Főoldal Blog Oldal: 450

A Toyota negyedik éve őrzi előkelő pozícióját

A Toyota márkaértéke 16 százalékkal emelkedett, így a vállalat továbbra is biztosan vezeti az autóipari szegmenst az Interbrand által kiadott Best Global Brands 2015 (2015. legjobb globális márkái) jelentésben, valamint a tavalyi év után idén is a legjobb tíz között végzett az összesítésben.

toyota_logo

A Toyota jelenlegi márkaértéke 49,05 milliárd dollár. A márka immár sorban negyedszer kerül be a világ tíz legértékesebb márkája közé; a tavalyi nyolcadik helyezés után idén rekord magas, hatodik helyen végzett.

Az idei rangsorban a technológiai és autóipari márkák uralták a mezőnyt: a 100 legértékesebb márka közül 28 erről a két területről került ki. A 2015-ös lista másik jellemzője, hogy a márkák integrált megoldásokkal igyekeznek kielégíteni az ügyfelek személyes igényeit.

„A Best Global Brands jelentés azt vizsgálja, hogyan lehetnek sikeresek a márkák napjaink szélsőségesen fragmentált világában. Az emberek azonnal, személyre szabott élményekre vágynak, így a vállalkozásoknak és márkáknak őrült sebességgel kell lépniük. Az idei Top 100-as listán számos olyan márka szerepel, amelyek annyira ösztönös szinten tudnak azonosulni a fogyasztók igényeivel, hogy zökkenőmentesen, harmonikusan képesek beilleszkedni azok életébe” – mondta Jez Frampton, az Interbrand globális ügyvezető vezérigazgatója.

„Az élet sebességével haladni” – az idei jelentés címe tartalmában és üzenetében is közel áll a Toyotához, amely mind tökéletesebb mobilitási megoldások létrehozására törekszik. A közlekedési szükségletek ezen kifelé tekintő, ügyfélcentrikus megközelítését a felhasználók igényei alakítják.

A Toyota úgy véli, nem létezhet olyan technológia, amely képes egymagában kielégíteni ennyi eltérő elvárást. Ezért aztán arra törekednek, hogy különféle mobilitási szolgáltatásokat biztosítsanak ügyfeleik számára, amelyek kielégítik a különböző időszakokban érvényesülő különböző elvárásaikat. Ez is része annak a mobilitási tervnek, amelyen már több mint egy évtizede dolgoznak.

A városi közlekedés céljaira az elektromos meghajtású gépkocsik a legalkalmasabbak. Jelenleg Grenoble városában folytat a Toyota erre vonatkozó teszteket, ahol olyan innovatív termékeket tesznek próbára egy közösségi telekocsi kísérlet keretében, mint az i-ROAD vagy a COMS. A mindennapos használatra a jövőben is a hybrid (amelyet az első Prius 1997-es bevezetésével a Toyota maga teremtett meg) és a hálózatról tölthető plug-in hybrid technológia jelenti a legjobb megoldást az ügyfelek többsége számára. A hidrogénnel üzemelő üzemanyagcellás gépjárművek a hosszú távú közlekedési igényekre jelentenek megoldást a környezetszennyezés problémája iránt egyre fogékonyabb társadalmakban. Annak érdekében, hogy mindez valóra válhasson, a Toyota idén 5680 darab, az üzemanyagcellás technológiához kapcsolódó szabadalmat szabadított fel, köztük olyanokat, amelyeket a világ legelső sorozatgyártású üzemanyagcellás szedánja, az Európában októbertől forgalmazott Toyota Mirai is alkalmaz.

Honda-BMW-Yamaha együttműködés: érkeznek a kommunikáló motorkerékpárok

Történelmű jelentőségű megállapodásról döntöttek a BMW Motorrad, a Honda Motor Co. Ltd. és a Yamaha Motor Co. Ltd. vezetői, miszerint a jövőben közösen fejlesztik a C-ITS (Cooperative-Intelligent Transportation Systems) névre keresztelt rendszert, továbbá létrehozzák a Connected Motorcycle Consortiumot.

bmw-honda-yamaha-egyuttmukodes-autoaddikt

A részleteket összegző memorandumot (Memorandum of Understanding) az ACEM (European Association of Motorcycle Manufacturers) minden tagja aláírta, így semmi nem állhatja útját a fejlesztéseknek, illetve a C-ITS 2020-tól esedékes bevezetésének. Hogy a tervek minél előbb megvalósulhassanak, a három gyártó máris elkezdi a munkálatokat.

Az együttműködést 2015. október 6-án, Bordeaux-ban, az ITS Világkongresszuson jelentették be, ez ugyanis a világ legnagyobb intelligens közlekedési rendszerekkel és szolgáltatásokkal foglalkozó rendezvénye. A BMW, a Honda és a Yamaha más gyártókat is felkért, hogy csatlakozzon a kezdeményezéshez, így a jövőben alighanem további márkák is beszállhatnak a kísérletekbe.

– Annak érdekében, hogy minél inkább felgyorsítsuk a motorkerékpár-specifikus menetbiztonsági fejlesztéseket, a lehető legtöbbeket kell bevonnunk az C-ITS-projektbe, illetve a rendszer alkalmazásába motorkerékpárokon és robogókon – mondta el Mr. Tetsuo Suzuki, a Honda Motor Co., Ltd. operatív igazgatója. – Cégeink már most is aktív tagjai a Car2Car Communication Consortiumnak, s együtt dolgoznak a különféle szabványokon és műszaki specifikációkon a személyautó-, valamint haszongépjármű-gyártókkal. A szervezetben most arra fektettük a hangsúlyt, hogy kifejezetten a motorosok igényeinek megfelelő rendszert hozzunk létre, a következő logikus lépés pedig, hogy egyesítsük erőinket a kétkerekűek biztonsága érdekében – tette hozzá Mr. Takaaki Kimura, a Yamaha Motor Co.Ltd. vezérigazgató-helyettese és műszak igazgatója.

A C-ITS kapcsán Prof. Dr. Karl Viktor Schaller, a BMW Motorrad vezérigazgató-helyettese is állást foglalt. Elmondása alapján a BMW elkötelezett az ITS rendszer széles körű alkalmazása mellett, ezért más gyártókat is arra ösztökél, hogy csatlakozzanak a projekthez.

A Motorkerékpár-gyártók Európai Szövetsége üdvözli az új kezdeményezést

Antonio Perlot, az ACEM főtitkára elmondta: „Ez a kezdeményezés tökéletesen illik az ACEM által felvázolt baleset-megelőzési stratégiába, egyúttal kézzel fogható bizonyítéka, hogy a motorkerékpár-gyártók számára mennyire fontos a menetbiztonság, illetve a praktikus menetbiztonsági eszközök kidolgozása.”

Motorkerékpáros baleset-megelőzéshez kapcsolódó ITS-technológiák

Az átgondolt és helyesen alkalmazott ITS-technológiáknak a motorkerékpárok esetében is számtalan előnye van, többek között növelhetik a menetbiztonságot, megnehezítik a jármű eltulajdonítását és fokozzák a közlekedés hatékonyságát.

Az Intelligent Transport Systems (ITS) lényege, hogy az információs és kommunikációs technika megjelenik a közlekedésben, jelentősen segítve a járművek, illetve a vezetők dolgát. Ilyen például a – már ma is létező – valósidejű forgalomfigyelő, ami segít a GPS-használóknak a torlódások elkerülésében, s ilyen lesz a járművek közötti, vezeték nélküli kapcsolat is, ami lehetővé teszi, hogy az autók és az autósok információt cseréljenek egymás között, ezáltal csökkentve az utazások kockázatát.

Az ITS várhatóan jelentős előrelépést hoz majd a motoros baleset-megelőzés terén, hiszen a járművek és a pilóták közötti szabad adatáramlás révén előre jelezhetők a különféle veszélyhelyzetek. A három vállalatnak már komoly tapasztalata van a kommunikáló járműveket illetően, a tesztek már rég zajlanak Európában. A BMW Motorrad, valamint néhány másik járműgyártó és alkatrész-beszállító nem régiben kezdte meg a simTD projekt (www.simtd.de) keretein belül futó kísérleteket Frankfurtban és vonzáskörzetében, míg a Honda és a Yamaha a DRIVE C2X (www.drive-c2x.eu) program részeseként végzi európai ITS-próbáit.

A C-ITS tulajdonképpen nem más, mint a három márka tapasztalatainak összegzése, ami kiváló alap a motorkerékpárok menetbiztonságára vonatkozó jövőbeni kutatásokhoz.

A motorkerékpár ITS-rendszerei eltérnek majd az autókétól

A négykerekűekhez fejlesztett ITS-rendszerek nem építhetők be módosítások nélkül a motorkerékpárokba, a korlátozott helykínálat, a nagyobb vibráció és a felverődő eső, illetve por miatt speciális eszközökre van szükség. Emellett a motorkerékpárok dinamikája is merőben eltér, ezért új szoftvereket, algoritmusokat kell kidolgoznia a mérnököknek.

Volkswagen-csoport: Matthias Müller szerint a konszern megbirkózik majd a krízishelyzettel

Az emissziós botrány „gyors és kíméletlen tisztázását” ígérte Matthias Müller, a Volkswagen AG igazgatóságának elnöke a munkatársak előtt a wolfsburgi üzemi gyűlésen.

volkswagen-csoport-autoaddikt

Ami történt, az ellentétes mindazzal, amit a Csoport és az alkalmazottai képviselnek, és egyszerűen megbocsáthatatlan. Egyúttal bátorította is a munkavállalókat: „Meg tudunk és meg fogunk birkózni ezzel a krízissel, mert a Volkswagen egy erős alapokra épülő konszern. És leginkább azért, mert a mi autóipari csapatunk a legjobb, amit csak kívánhat az ember.” A vállalat mindent megtesz azért, hogy a neve a jövőben is jó és biztos munkahelyet jelentsen.

 A wolfsburgi gyár területén, a 11-es csarnokban több mint 20 ezer alkalmazott előtt Müller egyértelművé tette: „A hatalmas pénzügyi veszteség mellett, amelyet ma még nem is lehet számszerűsíteni, ez a krízis mindenek előtt egy bizalmi válság. Ugyanis ez az egész ügy a vállalatunk és önképünk alapjáról – azaz az autóinkról – szól.” Müller hozzátette, hogy a szilárdság, a megbízhatóság és a szavahihetőség a Volkswagen márka alappillérét jelentették. „Éppen ezért a legfontosabb feladatunk, hogy visszanyerjük az elveszített bizalmat – ügyfeleink, partnereink, befektetőink és a teljes nyilvánosság szemében.” Ennek az első lépése az ügy gyors és kíméletlen tisztázása. „Csak akkor, ha már mindenre fény derült, ha minden követ megmozgattunk, csak akkor fognak újra bízni bennünk az emberek” – mondta Müller.

Az igazgatóság elnöke megértést kért, amiért sok kérdésre még ő sem tud választ adni: „Higgyék el nekem, én is türelmetlen vagyok. Ám ebben a helyzetben, amikor négy márka és számos modellváltozat tekintetében van teendőnk, akkor az alaposság még a tempónál is fontosabb.”

Egyúttal azt is bejelentette, hogy egy projektcsoport kidolgozott egy akciótervet. Az érintett ügyfeleket a napokban értesítik járművük károsanyag-kibocsátása beállításáról. Ezenkívül a vállalat weboldalakat is indított, amelyek segítségével az ügyfelek az alvázszám alapján ellenőrizhetik járművük érintettségét. A vállalat rövid időn belül bemutatja a műszaki megoldásokat az illetékes hatóságoknak – mindenekelőtt a szövetségi közlekedési hivatalnak (Kraftfahrt-Bundesamt) – jóváhagyásra. Müller: „Részben elegendő lesz a szoftvert módosítani. Ám a járművek egy része esetében további beavatkozásként a hardverhez is hozzá kell nyúlni. Ügyfeleinket az intézkedésekről folyamatosan tájékoztatjuk, és megfelelő szervizlátogatásokat egyeztetünk majd velük.”

A Volkswagen-csoport első embere egyúttal azt is leszögezte, hogy az összes kérdéses jármű műszakilag biztonságos és üzemképes: „Ügyfeleink biztonsága sohasem került veszélybe. És legfőképpen: az összes Euro 6-os, dízelmotoros jármű megfelel a jogszabályoknak és a környezetvédelmi előírásoknak. Wolfsburg számára ez azt jelenti, hogy a termelés folytatódhat.”

Müller nem hallgatta el a következőket sem: „Már belátható távolságba kerültek a műszaki megoldások. Ám mindezek üzleti és pénzügyi következményeit ma még nem lehet számszerűsíteni.” Ezért a vállalatnak gyorsan kell reagálnia: „Éppen ezért most az összes tervezett beruházást még egyszer mérlegeljük. Ami nem feltétlenül szükséges, azt töröljük vagy eltoljuk. És ezért módosítjuk a hatékonysági programot is. Egészen őszinte leszek: ez nem lesz fájdalommentes.” Egyúttal biztosította is a munkatársakat: „Mindent megteszünk azért, hogy a Volkswagen a jövőben is jó és biztos munkahelyet jelentsen.”

Müller folytatta: „A Frankfurti Autókiállításon megmutattuk, hogy a Volkswagen Csoport jól áll a jövő kulcsfontosságú technikái terén. Ezt az erős pozíciót nem tehetjük kockára most. Rendkívüli megtakarításokat kell elérnünk ahhoz, hogy menedzselhessük a krízis következményeit. Ám egyúttal nem spórolhatunk a jövőn sem. A következő hetek és hónapok erről is szólnak majd.”

Még nem tisztázott minden tény, ám egy végkövetkeztetést már ma le lehet vonni: „A Volkswagennek ismét nagyobb integritást kell jelentenie és képviselnie. És nem csak papíron, hanem mindig és mindenhol. Mindent megteszünk azért, hogy a szabályokat mindenki betartsa. Ez a konszern és a márkái a fenntarthatóságot, a felelősséget és a hitelességet jelentik. Természetesen most úgy tűnik, hogy ezek közül sok megkérdőjeleződött. De: Én Önökkel együtt bizonyítani akarom, hogy értékeink még mindig érvényesek. És azt, hogy a Volkswagen, és mi mindannyian megérdemeljük az emberek bizalmát.”

Opel-kronológia: hagyomány és innováció – az új Opel Astra K folytathatja a sikersorozatot

Több mint 24 millió eladott Opel Kadett és Opel Astra – elismerésre méltó szám, és nagy teljesítmény. Sorba állítva túllépnék a bűvös százezer kilométert, két és félszer érnék körül az Egyenlítőt. Több társadalmi rétegnek az Opel kompakt modelljei adták meg az egyéni mobilitást, sőt annál többet is: a legújabb modellgenerációk nagy tömegeknek tették elérhetővé a magasabb kategóriák technikáját és innovációit – mint amilyen például az Astra J kimagasló AFL+ világítástechnikája vagy az új Astra IntelliLux LED-es mátrixvilágítása.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_013

Most új fejezetet nyit bestsellerének történetében az Opel, tovább demokratizálva a magasabb osztályok újításait, és vérpezsdítően dinamikus designnal ötvözve a legújabb technikát: az Astra következő nemzedéke egy teljesen új, könnyű járműfelépítésen alapul, kizárólag a legújabb nemzedéket képviselő motorokkal, és olyan felszereléssel, amely eddig legfeljebb csak a luxuskocsikban volt ismert. De nemcsak karcsúbb lett minden eddiginél, hanem atletikusabb is – a hatékonyságot eleganciával kombinálva fogalmazza újra a kompakt osztályt. Az Opel Astra világpremierje a Frankfurti Autószalonon lesz (2015. szeptember 17-27.).

Közvetlen elődje, a 2,6 millió példányban legyártott Opel Kadett B, idén ünnepli ötvenedik születésnapját. A hatvanas években „Das Auto” (Az autó) szlogennel reklámozták, vetélytársai közül élénk temperamentumával, bőséges helykínálatával és csomagterével, illetve magas biztonsági színvonalával tűnt ki. „Aki tudja, mit akar, Kadettel jár.“

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_003

A kompakt Opelek 79 éves históriájának abszolút bestsellere az Astra F volt, 1991 és 1997 között. Ez viselte elsőként Európa-szerte a Nagy-Britanniában már használt Astra nevet, és több mint 4,1 millió gazdára talált. Megközelítette a négymilliós határt a Kadett E (3,8 millió) és az Astra G (3,95 millió) is. Van tehát okunk bőven, hogy visszatekintsünk ezeknek az autóknak a történetére.

A Kadett 1-től az Astra K-ig – tizenegy generáció sikertörténete

1936-1940: Opel Kadett 1 – „a népautó”

Az első Opel Kadettnek mind a technikája, mind az ára szenzációként hatott. 1936 és 1940 között több mint százezer darab készült Rüsselsheimben – az akkori Európa egyik legmodernebb autógyárában. A forradalmi önhordó karosszériájú, és csaknem 100-as sebességre képes négyüléses limuzint és kabrió-limuzint mindössze 2100 márkáért kínálták. Hamar meg is hódította a publikum szívét és elnyerte a szaksajtó jóindulatát: „A Kadett, mint az első próbautakon meggyőződtünk róla, az árához képest korántsem mindennapi kocsi“, írta 1936 december 5.-én a Braunschweiger Tageszeitung. A szinkronrugózású futómű és a laprugós hátsó híd az Opel Olympia öröksége volt, míg az oldaltszelepelt, 1.073 köbcentis, 23 lóerős, öntöttvas blokkú motor az Opel P4-é. Épp ennek az építőszekrény-elven volt köszönhető a jutányos ára.

1962-1965: Opel Kadett A – a gazdasági csoda autója

Nagy poggyásztartó, tágas férőhely négy személynek, pörgős új motor és csekély fenntartási költség volt a Kadett A sikerreceptje. Közel 650 ezret készített belőle az Opel 1962-től 1965-ig. A kétajtós, lépcsőshátú kocsi tárgyilagosan modern formát kapott: mély övvonal és nagy ablakok adtak jó körkilátást. Nyúlánkságát az egész oldalán végighúzódó díszléc hangsúlyozta. Az első sárvédő a fényszóróig futott ki, a hátsó „célzósarkot” képezett. Utasterének helyviszonyai meglepték az addigi kisautósokat, csomagtere óriásinak számított, és – kívül volt a tanksapka! „Opel Kadett: O.K.“, magasztalta a reklámszöveg, odaszúrva egy kacsintással a wolfsburgi konkurenciának: „Nincs benzinszag a csomagtartóban.“ Modern, vízhűtéses, 993 köbcentiméteres, négyhengeres frontmotorjával műszaki előnyben is volt a Bogárral szemben: 40 lóerőt adott le a gép, amely 1963 márciusától az új Kadett Caravant is hajtotta.

1965-1973: Opel Kadett B – „az autó”

Aki A-t mond, mondjon B-t is – 1965-ben új sorozat váltotta fel az első Kadettet. Egy számmal nagyobb, négy méteres lett, divatosan lejtős tetejét az amerikai Fastback-modellek inspirálták. „Már a motor beindítása előtt erőt és gyorsaságot sugároz“, írta az Automobil Illustrierte 1966-ban. Három milliméternyit nőtt a furat, és vele a teljesítmény is: az immár 1.078 köbcentis alapgép 45 lóerőt adott le, sőt a megnövelt sűrítésű 1.1 S kivitel 55-öt. Ennek megfelelő volt a siker, 1965 szeptemberétől 1973 júliusáig 2,6 millió Kadett B hagyta el a futószalagot, 1966-ra az export-hányad elérte az 50 százalékot – a világ 120 országában értékesítették a típust.

1973-1979: Opel Kadett C – a sportgép

Takaros családi jármű, mutatós második kocsi, praktikus csomagtér-ajtóval, vagy a tömegsport erős fellépésű versenyautója – mindez egyszerre a Kadett C. Összesen 1,7 millió készült 1973 és 1979 között. Letisztult karosszériája kettős keresztlengőkaros első futóművet és hátsókerék-hajtást rejtett. Jellegzetes formai elemnek számított a lapos hűtőmaszk, a géptetőbe „vasalt” élvonal és a spoilernek kiképzett első kötény. „Nemcsak jól megy, de tudományosan konstruált és rendesen kidolgozott is, könnyen karbantartható és javítható, és gazdaságos a fenntartása“, dicsérte az auto motor und sport 73/20-as száma. Az 1975-ös IAA-n debütált a mindössze 900 kilós GT/E, amelyet 1,9 literes, Bosch L-Jetronic befecskendezésű motor 105 lóereje gyorsított 184 km/órára.

1979-1984: Opel Kadett D – a fronthajtású

A háború utáni negyedik Kadett-generáció új korszakot vezetett be az Opel kompakt autóinál: az 1979-es Frankfurti Autószalon alkalmával mutatkozott be a modern Kadett D, a márka első fronthajtású modellje. Jóllehet 12,6 centiméterrel rövidebb az elődjénél (3998 mm), az utastere hosszabb amazénál, és jóval tágasabb, mint nem egy vetélytársé. Csatolt lengőkaros hátsó futóműve éppúgy szakított a tradíciókkal, mint az 1,3 literes, 60 és 75 lóerős, felülvezérelt motor, vagy a karosszéria: az 1425 litert elérő poggyászkapacitású Caravan mellett kizárólag lejtőshátúak készültek már. 1983 januárjában jött ki a GTI-űző sportos Kadett GTE, amely 187 km/órát ért el 1,8 literes motorjának 115 lóerejével. Leültetett, feszesebb futómű, új kormány-lengéscsillapító és hűtött első tárcsafék különböztette meg. 1979-től 1984-ig 2,1 millió Kadett D készült.

1984-1991: Opel Kadett E – az áramvonalazás világbajnoka

Az 1984 és 1991 között készült második fronthajtású Kadett 1984-ben „Év Autója” lett, és abszolút sikertípus. 3.779.289-es sorozatnagysággal az addig legnagyobb darabszámban eladott Opel, ugyanakkor az aerodinamika világbajnoka. A típuselőd műszaki alapján készült, de új, lejtőshátú karosszériával. Már a Kadett D 0,39-es alaktényezője is a legjobb volt a kompakt autók között, de ezé, a szélcsatornában töltött 1200 órányi csiszolás hatására, szenzációs 0,32-re ment le. A sportos GSi pedig, 0,30-cal és 0,57 négyzetméteres légellenállási felülettel vált a világ legáramvonalasabb limuzinjává. A forma bejött a vevőknél is, 1987-ben Európa-szerte 625 ezer Kadett E kelt el. A Caravan már régóta a pakolhatóság mesterének számított, 1985 őszén pedig visszajött a kínálatba egy lépcsőshátú modell, a Kadett C. A GSi akkor nemesedett végképp ikonná, amikor 1987-ben állva hagyta a vetélytársait az iránymutató 16-szelepes motorjával.

1991-1997: Opel Astra F – a bestseller

Kereken 4,1 millió Astra F gördült le a szerelősorról 1991 és 1997 között, amivel ez a mindmáig legnagyobb darabszámot elért Opel. Korszerű design, több férőhely, fokozott komfort és a környezetvédelem állt fejlesztésének középpontjában. A Kadett utódja a nagy-britanniai testvérmodell nevét vette át – ott már 1980 óta Vauxhall Astraként árulták. Biztonságát az első ülések övfeszítője és alácsúszás-gátlója mellett a négy ajtó dupla csöves oldalütközés-védelme fokozta. Először kapott valamennyi motor katalizátort.

1998-2004: Opel Astra G – a sokoldalú

1998 januárjában kupészerű háromajtós, ötajtós limuzin és Caravan kivitelben állt rajthoz az Astra. Idővel kijött a négyajtós limuzin, a Coupé és a Cabrio is. Progresszív, sajátos design, dinamikus futó- és hajtómű, valamint csaknem megduplázott torziós- és hajlító merevség mellett az értéktartást szolgáló, teljes egészében horganyzott karosszéria jellemezte. Az aktív biztonság javára a H7-es lámpák 30 százalékkal megnövelt fényereje és az alapoktól újonnan fejlesztett DSA (Dynamik Safety) futómű vált, amely teljes terhelésnél is komforttal ötvözte az agilis és biztonságos viselkedést. A kereken tíz centiméterrel megnyújtott tengelytáv főképp a hátsó ülés lábterére volt előnyös hatással, de a csomagtartó is bővült 370 liternyi térfogattal.

2004-2009: Opel Astra H – az erőgép

Tízféle motor 90-től 240 lóerőig, hét karosszéria-változat és 2,7 milliót meghaladó darabszám tette egyedülállóvá az Astra H sorozatot. Progresszív designjának, nagyfokú menetdinamikájának és műszaki innovációinak köszönhetően a szaksajtó számos összehasonlító tesztjét nyerte meg az Opel Astra 2004 márciusában kijött második nemzedéke. Technikai csemegéi közül említésre méltó az adaptív, elektronikus csillapítás-szabályozású IDSPlus futómű, amely csak luxuskocsikban és exkluzív sportautókban fordult elő addig, illetve az AFL fényszórórendszer dinamikus kanyarvilágítása. Utasvédelméért 34 pontot és maximális öt csillagot kapott az Euro NCAP fogyasztóvédelmi szervezettől, mint a kompakt osztály egyik legbiztonságosabb limuzinja.

2009 – 2015: Opel Astra J – a designerautó

A szoborszerű elegancia találkozása a németes precizitással: az Opel Astra J nemcsak az Opel új design-filozófiáját testesítette meg, hanem olyan megoldásokkal is segítette a vezetőjét, amelyek már a középkategóriájú Insignia sikerében is szerepet játszottak. Az Opel Eye frontkamera felismeri a jelzőtáblákat és informál a sebességlimitekről, vagy előzési tilalmakról. Ügyel, hogy a sávon belül maradjon az autó. AFL+ fényszórójával az Astra belát a sarok mögé, sőt automatikusan vált a tompított- és a távfény között. Új – kívánságra adaptív FlexRide technikájú – futóműve még dinamikusabbá teszi az Astrát. Élményszerű autózást, kezes viselkedést és komfortot az új, Watt-rudazatos hátsó futómű garantál. A vezető pedig nyugodtan hátradőlhet az Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) munkacsoport bizonyítványával tanúsított, ergonomikus és hátgerinc-barát ülésében.

2015-től: Opel Astra K – új minőség

200 kilogrammot elérő mértékben könnyebb, kisebb külső méretei ellenére belül tágasabb, és új generációs motorjaival minden korábbinál hatékonyabb – a 2015-ös Frankfurti Autószalon alkalmával bemutatkozó, de már június közepe óta megrendelhető új Opel Astra új minőséget képvisel! Indulóára 1,4 literes benzinmotorral jutányos 4 350 000 Ft. 53 évvel azután, hogy a Kadettben debütált, ismét lesz egyliteres motor az Opel kompakt osztályában – de most már kétszer akkora teljesítménnyel: a 77 kW/105 LE leadására képes, háromhengeres 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo a kategória legtisztább és legtakarékosabb modelljévé teszi az új Astrát.

Az új Astra elődjeinek tradícióját viszi tovább, például az iránymutató fényszórójával: először jön át a luxus- és prémiumautók teljesen fénydiódás világítástechnikája a kompakt kategóriába az IntelliLux LED® formájában. A fejlett asszisztenciarendszerek közül csupán néhány példa a jelzőtábla-felismerő, a kormányzást automatikusan korrigáló sávtartó asszisztens, vagy az ütközésveszélyre figyelmeztető és a szükség esetén vészfékező követési távolság jelző. Nem hiányoznak persze az AGR bizonyítványával ellátott ergonomikus ülések sem, már olyan opciókkal kiegészítve, mint a szellőzés és a masszázsfunkció.

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: ASUSAcer, Gigabyte

Opel OnStar és IntelliLink: az Opel Astra K mobilitása

Számos meggyőző és egyben ösztönző kapcsolódási megoldást fedeztünk fel az új, 2016-os Opel Astra K nemzetközi bemutatóján. Az eseményről itt olvashatnak, illetve kapcsolódó részleteket alább közlünk.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_009

Régi hagyomány az Opelnél széles közönségnek elérhetővé és megfizethetővé tenni a személyes mobilitást. Már az első kompakt modelljében – Kadett 1, 1936-ban – magasabb kategóriák újításait és műszaki megoldásait vezette be, és hű maradt ehhez az új Astrával is: az autó élvonalbeli csatlakoztathatósága és sok egyéb jellemzője a 2013-as Frankfurti Autószalonon bemutatott Opel Monza Concept néhány vízióját ülteti át a valóságba.

Ez a márka első modellje, amelyben benne lesz az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztens (magyarországi bevezetés 2016-ban). A díjnyertes IntelliLink infotainment-rendszer két új változata is premierjét ünnepli az új Astrával. Ezek még gyorsabban és átfogóbban hozzák be az okostelefonok világát és alkalmazásait az autóba, Android 5.0 Lollipop- és Apple iOS 8 (vagy magasabb) kompatibilisek. Az Android Auto és az Apple CarPlay segítségével például térkép- és hírszolgáltatások használhatók, illetve olyan appok, mint a Stitcher, a Podcast, a Spotify vagy az Umano, a rendszertől függően a kormánykerékről vagy az akár nyolccolos érintőképernyőről vezérelve.

„Csatlakoztathatóság terén nagyon jól áll az Opel. Ezt már a díjnyertes IntelliLink infotainment-rendszerünk is bizonyítja. Az Opel OnStarral széles publikumnak tesszük hozzáférhetővé a jövőbemutató technikát“, mondta az Opel Csoport főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann. „Az Opel OnStar úttörő megoldás, új standardot állít fel a biztonságban, ugyanakkor még komfortosabbá teszi az autózást. A közvetlen párbeszéd az ügyfeleinkkel megerősíti kötődésüket a márkához. Mindez további potenciális vevőket hoz az Opelnek.“

Nagy teljesítményű mobil WLAN-hotspot, 4G/LTE-kapcsolat

 A 19 éve az Egyesült Államokban életre hívott OnStar ma már Kínában, Mexikóban és az Államokban hétmillió ügyfelet számlál, mint hálózati biztonsági megoldások, értékes mobilitási szolgáltatások és haladó informatikai technikák kínálója. Most a márka szinte valamennyi személyautó-sorozatába vonul be fokozatosan az Opel OnStar. Európában a 13 prémium-piac a következő: Ausztria, Belgium, Franciaország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Luxemburg, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Portugália, Spanyolország és Svájc – ezeket Magyarország 2016-ban követi.

Az Opel OnStarral nagy teljesítményű 4G/LTE-WLAN-hotspottá lesz az Astra. Akár hét végkészülék kapcsolható a rendszerhez. Maximális hatótávról, a lehető legjobb kapcsolódásról és stabil internetről speciális antenna gondoskodik. A rendszerhez tartozó SIM-kártyának köszönhetően nincs szükség okostelefonra a felkínált szolgáltatási lehetőségek igénybevételéhez. A 4G/LTE technika először Németországban, Nagy-Britanniában és Hollandiában áll rendelkezésre, majd lépésről-lépésre vezetik be egyéb országokban is.

Átfogó szolgáltatáskínálat

Az Opel OnStar kiterjedt szolgáltatásai között olyanok szerepelnek, mint a vészhívás, az autómentő, valamint a távvezérlés a MyOpel okostelefonos alkalmazással. Az Opel OnStar filozófiájához hozzá tartozik, hogy élő emberrel beszél az ügyfél, nincs automatára vagy postafiókra utalva. Az Opel OnStar tanácsadói egy modern központban ülnek, az angliai Lutonban. Az év 365 napjának mind a 24 órájában elérhetők, és a felhasználó saját nyelvén válaszolnak.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_016

Kapcsolatba lépni velük a belső tükör armatúrájának három gombjával lehet. A kék gomb például járműdiagnosztikára vagy automatikus célmegadásra való. Ha például éttermet vagy közeli benzinkutat keres valaki, az Opel OnStar tanácsadója direkt betáplálja azt az autó navigátorába. A piros SOS-gomb azonnali segítséget hív, akár meg tudják nyomni az autóban ülők, akár nem, hiszen ha a baleset egy szemtanúja tesz így, akkor is ott van az Opel OnStar speciálisan kiképzett embere. Légzsákos balesetkor automatikus a kapcsolatfelvétel az őrangyallal. A tanácsadó megkérdezi, kell-e segítség, és ha igen, akkor milyen. Amennyiben senki sem válaszol, megadja a baleset földrajzi pozícióját a mentőknek, hogy a helyszínre vonulhassanak.

A Privát-gomb megnyomásakor rejtve marad a pillanatnyi tartózkodási hely – az Opel OnStar felhasználója kontroll alatt tarthatja adatait. Ha viszont légzsákos karambol történne, akkor a biztonság az első: mégis automatikusan elmegy a pozíció, hogy a lehető leggyorsabban kiérjenek a mentők.

Az Opel OnStar felhasználójának ezeken felül rendelkezésére áll a MyOpel okostelefonos alkalmazás is, amellyel bárhonnan kapcsolatba léphet az Opel OnStarral. Például, ha ellopták az autót, és blokkolni kell a gyújtást, vagy ha ismeretlen az aktuális tartózkodási hely. Lehívhatók fontos adatok, mint az olajszint vagy a gumiabroncsok nyomása, tárhatók vagy nyithatók az ajtózárak, ha éppen kizárta volna magát az ember.

A teljes Opel OnStar szolgáltatási választékot ingyen használhatják az első 12 hónapban az Astrák és az egyéb Opel modellek tulajdonosai.

 Okostelefon integrálás Android Autóval és Apple CarPlay-jel

Két új IntelliLink-rendszer ünnepli premierjét az Opel Astrával: az R 4.0 IntelliLink és az integrált navigátoros Navi 900 IntelliLink. Mindkettő lehetőséget ad az okostelefon teljes körű és sima használatára a kocsiban. Az R 4.0 IntelliLink kompatibilis az Apple CarPlayjel és az Android Auto rendszerrel, így az autós használhatja például az Apple Maps vagy a Google Maps térképeit. a Navi 900 IntelliLink-renszer máris kompatibilis az Apple CarPlay-jel, majd a következő években hozzá jön az Android Auto is.

Az egyes rendszereket úgy alakították ki, hogy leképezzék az okostelefon-felhasználók által leggyakrabban használt funkciókat. Az Apple CarPlay menet közben problémamentes hozzáférést biztosít az iPhone funkcióihoz, és kijelzi azokat a műszerfali monitoron. Segítségével az autós például az érintőképernyőről vagy a Siri hangvezérléssel kezdeményezhet telefonhívást, küldhet és fogadhat üzenetet, hallgathat zeneszámokat. Az Apple CarPlay támogat térkép-, hír-, telefon-, zenei- és egyéb alkalmazásokat. Ezek teljes listája itt található: apple.com/ios/carplay. Az Android Auto középpontjában a Google Maps, a Google Now és a Google-lal beszélgetés lehetősége áll, akárcsak az audio- és üzenet-appok sora – néhány példának elég a WhatsApp, a Skype, a Google Play Music, a Spotify és a Podcast-Player. Az összes használhatót felsorolja az android.com/auto.

Az infotainment-szolgáltatások a középkonzol akár nyolccolos érintőképernyőjéről kezelhetők, de egyesek a kormánykerékről vagy hangvezérléssel is. Hogy minimális legyen a figyelemelterelés, a legfontosabb információkat le lehet hívni a vezető közvetlen látóterébe, a sebességmérő és a fordulatszámmérő közötti mezőbe. Ha van Opel OnStar az autóban, akkor az okostelefon bejelentkezhet a WLAN rendszerébe, így bejönnek a valósidejű útinformációk és a legújabb térképek. Mivel az adatokat szerver tárolja, nem pedig a mobiltelefon, a felhasználónál kevés tárhelyre van szükség.

Finom részletek, kiváló kapcsolódás

Valamennyi rádióhoz, az R 300 BT alapkészülékhez is tartozik Bluetooth-kapcsolat, audiostreaming, aux-in és USB-csatlakozó. Az opcionális, digitális DAB+ rádióvétel viszont óriási mértékben javítja a programválasztékot és a hangminőséget. A Navi 900 IntelliLink lehetőséget ad a kezdőlap tetszés szerinti alakítására és kedvencek rögzítésére. 60 tárhely várja a rádióadókat, kapcsolatokat, címeket, telefonszámokat vagy lejátszási listákat.

Kicsiny, de finom részletek kerekítik ki az Astra kapcsolódási programját. A hátsó ülésen utazók például két opcionális USB-csatlakozóról vételezhetnek maximum 2100 mA áramot. Ha benne van a kombinációban az Opel OnStar és a hozzá tartozó WLAN-hotspot, akkor semmi akadálya a filmek, a csevegés vagy az internetezés zavartalan élvezetének. Hozzájárul mindehhez az opcionális okostelefon-tartó PowerFlex Bar adaptere is, 5 voltos áramellátással.

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: ASUSAcer, Gigabyte

Komfort- és asszisztencia rendszerek a 2016-os Opel Astra K-ban

A múlt héten részt vettünk az új, novemberben érkező Opel Astra K nemzetközi bemutatóján. Utána nem sokkal meg is írtuk tapasztalatainkat, mely cikk ide kattintva olvasható, most pedig folytatjuk az újdonságok, innovatív megoldások taglalását a komfort- és asszisztencia rendszerekkel.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_011

Az új Opel Astra K nemcsak könnyebb és minden tekintetben hatékonyabb az elődjénél, hanem vezetőtámogató rendszereivel és komfortjával magasabbra is emeli az egész szegmens színvonalát. E rendszerek közül néhány egyedülálló a piacon, és a Frankfurti Autószalonon (szeptember 17-27.) bemutatkozó Astrával jelenik meg az Opel kínálatában, hogy lazábbá és biztonságosabbá tegye az utazást. A legújabb generációs Opel frontkamera, olyan funkciókkal kiegészítve, mint az ütközést kivédő, vagy következményeit mérséklő automatikus vészfékezés, vagy az áttervezett, határozottabban ergonomikus ülés csupán két példa erre.

„A Kadett és az Astra valamennyi generációjával újra meg újra a magasabb járműkategóriák innovatív technikáját ültette át az Opel a megfizethetőbb kompakt osztályba. Minden egyes fejlesztés feljebb tette a biztonság, a komfort és a hatékonyság mércéjét. Most is az volt a célunk, hogy az új Astra standardot állítson fel ebben a volumenszegmensben – és így is lett! Költséget és fáradságot nem kímélve új rendszereket fejlesztettünk ki, amelyek fokozzák az aktív biztonságot, illetve olyan üléseket hoztunk létre, amelyek a komfort csúcsát testesítik meg a kompakt autók körében“ – mondta az Opel Group főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann.

Baleset és bírság nélkül: az új Opel frontkamera

Az új Astrával debütál az Opel frontkamera következő nemzedéke, nagyobb teljesítményű képfeldolgozással, magasabb fokú felismeréssel, és különböző forrásokból származó információk jobb feldolgozó képességével. A Navi 900 IntelliLink infotainment-rendszerrel együttesen például kombinálja egymással a kamera és a navigátor adatait, így minden eddiginél pontosabb tájékoztatást kap az autós az útvonalról.

Kapacitásának növeléséből profitál a jelzőtábla-asszisztens is, amely a korábbinál precízebben mutatja a grafikus szimbólumokat tartalmazó kerek és szögletes táblákat. Ráadásul, a többszörös megvilágítási technika jóvoltából, megbízhatóan fogja fel a változó jelzésképű, például fénydiódás táblákat is. Újdonság a kompakt szegmensben a jelzőtábla-asszisztens összekapcsolása a Navi 900 IntelliLinkkel: az asszisztens folyamatosan ellenőrzi a kamera adatait, illetve hasonlítja össze a navigátor információival. Ezáltal például nyolc másodpercig jelez általános, külön nem kitáblázott sebességkorlátozásokat, például, ha városban közlekedünk. Ugyanez érvényesül, amikor a város szélén elhagyjuk a lakott területet. Ilyenkor a jelzőtábla-asszisztens, a körülményeknek megfelelően, átvált országúti-, illetve autópálya-módra, és az illető országnak megfelelő sebességlimitet mutatja – így elkerülhetővé tesz egy gyorshajtási bírságot. A sebességhatár állandó kijelzését a kilométeróra és a fordulatszámmérő között látja a vezető.

A ráfutásos balesetektől óv meg követési távolság kijelző, amelyet a központi képernyőre lehet előhívni. A frontkamera pásztázza az előttünk haladó járműveket, és kiszámítja távolságukat a mi autónktól. A vezetőnek másodpercekben adja meg a távközt, ami egyrészt összhangban áll a legtöbb európai ország szabályaival, másrészt jobban is segít a helyzet megítélésében, mintha métereket közölne. Az előttünk levő gépkocsit stilizált, zöld színű autó jelképezi – ha túlságosan közel megyünk, akkor aktiválódik a követési távolság kijelző, és a kép sárgára változik.

Intelligens konglomerátum: az Opel frontkamera asszisztencia-rendszerei

A legújabb frontkamera-nemzedékkel vonul be az Astra-osztályba a kormányzást aktívan korrigáló sávasszisztens is. Ez a figyelmes segéd nemcsak a megszokott jelzésekkel figyelmezteti az autóst, hogy hol húzódik a forgalmi sávja, hanem finom, de határozott impulzusokat is ad a kormánykeréken. 60 és 180 km/órás sebesség között működik, anélkül, hogy közben állandóan beleavatkozna a kormányzásba. Amennyiben a volán elfordítása nem elegendő a kívánt nyomvonal megtartására – például kanyarban –, villog a sávasszisztens sárga jelzőfénye és háromszori riasztás szólal meg. Ehhez járul a kormánykeréken érezhető hatás. Ha azonban szándékos kormány-, gyorsítási- vagy fékmanővert észlel a rendszer, nem történik semmi. A kormányzást korrigáló sávasszisztens okos szoftverje teljes egészében saját fejlesztés.

A kibővített funkciókörű Opel frontkamera repertoárjában benne van a frontális ütközésveszélyre figyelmeztetés, a helyzettől függő, lépcsőzetes vészfékezés-móddal. Aktívan segít a ráfutásos balesetek elkerülésében vagy enyhítésében. Ha előzőleg belül ment az autós egy meghatározott biztonságos követési távolságon, riasztás szólal meg, és figyelmeztető szimbólum válik láthatóvá a műszeregységben. Ráadásul most már a szélvédőn is megjelenik egy fénydiódával vetített kép. Az Opel tanulmányai szerint ez az optikai jelzés akár 250 ezredmásodperccel is lerövidítheti a vezető reakcióidejét, aminek hatására 10 – 20 km/órával csökken az ütközési sebesség.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_017

A kormányon három fokozatban – rövid, közepes és hosszú – állítható a követési távolság, amelyhez a frontális ütközési figyelmeztetés igazodik . A rendszer olyan új funkciókkal működik együtt, mint az integrált féktámogatás és az automatikus vészfékezés. Amennyiben elégtelennek ítéli meg a vezető reakcióját az első figyelmeztetésre, megnöveli a féknyomást (integrált féktámogatás) vagy önállóan lefékezi az autót (automatikus vészfékezés), hogy csekély, illetve közepes sebességnél (8 – 80 km/óra) megelőzze a karambolt, vagy mérsékelje következményeit. 40 km/óra alatt akár teljes fékezést is alkalmazhat.

Az új Astra az első olyan kompakt modell egy volumengyártótól, amely valamennyi funkciót egyetlen mono-kamerával szolgál ki. Továbbá ez az első Opel, amely féktámogatásra használja a kamera információit.

Kitüntetett segítő: a holttér-figyelmeztető

Tovább fokozza az Astrában és a környezetében utazók biztonságát az Opel ultrahang-alapú holttér-figyelmeztetője, amely a „láthatatlan” veszélyforrásokat jelzi. Sávváltáskor, előzéskor vagy kanyargós úton hamar eltűnnek dolgok a holttérben, ezért 11 és 140 km/óra között ultrahangos érzékelők pásztázzák folyamatosan a jármű környezetét. A potenciális veszélyre az illető oldali tükörben felvillanó jel figyelmeztet. Ha mégis ebbe az irányba indexel a vezető, villogni kezd a jel. A fénydióda elég erős ahhoz, hogy napsütésben is észrevehető legyen. Rendszeréért az Opel elnyerte az Euro NCAP fejlett technikáért járó Advanced Reward kitüntetését.

Hátrafelé is lát: tolatókamera, dinamikus segédvonalakkal

Jól illik az igény szerint konfigurálható Astrába az elől-hátul ultrahang-érzékelős automatikusan kormányzó parkoló asszisztens is. 11 km/óra alatt aktív, és mutatja az akadályok helyzetét, illetve távolságát. A képet jelzőhang egészíti ki. A parkoló asszisztens gombnyomásra önmállóan bemanőverezi az autót egy üres helyre, miközben a vezető csak gázt ad és kuplungozik. Hátramenetbe kapcsoláskor jelenik meg a monitoron a 295 euróért kapható tolatókamera képe. A hátsó rendszámtábla fölött elhelyezkedő extra dinamikus segédvonalakat is képez, így a fej hátrafordítása nélkül látni, hová tart az autó. Tíz másodperccel a hátramenet befejezése után, vagy ha az autó 7 km/óránál gyorsabban halad előre, kikapcsol a tolatókamera, és visszajön a megszokott képernyőnézet.

Körkörös védelem: a passzív biztonsági koncepció

Az átfogó passzív biztonsági koncepció alapját a merev és ellenállóképes utascella képezi, amely a stabilitás érdekében főképp nagy- és ultra nagy szilárdságú acélból készül. Elöl, két oldalt és hátul kontrolláltan deformálódó energiaelnyelő zónák egészítik ki. Az Astrában alapfelszerelés a két első frontlégzsák, valamint az első és a második sorban a mellkas-medence oldallégzsák és a fejlégzsák. Az összes ülés hárompontos biztonsági övével, az erőhatárolókkal, a kettős pirotechnikai előfeszítőkkel olyan védelmi rendszert kínál az autó, amely minimumra csökkenti az utasok sérülésének veszélyét.

Extra komfort: a minősített ergonomikus ülés

Kívánságra további szerelvények fokozzák a kondicionális biztonságot az új Opel Astrában. Különösképp említésre méltó az Egészséges Hát Munkacsoport (Aktion Gesunder Rücken e.V.) szakértői által minősített ergonomikus ülés, amely érezhetően javítja a hosszú távú komfortot, és folytatja az Opel attraktív árú, hátkímélő üléseinek hagyományát. Amellett, hogy 18 irányban állítható, most már párnaszegély-beállítás is tartozik hozzá. Ráadásként olyan luxus-opciók közül lehet válogatni, mint a masszázs-, a memória- és a szellőző-funkció – ez a kínálat egyedülálló a kompakt osztályban. A hátul ülők is nagyobb komfortnak örvendhetnek, például fűthető lett a két külső ülés. Az új komponensek vonzó áron kaphatók, az AGR minősítő pecsétjét viselő vezetőülés például már 390 eurótól (Németországi, áfás kiskereskedelmi ár).

Könnyűsúlyú: tízkilós nyereség elfogadhatósági vizsgálattal

Az új Astra üléseinek tervezését öt évvel ezelőtt kezdte el az ülés-részleg és a kapcsolódó szakterületek több mint százfős szakembercsoportja. Különösképp arra kellett tekintettel lenni, hogy az ülések pontosan passzoljanak az autóba. Nehéz feladat, mivel az autó legnagyobb alkotóelemei közé tartoznak, és egy új modell gyártási költségeinek tíz százaléka esik rájuk, ezenkívül befolyásolják a jármű összsúlyát is. Épp ezért végeztek az Astra alapfelszerelését képező komfortüléseinek valamennyi alkatrészére elfogadhatósági vizsgálatot. Ahhoz például, hogy hátul 35 milliméterrel nőhessen a lábtér, sokkal kompaktabbra kellett készíteni az első támlát. Ezt a legmodernebb számítási módszerek tették lehetővé – valamint természetesen a kárpit alatt rejtve maradó könnyű poliuretán-habok és ultra-nagyszilárdságú acélok. Az új ülések összesen tíz kilogramm súlycsökkentést hoztak az elődtípushoz képest. További előny a hátsó ülések optimalizált kontúrja és nagyobb párnadőlése, miáltal javult a comb alátámasztása.

A szakértők ajánlata: AGR-minősítés a példás ergonómiáért

Egyben lejjebb is helyezték az Astra komfortülését, ami különösen a magas termetű, sportos autósoknak kedvez. A 65 milliméternyi függőleges állíthatóság – a szegmens legnagyobbja – jóvoltából bármilyen testalkatú ember optimális üléspozíciót talál. Ezt  aztán gombnyomással el lehet menteni az opcionális prémium-ergonomikus ülés memória-funkciója révén, amely kényelmes megoldás felváltva vezetett flotta- vagy családi autók esetében. Ehhez már alapkivitelben is jár az elektropneumatikusan négy irányban (előre-hátra, fel-le) állítható deréktámasz, az üléspárna változtatható döntése, a kihúzható combtámasz és az emberi test hajlatait követő üléskontúr. Légpárnákkal állíthatók az oldalirányban megtámasztó ülésszegélyek is. Ennyi mintaszerű ergonómia már minősítő bizonyítványt ért az Egészséges Hát Munkacsoportnál.

Komforthármas: wellness-masszázs, klímatizálás és fűtés

Az ülés mikroklímája is befolyásolja a vezető fittségét. A légáteresztő felületi anyagok és perforált poliuretán-habosítás elvezetik a nedvességet, ezenkívül aktívan hűthető és fűthető az új Opel Astra komfortülése. Mini ventilátorok szívják el az ember testétől a párát, télen pedig az ülésfűtés gondoskodik kellemes melegről elöl, illetve a hátsó-külső üléseken. Aki pedig kényeztető wellness-mobillá teszi a kocsiját, gombnyomásra élvezhet kellemes masszázst, úgyhogy sok órányi autózás után is frissen szállhat ki.

Az aktív és passzív biztonság átfogó koncepciójával és rendkívüli komfortjellemzőivel az Astra megszakítás nélkül folytatja az Opel hagyományát: széles publikumnak, elérhető árért tesz elérhetővé innovatív technikát– hogy még biztonságosabbá és kellemesebbé tegye az autózást.

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: ASUSAcer, Gigabyte

Új Opel Astra K: íme, az IntelliLux LED mátrixvilágítás

A holnap intelligens világítórendszere ünnepli premierjét az új Opel Astra K generációval: az iránymutató, teljesen fénydiódás IntelliLux mátrixvilágítás vakításmentes távfényt ad, és most először jelenik meg a kompakt osztályban.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_012

Sokkal több egy egyszerű LED-távfénynél, amilyet a konkurencia kínál, mert az intelligens és dinamikus rendszer automatikusan és folyamatosan alkalmazkodik a pillanatnyi forgalmi helyzethez, állandóan a maximális fényerőt nyújtva. Ezt az abszolút friss világítástechnikát, amely eddig csak a luxuskategória sokkal drágább járműveihez volt elérhető, széles vevőkörnek teszi megfizethetővé az Opel. Így, miután az eddigi Astrában bevezette a bi-xenon világítást, ismét élen jár a szakterületen.

„Demokratizáljuk a csúcstechnikát, volumenmodellekben tesszük elérhetővé“, mondta az Opel fejlesztési főnöke, Charlie Klein. „Új fénydiódás IntelliLux mátrixvilágításunk a legjobb példa, hiszen bevezetésével az új Astrában első gyártóként kínál ilyen hatékony és nagy teljesítményű rendszert az Opel a kompakt osztályban. Nemcsak az autó tulajdonosának biztonságát fokozza éjszaka, hanem körülötte az összes többi közlekedőét is.“

Nappali világosság: távfény, mások elvakítása nélkül

Az új Astra forradalmi IntelliLux fénydiódás mátrixvilágítása a holnap világítástechnikáját jeleníti meg már ma. Amint elhagyja az autó a várost, alapvilágításként, tartósan bekapcsolódik a távfény. Tizenhat – oldalanként nyolc – elemből áll, és folyamatosan, önműködően állítja a fénykéve hosszát, illetve eloszlását a forgalmi helyzetnek megfelelően. Ha szembe jövő, vagy előttünk haladó járművet észlel az Opel frontkamera, akkor egyes fénydiódák kikapcsolásával „körbevilágítja” azt, miközben az út többi részét és a környezetet továbbra is az erős távfény világítja meg. Amint eltűnik az idegen járművek fénye, azonnal megint világítani kezdenek az előzőleg kikapcsolt LED-ek. A mátrix-fényszóró egy fokkal magasabbra emeli a világítástechnika pontosságát és alkalmazkodóképességét, ez a pillanatnyilag kapható legkorszerűbb berendezés.

Mint a Darmstadti Műszaki Egyetem és az európai LightSightSafety iniciatíva vizsgálatai mutatják, az IntelliLux távfénye állandóan a lehető legjobb világítási és látási viszonyokról gondoskodik, ezáltal ez egy fontos biztonsági előrelépés. 80 km/órás sebességnél 30 – 40 méterrel messzebbről lát meg út menti akadályokat az autós, mint hagyományos halogén- vagy xenon-tompítottal, ezáltal másfél másodperccel több ideje van reagálni, például az utat hirtelen keresztező szarvasra.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_001

Az IntelliLux LED nemcsak hallatlanul jutányos világítórendszer, hanem nagyon intelligens is. Mivel nem feltétlenül lesz mindegyik Astrában navigáció, a rendszernek önállóan kell felismernie, hogy lakott területen belül vagy kívül autózunk éppen. Ez tehát az első fénydiódás mátrixvilágítás egy szériaautóban, amely navigátor nélkül is folytonosan beállítja magát a környezetére. A különféle automatikus tompított- és távfény-eloszlásokon kívül az IntelliLux LED speciális autópálya-módot is kínál, amely tovább fokozza az éjszakai vezetés biztonságát. További komfortszolgáltatás a kísérőfény, amely sötétségben megkönnyíti az autó megközelítését és elhagyását.

Hármas előny: erősebb, tartósabb, hatékonyabb az Opel IntelliLux LED

Az eddigiekhez járul a LED-es mátrixvilágítás hatékonysági előnye. Jelentősen hosszabb az élettartama a halogén- és xenon-fényszóróénál. Mozgó alkatrésze nincs, csak az egyes fénydiódák kapcsolódnak be vagy ki, ami a tartósság javára válik – ami messze meghaladja a jármű élettartamát. A kis LED-eknek köszönhetően filigránabbra készíthetők a megfelelő felszereltségű autók lámpái, elmaradhatnak a nagy helyet foglaló mechanikus állító-berendezések és a túlméretezett fényszóróházak.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_022

Az IntelliLux LED mátrixvilágítás funkcióinak áttekintése:

Városi világítás

55 km/órás sebesség alatt automatikusan aktiválódik, amennyiben vannak kiegészítő fényforrások – például folytonos közvilágítás. Széles, szimmetrikus fénykévéje szimmetrikus eloszlású, csökkentett hatótávval és fényerővel, hogy a sűrű városi forgalomban ne vakítsa el a többi közlekedőt.

 Statikus tompított fény

Szűk kanyarban vagy lekanyarodáskor, a kormányzásnak, az indexelésnek és a menetsebességnek megfelelően felkapcsol egy kiegészítő fényszórót, és menetirányban bevilágítja az utat. Ezáltal nem „fekete lyuk” többé a kanyar. A funkció 70 km/óráig aktív.

Beparkolási fény

A beállás megkönnyítésére a statikus kanyarodási fény megvilágítja a sötét területeket, amint hátramenetbe kapcsolnak.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_023

Országúti fény

Az utat, illetve annak bal és jobb szélét erősebben és távolabbra világítja meg a hagyományos tompítottnál. A hosszú fénykéve nem vakítja a szembejövőket. A funkció 55 km/órától aktív.

Autópálya-fény

105 km/órás sebességtől egyes mátrix-szegmensek a bal oldalon sorra kikapcsolódnak, hogy ne vakítsuk el a megelőzendő, vagy a szembe jövő sávon haladó járműveket.

Energiatakarékos mód

A motor leállításakor – például piros lámpánál – a városi fény részben kikapcsol. Ha előzőleg a távfény volt aktív, akkor 50 százalékra leveszi a mátrixszegmensek teljesítményét. Motorindítás után ismét száz százalékos a fényerő.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_024

 Utazási mód

Az utazási mód a menüből aktiválható, hogy átálljunk jobb- és baloldali közlekedés között. Így bármelyik országban garantált a jó útmegvilágítás, mások elvakítása nélkül.

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: ASUSAcer, Gigabyte

A Volkswagen-csoport tájékoztató menüpontot hoz létre: rövid gyorstalpaló

A Volkswagen-csoport gyakorlatának megfelelően létrehozza saját honlapjain a partnerek gyorsabb és szakszerűbb tájékoztatását szolgáló menüpontot.

volkswagen-csoport-autoaddikt

Az ezen a héten megnyíló internetes felületen a híreken és tájékoztató dokumentumok mellett elérhetők lesznek az érintett autók alváz-számai is.

Az ezt követően szükséges lépésekről szerviz akció keretében a márkakereskedések tájékoztatják ügyfeleiket, és végzik el a megfelelő javítási munkákat.

Borítékolható a Citroën második FIA WTCC világbajnoki címe

Egy pole-lal és két futamgyőzelemmel a Citroën már a sanghaji pályán bebiztosította magának a FIA WTCC világbajnoki címet.

citroen_racing_wtcc_2015_hungaroring_autoaddikt_2
– Az első futam hármas győzelmet hozott a Citroën Total csapatának: a dobogóra José María López mellé Yvan Muller és Sébastien Loeb is felállhatott.

– A második futamban a hihetetlen menetelést produkáló Yvan Muller végzett az élen, de Pechito López nyakába is érem került.

– A legutóbbi veresenyhétvége folyamán mindenkinél több pontot bezsebelő José María López újabb lépéssel közelebb került az egyéni világbajnoki címhez, amelyet már Thaiföldön megszerezhet (október 31. és november 1. között).

Már a vasárnap délelőttre halasztott időmérők is bíztatóan alakultak a csapat számára. Mind a négy hivatalos színekben induló Citroën C-Elysée WTCC kvalifikálta magát ugyanis az utolsó (Q3) szakaszba, így versenybe szállhatott a pole-ért. Az ígéretesen induló Yvan Muller egy apró hibával zárta az etapot, így rosszabb lett az ideje Nick Catsburgénál, aki a Citroën-pilóták egyetlen igazi riválisának bizonyult. Sébastien Loebnek sem sikerült megelőznie a hollandot, alig két perccel később viszont Ma Qing Hua jobb időt produkált nála. Amikor José María López állt rajthoz, a mutató még gyorsabbra váltott, és a világbajnoki címvédő a szezonban immár ötödik alkalommal kivívta magának a pole pozíciót.

Néhány órával később az illusztris társaság tagjai begördültek az 1. futam rajtrácsára. A lámpákkal együtt mintha Ma Qing Hua is elaludt volna a rajtál, így José María López rögtön az élre törhetett. Az első kört jellemző káoszban több autó is összeakadt, minek következtében öten kénytelenek voltak elhagyni a pályát.

Megjelent a safety car, és felsorakozott mögé az élmezőny José María López, Yvan Muller, Sébastien Loeb sorrendben. Öt lassú kör után a mezőny újra gyorsabb tempóra váltott. Pechitót nem tudták befogni csapattársai, akik maguk is tetemes előnyre tettek szert Catsburggal szemben. Mögöttük Ma Qing Hua egészen a nyolcadik helyig feljött, de végül egy futóműhiba miatt fel kellett adnia a versenyt.

A hármas győzelemmel López, Muller és Loeb elegendő pontot gyűjtött csapatának ahhoz, hogy a Citroën már most, öt fordulóval a vége előtt bebiztosítsa magának a FIA WTCC világbajnoki címét a konstruktőrök között.
Az eredményhirdetés után visszatértek az autók a sanghaji pálya tűzforró aszfaltjára, és elrajtolt a második futam. Miközben Tarquini vezette a mezőnyt, Yvan Muller és Sébastien Loeb fej fej mellett haladva próbálta legyűrni egymást. A négyszeres WTCC-világbajnoknak végül sikerült megelőznie a kilencszeres WRC-aranyérmest, sőt a nagy tolakodásban még José María López is be tudott ékelődni két csapattársa közé.

Muller egyetlen percre sem szakadt le Tarquinitől, és erőfeszítései a verseny felénél meg is hozták gyümölcsüket. Elsőre megtalálta a szükséges rést a hosszú egyenes szakasz végén, majd miután az élre állt, szép lassan behozhatatlanná növelte előnyét.
A második hely azonban még nem volt eldöntött. López minden alkalmat igyekezett megragadni, hogy Tarquini elé tudjon kerülni. Az olasz azonban még a célegyenesben is tartani tudta előnyét, és – bár csak huszonöt ezredmásodperccel, de – előbb ért be. Sébastien Loeb, akit a végén már defekt fenyegetett, kicsit leszakadt tőlük, inkább nem kockáztatta a negyedik helyért járó értékes pontokat. Ma Qing Hua a nyolcadik helyen zárta a versenyt, Mehdi Bennani mögött. A Sébastien Loeb Racing pilótája egyébként ezen a hétvégén immár második győzelmét aratta a Yokohama díjért folyó versengésben (független pilóták).

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): „Először is szeretném megköszönni a versenyzőinknek a közös munkát és a sportszerű versenyzést. Kivételes képességű pilóták nélkül még a legjobb autóval és a legkiválóbb csapattal sem lehet ilyen eredményeket elérni. Külön köszönetet szeretnék mondani Yvannak, aki elsőként csatlakozott hozzánk, és akinek köszönhetően már a 2014-es szezonra készen álltunk. A Citroën Racing csapatába természetesen beletartozik a műszaki központ összes munkatársa is. Őket nem látni a televízióban, de ugyanolyan részük van a világbajnoki cím elérésében.”

José María López: „Gratulálok az egész Citroën Racing csapatnak, az ittenieknek és azoknak is, akik Versailles-ból követik a versenyzésünket. A mai versenyről csak annyit, hogy az első rajtnál egy kicsit ideges voltam: a visszapillantóból nem láttam Ma Qing Huát, és azt hittem, mellettem van. Valami gondja akadt a rajtnál, és így sikerült rögtön az élre törnöm. Ez után már csak azon voltam, hogy ne rontsak, ami meg is hozta a várt eredményt. A második futamban fantasztikus volt a Gabriele Tarquinivel folytatott küzdelem – az ilyen pillanatokért szeretem az autósportot. Végül nem sikerült megelőznöm, de nem számít. Azzal, hogy két fordulóval a szezon vége előtt 75 ponttal vezetek, már elértem a célomat.”

Yvan Muller: „Tegnap a szabadedzésen nem voltam formában, de a közös erőfeszítésnek hála bejutottam a Q3-ba, és aztán sikerült két jó futamot hoznom, jó néhény előzéssel. A második futamban úgy sikerült nyernem, hogy kíméltem a gumikat, amikor Gabriele volt elöl, aztán nekivágtam és sikerült is megelőznöm, hiába próbált ellenállni. Gratulálok a Citroënnek, megérdemli a világbajnoki címet, egyszerűen azért, mert ők a legjobbak. Semmire se mennénk azok nélkül, akik a háttérből segítenek bennünket.”

Sébastien Loeb: „A hosszú egyenes szakasz ellenére a csapaton belül nem volt könnyű egymást megelőznünk. A hétvége nekem egy kicsit csalódás volt, mert Yvan mögött több ponttal nőtt a hátrányom, és hát nem erre készültem. Ugyanakkor összességében jó ritmusban versenyeztem. Gratulálok a csapat minden tagjának a világbajnoki címhez, ami egy újabb mérföldkő a 2003 óta tartó hosszú győzelemsorozatban.”

Ma Qing Hua: „Kimondottan csalódott vagyok, hiszen keményen készültem erre a fordulóra. Az időmérők rendben voltak, az első sorból kezdhettem a versenyt. Az első rajtnál azonban műszaki probléma merült fel, ott és akkor el se akartam hinni. A második futamban sikerült egy kicsit feljönnöm, de a gumik nagyon elkoptak, és lassan elvesztettem a ritmust. Mindenesetre nagyon büszke vagyok, hogy ehhez a csapathoz tartozom, és hogy én is hozzájárultam a győzelemhez. Remélem, még sokáig versenyezhetek a Citroën színeiben.”

EREDMÉNYEK:

IDŐMÉRŐK
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
4. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
1.FUTAM
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
4. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
5. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
Győztes idő : José María López 1’52’’401
2.FUTAM
1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
3. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
4. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
5. Rob Huff (Lada Vesta WTCC)
6. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
7. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
8. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
Győztes idő : Sébastien Loeb 1’52’’191
AZ EGYÉNI PONTVERSENY ÁLLÁSA (PILÓTÁK)
1. José María López 396 pts
2. Yvan Muller 321 pts
3. Sébastien Loeb 282 pts
4. Ma Qing Hua 177 pts
5. Michelisz Norbert 172 pts
6. Gabriele Tarquini 171 pts
7. Tiago Monteiro 163 pts

Tizedik születésnapját ünnepli a Pappas Auto

Születésnapot ünnepel a Pappas Auto Magyarország Kft., mely fennállásának 10 éve alatt a magyar autópiac meghatározó szereplőjévé vált.

pappas-auto-autoaddikt

A 2014-es üzleti évet 50 milliárd forintot meghaladó árbevétel mellett pozitív mérleg szerinti eredménnyel záró cég, sikeres működését saját, újítószellemű munkájára és jogelődje, a Mercedes-Benz kizárólagos importőreként 25 éve alapított MB-AUTO Magyarország Kft. piaci tapasztalataira, valamint a Kelet-Európa legnagyobb gépjármű kereskedelmi vállalkozásai közé sorolt Pappas Csoport 67 éves múltra visszatekintő vállalati filozófiájának következetes alkalmazására alapozza. Kettős jubileumi év tehát az idei a cég számára.

A Pappas Csoport története

1948-ban egy magyarországi születésű testvérpár, Georg és Dimitri Pappas Ausztriában megkezdték Mercedes-Benz autóértékesítési tevékenységüket, majd 1951-ben Günther Wiesenthallal közösen vágtak bele az osztrák Mercedes-Benz kereskedelmi hálózatának kialakításába. A Pappas Csoport a következő években folyamatosan erősödött, mígnem Georg Pappas 1990-ben visszatért Magyarországra, ahol megalapította az MB-AUTO Magyarország Kft.-t, amely a Mercedes-Benz kizárólagos importőreként a budapesti Kárpát utcába költözött. A Mercedes-Benz képviselete mellett a Pappas Csoport 2002-től megkezdte a smart autómárka modelljeinek értékesítését is. 2005-ben pedig „átlépte” az osztrák-német határt és szolgáltatásaival megjelent Bajorország két városában is.

A 2005-ös esztendő fontos állomás azért is, mert az MB-AUTO Magyarország Kft. jogutódjaként a magyar cégbíróság szeptemberben jegyezte be a Pappas Auto Magyarország Kft-t. Az európai normáknak megfelelően Magyarországon tehát szétvált az importőri és kereskedői tevékenység. Az újonnan megalakult cég immár külön gépjármű-kereskedelmi hálózatként működött tovább.  A váltás több volt egyszerű formai átalakulásnál: megkezdődött ugyanis a Chrysler, a Jeep és a Dodge típusainak értékesítése is a hazai kereskedésekben. Két évvel később a márkaportfólió tovább szélesedett, a Pappas magyar cége 2007-ben kínálatába vette a Kia, illetve a Mitsubishi Fuso modelljeinek értékesítését és szervizelését is.

2005-ben a cégalapítók gyermekei, Alexander és Catharina Pappas átvették a Pappas Csoport irányítását. Nevükhöz fűződik a döntés, amely nyomán a Pappas Auto Magyarország Kft. 2010-től a Fiat és a Lancia márkákat is forgalmazza. Kínálatában megmaradtak a Jeep modellek is. Szintén ebben az esztendőben kezdte meg az együttműködést a Pappas a DAF márkával is. 2014-ben pedig az Iveco modellek szervizszolgáltatása is megindult.

Telephelyek, mérföldkövek

A Pappas Csoport első magyarországi telephelyét 1990-ben a Közlekedési és Műszaki Vállalat központjában alakította ki Budapesten, a Kárpát utcában, 1995-ben pedig megnyitotta második telephelyét a főváros XI. kerületében, a Hunyadi úton. A tízhektáros területen Európa egyik legmodernebb és legnagyobb haszongépjármű központját rendezték be, ahol  az indulás évében 190 szakember dolgozott. Az első vidéki márkakereskedés 2003-ban nyitotta meg kapuit Pécsett. Egy évvel később, 2004-ben megnyílt a második vidéki Pappas telephely Szegeden, amely szervizszolgáltatásaival a személyautó és a tehergépjármű tulajdonosokat egyaránt kiszolgálja. A fővároson kívüli terjeszkedés az MB-AUTO Magyarország Kft. nyomdokaiba lépő Pappas Auto Magyarország Kft. megalakulásával sem állt le: Székesfehérváron 2007-ben nyílt meg a társaság márkakereskedése. Debrecenben pedig 2010 óta fogadja az ügyfeleket Kelet-Magyarország első Pappas telephelye.

Jubileumi fejlesztések

A Pappas Auto fejlődése a jubileumi évében is töretlen. A 2015-ben megkezdett fejlesztési program nyomán az eredetileg 52 ezer négyzetméteres kereskedelmi és szervizközpont 74 ezer négyzetméterre bővült Albertfalván. Ezen belül, az új importőri arculatnak megfelelően kialakított, különálló Mercedes-Benz szalon területét az átalakítások és a márkaszeparációk révén 1500 négyzetméterre növelték. A Mercedes értékesítési hálózat „zászlóshajójaként” emlegetett bemutatóteremnek külön rangot ad az is, hogy a Pappas, az országban egyedülálló módon, AMG Corner területen mutatja be a legújabb AMG modellt, illetve az AMG Boutique termékek teljes palettáját. Ha ez nem lenne elég, Albertfalván 2015 tavaszán megnyílt a smart center, októberben pedig megnyílik az új Fiat Professional szalon, amelynek 320 négyzetméterén kizárólag a Fiat haszongépjárműveket mutatják be az érdeklődőknek.

A fővárosi telephelyek fejlesztésének programja elérte a Kárpát utcai központot is. Itt 170 négyzetméternyi új értékesítési területen mutatkoznak be a Mercedes-Benz modellek. De a német autógyártó szalonjait egységesítő új importőri arculat kialakítása a jövőben vidéken is folytatódik. A beruházási program keretében a vásárlókat kiszolgáló szalonok éppen úgy megújulnak, mint ahogy a szervizek műszaki infrastruktúráját is folyamatosan fejlesztik, bővítik. Így a Pappas ügyfelei biztosra vehetik: a szalonokban magukat kellető legfrissebb személygépkocsi és haszongépjármű modelleket az időszakos, vagy eseti karbantartások, javítások alkalmával a legkorszerűbb technológiát szakértő módon alkalmazó, felkészült szakemberek gondoskodására bízzák.

Pappas Csoport számokban

Megalakulása óta a Pappas Csoport egészének nemzetközi árbevétele folyamatosan növekszik. A társaságot Kelet-Európa legnagyobb gépjármű kereskedelmi cégei között tartják számon, amelynek a 2008-as gazdasági válság is csak átmeneti nehézségeket okozott. A cégcsoport árbevétele a 2013-2015-ös időszakban évről évre megközelítette az egymilliárd eurót, értékesítési pontjain évente több mint 23 ezer különféle személygépkocsi, illetve haszongépjármű talál gazdára.

Nemzetközi Pappas Csoport 2014/15* 2013/14 Változás %-ban
Árbevétel** (millió Euro) 966 959 1%
Személygépkocsi 14.576 14.116 3%
Haszongépjármű 8.988 9.304 -3%
Eladott járművek összesen 23.564 23.420 1%

*Ausztriában január 31-i gazdasági évfordulóval számolva, Németországban és Magyarországon naptári gazdasági évvel

**Az árbevétel az osztrák központi alkatrészraktár bevételét nem tartalmazza a 2013/14-es évben

Jól teljesít a születésnapját ünneplő magyar divízió is: a várakozások szerint a 2015-ös árbevétel ugyanis valamennyi eddigi eredményt túlszárnyalja majd, a gépjárműeladások és a szervizszolgáltatások, illetve az egyéb tevékenységek nyomán a Pappas Auto Magyarország Kft. csaknem 59 milliárd forint bevétellel zárhatja az évet.

Növekvő darabszámok

A Pappas Auto Magyarország újító filozófiájának sikerét jelzi az is, hogy 2015 augusztusának végéig, telephelyeiről csaknem annyi új személygépkocsi és haszongépjármű gördült ki, mint a 2008-as év tizenkét hónapja alatt összesen. Az idei esztendő egészére szóló értékesítési előrejelzések pedig azt mutatják, hogy jubileumi évét a Pappas kiugró eredménnyel, 14 százalékos értékesítés-bővüléssel abszolválhatja majd.

A piacbővülés a személygépkocsi- és a haszongépjármű értékesítésben külön-külön is látványos. Az új személyautó eladások tekintetében a 2015-ös várakozások 18 százalékos élénkülést jeleznek az előző évhez viszonyítva. Ez azt jelenti, hogy a cégcsoport az idén decemberben megduplázhatja 2009-es eladásait.

Mindezt úgy, hogy a Pappas valamennyi gépkocsimárkája értékesítésében meghatározó szeletet hasított ki magának a piacon. Szalonjaiból gördül ki a Magyarországon forgalomba helyezett új Mercedes-Benz személygépkocsik 58,64 százaléka, az utakra kerülő Jeep és Lancia modellek 80,33 százaléka. A Kia modelljeinek 25,4 százaléka a Pappas telephelyein kapja meg magyar rendszámát. A Fiat személyautóinak eladásából pedig a Pappas 19,4 százalékkal részesedik.

A haszongépjárművek piacán szintén egyértelmű a Pappas Auto Magyarország szerepének erősödése. 2015 decemberéig a Pappas az eladások újabb tízszázalékos növekedésére számít. Várakozásait megalapozza, hogy az új haszongépjárművek eladásában a társaság egyértelműen zászlóvivőnek számít. Példázza ezt, hogy a magyar piacon értékesített új Mercedes-Benz transzporterek 71 százaléka és a Mercedes-Benz nagy tehergépjárművek pedig 100%-a Pappas telephelyeiről gördül ki. A Fiat Professional eladásaiból pedig a cég 14,07 százalékkal részesedik.

Szerviz

A Pappas Csoport vállalati filozófiájának megfelelően, a telephelyeiről kigördülő személygépkocsikat és haszongépjárműveket teljes életútjukon igyekszik kiszolgálni. A már forgalomba helyezett autókról felelősen gondolkodó ügyfeleket éppen ezért szervizszolgáltatások széles palettájával várják. A társaság szakszervizei felkészültek a Mercedes-Benz, a smart, az Unimog, a Lancia, a Chrysler, a Jeep, a Dodge, a Fiat, a Fiat Professional, a Kia, a DAF, Iveco, valamint az EvoBus márkák karbantartására, javítására. Az esetleg balesetben sérülő gépkocsik karosszériajavítása, fényezése, valamint az ehhez kapcsolódó biztosítási ügyintézés szintén része a Pappas szolgáltatásainak. A társaság mindezek mellett szervizeli a Bosch termékeit, foglalkozik az exkluzív tuning partnereik, így az AMG, a BRABUS, a Carlsson, és az OTC tuning-kiegészítők forgalmazásával, javításával. Szervizei a nap 24 órájában rendelkezésre állnak. Saját autómentővel, gumijavítási és tárolási szolgáltatásokkal várják ügyfeleiket. A közúti fuvarozók számára tehergépkocsi teljesítménymérést, parametrizálást végeznek. A pótkocsik és felépítmények javítását a Pappas szintén vállalja. De telephelyein haszongépjármű és autóbuszmosó is működik. A széleskörű szervizszolgáltatások népszerűségét jelzi, hogy a Pappas telephelyein kiszolgált személygépkocsik és haszongépjárművek száma folyamatosan növekszik. A várakozások szerint a társaság javítóbázisain az idén több mint 54 ezer különféle gépkocsi fordul majd meg.

Sikeres csapat

A Pappas Csoport komplex szolgáltatásai elképzelhetetlenek felkészült munkatársak nélkül. A cégcsoport Ausztriában, Magyarországon és Bajorországban összesen több mint 2400 szakembert alkalmaz. Ehhez a létszámhoz a Pappas Auto Magyarország 456 fő foglalkoztatásával járul hozzá.

Jubileumi értékesítési támogatások

A 10 éves jubileumát ünneplő Pappas Auto Magyarország ezért az idén jubileumi ajándékokkal várja vásárlóit. Új személyautó vásárlásakor 250 ezer forint összértékű kuponkollekcióval lepik meg ügyfeleiket, melyben a Pappas Auto saját kedvezményein túl egyedi partnerajánlatok is megtalálhatóak.

Ezen kívül minden személygépkocsi márka esetében egyedi jubileumi ajánlatokkal várják az értékesítők az érdeklődőket. 2015 őszén tehát érdemes figyelemmel kísérni a Pappas Auto hírlevelét, valamint országszerte felkeresni bemutatótermeiket a személyre szóló ajánlatokért október 2-3. hétvégéjén, a Pappas Auto nyílt napjain.

Egyedi szolgáltatások

A Pappas figyelmet szentel ügyfelei biztonságának is. A társaság a Generali Biztosító együttműködése révén az év elejétől különleges biztosítási csomagot kínál a Mercedes-Benz, a smart, a Lancia, a Jeep, a Kia és a Fiat személygépkocsival, illetve a 3,5 tonna össztömeget meg nem haladó kishaszongépjárművel rendelkezők számára. A Pappas Casco alapszolgáltatását választók Európa egész területén teljes körű védelmet élvezhetnek a lopás, az elemi károk és az üvegtörés esetére. Mindezt igény szerint extra szolgáltatások egészíthetik ki.

Superbrands ötödször

A Pappas Auto Magyarország büszke rá, hogy cégük 2011 óta minden évben elnyerte a Superbrands védjegyet. A Business kategória független szakemberekből álló zsűrije 2015-ben, a társaság jubileumi évében a Business Superbrands kategóriában is díjazta a Pappas Auto-t.

A társaság emellett különböző szakmai díjakkal is büszkélkedhet. A Pappas Auto többször elnyerte a Mercedes-Benz márka importőri ügyfélelégedettségi díját, a CSI elismerést. A Kia márkakereskedőinek adható legmagasabb szintű kitüntetést, a Platinum Dealer díjat pedig két alkalommal, 2013-ban és 2014-ben ítélték a magyar cégnek.

Új modellek 2015

A fejlődés nem áll meg, a Pappas Auto saját hálózatának és szolgáltatásainak fejlesztése mellett 2015-ben új modellek egész sorával lepte meg ügyfeleit.

A smart két új modellel frissítette kínálatát. A kisebbik smart fortwo coupé kétajtós modellje a márkától megszokott innovatív színekben 71 és 90 lóerős benzinmotorokkal került a szalonokba. A nagyobb smart forfour négyajtós kivitelben 60 és 71 lóerős benzinmotorral rendelhető.

A Mercedes-Benz nagyot lépett 2015-ben. A német autógyártó nyolc modellel szélesíti választékát az év végéig. Tavasszal mutatkozott be az új AMG GT és S-osztály Maybach, a CLA Shooting Brake és modellfrissítésen átesett B-osztály facelift változata. A Pappas kereskedésekben ősztől lesz elérhető a Mercedes-Benz három új SUV modellje: a megújult GLE, a GLE Coupé és az új GLC. És az év végéig megérkezik az új C-osztály Coupé, illetve az A-osztály facelift kivitele is.

Új modellek 2016

Újdonságokból 2016-ban sem lesz hiány a Pappas Auto kereskedéseiben. Teljesen új modellekkel lép piacra a Mercedes-Benz, a Jeep, a Kia és a Fiat is.

A Mercedes-Benz több újdonsággal is csábítja majd a vásárlókat. Tavasszal mutatkozik be az új E-osztály és a megújult GLS, nyáron pedig a GLC Coupé változata kerül leleplezésre.  Megújul a kabriózás ikonja az SL modell és a kistestvére az SLC, és teljessé válik a C-modellcsalád is, hiszen megérkezik a C-osztály cabriolet kivitele. A Jeep 75. jubileumi kiadással készül minden modell változatával, míg a Kia két modellt ígér 2016 elejére: piacra kerül a Sportage új változata és az új Kia Optima. A Fiat egy teljesen új modell sorozatot és további újdonságokat mutat be az év során. A jövő év Fiat Professional újdonságokkal is szolgál majd: elérhető lesz az új Scudo és Fiorino, valamint egy teljesen új pickup modell is. Garantált tehát, hogy a 2016-os esztendőben is nagyszerű ajánlatokkal várja ügyfeleit a Pappas Auto.

LEGFRISSEBB

Bemutatták az 1267 lóerős Chevrolet Corvette modellt

0
A Chevrolet minden eddiginél drasztikusabb sportautója, a vadonatúj, 1267 lóerős Corvette hivatalosan is bemutatkozott, és a kategóriájához képest szinte meglepően kedvező áron került beárazásra. Egy...

Legnépszerűbb játékok az online kaszinókban

TESZTJEINK