Főoldal Blog Oldal: 407

Megérkeztek az új Dunlop MultiTread American Elite abroncsok

A Dunlop kutatásai szerint az amerikai stílusú túra- és cruiser motorkerékpárokat használó európai motorosok körében egyre nagyobb az igény a nagyobb tapadást és jobb kezelhetőséget biztosító abroncsok iránt – természetesen a futásteljesítmény csökkenése nélkül.

dunlop-american-elite-ww-abroncs-autoaddikt

A felmerült igények kielégítésére a Dunlop megalkotta a Multi-Tread™ technológiával készült American Elite abroncsot, amelynek középső részén egy lassabban kopó keverék, míg a váll részén jobb oldalirányú tapadást biztosító keverék található.

Az American Elite abroncsok 9-es első és 13-as hátsó méretben érhetők el, így szinte minden túra-motorkerékpárra megfelelők, legyen szó Harley Davidsonról, Victoryról vagy éppen Indianről.

Fehér oldalfal az igazi amerikai stílus megjelenítéséhez

Az amerikai stílusú túra-motorkerékpárok tulajdonosai olyan oldalfalú abroncsot választhatnak, amely leginkább megfelel motorjuk stílusának.  A klasszikus stílus megjelenítéséhez számos méret érhető el teljesen fehér vagy részben fehér oldalfallal.

Andy Marfleet, a Dunlop Europe Moto marketingigazgatója elmagyarázta, hogy a Dunlop miért választotta a MultiTread technológiát: „MultiTread technológiánk fogadtatása nagyon jó volt az európai verseny- és utcai abroncsok terén, lehetővé tette, hogy a legújabb abroncsunk, a RoadSmart III új viszonyítási alap legyen élettartam és teljesítmény terén. Azzal, hogy hasonló technológiát alkalmaztunk egyedi modelleken, pontosabban az amerikai motorkerékpárokra szánt modelleken, hosszabb élettartamot, nagyobb bedöntési szöget, jobb stabilitást, nagyobb nedves tapadást, sokkal semlegesebb kormányzási tulajdonságokat és nagyobb komfortot tudunk garantálni.

Hivatalosan is elindult a motoros szezon a Hungaroringen

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős helyettes államtitkár hivatalosan is megnyitotta a motoros szezont 2016. április 16-án, a Hungaroringen.

groupama-tanpalya-hungaroring

A rendezvény a márciusban „Két kerék – egy élet” címmel indított, a motorosokra és segédmotorkerékpárosokra fókuszáló közlekedésbiztonsági szemléletformáló programsorozat második állomása volt.

A közlekedés legvédtelenebb résztevői a gyalogosok mellett a kétkerekű járművek vezetői, akiknél egy közúti baleset esetén igen magas a   súlyos sérülések kialakulásának veszélye. Az országos rendezvénysorozat legfőbb célkitűzése a magyar motorosok és robogósok figyelmének felhívása a biztonságos közlekedésre, a balesetek megelőzésére és az egymásra való odafigyelésre.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésével is a közlekedésbiztonság-tudatos közúti közlekedés fontosságára igyekszik felhívni a figyelmet. A tárca a 2014-2016. évi Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram és 2015-2016. évi Intézkedési Terve keretében „Két kerék – egy élet” címmel három állomásból álló programsorozatot indított el. Az Akcióprogram fő küldetése a közlekedésbiztonság elősegítése a szabálykövetés   ösztönzésével, az úthasználók felelősségtudatának növelésével.

Mosóczi László az szezonnyitón elmondta: „A célzott programsorozat életre hívását az indokolja, hogy Magyarországon is folyamatosan emelkedik a kétkerekűek aránya az utakon. A közlekedés minden résztvevőjében érdemes tudatosítani a közlekedésbiztonsági szempontokat, a vezetéstechnikai tudás fontosságát. A programsorozat állomásaira kilátogatók a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szervezésében megrendezett, attitűd-képzéssel összefüggő szakmai programokon vehetnek részt.”

Az új, harmadik generációs Ford Focus RS immár Magyarországon is elérhető

A vadonatúj Ford Focus RS nagy teljesítményű országúti modellben mutatkozik be a Ford Performance Összkerékhajtás (AWD), ami kategóriaelső kanyarsebességgel, borzongató teljesítménnyel és páratlan irányíthatósággal ruházza fel az autót.

ford_focus_rs_2015_004

A vadonatúj Focus RS-ben emellett számos teljesítményfokozó technológia működik, és ez az első Ford RS modell, amely választható hajtási üzemmódokat – többek közt az iparág első Drift Üzemmódját –, valamint Startvezérlést is kínál.

Különleges tervezésű, 350 lóerős, 2,3 literes új EcoBoost motorjával ez az autó minden idők leggyorsabb RS-modellje: 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 266 km/óra.

“A vadonatúj RS komoly gép, nagy teljesítményre kifejlesztett technológiákkal és innovatív mérnöki megoldásokkal, amelyek a közutakon és a versenypályákon egyaránt új szintre emelik a vezetés élményét” – mondta Raj Nair, a Ford Motor Company globális termékfejlesztésért felelős alelnöke. “Új modellünk remekül példázza szenvedélyünket, hogy olyan autókat alkossunk, amelyek megdobogtatják az emberek szívét.”

A Focus RS a legújabb modell abban az átfogó offenzívában, aminek keretében 2020-ig 12 nagy teljesítményű modell jelenik meg a Ford kínálatában. Ezek közt szerepel a Ford GT ultranagy teljesítményű szupersportkocsi is, ami 2016-ban a Le Mans-i 24 órás versenyen is rajthoz áll majd.

Az innovatív Ford Performance Összkerékhajtás páratlan irányíthatóságot kínál

A vadonatúj Focus RS-ben Dinamikus Nyomatékvektor Szabályozással kiegészített Ford Performance Összkerékhajtás működik, új szintre emelve az autó irányíthatóságát és a vezetés élményét, kiemelkedő tapadással és útfogással párosítva az új modell remek kormány- és gázreakcióit és ívmeneti tulajdonságait.

A Ford Performance AWD rendszer alapját a hátsó hajtómű (RDU) mindkét oldalán elhelyezett, elektronikus vezérlésű tengelykapcsolók képezik. Ezek vezérlik az autó első/hátsó nyomatékmegosztását, valamint a hátsó tengely oldalankénti vonóerő-elosztását, ami drámai mértékben növeli az irányíthatóságot és a kanyarstabilitást.

Az RDU-ban elhelyezett vezérlőegység a pillanatnyi vezetési körülményeknek megfelelően folyamatosan változtatja az első/hátsó és az oldalankénti nyomatékelosztást; ennek meghatározásához a rendszer másodpercenként százszor kap információkat a jármű szenzoraiból. A rendszer a vonóerő 70 százalékát is a hátsó tengelyre irányíthatja, s az ide jutó forgatónyomaték 100 százaléka is hajthatja az egyik kereket, emellett pedig az RDU alig 0,06 másodperc alatt képes átirányítani a vonóerőt a másik oldali kerékre.

Kanyarmenetben – a kormányzási szög, az oldalirányú gyorsulás, a perdületi ráta és a sebesség figyelembe vételével – a hátsó hajtómű megelőző jelleggel azonnal átirányítja a nyomatékot az ívkülső hátsó kerékre. E nyomatékátvitel eredményeképpen az autó a kanyar ívére “fordul”, így jelentős mértékben javul az ívmenet stabilitása, és gyakorlatilag megszűnik az alulkormányzottság.

A mérnökök úgy hangolták az AWD rendszert, hogy kiemelkedő útfogást (ahol a centrifugális erő meghaladja az 1 g értéket) és kategóriaelső kanyarsebességet érjenek el, s hogy a jármű a kanyarból kiérve erőteljesen gyorsíthasson. Semleges viselkedésével és azzal a tulajdonságával, hogy jól uralható túlkormányzottsága révén magabiztosan lehet vele driftelni a versenypályán, a Focus RS hihetetlenül élvezetes vezetési élményt kínál.

ford_focus_rs_2015_003

“Ez az AWD rendszer igazi technológiai áttörést jelent, hiszen kiváló kanyarmeneti tulajdonságokkal ruházza fel az autót, ami még a határhelyzetekben is élvezetesen irányítható marad” – nyilatkozta Dave Pericak, a Global Ford Performance igazgatója. “Széttéptük a szabálykönyvet, ami kimondja, hogy az összkerékhajtású ferdehátú autók vezetési élménye nem az igazi, és olyan gépet építettünk, ami legalább annyira meglepő, mint amilyen élvezetes.”

Az optimális menetdinamika érdekében a Ford Performance AWD rendszert összehangolták az autó fejlett Elektronikus Stabilitásvezérlésével, valamint a fékek működésén alapuló Nyomatékvektor Szabályozással, ami az AWD rendszer saját nyomatékvektor-szabályozásával párhuzamosan működik.

Az exkluzív futóműmegoldások közt szerepel a sportos felfüggesztés az áthangolt feszességű (elöl 33 százalékkal, hátul 38 százalékkal keményebb) rugókkal, illetve a Focus ST-ben alkalmazottnál merevebb bekötési pontokkal és stabilizátorrudakkal, valamint a kétféle beállításban használható lengéscsillapítók, amelyek Sport üzemmódban 40 százalékkal felkeményednek, így sokkal jobban megfelelnek a versenypálya-használathoz. Az első felfüggesztés merevebb csuklóinak és rövidebb lengőkarjainak köszönhetően a gondosan hangolt elektromos szervokormány közvetlenebb kapcsolatot teremt a vezető és az útfelület között, és kiváló kormányérzetet biztosít.

A precízebb és gyorsabb kormányreakciók érdekében a mérnökök tovább javítottak a futómű merevségén – egészen pontosan a hátsó segédkereten –, és a karosszériaszerkezet hátsó részének merevségét is növelték. E változásoknak köszönhetően a jármű teljes torzós szilárdsága 23 százalékkal javult a standard Focus modelléhez képest.

A Ford mérnökei együttműködtek a Michelin szakembereivel a nagy teljesítményű, 235/35 R19-es gumiabroncsok kifejlesztésében, hogy ezáltal tökéletesre csiszolják a Focus RS menetdinamikáját; a mindennapos használathoz kiválóak a széria Pilot Super Sport abroncsok, ám – most első ízben az RS története során – a vásárlók egy opcionális Pilot Sport Cup 2 abroncskészletet is rendelhetnek, ami nagy mértékben javítja a járműdinamikát a versenypályákon.

Az autó külső formatervét ugyancsak a dinamikai szempontokat szem előtt tartva fejlesztették ki. Az első légterelő, a hátsó spoiler és a padló alatti aerodinamikai elemek kiiktatják a felfelé ható erőket, míg a formaterv egésze olyan kiegyensúlyozott aerodinamikai teljesítményt nyújt, amely mindkét tengelyen kiküszöböli a felhajtóerőt, így biztosítva az optimális nagysebességű egyenesfutást és irányíthatóságot.

0,355-ös légellenállási együtthatójával az új modell alakja 6 százalékkal áramvonalasabb az előző Focus RS karosszériájánál. A kompaktabb orr-rész 9 százalékkal csökkenti az autó légellenállását, jelentősen javítva ezzel teljesítményt nagy sebességnél, és mérsékelve az autó üzemanyag-fogyasztását.

A teljesítményt modern technológiák növelik

A vadonatúj Focus RS teljesítményét és irányíthatóságát modern technológiák fokozzák; ezek a megoldások extrém menetteljesítményeket biztosítanak, amelyeket bármilyen képzettségű vezető élvezetesen kiaknázhat.

A vezető négyféle Hajtási Üzemmód közül választhatja ki a körülményekhez képest éppen optimális beállítást: a Normal és Sport üzemmódok a közúti autózást támogatják, míg a Track és a különleges Drift Üzemmód kifejezetten versenypályára való.

Az egyes beállítások a váltókar mellett elhelyezett, jól kézre eső kapcsolóval aktiválhatók; minden üzemmód egyedi módon hangolja át az összkerékhajtás (AWD), a lengéscsillapító-vezérlés és az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait, valamint a kormánymű és gázpedál reakcióit, illetve a kipufogó hangzását.

ford_focus_rs_2015_001

Az iparágban elsőként kínált Drift Üzemmód kapcsolásával egy különleges kalibráció szerint változik meg az AWD rendszer nyomatékelosztása, hogy a versenypályán az autó kontrolláltan túlkormányzottá válhasson.

A rajtvonalnál szükséges kiemelkedő teljesítményt a Startvezérlés biztosítja, bármilyen pályaviszonyok mellett a lehető legnagyobb gyorsulásra optimalizálva az autó futóművét és hajtásláncát. A vezető kiválasztja a menüből a Startvezérlést, első fokozatba kapcsol, teljes gázt ad és felengedi a kuplungot – a rendszer pedig optimális hajtóerőt ad, elosztva a forgatónyomatékot az AWD rendszeren keresztül, maximális forgatónyomatékot tartva fenn a turbó túltöltés-funkciójával, ellenőrizve a kipörgésgátló rendszert és megfelelően beállítva a lengéscsillapítókat.

A műszeregységben megjelenő Teljesítményre Hangolt Fokozatváltás Kijelzés segít a vezetőnek, hogy az autó a váltások során is tökéletesen gyorsítson: a rendszer jelzi, amikor a motor 5.900 1/perc fordulatnál elérte az optimális váltási pontot, és a fény villogni kezd, ha a fordulatszám a 6.800 1/perces felső határhoz ért.

Annak érdekében, hogy a kemény versenytempó mellett is megbízhatóan lassítson, a vadonatúj Focus RS 350 mm-es hűtött első féktárcsákat kapott (az elődmodell 336 mm-es tárcsái helyett), amit kis tömegű, alumínium Brembo négydugattyús monoblock féknyergek markolnak; a féknyergek különleges “RS kék” színben pompáznak, és opcióként Brembo-embléma is díszítheti őket. A könnyűfém féknyergek alkalmazása kerekenként 4,3 kilogrammos tömegcsökkenést eredményezett az előző Focus RS kisebb, 336 mm-es féktárcsákkal szerelt szerkezetéhez képest.

Az intenzív versenypálya-használat gyakran jár együtt a fékek fáradásával, ezért a mérnökök külön légbeömlő nyílásokat alakítottak ki az autó orr-részén a fékek hűtésére, valamint két légcsatornát a padló alatt, sőt az alsó lengőkarra is légterelő került. Az első féktárcsán ugyancsak aerodinamikai szempontok szerint kialakított terelőlapátok segítik a hűtést.

Kifejezetten az RS számára tervezett, nagy teljesítményű EcoBoost motor

A vadonatúj Focus RS 2,3 literes motorjának alapfelépítése megegyezik a vadonatúj Mustang alumíniumból készült, négyhengeres blokkjával. Az erőforrást a mérnökök jelentősen áttervezték és továbbfejlesztették, így a Focus RS-be beépített változat teljesítménye 10 százalékkal gyarapodva 350 lóerőre nőtt.

A nagyobb teljesítmény érdekében új, kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbótöltőt alkalmaztak nagyobb kompresszorral, ami nagyobb mérvű légáramlást biztosít, emellett pedig jóval nagyobb méretű közteslevegő-hűtőt építettek be, maximalizálva ezzel a töltési sűrűséget. A motor levegőellátását tovább javítja az új, kisebb ellenállású szívónyílás és a nagy furatú, nagy teljesítményű kipufogórendszer, ahol a kipufogócsőben elektronikus vezérlésű szelep segít az ellennyomás és a kipufogózaj kiegyensúlyozásában.

A hengerfej olyan könnyűfém ötvözetből készül, ami ellenáll a magasabb hőmérsékletnek, a motorblokkot pedig nagy szilárdságú öntöttvas betétek erősítik.

A mérnökök kiemelt figyelmet fordítottak a motor hűtésére, ezért tágasabb helyet hagytak az autó orr-részében a sokkal nagyobb hűtőradiátor-egységnek (ez a legnagyobb ilyen elem, amit valaha egy Focusba építettek). A hatékonyabb rendszer még a kemény versenypálya-használat során is tökéletes hűtőkapacitást biztosít.

A motor körültekintő hangolásának köszönhetően az erőforrás már alapjáratról remekül reagál a gázparancsra, közepes fordulatszám-tartományban pedig komoly vonóerőt biztosít, és könnyedén pörög fel a 6.800 1/perces maximális fordulatszámig.

A 440 Nm-es nyomatékcsúcs 2000 és 4500 1/perc fordulatszám között rendelkezésre áll, sőt erőteljes gyorsításkor – ideiglenes túltöltéssel, 15 másodperces időtartamra – ez az érték 470 Nm-re is emelkedhet. Az autó lendületből is jobban gyorsul, mint az előző Focus RS: negyedik sebességfokozatban 5,0 másodperc alatt gyorsít 50-100 km/órás tempóra, vagyis 0,4 másodperccel gyorsabb a kifutó modellnél.

A lelkesítő teljesítményhez lelkesítő hanghatás illik. A Ford Performance mérnökei az RS-hez illően sportos, mély morgással, dörrenésekkel és ropogással tarkított kipufogóhangot komponáltak, ami biztosan kedvet csinál a lendületes autózáshoz; emellett pedig kifejlesztettek egy egyedi befecskendezés-hangolást, amely Sport üzemmódban azt a jellegzetes mormogást és durranásokat produkálja, ami az RS egyik különleges ismertető jegye.

“Ez a különleges 2,3 literes EcoBoost egység biztosan mély benyomást tesz majd az autósokra, amikor megérzik a turbó tolóerejét, és a vörös mezőig kergetik a fordulatszámmérő mutatóját – s eközben olyan hang tölti meg a kabint, ami garantáltan mosolyt csal az arcukra” – ígérte Pericak.

Az EcoBoost erőforrás a spanyolországi Valencia Motorgyárban készül, ahol a gyártósor végén minden egyes erőforrást szigorú teszteknek vetnek alá. Az automatizált vizsgálatsorozatot követően külön erre felkészített munkatársak járatják a motorokat, meggyőződve a hibátlan teljesítmény-leadásról, és gondosan odafigyelve azokra a sokatmondó zajokra, amelyek egy lehetséges hibát jelezhetnek. Az ilyen a hangokat csak az emberi fül képes kiszűrni; a gépek nem tudják azonosítani ezeket.

A hatfokozatú manuális sebességváltó karja rövidebb lett, hogy a vezető rövidebb mozdulatokkal, pontosabban kapcsolhassa a fokozatokat. A váltóműbe és a tengelykapcsolóba erősebb alkatrészek kerültek, amelyek képesek megbirkózni a motor nagyobb forgatónyomatékával.

A hatékony EcoBoost motor üzemanyag-fogyasztását jelentősen csökkenti a közvetlen üzemanyag-befecskendezés, a kettős független változó szelepvezérlés és a fejlett turbótöltés. A széria Auto-Start-Stop rendszer a kifutó modellénél 22 százalékkal alacsonyabb szintre, 175 g/km értékre szorítja az új Focus RS CO₂-kibocsátását.

Látványos, mégis funkcionális formaterv

A Focus RS erőt sugalló külső dizájnja egyszerre lenyűgöző és funkcionális. A formatervezők szorosan együttműködtek a Ford Performance mérnökeivel, hogy a karosszéria kialakítása során minden olyan gyakorlati szempont érvényesüljön, ami fontos az autóra ható leszorító erők és a kiegyensúlyozott menetdinamika, vagy éppen a hajtáslánc és a fékek hűtési igényének tekintetében.

ford_focus_rs

“Ez itt egy vegytiszta Focus – mutatós és tökéletesen célszerű” – vélekedett Joel Piaskowski, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Az RS modellek mindig is ütős, nagy teljesítményű autók voltak, ezért dizájnjukban a funkció a leghangsúlyosabb. Az új Focus RS is ezt a hagyományt viszi tovább.”

Az új Focus formavilágára építve az RS új, erőteljes látványvilágú orr-részét a nagyméretű, trapéz alakú felső hűtőrács uralja, alatta pedig mélyre húzott első légterelő látható; a légbeömlő felület mérete a lehető legnagyobb, hogy a motor minél több hűtőlevegőt kapjon. Az autó széles, határozott kiállását még inkább kihangsúlyozzák a határozott vonalú első sárvédők és a jármű két oldalán látható tágas légbeömlők, amelyek nemcsak a fékeket hűtik, hanem a függőlegesen álló ködfényszórókat is magukba foglalják.

A hátsó rész látványát a feltűnően nagy diffúzor uralja; az autó alatt keletkező légáramlatok kisimításával a légellenállást javító elemben kapott helyet a kerek, dupla kipufogó-végződés is, valamint – az európai és ázsiai modellváltozatokon – a középen elhelyezett ködzárófény. A látványos hátsó tetőlégterelő (amit a karosszéria színére fényezett és diszkrét dombornyomású RS emblémával kiegészített oldalelemek díszítenek) tökéletesen belesimul az autó vonalvezetésébe.

Az autó oldalnézeti képét még lendületesebbé varázsolják a látványos formavilágú küszöbök és sárvédő-szélesítések, és persze a sokkülős, 19 colos RS könnyűfém keréktárcsák; ez utóbbiak egyike kovácsolással készül (ezért erősebb és jobban ellenáll az útegyenetlenségek ütéseinek), matt fekete fényezés díszíti, és kerekenként 950 grammal csökkenti a rugózatlan tömeget. A Ford ötféle karosszériaszínt kínál: a Stealth Grey, a Shadow Black, a Magnetic Grey és a Frozen White mellett a vásárlók a kifejezetten az RS-hez megalkotott, négyrétegű Nitrous Blue metálfényezést is megrendelhetik.

A széria Bi-Xenon fényszórók Adaptív Fényszórórendszerként is működhetnek, ami az optimális világítási teljesítmény érdekében a jármű sebességétől, a kormányzási szögtől és az útakadályok távolságától függően változtatja a fényerőt és a fényszórók elfordításának szögét. A vásárlók a legújabb, 50 km/órás sebességhatárig működő Active City Stop technológiát is megrendelhetik.

Az RS izomautó-jellege az utastér karakterét is meghatározza; jó példa erre, hogy a cockpit látványát az erőteljes oldalpárnázású és részleges bőrkárpitozású Recaro sportülések uralják. Európában és Ázsiában a motorsportban használatos mikroszálas kárpitozású, jellegzetes RS Recaro kagylóülések is megrendelhetők.

A kabinban a Focus kezelőszerveit találjuk – leegyszerűsített, ösztönösebben használható kivitelben. A SYNC csatlakozási rendszerben az audio, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefonok hangvezérléssel, illetve egy nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyő segítségével kezelhetők. Ráadásul elég egyszerűen csak kimondani, hogy “Versenypálya keresése”, és a rendszer máris megmutatja a legközelebbi nyilvános pályához vezető útvonalat. A SYNC emellett a távolságot jelző tolatókamerával is kiegészíthető, valamint egy 10 hangszórós (mélynyomót is tartalmazó) Sony prémium hangrendszerrel.

Az új, lapos alsó karimájú sport-kormánykereket sima tapintású bőr borítja, és a kabin különleges hangulatát alumínium pedálsor és különleges mintázatú műszerek varázsolják még karakteresebbé. A középkonzol fölötti külön műszeregységről olvashatók le a turbónyomás, az olajhőmérséklet és az olajnyomás adatai.

Az ülések, a kormánykerék, a szőnyegek és az utastéri kárpitok öltései a különleges, kék RS-színárnyalatban pompáznak, akárcsak a váltókar színes grafikája, és persze maga az RS-embléma, ami büszkén virít az üléseken, a kormánykeréken és a küszöbdíszléceken.

A Ford Performance európai és amerikai mérnökei által tervezett új modell a Focus RS-változatok harmadik generációja; az első ilyen modell 2002-ben, a második pedig 2009-ben mutatkozott be. Ez az autó immár a harmincadik az RS emblémát viselő járművek hosszú sorában, ahol olyan élvonalbeli autók találhatók, mint a 16 szelepes, 1970-es Escort RS1600, a radikális formavilágú 1985-ös turbótöltésű Sierra RS Cosworth, vagy éppen az 1992-es négykerékhajtású Escort RS Cosworth.

A BMW Weltben vendégeskedett a holland királyi pár

Vilmos Sándor király és Maxima királynő exkluzív BMW Weltben tett látogatása tovább erősíti a BMW Group Hollandiával ápolt gazdasági kapcsolatait.

bmw-welt-holland-kiralyi-par-latogatas-autoaddikt-2

Vilmos Sándor király és Maxima királynő exkluzív látogatása tovább erősíti a BMW Group Hollandiával ápolt gazdasági kapcsolatait.

Királyi látogatás a vállalatcsoport centenáriumi évében: a BMW Welt április 13-án, szerdán Vilmos Sándor holland királyt és feleségét, Maxima királynőt látta vendégül. A királyi párt személyesen Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke fogadta és vezette körbe a müncheni komplexumban, ahova Hollandia gazdasági ügyekért felelős küldöttsége is elkísérte őfelségét. A Lilianne Ploumen külkereskedelmi és fejlesztés-együttműködési miniszterasszony vezette delegáció munkamegbeszélések és konferenciák végett érkezett Bajorországba. Az előkelő holland látogatáson Bajorország kormányát Ilse Aigner gazdasági ügyekért felelős miniszterasszony képviselte.

A mintegy egyórás látogatás középpontjában a BMW Group Hollandiával ápolt gazdasági kapcsolatai álltak. A királyi pár és a holland delegáció a BMW Welt Double Cone csarnokában teljes életnagyságban tekinthette meg a BMW VISION NEXT 100 tanulmányautót, amely a BMW Group több évtizedre előrevetített mobilitási jövőképét hivatott megtestesíteni – azon korszakét, amelyben a mobilitást a fenntarthatóság, az intelligens járműkapcsolatok és az automatizált járművezetés hármas egysége járja át.

„Rendkívüli megtiszteltetés a BMW Group számára, hogy a BMW Welt csarnokában köszönthetjük Hollandia királyát és királynőjét” – fogalmazott Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Hollandia úttörő szerepet tölt be az elektromos mobilitás területén, mi pedig nagy örömmel mélyítjük tovább Hollandiával ápolt erős gazdasági kapcsolatainkat” – tette hozzá.

A MINI standján Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának BMW Motorrad, MINI és Rolls-Royce márkákért, valamint a vállalatcsoport vevőszolgálati részlegéért és mobilitási szolgáltatásaiért felelős tagja vette át a szót, aki a Hollandiában üzemelő VDL Nedcar gyárral való sikeres együttműködésről beszélt: 2014 nyara óta szerződéses gyártásmegbízás keretében a VDL Nedcar üzemében is készülnek háromajtós MINI modellek, a partnerség pedig nemrégiben a vadonatúj MINI Cabrio gyártásával bővült.

Vilmos Sándor holland király és Maxima királynő látogatására a vállalatcsoport egy narancssárga MINI Cabrio modellt és egy újjászületett klasszikust állított ki a BMW Welt csarnokában: a 983-as sorozatszámú Austin Seven 1959-ben készült Hollandiában. Az ikonikus kisautó képviselőjére 2012-ben bukkantak rá egy Groningen melletti pajtában, amely után 2013-ban a VDL Nedcar restaurátorokból álló ötfős csapata minden részletében újjáépítette. 1959 és 1966 között Hollandiában több mint 4 000 darab klasszikus Mini látott napvilágot, amelyekhez az Egyesült Királyságban készülő alkatrészeket használták fel.

bmw-welt-holland-kiralyi-par-latogatas-autoaddikt-1

A holland küldöttség látogatásán az Allego és a ParkNow ugyancsak a BMW Group Hollandiában működő kiváló partnerkapcsolatait mutatta be.

A járműtöltési állomásokat üzemeltető holland Allego szorosan együttműködik a BMW i divízió ChargeNow szolgáltatásával, amely világszerte innovatív töltőhálózatot biztosít a tisztán elektromos és plug-in hibrid hajtásláncú modelleknek. Azon piacokon, ahol a BMW i is jelen van, a szolgáltatás egybegyűjti a legnagyobb nyilvános töltési infrastruktúra-szolgáltatók által kínált lehetőségeket, a ChargeNow ügyfélkártya használatával így a járműtulajdonosok számtalan cég szolgáltatását élvezhetik.

A ParkNow egy interneten keresztül és okostelefon-alkalmazás képében egyaránt elérhető parkolást segítő szolgáltatás. Az okos funkció a rendszerbe táplált garázsok és parkolóhelyek ár, távolság és elérhető szolgáltatások szerinti szűrésével egyfelől könnyed áttekinthetőséget biztosít a nagyváros parkolási lehetőségein, járműtöltési pontjain és autókozmetikai létesítményein belül, a ParkNow felhasználói másfelől előre le is foglalhatják a kiválasztott parkolóhelyeket, amely után az alkalmazás az úti célhoz vezető legoptimálisabb útvonalat is megmutatja. Hollandiában a ParkNow innovatív szolgáltatásait a világ egyik vezető mobilparkolási szolgáltatójaként ismert Parkmobile vállalat égisze alatt érhetik el a bajor gyártó ügyfelei.

Itt a Lexus RC F GT Concept

A Lexus egy különleges RC F versenyautóval debütál küld ezen a hétvégén, méghozzá a 42. Toyota Grand Prix futamai között a kaliforniai Long Beach versenypályáján.

lexus-rc-f-gt-concept-long-beach-autoaddikt

Az RC F GT Concept versenyautó-tanulmány félúton helyezkedik el az utcai használatra szánt, sorozatgyártású RC F modell, valamint az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságban hamarosan rajthoz álló, vérbeli RC F GT3 versenyautó között. A GT Concept-et az RC F szériamodellel párhuzamosan, a Lexus International Motorsports Group támogatásával fejlesztette a Japánban működő Lexus fejlesztési központ. A Long Beach-en színre lépő tanulmány annak az RC F GT Conceptnek a továbbfejlesztése, amellyel Justin Bell 2015. júniusában ötödik helyezést ért el a Pikes Peak nemzetközi hegyi felfutó verseny Time Attack kategóriájában.

A karosszéria építése során széles körben alkalmaztak kompozit anyagokat, aminek köszönhetően a tanulmány mintegy 363 kilogrammal könnyebb a sorozatgyártású RC F-nél. A GT Concept motorja és erőátvitele megegyezik a szériamodellével, csupán a kenési és hűtési rendszeren változtattak, valamint nagyteljesítményű kipufogórendszert építettek be. A felfüggesztést megerősítették, hogy bírja az intenzív igénybe vételt, paraméterei még szélesebb tartományban állíthatók, igazodva a versenykörülményekhez. Az integrált járműdinamikai vezérlőrendszer (VDIM) vezérlő szoftverjének módosításával a pályahasználat követelményeihez igazították a modell vezethetőségét.

„A GT Concept megmutatja, milyen lehetőségek rejlenek az F modellek alapját képező padlólemezben, illetve hajtásláncban. A nagyteljesítményű RC F kupét és GS F szedánt a sportos vezetés híveinek szánjuk; ezek a modellek rendkívül meggyőzően demonstrálják a Lexus fejlesztési részlegének képességeit” – emelte ki Jeff Bracken, a Toyota csoport alelnöke, a Lexus ügyvezető igazgatója.

Az RC F GT Concept tanulmányautót a Lexus két hivatásos versenyzője: Scott Pruett és Roger Yasukawa vezeti a Long Beach versenypályán.

Scott Pruett az észak-amerikai sportautó-versenyzés legsikeresebb aktív versenyzője. Négy alkalommal nyerte meg a Daytona-i Rolex 24 órás futamot, emellett bajnoki címet szerzett a Trans Am, IMSA és Rolex Grand Am bajnokságokban, továbbá futamgyőzelmeket tudhat magáénak a CART, Le Mans és IROC szériákban.

A Road Racers Drivers Club 2016-ban a Phil Hill elismerésben részesítette Scott-ot. A versenyzőt a közelmúltban igazolta le a Lexus, hogy az F Performance Racing pilótájaként az RC F GT3 versenyautóval részt vegyen az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságban.

Roger Yasukawa egész életében versenyzett, Japánban, Angliában és Amerikában gokart-, illetve forma-autó versenyeken indult. Miután 21 éves korában hivatásos versenyzővé vált, jelentős sikereket ért el a Toyota motorokat alkalmazó Formula Atlantics, valamint IndyCars és IMSA GT autókkal. Roger az IS F 2007-es bevezetése óta dolgozik a Lexus U.S.A. pilótájaként.

RC F GT Concept műszaki adatok

Menetkész tömeg 1420 kg
Motortípus 2UR-GSE 5.0 V8, DOHC, Dual-VVT-I
Teljesítmény / forgatónyomaték több mint 467 lóerő 7100/percnél / több mint 529 Nm 4800/percnél
Erőátvitel Nyolcfokozatú Sport Direct Shift automata sebességváltó kézi kapcsolású üzemmóddal
Tengelytáv 2730 mm
Teljes hosszúság 4805 mm
Teljes szélesség 1915 mm
Teljes magasság 1357 mm
Tömegcsökkentés Szénszálerősítésű műanyag elemek (motorházfedél, tetőlemez, csomagtérfedél, ajtópanelek, első és hátsó lökhárító, első stabilizáló szárnyak, hátsó légterelő, beltéri burkolatok, műszerfal). Polikarbonát ablakok
Abroncsok / Kerekek Yokohama ADVAN A005 típusú abroncsok 280/680R18 méretben, 11Jx18 kovácsolt könnyűfém tárcsákra szerelve

 

Ford Focus Red&Black Edition modellek mutatkoznak be a jövő héten

A Ford a jövő heti országos nyílthéten mutatja be a stílusos és sportos Focus Red&Black Edition modellváltozatot, a Focus dinamizmusát szimbolizáló kontrasztos színárnyalatokkal kombinált egyedi ötajtós és kombi kiviteleit.

ford-focus-red-black-edition-autoaddikt

A Focus Red Edition változat Race Red karosszériafényezéssel és kontrasztos Shadow Black színű tetővel, fekete tükörházakkal és fekete hűtőrács-kerettel készül. A Focus Black Edition ezzel ellentétes árnyalatokban pompázik: a karosszéria színe Shadow Black, a tető árnyalata Race Red, vörösek a tükörházak és a hűtőrács kerete is.

“A merész és látványos színkontrasztok ma már egy igen gyakori trendet képviselnek, ami nemcsak az autókra, hanem a ruhákra, sőt az elektronikai termékekre is jellemző” – magyarázta el John Mcleod, a Ford Európa járműperszonalizációs részlegének vezető formatervezője. „A vörös és a fekete mindig is sportos színnek számított, a kettő együtt pedig különösen sportos kombinációt alkot. Ez az autó nem átlagemberek számára készült.”

A jövő héten megrendezésre kerülő nyílthéten a Ford márkakereskedések meghosszabbított nyitvatartással és speciális ajánlatokkal várják az érdeklődőket, melynek keretében a vadonatúj Ranger, és S-Max modelleken túl megtekinthetőek lesznek a Focus Red&Black változatai is.

Tom Blomqvist, BMW Motorsport: a pilóta már tudja, mire kell számítania

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonja május 6-a és 8-a között rajtol el a Hockenheimring aszfaltcsíkján.

tom-blomqvist-bmw-motorsport-dtm-2016-autoaddikt

A futamokon idén is Bruno Spengler, Marco Wittmann, António Félix da Costa, Timo Glock, Augusto Farfus, Tom Blomqvist, Maxime Martin és Martin Tomczyk ül majd be a BMW Motorsport nyolc BMW M4 DTM versenyautójának volánja mögé. A szezonnyitóig mindegyik BMW DTM-pilótával egy-egy átfogó interjút közlünk az importőr jóvoltából.

Május 6-8. között a Hockenheimring aszfaltcsíkján elrajtol a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonja, amelynek futamain idén is Bruno Spengler, Marco Wittmann, António Félix da Costa, Timo Glock, Augusto Farfus, Tom Blomqvist, Maxime Martin és Martin Tomczyk ül majd be a BMW Motorsport nyolc BMW M4 DTM versenyautójának volánja mögé. A szezonnyitóig mindegyik BMW DTM-pilótával egy-egy átfogó interjút közlünk.

Negyedik interjúnk főszereplője a BMW RBM csapat 22 éves brit pilótája, Tom Blomqvist, aki 2016-ban a 31-es rajtszámot viselő Ice-Watch BMW M4 DTM versenyautót viszi pályára a sorozatban.

Tom, egy tízes skálán hányasra értékelnéd DTM-beli, 2015-ös debütáló szezonodat?

Tom Blomqvist: „Hetest adnék magamnak. A szezon rendkívül keményen indult: hozzá kellett szoknom a tempóhoz, a borzasztóan magas szinthez és a DTM agresszív vezetési stílusához. Amikor elkezdtük a közös munkát a csapattal, jó pár hétbe beletelt, mire sikerült kellően összeszoknunk. A fordulópontot a moszkvai versenyhétvége jelentette. Attól a megmérettetéstől kezdve az időmérőkön rendre a leggyorsabb pilóták között voltam. Nagyon örültem, hogy ezt sikerült kihoznom magamból. Az abszolút csúcspont pedig egyértelműen az Oschersleben-i futamgyőzelem volt.”

Az Oschersleben-i teljesítményedet látva megkönnyebbültél, hogy képes vagy a DTM élmezőnyében versenyezni?

Blomqvist: „A futamgyőzelem egyértelmű megnyugvást hozott, azt azonban már korábban is tudtam, hogy a kívánt sebességem megvan hozzá. Oschersleben-ben minden összejött, az időmérőtől egészen a futam céljáig. A győzelem után sokkal nyugodtabban álltam rajthoz a következő hétvégéken. Egyértelmű, hogy Oschersleben nagyon sokat segített.”

Mi az, ami leginkább meglepett téged a DTM-ben?

Blomqvist: „Hogy mennyire kiélezett a verseny. Nagyon meglepődtem, hogy még a legapróbb különbség is, legyen szó akár csak egy fél tizedmásodpercről, milyen rengeteget számít.”

Küszöbön a következő szezon rajtja, így adja magát a kérdés: mely területeken kell leginkább fejlődnöd?

Blomqvist: „Úgy érzem, idén sokkalta felkészültebb vagyok, mint tavaly ilyenkor voltam. Egy évvel ezelőtt még minden teljesen új volt, most viszont már tudom, hogy mire számítsak. A csapat és én is felismertük azokat a területeket, ahol leginkább fejlődnünk kell, napról napra ezen dolgozunk. Mindazonáltal, mindig van hova fejlődni.”

Mennyire tetszik az új Ice-Watch BMW M4 DTM versenyautód?

Blomqvist: „Nagyon szeretem az Ice-Watch színeit és úgy vélem, az Ice-Watch fiatalos imidzse tökéletesen illik hozzám. Az Ice-Watch BMW M4 DTM elképesztő sikereket ért el az elmúlt időszakban, Marco Wittmann-nel a volánja mögött. Remélem, nekem is szerencsét hoz majd.”

Az új versenyautó mellett új csapattársad is van idéntől. Hogy jöttök ki Maxime Martinnal?

Blomqvist: „Rendkívül jófej, nagyon jól kijövünk egymással. Sőt mi több, ő egy kivételesen gyors pilóta. Tavaly ezt elég nyomatékosan be is bizonyította, főleg a szezon vége felé. Augusto Farfus után egy újabb erős csapattárssal gazdagodtam, akitől rengeteg mindent fogok tudni tanulni.”

Nemrégiben a BMW M235i Racing volánja mögött debütáltál a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján, mintegy felkészülésként a nürburgringi 24-órás versenyre, ahol a BMW M6 GT3 versenyautót hajtó csapat tagjaként állsz majd rajthoz. Hogy ment?

Blomqvist: „Ennél tökéletesebben nem is lehetne felkészülni erre az extrém nehéz pályára. Semmi nyomás nem nehezedett rám, egyszerűen csak vezettem és tanultam a pályát. Négy órán át köröztem megállás nélkül, nincs is ennél jobb módszer a tanulásra. Rendkívül intenzív élmény volt, hiszen a Nordschleife a világ egyik legkeményebb vonalvezetésű aszfaltcsíkja. Hihetetlenül nagy móka volt.”

Hogyan készültél fel a Nordschleife vonalvezetésére?

Blomqvist: „Sok időt töltöttem szimulátorban és számos fedélzeti felvételt kielemeztem. Azonban, hogy őszinte legyek, még ez sem segített annyit, mint reméltem. A rengeteg szintváltozás és a bukkanók miatt élőben ez egy teljesen más világ.”

Most már nem csak a DTM-ben, de a GT versenysorozatban is rajthoz állsz a BMW Motorsport színeiben. Honnan jött ez az ötlet?

Blomqvist: „Eddig is és ezután is a DTM-re összpontosítok, azonban minden alkalmat igyekszem megragadni arra, hogy újabb és újabb versenytapasztalatokat szerezzek. Minél többet vezetek, annál jobb pilótává válhatok. A DTM-ben igencsak korlátozott lehetőségeink vannak a versenyautó volánja mögé ülni, ezért egészen fantasztikus, hogy a BMW Motorsport megadta nekem a GT versenysorozat esélyét is.”

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjában rajthoz álló BMW-csapatok és BMW-pilóták hivatalos névsora:

BMW RMG csapat:

#11 Marco Wittmann

#16 Timo Glock

BMW MTEK csapat:

#7 Bruno Spengler

#18 Augusto Farfus

BMW RBM csapat:

#31 Tom Blomqvist

#36 Maxime Martin

BMW Schnitzer csapat:

#13 António Félix da Costa

#77 Martin Tomczyk

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjának versenyhétvégéi:

2016. május 6-8.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)
2016. május 20-22.: Red Bull Ring (Ausztria, Spielberg)
2016. június 3-5.: Lausitzring (Németország)
2016. június 24-26.: Norisring (Németország, Nürnberg)
2016. július 15-17.: Circuit Park Zandvoort (Hollandia, Zandvoort)
2016. augusztus 19-21.: Moscow Raceway (Oroszország, Moszkva)
2016. szeptember 9-11.: Nürburgring (Németország)
2016. szeptember 23-25.: Hungaroring (Magyarország, Mogyoród)
2016. október 14-16.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)

A jövő klasszikusa lett a Volkswagen Touran

A Volkswagen Touran nyerte el a 2016-os „A jövő klasszikusa” („Klassiker der Zukunft 2016”) díjat. A wolfsburgi „bestseller” a Motor Klassik szakfolyóirat olvasóitól kapta az elismerést, akik az egyterűek kategóriájában szavazták meg győztesnek a Touran sorozatot.

volkswagen-touran-2016-a-jovo-klasszikusa-autoaddikt

A tekintélyes oldtimer-magazin januári és februári számában hívta meg olvasóit idei „Motor Klassik Award” szavazására, hogy különböző korcsoportokból válasszák meg az év klasszikusait, az aktuális évjáratból pedig „A jövő klasszikusát”.

Amint a szerkesztőség elismerő szavaiból kiderül: „A Touran nagyszerű koncepciót képvisel, amely párját ritkítja. Tulajdonságai összessége – időtlen formavilágától, magas fokú variálhatóságán át, egészen széles motorpalettájáig – alapján igencsak nehezen verhető az egyterűek kategóriájában.”

A díjakat április 5-én, a Techno Classica előestéjén, a Rajna-vidéki Dyck-kastélyban adták át, amelyet a Volkswagen nevében Daniel Scharfschwerdt formatervező vett át.

Szlovákiában, a WTCC futamon debütál a Hankook Racer Cup

Hatalmas nézősereg előtt a szlovák WTCC futamon mutatkozik be a fiatal tehetségeket felvonultató kupa sorozat, a Hankook Racer Cup – régebbi nevén RCM Kupa. A harmadik szezonjára készülő márkakupa első állomásának a hétvégén a Slovakiaring ad helyet.

hankook-competition-autoaddikt

A Hankook Racer Cup nyitó futamát egy nagy presztízsű versenysorozat a WTCC, Túraautó Világbajnokság betétfutamaként rendezik, ami a kezdőknek plusz adrenalint adhat, hiszen egy közegben versenyezhetnek a magyar, gyári Hondással Michelisz Norberttel is.

A Slovakiaringet a profi versenyzők is az egyik leghosszabb és leggyorsabb pályaként tartják számon, élvezetes, azonban nehéz aszfaltcsík, mert különösen számít a hosszú egyenesek miatt a szélárnyék. A gyorsaság mellett tehát a taktikáé lesz a főszerep!

Emellett elsőként láthatjuk együtt a Lotusokat és a Swifteket, „eltolt” rajtolási procedúrában. A Lotusok rajtolnak elsőként, majd húsz másodperccel később indul el a mezőny második fele a Swiftekkel. Vélhetőleg a verseny érdekességét, látványosságát az adja, hogy a Lotusok igazán gyors pilótái, a Swiftek lassabb pilótáit a verseny végére utolérik, ezért a normál versenyhelyzeten kívül, lekörözés is előfordulhat, ami további izgalmakat rejt.

Leránthatjuk végre a leplet a Hankook Racer Cup mezőnyéről, az első futamon a Lotusokat hat autó képviseli, egy magyar pilóta kivételével javarészt egy szlovákiai csapat színeiben rajtolnak. A Swiftek mezőnyét pedig tíz-tizenegy autó erősíti, sok fiatallal a kormány mögött. Mint ismeretes a márkakupa sorozat a fiatal tehetségek felkutatásáról szól, ebben a szezonban a 16 éves korosztály a legfiatalabb, az ifjú „titánok” között egy hölgy Krajnyák Petra is megméretteti magát. Csakúgy, mint László Martin, akinek szintén ez lesz a bemutatkozó hétvégéje, nemcsak a kupában, hanem éles versenyhelyzetben is. Nem meglepő, hogy a lányok is érdeklődnek az autósport iránt, egyre többen vesznek részt a különböző kupasorozatokban, ahol legjobban a higgadtságukat tudják kamatoztatni, a leggyorsabb hölgyet, külön a Ladies-ben is értékelik.

A szlovákiai pálya vonalvezetését ismerve az esélyeket nagyon nehéz megjósolni, természetesen Báldi Gergőre, a B3 versenyzőjére oda kell figyelni, aki Michelisz Norbihoz hasonlóan a szimulátor világából érkezett.

Két futam lesz ezen a hétvégén, a pénteki időmérő után szombaton és vasárnap egy-egy izgalmas versennyel várják a magyar szurkolókat.

Versenypilótákká avanzsált világklasszis focisták a Nissan “Cseréljünk álommunkát!” kampányában

A Manchester City futballcsapat játékosai a „Cseréljünk álommunkát!” Nissan-akció keretében focicipőjüket egy napra autóversenyzői kezeslábasra cserélték.

nissan-csereljunk-alommunkat-kampany-2016-autoaddikt

David Silva, Bacary Sagna, Eliaquim Mangala és Fernando a Nissan Juke NISMO RS volánja mögé ültek, és a Nissan legjobb GT Academy-pilótái által tartott felkészítés után intenzív futamon mérték össze, ki mennyire képes uralni az autót.

A munkacsere ötletét a Nissan felmérése* inspirálta, amelynek eredményeiből kiderül, hogy a 9–13 éves gyerekek1 több mint egyötöde (22%-a) jelölte meg a profi focit álommunkaként.

Az ugyanebbe a korcsoportba tartozó gyerekek közel egyhatoda (16%-a) gondolja úgy, hogy a focistáké a legizgalmasabb karrier. Az arány a fiúk között még magasabb: több mint egynegyedük (26%-a) jelölte meg a focistát a világ legizgalmasabb foglalkozásaként.

A fiatalok a Nissan GT Academy pilótáinak nyomdokaiba is szívesen lépnének: 1000 megkérdezett 64%-a szerint az lesz a jövőjük legizgalmasabb pontja, amikor „megtanulnak vezetni”, a fiatal fiúk által legizgalmasabbnak tartott munkák között pedig a versenypilóta végzett a második helyen (19%-kal).

Jean-Pierre Diernaz, a Nissan Europe marketingért felelős alelnöke ennek kapcsán elmondta: „A Nissan minden tevékenységének középpontjában az élmény áll. Folyamatosan arra összpontosítunk, hogy – az ígéretes autóversenyzőktől a futballrajongókig – mindenki számára elérhetővé tegyük az innovációt és az izgalmas élményeket. A kutatásban, technológiai fejlesztésben és tervezésben elért eredményeink pedig garantálják, hogy a Nissanra izgalmas jövő vár.”

A Nissan azt is megvizsgálta, hogy mit találnak az európai felnőttek izgalmasnak: a futball itt is rangos helyen végzett. A felméréseket a Nissan Élményindex összeállításának keretében végezték, amelynek során a Nissan a Loughboroughi Egyetem sporttudományi szakértőivel összefogva a fociláz mögötti mozgatórugókat igyekszik feltérképezni.

A felmérést** több mint 5000 egyesült királyságbeli, francia, spanyol, német és olasz felnőtt körében végezték, és a kapott eredmények szerint az európai felnőttek a focimeccseket minden más időtöltésnél magasabbra értékelték. A megkérdezettek több mint fele (55%) számára a focimeccsek jelentik hétről hétre, illetve hónapról hónapra a legizgalmasabb kikapcsolódást.

Az európai felnőttek egyöntetűen vallják: kedvenc csapatuk izgalmasabb, mint a munkájuk. Amikor arra kérték a résztvevőket, hogy életük két legizgalmasabb aspektusát értékeljék, minden negyedik válaszadó (24%) nevezte meg kedvenc focicsapatát, míg kevesebb mint ötből egy válaszadó (18%) jelölte meg jelenlegi munkáját.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK