Főoldal Blog Oldal: 407

Íme, a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, az ultra nagy teljesítményű gumiabroncs

A Goodyear bemutatja legújabb nyári gumiabroncsát, az Eagle F1 Asymmetric 3-at.

goodyear-eagle-f1-asymmetric-3-autoaddikt

Az ultra nagy teljesítményű (UHP) gumiabroncs 31%-kal jobb kopásállóságot és rövidebb féktávolságot biztosít száraz és nedves úton¹, ezzel segítve a járművezetőket, hogy náluk maradjon az irányítás és élvezhessék az utazást. Az Eagle termékcsalád a Goodyear prémium kínálata azok számára, akik a kiemelkedő fékteljesítményt, érzékeny kezelhetőséget és irányíthatóságot keresik száraz és nedves úton egyaránt: ennek bizonyítékai az abroncscsalád használatával elért győzelmek és a számos neves gyártó által gyári felszerelésként történő alkalmazás (beleértve az új Jaguár XF-et).

Az ultra nagy teljesítményű (UHP) szegmens egyértelműen növekvő piac[3], az értékesítés 2015-től 2020-ig3 várhatóan több mint kilenc millió darabbal, az összetett éves növekedési ráta több mint 3%-kal nő. Ezt a növekedést elsősorban az okozza, hogy a közép- és felső kategóriás, valamint a nagyméretű és luxus gépkocsiállományt egyre gyakrabban látják el UHP gumiabroncsokkal[4].

Az új Eagle F1 Asymmetric rengeteg új technológiát tartalmaz[5]. Az Active Braking Technology fékezéskor növeli az érintkező felületet és a tapadást, így csökkentve a fékutat. Továbbá az új Grip Booster tapadásjavító keverék és ragasztógyanta egyaránt kiváló tapadást biztosít a rövidebb fékút és jobb kezelhetőség érdekében. Az új, megerősített szerkezeti technológia erősebb, mégis könnyű szerkezetet eredményez, javítva a kezelhetőséget, a kanyarodási teljesítményt, a futófelület kopásállóságát és az üzemanyag-hatékonyságot.

Az Eagle F1 Asymmetric 3-at a DEKRA[6] független szervezet tesztelte, melynek eredménye a futófelület kopásállóságában kiváló teljesítményt mutatott a piac más prémium gumiabroncsaihoz hasonlítva. Valójában a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 a három vezető versenytárs átlagához viszonyítva 11 500 extra kilométert futott (ez 31% -kal jobb kopásállóság).

Továbbá a Goodyear által megrendelt független TÜV Süd Benchmark Teszt[7] eredményei azt mutatják, hogy az Eagle F1 Asymmetric 3 a három fő vetélytárs átlagához viszonyítva nedves úton 2,6 méterrel rövidebb fékutat produkált (9%-kal jobb teljesítmény), míg száraz úton 1,3 méterrel rövidebb volt a fékútja (4%-kal jobb teljesítmény), kezelhetősége pedig 4%-kal volt jobb nedves úton. Ugyanezen teszteredmények 10,9%-kal jobb gördülési ellenállást mutatnak a vizsgált három versenytárs átlagához viszonyítva, amely a második legjobb gördülési ellenállás eredmény a tesztelt abroncsmárkák közül[8].

„Nagyon örülünk, hogy ez a gumiabroncs továbbra is jól teljesít a teszteken, különösen a legújabb DEKRA teszten, mely megerősíti a kiemelkedő futásteljesítményt”- jelentette ki Alexis Bortoluzzi, a Goodyear EMEA fogyasztói szegmensének marketingigazgatója.

Az új Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, 17 és 20’’ között 41 méretben kapható, és 2016 márciusáig kiegészítjük a méretválasztékot.

[1]2,6 méterrel rövidebb fékút (9%-kal jobb teljesítmény) nedves úton és 1,3 méterrel rövidebb fékút (4%-kal jobb teljesítmény) száraz úton, az UHP szegmensben érdekelt fő versenytársak 3 legújabb fejlesztésének átlagos teljesítményével összehasonlítva (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). A teszted a TÜV SÜD Product Service GmbH végezte 2015 szeptemberében és októberében a Goodyear Dunlop megrendelésére; abroncsméret: 225/45 R17 91Y; Tesztautó: VW Golf; Teszt helyszínek: Mireval (F), Papenburg (D), TÜV SÜD PS Garching (D); jegyzőkönyv száma: 713066268.

[2]Az UHP szegmensben érdekelt fő versenytársak 3 legújabb (a teszt idején rendelkezésre álló) fejlesztésének átlagos teljesítményével összehasonlítva (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). A teszted a DEKRA végezte 2015 szeptemberében és októberében a Goodyear Dunlop megrendelésére. Abroncsméret: 225/45 R17 91Y; Tesztautó: VW GOLF VII – 150 CV; Teszt helyszínek: országút és FP01-es tesztpálya, a 2015-137. sz. tesztben leírt vizsgálati feltételeknek megfelelően.

[3] Forrás: Goodyear Dunlop belső előrejelzés

[4]Forrás: IHS/ Global Insight, 2015. március

[5] Elődjéhez képest

[6]Az UHP szegmensben érdekelt fő versenytársak 3 legújabb (a teszt idején rendelkezésre álló) fejlesztésének átlagos teljesítményét vizsgálva (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). A teszteket a DEKRA végezte 2015 szeptemberében és októberében a Goodyear Dunlop megrendelésére. Abroncsméret: 225/45 R17 91Y; Tesztautó: VW GOLF VII – 150 CV; Teszt helyszínek: országút és FP01-es tesztpálya a 2015-137. sz. tesztben leírt vizsgálati feltételeknek megfelelően.

[7] A teszteket a TÜV SÜD Product Service GmbH végezte 2015 szeptemberében és októberében, a Goodyear Dunlop megrendelésére 3 fő versenytárssal összehasonlítva: Bridgestone Potenza S001, Michelin Pilot Sport 3 és Continental SportContact 5, abroncsméret: 225/45 R17 91Y; Tesztautó: VW Golf; Teszt helyszínek: Mireval (F), Papenburg (D), TÜV SÜD PS Garching (D); jegyzőkönyv száma: 713066268.

[8] Gördülési ellenállás eredménye: Continental Sport Contact 5 – 101.6; Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 – 100; vezető versenytársak átlaga – 89.1. A fenti, 713066268 jegyzőkönyv számmal rendelkező teszt része.

Jörg Schmidt látja el a Mercedes-Benz Hungária Kft. és az EvoBus Kft. ügyvezető igazgatói posztját

A Mercedes-Benz Hungária Kft. és az EvoBus Hungária Kft. vezetését még a 2016-os év elejétől Jörg Schmidt látja el.

mercedes-benz-hungaria-kft-logo-autoaddikt

Az új ügyvezető igazgató máris rekordot könyvelhet el: a Mercedes-Benz magyarországi március havi személyautó értékesítése ebben az évben volt a legmagasabb.

1988-ban kezdte pályáját Jörg Schmidt a Daimler-nél, ahol számos értékesítési (értékesítési vezetői/piacszabályozási) és pénzügyi (pénzügyi igazgatói/tervezés és kontrolling) pozíciót látott el a nemzetközi szervezetben – Oroszországban, Dél-Afrikában, Szingapúrban, a délkelet-ázsiai régióban, Egyiptomban, valamint Németországban a tengerentúli régióért felelős részlegen.

2014 február óta Oroszország, Törökország, a Daimler Latina országai, Románia, Szlovákia, Argentína, Kanada, Mexikó és Magyarország piacának értékesítési tevékenységéért felelt.

Az új ügyvezető igazgató büszke arra, hogy Magyarországot 2015-ben kétszer is díjazták a Daimler „A hónap piaca” kitüntetésével, amit azok az országok kaphatnak meg, melyek különböző mutatók alapján a legjelentősebb növekedést érik el. Célja, hogy a vállalat továbbra is sikeresen folytassa fenntartható növekedését az értékesítés tekintetében, mindezt szoros együttműködésben a Mercedes-Benz márkakereskedések hálózatával, a lehető legmagasabb szintű vásárlói élményt kínálva.

A szakember korábbi tapasztalatai rendkívül pozitívak hazánkat illetően, elmondása szerint kreativitás, kitartás és csapatszellem jellemzi a magyarokat. „Hatalmas lehetőségeket látok a Mercedes-Benz márka előtt a magyar piacon. Az ország szerepe fontos a személyautó-értékesítés növekedésében rejlő potenciál miatt, melyet többek között az is igazol, hogy 2016 márciusa volt a Mercedes-Benz magyarországi jelenléte során a legerősebb március a személyautó-eladások tekintetében.” – tette hozzá Jörg Schmidt.

2016 döntő év lehet a szektor számára, hiszen érkezik az új E-osztály, a frissített CLA és CLA Shooting Brake, a C-osztály kabrió változata, valamint elindul az SL és SLC sportkocsik, illetve a GLC Coupé értékesítése is.

Kamion EB és Fesztivál Kiss Norbival 2016. augusztus 27-28. között a Hungaroringen

A 2015-ös év sikereit követően 2016. augusztus 27-28. között ismét a Hungaroringen szurkolhatunk Kiss Norbi kétszeres Európa-bajnok kamionversenyzőnknek. Az izgalmas versenyeket családi programok, koncertek és egy látványos betétfutam, a BlancPain GT Series teszi még színesebbé.

kiss-norbi-kamion-eb-es-fesztival-2016-autoaddikt-1

„Tavaly történelmet írtunk, ugyanis negyed évszázad után hatalmas sikerrel tért vissza Magyarországra a kamionsport legkiemelkedőbb, leglátványosabb eseménye, a Kamion Európa-bajnokság. A hétvégére több mint 32 ezer néző látogatott ki, a Hungaroring remek házigazda volt. Jó hangulatú, látványos versenyeket láthatott a közönség, akik rendkívül aktívan szurkoltak hazánk büszkeségének, Kiss Norbinak. Az elmúlt év is bizonyította, hogy a magyarok kedvelik a technikai sportokat és hazánk hőseit. Idén hamarabb, a szezon közepén, egy hosszabb pihenőt követően érkezik a Hungaroringre a mezőny. A tavalyihoz képest még egy szintet feljebb léptünk, ugyanis a Suzuki Europe Cup mellett egy exkluzív futamot, a BlancPain GT Series-t is elhoztuk hazánkba, melyen a leggyorsabb luxusautók versengenek az első helyekért. Természetesen az autóversenyek mellett most is színes családi programok, hangulatos kísérőrendezvények és sok újdonság várja majd a látogatókat a kamionünnepre, melyen az idei évben több mint 50 ezer szurkolóra számítunk” – mondja Őry Tamás, a Truck Race Promotion Kft. ügyvezető igazgatója.

Az idei szezon legnagyobb újdonsága, hogy a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbi a 2016-os évadot már nem az Oxxo Racing Team oldalán, hanem egy német csapattal, a Tankpool24 Racing Teammel folytatja. Norbi egy Mercedes volánja mögé ül majd be, de csak a körülmények változnak, a bajnok céljai ugyanazok.

„Úgy érzem, eljött a változások ideje, új kihívásokra van szükségem. Az Oxxo-nak nagyon sokat köszönhetek, velük értem el az eddigi legnagyobb sikereimet, amiért rendkívül hálás vagyok. Viszont pont a két egymást követő évben elnyert Európa-bajnoki cím az, ami miatt úgy gondolom, most kell új kihívások után néznem. Ezeket az eredményeket már nagyon nehéz, szinte lehetetlen lenne überelni, egy új csapatban viszont rengeteg új potenciál rejlik. Természetesen az ellenfeleim örülnek ennek a váltásnak, mert újra a nulláról indulok majd. Idén a német Tankpool24 Racing Team pilótája leszek, mely ugyan az elmúlt években nem volt túl sikeres, de idén új időszámítás kezdődik. Új technikai csapattal, új autóval, márkával és egy világhírű konstruktőrrel vágunk neki a szezonnak, ami kifejezetten motiváló számomra. Célunk, hogy versenyről versenyre egyre jobb eredményeket érjünk el és a Hungaroringen már akár a dobogóra is felállhassunk. Először mindenképp a csapatot kell biztos alapokra helyezni, lényeges az összekovácsolódás” – mesél izgatottan Kiss Norbi a váltásról.

Az Európa-bajnokság a kamionversenyzés csúcskategóriája, ugyanis ebben a szakágban világbajnokságot nem rendeznek. A látványos, a teljesítményeket és méreteket tekintve rendkívüli eseményen egyszerre 20.000 lóerővel dübörögnek majd a versenypályán a 12.412 cm3-s dízelmotorokkal hajtott, egyenként 1200 LE-s, 5,5 tonnás kamionmonstrumok. A Hungaroring pedig kitűnő terep arra, hogy ezek az óriások megmutassák, mire képesek.

„Anno 1985-ben a túraautó világbajnokság mezőnye avatta fel a Hungaroring pályáját, azóta nem történt megújulás, de ez idén megváltozott. Vadonatúj aszfalt és rázókövek várják majd a kamionokat, ami a látogatókra nézve is nagyon kedvező, ugyanis még látványosabbá teszi a futamokat. Valóban igaz, hogy a magyar közönség magyar pilótát szeret látni a pályán, még ha ez most német színekben történik is. A tavalyi versenynek köszönhetően jelentősen megugrott a kamionversenyzés nívója, melyet idén még tovább szeretnénk fokozni. Az Olimpiát követően, a szabadságok végén reméljük, hogy sokan kilátogatnak a ringre és abban is bízunk, hogy Norbiék lehetőségük szerint megkímélik az új aszfaltot” – mondja mosolyogva a Hungaroring megújulásáról Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

kiss-norbi-kamion-eb-es-fesztival-2016-autoaddikt-2

Pénteken egy rendhagyó pályabejárás várja az érdeklődőket, melyen izgalmas kulisszatitkokba is betekintést nyernek a látogatók, majd szombaton és vasárnap egy-egy időmérő edzést és két-két futamot szurkolhatnak végig a kilátogatók. A teljesen új borítású versenypálya a tavalyinál is szebb látvánnyal és izgalmakban bővelkedő futamokkal vár mindenkit. A szervezők a magyar érdekeltség miatt idén is teltházas versenyekre számítanak, és arra készülnek, hogy igazi fesztiválhangulat kerekedik majd a magyar pályán.

Felejthetetlen alpesi expedíció a BMW és a SALEWA tálalásában

A BMW és a hegyi sportokra specializálódott német-olasz vállalkozás, a SALEWA az elektromos mobilitás szellemében folytatja tovább hosszú távú együttműködését, amelynek égisze alatt példátlan alpesi expedícióra és izgalmas magaslati kirándulásokra invitálják a mozgás megszállottjait, a szabadság szerelmeseit és a kihívások iránt rajongókat.

bmw-salewa-2016-autoaddikt

A bajor autógyártó és a hegyi sportokra specializálódott német / olasz vállalkozás az elektromos mobilitás szellemében folytatja tovább hosszú távú együttműködését, amelynek égisze alatt példátlan alpesi expedícióra és izgalmas magaslati kirándulásokra invitálják a mozgás megszállottjait, a szabadság szerelmeseit és a kihívások iránt rajongókat.

A 2016-os nyári szezonra való felkészüléssel minden korábbinál szélesebbre bővült a BMW és a SALEWA közötti hosszú távú együttműködés, amelyet immáron mindenekelőtt a fenntartható mobilitás és a felejthetetlen szabadtéri élmények kettőse jellemez. A bajor autógyártó és a hegyi sportokra specializálódott német / olasz vállalkozás egyedülálló partnersége 2014-ben vette kezdetét, az innovatív technológiák, a sportos menetdinamika és az extrém sportok iránti szenvedély tökéletes ötvözetét kínálva a két gyártó rajongóinak. Az együttműködés most többek között a BMW 225xe iPerformance Active Tourer modellel gazdagodott, amely a fenntartható elektromos mobilitást a kivételesen sokrétű felhasználhatóság és az agilis menetdinamika kettősével egyesíti.

A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt négykerekűn túl a hosszú távú együttműködés keretein belül a SALEWA vadonatúj, „get vertical” („Irány felfelé!”) elnevezésű kampánya is elkezdődött, amelynek célja, hogy kimozdítsa „komfortzónájukból” a mozgás és a szabadság szerelmeseit, izgalmas magaslati kirándulásokra invitálva a rajongókat. A két gyártó ráadásul a kampány égisze alatt egy „Base Camp Experiences” („Az alaptábor meghódítása”) elnevezésű versenyt is létrehozott, amelyre 2016. április 1-30. között bárki nevezhet a http://getvertical.salewa.com weboldalon.

„A rendhagyó partnerség részeként felejthetetlen élményekkel szeretnénk gazdagítani a szabadtéri mozgás szerelmeseit, hiszen mindkét gyártót az érzelmekre ható élmények határozzák meg az ügyfelek szemében, és ez teszi őket kimagaslóan egyedülállóvá a piacon” – fogalmazott Jörg Reimann, a get vertical kampányt menedzselő International Brand Experience első embere. „Bőséges helykínálatukkal a BMW 2-es sorozat képviselői – a BMW 2-es Active Tourer, a BMW 2-es Gran Tourer és a plug-in hibrid hajtásláncú vadonatúj BMW 2-es Active Tourer – tökéletesen kielégítik a szabadtéri mozgás rajongóinak igényeit – akárcsak a SALEWA termékei” – tette hozzá Jörg Reimann.

A BMW 225xe iPerformance Active Tourer plug-in hibrid hajtáslánca a BMW EfficientDynamic stratégia jótékony hajtáslánc-tulajdonságait nagyfokú utazási komforttal, őszinte vezetési élménnyel, elektromos összkerékhajtással, valamint kivételes sokoldalúsággal és helykínálattal egyesíti, egyetlen kompakt méretű modellben. Az emisszió-mentes mobilitás semmit nem von le a BMW járműveit jellemző vezetési élményből, sőt mi több, az elektromos autózás és a hosszú hatótávolság kettőse kimagasló funkcionalitással és hétköznapi használhatósággal párosul. Mint ilyen, a BMW 225xe iPerformance Active Tourer tökéletes társként kíséri a rajongókat az Alpok friss levegőjén átélt felejthetetlen élmények során. A környezetvédelmi felelősségvállalás a hegyi sportokban is egyre fontosabb szemponttá válik.

Azok a rajongók, akik beneveznének a BMW és a SALEWA úttörő együttműködésének részeként életre hívott „Base Camp Experiences” versenyre, 2016. április 30-ig regisztrálhatnak a http://getvertical.salewa.com weboldalon. A regisztrált versenyzők egy különleges sorsoláson vesznek részt, amelynek nyereménye egy háromnapos BMW-vezetés az osztrák Zillertal Alps hegységben a BMW 2-es sorozat elektromos modelljével, három napon át egy négycsillagos hegyvidéki hotelből indulva.

A Base Camp Experiences az Alpok olaszországi, svájci, osztrák és francia üdülőibe is eljuttatja a verseny győztesét, San Martino di Castrozza, St. Moritz / Pontresina, Val d’Isére és Ötztal Valley településeket érintve. Az olaszországi San Martino di Castrozza a SALEWA hosszú távú partnere, a többi hegyvidéki üdülővel a BMW ápol évekre visszatekintő kapcsolatot a „BMW Mountains” kezdeményezés égisze alatt. A bajor gyártó a prémium szintű alpesi üdülőkben az elmúlt évek során számos négykerekű programot hívott életre rajongói számára, így többek között a BMW xDrive Kupát, a legújabb BMW modellek extrém vezetéstechnikai tréningjeit és egyéb szabadtéri kiruccanásokat. A Base Camp Experiences által érintett alpesi települések a „get vertical” kampány kihívásaira való felkészüléshez is kiváló lehetőséget biztosítanak a résztvevőknek. A kampány részeként a BMW az alaptáborig BMW 225xe iPerformance Active Tourer és BMW 2-es Gran Tourer modellekkel gondoskodik a hegyvidéki túrázók felejthetetlen vezetési élményéről.

A magával ragadó szabadtéri élmények elengedhetetlen feltétele a megbízható felszerelés és a kompromisszumoktól mentes személyes mobilitás. A BMW 2-es Active Tourer azon túl, hogy mindenféle sportfelszerelésnek bőséges helyet biztosít, a dinamikus kialakítást magas szintű funkcionalitással és sokoldalúsággal egyesíti. A személyre szabhatóság megannyi lehetősége, valamint a BMW ConnectedDrive olyan innovatív funkciói, mint a Concierge Service vagy a valós idejű forgalmi információkat kínáló Real Time Traffic Information, tökéletes útitárssá teszik a BMW kompakt egyterűjét, bármilyen szabadtéri kirándulásról legyen is szó. Sőt mi több, a BMW 2-es Gran Tourer hatalmas helykínálatával, variálhatóságával és rugalmasságával győzi meg a bajor gyártó ügyfeleit. Felszereltségi szinttől függően a BMW 2-es Gran Tourer akár hét üléssel is felszerelhető, csomagtere pedig annyiféle különleges tároló megoldást kínál, hogy még az extrém magasságokba induló kalandoroknak sem kell semmit hátra hagyniuk.

A mozgás megszállottjai, a vezetés szerelmesei és a kihívások iránt rajongók a világ minden tájáról részt vehetnek a kampányban és regisztrálhatnak a versenyre. A weboldal öt nyelven érhető el (angol, német, francia, olasz és spanyol).

Magyarországon 25 év alatt 50 ezer Volkswagen haszonjármű talált gazdára

2016-ban több autótörténeti jubileumot ünnepel a Volkswagen Haszonjárművek. Március 8-án volt a 66. évfordulója annak, hogy Wolfsburgban 1950-ben megkezdődött a T1-nek nevezett, forradalmian új felépítésű kisáruszállító, a Transporter gyártása.

volkswagen-haszonjarmuvek-2016-50000-autoaddikt

A hatalmas piaci siker és növekvő megrendelések következtében hat évvel később, 1956. március 8-án Hannoverben is megindították a gyártást.

A márka Magyarországon is jelentős évfordulót ünnepel: a hazánkban 1991-ben bemutatkozott Volkswagen Haszonjárművek márka 25 év alatt az idén márciusra elérte az 50.000-es darabszámot.

A T-sorozat magyarországi története 1991-ben kezdődött és egybeforr a Porsche Hungaria működésének pár hónappal korábbi, 1990 végi megkezdésével, amely mindjárt az első teljes évben 656 Transporter T4-est értékesített. A klasszikus modell fogadtatására jellemző, hogy egy évvel később már a T4-es eladásai tették ki a magyarországi kishaszonjármű piac 27%-át. Érdekesség, hogy a T3-as sorozatot 1990-ben váltó, immár elsőkerék-hajtású, önhordó acélkarosszériás T4 orrában már keresztben helyezkedett el a vízhűtéses motor. Az egészen 2003-ig, vagyis 13 évig gyártásban lévő T4 kétféle tengelytávval, számos ajtómegoldással és összkerék-hajtással is készült. Az ezt váltó ötödik generációs Transporter már három különféle tetőmagassággal és kétféle tengelytávval jelent meg, szériában dobozos szállító, kombi és szimpla- vagy duplakabinos változatban. A sokoldalú karosszériavariáció következtében, összesen 460 változatban készülő T5-ösben vált igazán népszerűvé egy exkluzív tárgyalóbusz-változat, a Multivan és a sokoldalú és világsikerré váló California campingautó is. A T6-os sorozat 2015 őszi megjelenéséig számos rangos nemzetközi elismerést szerzett a Transporter-család. Az auto motor und sport olvasóinak kedvenc kisbuszaként például már sorozatban a kilencedik alkalommal kapta meg az Év autója címet a Multivan 2012-ben.

Sikertörténet Magyarországon is

Magyarországon szintén gyorsan kialakult egyfajta ragaszkodás a kedvező üzembentartási költségű, funkcionális és értéktartó Volkswagen haszonjárművekhez, melyek legrégebbi törzsvásárlói között olyan jelentős intézmények és vállalatok találhatók, mint például a Magyar Posta, a Honvédség és a Fővárosi Vízművek. A járművek minőségi kidolgozása és tartósan megbízható működése a magyar piac kiemelkedő szereplői közé emelte a márkát, így ma már a klasszikus Transporter mellett a Caddy, a Mixto, a TransVan, a Caravelle, a Multivan, a Crafter, az Amarok és az LT is a vállalkozások nélkülözhetetlen és kedvelt munkaeszközévé vált.

A Volkswagen Haszonjárművek értékesítése Magyarországon is sikertörténetnek tekinthető. A Porsche Hungaria 1990. októberi indulástól számítva mindössze 8 év kellett ahhoz, hogy 1998. márciusáig 10.000 kishaszonjárművet helyezzenek forgalomba. Azonban a következő tízezer jármű értékesítésére már csak további 4 évet kellett várni, ugyanis 2002 decemberében vehette át a 20.000. autót egy magyarországi vásárló, sőt alig újabb két esztendő elteltével, 2005 februárjában már a 25.000. átadott VW haszonjárművet köszönthették a Porsche Hungariánál. A következő duplázáshoz viszont már elegendő volt 11 év, idén márciusban ugyanis a magyarországi Volkswagen Haszonjármű-értékesítés 1990 vége óta elérte az 50.000-es darabszámot. Az 50 ezer eladott jármű modellenkénti bontásban azt jelenti, hogy negyedévszázad alatt 16 238 Caddy, 26 626 Transporter, 2944 LT, 2726 Crafter, 1335 Amarok, 4 Taro, valamint néhány Polo- és Golf Van talált gazdára hazánkban idén márciusig.

Az 50.000-dik Volkswagen Haszonjárművet, ami egy cseresznyepiros Caddy Maxi Trendline 2,0 TDI DSG 102 lóerős autó, egy négygyermekes család vette át Kovács András márkaigazgatótól, aki elmondta, hogy: „A Caddy egy rendkívül sokoldalú és praktikus jármű, ami kiváló választás egy ilyen nagycsalád számára, hiszen kiválóan alkalmazkodik a különböző élethelyzetekből adódó igényekhez. Rugalmas, gyorsan átalakítható utastér, akár hét igen kényelmes ülés, még több biztonsági rendszer és számos átgondolt rakodórekesz teszi majd még komfortosabbá a család utazását.”

Kiemelkedő eredmények a flotta eladásokban

A hazai gazdaság bővülésének egyik legjobb jelzőrendszere a haszonjárművek piacának alakulása, ahol a Volkswagenek ’90-es évek eleje óta meghatározó szerepet töltenek be. Ezt jól jelzi például, hogy az 1991-es indulást követő első években több mint 1.300 Transporter talált gazdára, így 1992-ben 1796 darab, 1993-ban 1.425 darab, 1994-ben 1.342 darab Transporter került piacra, ez a típus adta évekig a teljes forgalom 93-95%-át. Ez a helyzet a Caddy 1996-os megjelenésével változott, amikortól e két típus adta a teljes értékesítés többségét.

Mindezekben a flotta üzleteknek is jelentős szerepe volt, mert a VW haszonjárművek mindig keresettek voltak a céges megrendeléseknél és a közbeszerzéseknél. A legnagyobb flottákat többek között a rendőrségnek, a Magyar Postának, a mentőknek, a MÁV-nak, az E-ON-nak és a Tigáznak szállította a márka.

Rekordméretű idei eladások Nyugat-Európában

A T-sorozat elsöprő és máig tartó világsikere nemzetközi szinten is megalapozta a Volkswagen Haszonjárművek minőségének és sokoldalú felhasználhatóságának általános elismertségét, amit a 2015-ben elért, összesen 430 ezer 800 darabos kiszállítás is fémjelez. A gyártó az idei év első két hónapjában világszerte 67 ezer járművet adott át ügyfeleinek, ami 6,7%-kal haladja meg a tavalyi esztendő azonos időszakának kiszállítási mennyiségét. A legfőbb piacnak számító teljes nyugat-európai régióban a márka az első két hónapban rekordméretű, kétszámjegyű, 12,3%-os növekedést produkált a Transporter, a Caddy, a Crafter és az Amarok modelljeinek változataival, s ez 10%-kal haladja meg az egy évvel ezelőtti szintet, míg Németországban 16,4%-os a növekedés. A márka legfontosabb piacainak számító Franciaországban 15,7%-kal, Olaszországban 38,8%-kal és Spanyolországban 24,1%-kal múlta felül az egy évvel korábbi eredményeit a VW Haszonjárművek.

A Transporter valódi hannoveri autó

Az idők során autóipari legendává váló Transporter, vagy ahogy a kisbuszt kedvelők becézték abban az időben, a Bulli léte mára egybeforrt Hannover nevével. Hatvan évvel ezelőtt, a Wolfsburg-i sikeren és a nemzetközivé szélesedő, egyre növekvő piaci keresleten felbuzdulva, Alsó-Szászország fővárosában egyetlen esztendő alatt a semmiből hoztak létre egy 1,1 millió négyzetméter alapterületű gyárat, melynek a szerelőcsarnoka abban az időben Európa legnagyobbjának számított. A letisztult, dobozszerű, ám szerethető formavilágú, korszerű műszaki alapokra épülő T1-es gyárilag háromféle felépítménnyel készült, de már az első időben karosszériaépítő és tuningcégek sokasága látta meg benne az ideális, stílusteremtő üzleti lehetőséget. A szériában platós, zárt furgon és kisbusz változatból a T2-es sorozat megérkeztéig, 1967-ig összesen 1,8 millió darabot gyártottak Németországban. A 14 ezer 500 munkást foglalkoztató hannoveri gyár a Transporter valódi anyaüzeme, eddig összesen 9,5 millió jármű került le az itteni szalagokról. Emellett ma is a világ egyik legnagyobb és legmodernebb autógyára, ahol a folyamatos fejlesztésnek hála a 3D nyomtatás és a könnyű robotok használata a gyártástechnológiában mindennapossá vált. A T-sorozat mellett ma itt készül a Volkswagen Amarok modell is.

Háromszoros Év autója győztes a T-sorozat

A Transporter a korábbi gyártási hagyományokkal szakító, az autóipar új korszakának kezdetét jelentő építési filozófiának, a műszaki megbízhatóságnak, a minőségi kidolgozásnak és a szerény fenntartási igénynek köszönhetően megalapozta a Volkswagen Haszonjárművek teljes modellkínálatának máig tartó világsikerét, amelyre méltó módon emlékeztet a 2016. évi, harmadszorra is, ezúttal is nagy fölénnyel elnyert Nemzetközi Év Kishaszonjárműve Díj (International Van of the Year). A szavazás különlegessége, hogy a gyár másik újdonsága, az új, 4. generációs Caddy a dobogó harmadik fokán tudott végezni.

Mindent a Ford Focus RS motorhangjáért!

A Ford Focus RS kapcsán gondoljunk csak bele gyorsan: ha a legszigorúbb minőségi vizsgálatokra kerül sor, az emberi érzékszervek sokszor semmi mással nem pótolhatók – vegyük például a borkóstolást vagy a versenyzongorák hangolását. Mostantól erre a listára ezentúl a motorgyártást is felírhatjuk.

ford-focus-rs-motorhallgato-autoaddikt

Bár manapság a termékek bevizsgálásához egyre több hi-tech berendezést használunk, a Ford szerint bizonyos tesztekhez még mindig az emberi hallás a legmegfelelőbb eszköz, ezért a vadonatúj Focus RS izomautó hibátlan teljesítményének biztosításához ezt az érzékszervet hívja segítségül a vállalat.

Mielőtt a 350 lóerős, 2.3 literes EcoBoost motorokat beszerelnék a Focus RS modellek gépházába, magasan képzett szakemberek vizsgálják meg az erőforrásokban hallható zajokat.

“E csapat tagjai pontosan tudják, hogyan szól egy tökéletesen beállított motor, és a legapróbb zajt is kiszúrják, ha valami nincs rendben” – nyilatkozta Gunnar Herrmann, a Ford Európa minőségért felelős alelnöke. “Képzeljük el ezt az egészet úgy, mint egy orvosi rendelőt, ahol a doktor a legmodernebb diagnosztikai berendezéseket használja, ám emellett egy sztetoszkóppal is megvizsgálja a pácienst.”

A Ford spanyolországi Valencia gyárának dolgozói egy speciális hibás motoron tanulták meg, melyek azok a zajok, amelyekre figyelniük kell. A képzés és a gyakorlás hónapokon át tartott, s a csapat tagjai ma már egyetlen percen belül képesek leellenőrizni egy erőforrást a gyártósor végén álló 18 hangszigetelt fülke egyikében.

Ha bármilyen zörgő vagy nyikorgó hangot hallanak, amelyek jellemzően valamilyen hibát jeleznek – például a kenési rendszer elzáródását, vagy a fogaskerekek sérülését –, a motort további vizsgálatra küldik, ahol a szakemberek azonosítják a problémát. E megoldásnak köszönhetően folyamatosan javulhat a gyártási minőség.

A vadonatúj Focus RS-t a Ford 2.3 literes EcoBoost motorjának 350 lóerős változata hajtja, amit kifejezetten arra terveztek, hogy 4.7 másodperc alatt gyorsítsa az izomautót 100 km/órás tempóra, és 266 km/órás végsebességet biztosítson.

A Valencia gyárban dolgozó motorhallgatók”más modellek – például a Ford Focus ST, az S-MAX és Mondeo – erőforrásainak tökéletes működését is ellenőrzik.

“Több ezer motort hallgattunk már meg, így azonnal megérezzük, ha valami nem tökéletes” – mondta el Juan Carlos Rosmari, a Valencia motorgyár minőségbiztosítási technikusa. “Minden egyes motorfajtának megvan a maga jellegzetes hangja, és amikor a tesztfülkékben hallgatjuk a működésüket, megismerjük az egyéni karakterüket – és persze azokat a zajokat is, amelyek hibát jeleznek.”

A Ford motorhallgatóinak csapata 2000 motort tesztel naponta a Valencia üzemben. A vizsgálatra minden motort külön fel kell készíteni, így a tesztelők szünetet tarthatnak az egyes vizsgálatok között, ami segít abban, hogy az egész munkanap során teljes figyelemmel végezhessék munkájukat.

Az emberi érzékelés másutt is fontos szerepet játszik a Ford gyártási folyamataiban: jó példa erre a Ford Vignale modellek bőrkárpitozását átvizsgáló mesteremberek feladata, vagy a kiválóan képzett művészek munkája, amikor kézzel alakítják ki az új modellek háromdimenziós agyagmodelljeinek bonyolult formáit.

“A Ford munkatársainak szakértelmét a legmodernebb technológiák egészítik ki, s ez teszi lehetővé számunkra, hogy kiváló minőségű járműveket gyártsunk, amelyek jobban működnek, jobban néznek ki, és sokkal tartósabbak is” – tette hozzá Herrmann.

Az új Peugeot Expert egy nemzedéknyi előnyt hordoz

Minden kétséget kizáróan tovább növeli a márka jelentőségét a Peugeot Expert a haszonjárművek piacán. A Peugeot új formatervének jellegzetes vonásai határozott és presztízst sugárzó, egyszerre robusztus és modern megjelenést kölcsönöznek a járműnek.

peugeot-expert-2016-autoaddikt

A teljesen új alapra kifejlesztett Expert maradéktalanul kihasználja az EMP2 moduláris platform előnyeit: kompakt kialakítás, kisebb tömeg, hatékony motorok, 133 grammtól induló kilométerenkénti CO2-kibocsátás. Olyan felszereltségeket vezet be, amelyek először jelennek meg a szegmensben: önműködő oldalsó tolóajtók, a fülke nagyfokú alakíthatósága a Moduwork kabinelválasztóval, az Active Safety Brake, a tolatókamera VisioPark funkcióval, 3D csatlakoztatott navigáció.

Az új Peugeot Expert hasznos terhelhetősége 1400 kg-ig terjed. Háromféle hosszúsággal kapható: a kínálatban teljesen új, mindössze 4,60 m hosszú kompakt változattól az 5,30 m-es változatig. Mindössze 1,90 m-es magasságának köszönhetően kifejezetten otthonosan mozog városi környezetben. Kiválóra értékelt biztonságát tanúsítja, hogy a kategória legmagasabb, ötcsillagos minősítését nyerte el az Euro NCAP töréstesztjein.

Az új Peugeot Expert, amelynek világpremierjére a 2016-os birminghami szalonon kerül sor, minden tekintetben egy nemzedékkel előbbre jár!

Új ügyfelek meghódítása – ez a célunk az új Peugeot Expert bevezetésével. Innovatív kialakításának köszönhetően több egyedi, a szegmensben egyedülálló felszereltséget kínál, és a márka haszonjárműveire vonatkozó feljebb történő pozicionálási törekvések új dimenzióját testesíti meg” – mondta Maxime Picat, a Peugeot ügyvezető igazgatója.

Az új Peugeot Expertről dióhéjban

Az új Peugeot Expertet úgy alkották meg, hogy a moduláris EMP2 platformból kialakított új padlólemeznek köszönhetően megfeleljen a professzionális felhasználók változatos igényeinek, követelményeiknek. Az új Peugeot kishaszonjármű ezzel a kompakt külső méreteket a szegmensben egyedülálló, maximális terhelhetőséggel ötvözi.

A Peugeot Expert háromféle hosszúsággal rendelhető, két vagy három első üléssel. Hasznos raktérfogata elérheti a 6,6 köbmétert, hasznos terhelhetősége pedig az 1400 kg-ot, hasznos hosszúsága 4 méter. A 4,95 m-es normál (Standard) és az 5,30 m-es hosszú (Long) változatok alkotják a kategória szívét. A szegmensben egyedülálló, 4,60 m-es kompakt változatban a hasznos raktérfogat 5,1 köbméterre, a hasznos terhelés 1400 kg-ra növelhető, hasznos hosszúsága 3,32 m(3). Méreteinek és csökkentett túlnyúlásainak köszönhetően az új Peugeot Expertet nagyfokú mozgékonyság jellemzi, amit különösen nagyra értékelnek majd azok, akik nap mint nap városban közlekednek vele. A szegmensben ritka, mindössze 1,90 m-es([2]), magasságának köszönhetően az új Peugeot Experttel bármilyen teremgarázsba behajthatunk.

Az új Peugeot Expertet a korszerű és hatékony, 95 LE / 210 Nm és 180 LE / 400 Nm közötti BlueHDi Euro 6 motorokkal szerelik fel, többségük Stop&Start rendszerrel készül. Kiváló vezetési komfortot nyújtanak, fogyasztási és CO2-kibocsátási adataiknak köszönhetően a kategória bajnokai. A BlueHDi 180 motorral felszerelt változatok EAT6 automatikus váltója és a BlueHdi 95 motorral felszerelt modellek ETG6 robotizált váltója mértéktartó fogyasztással, és alkalmazásuk következtében nagyobb középső utas előtti lábtérrel rendelkezik. A szegmens etalonja címmel büszkélkedhet a leghatékonyabb változat, amelynek fogyasztása 5,1 l/100 km, emissziója pedig 133 g/km. A teljes Peugeot Expert kínálat 5,4 literes átlagos fogyasztásával és 140 grammos átlagos CO2-kibocsátásával szintén mércének számít a kategóriában.

A professzionális felhasználók fokozott hatékonyságáról, kényelméről és biztonságáról az új Peugeot Expert számos olyan felszereltséggel gondoskodik, amelyek ritkán vagy most először jelennek meg a kategóriában:

–          Egyedülállóan új az önműködő oldalsó tolóajtó;

–          Az utastér alakíthatósága a Moduworkkel, a head-up display és a műszerek leolvasása sebességkorlátozás-előrejelzéssel szintén most először jelenik meg a szegmensben;

–          Az Active Safety Brake és az automatikus fényszóró-bekapcsolás elvétve található a szegmensben;

–          Az új, csatlakoztatott, hangfelismeréssel vezérelt 3D navigáció és valós idejű közlekedési információk, tolatókamera 180 fokos hátsó panorámanézettel és VisioPark 1 hátsó zoom nézettel, illetve a Vezető fáradságára figyelmeztető rendszer – ezek a felszereltségek először jelennek meg egy Peugeot modellben.

A professzionális felhasználók igényeinek minél teljesebb kielégítése érdekében a Peugeot Expert a következő változatokat kínálja :

–          Duplakabinos változat, 5 vagy 6 üléssel;

–          Padlólemezes alvázkabin: egyedi felépítményekhez;

–          Kombi: akár 9 személy szállítására alkalmas.

Új padlólemez

“A haszonjárművekkel szemben támasztott igényekhez igazított EMP2 platform a Peugeot Experttel ismét bebizonyította hatékonyságát és nagyfokú alakíthatóságát” – vélte Rémi Seimpere, Peugeot Expert járműfejlesztés, vezetőmérnök.

Rekord alacsony fogyasztás és kedvező fenntartási költségek

Az első rész felépítése, valamint a motortér belső kialakítása tette lehetővé az 1.6 l és a 2.0 l BlueHDi motorok beépítését. A motortér elrendezésében nem történt újítás: változtatás nélkül megtartották a hűtőradiátorokat, a szívórendszert, a kipufogó-leömlőt és az elektromos rendszert, melyek már bizonyították kifogástalan minőségüket és kimagasló teljesítményeiket.

Az új padlólemez motortól függően 100-150 kg-os súlycsökkenést tett lehetővé a Peugeot Expert előző nemzedékéhez képest. A hatékony padlólemez és a BlueHDi motorok összekapcsolásának köszönhetően a Peugeot Expert rekord fogyasztási adatokkal büszkélkedhet:

Ø 1.6 l BlueHDi 95 LE, ötfokozatú mechanikus váltóval, induló fogyasztása 5,5 l/100 km, kibocsátása 144 gramm CO2/km;

Ø 1.6 l BlueHDi 95 LE, start-stop rendszer, ETG6 elektronikusan vezérelt váltó, induló fogyasztása 5,2 l/100 km, km-kénti kibocsátása 135 gramm CO2[3];

Ø 1.6 l BlueHDi 115 LE, start-stop rendszer, hatfokozatú mechanikus váltó, induló fogyasztása 5,1 l/100 km, km-kénti kibocsátása 133 gramm CO2;

Ø 2.0 l BlueHDi 120 LE, start-stop rendszer, hatfokozatú mechanikus váltó, induló fogyasztása 5,3 l/100 km, emissziója 139 g/km;

Ø 2.0 l BlueHDi 150 LE, start-stop rendszer, hatfokozatú mechanikus váltó, induló fogyasztása 5,31 l/100 km, kibocsátása 139 gramm/km;

Ø 2.0 l BlueHDi 180 LE, start-stop rendszer, EAT6 automatikus váltó, induló fogyasztása 6,1 l/100 km, kibocsátása 151 g/km.

peugeot-expert-2016-autoaddikt-4

A BlueHDi motorok az adalékolt részecskeszűrő (FAP) elé épített SCR (Selective Catalytic Reduction) katalizátornak köszönhetően a jelenleg leghatékonyabb károsanyag-kezelési rendszert kínálják, és az Euro6 normát maradéktalanul teljesítik. A 22,4 literes AdBlue tartály 15.000 km-es hatótávot tesz lehetővé. Az AdBlue tartály egyszerűen feltölthető a középső oszlopban elhelyezett töltőnyíláson keresztül, amely egyáltalán nem látható, amikor a vezetőoldali ajtó zárva van.

A Peugeot Expertet versenyképes üzemeltetési költségek jellemzik, egyrészt best in class üzemanyag-fogyasztásának, másrészt a 40.000 km-ként(3), illetve kétévente esedékes karbantartási ciklusnak köszönhetően.

Markáns, robusztus és értéket sugalló formaterv

“A Peugeot Expert új platformja szemet gyönyörködtető arányok megvalósítását tette lehetővé. Felruháztuk a márka személyautóinak jellegzetes vonásaival, miközben megtartottuk a haszonjárművektől elvárt strapabíró jelleget” – mondta Keith Ryder, a Peugeot Expert formatervezésének felelőse.

A Peugeot Expert újratértelmezi a szegmens bevált elemeit. Harmonikus arányokat teremt az első rész, a vezetőhely és a raktér között. A kompakt túlnyúlások és a jármű sarkaira helyezett kerekek robosztus hatást és erőteljes benyomást keltenek, mozgékonyságot és a raktér optimális kihasználását sugallják. A letisztult vonalak lendületességet és modern jelleget kölcsönöznek a jármű külsejének.

A mindennapos igénybevételre tervezett, széles és védelmező lökhárító felett rövid és magas motorházfedél magasodik.

Első pillantásra nyilvánvaló a Peugeot Expert rokonsága a Peugeot járműcsaláddal. A karosszériával egy síkba beépített fényszórók a Peugeot 308 kompakt limuzint idézik.

A magasra helyezett új, függőleges hűtőmaszk még hangsúlyosabbá teszi a jármű megjelenését. A vízszintes lécekből álló, hagyományos rácsot új, hálót formázó maszk váltja fel, közepén az oroszlánnal. A trapéz formájú csillogó szürke szegély lágy felső íve tovább fokozza az első rész elegáns és modern megjelenését.

A letisztult rajzolatú oldalsó részt a feszes vonalak és az ajtók befelé lejtő alsó részei tagolják. Ez utóbbiak a sima vonalú kerékívekben folytatódnak, ami még jobban hangsúlyozza az oldalfelületeket.

A meglehetősen alacsonyan futó oldalsó védőlécek és a fekete első lökhárító, amely az autó teljes szélességében magába foglalja a légbeömlőket, tovább fokozzák a Peugeot Expert hatásos megjelenését.

Ha a vállalkozás szeretné még vonzóbbá tenni az arculatát, opcióként Look csomagot igényelhet, amely a jármű színére fényezett karosszériaelemeket (első és hátsó lökhárító, tükörház, oldalsó lécek), valamint a krómozott hűtőrácsot tartalmazza. Az első lökhárítóban kaptak helyet a ködlámpák, valamint a LED-es lámpatestek.

Széles választékkal

“Az új Peugeot Expert minden szakmához a legmegfelelőbb megoldást kínálja, és különösen azoknak nagyon hasznos, akik nap mint nap városi környezetben használják” – fogalmazott David MacQueen, a használtautó-kínálat felelőse.

A szegmens professzionális felhasználóinak igényei és elvárásai az adott tevékenységtől és a szállított személyek számától függően nagyon különbözőek lehetnek. Ezért a Peugeot Expert a karosszériaváltozatok széles választékát kínálja.

Furgonok

A furgonok háromféle hosszúsággal, kompakt, standard, illetve hosszú változatban, valamint háromféle felszereltségi szinttel készülnek, így elsősorban azokat a vásárlókat szólítják meg, akik 4,6 és 6,6 köbméter közötti hasznos raktérfogatot, és 2-3 személy szállítására alkalmas jáművet keresnek.

Újdonság a szegmensben a kompakt változat, amely egy valódi furgon, 1400 kg maximális hasznos teherbírással. Különösen jól alkalmazkodik azokhoz a követelményekhez, amelyeket a mindennapi városi fuvarozás támaszt. A standard és a hosszú változatokba akár három Euro raklap is elhelyezhető.

Változatok
Méretek Kompakt Standard Hosszú
Hosszúság (m) 4,60 4,95 5,30
Magasság (m) 1,90 1,90 1,93
Max. raktérhosszúság (m) 3,32 3,67 4,02
Hasznos szélesség a kerékjáratok között (m) 1,26 1,26 1,26
Max. hasznos térfogat (m3) 5,1 5,8 6,6
Max. hasznos terhelhetőség (kg) 1400 1400 1400

A Moduwork kabinelválasztóval ellátott, háromszemélyes üléspad teljesen új alakítási lehetőségeket kínál a furgonok szegmensében. A kabinelválasztóban kialakított nagyméretű csapóajtónak és a szélső ülés megemelhető üléslapjának köszönhetően:

Ø  3 személy utazhat elöl. Ez különösen hatékonnyá teszi a szállítást: a lehető legrövidebb idő alatt szállíthatjuk az embereket és az eszközöket egyik helyről a másikra.

Ø  Teljesen sík padló esetén 1,16 m-rel megnövelhető a raktér hosszúsága, illetve nagyobb tér alakítható ki elöl, és így két személy utazhat a járműben.

Ø  a középső ülés lehajtható támlájába épített forgatható asztal mobil iroda funkcióval is kiegészíti a járművet;

Ø  rakodóhely a középső ülés alatt.

Duplakabinos változatok

A kétféle, standard illetve hosszú kivitelben igényelhető duplakabinos változatokban hat személy utazhat, a jármű forgalmi engedélyében feltüntetett « haszonjármű » besorolás ellenére.

A felhasználástól és a hasznos raktérfogat igénytől függően fix vagy összecsukható kabinelválasztóval készülhetnek. Az előbbi változat esetén háromféle felszereltségi szintből lehet választani, a raktérfogat 3,2 köbmétertől 4 köbméterig terjed, míg az összecsukható kabinelválasztó esetén ez 5,5 köbméterre növelhető.

peugeot-expert-2016-autoaddikt-2

A hosszú fülkés kivitelben az összecsukható üléspad jóvoltából a raktérfogat 1,5 köbméterrel növelhető, ha három személy utazik a járműben.

Kombi

A háromféle hosszúsággal kapható, elsősorban személyszállításra alkalmas kombik számos üléskialakítást kínálnak, így legalább kettő, de akár 9 személy is kényelmesen utazhat bennük. Robusztus és funkcionális kialakításuk miatt például különböző intézmények, szervezetek vagy sportklubok számára is remek választás lehet.

Amikor kilencen utaznak az autóban, a csomagtartó térfogata 1300 liter (1237 dm3 VDA szerint) az üléstámlák magasságában. A második és a harmadik üléssor kiemelésével a raktérfogat akár 4900 literre (4 554 dm3 VDA) növelhető.

A szegmensben egyedülálló Compact változatban szintén 2-9 személy utazhat, maximális raktérfogata 3600 liter (3 397 dm3 VDA), a hosszúsága viszont mindössze 4,60 m.

Padlólemezes alvázkabin

A 3,275 m hosszú tengelytávval kapható alvázkabin számos felépítményezési lehetőséget kínál. Például a nagy raktérfogatú változatok, amelyek maximális teret kínálnak a magasabb kategóriájú járművekhez képest jobb térkihasználással, vagy a romló élelmiszerek szállításához kialakított hűtőfelépítményes járművek.

Tágasság, kezelhetőség és biztonság magas fokon

Az alakítható padlólemez a kínálatban szereplő háromféle hosszúságot a következők segítségével éri el:

–          2 tengelytáv, az egyik a 2,92 m-es kompakt változat sajátja, a 3,27 m-es pedig a standard és hosszú változatoknál közös;

–          2 hátsó túlnyúlás : 0,80 m, illetve 1,15 m ; az egyik a kompakt és standard változatoknál közös, a másik a hosszú változat sajátja;

–          Egyetlen alvázfelépítés: mindhárom hosszúság esetén azonos futómű, kipufogó és üzemanyagrendszer.

A rendkívül előnyös felépítésnek és az alakítható padlólemeznek köszönhetően a Peugeot Expert a karosszériaváltozatok széles választékát kínálja:

–          Furgonváltozatok 6,6 köbméterig;

–          Akár nyolcüléses kombi változatok, amelyek raktérfogata 1300-ról 4900 literre növelhető, ha kivesszük a második illetve a harmadik üléssort;

–          Duplakabin modellcsalád, rögzített illetve összehajtogatható kabinelválasztóval, akár hat személy szállításához; raktérfogata 4-ről 5,5 köbméterre növelhető a kabinelválasztó összehajtogatásával.

–          Padlólemezes alvázkabin: alapmodell az átalakításhoz.

Az 0,88 m-es első és 0,80 m-es hátsó túlnyúlás, valamint a 11,30 métertől induló fordulókör-átmérő fokozza a Peugeot Expert kormányozhatóságát, ami különösen a városi manőverezések során előnyös. Az 1,90 m-es magasságnak köszönhetően könnyedén behajthatunk vele a belvárosi parkolókba és a teremgarázsokba, vagy az otthoni fedett garázsba.

Az új Peugeot Expertet nem kivehető rakományleszorítóval is felszerelik (a hatályos európai szabályozás előírásainak megfelelően).  A normál fülkeelválasztót opcióként üvegezett kabinelválasztóra cserélhetjük le, amely növeli a bentülők biztonságát és fokozott akusztikai, illetve hőkomfortot biztosít. Ez az elválasztófal a vezető ergonómiáját és kényelmét is szolgálja: az üléstámla plusz 8,5 fokban dönthető, illetve 40 mm-rel hátrébb csúsztatható, mint a normál kabinelválasztó esetén.

Az új padlólemezre épített és megerősített struktúrával ellátott Peugeot Expert kifogástalan biztonságát nemcsak a gazdag védelmi felszereltség tanúsítja, hanem az Euro NCAP törésteszteken elért, 2015. decemberben közzétett ötcsillagos minősítés is.

Kényelem és dinamizmus

A Peugeot Expert utastere az ergonómia és a vezetési komfort javára írja át a szegmens bevett megoldásait. A fellépő megkönnyíti a beszállást a magasított ülésbe, amely remek kilátást biztosít a vezetőnek. A műszerfal kialakítása és a szegmensben megszokottnál függőlegesebb helyzetű kormánynak köszönhetően a sofőr a magasított üléshelyzet miatt a szabadidő-autók, a komfort tekintetében viszont a limuzinok világában érzi magát. A vezetőhely letisztult és modern vonalvezetése a strapabíró anyagokat ergonomikus kapcsolókkal ötvözi, ennek remek példája az opcióként igényelhető, mindig kézre és szemre eső érintőképernyő.

A Peugeot Expert az átméretezett EMP2 platformból származó MacPherson típusú első futóművel készül, amely dinamikus vezethetőséget garantál. Az elektrohidraulikus szervokormány és a fogasléc előtt elhelyezett stabilizátor csökkenti a fordulókör átmérőjét. A változó erősségű kormányrásegítés megkönnyíti a manőverezést parkoláskor, és utazósebességen is kitűnő úttartást és stabilitást biztosít.

Az aszimetrikus háromszög lengőkaros új hátsó futómű hasznos teherbírása 1400 kg, ami lehetővé tette kilenc üléshely illetve 6,6 köbméteres raktér kialakítását. A hátsó háromszög lengőkarok hatékonyan elnyelik a felütéseket. A változó merevségű rugók és a terhelés függvényében változó csillapítású lengéscsillapítók maximális kényelmet garantálnak terheléskor és üresen egyaránt. Az új hátsó futómű másik előnye, hogy kompatibilis a 4×4-es DANGEL erőátviteli rendszerrel.

Az új első és hátsó futómű ideális kompromisszumot teremt az autó viselkedése, komfortszintje és a vezetés öröme között, függetlenül a jármű aktuális terhelésétől.

Az utasok és a vezető kényelmét tovább fokozza a szintén kiváló akusztikai komfort. A Peugeot Expert a kategória egyik legjobbja a zajkomfort tekintetében.

Hatékony és modern, csatlakoztatható kényelmi és biztonsági felszereltségek

Könnyebb berakodás

Tele kézzel is gyerekjáték kinyitni vagy becsukni az önműködő oldalsó tolóajtókat. A kategóriában egyedülálló mechanizmusnak köszönhetően az oldalsó tolóajtók egyetlen lábmozdulattal nyithatók, ha az elektromos kulcs nálunk van. Majd ugyanígy zárhatók, ha elhagyjuk a járművet, amely ekkor automatikusan lezárul.

A furgonok és a hosszított fülkék fele-fele arányban nyitható, kihajtható raktérajtókkal készülnek, igény szerint üvegezett változatban, fűthető hátsó ablakkal és ablaktörlővel. Opcióként felfelé nyíló ajtóval is rendelhető.

A 250 fokos szögben nyitható ajtók előnye, hogy nem kell a járdát elfoglalni a ki- és berakodáshoz. Opcióként igényelhető a hosszú változatokba; nem akadályozza az oldalsó tolóajtók nyitását.

A kombik felfelé vagy oldalirányban nyíló, kétszárnyú ajtókkal is rendelhetők.

A raktér padlóburkolattal, oldalburkolattal kiegészítve, illetve teljes borítással is rendelhető. A nyersfából, és különösen a csúszásgátló bevonattal is ellátott fából készült burkolat strapabíró és praktikus. Robusztusak és praktikusak a tolóajtók és a hátsó ajtók vonalában található alumínium küszöblécek és a kerékjárati ívek domborulatánál elhelyezett védőcsíkok.

Az új Peugeot Expert az opcióként igényelhető vonóhorog fogadására alkalmas előkészítéssel készül. Ezzel a jármű terhelhetősége tovább növelhető, és akár 2,5 tonna rakományt szállíthatunk vele. A furgonhoz egy levehető, egy darabból álló vonóhorog rendelhető, a kombiba pedig hattyúnyakkal ellátott, leszerelhető vonóhorog igényelhető.

A vonóhorog opció a következőket foglalja magában mindkét esetben: vonóhorog, kábelek, vezérlőegység, amely a pótkocsilámpák irányítására és a 10 A tápellátására szolgál.

Praktikus használat a mindennapokban

Az új Peugeot Expert furgon változatában 49 liternyi, a hosszított fülkés változatban 121 liternyi nyitott és zárt rakodóhelyeket találunk az utastérben:

–          2 kesztyűtartót az utasoldalon. A hétliteres, zárható és hűtött felső rakodóhelyen öt félliteres palackot tárolhatunk, az alsó, nyitott rész ötliteres. A műszerfal tetején található, A4-es, ötliteres nyitott rakodóhelyre tehetjük például a táblagépünket;

–          A műszerfal két oldalán egy-egy pohártartót alakítottak ki, félliteres üdítős palackok elhelyezésére;

–          A műszerfal közepén és az utasoldalon kiképzett zsebekben kisebb tárgyakat tárolhatunk;

–          Az első ajtókban egy mélyedés és egy nagy, nyolcliteres ajtózseb található, amelyben két másfélliteres üdítős palack fér el;

–          A kétszemélyes első üléspad alatt kialakított nyolcliteres rekesz ideális tárolóhely a váltócipő és a védősisak számára;

–          a felsőkategóriás hosszított rögzített fülkés változatokban nagyméretű, 73 literes tárolóhelyet találunk az üléspad alatt.

A hordozható készülékeket az alsó kesztyűtartóban elhelyezett elektromos aljzatokon, hagyományos 12 voltos vagy USB csatlakozókon keresztül tölthtetjük fel.

A tartozékként rendelhető konzolon akár egy 11 colos digitális tabletet, vagy beépített töltővel ellátott okostelefont helyezhetünk el.

peugeot-expert-2016-autoaddikt-3

Minden útvonalon hatékonyan és folyamatos kapcsolatban a külvilággal

A multimédia rendszeren felül az új Peugeot Expertben látható először az új 7 colos kapacitív érintőképernyő. Minden funkciót megtalálunk rajta, amely az egyszerűbb útvonaltervezést és a vezetés megkönnyítését szolgálja.  Érintéssel vagy hangvezérléssel működik.

A hangfelismerés növeli a biztonságot, különösen a navigáció, a telefon és a médiafunkciók esetében, hiszen ezek használata során le sem kell venni a tekintetünket az útról.

A Peugeot Expert az online 3D navigáció új generációját vezeti be, amely hangfelismeréssel és érintőképernyőn keresztül egyaránt vezérelhető. A navigáció a térképadatok ingyenes, évente négyszeri frissítését is tartalmazza a jármű életciklusa végéig, valamint a kapcsolódó csatlakoztatott szolgáltatásokat három éven keresztül[4]. Ez a következőket foglalja magába :

–          A TomTom Traffic valós idejű közlekedési információit;

–          A töltőállomások és parkolók pontjait, az üzemanyag-árakat és a parkolási díjakat;

–          Az időjárási adatokat;

–          Kereső pontokat (POI).

A kínálatot az opcióként igényelhető « Veszélyes helyek [5] «  funkció egészíti ki.

Ha az autóban van Peugeot Connect SOS & Assistance (a SIM kártyát és az adatokat is tartalmazza), automatikusan és plusz költség nélkül csatlakozhatunk a Peugeot Connect funkcióihoz. Ha ezzel a funkcióval nem rendelkezünk, úgy saját okostelefonunk segítségével érhetjük el a Peugeot Connect-et USB-n, Bluetoothon vagy WiFin keresztül (ez a szolgáltatás Magyarországon egyelőre nem elérhető).

A Peugeot Connect Nav magába foglalja a Mirror Screen funkciót is, melynek segítségével a Peugeot Expert 7 colos érintőképernyőjén jeleníthetjük meg okostelefonunk alkalmazásait, ami fokozza a biztonságot. A Mirror Screen kétféle, az Apple CarPlayTM és a Mirrorlink technikával egyaránt igényelhető, ez növeli a rendszerrel kompatibilis okostelefonok számát.

Ösztönös vezetés, fokozott biztonságban

Az egyre kényelmesebb és biztonságosabb vezetés érdekében a Peugeot Expertet számos legújabb típusú vezetéstámogató rendszerrel szerelték fel, melyek közül néhány először látható Peugeot modellben: a vezetési időre figyelmeztető rendszer, a vezető-figyelmeztető rendszer, a sebességkorlátozás-kijelzés és az Active Safety Brake.

Alapfelszerelés a vezetési időre figyelmeztetés: két óra folyamatos, egyenletes, illetve 65 km/órát meghaladó sebességen történő vezetés után felvillan egy piktogram, a következő üzenettel: « Tartson pihenőt! ».

A holttérfigyelő rendszer az adott oldali visszapillantóba épített fénydióda felvillanásával jelzi a vezetőnek, ha egy jármű jelenik meg az autó holtterében. Ez a felszerelés az első és hátsó parkoláskönnyítő rendszerrel, illetve a Visio Park 1-gyel együtt rendelhető.

A Visiopark 1 az első és hátsó parkoláskönnyítő rendszert, illetve a tolatókamerával ellátott hátsó radart egészíti ki. Ez a rendszer 180 fokos panoráma rálátást biztosít a jármű mögötti területre és annak környékére. A képet a tolatókamera készíti. A hátsó nézet az autó várható, a jármű aktuális kormányállása szerinti útját jelzi. Ha a rendszer akadályt észlel, a hátsó rész magasságában az automatikus zoom funkció jelzi, hogy az milyen messze van. Ez nagyban megkönnyíti a tolatást, az akadályok észlelését, valamint a pontos beparkolást, és ezzel hozzájárul a jármű épségének megőrzéséhez.

A Grip Control egy továbbfejlesztett, a PSA Peugeot Citroën Csoport által szabadalmaztatott kipörgésgátló, melynek használatával csúszós utakon is biztonságosan autózhatunk a Peugeot Experttel, és olyan helyeken sem akadunk el, ahol kétkerékmeghajtású járművel nehéz lenne továbbhaladni.

A sokoldalú és rugalmas Grip Control funkció az első kerekek tapadásának szabályozásával alkalmazkodik az adott terephez, ám az irányítás mindig a vezető kezében marad. Ebben az üzemmódban a vezető bármikor dönthet úgy, hogy a Grip Control működjön standard módban, vagy a középkonzolon elhelyezett üzemmódkapcsolóval kiválaszthatja a kívánt egyéb üzemmódot: Hó, Terep, Homok, ESP Off.

A kulcs nélküli nyitás és indítás rendszer, valamint a motorizált tolóajtók opcióként igényelhetők.

A felárért rendelhető Safety csomag a Láthatóság csomagon kívül négy olyan funkciót tartalmaz, amelyek a szélvédő felső részébe épített többfunkciós kamerát használják:

–          A Táblaleolvasás és Sebességkorlátozás-figyelmeztetés funkció felismeri a sebességkorlátozásra vonatkozó táblákat, és a műszerfalon megjelenő üzenettel jelzi ezt a vezetőnek. A leolvasott értéket a sebességrögzítés illetve a sebességhatárolás alapértékeként javasolja a vezetőnek. A vezető két gomblenyomással elfogadhatja ezt az ajánlást, az egyikkel kiválasztja az értéket, a másikkal megerősíti a kiválasztást, ezzel elkerüli a véletlen mozdulatokat;

–          A vezető éberségére figyelmeztető rendszer méri a jármű kilengését a kamerán és a kormánykerék szögérzékelőjén keresztül. A megjelenő figyelmeztetés és hangjelzés fokozott éberségre ösztönzi a vezetőt;

–          Az akaratlan sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (AFIL) érzékeli, ha a vezető az irányjelző használata nélkül lépi át az úttestre felfestett folyamatos vagy szaggatott sávelválasztó vonalat, és erre a műszerfalon található piktogram, illetve hangjelzés figyelmezteti;

–          Az éjjel működésbe lépő automatikus távfénybekapcsolás automatikusan átvált távfényből tompított fényszóró, vagy fordítva, ha a kamera más járművek megjelenését észleli.

Az opcióként rendelhető Drive Assist csomag a Láthatóság csomagon kívül három olyan felszerelést is tartalmaz, amely a jármű elején elhelyezett radart és/vagy a szélvédő felső részén található többfunkciós kamerát használja:

–          Az Aktív sebességrögzítő automatika egy olyan sebességrögzítő / sebességhatároló rendszer, amely az autó előtt haladó jármű távolságához képest kiterjesztett sebességrögzítő funkcióval rendelkezik. Ez a funkció különösen jól jön, amikor közepes vagy folyamatos forgalomban, autópályán haladunk, mert segít elkerülni a sebességrögzítő rendszer folyamatos kikapcsolását minden esetben, amikor egy jármű feltűnik előttünk. Amikor a radar érzékel egy járművet, a rendszer állandó távolságot tart fenn úgy, hogy a gázpedálra hatva, a motorféknek köszönhetően automatikusan lecsökkenti a jármű menetsebességét 20 km/órára. Amikor a sáv felszabadul, a sebességrögzítő visszatér az eredetileg igényelt sebességhez. Ha nem elég a járművet 20 km/h órára lassítani ahhoz, hogy tartsuk a távolságot az előttünk haladó járműhöz képest, a sebességrögzítő figyelmezteti a vezetőt, aki attól kezdve ismét maga határozza meg a sebességet;

–          A Távolságfigyelő figyelmezteti a vezetőt az ütközés veszélyére, és ezzel reagálásra készteti. A hangjelzés és a piktogram közvetlenül az Active Safety Brake bekapcsolása előtt jelentkezik;

–          Az Active Safety Brake az automatikus vészfékrendszerek új generációját képviseli. Ha a kamera és a radar észleli az ütközés veszélyét mozgó vagy álló akadállyal, és a vezető nem, vagy nem kellő intenzitással fékezi az autót, a rendszer automatikusan fékez helyette. Ezzel segít elkerülni az ütközést (30 km/h sebesség alatt), illetve mérsékli az ütközés következményeinek súlyosságát bármilyen sebesség esetén azzal, hogy akár 1g lassulással lefékezi az autót.

Ingyenes átvizsgálás és olajcsere a Zöld Autószerviz tavaszi akciójában

Megszokhattuk már, hogy Szerdai Gábor projektje, a Zöld Autószerviz hónapról hónapra újabb akciókkal rukkol elő.

zold-autoszerviz-autoaddikt-002

Nem lesz ez másképp most, 2016. áprilisában sem: a Zöld Autószerviz tavaszi akciót hirdet, melynek részletei alább olvashatóak.

Ingyenes gépjármű-átvizsgálás: vigye be autóját a Zöld Autószerviz műhelyébe, ahol tapasztalt szakemberek felmérik, kell-e az autónak a tavaszi felkészítés kapcsán fontos javítási, karbantartási munka.

Ingyenes olajcsere: amennyiben a Zöld Autószervizben vásárolja meg az olajcseréhez szükséges összetevőket (motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő), úgy az olajcsere lebonyolításánál munkadíj nem kerül felszámításra.

zold-autoszerviz-szerdai-gabor-001

A Zöld Autószerviz nagy tavaszi akciósorozata 2016. április 4-én, hétfőn kezdődik, az előreláthatóan nagy érdeklődés végett érdemes minél előbb időpontot foglalni Szerdai Gábor szervizvezetőnél a +3620 358 7331, vagy a +3630 695 1086 telefonszámok valamelyikén.

[TESZT] Honda Civic Type R GT 2.0 I-VTEC Turbo – versenyszellem: hűen a hagyományokhoz

Mióta is várjuk a Honda Civic Type R újraértelmezését? Úgy 4-5 éve? Valahogy úgy, méghozzá olyan szellemiségben, hogy elfelejtjük a Type S optika fogalmát, inkább ízig-vérig hot hatch-re vágyunk. Vagy még inkább egy utcai versenyautóra.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-001

Tagadhatatlanul a Honda magasra tette a lécet a Honda Civic Type R érkezésével. Mind a külsőt, mind pedig a belsőt tekintve, utóbbit elsősorban most a motorizáltság tekintetében kell értenünk. Ugyanakkor nem találkoztunk a teszthét során olyan emberrel, aki ne fordult volna az autó után, pedig ez általában nyugodt, városi környezetben valósult meg. Tehát semmi extrém kigyorsítás, üvöltő kipufogóhang. Pedig mindkettő kivitelezhető, egész könnyedén.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-005

Az új Honda Civic Type R igen feltűnőre sikeredett, a gyártó szinte minden lehetséges optikai kiegészítőt ráaggatott, ami elengedhetetlenül szükséges a külcsín csúcsra járatásához, de kifejezetten fontos az optimális menettulajdonságok kiteljesítéséhez és biztosításához is.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-013

A hazai importőr által konfigurált kék szín (Brilliant Sporty Blue Metallic) egyenesen kitűnő választás az autóhoz, remekül megy hozzá, a soortosra húzott orr rész leginkább az alsó traktusba húzott beömlők tekintetében valósítja meg önmagát, piros árnyalatú csíkozással. Piros hátteret kapott Honda logó is, valamint a Type R felirat mind ékesen bizonyítják, hogy bizony itt nem holmi sufnituningról van szó, vagy valamilyen külvárosi varázsgarázs által megálmodott műanyagos optikai csalódásról, hanem ténylegesen masszív, tekintélyt parancsoló nyers robosztus kivitelezésről.

Nem csak nyomokban emlékeztet a “hagyományos” Civic-re

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-004Látszik jól, hogy a karosszéria jelentős szélesítést kapott, ez elsősorban a sárvédőívek illetve a köszöbök tekintetében látszik leginkább, mellé kifejezetten exkluzív hatást keltenek az A oszlop alatti, szintén sárvédőíven fellelhető beömlőrostélyok mindkét oldalon. Azzal együtt, hogy a felnik méretezése 19 col, mégis kisebbnek hatnak, ez betudható a fekete színválasztásnak (piros körcsík itt is látható), valamint a kaszni méretarányainak. A gyári ültetés néhány millimétert vesz le a magasságból, ennyi pontosan szükséges a teljesítmény, és nem utolsósorban a látvány érdekében is egyaránt.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-003Nehéz eldönteni, mi is a leginkább hangsúlyos a Honda Civic Type R esetében. Elölről, oldalról is szemet gyönyörködtető, de tényleg; a hátsó kialakítás azonban jelentőset fejel az összképen. Ide ugyanis egy hatalmas légterelő szárny került, több, esztétikusan kivitelezett törésvonallal, melyek által a felületek aszimmetriája dominál, viszont az is lejön, hogy nem holmi utólag odaapplikált részelemről van szó. A far egyébként különösebb változtatást nem kapott a széria utcai modellekéhez képest, a szélesítés itt is szembetűnő, valamint a páros dupla kipufogóvégek, illetve a diffúzor is csalogatja a tekintetet.

Akár öt személlyel. Itt nincs korlátozás, az más kérdés, mennyire lesz komfortos az utazás

Meglepően tágas a Honda Civic Type R beltere, ami levesz a komfortból, az nyilván az első két sportülés, a piros árnyalat, valamint a Type R feliratok innen sem hiányozhatnak miheztartás végett.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-015

A kormánykerék ugyanazt a piros-fekete színkombinációt hordozza, mint a kagylók, a megszokott kétlépcsős központi műszeregység-kialakítást kapjuk most is, valamint van infotainmentünk is, érintőkijelzős LCD-vel.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-021

A váltó rövid, mellé alumíniumgombot kapott a lendület vizuális demonstrálása végett, valamint a sofőr utasa előtti kialakítás is megkapta a már bevett árnyalat.kialakítást. Ezen felül van Type R plakettünk, és egy nagyon fontos szerepet betöltő Type R gombunk is, utóbbiról majd lejjebb.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-018Nem annyira biztos, hogy a Honda Civic Type R közbenjárásával monstre családi kiruccanásokat fogunk eszközölni, azonban az autó akkor sem jön(ne) zavarba, ha a hátsó szekciót mondjuk két felnőtt, átlagos testalkattal bíró utassal töltenénk meg. Az megint más kérdés, hogy a menetkomfort hogyan alakulna hátul, lehet, a dinamikusabb vezetési stílus jelentene gyógyírt a problematikára – nevezetesen gyorsabb eljutást garantálva A-ból B-be.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-017

Mélyrehatóan nem taglalnánk most a Honda Civic Type R csomagtér kapacitásának előnyeit, annyi viszont elég hozzá, hogy megkapjuk a teljes gyári méretet, ami ugye 498 liter – nem tudjuk, mennyit számít ez egy ilyen kategóriájú autó megvásárlásakor.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-024

Mindenesetre megnyugtató, hogy akár pakolni is lehet, ha épp egy nyaralásról van szó, amit két személlyel kívánunk kivitelezni.

Az erő forrása

Sornégyes, 2 literes turbótöltött benzinmotor adja a Honda Civic Type R lényegét. Az aggregát 310 lóerőt mozgósít 6500-as percenkénti fordulatszámon, a csúcsnyomaték pedig 400 Newtonmér kereken, 2500-tól kezdődően, 4500-ig kitartva a gyári adatok szerint.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-027

Ha vágyjuk az extremitásba hajkló gyorsulást és menettulajdonságok kivesézését, ne habozzunk, nyomjuk le az +R gombot a műszerfalon: indulhat a Nürburgringre opimalizált pályamód; az egyébként adaptív, azaz váltakozó csillapítású lengéscsillapítók az alapbeállításhoz képest 35 százalékkal megkeményednek, a kormányzás rásegítése csökken, a lenyomott gázpedál karakterisztikája pedig megváltozik.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-007

Mindezek mellé a műszerek háttérvilágítása pirosra vált (rendkívül látványos), valamint az összes számottevő adat kisebb váltogatásokkal leolvasható lesz. Kapunk például grafikus gyorsulásmérőt is, mellyel csekkolhatjuk a 0-100 kilométer/órás, vagy a negyedmérföldes sprint pontos időtartamát. Természetesen van visszajelzés a nyomásokról is, fontos infókat kapunk a turbónyomás, valamint a fékkörökben felépülő nyomás mikéntjéről is.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-023

Mindenesetre a jelenleg tesztelt Honda Civic Type R turbótöltött benzinese teljesen más karakterisztikával bír, mint a korábbi szívó verziók, de ez nem jelent feltétlenül hátrányt, sőt. Az I-VTEC változó szelepvezérlést megkapjuk, optimalizálva a teljesítményre, igaz, a nyomatékszint alsó intervallumára lett kihegyezve, viszont amint felépül a turbónyomás, máris átáll magasabb tartományba a vezérlés.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-011

Eszeveszett őrületbe kezd a Honda Civic Type R, amint a +R programot megkapja, tapasztalataink szerint csak 3000 környékén kezdődik meg a nyomatékgörbe egyenletes épülése, egészen 5000-ig tart ki, a felső határ viszont 6000 alatt, 5900 környékén érkezik. Bár a leszabályozás 6500-nál indít, ésszerűen a 6000 javallott, onnan feljebb maximum a motorhang erősödik.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-009

Viszont 3000-től felfelé már-már veszedelmes dolgokat produkál a Honda Civic Type R, megfelelő hangorkán kíséretében, a váltásoknál sportautós szisszenésekkel – egyedül a kipufoigó durrogása hiányzik csak az összjátékból.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-006

A Honda Civic Type R 6 sebességes kéziváltója rendkívül pontos és jó szerkezet, a fokozatok gyorsan és célirányosan kapcsolhatók. Egyedüli gond az, hogy az enteriőr taglalásánál már emlegetett alumímiumgomb felülete nem nyújt elegendő tapadást, így könnyen kicsúszhat a kézből, ha dinamikus és gyors váltásokat óhajtunk eszközölni.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-022

Inkább versenypályára?

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-016Hiába a kettős tengelyű, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés, csodákra nem képes a Honda Civic Type R futóműve, főként, ha nem teljesen sima, vegytiszta felületű aszfalton tesszük a képességeket próbára. Ennek folyományaként az 5.7 másodperces 0-ról 100-ra történő sprint sajnos nem kivitelezhető gyakorlatban, legalábbis nekünk nem sikerült, ugyanis egyesből kettes fokozatba felváltásnál 60 kilométer/óra környékén folyamatos kipörgéseket volt kénytelen korrigálni az automatika, kínlódva azért, hogy sávunkban maradjunk.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-008

Nyiván, ha egy teljesen sima felületű slick garnitúrával indítunk, megfelelő üzemi hőmérséklettel, más lehet a képlet – s itt ismételten visszatérünk a versenypályák világához. Ráadásul a tesztautóra szerelt 235/35 R19-es Bridgestone Blizzak abroncsok olyan szinten verték fel az apróbb kavicsot, törmeléket az alvázra, a sárvédőívek belső részére, hogy ténylegesen olyan érzésünk volt, mintha slick gumikkal közlekednénk.

honda-civic-type-r-gt-turbo-teszt-2016-autoaddikt-002

A tesztben szerepló Honda Civic Type R 2.0 I-VTEC Turbo GT packkel 11 119 000 forintba kerül.

2015 Honda Civic Type R GT specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres benzinmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1996 cm³

Maximális teljesítmény: 310 LE @ 6500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2500-4500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4390 mm

Szélesség: 1878 mm

Magasság: 1466 mm

Tengelytáv: 2594 mm

Első gumik mérete: 235/35 R19

Hátsó gumik mérete: 235/35 R19

Tömeg, üresen: 1307 kg

Megengedett össztömeg: 1700 kg

Csomagtartó mérete: 498 liter, 1427 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 270 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.7 s (gyári), 6.0 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 10.1 l/100 km

Országúti: 5.4 l/100 km

Vegyes: 9.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.4 l/100km

Országúti: 6.1 l/100km

Vegyes: 7.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 170 g/km

Bővebb információ a Honda hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Timo Glock örül, hogy visszatér Magyarországra

Május 6-8. között a Hockenheimring aszfaltcsíkján elrajtol a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonja, amelynek futamain idén is Bruno Spengler, Marco Wittmann, António Félix da Costa, Timo Glock, Augusto Farfus, Tom Blomqvist, Maxime Martin és Martin Tomczyk ül majd be a BMW Motorsport nyolc BMW M4 DTM versenyautójának volánja mögé. A szezonnyitóig mindegyik BMW DTM-pilótával egy-egy átfogó interjú kerül leközlésre az Autóaddikt.hu hasábjain.

timo-glock-bmw-autoaddikt

A legfrissebb interjú főszereplője a BMW RMG csapat 34 éves német pilótája, Timo Glock, aki 2016-ban a 16-os rajtszámot viselő DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautót viszi pályára a sorozatban.

Timo, miután három évig a BMW MTEK csapatot erősítetted, 2016-ban már a BMW RMG csapat színeiben gurulsz pályára a DTM-ben. Sokat gondolsz a régi emlékekre, vagy inkább az új kihívásokra koncentrálsz?

Timo Glock: „Mindig inkább előre, semmint hátrafelé tekintek, így inkább a jövőre és az előttem álló kihívásokra összpontosítok. Nem tagadom, némi szomorúság azért van bennem, hiszen három nagyszerű évet töltöttem el a BMW MTEK csapatnál. De most már az új kihívásokra koncentrálok. A BMW RMG csapatnál néhány srácot még a Forma-1-es időkből ismerek, és Stefan Reinhold csapatfőnökkel is mindvégig tartottam a kapcsolatot, így lényegesen egyszerűbb volt a váltás. Volt egy nagyszabású csapatépítő eseményünk, ahol mindenkit közelebbről megismerhettem. Hamar sikerült beilleszkednem az új csapatba, még gokartozni is elmentünk, a versenymérnökömmel pedig hosszas beszélgetéseket folytattunk. Máris otthon érzem magam a BMW RMG csapatban.”

Te és a régi-új csapattársad, Marco Wittmann együtt debütáltatok a BMW MTEK csapatnál, amikor az istálló 2013-ban bemutatkozott a DTM-ben. Milyen emlékeid vannak az „újoncok évéből”?

Glock: „Rendkívül izgalmas év volt, hiszen az volt a BMW MTEK csapat első szezonja a sorozatban – akárcsak Marco-nak és nekem. Ez pedig egy újabb szempont, ami megkönnyítette számomra a csapatváltást: jól ismerem Marco-t és tudom, hogyan dolgozik. Egészen elképesztő fejlődést produkált az elmúlt két évben, és már nagyon várom, hogy ismét egymás oldalán versenyezzünk.”

Gondoltad volna akkor, hogy Marco lesz a sorozat következő bajnoka?

Glock: „Mindig nehéz előre megjósolni, hogy ki lesz a DTM bajnoka. Való igaz, Marco 2013-ban jó párszor megvillantotta tehetségét, Zandvoort-i pole pozíciójával például azt is bebizonyította, hogy piszkosul gyors tempóra képes. Hihetetlen idényt produkált 2014-ben. Voltak arra mutató jelek, hogy valami egészen rendkívüli van születőben, de a DTM mezőnye olyannyira kiélezett, hogy soha nem tudhatod, ki lesz végül a befutó. 2014-ben már az első két hivatalos teszt után láttam, hogy Marco az a pilóta, akiben nagy lehetőség lappang. Igazam lett.”

Mennyire érzed magadban a bajnoki címet azok után, hogy 2015-ben második DTM-futamgyőzelmedet is megszerezted?

Glock: „Nem hiszem, hogy már ott tartanék. Eléggé egyenetlen teljesítményt nyújtottam az elmúlt három évben, így ez a lépés még előttem áll. Nagyon nehéz feladatról van szó, és jó pár pilóta ugyanebben a cipőben jár: egyszerűen nem tudjuk megmagyarázni, hogy miért, de egyik percről a másikra változik a teljesítményünk. A két futamgyőzelem és a négy dobogós helyezés persze nagyszerű, de egy lépéssel még odébb vagyok a bajnoki címtől. A legfontosabb az idei szezonban az, hogy egyenletesen mindig pontszerző helyen végezzek. Egyelőre ez kell, hogy legyen a célom.”

Február végén a spanyolországi Circuito Monteblanco aszfaltcsíkján megkezdődött az idei DTM-szezon intenzív felkészülési időszaka. Mire összpontosítottatok?

Glock: „Az elsődleges szempont számomra kétségkívül az volt, hogy megismertessem magam az új csapattal és átlássam a folyamatokat. Ez igazán könnyedén ment. Ezt követően jó érzés volt végre visszaülni a BMW M4 DTM versenyautó volánja mögé és lerázni róla a port a téli hónapok után.”

Oschersleben, ahol 2015-ben futamgyőzelmet ünnepeltél, idén nem szerepel a versenynaptárban. Magyarországon versenyeztek majd helyette. Melyik pályát kedveled jobban?

Glock: „Mindkettőt imádom, mert kiválóan passzolnak hozzám. 2015-ben mindkét Oschersleben-i futamon remek teljesítményt nyújtottunk, szombaton és vasárnap is nagyon erősek voltunk. Amikor 2014-ben a DTM Magyarországra látogatott, a mogyoródi versenypályán ugyancsak hatalmasat autóztunk: Marco és én a rajtrács első sorából vágtunk neki a futamnak, sajnos én azonban üres kézzel távoztam, miután kiestem. De maga a pálya nagyon fekszik nekem. Mindig is gyors voltam a Hungaroringen, a Forma-1-ben, a GP2-ben és a DTM-ben egyaránt. Nagyszerű vonalvezetésű pályáról beszélünk, ráadásul mindig nagyon sok rajongó vár ott rám. Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra.”

Korábban azt mondtad, Szingapúr a kedvenc versenypályád. Mit szólnál hozzá, ha a DTM-ben ismét lennének utcai futamok?

Glock: „Elég klassz lenne, ha Szingapúrba is ellátogatnánk a DTM-mel. Akár egy éjszakai futamra? De komolyan: a szingapúri Forma-1-es futam utcai pályájának éjszakai látványa több mint lenyűgöző. Van valami egészen különleges abban a pályában, ráadásul ott mindig jó eredményeket értem el. Ezért a kedvenc versenypályáim egyike. Elviekben tényleg szuper lenne, ha a DTM-ben is lennének utcai futamok, a kérdés azonban adja magát: melyik utcai aszfaltcsík birkózna meg a DTM versenyautóival?”

Szenvedélyes kerékpározó hírében állsz, olyannyira, hogy a Nordschleife aszfaltcsíkján megrendezett 24-órás kerékpár-versenyen is részt vettél. Mennyire volt kemény megmérettetés?

Glock: „Versenyautóval sokkal-sokkal könnyebb! Ez volt az egyik legkeményebb verseny, amin valaha elindultam. Teljesen alábecsültem a Nordschleife vonalvezetését és soha nem gondoltam volna, hogy ennyire fárasztó tud lenni. Egy körben mintegy 800 méternyi tiszta emelkedő van. A Bergwerk után csak felfelé megy a pálya, aztán ott van a Hohe Acht 18 százalékos emelkedője is. A Döttinger Höhe után azt várnád, hogy végre egyenes szakasz jön, de valójában némileg az is emelkedik. Egy szó mint száz, a Nordschleife kerékpáron ülve roppant fájdalmas egy pálya. De ettől még hatalmas móka volt! Tavaly ismét beneveztem a Deutsche Post Speed Academy színeiben, de pont egybeesett a Spa-Francorchamps aszfaltcsíkján megrendezett 24-órás megbízhatósági versennyel, így nem tudtam végigcsinálni. Idén megint csak eléggé tele van a naptáram, úgyhogy nem vagyok benne biztos, hogy idén összejön. De mindenképpen végig akarom még egyszer csinálni – még akkor is, ha borzasztóan kemény volt.”

Laguna Seca aszfaltcsíkján te is versenypályára vitted február végén a vadonatúj BMW M2 Coupé modellt az újságíróknak szervezett nemzetközi sajtóeseményen. Hová sorolnád a kompakt sportolót a legjobb BMW modellek listáján?

Glock: „Az én szememben a BMW M2 Coupé az egyik legjobb BMW M modell, amelyet valaha vezettem. Ugyan nem annyira erős, mint a BMW M4 vagy a BMW M5, de olyan közvetlen és annyira agilis, hogy a BMW M2 Coupé volánja mögött minden másodperc egy felejthetetlen adrenalin-löket. Ez a modell a vezetés lélegzetelállító élményét kínálja, ami a legnagyobb dicséret, amelyet autó kaphat.”

Te és Augusto Farfus is, aki szintén ott volt a kaliforniai bemutatón, igen látványos driftelős videókat osztottatok meg a Facebookon. Hogy van az, hogy minden versenyző ennyire jól tud driftelni?

Glock: „Elég korán megtanuljuk, hogyan játsszunk az autó határaival. Jó pár nagyszerű fotót készítettünk, akárcsak Martin Tomczyk és António Félix da Costa egy héttel később. Rendkívül látványos esemény volt. Arra törekszünk, hogy időről időre lenyűgözzük a rajongóinkat, és úgy hiszem, ez egy újabb állomás volt e téren.”

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjában rajthoz álló BMW-csapatok és BMW-pilóták hivatalos névsora:

BMW RMG csapat:

#11 Marco Wittmann

#16 Timo Glock

BMW MTEK csapat:

#7 Bruno Spengler

#18 Augusto Farfus

BMW RBM csapat:

#31 Tom Blomqvist

#36 Maxime Martin

BMW Schnitzer csapat:

#13 António Félix da Costa

#77 Martin Tomczyk

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjának versenyhétvégéi:

2016. május 6-8.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)
2016. május 20-22.: Red Bull Ring (Ausztria, Spielberg)
2016. június 3-5.: Lausitzring (Németország)
2016. június 24-26.: Norisring (Németország, Nürnberg)
2016. július 15-17.: Circuit Park Zandvoort (Hollandia, Zandvoort)
2016. augusztus 19-21.: Moscow Raceway (Oroszország, Moszkva)
2016. szeptember 9-11.: Nürburgring (Németország)
2016. szeptember 23-25.: Hungaroring (Magyarország, Mogyoród)
2016. október 14-16.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)

LEGFRISSEBB

Visszatérhet a Ford Fiesta: elektromos újjászületés a láthatáron?

0
Néhány évvel a legendás modell gyártásának leállítása után ismét reflektorfénybe került a Ford Fiesta neve: iparági pletykák és vezetői nyilatkozatok alapján könnyen elképzelhető, hogy...

TESZTJEINK