Főoldal Blog Oldal: 406

[TESZT] Honda Jazz 1.3 i-VTEC Elegance – a takarékosság megtestesítője személyesen

Jellegzetes, a mostani portfólió stílusát hűen követő megjelenést kapott – a tesztre fogott sárga árnyalattal domborító Honda Jazz 1.3 i-VTEC úgy gondoljuk, átment az összes olyan próbán, ahol teljesítenie kellett.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-001

A gyártó ugyebár azt ígéri a marketinganyagokban, hogy rendkívül alacsonyra beirányzott fogyasztási mutatókkal bír a Honda Jazz 1.3 i-VTEC, olyannyira, hogy nagyjából felesleges is lenne hibrid verzió ebből a szériából – annak ellenére, hogy a korábbi sorozat tartalmazott ilyet is. Tehát vegyes kíváncsisággal vágtunk neki a tesztnek, hiszen viszonylag magasak voltak az elvárások.

Tudjuk, hogy a korábbi Jazz-megközelítések hordoztak azért gyermekbetegségeket, elegendő csak beleásni a szakirodalomba. Viszont számos, túlnyomó részt pozitív áthallás is létrejött, mi is próbálgattuk korábban különböző konfigurációkkal (alapvetően pozitív élmények születtek).

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-010

Máris hagyományosnak számító stílusjegyekkel villant a Honda Jazz 1.3 i-VTEC

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-003Nem véletlenül írtuk a bevezetőben, hogy az új Honda Jazz 1.3 i-VTEC igen remekül illik a jelenlegi Honda-arculatba. Ez máris a front részleteinek vizsgálatánál szembetűnik, ugyanis a hangsúlyos hűtőmaszk, az elmaradhatatlan, először a Civic modelleknél alkalmazott szamurájkard jellegű rajzolat itt is visszaköszön, magasra ívelő lámpaburkolatokkal, szögletes vonalvezetésű alsó beömlőnyílással és LED-es nappali menetfénycsíkot hordozó ködlámpafészkekkel.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-004Egyterűs jellege van a Honda Jazz 1.3 i-VTEC-nek, igaz, nem annyira domináns mivoltában, mint annakelőtte; ezzel együtt a kaszni építése viszonylag magas (1550 milliméter). Jól következtet az, aki arra hajaz, hogy az autó relatíve tágas férőhellyel rendelkezik, legalábbis kategóriáján belül, vagy talán azon valamivel túlmutatóan – az oldalabkakok nagyok, az övvonalak ideális magassága lettek helyezve elöl és hátul is egyaránt, az oldalvezetés egységét bájos törésvonal bontja, jól játszva a fény-árnyék hatással. Az MPV karakterisztikára utal az A oszlopnál kialakított kicsiny háromszög is, ennek gyakorlati haszna (kilátás) nincs, viszont feldobja az autó egységességét. 16 colos keréktárcsái pont jól passzolnak az arányokhoz, a tesztautó felniválasztása is remeknek bizonyult ahhoz, hogy meglegyen az igazán optimális összhatás.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-005

Talán a hátsó fertály az, ami legkevésbé változott az új Honda Jazz 1.3 i-VTEC esetében. Figyelve persze arra, hogy a stílusjegyek megmaradjanak, értve ezalatt a szögletes formavilágú lámpatesteket, valamint az első traktushoz jól passzoló alsó idomokat is a lökhárító két oldalsó részén – nagyon passzentos fekete-sárga kombinációjával itt is elsőrendű látványkörnyezetet kaptunk. Ugye Önöknek is tetszik ezzel a színválasztással?

Flexibilis pakolhatóság jellemzi, ha kell, szinte minden belefér

Ha figyelembe vesszük, hogy a Honda Jazz 1.3 i-VTEC hagyományos értelemben véve is kisautó, akkor nyilván nem tűnik kevésnek a 354 literes csomagtér-kapacitás, mely játszi könnyedséggel növelhető akár 1314 literig. Jó a pakolhatóság, ráadásul a hátsó ülések külön-külön mozgathatók, akár a hátlap előredöntésével, vagy az ülőlapok felcsapásával.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-012

Letisztult és lényegre törő japános pedantéria fogadja a vezetőt és az utasokat a Honda Jazz 1.3 i-VTEC belterében. Ellentétben a Civic-nél megszokottakhoz, jelen esetben a hangsúly nem a középre helyezett analóg fordulatszámmérő számlapjára került, itt a kilométeróra terpeszkedik; a kiegészítő műszerek jól közvetítenek, minden szemmagasságban. Még akkor is, ha a nagy intervallumban állítható első ülésekkel játszunk, hozzá hangolva az ergonomikus fogású kormánykerék mélység- illetve magasság állítását.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-017

Tehát kitűnően testre szabható a Honda Jazz 1.3 i-VTEC, terjedelmesebb testalkatú sofőr és első utasa is kényelmesen tud utazni az autóban, annak ellenére, hogy a Jazz nem egy hodály. Legalábbis külsőre hathat kisebbnek, mint valójában, ami ugyebár ebben a kategóriában igen vonzó tulajdonság lehet.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-016

Tudjuk be a 2530 milliméteres tengelytávnak alapvetően a hosszú láb- és térdterek megvalósítását! Bár a Honda Jazz 1.3 i-VTEC felépítését tekintve nem véletlenül hasonlatos a nagyobb MPV variánsokéval, ugyanis a motortér, illetve az első tengely feletti rész jóval csapottabbnak, rövidebbnek hathat, mint a kategória többi, hasonszőrű képviselőjénél. A hangsúly tehát az enteriőr optimalizálásán volt a tervezésnél (mondjuk ez a korábbi Jazz modellekre is igaz), előtérbe helyezve a komfortot és az utazók igényeit.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-014Kényelem? Megvan minden, ami egy hathatós utazáshoz társítható. Igaz, a Honda Jazz 1.3 i-VTEC elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztése közepesen kemény, az úthibákra néhol idegesen reagál, de a kocsiszekrény stabilitása meglepően jól megmarad szélsőségesebb kanyarok esetében is, közepesnél kisebb dőlésszögekkel. Az autóban helyet foglalók tehát nem érzik azt, hogy pillanatokon belül borulás, vagy egyéb kellemetlenség van kilátásban, mindenki fixen marad a helyén, esetleg az ülések kárpitozásának köszönhetően érkezik egy kis csúszka hátul. De ennyi még pont belefér.

Maradva a hagyományoknál. Kellhet-e több ennél?

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-018Nincsen turbó, van viszont klasszikus szívó benzines: a Honda Jazz 1.3 i-VTEC 1318 köbcentiméteres, 4 hengeres aggregátja 102 lóerőt produkál 6000-es percenkénti fordulatszámon, az i-VTEC váltakozó szelepvezérléses szisztéma minden előnyével együtt. Ennek megfelelően pörgetni kell motort, ha teljesítménycentrikusan kívánunk közlekedni, ugyanakkor csekély a valószínűsége, hogy családi kisautónkat masszív kigyorsításokra és egyéb adrenalinszint növelő ténykedésre vetnénk be. Nem is tudnánk, hiszen a dinamika igazán átlag kisautós jelleget hoz, méréseink szerint egy nullszázas sprint 12.5 másodperc alatt volt kivitelezhető.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-008

Ezzel együtt tévedés lenne azt gondolni, hogy a Honda Jazz 1.3 i-VTEC nem dinamikus, mondjuk előzésnél minden a helyén van, csak el kell találni a pillanatnyi sebességhez és fordulatszámhoz megfelelő sebességfokozatot. Abból pedig van bőven, ugyanis a manuális verzió 6 gangos kéziváltót kapott, közepesen hosszú áttételezéssel, pontosan úgy, ahogyan azt el is várjuk egy takarékos, hétköznapi szinten kivitelezett autózás esetében.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-019

Ha már felemlegettük a takarékosságot, nézzük a részleteket. Tény, hogy ebben élen jár a Honda Jazz 1.3 i-VTEC, városban kerek 5 literes fogyasztást mértünk 100 kilométerre átlagolva. Országúton, 90 kilométer/órás tempót tartva 3.8-4.4 liter között ugrándozott az érték, vegyesben pedig 4.7 literes végeredmény született.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-002

Mennyiért szerezhető be?

A cikkben szereplő Honda Jazz 1.3 i-VTEC aktuális listaára regisztrációs adóval 4 519 000 forint, a belépő szint (1.3 i-VTEC Trend) 3 749 000 forintról indul.

honda-civic-1-3-i-vtec-teszt-autoaddikt-006

2015 Honda Jazz 1.3 i-VTEC specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1318 cm³

Maximális teljesítmény: 102 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 123 Nm @ 5000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3995 mm

Szélesség: 1694 mm

Magasság: 1550 mm

Tengelytáv: 2530 mm

Első gumik mérete: 185/55 R16

Hátsó gumik mérete: 185/55 R16

Tömeg, üresen: 1063 kg

Megengedett össztömeg: 1605 kg

Csomagtartó mérete: 354 liter, 1314 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 40 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 182 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.3 s (gyári), 13.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.3 l/100 km

Országúti: 3.7 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.2 l/100km

Országúti:4.5 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 120 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Új SEAT híroldal érhető el

Új, a nemzetközi gyakorlatban bevált, newsroom jellegű integrált híroldalt indított a SEAT magyarországi képviselete.

seat-newsroom-mediaoldal-autoaddikt

A sajtó szakmai igényeinek és a széleskörű tájékoztatásnak is remélhetőleg megfelelő híroldal egy helyen tesz elérhetővé el minden, a márkával kapcsolatos információt.

A http://www.seatnews.hu/ oldal menüpontjain hírek találhatók a márka általános – és termékinformációiról (SEAT), a SEAT-hoz kötödő lifestyle témákról (HolaSEAT), az oldalon belül közvetlenül elérhető a márka hazai weboldala (SEAT.hu), a márka hazai média oldala (seat-media.hu), a gyári honlap híroldala (SEATmediacenter) és a motorsport újdonságai (SEATsport). Praktikus megoldás, hogy az oldal lapszélén egy kattintással felkereshetők a márka facebook, instagram, youtube valamint twitter oldalai, és letölthetők a legérdekesebb video hírek is.

Ötcsillagos Euro NCAP minősítés az új Toyota Prius modellnek

Az új Toyota Prius maximális, ötcsillagos eredménnyel zárta az Euro NCAP független szervezet biztonsági vizsgálatát. A második és harmadik generációs modellek szintén öt csillagot értek el a maguk idejében, így a Prius hagyományosan a kategória egyik legbiztonságosabb tagjának számít. Ezt a hírnevet a mostani eredmények is megerősítették.

toyota-prius-2016-euro-ncap-autoaddikt

A Toyota folyamatosan fejleszti biztonsági technológiáit, ez is hozzájárult ahhoz, hogy a világ legnagyobb számban eladott full hybrid gépkocsija, a Prius sikerrel teljesítette az Euro NCAP szigorú, széles körű tesztfeltételeit, amelyek immár nem csupán azt vizsgálják, a jármű mennyire óvja utasait és a gyalogosokat valós körülmények között, de a biztonsági felszerelések minőségét és kínálatát is figyelembe veszik.

Az új Prius kiváló 92 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasvédelmi vizsgálatokon. A gyermek utasvédelmi teszteken 82, a gyalogosvédelem terén 77 százalékot teljesített., míg a biztonsági segédrendszerek vizsgálati pontban 85 százalékot érdemelt ki.

Jelentésében az Euro NCAP külön elismerésben részesítette a Priust, amiért az adható legmagasabb pontszámot érte el az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban, ahol minden kritikus testrész védelme jónak bizonyult. Ugyancsak maximális pontszámmal zárult az autonóm vészfékezési rendszer működésének vizsgálata. Ez utóbbi biztonsági funkció a jármű ütközés előtti biztonsági rendszerének része, és nem csupán felismeri a gépkocsi útjába kerülő gyalogosokat, illetve járműveket, hanem reagálni is képes a kialakult helyzetre.

Az ütközés előtti biztonsági rendszer annak az aktív biztonsági funkciókat tartalmazó Toyota Safety Sense rendszernek az eleme, amely olyan további szolgáltatásokat is tartalmaz, mint a minden sebességtartományban üzemelő, aktív sebességtartó automata, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer aktív kormányvezérléssel, az automatikus távolságifény-vezérlés, vagy a jelzőtábla-felismerő rendszer, amelyek egytől egyig az alapfelszereltség részét képezik az új Prius minden kivitelén. A további, radarvezérelt rendszerek között említést érdemel az opciós holttérfigyelő rendszer, valamint a hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti funkció.

Az új Prius ütközésbiztonsági teljesítménye jól mutatja a Toyota új globális padlólemezének, illetve vázszerkezetének eredendő ellenálló-képességét, amelyet stratégiai pontokon alkalmazott merevítések, valamint a nagy szakítószilárdságú acél elemek jelentős aránya tesz még robusztusabbá, elnyelve, illetve elvezetve az utastér felől a becsapódás energiáját.

Az év elején bevezetett új Prius a Toyota full hybrid technológia minden eddigi modellváltásánál nagyobb léptékű fogyasztás-, illetve emisszióé-csökkentést ért el, miközben jóval élvezetesebben vezethető valamennyi elődjénél.

Okos autók fejlesztése, SAP – képbe jön a SEAT és a Samsung is

Az SAP együttműködést kötött a Volkswagen-csoporthoz tartozó SEAT autógyártóval és a Samsung Electronics vállalattal a jövő okos autói fejlesztése érdekében.

okosauto-sap-seat-samsung-autoaddikt-2

A szoftvergyártó és a német EnBW áramszolgáltató közös fejlesztése eredményeként pedig márciusban egy intelligens utcai lámpát is bemutattak, amely a jövő okos városaiban lakók életét könnyíti meg.

Közelednek az okosautók

Az SAP, a SEAT és a Samsung együttműködése keretében parkolóhelyet lehet keresni, azt lefoglalni és fizetni. Az SAP Vehicles Network és az SAP HANA felhőplatform előnyeinek köszönhetően a SEAT autói hozzáférnek egy világszintű, utcai parkolókat és parkolóházakat tartalmazó adatbázishoz, ahol a parkoló rendszerekkel integrált technológia a Samsung Pay alkalmazással biztonságos fizetést tesz lehetővé. A szolgáltatás a SEAT ConnectApp applikáción keresztül elérhető lesz a felhasználók számára, akik ujjlenyomat-azonosítást követően foglalhatnak parkolóhelyet. Ezután az alkalmazás a helyszínre navigálja a járművezetőt és a sorompó az autó közeledtével felnyílik, távozáskor pedig az applikáción keresztül automatikusan megtörténik a parkolódíj kifizetése.

Az SAP 2015 végén indította útjára az SAP Vehicles Network (SVN) megoldást az Egyesült Államokban és Európában, amellyel a vállalat az olyan jármű alapú szolgáltatásokra koncentrál, mint az okos parkolás (Connected Parking) vagy az okos tankolás (Connected Fueling). Az SAP HANA felhő platformján alapuló SVN üzleti hálózat lehetővé teszi, hogy a járművezető a Dolgok Internetéről adatot osszon meg, például aktiválja az üzemanyag szivattyút a töltőállomáson és helyben fizessen, vagy akár parkolóhelyet foglaljon.

Az együttműködéssel a vállalatok célja, hogy a megkönnyítsék a parkolást a városokban, miközben újabb jármű alapú szolgáltatásokat vezetnek be.

Okos városok fénye

Az SAP és az EnBW áramszolgáltató fejlesztésének köszönhetően a jövő utcalámpái számos hasznos adattal szolgálnak majd a környezetükről szenzoraik segítségével és az IoT (dolgok internete) mind nagyobb szerephez jut a városfejlesztés területén is. Az új megoldással a közlekedési dugókról vagy a szabad parkolóhelyek számáról is információ nyerhető, így a parkolóhely-keresésre szánt idő és a forgalom egyaránt csökkenthető, ahogy a levegőszennyeződés mértéke is valós időben nyomon követhető. Az intelligens lámpák LED világítást alkalmaznak, az okostelefon felhasználók számára Wi-Fi hotspotként, az elektromos autók esetében pedig töltőállomásként is szolgálnak majd, de számos egyéb funkciót is kínálnak, például vészhívóval és a karbantartási igényt előre jelző rendszerrel rendelkeznek.

okosauto-sap-seat-samsung-autoaddikt-1

Az SAP HANA Cloud Platform megoldáson alapuló intelligens utcalámpákat jelenleg Németországban, Karlsruhéban tesztelik.

Hétvégén WTCC a Hungaroringen, a Volvo Polestar Cyan Racing is főszerepet kap

Nem egészen egy héttel az FIA túraautó-bajnokság szlovákiai futama után a Polestar Cyan Racing felkészülve várja a 2016. évi szezon harmadik versenyét a Hungaroringen.

wtcc-2016-volvo-v60-polestar-safety-car-autoaddikt

  • A Hungaroring a WTCC naptár egyik legnépszerűbb állomása, ahol tömött lelátók fogadják a mezőnyt
  • A Polestar Cyan Racing 2011-ben már versenyzett a Hungaroringen; Robert Dahlgren akkor a hatodik helyről rajtolt
  • A pályát 2016-ra újraaszfaltozták, így várhatóan megdőlnek a körrekordok
  • A Hungaroringen 1986 óta rendeznek Forma-1-es futamokat
  • A WTCC versenyautók átlagsebessége a kanyargós Hungaroringen meghaladja a 140 km/órát

Thed Björk és Fredrik Ekblom, a Polestar Cyan Racing két pilótája ígéretes, ám rendkívül kemény szlovákiai hétvégét tudhat maga mögött: Ekblom mesterien jött föl a mezőny legvégéről, és végül pontszerző helyen zárta a versenyt.

„Erős, értékes hétvégét tudhattunk magunknak Szlovákiában, bár voltak bizonyos nehézségeink. Sikerült egyben célba érnem, ráadásul pontot is szereztünk, emellett rengeteg adatot nyertünk ki, amivel felkészülhetünk a ránk váró kihívásokra. Sokat kell még fejlődnünk, nagyszerű, hogy ilyen hamar ismét a volán mögé ülhetünk.” – mondta Ekblom.

A csapat második 2016-os WTCC versenyhétvégéjén a négyszeres STCC bajnok Björk mindössze 0,059 másodperccel maradt le az utolsó időmérőről (Q3).

„Nagyszerű érzés, hogy ismét versenyezhetünk, és külön öröm, hogy a szurkolók által különösen kedvelt, legendás Hungaroring van soron. Ez a pálya teljesen más, mint azok, amelyeken az idei szezonban eddig versenyeztünk, úgyhogy rengeteg új adatra számítok, amelyekkel aztán folytathatjuk a felkészülést.” – mondta Björk.

A kanyargós, technikás Hungaroring teljesen más kihívást jelent, mint a múlt heti gyors, lendületes szlovákiai pálya, így a csapatra ismét új feladatok várnak.

„Rendkívül izgatottan érkezünk a Hungaroringre, ahol olyan a hangulat, mint egy foci vb-döntőn. Már versenyeztünk ezen a pályán, így a korábbi futamokkal ellentétben rendelkezésünkre állnak adatok.” – mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport-tevékenységeiért felelős alelnöke és ügyvezető igazgatója.

A magyarországi WTCC hétvége pénteken, a tesztekkel veszi kezdetét. Szombaton jönnek a szabadedzések és az időmérő edzések, majd vasárnap a két, 16, illetve 17 körös verseny.

A teljes hétvégét élőben közvetíti a Eurosport, a csapat élőben kommentálja az eseményeket a Twitteren: www.twitter.com/cyanracing

WTCC magyarországi futam

Pálya: Hungaroring

Pálya hossza: 4381 méter

Körrekord (WTCC): 1:50,119, Müller

Program

(helyi idő szerint)

Péntek 22/4

12:30 tesztek (30 perc)

Szombat 23/4

09:45 1. szabadedzés (30 perc)

12:15 2. szabadedzés (30 perc)

16:00 Q1 időmérő (20 perc)

16:25 Q2 időmérő (10 perc)

16:40 Q3 időmérő (20 perc)

Vasárnap 24/4

14:15 1. verseny (16 kör)

17:15 2. verseny (17 kör)

A bajnokság állása

Pilóták

1 Tiago Monteiro Honda Civic 77 pont

2 José María López Citroën C-Elysée 76 (-1)

3 Norbert Michelisz Honda Civic 52 (-25)

4 Rob Huff Honda Civic 49 (-28)

5 Mehdi Bennani Citroën C-Elysée 48 (-29)

11 Fredrik Ekblom Volvo S60 7 (-70)

12 Thed Björk Volvo S60 6 (-71)

Konstruktőrök

1 Honda 167 pont

2 Citroën 164 (-3)

3 Lada 89 (-78)

4 Polestar 30 (-137)

TV közvetítés

Nemzetközi: https://www.fiawtcc.com/watch-it-on-tv/

Online: http://www.eurosportplayer.com/

 A 2016-os FIA túraautó világbajnokság nevezett versenyzői

Rajtszám – Pilóta – Csapat – Autó

2 – Gabriele Tarquini – Lada Sport Rosneft – Lada Vesta WTCC

3 – Tom Chilton – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC

5 – Norbert Michelisz – Honda Racing Team JAS – Honda Civic WTCC

7 – Hugo Valente – Lada Sport Rosneft – Lada Vesta WTCC

9 – Tom Coronel – ROAL Motorsport – Chevrolet RML Cruze TC1

10 – Nicky Catsburg – Lada Sport Rosneft – Lada Vesta WTCC

11 – Grégoire Demoustier – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée

12 – Rob Huff – Honda World Touring Car Team – Honda Civic WTCC

18 – Tiago Monteiro – Honda World Touring Car Team – Honda Civic

25 – Mehdi Bennani – Sébastien Loeb Racing – Citroën C-Elysée WTCC

27 – John Filippi – Campos Racing – Chevrolet RML Cruze TC1

37 – José María López – Citroën Racing – Citroën C-Elysée WTCC

55 – Ferenc Ficza – Zengo Motorsport – Honda Civic WTCC

61 – Fredrik Ekblom – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC1

62 – Thed Björk – Polestar Cyan Racing – Volvo S60 TC1

68 – Yvan Muller – Citroën Racing – Citroën C-Elysée WTCC

77 – René Münnich – Münnich Motorsport – Chevrolet RML Cruze TC1

89 – John Bryant-Meisner – Nika Racing – Chevrolet Cruze WTCC

99 – Dániel Nagy – Zengo Motorsport – Honda Civic WTCC

A 2016-os FIA túraautó világbajnokság versenynaptára

Április 1-3. FIA WTCC franciaországi futam (Circuit Paul Ricard)

Április 15-17. FIA WTCC szlovákiai futam (Slovakia Ring)

Április 22-24. FIA WTCC magyarországi futam (Hungaroring)

Május 7-8. FIA WTCC Race marokkói futam (Moulay El Hassan, Marrakech) S

Május 26-28. FIA WTCC németországi futam (Nürburgring Nordschleife)

Június 10-12. FIA WTCC oroszországi futam (Moscow Raceway)

Június 24-26. FIA WTCC portugál futam (Circ. Internacional de Vila Real) S

Augusztus 5-7. FIA WTCC argentin futam (Circ. Termas de Río Hondo)

Szeptember 2-4. FIA WTCC japán futam (Twin Ring Motegi)

Szeptember 23-25. FIA WTCC kínai futam (Shanghai International Circuit)

November 4-6. FIA WTCC thaiföldi futam (Chang International Circuit)

November 23-25. FIA WTCC katari futam (Losail International Circuit) N

S = utcai verseny

N = éjjeli verseny

Ford Mustang sikerek: a világ legkelendőbb sportkupéja

A tavalyi év volt az első esztendő, amelyben a Ford Mustang világszerte kapható volt, és a modell máris a világ legkelendőbb sportkupéjának bizonyult. A vásárlók igénye a legendás autó iránt azóta is szinte kielégíthetetlen.

ford_mustang_gt_5_0_fastback_teszt_autoaddikt_001

Az IHS Automotive legfrissebb regisztrációs adatai szerint a Ford mintegy 110.000 darab Mustang Fastback változatot értékesített világszerte, vagyis többet, mint bármelyik, sportkupékat gyártó versenytársa.

Ezt a rekordot annak ellenére is sikerült elérni, hogy a legfontosabb piacokon – például az Egyesült Királyságban és Kínában – a modell az év nagy részében csak korlátozott mennyiségben volt elérhető. A Ford emellett körülbelül 30.000 darab Mustang Convertible kivitelt is értékesített, vagyis az összesített eredmény 141.868 darab volt, aminek köszönhetően a Mustang fejhosszal vezeti a világ legkelendőbb kétajtós sportkocsijainak mezőnyét.

“Az amerikai vásárlók évtizedek óta szívesen vásárolják a külföldi sportkocsikat, ezért itt volt már az ideje, hogy az amerikaiak is visszavágjanak – és ez be is következett az új Mustang globális piacra lépésével,” vélekedett Erich Merkle, a Ford értékesítési elemzője. “A globális piacokról érkező visszajelzés lehengerlő. A Ford Mustang volt a világ egyetlen sportkupéja, amelyből tavaly 100.000 darabnál többet regisztráltak.”

A 2015-ös globális adatok alapján úgy tűnik, hogy a Mustang idén további hatalmas lehetőségek előtt áll, hiszen a világ számos piacán csak most kezdődik meg teljes kapacitással az eladott sportkupék kiszállítása. Merkle arra is felhívta a figyelmet, hogy a vásárlók világszerte leginkább a V8-as motorral szerelt modellváltozatok iránt érdeklődtek.

“Bár az USA a tengerparti államaiban – különösen a Dél-Kaliforniában – élő vásárlók, valamint a millenial nemzedék tagjai erősen érdeklődnek a 2,3 literes EcoBoost erőforrás iránt, a többi állam vásárlói inkább a V8-as blokkot kedvelik,” tette hozzá. “És úgy tűnik, hogy V8-as motor jellegzetes gurgulázása nem csak az amerikaiakat varázsolja el.”

A Mustang Európában

A mai napig több mint 16.600 európai vásárló adta le megrendelését az új Ford Mustangra, amely a modell története során tavaly nyáron jelent meg első ízben a kontinens márkakereskedéseiben. Az amerikai Flat Rock összeszerelő üzemben gyártott autók kiszállítása 2015 második felében vette kezdetét. A vállalat a tavaly eladott 13.000 autóból immár 4.700 darabot adott át vásárlóinak.

Néhány fontos piacon – így az Egyesült Királyságban is – a Mustang értékesítése már a harmadik negyedévben megkezdődött. Az Egyesül Királyságban az összesített értékesítés elérte a 3500-as darabszámot, és az első 1000 vásárló márciusban vehette át autóját.

A Német Szövetségi Gépjárműforgalmi Hivatal, a KBA nemrégiben közzétett adatai szerint márciusban a Mustang volt a német piac legkelendőbb sportkupéja. A német vásárlók elsősorban az 5,0 literes V8-as motorra szavaztak, és a Convertible változat is Németországban bizonyult a legkelendőbbnek: minden harmadik Mustang-vásárló kabriót rendelt.Az Association Auxiliaire de l’Automobile adatai alapján a Mustang a múlt hónapban Franciaországban is megszerezte a legkelendőbb sportkupé címét.

Magyarországon az év első három hónapjában 17 Mustangot vehettek át boldog tulajdonosaik, mellyel a Mustang itthon is magabiztosan vezeti a sportautó szegmenst.

Az európai piacokon a Mustang vásárlói kétféle erőforrás közül választhatnak. Az egyik az 5,0 literes, 420 lóerős V8-as blokk, a másik pedig a 2,3 literes, 317 lóerős EcoBoost. Mindkét motorváltozathoz kapcsolódhat hatfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata sebességváltó. Az 5.0 V8 Fastback változat (manuális sebességváltóval) álló helyből 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a 2.3 EcoBoost Fastback esetében pedig 5,8 másodperc a gyorsulás értéke (manuális sebességváltóval).

Idén tavasszal három új fényezés is megjelenik a Mustang európai kínálatában (White Platinum, Grabber Blue és Lightning Blue), és nyártól kezdve a Ford új SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszere is elérhető lesz.

Globális jelenlét Ázsia, a Közel-Kelet és Afrika bevonásával

Az IHS regisztrációs adatbázisa alapján 2015 harmadik negyedévében – amikor teljes volumenében megindult a kiszállítás a márkakereskedésekbe – a Mustang volt Kína legnagyobb darabszámban értékesített sportkupéja. A kínai vásárlók körében az EcoBoost változatok bizonyultak a legnépszerűbbnek.

Az értékesítés első három hónapja alatt a Mustang Ausztráliában is megszerezte a legkelendőbb sportkupé címét. A vásárlók olyan élénken érdeklődtek a modell iránt, hogy már az értékesítés kezdetén 2017-ig elkelt minden autó, ezért a vállalat az idei év végéig további 2000 darab Mustangot szállít a kontinensre.

Ausztrália és Új-Zéland vásárlóinak több mint 90 százaléka a V8-as modellváltozatot választja. A Mustang értékesítési sikereit a dél-afrikai, ciprusi és máltai eladások is tovább növelik.

A Mustang továbbra is tartja piacvezető pozícióját Észak-Amerikában

A közzétett adatok szerint az USA piacán a Mustang márciusi 12.563 darabos értékesítési eredménye túlszárnyalta az új Chevrolet Camaro és a Dodge Challenger 12.248 darabos összesített eredményét. Az iparági szereplők által közzétett számadatok alapján a 2015-ös évben és 2016 első negyedévében a Mustang volt az USA legkelendőbb sportkupéja.

A Kanadai Járműgyártók Szövetségének adatai szerint Kanadában a Mustang már 1985 óta minden évben túlszárnyalja a Camaro eladásait. Az IHS regisztrációs adatbázisa alapján Mexikóban a Mustang volt a tavalyi év legnagyobb darabszámban értékesített sportkupéja. A 2014-es év eredményéhez képest 2015-ben 176 százalékkal nőtt a Mustang mexikói értékesítése.

Centenáriumi limitált széria készült az új BMW 7-es sorozatból

A BMW százéves történelmének egy száz darabos különkiadás állít emléket. Bemutatkoznak a centenáriumi BMW Individual 740Le (xDrive) iPerformance THE NEXT 100 YEARS, BMW Individual 750Li (xDrive) THE NEXT 100 YEARS és BMW Individual M760Li xDrive Model V12 Excellence THE NEXT 100 YEARS modellek.

bmw-7-cenenariumi-limitalt-szeria-autoaddikt

A bajor gyártó százéves történelmének egy száz darabos különkiadás állít emléket. Bemutatkoznak a centenáriumi BMW Individual 740Le (xDrive) iPerformance THE NEXT 100 YEARS, BMW Individual 750Li (xDrive) THE NEXT 100 YEARS és BMW Individual M760Li xDrive Model V12 Excellence THE NEXT 100 YEARS modellek.

A vállalatcsoport századik évfordulójának ünnepén a BMW egy centenáriumi különkiadással állít emléket azon teljes évszázadot átölelő technológiai szaktudásának, amelynek következetes alkalmazásával a világ elsőszámú prémium autógyártójává lépett elő az abszolút vezetési élmény jövője felé vezető úton. A limitált széria száz évet szimbolizáló száz képviselője a vadonatúj BMW 7-es sorozat három különböző erőforrásának ötféle hajtásláncával gurul le a gyártósorról, a következő modellek képében:

BMW Individual 740Le iPerformance THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual 740Le xDrive iPerformance THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual 750Li THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual 750Li xDrive THE NEXT 100 YEARS
BMW Individual M760Li xDrive Model V12 Excellence THE NEXT 100 YEARS.

A vadonatúj BMW 7-es sorozat centenáriumi különkiadásának modelljei a bajor gyártó luxuslimuzinjának járműtechnológiai innovációit, hatékonyságát és páratlan menetdinamikáját a BMW Individual részleg tökéletes harmónia szerint megtervezett exkluzív felszereltségi opcióival egyesítik.

A centenáriumi limitált széria exkluzív karosszéria-fényezésének, a BMW Individual részleg 20 collos könnyűfém keréktárcsa-garnitúrájának, a BMW Individual finomszemcsés Merino bőrkárpitozásnak és a páratlanul innovatív részleg exkluzív utastéri részleteinek köszönhetően a rendkívüli luxuslimuzin megkérdőjelezhetetlenül egyedi megjelenést, abszolút vezetési élményt és fejedelmi utastéri hangulatot garantál, hajtáslánc-típustól függetlenül. A limitált széria kiváltsága egy különleges, mindössze száz darabban készülő Montblanc töltőtoll is, amely büszkén viseli a vadonatúj 7-es BMW különkiadásának árnyalatát, mintázatát és részleteit, és kizárólag a centenáriumi modellekhez lesz elérhető. A BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS névvel ellátott ünnepi modelljei a bajor gyártó zászlóshajója által kínált fejedelmi luxust, valamint a BMW ügyfélközpontúságában, időtlen dizájnjában és páratlan kivitelezési minőségében rejlő, mélyen gyökerező járműépítési szaktudás vadonatúj értelmezését testesítik meg.

A BMW négykerekű járműveinek hamisítatlanul egyedülálló karakterét és a bajor gyártó páratlan sikertörténetét a hagyománytisztelő alapelvekre épülő, folyamatosan fejlődő járműépítési szaktudás és az innovációk iránti megszállott szenvedély kettőse jellemzi. A BMW történelmében fellelhető eddigi legátfogóbb és leglenyűgözőbb innovációk alkalmazásával a vadonatúj BMW 7-es sorozat hitelesen tükrözi az immáron százéves vállalatcsoport technológiai szakértelmét. A fejedelmi luxuslimuzin stílusos megjelenést, időtlen eleganciát és kivételes menetdinamikát sugárzó kialakításával, illetve a sportosság, a menetkomfort és a hatékonyság optimális hármas egységét kínáló sokrétű innovációjával varázsolja el a bajor gyártó kifinomult ügyfeleit. A 7-es BMW hatodik modellgenerációja ugyanakkor a kezelési kényelem, az intelligens járműkapcsolatok és a gondtalan utastéri atmoszféra terén is kategóriaetalon mércét állít fel, miközben az olyan technológiai- és dizájn-újításokkal, mint a CarbonCore karosszériaváz-felépítés, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia, az elvakítás-mentes BMW Lézerfény, az Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás, a BMW Gesztusvezérlés, a távirányítású parkolás, az Executive Lounge és a Sky Lounge panoráma üvegtető, a BMW zászlóshajója a vállalatcsoport centenáriumi évében minden korábbinál erőteljesebben nyomatékosítja a luxuslimuzinok szegmensén belül elfoglalt úttörő pozícióját.

Exkluzív karosszéria-fényezés és változatos BMW Individual felszereltségi opciók

A vadonatúj BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS limitált kiadásának száz képviselője a vállalatcsoport dingolfingi üzemében gurul le a gyártósorról. Az ünnepi modelleket kivétel nélkül a BMW Individual részleg legexkluzívabb felszereltségi opcióival látják el, amelyeknek előállítási folyamatát egytől egyig a gyártási precizitás, a hagyományok iránti tisztelet és a kompromisszumoktól mentes minőségi előírások határozzák meg. A centenáriumi különkiadás azonnal szembetűnő éke a BMW Individual Centennial Blue centenáriumi mélykékmetál árnyalatú karosszéria-fényezés és a kézzel készített „THE NEXT 100 YEARS” modelljelzés. Ragyogó fényével és intenzív színmélységével a rendkívül összetett fényezési folyamat során előhívott mélykékmetál árnyalat a luxuslimuzin exkluzivitását hangsúlyozza: eme különleges karosszéria-fényezés kizárólag a százdarabos ünnepi limitált széria kiváltsága. A BMW Individual részleg 20 collos, kovácsolt könnyűfém keréktárcsái ezüst / fémszürke kéttónusú árnyalataikkal, V-kialakítású küllő-dizájnjaikkal és eltérő méretű gumiabroncsaikkal ugyancsak a technológia és a dizájn legmagasabb szintű egységét nyomatékosítják.

A fejedelmi luxuslimuzin B-oszlopain kézzel készített „THE NEXT 100 YEARS” modelljelzés hirdeti a centenáriumi limitált széria exkluzivitását, a modelljelzés ráadásul az utastérben is visszaköszön, a kesztyűtartó feletti dekorcsíkba gravírozva, illetve az első és hátsó fejtámlákba hímezve. A száz darabos különkiadás aktuális sorszáma egy apró plaketten jelenik meg a középkonzol első felébe épített pohártartók fedelén, például a „1 of 100” felirat képében.

A vadonatúj BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS különkiadásának luxus színvonalú vezetési élményéről és utazási komfortjáról az utastér rendkívül magas szintű kialakítása gondoskodik, amely még a legapróbb részletekben is megfelel a lehető legmagasabb elvárásoknak. Az exkluzivitás középpontjában a BMW Individual részleg finomszemcsés Merino bőrkárpitozása áll, amely az üléseken, az ajtókárpitokon, a B-oszlopokon, a műszerfal alsó és felső részén, a középkonzolon, a kartámaszokon és az ajtó-markolatokon egyaránt fekete kontraszttal kihangsúlyozott „Smoke White” füstös fehér árnyalatban pompázik. Kivételesen finom anyagának és puha, finomszemcsés felületeinek köszönhetően a bőrkárpit az utastér mindegyik felületén friss, életerős és kellemes tapintást garantál. A természetes hatású, nyitott pórusú bőrözés a gondosan kiválasztott nyersanyagok és a rendkívül kivételes felhasználási eljárások összetett eredménye, amelynek köszönhetően a lélegző felületek előkelő utazási komfortot biztosítanak. A steppelt ülőfelületek finoman szőtt kialakítása, a kézzel szőtt bélések és a kontrasztos varrás együttese a BMW Individual utastér-bőrözési eljárásrendszerének kivételes precizitásáról és a legapróbb részleteket is átható figyelemről tanúskodik. A padlólemez teljes belső burkolata, a tetőkárpit, a szőnyegek és a biztonsági övek eközben a BMW Individual „Smoke White” füstös fehér árnyalatú Alcantara-anyagából készültek. A centenáriumi modellek stílusos utastéri hangulatát a Piano Finish Black zongoralakk-fekete fabetétekkel tarkított, finoman bőrözött BMW Individual bőrkormány és a hasonló árnyalatú BMW Individual dekorcsíkok emelik a maximumra.

A „Montblanc for BMW” centenáriumi töltőtoll

A Montblanc és a bajor autógyártó a vadonatúj BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS ünnepi különkiadásának egyediségét nyomatékosítva egy rendhagyó töltőtollat alkotott: ez a „Montblanc for BMW” centenáriumi töltőtoll.

A „Montblanc for BMW” centenáriumi töltőtollat a tervezők a Montblanc márka minőségre, stílusra és állandó innovációra vonatkozó szilárd alapelveinek betartásával váltották valóra: a Montblanc márkanév immáron több mint 110 éve egyet jelent az írási magaskultúra és az első osztályú kivitelezés kettősével. A Montblanc a BMW dizájnrészlegével együttműködve egy olyan töltőtollat alkotott meg, amely mindössze száz darabban készül el és kizárólag a vadonatúj BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS limitált szériájának kiváltsága lesz.

A legendás Montblanc-ikonnak számító Montblanc Meisterstück töltőtoll ezúttal a BMW Individual részleg jellegzetes dizájn-elemeit öltötte magára: a Meisterstück Skeleton töltőtoll felületi kialakítása a BMW 7-es sorozat centenáriumi különkiadásának finoman szőtt, steppelt ülőfelületeit idézi, az átlátszó elemek pedig a limitált széria karosszériájának BMW Individual Centennial Blue mélykékmetál fényezési árnyalatát örökölték. A ródium bevonatú, 18-karátos aranyból készült Montblanc tollhegybe a BMW Individual Merino bőrkárpitozásának egyedi kontúröltéseit gravírozták bele.

A „Montblanc for BMW” centenáriumi töltőtoll megalkotása új fejezetet nyitott a BMW és a Montblanc sikeres együttműködésének történetében. A hagyománytisztelő, hamburgi székhelyű vállalatot 1906-ban alapították, mígnem mára a kiváló minőségű írószerek és a luxus kategóriájú kiegészítők piacának egyik abszolút vezető gyártójává lépett elő. Miként a BMW, úgy a Montblanc is az elképzelhető legmagasabb színvonalat tűzi ki maga és termékei elé, miközben minőség iránti szenvedélye, a részletek szeretete, mélyen gyökerező hagyományainak tisztelete és erős innovációs képessége a folyamatos megújulásra való törekvéssel egyesül. A „Montblanc for BMW” kollekció első ízben 2015 őszén kínált a két gyártó ügyfeleinek írószereket és bőrözött kiegészítőket, amelyeket a hosszú távú együttműködés kezdeteként ugyancsak a BMW 7-es sorozat dizájn-innovációi ihlettek.

Háromféle motorváltozat és intelligens összkerékhajtás az abszolút vezetési élményért

A vadonatúj BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS limitált szériájának magabiztos kisugárzása egyet jelent az abszolút vezetési élmény és a kimagasló utazási komfort egységével. A centenáriumi luxuslimuzin magabiztos menetteljesítményét háromféle erőforrás és ötféle hajtáslánc garantálja, amelyek tradíciókövető elrendezésükkel, maximumra hangolt teljesítményükkel és jövőbe mutató technológiai innovációikkal kivétel nélkül a BMW Group világszerte egyedülálló hajtáslánc-tervezési és -fejlesztési szaktudását hirdetik. A bajor gyártó százéves történelmének emléket állító ünnepi különkiadás modelljei ráadásul a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is felszerelhetők, amely az elektronikus vezérlésnek köszönhetően a másodperc törtrésze alatt osztja el az erőforrás teljesítményét és forgatónyomatékát az első és a hátsó tengely, illetve az egyes kerekek között, minden útfelületen és vezetési szituáció közepette kiváló tapadást, optimális stabilitást és sportautós kanyarodási menetdinamikát garantálva.

A BMW Individual 750Li THE NEXT 100 YEARS és a BMW Individual 750Li xDrive THE NEXT 100 YEARS modellekbe szerelt vadonatúj nyolchengeres erőforrás a legmodernebb BMW TwinPower Turbo technológiát a BMW luxuslimuzinjaiban alkalmazott egyik legrégebbi motorelrendezési hagyománnyal ötvözi. Az 1954-ben bemutatott BMW 502 modell volt a bajor gyártó történetének első négykerekűje, amelyet V8-as benzinmotorral szereltek, 100 lóerő maximális teljesítménnyel és az akkor forradalmi újításnak számító alumínium öntvénnyel. A vadonatúj BMW 7-es sorozatban dolgozó, 4,4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor már 330 kW / 450 lóerő maximális teljesítményt és 650 Nm csúcs forgatónyomatékot küld a hátsó – vagy opcionálisan mind a két – tengelyre. A 20 collos könnyűfém keréktárcsákkal szerelt BMW Individual 750Li THE NEXT 100 YEARS ünnepi modellek 4,7 másodperc alatt gyorsulnak fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben 100 kilométerre vetített átlagfogyasztásuk mindössze 8,3 liter*, kilométerenkénti károsanyag-kibocsátásuk pedig csupán 192 gramm*. Az összkerékhajtású xDrive változatok megegyező értékei 4,5 másodperces gyorsulás, 8,5 literes* fogyasztás és 197 grammos* emisszió. Az adatok az EU-ciklus tesztkörének mérési eredményei.

A vadonatúj BMW 7-es sorozat centenáriumi különkiadásának másik két erőforrás-változata idén, a BMW Group fennállásának századik évében érkezett meg a piacra. A BMW Individual 740Le iPerformance THE NEXT 100 YEARS és a BMW Individual 740Le xDrive iPerformance THE NEXT 100 YEARS modellek úttörő hatékonyságú plug-in hibrid hajtásláncának alapját adó BMW eDrive technológiát a luxuslimuzin a jövőbe mutató BMW i modellek hajtásláncából örökölte meg. A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó négyhengeres benzinmotor és az elektromos erőforrás kettőse 240 kW / 326 lóerő* maximális teljesítményt állít elő. A széria gumiabroncsokkal szerelt BMW Individual 740Le iPerformance THE NEXT 100 YEARS modell átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 2,1 liter* 100 kilométeren, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig mindössze 49 gramm* kilométerenként. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt változat megegyező értékei 2,3 literes* fogyasztás és 53 grammos* emisszió. Az adatok az EU-ciklus tesztkörének mérési eredményei.

A letaglózó menetteljesítmény, a káprázatos gyorsulás és az abszolút presztízs megtestesítőjeként a tizenkét hengeres erőforrással szerelt BMW Individual M760Li xDrive Model V12 Excellence THE NEXT 100 YEARS különkiadás zárja a vadonatúj BMW 7-es sorozat centenáriumi limitált szériájának motorpalettáját. A V12-es erőforrás ugyancsak történelmi jelentőséggel bír a BMW 7-es sorozat motorházteteje alatt: 1987-ben a luxuslimuzin második modellgenerációja a bajor gyártó teljes termékpalettájának abszolút zászlóshajójaként és a háború utáni Németországban készült első tizenkét hengeres négykerekűként gurult be az autóipar történelmébe. A kategóriaetalon luxuslimuzin legújabb modellgenerációjának immáron 6,6 liter hengerűrtartalmú, V12-es hengerelrendezésű benzinmotorja a BMW TwinPower Turbo technológia innovációinak széleskörű alkalmazásával 448 kW / 610 lóerő* maximális teljesítményt küld a négy 20 collos kerékre, amellyel a BMW M760Li xDrive modell 3,7 másodperc* alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A modell kimagasló menetteljesítménye, párját ritkító erőtöbblete és lenyűgözően sima járáskultúrája átlagos 100 kilométeren 12,6 liter* üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 294 grammos* emisszióval párosul. Az adatok az EU-ciklus tesztkörének mérési eredményei.

*Előzetes értékek.

Exkluzív, innovatív, egyedülálló: széleskörű alapfelszereltség és elsőosztályú opcionális extrák a fejedelmi luxus és az abszolút vezetési élmény érdekében

A vadonatúj BMW 7-es sorozat THE NEXT 100 YEARS különkiadásának páratlanul széles felszereltségi palettáját a fejedelmi luxust és a prémium szintű vezetési élményt mindvégig szem előtt tartva állították össze a tervezők. A 7-es BMW vezetési élményét immáron hat modellgeneráció óta a sportosság és az utazási komfort tökéletes egyensúlya jellemzi. A 2015. szeptemberi Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatott legújabb generáció már mindkét tengelyén automata szintszabályzós levegős futóművel és Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzással (DDC – Dynamic Damper Control) dolgozik. Az utazás kényelmét és dinamizmusát a vadonatúj BMW 7-es sorozat valamennyi modelljéhez opcionális extrafelszereltségként elérhető aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering), a borulásgátló rendszerrel felszerelt Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás és az intelligens fedélzeti rendszerek adataiból dolgozó előrelátó funkció fokozza. A vezetési élmény központi kapcsolójával ráadásul a COMFORT, a SPORT és az ECO PRO üzemmódok mellett most először az ADAPTIVE mód is aktiválható, amely esetén a kormányrásegítés mértéke, a váltókarakterisztika, az erőforrás, a futómű és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is az aktuális útviszonyokhoz és az adott vezetési stílushoz igazodik. Sőt mi több, a vadonatúj 7-es BMW a teljes LED-optikás fényszórók alternatívájaként az intelligens fényelosztással (BMW Selective Beam) dolgozó BMW Lézerfénnyel is felszerelhető.

A vadonatúj BMW 7-es sorozat fedélzeti iDrive menürendszerének központi kijelzője érintőképernyőként is funkcionál, a modellhez ráadásul az autóipar történetében elsőként érhető el a forradalmian innovatív BMW Gesztusvezérlés. A középső visszapillantó és a középkonzol közötti sávban kifejezetten erre a célra kifejlesztett szenzorok figyelik a vezető és az első utasülésben helyet foglaló utas háromdimenziós kézmozdulatait, amelyekkel a fedélzeti információ-szolgáltató és szórakoztató rendszerek rendkívül intuitív és felhasználóbarát módon működtethetők. A bajor gyártó zászlóshajójához a BMW ConnectedDrive opcionális extrafelszereltségként megrendelhető összes innovációja elérhető, így a BMW Head-Up kijelző legújabb generációja, a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), az oldalirányú ütközésre figyelmeztető rendszerrel dolgozó sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assistant), a hátsó ütközésvédelem és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkció is. A közlekedési torlódásokat figyelő asszisztens (Traffic Jam Assistant) már fél-automatizált járművezetés esetén is aktiválható, mindenféle útviszonyok közepette. A Surround View rendszer legmodernebb generációja ráadásul már jármű körüli háromdimenziós nézetet és panorámaképet (3D View and Panorama View) is kínál.

A 7-es BMW legújabb modellgenerációjához elérhető extrafelszereltségek listáját a kivételesen fejedelmi hangulatú utazási élmény érdekében hangulatvilágítás (Ambient Light), üdvözlőfény (Welcome Light Carpet), hátsó utastéri hangulatvilágítás (Ambient Highlight), Bowers & Wilkins Diamond surround hangsugárzórendszer és utastéri illatvariációk (Ambient Air Package) színesítik, miközben a hátsó üléssorban az Executive Lounge gondoskodik a négy keréken elképzelhető legkényelmesebb utazásról. Az opcionálisan elérhető kényelmi csomag többek között négyzónás digitális légkondicionálót, hát- és nyakizmokat átmozgató nyolcpontos Vitalitás programot és masszázs funkciót is kínáló, elektromosan állítható komfortüléseket, aktív ülésszellőztetést, hatalmas lábteret és lábtámaszt is nyújtó Executive Lounge opciót, Executive Lounge hátsó konzolt és BMW Touch Command rendszerrel felszerelt hátsó szórakoztató központot is kínál a bajor gyártó ügyfeleinek. A kézbe vehető BMW Touch Command multimédiaeszköz 7 collos kijelzőjén könnyedén, a hátsó ülés kényelméből vezérelhetők a vadonatúj BMW 7-es sorozat információ-szolgáltató, szórakoztató és kényelmi rendszerei, miközben az okos készülék a külső adathordozók fájljainak megnyitását is lehetővé teszi (képeket, videókat és zeneszámokat egyaránt), játékkonzolként is funkcionál és a szélessávú internet is elérhető általa. A BMW Individual 740Le iPerformance THE NEXT 100 YEARS és a BMW Individual 740Le xDrive iPerformance THE NEXT 100 YEARS modellek esetében az álló helyzetben is működő légkondicionáló ugyancsak az alapfelszereltség része.

Az új Peugeot i-Cockpit az érzékeket veszi célba

A Peugeot az új Peugeot i-Cockpit leleplezésével a jövő vezetőhelyéről alkotott elképzelését mutatja be.

peugeot-i-cockpit-autoaddikt

Az új i-Cockpit vezetőhely a márka jövőbeni modelljeinek utasterét vetíti előre. Még tökéletesebb ergonómia, magasra helyezett digitális műszercsoport, kapacitív érintőképernyő – soha még csúcstechnika nem bújt ilyen tetszetős köntösbe.

Tervezésekor figyelembe vették a Peugeot 208, 2008 és 308 modellekbe beépített Peugeot i-Cockpit első generációjáról tapasztalatot szerzett 2,2 millió felhasználó véleményét. Az új Peugeot i-Cockpit tovább fokozza a vezetés élményét, és az utasaival együtt a vezetés új, élményteli és stimuláló dimenziójába lép. Az innovatív vezetőhely az utazás során szinte az összes érzéküket igénybe veszi.

Peugeot i-Cockpit: a vezetőhely új fogalma

Peugeot járművet vezetni mindig izgalmas élményt jelentett. A márka szaktudása nem szorul bizonyításra a szerkezeti elemek és az úttartás tekintetében, amelyek a dinamikus vezetés élményét, örömét garantálják. A Peugeot tovább tanulmányozza, mivel fokozhatná a vezetés örömét, ezért évek óta elmélyülten kutatja, hogyan lehetne a vezetőhely megújításával még élvezetesebbé tenni az autózást.

Ez a kutatás vezetett a belső tér újító szellemű kialakításához. A már ismert Peugeot i-Cockpit elnevezésű koncepció legfontosabb elemei:

– A kis méretű kormány, amely megkönnyíti az autó irányítását és fokozza a vezetés élményét. Ezzel a kormánykerékkel gyerekjáték a vezetés, természetes, ösztönös cselekvés. Mivel a vezetőnek kisebb karmozdulatokra van szüksége a kormányzáshoz, gyorsabban tud manőverezni, a vezetési pozíció sokkal kényelmesebb.

– A magasra helyezett műszercsoport a vezető előtt, a látómezőben jeleníti meg az információkat, így a megtekintéséhez nem kell levennie a tekintetét az útról, végig a vezetésre koncentrálhat. A kicsi kormánykerék ergonomikus, kevésbé fárasztó vezetési helyzetet eredményez, ami fokozza a vezető kényelmét.

– A nagyméretű érintőkijelzőn az intuitív használat szem előtt tartásával egy helyen és jól láthatóan jelennek meg a kényelmi funkciók (rádió, klímaberendezés…) .

Az eredmény pedig egy meglepően letisztult, modern és high tech műszerfal. A kapcsolók szinte teljes eltűnése, a nemes anyagok felhasználása és a kimagasló gyártási minőség még különlegesebbé teszi a Peugeot i-Cockpit-ot, és fokozza a vezető örömét, reakcióidejét és koncentrációját. Mostantól a Peugeot modellek belső tere nemcsak azonnal és összetéveszthetetlenül felismerhető, hanem sokak számára irigyelt is.

Egyöntetű kereskedelmi siker

Ez az erőteljes arculati azonosság jellemzi 4 éve a márka három legnépszerűbb modelljét, amelyek kivétel nélkül dobogós helyezést értek el kategóriájukban az európai piacon:

– A 208, amely tavaly újult meg;

– A 2008, melynek megújult változatát nemrégiben, a genfi autószalonon leplezték le;

– A 308, a márka best-seller

Összesen több mint 2,2 millió ügyfélhez jutott el 2012 óta az emblematikus Peugeot i-Cockpit kialakítású vezetőhely. Az Európában és Kínában végzett ügyfélfelmérések egyhangúan azt bizonyítják, hogy Peugeot i-Cockpit-tal felszerelt autóban utazni felemelő és stimuláló érzés. Ezért is döntött úgy a márka, hogy az innovatív koncepciót a Peugeot járművek legfontosabb megkülönböztető jegyévé teszi. Ám most ennél is tovább kíván menni, és az érzékek újabb területeit szeretné bevonni, hogy a vezetés valóban egyedülálló, feledhetetlen és addiktív élmény legyen a Peugeot járművekben.

Újgenerációs high tech Peugeot i-Cockpit

Ezek a kutatások arra ösztönözték a Peugeot-t, hogy létrehozza az i-Cockpit új nemzedékét, amely magába foglalja a legújabb kényelmi és biztonsági felszereléseket, és az autóban ülők valamennyi érzékszervét megszólítja az utazás során.

A Peugeot mérnökei és formatervezői egy autó utasterének elejét megformázó modellen álmodták meg az i-Cockpit új nemzedékét. A rendkívül kidolgozott és tökéletesen funkcionális új Peugeot i-Cockpit vezetőhely az elődje minden jellegzetes vonását magán viseli, ám tovább fejlesztett, modern kivitelben.

– A kormánykerék még kisebb lett; két lapos részt alakítottak ki rajta, alul és felül, ami jobb fogást eredményez, valamint növeli a vezető látóterét és lábterét.

– A magasra helyezett műszercsoport egy nagyfelbontású, 12,3’’-es, futurisztikus grafikájú digitális látványt jelenít meg. A teljes egészében konfigurálható és számos egyedi beállításra alkalmas műszeregységben egy helyen található minden, amit a vezető közvetlenül a látóterében szeretne tudni. Az egyes konfigurációkat még tetszetősebbé teszik az animációk és a látványos képernyőváltások.

– A 8’’-os nagyméretű érintőképernyő a műszerfal közepére helyezett tabletként tűnik fel; a kapacitív technikának köszönhetően jobb reakciókészség és praktikusabb használat jellemzi.

Mindezt a rendkívül kidolgozott formatervvel ellátott középkonzol egészíti ki. A különlegesen elegáns, krómozott billenőkapcsolók vonzzák a vezető tekintetét, míg lágy, fémes tapintásuk magas minőségérzetet sugall. Ez az érzés tovább folytatódik a modern és ergonomikus sebességváltóval, amely a legkisebb impulzusokra is reagál.

Ebben a belső térben minden az érzékeinket simogatja, a minőség és a korszerűség érzetét árasztja. Az utastér minden részletében precízen kidolgozott, ezt tükrözi a fényes krómból készült elemek dizájnja, a rendkívül körülölelő üléslappal ellátott ülések formája, az ajtópanelek rajzolata, az anyagok merész választása, például a mintás szövet, vagy az illesztések pontossága. Félreérthetetlen felhívás az örömteli vezetésre, hogy végre a kezünkbe ragadhatjuk a kormányt!

Természetesen az új belső kialakítás a csúcstechnika legjavát költözteti az autóba:

– 3D online hangfelismerő navigáció, többek között Tom Tom Traffic valós idejű közlekedési információkkal, valamint a navigációnak és az irányjelzéseknek közvetlenül a műszeregységbe történő áthelyezésének lehetőségével;

– Hangfelismeréssel vezérelhető, kihangosítós telefon, az SMS-ek automatikus kezelése (elolvasás, küldés);

– Információ a rendelkezésre álló sokféle vezetéstámogató rendszerről;

– Konnektivitás (folyamatos kapcsolattartás a külvilággal) a Mirror Screen funkciónak és az Apple CarPlay, a Mirrorlink és az Androïd Auto technikáknak köszönhetően

Az élmény azonban nem ér itt véget. Az érzelem továbbra is a Peugeot egyik legfontosabb értéke, ezért az új Peugeot i-Cockpit még messzebb megy az érzékszervek stimulálásában. Így például szinte minden érzékszervünket azonnal bevonja a rendszer egyetlen gombnyomásra:

– A látást a megvilágítás intenzitásának változtatásával és a színvilág választási lehetőségeivel

– A hallást az akusztikai beállításokkal

– A tapintást az ülésekben kialakított masszázspontokkal

– A szaglást a parfümbefúvóval

Az ügyfelek kétféle belső kialakítás közül választhatnak: a « Boost » a dinamikus vezetésre fókuszál, míg a « Relax » hangulat a nyugodtabb vezetést helyezi előtérbe. Mindkettő teljes egészében testre szabható és lehetővé teszi, hogy a vezető és az utasok örömét szolgálva páratlanná és felejthetetlenné tegyék az autóban az utazás örömét.

Az új Peugeot i-Cockpit minden területen messzebbre megy. Megjelenésében minőségibb, tervezésében high tech jellegű, a konnektivitásban fejlettebb, összességében ösztönösebb, ugyanakkor az érzelmek és az egyedi kialakítás terén még tovább megy az elődjénél, és a jövő vezetőhelyét vetíti előre. A holnap Peugeot-inak belső terét testesíti meg.

Bemutatjuk az új, 2016-os Yamaha Tracer 700 sporttúramotort

Európa jelentősebb piacain komoly reneszánszát éli manapság a motorozás – egy újabb példa erre: Yamaha Tracer 700.

yamaha-tracer-700-autoaddikt

Egyre több ember fedezi fel újra, hogy a motorkerékpárokkal megfizethető, könnyen hozzáférhető és izgalmas módon lehet részese egy teljesen új világnak és életérzésnek. Ráadásul egyre több motoros szeretne új távlatokat megismerni, és választ sport­túramotort új motorkerékpárnak.

A Yamaha a közelmúltban több izgalmas és innovatív motorkerékpárt is piacra dobott. Az új modellekre összpontosító fejlesztési programnak köszönhetően ez a jövőben sem lesz másképp. 2016 nyarán egy sportos és sokoldalú új modellt mutatunk be, amely minden bizonnyal komoly előrelépést jelent majd a sport­túramotor szegmens megközelítésében.

Az izgalmas és hihetetlenül vonzó Yamaha Tracer 700 a rendkívül sikeres MT­07 platformon alapul. Ez a modell várhatóan egy egészen új generációt ismertet majd meg a sport­túramotorokkal, ami komoly erősítést jelent majd termékkínálatunk szempontjából. A lenyűgöző jellemzőkkel, mégis megfizethető árú, feltűnő és egyedi stílusú Tracer 700­ban minden megvan ahhoz, hogy teljesen átalakítsa a sport­túramotor kategóriáról alkotott képet.

A középsúlyú sport­túramotorként pozícionált Tracer 700 továbblépő modell, és kész arra. hogy támogassa a Tracer 900 eddigi hatalmas sikerét.

Az új, sportos modell bemutatása azt is lehetővé teszi a Yamaha számára, hogy racionalizálja és bővítse sport­túramotor szegmensét, melyben az új Tracer 700 mellett a Tracer 900 és a közelmúltban átdolgozott FJR1300 modellek is helyet kapnak.

Sportos örökségével, hosszú távokon is kiváló használhatóságával és dinamikus, megnyerő megjelenésével a Tracer 700 izgalmas, új korszakot jelent a középsúlyú sport­túramotor kategóriában.

Akár egyedül ugrasz el egy vasárnap délelőtti kávéra, akár két héten keresztül utazgatsz a kontinensen egy útitárssal és csomagjaitokkal, a Tracer 700 új távlatokat nyit előtted, és segít abban, hogy életre szóló emlékeket szerezz.

Vonzó megjelenésének, kiváló jellemzőinek és többféle helyzetben is kimagasló teljesítményének köszönhetően a Tracer 700 egy izgalmas és sokoldalú középsúlyú motor, melyet minden olyan motoros imádni fog, aki a legtöbbet szeretné kihozni a napjaiból.

Életünk könyvének következő oldala arra vár, hogy megtöltsük élményekkel. A Tracer 700 ebben tökéletes partner ezen élmények megszerzéséhez.

A Tracer 700­at a középsúlyú sport­túramotor kategória többi modelljétől

elsősorban az általa kínált sportos, izgalmas és intuitív vezetési élmény különbözteti meg. Mindannyian azért motorozunk, mert szeretnénk, nem pedig azért, mert muszáj.

„Kando” filozófiánk* szerint olyan motorkerékpárokat építünk, melyek inspirálnak, izgalomba hoznak és minden egyes úton mosolyt csalnak az arcodra.

Az MT­07 modellel egyszerre megjelent – és már a megjelenés évében több díjat is bezsebelő – négyszelepes, kéthengeres 689 köbcentiméteres blokkal ellátott új Yamaha Tracer 700 minden szempontból megfelel ennek a gondolkodásmódnak. A nagy nyomatékú, „keresztsíkú filozófiát” követő motor jelentős szerepet játszik azon az úton, hogy a Yamaha ismét Európa vezető motormárkájává váljon. Az újgenerációs, 689 köbcentiméteres verzió kategóriájának egyik legélvezetesebb és legértékesebb erőgépének számít.

Az izgalmas, kéthengeres motor egyik legfőbb jellemzője az egyenetlen gyújtási időközöket biztosító, 270 fokos forgattyúcsap, amely határozott gyorsulásérzést, valamint kiemelkedő húzóerőt biztosít. A mély és erőteljes lineáris nyomatéknak köszönhetően az új Yamaha Tracer 700 a hagyományos kéthengeres motorokhoz képest jóval izgalmasabb és színvonalasabb vezetési élményt kínál minden egyes út során.

Az egyedülálló és dinamikus motorkaraktert biztosító 689 köbcentiméteres blokk kéthengeres kialakítása valódi sport­túramotorrá teszi a Tracer 700­at, a kategóriájában vezető szintű teljesítményt és nyomatékot biztosítva. A 9000­es fordulatszám mellett 55,0 kW (74,8 lóerő) teljesítményt és 6500­as fordulatszám mellett 68,0 Nm (6,9 kg­m) nyomatékot biztosító új Tracer 700 kimagasló sportos teljesítményt és izgalmas kanyarodást nyújt a kanyargós országutakon. Ha pedig összecsomagolnál és útnak indulnál, ez a sokoldalú motor megkönnyíti a hosszú távú túrákat.

Az izgalom a Tracer 700 lételeme, melynek kompakt, könnyű, acélból készült

csővázát a méltán híres MT­07 platformból fejlesztettük ki. A minimalista dizájn azonnal komoly hírnévre tett szert agilis kezelésének és dinamikus karakterének köszönhetően. A Tracer 700 újonnan kifejlesztett váza számos olyan exkluzív funkciót kapott, melyek még sokoldalúbbá teszik a motort, és tovább hangsúlyozzák annak sportos örökségét.

A magasabb sebesség mellett is stabilabb vezetés érdekében (különösen, amikor utassal és csomagokkal utazol) a Yamaha Tracer 700 50 mm­el hosszabb lengőkart kapott, ami 1450 mm­es tengelytávot eredményez. Annak érdekében, hogy a motor valóban jól teljesítsen a hosszabb utakon, a 130 mm rugóúttal rendelkező első és hátsó felfüggesztés továbbfejlesztett beállításai egyenletes és dinamikus vezetésről gondoskodnak a legkülönbözőbb körülmények között is. A négydugattyús féknyergekkel ellátott kettős, 282 mm­es első tárcsák és a 245 mm­es hátsó féktárcsa kiváló, dinamikus fékteljesítményt biztosít, emellett pedig az ABS is az alapfelszereltség részét képezi.

A váz fejlesztéseinek és 196 kg­os – kategóriájában vezető – feltöltött tömegének köszönhetően a Yamaha Tracer 700 készen áll arra, hogy minden kanyarban elkápráztasson, vagy az eredeti Yamaha tartozékok széles választékát használva hosszú távú utakon is bizonyítson.

Nagy nyomatékú motorjának és agilis vázának köszönhetően a Tracer 700 egy rendkívül sokoldalú motor, mely bármilyen helyzetben állja a sarat. A váz és a felfüggesztés exkluzív fejlesztései mellett számos egyéb funkció gondoskodik arról, hogy az új, sportos középsúlyú motor valóban kiváló túramotorrá válhasson.

Az üzemanyag­takarékos, 689 köbcentiméteres kéthengeres motort egy nagy kapacitású, 17 literes üzemanyagtartály táplálja, melynek köszönhetően a Tracer 700­zal komoly távokat tehetsz meg két tankolás között – vagyis ez a középsúlyú sport­túramotor tökéletes társ a hosszú távú utakhoz.

A Tracer 700­on manuálisan állítható szélvédő és beépített irányjelzőkkel ellátott kézfejvédők segítenek elterelni a szelet a motoros felsőtestéről. A kettős, a Tracer 900 stílusát követő, fényszórók kiemelik a modell modern és agresszív megjelenését – a motoros és az utas még nagyobb kényelme érdekében pedig a motor új, egy darabból készült, lépcsős, kétszemélyes ülést és utaskapaszkodót kapott.

A vezetési izgalmak, a sokoldalúság és a lenyűgöző hosszú távú teljesítmény egyedülálló kombinációjának köszönhetően a Tracer 700 a motorosok új generációját vezetheti be a sport­túramotorok világába.

Minden tulajdonos szereti saját életstílusához és igényeihez alakítani motorját, ezért a Tracer 700­hoz tartozékok széles választékát fejlesztettük ki. Ezek között megtalálhatók 20 literes, puha oldaldobozok, egy 39 literes hátsó doboz és az időjárási viszontagságok ellen komolyabb védelmet biztosító, magasabb szélvédő is.

Az eredeti Yamaha alkatrészek és tartozékok teljes választéka a Tracer 700 megjelenésének idején kerül bejelentésre.

Új lehetőségek nyílnak a Lexus LC 500h új Multi Stage Hybrid technológiája által

A Lexus főmérnöke, Koji Sato a egy átfogó beszélgetés keretein belül magyarázza el, mitől is számít forradalminak a Lexus új luxuskupéjához kifejlesztett full hybrid technológia.

lexus-lc-500-h-hatso-autoaddikt

Lexus Europe: Az LC 500h kupé lenyűgöző formaterve számos fórumon elismerésben részesült, ám a lemezek alatt rejlő hajtás sem kevésbé forradalmi. El tudná mondani, hogy az új Multi Stage Hybrid rendszer fejlesztése során milyen célkitűzésekre törekedtek?

Koji Sato: A múltban a hybrid elsősorban a környezetbarát működtetés szinonimája volt. Szerettünk volna módosítani ezen a felfogáson, és megalkotni egy teljes mértékben teljesítmény-orientált hajtásláncot.”

Ehhez újabb szintre emeltük az úttörő Lexus Hybrid Drive hajtási technológiát, és a V6-os benzinmotort, valamint a villanymotor/generátor egységet egy automata sebességváltóval egészítettük ki. Így tudtunk létrehozni egy olyan rendszert, amely jóval közvetlenebbül reagál a vezető utasításaira, miközben megőrzi a Lexus full hybrid modellektől megszokott finom, takarékos működését.

Lexus Europe: Ez nyilvánvalóan nagyon összetett feladat volt. Melyek voltak a legnagyobb kihívások, amelyekkel az új rendszer fejlesztése során szembe kellett nézniük?

Koji Sato: A legnagyobb, leküzdendő akadály az volt, hogy megalkossuk az új hajtáslánc vezérlő rendszerét. Olyan szerkezetre volt szükség, amely kivételesen kezes, robbanékony vezethetőséget kínál a szerpentinen éppúgy, mint az autópályán. Az általunk elvárt, sportos kezelhetőség elérése érdekében ki kellett aknáznunk a villanymotorokra jellemző ‘azonnali nyomatékkifejtést’. Ezt nem más tette lehetővé, mint az új automata sebességváltó.”

Lexus Europe: Várakozásai szerint milyen élmények várnak a pilótára az LC 500h volánja mögött?

Koji Sato: Az autó pontosan azt teszi, amit vezetője elvár tőle. Ha sportos hangulatban van, kihasználhatja az azonnali, lineáris nyomatékkifejtést. Elinduláskor több nyomaték áll a vezető rendelkezésére, mint a Lexus V8-as Hybrid hajtásláncában, ugyanakkor a Multi Stage Hybrid rendszer azt is lehetővé teszi, hogy nagyobb sebességgel haladjunk tisztán elektromos üzemben.”

Ez az első olyan Lexus hybrid a világon, amely képes kipörgetni hátsó kerekeit, ami jól példázza a rendelkezésre álló, elemi erő mértékét.

Lexus Europe: A Multi Stage Hybrid rendszer működésében kulcsszerepet játszó automata sebességváltót a hybrid erőátviteli egység mögé építették be. A váltómű négyfokozatú, érzésre mégis olyan, mintha tízfokozatú váltóművet használna a vezető. Ez hogyan lehetséges?

Koji Sato: Akárcsak a legjobb atléták, a valódi sportautók is tökéletes ritmusuknak köszönhetik lenyűgöző teljesítményüket. Azt szerettük volna, hogy az LC 500h ugyanazt az alapvető filozófiát kövesse, mint a V8-as motorral és 10-fokozatú automata sebességváltóval szerelt LC 500.”

„A tökéletes ritmust kutatva jutottunk arra, hogy a tíz fokozat az ideális. Lehetett volna kilenc vagy tizenegy is, ám a kiterjedt tesztvezetések során a tíz bizonyult a legharmonikusabbnak.”

Lexus Europe: Az LC 500h 229 lóerős, 3,5 literes, Atkinson-ciklusú V6-os benzinmotorjának alapját a GS 450h-ból ismerős erőforrás adja. Hogyan módosították ehhez az egyedülálló feladathoz?

Koji Sato: A motor széles körű módosításokat követően került bele az LC 500h-ba. Fontos, hogy megnöveltük a maximális fordulatszámát. Amíg például a GS 450h fedélzetén legfeljebb 6000/perc fordulatszámra képes, itt elforog akár 6600/percig is, miközben megőrzi az Atkinson-ciklusból adódó takarékosságát.”

Lexus Europe: A hajtáslánc lenyűgöző hangja szervesen hozzátartozik az LC 500h által kínált, semmihez sem fogható vezetési élményhez. Hogyan érték ezt el?

Koji Sato: „A hangzást a Lexus munkatársai fejlesztették ki. Ugyanazt az elvet követtük, mint az LFA esetében: egyedülállóan harmonikus hangzásra törekedtünk, amelyet az egyes Lexus modelleken megtalálható aktív hangszabályozási rendszer helyett a motor természetes hangja, valamint a kipufogó rendszerben elhelyezett, szabályozható akusztikai szelepek együttesen biztosítanak.”

„Sikeresen létrehoztuk azt a karakteres Multi Stage Hybrid hangzást, amely lineárisan követi a gázadagolást, folyamatosan gyorsítva akár a legfelső fordulatszám-tartományokig.

Lexus Europe: Miért alkalmaztak – a Lexus full hybridek történetében elsőként – lítium-ion akkumulátort?

Koji Sato: „A megoldás számos előnnyel járt, a helykihasználástól a menetdinamikáig.

A rendszer kompakt, így több hely jut a csomagoknak, míg kis tömege (mindössze 50 kg) révén optimalizálhattuk a tömegelosztást és az autó perdületi tehetetlenségét.”

Lexus Europe: A Multi Stage Hybrid rendszer más Lexus modelleken is megjelenik majd?

Koji Sato: Habár jelen pillanatban még nem mondhatunk biztosat, várakozásunk szerint a jövőben ezt a hajtásláncot kaphatják meg a Lexus nagyobb orrmotoros, hátsókerék-hajtású típusai.”

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK