Főoldal Blog Oldal: 377

Esther Mahlangu egyedülálló installációja a BMW Individual 7-es sorozat enteriőrjében

A tizenkettedik BMW Art Car modell dél-afrikai alkotója ezúttal a BMW vadonatúj luxuslimuzinjának utasterébe készített hamisítatlanul egyedülálló dizájn-installációt.

esther-mahlangu-bmw-individual-7-autoaddikt

Huszonöt évvel ezelőtt a dél-afrikai Esther Mahlangu volt az első művésznő, aki kreatív motívumaival egy BMW 525i limuzint varázsolhatott egyedivé: a karosszéria egészét a Ndebele törzs alkotásaira jellemző élénk színek és minták díszítették, a modell így az ikonikus BMW Art Cars kollekció tizenkettedik „guruló műalkotásaként” a bajor gyártó különlegességeinek csarnokában is helyet kapott. Esther Mahlangu és a BMW most második alkalommal is összefogott, hogy ezúttal a vadonatúj 7-es sorozat egy tagját álmodják újra: a dél-afrikai művész a BMW Individual részleggel szoros együttműködésben festette fel jellegzetes motívumait a luxuslimuzin utasterében található valódi fabetétekre.

A folyamatot a BMW Individual szakemberei készítették elő, majd felügyelték és véglegesítették. Az egyedi festés előtt a bajor gyártó különleges részlegének mesterei speciális, fehér színű fából formálták ki a művésznek átadott betéteket, majd korszerű felületkezelési és lakkozási eljárásokkal biztosították Esther Mahlangu munkájának tartósságát. Az egyedülálló dizájn-installációt rejtő 7-es BMW-t a bajor gyártó első ízben október 5-9. között, a London belvárosában elterülő Regent’s Parkban megrendezendő Frieze London művészeti kiállításon gurítja ki a nagyközönség elé, majd a rendhagyó tárlat végeztével a modellt online aukción árverezik el. A bevételt a gyermekek fejlődését támogató „The Art Room” jótékony művészeti projektnek adományozza a gyártó.

„A festés az életem, az ihlet a véremben van. Az alapokat édesanyámtól és nagymamámtól tanultam meg, majd idővel a motívumok és a színek is változtak. Megannyi felületre és tárgyra festettem már, és még mindig szeretem csinálni” – mesélte a 81 éves művész. „Huszonöt évvel ezelőtt a BMW-nél alkalmazott mintáim hagyományt teremtettek, így amikor a BMW elküldte nekem az alkatrészeket, már tudtam, hogy mit fogok alkotni. Már alig vártam, hogy nekikezdhessek! Először a kisebb elemeket festettem meg, hogy érezzem a felületet, s ezután már a nagyobb panelek is könnyedén mentek” – folytatta Esther Mahlangu. „Alkotásaimnak köszönhetően rengeteg helyre eljutottam, sok mindent láttam a világból, és noha számtalan falat kifestettem már és munkáim a világ legnagyobb múzeumaiban állnak, én továbbra is a dél-afrikai Mpumalanga-ban született Esther Mahlangu vagyok. Örömteli szívvel fogadtam a BMW újabb felkérését” – tette hozzá.

„A Frieze és a Frieze Masters projektekkel ápolt hosszú távú partnerségünk részeként most először egyesítettük kulturális szerepvállalásunkat a BMW Individual részleg munkásságával” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának tagja. „Nagy örömömre szolgál, hogy ismét együtt dolgozhattunk Esther Mahlangu-val, aki egy kivételes művész és akire nagyon jól emlékszem a Dél-Afrikában töltött éveimből. A BMW Individual és a BMW Group dizájnrészlegének szakértőivel együttműködve Esther egy páratlanul egyedi műalkotást készített: a BMW Individual 7-es sorozat eme képviselője a technológiai szaktudás és a Ndebele törzs művészetének exkluzív összefonódását szimbolizálja” – mondta Dr. Ian Robertson.

Az Esther Mahlangu kézjegyével ellátott BMW Individual 7-es sorozat egy hosszított tengelytávolságú, jobbkormányos BMW 740Li modell, amelyet a BMW Individual részleg átfogó felszereltségi különlegességeivel és egyedülálló funkcióival vérteztek fel. A fejedelmi luxuslimuzin eleganciáját a BMW Individual 20 coll méretű, 649 I küllő-dizájnú könnyűfém keréktárcsái és a BMW Individual fényes ezüstmetál karosszéria-fényezése nyomatékosítja.

Az utastérben szinte minden felületet a BMW Individual finomszemcsés, fekete kontraszttal árnyalt füstös fehér Merino bőrkárpitozása borít, amely a kézzel szőtt bélésekkel és az egyedi varrásmintákkal az elérhető legmagasabb minőségű bőrözés a BMW-nél. A finom bőrborítás különlegességét az anyag természetes érintése és látványa fokozza. A finomszemcsés Merino bőrkárpitozás nem csupán az ülések háttámláira, ülőfelületeire, kartámláira, oldalaira és hátoldalaira terjed ki, de a fejtámlákra, a műszerfal alsó és felső részére, az ajtókárpitokra és a B-oszlopokra is. A BMW Individual bőrkormány karimájának belső fele fényes zongoralakk-fekete betéteket kapott, az exkluzív hangulatot pedig a füstös fehér Alcantara tetőkárpit teszi teljessé.

A tekintélyes BMW 740Li modell meghajtásáról egy nagyteljesítményű soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, BMW TwinPower Turbo technológiával, 240 kW / 326 lóerő maximális teljesítménnyel és 450 Nm csúcsnyomatékkal (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 159 – 164 gramm / km)*. A sportos luxuslimuzin 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronika 250 km/óránál szabályozza. A BMW 740Li modellben egy nyolcsebességes Steptronic automataváltó dolgozik, miközben a típus a szegmens legalacsonyabb sajáttömeg-mutatójával büszkélkedhet.

Világpremier a Frieze London művészeti kiállításon

Az Esther Mahlangu kézjegyét viselő BMW Individual 7-es sorozatot a bajor gyártó a Frieze London művészeti kiállításon felállított „BMW Lounge” komfortszobában leplezi le, amelyet közvetlenül a „Frieze Előadóterem” mellett állítanak fel. A komfortszobában Esther Mahlangu néhány korábbi alkotása enged majd betekintést a dél-afrikai művész kreatív munkásságába.

Az egyedülálló 7-es BMW-t szeptember 5-én online aukcióra bocsátotta a gyártó. Az érdeklődők a https://www.bmw.co.uk/7seriesauction weboldalon, az október 5-9. között megrendezendő tárlat ideje alatt pedig a „BMW Lounge” komfortszobában is licitálhatnak a különleges járműre, amelyet végül a legmagasabb összeget kínáló licitáló vihet haza a Frieze London művészeti kiállításról. A BMW és a Frieze közös döntése alapján a bajor gyártó az aukció teljes bevételét a „The Art Room” elnevezésű jótékony projektnek adományozza, amely művészeti alkotásokon keresztül segíti az öt és tizenhat év közötti gyermekek és fiatalok fejlődését. A Frieze London művészeti kiállítás ideje alatt a BMW egy művészeti beszélgetést is tető alá hoz a brit fővárosban, ahol Esther Mahlangu és Christopher Spring, a londoni British Museum kortárs művészetekkel, valamint kelet- és dél-afrikai művészetekkel foglalkozó kurátora a dél-afrikai művészet témáját boncolgatva ad átfogóbb képet a művésznő kreatív munkásságáról.

Esther Mahlangu művészete az évszázados hagyományokban gyökerezik

Esther Mahlangu 1935-ben, a dél-afrikai Mpumalanga tartomány északkeleti csücskében található Middelburg nevű kisvárosban látta meg a napvilágot, a Ndebele törzs tagjaként. Édesanyja és nagymamája tanításaiból már tízéves korára elsajátította a festés művészetének alapjait.

A Ndebele törzs immáron több évszázadra visszatekintő hagyományai szerint a nők részletes mintákkal és grafikai motívumokkal festik ki házaikat, hogy ezen szimbólumokkal állítsanak emléket a közösségen belüli legfontosabb eseményeknek, így például az esküvőknek és a személyes ünnepeknek. Esther Mahlangu az idők során képeken, edényeken és szőnyegeken is megjelenítette a házfalakra festett különleges dekorációkat, amelyek a rendhagyó formákra és felületekre kerülve újabb és újabb értelmet nyertek. A 81 éves alkotó több évtizedes munkássága során a művészet a hétköznapi élet legkülönfélébb eszközein jelent meg.

Valóra váltott álmok a BMW Individual részlegnél

A BMW Individual részleg dizájnerei, tervezői és szakemberei a bajor gyártó ügyfeleinek négy keréken elképzelt legmerészebb álmait is valóra váltják. A különleges divízió ráadásul leendő ügyfeleinek egy speciális BMW Individual Kollekcióval is kedveskedik, amely minden egyes BMW modell számára típus-specifikus felszereltségi és funkcionális opciókat kínál, az exkluzív karosszéria-fényezésektől kezdve (köztük a selymesen matt BMW Individual Frozen fényezésekkel), a prémium minőségű bőrözési megoldásokon át, egészen a rendkívüli utastér-kialakítási és –felszereltségi lehetőségekig. Amennyiben azonban a BMW ügyfele még egyedibb autóra vágyik, a BMW Individual kivételes szaktudással megáldott alkotói aprólékos részletességgel megtervezik és mérnöki pontossággal elkészítik a megálmodott karosszéria-, illetve utastér-kialakítást. A végeredmény minden esetben egy hamisítatlanul egyedülálló luxusautó, amely tulajdonosa összetéveszthetetlen karakterét tükrözi. Hogy minden elképzelhető négykerekű álmot valóra váltson, a BMW Individual a lehetőségek gyakorlatilag végtelen tárházát kínálja, összesen száznál is több speciális, akril, matt és metálfényezéssel.

A BMW Individual az utastér-kialakítás terén megszámlálhatatlan lehetőséget kínál ügyfeleinek. Az utastér-betétek, a küszöblécek, a fejtámlák és a napellenzők monogramokkal vagy logókkal való díszítése csak egy példa a megannyi személyre szabhatósági opció közül. A BMW Individual részleg szakemberei ráadásul kérésre az ügyfél által kívánt legkülönfélébb anyagokat is képesek beépíteni a járműbe, s mint ilyen, a bajor gyártó különleges divíziójánál dolgozó dizájnerek, tervezők és szakemberek bőséges szaktudással és szakmai tapasztalattal rendelkeznek ahhoz, hogy gyakorlatilag bármilyen megálmodott felszereltségi és funkcionális opciót valóra váltsanak. Az így elkészült luxusautók pedig azon túl, hogy világszerte egyedülállóak, a BMW Individual részleg kivételes szaktudásának és vezérelvének megtestesítői is: ügyfélközpontúság a legmagasabb szinten.

[TESZT] DS4 Crossback 1.6 BlueHDi – az alsó-közép prémiumkategóriás

Meglehetősen nehéz a választás, ha a jelenlegi célszegmensen belül próbálunk keresgélni – úgy, hogy a DS4 Crossback is a képbe kerül. Vagy inkább pusztán a DS4, hiszen a Citroenből kivált, önállóvá lett márkanév alsó-középkategóriása alaposan feladja a leckét. Nézzük, miért.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-005

Korábban már taglaltuk a DS4 által nyújtott előnyöket, hátrányokat. Közben megjelent a „terepesített” Crossback verzió, amely nagyjából annyiban tér el az alapkoncepciótól, hogy a futómű erőteljesebb felfüggesztéseket, míg maga a kaszni megemelést kapott, értelemszerűen plusz hasmagassággal.

Mindezek ellenére nem érzékelhető a DS4 Crossback esetében, hogy eltúlzott „gólyalábasítás” ment volna végbe, az oldalnézet még így is sikkes tudott maradni. A tesztautó színválasztása kifejezetten optimálisnak tűnt, hiszen az élénkebb, világosabb árnyalat (kaszni) külön kiemelve a sötét tónusú felnik meglétét, valamint a kerékjárati ívek műanyag burkolatát is előtérbe helyezve. Hátsó ajtókilincset most sem érdemes keresni, rejtve találunk nyitóalkalmatosságot a C oszlophoz zárkózó éleken, továbbítva a szemlélődő felé, hogy bizony itt még mindig sok formabontó részelem található, és nem, nem szűnt meg a Citroen-áthallás. Valahogy olyan az egész, mintha a korábbi attraktivitást áttették volna nagy százalékban a DS modellekhez, az az egyediség, formabontás, ami anno mondjuk egy CX-nél, vagy ne menjünk messzire: egy DS19-nél fellelhető volt – mára e megnyilvánulásokban tornyosul.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-004

Jó is ez így. A DS4 Crossback front része sem elhanyagolandó, a hűtőmaszk új megközelítésű DS Wings elnevezésű hűtőrácsot kapott.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-002Itt rögvest utalást kapunk a lamellák kialakításának textúrájára, összetéveszthetetlenné teszi az összképet, valamit látható lényegi eltérés a hagyományos értelemben vett DS4-et párhuzamba állítva. Az outdoor stílus lengi egyébként be az egész DS4 Crossback-irányt, a tálalás sugallja, hogy irány a természet, töltsük a szabadidőt együtt, akár négyesben, nem hárul utunkba akadály.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-008

Az egész DS4 Crossback szellemiségre jellemző a mérhetetlenül sok törésvonal, hajlítás, és egyéb szegletek-sarkok legömbölyítése; nincs ez másképp a far kialakításánál sem.

Francia formabontás, a miként a dizájnban keresendő

Számoljuk párosával: kettő az alsó lökhárító sarkoknál, ide jön még egy masszív diffúzor hatást jelentő krómcsík (nem kipufogók sziluettje ez), az alsó traktusra húzott ködlámpafészkek rajzolata, a helyzetjelzők buráinak aszimmetrikus vonalvezetése, melyből egy dupla, jobb és baloldali törés vezet be egészen a hátsó ajtókig.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-009

Elég ennyi? Biztosan nem, mert a hátsó, ötödik ajtó szpoilerezése a légterelő tekintetében ismét egy új görbület, aztán folytatódik a tetőíveket felvevő fémes színben virító sínekkel, és így tovább.

Egyedi formavilágot kíván ez a koncepció is. Mivel DS

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-003Tehát a DS4 Crossback maga a formaorgia megtestesítője. Pont úgy, hogy ne essen túlzás semmilyen téren, ennél picivel több is már soknak tűnne. De pont ezek miatt sikerül megtartania az egyediségét a DS palettának – gondoljunk csak a DS5-re például.
Ha már megannyiszor felhoztuk a formabontó jelleget a külső kapcsán, nem maradhat ki az enteriőr sem a szórásból. Bár lehet, hogy az ember kicsit futurisztikusabb jelleget várna, ettől függetlenül a hatás nem marad el.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-011

Minőségi anyaghasználat, rendezett kialakítás jellemzi a DS4 Crossback utaskabinját, kellemes tapintású kormánykerékkel, kézre eső váltókarral, jól egységesített hármas műszercsoporttal a fő kijelző konzolon. A kormány megfelelő magasságállításával szinte bármilyen magassággal bíró sofőr megtalálja számításait, a menet közben közvetített információk célba érnek annak rendje s módja szerint.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-012

Az üléspozíciók is rendben vannak, viszonylag magasan ülünk a DS4 Crossback-ben, ennek megfelelően a kilátás is rendben minden irányba – talán a far magassága, és a csomagtérajtó üvegfelülete fog vissza egy kicsit abból, hogy száz százalékos lehessen az élmény.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-013

Megfelelően tömött, közepesen kemény ülőfelületek, eltalált méretezésű ülő- és hátlapok jelentik a DS4 Crossback első traktusának komfortját. Hátul sincs ok a panaszra, kettő közepes termetű felnőtt gond nélkül elfér: válltér, térdtér és lábtér is oké, viszont ami megszokhatatlan, az a hátsó ablakemelő hiánya. Gyakorlatilag nyithatatlanok a hátsó ablakok, emiatt a klausztrofóbiára hajlamosabb utasokat ne nagyon ültessük hátra. Bár a klíma, illetve az elöl lehajtott üvegek kárpótolhatnak.

Ennél jobb dízel nem is kell ebbe az autóba

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-014Ismerősként köszönt vissza a DS4 Crossback-ben az 1.6 literes HDI dízel erőforrás. Többször kifejtettük már, hogy mennyire kedveljük, s most is pozitív benyomást tett ránk az autótesztelés során. Az aggregát 120 lóerő leadására képes 3500-as percenkénti fordulatszámon, ez érződik is, bár inkább a kereken 300 Newtonméteres forgatónyomaték az, ami hajlamos az ülésbe szegezni az utasokat. A hajtáslánchoz társított hatsebességes manuális kéziváltó különösképp jó választás, hathatós szerepet játszik a visszafogott üzemeltetési költségek szinten tartásában.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-001

Egyébként az agilitás és a dinamizmus is teljesen rendben van a DS4 Crossback esetében, szinte késlekedés nélküli gázreakcióival bármely szituációban talpon tud maradni az autó. A fogyasztás pedig ténylegesen redukált, tesztjeink során városi körülmények közt 4.7 literes maximumot, míg országúti környezetben 3.4 literes minimumot sikerült rögzítenünk 100 kilométerre átlagolva.

ds4-crossback-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-010

2016 DS4 Crossback 1.6 BlueHDi specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1560 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4284 mm

Szélesség: 1810 mm

Magasság: 1535 mm

Tengelytáv: 2612 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1290 kg

Megengedett össztömeg: 1860 kg

Csomagtartó mérete: 359 liter, 1021 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 193 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.9 s (gyári), 10.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.7 l/100 km

Országúti: 3.4 l/100 km

Vegyes: 4.3 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.5 l/100km

Országúti: 3.6 l/100km

Vegyes: 3.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 103 g/km

Még több információ a DS magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

A Raindance filmfesztivált támogatja a Lexus

A Lexus a fesztivál legelső virtuális valóság árkádjával valamint egy origami szalonnal vesz részt az idén 24. alkalommal megrendezett londoni Raindance filmfesztiválon, ahol az új Lexus LC 500 luxus túrakupé is megjelenik.

lexus-lc-500-h-hatso-autoaddikt

A fesztiválon tartják a Lexus Short Films sorozat harmadik tagjának, a The Nation Holds Its Breath című alkotásnak a világpremierjét. A fesztiválnak a londoni West End városrész ad otthon szeptember 21-e és október 2-a között.

A Lexus idén kiemelt partnerként vesz részt a világ legjobb független filmeseit felvonultató Raindance filmfesztiválon. Az autógyártó jelenléte megerősíti a Lexus nemzetközi profilját, mint a kreativitás és az innováció aktív támogatója, amelynek a film világában a The Weinstein Company-val közösen évenként megrendezett Lexus Short Films rövidfilm-sorozat is teret ad.

A Lexus támogatásával jött létre a fesztivál első virtuális valóság (VR) árkádja a Covent Garden-i Hospital Clubban, ahol a látogatók 14 különböző filmes alkotásban merülhetnek el, kísérletezve a különböző innovatív mesemondó technológiákkal. A VR program egy sor erőteljes hatású dokumentumfilmet, valamint az empátia témakörével foglalkozó filmeket tartalmaz. A fesztivál látogatói a Lexus Origami szalonjában, a Vue PIccadilly-n pihenhetik ki fáradalmaikat, és tehetik próbára ügyességüket a 90 másodperces origami macska feladattal: kipróbálhatják, képesek-e úgy meghajtogatni a papírállatot, ahogyan a Lexus magasan képzett Takumi szakemberei javítják kézügyességüket.

A fesztivál látogatói a modell 2017-es piaci bevezetését megelőzően találkozhatnak az új Lexus LC-vel, a márka legújabb formai és technológiai vívmányait megtestesítő luxus túrakupéval. Az LC500 a virtuális valóság árkáddal egyidőben lesz látható a Hospital Club területén. A Piccadilly Circus-ön megrendezett Raindance zsúfolt programjában a 2016-os Lexus Short Films rövidfilm-sorozat égisze alatt kibocsátott harmadik kisfilm világpremierjére is sor kerül.

A The Nation Holds Its Breath című filmet az ír KevCahill rendezte. A Lexus Short Films sorozat első és második filmje, a francia Alexis Michalik által rendezett Friday Night, illetve a Messiah, Damian Walshe-Howling ausztrál rendező filmje szintén vetítésre kerül.

Az idei, 24. Raindance filmfesztivál szeptember 21. és október 2. között várja a látogatókat, akik 90 nagyfilmből és 85 rövidfilmből álló, számos angliai, európai és világpremiert felvonultató programból válogathatnak. A fesztivál keretében zajló versenyen színészekből, filmipari szereplőkből és újságírókból – többek között Stephen Fry, Joanna Lumley, Imelda Staunton és Anna Friel – álló zsűri mond ítéletet a pályaművek felett.

Kiválóan teljesített a Toyota Hilux az EURO NCAP új, kettős tesztrendszerében

A Toyota Safety Sense újra bebizonyította értékeit, 5 csillagos értékelést szerezve a biztonsági rendszerrel felszerelt vadonatúj Hilux-nak.

toyota-hilux-euro-ncap-5-csillag-autoaddikt

Így a jelenlegi tesztprotokoll alapján a Toyota legendás modelljének legújabb generációja mind a Toyota Safety Sense rendszerrel, mind pedig anélkül a pickup-szegmens eddigi legjobb eredményét produkálta a felnőtt utasok védelme terén.

Az új Toyota Hiluxot az Euro NCAP új ‘Kettős Értékelési’ rendszere szerint vizsgálták. Ennek lényege, hogy az autókat egyszer a biztonsági alapfelszereltségükkel, egyszer pedig a kiegészítő biztonsági csomagokkal tesztelik. Az Euro NCAP célja, hogy e módszer révén a vásárlók értékelhessék a kiegészítő biztonsági berendezések hasznosságát. A Hilux kiváló pontszámot kapott a felnőtt utasok védelme terén: a Toyota Safety Sense rendszerrel 93 százalékos, az alapfelszereltséggel pedig 85 százalékos eredményt ért el. A jelenlegi tesztprotokoll szerint ezekkel az értékekkel a Hilux magasan vezet a pickup-szegmensben. A Hilux volt az első pickup, amit már a szigorúbb eljárással teszteltek a gyermekek védelmére, és a korábbi, 1,5 és 3 éves gyermekeket szimuláló dummie-k helyett immár 6 és 10 éves gyermekeket helyettesítő bábukat használtak. Az Euro NCAP 82 százalékosra értékelte a Hilux teljesítményét ezen a téren, külön kiemelve, hogy a Hilux utasoldali első légzsákja automatikusan kikapcsolódik, ha gyermekülést helyeznek el az első utasülésen.

A gyalogosvédelem vizsgálatán a Hilux 83 százalékos eredményt ért el a Toyota Safety Sense csomaggal, és 73 százalékot az alapfelszereltségű járművel. Az Euro NCAP közölte, hogy a Toyota Safety Sense részét képező automatikus fékező rendszer jó teljesítményt nyújtott, és így az autó számos helyzetben eredményesen kerülte el a gázolást, vagy enyhítette annak következményeit.

A biztonsági segédrendszerek kategóriájában (amely a vezetősegítő rendszereket pontozza) a Toyota Safety Sense rendszerrel felszerelt Hilux 63 százalékos eredményt ért el. Az Euro NCAP kiemelte, hogy az automatikus vészfékezés jól működött a teszt során, és bizonyos helyzetekben teljes egészében képes volt megelőzni az ütközést.

Mindent egybevetve a Toyota Safety Sense rendszerrel felszerelt Hilux kiemelkedő, 5 csillagos értékelést kapott, ugyanakkor még az alapfelszereltségű jármű is 3 csillagot szerzett a felnőtt és gyermek utasok magas szintű védelméért és a gyalogosgázolások hatását mérséklő szerkezeti megoldásokért.

Párizsban leplezik le a Honda Civic új, ötajtós európai változatát

Folytatódik a Honda európai termékoffenzívája, a márka ugyanis az október elején esedékes Párizsi Autószalonon leleplezi az ötajtós Civic legújabb, tízedik generációját.

honda-civic-5-ajtos-2017-autoaddikt-parizs

Párizsban ünnepeli világpremierjét az új ötajtós Civic, alkalmat adva, hogy a vásárlók megismerhessék az európai változat karosszériáját és belterét. A modell a tervek szerint 2017 elején érkezik az öreg kontinens kereskedéseibe, s vélhetően éppoly sikeres lesz, mint elődjei, hiszen átfogó kutatási és fejlesztési munka eredményeként látott napvilágot.

Emellett a Honda standján megtekinthető lesz a négyajtós átirat legújabb nemzedéke is. A törökországi Gebzében készülő modell vadonatúj külső és belső formatervvel lép színre,  forgalmazása pedig szintén 2017 elején kezdődik majd.

Érdekesnek ígérkezik a Jazz Spotlight Edition is, amit az új Civichez hasonlóan a párizsi seregszemlén csodálhat meg először a nagyérdemű. Ez a modell tulajdonképpen nem más, mint a – Genfi Autókiállításon közszemlére bocsájtott – Honda Jazz Keenlight tanulmányautó sorozatgyártásra érett változata, melyet szemet gyönyörködtető stíluselemeivel a trendi formák szerelmeseinek kínál a márka.

A bronz hűtőmaszk, a külső tükrök és az ötödik ajtó díszítése, a speciális matricaszett, a 15 colos, egyedi színezésű könnyűfémfelni-garnitúra, valamint a különleges megjelenésű kormánykerék és középkonzol még magasabb szintre emeli a minőségérzetet, egyszersmind elképesztően divatossá teszi a szuperminit.

Hamarosan jön az új Volvo V90 Cross Country

Világszerte elismert tény, hogy a Volvo Cars meghatározó szerepet játszott a kalandkedvelő Cross Country piaci szegmens kialakításában.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-010

Az új V90 Cross Country modell közelgő bemutatásával teljessé válik a 90-es modellszéria, a svéd autógyártó pedig megerősíti piacvezető pozícióját, mint a létező legjobb terepalkalmasságú, legkényelmesebb közúti modell gyártója.

„Sokak szemében a Cross Country modellek testesítik meg az igazi, hamisítatlan Volvót. Az elgondolás már a kezdet kezdetén sikerre volt ítélve, hiszen tökéletesen igazodott a mifelénk, Svédországban uralkodó, extrém időjárási és útviszonyokhoz” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Car Group elnök-vezérigazgatója.

Az 1996-ban kifejlesztett legelső Cross Country kombi a funkcionális sokoldalúságot strapabíró alkalmassággal kombinálta. Ma, húsz évvel később a strapabíró, mégis kényelmes vezetési élményt biztosító Cross Country műfaja ismerős jelenség a prémium gyártók háza táján.

Szélsőséges klíma-alkalmasság

A végletesen kemény skandináv tél követelményeire tervezett Cross Country modellek a legkülönfélébb úttípusokon remekelnek, a sáros ösvényektől a térdig érő havon át a végtelen autópályákig. A nagy szabad hasmagasságának, kiemelkedő vontatási képességének és kezesen viselkedő összkerékhajtásának köszönhetően a lótartók és hajótulajdonosok körében különös népszerűségnek örvendő Cross Country megerősítette pozícióját, mint valódi prémium ajánlat, és a szabadidőjárművek négyévszakos alternatívája.

„A kezdetekről különösen ügyeltünk arra, hogy a Cross Country koncepciója ne merüljön ki a robusztus formatervben. Komoly figyelmet fordítottunk a valós terepalkalmasságra, a szegmens fejlesztése során pedig felvettük a képletbe a kényelmet és a praktikumot is, mint a Volvo-tulajdonosok által magának értetődően elvárt értékeket” – mondta Dr. Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési tevékenységekért felelős alelnöke.

A várva várt V90 Cross Country modellről szeptember derekán hull le a lepel.

Kettős premier: Magyarországon az új Opel Zafira és az Opel OnStar szolgáltatás

Nyílt titkot árulunk el akkor, ha kifejtjük: az új Opel Zafira az innováció és technológiai fejlesztések fényében született. S valóban: minden a multimédiás interaktivitás körül forog.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-011

Vágjunk a közepébe: itt az OnStar rendszer is az új Opel Zafira érkezésével, azonban erről egy külön cikkben számolunk be a Techaddikt.hu-n. Elég az hozzá, hogy az Opel magyarországi képviseletének székházából is úgy indult a vezetés, hogy az újságírók kezükben iOS alapú okostelefonokkal keringtek jobbra meg balra, míg aztán a helymeghatározó segítségével könnyedén beazonosíthatták a parkoló autók pozícióját.

No de most alapvetően nézzük az új Opel Zafira külső és belső tulajdonságait! A külső egyöntetűen a jelenleg aktuális Opel-trendet sugallja, ugyanakkor érződik a sportosság és a sokoldalúság is. A front rész tehát hangsúlyosan a hűtőmaszkot emeli ki, hosszirányú vonalvezetéssel, lefelé görbülő ívekkel, amolyan mosolygósan.

Oldalról hasonló a helyzet, mint a korábbi modellverzió esetén: hatalmas oldalfelületek, ugyancsak gigászi ajtókkal, kisbuszos jelleget nélkülözve; sokkal inkább tűnik egy nagyobbacska kombinak az Opel Zafira, mintsem MPV-nek.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-005

Pedig ténylegesen hordozza az egyterű modellek savát-borsát az Opel Zafira, ugyanis a 7 üléses verzióban ténylegesen el lehet utazgatni komfortos körülmények közt (Tourer).

opel-zafira-onstar-autoaddikt-003

Próbáltuk 6 személlyel, igaz, nem túl hosszú távolságokon, meggyőző láb- és térdterekkel a hátsó traktusban is. Persze unalomig ismételt tézisként mindenképp le kell szögezni, hogy ebben az esetben sem szabad csodákat elvárni, nincs mikróbusz-érzet, van viszont praktikum, menetkomfort és minden egyéb, ami a szabadiő eltöltéséhez, túrázáshoz bizony elengedhetetlen.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-007

Utazásunk Fehérvárcsurgóra vezetett, a Károlyi-kastélyhoz. A helyszín impozáns, sok mindenhez jó körítést ad, így nem meglepő módon az autófotózás is bőven belefért a palettába.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-013

Az út nem volt hosszú, viszont jól ki lettek választva az autópályaszakaszokon kívüli részek is – itt többnyire az új Opel Zafira felfüggesztéseinek és magának a futóműnek a keménységét, stabilitását lehetett optimálisan vizsgálni menet közben.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-015

Odafelé az egyik kolléga vezetett, a jobb kettőn ülő kollegina pedig az OnStar-hoz kapcsolódó, applikáció- illetve okostelefon alapú navigáció segítségével irányította célba a három fős rögtönzött csapatot. Sikerrel, az app és maga a GPS is tökéletesen működött.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-016

Az új Opel Zafira úttartása remek, kanyarstabilitása szintén az első tapasztalatok szerint, bár szélsőségesebben vett kanyaroknál hajlamos az intenzívebb bedőlésekre. Nem csoda, hiszen akármennyire is próbáltak laposabb kocsiszekrényt megálmodni a tervezőmérnökök, mégiscsak ott van az a fránya magasság, no meg a szegmensre jellemző nem túl visszafogott tömeg is.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-020

Persze sikerült az előző Zafira modelléhez képest csökkenteni a súlyt, ez alapvetően a menettulajdonságokban mutatkozott meg.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-019

Üzemanyag-fogyasztás tekintetében átlagosnak tűnt az új Opel Zafira, mi az erősebbik, gázolajos aggregáttal felszerelt automataváltós verziót vetettük próba alá.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-017

Autópályán 130 kilométer/órás maximummal, tempomatot használva átlagban 7.1 litert égetett el az autó, ez az érték országúton, 90 kilométer/órás tempónál barátságosabbá vált – 5.8 litert mértünk többszöri kinullázás után.

opel-zafira-onstar-autoaddikt-006

Egyértelmű, hogy a szokásos 1 hetes teszten, valamint a szintén folyamatosan visszatérő külföldi nagyteszt-sorozatunk keretei közt alaposabban sikerül majd kivesézni az új Opel Zafira modellt – előreláthatólag erre még az idén sor kerülhet.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Bejelentették az új Nissan GT-R MY17 árait

A Nissan nyilvánosságra hozta a Godzillaként emlegetett 2017-es GT-R árait. A modell Magyarországon a Nissan Gablini márkakereskedésében érhető el bruttó 30 900 000 forintos kezdő listaáron.

nissan-gt-r-2017-gablini-autoaddikt-5

Megújult külső és belső formaterv. További fejlesztések a kényelemért, úgy a versenypályán, mint a hosszú utakon. A lenyűgöző teljesítményen felül már az ergonomikus belső tér is hangsúlyossá vált. Ezzel büszkén mutatkozik be a valaha volt legtökéletesebb GT-R. A csúcsteljesítményű szupersport-autó lélegzetelállító élményt nyújt bárkinek, bármikor, bárhol.

Az új modell az 570 lóerejével erősebb lett mint valaha, a 20 lóerős többletteljesítmény a NISMO-ból származó hengerenkénti gyújtásidőzítésnek és nagyobb turbónyomásnak köszönhető. Megkapta a Nissan modellekre jellemző V-alakú hűtőmaszkot. Az új első és hátsó lökhárító a jobb hűtéshez, míg az átdolgozott küszöbök a leszorítóerő növeléséhez járulnak hozzá. A GT-R négy felszereltségi szinten elérhető; ezek a GT-R, a Black Edition, a Prestige és a Track Edition. Minden változatban már az alapfelszereltség részét képezi:

  • Titán kipufogórendszer elektronikusan állítható szeleppel, ezzel a mindennapi használatra is tökéletesen alkalmassá téve az autót
  • Egyedi, Nissan GT-R-re tervezett RAYS kovácsolt alumínium keréktárcsák
  • Kormánykerékhez rögzített váltófülek
  • Új 8 colos kijelző, amelyen megjeleníthetőek és módosíthatóak a jármű programozható beállításai, a járműinformációk, valamint az audio- és navigációs rendszer információi
  • Digital Bose audiorendszer aktív zajszűréssel, CD-lejátszóval, MP3/WMA/AAC CD lejátszás és MP4/DivX DVD lejátszás

nissan-gt-r-2017-gablini-autoaddikt-3

A Prestige felszereltségi szinttel varrás nélküli, egy darabból készült Nappa bőr műszerfalborítást, valamint prémium belsőt kap az ügyfél, amely már fekete, barna, vörös és elefántcsont-fehér színben is választható.

nissan-gt-r-2017-gablini-autoaddikt-7

A Track Edition exkluzív felszereltségének része a NISMO első lökhárító, a megerősített karosszéria és futómű felépítés a versenypályán történő stabilabb kanyarodásért, a Track Edition embléma, az exkluzív NISMO fekete versenyfestésű, elöl 10,0″, hátul 10,5″ széles RAYS gyártmányú 20’’ átmérőjű 6 küllős kovácsolt alumínium keréktárcsák, valamint NISMO felfüggesztés is amely a versenypályán való jobb kezelhetőséghez és a közvetlenebb visszajelzésekhez járul hozzá, mindezt 37 520 900 forint kezdő bruttó listaárral.

nissan-gt-r-2017-gablini-autoaddikt-8

A teljes árlista letöltéséhez ide kell kattintani.

Új távlatokat nyit az új Peugeot 5008

A név megmaradt, viszont az elképzelés teljesen átalakult: az új Peugeot 5008 új terepen, a C szegmens hétszemélyes nagy szabadidő-autói között mutatkozik be.

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-004

Ezen az ígéretes piacon az új Peugeot 5008 SUV hármas törekvést hordoz magában: egyebek mellett tovább folytatja és konkrét formába ölti a márka feljebb pozicionálási törekvéseit, valamint világszinten forgalmazott, a nemzetközi piacokon is népszerű modell kíván lenni. Mindezek mellett meghatározó szereplővé szeretne válni kategóriájában, a C szegmens hétszemélyes nagy szabadidő-autói között.

Új Peugeot i-Cockpit: több, mint utastér

Az utastérben megtalálhatjuk az újító szellemű, csaknem futurisztikus Peugeot i-Cockpit® legújabb változatát, amely egy lenyűgöző, egyedi és rendkívül igényes világot teremt az autóban utazók köré. A kisméretű kormánykerék és a nagy, 8 colos kapacitív érintőképernyő mellett az új Peugeot i-Cockpit alapfelszerelésként kínálja a látványos, nagy felbontású, 12,3 colos, magasra helyezett digitális műszeregységet, amely különleges animációival high-tech megjelenést biztosít.

Tágas belső tér, több funkció

A 2,84 m-es tengelytáv az egész C szegmens legtágasabb szabadidő-autójává teszi az új Peugeot 5008-at!

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-001

A jármű hossza 4,64 m; az új Peugeot 3008 SUV-nál 19 cm-rel, az előző 5008-nál 11 cm-rel hosszabb. A hosszított méret kényelmesebb, nagyobb belső teret biztosít, és kihozza a maximumot a felépítés adta lehetőségekből. Az új Peugeot 5008 egy olyan SUV, amely különleges konfigurációval újít a kategóriában:

  • Három egyforma, önálló, elrejthető ülés a második sorban, állítható dőlésszöggel és hosszúságga
  • Két önálló, elrejthető és kivehető ülés a harmadik sorban
  • A legnagyobb csomagtartó a szegmensben: 780 köbméter VDA 210 szerint (1060 liter)

Az új Peugeot 5008 szabadidő-autó első utasülése asztalkaként lehajtható (így akár 3,20 m hosszú tárgyakat is szállíthatunk), a csomagtérajtó lábmozdulattal nyitható.

Lenyűgöző megjelenés

Az új Peugeot 5008 külseje első pillantásra nyilvánvalóvá teszi, hogy ez bizony egy szabadidő-autó. A típus minden sajátos ismertetőjegyét magán viseli: hosszú, vízszintes motorházfedél, függőleges orr-rész, magas övvonal… Az ihlet diktálta formaterv erőt és igényességet sugároz.

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-008

A  tetőrudakkal együtt 1,64 m magassága, nyúlánk és kifejezetten dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. Az első részt az exkluzív kivitelű, krómozott „szárnyak”, míg a hátsót a márka legújabb szabadidő-autóinak jellegzetes elemei, a fényes fekete csík és a karmokra emlékeztető, opálfényű fénydiódás lámpák határozzák meg.

A nagy túraautókéhoz méltó vezetési élmény és utazási komfort

Az új Peugeot 5008 SUV osztozik a 308-al és az új 3008-al az EMP2 platformon, mindhárom modell motorválasztékát a legújabb Euro 6.1 típusokból alakították ki. Valamennyi benzines és dízel változat a kategória legjobbja címmel büszkélkedhet a saját teljesítménykategóriájában!

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-002

A benzinesek kilométerenkénti CO2-kibocsátása 115 grammról indul, és mindössze 105 grammról a dízelek esetében.

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-006

Az autó minden porcikája utazásra invitál, köztük a kimagasló akusztikai komfort és számos kényelmi felszerelés: nyolcpontos pneumatikus masszírozó rendszer az első ülésekben, Premium FOCAL HIFI, nyitható panorámatető stb. A folyamatos online kapcsolattartás legjavát kínálja a Mirror Screen funkciónak és az online 3D navigációnak köszönhetően (TomTom Traffic funkcióval).

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-005

Az új Peugeot 5008 SUV az országtól függően alapfelszerelésként, vagy opcióként kínálja a biztonsági felszerelések egész arzenálját (Advanced Driver Assistance Systems):

Advanced Grip Control, amely magába foglalja az egyedülálló Hill Assist Descent Control (HADC) funkciót, automatikus vészfékezés, figyelmeztetés ütközés veszélyére, aktív figyelmeztetés akaratlan sávelhagyásra, figyelmeztetés a vezető figyelmének lankadására, automatikus fényszóró-bekapcsolás, sebességkorlátozó-táblák felismerő és ajánlott sebesség funkció, adaptív tempomat megállás funkcióval (automatikus váltó), aktív holttérfigyelő rendszer, Park Assist és Visio Park (360 fokos kamerakép)

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-007

Napjaink mobilitási kérdéseire ad frappáns választ az új Peugeot 5008 SUV a csomagtartóba rejthető és összecsukható, elektromos rásegítésű e-Kick rollerrel, illetve az e-Bike eF01 elnevezésű, elektromos rásegítéssel működő, összehajtható kerékpárral. Mindkettőhöz kivehető akkucsomag tartozik.

Vonzó kínálat, franciaországi gyártás

Az új Peugeot 5008 öt felszereltségi szintet kínál: a három mainstream kivitelen (Access, Active, Allure), kívül a GT Line és a GT változatot. Ez a széles és exkluzív kínálat tökéletesen tükrözi a márka két évvel ezelőtt meghirdetett, a modellpaletta exkluzivitásának növelésére irányuló stratégiáját.

peugeot-5008-2017-iutoaddikt-003

A Rennes (Franciaország) üzemben gyártott új Peugeot 5008 szabadidő-autót a 2016-os Párizsi Autókiállításon láthatja először a nagyközönség, forgalmazása 2017 tavaszán kezdődik világszerte.

5 csillagos NCAP-értékelést kapott a Subaru Levorg

A Fuji Heavy Industries, a Subaru gyártója bejelentette, hogy a Levorg a legmagasabb, ötcsillagos értékelést kapta az Euro NCAP 2016-os általános biztonsági vizsgálatán.

subaru-levorg-euro-ncap-5-csillag-autoaddikt

Az Euro NCAP a Felnőtt utasok védelme, a Gyermekek védelme, a Gyalogosvédelem és a Biztonsági segédberendezések kategóriában is pontoz. A 2016-os értékelésben egy új teszt is bevezetésre került, amely azt vizsgálja, hogy a gépjárművek önállóan mennyire jól ismerik fel és előzik meg a gyalogosokkal való ütközéseket. Az EyeSight rendszerrel felszerelt Levorg magas pontszámot ért el az új teszten. Ez az ötödik alkalom, hogy egy Subaru modell kiérdemelte a tekintélyes, 5 csillagos értékelést az Euro NCAP-tól a Legacy 2009-es, a Subaru XV 2011-es, a Forester 2012-es és az Outback 2014-es eredménye után.

Független szervezetektől az EyeSight rendszer kiemelkedő értékelést kapott a balesetmegelőző képességéért. A Subaru vezetéstámogató rendszerével felszerelt gépjárművek az elérhető legjobb, kiváló minősítést érték el a Közlekedésbiztonsági Biztosító Intézet (IIHS, egy gépjármű-biztosítók által támogatott non-profit szervezet az USA-ban) frontális ütközésmegelőző rendszereket vizsgáló tesztjén. Japánban az EyeSight rendszerrel felszerelt Subaru gépkocsik a lehető legmagasabb JNCAP ASV értékelést kapták balesetmegelőző képességükért a Vidékfejlesztési, Infrastruktúra, Közlekedési és Turisztikai Minisztérium, valamint a Nemzeti Ügynökség az Autók Biztonságáért és az Áldozatok Védelméért (NASVA) által végzett vizsgálatokon.

Az EyeSight az első vezetéstámogató rendszer, amely csak sztereó kamerákat használ a jármű előtt lévő tárgyak felismerésére, mint pl. autók, gyalogosok, biciklisek, motorosok. A rendszer 2008-as japán debütálása óta az egyes funkciók nagyon sok dicséretet kaptak, ilyenek többek között az ütközésmegelőző fékvezérlés és a teljes sebességtartományban működő adaptív tempomat. Az EyeSight ausztráliai, Észak-amerikai és európai piacra történő bevezetésével az FHI lényegesen növeli azoknak az ügyfeleknek a számát, akik számára modelljeikben elérhető a megelőző biztonsági rendszer.

Az FHI célja, hogy a Subaruk az Élvezet és Nyugalom hangulatát sugallják, amely alapja a márka Confidence in Motion (Magabiztosság az utakon) alapelve. Ám az Élvezet és Nyugalom alapvető eleme a biztonság. A Subaru ezért továbbra is arra törekszik, hogy aktív, passzív és ütközésmegelőző biztonsági technológiái révén teljes körű védelmet kínálhasson vásárlóinak.

LEGFRISSEBB

New York utcáin már környezettudatos taxiké a főszerep

0
A New York-i taxik története és jelenlegi állapota sokszínű, változatos képet mutat a város közlekedési kultúrájáról. Napjainkban a taxik főként két színben jelennek meg:...

TESZTJEINK