Főoldal Blog Oldal: 387

Több százan tesztelték a BMW motorkerékpárjait

Május végéig tartó, mintegy másfél hónapos nyereményjátékot szervezett a BMW Motorrad Magyarország motorosok számára. A játék végén a tesztmotorozásra jelentkezők között a BMW három bukósisakot sorsolt ki, amit nemrég vettek át a szerencsés nyertesek.

bmw-motorteszt-nyertesek-autoaddikt

„A tesztvezetésen az új „vizest”, a BMW R 1200 GS Adventure-t választottam, mert szerettem volna  összehasonlítani a saját motorommal, ami egy „sima” 1200 GS. Sokkal jobban kezelhető az enyémnél, szinte „kezes bárány”. Nagyon jól gyorsul, maximális  biztonsággal lehet vele közlekedni. A terveim között már most szerepel a motorom lecserélése, és csakis a „vizes” Adventure jöhet szóba! A nyereményt, a BMW GS bukósisakot az enduró jellegű motoromhoz választottam. Régóta szerettem volna egy könnyű, karbonszálas sisakot, és mivel ez a nagyvonalú lehetőség adódott, örömmel éltem vele. Nagyon kellemes viselet, élmény benne motorozni, az R 1200 GS Adventure-höz hasonlóan ezt is csak ajánlani tudom mindenkinek“ – mondta el az első nyertes, Pánczél Tibor.

A végül a BMW System 6 EVO bukósisakot választó Hidvégi Áron kedvence a BMW R NineT, „a hihetetlenül egyedi, letisztult retro stílusával”. „Egyszerűen nincs rajta semmi felesleges légterelő vagy idom. Kevés motorról lehet elmondani, hogy egy igazi karakter, vagy egyéniség, de ez a modell ilyen. Miután a nyeremény ténye tudatosodott bennem, egyfajta eufórikus állapotba kerületem és a legstílusosabb sisakot szerettem volna kiválasztani, ez pedig a klasszikus nyitott BMW Legend (NineT) sisak lett volna, egy jó szemüveggel… tiszta ’70-es évek. Később egyre inkább a racionális érvek kezdtek előtérbe kerülni, és miután sok jót hallottam a BMW System 6 EVO-ról, mind kényelem, mind csendesség terén, amellett döntöttem. Azóta voltam vele túrázni, városban is, és minden várakozáson felül teljesített.“

„A teszten egy BMW R 1200 GS modellt próbáltam ki. Jelenleg is egy hasonló, de már 9 éves motorom van, és kíváncsi voltam, hogy milyen lett több modellváltás után. Legjobban a sokkal kisebb erőt igénylő kuplung és az élénkebb gázreakció tetszett. Nemrég vásároltam egy BMW System 6 EVO sisakot, ami túrázásra kiváló, de elég gyakran járok úttalan utakon, erdőben, ahová jobb egy könnyű, jól szellőző enduró sisak, ezért választottam a BMW GS modellt. A sisak átvétele után ebben jöttem haza 3 óra alatt és már ezen az első úton is kényelmes volt, sehol sem nyomott. Azóta is használtam és maximálisan meg vagyok vele elégedve” – osztotta meg az élményeit Pető Csaba.

Toyota Mirai az alkalmazottaknak: egy holland cég elképzelései

Az egyik vezető holland gáz- és elektromos energia szolgáltató vállalat, a Stedin két Toyota Mirai üzemanyagcellás gépkocsit lízingel négyéves futamidővel: a kezdeményezés távlati célja, hogy a céges flottában 2020-re többségbe kerüljenek a nulla károsanyag-kibocsátású járművek.

toyota-mirai-hollandia-autoaddikt

Ezzel Nagy-Britannia, Dánia, Németország, Belgium és Norvégia után Hollandia a hatodik olyan európai ország, ahol elérhető a világ első üzemanyagcellás szedánja. A tervek szerint a vállalat lehetővé teszi a felsővezetőktől a szerelőig bárki kipróbálhassa az üzemanyagcellás autókat, és megismerhesse a jövő alternatív meghajtási láncát.

Habár a japán mirai szó jelentése ‘jövő’, egy független holland gáz- és elektromos szolgáltató, a Stedin azt szeretné megmutatni, hogy az üzemanyagcellás járművek már ma is praktikusan használhatók. A Stedin két hidrogén üzemű Toyotát bérel négy éves időtartamra, és ez idő alatt minden alkalmazottja beosztásától függetlenül lehetőséget kap arra, hogy vezesse az autókat. A Toyota Mirai, a világ első üzemanyagcellás szedánja a fedélzeti üzemanyagcella kötegekben előállított elektromos árammal működik. Az üzemanyagcellákban a tartályban tárolt hidrogén kölcsönhatásba lép a légköri oxigénnel; a folyamat egyetlen mellékterméke a vízpára.

A hidrogén, mint tiszta energiaforrás számtalan előnnyel rendelkezik. Amellett, hogy a Toyota Mirai üzemanyagaként szolgál, arra is alkalmas, hogy felvegye az energiahálózatban fellépő csúcsokat olyankor, amikor a felhasználás csekély, ám a termelésben többlet jelentkezik. A Stedin a jövőben tovább kutatja a hidrogénben rejlő üzleti lehetőségeket.

„Céges járműflottánkat fenntarthatóbbá kívánjuk tenni; 2020-ra a gépkocsiállomány nagy része nulla emissziójú autókból fog állni. Ez nagy kihívás, mert 1700 kishaszonjárművünk, 900 személygépkocsink és 600 privát lízingjárművünk van: ez az ország egyik legnagyobb kereskedelmi célú flottája. Fontos szerepet szánunk a teljesen elektromos üzemű gépkocsiknak. Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy a hidrogén izgalmas alternatíva. A Toyota Mirai típusok révén megvizsgálhatjuk, hogy életképes-e a technológia, és hogy létezik-e széles körű támogatás az ilyen jellegű járművekre Hollandiában” – fogalmazott  Frans van de Noort, a Stedin operatív igazgatója a Toyota Mirai kulcsainak átvételekor.

A Toyota Mirai hollandiai értékesítése ebben a hónapban veszi kezdetét. A holland kormány pénzügyi politikája egyértelműen megerősíti az új hidrogén technológia piaci bevezetésére irányuló állami támogatási szándékot. A fogyasztók számos különböző pénzügyi előnyt élvezhetnek, a luxus- és útadó 2020-ig történő elengedésétől kezdve a cégautók magánhasználatát terhelő, természetbeli juttatásokra vonatkozó adókulcs 4 százalékra történő mérsékléséig, hiszen a Toyota Mirai károsanyag-kibocsátástól mentes gépkocsi.

A Toyota egyértelmű ígéretet tett arra nézve, hogy 2050-re (a 2010-es szintekhez képest) 90 százalékkal csökkentse új gépjárműveinek CO2-kibocsátását. A vállalat hisz abban, hogy a hidrogén üzemanyagcellás járművek kulcsszerepet játszanak ezen ambiciózus célkitűzés megvalósításában. A Toyota több mint húsz éve foglalkozik az autóipari célú hidrogén üzemanyagcellás technológia kutatásával és fejlesztésével. Ezen erőfeszítések kézzel fogható eredménye a Toyota Mirai, mely említésre méltó, nulla károsanyag-kibocsátású gépkocsi, amelynek üzemanyagtartálya 3-5 perc alatt feltölthető, és amely egy feltöltéssel akár 550 kilométert képes megtenni. A Toyota 2014 decemberében kezdte meg a Mirai kereskedelmi forgalmazását.

A mai napig Japánban, az Egyesült Államokban, Németországban, Nagy-Britanniában, Dániában, Belgiumban és Hollandiában vehették át üzemanyagcellás szedánjaikat az ügyfelek; az első piacokhoz még idén csatlakozik Svédország.

Így áll össze egy SEAT színpalettája

Egy szín összeállításához pigmentre, alumíniumra és csillámra van szükség – nincs ez másként a SEAT berkeiben sem.

seat-szinpaletta-autoaddikt

Az arányok változtatásakor szinte végtelen a színváltozatok lehetősége, manapság mégis 12 tónus uralja az autók színváltozatait.

Természetesen mindent gondos tervezés előz meg. Mielőtt egy új autón elkezdenek dolgozni, a design csapat méri fel a leendő gépkocsi alapvető jellegzetességeit. Ennek megfelelően a színválaszték e folyamat egyik fontos eleme. Ebben nagy szerepe van az autó méretének és formájának. “A kisebb autók világosabb vagy általánosabban használt színeket kaphatnak, míg a nagyobbaknál a sötétebb, metál tónusok a megfelelőek” – mondja Jordi Font, a SEAT színekkel és belső kárpitozással foglalkozó részlegének munkatársa.

A másik fontos tényező, hogy kinek szánják a tervezés alatt álló autót. Világosabb, vagányabb színek kerülnek előtérbe, ha az autót elsősorban fiataloknak szánják, míg az idősebbek a hagyományosabb színárnyalatokat kedvelik. Mindezek mellett fontos az is, hogy az autót milyen jellegű tevékenységhez szánják, mert például egy sportos autónak sohasem olyan a színe mint egy SUV-nak, mert ez utóbbinak a természethez közelebbi színek felelnek meg jobban.

Hasonlóan fontos, hogy az adott piacra kerülő autót milyen éghajlati vagy kulturális közegben használják majd, de mindezek ellenére 3 tónussal – a feketével, a fehérrel és a szürkével – sosem lehet hibázni. Ezek az Európában legnépszerűbb színek, amit egy erre vonatkozó kutatás is megerősített. A SEAT szakembere ehhez még azt is hozzáteszi, hogy a színválasztás alapja “az informatív fantázia”, tehát a széleskörű információkon, kutatásokon, elemzéseken alapuló elképzelés. A SEAT színekkel és belső kárpitozással foglalkozó részlegének feladata, hogy már három évvel a megjelenés előtt javaslatokat tegyenek, melyeket a legfontosabb divatirányzatok és építészeti trendek tanulmányozása során mérnek fel.  A festék laboratórium viszont már a vegyi üzem és a kreativitás találkozási pontja, mivel a végleges színválaszték több mint száz változat és ezer liter festék felhasználásával ölt testet. E tevékenységre nagyon komoly hangsúlyt fektetnek, mert a színek központi szerepet játszanak a vásárlói döntésekben.

A színek több változatból történő kiválasztásában Jordi Font szerint a legfontosabb a “szándék megjelenítése”. A SEAT Ateca esetében ilyen volt például a metálnarancs szín, a Samoa Orange kiválasztása. Amint azt a SEAT szakembere kiemelte, ebben az inspirációt a márka szülővárosa adta: “Tengerparti városként Barcelona ideális hely, hogy láthassuk a napfelkelte színeit. A horizonton felbukkanó narancssárga színárnyalat varázslatossá teszi a nap indítását, és ezt az egyedi pillanatot szerettük volna megragadni. A szín ugyanis alapvető az érzelmek felkeltéséhez, az autók tulajdonosai ezen keresztül határozzák meg, hogy milyenek szeretnének lenni, és hogyan kívánják önmagukat láttatni. Ugyanis ugyanannyi szín van, mint ahány egyedi stílus, és a színek végső soron azért vannak, hogy megéljük és érezzük őket”.

A Ford GT kiválóan testre szabható, így a vásárlók egyénisége jól kifejezhető

Szín- és anyagválasztéka is érzékletesen tükrözi a Ford GT innovációit és technológiáit.

ford-gt-enterior-autoaddikt

A Ford dizájnerei a színek tudatos használatával irányítják a figyelmet az autó innovatív megoldásaira, hatásosan hangsúlyozva ki a hatékonyság és a teljesítmény esztétikáját.

“Az új modellhez kifinomult szín- és anyagválasztékot alakítottunk ki, amiből sugárzik az energia; olyan megoldásokat kerestünk, amelyek érzékletesen fejezik ki egy nagy teljesítményű autó nyersességét, ugyanakkor szemet gyönyörködtetőek” – mondta el Barb Whalen, a Ford színekért és anyagokért felelős formatervezési igazgatója. “A vadonatúj Ford GT minden eleme nemzetközi tervezéssel született, hogy tökéletesen tükrözze az autó lenyűgöző erejét.”

A karbonszálas anyagok – amelyek hagyományos díszítőelemei a nagy teljesítményű autóknak – szerkezeti elemként is jelen vannak a Ford GT-ben, ugyanakkor vizuálisan is érzékeltetik a szupersportkocsi kis tömegű felépítményét.

A műszerfal teljes egészén látható a karbonszálas kialakítás, a külső szénszálas burkolóelemekhez pedig a vásárlók többféle (fényes, matt vagy Shadow Black) felületi kidolgozást is választhatnak. Az opciók révén az autó még inkább személyre szabott benyomást kelthet – attól függően, hogy a vevő a versenyzés vegytiszta élvezetét, a magabiztos teljesítményt, vagy éppen Ford GT agresszív kiállását szeretné kihangsúlyozni.

A Ford kínálatában most jelenik meg először azok a színskála, aminek révén a Brembo féknyergek is egyedivé varázsolhatók; a karbon-kerámia féktárcsákra markoló, egy tömbből mart, hatdugattyús féknyergek alapfényezése eloxált fekete, de a kínálatban ezüst, kék, narancs és vörös szín is szerepel.

A Ford GT karbon-kerámia féktárcsái rendkívül kis tömegűek: több mint 50 százalékkal könnyebbek egy hasonló méretű öntöttvas tárcsánál. A fékrendszer technológiája a Formula 1-es versenygépek karbonszálas féktárcsáiból származik, és a fékfolyadék kismérvű mozgásával működik, ami jobb pedálérzetet eredményez. A Ford és a Brembo együttműködésével optimalizált beépített hűtőrendszer a legkülönfélébb terhelések mellett is tökéletes fékhatást biztosít.

“A vadonatúj Ford GT egy vérbeli amerikai szupersportkocsi” – vélekedett Dan Sandberg, a Brembo North America elnök-vezérigazgatója. “Éppen ezért tökéletes választás hozzá a Brembo fékrendszer, amely ugyanolyan magas színvonalat és innovatív technológiát képvisel, mint maga az autó, és hatékonyan fokozza a vezetés élményét.”

Az utastér tervezői visszafogottan alkalmazták a színeket, amelyekből egy kevés az üléstámlákra is jutott, mivel ezek az elemek kívülről is láthatók. Az utasoldali, kétrészes műszerfal színezése az ajtók felnyitása után vizuális egyensúlyt teremt a többi díszítőelemmel.

A kabin selyemfényű burkolatai és fényezései az utasoldalon érvényesülnek erősebben, hogy menet közben ne vonják el a vezető figyelmét.

A vadonatúj szupersportkocsi funkcionális formáinak megtervezésekor a dizájnerek figyelme minden részletre kiterjedt. Az ülések vízszintes bordázása például szélesebbnek láttatja a szűk teret, s a tervezők választása azért esett az Alcantara® szövetkárpitra, mert az nemcsak prémium minőségű, hanem könnyű is.

A Ford ajánlatában szerepel néhány színkombináció, amelyek harmonikusan összehangolják külső és belső burkolatok, a féktárcsák és a sportos hangulatú sávok árnyalatait. A fényezések választékában nyolc ragyogó szín található – tisztelgésként a Ford motorsport-hagyományai előtt. Ezek egyike a látványos Liquid Blue árnyalat, amely hatalmas sikerrel mutatkozott be a 2015-ös Észak-Amerikai Autókiállításon

“Ezek nem trendi színek, ahogyan a Ford GT sem egy trendi autó” – jelentette ki Whalen. “Ez egy klasszikus: valódi versenyautó, ami rászabadul a közutakra.”

Új Toyota Hilux és Proace: így teljes a portfolió

A napokban a márkakereskedésekbe érkező vadonatúj Hilux és Proace modellekkel teljessé válik a Toyota kishaszongépjármű portfoliója, ami várhatóan további lendületet ad majd a márka dinamikusan növekvő hazai értékesítéseinek. Az egész júliusban tartó Toyota Üzleti Napok keretében ráadásul már egy autó vásárlásától egyedi flotta és finanszírozási ajánlatokkal várják a céges ügyfeleket.

toyota-hilux-2016-autoaddikt-004

A világ legnépszerűbb pickupja, a világszerte eddig mintegy 18 millió példányban gazdára talált Toyota Hilux a napokban a hazai márkakereskedésekbe is megérkező legújabb generációja minden tekintetben magasra helyezi a mércét. A kategóriaelső terepképességek és üzemben tartási költségek, a nagyobb, még strapabíróbb és praktikusabb platófelület, a megemelt, akár 3,5 tonnás legnagyobb vontatható tömeg robosztus, mégis kifinomult, letisztult formatervvel, és a személyautókra jellemző belső kialakítással párosulnak.

toyota-hilux-2016-autoaddikt-001

A tágasabb, kényelmesebb belső tér a szabadidőjárművekre jellemző praktikumot és funkcionalitást a személyautókat idéző zaj- és rezgéskultúrával kombinálja, míg a rendkívül szilárd, kiváló energiaelnyelő képességekkel rendelkező vázszerkezet, a Toyota Safety Sense rendszer (benne a PCS – Pre Crash System – gyalogosfelismerő funkcióval), a teljes körű fékvezérlő rendszer és a vontatmány-stabilizáló funkció a biztonságos üzem eddig sosem ismert szintjét biztosítja. Az új, strapabíróbb létraváz, a megerősített platószerkezet, valamint az aktív kipörgésgátló rendszer, az ereszkedés-szabályozó és a visszagurulás-gátló rendszer a Land Cruiser színvonalán álló terepalkalmasságot eredményez.

Mindezeknek köszönhetően a minden eddiginél robusztusabb és erőteljesebb, terepen is jobban helyt álló, vadonatúj modell minden ízében hamisítatlan Hilux maradt, ugyanakkor a pickup kategória új korszakának beköszöntét is jelképezi: formai megoldásai, kényelmi és biztonsági színvonala, valamint fejlett technológiai tartalma a legigényesebb hobbifelhasználók igényeit is kielégítik.

toyota-hilux-2016-autoaddikt-003

 

A modell előző generációjából a tavalyi évben Európában 34.000 darab kelt el, amivel a Hilux a kontinens első számú pickupjának bizonyult, míg az idei év első hat hónapjában Magyarországon 365 db talált gazdára, ami 20,3%-os szegmensrészesedést jelent, azaz minden ötödik január és június között hazánkban eladott pickup Hilux volt. Az új modell kimagasló tulajdonságaira, és az ezt támogató üzleti konstrukciókra és szolgáltatásokra támaszkodva a Toyota joggal remélheti, hogy a világelső és Európában is piacvezető, jelenleg hazánkban a második helyen álló Hilux Magyarországon is visszaszerzi szegmenselső pozícióját.

toyota-hilux-2016-autoaddikt-002

Hasonlóan pozitív várakozásokra adhat okot, egyben felhasználók új körét szólíthatja meg a vállalat számára a frissen bemutatkozó, kétféle tengelytávval (2,9 és 3,2 méter) háromféle karosszériahosszal (Compact, Medium és Long), és kétféle felszereltségi szinttel érkező, immáron áruszállító és hamarosan akár kilenc személyes személyszállító változatban is elérhető Proace is. A kishaszongépjármű piac mintegy egyharmadát kitevő közepes méretű furgon szegmens valamennyi alkategóriáját, így a szimpla és duplakabinos zárt áruszállító, a fülkés alváz és a kombi kategóriát is lefedő vadonatúj Proace mind a raktér mérete, mind a teherbírás, mind az intelligens helykihasználás és egyedi megoldások (pl. a kinyitható válaszfalat felemelhető első utasüléssel kombinálva a raktér teljes hosszát további 1,16 méterrel, kapacitását 0,5 köbméterrel megnövelő Smart Cargo rendszer) tekintetében a piac élvonalát képviseli. Az ötféle dízelmotorral, kézi és automata váltóval egyaránt elérhető modell ráadásul nem csupán a szegmens legjobb károsanyag-kibocsátási mutatóival rendelkezik, de látványos, trendi külső formatervén és személyautós belső kialakításán túl praktikus megoldásokkal, intelligens technológiákkal és kimagasló biztonsági mutatókkal is hódít. Az ötcsillagos Euro NCAP minősítést elérő modellkínálat egyedi felszereltségi szintjein olyan tételekkel találkozhatunk, mint a motoros mozgatású bal és jobb oldali tolóajtó, az automata sebességváltó, a háromszemélyes első üléspad, a Toyota Safety Sense rendszer.

toyota-proace-2016-autoaddikt-001

Az üzemeltetők számára a fentieken túl vélhetően nem utolsó szempont az sem, hogy mindkét modellre a Toyota teljes körű, hároméves /100 000 kilométeres újautó-garanciája vonatkozik.

toyota-proace-2016-autoaddikt-003

„ A Yaris Van, valamint a vadonatúj Hilux és Proace modellek révén haszongépjármű kínálatunk a felhasználói igények minden eddiginél szélesebb körét fedi le, ami reményeink szerint további lendületet ad majd dinamikusan növekedő flottapiaci jelenlétünknek és értékesítéseinknek” – fogalmaz Dura László, a Toyota Central Europe magyarországi flottaértékesítésekért felelős vezetője.

toyota-proace-2016-autoaddikt-002

„Megújult haszongépjármű portfoliónk bemutatását célozza az egész júliusban futó Toyota Üzleti Napok elnevezésű kampányunk, amelynek keretében a márkakereskedéseinkbe ellátogató ügyfeleinket egyedi, már egy darabtól elérhető flottakedvezményekkel, finanszírozási és vevőszolgálati ajánlatokkal várjuk” – teszi hozzá a szakember.

toyota-yaris-van-2016-autoaddikt

Sorozatgyártásban az Audi Q2

Az Audi AG központi gyárában mostantól új autók is készülnek: megkezdődött az Audi Q2 sorozatgyártása. Ezzel az új, Made in Ingolstadt kompakt SUV-vel a négykarikás márka egy egészen új szegmensben jelenik meg, egyszersmind megmutatva, mennyire elkötelezett a Duna-parti központi gyára mellett. Innovációk – például egy teljesen automatizált moduláris tároló rendszer – segítenek abban, hogy gördülékenyen fussanak az egyre komplexebb gyártási folyamatok.

audi-q2-autoaddikt

Albert Mayer, az ingolstadti Audi-üzem igazgatója hangsúlyozta: „Egy új modell sorozatgyártásának elindítása mindig különleges esemény, és nagy kihívást jelent mind a gyár, mint az ott dolgozó emberek számára. Büszkék vagyunk rá, hogy itt, Ingolstadtban készítjük a világpiac számára az Audi Q2-t, a Q család legkisebb modelljét. Szeretném megköszönni az Audi csapatának a termelés sikeres beindítását.”

Max Wäcker, az üzemi tanács elnökhelyettese kijelentette: „Az üzemi tanács következetesen és sikeresen dolgozott azért, hogy az Audi Q2 Ingolstadtban készüljön. Ezután még jobban kihasználjuk a fő gyáregységünk termelőkapacitását, ami nagy siker az ingolstadti Audi-dolgozók számára.

Az Audi dolgozói az A3 szerelőszalagján készítik az új Audi Q2-t is. A készülő járművek az Audi A3-mal együtt haladnak át a karosszériaüzemen, a fényezőüzemen és a szerelőszalagon. Ehhez nagyszabású változtatások, új logisztikai eljárások váltak szükségessé, amelyeket a gyártás leállítása nélkül vezettek be. Az Audi Q2 termelése fokozatosan napi 450 darabra emelkedik. Az ingolstadti helyszínen az Audi innovatív módszerekkel tette könnyen kezelhetővé a bonyolult gyártási folyamatokat. Például az Audi Q2 hajtáslánca számára teljesen automatizált részegység-tárolókat építettek a szerelőszalaghoz, megnövelve ezzel a helyi tárolókapacitást.

Az új Audi Q2, amelynek világpremierje 2016-ban a Genfi Autószalonon volt, a négykarikás márka tizenharmadik modellszériája. A Q2-vel a cég a Q család sikertörténetét folytatja. A kompakt SUV a modern dizájnt magas fokú funkcionalitással ötvözi; ez az autó a mindennapi használatra éppúgy kiváló, mint szabadidős tevékenységre. Vonzerejét csak növeli az ötmillió variációban rendelhető egyedi felszereltség, valamint a csúcskategóriájú connectivity, infotainment és vezetői segédrendszerek. Az Audi Q2 kezdetben hat különböző motorral készül: a három TFSI és a három TDI motor a 85 kW (116 LE) és 140 kW (190 LE) közötti teljesítménytartományt öleli fel. Az új ingolstadti modell hamarosan rendelhető lesz.

Az ingolstadti Audi üzem az Audi Csoport legnagyobb, egyben Európa második legnagyobb autógyára. A vállalat több mint félmillió autót gyárt Ingolstadtban évente. Harminc másodpercenként gördül le egy új autó a szerelőszalagról, ami napi 2500 járművet jelent. Az Audi Q2 jelentősen hozzájárul a gyár jövőjéhez: a Q család legkisebb modellje tovább javítja a márka versenyhelyzetét.

Rekord értékesítési eredményt ért el Európában a Lexus az első félévben

A Lexus Europe több mint 36 ezer darab gépkocsit értékesített az idei év első hat hónapjában: minden idők legjobb első féléves eredménye 16 százalékkal haladta meg 2015 azonos időszakának teljesítményét.

lexus-rc-2016-autoaddikt

Az értékesítési siker oszlopai az új generációs RX (+123% a tavalyi év első félévéhez képest), valamint a többi újonnan bevezetett modell: az LX, az ES és az RC voltak. A térségen belül kiegyensúlyozott növekedést mutatott a márka, amely több piacon, így Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Belgiumban, Írországban, Lengyelországban és Ukrajnában is számottevő fejlődést könyvelhetett el. Kiemelkedő eredmények születtek Oroszországban, ahol a márka 2,8 százalékponttal 14,4 százalékra növelte piaci részesedését 2016 első félévében. Hazánkban a márka 17,5%-al növelte értékesítéseit, amivel megőrizte piaci pozícióját.

A Lexus Europe 36 405 darab gépkocsit adott el az idei év első hat hónapjában. Ez 16,4 százalékkal haladja meg a 2015 első félévében regisztrált eredményt, ráadásul mindezt egy olyan prémium piacon, amely ennél lassabb mértékben (12%) gyarapodott.

„Az elmúlt néhány év során nem csupán teljesen megújult a Lexus modellkínálata, de olyan, vadonatúj típusokkal is gyarapodott, mint az NX vagy az RC. A Lexus továbbra is magasan a legnagyobb prémium hybrid gyártó világszerte és Európában. Ez stabil alapokat teremt ahhoz, hogy a jövőben tovább növelhessük eladásainkat” – avat be Alain Uyttenhoven, a Lexus Europe vezetője.

A vadonatúj, negyedik generációs RX rendkívül kedvező fogadtatásban részesült, a modell eladásai több mint megkétszereződtek (+123%) 2016 első félévében, elérve a 8815 darabot. Mindent összevetve 12 689 eladott darabbal az NX volt a Lexus palettájának legkeresettebb tagja, megőrizve a 2015-ös piaci bevezetéskor mutatott, erőteljes lendületét. A 2016 elején bevezetett RC kupé szintén erősen indított, az első félévben máris 972 darabot adott el belőle a márka. A keleti piacokon az új LX (3067 db, +143% 2015. első félévéhez képest) és a frissített ES (986 db, +19%) bizonyult az eladások motorjának.

Nyugat-Európában a Lexus eladásainak 98 százalékát testesítik meg a hybrid modellek. A keleti piacokkal együtt a Lexus Europe eladásainak mintegy kétharmadát teszik ki a hybridek (23 021 darab, +12%.) A legnépszerűbb hybrid típusok az NX 300h (8 788 db), az RX 450h (4 715 db), a CT 200h (4 452 db) és az IS 300h (3 182 db.) A Lexus Europe által lefedett régió minden térségében komoly gyarapodást könyvelhetett el a márka. Húsz százalékot meghaladó növekedést regisztráltak Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Közép-Európában (Magyarország, Cseh Köztársaság és Szlovákia), a balkáni térségben, Belgiumban, Írországban és Izlandon. Oroszországban a Lexus eladásai 17 százalékkal emelkedtek, miközben a prémium szegmens összességében 6 százalékkal zsugorodott. 2016 első félévében összesen 11 089 autót adott el itt a Lexus, amely ezzel az orosz prémium piac 14,4 százalékát (+2,8 százalékpont) tudhatja magáénak. Jelen pillanatban Ukrajna a Lexus Europe legdinamikusabban növekvő nemzeti piaca (+256%; 3,2 százalékponttal 8,9 százalékra emelkedett piaci részesedés.)

Pekingből Párizsba egy veterán Volvo PV544 fedélzetén

Vasánap Budapesten tartotta utolsó pihenőnapját a 2016-os Peking-Párizs veteránrali mezőnye. A világ egyik legpatinásabb óragyárának két vezető munkatársa egy 1964-es Volvo PV544 modellel vágott neki az öt héten át tartó versenynek.

volvo-pv544-peking-parizs-bernaz-autoaddikt-1

Dominique Bernaz, a Vacheron Constantin VIP értékítési igazgatója idén másodszor nevezett a világ egyik legkeményebb terep-túraversenyére, a veterán járművek számára kiírt Peking-Párizs ralira. Mivel első alkalommal a mongol-orosz határnál műszaki hibák tömkelege miatt feladni kényszerült a versenyt, ezúttal gondosabban választott magának járművet.

“Hosszas kutatás után kötöttem ki a PV544 Sport típusnál. Egyrészt a modell komoly ralis múlttal rendelkezik, Afrikától Monte Carlóig jelentős sikereket ért el. Másrészt a Volvo legendásan strapabíró, robusztus autókat gyárt, és ez az elmélet a gyakorlatban is megállta a helyét. Arról nem is szólva, hogy a PV544 formája egészen különleges, azonnal megtetszett. Szóval mindez a Volvo mellett szólt, és akkor még nem említettem a rengeteg helyet, ahol kényelmesen elfértek a csomagjaink, a szerszámok és a tartalék alkatrészek” – mondta Bernaz.

Utóbbiakból alaposan felkészült a versenyző. Talán túlságosan is, teszi hozzá: legközelebb elég fele ennyi szerszámot, kettő helyett egy pótkereket magukkal vinniük, annyival is könnyebb lesz az eredeti széria legerősebb, 95 lóerős motorjával, az 1,8 literes B-18 blokkal szerelt, versenykész állapotban egy tonnát nyomó autó.

“A versenyszabályzat által megengedett, illetve előírt módosításoktól – futómű megerősítése, első tárcsafék felszerelése, kötelező biztonsági tartozékok beépítése – eltekintve gyári állapotú kocsival vágtunk neki a távnak, és a Volvo parádésan bírta a felfoghatatlanul rossz minőségű mongol utakat. Mindössze a jobb hátsó lengéscsillapító felfogatási pontja tört el – ez volt a futómű egyetlen eleme, amit elfelejtettünk megerősíteni. Ez az apró hiba aztán egy sor további meghibásodást eredményezett; a verseny egy szakaszán kötéllel kellett rögzítenünk a hátsó hidat, de a Volvónak ez sem okozott problémát, ment tovább rendíthetetlenül” – tette hozzá Bernaz.

volvo-pv544-peking-parizs-bernaz-autoaddikt-3

Bernazt eredetileg felesége kísért volna el a Pekingből induló, majd Ulánbátort, Novoszibirszket, Jekatyerinburgot, Nyizsnyij Novgorodot és Minszket érintve Európába érkező, ott hat országon át a francia fővárosig tartó versenyen. Ez az elképzelés végül meghiúsult, így a pilóta barátját és kollégáját, a márka franciaországi igazgatóját, az élete első raliján induló Jean-Yves di Martinót kérte fel navigátorának, aki további fontos szempontokkal indokolja a típusválasztást.

„Egy ilyen jellegű versenyen nincs fontosabb a megbízhatóságnál és a biztonságnál. Utóbbi nem csak miattunk, de a családunk miatt is elsődleges tényező. A másik pedig, ahogy Dom is mondta, imádni való az autó, a nők is teljesen odavannak érte” – fogalmazott a versenyző.

Jó nyomon jár, aki a biztonsággal azonosítja a Volvo PV544-est: az 1958 és 1965 között gyártott típust a világon elsőként szerelték fel a Volvo egyik legfontosabb biztonsági innovációjával: a hárompontos biztonsági övvel – más kérdés, hogy a raliautóban négypontos versenyövek óvták az utasok épségét.

Nem a francia párosé volt az egyetlen Volvo az idei Peking-Párizs rali mezőnyében: még egy Volvo PV544, négy Amazon, valamint két szedán: egy 142-es és egy 164-es is nevezett. Az egyik Amazonnal két új-zélandi hölgy versenyez; ők egy szerencsétlen balesetben felborították az autót, ám az a javítás után úgy folytatta a ralit, mintha semmi nem történt volna.

volvo-pv544-peking-parizs-bernaz-autoaddikt-2

A Bernaz / di Martino páros autóját a vasárnapi pihenőnapon a Volvo Galéria és Szervizben vizsgálták át, hogy a ma reggel Ljubljanába induló és a tervek szerint vasárnap már a párizsi célba érő utolsó szakaszon se legyen semmi gond. A szakszerviz véleménye megegyezett a versenyzők által elmondottakkal: egy cserére szoruló (nem gyári) lengéscsillapítótól és egy elveszített rögzítőcsavartól eltekintve kiváló állapotban volt a harcedzett Volvo PV544-es.

Az új Alfa Romeo Giulia fékvezérlő-egysége Magyarországon készül

Rövidebb féktávolság, gyorsabb fékezéssel: a Continental készíti az új Alfa Romeo Giulia számára az MK C1 rendszert.

alfa_romeo_giulia_002_autoaddikt

A sorozatgyártást most először kezdték meg a világon, ráadásul Magyarországon.

„Nagy büszkeséggel tölt el minket, hogy egy olyan jármű részére szállíthatjuk be az MK C1-et, mint az Alfa Romeo Giulia. Ez természetesen legfőképpen az innovatív fékrendszer sorozatgyártását lehetővé tevő és a fejlesztésben részt vevő magyar csapat kiváló teljesítményének is az érdeme. A gyártás budapesti telephelyünkön zajlik” – mondta el Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft ügyvezetője, a Continental budapesti gyárának igazgatója. „Az MK C1 nagy fékerőt nyújt, a rövid féktáv pedig segít megelőzni a baleseteket, és csökkenti az ütközések súlyosságának mértékét.”

A Continental által kifejlesztett MK C1 elektronikus fékrendszer dinamikusabb, könnyebb és kisebb méretű, mint a hagyományos fékrendszerek. Az új integrált rendszerrel a sofőr a pedál nyomására mindig ugyanazt a hatást érzékeli – ami növeli a komfortérzetet.
MK C1 – dinamikus és hatékony fékezés az integrációnak köszönhetően
Az MK C1 rendszerben a fékerősítőt és a vezérlőt (ABS és ESC) mind egy kompakt, súly-hatékony modulba építették be. Az egész rendszer 3-4 kilogrammal kevesebbet nyom, mint egy hagyományos fékrendszer, az összehasonlítás alapjául vett rendszertől függően.
Az elektro-hidraulikus MK C1 sokkal gyorsabban képes a féknyomást előállítani, mint a hagyományos hidraulikus rendszerek, így megfelel az új fejlett vezetői asszisztenciák által támasztott fokozott nyomásdinamikai követelményeknek, a balesetek megelőzése és a gyalogosok védelme érdekében.

Ezen kívül a rendszer a rekuperatív fékrendszerek követelményeinek is képes megfelelni minden további módosítás nélkül, miközben a kényelem rendkívül magas szintjét nyújtja. Így amellett, hogy jelentősen hozzájárul a biztonságos és dinamikus vezetéshez, az energiatakarékosságban is élen jár.

[TESZT] Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI AWD – markáns, mellé a könnyed terepet is kedveli

Az Insignia 6 évvel ezelőtti, 2008-as debütálásakor még nagy valószínűséggel elméletben sem volt meg a terepesített egykori verzió piacra dobása, pedig – legyünk őszinték – az igények és trendek már akkoriban is nagy nyomást gyakoroltak a célszegmensre, gondoljunk csak példaként néhány német prémiummárka megközelítéseire. Opel Insignia Country Tourer teszt, 2 literes dízellel, állandó összekerék-hajtással.

opel-insignia-country-tourer-2-0-cdti-awd-teszt-autoaddikt-001

Elég az hozzá, hogy az első facelift-jét büszkén hordozó Opel-zászlóshajó a ráncfelvarrással egyidőben büszkélkedhetett a Sports Tourer (kombi) alapjaira építkező Country Tourer elnevezésű modelliránnyal, illetve annak nyilvánosság elé tárásával – ott voltunk mi is a tavalyi év vége felé megrendezett hazai bemutatón. Már akkor is alávetettük az autót többedmagával különböző kisebb kihívásoknak, villámteszteknek a menetpróba során; most viszont megvizsgáltuk közelebbről: hogyan is domborít gyakorlatban az Opel Insignia Country Tourer-je, csúcsfelszereltséggel, duplaturbós gázolajos erőforrással.

Amikor megszülettek az Opel Insignia County Tourer első skiccei, nagyjából 2 centiméteres hasmagasság-növekedést terveztek a mérnökök, ám ez gyakorlatban alig 1 centiméter lett (0.9 cm). Ugyanakkor az autó szemlélése közben máris mély benyomást kelt az emelt hatás, igaz, ez alapvetően és nyilvánvalóan oldalról tűnik szembe. Nem árt, ha némi szakavatottsággal bírunk a hagyományos értelemben vett Insignia Sports Tourer-ek révén, tehát jó, ha születhet bennünk összehasonlítási alap, mivel így fogjuk teljes mértékben érzékelni a különbségeket.

A hatalmasra rajzolt, strapabíró kemény műanyag szegélyekkel körbeövezett sárvédőívek, a küszöbvonal, illetve az első és hátsó lökhárító aljak mind igazi offroad hangulatot árasztanak, az újragondolt, front lámpaburkolatok, az újított fényszóró elrendezés, a LED menetfény integrálása érezhetően feldobják az összképet. A hűtőmaszk rácsozása és kialakítása nagyban hasonlít a korábbi dizájnhoz, hangsúlyos króm keresztcsík és keretvonalak díszítik: máris kapunk egy jókora adagot a prémium megjelenésből. A ködlámpafészkek szintén robosztus kialakítást kaptak, az imént már említett keményebb sűrűségű műanyagból lettek öntve ezek a részelemek is; ellenállóak kisebb kavics- és kőfelverődésekkel szemben is.

Régi az újban: nem veszett el, csak átalakult

opel-insignia-country-tourer-2-0-cdti-awd-teszt-autoaddikt-002Alapvetően az Opel Insignia Country Tourer hossza az, ami szembetűnik az oldalnézet kivesézésekor: bizony, valóban tekintélyes ezen paraméter, ugyanis 4920 milliméterrel büszkélkedhet az autó, mely leginkább a felső középkategória felé kacsintgat – meg kell mondjuk, jogosan. A 19 colos keréktárcsák jelen esetben nem túlzóak, igazándiból 17-18 körüli méret lenne ideális. Ha terepen használnánk nagyrészt, bár nyílt titok, hogy a Country Tourer Insignia csak nyomokban lát majd dagonyát, hiszen nyilvánvaló, hogy nem ez (lesz) a fő felhasználási profilja. Jellegzetes törésvonalai megmaradtak, hasonlóan az első modellszéria képviselőinél felleltekhez, az A és B oszlop közti felület a legterjedelmesebb, az üvegezés tekintetében is. A hátsó részletek keskenyednek, az övvonal a C oszlop tetőpontja felé ível, s a raktér kicsiny háromszög sziluettű ablakszelete szinte elveszik a gigászi méretek tekintetében.

opel-insignia-country-tourer-2-0-cdti-awd-teszt-autoaddikt-003Szimpla kipufogócsonk diffúzoros áthallással, az oldalvezetésbe mindkét irányból benyúló ötödik ajtó, minimalizált krómmal futtatott keresztcsík a helyzetjelzőkbe ágyazva, parányi 4×4 felirat a csomagtérajtó jobb részén – ezek jellemzik nagyjából a far kialakítását. A csomagtér a kombi-formátumhoz mérten hozza az elvárásokat, 540 literrel gazdálkodhatunk alaphangon, de akár 1 köbméter fölé is mehetünk, 1030 literig bővíthetjük a rendelkezésre álló rakodófelületet. Igen praktikus összetevője ez az új Insignia Country Tourer-nek, ugyanis könnyedén pakolható, 1060 milliméter szélességével sikerült a korábbi gyermekbetegségeket levetkőzni, főként, ha figyelembe vesszük: a kerékdobok közt is marad az 1060 milliméteres érték. A csomagtérajtó magasra nyitható, 680 milliméter a tényleges magasság, a hossz pedig 1100 milliméter – így már a puszta paraméterek alapján is látszik, valóban képes számtalan úti tárgyat, csomagot elnyelni az autó raktere.

Kiemelt hangsúly a prémium megjelenésen kívül és belül is

Nem véletlenül említettük a prémium irány optimális becélzását: az Insignia Country Tourer enteriőrje, illetve annak elgondolásai, kialakítása szinte teljes mértékben megfelel a tendenciáknak.

opel-insignia-country-tourer-2-0-cdti-awd-teszt-autoaddikt-012

A bőr kárpitozás tapintása lágy, az ülések tekintetében az anyagkidolgozás ellenállónak tűnik, hosszabb utazásidő után sem tűnt „kiültnek” egyik fotel sem. A kormánykerék kialakítása jól megszokottan az ergonómia klasszikus értelemben vett definiálása jegyében történt, az alsó ív kiegyenesített, így az átlagostól eltérő testalkattal rendelkező sofőrök is könnyedén, kompromisszumoktól mentesen férkőzhetnek a vezetőállásba.

opel-insignia-country-tourer-2-0-cdti-awd-teszt-autoaddikt-014

Az ülőfelületek nagyautós kényelmet nyújtanak, az ülőlapok hossza testreszabhatóan állítható (combtámasz), a hátlapok szélessége ideális, a deréktámasz áldásos segítséget nyújt, több száz kilométernyi megtett út esetében főként. A hátsó üléssor kényelmesnek mondható, a fejtér itt csökken jelentősen, csakúgy, mint a szélesség, igaz, papír szerint mindössze 50 milliméterrel az első traktuséhoz képest (1500 milliméter). A lábtér nagy, megközelíti a 200 millimétert, igaz, itt nagyban közrejátszik a vezetőülés beállítása – mindenesetre minden adott a kényelmhez e téren, ugyanis a tengelytáv 2737 millimétert tesz ki.

Innováció: az Opel sem lehet kivétel ezalól

Felszereltség tekintetében sem panaszkodhatott a tesztelésre bocsátott modell, be lett építve mindenféle földi jó, amit csak kívánhat egy önmagára és környezetére is igényes végfelhasználó.

opel-insignia-country-tourer-2-0-cdti-awd-teszt-autoaddikt-019

A magyar menüt is felvonultató, Bose alapú hangrendszerhez csúcsnavigáció dukál, ez meghatározója a már jól ismert infotainment rendszernek, mely számos extra funkciót kínál – ezek közül újfent a betűfelismerést említjük, ami tulajdonképpen betűk sziluettjének megrajzolására teljesíti feladatait, például mobileszköz párosítása után telefonkönyv organizálásnál, keresésnél tehet jó szolgálatot.

opel-insignia-country-tourer-2-0-cdti-awd-teszt-autoaddikt-015Igaz, nehézkes a reakció, még több lehet a reagálás ideje, de működik gyakorlatban, és ez a lényeg. A műszerfal átdolgozása és újragondolása (részlegesen LCD alapú, grafikus műszer megjelenítés, a fordulatszámmérő és vízhőfokmérő analóg hagyományos) mellett jelentős újítást jelent a felárral rendelhető touchpad is, ennek segítségével gyerekjátéknak tűnt a 8 colos kapacitív érintésérzékeny LCD kijelző információi, menüi közt a navigálás.

Dízellel, csúcsformában?

2 literes CDTI, azaz közös nyomócsöves befecskendezésű dízelmotor dolgozott a tesztelt Opel Insignia Country Tourer orrában, 170 lóerős összteljesítménnyel, 3500-4000 percenkénti fordulatszámon.

opel-insignia-country-tourer-2-0-cdti-awd-teszt-autoaddikt-021

Kereken 400 Newtonméter forgatónyomaték hívható életre a hajtásláncból, itt 1750 1/min-nél kezdődik a show, s egészen 2500-ig húzható ki. Mivel az autó önsúlya a könnyítés ellenére sem csekély, uszkve 1733 kilogramm, ezért ne várjunk csodát a papírforma szerint látványos értékektől, hiszen a közel 2 tonnás kocsiszekrény mozgatása nagy energiákat és háttértartalékokat emészt fel.

opel-insignia-country-tourer-2-0-cdti-awd-teszt-autoaddikt-020

Az állandó összkerékhajtásnak köszönhetően a vonóerő szinte 100 százalékban az útra koncentrálódik, ennek megfelelően – ha sima, tiszta felületről van szó – a gyorsulás nulláról százra kivitelezhető úgy 8.8-9 másodperc leforgása alatt (gyári érték 9 másodperc). A motor kifejezetten halk lett a ráncfelvarrás előtti verziókban tesztelt 2 literesekéhez képest, a váltó áttételezései markánsak, a legszélesebb sebességtartományok jól kiautózhatók.

opel-insignia-country-tourer-2-0-cdti-awd-teszt-autoaddikt-011

Korábbi, Napimagazin.hu-n megjelent cikkünkben már írtuk, hogy az Opel Insignia Country Tourer létezik 2 literes duplaturbós dízellel is. Úgy tűnik, a szimpla 1 turbótöltéssel rendelkező 2 literes CDTI hozza a legnagyobb teljesítményt leadó aggregát lendületét, mind gyorsulásban, mind pedig végsebesség tekintetében is. Ez a fogyasztáson remekbeszabottan látszik, hiszen városi körülmények közt sikerült hajszál híján 10 literes átlagot produkálnunk a korábbi biturbós Insignia Country Tourer-rel (9.8 liter/100 kilométer), viszont jelen tesztautóval az átlag 6.1 liter lett 100 kilométerre. Országúti viszonyok között nem egész 4 liter (3.9) lett az eredmény, míg autópályán, 120-130 kilométer/órás sebességnél, 2150 RPM-nél sem szálltak el az értékek; 5.5 literrel zártunk.

Szabadidőautó ez, annak (is) tökéletes

opel-insignia-country-tourer-2-0-cdti-awd-teszt-autoaddikt-006Természetesen próbára tettük az Opel Insignia Country Tourer-t könyebb terepen is. Ilyen irányú tesztek készítésénél több fajta sarkalatos pont is feltűnik, konkrétan az egyik ilyen a gumik fajtája, minősége. Terep, vagy terepre szánt gumi hiányában tehát bonyolultabb a dolgunk, így volt ez most is, bár az Insignia Country Tourer nem terepjáró, ennek megfelelően ilyen gumi sincsen hozzá, legalábbis tudomásunk szerint. Elég az hozzá, hogy kissé képlékeny terepen kiválóan teljesített, pár fokos szinteltéréseket és emelkedőket akár nagyobb sebességgel is leküzdött; az AWD érezhetően próbált korrigálni szélsőségesebb helyzetekben is, a kipörgések és megcsúszások is leredukálódtak, ténylegesen változott az erőátvitel adagolása mind a négy keréken, illetve a két hajtott tengelyen.

opel-insignia-country-tourer-2-0-cdti-awd-teszt-autoaddikt-004

Igazi szabadidőautó tehát még mindig, néhány évvel megjelenése után is az Opel Insignia Sports Tourer AWD verziója, a Country Tourer. Ne várjunk tőle tényleges terepes képességeket, viszont ha egy családi kirándulás során át kell vágnunk egy erdős, földutas-murvás-kisebb köves szakaszon úgy, hogy még a hó, vagy az eső is esik szakadatlanul, egészen biztos, hogy nem vallunk kudarcot.

opel-insignia-country-tourer-2-0-cdti-awd-teszt-autoaddikt-008

Azt sem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy az autó megjelenése megfelelően ötvözi az eleganciát, a prémium érzetet a masszív, erőteljes felépítéssel, így megkérdőjelezhetetlen az egyedisége, még akár felsőbb kategóriák képviselőivel összevetve is.

Mit, mennyiért

Nézzük az árazást! A publikáció elkészítése idején az Opel Insignia Country Tourer belépő modellje 9 120 000 forintba kerül – 1.6 literes, 170 lóerős turbótöltött benzinmotorral, Start/Stop automatikával, 6 fokozatú kéziváltóval. A legmagasabb árat, 11 630 000 forintot a 2 literes, 250 lóerős turbós benzines, AWD hajtásláncos, 6 gangos manuális váltós modellért kell kifizetnünk, míg a tesztben szereplő 2 literes, 195 lóerős biturbo CDTI dízelmotorral szerelt, 6 fokozatú automataváltót kapott és összkerékmeghajtású verzió 11 440 000 forintot kóstál.

opel-insignia-country-tourer-2-0-cdti-awd-teszt-autoaddikt-005

2016 Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI AWD specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1956 cm³

Maximális teljesítmény: 170 LE @ 3500-500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-2500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4920 mm

Szélesség: 1856 mm

Magasság: 1526 mm

Tengelytáv: 2737 mm

Első gumik mérete: 245/45 R19

Hátsó gumik mérete: 245/45 R19

Tömeg, üresen: 1733 kg

Megengedett össztömeg: 2418 kg

Csomagtartó mérete: 540 liter, bővíthető 1530 literig

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 220 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra:9.9 s (gyári), 8.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.1 l/100 km

Országúti: 3.9 l/100 km

Vegyes: 5.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.8 l/100km

Országúti: 4.0 l/100km

Vegyes: 4.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 147 g/km

Még több információ az Opel magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

LEGFRISSEBB

A Huawei Maextro S800 luxus limuzin árban is kihívja a nagyokat

0
A Huawei, amelyet eddig leginkább okostelefonjairól és informatikai megoldásairól ismertünk, a JAC autógyártóval közösen lépett be a luxusautók piacára. A Maextro S800 névre keresztelt...

Hatótáv-teszten a Kia Niro 1.6 GDI PHEV

TESZTJEINK