Főoldal Blog Oldal: 443

Elkészült az ötmilliomodik Volkswagen Zwickauban

Az ötmilliomodik Szászországban készült Volkswagen pár nappal ezelőtti bemutatóján az összes szászországi Volkswagen telephely dolgozója részt vett.

volkswagen-5-millio-zwickau-autoaddikt

A jubileumi jármű egy 1,8 literes, 132 kW (180LE) teljesítményű TSI motorral, hat fokozatú manuális sebességváltóval és 4MOTION összkerékhajtással szerelt tornádópiros színű Golf Alltrack. Az első Szászországban készült Volkswagen egy Polo volt, amely 1990. május 21-én gördült le a gyártósorról. Ma Golf, Golf Variant, Passat Variant és Phaeton modellek, TSI motorok és a Bentley Continental karosszériája készül a szászországi üzemben.

Prof. Dr. Siegfried Fiebig, a Volkswagen AG teljes jogú főmegbízottja és a Volkswagen Sachsen GmbH vezetőségének szóvivője megköszönte a munkatársaknak és partnereknek a személyes elkötelezettségüket. Méltatta a termelési jubileumot, mint egy fontos mérföldkövet a vállalat történetében, amely ráadásul egybeesett a vállalat megalapításának 25 éves jubileumával is. A menedzsment és az összes munkatárs látja azonban a kihívást. Fiebig még egyszer egyértelművé tette, hogy nem engednek kitűzött céljukból, hogy még ebben az évben elérjék a mágikus határt a 300 000 legyártott járművet.

„A huszonöt év alatt legyártott ötmillió Volkswagen új rekordot jelent az autóországnak nevezett Szászországban (Autoland Sachsén)” – nyilatkozta Jens Rothe, a Volkswagen Sachsen üzemi tanácsának vezetője és a felügyelőbizottság elnökhelyettese. A jubileum nagy jelentőségű a szászországi autógyártás és a Volkswagen munkatársai számára: „A Volkswagen az első autógyártó, amely a szászországi autógyártás 110 éves történelme során az ötmilliós darabszámot elérte.”

 

 

Szalay Balázs és Bunkoczi László Opel Mokkával tér vissza a sportág bölcsőjéhez

Afrika mellett mindig Afrika szól. Az, hogy Dakar csak egy van a világon, Szenegálban, Afrikában. Csak ott annyira lenyűgözõ a táj, ott annyira gyönyörűek a hegyek, a sziklák, ott olyan hatalmas a sivatag és végeláthatatlanok a dűnék. Mindezt az Opel márkával karöltve.

szalay-bunkoczi-dakar-opel-mokka-autoaddikt

Szalay Balázs húsz évvel ezelõtt kezdett versenyezni – s mi lehetne jobb helyszín a jubileum megünneplésére, mint a klasszikus Dakarok útvonalán haladó – Marokkót, Mauritániát és Szenegált átszelõ – Africa Race?! Szalay Balázs és Bunkoczi László az Opel Mokkával visszatér a sportág bölcsőjéhez.

„Afrikáról legelõször a sivatag jut eszembe. Az, amikor az elsõ Dakar-ralin megláttam azt a rengeteg dûnét, és nem hittem, hogy ott egyetlen autó is át tud menni. Aztán valahogy mi is átjutottunk. Az évek során pedig megszerettem a dûnéket, olyannyira, hogy mostanra jobban szeretek homokon autózni, mint mondjuk köves, sziklás talajon…” – mondta Szalay, aki ezúttal is az Opel Mokkát veti be a Szaharában. Három éve versenyez ezzel az kocsival, amelyet a bemutatása óta folyamatosan fejlesztenek, hiszen egy versenyautó soha nincs kész… Az évek során a Mokka hozzám nõtt, minden rezdülését, minden csörrenését, mozgását ismerem. Ha elkezd kerregni, nagyjából tudom, mi lehet a baja. Ráadásul a mûhelyben a fiúk, akik felkészítik, nagyon profik. Így amikor beleülök, bennem pillanatnyi kétség sincs azzal kapcsolatban, hogy kibírja azt a hatalmas terhelést, aminek kiteszem, s hogy a legnagyobb árkokon is átjutok vele” – mondta Szalay, aki azt is hozzátette, az elsõ afrikai szakaszon nyilván akaratlanul is eszükbe jut majd, hogy tavaly ugyanitt mindössze tizenhárom perc jutott nekik, aztán nagy sebességnél balesetet szenvedtek, amiben Bunkoczi László megsérült.

A navigátor két gerinccsigolyája eltört, túl van két mûtéten, és a rehabilitáción. Csak néhány hete ülhetett újra versenyautóba.

„Amikor a teszten elõször elugrottunk az autóval, vártam, hogy fájjon – nem fájt. Még úgy sem, hogy az egész testem megfeszült, megmerevedett. Aztán rámentünk egy nagy kõre, ami egy kicsit fájt, de ez egyébként is fájt volna… Azután ahogy telt az idõ, egyre kevésbé kapaszkodtam, egyre kevésbé feszítettem a testemet, amit biztató eredményként értékeltem. Megfogadtam, hogy én elvégzem azt a munkát, amelyet az orvosaim elõírnak számomra, s ezt meg is tettem. És azt mondtam magamnak, ha úgy gondolják a doktorok, hogy a visszatérés nem jár extrém kockázattal, akkor belevágok. És a legutóbbi vizsgálat után azt írták a papíromra: visszatérhet az eredeti életmódjához” – mondta Bunkoczi. Amikor az esélyekrõl kérdezik õket, Szalay és Bunkoczi sem tagadja, hogy nagy tervei vannak. „Szeretnék minden szakaszt megnyerni, és a végén a versenyt is. Nekem mindig ez a célom” – mondta Szalay. „Esélyesként állunk oda a rajthoz, de ahhoz, hogy ezt valóra is tudjuk váltani, hibátlan versenyt kell teljesítenünk” – tette hozzá Bunkoczi. S hogy mit gondol minderrõl a csapatfõnök, Németh Ottó? „A párosnak van esélye rá, hogy az élmezõnyben végezzen, s némi szerencsével a dobogóra is fel tud állni. A fiúk persze nyerni mennek, és én támogatom is õket minden törekvésünkben, fõleg, mert az én titkos álmom is valamelyik dobogós hely megszerezése” – árulta el Németh Ottó. Az Opel Dakar Team párosa és versenygépe december 27-én vesz részt az adminisztratív és technikai átvételen, méghozzá az autósport egy legendás helyszínén, Monacóban, majd behajózik a mezõnnyel együtt Nadorba, ahol december 29-én elkezdõdik a 6000 kilométeres száguldás Marokk ón és Mauritánián át. A céldobogót a szokásoknak megfelelõen a Szenegálban, a Rózsaszín-tó partján állítják fel, ahová megérkezve mindenki gyõztesnek érezheti magát.

AFRICA RACE 2016 – AZ ÚTVONAL

1. szakasz (december 29.): Nador–Jorf el Hamam (össztáv: 613 km, ebbõl szelektív szakasz: 101 km) 2. szakasz (december 30.): Jorf el Hamam–Tagunit (össztáv: 476 km, ebbõl szelektív szakasz: 330 km) 3. szakasz (december 31.): Tagunit–Assza (össztáv: 559 km, ebbõl szelektív szakasz 451 km) 4. szakasz (január 1.): Assza–Remz el Quebir (össztáv: 409 km, ebbõl szelektív szakasz 409 km) 5. szakasz (január 2.): Remz el Quebir–Dahla (össztáv: 695 km, ebbõl szelektív szakasz: 453 km) Pihenõnap (január 3.): Dahla 6. szakasz (január 4.): Dahla–Sami (össztáv: 617 km, ebbõl szelektív szakasz: 174 km) 7. szakasz (január 5.): Sami–Amodjar (össztáv: 444 km, ebbõl szelektív szakasz: 414 km) 8. szakasz (január 6.): Amodjar–Amodjar (össztáv: 498 km, ebbõl szelektív szakasz: 377 km)  9. szakasz (január 7.): Amodjar–Akzsuzst (össztáv: 493 km, ebbõl szelektív szakasz: 445 km) 10. szakasz (január 8.): Akzsuzst–Akzsuzst (össztáv: 403 km, ebbõl szelektív szakasz: 327 km) 11. szakasz (január 9.): Akzsuzst–Saint-Louis (össztáv: 548 km, ebbõl szelektív szakasz: 208 km)  12. szakasz (január 10.): Saint-Louis–Dakar, Rózsaszín-tó (szelektív szakasz: 25 km)

[TESZT] BMW 420d xDrive Gran Coupé – értéket képviselő megvalósítások

Amióta a BMW M3 kétajtós kupéként már az eggyel feljebb pozícionált 4-es vonal berkeiben létezik (M4), viszont négyajtósként még mindig M3 – nem meglepő, ha valamilyen szinten azért egybemosódik a méltán népszerű és magas presztízst befutott hármas sorozat modelljeivel.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-001

Ugyan méretezésben találhatunk némi eltérést a BMW 4 javára, főként a kupé fazon részleteiből adódóan – a kategória mikéntje szinte egyező. Mégis van némi pátosz a BMW 4-es szériájában, tökélyre csiszolt az átmenet a 3-as és az 5-ös variációk közt, s nem ritkán az utóbbi, 5-ös palettát – minőség, felszereltség, egyebek szintjén – jócskán meg is közelíti.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-006

Kiváltképp, ha a tesztben is szereplő BMW 420d xDrive Gran Coupé-ról esik szó, méghozzá a legkifinomultabb, Indivitual felszereltséggel, nyakon öntve egy kevés Luxury Line-nal. Sokak szerint egyébként simán kiválthatja az feljebbi kategóriát, megfelelően felvértezve, hasonló árazással.

Majdnem 3-as, majdnem 5-ös

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-002Innentől persze ízlés dolga, ki mit választ. Az tény, hogy a tesztelt BMW 420d xDrive Gran Coupé ideális átmenetet rajzol a kupé-4 ajtós irányok közé. Ha Gran Coupé, akkor 4 ajtós, szedán, vagy ha jobban tetszik: limuzin jellegű forma, jelentős kupés letisztultsággal, kicsit túlnyúló orr-kialakítással, egyenként 11 lamellát hordozó BMW-vesékkel. Visszafogott, de megfelelő arányú krómozással, a hűtőmaszk hangsúlyos sziluettjeit és az oldalvezetés ablakvonalait beleértve, valamint a far lezárásaként megjelenő lökhárító alsó részén található viszonylag vastag csíkot.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-003Minden megvan tehát, hogy amolyan igazán BMW-s prémiumérzetet kapjunk, ha a BMW 420d xDrive Gran Coupé-t vuzslatjuk behatóbban. Talán a 18 col átlóval megspékelt kerekek lehettek volna egy számmal nagyobbak a sportosabb, kupésabb hatás kedvéért, de vigasztaljon a tény, hogy a magasabb járdaszegélyek, padkák által fenyegető felni-károsodások némileg jobban kiküszöbölhetők így, nem beszélve az utazási komfortról (úthibák elnyelése, menetzaj).

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-004

Pontosan azért, hogy a BMW 420d xDrive Gran Coupé kupé maradhasson, megfelelően lapos a kaszni kialakítása, egész pontosan 1404 milliméter. Nyilván a BMW masszív válasza a 4-es Coupé és Gran Coupé a konkurencia felhozatalára, de talán a hagyományos prémium márkatrióból a BMW 4 Coupé-ja és Gran Coupé-ja a leginkább praktikus (már ha lehet ilyesmit állítani száz százalékosan egy ilyen kategóriában helyet foglaló termékről).

Limuzin, vagy kupé jelleg? Ha lehet, mindkettő.

Némi kompromisszumot azért kell kötni. Már az elején is, amikor a BMW 420d xDrive Gran Coupé utaskabinjába ülünk be, az átlagosnál alacsonyabb üléspozíció, a visszafogott méretezésű ajtónyílás redukál a komfortfaktorból. Viszont a lágyan nyíló ajtók könnyedsége, a keret nélküli oldalablakok, valamint a BMW 420d xDrive Gran Coupé Individual felszereltsége mindent feledtet, csakúgy, mint a jellegzetes BMW bőr illata az enteriőrben.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-009

Mindez nem szentimentalizmus, csupán a tények. Lehet, felesleges is szót ejteni a már több ízben is taglalt-részletezett kvalitásról, amelyet a BMW modelljeiben mind, kivétel nélkül érezhetően fellelünk tesztről teszre; az illesztések, a varrott cockpit, valamint a bőrözés kialakítása minden alkalommal képes elkápráztatni. Tehát nincs szó elfogultságról, csak jó összehasonlítási alapról, amely tökéletesen helyt áll a szegmensben, magasra téve a lécet.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-012Még itt is, a 4-es sorozat esetében. Pedig ez „mindössze” egy 4-es BMW, mely bátran felveheti a versenyt, akár a kettővel feljebbi 6-os Gran Coupé szintjével. Az első ülőlapok átlagosak, legalábbis nagyságukat tekintve, jól tartanak, beleértve a háttámlákat is. Sajnos a bőrös ülésekhez az ülésfűtés nem jár szériatartozékként, bizonyos felszereltségi szinthez lehet csak konfigurálni valamivel több, mint 100 ezer forintos áron. Főként a téli időszakban nem is kérdés az ülésfűtés fontossága, a cikkben szereplő BMW 420d xDrive Gran Coupé is természetesen fel volt szerelve ilyen funkcióval.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-013Örömmel sikerült konstatálnunk, hogy reggeli hidegindítás után pár perccel már bőségesen átmelegítette az elöl helyet foglalókat, vastagabb ruházaton át is – szintúgy a hátsó traktus esetében. Ami ugyebár alaphangon 2 fő befogadását és utaztatását garantálja 100 százalékon, azzal együtt, hogy a 6-os Gran Coupé-val szemben itt nincs korlátozás a kardánalagút feletti felületeken. Bár a BMW 420d xDrive Gran Coupé megfelelő szélessége (1825 milliméter), illetve tengelytávolsága (2810 milliméter) is valamilyen szinten garancia arra, hogy a hosszabb távú, akár külföldre tervezett utak megfelelően kényelemes módon legyenek kivitelezve, a fejtér látszott szűkösnek hátul a tesztek során. Betudható mindez a csapott, kupé-szedán kialakításnak.

Remek külső és belső kialakítás, példás stabilitás

A BMW 420d xDrive Gran Coupé utastere rendkívül jó hangszigetelést kapott, ennek megfelelően a menetzaj még magasabb tartományokban is minimális, akár a szélzajt, akár a futóműzajt vesszük figyelembe. A kifinomult felfüggesztésnek és kormányozhatóságnak köszönhetően a sebességérzet is kifejezetten alacsony, a headup display-t ildomos figyelgetni folyamatosan, ellenőrizve, hogy ténylegesen mennyivel haladunk éppen.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-017

BMW xDrive: Magyarország legnépszerűbb összkerékhajtása – hirdeti úton-útfélen a reklám. Ez igaz is, bár egyelőre még nem futottunk bele olyan nem mesterséges szituációba, amely masszívan éreztette volna az xDrive jelenlétét. Viszont a magasabb sebességtartományokban is érezhető menetstabilitás, kanyarvételezés, s maga az észrevétlen suhanás kizárólagossága egyértelműen a BMW modelljeit illeti. Így nem meglepő, hogy a BMW 420d xDrive Gran Coupé esetében sem éreztünk kivételt ez alól.

A 20d-re most sem volt panasz

Négyhengeres, 1995 köbcentiméter hengerűrtartalmú gázolajos erőforrás került a BMW 420d xDrive Gran Coupé tesztautó orrába, az a motor, amely már sok esetben kitűnően bizonyított.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-018

Az egység maximális teljesítményét 190 lóerőben határozta meg a gyártó, mely kereken 4000-es percenkénti fordulatszámon érkezik, a nyomatékcsúcs 380 Newtonméter, s 1700 RPM-nél már rendelkezésre is áll. A nyolcfokozatú automata rezzenéstelenül teszi dolgát, a fel- és visszaváltások precízek, nincsenek felesleges, magas fordulatszám-tartományig húzatott fokozatok, vagy megtorpanó, visszarántó fokozat keresgélések.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-008

Az 1615 kilogramm saját tömeggel rendelkező BMW 420d xDrive Gran Coupé annak ellenére, hogy a külső méretekhez képest relatíve soknak tűnhet ez az érték – kellő dinamizmussal képes haladni a legkülönbözőbb szituációkban: legyen szó lépésben haladásról, intenzív gyorsításról, vagy akár erőtartalék-igényes autópályázásról.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-015

Meglehetősen kellemes fogyasztást produkált a BMW 420d xDrive Gran Coupé a tesztek során. Városi-elővárosi körülmények közt 6.1, konkrétan városban 6.6-7.2 litert rögzítettünk 100 kilométerre átlagolva, míg országúton, 80-90 kilométer/órás tempónál 3.7-4.2 literes átlag jött ki. Mindezt 4 személlyel kivitelezve – ugye, hogy jó végeredmény?

Kiknek ajánlott?

Remekbeszabott választás mindazoknak a BMW 420d xDrive Gran Coupé, akik idegenkednek a nagyobb, 5-ös, vagy 6-os kategóriától, viszont egy exkluzív megjelenésű, reprezentálásra is igen alkalmas alternatívát keresnek. A tesztben szereplő modell megközelítőleg 20 millió forintos felextrázott vételára nem túl alacsony, mint ahogyan a felszereltségi szintje sem az; a 4-es széria belépőszintje 11.1 millió forinttól érhető el.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-005

2015 BMW 420d Gran Coupé xDrive specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 184 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 380 Nm @ 1750-2750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4638 mm

Szélesség: 1825 mm

Magasság: 1404 mm

Tengelytáv: 2810 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1615 kg

Megengedett össztömeg: 2175 kg

Csomagtartó mérete: 480 liter

Üzemanyagtartály mérete: 57 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 229 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.5 s (gyári), 7.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.1 l/100 km

Országúti: 4.4 l/100 km

Vegyes: 5.3 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.2 l/100km

Országúti: 4.1 l/100km

Vegyes: 4.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 128 g/km

Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Fiatal pilótákkal a pályán a BMW M4 DTM versenyautó

A BMW Motorsport által ezen a héten megrendezett DTM Young Driver Test során négy tehetséges ifjú kapott lehetőséget arra, hogy megszerezze első versenypályás tapasztalatát a BMW M4 DTM versenyautóval.

bmw-m4-dtm-palya-autoaddikt

A tréninget december 1-3. között rendezték meg a spanyolországi Jerez de la Frontera versenypályáján. A BMW M4 DTM versenyautó volánja mögött ezúttal a BMW Motorsport Junior program két pilótája, a finn Jesse Krohn és a svájci Louis Delétraz, valamint a BMW brit versenyzője, Alexander Sims és a szintén brit nemzetiségű tehetség, George Russell foglalhatott helyet.

Miután Jesse Krohn 2014-ben házon belül elnyerte a BMW Motorsport „Év fiatal pilótája” címét, 2015-ben a Nürburgring tíz futamból álló, hosszú távú versenysorozatában (VLN Endurance Championship Nürburgring) és az Európai Le Mans Sorozat (ELMS – European Le Mans Series) öt futamán is bizonyított egy BMW Z4 GT3, illetve egy BMW Z4 GTE versenyautóval. Louis Delétraz a BMW Motorsport Junior programjában vett részt idén. Alexander Sims 2015-ben a brit GT bajnokság (British GT Championship) hét futamán és a Blancpain GT Series öt megmérettetésén ült GT versenyautóba, a skóciai Ecurie Ecosse csapat pilótájaként. A mindössze tizenhét esztendős brit tehetség, George Russell idén debütált a Forma-3-ban, ahol a tizenegy futamból álló idény végén, a huszonhat pilóta összetett pontversenyében az abszolút hatodik helyen végzett.

A négy fiatal versenyzőt napsütés és kellemes őszi hőmérséklet fogadta a háromnapos spanyolországi DTM-teszten, ahol a tehetségek és a BMW M4 DTM versenyautó ismerkedését a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei BMW-újonca, Tom Blomqvist is segítette.

A BMW Motorsport az átfogó DTM-tréninget a BMW M6 GT3 versenyautó egyik utolsó versenypályás finomhangolásával folytatta: a spanyolországi aszfaltcsíkon a BMW német versenyzői, Dirk Werner és Jens Klingmann vezették a vadonatúj fejlesztésű versenyautót.

A BMW Motorsport négy fiatal pilótájának nyilatkozatai a spanyolországi DTM-tesztprogramról

Jesse Krohn (25 éves, finn):

„A BMW M4 DTM versenyautó átfogó tesztelésével egy régi álmom vált valóra. A Német Túraautó Bajnokság a klasszikus autóversenyek csúcsa: ez a legmagasabb szint, amit zárt tetejű négykerekűvel egy pilóta elérhet. Elképesztő volt – sokkalta jobb, mint vártam. A leszorítóerő bámulatos, ahogy pedig beérkezünk egy-egy kanyarba, az ívsebesség és a kigyorsítás egyszerűen hihetetlen. Eszméletlenül jó volt! Káprázatos élmény volt ez a háromnapos teszt, versenyzői pályafutásom eddigi legeredményesebb szezonjának méltó lezárása.”

Louis Delétraz (18 éves, svájci):

„Fantasztikus élmény volt a BMW M4 DTM versenyautót vezetni. Elmondhatatlanul élveztem: a hatalmas leszorítóerő, a bámulatos teljesítmény és a lenyűgöző fékerő együttese lélegzetelállító élményt nyújt! Őszintén szólva, magasan túlteljesítette az előzetes várakozásaimat. Meglepődve tapasztaltam, hogy mennyire gyorsan érkezünk meg egy-egy kanyarba, lenyűgöző volt. Boldog vagyok, amiért a BMW Motorsport felajánlotta nekünk ezt a lehetőséget. Nagyszerű évzárás volt ez.”

Alexander Sims (27 éves, brit):

„Csodálatos volt! Sok jó dolgot hallottam már a BMW M4 DTM versenyautóról, mindezt átélni azonban teljesen más dimenzió. Elképesztő leszorítóereje van ennek az autónak! Ez azt jelenti, hogy amikor kanyarba érkezve fékezel és megpróbálod megtalálni az ideális ívet, roppant precíznek kell lenned az optimális fékerővel és a kormánymozdulattal. Nagy különbség ez a GT versenyautókhoz képest, így jó időbe telt, mire hozzászoktam. A végére azonban már nagyon jó volt! A versenyautó teljesítménye és fékereje ugyancsak döbbenetes. A karbon fékrendszer lenyűgöző vehemenciával lassít. Mindent összevetve, fantasztikus teszten vagyunk túl.”

George Russell (17 éves, brit):

„Ez volt az első alkalom, hogy egy ilyen nagyteljesítményű versenyautót ilyen eszméletlen tempóval vezethettem. Nagyszerű élmény volt! A teszt során minden gördülékenyen ment, nagyon élveztem a BMW M4 DTM versenyautóval való ismerkedést. Hihetetlen élmény volt körözni vele Jerez-ben, és a saját határaimat feszegetni. Alaposan ki is élveztem. A leszorítóerőt külön élveztem, hiszen elképesztő, hogy egy ekkora, ilyen súlyú autó hogy meg tudja hazudtolni önmagát a kanyarokban. A Forma-3 és a DTM versenyautói sok mindenben hasonlítanak egymásra. Mindkettő hatalmas leszorítóerővel, elképesztő teljesítménnyel és bámulatos fékerővel bír, így Forma-3 versenyzőként nekem nem volt túl nehéz az összeszokás. A BMW M4 DTM vezetése egy életre szóló élmény!”

Jótékony célú kezdeményezésbe fogott a Nissan a WFP-vel

A Nissan Europe ismertette az ENSZ Világélelmezési Programmal (World Food Programme – WFP) közös, egy évesre tervezett, jótékony célú kezdeményezését, amelynek célja, hogy biztonságosabbá tegye a szervezet tevékenységeihez kapcsolódó közlekedési-szállítási feladatokat, illetve javítsa a WFP műveleteinek környezeti fenntarthatóságát.

nissan-europe-wfp-egyuttmukodes-autoaddikt

A WFP munkatársainak közlekedés- és vezetésbiztonsági tréningje mellett a program jelentős előrelépést ígér a szervezet által működtetett ellátási láncok környezeti lábnyomának mérésében, valamint a fenntartható beszerzési gyakorlat kialakításában. Mindez segíti az ENSZ „Greening the Blue” néven elindított zöldítési programját is, ami az ENSZ-intézmények széndioxid-kibocsátásának mérésére, csökkentésére és kompenzálására irányul.

A WFP napi működése során a biztonság kiemelt fontosságú, hiszen a szervezet 14 600 alkalmazottjának 88 százaléka a világ 82 országában, a helyszínen dolgozik azon, hogy az élelmiszersegélyek hatékonyan jussanak el a leginkább rászorulókhoz. A természeti csapások sújtotta, vagy fegyveres konfliktusokkal fenyegetett területeken a rossz biztonsági és útviszonyokból adódóan sajnos a balesetek is gyakoriak.

A most meghirdetett program keretein belül a Nissan Europe a WFP-vel szorosan együttműködve távoktatási programmal segíti az erős közlekedésbiztonsági kultúra meghonosítását a WFP mintegy 3200 járműből álló flottájának sofőrjei körében, hogy még biztosabban jusson el a segítség a világ legnehezebben megközelíthető helyeire. A Nissan emellett a környezetkímélő technológiák területén szerzett, iparági szinten is kiemelkedően gazdag tapasztalataival is segíti a WFP-t, hogy a szervezet hatékonyan mérhesse fel légi, szárazföldi és tengeri szállítási műveleteinek teljes szénlábnyomát.

A Nissannal közösen kivitelezett, 180 ezer eurós éves költségvetésű kísérleti projekt fontos lépést jelent afelé, hogy a WFP munkatársai, illetve a humanitárius segélyszállítmányok a jelenleginél hatékonyabban, környezetkímélőbben és biztonságosabban mozoghassanak a világban. A program emellett hozzájárul a WFP működésének alapvető céljához, vagyis az éhezés teljes felszámolásához, valamint a Nissan „Blue Citizenship” koncepciójához, ami a zéró-emissziós, halálos balesetektől teljesen mentes közlekedés kialakítását célozta meg.

„A WFP örömmel fog össze a Nissan európai képviseletével annak érdekében, hogy új, innovatív módszerekkel segítsük elő tevékenységeink zöldítését, illetve fokozzuk járműparkunk üzemeltetésének biztonságát” – nyilatkozta Jay Aldous, az ENSZ Világélelmezési Program vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója. „A nemzetközi humanitárius szervezetek közül a legkomolyabb logisztikai hátteret működtető WFP elkötelezett tevékenységeinek folyamatos tökéletesítése iránt, hogy a lehető leghatékonyabban juthassunk el azokhoz, akiknek a legnagyobb szüksége van a segítségre, bárhol is legyenek a világon.”

Thierry Pieton, a Nissan Europe pénzügyekért felelős alelnöke ennek kapcsán elmondta: „Miután a nepáli földrengést követő WFP-segélyakciókhoz a Nissan 10 millió jennel (kb. 80 000 USD) járult hozzá, a mai bejelentés a vállalat és az ENSZ Világélelmezési Program közötti kapcsolat hosszú távú megerősítését jelenti. Ahhoz, hogy a legnehezebben megközelíthető helyeken, segítségre szoruló emberekhez biztosan eljusson a támogatás, elengedhetetlen a közlekedés- és vezetésbiztonság javítása, a Nissan pedig, meglévő tudására és a lehetőségeire építve, szeretne hozzájárulni a WFP éhezés felszámolását célzó erőfeszítéseihez.”

Az együttműködés összhangban áll a Nissan „Blue Citizenship” társadalmi felelősségvállalási programjával is, amelynek mottója – „gazdagabbá tenni az emberek életét” – egyben a vállalat alapvető küldetése is. Az együttműködés azt is lehetővé teszi, hogy a Nissan a WFP futó programjain keresztül a helyi közösségek támogatásával kamatoztassa a vállalatnál felhalmozódott tudást és szakértelmet.

A közlekedésbiztonság javítását és a WFP tevékenységei által okozott környezetterhelés jobb megértését szolgáló kezdeményezések mellett a Nissan különböző adománygyűjtő és ismeretterjesztő kampányokkal saját alkalmazottait is bevonja majd az éhezés elleni küzdelembe. Az így befolyt összegek a WFP segélyakcióit, illetve iskolaétkeztetési programját fogják segíteni. A résztvevők remélik, hogy a Nissan és a WFP együttműködése újabb előrelépést jelenthet az éhezés teljes felszámolása, valamint a zéró emissziós, halálos áldozatok nélküli közlekedés megvalósítása felé.

Új Ford-technológia: az autó úgy működhet, mintha egy óriási, zajkioltó fülhallgató lenne

Akár az üzleti célú repülőutakon mérséklik a háttérzajt, akár egy vonaton csillapítják az utasok zajongását, a zajkioltó fejhallgatók sok millió ember számára teszik élvezetesebbé és csendesebbé az utazást. A Ford most ugyanezt az elgondolást alkalmazza autóiban.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_008

A Ford Aktív Zajkioltó rendszere három, az utastér stratégiai pontjain elhelyezett mikrofon segítségével érzékeli a motor és a sebességváltó felől érkező nemkívánatos zajokat. A rendszer az audiorendszeren keresztül bocsát ki ellentétes fázisú hanghullámokat – anélkül, hogy az hatással lenne a zene vagy a beszélgetés hangerejére. A rendszer rögzíti az autóvezető és a jármű viselkedését, és felkészül ezekre – például amikor a vezető alacsonyabb sebességfokozatban gyorsít.

“Akár kedvenc lejátszási listánkat hallhatjuk, akár egy rádióállomást, vagy egyszerűen csak meg akarunk feledkezni a modern élettel járó feszültségekről, a hangélmény – és ugyanennyire a csend is – alapvető része az élvezetes autózásnak” – mondta Dr Ralf Heinrichs, a Ford Európa zaj- és rezgéserősségi főmunkatársa. “Az Aktív Zajkioltó rendszerrel felszerelt vadonatúj Ford Edge nagyobb kényelmet kínál az autóvezetők számára, kevesebb zavaró hatás mellett.”

Az új Ford Edge SUV modellben számos, a hangminőség javítását szolgáló innováció működik, s az Aktív Zajkioltás e komplett rendszer részét képezi. Ugyancsak az autó halk működését biztosítja az akusztikus üvegezés, ami javítja a szélvédő és az első ablakok hangszigetelő tulajdonságait. Az üvegben az emberi hajszálnál is vékonyabb, különleges akusztikus réteg csökkenti az ablakoszlopok körül áramló menetszél zaját.

“A zaj zavaró tényező, és csökkenti az autóvezető mentális frissességét, ami a figyelem lanyhulását és stresszt eredményez” – mondta el Dr John Cartwright, a Ford of Britain főorvosa. “A hajtásláncból származó nemkívánatos zajok kiküszöbölésével a Ford segít vásárlóinak, hogy csendben és nyugalomban utazhassanak”.

Lelepleződött a Peugeot 2008 DKR16, a Peugeot Total versenygépe

Az autó – jelen esetben a Peugeot 2008 DKR16 – megújult küllemmel érkezett meg. Ezzel az autóval vág neki a Sébastien Loeb, Stéphane Peterhansel, Cyril Despres és Carlos Sainz alkotta « csupasztár » álomcsapat a jövő évi Dakarnak, amelyet Argentínában és Bolíviában szerveznek január első két hetében.

peugeot-total-2008-dkr16-autoaddikt-3

A 2016-os évadra a Peugeot 2008 DKR jelentős változáson esett át: szélesebb és alacsonyabb, gyorsabb és erősebb lett. Az új versenygép egy agresszív ragadozóra emlékeztető, teljesen új külsőt öltött, így garantáltan nem marad észrevétlen a sivatagban.

A Peugeot 2008 DKR16 – ez az új típus neve – büszkén viseli a Dakar projektben résztvevő összes szponzor színét. A versenygép ezüst színű tetőt kapott, amely az erős napsugárzás ellen nyújt védelmet. Erre nagy szükség is van, hiszen Bolíviában akár 50 Celsius fokig is felkúszik a hőmérő higanyszála januárban.

peugeot-total-2008-dkr16-autoaddikt-2

A rendkívül modern külső magán hordozza mindazokat a változtatásokat, amelyeket az elmúlt tizenegy hónapban, az első Dakar megmérettetés óta fejlesztettek az autón. Ezek egy része kívülről is jól látható, de a többségét a karosszéria rejti.

A 2008 DKR16 új méretei alapjaiban változtatták meg az autó tömegeloszlását. A pótkerekeket például oldalra helyezték, amitől lejjebb került az autó súlypontja, így még stabilabbá és dinamikusabbá vált.

peugeot-total-2008-dkr16-autoaddikt-4

Az új karosszériát kifejezetten azzal a céllal tervezték, hogy idomuljon az új, látványos formához, egyszerre hangsúlyozza az egymással váltakozó sík és domború felületeket.

A Peugeot 2008 DKR16 így a Dakar egyik legszembetűnőbb versenygépévé válik.

peugeot-total-2008-dkr16-autoaddikt-5

Az autó formatervezése és színeinek elhelyezése egyértelművé teszi a rokonságot a Peugeot 2008 szériaváltozatával, amelyből a Rallye Raid versenygépet fejlesztették ki.

Bruno Famint, a Peugeot Sport igazgatóját lenyűgözte az új formaterv. “Ha az autó olyan remekül megy majd, mint amilyen parádés a külseje, akkor nagyszerű év elé nézünk! Az új külsővel felruházott Peugeot 2008DKR16 álló helyzetben is gyorsaságot sugall. Tudjuk, hogy az autóink hatalmas nézettségnek örvendenek majd a Dakaron; rajtunk áll, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki ebből a lehetőségből. “ – fogalmazott.

peugeot-total-2008-dkr16-autoaddikt-1

A 38. Dakar január 2-án Argentínából, Buenos Airesből indul és január 16-án Rosarióban ér véget. A Red Bull színeiben rajthoz álló négy versenygép közel 10.000 kilométert tesz majd meg a Dél-Amerikát széltében átszelő verseny során.

Kiváló gyalogosvédelmi teljesítmény a Lexus RX-től

A vadonatúj Lexus RX ötcsillagos minősítést érdemelt ki a nagy presztízsű Euro NCAP biztonsági vizsgálatán. Az egyedi részpontszámok minden egyes vizsgálati területeken messze meghaladták az ötcsillagos minősítéshez szükséges minimális értéket; az új Lexus kategóriájának egyik legbiztonságosabb képviselője.

2016-lexus-rx-autoaddikt

A Lexus RX 91 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasvédelmi vizsgálatokon, míg a gyermek utasvédelmi teszteken 82, a gyalogosvédelem terén 79 százalékot teljesített. A biztonsági segédrendszerek vizsgálati pontban 77 százalékot érdemelt ki.

Kiváló, 79 százalékos összesített eredményével az RX az Euro NCAP által valaha tesztelt összes szabadidőjárműnél (nagyméretű terepjáró kategória) kiválóbb gyalogosvédelmi teljesítményt nyújtott.

A gyalogosvédelmi teljesítménnyel kapcsolatban az Euro NCAP szakértői kiemelték, hogy az RX maximális pontszámot kapott a gyalogos lábszárának és medencetájékának védelmére, miközben a fej védelme ugyancsak túlnyomórészt jó volt.  Ezen a biztonsági területen egyébként a Lexus a mértnél is előrébb jár, mivel a modell összes kivitelén elérhető, autonóm vészfékrendszer aktívan felismeri a gyalogosokat. Ezt a rendszert azonban az Euro NCAP majd csak 2016-tól értékeli, így ezúttal nem jelentett plusz pontot a modellnek.

Az Euro NCAP munkatársai azt is kiemelték, hogy a biztonsági segédrendszerek kategórián belül szokásosan értékelt technológiák egytől egyig a Lexus RX alapfelszerelésének részét alkotják.

Az RX a prémium szabadidőjárművek kategóriájának legfejlettebb, legteljesebb körű aktív biztonsági funkcióit kínálja alapfelszerelésként. A Lexus Safety System+ olyan szolgáltatásokat tartalmaz, mint:

  • Az ütközés előtti biztonsági rendszer, amely egy előre tekintő kamera és egy ultrahangos radar segítségével észleli az RX előtt lévő járműveket és gyalogosokat
  • A távolságtartó tempomat, amely segít a vezetőnek a biztonságos követési távolság tartásában, akár rendkívül alacsony sebességű haladás során is
  • A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) és a sávtartó asszisztens (LKA), amelyek észlelik, ha az autópályán haladó új RX kezd kilépni aktuális forgalmi sávjából, és segítenek a vezetőnek biztonságosan visszakormányozni a járművet a helyes nyomvonalra
  • Az automatikus távolsági világítás, amely észleli a szemből érkező, illetve az RX előtt, azonos irányban haladó járműveket, és önműködően vált át a tompított, illetve távolsági világítás között
  • A jelzőtábla-felismerő rendszer, amely előre tekintő kamera segítségével észleli a legfontosabb figyelmeztető és tiltó táblákat, majd azokat megjeleníti a multi-információs kijelzőn, ezzel csökkentve annak veszélyét, hogy a sebességkorlátozások, sávlezárások és egyéb fontos tudnivalók elkerülik a vezető figyelmét

Noha az Euro NCAP ezeket nem értékeli, a Lexus RX fedélzetén megtalálható, a gyalogosok és az utasok hathatós védelmét szolgáló biztonsági funkciók között feltétlenül említést érdemel az opciós holttérfigyelő rendszer, a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, a csóválásra figyelmeztető rendszer, amely a vezető éberségének csökkenésére utaló jeleket észleli, valamint a 360 fokos panoráma monitor.

Euro NCAP eredmények: http://www.euroncap.com/en/results/lexus/rx/22034

Öt Euro NCAP csillagot kapott az új Opel Astra

Minden tekintetben biztonságos az új Opel Astra – ezt igazolta a független Euro NCAP fogyasztóvédelmi szervezet, amely ma hozta nyilvánosságra az Opel új nemzedékre vonatkozó eredményeit.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-006

Az Astra a maximális ötcsillagos értékelést kapta. Az alapjairól újonnan konstruált ötajtós kocsi valamennyi releváns kategóriában maximális eredményt ért el: a felnőtt és a gyermek utasok és a gyalogosok védelmében éppúgy, mint a vezetőtámogató biztonsági rendszereivel.

Az Opel személyautók és könnyű haszonjárművek esetében abszolút elsődleges szempont az optimális védelem, mind a normál közlekedésben, mind baleset alkalmával. Ezt valósítja meg az új Astra is. Az alap az aktív és passzív biztonsági rendszereket egységbe foglaló koncepció. A stabil, merev utascella ütközéskor csak a lehető legcsekélyebb mértékben deformálódik, ezáltal a lehető legnagyobb marad a túlélőtér. Az ütközési energia hatásainak minimumra csökkentése érdekében az utascellát elöl, oldalt és hátul úgynevezett energiaelnyelő zóna veszi körül, amely kontrolláltan deformálódik.

Az Astra utasterébe épített légzsákrendszer háromféleképpen védelmez: a vezető és az első utas front- és mellkas-medence légzsákját az első és a második üléssor oldallégzsákja és fejlégzsákja egészíti ki. A valamennyi ülésnél elhelyezett hárompontos biztonsági övvel, az első överő-határolóval és dupla övfeszítővel, illetve a hátsó övfeszítővel együtt ezek olyan körkörös védelmet képeznek, amely minimalizálja minden egyes bennülő sérülésveszélyét.

Ehhez járulnak további modern biztonsági és vezetőtámogató rendszerek, amelyek valamennyi közlekedő védelmét szolgálják:

A kormányzást aktívan korrigáló sávtartó asszisztens nemcsak figyelmezteti az autóst, ha az új Astrával véletlenül elhagyná a forgalmi sávot, hanem finom, de határozott kormányzási impulzussal be is avatkozik. A súlyos utoléréses ütközéseket teszi elkerülhetővé, vagy legalább enyhébbé a figyelmeztetés a követési távolságra és az ütközésveszélyre, valamint a helyzetnek megfelelő, több fokozatú vészfékezés, kiegészítve olyan funkciókkal, mint integrált féktámogatás és az automatikus fékezés. Az előttünk haladó járműhöz képest túlságosan kis távközre, illetve ütközésveszélyre hívja fel a figyelmet a szélvédőre fénydiódákkal vetített jelzés is. Az ehhez szükséges adatokat a szélvédő felső részénél elhelyezett Opel frontkamera legújabb nemzedéke szolgáltatja. Az új Astra az első kompaktautó egy volumengyártótól, amelynek valamennyi funkcióját egyetlen kamera vezérli. Továbbá ez az első Opel, amely féktámogatásra is felhasználja a kamera információit.

Tovább fokozza a biztonságot a holttérfigyelő, amely a parkolóasszisztens ultrahangos érzékelőit felhasználva jelzi a „láthatatlan” veszélyt sávváltáskor, előzéskor, vagy kanyargós útszakaszon. Az új, iránymutató IntelliLux LED Matrix-világítás pedig automatikusan alkalmazkodik a forgalmi helyzethez, illetve a környezethez, és állandó, de vakításmentes távfénnyel gondoskodik az optimális látási viszonyokról.

Az új Astra azonban nemcsak a vezetőjét, az utasait vagy a közlekedés többi résztvevőjét védelmezi, hanem attól is megóv, hogy beleszaladjon az ember egy bírságba, vagy elvegyék a jogosítványát. A jelzőtábla-asszisztens ugyanis folyamatosan észleli az Opel Eye frontkamerával az út menti táblákat, és az információkat összehasonlítja a Navi 900 IntelliLink-rendszerrel. Így a műszerfalon mindig az aktuális sebességkorlátozás jelenik meg – nem kell tehát vakuvillanástól félni.

2016-ban érkezik a rég várt új Volvo S90

A vadonatúj Volvo S90 a Volvo Cars belépője a prémium limuzinok klubjába. A 2015. december 2-án bemutatott S90 hatalmas lépés a Volvo Cars számára. A svéd autógyártó elsősorban kombi és szabadidőjármű modelljeivel vívott ki ismertséget magának, ám a vadonatúj S90 bevezetésével a Volvo egyértelműen jelzi azon szándékát, hogy karakteres nagyautójával felrázza a prémium felsőkategóriát.

volvo-s90-2016-autoaddikt-1

A vadonatúj technológiák gazdag választékát (az élvonalbeli biztonsági rendszerektől a felhő alapú alkalmazásokig és szolgáltatásokig) felsorakoztató S90 újabb bizonyítékát adja a svéd márka töretlen lendületű átalakulásának.

„Az XC90 bevezetésével egyértelműen kinyilvánítottuk szándékunkat. Most pedig határozottan és végérvényesen versenybe szállunk. Az elmúlt öt év során 11 milliárd dolláros beruházással nem csupán a Volvo Cars előtt álló lehetőségeket álmodtuk újra, de immár kézzel fogható bizonyítékával szolgálunk annak, hogy a Volvo Cars új életre kelt, és relevánsabb, mint valaha” – nyilatkozta Håkan Samuelsson, a Volvo Car Group elnök-vezérigazgatója.

Az új Volvo S90 szedánt fejlett félautonóm mobilitási funkcióval: a Pilot Assist szolgáltatással szereltük fel. A rendszer a kormányzásba gyengéden beavatkozva akár 130 km/óra sebességig képes a járművet megfelelően a sávhatárok között tartani, anélkül, hogy ehhez egy másik autó mögött kellene haladnia. A Pilot Assist újabb fontos lépés a Volvo egyik kiemelt fejlesztési területe: a teljes autonóm mobilitás felé vezető úton.

Az S90 emellett megkapja a nagyteljesítményű, tiszta üzemű T8 Twin Engine hálózatról tölthető hibrid hajtásláncot, míg fényűzően kivitelezett utastere, illetve fejlett online szórakoztató és tájékoztató szolgáltatásai a prémium nagyautók kategóriájában is kiemelkedő színvonalat képviselnek.

„Arra törekedtünk, hogy valami teljesen újat alkossunk ebben a meglehetősen konzervatív szegmensben, és olyan látványvilággal álljunk elő, amely vezető kvalitásokat és magabiztosságot sugároz a külvilág felé. A belső térben túlzás nélkül új mércét állít az S90: az általa képviselt, felső kategóriás prémium élmény egyszerre biztosít maximális kényelmet és hibátlan kezelhetőséget” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke.

volvo-s90-2016-autoaddikt-2

Az S90 emellett világelső funkcionalitással: a nagytestű állatok felismerésének képességével egészíti ki a City Safety szolgáltatást. Ez a funkció éjjel és nappal egyaránt felismeri az olyan nagytestű állatokat, mint a jávorszarvas vagy a ló. A technológia ösztönösen működő figyelmeztetéssel, illetve féktámogatással segít elkerülni az ütközést. Az S90 fejlesztése során a Volvo Cars által a közelmúltban üzembe állított, ultramodern futómű-szimulátorral szerzett tapasztalatokat is felhasználták.

„Az S90 hatalmas előrelépést jelent a menetdinamika, a menetteljesítmények és a rugózási komfort terén. Az alapoktól kezdve, teljes mértékben átalakítottuk a Volvo által kínált vezetési élményt; az új modell precízen és élvezetesen vezethető, ugyanakkor kiemelkedően kényelmes” – mondta Dr. Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési tevékenységekért felelős alelnöke.

Az S90 hivatalos világpremierjére 2016 januárjában, a Detroit-i Autószalonon kerül sor.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK