Főoldal Blog Oldal: 391

Új otthonba költözött a BMW Group Classic, számtalan járműlegenda a falak közt

Az ikonikus járműkülönlegességeket gondozó BMW Group Classic vadonatúj, történelmi helyszínen folytatja tovább működését: a vállalat százéves múltját idéző archívumok, a legendás motorkerékpárokat és autókat őrző kiállítások, a népszerű workshopok, a központi irodák, a családias hangulatú ügyfélközpont és a több mint 55 000 eredeti alkatrészt kínáló szaküzlet München Milbertshofen kerületében költözött közös épületegyüttesbe.

bmw-group-classic-munchen-autoaddikt

Azzal pedig, hogy a BMW Group Classic új otthona éppen a vállalatcsoport centenáriumi évében készült el, a BMW Group a gyökereiben rejlő értékek és a múltbéli hagyományok megőrzését élteti. A Moosacher Straße 66 szám alatt található, mintegy 13 000 négyzetméter alapterületű épületegyüttes kiemelt jelentőséggel bír a bajor gyártó történetében, hiszen egy évszázaddal ezelőtt, 1916 márciusában itt kezdődött meg a BMW AG sikertörténete. Az egykori üzem jellegzetes, boltíves kapuját, amelynek tetején egy történelmi toronyóra is látható, az évek során műemlékké nyilvánították, így mára már teljesen felújítva, ikonikus elemként szimbolizálja a komplexumba érkezők előtt a BMW Group történelmi utazásának kezdetét.

„Mostantól minden részlegünk egy közös tető alatt dolgozik, amely ideális feltételeket teremt nekünk ahhoz, hogy méltóképpen megőrizzük történelmi örökségeinket. Az idei év olyan fontosabb eseményeit, mint a Concorso d’Eleganza Villa d’Este, a Mille Miglia és a Festival of Speed, az új komplexumból is kivétel nélkül sikerrel menedzseltük végig, az új otthon pedig már megnyitása legelső napján, 2016. március 7-én, a BMW Group fennállásának centenáriumát ünneplő sajtótájékoztatón igazolta létjogosultságát” – mondta Ulrich Knieps, a BMW Group Classic igazgatója.

A BMW Group Classic új otthona a BMW, a MINI és a Rolls-Royce klasszikus járművei iránt rajongók és az ikonikus járműkülönlegességek tulajdonosai számára egyaránt ideális találkozási lehetőségeket kínál, ahol a bajor gyártó ügyfelei két- és négykerekű kedvencük tökéletes megőrzéséhez, illetve odaadó gondozásához is értékes információkat és szolgáltatásokat kapnak. A hatalmas épületegyüttes legendás üzemcsarnokában mindeközben a BMW Group Classic széleskörű gyűjteményének járművei és egyéb kiállítási tárgyai tekinthetők meg teljes életnagyságban, az egyes helyszíneket pedig különféle eseményekre ki is bérelhetik az érdeklődők. A bajor gyártó exkluzív tárlatvezetéssel is kedveskedik a komplexumba látogatóknak, akik így az új helyszínről és a BMW Group százéves történelméről egyaránt mélyreható információkkal gazdagodhatnak. Az épületegyüttesben a „Mo 66” nevű kávézó is megkezdte működését, ahol a vendégek közvetlenül a BMW Group Classic központi kiállítócsarnokára nézve hódolhatnak a kulináris élvezeteknek.

Az új épületegyüttes arra is lehetőséget biztosít, hogy a BMW Group Classic minden korábbinál átfogóbb módon mutassa be a látogatóknak a vállalatcsoport, valamint a BMW, a MINI és a Rolls-Royce történelmének mérföldköveit, miközben a BMW Group archívumaiban a vállalatot, a márkákat és a termékeket érintő legrészletesebb kérdésekre is minden válasz megtalálható. A BMW Group Classic vadonatúj központi irodájában már a sajtókommunikációért, a marketingért, illetve az esemény- és kiállítás-szervezésért felelős csapatok is egymás mellett dolgoznak, sokéves tapasztalattal, kimagasló szaktudással és megszállott szenvedéllyel. A vállalat járműipari szakértői a történelmi motorkerékpárok és a klasszikus autók megőrzését és felújítását végzik, miközben a járművek megvásárlása és eladása terén is segítséget nyújtanak az ügyfeleknek. A BMW Group Classic szükség esetén pénzügyi kölcsönnel is segíti ügyfelei klasszikusautó-vásárlását és az eredeti alkatrészek beszerzését. A vállalat szaküzlete jelenleg több mint 55 000 eredeti alkatrészhez kínál hozzáférést, ez a szám azonban napról napra növekszik. A BMW Group Classic alkatrész-szaküzlete kizárólag eredeti alkatrészekkel szolgálja ki a két- és négykerekű járműkülönlegességek tulajdonosait.

Díjat kapott a SEAT Ateca Angliában

A SEAT Ateca-val az élen az Auto Express értékelésében kiválóan szerepelt, és elismerést aratott a díjazottak között a SEAT Leon, mely harmadszor nyert a kompakt családi autók kategóriájában, a SEAT Leon ST, mely elhódította a kombi kategória elismerését, míg a SEAT Leon Cupra 290 másodszor nyert a vad háromajtósok között, a SEAT Alhambra pedig az egyterűeknél vitte el a pálmát.

seat-ateca-elismeres-anglia-2016-autoaddikt

Graham Hope az Auto Express főszerkesztője“A SEAT Ateca meggyőzően nyitott a crossover osztályban, és ez különösen fontos első lépés a SEAT részéről. Minden olyan megtalálható benne, ami kiemelkedő a SEAT Leon-nál, vagyis első osztályúan néz ki, remek menettulajdonságokkal és teljesítménnyel rendelkezik, ugyanakkor megfelelően praktikus és kiváló az ár-érték aránya. Ezért elsőrangú választás az új crossover autókat kereső vásárlók számára.” – fejtette ki Graham Hope, az Auto Express főszerkesztője.

A brit lap szavazásának zsűrije lényegében visszaigazolta az Auto Express első SEAT Ateca tesztjében adott ötcsillagos értékelését. A SEAT Ateca 2.0 TDI 150 XCELLENCE 4Drive típusról a lap azt írta, hogy „szorosan a SEAT Leon nyomában halad kategóriájának csúcsára törve”. A díj kapcsán a SEAT UK igazgatója megemlítette, hogy szeptemberi a bevezetés előtt már 13.000 érdeklődő jelezte vásárlási szándékát.

2019-ig versenyben a Ford GT

Alig két héttel azután, hogy látványos győzelmet aratott a Le Mans 24 órás futam GTE Pro kategóriájában, a Ford Motor Company bejelentette, hogy minimum három további IMSA és a WEC évadra meghosszabbítja a Ford GT gyári támogatású versenyprogramját.

ford-gt-lemans-gyozelem-autoaddikt

„Szeretnénk, ha mindenki tudná, hogy a WEC és az IMSA globális, hosszú távú elkötelezettséget jelent számunkra az autóversenyzés világában” – nyilatkozta Raj Nair, a Ford Motor Company termékfejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke és műszaki főmunkatársa. „Ford GT programunk első kitűzött célja a Le Mans-i győzelem volt, és hatalmas büszkeséggel tölt el minket, hogy ezt már az első évben képesek voltunk elérni. Most egy egész pályás, négy éves támadássorozatba kezdünk az IMSA és a WEC bajnokságokban, bebizonyítva, hogy a Ford GT versenyautókkal immár a világon mindenütt számolni kell.”

„Azért léptünk pályára a motorsportban, hogy futamokat és bajnokságokat nyerjünk – ám ugyanilyen fontos az is, hogy a versenyzés segít mérnöki tudásunk fejlesztésében. Az itt gyűjtött tapasztalatok eredménye sorozatgyártású autóinkat is gazdagítja majd, így a még modernebb EcoBoost motorok, a fejlett aerodinamikai megoldások és a kis tömegű anyagok előnyeit hamarosan minden Ford-vásárló élvezheti.”

„Úgy érezzük, hogy a Ford GT versenyprogram egyaránt fontos üzenetet hordoz az autóipar és a motorsport-rajongók számára: azt az üzenetet, hogy elkötelezetten törekszünk a Ford globális versenyképességének növelésére” – jelentette ki David Pericak, a Ford Performance globális igazgatója.

„Ugyanakkor arra is ügyelünk, hogy a versenyzés ne legyen öncélú. A Ford GT program tökéletes példa arra, hogyan hasznosítjuk versenytapasztalatainkat annak érdekében, hogy továbbfejlesszük a Ford termékeit – azokat az autókat, amelyeket vásárlóink nap mint nap használnak. A GT sorozatgyártású változatát és a versenyautót egy időben, párhuzamosan fejlesztettük, ami hatalmas kihívás volt mindannyiunk számára, de közben az is bebizonyosodott, hogy a Ford Performance gyártási és motorsport-ágazata képes úgy együttműködni, hogy annak mindenki hasznát lássa.”

A program első évében két Ford GT versenyez az IMSA WeatherTech Sportscar Bajnokságban, két másik Ford GT pedig a FIA Hosszútávú Világbajnokságon indul.

A program első eredménye, hogy június 19-én Le Mans-ban a Ford GT-k megszerezték az első, a második és a negyedik helyezést. A győztes 68. rajtszámú versenygép pilótái a francia Sébastien Bourdais, az amerikai Joey Hand és a német Dirk Müller voltak.

Az IMSA programban a Ford GT már májusban megszerezte első győzelmét, amikor a Laguna Seca pályán Richard Westbrook és Ryan Briscoe autója lépte át elsőként a célvonalat. A WEC program első dobogós helyezést Marino Franchitti, Andy Priaulx és Harry Tincknell szerezte meg, akik második helyezést értek el Spa-Francorchamps futamon.

A WEC GT egyéni bajnokságában jelenleg a Ford GT pilótái, Billy Johnson, Olivier Pla és Stefan Mücke állnak az első helyen.

Az IMSA programban ezen a hétvégén izgalmas verseny folyt a Sahlen 6 órás futamon a New York-i Watkins Glen pályán, a WEC következő eseménye pedig a 6 órás Nürburgring futam lesz július 24-én.

Az új Volkswagen Crafter fejlesztése a vásárlók véleménye alapján zajlott

A Volkswagen Haszonjárművek idén ősszel vezeti be az új Volkswagen Crafter modellt, de az első képek már most rendelkezésünkre állnak a T sorozat új nagy testvérének innovatív formatervezéséről.

volkswagen-crafter-2017-autoaddikt-1

A Crafter stílusa a modern Volkswagen DNS formatervezésre alapozva funkcionalitást, vonzerőt és olyan gyártási minőséget ad, melyet a magas minőség és a megbízhatóság, valamint a felhasznált minőségi anyagok teljes skálája jellemeznek.

Az új haszonjárműre alapvetően új formatervezési megközelítés jellemző: az új Crafter egy teljesen új kishaszonjármű. Ennek érdekében a Volkswagen Haszonjárművek szakértői a vásárlókat és az ügyfeleket minden korábbinál behatóbban kérdezték ötleteikről és az autóval kapcsolatos elvárásaikról. A felhasználókat és ügyfeleket felkérték, hogy segítsenek megformálni az új Craftert annak alapján, ahogyan ők elképzelik, milyennek kell lennie egy ideális haszonjárműnek. A hannoveri szakemberek gyakran elkísérték a sofőröket mindennapi útjaikra, és éppen ott, az ő „munkahelyükön” kérdezték ki őket arról, milyen elvárásaik vannak a haszonjárművekkel kapcsolatban.

Mindez most az új Crafter funkcióiban és formájában egyaránt tükröződik. Albert-Johann Kirzinger, a Volkswagen Haszonjárművek formatervezési vezetője erről azt mondja, hogy e téren a megközelítést a gondos elemzés jellemezte: „A haszonjárművek kategóriájában különösen fontos, hogy a jármű formatervezésének, és formájának különböző fogyasztói csoportok szükségletének kell megfelelnie.”

Az új Crafter innovatív külseje: a 0.33-as, a saját kategóriájában legjobb légellenállási együtthatója, és a felhasználható tér valamint a méretek közötti ideális arány egyértelműen bizonyítják az elemzésekből nyert következtetések hasznosságát, és ezeket már most beépítették a Crafter teljesen új haszonjármű felépítményébe. A magas fokú mindennapi hasznosságot és az optimális raktér kihasználást kombinálva az új Crafter ezt a nyilvánvaló ellentmondást is megoldja. Ám ez még messze nem minden! “Aerodinamikus formájára alapozva folytatódott egy olyan koncepció kifejlesztése, amely minden felépítmény változat esetén működik” – emelte ki Albert-Johann Kirzinger, majd hozzátette: “Az új Crafterre jellemző architektúra később jelen lesz a gépkocsi minden egyes egyedi modell változatában, és a „Volkswagen DNS”-ét a haszonjárművekben is tovább viszik majd.”

volkswagen-crafter-2017-autoaddikt-2

A Volkswagen haszonjárművek T sorozata, a „Bulli”, valóban egy „nagy testvért” kap az új Crafter bevezetésével, mondja Albert-Johann Kirzinger. A Crafterrel a felületek minősége, a robusztus jelleg, és ezzel egy időben a magas minőségi érték olyan szintet értek el, amely korábban elképzelhetetlen volt a haszonjárművek kategóriájában.

Az Alfa Romeo Giulia hivatalos hazai premierje az AlfaCityben lesz, július 9-én

Az Alfa Romeo magyarországi importőre és az Alfa Amore internetes közösség Közép-Európa legnagyobb alfás találkozóján, AlfaCityben mutatja be hivatalosan a nagyközönség előtt legújabb modelljét, a Giulia-t.

alfa_romeo_giulia_002_autoaddikt

A vadonatúj középkategóriás modellből egyszerre három példány is tiszteletét teszi a várhatóan több mint ezer Alfa Romeo részvételével zajló találkozón: két dízel változat mellett a csúcsmodell, a Quadrifoglio is látható lesz, sőt a modellpaletta minden tagja képviselteti magát.

Az Alfa Amore.hu által szervezett AlfaCity idén ünnepli tizedik születésnapját. Az elmúlt években rendre 800 fölötti autó és mintegy 3-4 ezer ember fordult meg a rendezvényen, idén az előzetes várakozások szerint több mint ezer Alfa Romeo és mintegy ötezer embert lát majd vendégül AlfaCity.

A programok között a Giulia bemutatója mellett sportversenyek, sárkányhajózás és jégszobrász show szerepel, majd a bemutató és a tombolasorsolás után Irie Maffia koncerttel zárul az egynapos rendezvény.

Zéró hulladék-kibocsátást ért el a Ford Európában

A Ford Európa immár minden európai gyártólétesítményében elérte, hogy az üzemek hulladék-kibocsátása nullára csökkenjen, így évente 6.000 tonnával kevesebb hulladék kerül a lerakókba, mint 2011-ben. Ez a mennyiség megfelelt egy 12.500 lakosú kisváros hulladéktermelésének – a Ford viszont ma már egyáltalán nem terheli hulladékkal a környezetet, miközben 1,2 millió autót készít évente Európában.

ford-logo-2016-autoaddikt

A hulladék-kibocsátás nullára csökkentésében számos innovatív megoldás játszik szerepet: a brit Dagenham üzemben például brikettálják a forgácsoló gépek hűtővizének iszapját, így a gyártási folyamat során újrahasznosítható a benne lerakódott olaj. A spanyolországi Valencia üzemben a reciklálásra már nem alkalmas hulladékot alternatív energiaforrásként hasznosítják.

“Egy sor olyan eljárást vezettünk be, amelyek nemcsak jelentős mértékben csökkentik, hanem teljesen meg is szüntetik gyártólétesítményeink hulladék-kibocsátását. Ez az eredmény nagyszerű alapot biztosít a továbblépéshez, például a víz- és energia-felhasználás további mérsékléséhez, így a Ford még közelebb juthat globális fenntarthatósági célkitűzéseinek eléréséhez,” mondta el Andrea Reiss, a Ford Európa környezetvédelmi minőségellenőrző irodájának vezetője.

A zéró hulladék-kibocsátású gyárak sorában a spanyolországi Valencia és a romániai Craiova üzem a két legújabb létesítmény; mellettük a franciaországi Bordeaux, az angliai Bridgend és Dagenham, valamint a németországi Köln és Saarlouis üzemek szerepelnek még e listán.

A Ford nemrégiben tette közzé 2016-os Fenntarthatósági Jelentését, amelyben a vállalat beszámol globális eredményeiről a fenntartható gyártás, a fenntartható beszállítói lánc, valamint a minőség és biztonság területén. A Ford mély elkötelezettséggel törekszik arra, hogy felelős üzletmenetet folytasson, amely egyaránt hasznos vásárlói, munkatársai és a társadalom minden tagja, valamint bolygónk számára

A Ford 2015-ben vezette be a Gyártási Rendszer részét képező új Energiamenedzsment Operációs Rendszert, amelynek segítségével az energiagazdálkodásért felelős csapat felmérheti a gyárak energiaszükségletét, és távolról szabályozhatja az energia- és fűtési rendszereket. Ez is fontos szerepet játszik abban az energia-stratégiában, aminek eredményeképpen a Ford a 2011-es szinthez képest mára 25 százalékkal – vagyis évente 800 gigawattórával – csökkentette áramfelhasználását. 2013 és 2015 között a Ford a vízfelhasználását is jelentősen mérsékelte (egy autó gyártásához a korábbi 4,04 helyett már csupán 3,81 köbméter víz szükséges), akárcsak a széndioxid-kibocsátását, ami egy legyártott autóra vetítve 0,78-ról 0,72 tonnára csökkent.

Fél év leforgása alatt látványosan javította piaci pozícióját a Toyota

A Toyota az év első hat hónapjában a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon az iparág egyik legmagasabb piaci részesedés növekedését elérve 35,4%-al növelte értékesítéseit a tavalyi év azonos időszakához képest, aminek köszönhetően két helyet előrelépve a hatodik helyen zárta az első félévet.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-007

A növekedés motorját a vállalat által az év első felében bemutatott vadonatúj személyautók adták, a második félévben érkező új haszongépjárművek révén pedig az év hátralévő részében is kitarthat a lendület.

A tavalyi évben is a világ legnépszerűbb autómárkájának bizonyuló Toyota rendkívül lendületesen kezdte az idei évet hazánkban: az első félévben a tavalyi év azonos időszakában eladott 2188-ról 2963 darabra növelte értékesítéseit a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon, amellyel 0,4 százalékponttal, 5,3%-ra növelte piaci részesedését.

A 24%-os piaci növekedés ütemét látványosan meghaladó, 35,4%-os növekedésből jelentősen kivették részüket az év első felében bemutatott új modellek, például a vadonatúj RAV4, amely a Toyota hazai értékesítéseinek 8%-át tette ki az első félévben. A legnépszerűbb Toyota modelleknek egyébiránt az év első hat hónapjában a Yaris (a márka első féléves hazai értékesítéseinek 25%-a), a szárnyaló Auris (22%), a Corolla (12%), a Hilux (12%) és a szegmenselső egyterű Verso (10%) bizonyultak.

„A Toyota első félévben elért látványos hazai sikerei több tényezőre vezethetőek vissza, ezek közül a két legfontosabb az elmúlt időszakban bemutatott vadonatúj, forradalmi technológiákat felvonultató modellek, köztük a tavalyi év második felében megérkezett új Auris, és az idei év nagy slágere, az új RAV4 kedvező piaci fogadtatása, a másik pedig a vásárlóink legmagasabb színvonalú kiszolgálását szem előtt tartó márkakereskedői hálózatunk kimagasló munkája” – fogalmaz László Richárd, a Toyota magyarországi országigazgatója.

„Terveink szerint a növekedés ütemét nem csupán fenntartani, de növelni is tudjuk majd az év második felében, amiben nagy szerepe lesz a legendás Hilux és a népszerű Proace a napokban a márkakereskedésekbe érkező vadonatúj változatai révén megújuló és teljessé váló haszongépjármű portfóliónknak. Utóbbi bemutatása céljából egész júliusban fut a Toyota Üzleti Napok elnevezésű kampányunk, amelynek keretében márkakereskedéseinkben egyedi ajánlatokat és finanszírozási kondíciókat kínálunk flottapartnereinknek már egyetlen autó vásárlása esetén is. Legalább ilyen jelentős növekedési potenciált jelent számunkra a világ legnépszerűbb autójaként ismert Corolla immáron szintén rendelhető legújabb változata is. A közvetlen értékesítési lehetőségeken túlmutató, márkaarculat formáló szerepe lesz a Toyota talán leginkább várt újdonságának, az innovatív technológia és műszaki megoldások, egyben a jövőbemutató formatervezés csúcsát képviselő vadonatúj C-HR-nek, amelyről talán túlzás nélkül állítható, hogy az eddigi legszebb Toyota, amely valaha megszületett a tervezőasztalon és legördült a gyártósorról. Az új C-HR várakozásaink és az előzetes visszajelzések alapján épp úgy a vásárlók új körét szólítja majd meg a Toyota számára, ahogyan a GT86 sportkupé tette, vagy ahogy reményeink szerint a szintén az év második felében érkező új plugin hibrid Prius teszi majd” – avat be a szakember.

Itt az új Nissan Juke Dynamic Edition

Limitált, különleges kiadást mutatott be a japán gyártó: a Nissan Juke Dynamic Edition megérkezett. A koncepció azoknak szól, akik egy stílusos autóban szeretnék megcsillogtatni személyiségüket.

nissan-juke-dynamic-autoaddikt

A mostantól elérhető Juke Dynamic Edition kétféle – érzéki vörös és gránit fekete – külső fényezéssel, valamint az alapfelszereltséghez tartozó, teljes körű piros személyre szabási csomaggal kapható. A csomagba tartoznak a színben illeszkedő első és hátsó lökhárító díszlécek, az egyedi fényszórógyűrűk, a külső visszapillantó tükrök burkolata, a tetőspoiler, az ajtóküszöb csíkok és a 18 colos könnyűfém keréktárcsák betétei.

A megújulás az utastérben is folytatódik, ahol két új elem is a Juke modellben debütál. A belső tér kényelmét a vezető és az utas oldalán is piros szegéllyel ellátott prémium sportülések emelik még magasabb szintre. A visszapillantó tükrök új piros burkolata az autó jellegzetes megjelenését és könnyedségét erősíti, a szintén élénkpiros színben kialakított középkonzollal, szellőzőnyílásokkal és ajtókárpittal összhangban. A stílus és minőség tökéletes összhangját a piros, hímzett Juke márkajelzéssel díszített fekete padlószőnyegek adják meg.

A Juke Dynamic Edition a modell két legkeresettebb motorjával, az 1,2 literes DIG-T 115 benzines (5,8 l/100 és 130 g/km) és az 1,5 literes dCi 110 dízelmotorral (4,1 l/100 és 107 g/km) kapható.

A Dynamic Edition alapját a magas szintű alapfelszereltséget jelentő, népszerű N-Connecta felszereltségi szint adja. A listán megtalálható a NissanConnect 5,8 hüvelykes érintőképernyős navigációs és szórakoztatórendszer, a DAB digitális rádió és a tolatókamera. A felszereltség részét képezik az elektromosan behajtható visszapillantó tükrök és a Start/Stop gombbal kiegészített intelligens kulcs is.

A választható extrák közé tartoznak a Nissan innovatív Aktív Biztonsági Pajzs csomag elemei, például a 360 fokos parkolókamera, a sávelhagyás-jelzés, a holttérfigyelés és a mozgó tárgyakat észlelő funkció.

A Nissan Juke Dynamic Edition kedvezményes indulóára 5 219 000 Ft.

Már az interneten is vásárolhatunk szlovákiai autópálya-matricát

A hazai autópályákon érvényes helyzethez hasonlóan idén már Szlovákiában is elektronikus autópálya-matrica rendszer működik. Aki északi szomszédunk útjaira készül, annak idén már nem kell megállnia valamelyik töltőállomáson, hogy szlovák autópálya-matricát vegyen. Az úgynevezett e-matrica (eznámka) az interneten keresztül, már indulás előtt, illetve az indulást követően az ingyenes mobilalkalmazás segítségével is megvehető.

autopalya-matrica-szlovakia-autoaddikt

Az elektronikus autópályamatrica- (eznámka) rendszernek köszönhetően Szlovákiában az idei év elejétől egyszerűbb a díjköteles úthálózat használata a személygépkocsik (és 3,5 tonnánál könnyebb járművek) számára. Az e-matricát nem kell a járműre ragasztani, mivel teljes mértékben virtualizált.

Megvásárlásakor mindössze a jármű forgalmi rendszámát és a jármű származási országát kell megadni a rendszerben. Ezen adatok segítségével az adott jármű nyilvántartásba kerül, és – a megvásárolt matrica érvényességétől függően – használhatja a szlovákiai autópályák és gyorsforgalmi utak díjköteles szakaszait. „A gépjárművezetőnek nem kell rendelkeznie az autópálya-matrica befizetését igazoló okirattal – ez kényelmessé teszi a vásárlást, valamint elmarad a matrica felragasztásával, ám elsősorban a lekaparásával járó kellemetlenség; mindez kétségkívül e modern útdíjfizetési rendszer előnye” – mondta Anton Bódis, a szlovákiai elektronikus útdíjfizetési rendszert üzemeltető SkyToll társaság kommunikációs stratégiájáért felelős PR menedzsere. Elmondása szerint a rendszer további előnye, hogy az elektronikus autópálya-matrica így soha nem válik hiánycikké. A vásárlás során az ügyfél nem kockáztatja a hamis autópálya-matrica megvásárlását sem.

Az e-matrica megvásárlásának legpraktikusabb módja a www.eznamka.sk internetes portál vagy az „eznamka“ ingyenesen elérhető mobilalkalmazás használata, iOS vagy Android rendszereken. „A szlovákiai járművezetők egyre inkább előnyben részesítik ezen kényelmesebb vásárlási módokat. Meggyőződésünk, hogy a matrica megvásárlásának kényelmes és jelentősen egyszerűbb módját a külföldi gépjárművezetők is alkalmazzák majd, különösen azok, akik nem járnak rendszeresen Szlovákiában, hanem például csak szabadságukat vagy hosszú hétvégéjüket töltik itt“ – folytatta Anton Bódis. „Amennyiben azonban nem hívei a modern technológiának, a matricát szlovákiai útjuk során az országhatár átlépésekor, a határátkelőhelyeken vagy a hagyományos eladóhelyeken, elsősorban töltőállomásokon elhelyezett önkiszolgáló eszközök segítségével is megvehetik – az utóbbiak pontos jegyzékét, valamint a díjköteles szlovákiai útszakaszok jegyzékét megtalálják a www.eznamka.sk honlapon“ – tette hozzá.

A matricák érvényessége a 2015-ben érvényes időszakokkal azonos. Az árak sem változtak – az éves autópálya-matrica ára továbbra is 50 €, a harminc naposé 14 €, míg a tíznaposé 10 €. „Amennyiben ügyfelünk igénybe szeretné venni a díjköteles úthálózatot, az e-matricát személygépkocsija, ill. 3,5 t feletti járműszerelvények esetén a vontatmány számára is meg kell vásárolnia. Amennyiben nem biztos benne, hogy e-matricája érvényes-e még, illetve, hogy az adott forgalmi rendszámra vonatkozóan már más vásárolt-e autópálya-matricát (pl. más családtag vagy céges autó esetén más alkalmazott), a rendszerben ez nagyon könnyen leellenőrizhető. Autópálya-matricát vásárló ügyfeleinknek azt ajánljuk, hogy a vásárlásról szóló bizonylaton mindenképpen ellenőrizzék le azon jármű forgalmi rendszámának helyességét, amelyre vonatkozóan a matricát vásárolták. Hiba esetén az általános üzletszabályzat értelmében a hibabejelentés és a módosítási kérelem bejelentése csak a matricavásárlást követő 15 perc elteltével lehetséges. Az adatok leellenőrzésével ügyfeleink elkerülik a fölösleges gondokat“- tette hozzá Anton Bódis.

A pályázat kiírásától a díjbeszedésig kevesebb, mint egy év telt el

Szlovákiában az elektronikus autópálya-matricát kevesebb, mint egy év alatt vezették be. 2015 januárjának végén kiadták a rendszer beszállítójára vonatkozó közbeszerzésről szóló előzetes értesítést, majd a közbeszerzést április 2-án ki is írták. A közbeszerzés győztese elektronikus aukcióban a SkyToll lett, az elektronikus autópálya-matricák teljes bevételének 2,78%-ának megfelelő árajánlattal. A szlovák Nemzeti Autópálya társaság és a SkyToll közötti, az autópálya-matricák díjának beszedésére és befizetésének nyilvántartására, valamint a meghatározott útszakaszok használatára vonatkozó szerződés szeptemberben került aláírásra, 67 hónapos időtartamra, további 36 hónapos opcióval. 2015. december 1-től beindult az elektronikus autópálya-matricák előzetes értékesítése, az idei év elejétől a rendszer éles üzemben üzemel.

Varga Zsombor látja el a jövőben a Toyota magyarországi kommunikációs tevékenységét

A Toyota új, dedikált PR vezetővel erősíti magyarországi kommunikációs aktivitását, aki nem más, mint Varga Zsombor.

ford_varga_zsombor

A világ legnépszerűbb autómárkája, a tavalyi évben világszerte mintegy 10,15 millió új autót értékesítő Toyota Európában és így hazánkban is célul tűzte ki a márka piaci pozíciójának és ismertségének további erősítését. Ennek egyik fontos pillére a vállalat kommunikációs aktivitásának növelése, aminek jegyében a jövőben a PR terület is a korábbinál nagyobb hangsúlyt kap. A Toyota magyarországi szervezetében az elmúlt időszakban egyéb feladataik mellett a PR területet is sikerrel vivő Holland Éva és Krajcsovits Sándor PR kommunikációs teendőit ezért egy új, dedikált PR vezető, Varga Zsombor veszi át, aki a jövőben is nagyban támaszkodik majd a vállalaton belül más feladatokat kapó elődei kimagasló munkájára.

A 15 éves autóipari tapasztalattal rendelkező Varga Zsombor a Michelinnél, kommunikációs területen kezdte szakmai pályafutását, majd az értékesítés és stratégia területén látott el a vállalatnál vezetői feladatokat. Ezt követően mintegy hét éven át dolgozott a Fordnál PR és kommunikációs igazgatóként, végül pedig stratégiai területen, európai projekt menedzserként.

„Hihetetlenül inspiráló kihívásként tekintek a lehetőségre, hogy éppen most, egy elképesztően izgalmas időszakban csatlakozhatok a Toyota kiváló szakemberekből álló csapatához” – fogalmaz a hagyományos és közösségi média kommunikáció területén is egyaránt széleskörű tapasztalatokkal rendelkező, korábban több EFFIE arany és Arany Penge díjjal is elismert kampányban közreműködő szakember.

„Hazánkban talán kevesen tudják, hogy a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota nem csupán a világ legnagyobb autógyártója, de egyben az egyetlen is, aki a világ tíz legnépszerűbb autójából hármat is magáénak tudhat: 2015-ben a világelső és itthon is rendkívül népszerű Corolla mellett az EU-ban nem forgalmazott Camry és szintén hazánkban is igen keresett RAV4 is a TOP10-ben végzett. Az innovatív, környezetbarát technológiák, a forradalmi műszaki megoldások, a minőség és megbízhatóság szinonimájaként világszerte kimagasló népszerűségnek örvendő márka előtt ugyanakkor Európában még nagy fejlődési lehetőségek állnak. Folyamatosan érkező új modelljeink letisztult, mégis izgalmas, jövőbe mutató formavilága pedig lehetővé teszi számunkra, hogy egyértelműen megkülönböztessük magunkat a versenytársainktól, az európai és hazai vásárlók új körét megszólítva, a hagyományos márkaértékek megtartása mellett. Ennek kiváló visszaigazolása a Toyota idei első féléves magyarországi teljesítménye is, a márka ugyanis a piaci növekedés üteménél jelentősen nagyobb mértékben tudta növelni értékesítéseit” – avat be Varga Zsombor.

„Az új, izgalmas, emocionálisan is megérintő, inspiráló modellek – elég, ha csak az idei év első felében bemutatott új RAV4-re és Prius-ra, a márkakereskedésekbe a napokban megérkező vadonatúj Hilux-ra és Proace-re, vagy az év talán leginkább várt meglepetésére, a vadonatúj C-HR-re gondolunk – ugyanakkor új kommunikációs stílust, üzeneteket, csatornákat és megoldásokat igényelnek, amelyek épp annyira forradalmiak, mint az előbbiekben felsorolt autók. A Toyota és a Lexus márkák hazai PR kommunikációjáért felelős vezetőként az értékesítés és a marketing területén dolgozó kollégákkal szorosan együttműködve ezen dolgozom majd” – ígéri Varga Zsombor.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi...

0
A Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum újraértelmezi a hétköznapi autózás fogalmát: ötvözi a környezettudatos technológiát a mindennapi használat praktikumaival, mindezt úgy, hogy közben...

TESZTJEINK