Főoldal Blog Oldal: 444

Rézmentes Ferodo Eco-Friction fékbetétek az új Audi A4-ben

A Federal-Mogul Motorparts, amely a Federal-Mogul Holdings Corporation egyik divíziója – közzétette, hogy az új Audi A4-nél eredeti felszerelésként fogják alkalmazni a Ferodo Eco-Friction fékbetéteket.

audi-a4-2016-autoaddikt

A Mercedes után, amely a legújabb C-osztályán már eredeti felszerelésként alkalmazza az Eco-Friction fékbetéteket, az Audi a következő olyan jelentős gépjárműgyártó, amely igénybe kívánja venni a Ferodo környezetbarát technológiáját fékrendszerei vonatkozásában.

Úttörő vállalkozásként a fékrendszerek terén, a Ferodo ezzel az eredeti felszerelésként jóváhagyott, környezetbarát technológián alapuló, alacsony réztartalmú és rézmentes Eco-Friction fékbetétekből álló termékcsaláddal fog megjelenni az utópiacon. A választék a jelenlegi premier termékcsalád 90%-át fedi le, de ez az arány 2016 elejére 95%-ra fog emelkedni. Az ügyfeleink és a szerelőműhelyek a fékek cseréje során már ennek az eredeti felszerelésként elfogadott technológiának az előnyeit élvezhetik, méghozzá annak tudatában, hogy környezetkímélőbb fékbetéteket fognak használni.

A kisebb réz- és nehézfém-tartalom, valamint a csökkentett fékpor-kibocsátás miatt e termékcsalád nem csupán a környezetet óvja, hanem a legutóbbi tesztek azt is kimutatták, hogy az Eco-Friction fékbetétek sokkal jobb fékhatást biztosítanak a hagyományos rézalkatrészekkel szemben: egy Mk6 Volkswagen Golf gépkocsi esetében például 10%-kal csökken a fékút 100km/h sebességnél történő fékezéskor.

„Az Eco-Friction támogatása a fő gépjárműgyártók – például az Audi és a Mercedes-Benz – részéről igazolja a Ferodo által végzett komoly kutatási és fejlesztési munkát” – mondta Silvano Veglia, a Federal-Mogul Motorparts fékezési megoldások EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) utópiacának termékigazgatója. „Az Eco-Friction bizonyítja, hogy jelentős befektetés esetén a környezetkímélő megoldásoknak nem kell szükségszerűen hátrányosan befolyásolniuk a biztonságot, a teljesítményt és a tartósságot. A Ferodo a réztartalom csökkentésére és a réz használatának fokozatos megszüntetésére vonatkozó jogszabály végrehajtását megelőzve egy olyan megoldást fejlesztett ki, amely mellett a gépjárműgyártók bátran elkötelezhetik magukat, mivel e módszerrel kereskedelmileg vonzóbbá tehetik modelljeiket.”

A legújabb féktechnológiák élenjáró fejlesztőjeként a Federal-Mogul ötévnyi kutatás és fejlesztés során több mint 150 mérnökkel 1500-nál is több anyagot tesztelt, hogy azonosítson, műszakilag meghatározzon és kifejlesszen egy, az Eco-Friction termékcsaládban alkalmazandó, új rézhelyettesítő anyagkombinációt. A termék utópiaci bevezetésének részeként a Federal-Mogul műszaki támogatást nyújt a szervizeknek és forgalmazóknak, hogy minél több ügyfél ismerhesse meg az Eco-Friction teljesítményét és környezetbarát jellegét.

Új szakaszába lépett a PSA Peugeot Citroën-Toyota együttműködés

A PSA Peugeot Citroën és a Toyota Motor Europe leleplezte az új Citroën SPACETOURER, Peugeot TRAVELLER és Toyota PROACE modelleket.

psa-toyota-peugeot-citroen-logo-autoaddikt

A gyártó külön változatot fejleszt ki a magánvásárlók (Combispace) és a vállalati ügyfelek (Navette) számára. A bemutató alkalmával mindkét vállalatcsoport megerősíti, hogy tovább folytatják a 2012-ben aláírt együttműködési megállapodást.

Mindhárom modellt 2016 első felében kezdik forgalmazni, a nagyközönség először a 2016. márciusi genfi autószalonon ismerkedhet meg velük a három konstruktőr standján.

Nagy örömmel mutatjuk be ezt a három új modellt, amely a Toyota Motor Europe és a PSA Peugeot Citroën közötti együttműködés eredményeként jött létre. Ez a megállapodás tette lehetővé egy új, költséghatékony platform kifejlesztését, amely lehetőséget teremt arra, hogy világszerte modern, és a kategóriájukban versenyképes járműveket kínáljunk ügyfeleinknek” – mutatott rá Patrice Lucas, a PSA Peugeot Citroën Program- és Stratégiai Igazgatója.

peugeot-traveller-autoaddikt

Örömmel tölt el bennünket, hogy a PSA Peugeot Citroën csoporttal 2012-ben megkezdett együttműködés eredményeként most napvilágot láthat a Toyota PROACE egy teljesen új nemzedéke” – jelentette ki Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója. “Szakembereink keményen dolgoztak, közösen és márkaszinten is, és biztos vagyok abban, hogy az új PROACE és annak minden karosszériaváltozata tovább gazdagítja a kifogástalan és tartós járművekből álló Toyota kínálatot,ügyfeleink elvárásainak megfelelően.”

A Toyota Proace járművek alapját 2013 óta a Peugeot Expert és Citroën Jumpy már meglévő nemzedékének járművei képezték. A 2012-ben aláírt megállapodás kiterjedt a járművek egy újabb generációjának közös kifejlesztésére, egy 2020-on is túlmutató együttműködés keretében.

citroen-spacetourer-autoaddikt

Az együttműködés közös célja, hogy a fejlesztési és a gyártási költségek ésszerűsítésével versenyképes terméket kínáljanak a közepes méretű kishaszonjárművek, a minibuszok és a kombik szegmenseiben. A járműveket a PSA Peugeot Citroën Sevel Nord üzemében gyártják, a franciaországi Valenciennes-ben.

A Toyota Motor Europe hozzájárult az új járművek fejlesztési és beruházási költségeihez.

toyota-proace-autoaddikt

A járművek közös műszaki jellemzőkkel, motorokkal, felszerelésekkel, ám a márkák sajátos arculatát megőrizve, egyedi vonásokkal készülnek.

A BMW M4 GTS, valamint a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány is Auto Bild-elismerésben részesült

A BMW időről időre elkészíti egy-egy csúcsmodellje limitált szériáját és jövőbe mutató fejlesztéseinek lélegzetelállító tanulmányait, amelyek kivétel nélkül a bajor gyártó hamisítatlan örökségét, a vezetés színtiszta élményét állítják a középpontba.

bmw-m4-gts-autoaddikt

Eme négykerekű különlegességek fogadtatását hűen tükrözi az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin legfrissebb olvasói szavazásának végeredménye: a BMW Group a „2015-ös Év Sportautója” díjat két kategóriában is elhódította. Amíg a BMW M4 GTS modell a sorozatgyártású kupék szegmensében, addig a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány a koncepcióautók között aratott fényes diadalt.

A BMW M4 GTS modell tovább folytatja a 4-es sorozat nyerő szériáját

A sorozatgyártású kupék szegmensében aratott idei győzelmével a BMW M4 GTS modell a BMW 435i Coupé és a BMW M4 Coupé 2013-ban, illetve 2014-ben aratott győzelmi sorozatát folytatja tovább. A BMW M4 GTS modell sportautós menetteljesítményét a Nürburgring legendás Nordschleife aszfaltcsíkján megfutott 7:28 perces köridő nyomatékosítja, amelyet a speciálisan a típushoz kifejlesztett, háromutas sport futómű, az elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncs-párosítás, az alumínium, a szénszál-erősítésű műanyag és a magas szilárdságú acél innovatív hármasából létrehozott könnyűszerkezetes járműfelépítés, valamint az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó nagyteljesítményű, soros hathengeres benzinmotor harmonikus egysége garantál. A forradalmian új vízbefecskendező rendszernek köszönhetően – amely most először kapott helyet sorozatgyártású autóban – a BMW M4 GTS modell 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrása 368 kW / 500 lóerő maximális teljesítményre és 600 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amely 3,8 másodperces nulla-százas gyorsulást és elektronikusan leszabályozott 305 km/órás végsebességet tesz lehetővé (100 kilométerenkénti 8,5 literes átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 199 grammos kombinált károsanyag-kibocsátás mellett*).

A BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány, mint a koncepcióautók kategóriájának győztese

Frissen elnyert aranyérmével a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány megkérdőjelezhetetlen koncepciótörténelmet írt: a vállalatcsoport eme ikonikus töltetű, különleges tanulmánya egyértelmű győzelmet aratott a koncepcióautók kategóriájában, amelyet az Auto Bild Sportscars magazin olvasói idén díjaztak először. A tanulmányt, amellyel a bajor gyártó tervezőrészlege az 1970-es évek időtlen kupéklasszikusa, a legendás BMW 3.0 CSL előtt tiszteleg, az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este hétvégéjén mutatta be a BMW Group.

A BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány az ikonikus versenyautó járműkarakterét új, izgalmas stílusban eleveníti fel, a legmodernebb technológiai innovációk széleskörű alkalmazásával. A különleges négykerekű megalkotásakor a mérnökök számos csúcstechnológiás anyagot felhasználtak, így a szénszál-erősítésű műanyagot is, amellyel korszerű köntösben értelmezik újra a legendás elődmodell könnyűszerkezetes járműépítési alapelveit. Akárcsak a négy évtizeddel korábbi sportkupét, a vadonatúj tanulmányt is dinamikus vonalakkal rajzolták meg a tervezők: a látványos légbeömlők, az erőtől duzzadó kerékjárati ívek, a lapos tetővonal és a hátsó légterelő szárny együttese hosszan elnyújtott jármű-sziluettet alkot, amely a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány lendületes karakterét és lélegzetelállító menetteljesítményét tükrözi. Az első légbeömlők a motortér hűtését, míg a karosszérián elhelyezett légterelő elemek a jármű körüli optimális légáramlat kialakítását szolgálják. Miközben az oldalsó visszapillantók szerepét betöltő apró kamerák még tovább csökkentik a koncepcióautó légellenállását, a széles hátsó légterelő szárny növeli a hajtott hátsó tengelyre ható leszorítóerőt, ezáltal javítja az erőátvitelt. A kerékjárati ívek optimális hűtéséről az Air Curtain légbevezető és Air Breather légkivezető elemek gondoskodnak. A 21 coll méretű, matt és magasfényű fekete könnyűfém keréktárcsák az eleganciát és a sportosságot hangsúlyozzák, míg a küllők közötti légterelő betétek a légellenállást optimalizálják.

A BMW modelljeinek további dobogós helyezései

A kategóriagyőztes BMW M4 GTS modell és BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány mellett további három BMW modell gurulhatott fel az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin idei olvasói szavazásának dobogóira: a sorozatgyártású limuzinok versenyében a BMW M5 „30 Years of the M5” kiadást, a sorozatgyártású SUV modellek között pedig a BMW X6 M-et választották meg a második helyezettnek, mialatt a BMW M135i modell a sorozatgyártású kompakt járművek bronzérmét nyerte el.

Az „Év Sportautója” elnevezésű olvasói szavazását idén tizennegyedik alkalommal rendezte meg az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin, akinek díjait Németországban a legjelentősebb autóipari szakmai elismerések között tartják számon, és amelyek hőn áhítottak az autógyártók körében. 2015-ben 142 modell versenyzett az olvasók szavazataiért, az elmúlt 12 hónap tesztjei és közúti tapasztalatai alapján összesen 18 csoportban: nyolc sorozatgyártású, nyolc tuning, illetve egy limitált széria és egy koncepcióautó kategóriában. A díjakat november 27-én, péntek este adták át az Esseni Autószalon „Race Night” fantázianevű nyitóestjén.

A BMW dobogós helyezéseinek összefoglalója:

Sorozatgyártású kupék, győztes: BMW M4 GTS modell

Koncepcióautók, győztes: BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány

Sorozatgyártású limuzinok, 2. hely: BMW M5 „30 Years of the M5” kiadás

Sorozatgyártású SUV modellek, 2. hely: BMW X6 M

Sorozatgyártású kompakt járművek, 3. hely: BMW M135i

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos széndioxidkibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)

* Az üzemanyag-fogyasztási adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusok függvényében változhatnak.

[TESZT] Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG Highline – masszívan és magabiztosan

Jól emlékszünk, még a tavalyi, 2014-es Volkswagen-találkozó keretein belül találkozhatott a hazai publikum az akkor debütáló vadonatúj Volkswagen Passat modellel. Első blikkre is számottevő változásokat lehet, lehetett tapasztalni a korábbi szériához képest, s akkor még nem ejtettünk szót az enteriőrről, a motorizáltságról, s a továbbra is szépen muzsikáló duplakuplungos DSG automataváltóról.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-001

Igaz, mostanában megosztó hírek kapnak szárnyra a VW konszernt illetően, azonban felesleges általánosítani, vagy sztereotip nézeteket gyártani. A Volkswagen őrzi azt a kvalitás-érzetet, amelyet már igen hosszú ideje alkalmaz modelljeinél, s megbízhatóság terén sincs hiány, továbbra sem. Elegendő bármelyik modellt megvizsgálni, de az viszont tény, hogy a prémiumszegmens felé kacsintgató alternatíváknál tömörebben érezhető.

Elegáns és visszafogott. A jól bevált recept ugyanis pont ez

Az új Volkswagen Passat tehát szolid eleganciájával, visszafogott felső-középkategóriás besorolásával igyekszik hódítani a vásárlók közt egyebek mellett.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-002Ahhoz, hogy a prémiumérzés valóban tapintható kegyen, már a küllem kigondolásánál számos olyan részletet sikerült alkalmazásba venniük a tervezőmérnököknek, melyek révén ténylegesen előremutató a koncepció: a vékonyra húzott front részek, a mutatós, összesen négy króm keresztcsíkot kapott hűtőmaszk rácsozata, valamint a döntött rajzolatú, ugyanakkor markáns vonalvezetéssel operáló lámpatestek is alátámasztják a fent emlegetett téziseket.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-003Természetesen a fényszórók LED alapokra épülnek, az intelligens világítás lehetősége remek, igen jól kihasználható így, a kezdeti téli korszakban – még ködös időjárás esetén is rendkívül jó szolgálatot tesz gyakorlatban. Hagyományosan a nappali LED menetfény csíkja maga az irányjelző is, kifejezetten illusztris, amikor a visszapillantóban látjuk kanyarodás közben a Volkswagen Passat-ot.

Klasszikus szedán

Konzervatív viszonyok uralkodnak a kocsiszekrény oldalnézetét tekintve is, hiszen a Volkswagen Passat a hagyománytisztelő, klasszikus szedán fazont megtartotta jelen modell esetében is, ügyelve arra azért, hogy a nagyon élces formavilág, a mai szemmel már kevésbé emészthető kockaformák eltűnjenek.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-005

Van persze gömbölyített felület is, ilyen a tetővonal például, amellyel jól ötvözhető az imént már szóba került konzervatívizmus. Nem véletlen, hogy a Volkswagen Passat előszeretettel kerül rangsorolásra üzleti területen, hiszen egy viszonylag olcsó árazással kiváltható rengeteg olyan privilégium, amely a 15 millió forintos árkategóriától érhető el.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-007

Látható oldalról is nagyszerűen a gigászi tengelytáv, valamint az első és hátsó fények tokozása, illetve azok benyúlása az A és a C oszlopok irányába. Finoman, tagoltan adagolja a Volkswagen Passat formaterve a vizuális behatásokat, s mindezt ügyesen úgy, hogy ne érezzük a túlzások mikéntjét. Amik persze nincsenek is, hiszen az összkép – nem győzzük hangsúlyozni – igencsak visszafogott, de mégis meggyőző kategóriájában.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-006Elmaradhatatlan Volkswagen embléma, a hengerűrtartalomra és magára a hajtásláncra, valamint a típusra emlékeztető plakettek – ennyi, nem több. A far jellegzetesen VW-s kialakítást kapott, azon belül is magával hozza a Volkswagen Passat-érzetet, a tesztautó le sem tagadhatta volna, hogy ő egy igazi Passat. A zárófények is LED-es kialakítással bírnak, egyszerűek, formai párhuzamot képeznek a két alsó sarokpontra helyezett dupla, krómozott kipufogóvégekkel.

Agyonbonyolítani? Ugyan, felesleges

Minden a helyén van az új Volkswagen Passat belső terében is. Az első, valamint a hátsó ülések pozícionálása is jól eltalált, a vezetőállás remekbeszabott kilátást nyújt szinte az összes létező testalkathoz (elméletben, de gyakorlatban is próbáltunk legalább négy különböző megközelítést).

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-013

Elsőre érezhető egyébként, hogy a fotelek újratervezett kialakításának köszönhetően a komfortfaktor megnövekedett, az ülőlapok hosszabbak, a háttámlák pedig valamivel szélesebbek lettek. Az állíthatóság is jól skálázható, ezáltal optimálisan szabható személyre; a férőhely pazar – itt érezhető igazán, hogy az új Volkswagen Passat hatalmas autó. Azzal együtt, hogy a hossz nem haladja meg az 5 métert, de még el sem éri, mégis nagyautós a hangulat.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-014

Főként, ha a hátsó hármas traktust vizslatjuk: itt a megfelelően beirányzott szélesség miatt akár három felnőtt is utazhat, persze némi kompromisszum, mint minden esetben – itt is bele kell, hogy férjen. Viszont ez nem a fejtérre, nem a lábtérre, de nem is a térdtérre vonatkozik.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-015Nem fogjuk részletezni a minőségi anyaghasználatot, felesleges. Ugyanúgy az illesztések, kialakítások, jó ergonómia is alapvető, viszont a konzervatív, visszafogott érzet már-már túl komorrá teszi az új Volkswagen Passat enteriőrjét. Lehet, hogy a Volkswagen hitvallása szerint a túlbonyolított cockpit, az átláthatatlan gombrengeteg, vagy épp a bonyolultan kezelhető infotainment legyen más márkák védjegye, viszont némi változatosság, jobban feldobott kialakítások elkelnének a fedélzeten. Bár aki a lényegretörő, szimpla variációk híve, az pontosan ennek fog örülni leginkább, valahogy úgy, hogy azért a puritánság jelzőjét mellőzi.

Kapacitása akár egy kombié

565 literes csomagterével a Volkswagen Passat limuzinja megszégyenítően pirít oda a kombik felhozatalának, hiszen ez az érték egy puttonyosnál is igen figyelemreméltó.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-019

Mindezt ráadásul úgy, hogy a pakolhatóság egyszerű és egyben nagyszerű is, s bár a csomagtér padlószintje nincs egyvonalban a csomagtérfedő záróelemének alsó részével, mégsem kell sokat variálni akkor, amikor a bőröndök, táskák és egyéb úti alkalmatosságok előkerülnek a kiruccanás lebonyolítása előtt.

Nyomatékból előre: 500 Nm, alig 6 perces sprint nulláról százra

Volkswagen Passat tesztautónkba egy 2 literes, 239 lóerős TDI gázolajos erőforrás került, tekintélyes 500 Newtonméteres csúcsnyomatékkal, mely széles tartományban, 1750-2500 percenkénti fordulatszám mellett áll rendelkezésre. A maximális teljesítmény viazonylag magas, 4000-es percenkénti fordulatszámon érkezik, de nem érezzük azt, hogy a motor lelkét ki kell könyörögnünk ahhoz, hogy mondjuk közelítsünk a végsebesség felé, vagy akár nyomatékosan tudjunk közlekedni városi forgalomban.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-018

Ugyanakkor az összkerekes hajtásláncba iktatott hétsebességes, duplakuplungos DSG váltó korábbi összehasonlításokhoz képest lustának, vagy inkább bizonytalannak tűnt több ízben is. Intenzív gyorsításkor néhány pillanatig gondolkodóba esik, majd agresszívan reagálva ugrik meg, és lő ki, ugyanakkor a hosszúnak tűnő sebességfokozatokat úgy 80-85 százalékig kihasználja, aminek következtében néha-néha hangos, túlpörgetett viselkedést tapasztaltunk.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-011Nyilván a 340 Newtomnéter tekintélyes gyakorlati értelemben véve is, ennek megfelelően jó a gyorsulás érzete is, a gyárilag előirányzott 6.1 másodperces 0-ról 100-ra sprintet kereken 6 másodperc alatt sikerült produkálnunk az automatával (nem nyúltunk bele a folyamatba manuális módozatokkal. Ez alapvetően hirtelen döntéshozásból kivitelezett előzéseknél lényeges, valamint a városi közlekedés ritmusa jól felvehető így – de ne feledkezzünk meg a dinamikus autópályázásról sem, mondjuk Németországban, ahol egy belső sávos kielőzésnél bizony néha elkél, ha határozottan gyorsítunk 140-ről 190-ig. Feltételezzük, hogy itt ezzel sem lenn igazán probléma, a gyári végsebesség papíron ugyanis 240 kilométer/óra.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-008

Ha már gyári adatok, nézzük a fogyasztást. Az adatok közül csak az országútit sikerült reprodukálnunk, azaz alulmúlnunk, 4.3 literrel zártunk 100 kilométerre átlagolva. A városi környezetben történő autózás némileg többet jelentett, itt 6.9 literre jött ki az átlagunk, sok araszolgatás, lassú haladás közepette.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-009Úgy tűnik, a Volkswagen Passat továbbra is hozza azt az elvárt szintet, vagy ha jobban tetszik: presztízst, amelyet elvárnak tőle azok, akik elkötelezettek a márka irányába. Remek autó lett, nem utolsó sorban a Car of the Year 2015 választáson is tündökölt – nem véletlenül, de persze azért apróbb hiányosságok – mint minden esetben – adottak. Akár reprezentálni a céget, akár praktikus családi autóként: kiválóan helyt áll az új, 2015-ös Volkswagen Passat. A tesztben bemutatott hajtáslánc, így, a DSG váltóval egyetemben egy jó, elgondolkodtató választás lehet vásárlásnál.

A legújabb Volkswagen Passat árképzése, részben

A belépő szint 7 481 800 forintot jelent, ezért az összegért 1.4 literes TSI és hatfokozatú manuális kéziváltó jár. A csúcsfelszereltség alapára sem éri el a 13 millió forintot: 239 lóerős, 2 literes TDI motorral, 7 gangos DSG-vel szerelve 12 591 160 forintot kell a kasszánál hagynunk – a tesztben szereplő modell minden plusz extra felszereltségével együtt több, mint 17 millió forintot kóstál.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-004

2015 Volkswagen Passat s2.0 TDi 4Motion DSG Highline specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1968 cm³

Maximális teljesítmény: 239 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 500 Nm @ 1750-2500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, hétfokozatú duplakuplungos DSG automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4767 mm

Szélesség: 1832 mm

Magasság: 1456 mm

Tengelytáv: 2791 mm

Első gumik mérete: 215/55 R17

Hátsó gumik mérete: 215/55 R17

Tömeg, üresen: 1721 kg

Megengedett össztömeg: 2260 kg

Csomagtartó mérete: 586 liter, 1152 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 66 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 240 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.1 s (gyári), 6.0 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.9 l/100 km

Országúti: 4.3 l/100 km

Vegyes: 6.2 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.4 l/100km

Országúti: 4.6 l/100km

Vegyes: 5.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 139 g/km

Bővebb információ a Ford hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 6D fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

A Ford kábítószeres vezetést szimuláló öltözettel oktat

A Ford új öltönye drámai módon szembesíti a fiatalokat az illegális kábítószerek hatása alatti vezetés veszélyeivel.

A Ford a német Meyer-Hentschel Intézet tudósaival közösen fejlesztette ki azt az öltözetet, amely többek között a cannabis, a kokain, a heroin vagy az MDMA (ismertebb nevén ecstasy) különböző hatásait szimulálja, beleértve a lassabb reakcióidőt, a látászavart, a kézremegést és a rossz koordinációt.

Az új Kábítószeres Vezetést Szimuláló Öltözetet a Ford beépíti a fiatalok számára szervezett Driving Skills for Life díjnyertes programba, amely több mint 500.000 kezdő autós számára nyújtott ingyenes képzést világszerte, online és élőben egyaránt. A 11 éve indult program keretében a fiatal autósok oktatása egy zárt tanulópályán folyik, és ugyanitt próbálhatják ki az öltözéket is.

”Az illegális kábítószerek hatása alatti vezetés könnyen jelent halálos veszélyt az autóban ülők és a környezetük számára is” – nyilatkozta Jim Graham, a Ford Driving Skills for Life programjának menedzsere. ”Az Ittas Vezetést Szimuláló Öltözet meghökkentő élményét már sokan megtapasztalhatták, akik beültek vele a volán mögé. Meggyőződésünk, hogy a Kábítószeres Vezetést Szimuláló Öltözetnek is hasonló hatása lesz.”

Egy európai felmérés szerint harmincszor nagyobb eséllyel szenvednek súlyos balesetet azok, akik kábítószer hatása alatt vezetnek. A kockázatok ellenére minden tizedik ember beismerte, hogy ült már be olyan ember mellé az autóba, aki megítélésük szerint kábítószerek hatása alatt állt.

A Driving Skills for Life programba bekerült Ittas Vezetést Szimuláló Öltözethez hasonlóan az új Kábítószeres Vezetést Szimuláló Öltözet is bokasúlyokkal, speciális szemüvegekkel és fejhallgatókkal szimulálja majd a korlátozott mozgást, látást és koordinációt. A fejlesztői csapat olyan új tulajdonságokkal is kiegészítette az öltözetet, amelyek kifejezetten az illegális kábítószerek hatásait hivatottak szimulálni.

”Tudjuk, hogy bizonyos kábítószerek hatására a kezek remegnek, ezért az öltözetbe beépítettünk egy hasonló hatást előidéző szerkezetet” – mondta el Gundolf Meyer-Hentschel, a Meyer-Hentschel Intézet vezérigazgatója. ”Drogok hatása alatt előfordul, hogy a perifériás látómezőn villogó fények jelentkeznek. Ezt a hatást a szemüveg segítségével érjük el, amely látászavart is okoz majd, és színes vizuális élményt produkál – ez az LSD egyik mellékhatása. A fejhallgatók emellett valótlan hanghatásokkal nehezítik a vezetést.”

A Kábítószer és Kábítószer-függőség Európai Megfigyelőközpontjának becslése szerint tavaly Európában 8,8 millió 15-24 év közötti fiatal használt cannabist, és 2,3 millióan használtak kokaint ebben a korcsoportban. Az Egyesült Királyságban havonta átlagosan 400 embert tartóztatnak le kábítószeres vezetés miatt, az illegális kábítószerek pedig évente mintegy 200 halálesetben játszhatnak főszerepet. A Francia Közlekedésbiztonsági Delegáció szerint tavaly a halálos közúti balesetek 23 százalékában volt szerepe kábítószereknek, és 44 százalékkal emelkedett a drogteszteken megbukó vezetők száma.

A Ford 2008-ban terjesztette ki a Driving Skills for Life programot az ázsiai és csendes-óceáni térségre is, beleértve Kínát, Indiát, Indonéziát, a Fülöp-szigeteket, Dél-Afrikát, Tajvant és Vietnamot is. 2013-ban zajlott le az első Driving Skills for Life képzés a Közel-Keleten, az Egyesült Arab Emírségekben, és a programot hivatalosan is útjára indították Európában. A Driving Skills for Life azóta több mint 9.000, 18-24 év közötti vezetőnek nyújtott tréninget Európában, bemutatva a fiatalkorúak közúti baleseteinek legfőbb okait. Az oktatások során kiemelten fontos a veszélyfelismerés, a járműkezelés, a sebesség- és térérzékelés, valamint a zavaró tényezők kezelése.

A vállalat a belga National Road Safety Association, a francia Association Prévention Routière, a német Deutscher Verkehrssicherheitsra, az olasz ACI, az orosz Road Safety Russia, a spanyol Dirección General de Tràfico és a brit Royal Society for the Prevention of Accidents és az AA Driving School vezetésbiztonsági szakértőivel közösen dolgozta ki a programot. A Romániában is futó projekt idén már 11 országra bővül Európában, miután csatlakozik Dánia, Hollandia és Törökország is.

Tavaly az Ittas Vezetést Szimuláló Öltözet mellett a Ford olyan képzést is bemutatott, amely a közösségi média zavaró hatásait emelte ki, köztük a vezetés közbeni szelfizést.

A Ford Driving Skills for Life programjáról, valamint a képzések helyszínéről, időpontjáról, és az online képzésekre való jelentkezésről online olvasható bővebb információ.

Mazda CX-9: 2.5 literes SKYACTIV-G motorral, viszont Európában nem vezetik be

A Mazda egy új modellt és egy új motort mutatott be nemrégiben a Los Angeles-i Autókiállításon. A SKYACTIV-G 2.5T, az első turbófeltöltéses SKYACTIV-G benzinmotor az új Mazda CX-9-ben jelent meg, mely egy közepes méretű szabadidő-autó, ami Észak-Amerika piacára lép jövő tavasszal.

mazda-cx-9-skyactiv-autoaddikt-1

A SKYACTIV-G 2.5T a Mazda aktuálisan legerősebb motorja, 169kW-os és 420Nm-es teljesítménnyel (észak-amerikai verzió). A 2.5 literes benzinmotor turbó feltöltés nélküli változatát a nagyközönség már ismerheti a most futó Mazda6 és CX-5 modellekből. Az új, közvetlen befecskendezésű, turbós erőforrás még lineárisabb gyorsítást tesz lehetővé, különösen az alacsony és a közepes fordulatszám-tartományokban, reakciói gyorsak. Mérete inkább megfelelő, mint kisebbre vett, és olyan tipikus hibákat is sikerült kiküszöbölni benne, mint a turbólyuk, vagy a kiábrándítóan magas valós fogyasztás.

Az új motor része a Mazda dinamikus nyomású turbója, mely a világon az első, amely a turbina teljesítményét a kipufogó gázok pulzálási szintjének változtatásával maximalizálja, a motor fordulatszámának függvényében. A lehűtött kipufogógáz keringtető (EGR) rendszer eközben lehetővé teszi, hogy a motorban ideális maradjon a keverékarány, mindig a megfelelő oxigén-mennyiség álljon rendelkezésre az égéshez – mindezt a motor teljesítményének széles tartományában.

mazda-cx-9-skyactiv-autoaddikt-2

A motort elsősorban az új CX-9-be, az észak-amerikai piacra szánták. A családbarát szabadidő-autó nagyot lépett előre tágasságával és kényelmes, szép belső terével, amely 7 személy szállítására elegendő, 3 üléssorban. Külsejét ugyanúgy a díjnyertes „KODO – A mozgás lelke” formanyelv jellemzi, mint a korábban bemutatott modellekét. Hozzájuk hasonlóan az új autó műszaki hátterét is a SKYACTIV technológia biztosítja, amely a lendületes teljesítmény és a márkaikon MX-5 által inspirált Jinba Ittai élmény kompromisszummentes kombinációja. Az új CX-9-et a gyár négykerék-hajtással és az i-ACTIVSENSE vezetésasszisztens és biztonsági rendszerekkel kínálja. Az évi 50.000 darabos gyártás 80%-át előreláthatólag Észak-Amerikában fogják értékesíteni. A modellt Európában nem vezetik be.

Elismerés az Audi A1, A3, Q7 és R8 modelleknek

„Négy modellünk is az élen végzett, kezdve a kompakt Audi A1 modellel, az A3 modellen keresztül az Audi Q7 luxusterepjáróig és a szupersportautó Audi R8 modellig. Elégedettséggel tölt el bennünket az olvasók döntése, amely igazolja, hogy minden szegmensben egyedülálló formatervű, vonzó modelleket kínálunk. Így biztosak lehetünk benne, hogy ezekre az alapokra építkezve a jövő Audi modelljei is hasonló sikereket érnek majd el” – nyilatkozta Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a Hamburg Cruise Center Altona épületében tartott délutáni díjátadón.

audi-trophy-2015-autoaddikt

Rupert Stadler vette át az Audi Q7 modellnek járó díjat, míg az Audi A3 modellnek járó elismerést Dr. Dietmar Voggenreiternek, az igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területéért felelős tagjának nyújtották át. Prof. Dr. Hubert Waltl, az igazgatótanács termelésért felelős tagja az Audi A1 modellnek járó díjat, az Audi R8 modellnek járó kitüntetést pedig Heinz Hollerweger, a quattro GmbH ügyvezető igazgatója vehette át. A Világ Legjobb Formatervének („Best Design Worldwide”) járó elismerést Marc Lichte, az Audi AG formatervezési igazgatója kapta meg.

Idén 28. alkalommal szavaztak kedvenc autóikra a magazin olvasói és az online felhasználók. Az „Auto Trophy nemzetközivé válik” mottó alatt futó szavazást kiterjesztették a Bauer Media Group-hoz köthető összesen 26 autós magazinra és online portálra világszerte. Az Audi sikeresen megvédte 2014-es első helyét és 2015-ben sem akadt olyan márka, amely több elismerést zsebelt volna be nála.

Európában több, mint 500 Nissan elektromos taxi rója az utakat

Az európai városokban eddig forgalomba helyezett több mint 550 elektromos taxijával a Nissan úttörő szerepet tölt be a közlekedés elektromos forradalmában. A taxisofőrök a legigényesebb, kiemelkedő futásteljesítményt elváró autóvásárlók közé tartoznak, így ez egyben a Nissan elektromos autóinak megbízhatóságát és sokoldalúságát is igazolja.

nissan-leaf-taxi-magyarorszag-autoaddikt

A Nissan csak az idei év során több mint 100 elektromos autót adott át európai taxitársaságoknak, amivel vezető pozíciót foglal el a 100%-ban elektromos taxik piacán. Az elektromos taxik piaca a várakozások szerint tovább bővül, ahogy Kelet-Európában is egyre népszerűbbé válnak ezek a járművek. A budapesti Green Lite Taxi Kft. Magyarország legnagyobb zéró-emissziós taxiparkjának felállítását célozta meg 65 darab Nissan LEAF beszerzésével. Az úttörő vállalkozás energiaigényeinek kiszolgálásához  Lévay Örs, a cég ügyvezetője hét gyorstöltőállomás kialakításáról is gondoskodott a városban.

Lévay Örs, a Green Lite Taxi Kft. ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „Nagy örömmel tölt el, hogy a magyarországi taxitársaságok közül elsőként mi működtethetünk ekkora volumenű 100%-ban elektromos autóflottát. Az autók 199 km-es hatótávolságának köszönhetően műszakonként csak egy feltöltéssel kellett számolnunk. Az üzemanyag- és karbantartási költségek terén elért hatalmas megtakarítások mellett a Nissan LEAF kitűnő menettulajdonságai és a szinte tökéletes csend az utasok számára is örömtelibbé teszi az utazást, sőt a sofőrök is arról számoltak be, hogy a megszokottnál kevésbé kimerítőek így a tízórás műszakok.”

Az Észtországban működő Elektritakso társaság egyik Nissan LEAF-je a beszámolók szerint már több mint 218 ezer kilométert futott eredeti akkumulátorcsomagjával, ami jól szemlélteti a Nissan elektromos modelljeinek minőségi színvonalát és megbízhatóságát. Észtországban jelenleg 80 elektromos taxi áll szolgálatban, és ez a szám folyamatosan növekszik, míg Litvániában a vilniusi Smart taxitársaság várhatóan még az év vége előtt átveheti a Nissantól teljesen elektromos flottájának első nyolc autóját.

Az új, 30 kWh-s Nissan LEAF további 26 százalékkal növelte az elérhető hatótávolságot, így még jobb választást jelent a taxicégek számára.

A Nissan elektromos autói – mint a Nissan LEAF és a személy- és kishaszonjármű változatban is kapható e-NV200 – egyre népszerűbbek az európai taxitársaságok körében. A Nissan e-taxi eladásainak toplistáját jelenleg Hollandia és az Egyesült Királyság vezetik.

A legtöbb e-taxival rendelkező országok ötös listája a forgalomba helyezési adatok alapján:

 

Ország

Nissan LEAF

Nissan

e-NV200

Összes Nissan e-taxi

1.

Hollandia

27

167

194

2.

Egyesült Királyság

124

10

134

3.

Észtország

74

0

74

4.

Magyarország

68

0

68

5.

Németország

24

6

30

A magántársaságok közül elsőként az amszterdami Taxi Electric állított szolgálatba teljesen elektromos taxiflottát 2011 novemberében. Ez a forradalom azóta sok követőre talált Európa-szerte, és a Nissan LEAF, illetve e-NV200 taxikkal ma már Stockholmban, Prágában, Barcelonában és Rómában is találkozhatunk.

Az akár 3 eurócentig leszorítható kilométerköltségeknek köszönhetően az Anglia délnyugati, vidékies jellegű részén működő C&C Taxis nevű cég átlagosan 79 ezer eurós éves költségmegtakarításról számolt be. A tevékenységeiket Nissan elektromos járművekre alapozó cégek egyre bővülő sorába tartozó C&C Taxis példája is bizonyítja: a Nissan elektromos modelljei taxiként használva is megbízhatóan, számottevő költségmegtakarítást biztosítva, minimális környezetterheléssel működnek.

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője ennek kapcsán elmondta: „Büszkék vagyunk rá, hogy átléptük ezt a felbecsülhetetlen jelentőségű határt az eladásokban. A Nissan már az év eddigi részében is 30 százalékkal több e-taxit adott át, mint a teljes 2014-es pénzügyi évben, és az értékesítések folyamatosan nőnek, ahogy egyre több taxitársaság ébred rá, milyen előnyökkel jár egy 100 százalékban elektromos taxipark.”

A 100%-ban elektromos Nissan LEAF eladásai 2014-ben 33 százalékos növekedést mutattak az előző évhez képest. A kevesebb forgó kopó alkatrésznek köszönhetően a Nissan elektromos modelljeinek becsült karbantartási költségei akár 40 százalékkal alacsonyabbak lehetnek a hasonló benzin- vagy dízelmotoros típusokhoz képest. Az európai vásárlók emellett a zéró-emissziós járművek számára biztosított adó- és díjfizetési kedvezményekkel is számolhatnak.

A Nissan öt évvel a világ első zéró-emissziós, tömeggyártású modelljeként bemutatkozó Nissan LEAF, és mindössze egy évvel a szintén 100%-ban elektromos e-NV200 furgon bevezetését követően jutott el eddig a rendkívül fontos mérföldkőig. A Nissan LEAF továbbra is minden idők legnagyobb darabszámban értékesített elektromos járműve, amiből ezidáig több mint 195 ezret adtak el világszerte.

Elkészült a 43 milliomodik Volkswagen Wolfsburgban

A Volkswagen wolfsburgi gyára egy újabb mérföldkőhöz érkezett: a Rajna-Elba csatorna parti üzem gyártósoráról kedden gördült le a 43 milliomodik autó.

volkswagen-wolfsburg-43-millio-autoaddikt

A jubileumi jármű egy 110 kW (150 LE)* teljesítményű Hófehér színű Volkswagen Touran. Az első Touran a wolfsburgi gyárban 2003-ban készült. Az utódmodellből pedig már több, mint 28 000 darab gördült le az üzem gyártósoráról.

„Munkatársnőink és munkatársaink óriási elhivatottsággal dolgoznak minden területen, hogy ilyen kiemelkedő minőségű termékeket hozzanak létre. Hosszú évek tapasztalata és csapatunk szakmai tudása teszi mindezt lehetővé” – nyilatkozta Jens Herrmann, az üzem vezetője.

„A wolfsburgi gyár számára ez a jubileum egy igazán különleges esemény. Az itt legyártott járművek figyelemre méltóan magas, 43 milliót elérő száma nagyszerűen érzékelteti a kolleganők és kollégák elkötelezettségét és szakértelmét az autógyártás területén. A wolfsburgi üzem dolgozói teljes joggal lehetnek büszkék minderre.” – tette hozzá Matthias Koch az üzemi tanács képviseletében. Pillanatnyilag a Golf modellcsalád tagjai illetve a Touran és a Tiguan gyártása folyik Wolfsburgban, az üzem termelési kapacitása a napi 3.800 autót is meghaladja. Jelenleg is folyik az új Tiguan gyártásának előkészítése, az új modell sorozatgyártása jövő év elején indul.

 

Történelem:

Tízesztendőnyi sorozatgyártást követően 1955-ben már az egymilliomodik Bogár elkészültét ünnepelhették Wolfsburgban, ahol 1974-ig pontosan 11.916.519 darab készült ebből a típusból. Röviddel ezután vette kezdetét a Golf gyártása, amely új korszakot nyitott, és a későbbiekben az egész kategóriája névadójául is szolgált. Az egymilliomodik Golf modell gyártására mindössze 1976-ig kellett várni, 1988-ban pedig elkészült a 10 milliomodik Golf is.

 

A kilencvenes évek során többek között a Polo és a Lupo bővítette a gyártási palettát. A 25 milliomodik Golf 2007-ben hagyta el a gyárat, a 30 milliomodik pedig 2013-ban követte. Wolfsburgban az idők során összesen több, mint 20 különböző Volkswagen modell készült, többek között a Passat, az Audi 50, az Audi 80, az Audi 100, a Jetta, a Bora, a Golf Variant és a SEAT Arosa.

 

* Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 6,6 (városon belül) / 4,9 (városon kívül) / 5,5 (kombinált), CO2-kibocsátás g/km: 127 (kombinált), Energiahatékonysági osztály: B

Opel Corsa: hatalmas infotainment-kínálat

Kapcsolódás és szórakoztatás a legmodernebb IntelliLink-rendszerekkel – amit a márka zászlóshajója, az Insignia, és a vadonatúj Astra kínál, azt most a kiskategóriában is bevezeti az Opel, méghozzá a Corsa modelleknél.

opel-corsa-r4-0-intellilink-autoaddikt

Az újabb, friss színekben kapható Corsa a legutóbbi IntelliLink infotainment-nemzedékkel jelenik meg, amely alig pár hete mutatkozott be az új Astrában. Az R4.0 IntelliLink rádió hozza be az Android Auto és az Apple CarPlay alkalmazásokon keresztül az okostelefonok világát. Ehhez csupán legalább Android 5.0 Lollipop vagy Apple iOS 7.1 (iPhone 5-től) verziójú készülék szükséges. Stabil és erős internet-kapcsolatról az Opel OnStar gondoskodik. E személyes online- és szolgáltatási asszisztens, illetve speciális antennája 4G/LTE-WLAN-hotspottá teszi a Corsát. Annak pedig, aki pedig további navigációs opciókat szeretne az Apple Maps és a Google Maps mellett, rövidesen rendelkezésére bocsátja az Opel a hordozható, és a Corsába integrálható TomTom GO 40-et.

„Nálunk nemcsak a közép- vagy kompakt kategóriájú modellek vásárlói örvendhetnek modern kapcsolódásnak és szórakoztatásnak, ezeket egész portfóliónkban elérhetővé tesszük – mégpedig rendkívül megfizethető árért“, mondta az Opel értékesítési vezetője, Peter Christian Küspert. „A legjobb példa a Corsa új R4.0 IntelliLink-rendszere és okostelefon-integrációja! Ez és az Opel OnStar gyorsan, stabilan hozza be az autóba az internet sokféle funkcióját.“

Individuális, gyors és egyszerű: R4.0 IntelliLink rádió, okostelefon integrálással

Az R4.0 IntelliLink rádió nem csupán a megszokott, áttekinthető, hétcolos, színes érintőképernyőt, valamint a zenelejátszásra, képek, videók és filmek nézésére, illetve kihangosított telefonálásra alkalmas USB- és Bluetooth®-csatlakozást kínálja – a Corsa legújabb generációs infotainment-rendszere már kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerrel is. A Corsa valamennyi utasának személyes okostelefon-szolgáltatásait elérhetővé teszi az autóban, ráadásul nagyon gyorsan. Ha az iPhone vagy az Android okostelefon USB-vel csatlakozik az R4.0 IntelliLinkhez, akkor ezeket azonnal felismeri. Amint létrejött a kapcsolat, a telefon képernyője jelenik meg a hétcolos IntelliLink-monitoron, és közben fel is töltődik a telefon akkuja.

Lehet például az érintőképernyőről vagy a Siri hangvezérléssel hívást kezdeményezni, üzeneteket küldeni és fogadni, vagy zeneszámokat meghallgatni. Az Apple CarPlay által támogatott appok teljes listája megtekinthető az apple.com/ios/carplay címen. Az Android Auto esetén a Google Maps, a Google Now és a párbeszéd lehetősége a Google-lal éppúgy rendelkezésre áll, mint az audio- és üzenő alkalmazások növekvő választéka.  Az android.com/auto mutatja meg, hogy milyen appok használhatók.

opel-corsa-1-4-turbo-teszt-sonnepark-sonnentherme-autoaddikt-004

A Google Maps illetve az Apple Maps navigációs alkalmazások használatának nagy előnye a mindig aktuális térkép, a frissítések ugyanis automatikusan töltődnek le a telefonra. Ráadásul valósidőben látható a pillanatnyi forgalmi helyzet, illetve például a POI-k, azok nyitva tartási ideje, távolsága és megközelítésének módja. A térképrészletet ugyanúgy lehet kinagyítani, mint az okostelefonon. Ha olyan szolgáltatótól vesz üzenetet az Android-okostelefon, mint például a WhatsApp vagy a Skype, akkor nem jelenik meg a szöveg az IntelliLink képernyőjén, hanem felolvassa a készülék.

További navigációs lehetőségként kínálják az Opel kereskedők a hordozható TomTom GO 40-et. A 4,3 colos, színes érintőképernyőt a FlexDock®-tartó rögzíti a műszerfalon. A TomTom 45 európai ország autótérképét tartalmazza, háromdimenziós ábrázolásra képes, megmutat különleges célokat, és – okostelefon csatlakoztatásával – valós idejű útinformációt ad. Ezáltal különösen cég- és flottaautókban számít praktikus alternatívának.

Stabil, ingyenes internetkapcsolat Opel OnStarral

Különösen stabil mobil internetkapcsolatot biztosít az autóban és közvetlen közelében az Opel OnStar (magyarországi bevezetés 2016-ban). Az integrált 4G/LTE nagy teljesítményű WLAN-hotspottá teszi a Corsát. Különleges külső antennája akár egyszerre hét mobilkészüléket képes a lehető legjobban csatlakoztatni – külföldön is, így nincsenek járulékos roaming költségek. A WLAN-hotspot használata az autó első forgalomba állításától 12 hónapig ingyenes – mindössze az Opel OnStar hardverért kell egy egyszeri összeget fizetni.

Mindezeken túlmenően sokféle szolgáltatási funkciót tesz gombnyomásra elérhetővé a személyes online- és szolgáltatási asszisztens, az éjjel-nappali automatikus baleseti segélyhívástól az autómentésen és az autólopási segítségen át a járműdiagnosztikáig. Aztán ott van a myOpel okostelefon-alkalmazás: az Opel OnStar használója az autón kívülről is kérhet segítséget, a kocsit távvezérléssel zárhatja be vagy nyithatja ki, illetve lekérdezheti annak legfontosabb adatait.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK