Főoldal Blog Oldal: 448

[TESZT] Mennyire lehet jó családi utazóautót faragni egy Opel Corsa 1.4 Turbo-ból?

Bár korábban már részletesen és alaposan kiveséztük a címben is szereplő Opel Corsa 1.4 literes turbómotorral szerelt verzióját, most mégis pár bekezdés erejéig visszatérünk a gyökerekhez.

opel-corsa-1-4-turbo-teszt-sonnepark-sonnentherme-autoaddikt-003

Mint olvasóink megszokhatták már, folyamatosan publikálunk külföldi lokációjú nagyteszteket, melyek lényege, hogy a kiválasztott autókat nem néhány száz, hanem több ezer kilométeres szakaszokon, távokon vetjük be.

Rövidebb távon, de azért viszonylag messzire

Rendhagyó módon viszont most nem egy szokásosnak mondható, Budapest-Ausztria-Németország-Svájc viszonylatű nagyteszt következik, hanem „mindössze” egy Budapest-Ausztria gyorsteszt-verzió. Abból is egy visszafogottabb, ugyanis Lutzmannsburg-ig autóztunk, nagyjából 300 méternyire a magyar-osztrák határtól.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_008

Opel Corsa 1.4 Turbo nagytesztünk alapvető célja az volt, hogy megvizsgáljuk: relatíve rövidebb távolság leküzdésére alkalmas lehet-e kicsiny családi autóként beállítva a tesztmodell. Kettő felnőttel, s mondjuk egy gyerekkel a hátsó szekcióban.

Célállomásként tehát Lutzmannsburg-ot irányoztuk be tehát, egy igazán családbarát üdülőhelyet konkrétan, Sonnetherme és Hotel Sonnepark létesítményt. Nézzük is, mennyire lehet családközpontú megoldás egy háromajtós Opel Corsa 1.4 Turbo!

opel-corsa-1-4-turbo-teszt-sonnepark-sonnentherme-autoaddikt-006Visszafogott utazást terveztünk, a kivitelezésnél figyeltünk arra, hogy a tesztelt Opel Corsa 1.4 Turbo határai végesek. A 285 liter befogadóképességű csomagtér bővítési lehetőségét elvetettük, mondván, ha a hátsó ülőpadon helyet foglal egy gyerkőc, úgy egészen biztos, hogy szüksége lesz némi mozgástérre, korlátozások nélkül. Egyébként ha kettő fővel számolunk a háromajtós Opel Corsa 1.4 Turbo esetében, úgy nyugodt szívvel előre is dönthetjük a hátsó üléssor hátlapjait, s máris nyerünk vele – konkrétan 1 köbméter körüli rakfelületet.

A kényelem adott még közepesen hosszabb távokon is

Ahhoz, hogy a néhányszáz kilométeres utat egy szuszra letudjuk, jó üléspozíciók szükségeltetnek. Mindezzel az első traktusban nem is adódott gond, viszonylag tág intervallumban sikerül a székek hosszirányú mozgatása. Persze ügyelnünk kell arra, hogy a hátul amúgy is szűkösen szabott lábteret ne redukáljuk le még inkább; gyerek-utasok tehát előnyben.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_010

Mivel nem kifejezetten utazóautó az Opel Corsa 1.4 Turbo, valamint nem siettünk nagyon a végcél eléréséhez, ezért kizártuk az autópályázást most, és fő- valamint mellékutakat választottunk.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_011Alapvetően az 1-es úton, majd később, Győr után letérve a 85-ösön irányoztuk be Lutzmannsburg-ot, Zsirán át, az aprócska hatérmenti falun keresztül.
Próbáltuk megtalálni az ideális utazótempót, ami ugyebár az országúti közlekedés szabályai szerint 90 kilométer/óra maximum, illetve a permanensen egymást követő falvak, kis- és nagyobb városok belterületi útszakaszai végett 30-70 kilométer/órás részeket jelentettek. Túl azon, hogy a hozzávetőlegesen mindennel együtt 300 kilométeres egyben megtett útszakasz teljesítése 4 órás lett, egész kényelmes és szórakoztató útiélménnyel gazdagodtunk. Ez nagyban betudható a változatos környéknek, illetve nem utolsó sorban az Opel Corsa 1.4 Turbo meglepően jó, még hosszabb távon is élvezhető komfortjának.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_012

Elöl a visszafogott térdterek ellenére komfortos tud maradni az utazás, a sofőrnek pedig egyenesen jó dolga van. Ugyanis a számos vezetést könnyítő asszisztencia rengeteget nyom a latba, az egyik legfontosabb a táblafelismerő rendszer, amely maradéktalanul jó szolgálatot tett a folyamatosan váltakozó sebességkorlátozások végett. Egyetlen apró nüansz, amelyről egyetlen táblafelismerő sem tehet: mivel a korlátozást jelző táblák a legtöbb esetben nem kapnak feloldást, ezért sokszor fals információ jelenik meg a műszerfalon – bőven 90 kilométer/órára predesztinált szakaszokon is sok esetben 40, vagy 60 kilométer/óra a megengedett a kijelző szerint. Erre figyelni kell tehát, megtévesztő lehet első nekifutásokra.

Visszafogott zajszint

Remek a kilátás az Opel Corsa 1.4 Turbo-ból, köszönhetően a jól beállítható üléspozícióknak, a vékony A és C oszlopoknak, azonban az oldaltükrök kis felületei miatt korlátozott a visszapillantók által közvetített infó. Igaz, ez aprólékos beállítással jól személyre szabható.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_013

OPC Line csomag ide, vagy oda, a tesztelt Opel Corsa 1.4 Turbo futóműve közepesen feszes hangolást kapott, így az utazási komfort e téren sem veszít értékéből. 90 kilométer/óra környékén a beltér csendes marad még, persze nagyban függ az útminőségtől és egyéb útviszonyoktól mindez.

opel_corsa_1_4_turbo_opc_line_004

Bár a Opel Corsa 1.4 Turbo kereken 100 lóerős benzines erőforrása önmagában véve is takarékosnak mondható, kisebb odafigyeléssel és visszafogott gázpedál-kezeléssel illusztris értékek csalogathatók elő. Többnyire országúti-város-előváros használattal tesztünk során 4.8-5.3 literes átlagokat rögzítettünk 100 kilométerenként. Ezek jó értékeknek számítanak, figyelembe véve a többszöri megállást piros jelzéseknél, sebességkorlátozásoknál a visszaváltásokat, alacsonyabb tartományokból gyorsításokat és egyebeket.

Jó vele, benne az utazás

Mennyire alkalmas utazásra az Opel Corsa 1.4 Turbo? Közepes távolságokra nagyszerűen, kiváltképp, ha maximum 3, legfeljebb 4 személyről van szó (2 felnőtt, plusz 1 vagy 2 gyerek). Fontos továbbá, hogy a csomagok mennyisége se szökjön az egekig, hiszen a 300 liter alatti raktér kapacitás sem kifejezetten támogatja a nagyobb kirándulásokat. Ugyanakkor ha Opel Corsa 1.4 Turbo-t vásárolunk, ráadásul sportos, háromajtós kivitelben, kevesebb kompromisszumot kell kötnünk, mint első ránézésre gondolnánk.

opel-corsa-1-4-turbo-teszt-sonnepark-sonnentherme-autoaddikt-005

2015 Opel Corsa 1.4 Turbo OPC Line specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1364 cm³

Maximális teljesítmény: 100 LE @ 3500-6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 130 Nm @ 4000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4021 mm

Szélesség: 1736 mm

Magasság: 1479 mm

Tengelytáv: 2510 mm

Első gumik mérete: 185/65 R15

Hátsó gumik mérete: 185/65 R15

Tömeg, üresen: 1120 kg

Megengedett össztömeg: 1575 kg

Csomagtartó mérete: 285 liter, 1090 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 185 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.0 s (gyári), 10.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.3 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.6 l/100km

Országúti: 4.4 l/100km

Vegyes: 5.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 122 g/km

Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Íme, az új Audi RS 6 Avant performance és Audi RS 8 Sportback performance modellek

Még nagyobb teljesítmény kiemelkedő gazdaságossággal – ezt fémjelzi mostantól az Audi új modellmegjelölése, a performance.

audi-rs-6-avant-performance-2016-autoaddikt

Az új Audi RS 6 Avant performance és az RS 7 Sportback performance modellek tovább erősítik a márka sportos profilját. A 4.0 TFSI motorjuk immár 445 kilowatt (605 lóerő) és akár 750 newtonméter leadására képes, így a sprintidőt (3,7 másodperc) a szupersportautók szintje közelébe csökkenti. Az üzemanyag-fogyasztás változatlanul 9,6, illetve 9,5 liter száz kilométerenként, ami kilométerenként 223, illetve 221 gramm szén-dioxid kibocsátását eredményezi. Ezek a kategória legjobb értékei.

Minden korábbinál nagyobb teljesítményt nyújtanak az új Audi RS 6 Avant performance és az új RS 7 Sportback performance modellek. A 4.0 TFSI erőforrás teljesítménye immár 445 kilowatt (605 lóerő), az egység legnagyobb forgatónyomatéka 700 newtonméter. Az aggregát kiemelkedő különlegessége, hogy túltöltéssel rövid ideig akár 750 newtonmétert is képes a vezető rendelkezésére bocsátani.

Akárcsak egy szupersportautó, a két csúcsteljesítményű RS modell mindössze 3,7 másodperc alatt sprintel álló helyzetből száz kilométer/óra sebességre – ez az alapul szolgáló RS változatokhoz képest 0,2 másodperces javulást jelent. A 0–200 km/h közötti gyorsulás csupán 12,1 másodpercet igényel, vagyis az RS alapkiviteleknél 1,2 másodperccel kevesebbet. Az opcionális dinamikacsomagokkal a legnagyobb sebesség 250-ről 280, illetve 305 kilométer/órára emelhető. A 33 kilowattos (45 lóerő) teljesítménynövekedés ellenére a zengő hangú V8-Biturbo motor az ENSZ-EGB által meghatározott ciklus szerint mindössze 9,6, illetve 9,5 liter üzemanyagot igényel száz kilométerenként, ami 223, illetve 221 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg.

Az Audi és a quattro GmbH műszaki szaktudása teszi lehetővé az erő és a gazdaságosság e csúcsértékeit. Mérnöki szakértelem és a csúcsteljesítményű RS modellekkel szerzett sokéves tapasztalat segítette a 4.0 TFSI további optimalizálását – a fordulatszámot és a töltőnyomást megemelő speciális motorvezérléstől a részterheléses üzemben a nyolcból csak négy hengert aktiváló Audi cylinder on demand (COD) technikáig tart a változások sora.

Mind az új Audi RS 6 Avant performance, mind az új RS 7 Sportback performance modellek esetében rendkívül sportos a szériafelszereltségként kínált nyolcfokozatú tiptronic automatikus sebességváltó hangolása. A vezető választhat a D és az S menetprogramok közül vagy akár saját maga is válthat a váltókart előre, illetve hátra megbillentve vagy a bőrbevonatú multifunkciós RS sportkormány sebességváltó-kapcsolóbillentyűivel. A váltókart manuálisan működtetve felvillanó váltásra figyelmeztető fény jelzi a fordulatszámhatárt a vezetőinformációs rendszerben vagy az opcionális Head-up kijelzőn.

A megnövelt erőt quattro állandó összkerékhajtás juttatja az útra, a rendszer az erőforrás forgatónyomatékát az aktuális igényeknek megfelelően váltózó mértékben osztja el a középső differenciálmű segítségével a két tengely között. Alaphelyzetben a vonóerő 40 százaléka kerül előre és 60 százalék jut a hátsó tengelyre. Kívánságra az Audi a quattro rendszert sport-differenciálművel egészíti ki, amely a hátsó tengelyen az ívbelső és az ívkülső kerék közötti aktív nyomatékelosztást végzi.

A szériafelszereltség részét képező adaptív RS sport-légrugózás dinamizmust szolgáló kialakítása az új Audi RS 6 Avant performance és az új RS 7 Sportback performance modelleket 20 milliméterrel közelebb engedi a talajhoz. A beépített lengéscsillapítás-szabályzás a munkája során az útfelület állapotát, a vezetési stílust és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével kiválasztott üzemmódot is figyelembe veszi. Alternatívaként az Audi kérésre a karosszéria keresztirányú dőlését és hosszirányú bólintását csökkentő Dynamic Ride Control (DRC) rendszert is tartalmazó, még feszesebb RS sportfutómű plusz opcióval szereli fel az új modellváltozatokat. További opcióként pedig a dinamikus kormánymű is elérhető, amely fokozatmentesen változó kormányáttételezést kínál.

Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel a vezető a fontos részegységek működési módját vezérelheti – segítségével többek között a kormányzás, a motor- és a hangvezérlés, a tiptronic automatikus váltó és az opcionális sport-differenciálmű beállításait szabályozhatja gombnyomásra. Újdonság a performance modellek esetében, hogy az Audi R8 nagy teljesítményű sportautóhoz hasonlóan a bőrbevonatú multifunkciós RS sportkormány külön gombjával válthat a vezető az auto, comfort, dynamic és comfort üzemmódok között – anélkül, hogy ehhez tekintetét akár csak egyetlen pillanatra is le kellene vennie az útról.

Az új RS performance modellek alapkivitelben exkluzív alumíniumöntvény keréktárcsákon gördülnek, a 21 col peremátmérőjű kerekeken az RS 6 Avant performance esetében 285/30 méretjelzésű gumiabroncsok, míg az RS 7 Sportback performance esetében 275/30 méretű gumiabroncsok feszülnek. A négy belső szellőzésű féktárcsa tömegcsökkentő Wave-dizájnnal készül, opcionálisan az Audi kerámiafékeket is kínál. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer sportmóddal is rendelkezik, sőt kívánságra akár ki is kapcsolható.

Markáns dizájnelemek erősítik a két RS performance modell kiemelkedő pozícióját: ezek közé tartoznak a sportos rajzolatú lökhárítók, amelyeket elöl nagy felületű légbeömlők, míg hátul határozottan kiformált diffúzorbetétek jellemeznek, valamint az RS modellek sajátosságának számító magasfényű fekete méhsejt-mintázatú hűtőrács és a kiszélesített küszöbök. Az RS performance modellek megjelenését az teszi igazán különlegessé, hogy a külső kiegészítő elemek és a „quattro” feliratot hordozó első, alsó légbeömlő matt titánoptikájú kivitelben készülnek. Kívánságra az Audi a járműveket az új, exkluzív Ascarikék metálfényezéssel szállítja.

Az új Audi RS 6 Avant performance és az új RS 7 Sportback performance modellek sportosan elegáns utasterében már alapáron a határozottan kiformált oldalpárnájú és integrált fejtámlájú RS sportüléseket találjuk. Kérésre az Audi ezeket az RS performance dizájncsomag részeként fekete és kék színösszeállításban építi be. E csomag tartalmazza még az új, méhsejt-mintázatú Alcantara/bőr kombinációjú üléskárpitokat, amelyekhez színben illeszkedő, kontrasztárnyalatú díszvarrást találunk a kartámaszokon, a kezelőelemeken és a lábszőnyegeken. Ezt a belsőtér kombinációt Alcantara térdtámaszok és a kék, köper-mintájú Carbon dekorbetétek egészítik ki. Utóbbi különlegessége, hogy az igényes és exkluzív karbon anyagba kék szálat szőnek. A kerek műszerek fekete számlapokat, fehér skálázást és vörös mutatókat kapnak.

Az új Audi RS 6 Avant performance modell Magyarországon 36 230 000 Forintba kerül, míg az új RS 7 Sportback performance alapára 38 939 500 Forint. Mindkét újdonság novembertől rendelhető a márkakereskedésekben.

Off-road dizájnnal mutatkozott be az új Volkswagen Caddy Alltrack

A 2015. szeptember 15-e és szeptember 27-e között megrendezett Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatta be először a Volkswagen Haszonjárművek a bestseller Caddy legújabb off-road stílusú verzióját.

volkswagen-caddy-alltrack-2016-autoaddikt

A Cross Caddy utódját ezúttal Caddy Alltrack-nek nevezik és egyaránt elérhető személygépjárműként és kisáruszállítóként is. Az új Alltrack az exkluzív „Quito” 17 colos könnyűfém keréktárcsáknak, az új „Mojave-bézs” metálfényezésnek és a választható 4MOTION összkerékhajtásnak köszönhetően városi kisáruszállítóként és családi autóként is egyértelműen kitűnik a többi Caddy modell közül.

Hegyen-völgyön át a hétköznapokban is. Az egyedi külső elemek vagy a matt ezüstszínű – Alltrack felirattal díszített – belső küszöbborítás egyértelművé teszik, hogy a negyedik generációs Caddy robusztus stílusú változatát látjuk.

A sárvédőívek fekete műanyagburkolata, a külső küszöbburkolatok és a lökhárítók alsó fekete elemei mind a masszív felépítést hangsúlyozzák. Az autó színére fényezett lökhárítókkal, oldalsó díszlécekkel és külső kilincsekkel kontrasztot képeznek a matt fekete elemek és erősítik az új Alltrack off-road dizájnját. A fekete alsó dizájnelem ezüstszínű díszbetétet kapott.

Az Alltrack-hez tervezett, fényezett hűtőrács, amelyet három krómcsík díszít, továbbá a külső tükrök ezüstszínűre fényezett háza, a H7 dupla halogénfényszórók, a ködfényszórók, a sötétített hátsó lámpák, a hűtőrácsot és a csomagtérajtót díszítő Alltrack emblémák és az ezüstszínű tetőlécek, további különlegességek a Caddy új off-road testvérének külső megjelenésében.

Az Alltrack személygépjármű változatának belső terét a „7Summits” kárpitozás és az első ülések hátulján lévő lehajtható kisasztalok teszik egyedivé. A kisáruszállító üléseit pedig a strapabíró „Pilion” kárpit borítja. Mindkét verzió megkapta a szerecsendió árnyalatú (muskat) cérnával varrott bőrcsomagot (tartalma: kormány, kézifékkar, sebességváltókar-szoknya). A személyautó változat esetében ezt a felszereltséget egészítik ki olyan attraktív elemek, mint az állítható könyöktámasz, króm-csomag (fényszórókapcsoló, motoros külsőtükör-állító gombok, elektromos ablakok kapcsolói, kézifékkar kioldó gombja), alumínium pedálburkolatok, „Muskat” színű cérnával varrt Alltrack lábtér szőnyegek és „Carbon Square Dark” dekorbetétek a műszerfalban.

Nem csak a külsőségekben, hanem a belső értékeivel is lenyűgöz a Caddy Alltrack. A magas színvonalú Comfortline felszereltséghez hasonlóan sok funkciót kínál a legújabb Caddy amely megrendelhető az összes motor/sebességváltó kombinációval. Jelenleg ez négyféle TDI dízelmotort jelent 75-től egészen 150 lóerőig. Emellett háromféle, alacsony károsanyag-kibocsátású TSI benzines erőforrás van a kínálatban 84-től 125 lóerős teljesítményig, 1,0, 1,2 és 1,4 literes hengerűrtartalommal. A takarékos, 1,4 literes, TGI földgázüzemű motor 110 lóerős teljesítménnyel kapható. Az erőforrásokhoz, teljesítménytől függően öt- vagy hatfokozatú kézi kapcsolású, illetve hat- vagy hétfokozatú DSG kettős-tengelykapcsolós sebességváltó társítható. A 4MOTION összkerékhajtás is megrendelhető az új Caddy Alltrack modellhez.

Az alapfelszereltséghez tartozó, emelkedőn elindulást segítő rendszer (Hill Hold function) mellett a Caddy Alltrack személygépjármű változatában a manuális légkondicionálót, a „Lights & Vision” világítási és láthatósági csomagot (Ennek tartalma: automatikusan elsötétedő belső visszapillantó tükör, automatikus világításkapcsolás, nappali menetfény, Coming Home (Hazakísérő) és Leaving Home (üdvözlő) világítás valamint esőérzékelős ablaktörlő-vezérlés), sebességhatárolót és a „Composite Colour” 5 colos képátlójú érintőképernyős autórádiót is megtaláljuk.

Az új Caddy Alltrack indulóára Németországban a 84 lóerő teljesítményű TSI alapmotorral kisáruszállító kivitelben nettó 16 485 euró (bruttó 19 617,15 euró), személyautó változatban nettó 20 470 euró (bruttó 24 359,30 euró). A Volkswagen Caddy Alltrack modellek piaci bevezetése az európai piacon előreláthatóan 2015. év végén kezdődik.

Bővül a MAN termékkínálata a Volkswagen alapú MAN TGE kisáruszállítóval

Nagy méretű kisáruszállítóval bővíti termékkínálatát az MAN Truck&Bus, s ezzel a 3-44 tonna közötti kategóriákat lefedő, teljes haszonjármű-palettát kínáló márkává válik.

man-logo-autoaddikt

Az új MAN TGE típusjelzésű kisáruszállítót a Volkswagen Haszonjárművek márka fejlesztette ki és az azonos műszaki felépítésű Volkswagen Crafter modellekkel együtt a lengyelországi Września városában újonnan épített gyárban készül majd. Az együttműködés kapcsán mindkét márka stratégiai előnyökre számít az új ügyfélcsoportok megszólítása révén. Az MAN TGE az IAA 2016 szakkiállításon ünnepli majd premierjét és 2017-től lesz elérhető.

Joachim Drees, az MAN Truck & Bus igazgatótanácsának elnöke az MAN számos ügyfelénél találkozott az e kategória járművei iránti igénnyel: „Az új MAN kisáruszállítóval, amelyet az MAN TGL közepes haszonjárművünk alá pozícionáltunk, egy új üzleti területre lépünk. Számos ügyfelünknek, akiknek flottájában alapvetően nehéz haszonjárműveket találunk, szüksége lenne kisáruszállítókra is. Éppen ezért intelligens módon bővíthetjük a meglévő járműkínálatunkat az MAN TGE típussal. Igen mélyrehatóan ismerjük az ügyfeleink igényeit és iparágaikat, így működésükhöz tökéletesen illeszkedő járműmegoldásokat és felépítményeket kínálunk majd. A haszonjárműveink kapcsán megszokott professzionális javítás és karbantartás, valamint az átfogó szolgáltatások új mércéket állítanak majd ebben a szegmensben, és az kisáruszállítós ügyfeleinket is lenyűgözik majd.”

Ezzel az MAN ügyfelei a jövőben az összes értékesítési és karbantartási szolgáltatást egyetlen kézből megkaphatják a kisáruszállítóktól egészen a nehéz kategóriás teherautókig. Mivel az MAN a klasszikus zárt áruszállító kivitelek mellett különleges felépítményeket is kínál majd, például építési területekre vagy kommunális feladatokra szánt járművek vagy éppen tűzoltójárművek számára, az új típussal a márka a felépítményezőkkel folytatott, s hosszú évek óta erősödő és nagyra becsült üzleti kapcsolatot tovább építi.

A Ford Drive Efficient alkalmazásé a SYNC AppLink fődíja

A Ford Motor Company tegnap jelentette be, hogy a Drive Efficient nevű alkalmazás nyerte meg a SYNC AppLink Fejlesztő Versenyt; a 24 órás megmérettetés célja alkalmazások kifejlesztése volt a SYNC hangvezérlésű fedélzeti csatlakozási rendszerhez.

ford-sync-applink-techaddikt

A világ legjelentősebb technológiai seregszemléjén, a dublini Web Summit konferencián megrendezett versenyre 17 fejlesztői csapat nevezett be Németországból, Oroszországból, Brazíliából, az USA-ból és Dél-Afrikából – ennek kapcsán készült beszámolónkat a Techaddikt.hu-n olvashatták.

A Ford technológiai részlegének és partnervállalatainak szakértőiből összeállított zsűri döntése alapján a Drive Efficient nevű alkalmazás lett a verseny győztese. A nyertes csapat nemcsak az 50.000 eurós fődíjat kapja meg, hanem arra is lehetőségük nyílik, hogy a Forddal közösen új alkalmazásokat fejlesszenek.

Az AppLink rendszerrel kiegészített SYNC segítségével az autós hangutasításokkal kezelhet alkalmazásokat, miközben nem kell elengednie a kormányt, és tekintetét végig a forgalmon tarthatja. A városi közlekedésre szakosodott német Unu cég szakembereiből álló csapat győztes alkalmazásának segítségével az emberek takarékosabban autózhatnak, mivel a rendszer nemcsak azt jelzi, hogy túl magas vagy túl alacsony a motor fordulatszáma, hanem azt is, hogy optimálisan használják-e ki a motor forgatónyomatékát. Az alkalmazás hang- és képüzenetekkel ösztönöz a helyes vezetési stílusra, és jelzi, ha sikerült kevesebb üzemanyagot elhasználni.

“A ma megtapasztalt kreativitás lenyűgöző élményt jelentett számomra. A vezetési élmény javítására jól bevált módszernek számít, ha az autóiparon kívüli újítókat vonunk be a munkába, s ez ma is bebizonyosodott, amikor megtekintettük a SYNC AppLink Fejlesztő Versenyre benevezett új alkalmazásokat,” mondta el Don Butler, a Ford Kapcsolódó Járművek és Szolgáltatások részlegének ügyvezető igazgatója. „A Ford Motor Company nagy hasznát látja az Unu-hoz hasonló tehetségeknek, akiknek hihetetlenül innovatív és újszerű ötletei a mindennapokban is megállják a helyüket.”

A dublini SYNC AppLink Fejlesztő Verseny résztvevői 75.000 euró összdíjazásért versengtek, s a győztesek emellett 25.000 euró értékű szolgáltatásra is számíthatnak a piacvezető WeiserMazars tanácsadó cégtől.

A SYNC AppLink Fejlesztői Program – az autóipar egyetlen alkalmazásfejlesztési programja – keretében a Ford szoftveres és műszaki segítséget nyújt az alkalmazásfejlesztők számára, hogy megkönnyítse az olyan megoldások kifejlesztését, amelyek új élményeket kínálhatnak a Ford-vásárlóknak.

Bill Ford a Web Summit konferencián

Bill Ford, a Ford világszintű ügyvezető elnöke mai beszédében arra szólította fel a világ autóiparát és a technológiai iparágak szereplőit, hogy közös munkával fejlesszék a jövő városi közlekedését. Bill Ford ugyanezt hangsúlyozta abban az élő adásban sugárzott interjúban is, amit Caroline Hyde-nak, a Bloomberg News munkatársának adott.

Ford véleménye szerint a start-up vállalkozások, a feltalálók és a technológiai vállalatok együttműködése hamarosan stratégiai fontosságúvá válik a közeljövő egyre komolyabb közlekedési gondjainak megoldásában.

“Eredetileg pusztán autók és teherautók gyártói voltunk, mára azonban mobilitási vállalatként működünk. Jövőképet alkotunk, vagyis nem csupán autókat, hanem közlekedési megoldásokat kell kínálnunk,” nyilatkozta Ford. “Olyan vállalatként kell működnünk, amelynek célja az emberek életének jobbá tétele – és ezt egy percig sem téveszthetjük szem elől. Ezt a célt szolgálja az is, hogy folyamatosan keressük az együttműködés lehetőségeit a nagy technológiai cégekkel és a start-up vállalkozásokkal.”

A mobilitás forradalma

A Ford Motor Company négy megatrenddel számol, amikor innovatív megoldásokkal akarja átalakítani a közlekedést: az urbanizációval, a globális középosztály gyors növekedésével, a légszennyezési, egészségügyi és klímaváltozási problémák súlyosbodásával, valamint a vásárlók szemléletének változásával. A többszintű, globális Ford Smart Mobility projektek és versenyek révén a vállalat arra törekszik, hogy a fejlett technológia segítségével adjon választ ezekre a kérdésekre, méghozzá két kulcsfontosságú területre összpontosítva: az egyik a járművek rugalmas használata és birtoklása, a másik pedig városi közlekedés sokféle módjának összehangolása.

A Ford lelkesen támogatja az iparágon belüli együttműködést és az innovatív megoldások kifejlesztését; ezt szolgálják a vállalat olyan projektjei is, mint az Innovatív Mobilitás Versenysorozat és a Techstars Mobility, Driven by Detroit.

Don Butler is a Web Summit konferencián tartja meg előadását “Konnektivitás: hogyan formálják át a szoftverek az autózást?” címmel. Az előadás november 4-én 14:50 órakor hangzik el a Machine színpadon.

Falugondnoki program: 365 Opel Vivaro kisbusz talált gazdára

Sikerrel szerepelt az Opel az idei Falugondnoki programban. Az Európai Unió Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapjából származó forrásokra lehetett a kistelepülések (5000 főnél kisebb lélekszámú) önkormányzatainak és non-profit szervezeteinek pályáznia egy olyan közbeszerzés keretében, amely meghatározta, milyen kisbuszok vásárlását lehet ily módon finanszírozni.

opel-vivaro-falugondoki-program-autoaddikt-1

Az Opel palettájáról a Vivaro Combi került be ebbe a körbe és a sikerrel pályázó kistelepülések közül mintegy négyszázan választották ezt a modellt.

A kilencszemélyes Vivarók közül többet a vásárló igényeinek megfelelően alakítottak át: volt, amelyiknél csak egy vonóhorog szerepelt az extra kívánság listán, de volt olyan Vivaro, amelyet teljesen átalakíttatott az Opel Magyarország, hogy mozgássérültek szállítására, kerekes székek rögzítésére alkalmas legyen.

opel-vivaro-falugondoki-program-koncz-gabor-autoaddikt-2

Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója az átadáskor a következőket mondta: „Fontosnak tartjuk, hogy valamilyen formában mi is hozzájáruljunk a vidéken, kistelepülésen élők életminőségének a javításához, támogatjuk a Falugondnoki Program célkitűzéseit. Nagy büszkeséggel tölt el, hogy közel 400 pályázó választotta a Vivaro Combit és azt az Opel által biztosított ötéves szolgáltatás csomagot, amely kiterjesztett garanciát és biztosítást is tartalmaz.”

opel-vivaro-falugondoki-program-autoaddikt-3

A magyar személyautó piacon az Opel továbbra is őrzi első helyét 11,58 %-os piaci részesedéssel. A cég november 20-án nyitott márkakereskedői hétvége keretében mutatja be a nagyközönségnek az új Opel Astrát, amelytől azt várja, hogy további lendületet ad az értékesítésnek.

5 csillagos Euro NCAP minősítés a Honda Jazz és Honda HR-V modelleknek

Ötcsillagos, azaz a lehető legjobb minősítést szerezte meg az új Honda HR-V és Jazz a független, töréstesztekre szakosodott szervezet, az Euro NCAP vizsgálatán.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_009

Tekintve, hogy a próbákra már a 2015-ös, szigorított szabályok keretein belül került sor, kijelenthető, hogy a Honda minden idők legbiztonságosabb autóit dobta piacra.

Ezt bizonyítja, hogy az alsó-középkategóriás négykerekűek közül idén csupán kettőnek sikerült öt csillagot kiharcolnia, s ezek közül az egyik az új Jazz. A Jazz és a HR-V nyújtotta kiemelkedő menetbiztonságban jelentős szerepe van a fejlett kiegészítőknek, így a szériafelszereltségként kínált Aktív Városi Fékrendszernek is. A lézertechnikára épülő Aktív Városi Fékrendszer radarokkal figyeli a jármű előtti területet, és automatikusan működésbe hozza a fékeket, ha úgy érzékeli, hogy kis sebességű ütközés veszélye áll fenn.

A közepesen és magasan felszerelt modellváltozatoknál a Fejlett Vezetéstámogató Rendszer benne foglaltatik a vételárban, s az alábbi menetbiztonsági eszközökkel óvja a bent ülőket: Frontális Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer, Intelligens Sebességhatároló, Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, Automatikus Távolsági Fényszóró.

A vadonatúj Jazz és HR-V igencsak nívós társasághoz csatlakozott, tekintve, hogy a Honda jelenleg forgalmazott modelljei mind ötcsillagos Euro NCAP minősítést kaptak, beleértve a Swindonban készülő Civic-et és CR-V-t is.

Az Euro NCAP minden szempontból megvizsgálja a járművek nyújtotta menetbiztonságot, és egyetlen pontértékelésben összegzi az adott modell képességeit, hogy megkönnyítse a vásárlók döntését. A labor szakemberei az utas-, gyermek- és gyalogosvédelmet éppúgy ellenőrzik, mint a menetbiztonsági eszközök meglétét és hatékonyságát.

BMW jelenlét a Las Vegas-i SEMA Show-n

A Las Vegas-i SEMA Show (Speciality Equipment Market Association) a világ legnagyobb háttéripari kiállítása és tuningshow-ja, amelynek újításai, megoldásai és ötletei a teljes autóátépítési szegmensre hatással vannak.

bmw-m4-coupe-m4-autoaddikt

A november 3-6. között nyitva tartó 2015-ös felvonásra a BMW egy sor speciális BMW M Performance alkatrésszel készült: a déli csarnok alsó szintjén található 40247-es standon a bajor gyártó a BMW M Performance kiegészítőkkel felszerelt BMW M4 Coupé sportmodell mellett a vadonatúj BMW M2 Coupé BMW M Performance alkatrészeit is a nagyközönség elé tárja.

Sőt mi több, a Las Vegas-i SEMA Show-n ünnepli világpremierjét a BMW M Performance csomag új, minden korábbinál erőteljesebb „M Performance“ megjelölése. A vadonatúj felirat a BMW M Performance alkatrészekben rejlő felfokozott dinamikát, és mint ilyen, az egyes kiegészítők alapvető funkcionalitását hangsúlyozza. A SEMA Show-n kiállított sportmodellek már az új csomagmegjelölést viselik. A vadonatúj felirat eleinte csak a BMW M2 Coupé és a BMW M4 Coupé modellekhez kifejlesztett alkatrészeken tűnik fel, a közeljövőben azonban a teljes BMW M Performance portfólióra átkerül.

A BMW M4 Coupé külső BMW M Performance alkatrészei

A BMW M4 Coupé a vezetés abszolút élményének megtestesítője, amely a sportos menetdinamika terén kategóriaelső mércét állít fel szegmensében. A sportmodell kivételes pozícióját a versenysportból merített karosszéria-kialakítás is nyomatékosítja, amelyet a BMW M Performance alkatrészek még tovább fokoznak. A szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült első koptató és a magasfényű feketére fényezett BMW M Performance hűtőrács kettőse gondoskodik a BMW M4 Coupé rendkívül feltűnő megjelenéséről, miközben a poliuretánból készült, már az új „M Performance” feliratot viselő oldalsó küszöbtoldatok a sportmodell lendületes eleganciáját erősítik. A BMW M4 Coupé dinamikus vonalvezetését oldalnézetből tökéletesen kiegészítik a szénszálas visszapillantó-házak, a magasfényű feketére fényezett BMW M Performance kopoltyúk és a BMW M Performance versenycsíkok.

Hátulról a három függőleges lamellával osztott, versenysportból származó BMW M Performance diffúzor és a vadonatúj kialakítású BMW M Performance hátsó légterelő szárny szénszálból készült kettőse hangsúlyozza a BMW M4 Coupé erőteljes énjét. A hátsó légterelő szárny függőleges zárólapjain az új „M Performance” felirat, míg a tartókonzolokon a karakteres BMW M Performance versenycsíkok erősítik a sportmodell egyediségét.

A BMW M4 Coupé – nem egy esetben kézzel készített – BMW M Performance karosszéria-kiegészítői nem csupán a modell erőteljes kiállását, de dinamikus, kifejező kialakítását is nyomatékosítják. Sőt mi több, a BMW M Performance karosszéria-kiegészítők kivétel nélkül csökkentik a sportmodell légellenállását, így még tovább emelik a sportos vezetés élményét. A lendületes menetteljesítményt az állítható BMW M Performance sportfutómű fokozza, amely a legmélyebb beállítással jellegzetesen sportos megjelenést és páratlanul feszes úttartást biztosít.

BMW M Performance sport kipufogórendszer: még erőteljesebb hangzás, még alacsonyabb önsúly

A könnyűszerkezetes BMW M Performance sport kipufogórendszer rozsdamentes acél csövezésből és titán dobból áll, a szénszálból készült dupla ikervégződések pedig a jellegzetes „M” logó mellett „M Performance” feliratot is viselnek. A rendszer a motor teljesítményével összhangban kétféle hangzási karakterisztika szerint állítható be, amelyek egyetlen gombnyomással aktiválhatók. Még a visszafogottabb, hétköznapi használathoz igazított kipufogórendszer-beállítás is lenyűgözően sportos hangzással ruházza fel a BMW M4 Coupé-t.

Az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres erőforrás maximális teljesítménye eközben változatlanul 317 kW / 431 lóerő, amely kategóriájában egyedülálló, páratlanul lenyűgöző menetteljesítményhez juttatja a sportmodellt, rendkívüli hatékonyság mellett (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 8,3 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátás: 194 gramm / km)*. A SEMA Show-n kiállított BMW M4 Coupé az M duplakuplungos automataváltóval mindössze 4,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, miközben végsebességét az elektronika 250 km/óránál maximálja.

A BMW M4 Coupé utastéri BMW M Performance alkatrészei

Az ajtók mögött antracit színű Alcantara borítással húzott BMW M Performance sportkormány fogadja a különleges BMW M4 Coupé utasait. A sportkormány egyfajta versenysportos örökségként „M Performance” felirattal ellátott, szénszálból készült betétet, a felső karima középső részén pedig kék színű „12 órás” jelzést kapott.

Az M duplakuplungos automataváltó (M DKG) BMW M Performance előválasztó karja tökéletes összhangot alkot a BMW M Performance középkonzol-betétjével. A szénszál ráadásul nem csupán itt, de a kilincseken és az Alcantara-borítású kézifékkaron is visszaköszön. A sofőr rozsdamentes acélból készült BMW M Performance pedálokkal vezényelheti az autót, a SEMA Show-n kiállított modell pedig már LED-optikás embléma-kivetítéssel is kedveskedik a látogatóknak az ajtókból. 2016 januárjától a vadonatúj BMW M Performance alkatrészek első kiegészítői a BMW M4 Coupé modellhez lesznek rendelhetők, majd 2016 júniusáig a teljes felszereltség-paletta elérhetővé válik a többi modellhez is.

A vadonatúj BMW M2 Coupé BMW M Performance alkatrészei

A vadonatúj BMW M2 Coupé debütálása után nem sokkal a BMW a 2015-ös SEMA Show-n már a nagyteljesítményű kompakt sportolóhoz kifejlesztett BMW M Performance alkatrészek palettáját is bemutatja a nagyközönségnek. A csomag olyan különleges kiegészítőket tartogat, mint a feketére fényezett BMW M hűtőrács-keret és a hűtőrács ikerlamellái, az ugyancsak feketére fényezett oldalsó kopoltyúk, a szénszálas BMW M Performance visszapillantó-házak és a hátsó légterelő szárny, a vadonatúj fejlesztésű BMW M Performance sport futómű és a szénszálas dupla ikervégződéssel ellátott, állítható karakterisztikájú sport kipufogórendszer, kifejezetten a BMW M2 Coupé modellhez hangolva. A Las Vegas-i SEMA Show-n első ízben kiállított sportautó Alcantara-borítású, szénszálas betéttel kiegészített BMW M Performance sportkormányt, az M duplakuplungos automataváltóhoz szénszálas előválasztó kart, Alcantara- és szénszál-borítású BMW M Performance középkonzolt, valamint rozsdamentes acélból készült pedálsort kapott. A vadonatúj BMW M2 Coupé modellhez rendelhető BMW M Performance alkatrészek további részleteit 2016 tavaszán teszi közzé a gyártó.

A Mazda MX-5 Spyder és Speedster koncepció a SEMA Show-n mutatkozott be Las Vegas-ban

A Mazda amerikai divíziója  Mazda MX-5 dizájn koncepciót mutatott be a 2015-ös SEMA kiállításon Las Vegasban. A Mazda MX-5 Spyder és az MX-5 Speedster tanulmányautók még magasabb szintre emelik a könnyű építésű MX-5 „grammstratégiáját”, tovább csökkentve tömegét, fokozva a kabrió érzést.

mazda-mx-5-koncepcio-spyder-speedster-techaddikt-02

 

A tervezők inspirációjaként a veterán autók szolgáltak. A Mazda MX-5 Spyder esetében a tetőt még áramvonalasabbá tették, higany ezüst külsőt, szénszálas aero-csomagot, légbeömlőt kapott, 17 colos kerekeken, Yokohama ADVAN Racing RS II versenygumikon gurul és Spinneybeck PRIMA természetes, teljes bőr belsőt alakítottak ki benne. A Mazda MX-5 Speedster pedig visszaviszi a modellt gyökereihez – a szélvédő helyére csak légterelőket szereltek – a régmúlt teljesen nyitott autós élményeihez, mikor a szél belekap az ember hajába. Az extrém súlycsökkentés eszközei a szénszálas ajtók és ülések, valamint a 16 colos RAYS 57 Extreme Gram Lights kerekek. A Speedster csak 943 kg-t nyom a mérlegen, és alacsonyabb is a sorozatgyártású MX-5-nél 30 mm-rel, az ültetett felfüggesztésnek köszönhetően.

mazda-mx-5-koncepcio-spyder-speedster-techaddikt-03

„Mindkét dizájn koncepció a Mazda MX-5 erősségeire hívja fel a figyelmet” – mondta Ken Saward, a Mazda Észak-Amerikai leányvállalatának (MNAO) dizájn menedzsere. Kollégáival több, különböző beszállító és teljesítmény-javító céggel is együttműködtek, hogy megalkossák a két tanulmányautót. „A 4. generációs MX-5-tel tiszta lapot kaptunk, hogy megmutassuk, hova lehet még márkaikonunk erősségeit fokozni, amellett, hogy hűek maradunk eredeti mondanivalójához.”

mazda-mx-5-koncepcio-spyder-speedster-techaddikt-01

A Mazda MX-5 Spyder és az MX-5 Speedster a Mazda standján (#11647), a las vegas-i konferenciaközpont északi pavilonjában került kiállításra. A kiállítást minden évben megrendezi a Speciality Equipment Market Association (SEMA), a 2015-ös szalon november 6-ig látogatható.

mazda-mx-5-koncepcio-spyder-speedster-techaddikt-04

Mazda MX-5 Spyder Mazda MX-5 Speedster
Motor: SKYACTIV-G 2.0 DOHC 4 hengeres, 16 szelepes VVT-vel SKYACTIV-G 2.0 DOHC 4 hengeres, 16 szelepes VVT-vel
Kerekek: Yokohama ADVAN Racing RS II 17×8 (42mm-es eltartással) RAYS 57 Extreme Gram Lights 16×8 (45mm-es eltartással)
Fékek: elöl Brembo négydugattyús féknyereg, hűtéssel elöl Brembo négydugattyús féknyereg, hűtéssel
Gumik: Yokohama ADVAN A048 225/45/17 Kumho Ecsta V710 225/50/16
Tömeg: 1.034kg 943kg
Csillapítók: Állítható lengéscsillapítók K&W állítható lengéscsillapítók, felfüggesztés
Szín Higany ezüst Kék ether
Ülések: Az ajtók és az ülések természetes, teljes Spinneyback PRIMA bőrből könnyű szénszálas Mu-Len Delta ülés, külön az MX-5-re készítve, Alcantarával bevonva

Az ADAC ügyfél-elégedettségi felmérésén az új MINI nyert

A brit prémiumautó-gyártó, a MINI ikonikus modelljének legújabb generációja a kisautók szegmensében hódította el a Német Autóklub legfrissebb ügyfél-elégedettségi felmérésének aranyérmét.

mini_cooper_d_205_teszt_autoaddikt_002

Az új MINI erőteljes lendülettel, óriási visszhanggal érkezett meg az utakra, egy csapásra rabul ejtve a márka rajongóinak és ügyfeleinek szívét. A prémium kisautó kategória megteremtője és legendás éllovasa most a Német Autóklub (ADAC – Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) legfrissebb ügyfél-elégedettségi felmérésén is diadalmaskodott: az új MINI a kisautó kategória dobogójának legfelső fokára gurulhatott fel.

Az ADAC átfogó ügyfél-elégedettségi vizsgálatának alapját adó reprezentatív online felmérésen több mint húszezer gépkocsi-tulajdonos vett részt, akiknek autóját 2011 októbere és 2014 decembere között helyezték először forgalomba. A felmérés kérdései a jármű menetteljesítményére, kényelmére, biztonságára és használhatóságára éppúgy kitértek, mint az adott modell felszereltségére, árára és a tulajdonos szerviztapasztalataira. Az új MINI gyakorlatilag mindegyik aspektusban felülmúlta eddigi eredményeit, a tavalyi teljesítményt is túlszárnyalva, abszolút 79,8 százalékos értékelésével pedig elfoglalta első helyét a kisautók szegmensében.

Az új MINI tulajdonosai a kedvencük által nyújtott vezetési élményre adták a legmagasabb pontokat. A BMW Group vadonatúj motorcsaládjának képviselőivel, legapróbb részleteiben is finomhangolt futómű-technológiájával és széles nyomtávjával a kisautó kategória etalonja tökéletes műszaki alapot kínál a rendkívül élénk dinamizmus és a jellegzetes agilitás azon kettőséhez, amelyet a klasszikus gokart-érzésként ismerünk. Mi több, a MINI ügyfelei minden korábbinál jobban értékelik a kisautó modern felszereltségét, egyedi stílusát és prémium minőségét. Az optimalizált menetkomfort, a vadonatúj kijelző- és vezérlőkoncepció, valamint a vezetést támogató rendszerek jelentősen kibővített tárháza ugyancsak nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy az új MINI az eddigi legjobb eredményt érje el a „működtetés/kényelem” értékelési kategóriában. Felnőtt karakterének köszönhetően – amelyet a modell optimalizált funkcionalitása, illetve magas szintű anyag- és kiváló összeszerelési minősége is tükröz – az új MINI az értékállóság terén is minden korábbinál kiválóbb teljesítményt ért el.

mini_cooper_d_205_teszt_autoaddikt_001

A Német Autóklub legfrissebb ügyfél-elégedettségi felmérésének végeredménye a MINI egyéniségének, vérpezsdítő vezetési élményének és funkcionalitásának újabb ékes bizonyítéka. A márka ügyfeleinek tartós megelégedését az új MINI hosszú távú értékállósága garantálja: azon túl, hogy piaci debütálását követően a modell öt kategóriában is elhódította a Focus Online „Resale Value Giant” elnevezésű értékállósági felmérésének aranyérmét, az új ötajtós MINI-t az Auto Bild német autós szakmagazin „Value Master” elnevezésű értékállósági felmérésén a 2015-ös év összes járműkategórián átívelő, abszolút győztesének hirdették ki.

LEGFRISSEBB

Egyetlen Land Cruiser sem látott annyi kalandot, mint a Krokodilvadász HJ47-ese

0
Augusztus végén Ausztráliában elárvereztek egy 43 éves Troopyt, azaz egy „csapatszállító” kivitelű Toyota Land Cruiser J40-est. Egy ilyen autó önmagában is érdekes ajánlat volna,...

TESZTJEINK