Főoldal Blog Oldal: 408

A magyar vásárlók kedvelik a Ford haszonjármű kínálatát – folyamatosan nő a kereslet

Idén márciusban a Ford összesen 1232, az első negyedévben pedig 3144 darab gépjárművet értékesített Magyarországon, mely 200 darabbal, 6.7 százalékkal múlja felül a tavalyi év azonos, kiemelkedően eredményes időszakában elért eredményeket, és 12.87 százalékos piacrészesedést jelent – áll a hazai importőr sajtóközleményében.

ford-ranger-wildtrak-2016-autoaddikt

„Az első negyedéves értékesítésünk legjelentősebb eredménye a haszonjármű kategóriában piacvezető Transit modellek sikere. A különböző Transit modellváltozatokból összesen 983 darab talált gazdára, Rangerből pedig 262 darabot értékesítettünk. A magasabb számban beérkező új Rangerekre pedig szintén magas szerződés állománnyal bírunk, így minden okunk megvan az optimizmusra” – vélekedett Szamosi Viktor, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója

A februárban bevezetett S-Max a várakozásokat felülmúlóan jól teljesített, és 141 darabos értékesítéssel átvette az MPV kategória vezető helyét.

Ugyancsak szép sikerekkel büszkélkedhet a Mondeo, mely 385 darabos értékesítésével a felső közép kategória ezüstérmese. szintén növekedett a Fiesta értékesítése is.

„A kis cégek, flottavásárlók körében egyre élénkülő érdeklődést tapasztalunk, és a NHP folytatásával a második negyedévben még növekvő megrendelés állománnyal tervezünk. Magánvásárlói piacon tapasztalható enyhe élénkülést pedig kedvező hitelkonstrukciókkal és a nyílt hétvégén debütáló speciális ajánlatokkal igyekszünk tovább erősíteni” – avat be Dalos Attila a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója.

Bemutatkozik a Toyota PROACE Van modellcsalád

Vadonatúj Toyota PROACE kishaszongépjármű (LCV) modellcsalád világpremier: a helyszín a 2016. évi Birminghami Haszongépjármű Kiállítás, mely 2016. április 26-a és 28-a közt kerül megrendezésre.

toyota-proace-van-2016-autoaddikt-004

Ebben a szegmensben idén várhatóan 2.2 millió gépjármű talál gazdára, az elmúlt években ismét erőteljes növekedésnek indult, 2015-ben több mint 12 százalékos fejlődést mutathatott fel(1).

A kishaszongépjárművek piacának 28 százalékát (kb. 640 000 db) a közepes méretű furgon (MDV) teszik ki. A közepes méretű furgon szegmens maga is számos alkategóriára osztható, mint zárt áruszállító, kombi vagy fülkés alváz. Az előző generációs PROACE nem tudta teljes egészében lefedni a közepes méretű furgon szegmensét.

toyota-proace-van-2016-autoaddikt-013

Az új, 2016-os PROACE VAN modellcsalád jóval szélesebb választékot kínál a vásárlóknak. A kétféle felszereltség, háromféle karosszériahossz, kétféle tengelytáv, az új PROACE VAN modellcsaláddal a Toyota az eddiginél nagyobb mértékben fedi le az európai kishaszonjármű kategóriát.

toyota-proace-van-2016-autoaddikt-006

A modellcsalád újdonsága az egyedülálló PROACE VAN Compact típus. A 4,6 méter hosszú, 2,9 méteres tengelytávú modellváltozat a közepes méretű haszonjármű kategória legrövidebb képviselője, amely ugyanakkor új mércét állít szegmensében. Az intelligens helykihasználásnak köszönhetően a modell a „kompakt plusz” (CDV) méretű haszonjárművekével megegyező alapterületen a közepes méretű furgonokra jellemző szállítókapacitással bír. A modell háromszemélyes első üléspadot kínál, raktere 2,1 méter hosszú, 1,6 méter széles, a teljes raktérkapacitása 4,6 köbméter. Új, egyedülálló ajánlat a szegmensben.

toyota-proace-van-2016-autoaddikt-008

Az akár kilencszemélyes kombi, az új duplafülkés áruszállító, valamint az átépítésekre ideális fülkés alváz (elérhető 2017 első negyedévétől) változatok révén az új PROACE a közepes méretű furgon piac 100 százalékát lefedi.

A modell ötféle dízel hajtáslánccal rendelhető, 95-180 LE teljesítménnyel. A kézi, robotizált vagy automatikus sebességváltóval társítható erőforrások az MDV szegmens legkiválóbb CO2-kibocsátási értékeivel rendelkeznek.

A modellkínálat felszereltség szintjein olyan tételekkel találkozhatunk, mint a motoros mozgatású bal és jobb oldali tolóajtó, az automata sebességváltó, a háromszemélyes első üléspad (akár a PROACE Compact kivitelben is), vagy az új Smart Cargo rendszer, amely a kinyitható válaszfalat felemelhető első utas üléssel kombinálva további 1,16 méterrel növeli meg a raktér teljes hosszát, illetve 0,5 köbméterrel annak kapacitását.

A modell biztonsági teljesítménye megfelel a Toyota gépjárművekkel szemben támasztott, magas elvárásoknak; a modell személyszállító kivitele a közelmúltban ötcsillagos eredménnyel teljesítette az Euro NCAP töréstesztjét. A VAN modellkínálat minden tagjához elérhető a fejlett biztonsági technológiákat kínáló Toyota Safety Sense rendszer.

Mint minden Toyota gépkocsi, az új PROACE VAN modellcsaládra is a vállalat teljes körű, hároméves /100 000 kilométeres újautó-garanciája vonatkozik.

toyota-proace-van-2016-autoaddikt-005

Formaterv és kialakítás

A lenyűgöző ’Under Priority’ orrkialakítás egyértelműen a Toyota modellcsalád legfrissebb tagjaként azonosítja az új PROACE VAN modellcsaládot, amely háromféle méretben (Compact, Medium és Long) rendelhető.

A 4,6 méter hosszú, 2,9 méteres tengelytávú Compact modellváltozat a közepes méretű haszonjármű (MDV) kategória legrövidebb képviselője, amely még néhány „kompakt plusz” méretű típusnál is rövidebb. Mindössze 11,3 méteres fordulókörével a modell rendkívül könnyen manőverezhető és parkolható városi környezetben.

A zárt, félig üvegezett és körablakos áruszállító kivitelben választható PROACE Compact modell háromszemélyes első üléspadot kínál, raktere 2,1 méter hosszú, 1,6 méter széles, a teljes raktérkapacitás 4,6 köbméter.

toyota-proace-van-2016-autoaddikt-010

Az új Smart Cargo rendszernek köszönhetően (amely a kinyitható válaszfalat felemelhető első utas üléssel kombinálva 116 centiméterrel növeli meg a raktér teljes hosszát) a raktér maximális hossza 3,3 méterre, a teljes raktérkapacitás kategória első 5,1 köbméterre nő.

Az összes PROACE VAN kivitelhez megrendelhető Smart Cargo funkció része továbbá a középső utas ülés ülőlapja alatt kialakított tároló rekesz, valamint a középső utas ülés lehajtott háttámláján kialakított, áthelyezhető munkafelület. Ennek elforgatható polca olyan sokoldalúan kihasználható, csúszásgátló felületű tálcát kínál, amelyen biztonságosan elhelyezhetők a dokumentumok vagy akár egy hordozható számítógép is.

A zárt, félig üvegezett és körablakos áruszállító, valamint duplafülkés, kombi és fülkés alváz kivitelben választható Medium kivitel 4,9 méteres, tengelytávja 3,2 méter. A Smart Cargo rendszerrel felszerelve a kivitel teljes raktérhossza 2,5-ről 3,7 méterre növelhető, a maximális szállítókapacitás 5,3 helyett 5,8 köbméter.

toyota-proace-van-2016-autoaddikt-009

A legnagyobb Long kiadás tengelytávja szintén 3,2 méter, ám a nagyobb áruszállító kapacitás érdekében megnövelték a hátsó túlnyúlását, így a jármű teljes hossza eléri az 5,3 métert. A modell zárt, félig üvegezett és körablakos áruszállító, valamint duplafülkés és kombi kivitelben választható.

A modell raktere 2,8 méter hosszú, 1,6 méter széles, a teljes raktérkapacitás 6,1 köbméter. A Smart Cargo rendszerrel felszerelve a kivitel teljes raktérhossza 4,0 méterre növelhető, a maximális szállítókapacitás eléri a 6,6 köbmétert.

A praktikus módon bal- és jobb oldali tolóajtókkal, valamint 180 fokban két oldalra nyitható hátsó ajtókkal felszerelt PROACE VAN mindhárom kivitele 2,2 méter széles, és 1,9 méter magas. A járművek maximális hasznos teherbírása 1400 kg, a legnagyobb vontatható tömeg 2500 kg.

Az oldalsó tolóajtók minden kivitelen rendelhetők motoros mozgatással; a Medium és Long modellváltozatokon az ajtónyílás szélessége lehetővé teszi az Euro-raklap berakodását. Az alapkivitelben 50:50 arányban osztott, lemezes hátsó ajtókkal szerelt áruszállító modellek háromféle alternatív hátfallal is rendelhetők:
•50:50 osztású, üvegezett hátsó ajtók ablakfűtéssel és ablaktörlővel.
•250 fokban nyíló sarokpántok a Long modellváltozaton, amelyek lehetővé teszik a hátsó ajtó oldalfalra történő kihajtását. Ez elősegíti a rakodóállásról történő rakodást, illetve nem akadályozza a közlekedést a járdán, az úttesten.
•Felfelé nyíló, üvegezett hátfal ablakfűtéssel és ablaktörlővel.

toyota-proace-van-2016-autoaddikt-011

A strapabíró, funkcionális és tágas fülkét úgy alakították ki, hogy a magán- és üzleti felhasználók igényeit egyaránt kielégítse. A műszerfalon letisztult formájú analóg műszerek és ergonomikus kezelőszervek segítik a vezető dolgát. A kiváló kilátást nyújtó PROACE VAN szabadidőjárművekre emlékeztető üléspozíciót kínál. A sebességváltó rövid úton mozgó karja a lehető legközelebb helyezkedik el a kormánykerékhez, így a vezetőnek minimális időre kell csupán elengednie a kormányt.

Felszereltség szintek és tartozékok

Az új PROACE VAN modellcsalád háromféle változatban; Base és Comfort áruszállító, valamint Kombi utasszállító kivitelben vásárolható meg. Ezek a modellek egészítik ki a PROACE VERSO személyszállító modellcsaládot.

Az alapfelszereltségű Kombi a praktikumot és tartósságot kedvező teljes fenntartási költséggel (TCO) kombinálja. A modell 5-9 üléses konfigurációban rendelhető. Előbbi elöl két különálló ülést, valamint második, illetve második és harmadik sori üléspadot kínál; utóbbi két vagy három sornyi, háromszemélyes üléspaddal rendelhető.

A Base és Kombi modellek gondosan összeállított alapfelszereltsége olyan tételeket tartalmaz, mint a háromszemélyes első üléspad, a vezető oldali könyöklő, a vezető- és utasoldali légzsák, a szövet üléskárpit, a központi zár, a sebességtartó és- határoló berendezés, a 12 voltos műszerfali csatlakozó aljzat, valamint a 16 colos acél keréktárcsák dísztárcsával.

A VAN és Duplafülkés kivitelekhez kérhető Comfort felszereltségi szinten a Base kivitelen felül igényesebb zajszigetelés, magasságában állítható vezetőülés, szövet/műbőr üléskárpit, sztereó rádió Bluetooth és USB csatlakozással, kézi szabályozású légkondicionáló, megvilágított, hűthető kesztyűtartó, távirányítós központi zár, a kesztyűtartóban és a raktérben kialakított, további 12 voltos aljzatok, valamint Smart Cargo rendszer áll rendelkezésre.

Az opciós felszereltségek és tartozékok bőséges választékából a tulajdonosok saját igényeikhez alakíthatják járművüket. Megtalálhatók közöttük a kényelmet (kulcs nélküli nyitás, szürkület- és esőérzékelő, első és hátsó parkolóradar, tolatókamera), a praktikumot (megnövelt teherbírás, emelt hasmagasság), az esztétikumot (17 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint fényezett kivitelű lökhárítók, oldalsó védőelemek, kilincsek és külső tükrök) és a biztonságot (oldallégzsákok, xenon fényszórók, ködfényszórók) emelő tételek.

Ami az utóbbiakat illeti, a PROACE modellcsalád tagjai kétszintű Toyota Safety Sense aktív biztonsági csomaggal is felszerelhetők. Az egyik csomag sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, jelzőtábla-felismerő rendszert, éberség-figyelő rendszert, továbbá automatikus távolsági világítást tartalmaz. A másik csomag ezt ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszerrel, adaptív tempomattal, gyalogosfelismerő funkcióval felvértezett autonóm vészfékrendszerrel, valamint kanyarkövető világítással egészíti ki.

A nehezen megközelíthető terepek, például építkezési területek egyszerű elérését segíti elő a PROACE VAN modellcsaládhoz megrendelhető emelt hasmagasság (+25 mm), illetve Toyota Traction Select funkció. Utóbbi a jármű elektronikus menetstabilizáló berendezésének működését módosítva megkönnyíti a laza burkolaton történő közlekedést.

Az alapfelszereltségként kínált, kikapcsolható ESP-n felül a rendszer három speciális üzemmódot kínál, amelyek kifejezetten hóban (max. 50 km/óráig), sárban (max. 80 km/óráig) vagy homokban (max. 120 km/óráig) használhatóak.

Ezen kívül az ügyfelek tartozékok gazdag választékából válogathatnak, személyes igényeikhez igazítva a PROACE VAN-t. Többek között hatékonyabb hang- és hőszigetelés, hátsó létra, rögzített vagy kihajtható vonószemek, tetőcsomagtartó rendszerek (pl. görgők, tetőboxok és csőszállítók), valamint a Würth által kidolgozott, egyedi megoldások sora áll rendelkezésükre.

Hajtásláncok

Az új PROACE VAN összesen ötféle hajtáslánccal rendelhető meg: az 1,6 és 2,0 literes dízelmotorok eltérő teljesítményszinteken és különböző sebességváltókkal érhetők el. A Toyota Stop & Start rendszerével felszerelt motorok az elődmodelleknél kedvezőbb CO2-kibocsátást kínálnak, az emissziós értékek a legkiválóbbak a közepes méretű furgonok (MDV) szegmensében.

Az 1,6 literes motor 70 kW/95 LE teljesítményű változata ötfokozatú kézi (210 Nm nyomatékkal) vagy hatfokozatú robotizált sebességváltóval (240 Nm forgatónyomaték) társítható. Az előbbivel 144-148 g/km a CO2-kibocsátás, az üzemanyag-fogyasztás 5,5-5,6 l/100km, míg az utóbbi Stop & Start funkcióval társítva csupán 135-139 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként, 5,2-5,4 l/100km átlagos üzemanyag-fogyasztás mellett.

Ugyanennek a motornak a nagyobb, 85 kW/115 LE teljesítményű, 300 Nm forgatónyomatékú kiadása hatfokozatú kézi sebességváltóhoz csatlakozik. A Stop & Start funkcióval felszerelt motor átlagos CO2-kibocsátása 133-137 g/km, az üzemanyag-fogyasztás 5,1-5,2 l/100km.

A 2,0 literes turbódízel motor mindkét teljesítményszintű változatához (90 kW/122 LE, illetve 110 kW/150 LE) hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik. Ezek a motorok kifejezetten alkalmasak nagyobb terhek szállítására, köszönhetően magas, 340 Nm / 370 Nm forgatónyomatékuknak. Stop & Start funkcióval felvértezve a motorok CO2-kibocsátása 139-143 g/km, az átlagos fogyasztás 5,3 – 5,5 l/100 km.

toyota-proace-van-2016-autoaddikt-001

Ugyanez a motor hatfokozatú automata sebességváltóval, 400 Nm nyomatékú, 130 kW/180 LE teljesítményű kivitelben az új PROACE VAN modellcsalád legnagyobb teljesítményű tagja. A Stop & Start funkcióval felszerelt motor átlagos CO2-kibocsátása 151-155 g/km, az üzemanyag-fogyasztás 5,7-5,9 l/100km.

Az összes erőforrás teljesíti az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma előírásait, a motorok NOx-kibocsátását SCR rendszer mérsékli. A 22,5 literes AdBlue-tartály 15 ezer kilométeren át szavatolja a rendszer zavartalan működését. A tartály könnyen feltölthető a B-oszlopon elhelyezett, a vezető oldali ajtó nyitását követően hozzáférhető fedél mögötti töltőnyíláson keresztül.

A 40 000 kilométeres vagy két éves karbantartási periódus (2) szintén hozzájárul a kedvező üzemben tartási költségekhez.

WTCC: Volvo V60 Polestar safety car a pályán a 2016-os szezonban

Hosszútávú együttműködést kötött a Volvo az FIA túraautó-világbajnoksággal: a megállapodásnak köszönhetően az április 1-3 között, a franciaországi Paul Ricard versenypályán megrendezésre kerülő WTCC szezonnyitó versenytől kezdődően a Volvo V60 Polestar a világ legbiztonságosabb safety car-ja.

wtcc-2016-volvo-v60-polestar-safety-car-autoaddikt

A kötelező biztonsági felszerelésekkel ellátott, különlegesen átalakított Volvo V60 Polestar Safety Car a futamok előtt a WTCC mezőnye előtt, illetve a nyitókörben a mezőny mögött autózik majd.

„Könnyű döntés volt, hogy a WTCC-vel szerződve mi biztosítsuk a bajnokság hivatalos biztonsági autóját. Ennek az együttműködésnek köszönhetően megteremtjük az átmenetet a versenypálya és a közút között, hiszen a Volvo V60 Polestar Safety Car hétköznapi kiadásában mutatja meg ügyfeleinknek motorsport-technológiánkat, miközben szerves részét képezi a bajnokság biztonságos lebonyolítását szavatoló, széles körű erőfeszítéseknek” – mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport-tevékenységeiért felelős vezetője.

A Volvo V60 Polestar Safety Car-t bukókerettel, valamint mentő- és kommunikációs berendezéssel szerelték fel, igazodva az FIA és a WTCC promotere, az Eurosport Events által szabott, szigorú műszaki és biztonsági előírásokhoz.

„A Polestar tavaly októberben konstruktőrként csatlakozott a WTCC szervezetéhez, most pedig a WTCC hivatalos biztonsági autójának új szállítójaként is szerepet vállal a bajnokságban. Ez az exkluzív együttműködés lehetővé teszi a gyártó számára, hogy világszerte népszerűsítsék rendkívül biztonságos, kiemelkedő teljesítményű V60 Polestar zászlóshajójukat” – mondta François Ribeiro, a Eurosport Events vezetője.

A motorsport világában szerzett, húszévnyi tapasztalatra építve kifejlesztett Volvo V60 Polestar ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán. A modell

fejlesztése során kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy az magával ragadó, precíz és magabiztos vezetési élményt kínáljon, függetlenül az időjárástól. A fejlesztőmunkát a Polestar Cyan Racing gyári pilótái, Thed Björk, Robert Dahlgren és Fredrik Ekblom is segítették.

A Polestar, a Volvo Cars nagyteljesítményű márkája is képviselteti magát az FIA túraautó világbajnokságának idei szezonjában, ahol a Polestar motorsport partnere, a Cyan Racing egy többéves program keretében a Volvo S60 és V60 Polestar utcai modelleken alapuló, újonnan kifejlesztett Volvo S60 Polestar TC1 versenyautó két példányával vesz részt.

A WTCC naptárában 12 versenyhétvége szerepel; a négy földrészen zajló bajnokságon többek között a Citroën és a Honda is versenybe száll a túraautó-versenyzés nagy becsben tartott világbajnoki címéért.

Romániában kezdik gyártani a Ford EcoSport kisméretű SUV modellt 2017-ben

A Ford megerősítette a napokban a hírt, hogy 200 millió eurós befektetéssel készíti elő a romániai Krajova összeszerelő üzemet az EcoSport kisméretű SUV gyártására; az első autók 2017 őszén gördülnek majd le a gyártósorról.

ford-ecosport-europa-romania-2017-autoaddikt

Az Európa-szerte – és Oroszországban is – forgalmazott EcoSport modellek jelenleg a Ford indiai Chennai összeszerelő üzemében készülnek. Az indiai gyáregységben természetesen nem áll le a termelés, hiszen a helyi piacra és a világ számos más piacára továbbra is itt készül majd az EcoSport.

„Az EcoSport értékesítése idén közel 30 százalékkal erősödött, és a kisméretű SUV-k szegmensében további növekedés várható; ideje tehát Európában is beindítani a modell gyártását, kihasználva krajovai üzemünk kiváló munkaerejét és hatékony működését” – nyilatkozta Jim Farley, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója.

Az európai újautó-piacon a SUV-szegmens produkálja a leggyorsabb ütemű növekedést: miközben az iparág átlagosan 10 százalékkal erősödött az elmúlt évben, ebben a szegmensben 23 százalék volt a növekedés. A kisméretű SUV-k szegmense – amelybe az EcoSport is tartozik – 44 százalékkal erősödött a 2015-ös évben. A Ford várakozásai szerint a kisméretű SUV-k szegmense 2017-ben eléri az 1,5 milliós darabszámot, ami 35 százalékos növekedést jelentene a 2015-ös eredményekhez képest.

A korábbi bejelentést eredményes tárgyalások előzték meg a Ford és a román kormány között, amelyek értelmében a vállalat további befektetésekkel alapozza meg a Ford Krajova üzem új lehetőségeit, még inkább megszilárdítva a romániai gyár nemzetközi versenyképességét.

A Krajova üzem 2008-as megnyitása óta a Ford több mint 1 milliárd eurót fektetett be romániai gyártási tevékenységébe. Jelenleg is itt készül a Ford B-MAX modell, emellett pedig itt gyártják a Ford 1,0 literes EcoBoost motorját – a világ egyetlen erőforrását, amely már három alkalommal is megkapta az Év Motorja címet.

A Ford ma azt is bejelentette, hogy tovább vizsgálja annak lehetőségeit, milyen termékeket gyárthatna még Krajovában, hogy teljes mértékben kiaknázhassa az üzem kapacitását és eszközállományát.

„Krajova fényes jövő elé néz, ha továbbra is sikerül növelnie versenyképességét és működésének rugalmasságát. A nemrégiben megkötött, két évre szóló foglalkoztatási szerződés is kifejezetten pozitív eredmény” – mondta el Farley. „Az infrastrukturális és logisztikai fejlesztések érdekében továbbra is együtt kívánunk működni a kormánnyal és a helyi hatóságokkal.”

A Ford nemrégiben jelentette be, hogy az elkövetkező három év során öt új autóval bővíti SUV- és crossover-modelljeinek európai kínálatát; ennek első lépese az új Ford Edge megjelenése lesz 2016 második negyedévében. A vállalat arra számít, hogy SUV-értékesítése 2016-ban első ízben lépi majd át a 200.000 darabos határt, ami több mint 30 százalékos növekedést jelentene a 2015-ös év eredményéhez képest.

540 lóerővel és 3.6 másodperces százas sprinttel érkezik az Audi R8 Spyder V10

Audi R8 Spyder 540 lóerővel, 0-ról 100 km/óra 3.6 másodperces gyorsulással, 318 kilométer/óra végsebességgel – a V10-es atmoszférikus motorral érkező új sportautó a nyitott autózás élményével együtt kínálja mély benyomást keltő menetteljesítményeit.

audi-r8-spyder-v10-autoaddikt

Az autó markáns formái és high-end technikái egyaránt jól érzékeltetik a négykarikás márka szakembereinek széles körű tudását és tapasztalatait. Az Audi a 2016-os New York-i Nemzetközi Autószalonon mutatta be új nyitott, nagyteljesítményű sportautóját.

„Közvetlen gázadási reakcióival, pörgős karakterével és utánozhatatlan hangjával ébreszt intenzív érzelmeket az új Audi R8 Spyder 5.2 FSI atmoszférikus motorja” – hangsúlyozta Dr. Ing. Stefan Knirsch, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Új nyitott, nagyteljesítményű sportautónk hangja még R8 Coupé modellünkhöz képest is különlegesebb élménnyel szolgál.”

Vérbeli Audi – a könnyű vászontető

Az R8 Spyder két hátranyúló „uszonnyal” kiformált, könnyű vászontetővel készül. E különleges alakzatok úgy gondoskodnak a vászon megfeszítéséről, hogy közben – akárcsak a tetőrekesz nagyméretű fedele – harmonikusan illeszkednek a nagyteljesítményű sportkocsi atletikus formavilágába. Az elektromos mozgatású vászontető 50 kilométer/órás tempóig 20-20 másodperc alatt nyitható illetve zárható, míg a hátsó szélvédő a hátsó homlokfalba süllyeszthető. Felhúzott ablakok mellett csupán kismértékű turbulencia jellemzi a levegő karosszéria körüli áramlásait.

Alumínium- és karbonelemek – az új Audi Space Frame

A nyitott kétüléses modell száraz saját tömege 1612 kilogramm. Szilárd vázaként a vegyes anyagfelhasználású, új fejlesztésű Audi Space Frame (ASF) karosszériaszerkezete szolgál, amely alumínium- és szénszál-erősítésű műanyag elemekből épül fel, előbbiek részaránya 79,6 százalék. Az így kialakított térbeli vázat elsősorban a küszöbök, az A-oszlopok és az első szélvédőkeret környezetében erősítették meg az R8 Coupé modellhez képest az Audi mérnökei. Az innovatív gyártástechnológiák alkalmazásával akár tíz százalékkal is csökkent az egyes alkatrészek tömege. Az eredmény pedig olyan nagymerevségű karosszéria, amely mindössze 208 kilogrammot nyom, miközben torziós merevsége több mint 50 százalékkal nőtt.

 

Vérbeli versenysport-gének – a V10-es aggregát

Az új Audi R8 Spyder V10 számára kettős befecskendezéssel működő, erőteljes középmotorja biztosít illő menetteljesítményeket. Az 5,2 literes, atmoszférikus erőforrást rendkívül érzékeny gázadási reakciók jellemzik. Mélyen zengő hangja – amelyet extrafelszerelésként a fényes fekete végcsövekben záródó sportkipufogó-rendszer erősíthet tovább – mindenkor gondoskodik a libabőrről. A 397 kW (540 LE) teljesítmény és a 6500-as percenkénti fordulatszámnál 540 newtonméter maximális forgatónyomaték a záloga a kiemelkedő menetteljesítményeknek: 0 – 100 km/h gyorsulás csupán 3,6 másodperc alatt és 318 kilométer/óra végsebesség. Fejlett gazdaságosságnövelő műszaki megoldásai, mint például szabadonfutó üzemmód, amelyben az R8 nyitott tengelykacsolóval „vitorlázik”, elődjéhez képest mintegy tíz százalékkal mérséklik üzemanyag-fogyasztását. Az új R8 Spyder így 100 kilométerenként átlagosan 11,7 liter benzint igényel csupán, amihez kilométerenként 277 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul.

Stabilitás és dinamika – a quattro összkerékhajtás

A V10-es erőforrás mögött villámgyors kapcsolások jellemezte, hétfokozatú S tronic sebességváltó dolgozik, amelyet tisztán elektronikus úton (by wire) vezérel a vezető. –A kettős tengelykapcsolós váltómű új fejlesztésű quattro összkerékhajtás felé továbbítja a motor nyomatékát, amely az első tengelynél elhelyezett, elektrohidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsolóval szerelt központi differenciálművet tartalmaz. A nagy továbbított teljesítmények miatt vízhűtésű egység a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően változó mértékben osztja el a motor felől érkező forgatónyomatékot, szélsőséges esetben akár teljes egészében az első vagy a hátsó tengelyre irányítva azt. Intelligens szabályozása az Audi drive select része és a kimondottan dinamikustól a hangsúlyosan kényelmesig négy üzemmódot kínál. Amennyiben a felszereltség a bőrbevonatú R8 Performance kormánykereket is tartalmazza, három további menetprogram – dry, wet és snow – is rendelkezésre áll, mindenkor az adott útviszonyokhoz illeszkedő, még stabilabb és még pontosabb irányíthatósági tulajdonságokat kölcsönözve az R8 Spyder V10 számára.

Középpontban a vezető – a kezelés

A kezelés teljes egészében a vezetőre összpontosít. A kormánykerék multifunkciós és úgynevezett szatellit-gombjaival a vezető anélkül kezelhet minden fontos funkciót, hogy le kellene vennie kezét a volánról, illetve tekintetét az útról. A 12,3 col képátlójú, teljes egészében digitális Audi virtual cockpit igényes háromdimenziós hatású grafikákkal tájékoztat, igény szerint a menetdinamikai adatokat előtérbe helyező, speciális Performance nézetben. Az MMI touch funkcióval kiegészített, intuitív módon kezelhető MMI Navigációs rendszer plusz a szériafelszereltség része, akárcsak a biztonsági övekbe épített heveder-mikrofon, amelyek még kényelmesebbé teszik a menet közbeni beszélgetést és telefonálást. Az MMI-keresés révén, amely javaslatként már közvetlenül beíráskor betűket ajánl fel, gyorsan elérhetők a kívánt tartalmak.

Széles paletta – infotainment és Audi connect

Az Audi smartphone interface formájában új technika jelenik meg az R8 Spyder fedélzetén, amellyel az okostelefonok kívánt tartalma az Audi virtual cockpit felületén jeleníthető meg. Az év közepétől ez az opció az R8 Coupé modellhez is elérhető lesz. Kívánságra az Audi phone box is rendelkezésre áll, amelyben a mobiltelefon a jármű antennájára csatlakozhat és induktív töltése is megoldható. Az Audi connect az LTE-szabvány szerinti internet-kapcsolatot biztosít az R8 Spyder számára és számos szolgáltatást is kínál, az Online Media Streaming lehetőségétől egészen a valós idejű közlekedési információkig. További különlegességgel szolgál a Bang & Olufsen Sound System, amely Audi modellben első ízben alkalmaz az ülésekben két-két fejtámla-hangszórót, nyitott tetővel is igényes akusztikai élményeket kínálva.

Kompromisszumok nélkül – kidolgozás és felszereltség

Az új R8 Spyder szinte kizárólag kézi munkával készül Neckarsulmban, s a legmagasabb minőségi igényeket is kielégíti. A vezető határozott kontúrokkal és oldaltartással kiformált sportülésekben vagy kagylóülésekben foglalhat helyet. A gazdag széria-felszereltségen túl csaknem határtalan lehetőségek állnak az ügyfelek rendelkezésére autójuk külsejének és utasterének egyéni kialakítására. A karosszéria egyes elemei, mint például az első légterelő, a diffúzor és az új oldalsó pengemotívumok (Sideblades) egyaránt szénszál-erősítésű műanyag kivitelben is rendelhetők. Az új fejlesztésű, lézertechnikával szerelt LED-fényszórók éjszaka is fokozott biztonságról gondoskodva kiváló látást tesznek lehetővé.

[TESZT] Volvo XC90 D5 AWD Inscription – intuitív munka, mesterfokozaton

Nem kell nagyon ecsetelnünk, hogy a tavalyi, 2015-ös év kétségkívül egyik legnagyobb durranása a Volvo XC90 debütálása volt. Nem csak itthon, nemzetközi vizeken is, rengetegen várták, megérkezett, jött, látott és győzött. Noha több, mint 10 évet kellett várni a modellfrissítésre, úgy érezzük: megérte.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-001

A léc magasan, szinte megkérdőjelezhetetlen összességgel került forgalomba a típus; számtalan cikkben, saját tapasztalatokra támaszkodó írásban mutattuk már be olvasóinknak a Volvo XC90-et, ráadásként még a Driving Camp moduljain is próbára tehettük az autót a magyarországi bemutató keretein belül. Szerkesztőségünknél a legmagasabb felszereltséggel (Inscription) járt a Volvo XC90, ennek megfelelően mindenféle földi, vagy inkább földöntúli jóval el lett halmozva  felszereltség tekintetében.

Előnyére változott, az alapok megmaradtak

Elsőként – ahogyan az lenni szokott – kezdjük a külső dizájn taglalásával. Egyértelműen az orr-részletek kapták meg a maximális hangsúlyt, itt a Thor kalapácsaként emlegetett fektetett T alakzatú nappali fény-irányjelző multifunkciós LED panel a legszembetűnőbb, félreismerhetetlen karakterisztikát kölcsönözve a Volvo XC90-nek. Egyébként a formaterv beköszön az összes soron következő Volvo modell esetében is nem meglepő módon, gondoljunk csak a vadonatúj V90 modellre, mely konkrét, kézzel fogható érkezését szintén tűkön ülve várjuk.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-005

Figyelemfelkeltő szintén a hűtőmaszk, szélesre húzott, nagy lamellákkal, felvértezve a Volvo átlós csíkjával, közepén az emblémával – ez maradt a korábbi hagyományok szerint. Egyébként az egész megjelenés hozza a tradíciókat, úgy, hogy a Volvo XC90 igazán meg tudta tartani korábbi presztízsét, előkelő pozícióját (ez látszik is az eladásokból, valamint a korábbi, még hazai megjelenés előtti előrendelésekből is).

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-004Hagyományos SUV kialakítást kapott a Volvo XC90 kocsiszekrénye, ez leginkább oldalnézeti perspektívából szembeötlő: még alaphangon is emelt hasmagasság-érzet vizuálisan, méretes sárvédőívek, nagy ajtó- és oldalablak felületek, magas építés, tekintélyes tengelytáv, globális értelemben vett robosztus külső. Kellhet-e más? Persze, a prémium jegyeknek tilos hiányoznia, a Volvo XC90 sincs hiány ilyesmiből, hiszen az elmaradhatatlan krómkeret az ajtók üvegezésénél, valamint a küszöb feletti szekcióban egyaránt megtalálható, de természetesen a frontrész illetve a far számos felületén találkozhatunk ezüstös árnyalatokkal.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-006Annak ellenére, hogy az új Volvo XC90 rengeteg küllembéli újdonságot hordoz, találunk jócskán olyan részleteket, amelyek a korábbi éra által már jól bevett részletekre utalnak. A far például pontosan ilyen, a már megszokott hátsó lámpatest-sziluettet kapjuk, újkori(bb) tálalással, szigorúan LED alapokkal, kihagyhatatlan aszimmetriával nyakonöntve. Az ötödik ajtó kiképzése markánsan illeszkedik környezetébe, hatalmas felületet fed le, ebből adódóan máris nem utópia az öt felhajtott ülés melletti több, mint fél köbméteres raktér. A hátsó lökhárítóelem dupla, szintén krómozott téglalap alakzatú kipufogóvéget rejt, ez szintén növeli a luxus SUV érzetet, mellé jól passzol a matt műanyag védőlemez kerete.

Egyszerre tud elegáns és sportos lenni

Nagyon ért a Volvo ahhoz, hogy mérhetetlenül letisztult felületeket álmodjon meg úgy, hogy az hűvös eleganciával párosítva ténylegesen megadja azt a felsőbb osztálybéli érzetet, amellyel a legmagasabb elvárásoknak is megfelel. Ennek köszönhetően lesz igazán egyedi a Volvo XC90, és előszeretettel hirdeti a koncepció: törj ki a megszokott hétköznapi sztereotip megközelítésekből, légy más, mint a többi, tűnj ki a tömegből! Nos, a Volvo XC90 teljesíti feladatát, már akkor is, ha csak elsuhan mellettünk az utcán, és felkapjuk fejünket az autó láttán. Persze ez nem minden, hiszen még nem is nézegettünk az utastér irányába. Tegyük meg.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-002

Ha nem lenne elég high-tech a Volvo XC90 kívülről, akkor egészen biztos, hogy az enteriőr kapcsán újraértékeljük az egészet. Kifinomultság és letisztultság ötvöződik, minőségi anyaghasználatal és kitűnő ergonómiával keveredve, sok-sok olyan megoldással, amely eddig idegen volt a hétköznapi sofőr számára.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-012

A kormánykerék vastag, jó fogású – már önmagában az is biztonságérzetet sugall, ahogy indulás után átfogjuk, kanyarodunk. Biztonságot, és nyugalmat sugároz az egész összhatás, ez nyilván nagyban köszönhető a színárnyalatok optimális megválasztásának, a magasra húzott komfortfaktornak, valamint az imént, pár sorral feljebb már említett minőségi alapanyagok felhozatalának. A központi műszeregység informatív, jól átlátható, mindemellett testre is szabható, a középre helyezett, nagyképernyős táblagépre emlékeztető infotainment pedig iszonyatosan sok opciót és funkciót fog össze.

Technológia, előtérbe helyezve

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-023Elsőre biztosan szokatlan lesz, hogy szinte mindent innen vezérlünk, az autó viselkedését, menettulajdonságait az utolsó aprólékos részletelemig innen befolyásolhatjuk, finomhangolhatjuk. A rendszer egyébként Sensus névre hallgat, több funkciós szintet olvaszt magába, viszont jól elkülöníthető minden egyes kategória. Az tény, hogy az újonnan megvásárolt Volvo XC90 átvétele után néhány óra biztosan szükséges lesz ahhoz, hogy a kissé rendhagyó módon összerakott tervezés mikéntjét elsajátítsuk a megfelelő guide-ok társaságában, de higgyük el: megéri. Persze minden hangolást az utazás megkezdése előtt ildomos elvégezni, de ha kellő rutinnal bírunk majd, egészen biztos, hogy menet közben is urai leszünk a helyzetnek. Ha nem mint sofőrök, bal kettőn ülő utasként egészen biztos.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-022

Nagy előnye a Sensus-nak a folyamatos online rendelkezésre állás, ehhez nyilvánvalóan szükségünk lesz egy állandó mobil internet kapcsolatra (Bluetooth-on át okoseszközzel párosítva például jól kivitelezhető). A legalább 800 tesztet maga mögött tudható 18 utas hangrendszerhez tartozó egység online kapcsolható kedvenc zeneszolgáltatónkhoz, lehetőséget adva az instant választáshoz, de arra is, hogy webes alapú rádióadókat hallgassunk vezetés közben. Mivel a Volvo XC90 fel lett szerelve belső Wi-Fi-vel, ezért hotspotként is befogható, nem mellesleg bármely nyilvános hálózatra is csatlakozni tudunk menet közben. Ha igényeljük, mobilapplikációval (Volvo On Call) bővíthetjük a funckionalitást, igaz, ez egyelőre Magyarországon nem érhető még el.

Aktív- és passzív védelem. A Volvo mindig értett hozzá, most sincs gond

A Volvo mindig is a klasszikus értelemben vett biztonság megtesteítője volt. Ugyan korábban „csak” a karosszéria kialakításának köszönhetően rendelkezett az akkori kor legmagasabb szintű utas- és gyalogosvédelmével, mára ez a tendencia remekbeszabottan egészült ki a legkülönbözőbb elektronikákkal, asszisztensekkel, amelyek nélkülözhetetlenné váltak, válnak 2016-ra.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-013

A Volvo ezt az egységet Intellisafe-nek nevezi, nem kisebb  célt tűzve ki, mint azt, hogy 2020-tól az új Volvo modellekben senki se szenvedjen súlyos, vagy halálos balesetet. Az elképzelés jó úton jár, ez kétségtelen, hiszen a tesztelt Volvo XC90 is mérhetetlenül sok innovációs technológiát tartalmazott.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-027

Ha mindössze a vezetést segítő tényezőket, kiegészítőket nézzük, nem mehetünk el szó nélkül az adaptív tempomatról, mely képes a ténylegesen precíz sebességváltoztatásra. Tehát ha az előttünk haladó jármű hirtelen lassulni kezd, netán vészfékez, a Volvo XC90 a pillanat töredéke alatt észleli a szituációt, annak súlyosságát, és máris közbe avatkozik az automatika.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-028

A 360 fokos kamera madártávlatból mutatja a Volvo XC90-et, így minden környező akadályt felismerhetünk időben, de a forgalmi helyzetet is jobban átlátjuk a rendszer segítségével. Tiszta, minimálisan torzított képet kapunk, és tényleg minden fontos részlet megjelenik a kijelzőn.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-025

Éjszakai vezetésnél az egyik legkellemetlenebb nüansz, amikor a szembejövő jármű távolsági fénye elvakítja a sofőrt. Bár ez egyelőre nem küszöbölhető ki teljesen, viszont mi tehetünk ellene a Volvo XC90 kifinomult automata távfényének köszönhetően. A reakcióidő gyors, a fény fel- és visszakapcsolások mindig pontosan történnek, még bőven abban az intervallumban, amikor biztonságos.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-026

Bár az automatikus beparkolást nem próbáltuk élesben (korábban a Driving Camp-ben megrendezett magyarországi menetpróbán igen), de ilyen is beépítésre került a Volvo XC90 tesztautóba. Hasznos lehet ez, bár főként kényelmi szempontjai vannak, párhuzamos parkolásra nyílik lehetőség.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-015

Precízre hangolt holttérfigyelés és sávtartás került a Volvo XC90-be, nincsenek frusztráló fals visszajelzések, ha a mellettünk ténylegesen közelít egy másik jármű, vagy valóban elhagynánk a sávot drasztikus váltással, irányjelzés nélkül, megérkezik a figyelemeztető jelzés. A sávtartó asszisztens egyébként bizonyos hatérokon belül vissza is kormányozza az autót eredeti pályájára.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-007Napestig lehetne sorolni a Volvo XC90 segédelektronikáit, így nem is merülünk bele teljes erőbedobással, azonban mindenképp szót kell ejtenünk néhány, alapvetően városi körülmények közt nagyszerű szolgálatot biztosító asszisztenciákról. A gyalogosvédelem kifejezetten a járókelőkre összpontosít, figyelmeztet a veszélyre, ha pedig a járművezető nem reagál időben, megtörténik az automatikus vészfékezés. Ugyanez vonatkozik a kerékpárosokra, ha ilyen szituációba keveredünk, a szélvédő belső felületére vetített villogó fény kíséretében figyelmeztet a védelem, szükség esetén szintén történik vészfékezés.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-003

Gyakoriak a ráfutásos balesetek is városi közlekedésnél, a Volvo XC90 e téren is jól el lett látva. A szenzorok az autó előtti 150 méteres szakaszt pásztázzák, ha ütközés veszélyét érzékelik, rögvest érkezik a sofőr figyelmeztetése, szükség szerint pedig megtörténi az automatikus fékezés.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-014Fentiek mellett persze a passzív biztonság is jelen van a Volvo XC90-ben, a hagyományosan beépített több utastéri légzsák mellett fontos szólni a gyalogosvédelmi légzsák jelenlétéről is. Ezt a technológiát a Volvo fejlesztette világelsőként, lényege, hogy a rendszer a motorházfedél alatt fújja fel a légzsákot, majd a szélvédő alsó részére kivetülve segít mérsékelni az esetleges ütközés erejét. Mindemellett a Volvo XC90 kasznija extra erős bóracél és lágyabb ötvözetek elemeiből épül fel, jobban ellenállva az ütközésnek, globalizálva a biztonságot.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-020Visszakanyarodva a beltérhez: miután kifejtettük, hogy a kényelemhez minden adott, már csak az a kérdés, hogy a fizikai értelemben vett komfort is létrejön-e a Volvo XC90 üléseit vizsgálva. A válasz egyértelmű igen, ugyanis a fotelek ergonómiája kitűnő, hossz- és oldalirányban is jól tartanak, hosszú távok megtételéhez kifejezetten javallott. A hátsó, második üléssor nagy láb- és fejtérrel rendelkezik, hosszában állítható a pozíció, három átlagos testalkatú felnőtt utas kényelme garantált. A leghátsó, harmadik üléssor 2 széke azonban itt is leginkább vészmegoldás, valamint sokat elvesz az egyébként tágasnak jellemezhető csomagtérből – így mindössze 314 literünk marad, ami ugyebár egy szabadidőautóhoz mérten relatív kevés.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-018

Mindazonáltal minden egyben van ahhoz, hogy a Volvo XC90 jó szabadidős társ legyen. Kellemes pakolhatóság a rekeszeknek, tárolórészeknek köszönhetően – ezek a kiegészítő opciók mind az utastérben, mind pedig a rakfelület esetében is jelen vannak.

Jól eltalált hajtáslánc

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-0291969 köbcentiméter lökettérfogattal rendelkező, soros hengerelrendezésű duplaturbós CR dízelmotor mozgatja a 2007 kilogramm gyári üres tömegű Volvo XC90-et, 225 lóerős teljesítménnyel (4250 RPM), 470 Newtonméteres forgatónyomaték-csúccsal (1750-2500 RPM). A hajtásláncot 8 sebességes automataváltó egészíti ki, ami jó választás az autó karakterisztikájához, a fel- és visszaváltások jól eltalált tartományokban érkeznek. Annak ellenére, hogy a motort két turbó is lélegezteti, némely szituációban kicsit visszafogottnak tűnhet a dinamizmus, a gázreakciók lehetnének közvetlenebbek például hirtelen ötlettől vezérelt előzésnél. A nyomatékgörbe amúgy egyenletesen épül, a gyárilag meghatározott 1750 percenkénti fordulatszám viszonylag reális, ráadásként mi 2700 környékén rögzítettük az erőtartalék visszaesését.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-019

Fogyasztás tekintetében kellemesen csalódtunk a Volvo XC90-ben, gondolván, a downsizingolt 2 literes dízel hagy majd némi kívánnivalót maga után e téren. Bár dinamika-ügyben elnyerte végeredményben az Autóaddikt.hu szerkesztőségének tetszését, nyilván fontos tényező volt az üzemanyag-felhasználás is. Elég az hozzá, hogy városi körülmények közt 8.9, míg országúti közlekedéssel 5.3 literes átlagot sikerült elővarázsolnunk az autóból 100 kilométerre átlagolva. Láthatóan és érezhetően viszonylag kellemes értékek születtek.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-008A Volvo XC90 terepes képességei már a korábban több ízben taglalt hazai menetpróbán meggyőzőek voltak, most sem írhatunk mást. A légrugózásnak köszönhetően a hasmagasság jelentős mértékben növelhető, így a terepszögek is növekednek értelemszerűen, az állandó összkerékhajtás pedig könnyű, illetve közepes terepviszonyok közt is optimálisan teljesíti a feladatot, még utcai gumiabroncsokkal is. Tehát ha a családi kiruccanás közben letévelyednénk az aszfaltról, és egy kis offroadhoz lenne kedvünk, tegyük nyugodtan, a Volvo XC90 ura a helyzetnek. Azért ugyanakkor ne felejtsük el, hogy alapjaiban a Volvo XC90 közúti forgalomra fejlesztett autó, valamint súlyos összegeket fizethetünk egy esetleges kőfelverődésért, sérülésért cserébe.

Volvo XC90 árképzés – a tesztautó esetében

A tesztben szereplő Volvo XC90 D5 AWD Inscription felszereltséggel, 7 üléses kivitelben 19 121 000 forintba kerül ÁFA-val, regisztrációs adóval alapáron, ehhez a végösszeghez a tesztautó plusz feláras extrái több, mint 6 millió forintot tettek hozzá. A legkisebb alapár 15 370 000 forint ÁFÁ-val és regadóval, ezért D5 AWD-t kapunk, 5 üléssel.

volvo-xc90-d5-awd-teszt-autoaddikt-011

2015 Volvom XC90 D5 AWD specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres dízelmotor, 2 turbóval

Lökettérfogat: 1969 cm³

Maximális teljesítmény: 225 LE @ 4250 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 470 Nm @ 1750-2500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4950 mm

Szélesség: 2008 mm

Magasság: 1776 mm

Tengelytáv: 2984 mm

Első gumik mérete: 275/45 R20

Hátsó gumik mérete: 275/45 R20

Tömeg, üresen: 2007 kg

Megengedett össztömeg: 2630 kg

Csomagtartó mérete: 314 liter (3 üléssorral), 1868 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 71 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 220 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.8 s (gyári), 8.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.9 l/100 km

Országúti: 5.3 l/100 km

Vegyes: 7.0 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.4 l/100km

Országúti: 5.5 l/100km

Vegyes: 5.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 152 g/km

Bővebb információ a Volvo hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Katarban mutatkozott be az új BMW M2 MotoGP Safety Car

A januárban bemutatott BMW M2 Coupé versenypályára edzett változata a kétkerekű versenysportok királykategóriájának elsőszámú biztonsági autójaként gurult pályára a március 20-i szezonnyitó futamon. A katari megmérettetéssel a BMW M divízió és a MotoGP versenyszezonjait szervező Dorna Sports között immáron sorozatban a tizennyolcadik idénybeli együttműködés vette kezdetét.

bmw-m2-safety-car-2016

A januárban bemutatott BMW M2 Coupé versenypályára edzett változata a kétkerekű versenysportok királykategóriájának elsőszámú biztonsági autójaként gurult pályára a március 20-i szezonnyitó futamon. A katari megmérettetéssel a BMW M divízió és a MotoGP versenyszezonjait szervező Dorna Sports között immáron sorozatban a tizennyolcadik idénybeli együttműködés vette kezdetét.

A világ leggyorsabb kétkerekű versenyszériájának március 20-i szezonnyitó futamán első ízben mutatkozott be a nagyközönség előtt a BMW M divízió BMW M2 MotoGP Safety Car vezette 2016-os biztonságiautó-flottája, amely idén éppen tizennyolcadik alkalommal biztosítja a MotoGP világbajnokság március 20. és november 13. között megrendezett tizennyolc megmérettetését: a BMW és a MotoGP™ versenyszezonjait szervező Dorna Sports közötti sikeres együttműködés 1999-ben vette kezdetét. Az elmúlt közel két évtizedben kivétel nélkül a legsportosabb BMW M és BMW M Performance modellek versenypályára hangolt változatai gondoskodtak a két keréken száguldó pilóták biztonságáról, miközben a BMW M divízió MotoGP iránti elköteleződése számos egyéb területen, így például a hőn áhított BMW M Különdíjak képében is megmutatkozik. A motorkerékpár-versenyek királykategóriája 2016. március 20-án Katar fővárosában, a dohai „Losail International Circuit” aszfaltcsíkján megrendezett Katari Nagydíjon rajtolt el.

Az idei szezontól kezdve a BMW M divízió által biztosított biztonságiautó-flotta új vezérmodellje a vadonatúj BMW M2 MotoGP Safety Car, amelyet a januári detroiti Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon bemutatott BMW M2 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás az M DTC automataváltóval szerelve: 7.9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 185 gramm / km) műszaki alapjaira építettek át a mérnökök a BMW M müncheni gyárában. A karosszériára, utastérre, teljesítmény-leadásra, futóműre és fékrendszerre is kiterjedő, teljes körű átépítést a MotoGP kötelező biztonsági előírásai és a sorozat strapabíró követelményei szerint hajtották végre a tervezők. Az intenzív versenypályás használatra fejlesztett kiegészítők mellett az elsőszámú biztonsági autó a típushoz tervezett BMW M Performance alkatrészeket is megörökölte, amelyek nem csupán látványos megjelenést kölcsönöznek a modellnek, de légellenállását, súlyát és a motor, illetve a fékrendszer hűtését is optimalizálják. A biztonsági autóra felszerelt BMW M Performance alkatrészek nagy része utólagos kiegészítőként a sorozatgyártott BMW M2 Coupé modellhez is elérhető, így például a versenypályára hangolható sport futómű és az intelligens szelepvezérléssel ellátott sport kipufogórendszer is.

A génjeibe kódolt színtiszta motorsport-karakterisztikának köszönhetően a BMW M2 Coupé a BMW M2 MotoGP Safety Car tökéletes műszaki alapját kínálja, miközben az extrém sportos menetteljesítményről a vadonatúj fejlesztésű, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotor gondoskodik: a 3.0 liter hengerűrtartalomból percenkénti 6 500 főtengely-fordulatnál 272 kW / 370 lóerő maximális teljesítményt, a percenkénti 1 400 és 5 560 közötti főtengelyfordulat-tartományban pedig 465 Nm csúcsnyomatékot varázsoltak elő a mérnökök (utóbbi ideiglenes túltöltéssel 500 Nm-re növelhető), amely kimagasló versenypályás teljesítménnyel ruházza fel a biztonságiautó-flotta új vezérmodelljét. A nagyteljesítményű sportoló versenyautós agilitását és kirobbanó dinamizmusát az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés koncepciója, az alacsony súlypont és a minimálisra csökkentett rugózatlan tömeg együttese garantálja.

„Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy immáron közel két évtizede részesei lehetünk a kétkerekű versenysportok királykategóriájának” – mondta Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke. „Nagyra értékeljük a Dorna Sports irányunkba mutatott legmélyebb bizalmát, a BMW M divízióval pedig a Dorna Sports egy rendkívül erős partnert tudhat maga mellett, akinek a nagyteljesítményű prototípusok megalkotásakor mindenekelőtt a versenyzők biztonsága az abszolút elsődleges szempont. Szaktudásunk legjavát adjuk bele ebbe a partnerségbe. A nagyteljesítményű BMW M MotoGP Safety Car modellek génjeikben hordozzák a motorsportok színtiszta örökségét, 2016-ban pedig a hivatalos biztonságiautó-flotta egy vadonatúj vezérmodellel gazdagodik: ez a BMW M2 MotoGP Safety Car, amely versenypályára viszi a januárban bemutatott BMW M2 Coupé vérpezsdítő menetteljesítményét. Nagy várakozással tekintünk a rendkívül izgalmasnak ígérkező idei szezon elé, amely partnerünk, a Dorna Sports számára jubileumi állomást jelent: a 2016-os idény a huszonötödik, amikor a Dorna Sports felel a MotoGP™ versenyszezonjának megszervezéséért és teljes körű menedzseléséért. Rendkívül profi munkatársaival együttműködve Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója ez idő alatt a MotoGP-t a kétkerekű versenysportok csúcsára emelte, amely rajongók millióit tartja lázban világszerte, és amely a technológiai innovációk és a kétkerekű biztonság terén egyaránt abszolút mérceként szolgál. Teljes szívből gratulálunk a Dorna Sports-nak eme jeles évforduló alkalmából!” – fogalmazott a BMW M divízió vezetője.

A MotoGP 2016-os versenyszezonjának hivatalos biztonságiautó-flottáját hat különféle BMW M és BMW M Performance modell alkotja. A vadonatúj BMW M2 MotoGP Safety Car mellett a vízbefecskendező rendszerrel felszerelt BMW M4 Coupé és a BMW M3 is biztonsági autóként teljesít szolgálatot a sorozatban. A száguldó széria orvosi autóinak szerepét a versenypályára edzett BMW X5 M és BMW M550d xDrive Touring modellek látják el. A futamok biztonsági felügyelőjének egy ugyancsak versenypályára optimalizált BMW M5 sportlimuzint biztosít a BMW M divízió. A MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottájának hat képviselőjét egytől egyig a BMW M GmbH müncheni gyárában készítették fel a mérnökök. A négykerekű flottát a BMW Motorrad két BMW S 1000 RR biztonsági motorkerékpárja egészíti ki. A MotoGP hivatalos biztonságiautó-flottájáról további információkat talál a www.bmw-m-safetycar.com weboldalon.

A BMW M divízió MotoGP iránti elköteleződését az egyedülálló BMW M Különdíj is nyomatékosítja, amelyet a bajor gyártó idén immáron sorozatban tizennegyedik alkalommal ad át a kétkerekű motorsportok királykategóriájának legjobb abszolút kvalifikációját teljesítő pilótának: a nyertes az idény végén egy exkluzív BMW M modellel gazdagodik. A BMW M MotoGP Experience emellett rendkívüli BMW M-élményben részesíti a divízió vendégeit, akiket a bajor gyártó MotoGP-szakértői, Loris Capirossi és Alex Hofmann exkluzív, színfalak mögötti utazásra invitálnak a széria versenyhétvégéin. Sőt mi több, a MotoGP egyes nagydíjain a BMW az M divízió aktuális modellpalettáját és legsportosabb négykerekűit is a sorozat rajongói elé tárja.

Magyarországon is javulnak a SEAT eladási eredményei

A SEAT jelentősen megújult modellkínálata a hazai értékesítésben is érezteti pozitív hatását, így az elmúlt kettő évben összességében 35%-kal nőtt a hazai piacra került SEAT-ok száma.

seat-leon-st-autoaddikt

A márka vezetése arra számít, hogy ez a tendencia 2016-ban is folytatódik, és a SEAT a piac bővülésével azonos mértékben, azaz a márka mintegy 10%-kal tud bővülni a hazai piacon. “Forgalmunkra rendkívül jó hatással voltak az elmúlt két évben bemutatott újdonságok, az Ibiza mellett elsősorban a Leon különböző változatai és a Toledo voltak keresettek. Ezen modellek révén komoly előrelépést tudtunk elérni a flotta üzletek terén is, és számos cég választott teljes mértékben SEAT-okból álló flottát. – mondta Papp Zoltán SEAT márkavezető, majd hozzátette: “további komoly előrelépést várunk az új kategóriában, a szabadidő autók között szeptemberben piacra kerülő SEAT Ateca bevezetésétől.”  A spanyol márka jelenleg az Ibizától az Alhambráig tartó kínálata a piaci kategóriák 49%-át fedi le, ami az új SEAT Ateca megjelenésével, az év végén érkező új Leon valamint a jövőre piacra kerülő új Ibizával és az A0-Crossover modellekkel 72%-ra nőhet.

A SEAT az idén összesen 3.000 gépkocsi eladását is reálisnak tartja az Ibiza, a Leon, a Toledo és az Alhambra értékesítés bővülésével. E négy típus közül a Toledo után a Leon modellcsalád értékesítése nőtt a leggyorsabban az előző évhez képest: a 2014-ben piacra került 680 Leon után 2015-ben már 1053 darab talált gazdára, ami mintegy 55%-os növekedést jelent, míg a tavalyelőtt átadott 198 darab után tavaly 332 darab, azaz 68%-kal több SEAT Toledo értékesítése vált valóra.

Sikeresen teljesített hosszú távú közúti tesztjén a Toyota Mirai Európában

Az új hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai sikeresen teljesítette 100 000 kilométeres európai közúti tesztjét. A teszt 2015. szeptember 21-én kezdődött, és 2016. február 10-én ért véget. A Mirai 107 napon keresztül napi 16 órát töltött úton.

toyota_mirai

A 100 ezer kilométeres teszt során az autót csaknem 400-szor tankolták meg, több mint 1000 kilogramm hidrogénnel. Kétszer cseréltek rajta gumiabroncsot, valamint lecserélték az első fékbetéteket. Ez idő alatt egyáltalán nem tapasztaltak mechanikus meghibásodást.

A közúti teszt lebonyolításáért a hamburgi KJ Tech Services GmbH felelt. A Toyota meghatározta, mekkora távolságot kell megtennie az autónak, valamint hogy mennyi időt kell mennie különböző úttípusokon: városban, országutakon, illetve sebességkorlátozás nélküli német autópályákon. Ezeket figyelembe véve a KJ Tech Services megtervezett egy útvonalat, Hamburgon belül, illetve a város környékén, majd felállított egy nyolc pilótából álló csapatot, akik a hét hat napján, napi két műszakban váltották egymást.

„A Mirai kiválóan teljesített, egyáltalán nem történt mechanikus meghibásodás. Az üzemanyagcella 100 százalékos megbízhatósággal üzemelt. Ez azon a héten is érvényes volt, amikor a külső hőmérséklet mínusz 20°C alá süllyedt: munkatársaink ekkor sem számoltak be hidegindítási nehézségekről– mondta Patrick Hake, a KJ Tech Services projekt menedzsere.

A Toyota a Mirai vezetésével kapcsolatos személyes benyomásaikról is kikérdezte a nyolc pilótát. A vezetők szerint a Mirai utastere tetszetős és kényelmes; külön kiemelték a fényűző bőrüléseket és a bőr kormánykereket. A modell helykínálata is kiemelkedő, még a legmagasabb sofőr is bőséges lábtérről számolt be. Az autó remekül kanyarodik, könnyen manőverezhető, a kormánymű közvetlen és kellő visszajelzést ad. A gyorsulás egyenletes, rángatásnak nyoma sincs. A pilótákat lenyűgözte a motorteljesítmény, amely szükség esetén – például előzések során vagy lámpától elindulva – késlekedés nélkül rendelkezésükre állt.

A vezetők maguk töltötték fel a Mirai üzemanyag-tartályát hidrogénnel. Előzetesen mindenkinek röviden elmagyarázták a folyamatot, ám mivel ez a hidrogén üzemű járművek esetében csupán apróságokban tér el a hagyományos benzin- vagy dízelmotoros autók tankolásától, minimális oktatásra volt szükség. A vezetők szerint a tankolás nagyon egyszerű és biztonságos volt. Mindannyian felismerték, hogy a Mirai egy igen fontos előnnyel rendelkezik más elektromos járművekkel szemben: ahelyett, hogy egész éjszaka tölteni kellene az akkumulátorát (mely idő alatt nem lehet használni a járművet), a Mirai mindössze három perc alatt teljesen feltölthető, és újra menetkész állapotba hozható.

Maximális pontszámot kapott a Suzuki Hustler a JNCAP biztonsági teszten

A Suzuki Hustler lett az első miniautó, amely maximális pontszámot ért el a JNCAP biztonsági teszten, kiérdemelve a kiemelten biztonságos jármű besorolást Japánban.

suzuki-hustler-jncap-5-csillag-autoaddikt

A DCBS (Dual Camera Brake Support) kétkamerás ütközéscsillapító féktámogatással és 360 fokos monitorral felszerelt Suzuki Hustler lett az első miniautó, amely a preventív biztonsági intézkedéseket értékelő japán újautó-biztonsági teszten (JNCAP) megkapta a maximális 46 pontot3, és ezzel a kiemelten biztonságos járműveknek járó ASV+ (Advanced Safety Vehicle +) besorolást.

A JNCAP preventív biztonsági értékelésben a japán közlekedésügyi tárca, valamint az autóbiztonsági és a közlekedési balesetet szenvedetteket segítő japán hivatal pontozza a jármű fejlett biztonsági megoldásait. A teszt során három rendszert vizsgálnak: a frontális vészfékezést, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, valamint azt a szisztémát, amely a hátrafelé tekintő kamerák képe alapján informálja a vezetőt. A teszteken a kocsik pontokat kapnak, maximum 46 pont érhető el. Fejlett technológiájú, vagyis ASV az a jármű, amely legalább két pontot kap. Az ASV+ besoroláshoz 12 pontot kell elérni.

A Suzuki tovább kívánja fokozni erőfeszítéseit a fejlett biztonsági technológiák alkalmazása terén, még biztonságosabbá téve autóit.

LEGFRISSEBB

Visszatérhet a Ford Fiesta: elektromos újjászületés a láthatáron?

0
Néhány évvel a legendás modell gyártásának leállítása után ismét reflektorfénybe került a Ford Fiesta neve: iparági pletykák és vezetői nyilatkozatok alapján könnyen elképzelhető, hogy...

TESZTJEINK