Főoldal Blog Oldal: 387

Világbajnok José María Lopez, de Yvan Muller sem szégyenkezhet

A japán Motegi versenypályán aratott kettős győzelemmel Yvan Muller és José María López irányítása alatt az idei szezonban ötödszörre duplázott a Citroën C-Elysée WTCC.

citroen-c-elysee-wtcc-lopez-autoaddikt

Az argentin versenyző ezzel az eredménnyel zsinórban harmadszor szerzi meg a világbajnoki címet, a Citroën pedig hajszálnyival közelebb került tizenhatodik világbajnoki győzelméhez.

Habár előző éjszaka esett, a motegi pálya a nap előrehaladtával egyre szárazabb lett. A fullasztó párás meleg alapján azonban nehéz versenykörülményekre kellett számítani.

A nyitófutamban Yvan Muller és José María López a kilencedik, ill. tizedik rajtkockáról kezdte meg a versenyzést. A Citroën Total pilótái a rajtfények kialvásakor azonnal utat törtek maguknak, és a mezőny hetedik, ill. nyolcadik helyére ugrottak. Néhány kanyarral később Yvan már a hatodik helyet is megszerezte Tom Chiltontól. Példáját hamarosan Pechito is követte.

Yvan ekkor Nick Catsburgöt kezdte támadni. Ezt kihasználva Pechito is feljött, és egy kisebb koccanást követően megelőzte csapattársát. Catsburg hamarosan engedni kényszerült, mire a két Citroën-pilóta Thed Bjork nyomába eredt, és megismételte az előbbi bravúrt.

A rajtpozíciót figyelembe véve a negyedik, ill. ötödik helyezéssel López és Muller a legtöbbet hozta ki a futamból, és mind az egyéni, mind a csapatversenyben fontos pontokat szerzett.

A sérült karosszériaelemek villámgyors cseréjét követően a két hivatalos Citroën C-Elysée WTCC versenyautó újra felvette helyét a rajtrácson, ezúttal az első sorban.

A rajt tökéletesen sikerült, és Pechito Yvannal a háta mögött rögtön az élre tört. Innentől a két Citroën diktálta az iramot, és nemsokára el is szakadtak a mezőnytől. Az élen járó két versenyző kettős győzelmét immár semmi nem veszélyeztette.

Két körrel a vége előtt azonban a 37-es Citroën C-Elysée WTCC félrehúzódott a 68-as javára. Tudván, hogy futammásodikként is biztos a világbajnoki címe, José María López átengedte a győzelmet csapattársának.

Yvan Muller így az idényben először győztesként lépte át a célvonalat. Ezzel a világbajnoki pontversenyben – Tiago Monteiróval holtversenyben – feljött a második helyre.

Pechito López másodikként is elegendő pontot gyűjtött ahhoz, hogy zsinórban harmadszor is bajnok legyen, hiszen előnye immár 120 pontra rúg.

Ami a konstruktőrök versenyét illeti, a Citroën – öt tereprali-kupa, nyolc rali-világbajnokság és két túraautó-világbajnokság megnyerése után – egy karnyújtással közelebb került tizenhatodik világbajnoki győzelméhez. A Sanghajban megrendezésre kerülő következő erőpróba (szeptember 24-25.) sorsdöntő lesz ebből a szempontból.

„Ma minden jól ment: a fordított rajtrácsos futamban bemutatott fantasztikus előremeneteléstől a fő futamban elért kettős győzelemig. Céljaink egy része már teljesült, hiszen José María Lópeznek sikerült megvédenie világbajnoki címét. Néhány közös futam ugyan még hátra van, de a közel három évvel ezelőtt indult szép kaland már a vége felé közeleg. Azzal, hogy ma átengedte Yvannak a győzelmet, Pechito a csapatszellem fontosságáról tett tanúbizonyságot, arról a csapatszellemről, amely mindannyiunkat mozgat. Most a következő versenyre fogunk készülni, amely a konstruktőri világbajnoki címet hozhatja meg nekünk. Az egyéni pontversenyben is szeretnénk kettős győzelmet elérni. Yvannak sikerült beérnie Tiago Monteirót, így minden esélye megvan a második helyre” – fogalmazott Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója.

 „Ma este minden bizonnyal én vagyok az egyik legboldogabb ember a földön. A tévében úgy tűnhet, hogy a pilótáknak nincsenek érzelmei, de bátran állíthatom, hogy ezúttal teljesen a hatásuk alá kerültem. Hamarosan három fantasztikus évadot tudhatok magam mögött a Citroën Racinggel, és biztos vagyok benne, hogy sok pilóta lenne a helyemben. A túraautós versenyzés hatalmas lehetőségnek bizonyult a karrieremben, de a legtöbbet a csapatnak köszönhetem. Ami a mai döntésemet illeti, ez egy gesztus volt Yvan felé, amellyel kimutathattam a tiszteletemet. Egyedül döntöttem így, de ez közel sem volt olyan egyértelmű. A győzelemért mindig nagyon meg kell dolgozni, és tudtam, hogy nem lesz könnyű, hogy a dobogón állva nem az argentin himnusz szól majd, különösen a világbajnoki cím megszerzésének napján. De talán már nem lesz sok alkalmam ilyesmire. A hátralévő futamokon is küzdeni fogok, már csak azért is, mert a konstruktőri világbajnoki címet még meg kell szereznünk” – magyarázta a verseny után José María López.

„Először is hadd gratuláljak Pechitónak a háromszoros világbajnoki címért, megérdemli, hiszen jelenleg ő a legjobb pilóta a mezőnyben. És nem csak fantasztikus versenyző, de fantasztikus ember is. Természetesen én semmit nem kértem tőle, mert nem így szeretek nyerni. Ugyanazt tette, amit én is már többször megtettem, legutóbb Argentínában, amikor én segítettem neki. Kölcsönösen tiszteljük egymást, és közös szándékunk, hogy győzelemre segítsük a Citroënt. Most, hogy holtversenybe kerültem Tiagóval, azon leszek, hogy végül második legyek” – mondta Yvan Muller.

EREDMÉNYEK

NYITÓFUTAM

  1. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
  2. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
  3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  4. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. Thed Bjork (Volvo S60 WTCC)
  7. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
  8. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
  9. Nestor Girolami (Volvo S60 WTCC)
  10. Gabriele Tarquini (Lada Vesta WTCC)

… 16. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)

… 17. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)

Legjobb idő : Thed Bjork 1’58’’156

FŐFUTAM

  1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  4. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
  5. Nestor Girolami (Volvo S60)
  6. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
  7. Thed Bjork (Volvo S60 WTCC)
  8. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
  9. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
  10. Gabriele Tarquini (Lada Vesta WTCC)

… 15. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC) Legjobb idő : José María López 1’58’’061

PILÓTÁK BAJNOKSÁGA

  1. José María López 319 pont
  2. Yvan Muller 199 pont
  3. Tiago Monteiro 199 pont
  4. Rob Huff 178 pont
  5. Michelisz Norbert 172 pont
  6. Mehdi Bennani 160 pont
  7. Nick Catsburg 145 pont
  8. Tom Chilton 143 pont

… 16. Grégoire Demoustier 11 pont

Párizsban mutatják be, mégis leleplezték már: itt az új Kia Rio

Az alapjaiban új, negyedik generációs Kia Rio hivatalos világpremierjét ugyan később, szeptember 29-én tartják a Párizsi Autószalonon, de a Kia már korábban nyilvánosságra hozta az első hivatalos fotókat.

kia-rio-2017-autoaddikt-2

Az új Rio formaterve a márka németországi és amerikai (Kalifornia) stúdióiban született, ám a folyamatokat a koreai (Namyang) központ koordinálta és fogta össze. Az új külsőt a határozott vonalak és a finoman kidolgozott feszes felületek határozzák meg, az autó orrán a Kia védjegyének tekinthető tigrisorr hűtőmaszk legújabb változata látható: alacsonyabb, és szélesebb is, mint korábban.

A korábbiaknál keskenyebb, és kidolgozottabb formájú vetítőlencsés fényszórók menetfényei U alakúak, az első lökhárítóban a pedig kijjebb kerültek az áttervezett vonalú ködlámpák. Az új Rio 5 mm-rel szélesebb elődjénél (1725 mm), és a hossza is megnyúlt 15 mm-rel (4065 mm), tengelytávja kereken egy centivel több a korábbinál (2580 mm).

kia-rio-2017-autoaddikt-3

Az első túlnyúlás hosszabb, a hátsó rövidebb az elődmodellénél, a magasság 5 mm-rel csökkent (1450 mm). A hátsó szélvédő jóval meredekebb lett, a hátsó lámpák LED-esek. Az alapjaiban új utastérben a középkonzol nagyfelbontású “lebegő” érintőképernyője új elem. Erről irányítható a navigáció, az audiorendszer, és az összes kapcsolódási funkció is, a középkonzol gombjainak száma így jelentősen lecsökkent.

A kárpitozás fekete, vagy szürke színben válaszható, szövetből, vagy műbőrből mindkét árnyalat esetében. A különleges “Red Pack” kivitelben vörös és fekete műbőr kárpitelemek burkolják az üléseket. A többi beltéri elem részben fényes fekete, vagy fémszínű.

kia-rio-2017-autoaddikt-1

Az új Kia Rio európai kiviteleinek gyártása 2016 végén indul, a kategóriában különlegesnek számító műszaki, biztonsági megoldásokkal és csatlakoztathatósággal, kifinomult futóművel, precíz kezelhetőséggel. A Rio, a Kia legsikeresebb modellje világszerte, tavaly összesen több mint 473 000 talált belőle gazdára.

60 év alatt sokat változott a SEAT, s maga az autók biztonsága is

Hatvan év bizony rengeteg idő, különösen az az autók biztonsági fejlődésének bemutatására, hiszen a biztonság terén, de más tekintetben is, a mai gépkocsik alig emlékeztetnek a régi idők autóira.

seat-600-d-ibiza-fr-60-ev-autoaddikt

Amennyiben például összehasonlítjuk az 1963-as SEAT 600 D-t és a SEAT Ibiza FR-t, a következőket állapíthatjuk meg:

 Légzsákok és fejtámlák

“A SEAT 600-asban nem voltak fejtámlák”- emlékeztet Javier Luzón, a SEAT passzív biztonságért felelős vezetője. A fejtámla megjelenése viszont jelentős lépést jelentett az ostorcsapásos sérülések megelőzésében, amikor a gépkocsit kis sebességnél hátulról éri baleset. Mindezeken túl, amíg bizonyos SEAT Ibizák ma már hat légzsákkal rendelkeznek, a SEAT 600-asban egy sem volt belőlük, mert ez a technológia csupán a 90-es években terjedt el széles körben.

Biztonsági öv

A biztonsági övet a hatvanas években fejlesztették ki, ám a kezdetekben “ez csak egy rugalmatlan heveder volt, amit az utasoknak kellett testükhöz igazítani”- magyarázza Javier Luzón. A különbség a maival összehasonlítva az, hogy a jelenleg használatos biztonsági öv maga illeszkedik az utas testéhez, és nem fordítva. Ez nagyobb

biztonságot jelent, miután a mai biztonsági övek erősen körbefogják a testet, és ütközés esetén azonnal megtartják az utast.

Fékek:

A fékrendszer a két SEAT-ban teljesen különbözik. A SEAT 600-ast dobfékekkel gyártották, “ezeknek a mai autókénál jóval alacsonyabb fékereje volt”- mondja Javier Luzón. Ezzel ellentétben a mai gépkocsikat “nagy átmérőjű tárcsafékekkel szerelik fel”, a gumiabroncsok szintén nagyobbak, “amelyek a biztonságosabb hajtás érdekében nagyobb felületen érintkeznek az úttal”, illetve a mai gépkocsikon ABS is van, ami megakadályozza, hogy az autó megcsússzon fékezés esetén.

Alaplemez:

A gépkocsi alaplemeze a másik alapvető fontosságú elem a biztonság szempontjából, az elmúlt néhány évtized során látható fejlődés egyértelműen nyomon követhető. Az egyik legnagyobb különbség a jelenlegi szerkezetek nagyobb szélessége, ez például az ajtók esetében is látszik, ezek “manapság már nagyobb biztonságot adnak, és ütközés esetén jobb védelmet biztosítanak.”

Összességében napjaink autói az utasok biztonságának legmagasabb szintjét adják.

“A következő lépés már olyan gépkocsik kifejlesztése lesz, amelyek a jövőbeni eseményeket képesek előre látni, és ennek megfelelően reagálnak” – mondja befejezésül Javier Luzón.

Ez egy új korszak kezdetét jelenti olyan technológiával, amelyről a legendás SEAT 600-as idején még csak nem is hallhattunk.

Új energiagazdálkodási rendszert épített ki a Nissan több céggel közösen Dániában

Dániában kezdte meg működését a világ első, teljes mértékben piaci alapú V2G energiaközpontja, melyhez hozzátette részét a Nissan is.

nissan-dania-egyuttmukodes-energiagazdalkodas-autoaddikt

Tehát a projektet a világ egyik legnagyobb autógyártójaként aposztrofált, fent már említett japán márka, valamint a multinacionális energiacégként az intelligens energiahálózatok fejlesztésében úttörő tevékenységet végző Enel, illetve a V2G szolgáltatásokban vezető szerepet betöltő, kaliforniai székhelyű Nuvve indították útjára.

„A világszerte tapasztalható, komoly társadalmi feszültségeket is okozó környezeti problémák megoldásához jó ötletekre és a konvencionális energiagazdálkodási és -elosztási modellek újfajta megközelítésére van szükség. Az úttörő jelentőségű dániai projekttel kapcsolatos mai bejelentés fontos lépés afelé, hogy megbirkózzunk ezekkel a feladatokkal. A V2G technológia segítségével az elektromos járművek a jövő energiagazdálkodási rendszereinek szerves részévé válhatnak. Az a tény, hogy egy vállalalatnak most sikerült piaci alapon integrálnia ezt a technológiát, egyben a V2G rendszerek szélesebb körű elterjedését is előre vetíti Európa-szerte” – fogalmazott Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője.

A mai alkalom a tavaly decemberi COP21 klímacsúcson a Nissannal közösen tett bejelentés foganatosítása.A V2G technológia kereskedelmi léptékű alkalmazása még néhány évvel ezelőtt is irreálisnak tűnt. Most azonban, partnereinkkel együttműködésben, sikerült ezt megvalósítani. Az Enel büszke arra, hogy vezető szerepet tölt be az energiaiparban a V2G megoldások fejlesztése, illetve globális elterjesztése terén, aminek első lépését most tettük meg Dániában. Az így létrejött, teljes mértékben működőképes, elektromos autókra alapuló energiaközpont segít a dániai elektromos hálózat terhelésének kiegyensúlyozásában. A V2G technológia növeli az elosztóhálózatok stabilitását, elősegítve ezzel a megújuló energiaforrások növekvő arányú felhasználását, ami összhangban van az Enel általános energiastratégiai céljaival is. A V2G a fenntartható technológiai innováció egyik olyan területét képviseli, ami közelebb visz az alacsony karbonkibocsátású gazdasági-társadalmi rendszer megteremtéséhez, a most élő és a későbbi generációk érdekében” – mondta Ernesto Ciorra, az Enel innovációért és fenntarthatóságért felelős igazgatója.

Gregory Poilasne, a Nuvve elnök-vezérigazgatója fentiekhez hozzátette: „A Nuvve örömmel vett részt a világ első piaci alapú V2G autóflottájának kialakításában a Frederiksberg Forsyning és az Energinet.dk vállalatokkal kiépített partnerségben.A Nissannal és az Enellel együtt a közeljövőben Dániában és más országokban is további V2G projektek megvalósítását tervezzük, melyekben az elektromos haszonjárműveket, személyautókat és ezek töltőegységeit a Nuvve intelligens, integrált GIVe™ vezérlőplatformján keresztül kapcsoljuk össze.”

A V2G technológia első kereskedelmi integrátoraként a Frederiksberg Forsyning tíz Enel V2G töltőegységet állított fel a cég koppenhágai központjánál, és ezzel együtt ugyanennyi 100%-ban elektromos meghajtású Nissan e-NV200 furgont is beszerzett. Az éppen nem használt e-NV200 furgonok akkumulátorai az Enel által szállított V2G egységekre kapcsolva tölthetők újra, de az elektromos autók igény esetén vissza is tudják táplálni az áramot az országos hálózatba, és így lényegében mobil energiatároló központként működhetnek. Az Enel 10 kW-os kapacitású V2G töltőegységeivel így összesen mintegy 100 kW energia állítható elő.

Az autók akkumulátoraiból kinyert, illetve ide visszatöltött elektromos áram elosztását a Nuvve által kifejlesztett platform biztosítja. Az eredetileg a Delaware Egyetem számára kifejlesztett platform, aminek további fejlesztésén és piaci hasznosításán a Nuvve dolgozik, biztosítja, hogy a rendszerbe kapcsolt elektromos autók töltöttsége, illetve hatótávolsága megfelel a tulajdonosok igényeinek, miközben a rendszer az elektromos elosztóhálózat számára rendelkezésre álló energiamennyiséget is optimalizálja.

A Nissan elektromos autóival, az Enel kétirányú energiaáramlást lehetővé tevő V2G töltőegységeivel, illetve a Nuvve ezeket kezelő integrált vezérlőplatformjával a Frederiksberg Forsyning a dán energiagazdálkodási rendszer aktív szereplőjévé válik, elősegítve a hálózat terhelésének kiegyensúlyozását.

Az Energinet.dk országos rendszerirányító célja, hogy a V2G technológiai piaci alapú alkalmazását megvalósító program tapasztalataira építve felkészítse Dánia elektromos hálózatát az elektromos járművek nagyobb fokú integrációjára, illetve, hogy megvizsgálja a hálózat stabilitását növelő kiegészítő szolgáltatások lehetőségeit.

Lexus LC 500 a 2017-es Super GT versenysorozatra

A Lexus bemutatta a vadonatúj LC 500 modell módosított változatára épített versenyautóját.

lexus-lc-super-gt-versenyauto-2017-autoaddikt-1

A versenygép tesztje várhatóan 2016 szeptemberében kezdődik, és az új kupé először a japán Super GT-ben lép először pályára, felváltva az eddig szereplő Lexus RC F modellt.

Az LC 500 és hybrid változata, az LC 500h már eleve grand touring kupénak készült. Ennek ellenére a versenyautó-változatban számos változtatás történt: az autót továbbfejlesztett aerodinamikai csomaggal szerelték fel, jelentősen csökkentették a tömegét, és egyedi verseny-specifikációjú hajtásláncot kapott. Az LC 500 versenygép lenyűgöző karosszériáját még látványosabbá varázsolják az erősen kiszélesített sárvédők, a határozott légterelő szoknyák, a nagyméretű spoiler és hátsó diffúzor, valamint a leszorító erőt és hőcserét biztosító szellőzőnyílások. Ezek a változtatások tovább javítják a Lexus-kupé légellenállását, drámai vonalvezetését és széles kiállását; ugyanakkor a tervezők megtartották a Lexus jellegzetes, orsó formájú hűtőrácsát és L-alakú fényforrásait. A könnyű, mindössze 1020 kg tömegű versenyautót egy 2,0 literes, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, négyhengeres turbómotor hajtja egy hatfokozatú szekvenciális sebességváltón keresztül.

Lexus LC 500 versenyautó – műszaki adatok:

Hosszúság (mm): 4960

Szélesség (mm): 1950

Magasság (mm): 1220

Tengelytávolság (mm): 2750

Motor: Négyhengeres turbó

Lökettérfogat (cm3): 2000

Üzemanyag-ellátás: Közvetlen befecskendezés

Váltómű: Hatfokozatú szekvenciális

Tömeg (kg, minimum): 1020

[TESZT] BMW i3 REX – kiterjesztett hatótávval az igazi?

Korábban már több ízben foglalkoztunk a BMW i3 modellel. Teszteltük, kiveséztük, próbáltuk, majd jött a (kifejezetten optimista) konklúzió. Közben befutott szerkesztőségünkhöz a BMW i3 REX, a hatótávnövelt verzió, mely alapvetően sokkal élhetőbb variánst takar.

bmw-i3-rex-teszt-autoaddikt-001

Tudjuk régóta, hogy a BMW igen eredményesen alakít innováció terén, az egyik legfontosabb ilyen irányvonaluk az i sorozat. A BMW i3 REX ismét élő példája annak, hogy miként lehet megtenni akár 300 kilométert úgy, hogy közben az átlagolt károsanyag-kibocsátás mindösszesen 12-13 gramm CO2 legyen 100 kilométerre.

REX, azaz Range Extender – hatótáv-kibővítő. Minden egyes olyan BMW i3 modell kapja ezt a kiegészítő feliratot, melyben leledzik a tisztán elektromos hajtás mellett egy 647 cm3 hengerűrtartalmú, soros, 2 hengeres benzinmotor. Nem titkolt cél a hatékonyság, valamint a hosszabb távok leküzdése.

Tesztünk során bebizonyosodott, hogy a BMW i3 REX ténylegesen megbirkózik azzal az összesen 300 kilométer körüli hatótávolsággal, amelyet a kijelző adatai ígérnek teljesen feltöltve, induláskor. Külön kell választanunk a villany- és benzinüzemet, alaphangon a tisztán elektromos hajtás mozgatja az autót, majd 75 százalékos akkumulátor töltöttségi szintnél eldönthetjük, hogy igénybe vesszük-e a rásegítést. Ami tulajdonképpen nem is rásegítés, inkább szinten tartás, hiszen a BMW i3 REX 650 köbcentis 2 hengeres, márkán belüli nagyrobogótól örökölt benzinese egy generátort táplál, ami folyamatos utántöltést biztosít az akkumulátornak.

Megtankolva, feltöltve

bmw-i3-rex-teszt-autoaddikt-002Napos, száraz időben futottunk neki az éles próbának, úgy gondoltuk, Budapest és vonzáskörzete lesz ideális a gyakorlati adatok összegyűjtésének. Annak rendje s módja szerint maximum akkutöltöttséggel, teletankkal (úgy 3 liter) vágtunk neki a becélzott 300 kilométeres távnak. Klímát, egyéb elektromos berendezést nem használtunk, pontosan azért, hogy leredukáljuk az energiafelhasználást. Ügyeltünk azonban arra, hogy mindenféle útviszonyt behívjunk a tesztbe, tehát irányoztunk meredek, kevésbé meredek, illetve teljesen sima útszakaszokat is. Hogy teljes legyen az összkép, kivittük autópálya-szakaszra is, megvizsgálva, hogy néz ki a BMW i3 REX produkciója 100 kilométer/óra felett.

bmw-i3-rex-teszt-autoaddikt-003

 

Látványos range-csökkenést nem tapasztaltunk úgy 80 kilométer megtételéig, átlagosan 3 kilométerenként számolt vissza egyet a fedélzeti információs egység. Amikor az Istenhegyi útra felkanyarodtunk (töltést nem beirányozva), a megtehető távolság 41 kilométert apadt, amíg a Normafáig felértünk – tesztnapunk nagyjából felénél jártunk már, a tiszta elektromos hátralévő táv 47 kilométert mutatott. Lefelé viszont a hatékony fékenergia-visszanyerés révén (sok motorfékezés) visszakaptunk 16 kilométert írd és mondd, úgyhogy jöhetett is a gyorsabb szakaszok egyike.

bmw-i3-rex-teszt-autoaddikt-005Budaörs felé, az M1-M7 kivezetőt irányoztuk be, fokozatosan terheltük a rendszert, komótosan elérve a 100 kilométer/órás sebességet, majd a korlátozás feloldása után megfutottuk a 130 kilométer/órát is. Nyilván a BMW i3 REX esetében nem a dinamizmussal van probléma, a 0-ról 100-ra sprintet villámgyorsan megfutja – inkább a hatótáv-csökkenés jön képbe ismét, mint minden egyéb tisztán elektromos hajtású modellnél.

Csak úgy termeli a kilométereket

Törökbálint határát elérve lekanyarodtunk az M0 autóútra, majd mellékutakon folytattuk a BMW i3 REX-tesztkört.

bmw-i3-rex-teszt-autoaddikt-008

Ekkora már közelített az az 5 százalékos töltöttségi szint, amikor automatikusan bekapcsol a társított benzinmotor; a folyamat meg is történt, észrevétlen duruzsolás kezdődött, és az elektromos hatótáv kitartott egy szinten, apró, pár kilométeres növekedéssel.

bmw-i3-rex-teszt-autoaddikt-009

Mivel a BMW i3 REX központi kijelzőjén folyamatosan, egymástól elkülönítve jól láthatóan figyelemmel kísérhető végig a villany- illetve benzines hajtáshoz szükséges kapacitás hátralévő értéke, most jól megfigyelhetővé vált az üzemanyagszint csökkenése, párhuzamosan a hatótávval.

bmw-i3-rex-teszt-autoaddikt-011

Végezetül, amikor visszaértünk Vecsésre, még mindig volt tarsolyunkban 48 kilométer. Összevetve a BMW i3 REX-szel 271 kilométer sikerült megtennünk egyhuzamban, ehhez hozzáadjuk még a nyers 48 kilométeres értéket: 319 kilométer kapunk, ami véleményünk szerint gyakorlatban elérheti a 330-340 kilométeres távot is.

bmw-i3-rex-teszt-autoaddikt-012

Persze sok minden függ vezetési stílusunktól: ha kiiktatjuk az ECO PRO profilt, eleve a kisebb rendelkezésre álló hatótáv mellett pillanatok leforgása alatt megkurtíthatjuk a tartalékokat – igaz, sportkompaktokat megszégyenítő gyorsulással és nyomatékgörbével egyetemben.

bmw-i3-rex-teszt-autoaddikt-006

2016 BMW i3 REX specifikációk

Motor

Motortípus: 360 V DC szinkronmotor, folyadékhűtéssel, plusz benzinmotor, 2 hengerrel

Lökettérfogat: 650 cm³ (benzinmotor)

Maximális teljesítmény: 170 LE @ 4800 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 250 Nm @ 0-4800 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 1 fokozatú irányváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3999 mm

Szélesség: 1775 mm

Magasság: 1578 mm

Tengelytáv: 2570 mm

Első gumik mérete: 155/70 R19

Hátsó gumik mérete: 155/70 R19

Tömeg, üresen: 1195 kg

Megengedett össztömeg: 1620 kg

Csomagtartó mérete: 260 liter, 1100 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 9 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 150 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.9 s (gyári), 7.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Vegyes: 0 l/100km, REX: 0.9 liter/óra

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.6 l/100km

Országúti: 5.1 l/100km

Vegyes: 0.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 152 g/km

Még több információ a BMW magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Berlinben vezényelték le a Škoda Kodiak világpremierjét

Az új Škoda Kodiak látványos show keretében mutatkozott be először  a rivaldafényben a berlini erőmű díszletei között.

skoda-kodiak-autoaddikt-1

A nagyon hatásos, a filmet, a zenét és a tánckoreográfiát egyaránt magába foglaló produkció nem csupán az eseményen jelenlévő mintegy 800 vendéget hozta lázba, hanem   azokat az ezreket is, akik a világpremiert  élő közvetítésben követték.

A 4,7 éteres hosszú, hétüléses és a saját osztályában a legnagyobb csomagtérrel  rendelkező Škoda Kodiak a cseh autógyár első nagy SUV-je.

skoda-kodiak-autoaddikt-3

A Škoda legújabb modellje, amelyik 2017 elején kerül forgalomba, felvonultatja a márka minden erejét: nagyon  jellegzetes formavilág,  egyedülállóan nagy tér, gyakorlatiasan intelligens tulajdonságok, és innovatív technológiák, amelyeket általában csak a prémium kategória csúcsán elhelyezkedő  autókban szoktak kínálni.

skoda-kodiak-autoaddikt-2

A Škoda Kodiak jelenti a márka átfogó szabadidő autós offenzívájának kezdetét.

DoQ Classic Mobils: különleges veterán autók a tévécsatorna mai műsorában

Ferrari 246 GT, Pagoda Mercedes, Mercury Comet – oldtimer autómodellek, melyek koruk ikonikus darabjai voltak, manapság pedig a gyűjtők felbecsülhetetlen értékű kincseiként tartják őket számon. A DoQ Classic Mobils című műsorában szeptember 3-án, azaz ma több, különleges veterán autó éled újjá, miközben Thoth Zsolt raliversenyző navigátor bemutatja az egyes modellekhez köthető életérzést, azok történelmi jelentőségét és a gyártási év legfontosabb közéleti történéseit.

doq-classic-mobils-autoaddikt

A Ferrari márka 1940-es indulása óta többször került megérdemelten a címlapokra, hiszen a vörös sportkocsi mindig is a luxus legmagasabb kategóriáját képviselte. 2004-ben azonban az autóversenyzőket szponzoráló cég váratlan lépést tett: négyszázadik, Enzo típusú modelljét II. János Pál pápának ajándékozta, aki a legendás kocsival indult szokásos vatikáni körútjára. A rendhagyó utat követően az egyházfő a pápamobil mellett maradt, és az ajándék autót árverésre bocsátotta. Az összegyűlt pénzből a 2004-es cunami károsultjait támogatták.

Szeptember első szombatján maratoni műsorral várja az autók szerelmeseit a DoQ Classic Mobils című sorozata, ahol ilyen és ehhez hasonló történeteket ismerhetnek meg a nézők. A műsor elsődleges célja, hogy többet adjon egy egyszerű autósmagazinnál: a legendás oldtimerek technikai jellemzőin túl megismerhetjük azok történelmi hátterét is.

Az időutazást Thoth Zsolt, raliversenyző és navigátor vezeti, aki szerint elmesélhető történetből rengeteg akad. „A műsor összeállításához szükséges kutakodás alatt például kiderítettem, hogy a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum Magyarországon is restauráltatja autóit. Az oldtimer autók egyébként 2012 óta foglalkoztatnak komolyabban, amikor Kőváry Barnával első magyarként részt vettünk a Monte Carlo Historic Rallyn – a legendás járgányok azonnal rabul ejtettek. A versenyt egy Trabanttal teljesítettük, ami azért is volt nagy szenzáció, mert a franciák ’62-ben látták utoljára ezt a keletnémet márkát” – mesélte az őszi szlovén bajnokságra készülő raliversenyző.

A Classic Mobils a múlt századi autócsodákhoz méltóan régi zenékkel és retro hangulattal teremti meg az igazi old school életérzést.

Tehát Classic Mobils maraton szeptember 3-án, 20.00 órakor a DoQ műsorán!

A Toyota Gazoo Racing ezen a hétvégén Mexikóban bizonyít

A Toyota Gazoo Racing ismeretlen vidékre merészkedik ezen a hétvégén Mexikóvárosban, ahol a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) keretében megrendezett Mexikó Hatórás Futamon indul majd.

toyota-gazoo-racing-mexiko-autoaddikt

Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima az 5. rajtszámú TS050 HYBRID-del autóznak a mexikói főváros 4,304 kilométeres pályáján, ahol az idény során először próbálnak dobogós helyezést elérni. Stéphane Sarrazin, Mike Conway és Kamui Kobayashi a 6. rajtszámú TS050 HYBRID géppel versenyeznek a Toyota színeiben.

A csapat pilótáinak fele – Sébastien, Stéphane és Mike – már szerzett némi tapasztalatot a Mexico City pályán, mivel márciusban rajthoz álltak a 2,14 kilométeres szakaszon rendezett Formula E futamon, ahol Sébastien felállhatott a dobogóra. Utoljára 1991-ben rendeztek Mexikóban csúcskategóriás hosszútávú futamot: egy 430 kilométeres versenyt az aktuális Sportautó Világbajnokság alkalmából. A Toyota nem indult azon a futamon, de két alkalommal már versenyzett ezen a pályán.

1990-ben egyik Toyota 90C-V versenygépnek sem sikerült befejeznie a futamot, mivel a Johnny Dumfries/Roberto Ravaglia illetve a Geoff Lees/John Watson párosnak egyaránt ki kellett állnia műszaki problémák miatt. Egy évvel korábban a Dumfries/Watson duó a harmadik helyről indulhatott, de sajnos akkor is fel kellett adniuk a versenyt. Bár az idei futamot ismét az Autodromo Hermanos Rodriguez pályán rendezik, maga a helyszín jelentősen megváltozott. A pályát a Rodriguez testvérek, Ricardo és Pedro után nevezik ‘hermanosnak’, ami spanyolul testvéreket jelent. Mindketten sikeres mexikói autóversenyzők voltak, amíg külön-külön halálos balesetet nem szenvedtek.

A régi pálya híres volt a hosszan elnyújtott, enyhén döntött utolsó kanyarról, amit Peraltadának neveztek: ezt a szakaszt építették át a pálya felújításakor. Az utolsó kanyarok immár egy baseball-stadionon haladnak át, a pálya többi része viszont az eredeti nyomvonalat követi.  2.285 méteres a tengerszint felett magasságával ez a pálya található a legmagasabban a WEC versenysorozat helyszínei közül. A ritka levegő miatt ultranagy leszorító erőt biztosító aerodinamikai csomagot, valamint a motornál és a hibrid rendszernél kiegészítő hűtést kell alkalmazni.

Az előző hónapban az ultranagy leszorító erővel beállított TS050 HYBRID ötödik, illetve hatodik helyezéssel mutatkozott be a Nürburgringen, de a Toyota továbbfejleszti a rendszert a mexikói futamra, hogy az jobban illeszkedjen az autó jellemzőihez.

Csütörtökön várhatók előzetes visszajelzések, amikor az autók összesen négy és fél órát töltenek majd a pályán a tesztelés és két szabadedzés keretében. Az utolsó szabadedzésre és az időmérő futamra pénteken kerül sor. A versenyt szombaton helyi idő szerint fél kettőkor rendezik.

Mexikó új kihívás számunkra, ahogyan az összes többi WEC csapat számára is; mindannyian nagyon várjuk, hogy találkozhassunk mexikói rajongóinkkal. Ez a futam jelenti az idény közepét és a fly-away futamok kezdetét. Jól akarunk szerepelni, és hiszek abban, hogy képesek is leszünk erre. Bár Mexikóban az ultranagy leszorító erőt biztosító csomaggal lépünk pályára, a ritka levegő miatt nagy sebességet várunk. Eddig még nem versenyeztünk a TS050 HYBRID-del ekkora magasságban és a pályát sem ismerjük igazán, ezért a csapatnak keményen oda kell majd tennie magát edzés közben, hogy felkészíthesse az autót a futamra” – fogalmaz Toshio Sato csapatfőnök.

A Toyota Gazoo Racing a Hosszútávú Világbajnokságon

A Toyota először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), s ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein. 1985 óta (a 2016-os évet is beleértve) a Toyota autói összesen 18 alkalommal álltak rajthoz a Le Mans-i viadalon, és öt végeztek második helyen a versenysorozatban (1992, 1994, 1999 és 2013 és 2016). 2012-ben a márka a Toyota visszatért a hosszú távú versenyek világába, méghozzá úgy, hogy a hybrid hajtásláncokat a Toyota Higashi-Fuji Műszaki Központ fejlesztette, a futómű és a karosszéria pedig a Toyota Motorsport GmbH munkája volt. A multinacionális vállalat központja a németországi Köln, ahol a Toyota számos motorsport- és hybrid-szakértője dolgozik; ők egyébként az itt szerzett tapasztalatukat a közúti autók tervezésénél is hatékonyan hasznosítják. 2012 óta a Toyota 10 pole pozíciót és 10 futamgyőzelmet szerzett, és versenyzői összesen 26 alkalommal állhattak fel a dobogóra. 2014-ben a csapat a TS040 HYBRID géppel megnyerte az egyéni és a csapatszintű bajnokságot is, egy évvel később pedig a Toyota az első Le Mans-i futamának 30. évfordulóját ünnepelte. A Toyota Motorsport GmbH a WEC projektben játszott szerepe mellett egyéb tevékenységeket is végez: többek közt a cég biztosítja az erőforrásokat a Toyota 2017-es visszatéréséhez a Rally Világbajnokságra, emellett pedig külső megrendelők számára is rendelkezésre bocsátja magas színvonalú mérnöki szolgáltatásait.

Szeptemberben jön a Toyota Corolla legújabb generációja

Idén szeptemberben debütál a hazai márkakereskedésekben is az idén ötvenedik születésnapját ünneplő Toyota Corolla legújabb generációja.

toyota-corolla-2016-uj-autoaddikt-1

Az évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló modell egyben minden idők legnagyobb darabszámban értékesített autója: mintegy 44 millióan döntöttek mellette ötven évvel ezelőtti bemutatása óta. A kívül belül teljesen megújult, jövőbemutató műszaki megoldásokat és technológiákat kínáló vadonatúj Corollának minden esélye meg van arra, hogy még a korábbi generációk páratlan sikereit is felülmúlja.

A tizenegyedik generációjánál járó Corolla nem csupán a Toyota személygépkocsi-kínálatának legnépszerűbb tagja: a vállalat globális eladásainak 20 százalékát kitevő modell évek óta vezeti a világszintű eladási listákat (tavaly több, mint 1,3 millió darabbal végzett az első helyen), miközben bemutatása óta a világ 150 országában több mint 44 millió példányban talált gazdára.

A Toyota Corolla tehát igazi legenda: ehhez fogható sikerekkel és népszerűséggel egyetlen gyártó egyetlen modellje sem büszkélkedhet, rajongói világszerte klubokba tömörülnek (a Corolla Club Hungary például idén ünnepli fennállásának tízedik évfordulóját), népszerűsége pedig nem csupán hosszú évek óta töretlen, hanem évről évre növekszik.

Éppen ezért a Toyota fejlesztőmérnökei és dizájnerei tisztában voltak a rájuk nehezedő felelősséggel a modell legújabb generációjának megalkotásakor. A formatervezésre, az érzékelhető minőségre és a biztonságra kiemelt figyelmet fektető új Corolla modellcsalád vadonatúj, látványos és előremutató külső megjelenést, és ezzel együtt alapjaiban átrajzolt orrkialakítást kapott, összhangban a Toyota Under Priority és Keen Look formai filozófiájával.

toyota-corolla-2016-uj-autoaddikt-3

Ezzel párhuzamosan az új Corolla belső terének kialakítása során a tervezők nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint hogy az ügyfelek a fejlett fedélzeti technológiák és a minőség terén egyformán nagyságrendekkel magasabb színvonalú szolgáltatásban részesüljenek. Az új utastér tervezésekor összetett szemléletet alkalmaztak: az európai vásárlók szemszögéből részletesen megvizsgálták a beltér minden részletét, így megvalósítva a végletekig harmonikus, egységes belső teret.

A felhasználóbarát fedélzeti technológiák terén említést érdemelnek az olyan új fejlesztések, mint az elektrosztatikus kapcsolókkal kiegészített 7 colos érintőképernyő, a vezető előtti, 4,2 colos multi-információs kijelző, a leegyszerűsített Toyota Touch 2 multimédia rendszer, a tökéletesített visszagurulásgátló (HAC) rendszer, vagy a testre szabható, egyszerű, intelligens parkoló rendszer (S-IPA).

Az autóban alapfelszerelés a szélvédő felső szélén elhelyezett, lézeres szenzort és kamerát egyaránt tartalmazó Toyota Safety Sense rendszer, amely a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képes megakadályozni a balesetet vagy enyhíteni annak súlyosságát, olyan elemek révén, mint az ütközés-megelőző biztonsági rendszer (PCS), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), a jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA) vagy az automatikus távolsági világítás (AHB). Az új modellcsalád emellett a kedvezőbb rugózási kényelem és vezethetőség érdekében módosított felfüggesztést és kormányművet kapott, miközben számos megoldás szolgál kellemetlen zajok és rezgések utastértől való távol tartására.

toyota-corolla-2016-uj-autoaddikt-2

Ami a hajtásláncokat illeti, a motorkínálat a teljes modellcsaládban kedvezőbb károsanyag-kibocsátást és kategóriaelső takarékosságot ígér: az új Corolla motorválasztéka egy 1,4 literes D-4D turbódízel motorból, valamint négyféle benzinmotorból áll, melyek az 1,33 literes Dual VVT-i blokk, az 1,6 literes motor Dual VVT-i és Valvematic kivitelben, valamint az 1,8 literes Dual VVT-i egység. Az utóbbi 1.8 Dual VVT-i benzinmotort alapkivitelben Multidrive S automata sebességváltóval szerelik. Az összes többi motor hatfokozatú kézi sebességváltót kap. Az 1.4 D-4D motorhoz társítható a Toyota MultiMode automatizált kéziváltója, míg az 1,6 literes benzinmotor mindkét kiviteléhez rendelhető Multidrive S automata sebességváltó. A Toyota Stop & Start rendszere, amely a jármű megállásakor automatikusan leállítja a motort, az 1,4 literes D-4D dízelmotorhoz rendelhető.

A világ legnépszerűbb autójának legújabb generációja szeptember 17-18-án, egy nyílt hétvége keretében mutatkozik be a hazai Toyota márkakereskedésekben, amikor nem csupán az autó és a látványos technológiák kipróbálására nyílik mód, de különleges ajánlatok is várják az ügyfeleket a legtöbb Toyota modellre vonatkozóan.

„Ahogy mondani szokták, 44 millió ember nem tévedhet, a mintegy öt évtizede töretlen és fokozatosan növekvő népszerűségnek örvendő Corolla sikertörténete pedig reményeink szerint a jövőbemutató aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák elképesztően széles tárházát felvonultató vadonatúj generáció révén tovább folytatódik. A kategóriaelső műszaki tartalomhoz ráadásul minden korábbinál izgalmasabb, elegánsabb, látványosabb formavilág, és letisztultabb, esztétikusabb belső tér társul, ami a várakozásaink szerint a vásárlók új körét szólítja meg a Corolla, és így a Toyota számára” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.

toyota-varga-zsombor-autoaddikt

„A Corolla az év első 7 hónapjában a hazai értékesítéseink mintegy 11,3%-át tette ki, az új modell révén pedig ez még tovább növekedhet. Éppen ezért az idei évben igyekszünk a legendás modell 50. évfordulójáról méltóképp megemlékezni, a Corolla rajongók és az új ügyfelek széles körét egyaránt megszólítva. Ennek első fejezete a szeptember 17-18-án megrendezésre kerülő nyílt hétvége lesz, ahol, amellett, hogy megismerkedhetnek a vadonatúj modellel, változatos programok is várják majd a Toyota márkakereskedésekbe látogatókat” – teszi hozzá a szakember.

„Nehéz megfejteni, hogy mi lehet egy a Corollához hasonló páratlan sikertörténet titka, ám a modell praktikus használhatósága, legendás megbízhatósága biztosan az okok között szerepel. Hihetetlenül inspiráló ugyanakkor, hogy ezen hagyományos márkaértékek megőrzése mellett az új Corolla formavilága, karaktere, egyénisége és technológiái új színt visznek a közép-kategóriás járművek szegmensébe, és a jövőben a modell nem csupán praktikus választás, de az önkifejezés érzelmi kötődést kiváltó eszköze is lehet. Meggyőződésem, hogy aki a szeptember 17-18-i nyílt hétvégén ellátogat a Toyota márkakereskedésekbe, új szemmel tekint majd a Corollára” – ígéri Varga Zsombor.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK