Főoldal Blog Oldal: 395

Le Mans: pole pozícióból startol a Ford GT

A Ford Chip Ganassi Racing csapat 68. rajtszámú Ford GT versenyautója pole pozícióból rajtolhat a 2016-os Le Mans 24 órás futam LM GTE Pro géposztályában, mivel a német pilóta, Dirk Müller futotta legjobb (3 óra 51,185 másodperces) időt a szerda éjszakai időmérő edzésen.

ford-gt-lemans-2016-autoaddikt

Mögötte a 69. rajtszámú Ford GT áll majd a rajtrácson, a 67. és 66. rajtszámú Ford GT-k pedig a negyedik, illetve ötödik helyről vághatnak neki a szombati futamnak.

Szerda éjjel a 68. rajtszámú Ford GT ideiglenes pole pozícióból indult az első időmérőn, és az esős idő miatt egyetlen vetélytárs sem tudta felülmúlni az első köridőit a csütörtök esti két időmérő során.

„A csapat minden tagja fáradhatatlanul dolgozott, hogy a Ford GT eljusson erre a szintre” – nyilatkozta Raj Nair, a Ford Motor Company globális termékfejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke és műszaki főmunkatársa. „Persze tudjuk, hogy a legnagyobb kihívás még előttünk áll, és Le Mans-ban nem a sebesség az egyetlen, ami eldönti a futamot. Ám az egész csapat egyetlen célért küzd, ezért hatalmas elkötelezettséggel és szenvedéllyel fogunk versenyezni – hiszen a pályán a Ford minden munkatársának nevében küzdünk majd.”

Müller nagyon boldog, hogy az ő időeredménye lett a legjobb, és hogy a Ford Chip Ganassi Racing pilótái szintén remek startpozíciókat szereztek.

„Pedig az első időmérőn nem voltunk túl szerencsések” – mesélte. „Amikor Joey (Hand) ült a volánnál, besűrűsödött a mezőny, aztán pedig megjelent a vörös zászló. Utána Sébestien (Bourdais) következett, de őt is erősen hátráltatták. Én végül csak az időmérő utolsó 15 percében kerültem sorra, és az autó nagyon jónak tűnt. Engem is hátráltatott a többi autó, de aztán Mike O’Gara (a 68. és 69. rajtszámú autók csapatfőnöke) rám szólt a rádión, hogy ’hé, van még egy köröd, úgyhogy meg tudod csinálni!’ És ez remek körnek bizonyult. Mindenkire nagyon büszke vagyok. Már az is hatalmas megtiszteltetés számunkra, hogy itt lehetünk. Igazi kiváltság, hogy a Ford GT-vel versenyezhetünk, és hogy a Ford Chip Ganassi Racing csapat tagjai lehetünk!”

A Ford GT valóságos tárháza a vállalat legújabb fejlesztéseinek az EcoBoost technológia, az aerodinamika és a tömegcsökkentés területén. Az autót az ultra-takarékos, ikerturbós V6-os EcoBoost blokk hajtja, ami több mint 600 lóerős teljesítményével a Ford legerősebb sorozatgyártású motorja.

A Ford GT a Ford Performance modellkínálatának csúcsterméke, ezért az autó közúti változatának dinamikus bemutatója – stílusos módon – ugyancsak Le Mans-ban lesz. Szombaton 12:20 órakor a Ford legmodernebb és legexkluzívabb modellje is részt vesz a Circuit de la Sarthe versenypályán megrendezett felvonuláson; ez lesz az első alkalom, hogy a világ autórajongói mozgás közben is megcsodálhatják a régóta várt Ford GT-t, még mielőtt a Ford GT versenygépek elfoglalnák helyüket a világ legizgalmasabb futamának rajtjánál.

A Le Mans 24 órás verseny 84. futamának mezőnye szombaton 15:00 órakor rajtol el.

Egyenest a sűrűjébe: a Ford visszatér Le Mans-ba

A Ford egy különleges videóval is emlékezetessé teszi Le Mans-i visszatérését; a film a márka világszerte dolgozó munkatársai számára készült. A video ma reggeli premierjén a Ford Chip Ganassi Racing csapat tagjai is részt vettek. A film üzenete nem csupán az, hogy minden egyes munkatárs fontos szerepet játszik a Ford innovációinak életre keltésében, hanem az is, hogy mindannyian tagjai a Ford népes családjának.

Mexikóban épít gyárat a BMW, a munkálatok megkezdődtek

A San Luis Potosí város külterületén felépülő új létesítményben 2019-től a BMW 3-as sorozat limuzin változatai készülnek majd. Az egymilliárd dolláros beruházásnak köszönhetően a mexikói gyár a BMW Group NAFTA régión belüli növekedésének meghatározó mérföldköve lesz, amely a vállalatcsoport leginnovatívabb üzemeként új fenntarthatósági mércét állít az iparágban.

bmw-gyar-mexiko-autoaddikt

2016. június 16-án, azaz ma megkezdődtek a BMW Group mexikói gyárának építési munkálatai. A San Luis Potosí városban megtartott hivatalos ceremónián Rogelio Garza Garza, a Mexikói Gazdasági Minisztérium ipari és kereskedelmi államtitkára, valamint Dr. Juan Manuel Carreras López, San Luis Potosí állam kormányzója mellett Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja és Milagros Caiña-Andree, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásokért és munkaügyi kapcsolatokért felelős tagja is részt vett.

A BMW Group legújabb gyára, világelső technológiai innovációkkal

„Mexikóban épülő új gyárunkba a BMW Group összes szaktudását és technológiai képességét befektetjük. A 2019-re elkészülő üzem a megannyi innovatív technológia alkalmazásának köszönhetően a termelékenység és a fenntarthatóság terén egyaránt piacvezető lesz. Nagy örömömre szolgál, hogy megkezdődtek a vállalatcsoport új létesítményének építési munkálatai” – fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja, aki szerint a mexikói gyár különleges pozíciót tölt majd be a vállalatcsoport globális termelési hálózatában. Milagros Caiña-Andree, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásokért és munkaügyi kapcsolatokért felelős tagja eközben a BMW Group munkáltatói szerepkörét hangsúlyozta ki az ünnepségen. „Sikerünk elsősorban munkatársaink szakképzettségén, kimagasló szaktudásán és felelősségteljes munkavégzésén múlik, hiszen ők azok, akik előállítják termékeinket. San Luis Potosí városában is egy ilyen erős alapra építkezünk majd. Mint ilyen, kivételesen fontos számunkra, hogy vonzó munkahelyet teremtsünk, ihletet adjunk munkatársainknak, a legkiválóbb eredményre ösztönözzük őket és tovább fejlesszük tehetségüket” – mondta Milagros Caiña-Andree. „A BMW Group államunk rendkívül fontos partnere, aki nagymértékben hozzájárul az iparág régión belüli fejlődéséhez. San Luis Potosí kiváltképp vonzó helyszín a járműgyártók számára, hiszen a szakképzett helyi munkaerő mellett nagyszerű logisztikai adottságokkal és kiváló infrastruktúrával rendelkezik. Készen állunk arra, hogy teljes mellszélességgel az iparág mellé álljunk” – tette hozzá Dr. Juan Manuel Carreras López, San Luis Potosí állam kormányzója.

2019-ben kezdetét veszi a BMW 3-as sorozat limuzin változatainak gyártása

San Luis Potosí városának külterületén a bajor gyártó legnépszerűbb modellsorozata, a BMW 3-as sorozat limuzin változatai készülnek majd. A vállalatcsoport százéves történetének utóbbi több mint negyven évében a legendás BMW 3-as sorozat a márka elsőszámú képviselőjévé érett, amely a dinamikus menetteljesítmény, a páratlan hajtáslánc-hatékonyság és a kimagasló járműtervezés terén egytől egyig autóipari mérceként szolgál.

A San Luis Potosí külterületén felépülő gyár a BMW Group dél-afrikai létesítményének gyártási kapacitását hivatott kiegyensúlyozni, Rosslyn-ban ugyanis a BMW 3-as sorozat helyett az új BMW X3 készül majd a jövőben.

A mexikói gyár termelési folyamatainak beindítását 2019-re tervezi a gyártó, éves szinten mintegy 150 000 autó legyártását irányozva elő. A BMW Group nagyságrendileg egymilliárd dollárt fektet az új üzembe és nem kevesebb, mint 1 500 új munkahelyet teremt. A vállalatcsoport azon döntését, hogy az új létesítmény San Luis Potosí város külterületén épüljön fel, számos kritérium támasztotta alá, így többek között a térség rendkívül széles beszállítói hálózata, a szakképzett helyi munkaerő, valamint a technikai és társadalmi infrastruktúra is.

A mexikói gyár új autóipari mérceként szolgál majd

A BMW Group San Luis Potosí külterületén felépülő új gyára teljes értékű járműgyártó létesítmény lesz, karosszéria-építő részleggel, fényezőműhellyel és összeszerelő részleggel, amelyet innovatív gyártási technológiák és minden részletre kiterjedő fenntarthatósági szabványok jellemeznek. Az új üzem már rendszerbe állításának legelső évében a BMW Group legzöldebb gyártási létesítménye lesz. A megújuló energiaforrások alkalmazásával például a mexikói gyár száz százalékban széndioxid-mentes villamosenergia-felhasználásra lesz képes, a teljes körű működéshez szükséges energia nagy részét ugyanis napelemek termelik majd.

A San Luis Potosí város külterületén felépülő gyár ráadásul rendkívül felelős vízhasználat szerint üzemel majd: a mexikói gyár a BMW Group teljes termelési hálózatának legalacsonyabb vízfogyasztású létesítménye lesz, miközben itt épül a vállalatcsoport első olyan fényezőműhelye is, amely egyáltalán nem termel szennyvizet. A fényezéshez tisztított és újra felhasznált vizet használnak majd.

A BMW Group mindeközben a gyárépítési és felszereltség-tervezési folyamatok során is kizárólag digitális háromdimenziós tervekre támaszkodik: a mérnökök az építkezés mindegyik fázisában digitális formában mutatják be a szükséges információkat, így az egyes helyiségek elhelyezkedését, méretét és a kivitelezés várható időpontját is. A vállalatcsoport most először alkalmaz digitális modellezést a teljes létesítménytervezési folyamat során. A digitalizáció és a háromdimenziós tervezés kettőse valós idejű építkezés-elemzést és költséghatékony módosítási lehetőségeket kínál, miközben folyamatos tervezési biztonságot nyújt a BMW Group számára.

A mexikói gyárban a teljes termelési hálózat tapasztalatai egyesülnek

Minden együtt áll a termelés beindításához: 2015 szeptemberében huszonöt fiatal mechatronikai mérnök kezdte meg felkészülését a mexikói gyárban végzett munkára. Idén a BMW Group a szakképzett helyi munkaerő felkészítését és a kollégák munkafolyamatainak egyeztetését is megkezdi, a mechanikai és a mechatronikai alkatrészeket előállító részlegen egyaránt. Mexikóban a németországi felkészítési modell szerint képzik tovább a dolgozókat.

A San Luis Potosí város külterületén felépülő gyár mindemellett a BMW Group teljes termelési hálózatának tapasztalatait is egyesíti, amelynek alapját elsősorban a müncheni és a spartanburgi létesítmények adják. 2019-ig a vállalatcsoport müncheni gyárában a leendő mexikói létesítmény több mint félezer munkatársát képzik majd tovább. „Jövőbeni munkatársaink felkészítő programjára rendkívül fontos alappillérként tekintünk. Innovatív technológiáival és erőforrás-hatékony gyártási folyamataival a mexikói gyár új nemzetközi mércéket állít majd fel” – fogalmazott Hermann Bohrer, a BMW Group mexikói gyárának vezetője.

A vadonatúj mexikói létesítmény, mint a BMW Group NAFTA régión belüli növekedésének meghatározó mérföldköve

A BMW Group teljes termelési hálózata négy kontinens tizennégy országának harmincegy gyártó- és összeszerelő létesítményéből áll, eme nemzetközi termelési hálózat bővítését pedig a világ megannyi piacán minőségbeli fejlődés és értékesítési javulás követi. Mint ilyen, kimagasló hatékonyságú és rendkívül rugalmas gyártási hálózatának köszönhetően a BMW Group egyenletesen megosztott értékteremtésre és jelenlétre képes Európa, Ázsia és az amerikai kontinens összes piacán. A San Luis Potosí külterületén felépülő mexikói gyár a vállalatcsoport nemzetközi növekedési stratégiájának újabb mérföldkövét alkotja majd. Akárcsak Kanada és az Amerikai Egyesült Államok, úgy Mexikó is a NAFTA régió tagja, aki az Európai Unió tagországaival és a dél-amerikai MERCOSUR országokkal (Argentína, Brazília, Paraguay, Uruguay, Venezuela) is szabadkereskedelmi egyezményt kötött, jelentősen megkönnyítve ezzel az autóexportálást és az alkatrész-beszállítói hálózat hatékony működését.

Észak-Amerika a BMW Group nemzetközi hálózatának egyik legjelentősebb piaca, ahol a vállalatcsoport a 450 000 darabot meghaladó éves járműgyártási mennyiség elérése érdekében 2016 végéig nem kevesebb, mint egymilliárd dollárt fektet be a Spartanburgban működő létesítmény bővítésébe. A BMW X modellcsalád képviselőire specializálódott gyár 2015-ben a BMW Group teljes termelési hálózatának legnagyobb üzemévé lépett elő, mintegy válaszként a BMW X modellekre mutatkozó egyre erősödő nemzetközi keresletre. A vadonatúj BMW X7 modell is Spartanburgban készül majd a jövőben. Spartanburgban és San Luis Potosí város külterületén működő gyár-párosával a BMW Group teljes körű termelési kapacitást hoz létre kulcsfontosságú észak-amerikai piacán.

A BMW Group jelenléte Mexikóban

A BMW Group 1994 óta működtet értékesítési leányvállalatot Mexikóban, ahol 2015-ben a vállalatcsoport összesen 17 475 darab négykerekűje talált gazdára. A 12 170 darab BMW és 5 305 darab MINI modell értékesítése együtt 17 százalékkal szárnyalja túl a 2014-ben regisztrált értéket. A BMW Motorrad ez idő alatt 2 615 darab robogót és motorkerékpárt adott el Mexikóban, amely a 2014-es teljesítmény tükrében 15,2 százalékos értékesítési fejlődésnek felel meg.

A BMW Group 2008-ban nyitotta meg teljes körű értékesítési és beszállítói hálózatát Mexikóban. A vállalatcsoport ettől kezdve szoros kapcsolatot tart fenn mexikói, valamint észak- és közép-amerikai beszállítóival. A BMW Group a tavalyi évben összesen több mint 2,5 milliárd dollár értékben vásárolt mexikói beszállítóitól, amely 18 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. A vállalatcsoport Mexikóban működő teljes körű értékesítési és beszállítói hálózatát rendszerbe állításától kezdve a San Luis Potosí külterületén felépülő gyár látja majd el.

447 autóval segíti a Kia a foci EB-t

A Kia Motors Corporation több száz autót bocsátott az UEFA (Union of European Football Associations, Európai Labdarúgó-szövetség) rendelkezésére, ezzel támogatva a 2016-os labdarúgó Európa-bajnokság (UEFA EURO 2016) lebonyolítását. A június 10-én kezdődött torna hivatalos járműflottájának átadó ünnepségére a franciaországi Saint-Denis stadionban került sor.

kia-foci-eb-2016-autoaddikt

A négyévente megrendezett bajnokság hivatalos támogatójaként a Kia Motors összesen 447 autóból álló flottával gondoskodik a nemzeti válogatottak, a bírók, a rendezők, a küldöttek, valamint a VIP vendégek szállításáról a bajnokság időtartama alatt. A Hyundai-Kia Motors és az UEFA képviseletében több mint nyolcvanan vettek részt a Saint-Denis-ben megrendezett ünnepségen.

Az Európa-bajnokság hivatalos autóipari partnereként a Kia biztosítja a szervező bizottság részére a torna során használt járműveket. A 447 darabból álló flottát olyan modellek alkotják, mint a Sportage, az Optima szedán, a Sorento, a Carens, a Soul, valamint a kizárólag Európában forgalmazott cee’d modellcsalád.

A hivatalos flottán túl a Kia az Európa-bajnokság teljes időtartama alatt, napi 24 órában kínálja asszisztencia szolgáltatását, és különböző szolgáltatásokkal gondoskodik a hivatalos járművek vezetőinek és utasainak biztonságáról és kényelméről.

„A Kia Motors és az UEFA között 2008 óta fennálló együttműködésnek köszönhetően az Európa-bajnokság folyamatosan fejlődhetett, és mára a világ egyik legnagyobb sporteseményévé vált.” – mondta az átadó ünnepségen Guy-Laurent Epstein, az UEFA Events SA marketing igazgatója. „Igazán hálásak vagyunk a Kia Motors támogatásáért. Akárcsak mi, ők is arra törekszenek, hogy a lehető legkiválóbban végezzék munkájukat. Ezt nyilvánvalóvá teszi a rendelkezésünkre bocsátott, kiváló flotta, amely lehetővé teszi számunkra a program zökkenőmentes lebonyolítását, és fokozza mobilitásunkat. Bízunk benne, hogy a Kia Motors és az UEFA Európa-bajnokság közötti együttműködés révén a Kia is növelni tudja eladásait, és tovább erősítheti márkaarculatát.”

„Az UEFA Európa-bajnokság a világ egyik legnagyobb labdarúgó kupája, amelynek eseményeit több millió rajongó követi nyomon.” – mondta Yong-Won (Bryan) Cho, a Kia Motors Corporation külpiaci marketing csoportjának alelnöke. „A Kia összes munkatársát lelkesedéssel tölti el, hogy hozzájárulhat egy olyan, rendkívül népszerű sportesemény megszervezéséhez, amely világszerte közelebb hozza az embereket a márkához, és közvetíti kiváló minőségű gépkocsikat gyártó vállalatunk értékrendjét.”

Az UEFA EURO 2016™ kezdetét megelőzően a Kia egy sor olyan rendezvényt és eseményt hirdetett meg, amelyek arra biztatják a közönséget, hogy a bajnokság során aktívan támogassák kedvenc válogatottjaikat.

A KIA valóra váltja az álmot: magyar kisfiú adhatja át a hivatalos meccslabdát a mai válogatott meccsen

A Kia Motors a labdarúgó-Eb hivatalos támogatójaként 2016 tavaszán írt ki pályázatot 10 és 14 év közötti gyerekeknek. A pályázat nyertesei az Eb mérkőzésein vihetik pályára, és adhatják át a mérkőzések hivatalos labdáját. Több száz magyar pályázó közül választottuk ki a fiatalt, aki a mai Ausztria-Magyarország mérkőzésen ebben a szerencsében részesülhet.

A nyertes Bunevácz Bence, 13 éves kaposvári focista, a Bene Ferenc Labdarúgó Akadémia ifjú reménysége. Bence 6 éves kora óta focizik, ötszörös diákolimpiai megyei bajnok, egyesületi csapatával számtalan tornát nyert, ötször legjobb játékos, hatszor gólkirály lett. Álma, hogy tagja lehessen a magyar fociválogatottnak, és világszinten is ismert játékossá váljon.

A Hyundai a szurkolókat ünnepli

A Hyundai, a 2016-os Európa-bajnokság szponzora szerint a futball iránti rajongás motorja, az igazi szurkoló. Pontosan ezért az EB-re készült kampányukban őket helyezik a középpontba, fiatalokat és időseket egyaránt.

hyundai-the-wait-autoaddikt

A 2016-os labdarúgó Európa Bajnokságot beharangozó online videójukat már több mint 33 millióan látták YouTube-on. Az új kampányfilm – melynek címe „A várakozás” – június 1-jétől július 10-éig fog futni.

A videó egy kislányról és egy igazi törzsszurkolóról szól, akik épp egy meccsre sietnek egy-egy Hyundai autóban. De sajnos dugóba kerülnek, így lecsúsznak a kezdésről. Legalábbis azt hiszik, azonban a futballsztárok, mint Ronaldo, késleltetik a kezdést, amíg meg nem érkeznek. Hiszen a meccs azért van, hogy az elhivatott szurkolók, a szuper drukkerek mind élvezhessék.

https://youtu.be/GBuPeSTfBpI

Az Eb alatt a Hyundai Digitális Drukkerpark is egy, a szuper drukkereket megcélzó gócpont lesz, ahol bevonó aktivitásokkal várják a legnagyobb fanokat. Friss híreket olvashatnak a látogatók, illetve játszhatnak is, mellyel egy Hyundai i20 autót lehet nyerni június 1-je és július 10-e között. Az EB-szezon alatt a Hyundai 350 autót biztosít az UEFA-csapatnak, hogy megkönnyítse a képviselők, játékvezetők, újságírók, biztonsági szakemberek és a VIP-vendégek közlekedését a helyszínek között.  Valamint 12 csapatbusszal is támogatja az eseményt, így a játékosok zökkenőmentesen eljuthatnak a meccsek helyszíneire.

Ford GT LEGO kockákból: Le Mans újabb meglepetést tartogat!

3 hét, 40 ezer építőelem és végtelen mennyiségű türelem – ezekre volt szükség ahhoz, hogy LEGO kockákból is megalkossák a Ford GT versenyautó mását, aminek eredetije a Le Mans 24 órás futamon áll rajthoz.

lego-ford-gt-le-mans-autoaddikt-2

Az 1:3 arányban elkészített LEGO-változatot a franciaországi Circuit de la Sarthe versenypályán állítja ki a Ford június 18-19-én, mellette pedig a klasszikus Ford GT40 makettje is látható lesz – annak emlékére, hogy 50 évvel ezelőtt a márka ezzel a versenygéppel mindhárom dobogós helyet megszerezte az immár legendává vált futamon.

A LEGO Ford GT versenyautót a 66-os rajtszám díszíti, és még az olyan részleteiben is tökéletesen megegyezik a valódi autóval, mint a piros külső visszapillantó tükrök vagy a szélvédő felső részének árnyékoló sávja.

A Ford GT Le Mans-ban

2016-ban a Ford Chip Ganassi Racing csapat két Ford GT-vel nevez be a FIA Hosszútávú Világbajnokságra, két további autó pedig az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokság futamain áll rajthoz.

Le Mans-ban mind a négy autó versenybe száll, hogy 200.000 néző szeme láttára küzdjenek meg a győzelemért. A két WEC Ford GT továbbra is eddigi, 66-os és 67-es rajtszámával fut Le Mans-ban, a két IMSA-autó pedig új rajtszámokat kap (68. és 69.), hogy ezzel is tisztelegjenek a Ford 1966-os, 1967-es, 1968-as és 1969-es Le Mans-i győzelmei előtt.

Mi is az a Le Mans 24 órás futam?

A Le Mans 24 órás futam a világ leghosszabb ideje, azaz 1923 óta rendszeresen megrendezett hosszú távú versenye. 2012-től a Le Mans 24 órás futam a FIA Hosszútávú Világbajnokság része, és az idei futam immár harmadszor szerepel a világhírű versenysorozat naptárában.

lego-ford-gt-le-mans-autoaddikt-1

A valósághű LEGO GT modell és az eredeti ’66-os fekete Ford GT40 LEGO modell változata ugyancsak megtekinthető lesz Goodwoodban a Festival of Speed-en, a Ford standon június 23 és 26 között.

Szélsőséges körülmények közt teszteli a Nissan crossovereit

A legtöbben nem tennénk az autónkat egy mosogatógépbe, de a Nissan pontosan ezt csinálja minden új modelljével a bevezetés előtt. Persze egy igazi Qashqai nem férne be egy aprócska konyhai készülékbe, ezért a Nissan európai műszaki központjában felépítettek egy nagyobb verziót, melybe egy egész autó belefér.

nissan-crossover-teszteles-autoaddikt

A tesztelés során több ezer liter vizet fecskendeznek az autók külsejére minden szögből, majd érintéses teszteléssel ellenőrzik, hogy a vízzáró szigetelés a lehető legjobb minőségű. Az érthető okokból monszuntesztnek is nevezett próbát a Nissan széles termékpalettáján megtalálható minden személyautó- és furgonmodell fejlesztése során többször is elvégzik a prototípusokon.

A teszt első fázisában 24 000 liter vizet öntenek az autóra. A legintenzívebb szakaszban mindössze 15 perc alatt több mint 1000 liter víz hullik az autóra – ez egy méter csapadéknak felel meg.

A Nissan csúcstechnológiákat felvonultató cranfieldi központjában dolgozó mérnökök könnyedén megoldhatták volna, hogy a teszt teljesen automatizált legyen. A szigorú fejlesztési program és a természetben előforduló szélsőséges időjárási körülmények által támasztott elvárások miatt azonban az automatikus tesztelés nem lehet elég alapos. A teszt során a Nissan technikusai olyan speciális, nagy nyomású mosókkal teszik próbára az autók tömítéseit, amelyek akár 150 bar nyomású vízsugarat is képesek előállítani. Ezek jóval erősebbek, mint a legtöbb háztartási berendezés, melyek jellemzően csak legfeljebb 110 bar nyomással működnek.

Carl Sandy egyike a Nissan azon mérnökeinek, akik összeállították a szigorú tesztelési eljárást. Carl a következőket mondta el: „A csapat egyik tagja az autóban ül egy nagy felbontású endoszkóppal, amellyel belát a panelek közé, és a legapróbb vízcseppeket is észreveszi, ha a tömítések nem zárnak tökéletesen.” Carl csapata igen alaposan dolgozik, ezért teljesen szétszedik az autó utasterét, hogy meggyőződhessenek róla: egy csepp víz sem jutott be.

A teljes program – a monszunteszt és a nagynyomású vízsugarakkal végzett próba – során több mint 30 000 liter vizet használnak fel. Ez több mint 2000-szer annyi, mint amennyit egy átlagos háztartási mosogatógép felhasznál egy mosási ciklus során.

Ilyen hatalmas mennyiségű víz felhasználása első hallásra pazarlásnak tűnhet, azonban egy csepp sem megy veszendőbe. A felhasznált vizet megszűrik, majd visszaszivattyúzzák egy hatalmas tartályba, mely csak arra vár, hogy egy újabb autó gördüljön be a mosókamrába. A víz újrahasznosítását a Nissan ugyanolyan fontosnak tartja, mint hogy az ügyfeleit megóvja az autó beázásától.

A Nissan tesztelési eljárása nemcsak a viszonylag mérsékelt nyugat-európai éghajlat és utak által támasztott kihívásokhoz elegendő, hanem elég szigorú ahhoz is, hogy a szélsőségesebb környezetekre is felkészítse az új modelleket.

Carl a következőket is hozzátette: „A szigorú tesztelés azért nagyon fontos, mert az autóknak minden piacon más és más elvárásoknak kell megfelelnie. Oroszországban például magasabb nyomású mosókat használnak a sárosabb utak miatt. A tesztelési szabványok folyamatos fejlesztésével gondoskodunk arról, hogy autóink megállják a helyüket az Európában előforduló legkeményebb kihívások közepette is.”

[TESZT] BMW 730d xDrive – az autógyártás jelenlegi csúcsa: tökéletes techdemó

Hol tart ma az autógyártás? Melyek a leginkább hasznos, jól értékelhető innovatív kiegészítő opciók? Ha egy felextrázott BMW 730d xDrive modellt vezetünk, máris tudni fogjuk a választ, úgy, hogy onnantól kezdve a képzeletbeli léc pozíciója igen magasra lesz definiálva.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-001

Luxus, prémium: az autóipar felsőkategóriás szegmense alapvetően mindig arról szólt, hogy a már meglévő, jól bevált és megszokott formátumok, egységek hogyan fokozhatók és járathatók csúcsra. Nem titkoltan a konkurenciaharc is minden esetben előtérbe került és kerül a mai napig is, hiszen jó dolog az, ha van mire rálicitálni, vagy bizonyítani, hogy igenis van más megközelítésű profil. Ami lehet, hogy kismilliószor többet nyújt, mint az addigi elképzelés a csúcstechnológia fogalmáról jelen esetben.

A BMW 730d xDrive tesztautónk pontosan megfelelt a fentieknek. Se több, se kevesebb, mint amilyennek látnik-érezni szerettük volna, talán túlmutatva a hétköznapiság luxus-igényein; azzal együtt, hogy a formavilág jól célozza a konzervatívizmust és a jéghideg eleganciára épülő frázisokat. Nincs semmi túlgondolva, fotós szakzsargonnal élve semmi túlexponálás, csak a lényegre törő egésze annak, amit a 7-es szériának jelentenie kell a köztudatban.

G11-es kódnévre hallgat a nóvum, így a legfrissebb szériás 7-es is, esetünkben a BMW 730d xDrive. Természetesen van L, azaz hosszított kivitel, ez a G12, de ez még így is bőségesen elegendő az a méret- és helykínálat, amelyet megkapunk alaphangon. A jövőre negyvenedik életévébe lépő prémium 7-es sorozat tavaly kapta meg a legfrissebb ráncfelvarrását, így ténylegesen sikerült feljavítani és optimalizálni azokat a megjelenésbéli különségeket, amelyeket a G11/12 hordoz. A hossz 2.6 centiméterrel növekedett az elődéhez képest, az orr-rész kecsesebb vonalvezetéssel büszkélkedhet, az opciós, ám a tesztautó konfigjában is szereplő lézerfényszórók keskenyebbre húzott lámpatestekben terpeszkedtek, a vesék ugyanakkor hangsúlyosabb formát kaptak. Az alsó traktusra helyezett LED ködfények L alakzatú feles krómkeretet kaptak, hangsúlyozva a prémiumkategóriát – bár nem nagyon szükséges amúgy sem rávilágítani egy 7-es BMW esetében. Ha mattfekete, szimpla felületeket kapnánk, akkor is egyöntetűen lehetne véleményezni: autó a felső tízezerből, a felső tízezernek.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-004

Igazán konzervatív megközelítésben vett formavilág

Imént említettük a veséket. A BMW 730d xDrive esetében a lamellák alaphelyzetben zártak, azonban sebesség- és hőmérsékletfüggően nyitnak, adott szituációhoz mérten keringetik a levegőt. Ha alaposabban megvizsgéljuk a kiépítést, nyomban rátalálunk a rejtett kamerák optikáira, ezek az előttünk lévő és az oldalirányban felfedezhető veszélyforrásokra figyelmeztetnek menet közben.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-002Igazán limuzinos az összkép oldalról nézve. A BMW 730d xDrive klasszikus, félreismerhetetlen formaisága lenyűgöző, lehet rá mondani, hogy konzervatív – teljesen helytálló. Ugyanis a már jól bevált, többszörösen is bizonyított receptúra alapján jártak el ismét a bajor tervezőmérnökök: hátrafelé csapott tetővonallal, hangsúlyos motorháztető- és csomagtér egységgel domborít a G11, szigoróan körbekrómozva az oldalablakok framejeinél; a keskenyre húzott oldaltükrök megkapták az elmaradhatatlan irányjelző csíkokat, illetve a küszöb felett is láthatunk egy-egy krómberakást. S persze beölőt is az A oszlop alatt, a sárvédőlemezen: nem csak optikai sallang, tényleges hatással van az első futómű fékrendszerének hűtésére.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-003Hátulról akár 5-ösnek is nézhetjük a BMW 730d xDrive-ot, ugyanis nagy a hasonlóság a felületek kiképzése terén. Valaki egyszer hozzáfűzte egy 7-es kapcsán, hogy tulajdonképp az 5-ös széria lényegében azonos a 7-essel, mindössze annyi a tényleges különbség, hogy ha sokat utaztatunk a hátsó üléseken, akkor józanabb a 7-es mellett dönteni a nagyobb tengelytáv végett.

Nos, valamennyire ez igaz is, bár jónéhány különbség akad, ami alapvetően a helykínálatban mutatkozik meg valójában, ahogy írtuk is pár sorral előrébb. Mindenesetre a BMW 730d xDrive far-része szintén összetéveszthetetlen, jellemző a hátsó lámpatesteket összekötő krómcsík, a nagy, öblös, 511 literes csomagtér fedele, illetve a dupla ezüstös árnyalatot kapott kipufogóvégek.

Van tovább?

Makulátlan belteret kapunk a BMW 730d xDrive esetében. Tulajdonképp nincs is olyan pont, amibe bele lehetne kötni, minek is, hiszen úgyis rácáfolna millió egy másik pozitívum. Hangsúlyozzuk: a BMW 7-es szériája jelenleg az abszolút etalon, kiváltképp, ha az enteriőrt, illetve a menettulajdonságokat és kezelhetőséget nézzük. Állítjuk mindezt úgy, hogy az eddigi több száz autótesztünk negírása során rendkívül sok tapasztalatot gyűjtöttünk más márkák hasonló kategóriába sorolható modelljeiről – így megvan a tényleges összehasonlítási alap.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-012

Bár a BMW 730d xDrive alaphangon is rengeteg extrát tartalmaz, azért ne feledjük, hogy a konfigurálhatóság teteje már-már a csillagos ég. Mindezt úgy, hogy az alap beléő szint is már közelít a 30 milliós vételárhoz, a tesztre befogott 730d árazása viszont túl is lépte annak rendje s módja szerint a bűvös 40 miliós álomhatárt. Mindennel együtt, a közel 2 millió forintot kóstáló M Packettel értve.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-014

A BMW 730d xDrive ülései kifogástalanok, rengeteg beállítási lehetőséggel messzemenően testre szabhatók, a comb- és gerinctámasz megléte nem is kérdés, a szellőztetés-fűtés funkció is remekbeszabottan foganatosítható menet közben, vagy akár álló helyzetben is. Az ergonómia tehát nagybetűs konkrétan, nincs olyan testalkattal rendelkező utas, aki ne találná meg a megfelelő üléspozíciót. Ha pedig hozzávesszük, hogy az ülések masszázsfunkcióval is fel lettek vértezve, teljes lehet az örömmámor, ráadásul az utastér csúcsra járatását parfümionizációs keringetéssel is fokozhatjuk (az importőr mellékelt is ehhez illat-sample csomagot).

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-015

Csúcsra húzott komfortérzet

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-017Még hátul is, hiszen az ülő- és hátlapok itt is állíthatók, igaz, a középre helyezett könyöklő egy teljes ülőfelületet elvesz a férőhely rovására. A könyöklőbe a Samsung által jegyzett 7 col képátlós kapacitív érintőkijelzős táblagép került, ez rögzített, viszont könnyedén kiemelhető a tartóból. Innen elérhetjük a BMW 730d xDrive szinte összes olyan funkcióját, amellyel befolyásolhatjuk a komfortfaktort, illetve egyéb beállításokat is végezhetünk.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-021

A BMW 7-es szériájában debütált először a kijelzős indítókulcs, a Display Key. Ez a világelső megoldás kifejezetten praktikus, ugyanis a kulcs LCD kijelzőjén keresztül távolról is figyelemmel kísérhetjük az autó státuszát, ellenőrizhetjük a beállításokat, valamint azt, hogy biztonságban tudhatjuk-e a rendszert, zárva vannak-e az ajtók, mekkora a hatótáv, és a többi. Mindezek mellett beállíthatjuk az indulás időpontját, az utasteret temperálhatjuk, valamint az automatikus beparkolást is kezdeményezhetjük innen.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-008

Akinek nem lenne elég e számos kényelmi funkció, ne csüggedjen, kimeríthetetlen a lehetőségek tárháza. A 7-es BMW-ben debütált például a szintén világelső 3D gesztúra-vezérlés is, melynek lényege, hogy a sofőr különféle kézmozdulatokkal is állíthatja a hangrendszer illetve a csatlakoztatott okostelefon különböző funkcióit.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-016Mi kell még a komforthoz? Természetesen a finomra hangolt, kifogástalannak mondható felfüggesztés. Ebben sem szenved hiányt a BMW 730d xDrive, ugyanis az elöl dupla keresztlengőkaros, hárul multilink futómű kifogástalanul teljesít: szinte nincs olyan úthiba (kisebb és közepes), amelyen ne haladnánk át észrevétlenül, az 1.7 tonnás, az elődéhez képest csökkentett önsúly elenyészőnek tűnik – ez igaz a menetdinamikára is, de erről majd lejjebb részletesen. A tesztautóba beépítésre került a vezetést még inkább megkönnyítő, szintén opciós elektromechanikus kanyarstabilizátor és változó áttételű kormánymű is, általuk az autó irányíthatósága hihetetlenül közvetlenné válik, minden a sofőr keze alá dolgozik.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-019

Így a manőverezés is gyerekjáték, szűk és keskeny parkolóházakban ideális és hathatós a parkolás. Ehhez is nagy segítséget nyújt a 3D kamerarendszer, mely révén az infotainment kijelzőjén szinte minden szemszögből kitűnően kísérhető végig a BMW 730d xDrive-ot körülvevő környezet. Az optikák ugyan nagylátószöggel dolgoznak, ennek ellenére nincs halszem-effektus, ami ugye zavaró lehet a tényleges távolságok felismerésében.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-010

Számos utasbiztonsági- és sofőrsegédrendszerrel halmozták el az új BMW 730d xDrive modellt. A tempomat például ki lett egészítve olyan sebességtartó automatikával, mely segítségével nagyobb dugókban megoldható úgy az araszolás, hogy a vezetőnek szinte egyszer sem kell közbelépnie, a fékezések aprók, de hatékonyak, ügyelve a mindenkori legoptimáélisabb távolságtartásra.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-006

30d erőforrással is igazán uralja a helyzetet

Ahogyan látszik is, a tesztelt BMW 730d xDrive a jelen esetben legkisebb választható 30d erőforrással érkezett.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-022

A sorhatos, 2993 köbcentiméteres, 4000-es percenkénti fordulatszámon 265 lóerőt leadó turbótöltött aggregát agilitása kitűnő, a 620 Newtonméteres csúcsonyomaték 2000-es percenkénti fordulatszámtól érkezik, így az erőtartalékokkal sincs hiány. Négy felnőtt személlyel a nulláról százra sprint kereken 6 másodperc alatt volt kivitelezhető Sport módozatban, a társított 8 fokozatú ZF automata ismét szuperlatívuszokban bírt teljesíteni – ennél jobb automata jelenleg nem létezik a piacon ebben a katehgóriában. A BMW 730d xDrive gázreakciói közvetlenek, nincs késleltetés, az összkerekes xDrive hajtáslánc azonnal készenlétbe vágja magát, ha a gázpedálra lépünk.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-013

A hangszigetelés is teljesen jó, igaz, az előző szériához képest csak minimális előrelépés történt – alapvetően nincs is nagyon hová előrelépni, hiszen az utaskabin felhajtott ablakok melletti zajszintje közel egyenlő a nullával, még bőven 100 kilométer/óra felett járva is.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-011

Ha Eco Pro-ba kapcsolunk, a menetdinamika ugyan kicsit visszafogottabb lesz, viszont az üzemanyag-felhasználás is barátságosabbá válik. Vegyes felhasználással sikerült egy masszív 6 liter környéki átlagot betájolni, ami lenyűgöző, országúton 4.1, míg városban 6.5 litert rögzítettünk 100 kilométerre átlagolva. A BMW 730d xDrive-hoz 78 literes üzemanyagot társítottak, így visszafogottabb vezetéssel akár 1000 kilométer fölé is kitolhatjuk a tényleges hatótávot.

bmw-730d-xdrive-teszt-autoaddikt-005

2016 BMW 730d xDrive specifikációk

Motor

Motortípus: soros turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 2993 cm³

Maximális teljesítmény: 265 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 620 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 5098 mm

Szélesség: 1902 mm

Magasság: 1478 mm

Tengelytáv: 3070 mm

Első gumik mérete: 245/50 R18

Hátsó gumik mérete: 245/50 R18

Tömeg, üresen: 1770 kg

Megengedett össztömeg: 2540 kg

Csomagtartó mérete: 511 liter

Üzemanyagtartály mérete: 78 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.8 s (gyári), 5.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.5 l/100 km

Országúti: 4.1 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.7 l/100km

Országúti: 4.3 l/100km

Vegyes: 4.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 127 g/km

Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.

Hyundai Motorsport WRC-diadal Szardínián

A Hyundai Motorsport az FIA rali világbajnokság (WRC) 2016-os évadában megszerezte második győzelmét, miután Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul uralták a Rally Italia Sardegna mezőnyét.

hyundai-motorsport-2016-wrc-autoaddikt

Neuville egész hétvégén kiemelkedő formában autózott, majd az utolsó reggelen még tovább tudta növelni előnyét a Volkswagen Motorsport pilótájával, Jari-Matti Latvalával szemben, így végül 24,8 másodperccel megnyerte a ralit.

Ezzel idén immár másodszor állhatott a dobogó legfelső fokára az új generációs i20 WRC, ami összességében már három győzelmet hozott a csapat számára (a 2014-es Német rali, valamint az idén áprilisi Argentin rali után.)

Dani Sordo és Marc Martí problémamentesen autóztak az utolsó négy szakaszon vasárnap, és ezzel sorban negyedik alkalommal végeztek a negyedik helyen. Ez összesen 12 pontot jelentett a Hyundai Motorsport számára. Kevin Abbring és Seb Marshall eközben ugyancsak remek formában autózva másodikként zárták a Power Stage-et, és ezzel megszerezték első WRC pontjaikat.

Neuville (20. számú új generációs i20 WRC) győzelme az összehangolt csapatmunkának köszönhető; a versenyző a 2014-es Német-rali után másodszor állhatott a dobogó csúcsára. Ezzel pályafutásának eddigi legkiválóbb teljesítményét tudhatja maga mögött; a hétvégén összesen kilenc szakaszgyőzelmet ért el, és a pénteki hetedik szuper speciál óta folyamatosan vezeti a mezőnyt.

„Micsoda fantasztikus hétvége!” – mondta Neuville. „Nagyszerű dolgok történnek, ha megdolgozunk érte. Határozottan csodálatos érzés, hogy ezzel a nagyszerű csapattal osztozhatunk a győzelmen. Voltak nehezebb pillanataink, mint Portugáliában, de összefogtunk, és a kemény munka mostanra meghozta a gyümölcsét, igazán különleges eredmény ez. Az új generációs i20 WRC rendkívül jól teljesített a hétvégén. Élvezetesen vezethető volt, kényelmesen éreztük magunkat. A ma reggeli, utolsó szakaszokra már kisebb volt rajtunk a nyomás, így nem kellett másra ügyelnünk, mint hogy biztonságban végigjussunk a célig. Mindent megtettünk, ami szükséges volt, így most második WRC győzelmünket ünnepelhetjük. Bízunk benne, hogy ez az eredmény ugródeszkaként szolgál majd a szezon hátralévő részére; az önbizalmunknak mindenesetre jót tett!”

Sordo (4. számú új generációs i20 WRC) következetesen állandó, tudatos teljesítményének köszönhetően Szardínián is folytathatta negyedik helyes szériáját. Ezzel a WRC egyéni világbajnokságban a jelenlegi állás szerint 68 pontja van, és ezzel előrelépett a második helyre. A hétvégén megszerzett 12 pontja révén a Hyundai Shell World Rally Team még inkább megszilárdította a konstruktőri világbajnokságban elfoglalt második helyét.

„Tudtuk, hogy ezen a ralin állandó teljesítményre lesz szükség, ezért pontosan erre törekedtünk” – mondta Sordo. „Nem volt persze könnyű. Egyes szakaszok kifejezetten trükkösek voltak, keskenyek és csúszósak, ami nem igazából fekszik nekem. A ma reggeli szakaszokon nem volt más célunk, mint elkerülni a bajt, és nem hibázni. Szerintem a hétvégén magunkból is, az autóból is kihoztuk a maximumot. Újabb negyedik helyezést értünk el, ám ezzel előreléptünk az összesített második helyre a bajnokságban, ami fantasztikus dolog. Gratulálok Thierry-nek és Nicolas-nak a győzelmükhöz, megérdemelten nyertek, diadaluk az egész csapat hangulatát feldobta.”

Abbring (10. számú Hyundai i20 WRC) számára is bőségesen akadtak pozitív élmények Szardínia szigetén. Szombaton reggel megszerezte első WRC szakaszgyőzelmét, a délutáni etapon kettős győzelemhez segítette a csapatot, majd a mai Power Stage-en elsőként végezve elsőként kapott WRC bajnoki pontokat.

„Remek volt számunkra az utolsó nap, és milyen csodás, hogy a Power Stage-en megszerezhettem legelső WRC pontjaimat” – mondta Abbring. „Szerettük volna egy kicsit megpörgetni a dolgokat, mert a hétvége során egyre magabiztosabbá váltunk az autóval. Út közben akadtak nehézségeink, de végső soron ez is a tanulási folyamat része, és a történtek eredményeként megerősödve zártuk a hétvégét. Keményen dolgoztunk, hogy rátaláljunk saját ritmusunkra, igazán élveztem az utolsó szakaszt. Szerintem a jövőben remekül fogjuk tudni használni ezt a beállítást. A csapat egésze pozitív hétvégét zárt, az pedig, hogy Thierry-t és Nicolas-t a dobogó csúcsán láthattuk, igazán különleges élmény volt. Bebizonyosodott, hogy mire képes a csapatmunka és az egyéni erőfeszítés; pontosan ezért olyan nagy öröm számomra, hogy a Hyundai Motorsport tagja lehetek. Alig várom, hogy később ismét WRC szakaszokon versenyezhessek.”

A Hyundai Motorsport az idei évadban hat versenyből ötször állhatott fel a dobogóra, ebből kétszer elsőként, így a 2016-os már most a csapat legsikeresebb szezonjának számít, pedig még félúton sem járunk.

„Thierry és Nicolas teljes mértékben megérdemelték a győzelmet” – mondta Michel Nandan csapatfőnök. „Ez az eredmény az egész csapatot felvillanyozza. Volt néhány keményebb szakasz, ám kitartottunk, és keményen küzdve, együttes erővel, csapatként összefogva mindent megoldottunk. Ez az eredmény megmutatta, mire képes a kemény munka és a határozottság. Az idei évadban már kétszer is győzelmet aratott az új generációs i20 WRC, és képesek voltunk felállni Portugália után, pont az eredeti tervek szerint. Dani ismét okosan versenyzett a hétvégén, és ezzel előrelépett a második helyre az egyéni világbajnokságban, remek munka! Kevin szintén újfent megmutatta, hogy micsoda izgalmas fiatal tehetség: erősen küzdött a Power Stage-en, és megszerezte legelső WRC pontjait. Még mindig sok munka vár ránk, ám lelkesebbek vagyunk, mint valaha, hogy folytassunk eddigi legsikeresebb WRC évadunkat. Lengyelországban új kihívások várnak ránk, ám felkészültünk rájuk. Egyelőre azonban az egész csapat megünnepli a győzelmet.”

A FIA WRC hetedik futamára, a Lengyel ralira június 30. és július 3. között kerül sor; ez a rali jelenti a 2016. évi világbajnokság félidejét.

A verseny hivatalos végeredménye

  1. T. Neuville / N. Gilsoul (új generációs Hyundai i20 WRC) 3:35:25.8
  2. J. M. Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +24.8
  3. S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +1:37.8
  4. D. Sordo / M. Marti (új generációs Hyundai i20 WRC) +2:54.0
  5. O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +5:26.4
  6. E. Camilli / B. Veillas (Ford Fiesta RS WRC) +5:59.8
  7. H. Solberg / I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +6:22.2
  8. T. Suninen / M. Markkula (Škoda Fabia R5) +8:57.4
  9. J. Kopecky / P. Dresler (Škoda Fabia R5) +9:47.0
  10. K. Kruuda / M. Jarveoja (For Fiesta R5) +13:28.5

  1.  K. Abbring / S. Marshall (Hyundai i20 WRC) +23:40.6

2016 Az FIA rali egyéni világbajnokság állása

  1. Ogier 132 pont / D. Sordo 68 / A. Mikkelsen 67 /  M. Østberg 58 / H. Paddon 57 / J. M. Latvala 56  T. Neuville 48 / O. Tanak 34 / K. Meeke 26 / E. Camilli  22 / H. Solberg 14 / S. Lefebvre 10 / M. Prokop 10 / T. Suninen 7 / E. Evans 6 / M. Ligato 6 / C. Breen 4 / L. Bertelli 4 / E. Lappi 2 / P. Tidemand 2 / K. Abbring 2 / J. Kopecky 2 / N. Fuchs 2 / A. Kremer 1 / V. Gorban 1 / K. Kruuda 1

2016 Az FIA rali konstruktőri világbajnokság állása

Volkswagen Motorsport  178 pont / Hyundai Motorsport 108 / M-Sport World Rally Team 90  / Hyundai Motorsport N 78 / Volkswagen Motorsport II 74 / DMACK World Rally Team 40 / Jipocar Czech National Team 18 / Yazeed Racing 5

A Honda Civic Type R újabb 5 legendás európai versenypályán bizonyított

Az utcai versenyautóként aposztrofált Honda Civic Type R körbejárta Európát, és öt versenypályán döntötte meg avagy állította fel a leggyorsabb elsőkerék-hajtású autó köridejét.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-013

A sorozatot a 2014-es siker inspirálta, mikor is a Honda Civic Type R minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású autó által futott körét teljesítette a Nürburgring Nordschleifén.

Elsőként egy esős, áprilisi napon, Silverstone-ban állt rajthoz a modell, hogy a Brit GP otthonában mutassa meg mire képes. Volánjánál Matt Neal, a Brit Túraautó-bajnokság háromszoros bajnoka foglalt helyet, aki 2 perc 44,45 másodperc alatt ért körbe a legendás aszfaltcsíkon. Ez az időjárási viszonyokat figyelembe véve remek időnek számít, Matt Neal és csapata azonban nem volt elégedett, s a hó végén visszatért, hogy szárazon is meghódítsa a pályát. Ezúttal 2 perc 31,85 másodpercet értek el, így minden korábbi fronthajtású időeredményt megdöntöttek.

Ezt követően a belga Spa-Francorchamps kanyarjait hódította meg a Civic Type R, a kormányt pedig a Honda Racing újonca, Rob Huff forgatta sikeresen. A május eleji megmérettetésen elképesztő, 2 perc 56,91 másodperces időt futott a brit pilóta.

Innen Olaszországba, pontosabban Monzába vezetett az út, ahol Michelisz Norbert villanthatta meg tehetségét – honfitársunk 2 perc 15,16 másodperc alatt kergette végig a Honda Civic Type R-t a történelmi parabolikán.

A stafétát Tiago Monteiro vette volna át, hogy hazai pályán, Estorilban bizonyítsa a Civic Type R képességeit, de a WTCC német futamán balesetet szenvedett. Helyére a portugál versenyző, Bruno Correia érkezett, akit többek között a WTCC biztonsági autójának vezetőjeként is ismerhetünk. Az ifjú tehetség csupán egy napot ment a Civic Type R-rel, ez azonban nem zavarta a rekorddöntésben – 2 perc 4,03 másodperc alatt jutott el a rajttól a célig.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-001

A végállomás nem más, mint Magyarország volt, hazánkba június 6-án érkezett a Honda csapata. Itt természetesen megint Michelisz Norbert jutott szerephez, már csak azért is, mert 2015-ben, a Zengő Motorsport színeiben már győzedelmeskedett a Hungaroringen. Norbi két napot töltött el Mogyoródon, s addig nyüstölte a Type R-t, míg sikerült 2 perc 10,85 másodperc alatt körbeérnie, egyúttal beállítania az ötödik kiemelkedő időeredményt.

Philip Ross, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „Ez a különleges rekordsorozat végleg bebiztosította a Honda Civic Type R pozícióját a teljesítményorientált elsőkerék-hajtású modellek kategóriájában. A tervezőcsapat tagjai és versenyzőink remek munkát végeztek, hála nekik a Civic Type R valóban nem más, mint egy utcai versenyautó”.

A Honda Civic Type R

A Civic Type R tavalyi bemutatkozása egy új, teljesítményorientált korszak kezdetét jelezte a Hondánál, ezt bizonyítja, hogy különleges képességei a Civic-paletta többi tagjánál is felfedezhetők.

A típus a Honda következő generációs modelljeinek első hullámával érkezett, s akárcsak az új NSX, egyértelműen mutatja, hogy a márka továbbra is élen jár a technikai fejlesztésekben.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-002

A Honda Civic Type R a világon elsőként kapta meg a Honda kétliteres VTEC TURBO motorját, s olyan műszaki csemegék emelik még magasabb szintre, mint az agresszív, funkcionális, fénydiódás világítás és a különleges, vadonatúj futómű-konstrukció. Fejlett mivoltából fakadóan páratlan vezetési élményt nyújt, úgy a versenypályán, mint a közutakon.

Honda Civic Type R rekordidők

Dátum Versenypálya Köridő Vezető
2016. április 4., hétfő Silverstone (Grand Prix versenypálya), Egyesült Királyság 02:44,45 (nedves pályán) Matt Neal (Egyesült Királyság)
2016. április 26., kedd Silverstone (Grand Prix versenypálya), Egyesült Királyság 02:31,85 (száraz pályán) Matt Neal (Egyesült Királyság)
2016. május 10., kedd Circuit de Spa-Francorchamps, Belgium 02:56,91 Rob Huff

(Egyesült Királyság)

2016. május 23., hétfő Autodromo Nazionale Monza (Grand Prix versenypálya), Olaszország 02:15,16 Michelisz Norbert (HUN)
2016. május 31., kedd Autódromo do Estoril, Portugália 02:04,08 Bruno Correia (POR)
2016. június 6., hétfő Hungaroring, Magyarország 02:10,85 Michelisz Norbert (HUN)

 

Citroën progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés-technológia a még több komfortért

A kényelem fogalma immár közel egy évszázada szorosan összeforrt a Citroën nevével.

citroen-advanced-comfort-autoaddikt

Olyannyira, hogy a design és a hasznos technológia mellett a Citroën kényelem is a márka igazi védjegyévé vált. Az ügyfelek elvárásainak és használati szokásainak változásával a kényelem fogalma merőben új értelmezést kapott, és mára számos kritériumot ölel fel, mint például a világosság, az ergonómia vagy a kapcsolódási lehetőségek. A kényelem kérdésének minél átfogóbb kezelése érdekében indította el a márka a „Citroën Advanced Comfort®” programot, amely már a jelenlegi járműkínálat modelljeinél, például az új C4 Picassónál, illetve Citroën Advanced Comfort Lab prototípusnál is alkalmazásra került. Ez utóbbi modell olyan egyedülálló, konkrét technológiákat foglal magában, mint a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztések, innovatív ülések és egy különleges szerkezeti ragasztási eljárás.

A kényelem egyetlen szóval kifejezhető fogalom, valójában azonban több tényezőből tevődik össze. Számos paraméter határozza meg, hogy az autó milyen utazási kényelmet biztosít utasainak: lengéscsillapítás, karosszéria-merevség, zajszint, ülések, világosság, helykínálat, ergonómia, variálhatóság stb. A „Citroën Advanced Comfort®” program lehetővé teszi a Citroën számára, hogy modelljei fejlesztése során minél pontosabban meghatározza a kényelem e dimenzióit. Ez a törekvés pontosan összecseng a márka „Be different, feel good” szlogenjével, amely a vezető és az utasok kényelmét szolgáló innovatív megoldások keresését jelenti. Még a nagyobb komfortérzetet nyújtó Citroën modelleknél is arra kell törekedni, hogy a márkára jellemző, és a piaci kínálatot felülmúló kényelmet biztosítsanak utasaik számára. A „Citroën” kényelem a felsőbb kategóriába tartozó gépkocsiktól kezdve az elérhetőbb modellekig, az összes modell nélkülözhetetlen jellemzője kell, hogy legyen.

A „Citroën Advanced Comfort®” programnak négy fő célja van:

–          megvédeni az utasokat a zavaró külső hatásoktól, mind a felfüggesztés rezgései, mind a zajszint terén, hogy úgy érezzék magukat egy Citroënben, mint egy védőburokban. Ez a gördülési kényelem;

–          az utazás megkönnyítése a tágas terekkel, a praktikus rakodóhelyekkel és a belső tér ötletes kialakításával. Ez az utazási kényelem;

–          megkönnyíteni a gépkocsi és a benne lévő berendezések használatát az intuitív technológiákkal, a mindennapi közlekedés során hasznos, vezetést segítő rendszerekkel, valamint a digitális eszközöknek az utasok és az autó közötti zökkenőmentes használatával. Ez a használati kényelem;

–          a vezető lelki nyugalmának biztosítása a vezetés segítésével, az információk oly módon történő szervezésével, hogy csak a ténylegesen hasznos információk jelenjenek meg, valamint a belső tér megnyugtató hangulatot árasztó kialakításával. Ez a lélek kényelme.

Ezzel a programmal a Citroën minden eddiginél jobban bizonyítja a kényelem terén megszerzett tapasztalatát és szakértelmét, az utasok kényelmét szolgáló számos újítást kínálva, melyek a márka egyediségét biztosítják a piacon. A „Citroën Advanced Comfort®” program a Citroën gépkocsik tervezési folyamatának minden szakaszában nyomon követhető. Az ügyféligények változásának megfelelően irányított program szervesen illeszkedik a tervezés stilisztikai és technológiai részébe. A program a jelenlegi modelleknél már alkalmazásra kerül és a jövőbeni modelleknél is fontos szerephez jut.

Az egyterűek kategóriájában referenciának számító új C4 Picasso még hívogatóbb belső térkialakításával, gazdag felszereltségével és dinamikai tulajdonságaival tovább kamatoztatja előnyeit. Ezzel tökéletesen bemutatja, hogy a „Citroën Advanced Comfort®” program alkalmazása miként biztosítja az összes utas általános kényelmét.

Gördülési kényelem / védőburokban érezni magunkat

A PSA csoport EMP2 platformjára épülő új C4 Picasso modellnek a márkára jellemző egyedi beállításoknak köszönhetően kiváló a gördülési kényelme. Továbbra is megmaradnak a függőlegesen beépített hátsó lengéscsillapítók és a lengőkar magasabb kapcsolódási pontja, melyek hatékonyabban szűrik meg az úthibákat. Az ülések ergonomikus kialakítása, valamint az elkészítésükhöz felhasznált anyagok megválasztása szintén hozzájárul ahhoz, hogy az utasok ne érezzék az útegyenetlenségek miatti rezgéseket. Opcióként az első üléseket fűtés és masszázs funkcióval is el lehet látni. A vezető mellett ülő utas számára egy lábtámasszal rendelkező, fél-elektromos Relax ülés teszi még kellemesebbé az utazást. A menetzaj csökkentése céljából végzett fejlesztések eredményeként, melyek az első bölcső rezgéscsillapításának növelését és a hátsó futóműnél egy kétféle anyagból készült zajszűrő alátét alkalmazását jelentették, javult az akusztikai komfort, és a rezgések is csökkentek.

Utazási kényelem/az utazás megkönnyítése

A külső méret és a helykínálat optimális arányát biztosító új C4 Picasso tágas belső teret kínál minden utasa számára. A különálló üléseknek köszönhető variálhatóság lehetővé teszi az utastér egyéni igény, illetve ízlés szerinti kialakítását. Az utastér különböző pontjain elhelyezett rakodóhelyek nem csak számukat tekintve kínálnak megannyi lehetőséget a különféle tárgyak elhelyezésére, de a kialakításuk is rendkívül ügyes és ötletes. Tökéletes példa erre a középső rakodórekesz. A jól hozzáférhető, nagy térfogatú csomagtérnek köszönhetően a csomagok elhelyezése sem okoz többé gondot.

Használati kényelem/a használat megkönnyítése

A praktikusság és a kapcsolódási lehetőségek tekintetében az új C4 Picasso a legújabb berendezésekkel van felszerelve. A kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer már eddig is megkönnyítette a gépkocsiba való beszállást. Mostantól már a csomagtér nyitása is gyerekjáték lesz. A kulcs nélkül nyitható csomagtérajtó funkciónak köszönhetően csak el kell húzni a lábunkat a lökhárító alatt, hogy kinyíljon az ajtó. Ami a kapcsolódási lehetőségeket illeti, az új C4 Picasso intuitív módon használható rendszereket bocsát az utasok rendelkezésére okostelefonjuk csatlakoztatásához, és a telefon képernyőjének a középső érintőképernyőre való tükrözéséhez (MirrorLink, Apple CarPlay és Android Auto, 2016 végén lesz rendelhető), a navigáláshoz (7 colos érintőképernyős tablet, hangfelismerő funkció), illetve hogy hozzáférhessenek a Citroën által kínált számos szolgáltatáshoz.

A lélek kényelme/a mentális terhelés csökkentése

Vezetés közben a vezetőnek többfelé kell figyelnie. A vezetés segítése és a mentális terhelés csökkentése érdekében az új C4 Picasso a mindennapi közlekedésben való hasznosságuk és a könnyű használatuk alapján kiválasztott vezetőasszisztens-rendszereket bocsát a rendelkezésére. Az emelkedőn/lejtőn való indulást segítő rendszer, a Park Assist, parkolást segítő félautomata rendszer vagy az országúti fényszórók automatikus átkapcsolása értékes segítséget nyújt a vezetőnek. A véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszertől kezdve egészen a holttér-figyelő rendszerig, a vezetést segítő számos elektronikus rendszer biztosítja számára a nyugodt vezetést, mivel bízhat abban, hogy az autó vész esetén figyelmezteti őt.

A műszerfal ergonomikus kialakítása, amely a 7 colos érintőképernyős tablettel és a 12 colos nagyfelbontású képernyővel egyedülállónak számít, jól áttekinthető, és lehetővé teszi az információk jellege és fontossága szerinti rangsorolását. A nagy üvegfelületek (5.30 m2) és a látványos panoráma szélvédő szintén hozzájárul az utasok kényelméhez: a fényben úszó utastér megszünteti a bezártság-érzetet.

A kényelem különféle dimenzióit felvonultató „Citroën Advanced Comfort® Lab’” prototípus tervezésénél az útegyenetlenségek megszűrésére helyeződött a hangsúly. Ezzel magyarázható, hogy a Citroën által ezen a téren kifejlesztett összes újítás megtalálható a modellen. Amikor az autó ráhajt egy úthibára, az általa keltett rezgések három ütemben adódnak át az utasokra:

  1. a) a felfüggesztési rendszer működése
  2. b) a rezgések átadása a karosszériának
  3. c) a rezgések továbbadása az utasoknak az üléseken keresztül

A „Citroën Advanced Comfort® Lab’” prototípuson ennek megfelelően három újítást alkalmaztunk, külön-külön megoldást kidolgozva az egyes vektorokra, melyek lehetővé teszik az utasok által érzett rezgések csökkentését, és ezzel együtt a gördülési kényelem jelentős javítását. Az új technológiák több mint 30 szabadalmi bejelentés benyújtását tették szükségessé, de mindegyik technológiát úgy fejlesztettük ki, hogy mind gazdasági, mind gyártási szempontból a Citroën típuskínálatába tartozó összes járműhöz alkalmazhatók legyenek.

Progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztések

A Citroën már bebizonyította a futóművek gyártása terén szerzett szakértelmét. A rugózási kényelem már több mint 95 éve beleivódott a márka génjeibe. Az évek során az ügyfelek megszerették a Citroën modellek által nyújtott kényelmet, mely a piacon jelenleg kapható modellektől eltérő szintet képvisel. A Citroën mérnökeinek tapasztalatára és szakértelmére alapozva került kidolgozásra egy új felfüggesztési rendszer, az útegyenetlenségek még hatékonyabb megszűrése érdekében, a márka ügyfelei által olyannyira kedvelt Citroën felfüggesztési beállítások megtartásával.

A rendszer működési elve egyszerű, de a hatása annál lenyűgözőbb. Míg egy hagyományos felfüggesztési rendszer egy lengéscsillapítóból, egy rugóból és egy mechanikus ütközőből áll, addig a Citroën által alkalmazott rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően. Így, a felfüggesztési rendszer az igénybevételtől függően két ütemben működik:

  • kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Az ütközőelemek alkalmazása azonban lehetővé tette a mérnökök számára, hogy szabadabban kezeljék a gépkocsi kilengését, ami a „repülő szőnyeghez” hasonlóan olyan érzetet kelt, mintha az autó átsuhanna az úthibák felett;
  • nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel; ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát. Így nincs visszapattanó hatás.

Ennek az innovatív műszaki megoldásnak köszönhetően a Citroën jövőbeni modelljei a márkára jellemző kitűnő kényelmet fognak biztosítani, melyet az ügyfelek mindig is nagyra értékeltek. Ez a kifinomult megoldás a városi autóktól kezdve egészen a felsőkategóriás gépkocsikig mindegyik szegmensben és mindegyik piacon alkalmazásra kerülhet.

Az új felfüggesztések kifejlesztése során 20 szabadalmi bejelentés került benyújtásra.

A karosszériaelemek szakaszosan felvitt ragasztása

Miután a felfüggesztési rendszer ellátta lengéscsillapítási funkcióját, a deformálódott útburkolat által okozott rezgések továbbadódnak a karosszériára. A szerkezeti ragasztás egyedi technikáját alkalmazva jelentősen csökkenthető ez a jelenség, a teljes karosszéria merevségének egyidejű növelésével. A Citroën saját ipari ragasztástechnikai eljárása lehetővé teszi a fényezetlen karosszéria szakaszosan felvitt ragasztócsíkokkal való összeállítását. A ragasztócsík minden egyes megszakításánál egy elektromos hegesztési pont biztosítja az elemek megfelelő összeállítását. A hegesztést és a ragasztást kombináló ragasztási technika alkalmazásával elkerülhető a ragasztóanyagra felvitt hegesztési varratoknál keletkező mérgező füst.

A szerkezeti ragasztással összeállított karosszériának számos előnye van:

Az első előny, hogy jelentős mértékben – körülbelül 20%-kal – megnő a teljes karosszéria merevsége, ami hozzájárul a külső rezgések hatásainak kiküszöböléséhez. Márpedig egy merevebb karosszéria jobban megszűri a menetkörülmények által keltett rezgéseket, ami nagyobb kényelmet biztosít. Az újfajta ragasztási technika másik előnye, hogy lehetővé teszi a karosszéria menetteljesítmény-értékeinek javítását, a gépkocsi tömegének növelése nélkül. Ez a technika a karosszériaelemek szétszerelésénél is nagy előnyt jelent, mivel a szakaszosan felvitt ragasztócsíkok mérgező füst nélküli eltávolításának módszere lehetővé teszi az elektromos hegesztési pontok számának csökkentését, ami a karosszériaelemek összeszerelési költségének csökkenését eredményezi. Ez az összeillesztési módszer lehetővé teszi a „szakaszosan felvitt” szerkezeti ragasztásnak a Citroën összes modelljén való alkalmazását.

Az ágybetétek világa által ihletett ülések

Az ülések az autó azon elemei, melyekkel az utasok teste a legközelebbi kapcsoltba kerül. Ezek teszik ránk a kényelemérzettel kapcsolatos első benyomást, amikor rájuk nézünk, vagy ha beülünk az autóba. A támasztó funkciójuk mellett természetesen a gépkocsi és az úthibák által keltett különböző rezgések megszűrésében is részt vesznek.

Egy ülés kifejlesztése magában foglalja a formájának kialakítását, hogy kövesse a hát vonalát, és optimális vezetési pozíciót biztosítson, valamint az elkészítéséhez felhasznált anyagok megválasztását. Attól függ, hogy milyen sűrűségű és keménységű habokat használnak, hogy mi az érintett zóna funkciója: támasztás vagy rezgéscsillapítás. Annak érdekében, hogy az ülések még kényelmesebbek legyenek, a Citroën más alkalmazási területeken, elsősorban az ágybetétek területén is tapasztalatokat gyűjtött, ahol a „memóriahab” a kényelem non plus ultráját jelenti. Speciális anyagok (viszkoelasztikus vagy texturált poliuretán hab) több rétegben való használatával a Citroën olyan üléseket készített, melyek tökéletesen illeszkednek az utasok testfelépítéséhez, és az autóiparban egyedülálló puha kényelmet biztosítanak. A kiváló tulajdonságokkal rendelkező ülések tökéletesen visszanyerik az eredeti formájukat, mielőtt beül egy másik utas. Az egyedülálló, párnázott kárpittal bevont újfajta ülések már megjelenésükkel is a Citroën kényelemről tanúskodnak, és rendkívüli puhaságukkal kényeztetik az utasokat.

LEGFRISSEBB

Mégsem búcsúzik az Audi a hagyományos motoroktól

0
Az Audi módosította korábbi stratégiáját, és továbbra is kínálni fog belső égésű motorral szerelt modelleket, válaszul a piaci igényekre. Az Audi három évvel ezelőtt még...

TESZTJEINK