autoaddikt

A német és brit piacokon október elejétől forgalmazott IONIQ Hybrid és Electric modelleket Németországban, Olaszországban, Franciaország, Spanyolországban és Hollandiában az EurotaxGlass, Nagy-Britanniában a CAP mérte fel. Az IONIQ Hybrid csaknem az összes európai országban az értéktartási rangsor élén végzett. Az elektromos változat a második legjobbnak bizonyult, értéktartása csaknem megegyezik a legjobb autóéval.

A Hyundai IONIQ az első olyan gépkocsi a világon, amely egyazon karosszéria-kivitelben elektromos, hálózatról tölthető hibrid, és hagyományos hibrid hajtáslánccal is elérhető. A Hyundai Motor ezen innovatív, újszerű termékfilozófiája demokratizálja az e-mobilitást, és szélesebb körben teszi elérhetővé a csekély vagy nulla károsanyag-kibocsátású közlekedést.

Az IONIQ Electric termékelőnyei között kiemelt említést érdemel a modell vetélytársaihoz viszonyított csekély energiafogyasztása, kiváló minősége, tágas belső tere, kiemelkedő gyorsító- és lassítóképessége, valamint a belülről nyíló, fokozott kilátás.

Mindkét modell esetében nagyra értékelték a Hyundai Motors egyedülálló ötéves, kilométer-korlátozás nélküli járműgaranciáját, valamint a nagyfeszültségű akkumulátorra vállalt, nyolc éven vagy 200 ezer kilométeren át érvényes garanciát. Ezen túlmenően az IONIQ Hybrid menetdinamikáját kedvezőbbnek ítélték meg, mint a dízel vagy hibrid vetélytársakét.

Tökéletes választás flották számára

„A nagyfeszültségű akkumulátorra vonatkozó, kategóriaelső garanciánk ügyfeleink aggodalmait eloszlatja és versenytársai fölé emeli az IONIQ-ot” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „Az IONIQ Electric tökéletes alternatíva flották számára, hiszen egyetlen feltöltéssel jól használható 280 kilométeres hatótávolságot kínál, míg a gyors töltés fokozottan rugalmas használatot kínál az ügyfeleknek.”

A kiváló értéktartás mellett az elektromos jármű csekély üzemben tartási költségei is a flottafelhasználás mellett szólnak. Ha ehhez hozzávesszük a kategória legjobb garanciális feltételeit és a versenyképes árat, az IONIQ egyértelműen az egyik legjobb ár-értékkel bíró környezetbarát jármű. A termékcsalád egyik legfontosabb műszaki jellemzője, hogy az IONIQ Hybrid a kategória legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztásával és mindössze 79 g/km Co2-kibocsátással büszkélkedhet.

Értéktartási (RV) adatok

Németország *

Elektromos modellek RV (%)
Hyundai IONIQ 47
BMW i3 49
Volkswagen e-Golf 43
Hibrid modellek RV (%)
Hyundai IONIQ 48
Toyota Prius 49
Toyota Auris 46

 

Franciaország*

Elektromos modellek RV (%)
Hyundai IONIQ 31
Volkswagen e-Golf 29
Nissan Leaf 27
Hibrid modellek RV (%)
Hyundai IONIQ 47
Toyota Prius 47
Toyota Auris 46

 

Olaszország*

Hibrid modellek RV (%)
Hyundai IONIQ 41
Toyota Prius 41
Toyota Auris 37

 

Hollandia*

Elektromos modellek RV (%)
Hyundai IONIQ 42
Volkswagen e-Golf 44
Mercedes B-osztály 39
Hibrid modellek RV (%)
Hyundai IONIQ 47
Toyota Auris 42
Lexus CT200 42

 

Nagy-Britannia**

Elektromos modellek RV (%)
Hyundai IONIQ 27
BMW i3 29
Renault ZOE 18
Hibrid modellek RV (%)
Hyundai IONIQ 49
Toyota Prius 48
Lexus CT 34

 

Spanyolország*

Hibrid modellek RV (%)
Hyundai IONIQ 50
Toyota Prius 53
Toyota Auris 50

 

*Forrás: Eurotax, 36 hónap / 60 000 km (2016. szeptemberi adatok)

**Forrás: CAP, 36 hónap / 60 000 km (2016. szeptemberi adatok)

 

LEGFRISSEBB

Mégsem búcsúzik az Audi a hagyományos motoroktól

0
Az Audi módosította korábbi stratégiáját, és továbbra is kínálni fog belső égésű motorral szerelt modelleket, válaszul a piaci igényekre. Az Audi három évvel ezelőtt még...

TESZTJEINK