Főoldal Blog Oldal: 397

Agávéból készülnek majd alkatrészek a Ford és a Jose Cuervo együttműködésében

A Ford Motor Company együttműködésre lépett a Jose Cuervo vállalattal, hogy felfedjék a tequila-gyártás melléktermékeként keletkező agávérostok hasznosításában rejlő lehetőségeket, és olyan, még inkább fenntartható bio-műanyagot fejlesszenek ki, amely felhasználható a Ford járműveihez.

agave-ford-jose-cuervo-egyuttmukodes-autoaddikt

A Ford és a Jose Cuervo jelenleg egy bio-műanyagot vizsgál, hogy alkalmas-e az autók külső és belső alkatrészei, például a vezetékkötegek, a fűtés-, szellőzés- és klímarendszerek vagy a tárolórekeszek gyártásához. Az első vizsgálati eredmények alapján elmondható, hogy a tartós és mutatós anyagban komoly lehetőségek rejlenek. Egy újabb fenntartható alapanyag sikeres kifejlesztése csökkenthetné az alkatrészek tömegét, mérsékelve ezzel az üzemanyag-fogyasztást; emellett az új anyaggal kiválthatók lennének a petrolkémiai alapanyagok, ami tovább csökkentené a járművek környezeti terhelését.

“A Fordnál eltökélt célunk környezeti terhelésünk csökkentése” – nyilatkozta Debbie Mielewski, a Ford fenntarthatósági kutatási részlegének műszaki vezetője. “A fenntarthatóság szemléletének éllovasaként új technológiákat fejlesztünk ki, amelyekkel hatékonyabban hasznosíthatók a hulladékok és a rostok, s ezáltal csökkenthetjük a petrolkémiai alapanyagok felhasználását, valamint az alkatrészek tömegét is, ami jótékony hatással lehet autóink üzemanyag-fogyasztására.”

Az agávénövény teljes kifejlődéséhez minimum hét év szükséges. Betakarítása után a növény középső részét megpörkölik, majd megőrlik, és kipréselik a levét, amit aztán lepárolnak. A Jose Cuervo a feldolgozás után visszamaradt növényi rostokat komposztként használja fel ültetvényein, a maradékból pedig helyi iparművészek készítenek különféle kézműves termékeket, például agávé-papírt.

Most azonban – a Jose Cuervo magasabb szintű fenntarthatósági elkötelezettségének megfelelően – a tequila-gyártó egyesíti erőit az autógyártóval, hogy kidolgozzák a hulladéknak számító rostok hasznosításának új módszerét.

“A Jose Cuervo büszke arra, hogy a Forddal közösen tökéletesíthetjük agávé-fenntarthatósági tervünket” – mondta el Sonia Espinola tequilera-mester, a Cuervo Alapítvány igazgatója. “Ma már mi vagyunk a világ legnépszerűbb tequilájának gyártói, ám korábban, egy apró családi vállalkozásként el sem tudtuk volna képzelni, hogy az általunk gondozott néhány száz agávénövényből egyszer több millió tövet számláló ültetvény lesz. Ez az együttműködés közelebb hoz egymáshoz két kiváló vállalatot, hogy közös erővel innovatív, környezettudatos anyagokat fejleszthessünk ki.”

Akárcsak a Ford Motor Company, a Jose Cuervo is olyan vállalat, amelyet egy család birtokol és irányít. Az 1795-ben alapított cég már több mint 220 éve változatlan szakértelemmel készíti a tequilát, méghozzá mindig ugyanazon recept alapján, ami generációról generációra öröklődik.

A Jose Cuervo vállalattal való együttműködés a legfrissebb példája a Ford innovatív szemléletének, amelynek szellemében a márka bio-alapanyagokat gyárt és használ fel termékeiben. A Ford 2000-ben kezdett bele a járművekben alkalmazható fenntartható anyagok kutatásába. Mára az autógyár nyolc különféle, fenntartható forrásból származó anyagot használ autóiban: szójahabot, ricinusolajat, búzaszalmát, kenafrostot, cellulózt, fát, kókuszrostot és rizspelyvát.

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja szerint a világon évente 5 milliárd tonna mezőgazdasági biomassza-hulladék termelődik, vagyis a mezőgazdasági melléktermékek bőséges – ám gyakran kihasználatlan – alapanyagforrást jelentenek. Ezek az anyagok viszonylag olcsók, és segítségükkel a gyártók fenntarthatóbb és könnyebb alkatrészeket készíthetnek.

A Fordnak már van némi tapasztalata az agávérostokkal kapcsolatban. Néhány évvel ezelőtt a vállalat megalkotta a szizálkenderből – egy különleges agávérostból – készített kesztyűtartó prototípusát. A jelenlegi projekt révén a Ford újabb lépéssel közelebb kerül a fenntartható forrásból származó anyagok felhasználásához.

“Egy átlagos autóban körülbelül 200 kilogramm műanyag található” – magyarázta el Mielewksi. “Most az a dolgunk, hogy megtaláljuk az ehhez hasonló ‘zöld’ alkatrészek felhasználási területeit, ezzel is tehermentesítve bolygónkat. Olyan munka ez, amire igazán büszke vagyok – már csak azért is, mert az eredménye sok más iparágra is komoly hatással lehet.”

Díjat kaptak a világ legjobb Škoda szakemberei

Kihirdetésre került a hatodik Škoda Challenge verseny győzteseinek névsora.

skoda-challenge-2016-autoaddikt

A Škoda kereskedések legjobb szakemberei az idei évben Dániából, Nagy-Britanniából, Olaszországból, Lettországból, Ausztriából, Szlovákiából, Szlovéniából, Spanyolországból, Csehországból és Magyarországról érkeztek. 30 ország 165 szakembere mérte össze tudását a kétnapos csehországi döntőn.

„Szeretnék gratulálni a Škoda Challenge 2016-os versenyen részt vett minden szakembernek, különösképpen a győzteseknek” – nyilatkozta Roman Havlásek, a Škoda márka aftersales területéért felelős vezetője. „Ők testesítik meg azt a szakértelmet és kiemelkedő elhivatottságot, amelyet a Škoda hálózata világszerte képvisel” – tette hozzá Havlásek, majd így zárta gondolatait: „A Škoda márka nemzetközi sikerének alapja a jól képzett szakemberekkel rendelkező Škoda kereskedői és szervizhálózat.”

30 ország 165 szakembere mérte össze tudását a kétnapos döntőn Prágában és látogatott el a Mladá Boleslav városában található Škoda főhadiszállásra. Az utolsó megmérettetés mind elméleti, mind gyakorlati feladatokat magában foglalt. Így került kiválasztásra a legjobb szerviztechnikus, szerviztanácsadó, diagnosztikai technikus, fényező, alkatrész-ellátási vezető, értékesítési tanácsadó, a legjobb importőri képviselet illetve a legjobb csapat is. Korábban minden döntős a nemzeti elődöntőkön biztosította részvételét a csehországi mindent eldöntő erőpróbán.

A legjobb Škoda szerviztanácsadó díját a cseh Zdeněk Pazderka nyerte, a szerviztechnikusok mezőnyében pedig a spanyol David Grávalos bizonyult a legfelkészültebbnek. A lett Egīls Žizenis nyerte a fényezők versenyét, a legjobb diagnosztikai technikusnak pedig a dán Henrik Svane bizonyult. A legjobb csapat versenyében Csehország szakemberei végeztek az élen, az importőri képviselők küzdelmében pedig az osztrák Thomas Stockinger örülhetett az első helynek. Két területen is magyar győzelem született: a legjobb értékesítési tanácsadó címet Jandó Zsolt (Wolf Auto) hódította el, az alkatrész-ellátási vezetők versenyében pedig Bertók János (Palota Automobil) végzett az élen. Ezen felül a magyar csapatból Berta Balázs (Walter Autó) a szerviztanácsadók kategóriájában ezüst érmet, míg Varga Tamás (Miskolc Autó) a diagnosztikai technikus kategóriájában bronz érmet szerzett.A Škoda nagy hangsúlyt fektet partnerei folyamatos képzésére és szaktudásuk, tapasztalataik bővítésére. Ehhez sok esetben a Mladá Boleslav-i Škoda Service Training Centre képzési központ biztosít átfogó oktatási programokat. A Škoda Szerviz Tréning Központ műszaki és kereskedelmi képzések ötvözetét kínálja. Elsődleges célja, hogy a szükséges szakértelmet biztosító Škoda szerviz képzéseket világszerte egyformán magas szinten biztosítsa a lehető legmagasabb ügyfélelégedettség érdekében.

Új BMW 7-es plug-in hibridek: 740e, 740Le, 740Le xDrive iPerformance

A BMW i modellek számára kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológia egy forradalmi plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelltrió képében immáron a vadonatúj BMW 7-es sorozatba is megérkezett.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-8

A kivételes adottságokkal felvértezett luxuslimuzin-hármas meghajtásáról egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros négyhengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettőse gondoskodik, az innovatív hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye pedig 240 kW / 326 lóerő.

A bajor gyártó zászlóshajójának alap tengelytávolságával kínált BMW 740e iPerformance és a 7-es BMW hosszított tengelytávolságú karosszéria-változatára épített BMW 740Le iPerformance modellpáros letaglózó menetdinamikával, valamint átlagos 100 kilométerre vetített 2,0 – 2,2 liter üzemanyag-fogyasztási és kilométerenkénti kombinált 45 – 50 gramm (a BMW 740Le iPerformance modell esetében 45 – 51 gramm) károsanyag-kibocsátási értékkel nyűgözi le a BMW ügyfeleit. A vadonatúj BMW 740Le xDrive iPerformance modell esetében (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,5 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 56 gramm / km) az intelligens összkerékhajtás a belsőégésű erőforrás és az elektromotor együttes teljesítményét minden vezetési szituációban a menetdinamika és a hatékonyság szempontjából legoptimálisabb arányban osztja el az első és a hátsó tengely között.

A vadonatúj BMW 7-es sorozat plug-in hibrid modellváltozatai az abszolút vezetési élmény, a hosszú távú menetkomfort és a kimagasló luxus egyedülálló kombinációját kínálják, amelyet a tisztán elektromos, zéró emissziójú mobilitás lehetősége egészít ki. A BMW iPerformance modellek a bajor gyártó EfficientDynamics stratégiájának legátfogóbb négykerekű értelmezését testesítik meg, miközben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia és a Carbon Core karosszériaváz-felépítés is a BMW i divízió jövőbe mutató öröksége. A nagyfeszültségű akkumulátor töltésekor a BMW ügyfelei ráadásul a BMW i modellekhez kifejlesztett innovatív termékeket és szolgáltatásokat is maradéktalanul kiélvezhetik. Opcionális extrafelszereltségként a BMW 740e iPerformance, a BMW 740Le iPerformance és a BMW 740Le xDrive iPerformance modellhez is elérhető az elvakítás-mentes BMW Laserlight lézerfényszóró, amely a BMW i8 plug-in hibrid sportautóban ünnepelte autóipari világpremierjét.

A belsőégésű erőforrás és az elektromotor optimális együttműködését egy intelligens energia-menedzsment vezérli. Az elektromos motor többlet-teljesítménye érezhetően fokozza a hajtáslánc dinamikáját – főként az azonnali, gyors gázreakciók esetében –, miközben az elektromos rásegítés okán megnövelt hajtáslánc-hatékonyság és a tisztán elektromos autózás kettőse a vezetési élmény és a hosszú távú fenntarthatóság egyedülálló szimbiózisát kínálja. A BMW 740e iPerformance és a BMW 740Le iPerformance modellpáros hatótávolsága egyetlen feltöltéssel, tisztán elektromos üzemmódban 44 – 48 kilométer az EU-ciklus plug-in hibrid járműveket vizsgáló tesztkörének mérései szerint, a BMW 740Le xDrive iPerformance modell esetében pedig 41 – 45 kilométer (az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

Két világ legjobbjai, avagy a BMW eDrive és a BMW TwinPower Turbo technológia találkozása

A vadonatúj BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozataiban a legkorszerűbb BMW EfficientDynamics motorcsalád soros négyhengeres erőforrása dolgozik, BMW TwinPower Turbo technológiával. 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítményével ez a sorozatgyártású BMW modellbe valaha épített legerősebb négyhengeres benzinmotor. Azonnali teljesítmény-leadásával és rendkívül széles fordulatszám-tartományban (1 550 – 4 400 között mindvégig) rendelkezésre álló 400 Nm csúcs forgatónyomatékával eme 2.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás vérpezsdítően sportos, tökéletesen elosztott és letaglózó teljesítménnyel ruházza fel a bajor gyártó valaha készült legzöldebb zászlóshajóját. A négyhengeres benzinmotort számos ponton finomítva igazították a mérnökök a plug-in hibrid hajtáslánc rendszerkövetelményeihez.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-1

A folyamatos hajtáslánc-szinkronban működő elektromos motor kimagasló, 83 kW / 113 lóerő maximális teljesítmény-leadásra képes, az elektromos hajtásláncokra jellemző sajátosság jegyében ráadásul 250 Nm csúcsnyomatéka már álló helyzetben is a vezető rendelkezésére áll. Az elektromos motor többlet-teljesítménye lélegzetelállítóan gyors gázreakcióhoz segíti hozzá a belsőégésű erőforrást, miközben az elektromotor a generátor szerepét is betölti: a hibrid üzemmód függvényében az elektromos motor képes az egyenesfutáskor és a fékezéskor keletkező energiát az akkumulátorba táplálni, a benzinmotor megtámogatásával pedig a belsőégésű erőforrás terhelhetőségét is növeli. Az elektromotor a belsőégésű erőforrás által generált energiát is a nagyfeszültségű akkumulátorba továbbítja.

Az elektromos motort a nyolcsebességes Steptronic automataváltóba integrálták a mérnökök, amelynek köszönhetően a tisztán elektromos meghajtás, a dinamikus menetteljesítményt növelő teljesítmény-többlet és az energia-visszatáplálás is rendkívül hatékony módon megy végbe. A nyolcsebességes Steptronic automataváltó kimagasló belső hatékonysággal, kategóriaelső váltási dinamikával és váltási komforttal működik, kompakt méretű elrendezésben. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW-k opcionális extrafelszereltségként kormány mögé szerelt váltófülekkel is felszerelhetők, amelyekkel a bajor gyártó ügyfelei kivételes gyorsasággal, könnyedén, mégis manuális módban kapcsolgathatnak a fokozatok között.

Az intelligens energia-menedzsment által vezérelt belsőégésű erőforrás és elektromotor együttesen 240 kW / 326 lóerő maximális rendszerteljesítményre és 500 Nm maximális rendszer-forgatónyomaték leadására képes. A gázpedál legapróbb érintésére is rendelkezésre álló azonnali gázreakciónak és a hajtáslánc hosszan tartó teljesítmény-leadásának köszönhetően a BMW 740e iPerformance modell 5,4 másodperc alatt, a BMW 740Le iPerformance modell pedig 5,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-2

A három plug-in hibrid zászlóshajó sportos menetteljesítménye rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel párosul. A BMW 740e iPerformance és a BMW 740Le iPerformance modellpáros átlagos üzemanyag-fogyasztása 2,0 – 2,2 liter 100 kilométeren, miközben kombinált károsanyag-kibocsátásuk kilométerenkénti 45 – 50 gramm (az adatokat az EU-ciklus plug-in hibrid járműveket vizsgáló, típus-specifikus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek). A BMW i divízió tervezőmérnöki szaktudásából megszületett BMW eDrive hajtáslánc-technológia kivételes hatékonysága a tisztán elektromos, zéró emissziójú meghajtás esetén mutatkozik meg leginkább. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt luxuslimuzinok energia-fogyasztása az EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint 12,5 – 13,3 kilowattóra (a BMW 740e iPerformance modell esetében), illetve 12,6 – 13,3 kilowattóra (a BMW 740Le iPerformance modell esetében) 100 kilométerenként (az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

BMW 740Le xDrive iPerformance: tisztán elektromos meghajtás, állandó összkerékhajtással

A valaha készült legzöldebb 7-es BMW összkerékhajtású változata a BMW X5 xDrive40e iPerformance modell által kijelölt ösvényen gurul tovább. A kategóriateremtő SAV modell plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt kiadása a bajor gyártó történetének második olyan modelljeként érkezett meg a piacra, amely az elektromos motor teljesítményét tisztán elektromos meghajtás esetén éppúgy a négy keréken osztja el, mint amikor a belsőégésű erőforrás is bekapcsolódik a hajtásba. Mint ilyen, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás a vadonatúj BMW 740Le xDrive iPerformance modell esetében is tökéletes tapadást, optimális stabilitást és lenyűgöző agilitást garantál, az időjárási körülményektől és az útviszonyoktól függetlenül még a legtempósabb kanyarokban is.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-3

Az első és a hátsó tengely közötti tökéletes teljesítmény-elosztás rendkívül dinamikus gyorsulási képességgel ruházza fel a BMW 740Le xDrive iPerformance modellt, hiszen az álló helyzetből induló és 100 km/órás sebességig tartó utazás mindössze 5,3 másodpercig tart. A modell üzemanyag-fogyasztása mindeközben csupán 2,1 – 2,5 liter átlagos 100 kilométeren, kilométerenkénti 49 – 56 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett (az adatokat az EU-ciklus plug-in hibrid járműveket vizsgáló, típus-specifikus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek). A BMW 740Le xDrive iPerformance modell kombinált energia-fogyasztása az EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint 13,2 – 13,9 kilowattóra 100 kilométerenként (az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

Innovatív eDrive gomb, amellyel a teljes hajtáslánc személyre szabható

A BMW ügyfele a középkonzolon található eDrive gomb használatával teljes mértékben személyre szabhatja a vadonatúj BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtásláncának működési beállításait. AUTO eDRIVE hibrid üzemmódban az intelligens energia-menedzsment gondoskodik róla, hogy a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor maximális rendszer-hatékonyság szerint, optimális menetdinamikát kínálva működjön együtt. Az alapbeállításként szolgáló üzemmód alacsony és mérsékelt sebességnél tisztán elektromos meghajtásba kapcsolja a hajtásláncot, hogy minél inkább kihasználja a zéró emissziójú mobilitásban rejlő lehetőségeket. A belsőégésű erőforrás ez esetben mindössze 80 km/óra körüli sebességnél, illetve intenzív gyorsulás esetén kapcsolódik be a hajtásba.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-4

Az innovatív eDrive gomb megnyomásával a vezető a MAX eDRIVE funkciót is aktiválhatja, amely a tisztán elektromos meghajtást kelti életre. Ez esetben a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW meghajtását kizárólag az elektromos motor végzi, miközben padlógázra a belsőégésű erőforrás is azonnal bekapcsolódik a hajtásba. MAX e-DRIVE üzemmódba kapcsolva a vadonatúj BMW 7-es sorozat BMW iPerformance modellváltozatai tisztán elektromos meghajtással 140 km/órás végsebességre képesek.

Az akkumulátor töltöttségét őrző Battery Control funkció minden körülmények között fenntartja a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjét, miközben teljes terheléssel működteti a belsőégésű erőforrást. A BMW ügyfele 30 és 100 százalék között bármilyen töltöttségi értéket megjelölhet, amelyet a rendszer az utazás egy későbbi szakaszában, tisztán elektromos meghajtásra használ fel. A nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje így például autópályás szakaszokon mindvégig fenntartható vagy az egyenesfutás, illetve fékezés során keletkező energia visszatáplálásával akár még tovább növelhető, hogy az így eltárolt töltöttséget a hajtáslánc később a nagyvárosi forgalomban való araszoláshoz használja fel, zéró emisszió mellett.

Vezetési üzemmód-választó ADAPTIVE üzemmóddal és minden korábbinál tisztábban érezhető különbséggel a SPORT, a COMFORT és az ECO PRO üzemmód között

A vadonatúj BMW 7-es sorozat plug-in hibrid modellváltozatait már az alapfelszereltség részeként vezetési üzemmód-választóval (Driving Experience Control) kínálja ügyfeleinek a gyártó. A középkonzolra helyezett gombok megnyomásával a vezető számos különféle hajtáslánc-beállítást aktiválhat, amelyek a jármű menetdinamikája mellett az utazás komfortját és a hajtáslánc hatékonyságát is optimalizálják. A legapróbb részletekig személyre szabható üzemmódok sorát az ECO PRO, a COMFORT és a SPORT módok színesítik, amelyek a plug-in hibrid hajtásláncnak köszönhetően minden korábbinál érezhetőbben különböznek egymástól.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-5

A vezetési üzemmód-választó mindezeken felül az ADAPTIVE üzemmód opcióját is felkínálja, amelyet aktiválva a jármű beállításai folyamatosan a vezető stílusához és az autó előtti útszakasz sajátosságaihoz alkalmazkodnak.

Nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor: kifejezetten a vadonatúj BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtásláncához tervezve, helytakarékos beépítéssel

A vadonatúj BMW 7-es sorozat BMW iPerformance modelljeiben dolgozó nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor maximális kapacitása 9,2 kilowattóra, amelyből a rendszer nettó 7,4 kilowattórát hasznosít. Az akkumulátort a tervezőmérnökök a hátsó üléssor alatt helyezték el, amely így egyszerre helytakarékos megoldás és ezáltal az egység ütközés esetén is biztonságban marad. Azáltal pedig, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc elektromotorját a nyolcsebességes Steptronic automataváltóba, míg a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort a hátsó üléssor alá építették be, a vadonatúj BMW 7-es sorozat BMW iPerformance modellváltozatai a luxuslimuzin teljes értékű csomagterét kínálják. A 420 literes csomagtér-térfogat a plug-in hibrid luxuslimuzinok jelenleg legnagyobb megegyező értéke a kategóriában. Sőt mi több, a csomagtér térfogata mellett az osztott térelrendezés opciója is kategóriaelső mércét állít fel a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt luxuslimuzinok mezőnyében.

A nagyfeszültségű akkumulátor, az elektromos motor és a feszültség-átalakító közötti energiaáramlást a plug-in hibrid hajtáslánc teljesítmény-elektronikája vezérli, amelyet ugyancsak a vadonatúj 7-es BMW legzöldebb modellváltozataihoz fejlesztettek ki a mérnökök. A teljesítmény-elektronika a nagyfeszültségű akkumulátor és a 12 volton üzemelő fedélzeti elektronikai rendszerek közötti energiaáramlást is a feszültség-átalakító segítségével szabályozza.

Egyszerű, gyors és rugalmas járműtöltés a BMW 360° ELECTRIC portfólió innovatív termékeinek és szolgáltatásainak köszönhetően

A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW-k nagyfeszültségű akkumulátora hagyományos háztartási aljzatról, a nagyobb töltési sebességre kifejlesztett BMW i Wallbox fali töltők használatával és nyilvános töltési pontokon is feltölthető. Az akkumulátor háztartási aljzatról négy, míg a BMW i Wallbox használatával három óra alatt tölthető fel teljesen. A BMW i modellekhez kifejlesztett BMW 360° ELECTRIC portfólió része a ChargeNow járműtöltési infrastruktúra-szolgáltatás is, amely nem csupán a BMW i divízió négykerekűinek, de a BMW iPerformance modellek számára is számos partner nyilvános töltési pontjához garantál közvetlen hozzáférést és kényelmes számlázási megoldást.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-7

Kiegészítő állófűtés és légkondicionáló már az alapfelszereltség részeként

A BMW 740e iPerformance, a BMW 740Le iPerformance és a BMW 740Le xDrive iPerformance modellek rendkívül széleskörű alapfelszereltségének része a LED-es első fényszóró-pár, a BMW okoskulcs (BMW Display Key), a BMW ConnectedDrive navigációs csomag, az okostelefonok vezeték nélküli töltését lehetővé tevő induktív telefontöltő opció, az érintőképernyővel kiegészített BMW iDrive operációs rendszer, valamint a világszerte egyedülálló BMW Gesztusvezérlés is. A bajor gyártó ügyfelei ezen felül kiegészítő állófűtést és légkondicionálót is kapnak a legzöldebb zászlóshajókhoz, amelynek segítségével már az utazás megkezdésére a kívántak szerint állíthatják be az utastér hőmérsékletét. Az állófűtéshez és légkondicionálóhoz szükséges energiamennyiséget a rendszer a nagyfeszültségű akkumulátorból, töltés közben pedig a töltési hálózatból nyeri.

Az akkumulátor töltési aljzata a 7-es BMW bal első kerékíve fölött, egy mechanikusan működtetett ajtó mögött található, a magasra helyezett csatlakoztatási lehetőség így még egyszerűbbé teszi a töltési folyamatot. A BMW iPerformance modellek alapfelszereltségének része a hagyományos háztartási aljzatokhoz csatlakoztatható töltőkábel is, amely helytakarékossági okokból a csomagtérben, egy táskában kapott helyet. A BMW 740e iPerformance, a BMW 740Le iPerformance és a BMW 740Le xDrive iPerformance modellek utasterében található legjelentősebb hibrid-specifikus funkciók – az eDrive gomb mellett – a központi műszeregység és a központi kijelző típus-specifikus grafikái és opciói. A karosszérián a C-oszlopokra helyezett egy-egy „eDrive” logó, az első kerékívek mögött egy-egy BMW i embléma (a bal és a jobb oldalon egyaránt), a BMW i kék hűtőrács-lamellák és a kék kerékagy-borítások hirdetik a BMW i divízió forradalmi örökségét.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-6

Kivételes hajtáslánc-hatékonyság az abszolút vezetési élmény, a hosszú távú menetkomfort és a kimagasló luxus egyedülálló kombinációjával

A vadonatúj BMW 7-es sorozat modellpalettájának BMW iPerformance képviselői a kivételes hajtáslánc-hatékonyságot a luxus színvonalú vezetési élményben és a hosszú távú utazási komfortban rejlő kiváltságokkal egyesítik, amelyek a jelenkor csúcstechnológiáinak alkalmazásával a jövő innovációi felé vezető utat jelölik ki. A legzöldebb zászlóshajók a széleskörű alapfelszereltségen túl komfortülésekkel, aktív ülésszellőztetéssel, masszázs funkcióval kiegészített, hát- és nyakizmokat is átmozgató nyolcpontos Vitalitás programmal és komfort-ülésfűtés (Heat Comfort) csomaggal is felszerelhetők. A hosszított tengelytávolságú BMW 740Le iPerformance és BMW 740Le xDrive iPerformance modellekhez a hátsó üléssor Executive Lounge opciója is elérhető. Sőt mi több, eme modellpároshoz a Sky Lounge panoráma üvegtető is elérhető opció.

A vezetést támogató rendszerek széles palettáján olyan újgenerációs opciók találhatók, mint a BMW Head-Up kijelző, a parkolóasszisztens (Parking Assistant), a Driving Assistant csomag, a Driving Assistant Plus csomag és a Surround View rendszer. A vadonatúj BMW 7-es sorozat BMW iPerformance modelljeihez az M Sport felszereltségi csomag, a Pure Excellence külső és belső dizájncsomag, valamint a BMW Individual Design Composition funkció is elérhető opció.

Az elektromos hajtásláncok típus-specifikus konfigurációk szerinti, rugalmas és hatékony gyártása

A BMW Group a BMW i modellek fejlesztése során megszerzett szakmai tapasztalatot saját gyártású elektromos motorjai és nagyfeszültségű akkumulátorai termelése során is széles körben alkalmazza. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációit a BMW iPerformance modellek is megörökölték. A vállalatcsoport elektromos hajtásláncok terén felhalmozott kimagasló szakértelme nem csupán az elektromos motorok és a nagyfeszültségű akkumulátorok kivételes teljesítményében, de a gyártási folyamatokban is visszaköszön. A forradalmi eDrive hajtáslánc-technológia intelligens moduláris felépítése és a rugalmas gyártási koncepció lehetővé teszi, hogy a BMW Group a frissen felmerülő ügyfél-igényekre és piaci követelményekre világszerte gyorsan és pontosan reagáljon.

bmw-7-iperformance-autoaddikt-9

Több, mint 718 ezer járművet értékesített a Ford Európában 2016 első felében

A Ford 2016-ban is elérte a legjobb első félévi összesített járműértékesítési eredményét húsz hagyományos európai piacán. Mindezek mellett a legjobb személygépkocsi-értékesítését produkálta 2010 óta, és a legjobb haszongépjármű-értékesítési eredményt érte el 1993 óta – áll az importőr sajtóközleményében.

ford_logo_napimagazin

A Ford első féléves értékesítése 7,5 százalékkal 718.700 darabra nőtt a vállalat 20 hagyományos európai piacán, ami 7,9 százalékos piaci részesedést jelent. Az oroszországi és törökországi értékesítésekkel is számolva a növekedés 7,2 százalék, az eladott járművek száma pedig 792.800 darab volt az év első hat hónapjában. A vállalat összesen 50 európai piacán*** 7,1 százalékkal 807.500 darabra nőtt az értékesítés az első félévben. Az első hat hónap alapján megállapított piaci részesedés 7,7 százalékon áll.

A Ford első féléves európai eredményének kulcsa az erős értékesítés volt a kiskereskedelmi szegmensben, valamint a gazdag felszereltségű modellváltozatok sikere és a haszongépjármű-piacon továbbra is megőrzött vezető pozíció.

“Európai vásárlóink számára egyre szebb és izgalmasabb Fordokat kínálunk: nagy teljesítményű gépeket, mint a Mustang és a Focus RS; újdonságokat, mint az Edge SUV; illetve legnépszerűbb modelljeink gazdagon felszerelt Titanium vagy Vignale változatait” – nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Ugyanilyen fontos az is, hogy Transit- és Ranger-kínálatunk révén sikerült Európa első számú haszongépjármű-márkává válnunk” – tette hozzá.

A Ford magasabb értékű kereskedelmi csatornákon keresztül történő értékesítése is növekedett 2016 első félévében. A vállalat autóeladásainak 74 százaléka valósult meg a kiskereskedelmi egységeken és a flottaértékesítésen keresztül, ami 3 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, és 5 százalékponttal múlja felül az iparági átlagot.

Haszongépjárművek:

A 2016-os év első hat hónapjának értékesítési eredményei alapján a Ford volt az első számú haszongépjármű-márka a vállalat 20 hagyományos európai piacán, valamint a Törökországgal és Oroszországgal kibővített 22 európai piacon is.

A Ford haszongépjárművek eladásai 17 százalékkal 162.500 darabra növekedtek 2016 első félévben, piaci részesedésük pedig 0,6 százalékponttal 13 százalékra nőtt, ami jól tükrözi a Transit modellcsalád, valamint a Ranger pickup iránti egyre növekvő keresletet. A Ranger értékesítése 39 százalékkal növekedett az első félévben; ez a Ranger legmagasabb első féléves értékesítési eredménye a modell 1998-as bemutatása óta.

A Transit értékesítése 20 százalékot erősödött az előző év azonos időszakához képest, és május végéig – a legfrissebb rendelkezésre álló adatok alapján – a modell megőrizte vezető pozícióját az 1 és a 2 tonnás haszongépjármű-szegmensekben.

SUV-k:

63.100 darabos értékesítésével a Kuga minden idők legjobb első féléves eredményét produkálta, ami 22 százalékkal jobb, mint a tavalyi év azonos időszakában volt. Napjainkig mintegy 4.600 európai vásárló jegyeztetett be előrendelést a Ford Edge modellre, holott az autó még meg sem érkezett a helyi márkakereskedésekbe. Az EcoSport eladásai 64 százalékkal 30.100 darabra nőttek 2016 első félévében.

Nagy teljesítményű autók:

A Fiesta ST, a Focus ST, a Focus ST dízel, a Focus RS és a Mustang összesített értékesítési eredménye júniusban megduplázódott, az év első hat hónapjában pedig 116 százalékkal nőtt. A Focus RS vásárlói rendelései tavaly szeptember óta elérték a 8.200-as darabszámot, a Mustangra pedig 19.400 megrendelés érkezett 2015. harmadik negyedéve óta, amikor az autó bemutatkozott Európában.

Gazdag felszereltségű modellek:

Júniusban tovább nőtt a magasabb felszereltségi szintű Ford modellek értékesítése. A vállalat 20 európai piacán 40 százalékra nőtt a Titanium felszereltségű modellek eladása. A Ford személygépkocsi-értékesítésének 60 százalékát a Titanium és más, magasabb felszereltségű változatok (a Vignale, az ST, Valamint a Red/Black Edition) változatok tették ki; ez az eredmény 3 százalékpontos növekedést jelent 2015 júniusához képest. A márka legújabb gazdag felszereltségű sportos modelljei, a Fiesta ST-Line, a Focus ST-Line és a Mondeo ST-Line mostantól megrendelhetők, és az év végéig három további ST-Line változat jelenik meg a kínálatban.

“A második félévben újabb izgalmas modelleket mutat be a Ford Európa” – mondta el de Waard, majd hozzátette: “Most érkezik az Edge, a felfrissített Transit áruszállítókban megjelenik vadonatúj EcoBlue motorunk, és itt az új ST-Line modellkínálatunk is – így hát továbbra is számos meglepetéssel szolgálhatunk vásárlóinknak. Nagy várakozással tekintünk a KA+ piacra lépésére is, hiszen ez a kedvező árú kisautó tágas utasteret, rendkívül alacsony fogyasztást és élvezetes menetdinamikát kínál.”

A világ legértékesebb autómárkája a Toyota egy elemzés szerint

2016 első félévében a magyarországi piaci részesedését is látványosan növelő Toyota nem csupán a világ legnépszerűbb autómárkája, de egyben a legértékesebb is: a Millward Brown 2016-os, a világ 100 legértékesebb márkáját átfogó kutatás eredményeinek elemzése szerint a Toyota márkaértéke a tavalyi évhez képest 2%-al, 29,5 milliárd dollárra nőtt, amivel a japán gyártó továbbra is a világ legértékesebb autómárkájának bizonyult.

toyota-vilag-10-legertekesebb-automarkaja-autoaddikt
2015-ös adatok alapján

 

Az immár negyedik egymást követő évben világ legnépszerűbb autómárkájának bizonyuló, a tavalyi évben világszerte mintegy 10,15 millió új autót értékesítő Toyota az egyetlen autómárka, amely bekerült a világ 30 legértékesebb márkája közé, a 28. helyen, olyan márkák között, mint az első helyet megszerző Google, a második helyen végző Apple, a harmadikként rangsorolt Microsoft, vagy épp a McDonald’s (9.), a Coca-Cola (13.), a Disney (19.), esetleg a Vodafone (25.). A 29,5 milliárd dolláros márkaértékkel magasan a világ legértékesebb autómárkájának bizonyuló Toyota így nem csupán negyedik egymást követő éve a világ legnépszerűbb autómárkája, de épp ennyi ideje a legértékesebb is.

A Toyotán kívül az idei évben csupán 5 másik autómárka végzett a világ 100 legértékesebb márkája között, ahol idén 10,4 milliárd dolláros márkaérték volt a belépő alsó határ. A világ 10 legértékesebb autómárkája közül így 4 nem szerepel a világ 100 legértékesebb márkája között: a Toyota prémium márkáját, a tavalyi évben 10. helyen végzett Lexus-t idén éppen hogy megelőző új belépő és a 10. legértékesebb autómárkának bizonyuló Tesla márkaértéke 4,43 milliárd dollár. Ez azt jelenti, hogy a Toyota csaknem hétszer értékesebb a 10. legértékesebb autómárkánál, ráadásul 6,4 milliárd dollárral többet ér, mint a Tesla (10.), a Porsche (9.), a Land Rover (8.) és az Audi (7.) együtt, míg a Ford (5.) és a Honda (4.) együttes értékét 3,2 milliárd dollárral haladja meg. A Toyota és a Lexus márkaértéke mindezek ismeretében gyakorlatilag behozhatatlan előnyhöz juttatja a vállalatcsoportot.

Változó autóipari trendek, új kihívások

Ennek különösen azért van fontos szerepe, mert az autógyártók termékeinek minősége jobb, mint valaha, ugyanakkor a korábbinál még hangsúlyosabbá válik a márkák megkülönböztetése egymástól. A motortechnológiai innováció következtében javult a teljesítmény és csökkent a károsanyag-kibocsátás, miközben a biztonsági és kényelmi technológiák egész sora vált szériafelszereltséggé minden árkategóriában. A felhasznált padlólemezek számának csökkentése világszerte lehetővé tette a nagyobb szériában történő gyártást, csökkentve annak fajlagos költségeit, ugyanakkor egyre fontosabbá válik az egyedi márkaarculat kialakítása. Az urbanizáció és az ezredfordulós generáció hatása miatt alapvetően változik a mobilitás fogalma: a fiatalok – szüleiktől eltérően – nem (csak) az autóktól remélik a szabadság érzetét vagy az önkifejezést, nekik erre mobil eszközeik (is) vannak. Azok, akik autóval járnak, azt várják el, hogy az autó egy, az összes operációs rendszerrel kompatibilis, abszolút mobil eszköz legyen, így sok márka – köztük az autógyártókon túl a Google is – az önvezető autó kifejlesztésén dolgozik, ami látszólag szöges ellentétben áll a korábbi évtizedek vezetési élményközpontú kommunikációjával.

vilag-10-legertekesebb-automarkaja-toyota-autoaddikt-2016
Friss, 2016-os adatok

Ráadásul, míg Észak-Amerikában vagy Európában ez még szinte elképzelhetetlennek számít, Kínában egyre elterjedtebb az online autóvásárlás. Ez merőben új kihívás elé állítja az autógyártókat, hisz jóllehet az online értékesítés esetén elveszik a személyes kapcsolat (és potenciálisan számos kulcsfontosságú vásárlói adat), ennek helyébe egy a jövő generációja által elvártnak tekintett sokkal reaktívabb, folyamatos és bizonyos tekintetben közvetlenebb kapcsolattartás lép. Ennek révén, például a vevő közösségi média profiljából, keresési előzményeiből, stb. nyert adatok segítségével a korábbinál sokkal személyre szabottabb lehet a termékelőnyök hangsúlyozása illetve az ajánlattétel.

Kína és a fejlődő országok piacai ugyanakkor a kimagasló növekedési potenciálon túl egészen egyedi lehetőséget is kínálnak az autógyártóknak, ami egyben nem kis kihívás is: az ezekben az országokban új autót vásárló ügyfelek nagy része ugyanis élete első autóját vásárolja meg, az autóval, a márka- és vásárlási illetve szolgáltatási élménnyel kapcsolatos tapasztalatai, benyomásai, elégedettsége pedig nem csupán az ő márkapreferenciáira és újravásárlási hajlandóságára lehetnek alapvető hatással, de a közösségi média szerepének köszönhetően ismerőseiére is, ami meghatározó szereppel bírhat a márka jövőbeni hosszútávú piaci részesedésére. Amennyiben tehát a márka beváltja a márkaígéretet és megfelel a vele szemben támasztott elvárásoknak, avagy felülmúlja azokat, a márka hosszú időre bebiztosíthatja megszerzett piaci részesedését, ellenkező esetben pedig hosszútávon rombolhatja piaci pozícióját. Miután a márkának ezeken a piacokon az érett piacokhoz képest sokkal kevésbé kell megküzdenie prekoncepciókkal, avagy – nézőpont kérdése, a márka megítélésének függvényében – kevésbé profitálhat azokból, a márkaépítés és kommunikáció során más eszközök és hangsúlyok kerülnek előtérbe, mint az érett piacokon. A nagyszámú első autóvásárló miatt Kínában az értékesítés legnagyobb része egyébiránt továbbra is márkakereskedésekben történ, de az újravásárlók esetében rohamosan nő az online értékesítés szerepe, aminek hatására több e-kereskedelmi cég is kidolgozott már összevont autóvásárlási és finanszírozási megoldásokat kínáló mobiltelefon applikációkat.

A márkaérték fontossága

A világ legértékesebb autómárkája, a forradalmi műszaki megoldásairól, megbízhatóságáról, jövőbemutató technológiáiról, köztük a környezetbarát, alacsony fogyasztást és károsanyag- kibocsátást kínáló hybrid meghajtású autóiról ismert Toyota sem ül a babérjain: új modelljeinek látványos, formabontó, emocionálisan is megérintő formavilága, a társadalmi felelősségvállalás, és a kommunikáció új hangvétele, hangsúlyai révén iparág- és világelső technológiai vívmányait érzelmi töltéssel erősíti. A Toyota luxusmárkája, a Lexus (amely az általános megbízhatóság terén két elismert, független felmérésen is az élen végzett) azon vásárlókat szólítja meg, akik a megbízhatósággal ötvözött luxust keresik, új modelljei és azok lenyűgöző dizájnja révén pedig különösen profitált abból, hogy az SUV-k népszerűsége konvergál a luxus iránti vággyal.

„A márkaérték nem a márkák elvont, teoretikus összehasonlítását lehetővé tévő meghatározás, hanem kézzelfogható, mérhető, számszerűsíthető és befolyásolható mutató, amelynek változása alapvető hatással van a vállalat profitabilitására” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota Central Europe Toyota és Lexus márkák kommunikációjáért felelős vezetője. „Minél nagyobb ez az érték, annál tágabbak a márka lehetőségei az árazás, illetve a versenytársakkal szembeni piaci pozicionálás tekintetében, ami a nap végén világszinten akár dollár milliárdokban mérhető eredményt jelenthet.”

„Éppen ezért fontos, hogy a márkanév valódi jelentéssel, tartalommal bírjon, a kommunikáció pedig a fizikai és online környezetben egyaránt konzisztens legyen. A termék kiváló minősége és a márkaígéret teljesítése az elvárt minimum, ám a vásárlók nem csupán a legjobb termékre vágynak: különösen egy az autóhoz hasonló, státusszimbólumnak is tekinthető, életérzést és életmódot is közvetítő termék vásárlása esetén arra az önmeghatározás és önkifejezés eszközeként is tekintenek, és nem csak egy autót vesznek meg, hanem azt is, amit az üzen róluk, illetve azt, ahogyan magukra gondolnak a terméknek köszönhetően” – teszi hozzá a szakember, majd így folytatja: „Ezt felismerve újonnan érkező modelljei látványos, magával ragadó formavilága, társadalmi felelősségvállalása és a korábbinál sokkal nyitottabb, emberközelibb kommunikációja révén a Toyota és a Lexus sikerrel dolgozik azon, hogy a legmegbízhatóbb, legmagasabb technológiai színvonalat és a racionális választást képviselő márkából a hagyományos márkaértékek megőrzése mellett igazi szerethető, vágyott, az önkifejezés legmagasabb szintjét lehetővé tevő márkává váljon” – foglalja össze Varga Zsombor.

 

Kiváló félévet zárt a Hyundai Európában

Rengetegen választották a Hyundai típusait 2016 első félévében – ez derül ki az európai autóipari szervezet, az ACEA által közzétett adatokból.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_015

A Hyundai 10,2 százalékkal növelte eladásait az előző év azonos időszakához képest, ami új rekordot: 261 586 darab eladott autót eredményezett, miközben a piac összességében csupán 9,1 százalékkal nőtt.

Június hónapban a Hyundai Motor 12,7 százalékos növekedést könyvelhetett el 2015 hatodik hónapjához képest; ugyanezen időszakban a piac átlagosan 6,5 százalékot erősödött, ami azt jelenti, hogy a márka folyamatosan növeli lendületét az európai piacon.

A Hyundai modellek 80 százaléka megújult vagy teljesen lecserélődött 2015 során, így a vállalat ma az európai autópiac legfiatalabb modellkínálatával rendelkezik. Ez a megújulási stratégia is támogatta az értékesítési darabszámok idei, számottevő emelkedését: a Hyundai minden kategóriában, a személyautóktól a crossovereken át a szabadidőjárművekig elismerésre méltóan teljesített.

Legutóbb a vadonatúj Tucson család kínálata gyarapodott új motor- és sebességváltó opciókkal, míg a Santa Fe és Grand Santa Fe modellek friss dizájnnal, továbbfejlesztett biztonsággal és modern technológiákkal erősítették a Hyundai szabadidőjármű-kínálatát.

2016 második félévében ismét egy új modell teszi még szélesebb körben vonzóvá a Hyundai márkát az európai vásárlók előtt: ősszel érkezik a piacra a vadonatúj IONIQ modell. A világ első olyan gépkocsijaként, amely három különböző, részben vagy teljesen elektromos hajtásláncot kínál, az IONIQ a várakozások szerint új ügyfelek számára teszi majd érdekessé a Hyundai márkát.

„Folyamatosan bővülő modellkínálatunk minden eddiginél több ügyfelet vonz a Hyundai márkához, ami a fenntartható fejlődés lehetőségét nyitja meg előttünk” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „A vadonatúj IONIQ friss alternatívát kínál azon ügyfelek számára, akik korábban talán nem számoltak a Hyundai márkával, így közelebb juttatva bennünket azon célunk megvalósításához, hogy az első számú ázsiai gyártóvá váljunk Európában.”

Ford EcoSport szállítja mindenhová a Balaton száguldó riporterét

Több mint hatszáz jelentkező közül választották ki a Balaton száguldó riporterét, Dettit, aki havi egymillió forint fizetést kap azért, hogy tudósítson a tó partjáról, mindehhez pedig egy vadonatúj Ford EcoSport áll rendelkezésére.

ford-ecosport-balaton-szaguldo-riporter-autoaddikt

A turisztikai álomállást azért hirdették meg, hogy a fiatalok és a fiatal családok körében is rávilágítsanak arra, milyen sokszínű a Balaton, ahová a nyáron feltétlenül érdemes elutazni.

A szerencsés nyertesnek, avagy a Balaton száguldó riporterének semmi más dolga nem lesz, mint végigbulizni a nyarat, bejelentkezni a fesztiválokról, szórakozóhelyekről, majd megosztani a véleményét, tapasztalatait másokkal az online felületeken. A milliós fizetés és a fesztiválbelépők mellett a szerencsés kiválasztottnak, gyorshajó, szállás, étkezés mellett egy saját autó is jár, sofőrrel.

A milliomos blogger sofőrje néhány napja vette át Magyarország első Ford EcoSport-ját. Soma (23 éves) nem igazán szereti a bulikat, annál inkább az autókat és a természetet, ezért is vállalta ezt a munkát. Elhatározta, hogy elkíséri az álomállás betöltőjét és saját blogjában mutatja be, milyen látnivalók vannak a Balatonon a bulikon kívül is.  Természetesen teszteli majd a Fordot akár úttalan utakon, terepen és extrém körülmények között is. Benyomásait blogjában és a Ford közösségi oldalain is megosztja majd.

Az akcióval főként a magyar fiatalok, és fiatal családok figyelmét szeretnék ráirányítani a tó körüli programokra. Ők a célcsoportja a Ford új kis városi terepjárójának, amelynek első hazai darabja most a Balaton népszerűsítésében is részt vállal. Útján elkíséri  majd Füred kapitány, azt a másfél méteres Playmobil figura,  aki mindenhol felbukkan a tó körül, ahol a kicsiknek és családoknak szóló események zajlanak. Füred kapitány és a Ford segítségével olyan hátrányos helyzetű gyerekek is eljuthatnak a BAHART Varázshajóira, akiknek egyébként erre nem volna lehetőségük.

Ford EcoSport – néhány szóban:

A Ford vadonatúj EcoSport SUV-ja tökéletesen kombinálja egy kisautó fürgeségét és takarékos működését azzal a sokoldalúsággal és térkínálattal, amit a vevők elvárnak egy SUV-tól – nem beszélve az autó stílusos megjelenéséről.

A mutatós és kemény Ford EcoSport a világ első SUV modellje, ami 1,0 literes, 125 lóerős motorral is kapható, és az első európai Ford, amelynek felszereltségi listáján az AppLink technológiával kiegészített Ford SYNC is szerepel, ami lehetővé teszi az okostelefonos alkalmazások hangvezérlését, miközben a vezető a kezét a kormánykeréken, tekintetét pedig az úton tarthatja.

Az Ford EcoSport a legrosszabb útviszonyok közt is fürge és megbízható – a keskeny, kanyargós földutakon, a kátyús bekötőutakon és a kemény városi forgalomban egyaránt. – Ezért is választották a Száguldó Riporter társául. Az autó 10,6 méteres fordulóköre a kategória egyik legjobb értéke; az első és hátsó alsó védőlemezzel felszerelt EcoSport hasmagassága 200 mm, első terepszöge 22,1, hátsó terepszöge 35 fokos, gázlómélysége pedig 550 mm.

[TESZT] Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 Bose – valami megváltozott, de nagyon

Nem kevesebb, mint 21 év telt el azóta, amikor a jelen írásunkban szereplő Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 őse bemutatkozott. Azaz maga a Megane került piacra, fejlett, az akkori kor technológiáit bőven hozó kialakítással, modern formavilággal.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-001

Mára a Megane negyedik generációját tapossa, és olybá tűnik, hogy a korabeli koncepciónak szinte se híre, se hamva, maximum nyomokban létezik egy-két részletében. Nincs apelláta, a Renault Megane teljes, 100 százalékos metamorfózison esett át, s természetesen előnyére válik minden egyes újításra hajazó benyomás.

Korábban már többször is tesztre fogtuk a Renault Megane különböző alternatíváit, most a hangzatos Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 verzió érkezett szerkesztőségünkhöz. A Renault hazai képviseleténél kifejezetten ügyelnek arra, hogy a lehető legoptimálisabb konfiguráció jellemezze a tesztautókat, legyen szó felszereltségről, vagy akár színválasztásról.

A fotók magukért beszélnek; a próbált Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 amúgy is kifejező formavilága ezzel az árnyalattal jóval hangsúlyosabb, mint mondjuk fehér tónussal. Bár a korábbi, hármas szériájú Megane sem volt nevezhető visszafogottnak, vagy kevésbé feltűnőnek, a jelenleg aktuális verzió túlszárnyalja, máris a front részt vizsgálva. A hűtőmaszk még inkább hangsúlyos lett, a kialakítás révén a mellső lámpaburák rajzolata beleolvad a vonalvezetésbe, ráadásul az alsó részeken kis toldást is kapott a plexi, így amolyan horog-sziluettel zárja az íveket. A ködlámpafészkek szintén követik a formaiságot, úgy, hogy a prémiumjelleg bőségesen megmaradjon. Ez a vonal amúgy is erős a jelenlegi Renault-arculatnál, gondoljunk csak a Espace-ra, vagy a Kadjar egy-egy felextrázott variációjára. Ahhoz, hogy az exluzív hatás meglegyen, számos helyen alkalmazták a dizájnerek az ezüstös árnyalatú berakásokat, sok a króm, de kell is – ráadásul nincs eltúlozva egyetlen helyen sem.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-004

Talán ami visszanyúl a Megane 2-höz, az az oldalnézet jellege, azon belül is a far kialakítása a hátsó sárvédőíveknél. A C oszlop alatti felület kissé kinyúlik, hangsúlyozva a far jellegét, de közben nem érezzük úgy, hogy a nyomtáv esetleg növelve lenne az első tengelyéhez képest. Az oldalablakok övvonalai háromnegyedesek, a hátsó ajtóknál felfelé vezetnek, és kimondottan vékony C oszlopot fognak közre.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-003Ha már felemlegettük a fart, nem mehetünk szó nélkül a rendhagyóság fogalma mellett: a Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 félreismerhetetlen karakterisztikája itt tetőzik: a zárófények tokozása vékonyra húzottak, megnyújtva egészen a csomagtérajtó közepéig, közrefogva a Renault logót, valamint a Megane feliratot; arányaiban kicsi, viszont kitekintés szempontjából optimális hátsó szélvédővel kiegészítve. A króm kipufogóvég ovális formája hab a tortán, el is várja a szemlélődő, hogy jelen legyen, így teljes az összkép.

Minden változott, a lényegiség viszont megmaradt

Az új Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 sok mindenben változott az előd 3-ashoz képest, ez jól látszik a méretezésben is. Nagyobb lett: a hossz például 4359 milliméter (4302 milliméter az előd), de nőtt a szélesség is, 1814 milliméteresre (1808 milliméter volt), csakúgy, mint a tengelytáv is, jelenleg 2669 milliméter (2641 milliméter). Viszont a magasság csökkentve lett, ezáltal jóval lendületesebbre sikeredett a forma – jelen esetben a Reanult Megane Energy 1.2 TCe 131-nél 1447 milliméter, míg a korábbinál több, mint 2 centi többlet mutatkozott (1471 milliméter).

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-002Megannyi számadat után nézzük a Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 enteriőrjét. Mivel magasan felszerelt modellről van szó, nem lepődtünk meg az anyaghasználat minőségétől, hasonlóra számítottunk. Sikerült úgy eltalálni a kialakítás mikéntjét, hogy a kezelőegységek, azok bevonata, valamint az elrendezés praktikuma, egyszóval minden egy globális összeséget alkosson komplexen, elősegítve a vezetés élményét, komfortját. Mindent, ami egy alsó-középkategóriás autótól elvárhatunk, vagy inkább azon felül, hiszen a Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 túlmutat szegmensén. Egyébként ez nem az első eset, több gyártónál is érzékelhető, hogy a prémium jelleg felé kacsintgatnak aktívan, ami persze nem baj. Baj lehet viszont, hogy ez sajnos az árazáson is meglátszik, ugyan a tesztelt Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 alig lépi túl a 6 milliós határt, de ez srófolható bőven feljebb, ha nagyobb teljesítményt, hengerűrtartalmat, vagy más hajtásláncot szeretnénk.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-010

A Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 ülő- és hátlapjai teljesen rendben vannak az első traktusban, bár combtámasz nem volt a konfigurációban, ezzel együtt az ülések jól testreszabhatónak tűntek.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-011

Rövid állítgatás után működött is a dolog, az egyébként vaskos, de jó fogású, alul egyenesített ívű kormánykerék is bő skálán volt hangolható.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-009

Folytatva a korábban már jól bevált stílusvonulatot, a Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 központi műszeregysége is a jó átláthatóságra, értelmezhetőségre koncentrál, az Espace-ban már megszeretett középkonzol-jelleg itt is visszaköszön. Ennek lényege a viszonylag nagy, mindent átfogó érintésérzékeny LCD, alatta a kezelőszervek, mindez tetszetős vizuális megoldásokkal megspékelve.

Mindenhol kényelmes. Hátul azért kell engednünk egy keveset

Hátul is kényelmes utazni a Reanult Megane Energy 1.2 TCe 131-ben, a lábterek a növelt tengelytávolságnak betudhatóan nagyok, csakúgy, mint a fejterek. Hárman is jól el lehet itt férni, átlagos testalkattal (régi, sokszor visszaköszönő aranyszabály), de az optimumot a 2+2-es megoldás jelenti. A hátsó ülőpad kialakítása is erre hajaz alapvetően, a középső, harmadik ülőhely keményebb, mint a szélsők a megszokott formát hozva.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-012

384 literes csomagtartó kapacitással kell számolnunk a Reanult Megane Energy 1.2 TCe 131ájú ülések esetében, ez nem sok, de nem is kevés, amolyan jó átlag mai viszonylatban. Az osztott háttámlájú ülések állításával 1247 literig is elmehetünk, igaz, ekkor csak az első székek jelenlétével lehet számolnunk.

Régi-új motor, mínusz 500 RPM

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-006Pörgős, nyomatékos továbbra is az 1.2 TCe 4 hengeres benzinmotor, bár történtek átalakítások. A sűrítési arány 10.0:1 lett a korábban alkalmazott 10.5:1-hez képest, a teljesítmény szintén hasonló, 1 lóerős többlet jelentkezik a gyári adatok szerint az új modellnél. A nyomatékcsúcs 205 Newtonméter 2000-es percenkénti fordulatszámon, viszont a leszabályozás 500 RPM-mel kevesebb, 6000 esetünkben.

A Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 benzinese csendesebb is lett az elődjénél, ez jól érzékelhető alapjáratnál az utaskabinban, kevesebb rezonanciával egyetemben. Némi visszafogottság viszont jelen van, ez alapvetően a gyorsulásnál érezhető: 0-ról 100 kilométer/órára 9.5 másodpercet sikerült futnunk, míg a korábbi verziónál ez az érték 9 másodperc alatt maradt.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-014Fentieket elsősorban a fogyasztás optimalizálásának lehet betudni, ami gyakorlatban is megmutatkozott. Bár nem alacsony a városi 7.1 literes átlag, az előző, 2014-es modellévű Megane hasonló 1.2 TCe motorral 7.9-et produkált. Országúti környeztben viszont elemében volt az autó, itt 4.5 litert sikerült kihoznunk az erőforrásból, autópályán pedig 6.8-at, 2700-as percenkénti fordulatszámon hatodik fokozatban. Itt ismét egy kis összehasonlítás: korábban 3150 RPM-et rögzítettünk autópályán, s bizony ez a fogyasztásban is meglátszott, akkor 7.6 literrel zártunk.

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-007

Kell ez nekünk

Tehát összességében véve az új Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 motorizáltság tekintetében is mutat némi újdonságot, igaz, ez a lendületen annyira nem látszik, ezzel együtt érzetre a pörgős aspektus még mindig mutatja magát. Valamit valamiért – ha a gazdaságosság oltárán kell áldozni néhány tizedmásodpercet, akkor miért is ne?

renault-megane-energy-tce-131-teszt-autoaddikt-005

2016 Renault Megane Energy 1.2 TCe 131 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1197 cm³

Maximális teljesítmény: 131 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 205 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4359 mm

Szélesség: 1814 mm

Magasság: 1447 mm

Tengelytáv: 2669 mm

Első gumik mérete: 205/50 R17

Hátsó gumik mérete: 205/50 R17

Tömeg, üresen: 1180 kg

Megengedett össztömeg: 1701 kg

Csomagtartó mérete: 384 liter, bővíthető 1247 literig

Üzemanyagtartály mérete: 47 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 197 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra:10.6 s (gyári), 9.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.5 l/100 km

Vegyes: 6.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.9 l/100km

Országúti: 4.6 l/100km

Vegyes: 5.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 123 g/km

Még több információ a Renault magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Toyota és Lexus sikerek Európában 2016 első felében

A Toyota összesen 476 ezer darab gépkocsit értékesített 2016 első félévében, ami 5,6%-al haladja meg az előző év azonos időszakának értékesítéseit.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-001

A kimagasló siker nem kis mértékben a hybrid Toyota modellek rendkívüli népszerűségének köszönhető, amelyek eladásai 44%-al haladták meg az előző év azonos időszakának eredményeit, és a teljes forgalom 31%-át tették ki: a Yaris Hybrid eladásai 23%-al, míg Auris Hybrid-é 33%-al nőttek, a Prius iránti kereslet pedig több, mint kétszeresére nőtt. Az eredményekből ugyanakkor a gyártó szintén szárnyaló prémium márkája is kivette a részét: a Lexus Europe minden idők legkiválóbb első féléves eredményét érte el, miután a kontinensen az év első hat hónapjában 36 000 új Lexus talált gazdára, 16%-al meghaladva az előző év azonos időszakának értékesítéseit.

A Toyota és Lexus márkák 4,6%-os összesített piaci részesedést elérve 476 000 darab új autót adtak el kontinensen az év első hat hónapjában, 5,6%-al meghaladva az előző év azonos időszakának értékesítéseit. A Toyota Motor Europe (TME) eladásai éves szinten 7,5 százalékkal nőttek az EU-ban és az EFTA térségben.  A TME alá tartozó további területeken (Oroszország, Kazahsztán, Ukrajna, Kaukázusi térség, Törökország és Izrael) a márkák stabil teljesítményt mutattak, miközben a piac átlagosan 8 százalékkal visszaesett. Ennek köszönhetően a csoport 0,6 százalékponttal 8 százalékra növelte piaci részesedését a térségben.

Az első negyedévben elért értékesítési lendületet így a második negyedévben is sikeresen fenntartotta a cégcsoport: az európai eladások újfent jelentősen profitáltak a Toyota és a Lexus hybrid típusai iránt mutatott, töretlenül erősödő érdeklődésből: a hybrid modellek eladásai 44 százalékkal haladták meg 2015 első féléves eredményét, és elérték a 145 160 darabot. A hybrid modellek a TME féléves összeladásainak 31 százalékát tették ki, szemben a tavalyi év egészére mért 24 százalékkal. A TME a 2016-os naptári évben új hybrid értékesítési rekorddal: 280 ezer darabos eladással számol, míg középtávon, 2020-ra a hybridek 50 százalékos részesedése a cél.

„Ha hybrid, akkor népszerű, méghozzá rendkívüli mértékben – gyakran nem győzzük a keresletet gyártási kapacitással. Az év első félévében leginkább ez korlátozta eladásaink növekedését Nyugat-Európában. Reményeink szerint a hybrid modellek elérhetősége javul az év második felére.  A csoport rendkívül erős oroszországi értékesítési teljesítményének (a helyi gyártású Camry és RAV4 típusok egyaránt piacvezető helyen állnak), valamint a Lexus márka folyamatos nyugat- és kelet-európai fejlődésének tükrében magabiztosan remélhetjük, hogy 7 év után először átléphetjük az évi 900 ezer darabos eladást.” – fogalmaz Karl Schlicht, a Toyota Motor Europe ügyvezető alelnöke.

„44 százalékos hybrid növekedés egyetlen év alatt: ez nagyszerű teljesítmény! Izgalmas látni, hogy összeladásaink 31 százalékát a hybrid modellek teszik ki. A Yaris Hybrid és az Auris Hybrid továbbra is remekül teljesít. A frissen bevezetett RAV4 hybrid valamint az új generációs Prius típusok kezdeti eredményei meghaladták elvárásainkat. A hybridet töretlen lendülete, az új PROACE haszonjármű-család bevezetése, valamint az új generációs Hilux pickup közelgő érkezése együttesen bizakodásra ad okot, hogy a második félévünk ugyanilyen erőteljes lesz.” – teszi hozzá Matt Harrison, a Toyota értékesítésért és marketingért felelős alelnöke.

A kiemelkedő értékesítési teljesítményben fontos szerepet játszottak a Lexus prémium típusai.  A márka a térség minden piacán számottevően erősítette pozícióját. Oroszországban a Lexus eladásai 17 százalékkal emelkedtek, miközben a prémium szegmens összességében 6 százalékkal zsugorodott.

„Az elmúlt néhány év során nem csupán teljesen megújult a Lexus modellkínálata, de olyan, vadonatúj típusokkal is gyarapodott, mint az NX vagy az RC. A Lexus továbbra is magasan a legnagyobb prémium hybrid gyártó világszerte és Európában. Ez stabil alapokat teremt ahhoz, hogy a jövőben is tovább növelhessük eladásainkat.” – mutat rá Alain Uyttenhoven, a Lexus alelnöke

MINI Experience Drive: vezettük a MINI Clubman ALL4-t

Magyarországon is megvásárolható az intelligens összkerékhajtást kapott MINI Clubman ALL4 modellcsalád. A hazai importőr a jeles esemény apropójaként tesztvezetést szervezett, az útvonal Veszprémen keresztül Balatonalmádi központjáig tartott.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-003

Bár az időjárás a program elején még eléggé mostoha megközelítést mutatott, az odautat egy MINI John Cooper Works kabrióval tettük meg, a 7-es úton haladva, kihagyva az autópályát. Bár a John Cooper Works verzió már járt nálunk tesztelésen, mégis kíváncsian vártuk, mit nyújt majd a lehajtható tetejű verzió. Nyilván teljesítményben hasonló produkció született, mint a „hagyományos” változat esetében, a Performance Control remekbeszabottan tette dolgát (Sport módozatba kapcsolva), az elsőkerékhajtás még vizesebb útfelületen is kiválóan tartotta az autót a helyes nyomvonalon.

S persze az elmaradhatatlan sportos aspektus is jelen volt végig, szolid, néha erőszakosabb bugyborékolással jelezte a kipufogó, hogy bizony könnyedén elszabadulhat a 231 lóerős teljesítmény a 2 literes benzinesből, 320 Newtonméteres nyomatékcsúccsal, némileg több, mint 1 tonnás tömeget mozgatva.

No de kanyarodjunk vissza eredeti témánkhoz, a MINI Clubman ALL4 modellek taglalásához. Miután megérkeztünk Balatonalmádiba, a MINI Experience Drive kamionjában rövid sajtótájékoztató következett, ahol ismertették a legfontosabb részleteket. Megtudtuk, hogy a MINI Experience Drive végigjárja egész Európát, és a fő cél, hogy az érdeklődők megismerhessék az aktuális paletta legfontosabb darabjait. Miután 2000-ben a BMW megvásárolta a márkát, a legfontosabb az volt, hogy a márka mindig a lényegre koncentráljon, maximalizálva az élményt.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-005

Nemzetközi viszonylatban ebben az évben eddig 38282 darab autó talált gazdára, 6,3 százalékos növekedést jelentve a tavalyi adatokhoz képest. Idehaza is jók az arányok, eleddig 76 autót vásároltak, ami 18 százalékos növekedést mutat.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-007

A sajtóesemény kiemelt újdonsága tehát a MINI Clubman ALL4 volt, az intelligens összkerékhajtású modell, ami tulajdonképpen elsőkerékhajtást jelent alaphangon, viszont a hajtás szituációtól függően osztja el a nyomatékot szükség szerint pluszban a hátsó kerekekre is. Tehát ha az útviszonyok megkívánják a stabilabb futást, azonnal érzékel a hajtáslánc, és mind a négy kerék hajtottá válik.

mini-experience-drive-clubman-all4-salgo-andras-autoaddikt

Ez kifejezetten optimális hirtelen megcsúszásnál, vagy instabillá váló kanyarvételezéskor, de csúszós, havas útfelületeken is áldásos hatást fejt ki. Az ALL4 hajtás többletsúlya mindösszesen 60 kilogramm.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-012

Hazafelé három személlyel értelemszerűen egy MINI Clubman ALL4 lett a kiválasztott, az alapból 360 literes csomagtér elegendő volt három kisebb csomagunk elhelyezésére, viszont elégedetten summáztuk az 1250 literes kibővíthetőséget is. A vezetett MINI Clubman ALL4  2 literes, 150 lóerős gázolajossal (20d), 8 sebességes automataváltóval lett felszerelve.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-002

A motor már több ízben bizonyított MINI- illetve BMW modellekben (számos cikk is született a témában), most sem volt probléma az agilitással, dinamizmussal, a 330 Newtonméteres nyomatékcsúcs éreztette hatását 70 kilométer/óráról 130-ra gyorsítva a pályaszakaszra kanyarodás után. Az ALL4 hajtás előnyeit nem tudtuk élesben tesztelni, mivel a korlátozottak voltak a lehetőségek idő hiányában, de egy későbbi teszt során be fogjuk pótolni egész biztosan.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-014

A MINI Clubman ALL4 a tradicionális MINI egyterűsített változatának is definiálható, némi túlzással persze. Itt már ténylegesen három teljes értékű hátsó üléssel gazdálkodhatunk hely szempontjából, ugyanakkor a MINI szellemiség száz százalékosan megmarad.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-013

A MINI Clubman jellegzetessége a hátsó, két irányban nyíló csomagtérajtó, ami még több egyediséget kölcsönöz az autónak, nem beszélve a rakodóhely optimalizálásáról, bővíthetőségéről (ajtón belüli zsebek, rekeszek).

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-001

Bővebb információ a MINI Clubman ALL4-ről a MINI magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

mini-experience-drive-clubman-all4-autoaddikt-004

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK