Főoldal Blog Oldal: 397

A DTM egyéni bajnoki címéért száll harcba Marco Wittmann

2016. június 3-5. között a németországi Lausitzringre látogatott a DTM mezőnye, ahol a BMW négy pilótája is pontszerző helyen végzett. A szombati és a vasárnapi megmérettetés legeredményesebb pilótája Marco Wittmann lett, aki a pilóták közötti pontverseny második helyéről várhatja a folytatást.

marco-wittmann-dtm-bmw-2016-1-autoaddikt

Június 4-én, szombaton a németországi Lausitzringen folytatódott a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonja, a rajtrács harmadik helyéről induló Marco Wittmann pedig 32 hibátlan kör után a negyedik helyre hozta be a Red Bull BMW M4 DTM versenyautót. A BMW RMG csapat 2014-es bajnoka ezzel négy helyet lépett előre a pilóták közötti egyéni pontversenyben, s 47 ponttal az ötödik helyről azonnal az élre ugrott.

A szombati futam második pontszerző BMW-pilótája Maxime Martin lett, aki a kilencedikként száguldott át a célvonalon a SAMSUNG BMW M4 DTM versenyautó volánja mögött. A helyezésért járó két pont bezsebelésével a BMW RBM csapat belga pilótája lett a mezőny egyetlen olyan versenyzője, aki az első öt futam mindegyikén pontszerző helyen végzett. Bruno Spengler (BMW Bank M4 DTM) és Timo Glock hajszál híján maradt le a szombati megmérettetés pontszerző helyeiről: a kanadai pilóta a tizenegyedik, míg a Forma-1 egykori versenyzője a tizenkettedik lett.

António Félix da Costa, Augusto Farfus és Tom Blomqvist a tizenötödik, a huszonegyedik és a huszonkettedik helyen érkezett be a célba. Martin Tomczyk önhibáján kívül egy ütközésbe keveredett a francia Esteban Ocon versenyautójával, így idő előtt fel kellett adnia a versenyt.

A harmadik versenyhétvége második, vasárnapi megmérettetése ismét Marco Wittmann remeklését hozta: a szombati negyedik hely után ezúttal a hatodikként érkezett célba versenyautójával. A német pilóta a helyezésért kapott nyolc ponttal jelenleg a pilóták közötti egyéni pontverseny második helyén áll, mindössze három ponttal lemaradva az élre ugró Robert Wickens mögött. Marco Wittmann és Timo Glock e hétvégi teljesítményének köszönhetően a BMW RMG csapat 93 ponttal mindeközben továbbra is őrzi első helyét a csapatok közötti pontversenyben.

Vasárnap Marco Wittmann mellett Bruno Spengler és Timo Glock is pontszerző helyen végzett: a kanadai pilótát a kilencedik, míg a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautót a tízedik helyen intették le. Tom Blomqvist épphogy csak lemaradt a pontszerző helyekről, hiszen a tizenegyedikként érkezett célba az Ice-Watch BMW M4 DTM versenyautóval. Maxime Martin a tizenharmadik, António Félix da Costa (BMW M4 DTM) a tizennegyedik, Martin Tomczyk (BMW M Performance Parts M4 DTM) pedig a tizennyolcadik lett. Augusto Farfus (Shell BMW M4 DTM) egy saját hibáján kívüli ütközés következtében kénytelen volt feladni a versenyt.

A DTM szombati megmérettetését az Audi spanyol pilótája, Miguel Molina, míg a vasárnapi futamot a Mercedes-Benz osztrák versenyzője, Lucas Auer nyerte.

2016 ötödik DTM futamának BMW-eredményei (Lausitzring, 3,478 kilométer, 40 perc + 1 kör, 2016. június 4.):

#11 Marco Wittmann (német, BMW RMG csapat) – 4. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RBM csapat) – 9. hely

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – 11. hely

#16 Timo Glock (német, BMW RMG csapat) – 12. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 15. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW MTEK csapat) – 21. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 22. hely

#100 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – nem ért célba

2016 hatodik DTM futamának BMW-eredményei (Lausitzring, 3,478 kilométer, 60 perc + 1 kör, 2016. június 5.):

#11 Marco Wittmann (német, BMW RMG csapat) – 6. hely

#7 Bruno Spengler (kanadai, BMW MTEK csapat) – 9. hely

#16 Timo Glock (német, BMW RMG csapat) – 10. hely

#31 Tom Blomqvist (brit, BMW RBM csapat) – 11. hely

#36 Maxime Martin (belga, BMW RBM csapat) – 13. hely

#13 António Félix da Costa (portugál, BMW Schnitzer csapat) – 14. hely

#100 Martin Tomczyk (német, BMW Schnitzer csapat) – 18. hely

#18 Augusto Farfus (brazil, BMW MTEK csapat) – nem ért célba

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjának versenyhétvégéi:

2016. május 6-8.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)
2016. május 20-22.: Red Bull Ring (Ausztria, Spielberg)
2016. június 3-5.: Lausitzring (Németország)
2016. június 24-26.: Norisring (Németország, Nürnberg)
2016. július 15-17.: Circuit Park Zandvoort (Hollandia, Zandvoort)
2016. augusztus 19-21.: Moscow Raceway (Oroszország, Moszkva)
2016. szeptember 9-11.: Nürburgring (Németország)
2016. szeptember 23-25.: Hungaroring (Magyarország, Mogyoród)
2016. október 14-16.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)

A BMW DTM-pilótáinak áttekintő táblázata

Pilóta WIT GLO SPE FAR BLO MAR DAC TOM
Nemzetiség német német Kanadai brazil brit belga portugál német
Rajtszám 11 16 7 18 31 36 13 100
Életkor 26 34 32 32 22 30 24 34
DTM debütálás 2013 2013 2005 2012 2015 2014 2014 2001
Csapat RMG RMG MTEK MTEK RBM RBM Schnitzer Schnitzer
Versenyek 44 44 127 54 24 34 34 165
Győzelmek 6 3 14 4 1 2 1 7
Dobogók 10 6 44 12 2 4 3 28
Pole pozíciók 6 1 17 5 2 1 8
Leggyorsabb körök 5 2 14 1 1 1 1 8
Pontok 372 167 719 333 93 180 91 488

 

A pilóták közötti pontverseny állása

1. Robert Wickens (58 pont), 2. Marco Wittmann (55), 3. Mattias Ekström (46), 4. Jamie Green (45), 5. Edoardo Mortara (44), 6. Paul di Resta (43), 7. Maxime Martin (39), 8. Timo Glock (38), 9. Tom Blomqvist (34), 10. Augusto Farfus (32), 11. Lucas Auer (31), 12. Nico Müller (27), 13. Miguel Molina (26), 14. Christian Vietoris (26), 15. Gary Paffett (22), 16. Martin Tomczyk (12), 17. Bruno Spengler (12), 18. António Félix da Costa (6), 19. Mike Rockenfeller (5), 20. Adrien Tambay (4), 21. Timo Scheider (1), 22. Maximilian Götz (0), 23. Daniel Juncadella (0), 24. Esteban Ocon (0)

A csapatok közötti pontverseny állása

1. BMW RMG csapat (93 pont), 2. Audi Sport Abt Sportsline csapat (90), 3. BMW RBM csapat (73), 4. SILBERPFEIL Energy/UBFS invest Mercedes-AMG (58), 5. Mercedes-AMG (57), 6. Audi Sport Abt csapat (53), 7. Audi Sport Rosberg csapat (49), 8. BMW MTEK csapat (44), 9. BWT Mercedes-AMG (43), 10. EURONICS/FREEMEN`S WORLDMercedes-AMG (22), 11. BMW Schnitzer csapat (18), 12. Audi Sport Phoenix csapat (6)

A gyártók közötti pontverseny állása

1. BMW (228 pont), 2. Audi (198), 3. Mercedes-Benz (180)

25 éve koptatja az utakat a Volvo 850

A Volvo 850 megjelenésével minden megváltozott: elsőkerékhajtású Volvo volt, keresztben beépített, soros öthengeres motorral.

volvo-850-t-5r-1995-autoaddikt

Az új modell a Galaxy projekt részeként született meg; a projekt elnevezése arra utalt, hogy a mérnökök a csillagos eget tekintették lehetőségeik határának. A 850-es széria dicsőséges motorsport-sikereket ért el, nem mellékesen ez volt a legelső összkerékhajtással is rendelhető Volvo.

A vadonatúj Volvo 850 GLT a stockholmi Globe Arénában, 1991. június 11-én tartotta világpremierjét. A modell a korabeli Svédország egyik legnagyobb léptékű ipari beruházásának eredményeként jött létre, és alapjaiban tért el minden korábbi Volvótól. Elsőkerék-hajtású volt, öthengeres motorját keresztben építették be, az autó által kínált vezetési élmény pedig minden addigit felülmúlt.

Az új autót a következő szlogennel vezették be: „Dinamikus autó négy világújdonsággal.” Ezek az öthengeres keresztmotor, a saját fejlesztésű Delta-link hátsó felfüggesztés, az integrált oldalirányú ütközésvédelmi rendszer (SIPS), valamint az automata állítású első biztonsági öv voltak.

Habár a formaterv emlékeztetett a 700-as sorozatra, a 850 egy vadonatúj autó volt. A fejlesztési munkák még 1978-ban kezdődtek meg. Abban az évben, egy értekezleten határozták el, hogy ideje elszakadni a konvencióktól, és hogy csak a csillagos eget szabad a lehetőségek határául elfogadni. Ezért kapta a projekt a Galaxy (Galaxis) nevet.

A Galaxy projektből két sorozatgyártású modellcsalád nőtt ki: egy svéd és egy holland. A mögöttes technológiai tartalmat közösen fejlesztették ki, ám ezt követően a csapatok külön utakon jártak. A holland Volvo Car B.V fejlesztette ki a későbbi 400-as szériát, míg a svédországi Volvo Cars a 850 modellcsaládon dolgozott.

Elsőként a 850 GLT modellt mutatták be, ennek 20 szelepes szívómotorja 170 lóerőt adott le. A fejlesztési fázisban a Volvo aktívan arra törekedett, hogy a 850 GLT a lehető legélénkebb autó legyen, amely kiemelkedő vezetési élményt kínál, élvezetes szívó- és kipufogózaj kíséretében.

A következő fontos 850-es verzió, a kombi 1993 februárjában érkezett. A modell jellegzetesen volvós értékeket vonultatott fel; ilyen volt a maximális csomagtér-kapacitást eredményező, gyakorlatilag függőleges hátfal. Megjelent ugyanakkor egy vadonatúj stíluselem: a megnyújtott, függőleges hátsó lámpatest, amely a teljes D-oszlopot beborította. A fejlesztési fázisban Jan  Wilsgaard vezető formatervező számára készítettek egy olyan modellt, amelyről le lehetett venni a nagyméretű hátsó lámpatesteket, és azokat más dizájnnal lehetett helyettesíteni. A kombi modell végül elnyerte a japánok nagyra becsült díját, az 1994-es „Good Design” nagydíjat, míg Olaszországban megválasztották a piac leggyönyörűbb kombijának.

A 850-es széria hamarosan további motoropciókkal bővült. A legnagyobb feltűnést keltő modellről az 1994-es Genfi Autószalonon rántották le a leplet. A karakteres sárga színű T-5R olyan feltűnő volt, mint egy négy kerékre szerelt felkiáltójel. Az egyedi változatot eredetileg mindössze 2500 példányban tervezték gyártani. A köztes töltőlevegőhűtős turbómotor teljesítménye 240 LE volt, legnagyobb forgatónyomatéka 330 Nm. Az autó felszereltségét különleges légterelők, négyszögletes kipufogó végcső, valamint 17 colos Titan könnyűfém keréktárcsák tették teljessé. A sárga színű sorozat néhány hét alatt elfogyott. Ezt követően ugyanannyi fekete autót gyártottak, majd végül 2500 darab sötétzöld T-5R hagyta el a gyártószalagot.

Szintén 1994-ben tért vissza a Volvo a versenypályákra, méghozzá rendkívül látványos és feltűnő módon. Amikor a dél-angliai Thruxton versenypályáján, a szezonnyitó futamon felsorakozott a rajtrácsra két 850-es, mindenkiben meghűlt a vér: kombik voltak! Azzal, hogy Európa legnemesebb szériaautó-bajnokságában, a Brit túraautó-bajnokságban (BTCC) „puttonyos” modelleket állított rajthoz, a Volvo egy csapásra a figyelem középpontjába került. A vállalat jelentős mértékben támogatta a Tom Walkinshaw Racing csapatot; a két autót a svéd Rickard Rydell és a holland Jan Lammers vezette. Egy szabálymódosítás 1995-ben gyakorlatilag kizárta a versenyből a kombikat, és a Volvo átállt a szedán modellekre. Abban az évadban Rickard Rydell az összesített harmadik helyen zárta a bajnokságot.

A sajtó a kezdetektől fogva a „világ legbiztonságosabb autójaként” emlegette a Volvo 850-et, a vállalat pedig 1995-ben bemutatott egy új biztonság-technológiai világújdonságot: a Volvo 850 a világ első sorozatgyártású személyautójaként kínált oldallégzsákokat.

Az 1996-ban bemutatott 850 AWD, a vállalat első összkerékhajtású autója úttörő jelentőségű modell volt a Volvo számára. A 850 All Wheel Drive állandó összkerékhajtást alkalmazott, az első és hátsó tengelyek között viszkokuplung osztotta meg a nyomatékot. Ha bármelyik hátsó kerék megcsúszott, a TRACS elektronikus kipörgésgátló rendszer automatikusan úgy osztotta meg a hajtóerőt az első kerekek között, hogy a jobban tapadóra jusson a több nyomaték. A 850 AWD új fejlesztésű, kisnyomású turbóval szerelt motorja 193 lóerőt adott le; a modell a későbbi Volvo XC típusok előfutárának volt tekinthető.

A Volvo utoljára 1996-ban gyártotta a 850-est. A modell 1997-es, átfogó megújítása során a nevet S70-re módosították a szedán, illetve V70-re a kombi modell esetében. A 850-es szériából kinőtt modellekből összesen 1 360 522 darabot adtak el.

Mattias Ekström remek formában tért vissza

14 nappal a remek spielbergi teljesítménye után Mattias Ekström a Lausitzringen is fellelkesítette a DTM rajongóit. Az Audi Sport Team Abt Sportsline svéd pilótája a kilencedik helyről a második helyre jött fel, így a június 25-26-i norisringi verseny előtt a legeredményesebb Audi-pilóta címért folyó küzdelem sűrűjében találta magát.

mattias-ekstrom-audi-autoaddikt

A Lausitzringen rendezett első Motorsport Fesztiválon a nagyszámú, 67 500 néző előtt Ekström hű maradt a mottójához: „Csináld keményen, vagy menj haza!”. A Red Bull Audi RS 5 DTM volánja mögött Ekström mindjárt a startnál két helyet javított, majd később a márkatársát, Jamie Greent (Hoffmann Group Audi RS 5 DTM / Audi Sport Team Rosberg) győzte le párbajban, miközben – csakúgy, mint Spielbergben – a lehető legkésőbbre halasztotta a kerékcserét. Ekström csak a 46 körös verseny 31. körénél állt ki a boxba, és az új gumikkal nem sokkal a verseny vége előtt a Mercedes Benz pilótája, a kanadai Robert Wickens elől szerezte meg a második helyet.

„Erről szól egy verseny – mondta Ekström lelkes örömmel, miután áthajtott a célvonalon. – A kocsim ugyan jól ment a kvalifikációs futamon, de ez csak a kilencedik helyre volt elég. Ám a hosszabb versenyeken, mint amilyen ez a vasárnapi is, sokat lehet elérni tapasztalattal, stratégiával és a megfelelő tempóval. Ezt történt ma is.”

Jamie Green szintén jó teljesítményt nyújtott. A brit izgalmas csatát vívott honfitársával, a Mercedes-Benz színeiben autózó Gary Paffett-el, és negyedikként végezve csupán 0,348 másodperccel késte le a dobogót. Az Audi sofőrje 1 perc 17,840 másodperccel új körrekordot ért el.

Nico Müller a Playboy Audi RS 5 DTM kormányánál nyolcadik lett vasárnap a Lausitzringen, így három Audi pilóta is pontszerző helyen végzett. Az Audi ezzel 65 pontot javított a BMW-vel szemben a gyártók rangsorában. A vezetők rangsorában három Audi-pilóta, Ekström (46 pont), Green (45 pont) és Edoardo Mortara (44 pont) került a legjobb öt közé.

A 22. helyről indulva Mortara szintén látványos visszatérést hajtott végre, amelynek során nem kevesebb, mint tíz helyet javított. A harminckettedik körben, amikor kiállt a boxba, baleset történt, amiben az Audi Sport Team Abt Sportsline egyik szerelője megsérült. Őt további vizsgálatokra a közeli kórházba szállították, ahol kiderült, hogy eltört a jobb lábfeje.

Timo Scheider (AUTO BILD MOTORSPORT Audi RS 5 DTM) és Mike Rockenfeller (Schaeffler Audi RS 5 DTM – mindketten az Audi Sport Team Phoenix versenyzői) a 16-17. helyen végeztek. Rockenfeller a legjobb Audi-pilótaként a második sorból kezdte a versenyt, de mivel nem sokkal a start előtt az autója kissé előrébb gurult, áthajtásos büntetést kapott.

A szombati győztesnek, Miguel Molinának is ki kellett mennie a boxutcába áthajtásos büntetésre Teufel Audi RS 5 DTM autójával, miután korábban az 1-es kanyar előtt, fékezés közben ütközött Augusto Farfus BMW autójával. A spanyol a 19. helyen végzett, egy hellyel Adrien Tambay (Speedweek.com Audi RS 5 DTM) előtt.

„Mattias és Jamie ma ismét kiváló teljesítményt nyújtottak” – mondta Dieter Gass, az Audi Sport DTM-főnöke. –  “A tegnapi első-második és a mai második hellyel nagyon elégedettek lehetünk. Láttuk, hogy az Audi RS 5 DTM jó teljesítményt nyújt. A boxutcában történt baleset nagyon szerencsétlen dolog volt. A szerelőnek mielőbbi gyógyulást kívánunk!”

A Ford gőzerővel készül a Le Mans 24 órás futamra

Ezzel a mondattal kezdődött 1966-ban a Ford utolsó, Le Mans-ban kiadott sajtóközleménye: “A francia táj fölött eső szitált, és a Napot alacsonyan gomolygó, szürke felhők takarták el, amikor az 1966-os Le Mans 24 órás futamon három karcsú prototípus száguldott át a célvonalon.”

ford-gt-lemans-24-2016-autoaddikt

Erről a versenyről szól A.J. Baime könyve, a Go like hell! – és a címadó mondatot Bruce McLaren süvöltötte Chris Amonnak, amikor legendás győzelmük felé robogtak. Ötven év telt el azóta, hogy a Ford GT egy hármas befutóval történelmet írt, mindhárom dobogós helyet megszerezve a világ leghíresebb hosszú távú versenyén – most pedig a Ford visszatér a diadal helyszínére.

A Ford Chip Ganassi Racing csapat négy Ford GT versenyautója ma pályára lépett Le Mans-ban a hivatalos tesztnapon. Ez az első alkalom, hogy a Ford GT rajthoz áll ezen a pályán, hogy a csapat felkészülhessen a június 18-án 15:00 órakor induló 24 órás versenyre.

“1966-ban Le Mans közönsége szemtanúja lehetett a motorsport egyik legemlékezetesebb eseményének, végigizgulva a Ford és a Ferrari öldöklő párbaját” – mondta el Bill Ford, a Ford Motor Company világszintű ügyvezető elnöke. “Most, ötven évvel később a világ annak lehet szemtanúja, ahogyan a Ford a lehető legtöbbet hozza ki autóiból e legendás futamon.”

A Ford GT versenyautó az új Ford GT szupersportkocsira épül – minden idők legfejlettebb sorozatgyártású Fordjára, amely valóságos tárháza a vállalat legújabb fejlesztéseinek az EcoBoost technológia, az aerodinamika és a tömegcsökkentés területén. A Ford GT arra született, hogy keményen állja a sarat a Ferrari, a Corvette, a Porsche és az Aston Martin ellen egy olyan versenyen, ami a végsőkig próbára teszi az autók sebességét, tartósságát és üzemanyag-fogyasztását.

“A vadonatúj Ford GT fejlesztése során a kezdetektől az lebegett a szemünk előtt, hogy a Ford ezzel az autóval tér majd vissza a GT-futamok világába” – nyilatkozta Raj Nair, a Ford globális termékfejlesztésért felelős alelnöke és műszaki főmunkatársa. „Elégedettek vagyunk az eddig elért eredményekkel, hiszen az autó már nyert Laguna Seca-ban, és Spa-ban másodikként ért célba. Most pedig arra készülünk, hogy Le Mans-ban is fényesen bebizonyítsuk új generációs GT-versenyautónk képességeit.”

2016-ban a Ford Chip Ganassi Racing két Ford GT-vel versenyez a FIA Hosszútávú Világbajnokságon, és két másik géppel az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságon. A WEC csapat már a második futamon második helyezést szerzett a belgiumi Spa Francorchamps pályán, így a Ford mind az egyéni, mind a csapatszintű bajnokságban a második helyen szerepel. Az IMSA csapat eddig négy futamon állt rajthoz, és a Ford GT hatalmas győzelmet aratott az amerikai Laguna Seca-ban. Ezzel a teljesítménnyel a Ford a harmadik helyen áll az IMSA egyéni és csapatszintű tabelláján.

“Számomra is és a Ford Chip Ganassi Racing minden tagja számára izgalmas kihívás a Le Mans-i futam – már csak a Ford 1966-os, történelmi győzelmének 50. évfordulója miatt is” – mondta Chip Ganassi. “Az idei szezonban nagyon élvezetes volt a Ford GT-vel versenyezni, Le Mans-ban pedig még erősebbek leszünk.”

A két WEC Ford GT továbbra is eddigi, 66-os és 67-es rajtszámával fut Le Mans-ban, a két IMSA-autó pedig új rajtszámokat kap (68. és 69.), hogy ezzel is tisztelegjenek a Ford 1966-os, 1967-es, 1968-as és 1969-es Le Mans-i győzelmei előtt.

Már itthon is rendelhető az új, hátsókerékhajtást kapott Alfa Romeo Giulia

Az Alfa Romeo Giulia modellcsalád három felszereltségi szintből (Giulia, Super és Quadrifoglio), valamint hatféle hajtáslánc-kombinációból áll: 2.2 literes dízelmotor 136, 150 vagy 180 lóerős teljesítménnyel, hatfokozatú kézi kapcsolású vagy nyolcfokozatú automata sebességváltóval; valamint egy 510 lóerős, 2.9 literes V6 Biturbo benzinmotor hatfokozatú kézi sebességváltóval.

alfa-romeo-giulia-2016-autoaddikt-004

Az új Giulia hátsókerékhajtást kapott: a legendás Alfa Romeo hamisítatlan hagyományai előtt tisztelgő megoldás kiemelkedő menetdinamikai képességeket, valamint élvezetes vezethetőséget kínál.

A Giulia további különlegességei között említhetjük a két tengely közötti, kiemelkedően kedvező tömegelosztást, az exkluzív AlfaLink technológiát alkalmazó, kifinomult felfüggesztést, valamint a piac legközvetlenebb kormányművét. Emellett az új Alfa Romeo modell a kiemelkedő motorteljesítmény és az ultra csekély tömegű anyagok (pl. szénszálas anyagok, alumínium, alumínium kompozitok és műanyag) bőséges alkalmazása révén a legkiválóbb tömeg/teljesítmény aránnyal (Quadrifoglio kivitelben kevesebb mint 3) büszkélkedhet.

Az Alfa Romeo hagyományaihoz híven az új Giulia egyedülálló műszaki megoldásokkal büszkélkedhet. Az átlagosnál kifinomultabb jellemzők között említést érdemel a féktávolságot jelentősen lerövidítő – fékút 100 km/óráról 38,5 méter a Giulia, és 32 méter a Quadrifoglio kivitel esetében – integrált fékrendszer (IBS), valamint a kivételes komfortot biztosító aktív felfüggesztés. A Quadrifoglio kivitel kiváltsága a nyomatékvektor szabályozási rendszer, amely kivételes hatékonysággal osztja meg a hajtóerőt a két hátsó kerék között, míg az aktív első légterelő nagy sebességnél aktívan szabályozza a leszorítóerőt.

Ami a dizájnt illeti, az új Giulia jellegzetesen olasz formaterve érzékletesen jelenik meg a műszaki alapok által meghatározott remek arányérzékben, a kifinomult egyszerűségben, valamint a kívül és belül egyaránt érvényesülő, kiváló minőségű kidolgozásban. Az új Giulia külső kialakítása szoborszerű; egy ugrani készülő nagymacskára emlékeztet. A letisztult, lényegre szorítkozó belső kialakítás minden elemével a vezetőt szolgálja, és tökéletesen illeszkedik köré

Ultramodern, innovatív erőforrások

Az ultramodern, innovatív erőforrások ugyancsak az Alfa Romeo elmaradhatatlan jellegzetességei közé tartoznak. Ezen okból kifolyólag az új Giulia bevezetésekor a Quadrifoglio verzió 2,9 literes V6 BiTurbo motorján kívül egy vadonatúj  motorgenerációt kínál a vásárlóknak: a rendelkezésre álló két benzines és három dízelmotor a cégcsoport motorfejlesztési technológiájának élvonalát testesíti meg; ezek egytől egyik kategóriájuk élvonalába tartoznak a teljesítmény tekintetében éppúgy, mint az üzemanyag-fogyasztás terén.  A modellcsalád összes tagja Olaszországban, Termoliban (benzinmotorok), illetve Pratola Serrában (dízelmotorok) készül, a legtöbb gyártási fázisban az Alfa Romeo erőforrásai számára fenntartott, exkluzív, élvonalbeli folyamatokat és eljárásokat alkalmaznak, összhangban  a márka műszaki kiválóságával és filozófiájával.

alfa-romeo-giulia-2016-autoaddikt-001

2.2 JTDm dízelmotor

Ezt a vadonatúj erőforrást, amely az Alfa Romeo történetében legelőször teljes egészében alumíniumból készült, kifejezetten az új Alfa Romeo Giulia modellhez tervezték. A soros négyhengeres erőforrás a legújabb generációs MultiJet II IRS (Injection Rate Shaping) üzemanyag-befecskendező rendszert alkalmazza. A befecskendező  rendszer üzemi nyomása 2000 bar. Az elektromos működtetővel szerelt, változó geometriájú turbófeltöltő  minimális késedelmet eredményez, ugyanakkor a rendszer hatásfokát is javítja. A kiegyensúlyozó tengely a vezetési élmény és az üzemi komfort optimális egyensúlyát kínálja.

A motor háromféle kivitelben érhető el. A 180 lóerős verzió 3750/percnél adja le legnagyobb teljesítményét (maximális forgatónyomaték 450 Nm 1750/percnél), 150 lóerős változat csúcsteljesítménye 4000/percnél jelentkezik, a legnagyobb forgatónyomaték 380 Nm 1500/perc fordulatszámon, míg a 136 lóerős változat csúcsteljesítménye 4250/percnél jelentkezik, a legnagyobb forgatónyomaték 380 Nm 1500/perc fordulatszámon. Mindhárom változat elérhető a hatfokozatú kézi-,  vagy az új nyolcfokozatú automata sebességváltóval.

510 lóerős, 2.9 literes V6 BiTurbo benzinmotor

A kizárólag a Quadrifoglio kivitelben elérhető motor műszaki jellemzői és menetteljesítményei szempontjából egyaránt egyedülálló erőforrás, amely új etalont hoz létre a márka számára. A Ferrari technológiái és műszaki képességei által ihletett V6 BiTurbo benzinmotor teljes egészében alumíniumból készült (hozzájárulva a tömegcsökkentéshez, különös tekintettel az első tengely terhelésére). A motor teljesítménye 510 lóerő, forgatónyomatéka meghaladja a 600 Nm-t, ami lélegzetelállító menetteljesítményeket tesz lehetővé: a végsebesség 307 km/óra, az autó álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Miközben a motorteljesítmény és a forgatónyomaték értéke kiemelkedő, az 510 lóerős 2.9 V6 BiTurbo benzinmotor a károsanyag-kibocsátás terén is kategóriája legkiválóbb tagja (198 g/km CO2-kibocsátás hatfokozatú kézi sebességváltóval), ráadásul meglepően takarékos is, köszönhetően az elektronikusan szabályozott hengerlekapcsolásos rendszernek.

alfa-romeo-giulia-2016-autoaddikt-002

Különleges, exkluzív műszaki megoldások

Az Alfa Romeo legszebb műszaki hagyományaival összhangban az elektronika soha nem uralhatja, csupán támogathatja a vezetés élményét, amely önmagában magával ragadó, köszönhetően a tökéletesen hangolt futóműnek. Ez az új Giuliára is érvényes: az autó szerkezetét tekintve egyedülálló és izgalmas, ugyanakkor nem nélkülözi a kifinomult biztonsági rendszereket, amelyeket felszereltségi szinttől függően alapkivitelben vagy külön megrendelésre biztosít.

Alfa nyomatékvektor-szabályozás (kizárólag a Giulia Quadrifoglio modellen)

A hátsó differenciálműbe integrált dupla kuplungot alkalmazó nyomatékvektor-szabályozó rendszer lehetővé teszi a két hátsó kerékre jutó forgatónyomaték oldalankénti, egymástól független szabályozását. Ezáltal rossz tapadási viszonyok mellett is javult az erő átvitele az aszfaltra. Az autó így biztonságosan és élvezetesen vezethető, anélkül, hogy zavaróan közbeavatkoznának a menetdinamikai szabályozó rendszerek.

Integrált fékrendszer (IBS)

Az új Alfa Romeo modell a világon elsőként alkalmazza azt az innovatív elektromechanikus fékrendszert, amely a stabilitásvezérlést a hagyományos szervofék teljesítményével kombinálja. A megoldás nem csupán az igen fontos tömegoptimalizáció és a kisebb pedálrezgés miatt fontos, de a késlekedés nélküli fékhatás, valamint az ebből adódó, rekord kedvező fékutak miatt is: az autó 38,5 méter alatt képes megállni 100 km/óráról, míg a Giulia Quadrifoglio a maga karbon-kerámia fékjeivel 32 méteren teljesíti ezt a feladatot.

Ütközésmegelőző rendszer (FCW) és autonóm vészfékrendszer (AEB) gyalogosfelismeréssel

Az ütközésmegelőző rendszer (FCW) alapfelszerelés az autó minden kivitelében; a radaros érzékelő és az első szélvédőbe beépített kamera segítségével működő rendszer észleli, ha akadály vagy jármű kerül a Giulia tervezett nyomvonalára, és figyelmezteti a vezetőt a várható ütközésre. Amennyiben a vezető nem reagál, az autonóm vészfékrendszer (AEB) önállóan fékezve segít elkerülni az ütközést vagy enyhíteni annak következményeit. Ezen túlmenően a radar és a kamera jeleit megfelelően értelmező gyalogosfelismerő funkció révén az AEB rendszer akár 65 km/óra sebességig képes megállítani az autót.

alfa-romeo-giulia-2016-autoaddikt-007

Alfa aktív első légterelő (kizárólag a Giulia Quadrifoglio modellen)

A kiváló közegellenállási együttható (0,32 Cw), az ívmenetben jelentkező, tökéletesen kiegyensúlyozott erőhatások, illetve leszorítóerő mellett a Quadrifoglio modell aktív első légterelővel is rendelkezik, amely a leszorítóerőt aktívan szabályozva még nagy sebességnél is fokozott teljesítményt és jobb tapadást eredményez.

Alfa DNA és Alfa DNA Pro (kizárólag a Giulia Quadrifoglio modellen)

Az új Giulia a jármű menetdinamikai jellemzőit a vezető igényei szerint módosító, vadonatúj Alfa DNS rendszert kapott. A lehetőségek sorában megtalálható a dinamikus, a normál, a fejlett takarékos (az Alfa Romeo történetében először alkalmazott, környezettudatos beállítás), valamint a verseny beállítás (kizárólag a Giulia Quadrifoglio modellen).

Alfa™ Chassis Domain Control (CDC) futómű-szabályozás (kizárólag a Giulia Quadrifoglio modellen)

A Magneti Marellivel közösen kifejlesztett Alfa™ Chassis Domain Control (CDC) futómű-szabályozási technológia az autó agyaként koordinálja az összes fedélzeti elektronikus rendszer működését. A rendszer a különböző funkciók – így a megújult Alfa DNA Pro üzemmódválasztó, az Alfa™ nyomatékvektor-szabályozási rendszer, az Alfa aktív első splitter, az aktív felüggesztés, és az ESC menetstabilizáló elektronika – összehangolt vezérlése révén személyre szabottan optimalizálja a teljesítményt és a vezetési élményt.  A CDC valós időben szabályozza a menetdinamikai jellemzőket, a gyorsulási és perdületi adatok függvényében hangolva be az Alfa DNA Pro üzemmód paramétereit. A kritikus helyzetek megelőzése, illetve szabályozása érdekében a rendszer már megelőző jelleggel tájékoztatja az érintett vezérlő egységeket: a futóművet, a hajtásláncot, a felfüggesztést, a fékrendszert, a kormányművet, a kormányszervót, és (ívmenetben) a differenciálművet.

Egyedi felfüggesztés

Elöl újonnan kifejlesztett, kettős lengőkaros felfüggesztést alkalmaztunk, félig virtuális kormányzási tengellyel, amely optimálisan szűri ki az útegyenetlenségeket, és gyors, pontos kormányozhatóságot biztosít. A kizárólag az Alfa Romeo által alkalmazott megoldás ívmenetben is változatlan utánfutást biztosít, és mivel a sebességtől és menetkörülményektől függetlenül, folyamatosan optimális érintkezést biztosít az útfelület és az abroncs között, igen nagyfokú oldalirányú gyorsulást tesz lehetővé.  így a piaci szegmens legközvetlenebb (11,8) kormányáttételével rendelkező Alfa Romeo Giulia természetesen és ösztönösen vezethető. A hátsó felfüggesztésnél a maximális menetteljesítményeket, vezetési élményt és komfortot biztosító, Alfa Romeo által szabadalmaztatott multilink szerkezet mellett döntöttünk.

alfa-romeo-giulia-2016-autoaddikt-006

8.8 colos Connect 3D Nav

Az új Giulia új generációs, a Magneti Marellivel közösen kifejlesztett 8,8 colos Connect 3D Nav rendszere kifinomult funkciók és jellemzők sorát kínálja, beleértve az új generációs HMI kezelőfelületet. A rendszert egy forgótárcsa, illetve a műszerfalba integrált nagyfelbontású, 8,8 colos képernyő segítségével lehet vezérelni. Ezen felül az ‘optikai csatolás’ technológiának köszönhetően a kijelző kiemelkedő színvonalú megjelenítést és leolvashatóságot biztosít.

A 8,8 colos Connect 3D Nav fejlett hangfelismerő funkciója tökéletes kapcsolódást biztosít minden hordozható berendezéssel (mobiltelefonokkal, okostelefonokkal, Apple iOS vagy Android operációs rendszerű táblaszámítógépekkel). Az új Giulia új generációs infotainment rendszere nem csupán a DAB digitális rádióvevő és a digitális Hi-Fi audiorendszer kezelésére alkalmas, de a Bluetooth technológia segítségével mobiltelefon-kihangosításra, illetve USB adathordozón vagy okostelefonon tárolt zenei tartalmak lejátszására is képes. Végezetül a rendszer nagyfelbontású, háromdimenziós térképek segítségével navigációs funkcionalitást is kínál. Villámgyors útvonalszámításra képes, emellett helymeghatározási technológiájának köszönhetően akár akkor is használható, ha nincs elérhető GPS jel. A berendezés a menetadatokat is megjeleníti, a vezetési stílustól kezdve az Alfa DNA/ Alfa DNA Pro programválasztón beállított üzemmódig.

HMI kezelőfelület (Human-machine interface)

Az új modell utastere minőség, biztonság, felszereltség és kényelem szempontjából a legmagasabb szintet képviseli, miközben megvalósítja az Alfa Romeo jellegzetességét: a vezetőközpontú kialakítást.

Egyáltalán nem véletlen, hogy az összes elsődleges funkció kezelőszerve – beleértve a motorindító gombot is – a kormánykeréken kapott helyet. A HMI interfész két egyszerű, felhasználóbarát tekerőgombból áll, amelyekkel az Alfa DNS funkciók, illetve az infotainment rendszer beállításai módosíthatók.

Műszerfal

A felszereltségi szinttől függően 3,5 vagy 7 colos színes kijelzővel felszerelt műszeregység teljes körű tájékoztatást biztosít a vezetőnek. A négy képernyőn elrendezett tartalom a vezető által aktuálisan választott DNS üzemmódtól függően változik, és akár az oldalgyorsulást, az üzemanyag-fogyasztást, vagy a sebességváltás esedékességét is megjeleníti.

Első és hátsó lámpatestek: a kimagasló stílus és technológia találkozása

A Magneti Marelli által, az Alfa Romeóval együttműködésben kifejlesztett első és hátsó lámpatestek még erőteljesebbé teszik az új Giulia stílusos és ergonomikus formatervét, és már messziről azonosítják a modellt. A hátsó LED-es lámpatest egyedülálló módon hangsúlyozza ki a az autó farát, ráadásul fékezéskor gyorsabban aktiválódik a féklámpa, mint a hagyományos izzóval szerelt lámpatestek, így biztonságosabbá is teszik az autót.

alfa-romeo-giulia-2016-autoaddikt-005

A hasonlóképpen divatos és ergonomikus fényszóró háromféle kivitelben kérhetők. A hagyományos izzók helyett 25 vagy 35 watt teljesítményű, ultramodern Xenon fényforrások is rendelhetők. Az optimális fényeloszlású, nagy fényerejű lámpatest színhőmérséklete (4500°K) egyszerre javítja az éjszakai látási viszonyokat (a 35 wattos modul esetében a halogén lámpatestekhez képest 200 százalékkal) és az energiafogyasztást. Emellett a modern világítástechnológia a biztonságot is fokozza, hiszen a vezető legalább egy másodperccel korábban észlelheti az akadályokat az úton – 50 km/óra sebességnél ez 28 méterrel rövidebb fékutat jelent!

A 35W Xenon fényszóró kanyarkövető technológiát (AFS) alkalmazva kanyarodás közben módosítja a fénycsóva irányát, és ezzel még tovább javítja a látási viszonyokat.

Végezetül a nappali világítás, a statikus kanyarvilágítás, az oldalsó helyzetjelzők és az irányjelzők egyaránt LED-es technológiát alkalmaznak, ami csökkenti az energiafogyasztást és nagyobb teljesítményt eredményez.

Vezetőtámogató rendszerek

Az új Giulia a ma elérhető legmagasabb színvonalú vezetőtámogató rendszereket vonultatja fel. Már az is megnyugtatóan hangzik, ha sorra vesszük az autó különböző pontjain található érzékelőket. Ott van például az ütközésmegelőző (Forward Collision Warning, FCW) rendszer, amely észleli, ha a Giulia túlságosan gyorsan közelít egy másik járműhöz vagy az útjában álló akadályhoz, és figyelmezteti a vezetőt, hogy az elkerülhesse az ütközést, vagy mérsékelhesse annak következményeit. Ezen túlmenően a gyalogosvédelmi funkcióval kiegészített autonóm vészfékrendszer (Autonomous Emergency Braking, AEB) az autó előtti területet felügyelve képes elkerülni az autó útvonalába lépő gyalogosok elgázolását. Az új Giulia emellett opcióként távolságtartó adaptív tempomatot is kínál, amely mérsékli a jármű beállított sebességét, amint megközelítünk egy előttünk haladó gépkocsit, vagy besorol elénk egy jármű. A rendszer automatikusan újra felveszi az előre beállított sebességet, amint az elöl haladó jármű kitér, vagy gyorsít. Végezetül a vezetőtámogató rendszerek csomagja nem volna teljes anélkül a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer nélkül, amely képes felismerni a nem szándékos sávváltásokat, vagy az opciós holttérfigyelő rendszer nélkül, amely sávváltások és előzés során segíti a vezetőt, illetve tájékoztatja, ha a holtterében haladó gépkocsi megpróbálja megelőzni őt.

Tökéletes tömegelosztás, a kategória legjobb tömeg/teljesítmény aránya

Az új Giulia tervezése során az egyik elsődleges célkitűzés a felülmúlhatatlan vezetési élmény biztosítása volt. Ennek legfontosabb meghatározó elemei a két tengely közötti tökéletes tömegelosztás, valamint a kimagasló tömeg / teljesítmény arány.

Az optimális tengelyterhelés behangolásához a tömegek és anyagok találékony alkalmazására volt szükség: a mérnökök úgy módosították a komponensek elrendezését, hogy a nehezebb alkatrészeket a tömegközépponthoz lehető legközelebb tudják elhelyezni.

Az optimális tömeg / teljesítmény arány elérése érdekében ultra kis tömegű anyagokat alkalmaztak. Szénszálas kompozit anyagból készült a hajtótengely, míg a motor, a felfüggesztés, a fékek, az ajtók a kerékdobok vagy a motorházfedél gyártásához alumíniumot használtak fel. Az ultrakönnyű anyagok alkalmazásának köszönhetően az autó menetkész tömege mindössze 1374 kg (a 180 lóerős 2.2 dízelmotoros kivitel esetében).

A tömegcsökkentés nem csorbította a jármű kiváló szerkezeti szilárdságát, ami szélsőséges igénybevétel mellett is tartós minőséget, fokozott zajkomfortot és kiemelkedő vezethetőséget garantál.

Az 510 lóerős 2.9 V6 BiTurbo benzinmotorral szerelt Quadrifoglio kivitel üres tömege 1524 kg, a modell tömeg/teljesítmény aránya 2,99 kg/LE. Ezen kivételes eredmények érdekében a mérnökök a tetőlemezt, a motorházfedelet, az első és hátsó légterelőt, valamint az oldalsó kötényeket egyaránt szénszálas anyagból készítették el. A Quadrifoglio kivitel tömege két, külön megrendelhető komponens alkalmazásával tovább csökkenthető: ezek a karbon-kerámia fékrendszer, valamint a szénszálas vázra épülő  Sparco ülések.

Modellkínálat

Magyarországon az új Giulia modellcsalád három felszereltségi szintből (Giulia, Super és Quadrifoglio), valamint hatféle hajtáslánc-kombinációból áll: 2,2 literes dízelmotor 136, 150 vagy 180 lóerős teljesítménnyel, hatfokozatú kézi kapcsolású vagy nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval; valamint az 510 lóerős, 2,9 literes V6 Biturbo benzinmotor hatfokozatú kézi sebességváltóval.

Az új Giulia már belépő felszereltségi szinten igen gazdag alapfelszereléssel kényeztet. A szériatartozékok között említést érdemelnek az olyan új, hatékony aktív biztonsági rendszerek, mint az automatikus vészfék (AEB) és gyalogosfelismerő funkciókkal felszerelt, ütközésmegelőző rendszer (FCW) az integrált fékrendszer (IBS), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW), valamint a sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automata. A felszereltségi szinten olyan dizájn és funkcionális tételekkel találkozhatunk még, mint a 16 colos könnyűfém keréktárcsa, a kétzónás klímaberendezés, az Alfa DNA rendszer, vagy a Connect 6,5 colos kijelzővel szerelt infotainment rendszer.

A Giulia felszereltségi szint teljes alapfelszerelését a Super kivitelen olyan exkluzív külső és belső részletek egészítik ki, mint a háromféle színben rendelhető szövet/bőr kárpitozás, az egyedi belső kivitelek, valamint a 17 colos könnyűfém keréktárcsák. A csúcskivitelű Quadrifoglio modellváltozat olyan funkcionális és formai többletet kínál az alapfelszereltségen túl, amely kihangsúlyozza a modell kifinomultságát és sportosságát: a bőr/ Alcantara kárpitozású sportülésektől a piros indítógombbal szerelt sport kormánykerékig; a szénszálas beltéri betétektől az ugyancsak karbon kivitelű külső aerodinamikai elemekig; nem is szólva az olyan kényelmi és biztonsági funkciókról, mint a holttérfigyelő rendszer (BSM), a tolatókamera, vagy a kanyarkövető 35W Xenon fényszórók. Mindezeken túl egyedi fejlesztésű műszaki rendszerek segítenek maximálisan kiaknázni a menetdinamikai adottságokat, az Alfa aktív első légterelőtől az egyedi fékrendszerig; a versenyállással és Alfa futóműszabályozó rendszerrel (CDC) kiegészített Alfa DNA Pro üzemmód-választó rendszertől az Alfa nyomatékvektor-szabályozási rendszerig.

alfa-romeo-giulia-2016-autoaddikt-003

Azok, akik szeretnék még gazdagabban felszerelni autójukat, háromféle csomag: Sport csomag, Vezetőtámogató csomag, és Business csomag között válogathatnak. A Sport csomag a Super felszereltségi szintet egészíti ki fokozott tapadású, sportos kormánykerékkel a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtópaneleken elhelyezett alumínium betétekkel, valamint Bi-Xenon fényszóróval. A Vezetőtámogató csomag a Giulia és Super kiviteleken elérhető, és dinamikus segédvonalakkal felszerelt tolatókamerát, valamint BSM holttérfigyelő rendszert tartalmaz. A Business csomag a Giulia és Super kivitelek alapfelszerelését 6.5 colos Connect Nav rendszerrel teszi teljessé.

Új Nissan Navara egészíti ki a Jet-Power Hungary team csapatát

A világ egyik legjobb, Európa bajnok jet-ski versenyzője, D’Ess Alex Bendegúz után a világ egyik legnépszerűbb, számos szakmai díjat elnyert pick-up-jával, az új Nissan Navara pick-uppal bővül a Jet-Power Hungary team versenycsapata.

nissan-navara-jet-power-hungary-autoaddikt

Újabb erősítést kapott a hazai vízi sport élet egyik legsikeresebb formációja, mely sorai között tudhatja a világ legfiatalabb flyboard bajnokát, Gerencsér Olivért, a múlt év nemzetközi felfedezettjét, a 11 éves Major Marcellt és a többszörös magyar bajnok versenyzőt, a Sea-Doo gyári tesztpilótáját  Gacsal Balázst. A Nissan hazai importőrével kötött együttműködés értelmében a csapat tagjai az új Navara segítségével készülnek bajnoki futamaikra, valamint a Dunán, a Tiszán, a Tisza-tavon és több külföldi helyszínen tartandó bemutatóikra.

Június 4-5-éna hazai Jet-ski sport Hungaroringjén, Dunaharasztiban álltrajthoz idén először a sportág hazai elitje és sokan várják érdeklődéssel a korábbi Európa bajnok D’Ess Alex Bendegúz visszatérését, aki sokak meglepetésére nem csak sikerszámában az „állós” jetek kategóriájában áll rajthoz, de az idén rajtoló „ülős” Sea-Doo Spark kupában is, ahol tökéletesen egyforma technikájú hajók mellett csak a tudás és az állóképesség dönt majd. – magyarázza Major Sándor.

A legendás Sea-Doo jet-ski-ket közel két évtizede Magyarországon forgalmazó Jet-Power Hungary Kft. ügyvezetője kifejezetten örül annak, hogy a Nissan Navara lesz a futam támogatója, hiszen a világszerte közkedvelt pick-up, különböző változatai és évjáratai eddig is népszerűek voltak a vízi sportokat űzők köreiben. Major Sándor azt is bejelentette, hogy a dunaharaszti szezonnyitó bajnoki fordulón, Nissan Navara kupa néven külön is díjazzák a legattraktívabb teljesítményt nyújtó férfi és hölgy versenyzőket.

A hazai jet-ski bajnokság nyitófutamán minden érdeklődő kipróbálhatt a Navarákat, hiszen a Nissan nem csupán a hazai jet-ski sport egyik legsikeresebb csapatának partnere, de kiállítója is volt a napos vízparti rendezvénynek.

A dunaharaszti  és természetesen az összes többi  magyar bajnoki jet-ski futam a nézők számára teljesen ingyenes, kitűnő családi és baráti összejöveteli lehetőség, amelyre minden sportrajongót és vízparti kikapcsolódást kedvelőt szeretettel várunk – mondja Major Sándor, aki szerint a Nissan idei partnerségének óriási szerepe volt abban, hogy a jet-ski sport, fiatal kora ellenére legendás versenyzője D’Ess Alex Bendegúz visszatérhet a versenyzéshez és a Sea-Doo Spark valamint a Nissan Navara segítségével bebizonyíthatja: az élsport és a tanulás nem zárja ki egymást, hiszen Alex jelenleg is felsőfokú tanulmányait folytatja Budapesten.

„Eddig is nagy rajongója voltam a Nissan sportautóinak, terepjáróinak, és minden tiszteletem azoknak a környezetvédelmi törekvéseknek, amelyeknek az elektromos autók terjesztése kapcsán ez a legendás világmárka elért. Ezért megtiszteltetés számomra az új Nissan Navara partnereként és segítségével visszatérni a jet-ski sportba. Rengeteg hazai eredményre lehetünk büszkék a közelmúltból; gondoljunk csak Gerencsér Csabára vagy Pala Tündére akik a női és férfi versenyzők között is Európa, világkupa és világbajnoki címekkel öregbítették hazánk hírnevét. Ezt a dicsőséges sorozatot szeretném én is folytatni” – nyilatkozta D’Ess Alex Bendegúz.

Rengeteg Hyundai vesz részt a labdarúgó EB lebonyolításában

Pár nappal ezelőtt, május végén adta át a Hyundai azon autók kulcsait az UEFA képviselőinek, amelyek aktívan részt vesznek a 2016-os labdarúgó Európa-bajnokság lebonyolításában.

hyundai-uefa-tobb-100-hyundai-autoaddikt

A hivatalos átadó ceremóniát Párizs St. Denis stadionjánál tartották. A Hyundai Motor egyik vállalása támogatóként, hogy kiválóan felszerelt autókkal segíti a június 10-től július 10-ig tartó esemény biztonságos és zökkenőmentes rendezését.

A világszerte milliók által figyelemmel kísért labdarúgó torna szervezésében résztvevő UEFA képviselők, bírók, újságírók, biztonsági szakemberek és VIP vendégek szállításában mintegy 361 Hyundai gépjármű áll rendelkezésre, köztük Genesis, Santa Fe, Tucson és i20 modellek. A Hyundai Motor, mint támogató megjelenik 12 nemzeti csapat autóbuszán is.

Az átadó ceremónia helyszíne ad otthont a döntő mérkőzésnek július 10-én. A különleges helyszínen jelen voltak többek között: Hyung Cheong Kim a Hyundai Motor európai elnöke, Kyoo Bok Lee a Hyundai Motor France elnöke, Guy-Laurent Epstein, az UEFA Events SA marketing igazgatója, Ruud Gullit, a korábbi Európa bajnok holland válogatott focista.

„A Hyundai Motorral a 2000-es Európa-bajnoksági együttműködésünk óta ez az esemény erőteljesen kinőtte magát, világszinten is egyre nagyobb figyelmet követelve magának.  Hozzánk hasonlóan, a Hyundai Motor is évről évre komolyabb teljesítményre törekszik: az általuk biztosított gépjármű flotta kifogástalan minősége, megbízhatósága megnyugtató támogatás számunkra. Reméljük, hogy együttműködésünkkel a Hyundai Motor termékeinek márkaértékét növelhetjük, és a márka európai sikereihez hozzájárulhatunk.” mondta Guy-Laurent Epstein, UEFA Events SA marketing igazgatója.

Együttműködésük 16 éve alatt a Hyundai Motor kulcsszerepet játszott az EB-k lebonyolításában. Csak 2014-től mostanáig 428 autóval segítette a Hyundai Motor az UEFA Európa-bajnokságot.

Idén a ‘Real Fans First’ – Mindenekelőtt az igazi szurkolók szlogen fejezi ki a Hyundai Motor célját, hogy minél közelebb kerüljön ügyfeleihez. Az április közepén indult nagyszabású kampány minden csatornán a szurkolók és a Hyundai Motor, az EB-hez való azonos kötődését kommunikálja.

A Digitális Drukkerparkban folyamatosan játszhatnak a résztvevők. AZ első hetekben belépőjegyeket nyerhettek, helyszíni prémium sofőrszolgálatot, és a bajnokság közben a tippjátékkal további nyereményekkel gazdagodhatnak, mint például Amazon ajándékutalvány. A fődíj egy vadonatúj i20.

A vidám grafikájú oldalon még bőven érdemes csatlakozni a szurkolótáborhoz! A digitális felületen ezzel is támogatjuk a hazai csapat szereplését, a bízva a minél jobb eredményükben, hiszen kiharcolták 44 év szünet után a komoly mezőnyben való szereplés lehetőségét.

Az első hónapban több mint 37 ezer résztvevő csatlakozott. Köztük, az első játékban 480 belépőjegyet sorsolt ki a Hyundai Motor. A második felvonásban, június 1 – július 10 között már a nyereményautóért folyik a játék. (euro2016.hyundai.com) A nemzetközi játékban aktív magyar résztvevők között is több szerencsés nyertes nézhet a helyszínen élőben mérkőzést vagy élvezheti, hogy a helyszínen kényelmes Hyundai-ban közlekedjen barátaival, sorfőrrel.

A játék és az esemény beharangozására készített videót már 33 milliónál is többször töltötték le szerte Európában. Az új filmekben további igazi szurkolókat láthatunk, akik nélkül a foci nem kezdődhet el.

 

Sportos eleganciával érkezik az új Audi A5 és S5 Coupé

A5 sorozatával 2007-ben az Audi valósággal forradalmasította a középkategóriát, az ingolstadtiak olyan dizájn-remekművet alkottak, amely szerte a világon szélsebesen hódított.

audi-a5-s5-coupe-autoaddikt

Most, kilenc évvel később, immár a második generáció érkezik a piacra, mégpedig új, még karakteresebb külsővel és minden részletében high-tech megoldásokkal. Atletikus, sportos és elegáns az A5 Coupé* új nemzedéke, miközben formavilágát kifinomult aerodinamika is jellemzi. Karosszériája alatt az új A5 teljes egészében új fejlesztésű futóművel, erőteljes motorokkal és innovatív infotainment-megoldásokkal bizonyul meggyőzőnek.

Hogyan tehető egy dizájn-mestermű még szebbé? E kérdés foglalkoztatta már évek óta az Audi formatervezőit. Az eredmény pedig igencsak meggyőző: friss, modern és karakteres stílusban érkezik az új Audi A5 Coupé*. Mindemellett hű maradt génjeihez, s az új változat is a sportosan elegáns karakter folytatója. Legjobb példája ennek a már az előd esetében is meghatározó, ezúttal háromdimenziósan kialakított vállöv, amely hullámmotívumot formáz. A lendületes és precízen kidolgozott vonalak, a kerékjáratok felett erőteljesen domborodó sárvédők mind a négy kereket egyformán kihangsúlyozzák – egyértelmű utalásként a quattro összkerékhajtásra.

Tökéletesen kiegyensúlyozott arányai a megnyújtott motorháztetővel, a hosszú tengelytávval és a karosszéria rövid túlnyúlásaival szintén az új A5 Coupé sportosságát emelik ki. A plasztikusan kiformált Singleframe hűtőrács jóval alacsonyabb és szélesebb elődjénél. A LED-technikájú hátsó lámpák és az extrafelszerelésként rendelhető LED vagy a dinamikus irányjelzővel készülő Matrix LED fényszórók sötétben is jól láthatóvá teszik a high-end technikát.

Motorok

Az új Audi A5 Coupé* összesen öt motor, két TFSI és három TDI választékával érkezik a piacra. Teljesítményük jelentősen megemelkedett, a 140 kW (190 LE) és 210 kW (286 LE) közötti teljesítménytartományt öleli fel. A korábbi modellhez viszonyítva akár 17 százalékkal magasabb teljesítményszint, miközben akár 22 százalékkal mérsékelt üzemanyag-fogyasztás jellemzi őket. Mindegyik motor a magas fokú gazdaságosság, a sportos vonóerő és a kulturált járás igényes kombinációjával szolgál, ami különösen is érvényes a két 3.0 TDI hathengeres aggregátra.

Az Audi A5 Coupé új fejlesztésű 3.0 TFSI erőforrásával már-már önálló kategóriát képvisel. A turbófeltöltésű V6-os aggregát különösen gazdaságos üzem mellett kínálja a sportautók menetteljesítményeit. 2995 köbcentiméter összlökettérfogatából e feltöltött hathengeres 260 kW (354 LE) teljesítményt produkál, azaz 15 kilowattal (21 LE) többet, mint elődje.

Erőátvitel

Az új Audi A5 Coupé* minden motorváltozatához testre szabott erőátviteli rendszert kínál. A hatfokozatú manuális és a hétfokozatú S tronic sebességváltó a négyhengeres, illetve a 160 kW (218 LE) teljesítményű 3.0 TDI erőforrásokhoz, első- és összkerékhajtással szerepel a kínálatban, míg a nyolcfokozatú tiptronic a csúcs-dízel, valamint az S5 motorja* számára fenntartott technika. Mindkét motor már alapkivitelben a quattro összkerékhajtáshoz csatlakozik. Kívánságra az Audi a hátsó kerekekhez sport-differenciálművet is szállít, a még dinamikusabb menettulajdonságok és még pontosabb irányíthatóság szolgálatában.

Első ízben szerepel az új ultra technikával a kínálatban a quattro összkerékhajtás, amely jelenleg a négyhengeres TFSI és TDI motorokkal, valamint manuális sebességváltóval kombinálható. E kifejezetten a gazdaságosság jegyében született hajtásrendszerrel a vonóerő-átadási képességek és menetdinamika terén semmilyen különbség nem érzékelhető az állandó összkerékhajtásokhoz viszonyítva.

Futómű

Teljes egészében új fejlesztésű futóműve az Audi A5 Coupé*egyik fő erőssége, magas fokú agilitás mellett kínálva optimális lengéskényelmet. Az új A5 így a szűk fordulókkal tarkított hegyi utakon éppolyan otthonosan mozog, mint a hosszú autópálya-túrákon. Opcióként az Audi csillapítás-szabályozással kiegészített futóművet is kínál, amely az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer részeként működik. Segítségével a vezető több fokozatban állíthatja a rendszer alapvető karakterisztikáját. Az elektromechanikus szervokormány szintén az Audi új fejlesztése, amely rásegítését a pillanatnyi sebesség függvényében változtatva mindenkor nagypontosságú visszajelzésekkel szolgál az útról. Extrafelszerelésként a dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll, amely a sebesség és a bekormányzási szög szerint változtatja áttételét.

Karosszéria

Az új Audi A5 Coupé* elődjéhez képest jóval gazdaságosabbá vált, amelyben nagy szerepet játszott „fogyókúrája”, illetve átgondolt aerodinamikai tulajdonságai. A mérnökök akár 60 kilogrammal is csökkentették saját tömegét, karosszériaszerkezete az intelligens vegyes anyaghasználat és a könnyűszerkezetes építés eredményeképpen az egyik legkönnyebb konstrukció a vetélytársak körében. Az A5 Coupé mindössze 0,25-os légellenállási együtthatójával (cw) aerodinamikai tulajdonságai terén is élen jár piaci szegmensében.

Utastér

Megnövekedett méretei és megnyújtott tengelytávja az A5 Coupé* utasterében is jól érzékelhető, a vezető és utasai egyaránt tágasabb térkínálatot élvezhetnek. A műszerfal hangsúlyosan vízszintes orientáltságú architektúrája és a légbefúvó nyílások folytonos sávja bőséges térérzetet eredményez. Az Audi modelljeire jellemzően az utasteret kompromisszumot nem tűrően magas kidolgozási minőség jellemzi, az igényes anyagválasztás és a legkülönfélébb színvilágok mindenkor kellemes közérzetről gondoskodva emelik ki az Audi új középkategóriájú modelljének prémiumkarakterét. Kívánságra az Ambiente-világítás 30-féle beállítható színtónussal teszi hangulatossá a belteret. Az új Audi A5 Coupé* az aeroakusztika területén is mércéül szolgálhat piaci kategóriájában, zajkomfortja pedig a felsőkategóriájú modellekét idézi.

A csomagtér 465 literes, azaz 10 literrel nagyobb, mint az előd modellé. A 40:20:40 arányban osztott hátsó ülés egy karral a csomagtartó felől egyszerűen kireteszelhető és előrehajtható. Kívánságra az Audi lábmozdulat-vezérlésű csomagtérfedéllel is szállítja kétajtós kupéját. Az extrafelszerelésként rendelhető vonófej gombnyomásra elektromosan reteszelődik ki.

Kijelzők és kezelőelemek

Első ízben szerepel az A5 Coupé* kínálatában 12,3 col átlójú és 1440 x 540 pixel felbontású TFT-kijelzőfelületével az opcionális Audi virtual cockpit. A középkonzol 8,3 col képátlójú monitorjával működő MMI Navigációs rendszer plusz technikával közösen alkotják a központi információs egységet. Az MMI terminál középpontjában a kerek nyomó-/forgatógomb áll, amelynek tetején érintésérzékeny felület (Touchpad) szolgál az írásjelek és akár komplex ujjmozdulatok bevitelére, utóbbiakkal igény szerint a térkép is nagyítható. A teljes kezelési logika a jelenlegi okostelefonokét idézi, intelligens szabadszöveges keresővel.

Infotainment és Audi connect

Amennyiben az ügyfelek az MMI Navigációs rendszer plusz mellett döntenek, automatikusan az Audi connect hardver-modul és az új Audi connect SIM, vagyis az autóba eleve beépített SIM-kártya is a felszereltség része. Utóbbival az új Audi A5 Coupé* a szupergyors LTE-szabvány szerinti adatkapcsolattal csatlakozhat az internetre.

A WLAN-hotspoton keresztül zajló, egyéni internet használathoz az integrált Audi connect szolgáltatásoktól függetlenül további adatcsomagok is rendelhetők, így az utasok akár nyolc külső eszközzel is kedvező tarifákon szörfözhetnek a világhálón, illetve intézhetik elektronikus levelezésüket. Az új A5 mindezeken túl opcióként az Audi connect segélyhívás és szerviz szolgáltatáscsomagját is tartalmazhatja. Ez egyebek mellett olyan funkciókat kínál, mint a balesetet követő automatikus segélyhívás, az online műszaki segélyhívás, az Audi online szervizidőpont-egyeztetés, illetve olyan távszabályozási funkciókat is magában foglal, amelyek az MMI connect App használatával okostelefonról, okosóráról vagy az Apple TV negyedik generációjával a televízióról vehetők igénybe. Ezek között szerepel például az autó ajtóinak be- illetve kireteszelése, valamint a pillanatnyi parkolási pozíció és bizonyos állapotjelzők lekérdezése.

Az Audi smartphone interface technikájával az Apple Car Play és az Android Auto révén kívánságra az okostelefon jól megszokott felülete is az autó rendszerébe integrálható. A középső kartámaszban található Audi phone box rövid hatótávú (near-field) kapcsolat segítségével csatlakoztatja a telefonkészüléket az autó antennájára és a Qi-szabvány szerint vezeték nélküli, induktív töltését is lehetővé teszi. Az ínyenc hifi-rajongók számára az új térhangzással működő Bang & Olufsen Sound System is szerepel a kínálatban.

Vezetői segédrendszerek

A különböző technikák intelligens kombinációja egyszerre fokozza az új Audi A5 Coupé* kényelmét, biztonságát és gazdaságosságát, miközben az Audi újabb lépést tesz az automatizált vezetés felé. Az innovatív vezetői segédrendszerek széles palettája mércéül szolgálhat e piaci szegmensben. Minden rendszer teljes egészében új vagy jelentősen továbbfejlesztett technika.

Az előrelátó gazdaságossági asszisztens az üzemanyag-takarékosságban, míg az Audi active lane assist az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartásában segíti a vezetőt, az araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályozással (adaptive cruise control; ACC) együttműködő közlekedési torlódás asszisztens pedig sűrű forgalomban tehermentesíti hatékonyan. A parkolási asszisztens, a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, a kiszállás-figyelmeztető, a kikerülés-asszisztens és a bekanyarodás-asszisztens – akárcsak az Audi pre sense rendszerek – egyaránt olyan fejlesztések, amelyek nagyban hozzájárulnak a közlekedés biztonságához. A kínálatot a közlekedési táblák kameraalapú felismerése teszi teljessé.

Az új Audi A5 Coupé 2016 őszén érkezik a német, valamint számos további európai piacra, elődjéhez képest még gazdagabb szériafelszereltséggel. Ebben egyebek mellett LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített Xenon-fényszórók, valamint ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpák és belső világítás, a 7 col képátlójú, színes MMI-monitorral működő, Bluetooth-csatlakozással és USB-töltőfunkcióval ellátott Audi MMI Rádió plusz, háromküllős multifunkciós kormánykerék (automata sebességváltó esetén kapcsolóbillentyűkkel), állítható magasságú biztonsági övek kínálókarral, az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer és az Audi pre sense city technikája is megtalálhatók.

Az új felszereltségi szintek egyéni kialakítási lehetőségek sokaságát kínálják kívül és belül egyaránt. Az alapváltozat mellett a sport és a design kivitel szerepel a kínálatban, emellett az S line sportcsomag és az Audi design selection szolgálja – elsősorban az utastérben – az egyedi megoldásokat. Az S line külső optikai csomag a különösen dinamikus külső megjelenés jegyében született.

Az Audi S5 Coupé

0 – 100 km/h mindössze 4,7 másodperc alatt – az új Audi S5 Coupé* az érzelmekben gazdag eleganciát ötvözi a sportautók menetteljesítményeivel. Új fejlesztésű, turbófeltöltésű V6-os motorja 260 kilowattot (354 LE) teljesít, s átlagosan 7,3 liter benzinnel is beéri 100 kilométerenként. Külsejének karakteres S-dizájnja és utastere S-specifikus elemei egyaránt az Audi új kétajtós sportkupéjának dinamikus karakterét hangsúlyozza.

II. Albert monacói herceg és Charlène hercegnő Toyota Miraival tettek tiszteletkört

Május 29-én, vasárnap II. Albert monacói herceg, valamint felesége, Charlène hercegnő a Toyota első, Európában bevezetett üzemanyagcellás gépkocsija, a Toyota Mirai fedélzetén tiszteletkört tettek a Monacói Nagydíj pályáján.

albert-herceg-monaco-grandprix-toyota-mirai-autoaddikt

A Mirai (amelynek neve japánul annyit tesz, jövő) a Toyota különböző kutató részlegeinek több mint 20 éven át tartó együttműködése gyümölcseként jött létre, és az automobilitás következő évszázadának technológiáját teszi elérhetővé már ma.  A Mirai a Toyota azon célkitűzését testesíti meg, hogy a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás megvalósítására törekedve 2050-re (a 2010-es értékekhez viszonyítva) 90 százalékkal csökkentse járműveinek átlagos CO2-kibocsátását.

Az üzemanyagcellás Toyota Mirai számos előnyt kínál a mindennapos használatban éppúgy, mint környezetvédelmi teljesítmény terén.

  • A Mirai működésének egyetlen mellékterméke a tiszta víz
  • A modell csendes, zajmentes vezetési élményt kínál, akárcsak az elektromos vagy hybrid gépjárművek
  • A Mirai a praktikus használat és a hatótávolság terén felveszi a versenyt a hagyományos benzinmotoros gépkocsikkal: két fedélzeti hidrogén-tartálya mintegy 3-5 perc alatt teljesen feltölthető; teli tankokkal pedig akár 500 kilométert képes megtenni

Azzal, hogy a Toyota Mirait választotta a tiszteletkörhöz, II. Albert monacói herceg újfent tanúbizonyságot tett azon szándéka mellett, hogy a monacói hercegség úttörő szerepet vállal a fenntartható mobilitás meghonosításában. A hidrogén üzemanyagként történő alkalmazása fordulópontot jelent az új mobilitási megoldások és a környezetvédelem szempontjából.

A Toyota számára hatalmas megtiszteltetés, hogy II. Albert monacói herceg a világ első üzemanyagcellás szedánja, a Toyota Mirai fedélzetén nyitotta meg a 2016. évi Monacói Nagydíjat.

25 éves a Magyar Suzuki, az évforduló kedvező eredményeket hozott

A Magyar Suzuki Zrt. 1976 millió eurós értékesítési árbevételt ért el 2015-ben, ez 28 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet – derült ki a társaság fennállásának 25. évfordulóját ünneplő sajtótájékoztatón. A cég saját gyártású gépkocsi-értékesítése 150 578-ról egy év alatt 181 115-re emelkedett. A Suzuki értékesítési tervei további növekedésről szólnak.

suzuki-vitara-s-1-4t-4wd-6at-teszt-autoaddikt-009

„A Suzuki-csoport 2020-ban ünnepli alapításának századik évfordulóját, a Magyar Suzuki pedig 25 éve csatlakozott a csoporthoz, és azóta képes volt hozzájárulni a vállalatcsoport növekedéséhez” – mondta Naoyuki Takeuchi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója a társaság mai sajtótájékoztatóján. A 25 éves évfordulóját ünneplő cég a gyár alapértékeinek megfelelően a 100 éves tapasztalat és a folyamatos megújulási képesség együttes erejével akar továbbépítkezni Magyarországon. „A Suzuki-csoporton belül folyamatosan erősítjük gyártás- és termeléstechnológiai tudásunkat, amihez állandó útjelzőt ad nekünk a japán gyár termelési minősége” – mondta a vezérigazgató.

A Magyar Suzuki értékesítésből származó árbevétele tavaly megközelítette az 1976 millió eurót, ez a 2014-es 1539 millióhoz képest 28,4 százalékos növekedés. „Ebből az exportértékesítés 2015-ben 1854 millió eurót tett ki, a többi a piacvezető státusz visszaszerzéséhez is elegendő belföldi értékesítés volt” – jelentette be Krisztián Róbert, a operatív igazgató. A saját gyártású gépkocsik értékesítése a 2014-es 150 578 darabról 181 115-re nőtt, ami 20 százalékos növekedést jelent. „Jól látható, hogy az árbevétel sokkal jobban emelkedett, mint az értékesítési darabszám, ami egy drágább modell, a Vitara bevezetésnek és gyors térnyerésének köszönhető” – mondta Krisztián Róbert.

A 2016 márciusában zárult legutóbbi pénzügyi évben a Suzuki 206 702 új autót értékesített Európában.

A Magyar Suzuki Zrt. a megnövekedett értékesítési volumenek és mindenekelőtt a Vitara iránti élénk kereslet kielégítésére a január és május közötti időszakban 89 263 autót gyártott, amit a világ több mint száz országába exportált. Krisztián Róbert szerint a Vitara mellett jól fogy az ugyancsak Magyarországon gyártott Swift és S-CROSS is. A Suzuki Csoport középtávon évi 300 ezer új autó értékesítését tervezi Európában.

„A Magyar Suzuki 25 éves története tükrözi a magyar és a világtörténelem fordulatait: Magyarország újjáéledését a politikai és gazdasági rendszerváltás után éppúgy, mint az autóipar megtorpanását, majd újbóli felemelkedését. Reméljük, hogy a következő 25 esztendő kizárólag a stabil, kiegyensúlyozott gyártásról, az innovatív, úttörő megoldások további elterjedéséről, valamint, már megszokottan, a lojális, elkötelezett kollégákról szól majd” – mondta a sajtótájékoztatón Ruska Viktória, a Magyar Suzuki kommunikációs vezetője.

LEGFRISSEBB

Mégsem búcsúzik az Audi a hagyományos motoroktól

0
Az Audi módosította korábbi stratégiáját, és továbbra is kínálni fog belső égésű motorral szerelt modelleket, válaszul a piaci igényekre. Az Audi három évvel ezelőtt még...

TESZTJEINK