Főoldal Blog Oldal: 447

[TESZT] Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Executive – ésszerű választást jelent?

Valahol a harmadik és negyedik generáció közt lavíroz éppen a japán gyártó középkategóriás modellje, a Toyota Avensis. Alapvetően a 2009-es újragondolás kifejezetten jót tett a modellnek, a már számottevően elkélő frissítés viszont hosszabb ideig váratott magára, mint ahogyan azt megszokhattuk. Igaz, a Toyota Avensis már jócskán túlszaladt modellciklusa felén, mégis találkozhatunk nem elhanyagolható újdonságokkal.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-001

Tehát érezhetően kitett magáért a Toyota dizájner részlege, amikor újraértelmezték a 2015-ös Toyota Avensis faceliftjét, hiszen máris a front részleteit vizsgálva szembetűnik a változtatások teljes sora.

Újítások széles tárháza

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-004Laikus megközelítéssel még akár azt is pedzegethetnénk, hogy némi új rajzolat a lámpatesteknél így, meg átformázott hűtőmaszk úgy; viszont tévedés azt gondolni, hogy mindössze ennyiről lenne szó egyebek mellett: az új, 2015-ös Toyota Avensis Touring Sports orr-részének szinte minden egyes alkotórésze nóvum, viszont sikerült úgy megvalósítani a változtatásokat, hogy teljesen újdonság-szerűen hasson az összhatás. Jó is ez így, hiszen a jelenleg érvényes Toyota márkaarculatba remekbeszabottan illeszkedik az irányvonal, a robosztus, markáns stílusjegyek jól hangsúlyozzák a Toyota Avensis-szellemiséget.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-003Számottevő pluszra a far kivitelezése esetében sem kell számítani, viszont a lámpatesteket már más jelleggel láthatjuk viszont – hasonlóan az Auris Touring Sports-nál alkalmazott vonalvezetésekhez, a tesztelt Toyota Avensis Touring Sports-nál is élces, húzott hátsó szempárral csalogatja a tekintetet az autó. Igen, csalogatja, annak ellenére, hogy Touring Sports révén a klasszikusan értelmezett kombi fazonnal kell szembesülnünk, ami már önmagában is kellemes látványt nyújt. Persze van, aki idegenkedik a nagyobbra nyújtott, puttonyos fazontól, mi bátran vállaljuk e téren is jelenlévő elhívatottságunkat. Ha már lúd, legyen kövér, nemdebár? Egy viszonylag nagy autó szóljon a praktikumról és a jó használhatóságról.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-005

Fentiek fényében a Toyota Avensis Touring Sports igazán ésszerű választást jelent, legalábbis, ha az alapvető tényeket egymás mellé állítjuk (a teszt végén, konklúzióként). Mivel a formavilág meggyőzte szerkesztőségünket, már „csak” az enteriőr, valamint a végére pedig a hajtáslánc maradt.

Népszerű a letisztult, ám kifejezetten igényes beltér

Ízlésesen kidolgozott belteret kapott a 2015-ös Toyota Avensis Touring Sports, érezhetően feljavított minőségi faktorral, kacsintgatva a prémium szegmens irányába. A férőhelyek kialakítása minden tekintetben nagy, igaz, a konkurencia egyes alternatívájában találkozhatunk tágasabb elgondolásokkal.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-010

Mindennel együtt a Toyota Avensis Touring Sports első foteljei kényelmesek, perfekt állíthatóságukban rejlik legfőbb erejük. Az ülő- és hátlapok jól pozícionálhatók, közepes testalkattól felfelé határ a csillagos ég. A kormány fogása masszív, a bőrözés itt puha, bársonyos tapintást nyújt, a multifunkciós panelek pedig mind korrekt elhelyezkedést kaptak.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-012

Mint általában a Toyota modellek esetében, a Toyota Avensis Touring Sports-nál is kiváló átláthatóságot kapott a műszerfal, maga a központi egység, illetve a középkonzoli infotainment is. Utóbbi kellően elegendő információval látja el a vezetőt és utasait, a lokalizáció el lett találva, nincsenek magyartalan pontok, minden klappol.

Tágas helykínálat az utazóknak. A csomagtér is rendben, lehet pakolni – szinte mindent

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-015Tekintélyes tengelytávjának köszöntően a Toyota Avensis Touring Sports több, mint elegendő lábteret biztosít a hátul helyet foglaló akár három átlagos magasságú felnőttnek, azzal együtt, hogy még itt is érződik azért a fránya kompromisszumok jelenléte. Igaz, a több jelen esetben kevesebb, mármint a nagyobb helykínálat kevesebb lemondást igényel, mint mondjuk az Auris esetében, de a térdterek, a váll- és fejterek tekintélyesek a kategóriában. A hátsó ülések is jó szolgálatot tesznek akár nagyobb távolságra tervezett utazásoknál is, pontosan a fentebb leírtaknak is köszönhetően.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-011Menetkomfort: a Toyota Avensis Touring Sports közepesen kemény felfüggesztései garantálják az arany középutat a kiruccanások során, tehát épp megtartják a kocsiszekrényt azon a bizonyos ponton, ami még mindkét esetben – lágyság, keménység – belefér az átmenetbe. Erős kanyarstabilitást kapunk annak ellenére, hogy a Toyota Avensis Touring Sports kocsiszekrénye nem kifejezetten az alacsonyabbak közé tartozik, erőteljesebb útibákat kevésbé simítja jól a futómű, ez elsősorban a hátul utazók számára lehet jelen észrevehetőbben.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-009

543 literes csomagtérrel rendelkezik a Toyota Avensis Touring Sports, ez mindössze 300 ezer forintos felárat jelent a szedánéhoz képest. Megéri ennyivel többet kifizetni a pénztárnál? Természetesen, ugyanis pakolásnál ténylegesen lehet mellőzni minden olyan gondolatot, miszerint jobb otthon hagyni néhány plusz bőröndöt, csomagot, táskát.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-006

A 40:60 arányban dönthető hátsó üléssorba sílécalagutat is integráltak, úgyhogy a sokoldalúság ténylegesen bizonyított, figyelembe véve a bal- és jobb oldali tárolórekeszeket, a sínes rögzítőrendszert is. Egyébként az előrehajtott hátsó üléssorral közel 2 méter hosszúságú, sík felületű rakfelületet nyerhetünk a Toyota Avensis Touring Sports-ban.

Az alapok nem itt keresendők, viszont a Toyota finomhangolt egy keveset. Jól tette

A tesztelt Toyota Avensis Touring Sports-ban a BMW-től áthozott 2 literes dízel blokk (20d) dolgozott, Toyota hengerfejjel. Utóbbi kapcsán a hajtáslánc továbbra is D4-D fémjelzéssel fut, a tesztautóban 143 lóerős aggregát dolgozott tehát; a motor maximális teljesítménye kerek 4000-es percenkénti fordulatszámon érkezett.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-014

320 Newtonméter csúcsnyomaték elegendő bőségesen ahhoz, hogy az 1490 kilogramm össztömegű kocsiszekrényt kellő dinamizmussal mozgassa, a lendület már 1750-nél elkezdődjön, s egészen 2250-ig tartson az ívelés. E tartomány felett is elemében van a hajtás, a Toyota Avensis Touring Sports jól hangolt hatgangos manuális kéziváltójának köszönhetően optimális tartományokban autózhatunk bármely sebességnél. Fájó pont viszont, hogy a D-4D dízelekhez nem rendelhető automataváltó jelenleg.

Mi sem bizonyítja jobban, hogy a Toyota Avensis Touring Sports nagyszerű autópályázós megoldás, az az, hogy 130 kilométer/órás fix tempónál domborzattól függően 2100-2350 közti percenkénti fordulatszámmal sikerült autóznunk, mindössze 5.3 literes átlagfogyasztást rögzítve 100 kilométerre.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-016

Városban is takarékosnak bizonyult a tesztelt Toyota Avensis Touring Sports, szinte deciliterre pontosan ugyanazt az átlagot kaptuk, mint autópályán (5.3 liter/100 kilométer), országúti, 90 kilométer/órás tempónál csekély, mi több már-már irreálisnak ható 3.6 literes átlaggal szembesültünk.

…kell, nem kell? Kell.

Mindenképp érdemes elgondolkodnunk azon, hogy családi kombi vásárlása esetén számoljunk-e a Toyota Avensis Touring Sports-szal, annak ellenére, hogy az autó nem kifejezetten az olcsó(bb) kategória képviselője, ha a csúcsfelszereltséget választjuk – 10 120 000 forint az alap vételár bruttóban a tesztautó esetében. Racionálisabb lehetőséget a belépőszint is jelenthet, itt Live felszereltséggel, 1.6 literes, 132 lóerős benzinessel, 6 sebességes manuális kéziváltóval szerelt variáns már 6 860 000 forintos indulóárával kecsegtet.

2015 Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 143 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4820 mm

Szélesség: 1810 mm

Magasság: 1480 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 225/45 R17

Hátsó gumik mérete: 225/45 R17

Tömeg, üresen: 1280 kg

Megengedett össztömeg: 1860 kg

Csomagtartó mérete: 543 liter, 1575 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.5 s (gyári), 9.0 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.3 l/100 km

Országúti: 3.4 l/100 km

Vegyes: 4.5 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.7 l/100km

Országúti: 3.8 l/100km

Vegyes: 4.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 119 g/km

Bővebb információ a Toyota hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Bús Edina, SEAT Leon Eurocup: “A versenypályán nem vagyok se férfi, se nő. Autóversenyző vagyok”

“Amikor a pályán versenyzem, nincs szó arról, hogy férfi vagyok-e vagy nő. Csupán egy vagyok a többi versenyző között” – vallja határozottan Bús Edina, aki egyike annak az öt női versenyzőnek, akik részt vesznek az idei SEAT Leon Eurocup versenyen abban a kategóriában, ahol a legnagyobb számban találhatjuk a női versenyzőket.

Edina egy férfiak uralta sportágban versenyez, ahol azonban a nők már egyre nagyobb számban vannak jelen. Bevallása szerint édesapja a mai napig még mindig felteszi neki a kérdést, hogy biztosan ezt az utat akarja-e járni? De Edinát nem ingatja meg semmi, jóllehet, még nagyon jól emlékszik, mennyire nehezek voltak a kezdetek, amikor ő volt az egyetlen nő a boxutcában, és arra koncentrált, hogy mindent jól csináljon. Ma már azt állítja, hogy semmi hátránya nincs annak, ha itt valaki nő.

Elkísértük Edinát a montmelói versenyt megelőző edzésére. Amikor megérkezünk a boxokhoz, mindenekelőtt üdvözli a csak férfiakból álló csapatát. “Minden mérnököm és szerelőm mögöttem áll, és ez a legfontosabb”. De nem hagyja figyelmen kívül azt sem, hogy “nagyon szigorúak velem, mert ez a sport nem játék, hanem nagyon kemény munka.” És ezt mi is meg tudjuk erősíteni, amikor látjuk, mennyire elégedetlen az egyik mérnöke az elért időeredményekkel. A mérnök ellenőrzi Edina pozícióját a monitoron, és elismeri, hogy „Edina egyre jobb, de még mindig végeznünk kell jó néhány tesztet”.

Versenyzői szerelésébe beöltözve Edina külsőleg semmiben nem különbözik riválisaitól. Elérkezett a várva várt pillanat: beül a kormány mögé, felpörgeti a motort, és az idő megáll. “A kormány mögött ülve erősnek, szabadnak és nagyon elszántnak érzem magam” – állítja. “Ha mi, női autóversenyzők lehetőséget kapunk, mi is képesek vagyunk hatékonyan versenyezni, és felállni a pódiumra” – teszi hozzá Bús Edina.

Huszonhatodik születésnapját ünnepelte idén a Toyota Classics rendezvénysorozat

A Toyota Classics rendezvénysorozat idén huszonhat éves, és a Budapesti Operettszínházat érte a megtiszteltetés, hogy művészei a nagyszabású délkelet-ázsiai turné sztárvendégeiként léphettek fel.

toyota-classics-autoaddikt

Ez az egyetlen európai társulat, akit már második alkalommal kér fel a Toyota a koncertsorozaton való részvételre, hiszen tíz évvel ezelőtt az Operettszínház művészei már adtak elő ugyanezen a turnén, kirobbanó sikerrel.

A Toyota Classics kettős céllal jött létre. Az elismert zenészek és gondosan összeállított műsor a klasszikus zenét hivatott népszerűsíteni Délkelet-Ázsiában.  Ugyanakkor a koncertsorozat jótékonysági eseményként is működik, hiszen mind a jegybevételek, mind a szponzorcégek donációi a vendéglátó ország valamely intézményének birtokába jutnak. Ilyen szervezet a maláj Borneo Conservation Trust, mely a szigetek természetes élővilágának megőrzéséért harcol, a vietnámi Toyota Scholarship for Young Music Talents’, mely fiatal zenészek képzését biztosítja, vagy akár egy svájci alapítvány által üzemeltetett kambodzsai gyermekkórház.

Az Operettszínház művészei olyan műsort állítottak össze, amely reprezentálja a magyar operettkultúrát és a színház egyéni karakterét, ugyanakkor a tágabb értelemben vett európai zenés színházi kultúrába való bevezetést is kínálja a közönségnek. Így a klasszikus Lehár- és Kálmán-dalok mellett Strauss- és Brahms-darabok is előadásra kerültek, valamint a zenés színház újabb alműfaja, a musical is megjelent, Bernstein és Webber művein keresztül.

Az operettszínház zenekarát, a mind az operett, mind a musical műfaj bemutatásában sok évtizedes tapasztalattal rendelkező Makláry László vezényelte. A számokat az Operettszínház legnagyobb kedvencei énekelték. A turné öt városában Fischl Mónika volt a primadonna, Boncsér Gergely bonvivánja mellett, míg két fellépésen Lukács Anita és Vadász Zsolt töltötte be ezt a szerepet. Szendy Szilvi és Szabó Dávid mind a hét országban felléptek, bemutatva az operett-szubrett és táncos komikus akrobatikus energiáját. Színpadon négy táncos tette fellépésüket még látványosabbá.

Ez a turné nem csak kulturális, de kultúrdiplomáciai kapcsolatok megteremtését is lehetővé tette. A műsort megtisztelte jelenlétével Káli Attila Kuala Lumpur-i nagykövet; a Vietnámmal és Laosszal tartott kapcsolatért felelős Őry Csaba, valamint Jakab Péter, Thaiföld magyar nagykövete. Laoszban megjelent Dr. Bognár Lajos is, a Földművelésügyi Minisztérium helyettes államtitkára, aki egy magyar-laoszi élelmiszerbiztonsági együttműködést előkészítő kutatócsoport élén volt jelen az országban. A turné október 10-én, Bruneiben kezdődött, ahol a kulturális miniszter fogadta az előadókat. A következő állomás Manila, majd Kuala Lumpur. Itt a tartományi szultánon kívül a Petronas olajcég elnöke is megtekintette az előadást, és gratulált létrehozójának, Lőrinczy György főigazgatónak.  22-én az előadók megtartották koncertjüket Hanoi-ban, majd továbbutaztak Bangkokba, ahol Sirindhorn királyi hercegnőé volt a díszvendég helye. Laoszban Sayasone asszony, a laoszi államelnök felesége rázta meg az előadók kezét, míg a legutolsó fellépésen, Kambodzsában, maga Norodom Monineath anyakirálynő tisztelte meg őket jelenlétével.

A fellépők hazatértek Budapestre, hogy újra a megszokott pesti színpadon adjanak elő. Majdnem egy hónapot voltak távol, és hét ország hét városában léptek fel – hét országban, ahol hirtelen számos új operettrajongót találhatunk, és a hátsó sorban ülő vendégektől a királyi hatalmasságokig mindenki megtapasztalhatta, milyen az európai zenés színház, hogyan is játszanak a magyarok operette

Sportos és komfortos az Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro

Álló helyzetből mindössze kereken 6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, s csupán 1.7 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerre (a vonatkozó előírás szerint mérve) – az Audi Q7 e-tron quattro éppolyan sportos, mint kényelmes, emellett különösen gazdaságos.

audi-q7-e-tron-quattro-autoaddikt

Tisztán elektromos hatótávja akár 56 kilométer, amely során helyi szinten nulla károsanyag-kibocsátással közlekedik. A Q7 e-tron quattro a világ első olyan, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellje, amely V6-os TDI motorral és quattro összkerékhajtással készül.

A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell két külön világ erényeit ötvözi, a belsőégésű motor és az elektromos hajtásrendszerek előnyeit kombinálva. Az Audi Q7 e-tron quattro kategóriájában új csúcsértékkel érkezik.

Sportos erő és kedvező fogyasztás

Az Audi Q7 e-tron quattro hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtása minden helyzetben tekintélyes erőtartalékkal rendelkezik, a 3.0 TDI aggregát és az elektromos motor együttesen 275 kW (373 LE) rendszerteljesítménnyel és 700 Nm forgatónyomatékkal szolgál. A 0 – 100 kilométer/órás sprint mindössze 6,0 másodpercet igényel, a végsebesség 225 kilométer/óra, a 75 literes üzemanyagtartállyal pedig akár 1400 kilométer összesített hatótáv is rendelkezésre állhat. A hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás további előnye, hogy míg a hagyományos modellek fékezéskor elvesztegetik mozgási energiájukat, a Q7 e-tron quattro részben visszatáplálja azt (rekuperáció). A fékezési és motorfék-fázisok során felszabaduló mozgási energia egy része elektromos energiává alakítva tárolódik, s a későbbi gyorsítások során felhasználható.

A Q7 e-tron quattro feltölthető akkumulátorának előnye, hogy széles körben kielégítheti a napi mobilitási igényeket. Tisztán elektromos hajtással teljesítménye 94 kW, s akár 56 kilométert is megtehet e helyi szinten nulla károsanyag-kibocsátású üzemmódjában.

Az Audi Q7 e-tron quattro üzemanyag-fogyasztása terén is mércéül szolgálhat: a hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellekre vonatkozó ECE-szabvány szerint mérve mindössze 1,7 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként.  A légkondicionáló berendezés szintén a legmagasabb fokú gazdaságosság jegyében működik.

A hőszivattyúval működő, különleges hőmenedzsment-rendszer a hajtásrendszer komponenseinek maradékhőjét hasznosítja és kifejezetten e SUV-modell számára fejlesztették ki. Az Audi a világ első autógyártójaként alkalmazza sorozatgyártásban hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellben e technikát.

Utazás luxusszínvonalon

Az Audi Q7 e-tron quattro piaci szegmense legtágasabb belterével szolgál, amely a luxuskategória számos kényelmi felszerelésével tehető még komfortosabbá és egyénibbé. A kezelés és kijelzők koncepciója szintén mércéül szolgálhat, a szériafelszereltséget bővítő Audi virtual cockpit és MMI-rendszer pedig egyaránt teljes egészében új fejlesztés. Kezelésük intelligens logikát követ és különösen egyszerű.

Az Audi connect internetes modult is magában foglaló, ugyancsak az alapfelszereltséghez tartozó MMI Navigációs rendszer „plusz” az Audi Q7 e-tron quattro esetében a hibrid-menedzsment rendszerrel is szorosan együttműködik. A navigációs adatbázis és a valós idejű közlekedési információk alapján már közvetlenül induláskor ideális hibrid-menetstratégiát készít.

Menet közben előrelátó rendszerként a gazdaságossági asszisztens segíti a vezetőt az üzemanyag-takarékos közlekedésben. Akár három kilométerrel előre is az út részletes képével rendelkezik, és vizuális jelzéseivel a megfelelő szituációkat megelőzően időben hívja fel a vezető figyelmét a gázelvételre, miközben talpán az aktív gázpedál jelez egyszeri impulzussal. Ez az új fejlesztésű vezetői segédrendszer szintén az Audi iránymutató technikája.

A BMW Group októberi értékesítési mutatója ismét rekordot döntött

Minden korábbinál magasabb értékesítési eredménnyel zárta az év tizedik hónapját a BMW Group, amellyel a vállalatcsoport története eddigi legsikeresebb első tíz hónapját könyvelhette el.

bmw-640d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-008

Világszerte 191 651 BMW, MINI és Rolls-Royce modell kelt el októberben, ami kereken 4,0 százalékos emelkedésnek felel meg az előző év októberéhez viszonyítva. 2015 első tíz hónapjában a BMW Group 7,1 százalékos értékesítési fejlődést ért el, világszerte összesen 1 836 464 átadott modellel.

„Folyamatosan növekvő rekord eredményeket érünk el mindegyik főbb értékesítési régiónkban, az egyes piacokon tapasztalható nehéz gazdasági körülmények ellenére is” – fogalmazott Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és -marketingért felelős tagja. „Kategória- és divatteremtő BMW X modelljeink kiválóan teljesítenek a rendkívül erős szegmensekben, a BMW X1 iránti kereslet pedig csúcsokat döntöget. A szalonokba épphogy megérkező, vadonatúj BMW 7-es sorozat lenyűgöző fogadtatásban részesült világszerte, így az év végéig folyamatosan növekvő vásárlói érdeklődésre számítunk“ – tette hozzá.

Októberben összesen 164 915 BMW modell talált gazdára világszerte, amely 6,3 százalékos növekedésnek felel meg, miközben az 5,8 százalékos javulást eredményező, 1 560 697 darab világszerte átadott jármű a márka történetének eddigi legeredményesebb első tíz hónapját jelenti.

A töretlen népszerűségnek örvendő BMW 2-es sorozatból 15 615 darab kelt el októberben. A sorozat legkelendőbb képviselője a 2-es Active Tourer, amelyből összesen 7 915 modell kulcsát vehették át az ügyfelek az év tizedik hónapjában. A 4-es sorozatból 11 575 példányt értékesített októberben a bajor gyártó (6,3 százalékos emelkedés), miközben a kategóriateremtő BMW X modellcsalád népszerű képviselőinek októberi adatai ugyancsak kiemelkedőek: amíg a BMW X3-ból 11 915 (7,3 százalékos javulás), a BMW X4-ből pedig 4 428 modell (5,0 százalékos gyarapodás), addig a BMW X5-ből 13 541 darab (9,1 százalékos emelkedés) kelt el világszerte. A BMW X6 szinte megháromszorozta népszerűségét az ügyfelek körében, összesen 4 335 átadott járművel.

2015 tizedik hónapjában a jövőbe mutató BMW i autókból 2 553 példány talált gazdára, ami 6,2 százalékkal haladja meg az előző év októberében regisztrált értéket. Az év első tíz hónapjában a BMW i almárka összesen 23 133 BMW i3 és BMW i8 modellt adott át ügyfeleinek világszerte, amivel a gyártó 78,6 százalékos emelkedést könyvelhet el.

A MINI márka jelentős gyarapodása idén októberben még tovább folytatódott, a világszerte 272 819 darab kisautó értékesítése 15,4 százalékos javulást eredményezett a januártól októberig tartó időszakban. 2015 első tíz hónapjában összesen 105 072 háromajtós MINI modellt értékesített világszerte a brit gyártó, ami kereken 8,0 százalékkal több, mint 2014 hasonló időszakában. Az új ötajtós MINI-ből ez idő alatt 75 562 példány kelt el. Az ötajtós újdonság tavaly szeptemberi piaci bevezetése óta rendkívül népszerűnek bizonyul: idén októberben 7 601 modellt értékesített belőle a brit gyártó, ami az egy évvel ezelőtti érték közel négyszerese. Ráadásul október végén debütált a kerekedésekben a vadonatúj MINI Clubman, amely várhatóan további lendületet ad majd a MINI iránti globális keresletnek.

A BMW Group globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiájának megfelelően a vállalatcsoport világszerte mindegyik régióban értékesítési növekedést könyvelhetett el, októberben és az év első tíz hónapjában egyaránt.

Európában a BMW Group modelljei iránti kereslet évről évre folyamatosan nő, a főbb piacokon rendre kétszámjegyű gyarapodást eredményezve. A BMW és MINI modellek értékesítése az idén januártól októberig tartó időszakban 10,1 százalékkal nőtt, összesen 816 220 eladott járművel. Nagy-Britanniában – amely a BMW Group negyedik legnagyobb piaca – összesen 189 967 BMW és MINI modellt értékesített a vállalatcsoport, amely jelentős, 14,5 százalékos növekedés a 2014-es adatokhoz képest. Kiemelkedően jelentős, kétszámjegyű előrelépést hozott az idei év első tíz hónapja Dél-Európában is: Olaszországban és Portugáliában például 57 889, illetve 12 130 darab BMW és MINI modell kelt el január és október között, ami előbbi esetében 12,1 százalékos, míg utóbbi esetében 25,5 százalékos fejlődés.

Az amerikai kontinensen az év első tíz hónapjában összesen 402 276 ügyfél vette át vadonatúj BMW és MINI modellje kulcsait, amely 5,6 százalékkal több, mint a 2014 első tíz hónapjában regisztrált érték. Továbbra is Észak-Amerika számít a kontinens legeredményesebb régiójának, január és október között ugyanis csak az Egyesült Államokban összesen 328 456 (5,4 százalékos emelkedés), Kanadában pedig 34 937 (10,0 százalékos javulás) darab négykerekűt értékesített a vállalatcsoport. A Mexikóban idén eddig eladott 14 148 modell 18,7 százalékos javulásnak felel meg.

Ázsiában a januártól októberig tartó időszakra vetítve 4,4 százalékos javulást ért el a BMW Group (2014 első tíz hónapjához viszonyítva), összesen 561 124 eladott BMW és MINI modellel, amely a vállalatcsoport eddigi legeredményesebb teljesítménye a régióban. Csak Kínában 384 176 modell kelt el eddig 2015-ben (2,3 százalékos gyarapodás), Dél-Koreában és Japánban pedig 44 567, illetve 55 416 darab, amely 17,5, valamint 9,7 százalékos fejlődést jelent.

A BMW Motorrad összesen 9 211 motorkerékpárt és robogót értékesített világszerte 2015 tizedik hónapjában, ami 4,3 százalékkal több, mint a 2014 októberében elért eredmény. Az első tíz hónapban összesen 11,5 százalékkal több, immáron 121 622 kétkerekű kelt el világszerte.

A BMW Group értékesítési eredményei 2015 októberében és az év első tíz hónapjában

  2015 októberében 2014 októberéhez képest 2015 első tíz hónapjában 2014 első tíz hónapjához képest
BMW Group autók 191 651 + 4,0% 1 836 464 +7,1%
BMW 164 915 +6,3% 1 560 697 +5,8%
MINI 26 392 -8,5% 272 819 +15,4%
BMW Motorrad 9 211 +4,3% 121 622 +11,5%

[TESZT] Citroën C4 BlueHDi 120 Shine – hozott újat a ráncfelvarrás

Valószínűleg első hallásra és látásra is furcsa, de a Citroën C4 a francia gyártó modellpalettáján 2004 óta, azaz 11 éve szerepel, s töretlenül menetel előre.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-003

Azóta persze történt egy s más, némi ráncfelvarrás (a jelenleg piacon lévő alternatíva is pont ennek jegyében mutat fel érdekességeket), nem beszélve arról, hogy a C4 maga szinte önálló kategóriává nőtte ki magát az évek során.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-005

Gondoljunk csak arra, mi minden épül a Citroën C4 alapjaira! Van ugyebár Citroën C4 Cactus-unk, Citroën C4 Picasso és Grand Picasso egyaránt; a DS irányvonalat pedig külön kategóriaként emlegethetjük (DS4). Egyszóval: a Citroën semmit sem bízott a véletlenre ezalatt a több, mint 1 évtized alatt. S lám, megérkezett a ráncfelvarrás, ami inkább a második nagy faceliftes széria kicsinosítgatása nyomokban: a tesztben is szereplő Citroën C4 alapjaiban véve formabontó és rendhagyó újdonságokat nem hordoz, viszont annál inkább fel lett vértezve mindenféle innovatív földi jósággal.

Vizsgáljuk meg: mekkora a különbség?

Fentiek értelmében a külalakban nem is szükséges keresnünk számottevő nóvumot, hiszen a tervezőmérnökök még visszafogottan sem nyúltak a már korábban bejáratott részletekhez. Nézzük, mi és mennyiben változott az előző megközelítésekhez képest!

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-004Az új Citroën C4 eddig színárnyalat-felhozatala kibővült, ennek értelmében számos eddig nem látott tónust választhatunk az autóhoz. Szintén a külalakot dobják fel az új formavilággal felruházott könnyűfémfelnik, így a konfigurálás során ténylegesebben egyedibb és testre szabhatóbb variációk jöhetnek létre. Fontos ez, hiszen a Citroën, konkrétan a Citroën C4 egyedisége mindig is a többitől különbözni vágyásban testesült meg, tetszetős, hogy folyamatosan követi a márka ezt a már jól bevált tendenciát.

Új lámpatesteket kapott a Citroën C4: a front rész buráinak rajzolata markánsabb lett, míg a far zárófényei a manapság egyre divatosabb 3D LED alapú rendszert kapták, amit egyébként az összes 2015-ös (2016-os) modell egységesen visel.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-007Az előzőekben leírtak alapján jól látszik, hogy a Citroën C4 ha száz, vagy akár nyolcvan százalékban nem is, de jelentősen újult, vagy még inkább frissült – nem titkoltan azzal a céllal, hogy az idáig becélzott közönség netán kibővülhessen, fókuszban a fiatalabb vásárlóréteggel. Nem mintha eddig nem ez lett volna az alap, de az tény, hogy a Citroën C4 jelenlegi üdesége sokat javított az összhatáson.

Érezhető a beltér technológiai és minőségbéli fejlődése

Folytassuk tovább a Citroën C4 enteriőrjével. Itt a leginkább számottevő újítás a középkonzol LCD kijelzője, mely mostantól 7 col képátlóval örvendezteti a sofőrt és az utasokat, úgy, hogy teljesen új karakterisztikájú környezetet kapott újragondolt, egységesebb gombsorokkal. Ráadásként az egész rendszer architektúrája is modernebb, kiforrottabb lett, melynek köszönhetően növekedett a stabilitás, az alkalmazott OS gyorsabb, míg az integrált navigációs szoftver pontosabb lett.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-014

Emlékszünk a Citroën modellek legendás kényelmére? Nos, az új Citroën C4 valamilyen szinten hordozza a tradíciót, bár véleményünk szerint az újkori Citroënek közül egyedül a C5-nek sikerült visszaadnia a nagybetűs, klasszikus légrugós élményt gyakorlatban is (sajnos a hidropneumatikus felfüggesztés-technológia már a múlté lett közben).

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-017

Ennek ellenére a futómű és felfüggesztés lágy, néha túlontúl is, mely következtében a kanyarstabilitás hagy némi kívánnivalót maga után. Főként, ha lendületesen érkezünk egy élesebbnek mondható kanyarba, négy fővel: a kocsiszekrény ilyenkor kifejezetten hajlamos a dőlésre, számottevő instabilitást érezhetünk, és masszívabb kormányzásra lesz szükség ahhoz, hogy a Citroën C4 megmaradjon a kívánt és előirányzott nyomvonalon.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-016

A Citroën C4 ülései kényelemre hangoltak, az első székek el vannak látva a magasabb felszereltséghez szorosan kapcsolódó komfort funkciókkal (például több állásos masszázs). Az ülő- és hátlapok megfelelő felülettel bírnak, közepes keménységűek, míg a hátsó hármas pad optimálisan szállít kettő átlagos testalkattal bíró felnőtt utast.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-020Kategóriáján belül is kellemes méretűnek számító, alaphangon 408 literes csomagterével a Citroën C4-nek nincs szégyenkeznivalója, hiszen egy hétköznapi kiruccanáshoz, kisebb-nagyobb utazásokhoz bőségesen elegendő kapacitást jelent az itteni férőhely. A pakolás szimpla, bár a peremek viszonylag magasak, ennek ellenére akadálymentesnek tűnt a közepes méretű csomagok be- és kihelyezése.

Még mindig meggyőző hatással bír az 1.6-os gázolajos

Ódákat lehet zengeni a Citroën C4, valamint a PSA modellekbe előszeretettel applikált 1.6 literes HDi dízelekről, főként, ha a takarékosság kerül előtérbe.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-019

Jelen esetben sincs ez másképp, hiszen talán a legideálisabb és legésszerűbb választást jelentheti az erősebb, 120 lóerős verzió, ugyanis sem felára, sem pedig az üzemeltetési költségek esetleges többlete nem szól ellene. Az öngyulladós aggregát maximális teljesítményét 3500-as percenkénti fordulatszámon adja le, míg a 300 Newtonméteres csúcsnyomaték már 1750-től érezhetően rendelkezésre áll, és jelen is van 2500-ig folyamatosan. Ennek megfelelően a menetdinamika teljesen rendben van, a gázreakciók közvetlenek, főként ebben a fordulatszám-tartományban, azonban 3000 felé haladva indokolt a magasabb fokozatba történő felváltás.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-011Üzemanyag-fogyasztás tekintetében a tesztelt Citroën C4 120 lóerős BlueHDi motorja ismételten illusztris eredményeket produkált. Országúti körülmények között, változóan 80-90 kilométer/órás sebességgel, nagyban egyenes, emelkedőktől mentes útszakaszon 3.4 liter/100 kilométeres átlagot rögzítettünk 16 kilométer megtétele után, többszöri resettel. Városi környezetben, de nem zsúfolt utakon közlekedve, kevés lámpával az átlagfogyasztás mértéke nem haladta meg a 4.5 liter/100 kilométert, úgyhogy a vegyes, többnyire városi használat is mindössze 4.3 literes fogyasztást eredményezett átlagolva, szintén 100 kilométerre. Mindezt fele arányban 2, illetve 4 felnőtt személlyel.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-012

Ár-érték viszonylatban is racionális választás a Citroën C4, azzal együtt, hogy akad konkurencia, hasonló árfekvésben, hasonló felszereltséggel, teljesítménnyel és műszaki mutatókkal. Viszont ha számít a még mindig jelenlévő Citroën-féle egyediség, a franciás mivolt, valamint a legendásan aszkéta és jól összerakott dízel hajtáslánc, akkor mindenféleképp érdemes elgondolkodni a Citroën C4 beszerzésének lehetőségén.

citroen-c4-1-6-bluehdi-teszt-autoaddikt-001

2015 Citroën C4 BlueHDi 120 specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1560 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4329 mm

Szélesség: 1789 mm

Magasság: 1489 mm

Tengelytáv: 2608 mm

Első gumik mérete: 225/45 R17

Hátsó gumik mérete: 225/45 R17

Tömeg, üresen: 1280 kg

Megengedett össztömeg: 1860 kg

Csomagtartó mérete: 408 liter, 1183 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 197 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.6 s (gyári), 10.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.3 l/100 km

Országúti: 3.4 l/100 km

Vegyes: 4.5 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.4 l/100km

Országúti: 3.5 l/100km

Vegyes: 3.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 100 g/km

Bővebb információ a Citroën hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Az új Opel Astra K Arany Kormánykerék díjat nyert

A győztes az Opel Astra! Az Opel új kompakt sztárját ismerték el tegnap este Berlinben az autóipar Oscarjával, amikor odaítélték a kategória Arany Kormánykerék díját. Az Astra még csak október közepén jelent meg a márkakereskedőknél, de máris megszerezte a fontos kitüntetést.

opel-astra-k-arany-kormanykerek-dij-2015-autoaddikt

Az Opel Group elnök-vezérigazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann és marketing-vezetője, Tina Müller volt jelen az átadási ünnepségen az Axel-Springer székházában, hogy átvegyék a díjat Marion Horn (Bild am Sonntag) és Bernd Wieland (Auto Bild) főszerkesztők kezéből. Az „Arany Kormánykerék” díjat közösen adja ki ez a két médium. Az olvasókból, szakértőkből és a raliversenyző-legenda Walter Röhrlhöz hasonló ismert személyiségekből álló zsűri alapos gyakorlati tesztelés után választja ki az év legjobb új autótípusát.

“A legfontosabb díj a valaha épített legjobb Opelnek, amely egyben a termékválasztékunk legfontosabb autója. Mi az Opelnél rendkívül büszkék vagyunk az „Arany Kormánykerékre. Bizonyítja, hogy erőfeszítéseink kifizetődtek. Az új Astra egyet jelent a könnyű építéssel, a rendkívül hatékony motorokkal, a jobb térkihasználással, a luxusosztályból származó felszereltséggel, a trendformáló kapcsolódással és a példás minőséggel” – fogalmazott a boldogságtól sugárzó Dr. Neumann az átadási ceremónián.

Az Opel marketing-vezetője, Tina Müller hozzátette: “Új Astránk minden tekintetben győztes típus, ahogy a kvantumugrás-videónkon is látható. Máris több mint negyvenezer megrendelés futott be rá, most pedig elnyertük ezt a fontos díjat. Mindannyian el vagyunk ragadtatva. Az Opel ismét rangos márkának számít – és vezérlő csillaga az Astra!”

Az Opel és az „Arany Kormánykerék”: a rüsselsheimi győztesek

Szép hagyományt folytat az új Opel Astra a nagyra becsült 2015-ös „Arany Kormánykerék” díj megnyerésével, hiszen ebben a versengésben az Opel Senator A-val, 1978-ban, két évvel a díj alapítása után győzött először a rüsselsheimi központú márka, és azóta öt évtized alatt 16-szor ismételte meg a bravúrt.

1978 – Opel Senator A: az első “Arany Kormánykerék”

A Villámosok 1978-ban nyerték el először az „Arany Kormánykereket” az Opel Senatorral. Az 1977-es Frankfurti Autószalonon bemutatott Senator a legendás Kapitän, Admiral és Diplomat utódaként 1993-ig maradt a márka zászlóshajója. Az 1978-as Senator háromféle motorral készült: a 2.8 literes teljesítménye 103 kW/140 LE volt, a 3.0 literesé 110 kW/150 LE, a 3.0 literes csúcs-motoré pedig 132 kW/180 LE.

1979 – Opel Kadett D: a helykihasználás díjnyertese

Egy évvel később újra dobogóra állhatott az Opel. Az 1979-es Kadett D volt az első fronthajtású kompaktautója, és ez nyerte a márka második „Arany Kormánykerekét”. Keresztben álló motorjának és a kardántengely hiányának köszönhetően bőséges férőhelyet kínált utasainak és poggyászuknak, holott 126 milliméterrel rövidebb volt az elődjénél. A Kadettel vezették be az új, felülvezérelt motorokat. A négyhengeres, 1.3 literes teljesítménye 44kW/60 LE vagy 55 kW/75 LE volt. Az 1425 litert elérő csomagterű kombi mellett két különböző ötajtós is volt a programban. 1983 januárjában a sportos Kadett GTE következett, 187 km/órás csúcssebességgel és 1.8-as, 115 lóerős, négyhengeres motorral.

1981 – Opel Ascona C: három jó kocsi

1981-ben az Opel Ascona C vitte haza a díjat Rüsselsheimbe. Ez volt az első középkategóriájú, fronthajtású Opel, amelyből gyártottak négyajtóst és kombit is. Az Ascona C hajtóerejét 1.3 – 1.6 literes benzinmotorok mellett egy 1.6-os dízel adta.

1982 – Opel Corsa A: kis autó, nagy hatással

Alig 12 hónappal később, 1982-ben, a vadonatúj Corsa A szerezte meg gyors rohammal az „Arany Kormánykereket”. Az Opel első, csupán 3,62 méteres, de arányos formájú kiskocsija markáns, a raliautókéra emlékeztető kerékívekkel és kategória-rekordot sejtető 0.36-os légellenállási alaktényezővel főképp a hölgyek szívét hódította meg. A csúcsot a 72 kW/98 LE teljesítményű Corsa GSi képviselte. A kétajtós lejtős- és lépcsőshátút 1985-ben egészítette ki a népszerű ötajtós. A Corsa A bestseller lett, 3.1 millió darabbal.

1984 – Opel Kadett E: egy újabb kompakt kategória-győztes

Öt évvel az első „Arany Kormánykerék” elnyerését követően ismét a Kadett futott be, az 1984-es második generációval. A szintén fronthajtású Kadett 1984-től 1991-ig készült, és abszolút győztesként 1984-ben “Év Autója” lett. Ugyanakkor az aerodinamika bajnokaként a sportos GSi 0.30-as alaktényezővel lepte meg a szakembereket, de még a normál ötajtós is szenzációs 0.32-t ért el. Összesen 3.779.289 darab talált gazdára.

1987 – Opel Senator B: bársonyosan sima járás

Az Opel Senator B megismételte elődje sikerét. A hátsókerék-hajtású Opel Omegán alapuló zászlóshajót főképp soros hathengeres motorok hajtották, köztük a sima járású, háromliteressel (115 kW/156 LE). A motoron élére állított pénzérme nem dőlt el beindítás után! Később vezették be a négyszelepes verziót, variálható Dual-Ram szívórendszerrel és 150 kW/204 LE teljesítménnyel.

1990 – Opel Calibra: az élatléta

Vérbeli bajnok nyerte el az 1990-es „Arany Kormánykereket”: egy lélegzetelállító kupé, 0,26-os rekord-alaktényezővel! A Calibra négyféle motorral volt kapható, 85 kW/115 LE és 150 kW/204 LE között. Az összkerékhajtású, és nulláról 100 km/órára mindössze 6,8 másodperc alatt gyorsuló Opel Calibra Turbo volt a hab a tortán. 125 kW/170 LE teljesítményű V6-os motor tette teljessé a kínálatot. Autósport-babért 1996-ban aratott a Calibra V6, a Nemzetközi Túraautó Bajnokság megnyerésével.

1994 – Opel Omega B: „aranyos” nagykocsi

Az Omega második kiadása mély benyomást tett a zsűritagokra, szíven találta őket a dinamikus design, a bőséges tér, és az új, alumínium-hengerfejű V6-os motor 155 kW/210 LE-ig terjedő teljesítménye. Új légzsákrendszer gondoskodott az utasok maximális biztonságáról. A hatalmas rakterű kombi a családok és iparosok ideális járműve lett, míg a négyajtós kivitel az üzletemberek reprezentatív limuzinjaként futott be.

1995 – Opel Vectra B: tükröm, tükröm…

Az Opel Vectra legszembetűnőbb részlete az ajtóval harmonikus egységet képező, áramvonalas külső tükör lett. Ennek az „Arany Kormánykerék” ítészei sem tudtak ellenállni! Ám a Vectra győzelmében szerepet játszottak az 1.6 és 2.6 liter közötti hatékony benzinmotorok is, 55 kW/75 LE – 125 kW/170 LE teljesítménnyel, ezenkívül vele mutatkoztak be az 1.7 – 2.2 literes, közvetlen befecskendezésű dízelek.

1999 – Opel Zafira A: hétüléses átváltozó-művész

Ki találta fel? Az Opel! Igen, Rüsselsheimben született a kompakt egyterű, amely pillanatok alatt (15 másodperc), úgy alakul át hétszemélyes autóból 1700 liternyi poggyászterű szállítójárművé, hogy nem kell kivenni az üléseket, mert elsüllyednek a padlóban. Titka a Flex7, ezzel nyerte el a Zafira az 1999-es „Arany Kormánykereket”. Nem maradt hatástalan a kocsi kompakt külső mérete és kimagasló menetdinamikája sem.

2002 – Opel Vectra C: itt az elektronika

A Vectra harmadik nemzedéke ismét aranyat nyert, akárcsak az előző kettő. Vele jött el a középkategóriában az elektronika kora, rendszereit kábelköteg helyett CAN-busz (Controller Area Network) kötötte össze, szervokormánya elektrohidraulikus. Az 1.6 – 3.2 literes benzin- és dízelmotorok teljesítménye 74 kW/100 LE – 206 kW/280 LE. 2004-ben vezették be a Vectrában az aktív IDS Plus futóművet, folytonos csillapítás-szabályozással (Continuous Damping Control – CDC), amely a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően állítja be a lengéscsillapítókat.

2005 – Opel Zafira B: megvan a tucatnyi arany

A Zafira második generációja még magasabbra tette a Flex7 ülésrendszer mércéjét, ami újabb „Arany Kormánykereket” ért. Sőt, ez lett a földkerekség leggyorsabb egyterűje, hiszen a 177 kW/240 LE teljesítményű OPC kivitel 8:54:38 perc alatt tett meg egy kört a Nürburgring Nordschleifén. E rekordhoz persze kiváló menettulajdonságok is kellettek.

2009 – Opel Astra J: a kompakt design-autó

2009-ben az Astra J, ez az igazi design-autó lépett a tágas Kadett D, illetve az áramvonalas Kadett E helyébe, megszerezve az Opel harmadik „Arany Kormánykerekét” a kompakt osztályban. Az Astra már a márka „szoborszerű szépség, németes precizitással” filozófiájának jegyében született, olyan modern asszisztensekkel, mint az Opel Eye, vagy a kanyarba bevilágító AFL+ fényszórórendszer. A pillanatnyi menethelyzethez adaptív FlexRide technikával alkalmazkodott, és első utasai AGR-minősítésű (Egészséges Hát Munkacsoport) ülésekben foglalhattak helyet.

2010 – Opel Meriva B: ügyes, kompakt, aranyat ér

Újabb Opel-egyterű kapott aranyat 2012-ben, a Meriva B. A zsűri tetszését a variálható FlexSpace hátsó ülés és az innovatív, hátrafelé nyíló hátsó ajtó nyerte el. A FlexDoors megkönnyíti a kisgyerekek beszállítását, de a magas emberekét is. Turbófeltöltés vitte fel a motorok teljesítményét (55 kW/75 LE – 103 kW/140 LE), illetve le a méretüket.

2012 – Opel Zafira Tourer: guruló klubszoba

A Zafira mellé prémium-társ sorakozott fel a Zafira Tourerrel, amely azonnal nyert is egy újabb „Arany Kormánykereket”. Flexibilis belső tere mellett klubszobaszerű komfortjával és panoráma-üvegtetejével szerzett jó pontokat, meg olyan innovációkkal, mint a radaralapú sebességszabályozó és az empatikus frontális ütközésveszély-figyelmeztetés. A hosszú távokat kiválóan bíró, de annál kevesebbet fogyasztó 2.0 CDTI dízel teljesítménye 121 kW/165 LE. A később megjelent 1.6 CNG turbo ecoFLEX (110kW/150 LE) pedig három éven át zsinórban nyerte el a környezetet legjobban kímélő egyterű autó címét (2013 – 2015).

2015 – Opel Astra K: új minőség

A győztes az Opel Astra! Az új Astra teljesen új, könnyű felépítésű, kizárólag a legújabb generációjú motorokkal, és ultra-modern kapcsolódást tesz lehetővé az okostelefon integrálásával, illetve az úttörő személyes asszisztenssel, az Opel OnStarral. A márka hagyományainak megfelelően olyan felszereléseket hoz le a kompakt szegmensbe, amelyek korábban csak magasabb kategóriákban fordultak elő. Ezek eredményezték a 2015-ös „Arany Kormánykereket”.

A Fiat Fullback pick-upnak a 2015-ös Dubai Autószalonon lesz a világpremierje

A Fullback, a Fiat Professional új platós haszonjárműve a 2015. évi Dubai Autószalonon, a Közel-Kelet és Észak-Afrika legfontosabb autóipari eseményén tartja világpremierjét. A modell 2016 májusától a teljes európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) piacokon lesz kapható.

fiat-fullback-2016-autoaddikt

A több mint százéves történelmi múltra visszatekintő, a 3,5 tonna alatti haszonjárművek piacának meghatározó szereplője a Fiat Professional, amely a Fullback bevezetésével egy újabb fontos mérföldkőhöz ér és válik teljessé a márka jelenleg is széles termékportfóliója.

A Fullback bevezetésével a Fiat Professional márka magabiztosan lép be a számára új  pick-up szegmensbe, amelyben az EMEA térségben 675 000 darab gépjárművet (a 3,5 tonna alatti haszonjármű összeladások 23 százalékát) értékesítettek 2014 során. Az arány még kedvezőbb a Közel-Keleten (58%) és Afrikában (52%).

Az új modellbevezetés stratégiai jelentőséggel bír: a Fullback minden bizonnyal vezető szerephez jut kategóriájában, köszönhetően élvonalbeli tulajdonságainak, a robusztus felépítésének és a megbízhatóságának. A Fiat Professional újdonsága az üzleti felhasználói igények és szükségletek figyelmebevételével valósult meg, amely ugyanakkor sokoldalúságának köszönhetően alkalmas a mindennapi és szabadidős tevékenységek tejlesítésére is.

Röviden: az új Fullback nem ismer lehetetlent – innen is kapta a nevét. A fullback a rögbi egyik meghatározó pozíciója: ő a védősor utolsó játékosa, de egyben támadó szerepet is betölt – egy olyan játékos, aki minden helyzetben megállja a helyét és képes szinte bármit megoldani.

A kategória legjobbjaival egyenértékű konfigurációknak, méreteknek és hajtásláncoknak köszönhetően a Fiat Professional vadonatúj pick-up modellje hiánytalan modellkínálattal lép színre, amelyek mindegyike megfelel az EMEA piacok egyedi elvárásainak.

A Fullback kínálat összesen négyféle kivitelből (szimpla kabin, nyújtott kabin, dupla kabin, alvázas), valamint háromféle felszereltségi szintből áll.

A Fullback minden kivitele 1780 mm maximális magassággal bír, legnagyobb szélessége elérheti az 1815 mm-t, tengelytávja 3000 mm. A jármű hossza a konfigurációtól függően: 5155 mm (szimpla kabin), 5275 mm (nyújtott kabin), vagy 5285 mm (dupla kabin). A plató hosszúsága is változik: a szimpla kabin esetében 2265 mm, a nyújtott kabin változatnál 1850 mm, míg a dupla kabin kivitelnél 1520 mm. A megengedett legnagyobb hasznos teherbírás konfigurációtól függően akár 1100 kg is lehet.

 

A Közel-Keleten és Afrikában a Fullback kétféle motorral lesz elérhető: a 2,5 literes dízelmotor teljesítménye 81kW (110 LE), illetve 131kW (178 LE), míg a 2,4 literes benzinmotor 97kW (132 LE) teljesítményt ad le. A modellt ötfokozatú kézi sebességváltóval szerelik. A motorkínálat a legerősebb versenytársakéhoz igazodik, és az egyes piacok eltérő elvárásaitól függően kézi vagy automata sebességváltóval egyaránt társítható – mindkét váltó ötfokozatú.

Az európai piacon, így hazánkban is, a Fullback a 2,4 literes, alumínium szerkezetű turbódízel erőforrással rendelhető, kétféle teljesítményszint mellett (113kW / 150 LE vagy 133kW / 180 LE), új hatfokozatú kézi sebességváltóval vagy ötfokozatú, sport üzemmóddal szerelt automata sebességváltóval társítva.

A Fullback az EMEA térségben hátsó- vagy összkerékhajtással lesz elérhető.

A 2015. évi Dubai Autószalon látogatói nem csupán a világon elsőként találkozhatnak a Fiat Professional új platós járművével, de a Fullback néhány Mopar-kiegészítőkkel felszerelt példánya is megtekinthető. A Mopar (az FCA vállalat ügyfélszolgáltatásokért, eredeti tartozékokért és alkatrészekért felelős ágazata) számos egyedi tartozékot és kiegészítőket kínál az új modellhez, amelyek harmonikusan illeszkednek a jármű műszaki tartalmához és formai megoldásaihoz.

 

 

 

Vészhelyzet kezelés, emisszió-mentesen: e téren is bevált a BMW i3

Erőteljes, fürge, hálózatba kapcsolt és teljes mértékben emisszió-mentes: ezen kiemelkedő tulajdonságainak köszönhetően a tisztán elektromos BMW i3 immáron számos országban veszélyhelyzet-kezelési járműként is szolgálatot teljesít, a rendőrség, a mentőszolgálat és a tűzoltóság kötelékében.

bmw-i3-penzszallito-lengyelorszag-autoaddikt

A forradalmian innovatív BMW i3 modellel a bajor gyártó a világ első, már a kezdetektől elektromos mobilitásra tervezett prémium kisautóját kínálja, amely a veszélyhelyzet-kezelés speciális követelményei szerint kialakított extrafelszereltségekkel és kiegészítő berendezésekkel új távlatokat nyit meg a nagyvárosi segítségnyújtásban, teljesen környezetbarát módon. A vadonatúj BMW i3 modellt Bajorország, Milánó, Los Angeles és London kormányzati szervei is hadra fogták már, miközben a jövőbe mutató kisautó Lengyelország fővárosában pénzszállító mobilbankként dolgozik.

A BMW i3 járműstruktúráját már a kezdetektől az elektromos mobilitás, illetve a plug-in hibrid hajtáslánc karakterisztikája szerint tervezték meg a mérnökök: a könnyűszerkezetes LifeDrive karosszériaváz-felépítés kulcspontja a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült utascella (Life modul), valamint a hajtáslánc- és futómű-alkatrészeket tartalmazó alumínium alváz (Drive modul) kettőse. Eme merőben újfajta felépítés nem csupán a négy méter hosszú, ötajtós kisautó feltűnően tágas, okos megoldásokban bővelkedő utastér-kialakításához, de rendkívül kicsi fordulókör-átmérőjéhez, agilitásához és biztonságos kezelhetőségéhez is nagymértékben hozzájárult. A magas üléspozíció és a minden irányba optimális kiláthatóság együttesen a nagyvárosi közlekedés tökéletes előfeltételeit teremtik meg. A 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motornak köszönhetően a BMW i3 mindössze 7,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben a modell nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátora egyetlen feltöltéssel 160 kilométeres hatótávolságot garantál a hétköznapokban (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 12,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km).

A BMW i3 speciális mentőfelszereltségeinek alapját a bajor gyártó veszélyhelyzet-kezelési járművek fejlesztése terén megszerzett több mint ötvenéves szakértői tapasztalata biztosítja. Mint ilyen, a BMW az egyetlen autógyártó a világon, aki az eltérő szakterületek igényei szerint gyárilag felkészített autókat kínál a rendőrség, a mentőszolgálat és a tűzoltóság számára. A bevetésre szánt modelleket a felhasználási terület egyedi fóliájával, illetve fényhíddal látják el. A különlegesen felkészített autókon speciális jelzőrendszer, első és hátsó villogók, valamint beépített hangtölcsér garantálja, hogy a forgalom résztvevői időben észlelik a riasztáshoz vonuló BMW i3 modelleket. A sajátos mentőfelszereltségek listája az EDR-rádiók (Egységes Digitális Rádiótávközlő Rendszer) digitális előkészítését is tartalmazza.

Mi több, a járműbe integrált állandó SIM-kártyának köszönhetően a veszélyhelyzet-kezelésben résztvevő BMW i3 folyamatos hálózati kapcsolatban áll a mentésirányító központtal, megkönnyítve ezzel a beavatkozó állomány munkáját és minden korábbinál hatékonyabbá emelve a mentést. A BMW ConnectedDrive technológiai alapjain működő ConnectedRescue rendszer riasztás esetén azonnal a BMW i3 központi kijelzőjére küldi a mentésirányító központba érkező legfontosabb információkat, így többek között az esemény pontos címét, a riasztási fokozatot és a bejelentő személy elérhetőségét is. Az intelligens rendszer a riasztás címét automatikusan a navigációs rendszer leggyorsabb úti céljaként állítja be, így nincs szükség többé manuális rögzítésre, és a hibalehetőségek kockázata is megszűnik. A riasztáshoz vonuló jármű sofőrje ezáltal maximálisan a forgalomra koncentrálhat, miközben a mentésben résztvevő egység felkészülhet a beavatkozásra. A ConnectedRescue nem csupán biztonságosabbá, de hatékonyabbá is teszi a veszélyhelyzet-kezelést ellátó egység munkáját.

Az innovatív BMW i3 mindemellett rendkívül szokatlan feladatkörökben is helyt áll. Kiváló példa erre a lengyel Idea Bank gépjárműflottájában alkalmazott BMW i3 mobilbank, amely Varsó területén kínál a pénzintézet ügyfeleinek egyedülálló pénzszállítási lehetőséget. A lengyel fővárosban dolgozó vállalkozók egy okosalkalmazáson keresztül házhoz hívhatják a pénzszállító biztonsági autó műszaki alapjaira épített BMW i3 modellt, hogy általa kényelmesen betehessék a bankba aznapi bevételüket, közvetlenül az ajtóban.

A BMW biztonsági járműveiről

A BMW az országos és nemzetközi hatóságokkal szorosan együttműködve immáron több mint ötvenéves szakmai tapasztalatra tett szert a csúcstechnológiás biztonsági járművek fejlesztése és gyártása terén. Az adott ország helyi szabályozásaihoz és irányelveihez maximálisan igazodva a BMW biztonsági járművei tökéletes biztonságot, hatékonyságot és innovatív technológiát garantálnak. A speciális mentőfelszereltségek műszaki előkészítési követelményeit már a jármű fejlesztési fázisában számításba veszik a tervezők, majd a sorozatgyártott modellekkel párhuzamosan, a gyártáskor maradéktalanul végre is hajtják azokat. A ConnectedRescue rendszer egyelőre csupán Németországban működik.

A BMW i divízióról

BMW i részlegével a BMW Group minden részletre kiterjedő alapossággal közelíti meg a jövő járműtechnológiáinak kérdéskörét: maximális hatékonyság szerint megtervezett koncepcióival, a hosszú távú fenntarthatóságra való összpontosításával és számos kiegészítő szolgáltatásával a BMW i újraértelmezi az egyéni mobilitás fogalmát. A BMW i divízió világszerte a nagyvárosi környezetbe tervezett, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 modellel, a kisautók üzemanyag-fogyasztását reprodukáló BMW i8 plug-in hibrid sportautóval és megannyi, az elektromos mobilitás és az összehangolt nagyvárosi tömegközlekedés területére kiterjedő mobilitási szolgáltatás képében érhető el.

5 csillagos minősítést kapott az új Audi A4 az Euro NCAP törésteszten

Az Audi A4 elnyerte az Euro NCAP advanced elismerést is, amelyet az alapfelszereltség részét képező másodlagos ütközésvédelemnek és az extraként rendelhető Audi pre sense basic rendszernek köszönhetően érdemelt ki.

audi-a4-2016-autoaddikt

A másodlagos ütközésvédelem automatikus fékezéssel csökkenti a megcsúszás és az újabb ütközés veszélyét a balesetet követően. Az Audi pre sense basic a balesetveszélyes helyzetekben automatikusan megfeszíti a biztonsági öveket, felhúzza az oldalablakokat és becsukja a tolótetőt.

 

Az Audi A4 „integrált biztonságának” központi építőeleme az alapfelszereltség részét képező Audi pre sense city vezetéstámogató rendszer, amely nemcsak előre figyelmezteti a vezetőt, hanem vészfékezést is végrehajt. A rendszer 85 kilométer/óra sebességig figyeli, hogy van-e a jármű előtt másik gépjármű vagy gyalogos. Ha ütközés veszélye áll fenn, a rendszer több lépcsőben figyelmezteti a vezetőt: először hang- és fényjelzéssel figyelmeztetést ad, majd enyhe figyelmeztető fékezés következik és végül szükség esetén az automatikus vészfékezés.

A még nagyobb biztonság érdekében számos további vezetéstámogató endszerrel szerelték fel az Audi A4 típust. Ezek közé tartozik a vészhelyzetben kitérő manővert támogató rendszer (Collision Avoidance Assist), a balra kanyarodásban segítő rendszer (Turn Assist) és a kiszállás-figyelmeztető rendszer (Exit Warning). Amíg az első rendszer segíti a vezetőt az akadály kikerülésében, addig a második figyeli a szembejövő forgalmat kis sebességű balra kanyarodás során. Veszélyes helyzetben a rendszer automatikusan álló helyzetig fékezi az A4 típust, így megakadályozza a bekanyarodást.

A kiszállás-figyelmeztető rendszer minimalizálja a sérülésveszélyt  az ajtók kinyitásakor. Amikor hátulról közeledő járművet érzékel a rendszer, felvillanó piros LED-ek segítségével figyelmezteti az utasokat az ajtó kinyitása előtt.

Az 1997-ben alapított NCAP (New Car Assessment Program) az újonnan piacra kerülő autók biztonsági tulajdonságait vizsgálja. A szervezet 2015-ben a frontális és az oldalirányú ütközési tesztek követelményeit jelentősen szigorította annak érdekében, hogy a valós baleseti körülményeket még pontosabban szimulálják.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK