Főoldal Blog Oldal: 382

Itt a stílusos új Fiat Panda, már előrendelhető

Már rendelhető a hazai márkakereskedésekben a 2017-es Fiat Panda, amely megújulva is megőrizte sikerének egyik zálogaként ismert karakterét, és azon tulajdonságait, amelyek a Fiat funkcionális modellcsalád alappillérei: az egyedi stílus, a felhasználhatóság és az egyszerűség.

fiat-panda-4x4-2016-autoaddikt-1-masolata

Megjelenése óta a Panda összetéveszthetetlen személyiséggel és jellegzetes karakterrel rendelkezik. Ezek testet öltenek a modell mindhárom változatában: a városi autóban, a 4×4-es, és a Cross kivitelekben. Ezen tulajdonságok a könnyű használhatóságban egyesülnek: a kompakt külső méretek maximális belső teret kínálnak, többféle ülésrendezési lehetőséggel, hogy számos szállítási feladatnak is eleget tegyen. Gazdaságos motorválasztéka és  a gazdag külső-belső színkombinációi révén széleskörű vásárlói igényeknek felelnek meg. A megújult design kiegészül az új Uconnect TM szórakoztató rendszerrel és az azon keresztül elérhető alkalmazásokkal, valamint aktív biztonsági rendszerekkel.

Design

A Panda formája divatosabb és sokoldalúbb mint valaha. Méretei nem változtak, 365 cm hosszú, 164 cm széles és 155 cm magas. Újdonság a két új fényezés, és a két új alumínium keréktárcsa. A megújult színek tökéletesen illeszkednek a Panda egyéniségéhez;  míg a  pasztell Bartilini piros a városi autó dinamikus természetét hangsúlyozza, addig a Sötét szürke metálszín különösen jól mutat  a városi SUV verziókon.

Az Easy felszereltségi szinthez járó 14 colos acélfelniket takaró dísztárcsák a dinamizmust és a tartósságot sugallják, míg a 15 colos könnyűfém keréktárcsák az eleganciát fokozzák. Utóbbiak az Easy és Lounge változatokhoz ezüst színben rendelhetők, a 4×4-es változathoz az alapfelszereltség részeként polírozott kivitelben járnak.

Utastér

Az jj Panda belseje is modern. A kormánykerék kellemes tapintású, ergonómikus kialakítású; a dupla középső küllő kétféle, ezüst vagy titán kivitelben választható, összhangban a műszerfal és az üléskárpitok színeivel. Az Easy kivitelhez opcióként a multifunciós kormány és a bőr kormányborítás is választható, ezek a Lounge változaton az alapfelszereltség részét képezik.

fiat-panda-cross-2016-autoaddikt-1

A 4×4-es kivitel bőrkormánnyal, a hifi rendszert irányító gombokkal és titán középső küllővel készül, mely  utóbbi a Cross változatban ezüst színű. A megújult modern műszerfal grafikának köszönhetően könnyen olvasható a kijelző a vezető számára. Minden felszereltségi szinten felfrissültek az üléskárpitok színei és mintái. Az új színkombinációkat kontrasztos varrásokkal egészítették ki. Az Easy és Lounge kivitelekhez elérhető geometriai formák egyszerre teszik modernné, és elegánssá a megjelenést. A Panda 4×4-ben a stílusos középső rész egyszerre kelt kifinomult és robosztus hatást.

fiat-panda-cross-2016-autoaddikt-2

A Panda továbbra is kategória egyik legkedveltebb és legpraktikusabb modellje. A nagy szögben nyitható ajtók, az akár 5 fő számára is kényelmes utastére mellett, a kategóriája legnagyobb csomagterével rendelkezik: térfogata 225 literről a hátsó üléstámlák előre döntésével 870 literesre növelhető. A Fiat Panda a lehető legnagyobb szabadságot kínálja a térkihasználásban, számtalan tárolóhellyel és a sokféleképpen variálható első és hátsó üléseivel.

Motorok

A Panda motorkínálatának minden tagja teljesíti az Euro 6 károsanyag-kibocsátási normát. Az 1,2 literes négyhengeres motor benzines és benzin-LPG változatban is elérhető, teljesítménye 69 lóerő, míg az 1,3 literes Multijet  95 lóerős dízelmotorral választható. A kéthengeres 0,9 literes TwinAir turbó teljesítménye 80 lóerő, amely CNG változatban rendelhető.

Panda Uconnect

A 2017-es Panda felszereltsége minden igényt kielégít. Az Easy verzión az MP3-as rádió és a manuális klíma az alapfelszereltség része. A Lounge, a 4×4 és a Cross változatok már a Uconnect információs- és szórakoztató rendszerrel is rendelkeznek. A Uconnect TM okostelefon támogatást is nyújt, Android és iOS rendszerekre. A rendszer képes kezelni a Bluetooth 2.1 szabványt, mely audio streaming-et is nyújt, valamint hangfelismerő funkcióval is rendelkezik. Az AUX és az USB adatcsatlakozó a kesztyűtartóban található. MP3 lejátszásra Bluetooth-on keresztül is lehetőség van.

fiat-panda-2016-autoaddikt-2

A Uconnect alkalmazással a telefon az autó kiterjesztésévé tud válni, az eszköz képernyőjén keresztül az összes szórakoztató funkció elérhető: rádióállomás keresés, lejátszási listák közötti váltás, hangerőállítás, hívások és szöveges üzenetek kezelése, a naptár megtekintése, vagy valós idejű időjárási adatok lekérése. Az alkalmazás az olyan internetes streaming szolgáltatások kezelését is támogatja, mint a Deezer és a TuneIn. Továbbá az olyan szolgáltatások is elérhetőek vele, mint a Find myCar, ami segít visszatalálni a leparkolt járműhöz, a még környezetkímélőbb vezetési stílust elősegítő eco:Drive, a legközelebbi márkaszervizhez elvezető Find Workshop, vagy a my:Car, ami egy elektronikus kezelési- és szervizkönyv, közvetlen segély- és vevőszolgálati kapcsolattal.

fiat-panda-2016-autoaddikt-3

Mindezeken felül egyérintéses hozzáférést biztosít az előnyben részesített mobiltelefonos navigációs alkalmazásokhoz, mint a Google Maps vagy a Waze. A Panda Uconnect kezelői felületét úgy tervezték, hogy lehetővé tegye az okostelefon funkciók lehető legszélesebb körű használatát, így a vezető a figyelmét az útra fókuszálhatja. A legtöbb funkció csak akkor használható, ha az okostelefon Bluetooth-on keresztül csatlakozik az autóhoz.

 

Megnyílt a Wallis környezettudatos márkakereskedése

Nem kevesebb, mint 3 milliárd forintból épült Közép-Európa legmodernebb BMW és MINI márkakereskedése Budapesten.

bmw-bemutatoterem

Szeptember 21-én adták át a Wallis Motor Pest Kft. új márkakereskedését, amely Közép-Európa egyik legnagyobb és legmodernebb BMW központja. A 3 milliárd forintos keretből épült, egyedülálló építészeti megoldásokkal is büszkélkedő autószalon energiaszükségletének 30%-át és az elektromos autók töltését házi naperőművel biztosítják.

Az elmúlt több mint két évtized legmeghatározóbb BMW és MINI márkakereskedőjeként a Wallis Motor Pest Kft. különösen nagy hangsúlyt fektet a minőségi és ügyfélközpontú kiszolgálásra. A BMW új építészeti és szolgáltatásfejlesztési elvárásaihoz igazodva elengedhetetlen volt, hogy az értékesítési darabszámok mellett a Wallis az ügyfelek kiszolgálásában is élenjáró legyen – ezért döntöttek úgy, hogy létrehozzák Közép-Európa egyik legnagyobb és legmodernebb BMW márkakereskedését. Az épületkomplexum generál tervezője a Wallis korábbi autós kereskedelmi beruházásainál is bizonyított Aspectus Architect Zrt., a kivitelező pedig a Market Építő Zrt. volt.

A megrendelő speciális igényeit szem előtt tartó beruházásának teljes értéke megközelíti a 3 milliárd forintot, az első ütemben a 10.333 m2-es telken több mint 5000 m2 hasznos alapterületű komplexum épült.

baudouin-denis-veres-tibor-wallis-autoaddikt

„Ahogy a bokrétaünnepségen is elmondtuk, mi ezen a telken Közép-Európa egyik legnagyobb és legmodernebb BMW és MINI márkakereskedését akartuk létrehozni. Örömmel jelenthetem, a második felével megvagyunk. Miután a BMW Group napjaink leginnovatívabb autógyártójának számít – élen járnak az elektromos autók fejlesztésében és a zöld, újrahasznosított energia felhasználásában – kézenfekvő volt, hogy mi is ezt az utat kövessük” – mondta el a megnyitón Antal Péter ügyvezető igazgató.

A smart energy management megközelítés jegyében egy 49 kilowatt teljesítményű, 294 m2 energiatermelő felülettel rendelkező, napelemes erőmű működik majd az épületben, amely így évente mintegy 20 000 tonna üvegházhatású gáz kibocsátástól kíméli meg a környezetet. Az alternatív hajtású gépjárművek terjedésének ütemét elnézve lehet, hogy pár év múlva már az ügyfelek részére is evidenssé válik, hogy zöld autóhoz zöld áram is dukál.

wallis-mini-cube-szalon-autoaddikt

A környezetbarát megoldások mellett számos más, építészeti bravúr jellemzi az új épületet, amely 250 munkanap és 210 000 munkaóra alatt készült el. Az építkezés alatt 3255 köbméter betont használtak fel, ami 500 köbméterrel több, mint amennyi víz megtöltené egy 6 pályás, 50 m-es versenyuszoda medencéjét. Míg a New York-i Szabadság-szoborhoz csak 204 tonna betonacél kellett, addig a Wallis Motor Pest új kereskedéséhez 228 tonna. A szalonban található függönyfal-terület megegyezik négy, wimbledoni teniszpálya méretével. Informatikai kábelekből sincs hiány, a 23,1 kilométernyi vezetékkel össze lehetne kötni az új BMW központot és a Hungaroringet. A pí-panel nevű vasbeton-szerkezetek a hazai építőiparban eddig szinte példa nélküli függő felületet hoztak létre: az egyesével beemelt, óriási elemekből álló födém alátámasztás nélkül szeli át a 21 méteres fesztávolságú csarnokot, és akár 80 személyautót is elbír.

wallis-motorszalon-autoaddikt

A Wallis Motor Pest Kft. legújabb BMW szalonjában 16 új, a BMW teljes palettáját felölelő, a BMW i és iPerformance, valamint a BMW M és M Performance modelleket is magában foglaló kínálatot be lehet mutatni, így az ügyfelek szinte a teljes márka portfoliót szemügyre vehetik. Ezen felül további 6 fiatal BMW Prémium Selection használt autót, a BMW motorkerékpár-szalonjában pedig 16 motort lehet megtekinteni, miközben a kültéri, fedett területen 20 új gépjármű kiállítására nyílik lehetőség.

Magyarországon eddig nem látott modern és vonzó környezetbe kerül a MINI az exkluzív Cube bemutatóteremben, ahol összesen 8 db autó, így a márka megújult palettájának valamennyi modellje, a 3 és 5-ajtós MINI, a Cabrio, a kompakt prémium kategóriás Clubman, a Countryman és a MINI John Cooper Works változatok kerülnek kiállításra.

wallis-szalon-mult-es-jovo-bmw-autoaddikt

A több mint 5.000 négyzetméternyi hasznos összterület felosztása BMW, BMW-i és BMW M új autó értékesítés: 906 nm

BMW Premium Selections: 195 nm

BMW Motorkerékpár és kapcsolódó termékek értékesítése: 280 nm

BMW és MINI szervíz, munkafelvétel és kapcsolódó helységek: 2400 nm

Raktár: 265 nm, ebből kb. 200 nm kétszintes

Irodák és egyéb kiszolgáló helységek: 495 nm

MINI új autó értékesítés és munkafelvétel: 320nm

Hulladéktároló: 70 nm

Porta épület: 11 nm

Gépészeti tér és lift: 95 nm

Miért zöld az új BMW és MINI központ?

Az ALTEO által fejlesztett napelem részei: 45kW-os házi kiserőmű, 184 db 1.6 nm-es napelem.

Összesen 294 négyzetméternyi energiatermelő felület.

A légkezelő gépek 75%-nál nagyobb hő-visszanyerési hatásfokkal rendelkeznek.

A beépített gyorskapu alkalmazásával gyorsabb lesz az árumozgatás, csökken a felesleges légáramlás és az energiaköltség.

Központi épületfelügyeleti rendszeren keresztül vezérelt hűtő és fűtő rendszer, amely a külső hőmérséklet és a helységek igénybevételének függvényében optimalizálja a gépészet működését.

Több, mint 2 millió forint kedvezmény az újonnan megvásárolt, tisztán elektromos Nissan Leaf modellekre

A kormány bejelentését követően, miszerint a tisztán elektromos meghajtású gépjárművekre állami támogatást vezet be – a Nissan magyarországi központja arra a döntésre jutott, hogy a bejelentett 1 500 000 forint támogatást megtoldja további 600 000 forinttal, így a Nissan Leaf 2 100 000 forint kedvezménnyel vásárolható meg.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-004

Mint a világ legeladottabb elektromos autójának gyártója, a Nissan fontosnak tartja, hogy élen járjon a levegő minőségének javításán és a zajszennyezettség csökkentésében Magyarországon, melyre a tisztán elektromos járművek bizonyítottan megoldást jelentenek.

A Nissan Leaf legújabb változata akár 250 km-es (NEDC mérés alapján) hatótávot biztosít, mellyel a kedvezményre jogosult tisztán elektromos autók között az azonos méretű modellek mezőnyéből kimagaslik. A harmadik generációs akkumulátorra 8 év vagy 160 000 km kapacitásgaranciát vállal a Nissan.

“A további kedvezmény mutatja az egyértelmű elkötelezettségünket a  mindenki által elérhető tisztán elektromos autók iránt. Nagy várakozással tekintünk a jövőbe és bízunk benne hogy az állami ösztönző az általunk kiegészített támogatással arra buzdítja majd az autóvásárlás előtt állókat, hogy váltsanak a tisztán elektromos meghajtásra. Mindezzel nemcsak a környezetért tehetnek, hanem átélhetik az elektromos autók adta vezetési élményt” – fogalmazott Horváth Gergő, a Nissan magyarországi PR- és marketing menedzsere, majd hozzátette: “Elkötelezettségünknek itt nincs vége – töltőadományozási projektünkön keresztül 2010 óta segítjük a megbízható CHAdeMo töltők elterjedését. Ezen idő alatt több mint 3 100 töltő finanszírozásában vettünk részt Európában, csak Magyarországon belül pedig több, mint 20 villámtöltőt adományoztunk, melyek Nissan márkakereskedéseknél és forgalmas városközpontokban kínálnak ingyen töltési lehetőséget elektromos autóval közlekedőknek. Izgatottan várjuk az eredményét a kormányzati projektnek, melyben 1 milliárd 250 millió forintot különítettek el töltőtelepítési támogatásra, tovább fejlesztve az infrastruktúrát.”

A 2016-os naptári év tekintetében augusztusig a Nissan Magyarországon 87 darab tisztán elektromos járművet értékesített, mely a Leaf töretlen és az e-NV200 növekvő népszerűségének köszönhető. Az eredménynek köszönhetően már két darab autóval túlteljesítették a teljes 2015-ös naptári évet és további növekedést várnak a hátralévő 4 hónapban. A Nissan törekvéseit tovább segíti, hogy 2016 áprilisától országos lefedettség várja a Nissan elektromos autói iránt érdeklődőket, így nem csak Budapesten, hanem már Győrben, Tatabányán, Pécsen, Baján, Kecskeméten, Miskolcon és Debrecenben is lehetőségük van megvásárolni tisztán elektromos járművüket.

A világ piacvezető elektromos autójának, a Nissan Leaf-nek és a világon első elektromos kihaszongépjárművének, az e-NV200-nak a gyártójaként a Nissan 2010 óta elkötelezett híve a 100%-ban elektromos járműveknek, régebb óta, mint más gyártók piacra léptek volna. Ezen törekvéseik alatt, több mint 250 000 darab tisztán elektromos gépjárművet értékesítettek és nagyságrendileg 5 milliárd eurót fektettek be az elektromos mobilitás projektbe. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a Nissan egyedülállóan, saját akkumulátorgyárakkal rendelkezik, kontrollálva ezáltal a teljes gyártási folyamatot, biztosítva a magas minőséget. Ezen felül a Nissan további eMobilitás projektekben is vezető szerepet tölt be, úgy mint a Vehicle to Grid – járműből a hálózatba – és az xStorage innovatív technológiák.

Kiemelt hangsúlyt helyez a Toyota az amerikai pickup-gyártásra

Az Európában a vadonatúj Hilux pickuppal taroló Toyota bejelentette, hogy 2018-ra éves szinten 60 ezer darabbal bővíti a Tacoma pickup gyártását a mexikói Baja California üzemben.

toyota-tacoma-usa-2016-autoaddikt

A gyártási volumen növelése 150 millió dolláros beruházással valósul meg, és mintegy 400 új munkahelyet teremt. 2011 novembere óta, amikor a Toyota bejelentette észak-amerikai jelenlétének nagymérvű növelését, a vállalat 3,7 milliárd dollárt fektetett be a régióban, és több mint 7.000 új munkahelyet teremtett. A Toyota Motor Manufacturing de Baja California (TMMBC) jelenleg mintegy 100.000 Tacoma pickupot és platóelemet gyárt évente. A változásnak köszönhetően a TMMBC éves kapacitása 2017 végére / 2018 elejére 160.000 darabra nő, amit három műszakos gyártással oldanak meg. A TMMBC jelenleg több mint 1100 embert foglalkoztat.

“A pickupok iránti kereslet exponenciálisan nő” – avat be Jim Lentz, a Toyota Motor North America elnök-vezérigazgatója. “Gyártólétesítményeink bővítésével és munkatársaink szakértelmének fejlesztésével sokkal hatékonyabban és gyorsabban tudjuk kielégíteni a piac igényeit. Sokra értékeljük a San Antonio és Baja California üzemekben dolgozó munkatársak erőfeszítéseit, akik nem csupán több autót készítenek márkakereskedőink és vásárlóink számára, hanem nap mint nap biztosítják a legkiválóbb gyártási minőséget.”

A TMMBC bővítésének a Toyota vásárlói és márkakereskedői is hasznát látják, hiszen az üzem így lépést tud tartani a pickup-piac dinamikus erősödésével. Mindez a Toyota beszállító partnereinek üzletmenetére is pozitív hatást gyakorol.

Állami támogatást kaphatunk, ha tisztán elektromos autó vásárlása mellett döntünk

A kormány támogatja az elektromos hajtású autók vásárlását, az idén erre 2 milliárd forintot biztosít – mondta a nemzetgazdasági miniszter szerdán Budapesten egy szakmai fórumon.Varga Mihály az Emobility Forum 2016 elnevezésű konferencia megnyitóján közölte: a kormány elektromos hajtású személyautók és kishaszon-gépjárművek beszerzéséhez ad anyagi segítséget.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-014

A támogatás a bruttó vételár 21 százaléka, maximum 1.5 millió forint, csak új járművek megvételére, lízingelésére vonatkozik, amelyek ára nem haladja meg a 15 millió forintot – mondta Varga Mihály.

Tájékoztatása szerint október 27-től lehet pályázni a támogatásra. A vásárlók lehetnek természetes személyek, gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók, civil szervezetek, helyi önkormányzatok, köztestületek és költségvetési szervezetek.

A nemzetgazdasági miniszter közölte azt is, hogy a pályázati kiírás rövidesen elérhető lesz a kormány.hu, valamint az e-mobi.hu oldalon. Hozzáfűzte: a most bejelentett támogatásra a kormány jövőre is biztosít forrást. A szaktárca közlése szerint jövőre 3 milliárd forintra nőhet a keret.

Az ország gazdasági érdeke, hogy Magyarország sikeresen vegyen részt a járműgyártás fejlődésében – fogalmazott Varga Mihály az Európai mobilitási hét keretében szervezett konferencián. Felidézte: az elektromos járművek, a környezetbarát technológiák térnyerésével egyszerre lesz Magyarország részese a klímaváltozás és a globális felmelegedés elleni küzdelemnek és tesz az ország gazdasági fejlődéséért, a munkahelyek számának gyarapításáért.

Kiemelte: a kormány átfogó elektromobilitási koncepcióját a Jedlik Ányos terv tartalmazza, amelyben szerepelnek mindazok a lépések, ösztönző eszközök és szabályozási feladatok, amelyek az elektromos közlekedés elterjedéséhez szükségesek.

Mint mondta: a kormány 2020-ig 3 ezer nyilvános töltőállomás létesítését irányozta elő, hogy Magyarország minden régiója elérhető legyen elektromos járművekkel is. A szabályozási rendszert is módosították: bevezették a zöld rendszámot, egyszerűsítették a töltőberendezések létesítésére és üzemeltetésére vonatkozó szabályokat, és számos adókedvezményt biztosítanak.

Aláhúzta: a cél az, hogy 2020-ra a környezetbarát járművek száma elérje 30 ezret. Az iparági vélemények szerint 2020-ra csökken olyan szintre az akkumulátorok és ezen keresztül az elektromos autók ára, hogy azok támogatás nélkül is versenyképessé váljanak a hagyományos autókkal.

Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) energiaügyért felelős államtitkára arról beszélt: a belföldi elektromos közlekedés fejlesztésének hatékony bázisát jelenti az alacsony széndioxid-kibocsátású villamosenergia-termelés, az energiatermelés dekarbonizációja.

Magyarország hosszú távon, megfelelő mennyiségben, fenntartható módon és megfizethető áron képes előállítani az elektromos áramot, mint alternatív üzemanyagot az atomerőművi termeléssel, különös tekintettel a Paks II. beruházásra – mondta az államtitkár – áll az MTI szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-007

Mindemellett az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete is örömmel üdvözli az elektromos autók elterjedését ösztönző NGM bejelentést.

A jövő nemzedékek érdekében egy élhetőbb környezet megteremtéséért tett fontos lépésnek és üzenetnek tekintjük azt a lehetőséget, amelynek megfelelően mintegy 3300 tisztán elektromos autó értékesítésének támogatását határozta el a magyar kormányzat.

Ez a lépés a korábban megszületett zöld rendszám és az ahhoz tartozó kedvezmények, valamint a töltőállomás hálózat kiépítését támogató önkormányzatok részére kiírt pályázat együttesen biztosíthatja a környezetbarát közlekedés fejlődését.

A jogszabály kialakításában kiváló együttműködés alakult ki a jogalkotó, a szakmai szervezetek és a forgalmazásban érintett vállalatok között, ami jó példája lehet a más témákban történő eredményes együttműködésnek is.

Forrás: MTI, Autós Nagykoalíció

Goodyear gumikat kapott az új Alfa Romeo Giulia

A Goodyear bejelentette, hogy új Eagle F1 Asymmetric 3 és Goodyear EfficientGrip Performance gumiabroncsait eredeti felszerelésként akkreditálták a várva várt új Alfa Romeo Giulia modellhez.

alfa-romeo-giulia-2016-autoaddikt-006

Az új Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 ultra nagy teljesítményű nyári gumiabroncsokat a nagy teljesítményű sedan és sportautó-vezetők igényei szerint fejlesztették ki, és a piaci specifikációknak megfelelően egyforma (225/45 R18 91 Y), illetve vegyes (225/45 R18 91 Y elöl és 255/40 R18 95Y hátul) összeállításban szerelhetők fel.

Mindkét méret a Goodyear RunOnFlat technológiájával, azaz megerősített oldalfalakkal készült, melynek köszönhetően a kocsival akár 80 km is megtehető[1] egy defekt után, a teljes abroncsnyomás elvesztése esetén is.

A Goodyear EfficientGrip Performance, a Goodyear üzemanyag-takarékosságot elősegítő abroncsai 205/60 R16 92W méretben lesznek felszerelve. Alacsony gördülési ellenállási jellemzőinek köszönhetően ez a méret tökéletesen illik a Giulia „AE” (Advanced Efficiency, azaz különlegesen hatékony) verziójára, melynek kialakításánál a CO2 kibocsátás csökkentése volt a legfőbb szempont.

Valamennyi abroncs AR jelölésű, ami azt jelenti, hogy azokat az Alfa Romeo eredeti felszerelésként jóváhagyta járműveihez.

Az új Alfa Romeo Giulia egyesíti magában a legjobb minőségű anyagokat, a legmodernebb technológiát, az aerodinamikus vonalvezetést és az optimális súlyeloszlást, a legmagasabb szintű teljesítményről nem is beszélve. Az Eagle F1 Asymmetric 3 abroncsokkal párosítva a Giuliában minden megvan a kiemelkedő fékteljesítményhez, valamint a kiváló kormányozhatósághoz és irányíthatósághoz száraz és nedves körülmények között egyaránt, ami ezáltal kényelmet és örömteli vezetést biztosít. A Goodyear EfficientGrip Performance gumiabroncs kiemelkedő teljesítményt nyújt a CO2 kibocsátás és az üzemanyag-takarékosság tekintetében is.

goodyear-efficient-grip-performance-alfa-romeo-giulia-autoaddikt

Büszkék vagyunk rá, hogy az Alfa Romeo Giulia projekt részesei lehetünk. Az Alfa Romeo által kiválasztott mindkét termék jó megoldás az olyan Giulia vezető számára, akinek egyaránt fontos, hogy bármilyen körülmények között kormányozható legyen az autója és kiemelkedő vezetési élményben is részesüljön, ugyanakkor az üzemanyag-takarékosságra is ügyel, ami lényeges tényező mind a gyártók, mind a felhasználók számára” – mondta el Nick Harley, a Goodyear EMEA régióbeli OE felhasználói részlegének ügyvezető igazgatója.

[TESZT] Renault Megane 1.5 dCi – felülmúlhat szinte minden várakozást

Számtalan frissítésen, arculatváltáson esett át a Renault Megane az évek során. Ahány új megközelítés, annyi profil, és érezhető, hogy egyre inkább a minőséget, valamint a megkapó stílust próbálja a francia gyártó előtérbe helyezni.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-001

Legutóbbi Renault Megane tesztünk az 1.2 literes TCe motorral szerelt változatot állította fókuszba. Abban a cikkben is bőven kitértünk arra, hogy a formaterv, az egész körítés csillagos ötöst érdemel, és mindenféleképp figyelemreméltó a szegmensben. Ennek megfelelően fel is adta a Megane rendesen a leckét a konkurenciának, de ez persze nem baj, erről szól ez: próbáljunk meg a másik fölé licitálni, vagy átlagos esetben legalább hozni, megtartani azt, ami az elvártat jelenti.

Nos, a Renault Megane modellnek ez sikerül is, úgy tűnik, minden tekintetben. Korábban már vezettük az 1.6 dCi motorral szerelt variációt, itt az mínusz 100 köbcenti downsizing tulajdonképp semmilyen utóhatást nem éreztet, sőt. De ennek kapcsán majd lejjebb, szokás szerint követve a Techaddikt.hu autótesztjeinek megszokott sémáját.

Küllem tekintetében ismét csak pozitívum; a kecses, árnyalt vonalvezetések, prémiumosra hajazó krómberakások dominálnak, mindezt sikeresen úgy, hogy az egész összkép megpróbáljon visszafogott maradni. Ez némiképp sikerül is a Renault Megane-nak, ami a leginkább tetszetős véleményünk szerint, az a mellső lámpaburák fazonja: ez az a pont, amitől ténylegesen maradandó lesz az emlékezetben ez a koncepció.

Meggyőző formavilág jellemzi. Ahogyan az egész modellportfóliót is

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-002Maga a kaszni klasszikus ötajtós tálalásban született, ennek megfelelően a tesztautó maga is ezeket a stílusjegyeket hordozta. Viszont itt a magyarországi importőr egy kifejezetten átlagos felszereltségű kivitelt bocsátott rendelkezésünkre, ami hiteles a cikk szempontjából, hiszen ezzel a konfigurációval, motorizáltsággal nagyon valószínű, hogy egy célzott réteg vásárolja majd az autót. Tehát nem lesz szükség csillogó-villogó bőrös túlgondolt csomagolásra (lásd Bose mondjuk), itt a praktikum, a hétköznapi felhasználhatóság az elsődleges szempont.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-004

Hátul ismételten már megszokott, megszeretett részletek köszönnek vissza a Renault Megane esetében: középen a logó, alatta terjedelmes Megane felirat, két szélen pedig a keskenyre húzott hátsó menetfények lámpatokozásai.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-003

Ennyi nagyjából, de nem is szükséges több, a lényegiség nagyszerűen tükröződik itt is, ismételten csak utalni tudunk arra, hogy nincs semmiféle felesleges sallang. Tehát nem is kell ahhoz, hogy egy kiforrott, aktuális, általánosan kiterjesztett ízlésvilágot célozzon be a márka.

Tehát a külcsín rendben van. Vajon mi a helyzet a beltérrel?

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-023Kézre eső kezelőszervek, lágy, kellemes tapintású kormánykerék-bevonat, komfortérzet. A Renault Megane jelen esetben is hozta az elvártat e téren, annak ellenére, hogy számos, totális felszereltséghez szükséges pluszt kihagytak belőle most, talán fapadosabbnak is jellemezhetnénk az enteriőrt, de közben mégsem az. Persze kérdés, kinek mi számít fapadnak, a kárpitozás véleményünk szerint első osztályú praktikum szempontjából – igaz, tisztítás terén igényel némi többlet ráfordítást, de megéri.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-017

Az ülések kényelmesek, hossz- és keresztirányban is jól tartanak, az elöl ülő utasok viszonylag tág keretek közt szabhatják testre a kialakítást, comb- és deréktámaszra ne számítsunk, aki nem igényli, annak nem fog hiányozni. A hátsó hármas sor átlagos kényelmet ad, két felnőtt optimálisan utazhat itt, fej- és lábtér hiány nem lesz, talán a fejtér lett szűkösebbre szabva a megszokottnál.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-014

384 liter befogadóképességével a Renault Megane csomagtere szintén átlag, bővíteni is lehet rajta a hátsó 40-60 arányban osztott ülések előrehajtásával, tehát egy átlagos család átlagos csomagmennyiségét bőségesen elnyeli az autó.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-019

Közepesen kemény a Renault Megane futóműve, a keményebb úthibákra enyhe pattogás és rezonancia a válasz, ugyanakkor alapvetően lágynak, visszafogottnak jellemezhető a felfüggesztés. Kanyarstabilitás ismételten piros pont, enyhe orrnehézségből adódó alulkormányozottság érzékelhető masszívabb sebességtartományban kivitelezett kanyarodásnál.

Hajtás, fenntartás

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-015Briliáns a Renault Megane 1.5 literes dCi motorja. Talán az egyik legjobb ez a variáns a piacon kategóriájában, nem feledve az 1.6-os dCi kedvelt tulajdonságait (nyomatékosság, madárétvágy – csak kettőt említve a felhozatalból). A 4000-es percenkénti fordulatszámon 90 lóerőt teljesítő gázolajos maximum nyomatéka 220 Newtonméter 1750-től, ami dinamizmust, agilitást jelent vezetés közben.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-024

A hajtásláncba integrált 6 fokozatú manuális kéziváltó remek választás, tökélyre hangoltan eltalálható minden helyzethez a legmegfelelőbb sebességtartomány. Ennek tükrében 90 kilométer/órás tempónál a főtengely hatodikban 1500 környékén forog, 130 kilométer/órás autópályatempónál 2550-et rögzítettünk.

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-012

Nem meglepő tehát, ha országúton mindössze 3.6 literrel is beéri az autó (ez a legalacsonyabb rögzített értékünk), valamint pályán sem kúszott fel az átlagfogyasztás 5.3 liter fölé száz kilométerre nézve. Így a teljes, vegyes átlag 5.2 literrel zárt, ebben benne volt jócskán egynehány városi araszolgatás, valamint intenzív kigyorsítások is 50, 60 illetve 70 kilométer/órára, különféle terepviszonyok (enyhébb és közepes emelkedők).

renault-megane-1-5-dci-teszt-autoaddikt-005

2016 Renault Megane 1.5 dCi specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotorral

Lökettérfogat: 1461 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4359 mm

Szélesség: 1814 mm

Magasság: 1447 mm

Tengelytáv: 2669 mm

Első gumik mérete: 205/55 R16

Hátsó gumik mérete: 205/55 R16

Tömeg, üresen: 1180 kg

Megengedett össztömeg: 1701 kg

Csomagtartó mérete: 384 liter, 1247 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 47 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 174 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 13.4 s (gyári), 12.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.6 l/100 km

Országúti: 3.6 l/100 km

Vegyes: 5.2 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.2 l/100km

Országúti: 3.9 l/100km

Vegyes: 3.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 95 g/km

Még több információ a Renault magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket a Canon termékeivel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Új csúcsmotorral és 4Motion összkerékhajtással is kapható már a Volkswagen Sharan

Erős, nagy tömeget vontathat és rendkívül praktikus: már rendelhető az új motor/sebességváltó-kombinációval kínált Sharan, amely így különösen ideális szabadidő-autóvá és vontatójárművé lép elő. A 4Motion összkerékhajtás és a hétfokozatú kettős tengelykapcsolós DSG sebességváltó mellett mindenekelőtt a Golf GTD modellből jól ismert, 184 lóerős  rőforrás gondoskodik a sportosság és a gazdaságosság optimális együtteséről.

volkswagen-sharan-csucsmotor-autoaddikt-2016

A tuning járművek és a gyári állapotú old timerek mellett minden évben feltűnik egy-egy különleges modell a Volkswagen-találkozón, így az autófanatikusok olyan modellekkel is megismerkedhetnek évről-évre, amelyekből mindössze egy tanulmány létezik a Földön vagy csak pár darab fut az utakon. Az október 1-i rendezvényre pedig már három különlegesen sportos négykerekű jön Németországból, melyek látványos elemei lesznek a találkozónak. Idén 40 éves a Golf GTI, – hiszen 1976-ban gördült le az első sportos szériamodell a gyártósorról -, így ebben az esztendőben ehhez a modellhez lesznek köthetőek a wolfsburgi kiállítási darabok.

Bőséges, 184 lóerő teljesítménnyel, és már meglehetősen alacsony, 1750-es percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre álló 380 newtonméter maximális forgatónyomatékkal gondoskodik a Golf GTD palettájáról ismerős 2.0 TDI motor a dinamikus gyorsulási értékekről és a tekintélyes vonóerőről – ezúttal a Sharan számára, még utánfutó vontatása mellett is. Az alapkivitelhez tartozó, hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) olyan lágyan továbbítja a motor erejét, hogy az indulások és a gyorsítások egyaránt különösen kényelmesen és dinamikusan zajlanak.

Az óriási, 2430 literes csomagtérrel, a 2400 kilogramm vontatható tömeggel és a laza talajon is stabil menettulajdonságokat, illetve a lehető leghatékonyabb vonóerő-átadási képességeket biztosító, elektronikus szabályozású összkerékhajtással a Sharan kiválóan felkészült a különleges feladatokra. Ennek megfelelően például a nehéz hajó- és lószállító utánfutók mozgatása sem okozhat számára problémát.

Bő helykínálat, alacsony fogyasztás és remek vezetési élmény jellemzi az új Ford KA+ szellemiségét

A minden porcikájában újnak számító Ford KA+ kompakt autó tágas utasteret, alacsony üzemanyag-fogyasztást és remek vezetési élményt kínál az európai vásárlóknak – kedvező áron.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-5

A piac legkelendőbb kisautója, a Fiesta* mellett megjelenő KA+ izgalmas, új alternatívát kínál az európai vásárlók számára, akik stílusos, gazdagon felszerelt és kiváló minőségű kisautót keresnek.

“A Ford történetében sok praktikus, gazdaságos és élvezetesen vezethető kisautó szerepelt már” – nyilatkozta Jim Farley, a Ford Motor Company ügyvezető alelnöke és a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke. “A KA+ is hű marad ehhez a hagyományhoz: kompakt karosszériája rengeteg értéket rejt, s az autó élvezetes menetdinamikát kínál, nem beszélve a kategória legtágasabb első fejteréről és hátsó lábteréről.”

Bőséges hely öt utas számára

A vadonatúj Ford KA+ egy ötajtós ferdehátú, amely a Ford globális kisautó-padlólemezére épül. Bár az új modell hossza 4 méternél is kevesebb, a kabinban öt ember is kényelmesen elfér.

A KA+ valamivel rövidebb, viszont 29 mm-rel magasabb a Fiestánál. Az autó átgondolt kialakítású kabinjában úgy helyezték el az üléseket, az ajtópaneleket és a tetőburkolatot, hogy a kategória legnagyobb, 1.002 mm-es első fejtere, valamint 896 mm-es hátsó lábtér és 1.335 mm-es hátsó csípőtávolság várja az utasokat. A tágas utastérben egy két méter magas vezető mögé is be tud ülni egy 2 méter magas utas.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-3

A KA+ kimagasló mindennapos használati értéket kínál: a csomagtér 270 literes – vagyis elfér benne két nagyméretű bőrönd –, a hátsó ülések 60/40 arányban dönthetők, az apróbb tárgyakat pedig az utastérben elhelyezett 21 tárolórekesz várja.

A rakodóhelyek közt a műszerfal középső részébe épített MyFord Dock megtalálható, ami az utasok telefonjainak és navigációs eszközeinek tárolására, rögzítésére és töltésére szolgál; emellett az első ajtózsebek is kifejezetten praktikusak, hiszen elfér bennük egy 1,0 literes és egy 0,6 literes palack, valamint egy kisméretű esernyő is. A műszerfal végébe épített rejtett tárolórekesz csak a vezetőoldali ajtó kinyitása után válik hozzáférhetővé, így az értékesebb tárgyak könnyen elrejthetők a kíváncsi pillantások elől. A vezető és az első utas üdítőit két pohártartó várja, amelyek az első és a hátsó üléssorból egyaránt könnyen elérhetők.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-4

A Ford legújabb formanyelvével megalkotott stílusos, arányos karosszéria egyik jellegzetes eleme a nagyméretű, hátranyúló fényszórókkal övezett magas, trapéz alakú hűtőrács. Minden KA+ modellen krómozás díszíti a hűtőrácsot, a karosszéria színére fényezett lökhárítókat, a kilincseket és a külső tükörburkolatokat. A kétrészes, fekete betéttel díszített hátsó kialakítás kifejezetten az európai modellek mintájára készült, és elemei egy kisebb sebességű ütközés után olcsón cserélhetők.

A műszerfalat mutatós, szemcsés felületű anyag borítja, és a kabin burkolatai tartós, modern hatású textilből készülnek, ami stílusos, sötét faszén-árnyalatban pompázik. Az utasok által gyakran megérintett és jobban látható részeken – például a belső kilincseken, a középkonzol kapcsolóin és a szellőzőnyílásokon – elegáns krómberakások láthatók.

Fürge és takarékos hajtáslánc

A vadonatúj KA+ leegyszerűsített motorkínálatában egy takarékos, új 1,2 literes Duratec benzinmotor szerepel. A 85 lóerős változatban megrendelhető erőforrás ugyanabból a motorcsaládból származik, mint a Fiesta 1.25 literes blokkja, és teljesítményét, üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását kettős független változó szelepvezérlés javítja.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-6

Az ötfokozatú manuális sebességváltóval összekapcsolt 1,2 literes motort úgy hangolták, hogy simán és gyorsan adja le teljesítményét, forgatónyomatéka pedig széles fordulatszám-tartományban rendelkezésre álljon, hogy az autó a városban és az országúton egyaránt könnyed és kellemes vezetési élményt biztosítson.

Az üzemanyag-fogyasztást tovább mérsékli a motor optimális kalibrálása, az alacsony súrlódású motorolaj használata, valamint a visszatápláló töltés, ami ‘ingyen’ energiával tölti az akkumulátort, amikor az autó szabadon fut vagy fékez.

A csekély gördülési ellenállású gumiabroncsok és a fejlett aerodinamikai megoldások – például az alsó első légterelő és a hűtőrács-nyílások optimális kialakítása – több mint 200 órányi szélcsatorna-teszt során nyerték el végső formájukat, hogy tovább javítsák az autó hatékonyságát. Mindkét motorváltozat CO₂-kibocsátása 114 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5 l/100 km.

Fürge, élvezetesen vezethető és kényelmes

A vadonatúj KA+ modellt úgy fejlesztették ki a Ford mérnökei, hogy az autó agilis, élvezetes menettulajdonságai megfeleljenek az európai vásárlók elvárásainak.

A dinamikus teljesítmény érdekében a KA+ egyedi futómű-beállítást kapott, és a mérnökök az új változat jellemzőihez hangolták az egyes szerkezeti elemeket, például a rugókat és a lengéscsillapítókat, a hátsó csatolt lengőkar tengelyét, a fékbetéteket és a gumiabroncsokat, valamint újratervezték az első segédkeretet.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-2

A Ford KA+ Elektronikus Szervokormányának egyéni hangolása az európai igények szerint történt, így a gyorsabban reagáló kormány csupán 2,6 fordulatot tesz meg a két végállás között. A sebességfüggő rásegítésnek köszönhetően kis sebességnél a volán kisebb erővel fordítható el,  gyorsabb tempónál pedig jobb visszajelzést ad, így a zsúfolt belvárosokban könnyű manőverezni az autóval, nyílt úton pedig igazi élvezet a vezetés.

Az európai vásárlóknak szánt modellek 47 százalékkal merevebb első stabilizátort kapnak, mint az ázsiai és dél-amerikai piacra szánt változatok. A kisebb mértékű oldaldőlés érdekében a szabad magasság 10 mm-rel csökkent.

Az európai útviszonyokhoz és vezetési szokásokhoz illő kényelem és kifinomultság érdekében egy intenzív fejlesztési program keretében minimumra mérsékelték a szélzajt, a gördülési zajt és a hajtásláncból a kabinba szűrődő zajokat:

  • Javított ajtótömítések
  • Fiesta-specifikációjú hidraulikus motorbakok a rezgések elnyelése és a fokozott ütközésvédelem érdekében
  • Kiegészítő hangszigetelés a motortérben, az A-oszlopokban és az ajtókban
  • Új hátsó futómű bekötés
  • Szélterelő lapocskák a külső tükörburkolatokon a rezonancia elkerülésére

Ezután következett az autó finomhangolása a Ford belgiumi Lommel tesztlétesítményében, majd egy átfogó tesztprogram Európa közútjain, hogy a Ford KA+ kifogástalan kényelemmel és kellemes vezetési élménnyel kényeztesse a vásárlókat. Az autó a kategória legalacsonyabb zajszintjével működik, hiszen még durva útfelületen is csupán 73 decibel terheli a bent ülőket 80 km/órás tempónál.

A mérnökök alaposan átdolgozták a Ford KA+ karosszériaszerkezetét, hogy megfeleljen az európai biztonsági előírásoknak. A fokozott ütközésbiztonság és a gyalogosbiztonság érdekében több mint 8.000 órányi számítógépes törésszimulációt futtattak le, és az autó egy teljes körű törésteszt-programot is teljesített.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-7

Az ütközésbiztonságot fokozza, hogy a Ford KA+ karosszériájának közel 50 százaléka nagy szilárdságú acélból készül, beleértve a padlót, az első és hátsó váznyúlványokat, az ajtóoszlopokat, az első lökhárító belső rúdját, valamint az ajtók oldalütközés elleni védelmét.

A biztonsági alapfelszereltség része a hat légzsák, valamint az Abroncsnyomás Ellenőrző Rendszer, amely fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha valamelyik gumiabroncsban jelentős nyomásvesztés tapasztalható.

Gazdag alapfelszereltség

A 85 lóerős benzines motorral szerelt modellhez alapfelszereltségként jár:

  • Manuális klímaberendezés
  • SYNC hangvezérlésű kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer AppLink funkcióval, aminek segítségével számos okostelefonos alkalmazás kezelhető hangvezérléssel
  • Ford MyKey, aminek segítségével az autó tulajdonosa korlátozhatja a végsebességet és az audiorendszer hangerejét, valamint megakadályozhatja az autó biztonsági rendszereinek kikapcsolását. A MyKey ideális megoldás a szülők számára, amikor odaadják az autót a fiatal és gyakorlatlan vezetőknek

Minden Ford KA+ modell bőséges alapfelszereltséget kínál, amelyben megtalálhatók az első elektromos ablakemelők és a motoros tükörmozgatás, a távirányítós központi zár, az Elektronikus Stabilitásvezérlés, a Hegymeneti Elindulássegítő, a Sebességkorlátozó és a Ford Easy Fuel rendszer is.

A vásárlók számos további opció közül választhatnak, így autójukhoz elektronikus vezérlésű klímaberendezést, bőrborítású kormánykereket, sebességtartó automatikát, első ülésfűtést, DAB audiorendszert, tolatóradart, hátsó elektromos ablakemelőket, fűthető és motorosan behajtható külső visszapillantó tükröket, sötétített üvegezést és 15 colos könnyűfém keréktárcsákat is rendelhetnek.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-1

“Egy kompakt autó ma már nem jelent kompromisszumot” – jelentette ki Darren Palmer, a Ford Európa kisautó-termékcsaládjának igazgatója. “Szemet gyönyörködtető stílusával, bőséges térkínálatával, fejlett technológiáival és kifinomultságával a vadonatúj KA+ ugyanolyan magas színvonalat kínál, mint amit európai vásárlóink már megszoktak kompaktjainktól, vagyis a Ford Fiesta, a B-MAX és az EcoSport modellektől.”

Kiss Norbi: nehéz hétvége Csehország után is

Kiss Norbi érezte előre, hogy nehéz két versenyhétvége lesz a Cseh és a belgiumi helyszíneken.

kiss-norbi-kamion-eb-zolder

Zolder-ben is beigazolódott hogy a lassú sikánokkal tűzdelt pályák nem fekszenek az idei évben Norbinak, aki azért továbbra is elégedettnek tűnt.

“Ezt a hétvége sem a legkedvesebb emlékeim közé fog kerülni, mert ahogy vártuk nehéz dolgunk volt. Annak ellenére hogy egészen jól sikerült az autót beállítani, jónak érződött az egyensúly az időmérőkön sajnos csak egy 6. és 5.-re futotta, amiből egy 6. és egy 4. hely lett a napi első futamokon. Próbáltam mindent megtenni, de éreztem hogy nem tudok jobb köröket futni, ezeken az erős egyenes féktávokon és kigyorsításokon sajnos most nem voltuk elég gyorsak, de készülünk fejlesztésekkel hogy javuljunk.
Ami még ennél is nehezebb volt a hétvégén azok a második futamok, amelyeken szombaton a kormány olajhűtő hibája miatt, vasárnap pedig a bal első rugó törése miatt nem tudtam célba érni. Sajnos kevés pontot is szereztünk ami miatt most visszacsúsztunk a 4. helyre a bajnokságban, de csak egy pont hátrányban a 3.-hoz képest, és ráadásul mögöttem a 6. hely is csak 10 pontra van, ami azt jelenti hogy az utolsó két versenyhétvégén négyünknek is esélye van az év végi harmadik helyre. Szoros lesz. A következő pályák azonban talán egy kicsit jobban feküdhetnek nekünk, hiszen Jarama-ban és Le Mans-ban is van jó pár hosszú kanyarokkal tűzdelt, gyors rész, ami pedig fekszik nekünk. Összességében azért így is nagyon elégedett vagyok, hiszen az idei évben így is sokkal jobban állunk mint amire számítottunk, és azért még mindig ott az esély az év végi dobogóra. A csapat folyamatosan dolgozik, fejleszt, és tudom hogy nagyon sok érdekes fejlesztés fog érkezni, talán már a következő versenyre is. Emellett én is mindent meg fogok tenni hogy sikerüljön, és harcolni fogok” – mondta Kiss Norbi.

A következő futam tehát két múlva, október 1-e és 2-a közt Spanyolországban, Madrid mellett, Jarama-ban lesz, utána pedig pihenő nélkül következi a szezonzáró hétvége Le Mans-ban október 8-a és 9-e között.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK