Főoldal Blog Oldal: 406

Új Nissan Navara egészíti ki a Jet-Power Hungary team csapatát

A világ egyik legjobb, Európa bajnok jet-ski versenyzője, D’Ess Alex Bendegúz után a világ egyik legnépszerűbb, számos szakmai díjat elnyert pick-up-jával, az új Nissan Navara pick-uppal bővül a Jet-Power Hungary team versenycsapata.

nissan-navara-jet-power-hungary-autoaddikt

Újabb erősítést kapott a hazai vízi sport élet egyik legsikeresebb formációja, mely sorai között tudhatja a világ legfiatalabb flyboard bajnokát, Gerencsér Olivért, a múlt év nemzetközi felfedezettjét, a 11 éves Major Marcellt és a többszörös magyar bajnok versenyzőt, a Sea-Doo gyári tesztpilótáját  Gacsal Balázst. A Nissan hazai importőrével kötött együttműködés értelmében a csapat tagjai az új Navara segítségével készülnek bajnoki futamaikra, valamint a Dunán, a Tiszán, a Tisza-tavon és több külföldi helyszínen tartandó bemutatóikra.

Június 4-5-éna hazai Jet-ski sport Hungaroringjén, Dunaharasztiban álltrajthoz idén először a sportág hazai elitje és sokan várják érdeklődéssel a korábbi Európa bajnok D’Ess Alex Bendegúz visszatérését, aki sokak meglepetésére nem csak sikerszámában az „állós” jetek kategóriájában áll rajthoz, de az idén rajtoló „ülős” Sea-Doo Spark kupában is, ahol tökéletesen egyforma technikájú hajók mellett csak a tudás és az állóképesség dönt majd. – magyarázza Major Sándor.

A legendás Sea-Doo jet-ski-ket közel két évtizede Magyarországon forgalmazó Jet-Power Hungary Kft. ügyvezetője kifejezetten örül annak, hogy a Nissan Navara lesz a futam támogatója, hiszen a világszerte közkedvelt pick-up, különböző változatai és évjáratai eddig is népszerűek voltak a vízi sportokat űzők köreiben. Major Sándor azt is bejelentette, hogy a dunaharaszti szezonnyitó bajnoki fordulón, Nissan Navara kupa néven külön is díjazzák a legattraktívabb teljesítményt nyújtó férfi és hölgy versenyzőket.

A hazai jet-ski bajnokság nyitófutamán minden érdeklődő kipróbálhatt a Navarákat, hiszen a Nissan nem csupán a hazai jet-ski sport egyik legsikeresebb csapatának partnere, de kiállítója is volt a napos vízparti rendezvénynek.

A dunaharaszti  és természetesen az összes többi  magyar bajnoki jet-ski futam a nézők számára teljesen ingyenes, kitűnő családi és baráti összejöveteli lehetőség, amelyre minden sportrajongót és vízparti kikapcsolódást kedvelőt szeretettel várunk – mondja Major Sándor, aki szerint a Nissan idei partnerségének óriási szerepe volt abban, hogy a jet-ski sport, fiatal kora ellenére legendás versenyzője D’Ess Alex Bendegúz visszatérhet a versenyzéshez és a Sea-Doo Spark valamint a Nissan Navara segítségével bebizonyíthatja: az élsport és a tanulás nem zárja ki egymást, hiszen Alex jelenleg is felsőfokú tanulmányait folytatja Budapesten.

„Eddig is nagy rajongója voltam a Nissan sportautóinak, terepjáróinak, és minden tiszteletem azoknak a környezetvédelmi törekvéseknek, amelyeknek az elektromos autók terjesztése kapcsán ez a legendás világmárka elért. Ezért megtiszteltetés számomra az új Nissan Navara partnereként és segítségével visszatérni a jet-ski sportba. Rengeteg hazai eredményre lehetünk büszkék a közelmúltból; gondoljunk csak Gerencsér Csabára vagy Pala Tündére akik a női és férfi versenyzők között is Európa, világkupa és világbajnoki címekkel öregbítették hazánk hírnevét. Ezt a dicsőséges sorozatot szeretném én is folytatni” – nyilatkozta D’Ess Alex Bendegúz.

Rengeteg Hyundai vesz részt a labdarúgó EB lebonyolításában

Pár nappal ezelőtt, május végén adta át a Hyundai azon autók kulcsait az UEFA képviselőinek, amelyek aktívan részt vesznek a 2016-os labdarúgó Európa-bajnokság lebonyolításában.

hyundai-uefa-tobb-100-hyundai-autoaddikt

A hivatalos átadó ceremóniát Párizs St. Denis stadionjánál tartották. A Hyundai Motor egyik vállalása támogatóként, hogy kiválóan felszerelt autókkal segíti a június 10-től július 10-ig tartó esemény biztonságos és zökkenőmentes rendezését.

A világszerte milliók által figyelemmel kísért labdarúgó torna szervezésében résztvevő UEFA képviselők, bírók, újságírók, biztonsági szakemberek és VIP vendégek szállításában mintegy 361 Hyundai gépjármű áll rendelkezésre, köztük Genesis, Santa Fe, Tucson és i20 modellek. A Hyundai Motor, mint támogató megjelenik 12 nemzeti csapat autóbuszán is.

Az átadó ceremónia helyszíne ad otthont a döntő mérkőzésnek július 10-én. A különleges helyszínen jelen voltak többek között: Hyung Cheong Kim a Hyundai Motor európai elnöke, Kyoo Bok Lee a Hyundai Motor France elnöke, Guy-Laurent Epstein, az UEFA Events SA marketing igazgatója, Ruud Gullit, a korábbi Európa bajnok holland válogatott focista.

„A Hyundai Motorral a 2000-es Európa-bajnoksági együttműködésünk óta ez az esemény erőteljesen kinőtte magát, világszinten is egyre nagyobb figyelmet követelve magának.  Hozzánk hasonlóan, a Hyundai Motor is évről évre komolyabb teljesítményre törekszik: az általuk biztosított gépjármű flotta kifogástalan minősége, megbízhatósága megnyugtató támogatás számunkra. Reméljük, hogy együttműködésünkkel a Hyundai Motor termékeinek márkaértékét növelhetjük, és a márka európai sikereihez hozzájárulhatunk.” mondta Guy-Laurent Epstein, UEFA Events SA marketing igazgatója.

Együttműködésük 16 éve alatt a Hyundai Motor kulcsszerepet játszott az EB-k lebonyolításában. Csak 2014-től mostanáig 428 autóval segítette a Hyundai Motor az UEFA Európa-bajnokságot.

Idén a ‘Real Fans First’ – Mindenekelőtt az igazi szurkolók szlogen fejezi ki a Hyundai Motor célját, hogy minél közelebb kerüljön ügyfeleihez. Az április közepén indult nagyszabású kampány minden csatornán a szurkolók és a Hyundai Motor, az EB-hez való azonos kötődését kommunikálja.

A Digitális Drukkerparkban folyamatosan játszhatnak a résztvevők. AZ első hetekben belépőjegyeket nyerhettek, helyszíni prémium sofőrszolgálatot, és a bajnokság közben a tippjátékkal további nyereményekkel gazdagodhatnak, mint például Amazon ajándékutalvány. A fődíj egy vadonatúj i20.

A vidám grafikájú oldalon még bőven érdemes csatlakozni a szurkolótáborhoz! A digitális felületen ezzel is támogatjuk a hazai csapat szereplését, a bízva a minél jobb eredményükben, hiszen kiharcolták 44 év szünet után a komoly mezőnyben való szereplés lehetőségét.

Az első hónapban több mint 37 ezer résztvevő csatlakozott. Köztük, az első játékban 480 belépőjegyet sorsolt ki a Hyundai Motor. A második felvonásban, június 1 – július 10 között már a nyereményautóért folyik a játék. (euro2016.hyundai.com) A nemzetközi játékban aktív magyar résztvevők között is több szerencsés nyertes nézhet a helyszínen élőben mérkőzést vagy élvezheti, hogy a helyszínen kényelmes Hyundai-ban közlekedjen barátaival, sorfőrrel.

A játék és az esemény beharangozására készített videót már 33 milliónál is többször töltötték le szerte Európában. Az új filmekben további igazi szurkolókat láthatunk, akik nélkül a foci nem kezdődhet el.

 

Sportos eleganciával érkezik az új Audi A5 és S5 Coupé

A5 sorozatával 2007-ben az Audi valósággal forradalmasította a középkategóriát, az ingolstadtiak olyan dizájn-remekművet alkottak, amely szerte a világon szélsebesen hódított.

audi-a5-s5-coupe-autoaddikt

Most, kilenc évvel később, immár a második generáció érkezik a piacra, mégpedig új, még karakteresebb külsővel és minden részletében high-tech megoldásokkal. Atletikus, sportos és elegáns az A5 Coupé* új nemzedéke, miközben formavilágát kifinomult aerodinamika is jellemzi. Karosszériája alatt az új A5 teljes egészében új fejlesztésű futóművel, erőteljes motorokkal és innovatív infotainment-megoldásokkal bizonyul meggyőzőnek.

Hogyan tehető egy dizájn-mestermű még szebbé? E kérdés foglalkoztatta már évek óta az Audi formatervezőit. Az eredmény pedig igencsak meggyőző: friss, modern és karakteres stílusban érkezik az új Audi A5 Coupé*. Mindemellett hű maradt génjeihez, s az új változat is a sportosan elegáns karakter folytatója. Legjobb példája ennek a már az előd esetében is meghatározó, ezúttal háromdimenziósan kialakított vállöv, amely hullámmotívumot formáz. A lendületes és precízen kidolgozott vonalak, a kerékjáratok felett erőteljesen domborodó sárvédők mind a négy kereket egyformán kihangsúlyozzák – egyértelmű utalásként a quattro összkerékhajtásra.

Tökéletesen kiegyensúlyozott arányai a megnyújtott motorháztetővel, a hosszú tengelytávval és a karosszéria rövid túlnyúlásaival szintén az új A5 Coupé sportosságát emelik ki. A plasztikusan kiformált Singleframe hűtőrács jóval alacsonyabb és szélesebb elődjénél. A LED-technikájú hátsó lámpák és az extrafelszerelésként rendelhető LED vagy a dinamikus irányjelzővel készülő Matrix LED fényszórók sötétben is jól láthatóvá teszik a high-end technikát.

Motorok

Az új Audi A5 Coupé* összesen öt motor, két TFSI és három TDI választékával érkezik a piacra. Teljesítményük jelentősen megemelkedett, a 140 kW (190 LE) és 210 kW (286 LE) közötti teljesítménytartományt öleli fel. A korábbi modellhez viszonyítva akár 17 százalékkal magasabb teljesítményszint, miközben akár 22 százalékkal mérsékelt üzemanyag-fogyasztás jellemzi őket. Mindegyik motor a magas fokú gazdaságosság, a sportos vonóerő és a kulturált járás igényes kombinációjával szolgál, ami különösen is érvényes a két 3.0 TDI hathengeres aggregátra.

Az Audi A5 Coupé új fejlesztésű 3.0 TFSI erőforrásával már-már önálló kategóriát képvisel. A turbófeltöltésű V6-os aggregát különösen gazdaságos üzem mellett kínálja a sportautók menetteljesítményeit. 2995 köbcentiméter összlökettérfogatából e feltöltött hathengeres 260 kW (354 LE) teljesítményt produkál, azaz 15 kilowattal (21 LE) többet, mint elődje.

Erőátvitel

Az új Audi A5 Coupé* minden motorváltozatához testre szabott erőátviteli rendszert kínál. A hatfokozatú manuális és a hétfokozatú S tronic sebességváltó a négyhengeres, illetve a 160 kW (218 LE) teljesítményű 3.0 TDI erőforrásokhoz, első- és összkerékhajtással szerepel a kínálatban, míg a nyolcfokozatú tiptronic a csúcs-dízel, valamint az S5 motorja* számára fenntartott technika. Mindkét motor már alapkivitelben a quattro összkerékhajtáshoz csatlakozik. Kívánságra az Audi a hátsó kerekekhez sport-differenciálművet is szállít, a még dinamikusabb menettulajdonságok és még pontosabb irányíthatóság szolgálatában.

Első ízben szerepel az új ultra technikával a kínálatban a quattro összkerékhajtás, amely jelenleg a négyhengeres TFSI és TDI motorokkal, valamint manuális sebességváltóval kombinálható. E kifejezetten a gazdaságosság jegyében született hajtásrendszerrel a vonóerő-átadási képességek és menetdinamika terén semmilyen különbség nem érzékelhető az állandó összkerékhajtásokhoz viszonyítva.

Futómű

Teljes egészében új fejlesztésű futóműve az Audi A5 Coupé*egyik fő erőssége, magas fokú agilitás mellett kínálva optimális lengéskényelmet. Az új A5 így a szűk fordulókkal tarkított hegyi utakon éppolyan otthonosan mozog, mint a hosszú autópálya-túrákon. Opcióként az Audi csillapítás-szabályozással kiegészített futóművet is kínál, amely az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer részeként működik. Segítségével a vezető több fokozatban állíthatja a rendszer alapvető karakterisztikáját. Az elektromechanikus szervokormány szintén az Audi új fejlesztése, amely rásegítését a pillanatnyi sebesség függvényében változtatva mindenkor nagypontosságú visszajelzésekkel szolgál az útról. Extrafelszerelésként a dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll, amely a sebesség és a bekormányzási szög szerint változtatja áttételét.

Karosszéria

Az új Audi A5 Coupé* elődjéhez képest jóval gazdaságosabbá vált, amelyben nagy szerepet játszott „fogyókúrája”, illetve átgondolt aerodinamikai tulajdonságai. A mérnökök akár 60 kilogrammal is csökkentették saját tömegét, karosszériaszerkezete az intelligens vegyes anyaghasználat és a könnyűszerkezetes építés eredményeképpen az egyik legkönnyebb konstrukció a vetélytársak körében. Az A5 Coupé mindössze 0,25-os légellenállási együtthatójával (cw) aerodinamikai tulajdonságai terén is élen jár piaci szegmensében.

Utastér

Megnövekedett méretei és megnyújtott tengelytávja az A5 Coupé* utasterében is jól érzékelhető, a vezető és utasai egyaránt tágasabb térkínálatot élvezhetnek. A műszerfal hangsúlyosan vízszintes orientáltságú architektúrája és a légbefúvó nyílások folytonos sávja bőséges térérzetet eredményez. Az Audi modelljeire jellemzően az utasteret kompromisszumot nem tűrően magas kidolgozási minőség jellemzi, az igényes anyagválasztás és a legkülönfélébb színvilágok mindenkor kellemes közérzetről gondoskodva emelik ki az Audi új középkategóriájú modelljének prémiumkarakterét. Kívánságra az Ambiente-világítás 30-féle beállítható színtónussal teszi hangulatossá a belteret. Az új Audi A5 Coupé* az aeroakusztika területén is mércéül szolgálhat piaci kategóriájában, zajkomfortja pedig a felsőkategóriájú modellekét idézi.

A csomagtér 465 literes, azaz 10 literrel nagyobb, mint az előd modellé. A 40:20:40 arányban osztott hátsó ülés egy karral a csomagtartó felől egyszerűen kireteszelhető és előrehajtható. Kívánságra az Audi lábmozdulat-vezérlésű csomagtérfedéllel is szállítja kétajtós kupéját. Az extrafelszerelésként rendelhető vonófej gombnyomásra elektromosan reteszelődik ki.

Kijelzők és kezelőelemek

Első ízben szerepel az A5 Coupé* kínálatában 12,3 col átlójú és 1440 x 540 pixel felbontású TFT-kijelzőfelületével az opcionális Audi virtual cockpit. A középkonzol 8,3 col képátlójú monitorjával működő MMI Navigációs rendszer plusz technikával közösen alkotják a központi információs egységet. Az MMI terminál középpontjában a kerek nyomó-/forgatógomb áll, amelynek tetején érintésérzékeny felület (Touchpad) szolgál az írásjelek és akár komplex ujjmozdulatok bevitelére, utóbbiakkal igény szerint a térkép is nagyítható. A teljes kezelési logika a jelenlegi okostelefonokét idézi, intelligens szabadszöveges keresővel.

Infotainment és Audi connect

Amennyiben az ügyfelek az MMI Navigációs rendszer plusz mellett döntenek, automatikusan az Audi connect hardver-modul és az új Audi connect SIM, vagyis az autóba eleve beépített SIM-kártya is a felszereltség része. Utóbbival az új Audi A5 Coupé* a szupergyors LTE-szabvány szerinti adatkapcsolattal csatlakozhat az internetre.

A WLAN-hotspoton keresztül zajló, egyéni internet használathoz az integrált Audi connect szolgáltatásoktól függetlenül további adatcsomagok is rendelhetők, így az utasok akár nyolc külső eszközzel is kedvező tarifákon szörfözhetnek a világhálón, illetve intézhetik elektronikus levelezésüket. Az új A5 mindezeken túl opcióként az Audi connect segélyhívás és szerviz szolgáltatáscsomagját is tartalmazhatja. Ez egyebek mellett olyan funkciókat kínál, mint a balesetet követő automatikus segélyhívás, az online műszaki segélyhívás, az Audi online szervizidőpont-egyeztetés, illetve olyan távszabályozási funkciókat is magában foglal, amelyek az MMI connect App használatával okostelefonról, okosóráról vagy az Apple TV negyedik generációjával a televízióról vehetők igénybe. Ezek között szerepel például az autó ajtóinak be- illetve kireteszelése, valamint a pillanatnyi parkolási pozíció és bizonyos állapotjelzők lekérdezése.

Az Audi smartphone interface technikájával az Apple Car Play és az Android Auto révén kívánságra az okostelefon jól megszokott felülete is az autó rendszerébe integrálható. A középső kartámaszban található Audi phone box rövid hatótávú (near-field) kapcsolat segítségével csatlakoztatja a telefonkészüléket az autó antennájára és a Qi-szabvány szerint vezeték nélküli, induktív töltését is lehetővé teszi. Az ínyenc hifi-rajongók számára az új térhangzással működő Bang & Olufsen Sound System is szerepel a kínálatban.

Vezetői segédrendszerek

A különböző technikák intelligens kombinációja egyszerre fokozza az új Audi A5 Coupé* kényelmét, biztonságát és gazdaságosságát, miközben az Audi újabb lépést tesz az automatizált vezetés felé. Az innovatív vezetői segédrendszerek széles palettája mércéül szolgálhat e piaci szegmensben. Minden rendszer teljes egészében új vagy jelentősen továbbfejlesztett technika.

Az előrelátó gazdaságossági asszisztens az üzemanyag-takarékosságban, míg az Audi active lane assist az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartásában segíti a vezetőt, az araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályozással (adaptive cruise control; ACC) együttműködő közlekedési torlódás asszisztens pedig sűrű forgalomban tehermentesíti hatékonyan. A parkolási asszisztens, a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, a kiszállás-figyelmeztető, a kikerülés-asszisztens és a bekanyarodás-asszisztens – akárcsak az Audi pre sense rendszerek – egyaránt olyan fejlesztések, amelyek nagyban hozzájárulnak a közlekedés biztonságához. A kínálatot a közlekedési táblák kameraalapú felismerése teszi teljessé.

Az új Audi A5 Coupé 2016 őszén érkezik a német, valamint számos további európai piacra, elődjéhez képest még gazdagabb szériafelszereltséggel. Ebben egyebek mellett LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített Xenon-fényszórók, valamint ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpák és belső világítás, a 7 col képátlójú, színes MMI-monitorral működő, Bluetooth-csatlakozással és USB-töltőfunkcióval ellátott Audi MMI Rádió plusz, háromküllős multifunkciós kormánykerék (automata sebességváltó esetén kapcsolóbillentyűkkel), állítható magasságú biztonsági övek kínálókarral, az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer és az Audi pre sense city technikája is megtalálhatók.

Az új felszereltségi szintek egyéni kialakítási lehetőségek sokaságát kínálják kívül és belül egyaránt. Az alapváltozat mellett a sport és a design kivitel szerepel a kínálatban, emellett az S line sportcsomag és az Audi design selection szolgálja – elsősorban az utastérben – az egyedi megoldásokat. Az S line külső optikai csomag a különösen dinamikus külső megjelenés jegyében született.

Az Audi S5 Coupé

0 – 100 km/h mindössze 4,7 másodperc alatt – az új Audi S5 Coupé* az érzelmekben gazdag eleganciát ötvözi a sportautók menetteljesítményeivel. Új fejlesztésű, turbófeltöltésű V6-os motorja 260 kilowattot (354 LE) teljesít, s átlagosan 7,3 liter benzinnel is beéri 100 kilométerenként. Külsejének karakteres S-dizájnja és utastere S-specifikus elemei egyaránt az Audi új kétajtós sportkupéjának dinamikus karakterét hangsúlyozza.

II. Albert monacói herceg és Charlène hercegnő Toyota Miraival tettek tiszteletkört

Május 29-én, vasárnap II. Albert monacói herceg, valamint felesége, Charlène hercegnő a Toyota első, Európában bevezetett üzemanyagcellás gépkocsija, a Toyota Mirai fedélzetén tiszteletkört tettek a Monacói Nagydíj pályáján.

albert-herceg-monaco-grandprix-toyota-mirai-autoaddikt

A Mirai (amelynek neve japánul annyit tesz, jövő) a Toyota különböző kutató részlegeinek több mint 20 éven át tartó együttműködése gyümölcseként jött létre, és az automobilitás következő évszázadának technológiáját teszi elérhetővé már ma.  A Mirai a Toyota azon célkitűzését testesíti meg, hogy a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás megvalósítására törekedve 2050-re (a 2010-es értékekhez viszonyítva) 90 százalékkal csökkentse járműveinek átlagos CO2-kibocsátását.

Az üzemanyagcellás Toyota Mirai számos előnyt kínál a mindennapos használatban éppúgy, mint környezetvédelmi teljesítmény terén.

  • A Mirai működésének egyetlen mellékterméke a tiszta víz
  • A modell csendes, zajmentes vezetési élményt kínál, akárcsak az elektromos vagy hybrid gépjárművek
  • A Mirai a praktikus használat és a hatótávolság terén felveszi a versenyt a hagyományos benzinmotoros gépkocsikkal: két fedélzeti hidrogén-tartálya mintegy 3-5 perc alatt teljesen feltölthető; teli tankokkal pedig akár 500 kilométert képes megtenni

Azzal, hogy a Toyota Mirait választotta a tiszteletkörhöz, II. Albert monacói herceg újfent tanúbizonyságot tett azon szándéka mellett, hogy a monacói hercegség úttörő szerepet vállal a fenntartható mobilitás meghonosításában. A hidrogén üzemanyagként történő alkalmazása fordulópontot jelent az új mobilitási megoldások és a környezetvédelem szempontjából.

A Toyota számára hatalmas megtiszteltetés, hogy II. Albert monacói herceg a világ első üzemanyagcellás szedánja, a Toyota Mirai fedélzetén nyitotta meg a 2016. évi Monacói Nagydíjat.

25 éves a Magyar Suzuki, az évforduló kedvező eredményeket hozott

A Magyar Suzuki Zrt. 1976 millió eurós értékesítési árbevételt ért el 2015-ben, ez 28 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet – derült ki a társaság fennállásának 25. évfordulóját ünneplő sajtótájékoztatón. A cég saját gyártású gépkocsi-értékesítése 150 578-ról egy év alatt 181 115-re emelkedett. A Suzuki értékesítési tervei további növekedésről szólnak.

suzuki-vitara-s-1-4t-4wd-6at-teszt-autoaddikt-009

„A Suzuki-csoport 2020-ban ünnepli alapításának századik évfordulóját, a Magyar Suzuki pedig 25 éve csatlakozott a csoporthoz, és azóta képes volt hozzájárulni a vállalatcsoport növekedéséhez” – mondta Naoyuki Takeuchi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója a társaság mai sajtótájékoztatóján. A 25 éves évfordulóját ünneplő cég a gyár alapértékeinek megfelelően a 100 éves tapasztalat és a folyamatos megújulási képesség együttes erejével akar továbbépítkezni Magyarországon. „A Suzuki-csoporton belül folyamatosan erősítjük gyártás- és termeléstechnológiai tudásunkat, amihez állandó útjelzőt ad nekünk a japán gyár termelési minősége” – mondta a vezérigazgató.

A Magyar Suzuki értékesítésből származó árbevétele tavaly megközelítette az 1976 millió eurót, ez a 2014-es 1539 millióhoz képest 28,4 százalékos növekedés. „Ebből az exportértékesítés 2015-ben 1854 millió eurót tett ki, a többi a piacvezető státusz visszaszerzéséhez is elegendő belföldi értékesítés volt” – jelentette be Krisztián Róbert, a operatív igazgató. A saját gyártású gépkocsik értékesítése a 2014-es 150 578 darabról 181 115-re nőtt, ami 20 százalékos növekedést jelent. „Jól látható, hogy az árbevétel sokkal jobban emelkedett, mint az értékesítési darabszám, ami egy drágább modell, a Vitara bevezetésnek és gyors térnyerésének köszönhető” – mondta Krisztián Róbert.

A 2016 márciusában zárult legutóbbi pénzügyi évben a Suzuki 206 702 új autót értékesített Európában.

A Magyar Suzuki Zrt. a megnövekedett értékesítési volumenek és mindenekelőtt a Vitara iránti élénk kereslet kielégítésére a január és május közötti időszakban 89 263 autót gyártott, amit a világ több mint száz országába exportált. Krisztián Róbert szerint a Vitara mellett jól fogy az ugyancsak Magyarországon gyártott Swift és S-CROSS is. A Suzuki Csoport középtávon évi 300 ezer új autó értékesítését tervezi Európában.

„A Magyar Suzuki 25 éves története tükrözi a magyar és a világtörténelem fordulatait: Magyarország újjáéledését a politikai és gazdasági rendszerváltás után éppúgy, mint az autóipar megtorpanását, majd újbóli felemelkedését. Reméljük, hogy a következő 25 esztendő kizárólag a stabil, kiegyensúlyozott gyártásról, az innovatív, úttörő megoldások további elterjedéséről, valamint, már megszokottan, a lojális, elkötelezett kollégákról szól majd” – mondta a sajtótájékoztatón Ruska Viktória, a Magyar Suzuki kommunikációs vezetője.

Itt a vadonatúj BMW 3 Gran Turismo

Éppen a nyár kezdetére érkezik a piacra az új BMW 3-as Gran Turismo. A kupék eleganciáját a felsőkategóriájú limuzinok térkínálatával és a kombik csomagtér-méreteivel ötvöző modell az elmúlt három év során a középkategória meghatározó tagjává lépett elő.

bmw-3-gram-turismo-2017-autoaddikt

Legjelentősebb értékesítési piacai között Kína, Németország és az Amerikai Egyesült Államok említhető. Vásárlói túlnyomó része újonnan érkezik a BMW márkához. Megújult kivitelében a BMW 3-as Gran Turismo jól érzékelhetően sportosabb megjelenésű, három benzin- és öt dízelmotor alkotta palettáját pedig egyértelműen magasabb teljesítményszint jellemzi. Mindegyik erőforrás turbófeltöltésű, üzemanyag-fogyasztásuk pedig akár 14 százalékkal is alacsonyabban alakulhat. Utasterében többek között igényes anyagválasztással, a Professional navigációs rendszer felső kategóriából átvett kezelőfelületével vagy éppen az okostelefonok kedvezőbb csatlakoztathatóságával bizonyul meggyőzőnek.

Dinamikus fellépés, még inkább a felsőkategóriát idéző utastér

A BMW 3-as Gran Turismo 4824 milliméteres hosszúságával mintegy 200 milliméterrel múlja felül a BMW 3-as család többi tagját, már-már a felsőkategória mérettartományába lépve. E benyomást erősíti az új BMW 3-as Gran Turismo formavilága is, ami az újdonság elején és hátulján egyaránt jól érzékelhetően dinamikusabbá vált. A szériafelszereltségét bővítő, a tompított és a távolsági fényt egyaránt fénykibocsátó diódákkal (LED) előállító LED-fényszórói, illetve ugyancsak LED-technikájú ködfényszórói kimondottan sportos megjelenést kölcsönöznek az új BMW 3-as Gran Turismo számára. Az autó kiállása összességében vizuálisan szélesebbnek hat. Hátulja az átdolgozott és ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpákkal szintén lendületesebb és erőteljesebb vonalvezetéssel mutatkozik be.

Utasterében a BMW 3-as Gran Turismo anyagai és díszítőelemei felfrissített választékával kelt még igényesebb benyomást. Több króm tűnik fel a kezelőelemek körében, illetve új fa díszítőbetétek, színek és bőrkárpitozások gondoskodnak színvonalasabb környezetről, még kedvezőbb ergonómia és kellemesebb tapintás mellett. A kupék eleganciájával ötvözött sportosság, a négy ajtónak köszönhetően magas fokú kényelem, az 59 milliméterrel megemelt üléspozícióból nyíló kiváló körkörös kilátás és a bőséges térérzet már az eddigiekben is meghatározó vásárlási kritériumnak számított. Hátul három teljesértékű üléshellyel és a 110 milliméterrel megnyújtott tengelytáv (2920 milliméter) eredményeképpen a felsőkategóriájú limuzinokat idéző lábtérrel fogad. Mindezt a nagyméretű csomagtérajtó alatt feltáruló, 520-ról egészen 1600 literig bővíthető csomagtartó teszi teljessé.

A BMW Professional navigációs rendszerének legújabb változata a BMW 3-as Gran Turismo palettáján első ízben jelenik meg a középkategóriában. Legfontosabb menüpontjai jól áttekinthető „csempealakzatban” teszik még intuitívabbá a kezelést. Kényelmesebbé vált a mobiltelefonok integrálása, mivel az induktív konzol segítségével bizonyos okostelefonok extrafelszerelésként vezeték nélkül is tölthetők, illetve csatlakoztathatók a jármű külső antennájára.

Új motorcsalád – nagyobb teljesítmény, kisebb fogyasztás

A BMW 3-as Gran Turismo palettáján megjelenő új motorgenerációt egyaránt kiemelkedő sportosság és agilitás, illetve magas fokú gazdaságosság jellemzi. A 135 kW/184 LE – 240 kW/326 LE teljesítménytartományban három teljes egészében új fejlesztésű benzines, 110 kW/150 LE és 230 kW/313 LE között pedig öt dízel erőforrás áll rendelkezésre (üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 7.7–4.3 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 175–112 g/km), igény szerint klasszikus hátsókerék- vagy a BMW xDrive összkerékhajtással, manuális vagy a Steptronic automata sebességváltóval. A négy- és hathengeres benzinmotorok, illetve a négyhengeres dízelaggregátok egyaránt a teljesítmény teljes egészében új fejlesztésű, modulrendszerű BMW EfficientDynamics motorcsalád tagjai, s a legkorszerűbb BMW TwinPower Turbo technikával működnek. A modellváltással az új benzinmotorok a BMW 3-as Gran Turismo kínálatában is megjelentek. Újdonság a BMW 325d Gran Turismo, a további négyhengeres dízelek már e motorgeneráció 2015 nyári bevezetése óta szerepelnek a választékban.

A megemelt teljesítményszint ellenére a tervezők figyelemreméltó eredményeket értek el a gazdaságosság terén. Az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás 4,5 (BMW 318d Gran Turismo) és akár 13.8 százalék (BMW 320d Gran Turismo) közötti mértékben csökkent. A továbbfejlesztett manuális és automata sebességváltók, az Automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Auto Start Stop Function), a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), az igény szerinti szabályzású segédberendezések és az ECO PRO üzemmód szintén nagyban hozzájárulnak, hogy a BMW 3-as Gran Turismo az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén egyaránt élen járó értékekkel büszkélkedhet.

A BMW 320i Gran Turismo, a 318d Gran Turismo és a 320d Gran Turismo hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, extrafelszerelésként a nyolcfokozatú Steptronic váltómű választható. Minden további motorváltozat esetén már alapkivitelben az említett automata sebességváltó dolgozik, vagyis az előd modellel összevetve három újabb motorváltozat (BMW 330i Gran Turismo, BMW 340i Gran Turismo és BMW 325d Gran Turismo) készül a hatékony üzemű Steptronic technikával. A sebességváltó hatásfokának emelése, fokozati tartományának szélesítése és a hidrodinamikus egység kapcsolások alatti relatív fordulatszám-különbségének (szlip) mérséklése az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mintegy három százalékos csökkenését eredményezte, mégpedig még színvonalasabb menet- illetve váltási kényelem mellett.

Minden benzinmotoros BMW 3-as Gran Turismo, valamint a BMW 320d Gran Turismo és a BMW 330d Gran Turismo dízel opcióként a BMW xDrive összkerékhajtással is rendelhető. A BMW 335d xDrive Gran Turismo már alapkivitelében kínálja e technikát.

Mindezzel a BMW 3-as Gran Turismo összességében 18 motor-, sebességváltó- illetve hajtásváltozatban jelenik meg a kínálatban.

Három felszereltségi szint választéka

A BMW 3-as Gran Turismo vásárlói a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport kivitelek közül választhatnak. Kizárólag utóbbi palettáján szerepel az Estoril-kék külső szín. A BMW 3-as Gran Turismo felszereltsége már alapkivitelében is igen gazdag, többek között automatikus légkondicionáló berendezéssel, kulcsnélküli motorindítással, Servotronic kormányberendezéssel, hat légzsákkal, a tompított és a távolsági fényt egyaránt LED-technikával előállító fényszórókkal, illetve ugyancsak LED-technikájú ködfényszórókkal, iDrive kezelőgombbal kiegészített (iDrive Controller) nagyfelbontású színes képernyővel, telefon-kihangosítóval, USB-csatlakozóval, Bluetooth-kapcsolaton keresztüli Audio Streaming funkcióval és bőrbevonatú multifunkciós kormánykerékkel. Az egymással szabadon kombinálható külső és belső extrafelszerelések széles körű egyéni kialakítási lehetőségeket kínálnak, két új metálfényezéssel, három új könnyűfém keréktárcsával, illetve további kárpitokkal és belső díszítőbetétekkel kiegészítve.

[TESZT] Kia cee’d 1.0 TGDI GT Line – újabb downsizing, újabb kellemes csalódás

A Kia c’eed 1.0 TGDI GT Line élénk példája annak, hogy a downsizing – ahogyan már nem egyszer megjegyeztük – fénykorát éli. Sokan szkeptikus hozzáállással közelítik a témát, pedig mostanra már egyre biztosabb: ténylegesen létezik a hatékony, ám kis hengerűrtartalmú motorok esetében a pozitív megközelítés.

kia-ceed-1-0-tgdi-gt-line-teszt-autoaddikt-001

Korábban, úgy 2-3 évvel ezelőtt még igen gyermekcipőben járt a downsizing, legalábbis az a plusz nem volt eléggé kiforrott, ami a teljesítmény-gazdaságosság mérlegét úgy jó középállásba billenthette volna. Tehát az 1 literes, háromhengeres benzinesek dinamizmus hiányában még csak nem is voltak a takarékosság mintaképei, ugyanakkor kifejezetten divatosnak tűnt már akkor is, ha a környezettudatosság került előtérbe. Igaz, hasonló fogyasztási és CO2 értékekkel, mint a nagyobb köbcentik esetében.

Mára eme sztereotípiák ténylegesen elfeledhetők. Jó néhány pozitív példa létezik, s ezek közé nyugodt szívvel beskatulyázható a Kia c’eed 1.0 TGDI GT Line is. 3 hengeres, 1 literes, turbótöltött erőforrással járt szerkesztőségünknél a már több ízben kivesézett dél-koreai márka alsó-középkategóriás modellje.

Ki mondaná meg, hogy 1 literes motor dolgozik a gépháztető alatt?

Mivel a cikk tárgyát képező tesztautó külleme igen sportosra sikeredett, ezért nem tűnt meglepőnek a lassító forgalom haladás közben, vagy az elismerő tekintetek a járdákon sétáló gyalogosoktól. Mi több, fotózás közben is nem kevesebb, mint három alkalommal lassított autó (prémiummárka ebből két esetben) mellettünk, és beható kérdezősködésbe kezdett a sofőr az árat, illetve konfigurációt illetően. Amikor kifejtettük a lényeget, valamint hozzácsaptuk, hogy ebben az autóban bizony ezer köbcentiméteres, 3 hengeres aggregát dolgozik, bizony, leesett állal gurultak tova mind. Mert tény, hogy a Kia cee’d 1.0 TGDI letaglóz, főként, ha ilyen küllemmel lesz felvértezve, relatíve kis motor ide, vagy oda.

kia-ceed-1-0-tgdi-gt-line-teszt-autoaddikt-004

Bár a kaszni kialakítása 5 ajtós, a felnik, valamint a morcos orr-rész jelentősen hozzátesznek a lendületességet sugalló külcsínhez. A Kia esetében már megszokott négy apró LED-ből álló bal- és jobb oldali menetfények dominálnak a frontrészen, a dupla elosztású, méhsejt-mintázatú hűtőmaszk együttese tovább fokozzák a vizualitást.

kia-ceed-1-0-tgdi-gt-line-teszt-autoaddikt-006

Ízléses választás lehet konfigurálásnál az oldalszoknya idoma, ami tulajdonképp egy viszonylag jelentősebb toldás a küszöbökhöz, azt az érzetet keltve, hogy a Kia cee’d 1.0 TGDI megkapta az elmaradhatatlan ültetést. Pedig a futómű teljesen kommersz hétköznapi verzió, az oldalnézetet viszont megdobja a 17 colos felniátmérő.

kia-ceed-1-0-tgdi-gt-line-teszt-autoaddikt-002A Kia tervezőmérnökei szigorúan ügyeltek arra, hogy a far részleteinél is messzemenően stimmeljen minden. Igaz, mint minden dél-koreai modellnél, a Kia-nál is érezhető sok esetben áthallás, amolyan déja vu, hogy „ezt már láttuk-éreztük-tapintottuk valahol.” Nos, a Kia cee’d 1.0 TGDI esetében is ugyanez a koncepció, viszont a hátsó rész jellegzetessége azért megmarad, követve az orr alsó szeleteire integrált nappali menetfény kialakítását; itt is megjelenik a párhuzam a két oldali szimpla krómozott kipufogóvégződések felett.

Perfekt minőséggel

Nincs apelláta, a Kia felnőtt véglegesen a konkurenciához (mondjuk ez az árképzésben is meglátszik, de erről majd a cikk végén).

kia-ceed-1-0-tgdi-gt-line-teszt-autoaddikt-009

Ennek megfelelően az enteriőr kialakítása is kifogástalan, az anyagok használata külön pirospontot érdemel, minden varrás és illesztés a helyén. A központi műszerkonzol jól átlátható, lényegre törő, az információs adatokat nem kell minden alkalommal külön-külön, egyenként kibogarászni.

kia-ceed-1-0-tgdi-gt-line-teszt-autoaddikt-015Az infotainment LCD-je is jól közvetít, bár kissé hajlamos a direkt napsütés által előidézett becsillogásokra, valamint a maszatolódás is jellegzetes. A kormánykerék fogása puha, kellemesen tenyérbe simuló, a kezelőegységek termettől függetlenül – hála a részletes testreszabásnak – kifejezetten jól elérhetők.

Tömött, közepesen kemény ülőfelületekkel találkozunk a Kia cee’d 1.0 TGDI enteriőrjében, elegendő hosszt biztosító ülőlapokkal és ugyanilyen háttámlákkal. Az utazás ennek mefelelően hosszabb távon is kényelmes lehet, a komfortérzetnek maximum a hátsó helykialakítás szabhat határt 185 centiméter testmagasság környékén – itt már a fej- és lábterek is visszafogottabbak ilyenkor.

kia-ceed-1-0-tgdi-gt-line-teszt-autoaddikt-008

380 literes csomagtér kapacitás alaphangon: önmagában véve jó érték, főként, ha a kategórián belül végzünk egy gyors vizsgálódást.

kia-ceed-1-0-tgdi-gt-line-teszt-autoaddikt-013

A pakolhatóság is rendben van, alacsony a keret, így gyönyörűen csúsztathatók be a csomagok. Ha pedig nem lenne elegendő a 380 liter, a hátsó osztott üléstámlák előre döntésével 1318 literesre növelhető a kapacitás.

…és a lényeg: 1000 köbcentiméter

Rendkívül rugalmas és agilis a 998 cm3 lökettérfogatú, sorhármas turbós benzines motor. Bár a gyári 1279 kilogrammos össztömeg sok lehet első ránézésre, mégis megmarad szinte végig az az egyenletes dinamizmus és nyomatékgörbe, ami szükségeltetik a tényleges teljesítmény kihasználásához.

kia-ceed-1-0-tgdi-gt-line-teszt-autoaddikt-014

Apropó, lőerők: a Kia cee’d 1.0 TGDI 1.0 literes benzinese 120 lóerőt produkál 6000-es percenkénti fordulatszámon, ehhez 171 Newtonméter forgatónyomatékcsúcsot társítva, mely már 1500-tól rendelkezésre áll a gyári adatok szerint, és egészen 4000-ig kitart.

kia-ceed-1-0-tgdi-gt-line-teszt-autoaddikt-007Nos, méréseink szerint azért van egy kis különbség: a nyomaték lépcsőzetesen épül fel, 1700 környékén kezd magára találni a hajtáslánc (itt szűnik meg a turbólyuk is), majd egyenletes húzással nagyjából 4500 környékén érezhető, hogy fogyni kezd az a bizonyos szufla. Persze a megfelelő sebességfokozat megválasztásával a lendületes közlekedés szinten tartható, a leszabályozást ajánlatos elkerülni, de így is 6000 RPM még az a határ, ahol lehet mit kezdeni némi erőtartalékkal.

kia-ceed-1-0-tgdi-gt-line-teszt-autoaddikt-016Az 1 literes TGDI motor alapjáraton hozza a kicsit egyenetlen, kiegyensúlyozatlanságból adódó lötyögő érzést, ez 900 környékén dominál, enyhe gázadásokkal meg is szűnik, viszont a kocsiszekrény imbolygása ilyenkor megszokott. No és persze a háromhengeres kialakításnak köszönhető, jellegzetes hangorgánumot is keresni kezdtük, de annyira észveszejtően nem volt jellemző. Ami szintén pozitív jelen esetben, azoknak, akik esetleg e téren támasztottak volna némi előítéletet.

Gazdaságosság a lételeme

Sarkalatos pontja a downsizingnak az üzemanyag-felhasználás, azaz a fogyasztás. A Kia cee’d 1.0 TGDI esetében pozitívak voltak a benyomások, 100 kilométer vegyes profilú autózás után 5.4 literes átlaggal zártunk, ami fél literes pluszt jelent a gyárilag megállapított adattal szemben. Országúti viszonyok közt viszont alulmúltuk 1 deciliterrel a hivatalost, ugyanis 4.1 liter jött ki, míg városban 6.6 lett (0.4 liter plusz).

kia-ceed-1-0-tgdi-gt-line-teszt-autoaddikt-005

2016 Kia cee’d 1.0 TGDI GT Line specifikációk

Motor

Motortípus: turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 998 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 171 Nm @ 1800-4250 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4310 mm

Szélesség: 1780 mm

Magasság: 1470 mm

Tengelytáv: 2650 mm

Első gumik mérete: 225/45 R17

Hátsó gumik mérete: 225/40 R17

Tömeg, üresen: 1279 kg

Megengedett össztömeg: 1810 kg

Csomagtartó mérete: 380 liter, 1318 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 53 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 190 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.1 s (gyári), 10.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.6 l/100 km

Országúti: 4.1 l/100 km

Vegyes: 5.0 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.2 l/100km

Országúti: 4.2 l/100km

Vegyes: 4.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 115 g/km

Bővebb információ a Kia hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft.

Hosszútávú értéktartás: újabb elismerések a MINI márkának

A MINI idén két kategóriagyőzelmet, valamint egy második és egy harmadik helyezést ünnepelhet a Németországban kapható vadonatúj modellek hosszútávú értéktartását vizsgáló felmérés összetett rangsorán.

mini-elismeresek-2016-autoaddikt

A németországi újautó-piac képviselőit vizsgáló átfogó értéktartási felmérésen a MINI modelljei 2016-ban ismét kategória-vezető pozíciókat értek el, amelyek újfent a brit kisautó-gyártó egyedülálló négykerekűi által kínált prémium minőséget, kifinomult dizájnt és vezetési élményt tükrözik. A két kategóriagyőzelem, az egy ezüstérem és az egy bronzérem mindeközben a kisautók kiváló értéktartását nyomatékosítja. A háromajtós MINI One a kompakt kategóriában, míg a MINI One D Countryman a mini SUV modellek szegmensében bizonyult a hosszú távon leginkább értékálló autónak. A kabriók között a MINI Cooper Cabrio a második helyre, a MINI One Cabrio pedig a dobogó harmadik fokára gurulhatott fel.

A Focus Online német hírportálon közzétett aktuális lista tizenhat járműkategóriában hirdette ki a németországi újautó-piac legkiemelkedőbb szereplőit, amely rangsor összeállításakor a németországi Saarbrücken városban székelő Bähr & Fess Forecasts piackutató intézet azt vizsgálta meg, hogy az egyes modellek négy év elteltével mennyit veszítenek újkori értékükből. A mélyreható elemzés során a szakemberek az adott modell vételárán és a jármű tulajdonságain túl a márka piaci helyzetét és arculatát, az autó összehasonlító teszteken és ügyfél-elégedettségi felméréseken elért teljesítményét, a konkurens termékek várható minőségbéli fejlődését és az autópiac megjósolható irányait is számításba vették.

Az értékállósági ranglistán elfoglalt kategóriagyőztes pozíció tükrében a háromajtós MINI One (75 kW/102 lóerő; átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4.7–4.8 liter/100 km) és a MINI One D Countryman (66 kW/90 lóerő; átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4.2 liter/100 km) egyaránt kimagasló érdeklődésre számíthat a használtautó-piacon. A szakértő piaci elemzők előbbire újkori vételárának 59.5 százalékos, míg utóbbira 57 százalékos értéktartását irányozzák elő négy év elteltével. A kabrió-szegmens második helyezettjeként kihirdetett MINI Cooper Cabrio (100 kW/136 lóerő; átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4.9–5.1 liter / 100 km) ugyancsak bámulatos, 56.5 százalékos értéktartással számolhat, miközben a bronzérmes MINI One Cabrio (75 kW/102 lóerő; átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5.0–5.2 liter/100 km) a részletes elemzés során szintén 56.5 százalékos eredményt ért el.

A vadonatúj autót kereső ügyfelek végső döntésében rendkívül fontos tényezőként játszik szerepet az egyes modellek előzetes értékállósági elemzése, hiszen az értékcsökkenés jelentős gazdasági szempont, és mint ilyen, a MINI kisautóit választó ügyfeleknek nem csupán lélegzetelállító vezetési élménnyel és páratlanul egyedülálló hajtáslánc-hatékonysággal kedveskedik a gyártó, hanem kategória-vezető értékállósággal is: a brit kisautó-gyártó négykerekűinek immáron évek óta bérelt helye van a hosszú távú értéktartás nagyjai között.

A Ford 1 literes EcoBoost erőforrása nyerte el az Év Motorja 2016 címet

A Ford parányi, ám annál erőteljes 1 literes EcoBoost aggregátja immár zsinórban ötödik alkalommal nyerte el az Év Motorja díjat. A zsűri szerint mind az erőforrás vezethetősége, mind pedig teljesítménye, üzemanyag-fogyasztása, kifinomultsága és a technológiája továbbra is mércét állít az iparágban.

ford-ecoboost-1-0-motor-autoaddikt

A 31 ország 65 autós szakírójából összeállított zsűri a takarékos, háromhengeres EcoBoost blokkot találta az 1.0 liter alatti lökettérfogatú motorok legjobbikának. A motor idén 32 vetélytárssal versenyzett a címért, vagyis a mezőny 19 szereplővel bővült 2012 óta. Ez a trend már 2015-ben is megfigyelhető volt, amikor a globális autógyártók nagy számban mutattak be turbótöltésű, közvetlen befecskendezésű motorokat az 1.0 liter alatti lökettérfogatú kategóriában.

Az 1,0 literes EcoBoost 2014-ben a világ első motorja lett, ami zsinórban háromszor is elnyerte az Év Motorja címet, 2012-ben pedig a Legjobb Új Motor titulust is megszerezte.

“Az 1 literes EcoBoost átformálta a kisméretű benzinmotorok szerepét az autóiparban, és bár egyre több vetélytársa akad, büszkék vagyunk arra, hogy immár ötödik éve a kategória legjobbjának számít” – nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “E motor megalkotásában hatalmas szerepet játszott a vállalatunkra jellemző újító szellemiség, aminek legújabb eredménye a takarékos, tiszta és erős, kisméretű új dízelmotor-család megjelenése.”

A 100, 125 és 140 lóerős (sőt a Ford Fiesta R2 rallyautóban 180 lóerős) változatban készülő 1.0 literes EcoBoost motorokkal hajtott Ford-modellek ma már a világ 72 piacán kaphatók. A 140 lóerős változat teljesítmény/lökettérfogat aránya felülmúlja a Bugatti Veyront. A közúton is használható Formula Ford versenyautót a motor 205 lóerős változata hajtja, amivel a versenygép 7 perc 22 másodperces köridőt futott a híres Nürburgringen, olyan, 600 lóerőnél is nagyobb teljesítményű szupersportkocsikat utasítva maga mögé, mint a Lamborghini Aventador, a Ferrari Enzo és a Pagani Zonda.

Az európai piacon tizenegy modell (Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C‑MAX, Tourneo és Transit Connect, Tourneo és Transit Courier, Mondeo) kínálatában szerepel a sokszoros díjnyertes erőforrás. 2015-ben minden ötödik Ford-vásárló ilyen motort rendelt, és öt Fiestából majdnem kettőt az 1.0 literes EcoBoost hajt.

Az EcoBoost benzinmotorhoz kifejlesztett technológiákat a Ford most a legújabb, szintén a méretcsökkentés jegyében megalkotott új dízelmotorjaiban is felhasználja; e motorcsalád első tagja a Ford Transit kínálatában nemrégiben megjelent 2.0 literes EcoBlue erőforrás. A kis tehetetlenségű turbótöltő, a nagy nyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezés, az integrált szívórendszer, az olajfürdő és más súrlódáscsökkentő elemek alkalmazásának köszönhetően az új blokk üzemanyag-fogyasztása 13 százalékkal csökkent, miközben az alacsony fordulatszám-tartományban leadott forgatónyomaték 20 százalékkal nőtt.*

A nagy teljesítményű, mégis üzemanyag-takarékos EcoBoost motorok globális kínálatában számos változat szerepel: a négyhengeresek közt megtalálhatók az 1.5, 1.6, 2.0 és 2.3 literes blokkok, a V6-os kategóriában pedig egy 2.7 és egy 3.5 literes erőforrást találunk. Ez utóbbi a vadonatúj Ford GT szupersportkocsihoz készült, ami június végén a híres Le Mans-i versenypályán képviseli a márkát.

“A Ford 1,0 literes EcoBoost blokkja immár harmadik alkalommal arat általános győzelmet, és kápráztatja el a zsűri tagjait – márpedig ennél jobban semmi sem példázhatná e motor különleges képességeit” – vélekedett Dean Slavnich, a Stuttgartban megrendezett 18. Év Motorja verseny társelnöke, az Engine Technology International magazin szerkesztője. „Ez a motor fényesen bizonyítja, hogy a méretcsökkentés és az üzemanyag-fogyasztás mérséklése nem jár okvetlenül a teljesítmény, a finom működés és a vezethetőség romlásával, sőt akár még javíthatja is e jellemzőket.”

Idén megújul az Opel Zafira

Mióta az Opel 1999-ben bevezette az integrált, hétszemélyes ülésrendszerét a kompakt autók kategóriájában, a sokoldalúság és a legmagasabb szintű komfort egyedülálló ötvözetének számít az Opel Zafira. Azóta 2.7 millió Zafira talált vevőre; főképp családok és üzletemberek vásárolják, akik hosszú utakra keresnek éppoly tágas és sokoldalú, mint kényelmes járművet.

opel-zafira-2016-autoaddikt-2

Idén szeptemberben már a megújult modellel találkozhatunk a márkakereskedők szalonjában: nemcsak elődjének ismert és bevált értékeit kínálja majd, mint a Flex7®-ülésrendszert, az AGR-tanúsítványú ergonomikus első ülést, a FlexFix-kerékpártartót vagy az adaptív FlexRide-futóművet – az új Zafira friss, kifejező külső designnal, különösen nagystílű utastérrel és kivételes csatlakoztathatósággal érkezik. Az Opel IntelliLink infotainment-rendszerének legújabb nemzedéke kompatibilis mind az Apple CarPlayjel, mind az Android Auto rendszerrel; az Opel OnStar (hamarosan Magyarországon is) személyes online- és szolgáltatási asszisztens pedig a vezető, a barátok és a család mobil 4G/LTE-WLAN-hotspotjává teszi. Ráadásul az Opel először kínálja ebban a járműosztályban az adaptív, LED-es technikájú AFL (AFL = Adaptive Forward Lighting) menetfény legfiatalabb generációját.

Sportos külső design és minőségi utastér

Új, dinamikus formájú fényszóró és teljesen új, sportosabb hűtőmaszk emeli ki a Zafira friss designját. A fényszórók a hűtőmaszkkal összeolvadva képeznek optikai egységet. Az Opel-emblémát hordozó háromdimenziós krómléc kifut a fényszórókig, még szélesebbnek mutatva a Zafirát. A markáns benyomást a márkára jellemző, dupla-ívű LED-es nappali menetfény erősíti. Az első kerekek izmosnak ható kerékívekben jutnak érvényre. Összességében erőteljes, sportos és dinamikus az új Zafira frontja.

„Az új Opel Zafira frontdesignja átveszi a több díjjal kitüntetett új Astra lényeges jellemzőit, ezáltal válik az Opel új modellportfóliójának szilárd elemévé. Élesen kirajzolódó dupla-ívű nappali menetfényének rafinériája az utastérben tükröződik vissza. Az utastér letisztultabb, rendezettebb és könnyebben kezelhető lett“ – mondja Mark Adams, a GM Europe design-alelnöke.

Az utastér elegánsabb, és optimális előrepillantást biztosít. Az új Opel Zafira valamennyi fontos funkciója, a képernyő és a nyomógombok a vezető kezére esnek. Az új Opel Zafira valamennyi fontos funkciója a vezető kezére esik. Az infotainment-rendszer monitora eddig a középkonzol felső részén volt, most érintőképernyő váltja fel, kicsivel mélyebben beépítve. Közben lecsökkent a gombok száma. A hétcolos érintőképernyő cinkbevonatú kerete táblagépet idéz. Az új, háromdimenziós kormánykerék nemcsak jól néz ki a légzsák kicsiny fedelével, hanem nagyon jól is simul a kézbe.

Az Opel kétféle, legújabb generációs IntelliLink infotainment-rendszerrel kínálja a Zafirát. A Radio R 4.0 IntelliLink behozza az okostelefonok világát, hiszen mind az Apple CarPlay, mind az Android Auto rendszerrel kompatibilis. A Navi 950 IntelliLink beépített navigátort is tartalmaz. Ráadásul az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztens áll az utasok rendelkezésére, automatikus baleseti segélyhívással és sok egyébbel, például a úti célok letöltésével. Mindezt kiegészítve az Opel OnStar 4G/LTE-WLAN-hotspottá teszi az új Zafirát: akár hét mobilkészüléket – tehát utasonként egyet – lehet a rendszerhez csatlakoztatni. Ezáltal az új Zafira olyan családok és üzletemberek ideális kísérője, akik menet közben is online akarnak maradni.

Rugalmasság és levegős atmoszféra

Akárcsak az eddigi Zafirában, a vezető és utasai opcionális, hat irányban állítható, AGR-tanúsítású ergonomikus ülésnek örvendhetnek. Ehhez járul a multifunkciós FlexRail középkonzol. Az első ülések közötti flexibilis tároló többek között egy nagy fiókot és italtartót foglal magában, és alumíniumsíneken elcsúsztatható, hogy tökéletesen ki lehessen használni a helyet. A második sori utasokat tágas és komfortos tér fogadja. A középső ülés támlája előrehajtható, kényelmes kartámaszt képezve a két szélső ülésnek – amelyek ráadásul átlósan hátra-középre siklanak egy kissé, így akkora láb- és válltér alakul ki, mint egy felső osztályú limuzinban. A harmadik üléssor teljes egészében előrehajtható, eltűnik a padlóban, és sík rakodófelületet alkot a poggyásztérben. Az individuális komfort sokkal többé teszi az új Zafirát egyszerű családi autónál: flexibilis és tágas utasterében ellazulva lehet élvezni az utazást, akár üzleti ügyben, akár nyaralni megyünk.

opel-zafira-2016-autoaddikt-1

Kívánságra panoráma-szélvédő és -tető fokozza a komfortot és a térérzetet. Az üvegezés ilyenkor a géptetőtől csaknem a B-oszlopig ér, a vezető és az első utas akadálytalanul pillanthat fel. A panoráma-napfénytető pedig a szélvédőtől az autó hátuljáig nyúlik, még levegősebbé téve az utasteret.

Intelligens rakodóterek

Az új Opel Zafira sokkal többet nyújt a „csak” kivételesen kényelmes utazásnál, hiszen akár kis furgonként is szolgálhat. Öt ülés mögött az ISO 3832 szabvány szerint mért csomagtér 710 literes, de 1860 literre bővül, ha előrehajtják a második üléssort.

Ezen túlmenően több mint harminc rakodóhely van a Zafirában, köztük a már említett FlexRail-középkonzol. Rendkívül praktikus a jármű hátuljából fiókszerűen kihúzható FlexFix-kerékpártartó, amelyen akár négy bicikli fér el. A csomagtér ilyenkor is hozzáférhető, mert a kerékpártartót le lehet hajtani.

Innovatív csúcstechnika: biztonságos, egyéni és dinamikus

Az Opel mérnökei ezúttal is megfeleltek a márka jeligéjének, széles körnek téve elérhetővé a korszerű technikát, például a LED-es adaptív AFL fényszórót. Fénykévéje mindig automatikusan alkalmazkodik a pillanatnyi menethelyzethez, így mindig optimális a világítás, mások elvakítása nélkül. A rendszer kilenc különböző funkciót lát el, mint a városi és országúti világítás, a dinamikus kanyar- és a statikus lekanyarodási világítás, a beparkolási fény, valamint a Túra-mód és a Stop-funkció.

Az Opel frontkamera legújabb változata számos asszisztens rendszert támogat, köztük az AFL-LED világítás távfény-asszisztensét és a jelzőtábla-felismerést. A követési távolság jelző is a frontkamerával ismeri fel az előrébb haladó járműveket, míg az ütközési figyelmeztetés látható és hallható jelzést ad, ha veszélyesen lecsökken a távköz. A sáv-asszisztens automatikusan lép működésbe 60 km/óra fölött, és a műszerfalon felvillanó szimbólummal, illetve jelzőhanggal figyelmeztet a fogalmi sáv véletlenszerű elhagyására.

Tovább növeli az új Zafira komfortját, illetve csökkenti a stresszt az adaptív sebességszabályozó és a FlexRide-futómű. Az előbbi a hűtőmaszk mögötti radarérzékelőkkel tartja az előre beállított menetsebességet és követési távolságot. Az utóbbit három fokozatban – távoli, közepes, közeli – választhatja meg a vezető. Az adaptív mechatronikus FlexRide futómű pedig folyamatosan alkalmazkodik az autós vezetési stílusához és a helyzethez.

A Zafira vásárlói nagy motorkínálatból válogathatnak, hiszen ez a kategória egyetlen járműve, amely mindenféle hajtóművel rendelkezésre áll: egyaránt dinamikus benzines- dízel, cseppfolyós gáz- és földgáz-üzemmel.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK