Főoldal Blog Oldal: 418

100 éves a BMW, Magyarországon is méltó ünneplést kapott a bajor márka

Patinás hazai helyszínen, a Magyar Állami Operaházban ünnepelte századik születésnapját napjaink legkedveltebb prémiummárkája, a BMW.

100-eves-a-bmw-operahaz-autoaddikt-004

Az esemény két főbb részre lett osztva: Salgó András, a BMW Magyarország kommunikációs vezetője koccintásra invitálta az egybegyűlt újságírókat az Opera Vörös Szalonjába, ahol a BMW rövid, közép- és hosszútávú tervei kerültek ismertetésre nemzetközi szinten.

100-eves-a-bmw-operahaz-autoaddikt-002

Emellett levetítésre került egy közel 1 órás összefoglaló is arról, hogyan emlékeztek meg a BMW Group fellegvárában, Münchenben, helyileg az Olimpia Halle-ban megtartott ünnepélyen az idén 100 éves autómárkáról.

salgo-andras-bmw-100-eves-operahaz-budapest-autoaddikt

Fergeteges, musical- és balettelemeket idéző show-t láthattunk felvételről, mely persze nem nélkülözte a vállalat összes márkájának felvonultatását sem: elsőkénr a MINI, majd a Rolls Royce, illetve a BMW Motorrad szekció is színre lépett, s természetesen a végén érkeztek meg az aktuális BMW modellek.

100-eves-a-bmw-operahaz-autoaddikt-008

Kiderült az is, ami persze már jó ideje köztudott volt: a BMW kiemelt hangsúlyt fektet az i modellcsaládra, valamint a fenntartható fejlődés és környezettudatosság is első számú támogatott irányvonaluk egyike.

100-eves-a-bmw-operahaz-autoaddikt-010

Ennek megfelelően a centenáriumi ünnepség fókuszában az i3, illetve i8, valamint a konnektorból tölthető plugin hibrid modellek álltak.

100-eves-a-bmw-operahaz-autoaddikt-007

A hazai 100. BMW-születésnap fénypontja minden kétséget kizáróan az előzőleg taglalt modellek kiállítása volt, méghozzá az Operaház színpadján.

100-eves-a-bmw-operahaz-autoaddikt-005

A kulisszák mögül érkezve máris felsejlettek a sziluettek, majd a függöny is felgördült, s a rivaldafényben állva élhettük át ezt a nemes pillanatot: gratulálunk, BMW. Legalább még kiemelkedően pozitív 100 évet kívánunk!

100-eves-a-bmw-operahaz-autoaddikt-013

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike

Genfi Autószalon 2016: az új Volvo S90 kapta a legszebb formatervet

A Volvo Cars prémium szedánja, az S90 a vezető autóipari formatervezőkből álló nemzetközi zsűri döntése alapján elnyerte a 2015. év legszebb formatervű szériamodellje (Production Car Design of the Year 2015) díjat.

volvo-s90-autoaddikt-leszebb-formaterv-2016

A Car Design News című szakkiadvány szervezésében kiadott díj a legnagyobb jelentőségű elismerés az autóipari formatervezés világában. A zsűri tizennyolc – a világ minden pontjáról érkezett- élvonalbeli autós formatervezőből áll, akik olyan márkák arculatáért felelnek, mint a Bentley, Daimler, McLaren vagy Ferrari.

„Az ultramodern anyagok, a klasszikus arányok és a visszafogott felületkidolgozás alkalmazása jól tükrözi elsődleges szándékunkat: saját utunkat kívánjuk járni. Nem szeretnénk alkalmazkodni másokhoz, az a célunk, hogy kiemelkedjünk a tömegből” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke.

A Volvo Cars által alkotott utasterek kiemelt figyelmet kaptak az utóbbi időkben, kialakításuk visszafogott, nyugodt jellegének, valamint a meghatározó stíluselemek következetes alkalmazásának köszönhetően. Kiváló példái ennek az új S90 belső terében megjelenő elegáns légbeömlő rostélyok, illetve kezelőfelületek.

A 18 tagú zsűri választása húsz jelölt közül esett a Volvo S90-re. A prémium szedán méltatásakor külön kiemelték annak nagyszerű arányait, hiteles anyaghasználatát és időtlen formatervét.

A díj kapcsán Owen Ready, a Car Design News szerkesztője elmondta: “Az S90 esetében különösen nagyra értékelte a zsűri, hogy a tervezők „letisztult, nyugodt formavilágot teremtettek a helyett a szórakoztató célú dizájn helyett, amely túlságosan régóta mérgezi a szakmát.”

A díjat a Genfi Autószalonon, a Car Design News által szervezett ünnepség keretében adták át.

Genfi Autószalon 2016: minden részletében új Toyota Hilux pickup

A minden eddiginél robusztusabb és erőteljesebb, terepen is jobban helyt álló, vadonatúj Toyota Hilux minden ízében hamisítatlan maradt.

toyota-hilux-2016autoaddikt-004

Ugyanakkor a pickup új korszakának beköszöntét is jelképezi: formai megoldásai, kényelmi és biztonsági színvonala, valamint fejlett technológiai tartalma a legigényesebb hobbifelhasználók igényeit is kielégítik.

Toyota Hilux: mára legendássá lett, 1968-ban jelent meg először. Utána egy évvel később európai forgalmazása is megkezdődött, közel ötven éve meghatározó szereplője a globális pickup piacnak.

A világ kedvenc pickup modelljéből a mai napig összesen több mint 16 millió darabot adtak el világszerte. Európában 2015-ben mintegy 34 000 darab Hilux talált gazdára, ez a piaci szegmens 23,1 százalékának felel meg. A Hilux ezzel Európa első számú pickupja.

toyota-hilux-2016autoaddikt-008

Minősége, tartóssága és megbízhatósága (QDR) egyenesen legendás: a megállíthatatlan Toyota Hilux újra és újra képes meglepetést okozni képességeivel: az autó meghódította az Északi-sarkot, Izland tűzhányóit, az Antarktiszt, és dobogós helyen végzett a Dakar ralin.

A szimplakabinos, négyüléses extra kabinos, és ötszemélyes duplakabinos kivitelekben választható új, nyolcadik generációs Hilux elődeinek legendás hírnevéből és rendíthetetlen QDR adottságaiból építkezve még magasabbra emeli a lécet a robusztusság terén: új, még erősebb létravázával, megerősített platószerkezetével, tökéletesített összkerékhajtási jellemzőivel és megnövelt vontatási képességével minden eddiginél többet kínál a vállalkozások számára.

toyota-hilux-2016autoaddikt-001

Ugyanakkor az új Hilux fejlesztése során az elmúlt években, a szabadidős felhasználás terén tapasztalt növekedést is figyelembe vettük: a modell új, modernebb megjelenést kapott, kényelmesebb, jobban felszerelt és biztonságosabb lett, így nem csupán az eddigi legstílusosabb modell, de minden eddiginél könnyebben is vezethető.

Külső formaterv – A robusztusság újraalkotása

Az új Hilux elődjénél 75 mm-rel hosszabb (5335 mm), 20 mm-rel szélesebb (1855 mm), ugyanakkor magassága (1815 mm) 45 mm-rel csökkent ahhoz képest.

Az az igáslovakra jellemző robusztusság és strapabíró tartósság, amely a Hilux összes eddigi generációját jellemezte, most a kifinomultság soha nem látott szintjével párosul, igazodva az egyre népesebb szabadidős vásárlói tábor elvárásaihoz, létrehozva a Hilux modellcsalád különleges vonzerővel bíró, vadonatúj generációját.

toyota-hilux-2016autoaddikt-005

A robusztusság és a kifinomultság egyedülálló kombinációja mindennél tökéletesebben jut kifejezésre az új orrkialakításban. A felső hűtőmaszk és a fényszórók egységbe foglalt, ‘Keen Look’ megjelenése a mélyre nyúló, erőteljes lökhárítóba integrált, nagyméretű ‘Under Priority’ alsó hűtőrács robusztusságával alkot kontrasztot.

A motorházfedél jellegzetes, első kerékívekre rányúló kialakítása tovább erősíti az új Toyota masszív, „egy tömbből faragott” megjelenését. Alatta a felső hűtőmaszk másodlagos vízszintes sávja az új modell teljes szélességében végig fut, és az új fényszórótestekkel egységet alkotva különleges kontúrú, 12 fehér LED-ből álló nappali világítást kínál.

Az oldalt ‘Hilux’ felirattal ellátott lámpatestbe szerelt, új fényszórók a kerékdobra hátranyúlva még inkább kihangsúlyozzák az új modell megnövelt szélességét. A ‘Keen Look’ fényszóró-kialakítást lehetővé tevő, előremutató technológia a tompított világításhoz is nagyteljesítményű LED-eket alkalmaz (opció a High felszereltségű modelleken.)

A lökhárító kialakítása a Hilux modellektől mindig is elvárt strapabíró, tartós funkcionalitást érzékelteti. Az alsó hűtőrács trapéz alakja kihangsúlyozza a Toyota ‘Under Priority’ formanyelvét, míg a lökhárító sarkába helyezett ködfényszórók az új modell masszív, stabil kiállását erősítik.

toyota-hilux-2016autoaddikt-007

A lökhárító alsó sarkai és alsó éle, amelyek kialakításuknak köszönhetően a legextrémebb terepviszonyok között is optimális szabad hasmagasságot biztosítanak, lendületes átmenettel csatlakozik a korábbinál ellenállóbb és szélesebb, új kartervédő lemezhez.

Az új Hilux oldalfalán az eddigi, kiemelkedő kerékdob helyett az első lökhárító egyetlen lendületes ívvel folytatódik az erőteljes első kerékívekben, ami kifinomultabb megjelenést eredményez.

Oldalnézetből az új Toyota pick-up egyszerre tolmácsol dinamizmust és robusztusságot. Ezért a vastag keresztmetszetű alsó ajtópanel a felelős, amely összeköti az első és hátsó kerékíveket. Utóbbiak szintén harmonikusan illeszkednek a karosszériába, hogy aztán felfelé ívelve belecsatlakozzanak az oldalfalakra átnyúló hátsó lámpatestekbe.

A formatervet még stílusosabbá teszik az olyan részletek, mint a hátrafelé dőlő utasfülke sötétített B-oszlopa, vagy az új rajzolatú, 17 vagy 18 colos könnyűfém keréktárcsák. A duplafülkés modellek formavilágát az utasfülkét a platóval összekötő króm övvonal fogja egységbe.

Az utasfülke tetőlemezét úgy alakították ki, hogy egyszerre legyen divatos és praktikus. A lemez aerodinamikus, pagoda-szerű V alakja eltereli a menetszelet a fülke fölött, illetve mellett. A légáramlatok így elkerülik a platót, ahol a hátfalnál örvényt keltve ronthatnák a modell közegellenállását. A tervezők még az olyan apró részletekre is ügyeltek, mint az antenna: ezt előrébb költöztették, hogy ne akadályozza a terebélyes rakományok elhelyezését, vagy a plató-kiegészítők használatát.

toyota-hilux-2016-plato-autoaddikt

Az új Hilux farát két oldalról új lámpatest fogja közre; a lámpaházba integrált légterelő lemezek még áramvonalasabbá teszik az autót. Az új, acél hátsó lökhárító a korábbinál mélyebben helyezkedik el, így a felhasználók erre fellépve felcsukott hátfalnál is könnyebben hozzáférhetnek a platóhoz. A tolatókamerát a hátfal kilincsébe integrálták, ami jobb látási viszonyokat és letisztultabb megjelenést eredményez.

Az új Hilux platója nagyobb, strapabíróbb és praktikusabb, mint eddig.  A plató teljes szélessége az eddigi 1544 mm helyett kategóriaelső 1645 mm. A hátfal erősebb forgópántot kapott, az ajtót nyitott helyzetében megtámasztó teleszkópokat erős acél konzolok tartják.

Maga a plató is ellenállóbb lett, így be- és kirakodás során kevésbé fenyeget a deformáció, a sérülés veszélye. A padló bordáit áttervezték; a padlólemezt kereszttartók erősítik. A homlokfalat megerősítették, valamint optimalizálták a kerékív-merevítő borda és a hátfal szerviznyílás-fedél alakját.

A vadonatúj Hilux ötféle népszerű alapszínben, továbbá három látványos új árnyalatban – Orange Spice, Volcano Red és Hydro Blue – rendelhető.

Belső kialakítás – Tartós és kifinomult, innovatív technológiákkal

A kulcs nélküli nyitási és indítási rendszerrel felszerelt, vadonatúj Hilux utastere a haszonjárművekre jellemző tartósságot és funkcionalitást a szabadidőjárművektől elvárható kifinomultsággal, igényességgel és felszereltséggel kombinálja.

toyota-hilux-2016-belso-autoaddikt

A letisztult, rendezett műszerfal vízszintes elrendezésében egyaránt érvényesül a prémium minőségű elegancia és a munkahelyekre jellemző robusztusság. A műszerfalon új, keresztlamellás légbeömlő rostélyok kaptak helyet, forgótárcsás szabályozással.

A középkonzolt egy beépített, masszív, táblaszámítógép-szerű, 7 colos érintőképernyős multimédiás rendszer uralja. A prémium minőségű, kapacitív érintőfelületről könnyen és ösztönösen vezérelhető rendszer a még egyszerűbb kezelhetőség érdekében közelebb került az első ülésekhez.

Az új műszeregységben a nagyméretű, letisztult rajzolatú, analóg sebesség- és fordulatszámmérő között egy színes, 4,2 colos TFT multi-információs kijelző található. Az ezen megjeleníteni kívánt tartalmat a vezető gyorsan és könnyedén módosíthatja a kormánykeréken elhelyezett kapcsolók segítségével. A vezetéshez elengedhetetlenül fontos adatok a képernyő legfelső szegmensében jelennek meg, így ezek leolvasásához a vezetőnek minimális mértékben kell levennie szemét az útról.

toyota-hilux-2016autoaddikt-006

A műszerfal vízszintes kialakítására rímelve merész, vízszintes küllőkkel szerelt, új kormánykerék négy irányban állítható, ergonomikus megtámasztást kínál a vezető hüvelykujjának, míg a vaskosabb, varrott karima mindenki számára kényelmes fogást biztosít.

A kormányon elhelyezett kezelőszervek (köztük egy négyirányú billenőkapcsoló) segítségével könnyen és gyorsan vezérelhető a hathangszórós audiorendszer, a multi-információs kijelző, valamint a 7 colos központi kijelző.

A belső tér szabadidős hangulatú kialakításával összhangban a sebességváltó karja rövidebb, így a váltások határozottabban, személyautósabban hajthatók végre. Mostantól a váltókar melletti, könnyen használható kapcsolók szolgálnak az üzemmódváltásra, valamint az összkerékhajtás aktiválására.

Az új Hilux belső terének prémium minőségű megjelenését és finom tapintású anyagait a műszerfalon, az ajtókárpiton, a műszeregység árnyékolóján, a kormánykeréken és a váltókar tövében alkalmazott fémhatású díszítőelemek fogják egységbe. Az optikai harmóniát erősíti az egységesített kék utastéri és műszerfal-világítás.

Az új Hilux belső terének fekete üléskárpitozása háromféle kivitelben rendelhető. A belépő Entry felszereltségű modelleken strapabíró, kopásálló szövet borítja az üléseket, összhangban az üzleti felhasználók igényeivel, a vegyes felhasználásra szánt Mid szinten kiváló minőségű, finoman texturált, mégis tartós szöveg borítja az üléseket, míg a High felszereltségi szinten teljes bőrkárpitozás kényezteti a szabadidős felhasználókat.

Új 2.4 D-4D motor

Az új Toyota Hilux megrendelhető a vadonatúj 2.4 D-4D globális dízelmotorral (GD). A start-stop funkcionalitással felvértezett erőforrás alacsony és közepes sebességtartományban nagyságrendekkel kedvezőbb nyomatékleadási jellemzőket mutathat fel, kategóriaelső takarékosság mellett.

Az új, 16 szelepes DOHC négyhengeres erőforrás változó geometriájú turbófeltöltőt és köztes töltőlevegőhűtőt alkalmaz. A 2393 köbcentiméteres motor maximális teljesítménye 110 kW/150 LE percenkénti 3400-as fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 400 Nm 1600 és 2000/perc között.

Az elsőkerék-hajtású Hilux kivitelek hatfokozatú kézi sebességváltót kapnak, míg az összkerékhajtásúak esetében választható a hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltó. Mindkét sebességváltót egyaránt teljes körűen átdolgozták, megnövelve élettartamukat, javítva kissebességű vezethetőségüket, és általánosságban csendesebb, finomabb váltásokat biztosítva, a motor teljesítményének maximális kihasználása mellett.

Minden modellváltozat végsebessége 170 km/óra, álló helyzetből 12,8 (6A/T), illetve 13,2 (6M/T) másodperc alatt érik el a 100 km/óra sebességet.

Az új motor 9 százalékkal takarékosabbak elődjénél. A 2.4 D-4D erőforrás átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 7,1 l/100 km*, a CO2-kibocsátási minimum 187 g/km*.

Menetdinamika és terepalkalmasság

A vadonatúj Hilux frissen kifejlesztett létraváza 20 százalékkal jobb torziós szilárdságot mutathat fel. A vázszerkezet kedvezőbb vezethetőséget, jobb rugózási komfortot, csekélyebb zaj- és rezgésszintet, valamint fokozott ütközésvédelmet kínál, miközben a legszélsőségesebb körülmények között is kiemelkedő tartósságot szavatol.

toyota-hilux-2016autoaddikt-010

A robusztus, tartós laprugókat és kettős lengéscsillapítókat alkalmazó hátsó felfüggesztést teljes körűen átdolgozták, így az a strapabíró összkerékhajtású munkagépektől elvárható terepalkalmasságot a szabadidőjárművekhez illő rugózási kényelemmel és menetstabilitással párosítja.

A vadonatúj Hilux a kiemelkedő terepalkalmasság érdekében kapcsolható összkerékhajtást kapott terepváltóval (felező), valamint első és részlegesen önzáró hátsó differenciálművel.

A Toyota Hilux új fejlesztésű 2.4 D-4D globális dízelmotorjának nagyságrendekkel kedvezőbb nyomatékleadása (kis- és közepes fordulatszámon), valamint az új, merevebb létraváz együttesen azt eredményezték, hogy az új Hilux akár 3,2 tonnát képes vontatni.

Magasabb szintű aktív és passzív biztonság

Az új Hilux esetében új szintre emeli az aktív biztonságot és a vezetőtámogatást a Toyota Safety Sense rendszer.

toyota-hilux-2016autoaddikt-009

A szélvédő felső szélén elhelyezett, lézeres érzékelőt és kamerát egyaránt tartalmazó, kompakt egység jeleit feldolgozó Toyota Safety Sense rendszer olyan funkciókat biztosít az ügyfeleknek, mint az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), az automatikus távolsági világítás (AHB) vagy a jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA).

Genfi Autószalon 2016: Volkswagen Caddy, földgázhajtással és DSG váltóval

A Volkswagen Haszonjárművek új Caddy TGI BlueMotion modellje a kategóriájában elsőként kettős tengelykapcsolós sebességváltóval is készül. A hannoveri gyártó a 2016-os Genfi Autószalonon világpremierként mutatta be az alternatív földgázhajtásnak és a hatfokozatú DSG váltónak ezt az újfajta társítását.

volkswagen-caddy-tgi-dsg-2016-genf-autoaddikt-2

Hatótávkirály a Genfi-tónál: a Caddy TGI BlueMotion, a sűrített földgázzal (CNG) és biogázzal is üzemeltethető családi egyterű, illetve városi kisáruszállító, a kézi sebességváltó mellett mostantól újdonságként kettős tengelykapcsolós DSG sebességváltóval is rendelhető – a kategóriájában egyedülállóan. A Caddy dobozos és személyszállító változata egyaránt elérhető rövid tengelytávval, illetve Maxi modellként.

A vegyes ciklusú 4,1 kg/100 km, illetve a Maxi esetében 4,3 kg/100 km földgázfogyasztás révén a Caddy vezetője tisztán gázos üzemmódban körülbelül 630, illetve 860 kilométer hatótávolsággal (Maxi) számolhat. A Caddy TGI CO2-kibocsátása 112 gramm/km rövid tengelytávval és 116 gramm/km Maxi változatban hatfokozatú kézi sebességváltóval, valamint 123 gramm/km, illetve 126 gramm/km (Maxi) DSG sebességváltóval (*= előzetes adat).

Az új Caddy és Caddy Maxi TGI BlueMotion modelleket kifejezetten sűrített földgáz tárolására tervezett, nagynyomású palackokkal szerelik fel. Ezeket a padló alá építik be, így a raktér, illetve csomagtér térfogata változatlanul akár 3200 liter vagy a Caddy Maxi esetében 4130 liter is lehet. A járműveket ezenkívül egy 13 literes benzintartállyal is ellátják. A hengeres formájú acélpalackokat több mint 200 bar nyomásúra összesűrített földgázzal töltik meg. A rövid tengelytávú Caddy négy padló alatti palackjába 26, míg a Caddy Maxi TGI öt palackjába 37 kilogramm földgáz tankolható.

volkswagen-caddy-tgi-dsg-2016-genf-autoaddikt-3

A palackok egy 1,4 liter összlökettérfogatú TGI motort szolgálnak ki, amely az új Euro 6 károsanyag-kibocsátási normát is teljesíti. Ez az erőforrás egy új TSI benzinmotoron alapul, amelyet a sűrített földgázzal való üzemelésnek megfelelően módosítottak. Többek között a hengerfejet, a szelepvezérlést, a forgattyús hajtóművet, a dugattyúkat, a hüvelyeket és a szelepeket is a földgázhajtás követelményeihez igazították. A fejlesztők a motorvezérlést, a katalizátort és a turbófeltöltőt szintén módosították. A földgázhajtással való kompatibilitást már a TSI benzines motorcsalád fejlesztésének korai fázisában figyelembe vették.

A Caddy TGI motor legnagyobb nyomatéka 200 Nm, amelyet az 1500-3500 percenkénti fordulatszám-tartományban fejt ki. Ez a motor a 4800-6000 fordulatszám-tartományban éri el 81 kilowatt/110 lóerő legnagyobb teljesítményét. A Caddy TGI legnagyobb sebessége városi kisáruszállítóként és személyautóként: 174 km/óra kézi sebességváltóval, valamint 172 km/óra DSG váltóval.

volkswagen-caddy-tgi-dsg-2016-genf-autoaddikt-5-muszerfal

Normális esetben a Caddy TGI BlueMotion modellben a kvázi-monovalens gázhajtás a jármű benzintartályában tárolt ólmozatlan szuperbenzint csak indításkor és a motor bemelegedési fázisában használja mínusz 10 Celsius-fok alatti hőmérsékleten. Továbbá ez a benzintartalék biztosítja a jármű mozgásképességét olyan esetben is, amikor gázzal már nem tudná elérni a több mint 900 németországi vagy a körülbelül 4200 európai CNG-töltőállomás valamelyikét.

Korábban a CNG-s Caddy Ecofuel néven volt elérhető, 2015 közepe óta pedig kézi sebességváltóval társítva rendelhető a TGI motor a negyedik generációs Caddy típusba. A DSG-vel felszerelt új Caddy TGI 2016. június elején érkezik meg a márkakereskedésekbe. A hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó, amely taxi felhasználásra is megfelel, egyedülálló a földgázhajtású városi kisáruszállítók A-szegmensében.

volkswagen-caddy-tgi-dsg-2016-genf-autoaddikt-1

A nemrég dinamikusan bemutatott Caddy Alltrack is üzemeltethető földgázzal. A Caddy típusnak ez a terepjárós stíluselemekkel felruházott életstílus-változata a Cross Caddy utódja, amely TGI modellként is rendelhető kézi sebességváltóval, ugyanakkor az idei év közepétől hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóval szintén elérhető lesz.

Genfi Autószalon 2016: Volkswagen Phideon, a kínai piacra szánt prémium modell

A 2016-os Genfi Autószalon nyitónapjának előestéjén tartotta világpremierjét a Volkswagen Phideon. A teljesen új, prémium kategóriás limuzin, amely a kifogástalan eleganciát a lehető legdinamikusabb teljesítménnyel egyesíti, 2016-ban mutatkozik be a kínai piacon.

volkswagen-phideon-genf-2016-autoaddikt

A német gyártó prémium kategóriás újdonságának gyártása 2016 harmadik negyedévében indul Kínában: sportos limuzinként a Volkswagen Phideon újrafogalmazza a VW csúcsmodelljeinek formanyelvét. A Németországban kifejlesztett négyajtós kupé magát egyaránt definiálja sportos lépcsőshátúként és sofőr vezette limuzinként.

A Volkswagen Phideon külső megjelenését finom átmenetek és határozott vonalak jellemzik, az erőteljesen megnyújtott frontrész vonalától a határozott vállövön keresztül a harmonikus kupé karaktert biztosító ereszkedő tetőívvel bezárólag. Több, mint 5 méteres hosszával a felső kategóriában színre lépő Phideon hangsúlyos hűtőrácsával, látványos króm kiegészítőivel és az ebben a modellben debütáló ambiente külső világítással kíván hódítani.

https://www.youtube.com/watch?v=GlKzxNADxLM

A belső tér szintén a luxus érzését közvetíti felénk: az autó hátsó ülésein utazókat igazi lounge hangulat fogadja, míg a vezető ülésben helyet foglaló a Volkswagen legmodernebb műszaki megoldásait élvezheti. Ilyen például az új fejlesztésű, virtuális három dimenziós megjelenítéssel bíró Active Info Display vagy a sofőr üzemmód, amely az utasok számára lehetővé teszi, hogy az infotainment rendszeren keresztül üzenetet küldjenek a vezetőnek.

Sportos limuzinjával a Volkswagen bepillantást enged jövőképébe, ahol a formaterv és a legkorszerűbb technológia elegáns egységet alkot.

Genfi Autószalon 2016: Lexus LC 500h a márka újdonságai élén

A Lexus a 2016. évi Genfi Autószalonon mutatja be vadonatúj LC luxuskupéjának hybrid változatát. Az LC 500h a Lexus következő generációs hybrid hajtásláncát, a Lexus Multi Stage Hybrid rendszert kapja meg, amely nagyobb teljesítményt, fokozott vezetési élményt és még takarékosabb üzembentartást eredményez.

lexus-lc-500h-autoaddikt-001

 

Az LC először a 2016-os Detroiti Autószalonon (NAIAS) mutatkozott be. Formavilága, teljesítménye és kidolgozottsága a Lexus zászlóshajói közé emeli. A modell a Lexus vadonatúj platformjára épül, amely fokozott menetdinamikai képességeket ígér.

Az emlékezetes LF-LC tanulmányautó (2012) által ihletett LC fordulópontot jelent a Lexus fejlesztési folyamataiban és formai koncepciójában egyaránt, és egy merőben új korszakot nyit a márka életében. A modell kiemelkedő vizuális vonzerejét egyhangúlag elismerte a szakma: a modell két EyesOn formatervezési díjat vihetett haza a NAIAS 2016 kiállításról, mint legjobb sorozatgyártású autó, és mint legjobb belső kialakítás.

lexus-lc-500h-autoaddikt-002

A Lexus az LF-FC tanulmányautót is kiállítja a 2016. évi Genfi Autószalonon. Az LF-FC egy olyan jövőbe mutató, új koncepció autó, amely bepillantást enged abba, milyen műszaki és formai irányban kíván haladni a márka. Az eredetileg a 2015-ös Tokiói Autószalonon bemutatott LF-FC hajtásáról egy nagyteljesítményű üzemanyagcellás rendszer gondoskodik. A modell fejlett, érintésmentes kezelőfelülettel, valamint autonóm közlekedési technológiákkal rendelkezik.

Genfi Autószalon 2016: Kia Optima Sportswagon, a márka első középkategóriás kombija

A vadonatúj Kia Optima Sportswagon, a Kia első középkategóriás kombi modellje a jelenleg is zajló, 2016-os Genfi Autószalonon tartja világpremierjét.

kia-optima-sportswagon-genf-2016-autoaddikt-1

A 2015-ös Genfi Autószalonon leleplezett SPORTSPACE tanulmányautó által ihletett Kia Optima Sportswagon a 2016-os Optima szedán formavilágát és kiváló minőségű belső kialakítását a kombi karosszériastílus fokozott praktikumával társítja.

„Az Optima mára a Kia szinonimájává vált világszerte, annak idején ezzel a modellel indult útjára a márka dizájn-vezérelt megújulása” – mondta Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója. „A 2015-ös SPORTSPACE tanulmányautó egyértelműen kijelölte, hogy milyen irányba szeretnénk tovább fejleszteni az Optimát, és a Sportswagon modell a divatos megjelenés és a hétköznapi praktikum új szintjére emeli a népszerű szedánt.

A Kia európai jelenléte szempontjából rendkívül fontos a modell, amely megerősíti jelenlétünket ebben a meghatározó jelentőségű piaci szegmensben. A középkategóriás eladások kétharmadát (a flottapiacon a forgalom háromnegyedét) a kombi modellek teszik ki Európában, ezért az Optima Sportswagonra létfontosságú feladat vár: új magán- és céges ügyfeleket kell a márkához csábítania. A modell az ügyfélhódítás stratégiai eszköze a Kia számára.”

Az Optima Sportswagon számos takarékos és sportos benzin-, illetve dízelmotorral, köztük a nagyteljesítményű GT kivitelben választható. Az Optima Sportswagon innovatív biztonsági segédrendszerek és infotainment funkciók bőséges választékát kínálja, ezzel szavatolva az utasok a lehető legmagasabb színvonalú védelmét, kényelmét és szórakoztatását.

Az Optima Sportswagon 2016 negyedik negyedévében kerül forgalomba Európában.

A vadonatúj Kia Optima Sportswagon, a Kia első középkategóriás kombija

A 2015-ös Genfi Autószalonon leleplezett Kia SPORTSPACE tanulmányautó által ihletett Optima Sportswagon a Kia legelső próbálkozása a középkategóriás kombik népes szegmensében A rendkívüli hétköznapi használati értékkel bíró Optima Sportswagon nyújtott, kecses és dinamikus profiljával kategóriájának egyik legtetszetősebb képviselője. A Sportswagon megőrizte a szedán modell szélességét (1860 mm) és hosszúságát (4855 mm), míg a megnövelt csomagtartónak köszönhetően az autó magassága 5 mm-rel nőtt (1470 mm).

Az új Kia Optima Sportswagon a legújabb Kia modellekről már ismert határozott, karakteres vonalvezetést és finoman kidolgozott idomokat alkalmaz. Az autó orrkialakítása megegyezik az Optima szedánéval, ugyanakkor erőteljes, emelkedő válla, valamint finoman ejtett tetővonalú, messze elnyúló utastere jellegzetesen sportkombis vonalakkal ruházza fel.

A hátsó túlnyúlás ráirányítja a figyelmet a farra, habár a döntött hátsó szélvédő és a szűkülő tetővonal elegánsan leplezi a csomagtartó nagyobb optikai tömegét. Ennek köszönhetően a Sportswagon hamisítatlanul sportautós kiállással bír ebben a jellemzően konzervatív hangvételű szegmensben.

Hátul szélesen elhúzott LED-es lámpatesteket találunk, amelyek átnyúlnak az oldalfalakra. A hátsó lökhárítóba illesztett, ovális kipufogó és az integrált diffúzor még sportosabbá teszi az autó megjelenését.

Az Optima Sportswagon kilencféle karosszériaszínben, 16-18 colos könnyűfém keréktárcsákkal lesz megrendelhető Európában.

Kiváló minőségű utaskörnyezet Android Auto és Apple CarPlay funkciókkal

A vadonatúj Kia Optima Sportswagon prémium minőségű, vezetőközpontú utastere bővelkedik olyan funkciókban és technológiákban, amelyekkel rendszerint felsőbb kategóriákba tartozó típusokban találkozhatunk.

A vízszintes tájolású, széles műszerfal a tágasság és modernség érzetét kelti, és ugyanazokat az anyagokat és formákat vonultatja fel, mint amelyeket az Optima szedánból már ismerhetünk. A kiváló minőségű környezetet erősíti a puha tapintású anyagok nagy száma, a természetes árnyalatú szövet- és bőrkárpitok, valamint az ízléses fémhatású díszítőelemek. A fokozott hangszigetelés pihentetőbbé teszi a hosszú utazásokat, illetve a rossz minőségű útfelületen történő haladást.

Az új Kia Optima Sportswagon egy- vagy kéttónusú színvilággal rendelhető: a szövet vagy bőrkárpitozás választható fekete, illetve világosszürke/sötétszürke kivitelben. A középkonzol fényes fekete és króm kidolgozást kapott.

Azok a technológiák, amelyek az Optima szedánt kategóriája egyik legmodernebb képviselőjévé teszik, a Sportswagon fedélzetén is megtalálhatók: ezek a megoldások könnyebb használhatóságot, fokozott kényelmet és nagyobb praktikumot kínálnak.

Az Optima Sportswagon a Kia legmodernebb audiovizuális navigációs (AVN) rendszerét kapta meg, amelyhez 7 vagy (műholdas navigációs rendszer rendelése esetén) 8 colos érintőképernyős infotainment rendszer társítható. A Kia AVN rendszere támogatja a több európai piacon elérhető digitális rádióadások vételére alkalmas DAB rádiót.

A Kia Optima Sportswagon az egyik első olyan Kia modell, amely megkapja az Android 5.0 (Lollipop) vagy annál frissebb operációs rendszert alkalmazó okostelefonokkal kompatibilis Android Auto funkciót, illetve az iPhone 5 vagy annál későbbi termékeket támogató CarPlay szolgáltatást. Mindkét rendszer hangvezérlés segítségével teszi lehetővé, hogy a vezető anélkül vezérelhesse telefonját, hogy kezét levenné a kormányról, vagy tekintetét az útról.

A modell piaci bevezetésétől elérhető Android Auto összekapcsolódik a felhasználó telefonjával, majd lehetővé teszi, hogy az okostelefonos alkalmazásokhoz és egyéb funkciókhoz (pl. Google Maps navigációs szóbeli útmutatással, telefon kihangosító, szöveges üzenet felolvasása, hangfelismerés) az autó fedélzeti infotainment rendszerének képernyőjén keresztül férjenek hozzá. Az Android Auto azt is lehetővé teszi, hogy streaming kapcsolaton keresztül zenét hallgassunk a Google Play Music szolgáltatásból.

Az Optima Sportswagon modellekhez 2016 végétől rendelhető Apple CarPlay funkcionalitás teljes körű Siri hangvezérlést biztosít, amellyel a telefonkészülék számos funkciója és alkalmazása irányítható, beleértve az Apple Maps alapú navigációt, a híváskezelést, vagy a szöveges üzenet diktálását. Az Apple CarPlay további olyan audio alkalmazásokat is támogat, a zenei streamingtől a hangoskönyvekig, amelyeket a felhasználó korábban iPhone készülékére letöltött.

Az AVN rendszer a teljes Kia Connected kapcsolódási szolgáltatási csomagot is tartalmazza, mindig aktuális, vezető-orientált információkkal. A TomTom® technológiáját hasznosító szolgáltatás a kapcsolódási funkciók széles körét kínálja, az élő forgalomtájékoztatástól a trafipax-információkig, a helyi kereséstől az időjárás előrejelzésig. A Kia Optima Sportswagon európai tulajdonosai a gépkocsi megvásárlását követő hét éven át ingyenesen használhatják a rendszert.

Az érintőképernyős infotainment rendszerhez alapkivitelben hathangszórós audiorendszer társul, míg az igazi zenerajongók megrendelhetik az 590 W teljesítményű Harman Kardon Premium Sound audiorendszert, amely nyolc hangszóróval, külső erősítővel, mélynyomóval, valamint Clari-Fi MP3 zenei helyreállító technológiával rendelkezik.

Az Optima Sportswagont a Kia új, vezeték nélküli töltőrendszerével is felszerelték; a hordozható elektronikus készülékekhez tervezett rendszer a középkonzol tövénél található. Az 5W teljesítményű vezeték nélküli töltővel a felhasználók menet közben tölthetik telefonjuk akkumulátorát, anélkül, hogy csatlakoztatniuk kellene a töltőkábelt. Az ‘idegen tárgy felismerés’ funkcióval felvértezett, 5 watt teljesítményű töltőrendszer azonnal aktiválódik, amint a felhasználó kompatibilis készüléket helyez a töltőfelületre, illetve figyelmezteti a vezetőt, ha a járműből kiszállva a töltőn felejti telefonját. A rendszer a műszerfali kijelzőn jeleníti meg a töltöttségi szintet; a használat közbeni túlmelegedést biztonsági rendszer akadályozza meg.

A Kia Optima Sportswagon emellett felszereltségi szinttől függően kettő darab USB töltőportot is kínál; egyet elöl, és egyet hátul, így az utasok menet közben tölthetik készülékeiket.

Piactól függően olyan további funkciók is elérhetők, mint a 360 fokos panoráma monitor, amely négy kamerát alkalmazva biztosít a központi érintőképernyőn megjelenő madártávlati képet az autó környezetéről, így segítve a vezetőt a manőverezésben; az intelligens parkolástámogató rendszer (SPAS), amely önállóan képes beállni a párhuzamos és merőleges parkoló helyekre, vagy a kanyarkövető fényszórók, amelyek a kormánykerék elfordításához igazodva bevilágítanak a kanyarba, ezzel kedvezőbb látási viszonyokat teremtve, és javítva az esti vezetés biztonságát.

Sokoldalú és praktikus megoldások, 553 literes csomagtartó

A vadonatúj Optima Sportswagon minden idők legpraktikusabb Optima modellje, amely tágas csomagteret és egy sor innovatív, hasznos funkciót kínálva garantálja a rendelkezésre álló hely optimális kihasználását.

A kombi karosszéria-formából adódó extra csomagszállító kapacitás a kategória egyik legpraktikusabb képviselőjévé teszi az Optima Sportswagont: a második üléssor mögött 553 liternyi (VDA) üreg várja a csomagokat, 48 literrel több, mint az Optima szedán esetében.

A csomagtartóban alkalmazott, kiemelkedően ergonomikus megoldások révén az autó használati értéke meghaladja számos egyéb, középkategóriás kombiét. Ilyen a hátsó ülések háttámlájába beépített elválasztó háló, vagy a kiemelkedő rakomány-határoló sínek, amelyekkel biztonságosan rögzíthetők a kisebb csomagok, megakadályozva azok csúszkálását. Az új, mélyen húzódó rakodóperem és az intelligens motoros mozgatású csomagtérajtó (amely automatikusan felnyílik, amint az indítókulcsot a hátfal közelében észleli) révén a legnehezebb csomagok is könnyen rakodhatók be.

kia-optima-sportswagon-genf-2016-autoaddikt-2

Különösen sokoldalúvá teszi a modellt a 40:20:40 osztású hátsó ülés (alapfelszerelés): a középső szegmenst lehajtva könnyedén behelyezhetők hosszabb tárgyak (sílécek, hódeszkák), miközben a két szélső ülésen továbbra is kényelmesen lehet utazni.

Nagy szilárdságú karosszéria, aktív biztonsági technológiák

Az új Optima Sportswagon könnyű, rendkívül szilárd karosszériájának, valamint széles körű passzív és aktív biztonsági rendszereinek köszönhetően kiemelkedő szintű utasvédelmet biztosít. A modell fejlesztési programja során a Kia mérnökei ötcsillagos Euro NCAP minősítést céloztak meg. Az Optima szedán a közelmúltban maximális, ötcsillagos eredményt ért el a független biztonsági szervezet töréstesztjén.

Az Optima Sportswagon vázszerkezete 51 százalékban tartalmaz fejlett, nagy szakítószilárdságú acélokat (AHSS). AHSS acélokkal merevítették az autó A- és B-oszlopait, küszöbjeit, padlólemezét, valamint első kerékíveit. A mérnökök különös figyelmet szenteltek a tetőlemeznek, a C-oszlopoknak és a hátsó tűzfalnak, amelyeket az Optima szedánból kombivá történő átalakítása során módosítottak.

Az erősebb vázszerkezeten belül, az utastérben vezető- és utasoldali légzsák, vezetőoldali térdlégzsák, két első oldallégzsák, és két függönylégzsák.

A Kia Optima Sportswagon továbbra is kiváló eredményre számíthat az Euro NCAP egyre nagyobb jelentőségű Biztonsági segédrendszerek kategóriájában, hála a balesetek elkerülésére és a sérülések mérséklésére szolgáló aktív biztonsági technológiáknak.

Alapfelszerelés a Kia VSM járműstabilitás-szabályozó rendszere, amely fékezés és kanyarodás esetén a gépkocsi menetstabilizáló rendszerének (ESC) és elektromos szervokormányának szabályozása révén tapadásvesztés esetén segít a vezetőnek megőrizni az uralmat járműve felett.

Az Optima Sportswagon piactól függően az opciós aktív kockázat-elkerülő technológiák széles körét kínálja. Ezek között említést érdemelnek a következő funkciók:

  • Intelligens sebességtartó automata (SCC): az Optima sebességét automatikusan szabályozva tart biztonságos követési távolságot.
  • Önműködő vészfékrendszer (AEB)*: hosszú távú radar segítségével észleli az ütközés vagy gázolás veszélyét, és segít megállítani az autót
  • Sávelhagyást gátló rendszer (LKAS): felismeri az Optima sávhatárokhoz viszonyított helyzetét, és automatikusan korrigálja a jármű nyomvonalát, ha azt érzékeli, hogy a gépkocsi irányjelzés nélkül kezdi elhagyni a forgalmi sávot
  • Adaptív távolsági világítás (HBA): az egyéb járművek helyzetétől és az útviszonyoktól függően automatikusan igazítja a fényszóró hatótávolságát.
  • Sebességkorlátozás információ (SLIF): kamerák segítségével felismeri az út menti jelzőtáblákat, és azok információi alapján a műszeregységben megjeleníti a sebességkorlátozásokat
  • Holttér-felügyelet (BSD); a külső tükörben megjelenített optikai jelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha egy jármű belép az Optima holtterébe.
  • Mögöttes keresztirányú forgalom-felügyelet (RCTA): parkolóban történő tolatás esetén figyelmeztet az Optima mögött elhaladó gépkocsikra.

Az Optima Sportswagon AEB rendszer egyedülálló a modell európai piaci szegmensében, mivel nem csupán rövid hatótávolságú radart alkalmaz, de egy hosszabb távú egységet is, amely nagyobb távolságra lévő, gyorsabban mozgó gyalogosok és járművek észlelésére képes, mint a legtöbb konkurens.

A rövid távú „belvárosi” radar 50 km/óra sebesség alatt segít a vezetőnek elkerülni a frontális ütközést, vagy enyhíteni annak következményeit, míg a hosszú távú „külvárosi” érzékelő 30-80 km/óra sebességtartományban teszi lehetővé az akadályok észlelését Az AEB rendszer gyalogos-érzékelő rendszere akár 60 km/óra sebességnél is azonosítja a gyalogosokat, és mérsékli a gázolás kockázatát.

Finom rugózás, dinamikus vezethetőség, opciós elektronikus szabályozású felfüggesztés

Az új Optima szedán nem kis mértékben kényelmes rugózásának, fokozott nagysebességű stabilitásának és magával ragadó vezethetőségének köszönheti vonzerejét. Az Optima Sportswagon felfüggesztését úgy hangolták, hogy kiszűrje a rossz minőségű útfelületen ébredő rezgéseket és ütéseket, miközben még kedvezőbb menetstabilitást nyújt.

Az Optima szedán elöl-hátul független felfüggesztése került az új Sportswagonba, ám a rugókat, a lengéscsillapítókat és a kerékgeometriát kifejezetten az új kombihoz hangolták, igazodva annak eltérő, kissé farnehéz tömegelosztásához.

Az Optima teljesen független felfüggesztésének fejlesztése során a mérnökök az első és hátsó segédvázkereteinek bekötési pontjait az előző generációs modellhez viszonyítva kifelé költöztették. Az így optimalizált futómű-geometria kényelmesebb rugózást biztosít egyenetlen útfelületen. Elöl kettő helyett immár négy rögzítőperselyt alkalmaztak, fokozva a szerkezet oldalirányú merevségét, az első kerekeknél robusztusabb kerékcsapágyakat alkalmaztak. Az eredmény nyilvánvaló: az Optima Sportswagon közvetlen kormányreakciókkal, remek ívmeneti tapadással ás nagy sebességnél, illetve rossz minőségű útfelületen mutatott stabilitással kényezteti vezetőjét.

Hátul az Optima multilink felfüggesztése nagyméretű kettős alsó lengőkarokat alkalmaz, fokozott energiaelnyelő képességű, vastag perselyekkel. Az Optima rugózására és vezethetőségére jellemző a futómű kiemelkedő stabilitása és ütéselnyelő képessége.

Az Optima Sportswagon fogaslécre illesztett, új villanymotoros rásegítése (R-MDPS) alapfelszerelés az 1.7 CRDi dízelmotoros, illetve a 2,0 literes T-GDI motorral szerelt GT kivitelű európai modelleknél.. A kormányoszlop helyett közvetlenül a fogaslécre szerelt R-MDPS rendszer fokozott kormányérzetet és gyors, lineáris kormányreakciókat biztosít, különösen középállása körül. Az R-MDPS még precízebbé teszi a Sportswagon vezethetőségét, ami így a középkategória abszolút élvonalába sorolható.

Opcióként elektronikus vezérlésű, belső szelepekkel szerelt, adaptív felfüggesztés (ECS) is rendelhető, amely kifejezetten az európai vevők ízléséhez hangolt rugózást és vezethetőséget kínál. Az ECS rendszer mind a négy lengéscsillapítónál belső szelepeket alkalmaz, és kapcsolatban áll az ECU motorvezérlő egység gyorsulásérzékelőjével, valamint az első kerekekbe beépített, egy-egy további gyorsulásérzékelővel. Ezek szenzorok jelei alapján az ECS felismeri a kormányparancsokat és a gázpedál állását, valamint ellenőrzi az útminőséget, és ezekhez igazodva módosítja a felfüggesztés hangolását, igény szerint sportosabb, feszesebb rugózást vagy kényelmesebb csillapítást alkalmazva. A vezető ezekhez kapcsolódóan ‘normál’ vagy ‘sport’ állásba kapcsolhatja a rendszert. Az ECS minden keréknél egyedi módon szabályozza a csillapítási erőt, méghozzá minden eddiginél gyorsabban. Az ECS a modell bevezetésétől fogva rendelhető az 1,7 literes CRDi dízelmotorral szerelt típusokhoz, illetve alapfelszerelés a 2.0 T-GDI motoros GT kivitelek esetében.

Benzines vagy dízelmotorok, kézi vagy automata sebességváltóval

Az elsőkerékhajtású Optima Sportswagon európai bevezetésekor számos Euro6-os benzin-, illetve dízelmotorral lesz megrendelhető. Az Optima Sportswagon 1,7 literes CRDi dízelmotorral, illetve 2,0 literes CVVL benzinmotorral rendelhető, míg a GT kivitel a Kia új, nagyteljesítményű 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotorját kapja.

Az Optima szedánhoz hangolt, a Sportswagonba vátozatlan formában átvett 1.7 CRDi dízelmotor a várakozások szerint a legnépszerűbb erőforrás lesz az európai piacokon. A motort számos ponton módosították, és ennek eredményeként nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot, illetve szerényebb károsanyag-kibocsátást kínál. A 141 lóerős, 340 Nm nyomatékú, átdolgozott 1,7 literes dízelmotor kedvező CO2-kibocsátást és alacsony üzemanyag-fogyasztást kínál, a pontos adatokat a végleges homologizáció fényében, 2016 vége előtt hozzák nyilvánosságra.

Az 1.7 CRDi dízelmotor hatfokozatú kézi sebességváltóval vagy a Kia új hétfokozatú duplakuplungos sebességváltójával választható. utóbbi képes megbirkózni a turbódízel erőforrás megnövelt nyomatékával, és sportosabb vezetési élményt kínál, finom és azonnali váltásokkal.

Az Optima Sportswagon emellett egy 2,0 literes CVVL benzinmotorral is megrendelhető. A változó szelepemelésű technológiát alkalmazó motor finoman adja le 163 lóerejét, és intenzív gyorsítási képességet mutat. A 2,0 literes CVVL benzinmotor hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltóval rendelhető. Az Optima Sportswagon GT a Kia új 2.0 T-GDI GT benzinmotorjával, hatfokozatú automata sebességváltóval kerül forgalomba.

A Kia Optima Sportswagon értékesítése 2016 negyedik negyedévében veszi kezdetét

Az Optima Sportswagon 2016 negyedik negyedévében kerül forgalomba Európában, a Kia Europe egyedülálló hétéves, 150 000 kilométeres garanciájával. Az Optima Sportswagon a koreai Hwasungban működő üzemből érkezik majd Európába.

Szerkesztői jegyzet: A sajtóközleményben feltüntetett összes műszaki számadat az Optima szedán adatain alapul, így azok eltérhetnek az Optima Sportswagon végleges adataitól. A Kia az Optima Sportswagon-ra vonatkozó, további műszaki részletekről a piaci bevezetést megelőzően nyújt tájékoztatást.

Nem kevesebb, mint 19 elismerést kapott a BMW Group forma- és kifejező koncepció-együttese

A BMW, a MINI és a BMW Motorrad páratlanul egyedülálló dizájn-innovációit nem kevesebb, mint tíz iF terméktervezési díjjal és hét GOOD DESIGN díjjal ismerte el idén a szakmai zsűri. Miközben a vadonatúj MINI Clubman kisugárzását a párizsi Nemzetközi Autófesztiválon is arany serleggel jutalmazták, előkelő luxuskupéjával a Rolls-Royce is újabb díjat ünnepelhet.

if-design-award-bmq-2016-autoaddikt

A BMW Group termékeinek kimagasló tervezési és kialakítási minősége szinte mindegyik járműkategóriában újabb és újabb mércét állít fel, amelyet számos terméktervezési díj is igazol. Az iF terméktervezési díjak hőn áhított nemzetközi kitüntetései közül – amelyek a kiváló dizájn-innovációkat méltató elismerések egyik legtekintélyesebbjei a világon – 2016-ban a vállalatcsoport dizájnrészlege például nem kevesebb, mint tízet vehetett át a BMW Welt-ben megrendezett ünnepélyes díjátadón. A BMW Group a tíz elismerést a MINI AR Glasses 2014 típusnéven futó intelligens szemüveg-prototípus és a BMW 3.0 CSL Hommage R tanulmányautó kivételével egytől egyig a „Termék” kategóriában nyerte el. Amíg a formabontó koncepciót „Professzionális Tanulmányként”, addig az intelligens szemüveg-prototípust a kivitelezés minőségéért illette az arany kitüntetés. A 2016. február 26-án, Münchenben életre hívott díjátadó ünnepségen több mint 1 500 meghívott vendég tette tiszteletét.

A díjjal elsőként a vadonatúj BMW 7-es sorozat modernkori luxusát ismerték el. Az egyszerre elegáns és dinamikus vonalakkal dolgozó, lélegzetelállító formai kialakítás mögött a luxuslimuzin hatodik modellgenerációja megannyi technológiai innovációt vonultat fel, így többek között a BMW Gesztusvezérlést, az Ambient Air csomag utastér-illatosító rendszerét, a BMW Lézerfényt és a távvezérlésű parkolást.

A vadonatúj 7-es BMW mellett az új fejlesztésű BMW X1 is elnyerte a szakmai zsűri tetszését. Azáltal, hogy a hajtás a hátsó tengelyről az első kerekekre költözött, a tervezők teljes mértékben újragondolták a legkisebb BMW X modell második generációjának dizájnját. A végeredmény egy minden korábbinál arányosabb, több helyet kínáló modell lett, amely minden vezetési szituációban a BMW modelljeire jellemző menetdinamikát nyújtja.

A 2016-os szezontól kezdve az iF terméktervezési díjjal elismert BMW M6 GT3 versenyautó lép a BMW Group nemzetközi pályaautó-flottájának élére. A vadonatúj fejlesztésű sportoló erőteljes kiállásával, hatalmas légbeömlőivel, hatásos légterelő szárnyával, a könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek szigorú alkalmazásával, kagylóüléseivel és a pilótára összpontosító utastér-kialakításával le sem tagadhatná, hogy minden részletében versenypályára termett.

Az iF terméktervezési díj másik nagyteljesítményű nyertese a kompakt kategória éllovasaként debütáló BMW M2, amely a bajor gyártó négykerekűinek egyedülálló stílusában egyesíti a BMW M modellek kivételes teljesítményét, precizitását és agilitását.

A BMW kimagasló jelentőséget tulajdonít múltbéli értékeinek szüntelen újraértelmezésére, amelyre a terméktervezési díjjal is elismert BMW 3.0 CSL Hommage R tanulmányautó a legfrissebb példa. Az életnagyságú koncepciót az 1970-es évek ikonikus BMW kupéja, a BMW 3.0 CSL modell ihlette, a bajor gyártó tervezői pedig az időtlen klasszikus markáns elemeinek modernkori újraértelmezését teljesen új utastéri megoldásokkal kombinálták. A pilóta tökéletes elhelyezkedése érdekében a tervezők előbb a vezető közvetlen környezetét, így a digitális kijelzővel ellátott bukósisakot, a pulzáló verseny-overállt és a tökéletesen testre formált kagylóüléseket alkották meg, az utastér könnyűszerkezetes kialakítása csak ez után következett.

A vadonatúj MINI Clubman mindeközben két fronton is diadalmaskodott: amíg a hatajtós modell egyszerre elegáns, mégis érezhetően felnőtté érett karaktere az iF terméktervezési díj szakmai zsűrijét, addig a kisautó utastere a párizsi Nemzetközi Autófesztivál közönségét ejtette rabul. A francia fővárosban megrendezett kiállításon a vadonatúj MINI Clubman elnyerte a 2015-ös esztendő legszebb utasterét díjazó „Grand Prix du Plus Bel Interieur de l’Année 2015” trófeát. A modell kiforrott utasterét a letisztult elegancia és az extrovertált megoldások kreatív egysége szerint valósították meg a tervezők. Középpontjában a hosszasan elnyújtott, ívelt keretet viselő műszerfal terül el, amelyet úgy alakítottak ki, mint ha lebegne az utasok előtt. Mindezt különleges hangulatvilágítás, prémium minőségű díszítő betétek és csak második ránézésre szembetűnő, rejtett részletek egészítik ki – ilyen a számos anyagon és felületen visszaköszönő halvány kockás mintázat is. A Nemzetközi Autófesztivál hőn áhított „Grand Prix” díját Oliver Sieghart, a MINI utastéri tervezőrészlegének vezetője vette át Párizsban.

Az új MINI Cabrio több szempontból is meggyőzte az iF terméktervezési díj szakmai zsűrijét: az utastér prémium minőségű anyaghasználata, a jelentősen javult komfortérzet, a dizájn-innovációk széleskörű alkalmazása és a nyitható textil tető fekete szövetére szőtt titánszürke britzászló-motívum együttese újabb díjjal illette a brit gyártót. Az új MINI Cabrio példátlan opciót kínáló textil teteje mindössze 18 másodperc alatt, teljesen elektromos működtetéssel lenyitható, a vezetés MINI modellekre jellemző, felejthetetlen élményét így a kabriózás önfeledt érzése járja át.

A tíz elnyert iF terméktervezési díjból a BMW Motorrad is kivette a részét. Az új BMW R nineT Scrambler motorkerékpár egy hamisítatlanul egyedülálló, vonzó karakterben egyesíti a letisztult motorkerékpáros arányokat és a prémium minőségű anyagok használatát. A magas szintű kivitelezési, illetve összeszerelési minőség, valamint az olyan különleges részletek, mint a klasszikus scrambler-jegyek lecsupaszított, modernkori újraértelmezései a kétkerekű koncepció egyedülálló alkatrészeit hangsúlyozzák, amelyekkel a modell új mércét állít fel a scrambler motorkerékpárok szegmensében.

Az 1950-es évek első felében megszületett Rolls-Royce Silver Dawn ihlette Rolls-Royce Dawn a határtalan szabadság érzése előtti főhajtás kortárs újraértelmezése. A nyitott tetős Dawn minden kompromisszumtól mentesen egyesíti négy keréken a kényelem, az elegancia és a kifinomultság hibátlan keverékét, miközben a könnyedség és a nyugalom teljesen új dimenzióját képviseli, amelyhez letaglózó menetdinamika és korlátlan utastéri térérzet társul.

A MINI AR Glasses 2014 típusnéven futó intelligens szemüveg-prototípust ugyancsak arany fokozatú iF terméktervezési díjjal illették. Az okoskészülék megalkotásával a MINI tervezőrészlege a BMW Group leányvállalatát, a Designworks csapatát bízta meg, ahol a brit kisautó-gyártó jövőbe mutató stílusjegyei szerint álmodták meg a szemüveg-prototípus formáját, színösszeállítását és felhasználói élményét. A különleges koncepció egy szemüveg képében láttatja a MINI átfogó dizájnnyelvezetét és innovációját. Az intelligens szemüveg-prototípus a MINI modellel létrehozott interaktív járműkapcsolatnak köszönhetően közvetlenül a vezető látómezejébe vetíti a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat, így például a navigációs rendszer utasításait is.

A BMW Group dizájnrészlege ezúttal hét alkalommal hódította el a világ legrégebbi, dizájn-innovációkat elismerő GOOD DESIGN díjat. Az immáron 65 esztendős díj nemzetközi zsűrije mindenekelőtt a tervezők és gyártók azon kivételesen innovatív, jövőbe mutató termékeit, koncepcióit és ötleteit ismeri el, amelyek messze túlmutatnak a hétköznapokban megszokott formai megoldásokon. A BMW Group hét terméke egytől egyig a „Szállítás” kategóriában diadalmaskodott, miközben a MINI AR Glasses 2014 intelligens szemüveg-prototípus az iF terméktervezési díj mellett egy GOOD DESIGN™ díjat is kiérdemelt.

A BMW Group 2015-ös GOOD DESIGN díjazottjainak listája az ötajtós MINI-vel folytatódik. A kirívó egyéniségeknek készített kisautó minden korábbinál nagyobb helykínálattal és felnőtt karakterrel hozza el napjainkba az 1959-ben született klasszikus Mini legendás formai elemeit. Kiforrott dizájnnyelvezetével és az ikonikus vonalvezetés részletekbe menő esztétikai kialakításával az ötajtós MINI a brit kisautó-gyártó örökségét jövőbe mutató dizájn-elemekkel és innovatív technológiai arzenállal egyesíti.

Az ötajtós MINI mellett a BMW X6 is elnyerte a szakmai zsűri GOOD DESIGN™ díját, a kategóriateremtő terepkupé minden korábbinál hatásosabb karosszéria-elemeinek, markáns vonalvezetésének, megnövelt sportos képességeinek, luxusszintű utastéri kialakításának és innovatív felszereltségi opcióinak köszönhetően.

A zsűri arcára a legnagyobb BMW X modell kistestvére is mosolyt csalt: a vadonatúj BMW X4 a kupé sziluettet ugyancsak a BMW X modellekre jellemző széles váll-kialakítással és erőteljes kisugárzással egyesíti. Utasterében a legfiatalabb SAV (Sports Activity Vehicle) modell látványos kontraszt-varrással ellátott bőrkárpittal, kéttónusú hangulatvilágítással és érzelmekben gazdag surround hangzással kényezteti a bajor gyártó ügyfeleit.

A 2015-ös GOOD DESIGN díjat a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmányautó is elnyerte. A koncepció esetében a tervezőmérnökök a könnyűszerkezetes járműépítés alapelveit modern anyagokkal és innovatív járműtechnológiai megoldásokkal ötvözték, miközben a karosszéria kialakításánál az 1970-es évek ikonikus BMW kupéjának számító BMW 3.0 CSL modernkori, XXI. századi újraértelmezését tartották szem előtt.

A hét GOOD DESIGN™ díjból hármat a BMW Motorrad tervezői nyertek el idén. Az első díjjal a BMW C evolution robogót illették, amely új fejezetet nyit a nagyvárosi kétkerekű közlekedés történetében, hiszen nem csupán dinamikus, de azáltal, hogy elektromos, teljes mértékben emisszió-mentes is. A modell díjnyertes formai kialakítása hamisítatlan BMW Motorrad-jegyeket visel: a látványos frontrész és a dinamikus arányok kettőse a zéró-emissziójú hétköznapi mobilitás innovációját a fürge nagyvárosi közlekedés előnyeivel egyesíti.

A BMW Motorrad Concept 101 motorkerékpár-tanulmány messze túlmutat a puszta lóerőkön és a gyorsulási értékeken. A koncepció a teljes körű túrakerékpár-filozófiát az erőteljes dinamizmus és a nyugodt motorozás értékeivel ötvözi. Az első és a hátsó kerék közötti vonalvezetés a motorkerékpározás fenséges élményét hirdeti, miközben a legapróbb részletekben is kidolgozott felületek kiváltképp atletikus karakterré emelik a tanulmányt. A kézzel rajzolt motívumok, valamint a szálcsiszolt alumínium elemek, a fél-matt szénszálas kiegészítők, a sötét fa betétek és a finom bőrözés kombinációja együttesen kivételes exkluzivitással ruházza fel a BMW Motorrad Concept 101 motorkerékpár-tanulmányt.

A 2015-ös GOOD DESIGN díj harmadik BMW Motorrad-nyertese a BMW S 1000 XR modell, amelynek kialakítása tökéletesen testesíti meg a modell kvalitásait és széleskörű használhatóságát. A BMW S 1000 XR a túrakerékpárok és a GS részleg jól bevált megoldásait rendkívül sportos elemekkel egyesíti, olyan egyedülálló gépet állítva két kerékre, amely vadonatúj karakterként érkezett meg a BMW Motorrad palettájára. A motorkerékpár hátsó felének rövid, karcsú kialakítása a BMW S 1000 XR agilitását, a karosszériaelemek jellegzetesen kontrasztos, erőtől duzzadó, művészi kidolgozása pedig az újdonság dinamikus karakterét nyomatékosítja.

Volvo Polestar Performance Parts: nagyteljesítményű kiegészítők

A Polestar nagyteljesítményű termékek vadonatúj kínálatát bocsátotta piacra: a Polestar Performance Parts alkatrészek még emlékezetesebb vezetési élményt kínálnak a Volvo tulajdonosoknak.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-010

A Polestar Performance Parts gazdag kínálatában elsőként a Volvo S60, V60, V40 és XC60 modellekhez találhatunk futóműalkatrészeket, keréktárcsákat, kipufogó rendszereket, külső és belső kiegészítőket, valamint számos további alkatrészt.

„A világ minden részéről jó ideje beérkező visszajelzések arról tanúskodnak, hogy globális ügyfeleink határozott és igen pozitív véleménnyel vannak a nagyteljesítményű Polestar Performance Parts alkatrészekről. Örömmel jelentjük be tehát, hogy a mai naptól az eddigieknél is szélesebb körben elégíthetjük ki igényeiket. Új termékeink még tovább erősítik a Volvo gépkocsik eleve kiemelkedő teljesítményét és vezethetőségét, illetve az általuk kínált vezetési élményt” – mondta Niels Möller, a Polestar ügyvezető igazgatója.

A Polestar Performance Parts termékcsaládba tartozó összes alkatrészt a „Teljesítményre tervezve” filozófia szerint fejlesztették ki, a legteljesebb mértékben kiaknázva a Polestar mérnökeinek, valamint a márka motorsport partnere, a Cyan Racing versenyzőinek két évtizedes tapasztalatait.

„A Cyan Racingnél dolgozó kollégáinkkal együtt a versenypályákon megtanultuk, hogy bajnoki címet nem lehet egyetlen kör alatt elnyerni. A motorsportban elért sikereink titka, hogy olyan kiegyensúlyozott, precízen hangolt autókat fejlesztünk, amelyek minden helyzetben kiszámíthatóan irányíthatóak. A versenypályán tanultakat közvetlenül vezettük át az utcai autók, illetve a nagyteljesítményű alkatrészek fejlesztésébe. Ez alól a Polestar Performance Parts alkatrészek új családja sem kivétel, hiszen ennek tagjait ugyanezen filozófiát szem előtt tartva terveztük és fejlesztettük” – mondta Henrik Fries, a Polestar kutatási és fejlesztési igazgatója.

A Polestar Performance Parts kínálatában megtalálható futómű-alkatrészek, keréktárcsák és gumiabroncsok, szívó- és kipufogórendszerek, valamint külső és belső kiegészítő elemek komplett csomagként állnak az ügyfelek rendelkezésére: ezen komponensek együttesen intenzívebb vezetési élményhez juttatják a Volvo Cars ügyfeleit, különösen ha a Polestar teljesítmény-optimalizációval párhuzamosan alkalmazzák azokat. A csomagok egyes alkotóelemei külön-külön is megvásárolhatók és beépíthetők.

A Polestar Performance Parts alkatrészeket a Volvo Cars szakembereivel közösen, a márka összes termékére vonatkozó, igen magas minőségi elvárásoknak megfelelve fejlesztik és tesztelik. Ez az összehangolt folyamat tökéletes kidolgozást és illeszkedést szavatol, ráadásul a vezetési élményt fokozó alkatrészek beépítése nem befolyásolja a Volvo gépkocsikra vonatkozó gyári garanciális feltételeket.

A későbbiekben további Volvo modellekhez is elérhetővé válnak a Polestar Performance Parts csomagok.

A Volvo Polestar Performance Parts termékkínálata elérhető a http://parts.polestar.com címen.

Genfi Autószalon 2016: friss módon közelíti a crossover kategóriát a Toyota C-HR

A 2016-os, 86. Genfi Autószalonon bemutatkozó Toyota C-HR erőteljesen kihangsúlyozza a Toyota jelenlétét a crossover kategóriában.

toyota-ch-r-2016-genf-autoaddikt-4

A Toyota modellpalettájából és saját kategóriájából is kiemelkedő jármű meggyőzően reprezentálja Akio Toyoda elkötelezettségét a szabadabb stílus irányába, miközben bemutatja a mérnöki kreativitás, a lenyűgöző formaterv és a továbbfejlesztett vezetési élmény együttesét.

A Toyota CH-R különleges karaktere jó példa arra, hogy a Toyota új globális stratégiája (TNGA/Toyota New Global Architecture) milyen nagy szabadságot enged a fejlesztőknek olyan kulcsfontosságú területeken, mint a dizájn, a hajtáslánc és a menetdinamika. Ezáltal pedig új megközelítést tesz lehetővé számukra a növekvő mértékben uniformizálódó crossover kategóriában.

Ennek eredményeképpen a Toyota C-HR figyelemreméltóan hű marad a 2014-ben Párizsban és 2015-ben Frankfurtban nagy figyelmet keltett tanulmányautó alapkoncepciójához.  Kupészerű vonalvezetése tanúsítja tervezői elkötelezettségét aziránt, hogy egyedi stílusa kitűnjön a Toyoták sorából és új irányt mutasson a közepes méretű crossoverek között.

A Toyota C-HR hibrid hajtáslánca innovatívnak számít kategóriájában.  A Toyota legfrissebb, 1,8-as hibrid rendszere a C-HR-t tökéletesen alkalmassá teszi a modern városi életre, miközben üzemi hatásfoka olyan magas szintű, ami korábban ismeretlennek számított ebben a szegmensben.

Végül szót kell ejteni Hiroyuki Koba főmérnök jövőképéről, mely három szóban fogalmazható meg: „visszajelzés, linearitás és konzisztencia”. Ezek szellemében a menetdinamika viszonyítási alapja egy modern C kategóriás ferdehátú pontossága és kontrollálhatósága volt, amit a Toyota legújabb platformjának legapróbb részletekbe menő finomításával és alacsony tömegközéppont kialakításával értek el. Az volt a cél, hogy a C-HR sebessége ne csökkenjen le a kanyarokban, a karosszéria kontrollálható, a kormányzás pedig kiegyensúlyozott legyen.  Így a vezetés nem csak zsúfolt városi körülmények közt, hanem nyílt úton is élvezetes lesz, függetlenül a burkolat minőségétől, ami egy crossover esetén alapfeltétel.

toyota-ch-r-2016-genf-autoaddikt-1

Szenvedéllyel tűnik ki

A fejlesztő csapat tudatában volt annak, hogy a crossover szegmens igen zsúfolt, ezért kezdettől fogva nagyon célzott megközelítést alkalmaztak, egy igen konkrét és egyedi felhasználótípust feltételezve.

A feltételezett ügyfél elsődlegesen emocionális döntéseket hoz. Ki akar tűnni és elsőként szeretne új élményeket, új termékeket kipróbálni.  Számára a stílus fontosabb, mint a praktikusság, és autóját személyisége kiterjesztésének tekinti. Bármit vesz, annak fontos a minősége és szeret átszellemülten vezetni. Mivel városban él, autójának képesnek kell lennie a zsúfolt városi közlekedésben helyt állni.

Kupészerű formaterv

A célcsoport igényeinek és ízlésének megfelelően a Toyota C-HR stílusa egyedi, miközben újszerű dinamizmust és érzékiséget hoz a kategóriába. A szériaautó figyelemre méltóan hű maradt a 2014-ben, Párizsban bemutatott tanulmányautóhoz, melyet nagyon jól fogadott a megcélzott vásárlóréteg.

toyota-ch-r-2016-genf-autoaddikt-5

A karosszéria gyémántszerű felépítésével tűnik fel. A kocsi sarkaiban elhelyezkedő kerékjáratok erőt és robusztusságot sugároznak. A C-HR modulált felépítésű, az erőteljes alsó rész és megemelt hasmagasság karcsú, kupészerű kabinnal lett kombinálva.

Bármilyen szögből is nézzük, a C-HR drágakőszerű formái, az egymásba folyó felületek és az elegáns részletek finom egyensúlyt alkotnak, mellyel a karosszéria precíz és érzéki hatást kelt.

A kocsi első része a Toyota „Under Priority” és „Keen Look” elnevezésű formai identitásának továbbfejlesztése. A nyúlánk felső hűtőmaszk a Toyota jelvény irányából szinte átfolyik a karcsú, agresszív sárvédőszélek és az első lámpák irányába, a kocsi sarkait teljesen körülölelve.

A lámpaüvegek alatt LED fények világítanak fényterelőkkel és szekvenciális irányjelzőkkel, melyek együttese egyedi vizuális kézjeggyel látja el a kocsit.

Lejjebb a kerékjáratokkal és a trapéz alakú alsó maszkkal összevont lökhárító térbelisége ad szélesen terpesztő, biztosan álló megjelenést a C-HR-nek.

toyota-ch-r-2016-genf-autoaddikt-2

A sötétített küszöbrész első és hátsó kerekek felé mutató íve, valamint a kocsi oldalán vállszerűen körbefutó él optikailag mind a karcsú felépítmény emeltségét hangsúlyozzák. A kupészerű megjelenést erősítik a C oszlopba bújtatott, láthatatlan hátsó kilincsek és a nagyméretű, vázszerű hátsó légterelőbe átlendülő tetővonal.

Hátul az erősen kúpos kabinrész magába foglalja a csomagteret fedő ajtót. Ennek kialakítása erős kontrasztban áll a kifejezetten feltűnő kialakítású kerékjáratokkal, és együtt extrém széles és erőteljes kiállást kölcsönöznek az új crossovernek.  A kúpos kialakítású karosszériának feltűnő elemei a hátsó lámpák, melyek szintén lehetnek LED-es technológiájúak és kifejező vizuális karaktert adnak a kocsi hátsó részének.

Ez a modell három kontinens három formatervező központjának együttműködésével jött létre, amelyeket Kazuhiko Isawa, a projektért felelős formatervező irányított a Toyota központjából. Az eredeti külső formaterv a Toyota kaliforniai stúdiójában, a Caltyban készült.

Készséges és takarékos hajtásláncok

A Toyota C-HR motorpalettája olyan erőforrásokból áll, melyeket a vásárlói igényeknek megfelelően könnyed, gördülékeny menetélményt adnak. Ez a hibrid változat volánja mögött csúcsosodik ki, ahol tökéletesen érzékelhető a kocsi lágy, zökkenőmentes utazást biztosító belső karaktere.  A C-HR legújabb generációs erőforrásának CO2 kibocsátása vetélytárs nélküli: kevesebb, mint 90 gramm kilométerenként.

toyota-ch-r-2016-genf-autoaddikt-6

122 lóerős teljesítményével az új hibrid jobb hatásfokú, könnyebb és élénkebb teljesítményleadású, mint elődje.  A motor részletekbe menő módosítása révén a termikus hatásfok eléri a 40 százalékot, ami világcsúcs a benzinmotorok között.  A hibrid rendszer komponensei könnyebbek és kisebbek lettek, miközben áthelyezték őket a tömegközéppont további csökkentése érdekében.

A hibrid mellett a Toyota C-HR az Aurisban bemutatkozott 115 lóerős (85kW) 1,2 literes turbómotorral is kapható. Hatsebességes manuális vagy fokozatmentes (CVT) automata váltóval párosítható és mindkettő az európai vásárlók igényeinek figyelembe vételével készült, akiknek különlegesen fontos a váltó visszajelzése és a közvetlen kapcsolási érzet. A CVT változat első- és összkerékhajtással is rendelhető.

Bizonyos piacok számára készül majd egy 2 literes CVT változat is.

Crossovert meghazudtoló dinamika

A Toyota C-HR futóművének fejlesztése és tervezése Hiroyuki Koba főmérnök felügyelete alatt zajlott, aki maga is lelkes pilóta. A projekt legelső pillanatától kezdve több ezer kilométert vezetett európai utakon, hogy megtapasztalja, milyen az úthálózat és megértse, hogyan vezetnek az európaiak.

toyota-ch-r-2016-genf-autoaddikt-7

„Megfigyeltem, hogy az európaiak sokkal gördülékenyebben vezetnek, mert jobban figyelnek a forgalomra. Az akadályokat úgy kerülik ki, hogy módosítják ugyan a nyomvonalukat és a sebességüket, de csak annyira lassítanak le, hogy hatékonyan tovább tudjanak haladni. A világ más vidékein az emberek ilyenkor hajlamosak egyszerűen megállni. Ez arra késztetett bennünket, hogy európai csapatunkkal minden szempontból fokozzuk a jármű irányíthatóságának pontosságát. Azt akartuk, hogy egy jó alsó-középkategóriás ferdehátúval legyen azonos szinten a C-HR  viselkedése” – mesélte el élményeit Koba.

Alacsony tömegközéppontjának és több lengőkaros hátsó futóművének köszönhetően az új TNGA alapú platform ideális kiindulási alap volt. Ennek köszönhetően a futómű tervezésekor mindent úgy alakíthattak ki, hogy azonnali és pontos visszajelzést adjon a vezető minden műveletére. Hiroyuki Koba főmérnök minden kulcsfontosságú értékelésben és döntésben részt vett, biztosítva, hogy víziója, a „visszajelzés, linearitás és konzisztencia” teljes mértékben megvalósuljon.

Különös figyelmet fordítottak a tökéletesen lineáris karakterű kormányzásra és az optimálisra csökkentett karosszériadőlésre, aminek köszönhetően a Toyota C-HR irányíthatósága figyelemre méltóan pontos egy crossoverhez képest.  A magas kocsikra különösen jellemző karosszériamozgások kordában tartása is közvetlen hatással van a komfortérzetre. Még a gyakran viharvert európai utakon is figyelemre méltóan kiegyensúlyozott és precíz a kocsi viselkedése, ami jelentős mértékben hozzájárul a biztonságérzethez és az élvezetes vezethetőséghez.

toyota-ch-r-2016-genf-autoaddikt-3

Fejlett biztonsági rendszerek alapfelszerelésként

A Toyota stratégiája a fejlett biztonsági rendszerek „demokratizálása”. Ezzel összhangban a C-HR olyan biztonságtechnikai megoldásokkal készül, melyek korábban a magasabb kategóriák számára voltak foglaltak. Ilyen a Toyota Safety Sense rendszer, mely olyan berendezéseket foglal magába, mint az ütközésre figyelmeztető rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a jelzőtábla felismerő rendszer, az automatikus távolsági világítás, a gyalogosérzékelő vagy az adaptív sebességtartó automatika.

Gyártás

A Toyota C-HR-t Törökországban, Sakaryában, a Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) üzemeiben fogják gyártani, melyek a Toyota Motor Europe Greater Europe gyártó és értékesítő részlegének fennhatósága alá tartoznak.  Ez az első hibrid jármű, melyet Törökországban gyártanak.

A török gyár a TME harmadik európai hibrid gyártóegysége. Ezen kívül még Franciaországban, a Toyota Motor Manufacturing France-nál (Yaris Hybrid) és Angliában, a Toyota Motor Manufacturing UK-nál, Burnaston, Derbyshire (Auris Hybrid és Auris Hybrid Touring Sport) készülnek hibrid járművek Európában.  A hibrid motor a Toyota Motor Manufacturing UK walesi motorgyárában, Deesideban készül.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória

0
A Lexus NX 350h már első pillantásra magára vonja a figyelmet. A markáns, modern frontrész és a masszív orsó alakú hűtőrács a Lexus védjegyévé...

TESZTJEINK