Főoldal Blog Oldal: 396

Európa legszebb autóstúra-útvonalait mutatja be a Ford

Egy 330 kilométer hosszú út több mint 100 hajtűkanyarral és Európa leghihetetlenebb kilátásával. A lélegzetelállító romániai útszakaszról Drakula kastélyát is megcsodálhatjuk – és ez csupán egyike annak a hat útnak, amelyek életre kelnek az Európa legszebb autóstúra-útvonalai című új videosorozatban.

ford-europa-legszebb-autostura-utvonalai-autoaddikt

A Ford Performance mérnökei rendszeresen felkeresik a kontinens leghúzósabb útjait, hogy valós környezetben teszteljék a fejlesztés alatt álló autókat – ráadásul a vállalatnak évtizedes tapasztalatai vannak a legszebb útszakaszok felkutatásában, ahol az autós újságírók kipróbálhatják a legújabb modelleket. Mindez komoly segítséget jelentett a forgatócsoport munkájában, amelynek tagjai egy éven át 15.000 kilométert autóztak, hogy felkutassák és rangsorolják a legszebb európai utakat.

A Forddal és a BP/Castrollal együttműködve Steve Sutcliffe autós újságíró – a szakma veteránja, aki 42 országban több mint 750 autóbemutatón vett már részt – a projekt szolgálatába állította tapasztalatát, hogy kedvenc útvonalai mellett igazi különlegességeket is bemutasson, amelyeket tényleg csak a beavatottak ismernek. Sutcliffe hat epizódon át kalauzolja a nézőket a kontinensen, miközben az egyes helyszínek történelmi és kulturális érdekességeibe is bepillantást nyújt.

“Néhány igazán lenyűgöző út már nem fért fel a listára – főleg azért, mert mi nem csupán kanyargós szakaszokat kerestünk, amiért annyira odavannak a vezetés megszállottjai. Minden utat aszerint pontoztunk, hogy mennyire izgalmas, milyen a minősége, mennyire könnyű megközelíteni, és hogy milyen kulináris élvezetek várják az utazót” – mondta el Sutcliffe, a néhai autóversenyző. “A vérbeli utazók számára ismerős lehet némelyik út, például a Transfăgărășan főút Romániában, de a spanyol C462 már aligha. És bár nagy a kísértés, hogy ezeket az ékköveket a mi kis titkunkként őrizgessük, de ha valami ennyire gyönyörű, akkor mégiscsak meg kell osztanunk másokkal is.”

Sutcliffe az Európa legszebb autóstúra-útvonalai című videosorozat minden epizódjában egy olyan Fordot vezet, ami a leginkább illik az adott útszakaszhoz – például az új Focus RS-t, egy Mustang 5.0 V8 GT-t, egy Mustang 2.3 EcoBoost változatot, egy Focus ST-t, egy Focus ST dízelt és egy Fiesta ST-t.

“Szerettük volna megosztani tudásunkat Európa legszebb részeiről mindazokkal, akik imádják az autókat és a vezetést” – mondta el Mark Truby, a Ford Európa PR-kommunikációs alelnöke. “Összeállítottunk hát egy igazi bakancslistát, méghozzá nemcsak azok számára, akiknek benzin folyik az ereiben, hanem mindenkinek, aki szívesen nekivágna egy lenyűgöző autós túrának.”

Íme, a hat bemutatott útvonal:

  • ROMÁNIA, Transzfogarasi főút: Az egykori román diktátor építtette, hogy egy szovjet megszállás esetén az emberek könnyen elmenekülhessenek a hegyek közé. Az út elhalad a Drakula gróf alakját ihlető Karóbahúzó Vlad vajda kastélya mellett is.

Sutcliffe szerint: “Egy vérbeli autós bakancslistáján mindenképpen szerepelnie kell ennek a helynek.”

  • EGYESÜLT KIRÁLYSÁG, North Yorkshire, Blakey Ridge: Az út jórészt egy régi vasúti vonalat követ, ami a lápvidéken megbúvó vasércbányához tart. A forgatócsoport szerencsére még azelőtt járt itt, hogy egy hatalmas hóvihar betemette a vidéket.

Sutcliffe szerint: “Az út átszeli a lápvidéket, és vakító hegycsúcsok közt vezet végig. Egymást követik a gyors és egyre szűkülő kanyarok; lenyűgöző élmény itt autózni.”

  • SPANYOLORSZÁG, Katalónia, C462: A gáton futó út egy valaha tervezett erőműhöz vezet – csakhogy az erőmű sosem épült meg. Így az út szó szerint a semmibe tart.

Sutcliffe szerint: “Van itt szinte minden, amit egy út kínálhat, ráadásul ez itt három nagyon különböző szakaszra tagolódik. Az egyik gyors és lendületes, a másik főleg alagutakban fut, a harmadik pedig keskeny és kanyargós.”

  • FRANCIAORSZÁG, Alpok, D526 és D926: A 2015-ös Tour de France egyik legkegyetlenebb szakasza, ami egy autó számára is komoly próbatételt jelent.

Sutcliffe szerint: “Eddig minden útról azt gondoltam, hogy az lesz a kedvencem. Ezen is elképesztően jó autózni, de itt a látvány is lenyűgöző.”

  • NÉMETORSZÁG, Fekete-erdei főút, B500: A Fekete-erdőt átszelő, valamivel több mint 40 kilométeres útszakaszból itt is, ott is hasonlóan kanyargós, kisebb utak ágaznak le. A forgatás közben négy napon át megállás nélkül esett az eső.

Sutcliffe szerint: “Nyáron kerékpárosok lepik el a B500-ast – és ugyan ki hibáztatná őket érte, amikor ilyen gyönyörű helyen bicajozhatnak?”

  • MALLORCA, MA10 hegyi út: Az első nyomvonalat még a rómaiak jelölték ki. Az út egy távoli kolostorhoz vezet, amit szándékosan a hegycsúcsra építettek, hogy ne legyen túlságosan könnyű odajutni.

Sutcliffe szerint: “Ez az út igazi gyönyörűség: a sziget nyugati csúcsától indulva spirálisan fut fel a hegyre, miközben alagutakon és tavak között, sziklás hegyhátakon halad át.”

“Utazás közben volt pár kalandunk. Például a Németországban felfogadott drónkezelő csapat az utolsó pillanatban visszalépett, hogy inkább a Star Wars: az ébredő erő forgatásán dolgozzanak“ – mesélte Sutcliffe. „Büszke vagyok erre a válogatásra – és arra is, hogy egészen biztosan heves vitákat robbant majd ki az autós túrák rajongói között.“

BMW i8 Futurism Edition: különleges modellt látott vendégül a BMW Group vezető tervezője

Lapo Elkann, a Garage Italia Customs dizájnműhely alapító elnöke személyesen mutatta be Adrian van Hooydonk-nak a BMW félévszázados olaszországi történelmét ünneplő BMW i8 Futurism Edition egyedüli kiadást.

bmw-i8-garage-italia-customs-lapo-elkann-autoaddikt

„Miként a BMW, úgy a Garage Italia Customs dizájnműhely is a technológiai fejlődésben rejlő értékek megtestesítője, miközben mindkét gyártót az újabbnál újabb innovációk lehetősége hajtja előre” – fogalmazott Lapo Elkann.

A BMW Olaszország és a Garage Italia Customs dizájnműhely a BMW olaszországi történelmének 50. évfordulójára készítette el a BMW i8 Futurism Edition egyedüli kiadást, amely Giacomo Balla olasz festőművész jövőt ábrázoló alkotásának hamisítatlanul egyedülálló árnyalatait öltötte magára.

A futurista művész „Lampada ad Arco” címet viselő munkája egy elektromos hálózatra kötött utcai lámpát ábrázol a holdfényben. A festmény forradalmi színjátéka az elektromosság egy évszázaddal ezelőtti térhódításának állít emléket, és mint ilyen, szorosan kapcsolódik a BMW i8 plug-in hibrid sportautó jövőbe mutató járműtechnológiájának úttörő szerepköréhez. A BMW i8 Futurism Edition utasterét fényre irizáló kárpit borítja, amelyet a Solaro álmodott meg az egyedüli kiadáshoz, öltönyökhöz használt, rendkívül elegáns szövet felhasználásával. Giacomo Balla festőművész eredeti alkotása a New York-i Modern Művészetek Múzeumában látható.

Maximális hatékonyság szerint megtervezett, jövőbe mutató koncepcióival és járműtechnológiai megoldásaival a BMW i divízió a hosszú távú fenntarthatóság prémium szintű újraértelmezését váltja valóra. A BMW i a nagyvárosi környezetbe tervezett, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 modell és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó jövőbe mutató párosával a világ 50 országában van jelen. A BMW i8 a világ elsőszámú hibrid sportautója, amely a jövő mobilitásának forradalmi megoldásait hozza el a jelenbe.

„Már a BMW i8 Futurism Edition megalkotásának első pillanatában teljes volt az összhang köztünk és a BMW Olaszország között. A BMW i8 Futurism Edition a négykerekű stílus szimbóluma, amely megadta a Garage Italia Customs mestereinek a lehetőséget arra, hogy egy jövőbe mutató jármű képében váltsák valóra ünnepli elképzelésüket. Az egyedüli modell mindeközben az olasz művészet és a futurista irányzat kiemelkedő alakja, Giacomo Balla festőművész előtt is tiszteleg” – tette hozzá Lapo Elkann.

A BMW i divízióról

BMW i részlegével a BMW Group minden részletre kiterjedő alapossággal közelíti meg a jövő járműtechnológiáinak kérdéskörét: maximális hatékonyság szerint megtervezett koncepcióival és interaktív járműkapcsolatokat kínáló mobilitási szolgáltatásaival a BMW i divízió a hosszú távú fenntarthatóság prémium szintű újraértelmezését váltja valóra. A részleg a nagyvárosi környezetbe tervezett, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 modell és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó jövőbe mutató párosával a világ 50 országában van jelen. A BMW i almárka égisze alatt egyesül továbbá a BMW plug-in hibrid négykerekűit gyártó BMW iPerformance részleg és számos kiegészítő mobilitási szolgáltatás, így a DriveNow és a ReachNow autómegosztó szolgáltatások, a ChargeNow nemzetközi járműtöltési hálózat, a parkolóhely-keresést, -foglalást és –fizetési opciót is kínáló ParkNow parkolási segédlet, a nagyvárosok mobilitását forradalmasító megoldások felkarolására létrehozott BMW i Ventures társaság, vagy éppen a kormányzati és közösségi szaktanácsadásra megalapított BMW i Urban Mobility szakértői központ.

Bő helykínálatot és kiváló vezetési élményt nyújt az új Ford KA+

A Ford fellebbentette a fátylat a vadonatúj Ford KA+ kisautóról, amely tágas utasteret, alacsony üzemanyag-fogyasztást és remek vezetési élményt kínál – mindezt pedig kifejezetten kedvező áron.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-4

A piac legkelendőbb kisautója, a Fiesta mellett megjelenő KA+ izgalmas, új alternatívát kínál az európai vásárlók számára, akik stílusos, gazdagon felszerelt és kiváló minőségű kisautót keresnek, kedvező belépő áron. A vadonatúj modell ára 3.649.000 Ft lesz.

“A Ford történetében sok praktikus, gazdaságos és élvezetesen vezethető kisautó szerepelt már” – nyilatkozta Jim Farley, a Ford Motor Company ügyvezető alelnöke és a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke. “A KA+ is hű marad ehhez a hagyományhoz: kompakt karosszériája rengeteg értéket rejt, s az autó élvezetes menetdinamikát és meglepően tágas utasteret kínál.”

Bőséges hely öt utas számára

Az európai piacokon és Magyarországon is júniustól megrendelhető és idén év végén már átvehető vadonatúj Ford KA+ egy ötajtós ferdehátú, amely a Ford globális kisautó-padlólemezére épül. Bár az új modell hossza 4 méternél is kevesebb, a kabinban öt ember is kényelmesen elfér.

A KA+ valamivel rövidebb, viszont 29 mm-rel magasabb a Fiestánál, s átgondolt kialakítású kabinjában a kategória egyik legnagyobb első fejtere és a kategória legnagyobb hátsó lábtere várja az utasokat.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-3

A Ford KA+ kimagasló mindennapos használati értéket kínál: a csomagtér 270 literes – vagyis elfér benne két nagyméretű bőrönd –, a hátsó ülések 60/40 arányban dönthetők, az apróbb tárgyakat pedig az utastérben elhelyezett 21 tárolórekesz várja.

A rakodóhelyek közt a műszerfal középső részébe épített MyFord Dock megtalálható, ami az utasok telefonjainak és navigációs eszközeinek tárolására, rögzítésére és töltésére szolgál; emellett az első ajtózsebek is kifejezetten praktikusak, hiszen elfér bennük egy 1 literes és egy 0,6 literes palack, valamint egy kisméretű esernyő is. A műszerfal végébe épített rejtett tárolórekesz csak a vezetőoldali ajtó kinyitása után válik hozzáférhetővé, így az értékesebb tárgyak könnyen elrejthetők a kíváncsi pillantások elől.

A Ford legújabb formanyelvével megalkotott stílusos, arányos karosszéria egyik jellegzetes eleme a nagyméretű, hátranyúló fényszórókkal övezett magas, trapéz alakú hűtőrács. Minden Ford KA+ modellen krómozás díszíti a hűtőrácsot, a karosszéria színére fényezett lökhárítókat, a kilincseket és a külső tükörburkolatokat.

A műszerfalat mutatós, szemcsés felületű anyag borítja, és a kabin burkolatai tartós, modern hatású textilből készülnek, ami stílusos, sötét faszén-árnyalatban pompázik. Az utasok által gyakran megérintett és jobban látható részeken – például a belső kilincseken, a középkonzol kapcsolóin és a szellőzőnyílásokon – elegáns krómberakások láthatók.

Fürge és takarékos motor

A vadonatúj Ford KA+ motorkínálatában egy takarékos, új 1.2 literes Duratec benzinmotor szerepel. A 85 lóerős változatban megrendelhető erőforrás ugyanabból a motorcsaládból származik, mint a Fiesta 1.25 literes blokkja, és teljesítményét, üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását kettős független változó szelepvezérlés javítja.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-7

Az alapáron ötfokozatú manuális sebességváltóval összekapcsolt 1,2 literes motort úgy hangolták, hogy simán és gyorsan adja le teljesítményét, forgatónyomatéka pedig széles fordulatszám-tartományban rendelkezésre álljon, hogy az autó a városban és az országúton egyaránt könnyed és kellemes vezetési élményt biztosítson.

Az üzemanyag-fogyasztást tovább mérsékli a motor optimális kalibrálása, az alacsony súrlódású motorolaj használata, valamint a visszatápláló töltés, ami ‘ingyen’ energiával tölti az akkumulátort, amikor az autó szabadon fut vagy fékez.

A csekély gördülési ellenállású gumiabroncsok és a fejlett aerodinamikai megoldások – például az alsó első légterelő és a hűtőrács-nyílások optimális kialakítása – tovább javítják az autó hatékonyságát. A motor CO₂-kibocsátása 114 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,0 l/100 km.**

Fürge, élvezetesen vezethető és kényelmes

A vadonatúj KA+ modellt úgy fejlesztették ki a Ford mérnökei, hogy az autó agilis, élvezetes menettulajdonságai megfeleljenek az európai vásárlók elvárásainak.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-5

A dinamikus teljesítmény érdekében a KA+ egyedi futómű-beállítást kapott, és a mérnökök az új változat jellemzőihez hangolták az egyes szerkezeti elemeket, például a kormányművet, a rugókat és a lengéscsillapítókat, a kanyarstabilizátort, a hátsó csatolt lengőkar tengelyét és a gumiabroncsokat, valamint újratervezték az első segédkeretet és a motor felfüggesztését.

Az európai útviszonyokhoz és vezetési szokásokhoz illő kényelem és kifinomultság érdekében egy intenzív fejlesztési program keretében minimumra mérsékelték a szélzajt, a gördülési zajt és a hajtásláncból a kabinba szűrődő zajokat.

Ezután következett az autó finomhangolása a Ford belgiumi Lommel tesztlétesítményében, majd egy átfogó tesztprogram Európa közútjain, hogy a KA+ kifogástalan kényelemmel és kellemes vezetési élménnyel kényeztesse a vásárlókat.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-2

Gazdag alapfelszereltség

Minden Ford KA+ modell bőséges alapfelszereltséget kínál, amelyben megtalálhatók a következő rendszerek:

  • Manuális klímaberendezés
  • Ford MyKey, aminek segítségével az autó tulajdonosa korlátozhatja a végsebességet és az audiorendszer hangerejét, valamint megakadályozhatja az autó biztonsági rendszereinek kikapcsolását. A MyKey ideális megoldás a szülők számára, amikor odaadják az autót a fiatal és gyakorlatlan vezetőknek
  • első elektromos ablakemelők és a motoros tükörmozgatás, a távirányítós központi zár, a hat légzsák,
  • Elektronikus Menetstabilizátor, a Hegymeneti Elindulássegítő, a Sebességhatároló és a Ford Easy Fuel rendszer is.

Opcióként rendelhető

A SYNC hangvezérlésű kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer AppLink funkcióval, aminek segítségével számos okostelefonos alkalmazás kezelhető hangvezérléssel, az elektronikus vezérlésű klímaberendezés, bőrborítású kormánykerék, sebességtartó automatika, első ülésfűtés, DAB audio rendszer, tolatóradar, hátsó elektromos ablakemelők, fűthető és motorosan behajtható külső visszapillantó tükrök, sötétített üvegezés és 15 colos könnyűfém keréktárcsák.

ford-ka-plus-2016-autoaddikt-1

“Egy kompakt autó ma már nem jelent kompromisszumot” – jelentette ki Darren Palmer, a Ford Európa kisautó-termékcsaládjának igazgatója. “Szemet gyönyörködtető stílusával, bőséges térkínálatával, fejlett technológiáival és kifinomultságával a vadonatúj KA+ ugyanolyan magas színvonalat kínál, mint amit európai vásárlóink már megszoktak kompaktjainktól, vagyis a Ford Fiesta, a B-MAX és az EcoSport modellektől.”

Sikeresek a BMW plug-in hibridjei Európában

Miközben 198 354 darab új autó átadásával a bajor gyártó fennállása eddigi legsikeresebb májusi eladási eredményét könyvelhette el, a BMW Group töretlen lendülettel halad tovább a fenntartható, stabil értékesítési növekedés útján. A BMW tavasszal debütált plug-in hibrid modelljei hatalmas népszerűségnek örvendenek az öreg kontinensen.

bmw-plugin-hybrid-europa-2016-autoaddikt

2016 ötödik hónapjában a BMW Group fennállása legsikeresebb májusi értékesítési eredményét érte el: a 198 354 darab átadott négykerekű 5,3 százalékkal szárnyalja túl az előző májusi értéket. A folyamatos értékesítési javulást hűen türközi az egy évvel ezelőtti számokhoz viszonyított kereken 5,0 százalékos éves fejlődés, a vállalatcsoport ugyanis az idei esztendő első öt hónapjában világszerte 935 288 darab járművet adott át ügyfeleinek.

„Értékesítési eredményeink továbbra is fenntartható fejlődést mutatnak, előzetes várakozásainkkal tökéletes összhangban. Célunk, hogy hosszú távon biztosítsuk a vállalatcsoport nyereséges növekedését, rendkívül vonzó modellpalettánknak köszönhetően pedig éppen ebbe az irányba tartunk” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

A BMW 168 129 darab új modellt adott át ügyfeleinek idén májusban, amely 5,6 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi teljesítményt. A bajor gyártó a január és május közötti időszakban 797 457 darab négykerekűt értékesített világszerte, amely 5,0 százalékkal több, mint a 2015 első öt hónapjában regisztrált érték. A márka színes modellpalettájának legnépszerűbb képviselője a májusban 16 823 példányban elkelt BMW 2-es sorozat (47,6 százalékos fejlődés), a 13 884 darabos eladást produkáló BMW X1 (47,8 százalékos gyarapodás), a 4 947 ügyfél-szavazatot elnyerő BMW X4 (13,0 százalékos javulás) és a vadonatúj BMW 7-es sorozat, amelyből 32,4 százalékkal több, 4 539 modell talált gazdára világszerte az idei év ötödik hónapjában.

A bajor gyártó nemrégiben bemutatott plug-in hibrid modelljei mindeközben ugrásszerű értékesítési növekedést produkálnak, különösen azon piacokon, ahol aktívan ösztönzik a vásárlókat az elektromos járművek választására. A BMW 330e iPerformance modell például márciusban érkezett meg az európai kontinensre, és Nagy-Britanniában már májusban minden nyolcadik 3-as BMW-t a forradalmi plug-in hibrid hajtáslánccal rendeltek meg az ügyfelek. Hollandiában mindeközben a világ legsikeresebb prémium modelljének már több mint egynegyedét az iPerformance hajtáslánc-technológiával választják a márka rajongói.

29 864 darab újautó-átadásával a MINI 3,6 százalékos értékesítési növekedést ért el idén májusban. A brit kisautó-gyártó 2016 első öt hónapjában 136 617 darab új modellt értékesített világszerte, amely 5,2 százalékkal múlja felül az egy évvel ezelőtti számokat. A márka májusi favoritja a 3 604 példányban elkelt MINI Cabrio (116,7 százalékos értékesítési növekedés) és a 4 681 darabban gazdára talált MINI Clubman volt.

Európában 91 347 darab BMW és MINI modellt adott át ügyfeleinek májusban a vállalatcsoport, amely 11,9 százalékos fejlődést jelent. Németországban a 21 829 darab új autó 14,3, Franciaországban a 7 218 darab új BMW és MINI 12,3, míg Olaszországban a 7 005 darab négykerekű kereken 16,0 százalékos fejlődésnek felel meg. A BMW Group az idei esztendő első öt hónapjában nem kevesebb, mint 432 545 darab BMW és MINI modellt adott át ügyfeleinek az öreg kontinensen, amely 10,3 százalékkal jobb eredmény, mint a 2015 megegyező időszakában regisztrált érték.

Ázsia piacai ugyancsak stabil értékesítési növekedést produkáltak májusban: az 58 725 darab átadott jármű 6,3 százalékos javulásnak felel meg. Kínában az egy évvel korábbi számokhoz viszonyított növekedés ráadásul 7,1 százalék, amely 40 123 darab újautó-átadást jelent. Dél-Koreában az 5 250 darab eladással 14,4 százalékkal, míg Japánban az 5 264 példány átadásával 5,2 százalékkal emelkedett a BMW Group májusi értékesítési eredménye. A januártól májusig tartó idei időszakban 293 188 darab BMW és MINI modell talált gazdára Ázsiában, amely 6,2 százalékkal haladja meg a 2015 első öt hónapjában regisztrált értéket.

Az amerikai kontinens értékesítési eredményei eközben 7,3 százalékkal maradtak el a tavaly májusi számok mögött, 42 066 darab újautó-átadással. Az Egyesült Államokban 33 612 darab BMW és MINI modell kelt el az idei év ötödik hónapjában, amely 8,8 százalékkal múlja alul a 2015-ben tapasztalt számot. A BMW Group értékesítési eredménye jelenleg 180 099 példánynál tart a tengerentúlon, amely 7,9 százalékos abszolút csökkenésnek felel meg.

A BMW Motorrad májusban mindegyik piacon tovább folytatta stabil értékesítési fejlődését: a vállalatcsoport kétkerekű divíziója világszerte összesen 15 180 darab motorkerékpárt és robogót adott át ügyfeleinek, amely 1,2 százalékos javulást jelent. A BMW Motorrad az év első öt hónapjában 65 761 darabos értékesítésnél jár, amely a tavalyi számok tükrében 4,5 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg.

A BMW Group értékesítési eredményei 2016 májusában és az év első öt hónapjában

2016 májusában 2015 májusához képest 2016. első öt hónapjában 2015. első öt hónapjához képest
BMW Group autók 198 354 +5,3% 935 288 +5,0%
BMW 168 129 +5,6% 797 457 +5,0%
MINI 29 864 +3,6% 136 617 +5,2%
BMW Motorrad 15 180 +1,2% 65 761 +4,5%

 

Igazán stílusos városi SUV az új SEAT Ateca

Az új SEAT Ateca tökéletes társ a változatos és aktív életmód mindennapjai során.

seat-ateca-autoaddikt

A spanyol márka első SUV modellje sajátos formavilágával és sokoldalúságával hódít. Formaterve határozott és kifinomult, míg minőségi belső tere minden utazást élménnyé varázsol. A legmodernebb segédrendszerek és műszaki megoldások széles választéka biztosítja az autóban helyet foglalók kényelmét és biztonságát, általuk válik az Ateca kategóriájának egyik leginnovatívabb SUV modelljévé. Kiemelkedő minősége, precíz gyártási technológiája és kimondottan vonzó ár/érték-aránya révén az új Ateca a vérbeli SEAT modellek sorát bővíti.

„Az új Ateca jelentős szerepet kap a márka új, a fenntarthatóan nyereséges működést biztosító stratégiájában. Ezzel az SUV modellel a sorainkban a SEAT biztosan halad tovább a jelenlegi növekedési pályán és ezzel együtt folytatódik a márkáról kialakult kép megújítása” – nyilatkozta Luca de Meo, a SEAT S.A. elnöke. „Színre lépésével pedig megkezdődik a SEAT történetének legnagyobb termékoffenzívája. Az SUV-k piaca a legdinamikusabban bővülő szegmens, az Ateca piaci megjelenése pedig óriási lépés a vállalat számára. A SEAT az Ateca modellre úgy tekint, mint a Leon és az Ibiza modellcsaládok melletti harmadik pillérre.”

A SEAT Ateca már nyár előtt elérhető lesz Németországban és Spanyolországban, a többi piacra pedig ezután folyamatosan történik a bevezetése, Magyarországra szeptemberben érkezik. Benzines és dízel erőforrásai 115 (85 kW) és 190 LE (140 kW) közötti teljesítménytartományt ölelnek fel, hajtásrendszerei között pedig megtalálható az első- és az összekerék hajtású változat is, amelyeket kézi – és kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóművel kombinálhatunk. A színvonalas extrafelszerelések választéka a teljes-LED fényszóróktól a fejlett vezetői segédrendszerek – mint például a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist) és az új vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) – sokaságán át, egészen az infotainment rendszerek 8 colos képátlójú érintőképernyővel és Full Link csatlakozással működő, legújabb generációjáig terjed. A három felszereltségi szint ízléses színek és csúcsminőségű anyagok minden igényt kielégítő palettájával szolgál, a kínálat csúcsát pedig az Ateca XCELLENCE képviseli majd.

„Az új Ateca egy erős SEAT génekkel rendelkező vérbeli SUV modell, amely kiemelkedő terepes adottságai mellett tökéletes választás a városi közlekedésre is. Kivételes vezetési élményt kínál, amelyet a vezetőt segítő műszaki megoldások széles skálája támogat” – nyilatkozta Matthias Rabe, a SEAT kutatás és fejlesztés területéért felelős alelnöke. „Az Ateca kategóriájának legjobban kihasználható képviselője köszönhetően a csomagtér befogadóképességének, a kényelmet előtérbe helyező belső terének és természetesen annak a 8 col képátlójú érintőképernyőnek, amely az infotainment és a navigációs funkciók egyesítésével az összekapcsolhatóság terén emeli ki a modellt. A tökéletes csatlakoztathatóságot a SEAT Full Link rendszere, a márka saját technológiai megoldása biztosítja.” 

Az új SEAT Ateca a hagyomány folytatásaként egy spanyol helységről kapta a nevét, ezúttal egy Zaragozától nyugatra, az Ibériai-félsziget szívében fekvő falu volt a legújabb SEAT modell névadója.

A SEAT az egyetlen vállalat Spanyolországban, amely teljes körűen képes gépkocsik tervezésére, fejlesztésére, gyártására és piaci értékesítésére. A Volkswagen Csoport tagjaként működő multinacionális vállalat központja Martorellben (Barcelona) található, járműveinek több mint 80 százalékát exportálja, és 75 országban van jelen. A SEAT árbevétele 2015-ben megközelítette a 8,3 milliárd eurót, amely eddigi történelmének legjobb eredménye, 2007 óta pedig először lépte át világszerte a 400 000 jármű értékesítését.

A SEAT Csoport több mint 14 000 szakembert alkalmaz három gyártóközpontjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell, ahol a rendkívül sikeres Ibiza és Leon készül. Emellett a vállalat az Alhambra típust Portugáliában, a Mii típust Szlovákiában, míg a Toledo típust Csehországban gyártja.

A multinacionális vállalat műszaki központjában (Technical Centre) közel 1000 mérnök dolgozik azon, hogy a K+F területén Spanyolország első számú ipari beruházója, innovációs tevékenységének hajtómotorja legyen. A környezetvédelem iránti elkötelezettségével összhangban a SEAT a fenntarthatóságra alapozza tevékenységét, nevezetesen a CO2-kibocsátás csökkentésére és az energiahatékonyság javítására. A SEAT modellkínálatában már megtalálhatók a legújabb konnektivitási technológiák, és jelenleg részt vesz a vállalat globális digitalizálási folyamatában, hogy elősegítse a jövő mobilitását.

Polestar-kiegészítők az új Volvo S90 és V90 modellekhez is

A vadonatúj Volvo S90 és V90 modellekhez is hamarosan megrendelhető az új generációs Polestar teljesítmény-optimalizáció, ami még élvezetesebbé, még dinamikusabbá teszi az új platform eleve kiemelkedő szintű vezethetőségét.

volvo-v90-polestar-optimalizacio-autoaddikt

„Folytatjuk az új, kategóriaelső Volvo platformok teljesítményének tökéletesítését célzó munkánkat. Az S90 és V90 modellek a prémium teljesítmény új szintjét képviselik; különösen nagy örömünkre szolgál, hogy ezt még magasabb színvonalra emelhetjük a Polestar teljesítmény-optimalizáció révén” – mondta Niels Möller, a Volvo Cars sportmárkája, a Polestar ügyvezető igazgatója.

Az új generációs Polestar teljesítmény-optimalizáció többet kínál, mint egyszerű motorteljesítmény-növelést: a mérnökök a teljes hajtásláncot kezelésbe veszik. Azáltal, hogy optimalizálják a gázreakciót, a sebességváltás sebességét és pontosságát, a gázelvételi reakciót, valamint természetesen a motorteljesítményt, az aktív vezethetőség vadonatúj szintjét valósítják meg. Az új optimalizációs filozófia a Polestar Cyan Racing mérnökeiben és versenyzőiben született meg.

„Hallatlanul izgatott vagyok, hogy ugyanazt a technológiát alkalmazhatom versenyautóinkon és a közúti modellek teljesítmény-optimalizációjánál. Egységes filozófiát követve teljesen kiegyensúlyozott csomagot hoztunk létre, amely minden körülmények között jól kihasználható teljesítményt biztosít, akár autóversenyt szeretnénk megnyerni, vagy kedvenc országutunkon autóznánk dinamikusan” – mondta Thed Björk, aki egy Drive-E technológiával felszerelt Volvo S60 Polestar TC1 autóval versenyez az FIA WTCC túraautó világbajnokságban.

Az S90 és V90 családból elsőként a D5 modellhez lesz elérhető a Polestar optimalizáció; a T6 verzióhoz 2016 év végétől áll rendelkezésre a csomag.

A Polestar optimalizáció során elvégzett módosítások a legcsekélyebb mértékben sem érintik a hivatalos károsanyag-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási értékeket, a szervizintervallumokat, illetve a Volvo gyári garanciális konstrukcióját.

7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra a Ford Fiesta ST200

Jubileum: 40 éves a Ford Fiesta. Ebből az alkalmából a kék ovál idén bemutatja az új Ford Fiesta ST200 modellt, minden idők legerősebb sorozatgyártású Fiestáját. Az autó különlegesen kalibrált 1.6 literes EcoBoost benzinmotorja 10 százalékkal több teljesítményt (200 LE) és 20 százalékkal több forgatónyomatékot (290 Nm) ad le.

ford-fiesta-s200-autoaddikt-004

A Ford Fiesta ST200 6.7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás tempóra, s az új modell vezetési élményét tovább fokozza, hogy az autó a magasabb sebességfokozatokban is erőteljesebben gyorsul. A Fiesta ST200 továbbfejlesztett futóműve és kormányműve még magasabb szintre emeli az autó menetdinamikáját és rugózási kényelmét.

Az exkluzív felszereltséggel (többek közt egyedi Storm Grey fényezéssel, matt fekete könnyűfém keréktárcsákkal és különleges utastéri elemekkel) kínált új izomautó gyártása júniusban kezdődik, és a vásárlók kevéssel ezt követően már meg is kapják autójukat.

“A Fiesta ST nemcsak a tulajdonosok, hanem a kritikusok kedvence is – az ST200 változat pedig még több erővel és teljesítménnyel kápráztatja el vezetőit” – mondta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Azt hiszem, a jövő egyik klasszikusát sikerült megalkotnunk.”

Díjnyertes teljesítmény – még tökéletesebb formában

A Fiesta ST200 még magasabb szintre emeli a számos díjat elnyert Fiesta ST legendás vezetési élményét.

Az új modell 1,6 literes EcoBoost motorja az átkalibrálásnak köszönhetően immár 200 lóerős – ez a 20 évvel ezelőtti Fiesta XR2 teljesítményének duplája – és 290 Nm-es, vagyis 15 lóerővel és 30 newtonméterrel lett erősebb, és akár 20 másodpercig is képes ideiglenes túltöltéssel működni.

ford-fiesta-s200-autoaddikt-001

A mérnökök rövidebbre méretezték a Fiesta ST eredetileg 3,82-es végáttételét (az új érték 4,06), így az autó a magasabb sebességfokozatokban is fürgébben gyorsít: negyedik sebességfokozatban 5,2 másodperc alatt gyorsul 50-100 km/órára, a végsebesség pedig 230 km/óra.

A Fiesta ST200 megkapta a Fiesta ST nemrégiben tökéletesített futóművét és Elektronikus Szervokormányát (EPAS), amelyek jobb rugózási komfortot és menetdinamikát kínálnak. A hátsó csatolt lengőkar 27 százalékkal merevebb lett, az első stabilizátorrúd átmérője pedig a korábbi 19-ről 21 mm-re nőtt, hogy megfeleljen az új lengéscsillapító-specifikációnak, ami jobb ütéselnyelési képességet biztosít. Akárcsak a Fiesta ST, az új ST200 is 15 mm-rel mélyebben ül, mint a standard Fiesta-modellek.

“Gokartos irányíthatóságával és erős motorjával a Fiesta ST lenyűgözte a nagy teljesítményű autók rajongóit” – mondta el Darren Palmer, a Ford Európa kisautó-termékcsaládjának igazgatója. “Az új Ford Fiesta ST200 futóműve most még magabiztosabb és uralhatóbb, ugyanakkor személyautós kényelmet kínál.”

ford-fiesta-s200-autoaddikt-005

A mérnökök tovább tökéletesítették a kormánymű ST-specifikációjú, 13,69:1 arányú áttételezését, a rövidebb irányítókart és a módosított kormánycsuklót, így a szerkezet jobb kormányérzetet biztosít, középállásban pedig javult a visszajelzés.

A Ford Fiesta ST200 menetdinamikáját még magasabb szintre emeli a Továbbfejlesztett Nyomatékvektor Szabályozás (eTVC) és a 3 üzemmódba kapcsolható Elektronikus Stabilitásprogram alkalmazása. Az eTVC rendszer a kanyarodás során fékerőt bocsát az ívbelső első kerekére, javítva ezzel az úttartást, és a sebesség csökkentése nélkül mérsékelve az alulkormányzottságot. Háromféle beállításának köszönhetően az ESC teljes egészében beavatkozhat a jármű vezérlésébe, illetve a működése korlátok közé szorítható, vagy akár teljesen ki is kapcsolható.

Az optimális fékhatásról 278 mm-es első és 253 mm-es hátsó tárcsafék gondoskodik, valamint egy, a standard Fiestákénál nagyobb tandem főfékhenger.

Az autó magabiztos irányíthatóságához az 1,6 literes EcoBoost blokk csekély tömege is hozzájárul. Az erőforrás modern technológiái – a turbótöltés, a nagy nyomású üzemanyag-befecskendezés és a kettős független változó szelepvezérlés – kiemelkedő teljesítményt biztosítanak, miközben az autó üzemanyag-fogyasztása csupán 6.1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 140 g/km.

Exkluzív dizájn és felszereltség

A Ford Fiesta ST200 merész és különleges dizájn-megoldásai közt szerepel az exkluzív Storm Grey fényezés, valamint a látványos, 17 colos ST könnyűfém keréktárcsák, amelyeknek matt fekete fényezését hatásosan hangsúlyozza ki a polírozott perem.

ford-fiesta-s200-autoaddikt-003

A Fiesta ST200 modellek vörösre festett féknyergekkel készülnek, valamint méhsejt-mintázatú, trapéz alakú ST-hűtőráccsal, dinamikus formavilágú első légterelővel és oldalsó szoknyákkal, a karosszéria színére fényezett hátsó diffúzorral és nagyméretű hátsó tetőlégterelővel.

Az utastér felszereltsége is gazdag: a Recaro sportülések faszén-árnyalatú részleges bőrkárpitozását ezüstszínű öltések díszítik, valamint ezüstszínű motívumok, amelyek a biztonsági öveken is megjelennek. A megvilágított küszöbdíszléceken az ST200 embléma látható. Karbonszálas dekorációs elemek, könnyűfém pedálok, könnyűfém váltókar és ST-stílusú kormánykerék teszi teljessé a kabin összképét, aminek hangulatát a sötét anyagok és az ezüstszínű díszítések izgalmas kontrasztja alapozza meg.

Az autó kifinomult technológiákat kínál:

  • SYNC hangvezérlésű kommunikációs és szórakoztató rendszer 5 colos képernyővel
  • LED nappali menetfénnyel kiegészített fényszórók a karakteres megjelenésért
  • A Sound Symposer rendszer a legvonzóbb motorhangokat átvezeti az utastérbe, hogy lelkesítő akusztikai aláfestéssel gazdagítsa a vezetési élményt
  • A MyKey rendszer segítségével a tulajdonos korlátozhatja a végsebességet és az audio maximális hangerejét, valamint megakadályozhatja a biztonsági berendezések kikapcsolását, ha másnak adja oda az autóját

A 2013-ban bemutatott Fiesta ST modellt 1,6 literes EcoBoost benzinmotor hajtja, amelynek teljesítménye 182 LE, forgatónyomatéka pedig 240 Nm. Az autó rövid időn belül Európa legnépszerűbb izomautója lett, és már piacra lépésének első évében több mint 20 díjat gyűjtött be világszerte. Napjainkig a Ford mintegy 30.000 Fiesta ST-t értékesített Európában.

ford-fiesta-s200-autoaddikt-002

A Ford 40 évvel azt követően mutatja be az ST200 modellt, hogy a legelső Fiesta 1976-ban legördült a gyártósorról.

Formula One-Heineken együttműködést hoztak tető alá

A Heineken és a Formula-1 újonnan megkötött együttműködése alapján a Heineken a Formula-1 globális partnere lett. A több évre szóló partnerség a monzai FORMULA 1 GRAN PREMIO Heineken D’ITALIA 2016 olasz nagydíjjal kezdődik.

ecclestone-heineken-formula-1-autoaddikt

A 2017-es Formula 1 szezontól kezdődően a Heineken három Grand Prix (GP) esemény partnere lesz, valamint kiemelt szerepet kap majd más F1 eseményeken is. Az együttműködés keretében a Heineken a Formula 1 exkluzív Globális sörpartnerévé is válik, logója az F1 autókon azonban nem fog megjelenni.

A Heineken nemzetközi, integrált F1 Nyiss a világra – Open your World és az If You Drive, Never Drink felelős alkoholfogyasztási kampányát az F1 pálya melletti reklámfelületeken, televíziós reklámokban, digitális aktivitásokkal és a jegyterjesztő helyeken népszerűsíti majd. Kiemelt figyelmet kapnak a szurkolói események, valamint az exkluzív csomagolási és termék népszerűsítési akciók is. A kampány nagykövete David Coulthard és Sir Jackie Stewart lesz.

A Formula 1 több mint egy a verseny. Egy nagyszabású nemzetközi esemény, amely egyedülálló lehetőséget nyújt a Heineken számára, hogy erősítse kapcsolatát a meglévő és jövőbeni fogyasztókkal a legnagyobb piacain. A Formula 1 három területen fontos a vállalat számára: kiemelkedő hirdetési lehetőségeket teremt számunka, a felelősségteljes alkoholfogyasztással kapcsolatos kommunikációnk innovatív kiterjesztéséhez nyújt támogatást, valamint remek eszköz a tudás és képességek átadására és megosztására az F1 és a saját munkavállalóink között.” – nyilatkozta Gianluca Di Tondo, a Heineken globális szenior márkaigazgatója.

Ez az együttműködés kiegészíti a már meglévő nemzetközi kampányainkat, lehetővé téve, hogy elérjük a Formula 1 futamok nézőit és az évi 400 millió televíziónézőt. A hosszú és sikeres együttműködésünk az UEFA Bajnokok Ligájával, a Rögbi Világbajnoksággal és a James Bond franchise-zal jól jelzi, hogy szeretjük az izgalmas megoldásokat. A Formula 1 tökéletesen beleillik ebbe a sorozatba”- tette hozzá Di Tondo.

A Heineken egy nemzetközi prémium márka, fantasztikus hírnévvel és elsőosztályú marketinggel. Örömmel üdvözlöm őket a Formula 1 családban, és izgatottan várom a közös munkát, mind a Formula 1 eseményeken, mind azokon kívül. Mindketten az innovációra és szórakozásra épülő terület képviselői vagyunk, ezért bízom abban, hogy ez egy hosszú és különleges kapcsolat kezdete. Ha pedig sörről van szó, egy Heineken mindig boldoggá tesz!” – hangsúlyozta Bernie Ecclestone, a Formula One Group vezérigazgatója.

Az együttműködés középpontjában egy letisztult, mégis határozott és felelősségteljes üzenet áll. A Formula 1 globális jelenléte még nagyobb lehetőséget nyújt a Heineken számára, hogy mind helyi, mind nemzetközi szinten pozitív változást idézzen elő a felelősségteljes alkoholfogyasztás hangsúlyozásával. A fogyasztók számára egyértelmű lesz a Heineken és a Formula 1 közös üzenete: Ha vezetsz, soha ne igyál!

Az új kampány a Heineken régóta tartó vállalásaira épül. A Heineken a márka globális médiaköltéseinek 10%-át olyan, a felelősségteljes alkoholfogyasztással kapcsolatos kampányokra költi, mint a Mérték kell! – Moderate Drinkers Wanted és a Dance More Drink Slow kampányok. Ezt az üzenetet többek az UEFA Bajnokok Ligája és a Rögbi Világbajnokság szponzorációja útján is közvetítik, utóbbi esetében a pálya melletti hirdetések egyharmadát ennek szentelik. Emellett világszinten több száz zenei fesztiválon és műsorban is megjelenik az üzenet, valamint 2015-ben több mint 8 milliárd palackon és dobozon is látható volt.

Nemrégiben elindítottunk egy „Gondolkozz, mielőtt vezetsz” kampányt a Formula 1 eseményeken. Boldog vagyok, hogy ez a fontos kezdeményezés ilyen erős és elhivatott támogatásra lelt a Heineken If You Drive, Never Drink! kampányán keresztül. Így képesek leszünk tovább fejlődni és megerősíteni ezt az üzenetet úgy, hogy az tükrözi majd a Heineken által képviselt értékeket is” –hangsúlyozta Bernie Ecclestone.

Tovább folytatódik a Jeep és a Harley-Davidson együttműködése

A Jeep a Harley-Davidson hivatalos partnereként az idei évben is bemutatkozik a  17. Open Road Fest-en, Alsóörsön. A két márka együttműködése olyan, az általuk közösen vallott értékeken alapul, mint a szenvedély, szabadság és eredetiség.

jeep-harley-davidson-egyuttmukodes-2016-autoaddikt

Az Open Road Fest résztvevői megismerkedhetnek és a Jeep tesztpályán is kipróbálhatják a márka teljes modellpalettáját a Renegade-et, a Cherokeet, valamint az ikonikus Wranglert és a márka zászlóshajóját a Grand Cherokeet. Az Open Road Fest Fesztivál  látogatói elsőként találkozhatnak a korlátozott példányszámú  75th Anniversary Renegade és Cherokee ünnepi modellekkel.

 A Harley-Davidson hivatalos 2016-os partnereként a Jeep fontos szerepet játszik a legendás amerikai motorgyártó legjelentősebb EMEA régióbeli (európai, közel-keleti és afrikai) eseményein. A két legendás márka az idei évre is megújította partneri kapcsolatát, miután közös rendezvényeik 2014-ben több mint 600 ezer látogatót vonzottak, 2015-ben pedig az egymilliót is meghaladta a látogatók száma.

A Jeep és a Harley-Davidson között létrejött megállapodás olyan, mindkét amerikai márka által elismert értékek előtt tiszteleg, mint szabadság, eredetiség, szenvedély és egyedülállóság, amelyek minden egyes modelljükben testet öltenek, és amelyeket az ügyfeleik is vallanak.

A Jeep és a Harley-Davidson közötti együttműködés az általuk közösen osztott értékeken alapul, mely szerint támogatják, hogy vásárlóik szabadon és eredeti módon élhessék meg érzéseiket. Mindkét márka termékeiben kifejezésre jut a szabadság és eredetiség, melyek segítségével ügyfeleik bátran érvényre juttathatják saját egyéniségüket. Azok, akik valamilyen Jeep vagy Harley-Davidson® modellt választanak, egyúttal egy olyan életstílus mellett teszik le a voksukat, amely révén egy a tapasztalataikat, szenvedélyüket és értékeiket egymással megosztó közösség részévé is válnak.

Az idei évben, június 8 és 12 között, az  ötnapos alsóörsi Open Road Fast Harley-Davidson Fesztivál keretében a látogatók megismerhetik és kipróbálhatják a Jeep márka teljes modellpalettáját,– a Renegade-et és a Cherokeet, a valódi terepképességekkel rendelkező ikonikus Wranglert, valamint a Jeep zászlóshajóját, a Grand Cherokee-t, melyek minden idők legtöbb elismerésében részesített szabadidőjárművei.

A Jeep®-nél nagy hagyománya van annak, hogy a legfontosabb évfordulókat és az elérhetetlennek tűnő célok meghódítását limitált szériás különkiadásokkal ünnepelje meg. Fennállásának hetvenötödik évfordulójára emlékezve az idén bemutatjuk a 75th Anniversary ünnepi modelleket, amelyek most egymás után megjelennek az EMEA térség piacain. A jubileumi modellek exkluzív megjelenést, gazdag alapfelszereltséget, egyedi stíluselemeket és jellegzetes 75th Anniversary emblémákat kínálnak.  Az Open Road Fest fesztivál a látogatók elsőként találkozhatnak a korlátozott példányszámú, évfordulós 75th Anniverary Renegade és Cherokee modellekkel.

További fejlesztések várhatók a CHAdeMO szabványnál

A CHAdeMO júniusban megrendezett éves tokiói közgyűlésén a szervezet vezetése bejelentette a nagyteljesítményű CHAdeMO töltők bevezetésére irányuló jövőbeli terveit és tájékoztatást adott a folyamatban lévő fejlesztésekről. A CHAdeMO még idén a jelenlegi protokoll módosítását tervezi, mely lehetővé teszi a 150kW-os (350A) töltést.

nissan-leaf-30-kwh-teszt-autoaddikt-035

„Szervezetünk egyik fő célja, hogy a CHAdeMO protokoll folyamatos fejlesztésével a valós piaci igényekre adjunk választ. Erős elmozdulás figyelhető meg a piacon a nagyobb kapacitású akkumulátorral rendelkező tömeggyártású elektromos járművek irányába, mi pedig a gyorstöltő megoldások globális szolgáltatójaként felkészülten kell, hogy várjuk ezeket a piaci változásokat. Ezért dolgozunk most a nagyteljesítményű protokollon, mellyel felgyorsíthatjuk a nagyteljesítményű töltőinfrastruktúra kiépítését” – mondta Dave Yoshida, a CHAdeMO főtitkára.

A módosítás nem változtat a jelenlegi csatlakozó szabványon, így a 150kW-os töltők nem csak a jövő nagyteljesítményű elektromos autóit tudják majd tölteni, de a jelenlegi modellek kiszolgálására is alkalmasak lesznek. Mivel azonban a jelenlegi autók többsége 50kW körüli töltésre kalibrált, így a töltési idő esetükben változatlan marad.

A szabvány 150kW teljesítményű töltők kiépítése várhatóan 2017-ben veszi kezdetét.

A CHAdeMO jelenleg is számos technikai kutatást folytat a nagyobb, akár 350kW teljesítményű töltőmegoldások lehetőségeit illetően.

LEGFRISSEBB

Mégsem búcsúzik az Audi a hagyományos motoroktól

0
Az Audi módosította korábbi stratégiáját, és továbbra is kínálni fog belső égésű motorral szerelt modelleket, válaszul a piaci igényekre. Az Audi három évvel ezelőtt még...

TESZTJEINK