Főoldal Blog Oldal: 381

[TESZT] Nissan e-NV200 Furgon – kisáruszállítás a jövőben?

A teljesen elektromos hajtású Nissan Leaf technológiájának közreműködésével jött létre a Nissan e-NV200 koncepciója. Világviszonylatban is újdonságnak, egyben egyedülállónak számít a mai napig: kishaszonjármű, villanymotorral, zéró károsanyag-kibocsátással.

nissan-e-nv200-furgon-teszt-001

Mindenesetre előremutató irány ez, elismerés is jár a Nissan márkának ezért, úttörőnek is tekinthető a témában. Előre kijelentenénk, hogy nem ildomos (és nem is lehet) összekeverni a hibrid hajtást az elektromossal, itt nincsen fosszilis üzemanyaggal hajtott erőforrás, csak és kizárólag a villanyáram táplálja a rendszert. Erről már több ízben írtunk, illetve hamarosan belefogunk egy hosszú távú kivesézésbe a témában, a részletek majd ezzel kapcsolatosan is jönnek majd.

Visszakanyarodva a Nissan e-NV200 furgonjához: a klasszikus vonalvezetés itt is megvan, a korábbi, néhány évvel ezelőtti e-NV200 formavilág keveset, visszafogottan változott. Futurisztikusnak is mondható, csapott orr-rész a jellemző, középre helyezett hangsúlyos töltőfedélell, benne a Nissan logójával. Ezt fogja közre a ferdére húzott tokozású két fényszóró-bura, a gépházfedél szintén csapott, s tekintélyes méretű szélvédőfelületben végződik.

A Nissan e-NV200 magassága 1858 milliméter, így a legtöbb mélygarázsban gond nélkül parkolhatunk – előnyös, ha árut szállítunk ki és be fedett beállókból. Az oldalnézet tradicionális, tesztelt modellünk menetirány szerinti jobb oldalán található tolóajtó, ami kifejezetten praktikus az ilyen kategóriájú modelleknél.

Vajon hogyan teljesít kishaszonjárműként?

A pakolás szimpla az Nissan e-NV200-ba: az előző bekezdésben említett oldalajtó szélesre nyitható, egészen pontosan 700 milliméterre, de a magasság sem kicsi, 1171 milliméter.

nissan-e-nv200-furgon-teszt-002

Tehát kisebb, közepesebb dobozok kiválóan rakosgathatók, de nyilván a hátsó ajtók szélessége és magassága – 1262/1228 milliméter lesznek a leginkább kecsegtető paraméterek.

nissan-e-nv200-furgon-teszt-011

Ráadásul a hátsó traktus kimondottan szélesre tárható, a befogadóképesség optimális, 4.2 köbméterrel lehet számolni, gyakorlatban pedig 2 méteres hossz áll rendelkezésre. Itt figyelnünk kell azonban, mivel rá kell hagyni az ajtók vastagságát is, ha matekozunk a szállítandó tárgyak tekintetében, de a tesztelés során egyszer sem fulladt kudarcba egyetlen pakolási próbálkozás sem.

nissan-e-nv200-furgon-teszt-009

A kerékjárati ívek közti távolság (szélesség) 1220 milliméter, tehát egybefüggő elemként 1 és egy negyed méter szélességű dolgokat suvaszthatunk a beltérbe.

Kényelem, komfort

nissan-e-nv200-furgon-teszt-004Utasfülke: a kétszemélyes kialakítás átlagos férőhelyet hordoz, az ülések korlátozottan állíthatók és szabhatók testre, ugyanakkor átlagos testalkattal rendelkező felhasználók kompromisszumoktól mentesen utazhatnak a fedélzeten. A központi műszeregység informatív, lényegre törő, digitális kijelzőt kapott. Itt olvashatjuk le az aktuális menetsebességet, de figyelemmel kísérhetjük a 24kWh-s akkumulátor pillanatnyi töltöttségi szintjét, valamint az akku kapacitását is láthatjuk félkör alakú rovátkázással. A felhasznált anyagok átlagosak, haszonjárművekhez „méltón” kopogós műanyagok dominálnak, az ülések ülő- és hátfelületei közepesen kemények, ennek megfelelő a komfortjuk is.

nissan-e-nv200-furgon-teszt-005Figyelni kell arra, hogy az indítás után várjuk meg, amíg a rendszer üzemkész állapotba vált, és csak utána helyezzük drive-ba az irányváltó karját. Ha túl gyorsak vagyunk, lefagyás jellegű reakcióval viszonozza a Nissan e-NV200 ténykedésünket, ami mondjuk egy dinamikusan megoldandó forgalmi szituációban kellemetlen lehet. Ha esetleg mégis belefutnánk ilyesmibe, tartsuk a fékpedálon a lábunkat, vissza P-be az irányváltó, majd újra ismételjük meg a folyamatot.

Menet közben is ereje teljében, az előnyök így is megmutatkoznak

Pattogós, kemény a Nissan e-NV200 futóművének hangolása, ami teljesen rendben van, hiszen unalomig ismételve kishaszonjárműről van szó, ráadásul nagyjából az első kerekek felett ülünk vezetés közben.

nissan-e-nv200-furgon-teszt-012

A hátsó felfüggesztés is visszaüt rendesen egyenetlenebb útburkolatokon mindaddig, amíg nem terheljük, amolyan már bevett laprugós karakterisztikával. Amint pakolunk a raktérbe, lágyabbá válik a vezetési komfort is.

nissan-e-nv200-furgon-teszt-008A Nissan e-NV200-ba a Leaf-ből már jól ismert AC szinkronmotor került beépítésre. Az egység maximális teljesítménye 109 lóerő – itt stílszerű kilowattban is megjelölni: kereken 80 kW; egészen 10000 percenkénti fordulatszámig kitartva, 3008 RPM-től. A maximális, 254 Newtonméteres forgatónyomaték a pedál lenyomásától kezdve rendelkezésünkre áll, tehát a gyorsulásérzet meglesz (főként, ha kiiktatjuk az ECO profilt), terhelés nélkül nem ritka a 7-8 másodperces sprint 0-ról 100-ra.

nissan-e-nv200-furgon-teszt-010

Ugyanakkor óvatosan kell bánnunk a 24kWh-s akkumulátor töltöttségével. Ha viszonylag sík terepen közlekedünk, 120 kilométeres átlag gyakorlati hatótávot kapunk terheletlenül, de ehhez 60-70 kilométer/órás sebességnél ne nagyon menjünk magasabbra. Tehát városi araszolgatással, rövidebb távokra ide.

nissan-e-nv200-furgon-teszt-013

120 kilogrammal terheltük tesztjeink során a Nissan e-NV200-at. Átlagos városi vezetési stílussal a range nem sokat változott 2 személlyel a fedélzeten, gyakorlatban 96 kilométert tudtunk megtenni egyetlen töltéssel, de itt már akadt egy-két komolyabb emelkedő (Istenhegyi út). Igaz, a szélsőségesebb meredélyek visszafelé azért termelnek egy-két plusz kilométert a hatótávhoz, ugyanis a fékerő-visszatáplálás remekül hozza formáját az e-NV200 esetében is.

nissan-e-nv200-furgon-teszt-007

Mindenképp előrelátóan figyelnünk kell arra is, hogy a megfelelő töltőkábeleket beszerezzük a Nissan e-NV200-hoz. Nem elég tehát a hagyományos, konnektoros otthoni CHAdeMO kábel megléte, előnyös olyan is, amely az ELMŰ szabványú hagyományos töltőoszlopokhoz csatlakoztatható. Igaz, ezek nem hoznak olyan gyors és hatékony töltési teljesítményt, mint az ABB gyorstöltői, viszont sokkal nagyobb a lefedettség Budapesten belül.

nissan-e-nv200-furgon-teszt-003

2016 Nissan e-NV200 Furgon 24 kWh specifikációk

Motor

Motortípus: eletkromotor (AC szinkronmotor)

Lökettérfogat: –

Maximális teljesítmény: 109 LE @ 3008-10000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 254 Nm @ 0-3008 ford./perc

Erőátvitel: irányválasztó, elsőkerékhajtás

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4560 mm

Szélesség: 2011 mm

Magasság: 1858 mm

Tengelytáv: 2725 mm

Első gumik mérete: 185/65 R15

Hátsó gumik mérete: 185/65 R15

Tömeg, üresen: 1517 kg

Össztömeg: 2220 kg (hasznos terhelhetőség: 703 kg)

Csomagtartó mérete: 4200 liter

Üzemanyagtartály mérete: –

Akkumulátor: 24 kWh laminált lítium-ion, 360V névleges feszültséggel

Menetteljesítmények

Végsebesség: 144 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra:11.5 s (saját, mért eredmény: 10.6 s)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: –

Országúti: –

Vegyes: –

Gyárilag mért eredmények

Városi:  –

Országúti: –

Vegyes: –

CO2 kibocsátás: 0 g/km

Még több információ a Nissan magyarországi képviseletének oldalán, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyCanon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Hat pontszerző helyet szerzett a BMW a Hungaroringen

A 2016-os DTM utolsó előtti versenyhétvégéje alaposan megkavarta Mogyoródon a három gyártó és a legeredményesebb istállók pontjait. Marco Wittmann a BMW DTM színeiben figyelemre méltó előnnyel várhatja a Hockenheim-i szezonzárót, ahol a pilóták, a csapatok és a gyártók közötti verseny egy végletekig kiélezett küzdelemben dől majd el.

bwm-dtm-budapest-hungaroring-2016-09-25-autoaddikt

2016. szeptember 23-25. között a Hungaroringre látogatott a Német Túraautó Bajnokság mezőnye, a 4,381 kilométer hosszú mogyoródi aszfaltcsík pedig ezúttal mindössze hat pontszerző helyet tartogatott a bajor gyártó pilótái számára. Szombaton a sorozat 2014-es bajnoka, Marco Wittmann volt az egyetlen BMW-pilóta, akit az első tíz között, hetedikként intettek le, vasárnap azonban már negyedik pozíciójához* António Félix da Costa, Tom Blomqvist, Timo Glock és Maxime Martin is csatlakozott az ötödik, a hatodik, a hetedik és a kilencedik helyen. Kétszeres pontszerzésével* a Red Bull BMW M4 DTM pilótája továbbra is őrzi első helyét az egyéni pontversenyben: egy versenyhétvégével az idei szezon vége előtt összesen 188 ponttal, huszonhat ponttal áll az Audi olasz pilótája, Edoardo Mortara előtt.

A bajor gyártó portugál DTM-pilótája, aki a pénteki szabadedzés előtti sajtótájékoztatón jelentette be szezon végi távozását, szombaton a tizenhatodik, vasárnap pedig már az ötödik helyen ért célba. António Félix da Costa a Hockenheimringen október 14-16. között megrendezendő szezonzáró versenyhétvégén ül be utoljára a BMW M4 DTM volánja mögé. Huszonhat pontjával jelenleg a pilóták közötti pontverseny tizennyolcadik helyén áll.

A vasárnapi hatodik helyet Tom Blomqvist szerezte meg, Ice-Watch BMW M4 DTM versenyautóját szombaton azonban csak a huszonkettedik helyen intették le. A fiatal brit pilóta az egyéni pontverseny második legjobb BMW-eredményével, 101 ponttal az összetett tabella hatodik helyről várhatja a Hockenheim-i szezonzárót.

A hungaroringi versenyhétvégét megelőző héten a BMW Motorsport családja két csöppséggel bővült, hiszen Timo Glock és Maxime Martin is édesapa lett. A német pilóta ezt vasárnap egy hetedik hellyel ünnepelte meg, miután szombaton tizenharmadikként érkezett be a célba a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautóval. Maxime Martin szombaton a tizenkettedik, vasárnap a kilencedik helyen végzett. Timo Glock jelenleg hatvannégy ponttal a pilóták közötti pontverseny tizenkettedik helyén áll, a SAMSUNG BMW M4 DTM belga pilótája pedig hetvennyolc ponttal a kilencedik. Az újdonsült apukákat a hungaroringi versenyhétvégén egy-egy BMW Baby Racer III játékautóval is felköszöntötték csapattársaik.

A BMW Bank M4 DTM kanadai pilótája, Bruno Spengler szombaton és vasárnap is a tizennegyedik helyen végzett, így jelenleg ötvenegy ponttal az abszolút tabella tizenharmadik helyén áll. Martin Tomczyk szombaton a huszonharmadik, vasárnap pedig a tizenegyedik helyre hozta be a BMW M Performance Parts M4 DTM versenyautót, így tizenhárom pontjával az összetett huszonkettedik helyről várhatja az október 14-16. közötti szezonzárót. A Shell BMW M4 DTM brazil pilótája, Augusto Farfus a szombati tizenkilencedik helyezés után vasárnap nem tudta befejezni a futamot, így negyvennégy pontjával jelenleg a pilóták közötti tizennegyedik helyen áll.

A csapatok közötti pontversenyben a BMW RMG csapat a második (252 pont), a BMW RBM csapat a harmadik (179 pont), a BMW MTEK csapat a kilencedik (95 pont), a BMW Schnitzer csapat pedig a tizenegyedik (39 pont) helyet foglalja el a tabellán. A gyártók közötti pontversenyben a BMW 37 pontos hátránnyal, 565 ponttal követi a Hungaroringen élre ugró Audit, 116 ponttal megelőzve a Mercedes-Benzt. A szombati futamot az Audi olasz pilótája, Edoardo Mortara, a vasárnapi megmérettetést pedig az Audi svéd versenyzője, Mattias Ekström nyerte.

Frissítés: a Német Túraautó Bajnokság futamait felügyelő versenybizottság a Hungaroringen megrendezett vasárnapi futam leintése után bejelentette, hogy az utólagos vizsgálatok eredménye alapján Marco Wittmann versenyautójának légellenállás-csökkentő padlóborítása nem felelt meg a szabályrendszerben előírt minimális súlykövetelménynek, a BMW M4 DTM német pilótáját ezért utólagosan kizárták a vasárnapi versenyből. A BMW RMG csapat fellebbezést nyújtott be az ügyben, amelynek lezárásáig António Félix da Costa tekinthető a tizenhatodik futam legeredményesebb BMW-pilótájának.

2016 tizenötödik DTM futamának BMW-eredményei (Hungaroring, 4,381 kilométer, 40 perc + 1 kör, 2016. szeptember 24.):

#11 Marco Wittmann (német, BMW RMG csapat) – 7. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RBM csapat) – 12. hely

#16 Timo Glock (német, BMW RMG csapat) – 13. hely

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – 14. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 16. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW MTEK csapat) – 19. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 22. hely

#100 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – 23. hely

2016 tizenhatodik DTM futamának BMW-eredményei (Hungaroring, 4,381 kilométer, 60 perc + 1 kör, 2016. szeptember 25.):

#11 Marco Wittmann (német, BMW RMG csapat) – 4. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 5. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 6. hely

#16 Timo Glock (német, BMW RMG csapat) – 7. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RBM csapat) – 9. hely

#100 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – 11. hely

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – 14. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW MTEK csapat) – nem ért célba

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjának versenyhétvégéi:

2016. május 6-8.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)
2016. május 20-22.: Red Bull Ring (Ausztria, Spielberg)
2016. június 3-5.: Lausitzring (Németország)
2016. június 24-26.: Norisring (Németország, Nürnberg)
2016. július 15-17.: Circuit Park Zandvoort (Hollandia, Zandvoort)
2016. augusztus 19-21.: Moscow Raceway (Oroszország, Moszkva)
2016. szeptember 9-11.: Nürburgring (Németország)
2016. szeptember 23-25.: Hungaroring (Magyarország, Mogyoród)
2016. október 14-16.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)

A BMW DTM-pilótáinak áttekintő táblázata

Pilóta WIT GLO SPE FAR BLO MAR DAC TOM
Nemzetiség német német kanadai brazil brit belga portugál német
Rajtszám 11 16 7 18 31 36 13 100
Életkor 26 34 33 33 22 30 25 34
DTM debütálás 2013 2013 2005 2012 2015 2014 2014 2001
Csapat RMG RMG MTEK MTEK RBM RBM Schnitzer Schnitzer
Versenyek 54 54 137 64 34 44 44 175
Győzelmek 8 3 14 4 1 2 1 7
Dobogók 14 5 45 12 5 6 3 28
Pole pozíciók 8 1 17 5 1 2 1 8
Leggyorsabb körök 5 2 14 1 2 1 1 8
Pontok 505 193 758 345 160 219 111 489

A pilóták közötti pontverseny állása

1. Marco Wittmann (188 pont), 2. Edoardo Mortara (162), 3. Jamie Green (137), 4. Robert Wickens (121), 5. Mattias Ekström (107), 6. Tom Blomqvist (101), 7. Paul di Resta (100), 8. Nico Müller (88), 9. Maxime Martin (78), 10. Gary Paffett (73), 11. Lucas Auer (68), 12. Timo Glock (64), 13. Bruno Spengler (51), 14. Augusto Farfus (44), 15. Christian Vietoris (42), 16. Miguel Molina (41), 17. Adrien Tambay (40), 18. António Félix da Costa (26), 19. Daniel Juncadella (21), 20. Mike Rockenfeller (18), 21. Maximilian Götz (17), 22. Martin Tomczyk (13), 23. Timo Scheider (9), 24. Felix Rosenqvist (5), 25. Esteban Ocon (2)

A csapatok közötti pontverseny állása

1. Audi Sport Abt Sportsline csapat (269 pont), 2. BMW RMG csapat (252), 3. BMW RBM csapat (179), 4. Audi Sport Rosberg csapat (177), 5. SILBERPFEIL Energy/UBFS invest Mercedes-AMG (142), 6. Audi Sport Abt csapat (129), 7. Mercedes-AMG (117), 8. BWT Mercedes-AMG (110), 9. BMW MTEK csapat (95), 10. EURONICS/FREEMEN`S WORLD Mercedes-AMG (80), 11. BMW Schnitzer csapat (39), 12. Audi Sport Phoenix csapat (27)

A gyártók közötti pontverseny állása

1. Audi (602 pont), 2. BMW (565), 3. Mercedes-Benz (449)

Brazíliában tartja világpremierjét az új Jeep Compass

Az FCA új brazíliai Goiana-ban, Pernambuco államban található Jeep összeszerelő üzemének ünnepélyes megnyitása alkalmából a márka Brazíliában mutatta be a vadonatúj Jeep Compass modellt.

2017-jeep-compass-autoaddikt-2

A hamisítatlanul globális, kompakt szabadidőjárműként megvalósított, teljesen megújult Jeep Compass összesen 17 különböző, takarékos hajtáslánc-opcióval lesz elérhető a világ több mint 100 országában.

A vadonatúj Jeep Compass olyan páratlan tulajdonságok egyedülálló kombinációjával bővíti ki a márka globális lefedettségét, mint a legendás, kategóriaelső terepképességek, az előremutató, üzemanyag-takarékos erőforrások, a prémium, hamisítatlan Jeep formavilág, a kiemelkedő közúti alkalmasság, a nyitott tetős autózás élménye, valamint legkülönfélébb biztonsági és fejlett technológiai funkciók és szolgáltatások gazdag választéka.

A minden idők legjobb terepalkalmasságával rendelkező kompakt szabadidő-járműként színre lépő új Jeep Compass már 2017 első negyedévében elérhető lesz az észak-amerikai piacokon; majd 2017 második félévében az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) térségben is megkezdődik forgalmazása.

2017-jeep-compass-autoaddikt-3

A modellre vonatkozó további tudnivalók és fényképek a novemberi Los Angeles-i Autószalonra időzített észak-amerikai premiert megelőzően lesznek elérhetők.

2017-jeep-compass-autoaddikt-1

Párizsi Autószalon 2016: itt az új Seat Ateca X-Perience

A Seat egyedülálló, innovatív koncepció keretében, 4D élményvilággal mutatja be a Párizsi Autószalonon Ateca X-Perience modelljét. Az újdonság éppen azt hivatott képviselni, hogyan lép át a spanyol márka minden eddigi határt a hagyományos SUV-modellek e meglehetősen eltérő interpretációjával.

seat-ateca-x-perience-2016-parizs-autoaddikt

Az Ateca ügyfélköre alapesetben túlnyomórészt nagyvárosi, ám ez az autó jóval többre képes terepen, mint bárki gondolná. Az Ateca X-Perience esetében a fő hangsúly a kalandvágyó karakterre esik, olyan minden terepre alkalmas (all-terrain) jármű megalkotására, amely egyértelműen túlmutat a jelenlegi SUV-modellek lehetőségein. Amint vezetője megnyomja a motorindító gombot, az Ateca X-Perience máris kész a következő kalandra, pontosan alkalmazkodva mindenfajta menethelyzethez, útviszonyokhoz és személyes igényekhez. Ebben nagy szerep jut a középkonzol Driving Experience forgókapcsolójának a Seat Drive Profile rendszerével, amely a Normal, Sport, Eco és Individual üzemmódokat kínálja. Ám ha mindez nem lenne elég, a hatékony Haldex-tengelykapcsolóval működő 4Drive összkerékhajtás a Havas út és Offroad formájában két további profilt is kínál, amit a lejtmenet-asszisztens (Hill Descent Control) egészít ki.

„Az X-Perience tulajdonképpen az Ateca család lehetőségeit és a benne rejlő jövőbeni potenciált kívánja érzékeltetni. Pontosan tudjuk, hogy az Ateca révén jóval tovább is mehetünk, s ezt kívánjuk bemutatni a Párizsi Autószalon alkalmával” – emelte ki Dr. Matthias Rabe, a Seat kutatás-fejlesztési alelnöke. „Az Ateca X-Perience jóvoltából messze túlléphetünk mindazon, amit eddig elértünk e modellsorozatban. Olyan ügyfelek számára készült, akik hétvégi kalandtúráik során még tovább kívánnak menni, akár már az extrém határig, s természetesen terepen.”

Túl a megszokott határokon

Az X-Perience pontosan arra hivatott, hogy látványosan kiemelje az Ateca minden terepre alkalmas (all-terrain) karakterét, olyan autósok számára, akik akár szórakozásból, akár életstílusukból vagy egyszerűen munkájukból adódóan a lehető legjobb terepes képességeket igénylik járművüktől. Az átlagos Ateca vásárló ideje mintegy 95 százalékában aszfalton – azaz városban, országúton és autópályán – közlekedik autójával és csupán a fennmaradó öt százalékban használja terepen vagy hóban. Az X-Perience esetében azonban ez az arány 75 százalék normál és 25 százalék terepes használatra módosul, mindenekelőtt olyan ügyfeleket célozva, akik gyakran használják terepen autójukat, s olyan igényes SUV-vezetők számára, akik kiemelkedő terepes adottságokat várnak el tőle. A Seat Ateca X-Perience a legnehezebb terepes kalandokra is készen áll. Röviden olyan autó, amellyel a legtávolabbi célok is elérhetők. Mindazok számára, akiknek az aszfalt puszta „formalitás”, akiknek a műút csupán a vezetés jelentéktelen és érdektelen része, akikre az érdekes és vonzó dolgok, illetve az igazi kihívások messze a megszokott határokon túl várnak.

Stílusos 4×4 dizájn

A Seat egy kis szelet Barcelonát hoz el Párizsba, az innováció, illetve a modern technika és dizájn mentén, amely értékek a francia főváros sajátjai is egyben. S természetesen az Ateca X-Perience modellé, amellyel az a bizonyos utolsó néhány kilométer is megtehető a hegyekben, ami a hagyományos SUV-modellekkel már aligha. Érjen véget bárhol az út, az Ateca X-Perience még bizonyosan folytathatja, egyebek mellett magas keresztmetszetű gumiabroncsainak, kifejezetten a számára tervezett, 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsáinak, fekete kerékjárati szegélyeinek, masszív küszöbvédőinek, karcolásálló fényezésének és tekintélyes szabadmagasságának köszönhetően – és végül, mert nem riad vissza a legnagyobb akadályoktól sem.

Kiemelkedő terepes képességei mellett az Ateca X-Perience természetesen masszív, intenzív érzelmeket ébresztő és letisztult benyomást keltő megjelenéssel érkezik. „Pontosan ezért választottuk e jellegzetes 4×4-es stílust, kezdve a nagy átmérőjű kerekektől, a magas keresztmetszetű gumiabroncsokon át, egészen az első lökhárítók, a kartervédő lemezek és a ködfényszóró-rácsok jellegzetes terepes karakteréig.” – magyarázta Alejandro Mesonero-Romanos, a Seat Design igazgatója. „Végül pedig a szín is különösen fontosnak bizonyult. A matt olívazöldre esett a választásunk, amely alapvetően természetes árnyalat, némi álcajelleggel. Egyes részleteket a narancs tónusaival emeltünk ki, ami még inkább „technikai” összhatást eredményezett.”

Az Ateca X-Perience külsejét olyan részletek teszik teljessé, mint a krómozott tetősínek, a sportos karaktert kiemelő hátsó tetőlégterelő, a hátsó lökhárítóra rögzített sárfogó gumik, illetve a 4Drive és X-Perience logók a csomagtérajtón. Mindezt az alsó hűtőrácsot szegélyező, egyben védő első diffúzorelem teszi teljessé, amely az autó hátulján is megismétlődik.

A külső jellegzetes színvilága folytatódik az utastérben is, ahol sötétben a LED-technikájú hangulatvilágítás gondoskodik különleges fényhatásokról. A tervezők a kávé és a zöld földszerű árnyalatait alkalmazták, amit a technikai stílust erősítve a kormánykerék, az ülések és a sebességváltókar-gomb narancsszínű varrásai tesznek teljessé. A sportüléseket hasított bőr kárpit borítja, az első küszöbléceken pedig alumíniumplakettre kidolgozott X-Perience logó tűnik fel. Az XP rövidítés a kormánykeréken is látható, a csomagtartó padlózatán pedig a Leon X-perience modellhez hasonlóan krómozott díszléc fut végig.

Összességében minden X-Perience modellt hasonló formai nyelvezet jellemez. A robusztus, terepes stílusú sebességváltókar kalandvágyó oldalát emeli ki, a gumi védőszőnyegek pedig hatékonyan óvják a lábtér kárpitját a sártól és az egyéb szennyeződésektől.

4Drive – Maximális tapadás egy erős motortól

Az X-Perience a 4Drive összkerékhajtással készül, amelyet a SEAT Ateca sorozatában is alkalmaztak a tervezők. A Haldex tengelykapcsoló a lehető leghatékonyabban osztja el a forgatónyomatékot a két tengely között, mindenkor kiemelkedő vonóerő átadási képességeket biztosítva, még a terepezés legnehezebb szituációiban is. Az elektronikus differenciálzár-hatású funkció (XDS) mindegyik keréken gondoskodik a megfelelő forgatónyomatékról a zavartalan továbbhaladáshoz. Segítségével mindenkor az éppen leghatékonyabb vonóerő-átadási képességekkel rendelkező kerék kaphatja a nagyobb nyomatékot, így tartva a nehéz helyzetekben is mozgásban a járművet.

Az Ateca X-Perience hajtásáról 190 lóerős, 400 newtonméter maximális forgatónyomatékú 2.0 TDI erőforrás gondoskodik, amely a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel is vezérelhető, hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóhoz (DSG) csatlakozik. E kombináció egyértelmű erénye az úton és terepen egyaránt élvezetes vezetés. Nem csupán kiemelkedő menetteljesítmények, tekintélyes vonóerő, emellett azonban alacsony üzemanyag-fogyasztás illetve károsanyag-kibocsátás jellemzi, hanem anélkül teszi élvezhetővé a vezető számára az Ateca X-Perience sokrétű élményét, hogy sebességváltáskor le kellene vennie a kezét kormánykerékről. Olyan biztonsági és kényelmi előnyről van szó, amely a tempós autópályákon és nehéz terepen egyaránt egyértelmű.

Kompromisszumot nem tűrő biztonság és kényelem

Minden kaland során történhetnek váratlan dolgok, az Ateca X-Perience így fejlett vezetői segédrendszerek széles körű együttesére támaszkodhat, amely immár megszokott a SEAT modelljeiben. A közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist) például az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő funkció (Lane Departure Warning Assist) és az adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control; ACC) együttes működését fejleszti tovább. A Front Assist részrendszere a járműveket és a gyalogosokat egyaránt felismerő városi vészfékfunkció (City Emergency Brake). Mindezen túl a közlekedési táblák felismerése (Traffic Sign Recognition), a visszapillantó tükrök holtterét felügyelő rendszer (Blind Spot Detection), a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (Rear Traffic Alert), a madártávlati nézettel kiegészített, együttesen 360 fok látószögű környezeti kamera rendszer, a beállást az úttal párhuzamos és arra merőleges helyekre segítő parkolási asszisztens (Park Assist), vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) és a távfény-asszisztens (High Beam Assist) egyaránt rendelkezésre áll.

A Seat a connectivity területén is élen kíván járni, így természetesen az Ateca X-Perience is folyamatos kapcsolatban állhat a digitális világgal. Ebben a legújabb generációs infotainment-technikák segítik, mint például az Easy Connect, a SEAT Full Link (az Apple Car Play és az Android Auto rendszerek integrációja), a 8 col átlójú képernyővel működő Media System Plus vagy éppen az okostelefon vezeték nélküli töltését lehetővé tévő Connectivity Box.

Az Ateca, amely a Seat három új, 2017-es modellje előtt érkezik, mindent kínál, amire a SUV-modellek vásárlói széles körének csak szüksége lehet, tökéletesen kielégítve a vezetők nagy többségének terepes igényeit. Az Ateca ügyfélkörének egy része kétségkívül trendalapító, fiatalos és élénk szellemiségű, s olyan járművet keres, amely harmonikusan illeszkedik életstílusukhoz. Számukra az Ateca X-Perience azt kívánja megmutatni, hogy át lehet lépni a korábbi határokon, egy még inkább kalandra termett Ateca élményével – Created in Barcelona.

Párizsi Autószalon 2016: új Citroën C3 világpremier

Az új Citroën C3 érkezése felpezsdíti az autópiacot. A sztereotípiáktól mentes sokoldalú kisautó eleven, színes és lebilincselő egyéniségével emelkedik ki a versenytársak közül.

citroen-c3-parizsi-autoszalon-2016-autoaddikt

Optimista, merész dizájn jellemzi: egyedi alakja azonnal szembeötlik. A magas kialakítású, karizmatikus orr-rész és az erősen ívelt oldalvonalak erőteljes és energikus megjelenést kölcsönöznek az autónak. A letisztult formák, a jellegzetes grafikai elemek és a színek összjátéka korszerű, trendi autót eredményezett. Az egyedi karaktert tovább erősíti a számtalan személyre szabási lehetőség.

Emberközeli, ezért páratlanul jó közérzetet biztosít. Tervezése a Citroën Advanced Comfort program jegyében történt. A már ránézésre is kényelmes ülések, a kivételes fényviszonyokat biztosító panoráma üvegtető, az ötletes tárolóhelyek és a hívogató, tágas terek az első pillanattól kimondottan kellemes érzéssel töltik el az embert. Az új C3 amolyan védőburkot von az utasok köré, amely hatékonyan kiszűri a külvilág zajait.

Intelligens, hiszen a legkorszerűbb technológiákkal büszkélkedhet. Világpremier a tökéletesen integrált, csatlakoztatott HD kamera, a ConnectedCAM Citroën. A nagy látószögű kamerával pillanatfelvételek és videók készíthetők, melyeket tetszés szerint megőrizhetünk, vagy a közösségi oldalakon azonnal megoszthatunk. Az új C3-at a vezető életét megkönnyítő berendezésekkel is gazdagon ellátták: hangvezérléssel működő, 3D online navigáció, tolatókamera, véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, holttérfigyelő rendszer. Kiváló hatékonyság jellemzi az új C3 motorkínálatát is: a nagy teljesítményű, remek hatásfokú PureTech benzinmotorokhoz és BlueHDi dízelmotorokhoz legújabb generációs EAT6 automata sebességváltó is kérhető.

Ford EcoBlue dízelmotorok, automataváltós, SYNC 3 Transitok mutatkoznak be

Hannoverben mutatkozik be egyebek mellett a vadonatúj Ford EcoBlue dízelmotor. Az új automata váltós, összkerékhajtású és SYNC 3 rendszerrel felszerelt Transitok lesznek a kiállítás sztárjai.

ford-ecoblue-autoaddikt

A modern, vadonatúj Ford EcoBlue dízelmotor áll majd a Ford standjának központi helyén a 2016-os Hannoveri Haszongépjármű Kiállításon; ez az erőforrás még kedvezőbb fenntartási költségeket és még magasabb teljesítményt kínál a legújabb Transit és Transit Custom modellek vásárlóinak.

A Ford hannoveri standján kiállított összes járműben ez a motor lesz látható, amely a most kifutó 2.2 TDCi blokkhoz képest akár 13 százalékkal kevesebbet fogyaszt, CO₂-kibocsátása pedig csupán 157 g/km*, miközben jóval nagyobb forgatónyomatékot ad le alacsony fordulatszámon, ami érezhetően javítja az autó vezethetőségét.

Hannoverben mutatkozik be a Transit és Transit Custom modellekhez tervezett új, hatfokozatú automata sebességváltó is, akárcsak a továbbfejlesztett összkerékhajtási (AWD) rendszer, valamint a Transit felszereltségében most megjelenő új SYNC 3 kommunikációs rendszer.

A Ford éppen két évvel ezelőtt, Hannoverben jelentette be, hogy teljes egészében megújítja haszongépjármű-kínálatát, s a vállalat azóta Európa leggyorsabb ütemben növekvő haszongépjármű-márkájává vált. Az elmúlt 24 hónap alatt a Ford 10,8-ról 12,9 százalékra növelte piaci részesedését, és a negyedikről az első helyre lépett a piacon.

Ez a növekedés 2016-ban is töretlenül folytatódott: a négyfősre bővített Transit-család és a Ranger pickup iránti élénk keresletnek köszönhetően a tavalyi év azonos időszakához képest idén augusztusig 18 százalékkal, összesen 208.000 darabra nőtt a vállalat haszongépjármű-értékesítése.

“A Ford EcoBlue motor tényleg felforgatja a dízelek világát, hiszen olcsóbban üzemeltethető, mégis nagyobb teljesítménnyel és csekélyebb emisszióval működik” – mondta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezetője. “Amint azt a növekedési mutatóink is jól tükrözik, és az ügyfelek érdeklődése is egyértelműen alátámasztja a Ford megújult Transit és Ranger modelljei Európa legmodernebb haszongépjármű kínáltát jelentik, amelyek a vadonatúj Ford EcoBlue motor révén most még magasabb szintre lépnek.”

Magyarországon a Ford évek óta piacvezető a haszongépjármű szegmensben. Elsősorban a Ranger és a Transit modellek sikerének köszönhetően a magyar piac 32 százalékos növekedését messze túlszárnyalva a Ford Magyarország az első nyolc hónapban 3803 db kishaszongépjármű értékesítésével, 41 százalékot meghaladó növekedést felmutatva magabiztosan vezeti a haszongépjármű szegmenset.

Vadonatúj Ford EcoBlue dízel – olcsóbb üzemeltetni, jobb vezetni

A vadonatúj, 2 literes Ford EcoBlue dízellel egy tisztább, takarékosabb és kifinomultabb motorcsalád született, amely hamarosan megjelenik a Ford jövőbeli személyautóiban és haszongépjárműveiben.

A 2 literes motorban a legújabb turbótöltés- és üzemanyag-befecskendezési technológiák, égési rendszerek, mérnöki megoldások és súrlódáscsökkentő módszerek biztosítják a jóval kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást, teljesítményt és kifinomultságot, miközben az erőforrás kimagasló strapabírása és csekély üzemeltetési költsége olyan kedvező, amit a Transit-vásárlók világszerte elvárnak.

A legújabb Transit és Transit Custom modellekhez már megrendelhető 2,0 literes Ford EcoBlue motor 105, 130 és 170 lóerős változatban készül, s mindegyik kivitel magasabb teljesítményt és forgatónyomatékot kínál, mint a most kifutó 2,2 literes blokk. Ráadásul az új motor 20 százalékkal nagyobb forgatónyomatékot ad le 1.250 1/perc fordulatszámon, így a haszongépjárművek vezetői sokkal könnyebben kezelhetik majd a mindennapos közlekedési helyzeteket.

A csekélyebb üzemeltetési költségek alapja a jelentősen alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás. Az opcionális Auto-Start-Stop rendszerrel felszerelt Transit áruszállítók legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 174 g/km, átlagos üzemanyag-fogyasztásuk pedig 6,6 l/100 km, ami 10 százalékkal kedvezőbb a hasonló méretű és felszereltségű kifutó modellekhez képest.

Az opcionális Auto-Start-Stop rendszerrel felszerelt Transit Custom modellek legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 157 g/km, átlagos üzemanyag-fogyasztásuk pedig 6,1 l/100 km, ami 13 százalékkal kedvezőbb a hasonló méretű és felszereltségű kifutó modellekhez képest.

A Ford számításai szerint  egy új, 105 lóerős Transit Custom üzemeltetője 130.000 km-es futásteljesítmény mellett 1600 eurós költség-megtakarításra számíthat az előző, 100 lóerős modellhez képest.

A várható szervizköltség is alacsonyabb lesz, mivel az akár kétéves/60.000 km-es kiterjesztett, változó szervizintervallum további 10.000 km-rel hosszabbodhat az egyes átvizsgálások között, vagyis a Transit és a Transit Custom ajánlatát egyetlen piaci vetélytárs sem múlja felül.

A Ford EcoBlue dízelmotor is megfelel a Ford szigorú, haszongépjárművekre vonatkozó tartóssági elvárásainak. A motor teljesítményét és tartósságát 5,5 millió kilométernek megfelelő tesztüzemben vizsgálták; ebben 400.000 kilométernyi közúti teszt is szerepelt, amit valódi haszongépjármű-felhasználók teljesítettek.

A Ford hannoveri standján az EcoBlue motorral szerelt Transit és Transit Custom modellek rendkívül széles választéka látható, amelyben bármelyik üzleti felhasználó megtalálhatja a számára legmegfelelőbb megoldást, hiszen a kínálatban a billenőplatós változattól a hűtőkocsin és a minibuszon át a mentőautóig számtalan különféle felépítmény szerepel.

Simán kapcsoló hatfokozatú automata – kifejezetten a Transithoz tervezve

Ha az elsőkerékhajtású Transit és a Transit Custom vásárlói kényelmesebb városi közlekedésre vágynak, akkor a manuális sebességváltó helyett mostantól a hatfokozatú SelectShift automatát is megrendelhetik; az ilyen felszereltségű autók 2017 elejétől kerülnek ki a vásárlókhoz. Az új sebességváltó az EcoBlue dízelmotor 130 és 170 lóerős változatához párosítható, és minden variáns esetében alapfelszereltség az Auto-Start-Stop rendszer.

A sebességváltó kifejezetten a Transithoz készült. Az új nyomatékátalakító és a külső burkolat kifinomult működést biztosít, és az egység alapját az a jól bevált váltómű képezi, amely Észak-Amerikában számos nagy teljesítményű, 415 Nm-nél is nagyobb forgatónyomatékú, elsőkerékhajtású járműben bizonyította már képességeit.

Egyedi kalibrációjának köszönhetően a sebességváltó tökéletesen illeszkedik a Ford EcoBlue dízelmotor nyomatékleadási karakterisztikájához, így élénk teljesítményt és alacsony üzemanyag-fogyasztást kínál, nem beszélve arról, hogy a Transit Custom modellben akár 174 g/km CO₂-kibocsátást biztosít. A szerkezet felismeri, ha az autó meredek emelkedőn halad vagy súlyos rakományt szállít, és ilyenkor az optimális fogyasztás szempontjai szerint kapcsolja a sebességfokozatokat.

Az elektronikus vezérlésű sebességváltó zökkenőmentesen és gyorsan kapcsol (tipikus kapcsolási ideje kevesebb mint 0,5 másodperc), és a SelectShift egység a manuális működés opcióját is biztosítja – ez az üzemmód a váltókar melletti kapcsolóval használható. A mérnökök az Auto-Start-Stop rendszert is kifejezetten a haszongépjármű-vásárlók igényeihez hangolták: a rendszerhez egy elektromos szivattyú is rendelhető, amely fenntartja a váltóban az olajnyomást, hogy a motor újraindítása után a vezető dinamikusan indulhasson.

Transit intelligens AWD – könnyebb és sokoldalúbb

A Transitban alkalmazott intelligens AWD rendszert áttervezték, hogy a vadonatúj EcoBlue dízelmotorral összehangolva még tökéletesebben működjön.

Az új, negyedik generációs Transit AWD rendszer továbbfejlesztett hajtáslánc-kialakításban az első differenciálmű és az AWD-tengelykapcsoló közös, kompakt házban kapott helyet. Ez a megoldás 10 kilogrammal csökkentette a szerkezet tömegét, amely így sokkal jobban elfér az EcoBlue motor mellett.

A Ford mérnökei tovább finomították az Elektronikus Stabilitásvezérlés és az AWD vezérlésének kalibrációját, hogy a rendszer minden helyzetben fokozott tapadást és stabilitást biztosítson.

Az alacsony fordulatszám-tartományban is nagyobb forgatónyomatékot leadó EcoBlue motor és az új generációs összkerékhajtás kombinációja a csúszós útfelületeken is simább, magabiztosabb autózást kínál, tovább javítva a rendszer eddig is kategóriaelső tapadását és menetdinamikáját.

A Transit AWD rendszer különleges fejlesztésű, elektronikusan vezérelt AWD-tengelykapcsolója automatikusan osztja el a rendelkezésre álló vonóerőt az első és a hátsó kerekek között; az első-hátsó nyomatékmegosztás 0:100 és 50:50 arány között változhat. A vezető két üzemmód közül választhat: a standard AWD Auto beállítás megfelel a legtöbb forgalmi helyzethez, az AWD Lock állás pedig nagyobb vonóerőt biztosít az extrém helyzetekben, például mély homokban vagy vastag hórétegen.

A Transit AWD modellek a 130 vagy 170 lóerős EcoBlue dízelmotorral rendelhetők meg; a járművek legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 224 g/km, átlagos üzemanyag-fogyasztásuk pedig 8,6 l/100 km, ami 11 százalékos javulást jelent a kifutó modell adataihoz képest.

Az AWD hajtáslánc a Transit van, kombi és chassis cab kivitelek széles skálájához rendelhető meg, és bizonyára vonzó lesz majd azok számára, akik gyakran vezetnek csúszós téli utakon vagy könnyebb terepen – így például a sípályák fenntartói, a közmű-vállalatok és a külső karbantartásokat végző vállalatok számára. Az új Transit AWD modellek már megrendelhetők, és az első járművek kiszállítása 2017 elején veszi kezdtét.

SYNC 3 kommunikációs rendszer még könnyebben kapcsolódik össze az okostelefonokkal

A Ford legújabb Transit, Transit Connect és Ranger modelljei immár az új SYNC 3 kommunikációs rendszerrel is felszerelhetők, aminek segítségével a vezető egészen hétköznapi kifejezésekkel vezérelheti csatlakoztatott okostelefonját, az audiorendszert, a navigáció és a klíma beállításait (amennyiben az szerepel az autó felszereltségében)

A SYNC 3 áttervezett érintőképernyőjén nagyobb és könnyebben kezelhető gombok láthatók, és a kijelző a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető, akárcsak egy okostelefon. A nagyobb teljesítményű processzornak köszönhetően a rendszer gyorsabban működik.

A modern okostelefonok kiegészítésére tervezett SYNC 3 számos hasznos funkciót kínál azok számára, akik autójukat mobil irodaként használják: a telefonhívások egyszerű hangparancsokkal kezelhetők, a rendszer felolvassa a szöveges üzeneteket, emellett pedig kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ funkciókkal.

A beépített AppLink rendszer segítségével az autós hangutasításokkal vagy az érintőképernyőn keresztül kezelheti egy csatlakozatott Android vagy iOS okostelefon alkalmazásait, hozzáférve a legfrissebb időjárás-előrejelzésekhez, a zenei szolgáltatásokhoz vagy a helyi parkolási információkhoz. Az AppLink lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy különleges, célirányos alkalmazásokat készítsenek, amelyek a járműinformációk alapján logisztikai vagy flottaoptimalizálási segítséget nyújtanak, és értékes segítséget jelenthetnek a nagyobb üzleti felhasználók számára.

Egyedi OEM légrugózású hátsó futómű és új vezetősegítő technológiák

A Transit Custom Kombi M1 és a Tourneo Custom modellekhez immár a szegmensben egyedülálló, légrugózású hátsó futómű is megrendelhető; ezek a kivitelek 2016 végétől kerülhetnek a vásárlókhoz.

Ezeket a rendszereket kifejezetten a Transit Custom modellek személyszállító változataihoz fejlesztette ki a Ford, és megfelelnek a márka haszongépjárműveihez előírt tartóssági szabványoknak. Mindkét oldalt egy légrugó csatlakozik futómű hosszlengőkarához, és a megfelelő rugózási erőt egy elektronikus vezérlésű kompresszor állítja be.

A hosszlengőkarokon elhelyezett magasságérzékelők felmérik a jármű terhelésében bekövetkező változásokat (például amikor az utasok ki-vagy beszállnak), és a rugóállandó automatikusan az új terheléshez igazodik, állandó hasmagasságot biztosítva. A légrugókat – a belső dugattyúk profilját is beleértve – kifejezetten a járműhöz tervezték a Ford dinamikai specialistái, s ezzel sikerült megvalósítaniuk a megfelelő menetdinamikát.

A légrugózás ideális megoldás a személyszállító vállalkozások számára, akiknek járműveiben – az utasok számától és a poggyász mennyiségétől függően – mindig változik a hátsó tengely terhelése. A rendszer a terhelési viszonyok széles skáláján biztosít állandó rugózási karakterisztikát és szabad magasságot, érezhetően javítva ezzel az utasok kényelmét és a jármű menetdinamikáját.

A Ford EcoBlue motorral hajtott új Transit és Transit Custom modellek emellett fejlett, új vezetősegítő rendszereket és járműtechnológiákat is kínálnak, amelyek révén a vezető nyugodtabban és kényelmesebben végezheti munkáját.

E megoldások közt szerepel a szegmensben elsőként alkalmazott Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, ami szükség esetén vészfékezéssel mérsékli a frontális ütközések vagy a gázolások súlyosságát, illetve segítségével a vezető akár teljesen meg is előzhet bizonyos ütközéseket.

A továbbfejlesztett Elektronikus Stabilitásvezérlés alapfelszereltségként jelenik meg az új modellekben, hogy tovább javított funkciói révén fokozza a jármű menetstabilitását extrém helyzetekben. Jó példa erre az Oldalszél Stabilizálás, amely a jármű egyik oldalán aktiválja a fékeket, hogy csökkentse egy váratlan oldalirányú széllökés hatását, s így a kijelölt nyomvonalon tartsa az autót.

António Félix da Costa kiszáll a DTM-ből

A BMW M4 DTM versenyautó huszonöt esztendős portugál pilótája három idény után a Forma-E futamain és a GT versenyosztályban folytatja karrierjét. António Félix da Costa stílusosan búcsúzik a Német Túraautó Bajnokság rajongóitól.

antonio-felix-da-costa-bmw-dtm-autoaddikt

2016. szeptember 23-25. között a Hungaroring ad otthont a Német Túraautó Bajnokság idei tizenötödik és tizenhatodik megmérettetésének, a pénteki szabadedzés előtt összehívott nemzetközi sajtótájékoztatón pedig a BMW Motorsport portugál pilótája, António Félix da Costa a jövőre vonatkozó terveit is megosztotta a média képviselőivel: a huszonöt esztendős versenyző saját döntése alapján Hockenheim-ben, a DTM október 14-16. között megrendezendő szezonzáró hétvégéjén végleg kiszáll a sorozatból, hogy az Andretti Forma-E csapat színeiben teljes erőbedobással az elektromos formaautókat rajtrácsra állító FIA Forma-E futamaira koncentrálhasson. A rendhagyó versenyszéria harmadik, 2016/17-es szezonja október 9-én, a Hongkong utcáin megrendezendő nyitófutammal veszi kezdetét. A sorozatváltás ellenére António Félix da Costa továbbra is a BMW Motorsport családjának tagja marad, hiszen a GT versenyosztály megmérettetésein időről időre feltűnik majd a bajor gyártó színeiben.

A huszonöt esztendős portugál pilóta rendkívül stílusosan köszöni meg a Német Túraautó Bajnokság rajongóinak a három éven át tartó támogatást, hiszen október 16-án pont azon a versenypályán int búcsút a sorozatnak, ahol a 2014-es idény szezonnyitóján először a BMW M4 DTM volánja mögé ült. António akkoriban a Red Bull Racing Forma-1-es csapatának tesztpilótájaként és tartalék versenyzőjeként dolgozott, a 2014-ben debütáló Forma-E néhány futamán pedig már az első idénytől kezdve rajthoz állt. A Lisszabontól néhány kilométerre fekvő Cascais-ban született pilóta tíz DTM-futamon versenyzett a BMW MTEK csapat színeiben, mire a 2015-ös idény előtt mostani csapatához, a BMW Schnitzer-hez igazolt. Legnagyobb sikerét 2015. július 12-én, a hollandiai Zandvoort versenypályáján érte el, ahol első és mindmáig egyetlen pole pozíciójából indulva rajt-cél győzelmet ünnepelt.

„A rajongóknak nagyon fog hiányozni António, efelől semmi kétség. Olyan látványos stílusban versenyzett, hogy imádták őt nézni” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „António DTM-karrierje a végéhez közeledik, mi azonban továbbra is számítunk rá a jövőben. Boldog vagyok, amiért a GT versenyosztályban ezután is együtt dolgozunk majd, hiszen rendkívül tehetséges pilóta és az egyik legjobb versenyző, akit ismerek. Viszonylag rövid DTM-pályafutása alatt António egy futamgyőzelmet is ünnepelt – ez pedig sok versenyzőnek csak egy beteljesületlen álom marad. Biztos vagyok benne, hogy a jövőben rengeteg örömet okoz még nekünk és a BMW Motorsport rajongóinak” – tette hozzá Jens Marquardt.

„Elmondhatatlanul boldog és hálás vagyok, amiért az elmúlt három évben a motorsportok egyik legkiélezettebb és legnagyobb tudást igénylő sorozatában képviselhettem a BMW-t” – kezdte António Félix da Costa. „Amióta 2014-ben a DTM-újoncok által valaha mutatott egyik legjobb időmérő-eredményt értem el, rendkívül magabiztosan szálltam versenybe minden egyes futamon. Számos nagyszerű, pole pozícióval és futamgyőzelemmel tarkított pillanatom volt a DTM-ben, és a csapattársaimmal végzett rendkívül kemény munkát is nagyon élveztem. A Német Túraautó Bajnokság és a Forma-E azonban teljes embert igényel, így elhatároztam, hogy a jövő egyik legígéretesebb versenysorozatában folytatom tovább, miközben ezután is részt veszek a BMW nemzetközi projektjeiben. Nagyon izgatott vagyok. Várom már az új élményeket és nagyon örülök a döntésemnek, hiszen a váltás mellett továbbra is a BMW pilótája maradhatok” – fogalmazott a huszonöt esztendős versenyző.

A Hungaroringen lezajlott versenyhétvége után António Félix da Costa október 14-16. között, a Hockenheimringen megrendezendő szezonzáró hétvége két futamán ül be utoljára a BMW M4 DTM versenyautóba. A fiatal pilóta 2016-ban már több alkalommal is megmérette magát a GT versenyosztályban, az ADAC GT Masters sorozatban induló BMW M6 GT3 és a nürburgringi VLN Megbízhatósági Bajnokságban rajthoz álló BMW M235i Racing volánja mögött.

António Félix da Costa DTM-karrierjének főbb mozzanatai:

Debütálás: 2014, Hockenheimring

Versenyei: a 2016-os szezonzáró leintésével összesen 46

Futamgyőzelmek: 1 (2015, Zandvoort, vasárnapi megmérettetés)

Dobogós helyezések: 3 (2015, Zandvoort, szombati és vasárnapi megmérettetés; 2015, Oschersleben, vasárnapi megmérettetés)

Pole pozíciók: 1 (2015, Zandvoort, vasárnapi megmérettetés)

Leggyorsabb körök: 1 (2015, Zandvoort, vasárnapi megmérettetés)

Pontok: 101

Élen megtett körök: 31

Legjobb helyezés a pilóták közötti pontversenyben: 11. hely (2015)

Lancia Thesis 2.0 L I5 Turbo 20V használtteszt

II. János Pál Pápa vagy Silvio Berlusconi mit gondolt a Lancia Thesis-ről, erről az olasz csodáról? Ennek próbálunk meg utánajárni.

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-komaromy-attila-1

Felmerült a lehetőség, hogy ne kizárólag csak új autókról írjunk cikket, tesztet, mivel nagy érdeklődés övezi azokat a használt autókat is, amelyeket első – esetleg külföldi – gazdájuk már továbbadna. Tehát terveink szerint ezentúl időszakosan a 4-10 éves kocsikról is írunk, teszteljük őket, hogy megkönnyítsük a második tulajdonosként forgalmiba kerülő érdeklődők választását. Azért is örömmel vágunk neki ennek, mert ami 10 évvel ezelőtt 14 milliós kocsi volt, arról ma is szívesen ír az ember, szívesen gondol rá és érthető módon sokan maximálisan elégedettek lennének egy ilyen verdával.

Nos, kezdjük sorozatunkat egy rendkívül különleges kocsival, amely nem csak új korában, hanem ma is megdobogtatja az ember szívét: ez a Lancia Thesis. Sokan utána is fordulnak az utcán, mert nem tudják hova tenni ezt a gépet. 2002 és 2009 között gyártották és az olasz gyártó zászlóshajója volt.

Attól függetlenül, hogy a torinói gyárban készült és ízig-vérig olasz, érdekes módon egy amerikai designer, Michael Robinson tervezte. Mikor irigykedünk jobban, ha megtudjuk a Thesis paramétereit, vagy ha megtudjuk, hogy II. János Pál és Berlusconi is Lancia Thesis Stola-val járt? Ugyan a limo Stola verzió 60 centivel hosszabb társainál és hűtőgéppel is felszerelt páncélautó, de az általunk tesztelt 4,89 méteres hossz is pazar kényelmet és kellő feltűnést biztosít.

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-5

Nos, így már érthető, hogy nem nem csak ők ketten, hanem híres filmsztárok és olasz futballsztárok is Lancia Thesis-szel jártak. Tehát nagyon izgalmas a kocsi. Az Audi A6 és az E Klasse Mercedes konkurenciájának szánták, de több tudással, sokkal több extrával és olasz temperamentummal. Minden sikerült, különleges lett a kocsi, különleges a vevőkör, de valamiért nem sikerült az eladásokban utolérni a versenytársakat. Hogy miért?

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-komaromy-attila-3

Talán nem tudták az emberek a Lancia Thesis-t hova tenni. És gyengusz volt a marketing. Luxusautó de nem Maserati. Jó autó de nem Mercedes. Drága autó de nem Audi. Különleges kocsi de olasz. Külső design-ban talán még ma sincs párja. Kicsit mindenki idegenkedik tőle, pedig nincs rá ok. Ha nem egy hétfőn vagy pénteken gyártott példányt veszünk, apróbb bosszúságokkal megúszhatjuk. És hol az a kocsi amely sosem romlik el? Szintén csak álmainkban. Nos, 4 féle benzinessel és 2 féle diesel motorral jött: 2.0 L I5 Turbo Ez a tesztpéldányunk 185 lóerő és 308 Nm. De van 20V, 2.4 L I5 20V, 3.0 L V6 24V, 3.2 L V6 24V, 2.4 L I5 JTD 20V erőforrással is.

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-komaromy-attila-2

És ez még semmi. A beltér az, ami igazán lenyűgöző. A kék, a szürke, a fekete, a vaj, a vörös bőrbelsők! Vagy az automataváltó kell nekem? Vagy a 6 sebességes manuális az igazi?

Pazar kényelem, fejedelmi luxus köszön ránk mindenhol. Ha hozzá kell nyúlni, nyilván sokba fáj. De ez még mindig szerethetőbb mert szerelhetőbb mint a ma legördülő bömösök vagy mercik.

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-7

Beszéljünk most a 6 sebességes manuálisról amely 2 literes turbós és lássuk tovább a paramétereket: 4-esben 40-el, ötösben 50-el és 6-osban 60-al is lehet tartósan közlekedni de előzéshez ezekben a kilométertartományokban két gangot érdemes visszakapcsolni. Végsebessége 225 Km/h.

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-6

Ha például leruccanunk Merano-ba és nem nyomjuk 130-nál jobban, akkor autópályán 8,3 liter benzinnel is beéri száz kilométeren. 1 hónapos vegyes város/autópálya használat esetén ami 2500 kilométert jelentett, mindegyik tankolásnál 11,3 és 11,5 liter között jött ki az átlagfogyasztás. Csak városban viszont 14 litert is megeszik, akkor is ha finoman nyomjuk. Egyébként 8,9 mp alatt van százon.

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-8

A Lancia Thesis-nek különleges Mannesmann Skyhook adaptív stabilizátor rendszere van. Érdekesség, hogy Maseratiba is szereltek ilyet. Ha a szilentek elöregednek akkor borsos összeg lehet az új szettek beszerzése, de a budapesti utakon élvezet közlekedni vele. Nem sportos hanem luxus limuzinos az érzés.

Egyébként nem csak 2,4 JTD motorban érdemes gondolkodni, hanem a tesztelt benzines turbós változatban is, hiszen ezek is elfutnak fél millió kilométert. A 3 literrel magasabb fogyasztás ellenére alacsonyabb szervízköltség miatt fenntartása akár kedvezőbb lehet. Tehát ne idegenkedjünk az olasz luxuskocsiktól, semmivel nem rosszabbak mint német társaik. 1,5 millió forintos vagy az alatti vételáron pedig egyenesen verhetetlen a prémium kategóriában.

lancia-thesis-teszt-autoaddikt-komaromy-attila-4

Lancia Thesis 2.0 L I5 Turbo specifikációk

Motor

Motortípus: öthengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1998 cm³

Maximális teljesítmény: 182 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 308 Nm @ 2200 ford./perc

Erőátvitel: 5 fokozatú kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4890 mm

Szélesség: 1830 mm

Magasság: 1470 mm

Tengelytáv: 2800 mm

Első gumik mérete: 225/50 R17

Hátsó gumik mérete: 225/50 R17

Tömeg, üresen: 1680 kg

Csomagtartó mérete: 480 liter

Üzemanyagtartály mérete: 75 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 224 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári)

Fogyasztási adatok

Gyárilag mért eredmények

Városi: 15.5 l/100km

Országúti: 8.5 l/100km

Vegyes: 11.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 264 g/km

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Párizsi Autószalon 2016: DS 5 Commande Spéciale – igényre szabott szolgáltatásokkal, elegánsan

Mint tudjuk, Párizs a luxus és a divat fővárosa. Nem véletlen tehát, hogy a DS Automobiles a Párizsi Autószalonra időzítette új, személyre szabott ajánlatának, a Commandes Spéciale-nak a bemutatását.

ds-5-commandes-speciale-2016-parizsi-autoszalon-autoaddikt

Ezt a kezdeményezést az egykori elnöki DS-ek és a DS Prestige modellek inspirálták, de sok hasonlóságot mutat a nagy francia divatházak munkamódszerével is, amelynek keretében az ügyfelek teljesen az igényeikre szabott szolgáltatásban részesülnek. Az első példa egy konkrét ügyféligényre elkészített autó: a DS 5 Commande Spéciale.

A múltban sok sztár és politikus használt egyedileg készült DS-eket, amelyek közül több példány a mai napig ismert a világban. Ilyen volt de Gaulle tábornok páncélozott autója, vagy a különféle karosszéria-átalakítókkal (pl. Chapron) együttműködésben készült számos DS, de említhetjük az egykori DS modellekhez kapható számtalan karosszéria- és tetőszínt is. A személyre szabhatóság a DS génjeiben van.

 “Ki ne álmodott volna egy olyan autóról, amely egyedileg, kizárólag az ő számára készült ? Ez a DS-nél most ismét lehetséges” – jelentette be Éric Apode, a DS termék- és fejlesztési igazgatója. “A személyre szabhatóság fontos része márkánk pozícionálásának. Ma egy új lépcsőhöz érkeztünk teljesen egyedi és személyre szabott ajánlatunkkal, amely a kínálat egészéhez elérhető lesz a párizsi DS WORLD bemutatóteremben. Ez az haute couture megjelenése az autók világában” – tette hozzá.

Álomból valóság

Mme L., DS 5 ügyfél megosztotta igényeit Thierry Metroz-zal a DS Automobiles stílusigazgatójával, aki szerint: “Majdnem minden lehetséges.  Az ügyfél teljesen megváltoztathatja DS-e belső atmoszféráját, kezdve az ülések és a műszerfal bőrkárpitozásától, egészen a különleges szőnyeggarnitúráig. Egy dizájner segítségével saját karosszériaszínét is megtervezheti. Semmi sem szab határt a kreatív ötleteknek.”

Avantgárd stílusa miatt a DS kitűnik a szériaautók közül. Nem meglepő, hogy ügyfelünk ezt a modellt választotta személyre szabott autójának alapjául” – tette hozzá Thierry Metroz.

Az első egyedi igény alapján készült autó létrehozásához a DS szakembereinek 4 hónap munkára volt szükségük. Az eredmény egy mélyfekete, gyöngyházfényű (Stardust Black) karosszériájú DS 5, amelynek fényezése kimondottan az ügyfél számára készült.

Az utastér az elegancia jegyében született meg : a jellegzetes óraszíj-mintázatú Nappa bőrülések különleges betéteket kaptak, amely visszaköszön az ajtókárpitokon, a műszerpanel árnyékolóján és a könyöktámaszokon is. Mindezt az Amétryne zöld színű (A DS E-Tense nagy sikert aratott karosszériaszíne) plüssbetétek használata bolondítja meg, amellyel a rakodórekeszek belsejében és a szőnyegeknél találkozunk, utóbbiak vastagsága és kényelme egyedülálló az autók világában. A hab a tortán a 3D nyomtatású titán váltógomb, amelyen visszaköszön a bőrkárpitozás motívuma.

A kifinomultság minden részletre kiterjed : az autóhoz tartozó egyedi táskaszett kézi varrással, marhabőrből készült. A szatén bélésnél itt is visszaköszön az Amétryne zöld szín.

A DS a Párizsi Autószalonon

A Párizsi Autószalonon másodszor kiállító DS Automobiles egy különleges utazásra invitálja Önt a Márka világába. A szokatlan kialakítású stand középpontjában a DS E-TENSE áll. Az autó körül a márka egy 360°-os show keretében mutatja be az ONLY YOU ügyfélkapcsolati programot, melynek része DS 5  « Commande Speciale »-on prezentált testreszabási lehetőség is. A standon helyet kap a FIA Formula E harmadik bajnokságának DSV-02 elektromos versenyautója és a DS Performance Line kollekció is.

Október végétől 5.9 millió forintért vásárolhatunk tisztán elektromos Volkswagen e-up! városi kisautót

A Volkswagen nagy jelentőséget tulajdonít az elektromos autók forgalmát ösztönző kormányzati lépéseknek, és azonnal reagált az ezen keresztül elérhető kedvezmények vásárlók felé történő átadása érdekében.

volkswagen-e-up-2017-autoaddikt

A wolfsburgi márka október 27-től, az állami támogatás igénybevételével 5.990.000 forintért kínálja a Volkswagen e-up! városi kisautót, mely így a kedvezmények levonása után kiemelkedően kedvező, és már várhatóan szélesebb vásárlói réteg számára is elérhető, 6 millió forint alatti áron rendelhető a márkakereskedői hálózatban.

A Volkswagen e-up! elektromos motorja 60 kW, azaz 82 lóerő leadására képes, mellyel 130 km/h sebesség érhető el. A motort az autó padlólemezébe épített, 18,7 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor táplálja, mellyel az e-up! hatótávolsága egy töltéssel akár 160 kilométer is lehet. Az elektromos autók forgalmát ösztönző kedvezményekkel kialakított 6 millió forint alatti ár várhatóan jelentősen növelheti az érdeklődést az elektromos Volkswagenek iránt.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK