Főoldal Blog Oldal: 451

Borítékolható a Citroën második FIA WTCC világbajnoki címe

Egy pole-lal és két futamgyőzelemmel a Citroën már a sanghaji pályán bebiztosította magának a FIA WTCC világbajnoki címet.

citroen_racing_wtcc_2015_hungaroring_autoaddikt_2
– Az első futam hármas győzelmet hozott a Citroën Total csapatának: a dobogóra José María López mellé Yvan Muller és Sébastien Loeb is felállhatott.

– A második futamban a hihetetlen menetelést produkáló Yvan Muller végzett az élen, de Pechito López nyakába is érem került.

– A legutóbbi veresenyhétvége folyamán mindenkinél több pontot bezsebelő José María López újabb lépéssel közelebb került az egyéni világbajnoki címhez, amelyet már Thaiföldön megszerezhet (október 31. és november 1. között).

Már a vasárnap délelőttre halasztott időmérők is bíztatóan alakultak a csapat számára. Mind a négy hivatalos színekben induló Citroën C-Elysée WTCC kvalifikálta magát ugyanis az utolsó (Q3) szakaszba, így versenybe szállhatott a pole-ért. Az ígéretesen induló Yvan Muller egy apró hibával zárta az etapot, így rosszabb lett az ideje Nick Catsburgénál, aki a Citroën-pilóták egyetlen igazi riválisának bizonyult. Sébastien Loebnek sem sikerült megelőznie a hollandot, alig két perccel később viszont Ma Qing Hua jobb időt produkált nála. Amikor José María López állt rajthoz, a mutató még gyorsabbra váltott, és a világbajnoki címvédő a szezonban immár ötödik alkalommal kivívta magának a pole pozíciót.

Néhány órával később az illusztris társaság tagjai begördültek az 1. futam rajtrácsára. A lámpákkal együtt mintha Ma Qing Hua is elaludt volna a rajtál, így José María López rögtön az élre törhetett. Az első kört jellemző káoszban több autó is összeakadt, minek következtében öten kénytelenek voltak elhagyni a pályát.

Megjelent a safety car, és felsorakozott mögé az élmezőny José María López, Yvan Muller, Sébastien Loeb sorrendben. Öt lassú kör után a mezőny újra gyorsabb tempóra váltott. Pechitót nem tudták befogni csapattársai, akik maguk is tetemes előnyre tettek szert Catsburggal szemben. Mögöttük Ma Qing Hua egészen a nyolcadik helyig feljött, de végül egy futóműhiba miatt fel kellett adnia a versenyt.

A hármas győzelemmel López, Muller és Loeb elegendő pontot gyűjtött csapatának ahhoz, hogy a Citroën már most, öt fordulóval a vége előtt bebiztosítsa magának a FIA WTCC világbajnoki címét a konstruktőrök között.
Az eredményhirdetés után visszatértek az autók a sanghaji pálya tűzforró aszfaltjára, és elrajtolt a második futam. Miközben Tarquini vezette a mezőnyt, Yvan Muller és Sébastien Loeb fej fej mellett haladva próbálta legyűrni egymást. A négyszeres WTCC-világbajnoknak végül sikerült megelőznie a kilencszeres WRC-aranyérmest, sőt a nagy tolakodásban még José María López is be tudott ékelődni két csapattársa közé.

Muller egyetlen percre sem szakadt le Tarquinitől, és erőfeszítései a verseny felénél meg is hozták gyümölcsüket. Elsőre megtalálta a szükséges rést a hosszú egyenes szakasz végén, majd miután az élre állt, szép lassan behozhatatlanná növelte előnyét.
A második hely azonban még nem volt eldöntött. López minden alkalmat igyekezett megragadni, hogy Tarquini elé tudjon kerülni. Az olasz azonban még a célegyenesben is tartani tudta előnyét, és – bár csak huszonöt ezredmásodperccel, de – előbb ért be. Sébastien Loeb, akit a végén már defekt fenyegetett, kicsit leszakadt tőlük, inkább nem kockáztatta a negyedik helyért járó értékes pontokat. Ma Qing Hua a nyolcadik helyen zárta a versenyt, Mehdi Bennani mögött. A Sébastien Loeb Racing pilótája egyébként ezen a hétvégén immár második győzelmét aratta a Yokohama díjért folyó versengésben (független pilóták).

Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): „Először is szeretném megköszönni a versenyzőinknek a közös munkát és a sportszerű versenyzést. Kivételes képességű pilóták nélkül még a legjobb autóval és a legkiválóbb csapattal sem lehet ilyen eredményeket elérni. Külön köszönetet szeretnék mondani Yvannak, aki elsőként csatlakozott hozzánk, és akinek köszönhetően már a 2014-es szezonra készen álltunk. A Citroën Racing csapatába természetesen beletartozik a műszaki központ összes munkatársa is. Őket nem látni a televízióban, de ugyanolyan részük van a világbajnoki cím elérésében.”

José María López: „Gratulálok az egész Citroën Racing csapatnak, az ittenieknek és azoknak is, akik Versailles-ból követik a versenyzésünket. A mai versenyről csak annyit, hogy az első rajtnál egy kicsit ideges voltam: a visszapillantóból nem láttam Ma Qing Huát, és azt hittem, mellettem van. Valami gondja akadt a rajtnál, és így sikerült rögtön az élre törnöm. Ez után már csak azon voltam, hogy ne rontsak, ami meg is hozta a várt eredményt. A második futamban fantasztikus volt a Gabriele Tarquinivel folytatott küzdelem – az ilyen pillanatokért szeretem az autósportot. Végül nem sikerült megelőznöm, de nem számít. Azzal, hogy két fordulóval a szezon vége előtt 75 ponttal vezetek, már elértem a célomat.”

Yvan Muller: „Tegnap a szabadedzésen nem voltam formában, de a közös erőfeszítésnek hála bejutottam a Q3-ba, és aztán sikerült két jó futamot hoznom, jó néhény előzéssel. A második futamban úgy sikerült nyernem, hogy kíméltem a gumikat, amikor Gabriele volt elöl, aztán nekivágtam és sikerült is megelőznöm, hiába próbált ellenállni. Gratulálok a Citroënnek, megérdemli a világbajnoki címet, egyszerűen azért, mert ők a legjobbak. Semmire se mennénk azok nélkül, akik a háttérből segítenek bennünket.”

Sébastien Loeb: „A hosszú egyenes szakasz ellenére a csapaton belül nem volt könnyű egymást megelőznünk. A hétvége nekem egy kicsit csalódás volt, mert Yvan mögött több ponttal nőtt a hátrányom, és hát nem erre készültem. Ugyanakkor összességében jó ritmusban versenyeztem. Gratulálok a csapat minden tagjának a világbajnoki címhez, ami egy újabb mérföldkő a 2003 óta tartó hosszú győzelemsorozatban.”

Ma Qing Hua: „Kimondottan csalódott vagyok, hiszen keményen készültem erre a fordulóra. Az időmérők rendben voltak, az első sorból kezdhettem a versenyt. Az első rajtnál azonban műszaki probléma merült fel, ott és akkor el se akartam hinni. A második futamban sikerült egy kicsit feljönnöm, de a gumik nagyon elkoptak, és lassan elvesztettem a ritmust. Mindenesetre nagyon büszke vagyok, hogy ehhez a csapathoz tartozom, és hogy én is hozzájárultam a győzelemhez. Remélem, még sokáig versenyezhetek a Citroën színeiben.”

EREDMÉNYEK:

IDŐMÉRŐK
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
4. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
1.FUTAM
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
4. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
5. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
Győztes idő : José María López 1’52’’401
2.FUTAM
1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
3. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
4. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
5. Rob Huff (Lada Vesta WTCC)
6. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
7. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
8. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
Győztes idő : Sébastien Loeb 1’52’’191
AZ EGYÉNI PONTVERSENY ÁLLÁSA (PILÓTÁK)
1. José María López 396 pts
2. Yvan Muller 321 pts
3. Sébastien Loeb 282 pts
4. Ma Qing Hua 177 pts
5. Michelisz Norbert 172 pts
6. Gabriele Tarquini 171 pts
7. Tiago Monteiro 163 pts

Tizedik születésnapját ünnepli a Pappas Auto

Születésnapot ünnepel a Pappas Auto Magyarország Kft., mely fennállásának 10 éve alatt a magyar autópiac meghatározó szereplőjévé vált.

pappas-auto-autoaddikt

A 2014-es üzleti évet 50 milliárd forintot meghaladó árbevétel mellett pozitív mérleg szerinti eredménnyel záró cég, sikeres működését saját, újítószellemű munkájára és jogelődje, a Mercedes-Benz kizárólagos importőreként 25 éve alapított MB-AUTO Magyarország Kft. piaci tapasztalataira, valamint a Kelet-Európa legnagyobb gépjármű kereskedelmi vállalkozásai közé sorolt Pappas Csoport 67 éves múltra visszatekintő vállalati filozófiájának következetes alkalmazására alapozza. Kettős jubileumi év tehát az idei a cég számára.

A Pappas Csoport története

1948-ban egy magyarországi születésű testvérpár, Georg és Dimitri Pappas Ausztriában megkezdték Mercedes-Benz autóértékesítési tevékenységüket, majd 1951-ben Günther Wiesenthallal közösen vágtak bele az osztrák Mercedes-Benz kereskedelmi hálózatának kialakításába. A Pappas Csoport a következő években folyamatosan erősödött, mígnem Georg Pappas 1990-ben visszatért Magyarországra, ahol megalapította az MB-AUTO Magyarország Kft.-t, amely a Mercedes-Benz kizárólagos importőreként a budapesti Kárpát utcába költözött. A Mercedes-Benz képviselete mellett a Pappas Csoport 2002-től megkezdte a smart autómárka modelljeinek értékesítését is. 2005-ben pedig „átlépte” az osztrák-német határt és szolgáltatásaival megjelent Bajorország két városában is.

A 2005-ös esztendő fontos állomás azért is, mert az MB-AUTO Magyarország Kft. jogutódjaként a magyar cégbíróság szeptemberben jegyezte be a Pappas Auto Magyarország Kft-t. Az európai normáknak megfelelően Magyarországon tehát szétvált az importőri és kereskedői tevékenység. Az újonnan megalakult cég immár külön gépjármű-kereskedelmi hálózatként működött tovább.  A váltás több volt egyszerű formai átalakulásnál: megkezdődött ugyanis a Chrysler, a Jeep és a Dodge típusainak értékesítése is a hazai kereskedésekben. Két évvel később a márkaportfólió tovább szélesedett, a Pappas magyar cége 2007-ben kínálatába vette a Kia, illetve a Mitsubishi Fuso modelljeinek értékesítését és szervizelését is.

2005-ben a cégalapítók gyermekei, Alexander és Catharina Pappas átvették a Pappas Csoport irányítását. Nevükhöz fűződik a döntés, amely nyomán a Pappas Auto Magyarország Kft. 2010-től a Fiat és a Lancia márkákat is forgalmazza. Kínálatában megmaradtak a Jeep modellek is. Szintén ebben az esztendőben kezdte meg az együttműködést a Pappas a DAF márkával is. 2014-ben pedig az Iveco modellek szervizszolgáltatása is megindult.

Telephelyek, mérföldkövek

A Pappas Csoport első magyarországi telephelyét 1990-ben a Közlekedési és Műszaki Vállalat központjában alakította ki Budapesten, a Kárpát utcában, 1995-ben pedig megnyitotta második telephelyét a főváros XI. kerületében, a Hunyadi úton. A tízhektáros területen Európa egyik legmodernebb és legnagyobb haszongépjármű központját rendezték be, ahol  az indulás évében 190 szakember dolgozott. Az első vidéki márkakereskedés 2003-ban nyitotta meg kapuit Pécsett. Egy évvel később, 2004-ben megnyílt a második vidéki Pappas telephely Szegeden, amely szervizszolgáltatásaival a személyautó és a tehergépjármű tulajdonosokat egyaránt kiszolgálja. A fővároson kívüli terjeszkedés az MB-AUTO Magyarország Kft. nyomdokaiba lépő Pappas Auto Magyarország Kft. megalakulásával sem állt le: Székesfehérváron 2007-ben nyílt meg a társaság márkakereskedése. Debrecenben pedig 2010 óta fogadja az ügyfeleket Kelet-Magyarország első Pappas telephelye.

Jubileumi fejlesztések

A Pappas Auto fejlődése a jubileumi évében is töretlen. A 2015-ben megkezdett fejlesztési program nyomán az eredetileg 52 ezer négyzetméteres kereskedelmi és szervizközpont 74 ezer négyzetméterre bővült Albertfalván. Ezen belül, az új importőri arculatnak megfelelően kialakított, különálló Mercedes-Benz szalon területét az átalakítások és a márkaszeparációk révén 1500 négyzetméterre növelték. A Mercedes értékesítési hálózat „zászlóshajójaként” emlegetett bemutatóteremnek külön rangot ad az is, hogy a Pappas, az országban egyedülálló módon, AMG Corner területen mutatja be a legújabb AMG modellt, illetve az AMG Boutique termékek teljes palettáját. Ha ez nem lenne elég, Albertfalván 2015 tavaszán megnyílt a smart center, októberben pedig megnyílik az új Fiat Professional szalon, amelynek 320 négyzetméterén kizárólag a Fiat haszongépjárműveket mutatják be az érdeklődőknek.

A fővárosi telephelyek fejlesztésének programja elérte a Kárpát utcai központot is. Itt 170 négyzetméternyi új értékesítési területen mutatkoznak be a Mercedes-Benz modellek. De a német autógyártó szalonjait egységesítő új importőri arculat kialakítása a jövőben vidéken is folytatódik. A beruházási program keretében a vásárlókat kiszolgáló szalonok éppen úgy megújulnak, mint ahogy a szervizek műszaki infrastruktúráját is folyamatosan fejlesztik, bővítik. Így a Pappas ügyfelei biztosra vehetik: a szalonokban magukat kellető legfrissebb személygépkocsi és haszongépjármű modelleket az időszakos, vagy eseti karbantartások, javítások alkalmával a legkorszerűbb technológiát szakértő módon alkalmazó, felkészült szakemberek gondoskodására bízzák.

Pappas Csoport számokban

Megalakulása óta a Pappas Csoport egészének nemzetközi árbevétele folyamatosan növekszik. A társaságot Kelet-Európa legnagyobb gépjármű kereskedelmi cégei között tartják számon, amelynek a 2008-as gazdasági válság is csak átmeneti nehézségeket okozott. A cégcsoport árbevétele a 2013-2015-ös időszakban évről évre megközelítette az egymilliárd eurót, értékesítési pontjain évente több mint 23 ezer különféle személygépkocsi, illetve haszongépjármű talál gazdára.

Nemzetközi Pappas Csoport 2014/15* 2013/14 Változás %-ban
Árbevétel** (millió Euro) 966 959 1%
Személygépkocsi 14.576 14.116 3%
Haszongépjármű 8.988 9.304 -3%
Eladott járművek összesen 23.564 23.420 1%

*Ausztriában január 31-i gazdasági évfordulóval számolva, Németországban és Magyarországon naptári gazdasági évvel

**Az árbevétel az osztrák központi alkatrészraktár bevételét nem tartalmazza a 2013/14-es évben

Jól teljesít a születésnapját ünneplő magyar divízió is: a várakozások szerint a 2015-ös árbevétel ugyanis valamennyi eddigi eredményt túlszárnyalja majd, a gépjárműeladások és a szervizszolgáltatások, illetve az egyéb tevékenységek nyomán a Pappas Auto Magyarország Kft. csaknem 59 milliárd forint bevétellel zárhatja az évet.

Növekvő darabszámok

A Pappas Auto Magyarország újító filozófiájának sikerét jelzi az is, hogy 2015 augusztusának végéig, telephelyeiről csaknem annyi új személygépkocsi és haszongépjármű gördült ki, mint a 2008-as év tizenkét hónapja alatt összesen. Az idei esztendő egészére szóló értékesítési előrejelzések pedig azt mutatják, hogy jubileumi évét a Pappas kiugró eredménnyel, 14 százalékos értékesítés-bővüléssel abszolválhatja majd.

A piacbővülés a személygépkocsi- és a haszongépjármű értékesítésben külön-külön is látványos. Az új személyautó eladások tekintetében a 2015-ös várakozások 18 százalékos élénkülést jeleznek az előző évhez viszonyítva. Ez azt jelenti, hogy a cégcsoport az idén decemberben megduplázhatja 2009-es eladásait.

Mindezt úgy, hogy a Pappas valamennyi gépkocsimárkája értékesítésében meghatározó szeletet hasított ki magának a piacon. Szalonjaiból gördül ki a Magyarországon forgalomba helyezett új Mercedes-Benz személygépkocsik 58,64 százaléka, az utakra kerülő Jeep és Lancia modellek 80,33 százaléka. A Kia modelljeinek 25,4 százaléka a Pappas telephelyein kapja meg magyar rendszámát. A Fiat személyautóinak eladásából pedig a Pappas 19,4 százalékkal részesedik.

A haszongépjárművek piacán szintén egyértelmű a Pappas Auto Magyarország szerepének erősödése. 2015 decemberéig a Pappas az eladások újabb tízszázalékos növekedésére számít. Várakozásait megalapozza, hogy az új haszongépjárművek eladásában a társaság egyértelműen zászlóvivőnek számít. Példázza ezt, hogy a magyar piacon értékesített új Mercedes-Benz transzporterek 71 százaléka és a Mercedes-Benz nagy tehergépjárművek pedig 100%-a Pappas telephelyeiről gördül ki. A Fiat Professional eladásaiból pedig a cég 14,07 százalékkal részesedik.

Szerviz

A Pappas Csoport vállalati filozófiájának megfelelően, a telephelyeiről kigördülő személygépkocsikat és haszongépjárműveket teljes életútjukon igyekszik kiszolgálni. A már forgalomba helyezett autókról felelősen gondolkodó ügyfeleket éppen ezért szervizszolgáltatások széles palettájával várják. A társaság szakszervizei felkészültek a Mercedes-Benz, a smart, az Unimog, a Lancia, a Chrysler, a Jeep, a Dodge, a Fiat, a Fiat Professional, a Kia, a DAF, Iveco, valamint az EvoBus márkák karbantartására, javítására. Az esetleg balesetben sérülő gépkocsik karosszériajavítása, fényezése, valamint az ehhez kapcsolódó biztosítási ügyintézés szintén része a Pappas szolgáltatásainak. A társaság mindezek mellett szervizeli a Bosch termékeit, foglalkozik az exkluzív tuning partnereik, így az AMG, a BRABUS, a Carlsson, és az OTC tuning-kiegészítők forgalmazásával, javításával. Szervizei a nap 24 órájában rendelkezésre állnak. Saját autómentővel, gumijavítási és tárolási szolgáltatásokkal várják ügyfeleiket. A közúti fuvarozók számára tehergépkocsi teljesítménymérést, parametrizálást végeznek. A pótkocsik és felépítmények javítását a Pappas szintén vállalja. De telephelyein haszongépjármű és autóbuszmosó is működik. A széleskörű szervizszolgáltatások népszerűségét jelzi, hogy a Pappas telephelyein kiszolgált személygépkocsik és haszongépjárművek száma folyamatosan növekszik. A várakozások szerint a társaság javítóbázisain az idén több mint 54 ezer különféle gépkocsi fordul majd meg.

Sikeres csapat

A Pappas Csoport komplex szolgáltatásai elképzelhetetlenek felkészült munkatársak nélkül. A cégcsoport Ausztriában, Magyarországon és Bajorországban összesen több mint 2400 szakembert alkalmaz. Ehhez a létszámhoz a Pappas Auto Magyarország 456 fő foglalkoztatásával járul hozzá.

Jubileumi értékesítési támogatások

A 10 éves jubileumát ünneplő Pappas Auto Magyarország ezért az idén jubileumi ajándékokkal várja vásárlóit. Új személyautó vásárlásakor 250 ezer forint összértékű kuponkollekcióval lepik meg ügyfeleiket, melyben a Pappas Auto saját kedvezményein túl egyedi partnerajánlatok is megtalálhatóak.

Ezen kívül minden személygépkocsi márka esetében egyedi jubileumi ajánlatokkal várják az értékesítők az érdeklődőket. 2015 őszén tehát érdemes figyelemmel kísérni a Pappas Auto hírlevelét, valamint országszerte felkeresni bemutatótermeiket a személyre szóló ajánlatokért október 2-3. hétvégéjén, a Pappas Auto nyílt napjain.

Egyedi szolgáltatások

A Pappas figyelmet szentel ügyfelei biztonságának is. A társaság a Generali Biztosító együttműködése révén az év elejétől különleges biztosítási csomagot kínál a Mercedes-Benz, a smart, a Lancia, a Jeep, a Kia és a Fiat személygépkocsival, illetve a 3,5 tonna össztömeget meg nem haladó kishaszongépjárművel rendelkezők számára. A Pappas Casco alapszolgáltatását választók Európa egész területén teljes körű védelmet élvezhetnek a lopás, az elemi károk és az üvegtörés esetére. Mindezt igény szerint extra szolgáltatások egészíthetik ki.

Superbrands ötödször

A Pappas Auto Magyarország büszke rá, hogy cégük 2011 óta minden évben elnyerte a Superbrands védjegyet. A Business kategória független szakemberekből álló zsűrije 2015-ben, a társaság jubileumi évében a Business Superbrands kategóriában is díjazta a Pappas Auto-t.

A társaság emellett különböző szakmai díjakkal is büszkélkedhet. A Pappas Auto többször elnyerte a Mercedes-Benz márka importőri ügyfélelégedettségi díját, a CSI elismerést. A Kia márkakereskedőinek adható legmagasabb szintű kitüntetést, a Platinum Dealer díjat pedig két alkalommal, 2013-ban és 2014-ben ítélték a magyar cégnek.

Új modellek 2015

A fejlődés nem áll meg, a Pappas Auto saját hálózatának és szolgáltatásainak fejlesztése mellett 2015-ben új modellek egész sorával lepte meg ügyfeleit.

A smart két új modellel frissítette kínálatát. A kisebbik smart fortwo coupé kétajtós modellje a márkától megszokott innovatív színekben 71 és 90 lóerős benzinmotorokkal került a szalonokba. A nagyobb smart forfour négyajtós kivitelben 60 és 71 lóerős benzinmotorral rendelhető.

A Mercedes-Benz nagyot lépett 2015-ben. A német autógyártó nyolc modellel szélesíti választékát az év végéig. Tavasszal mutatkozott be az új AMG GT és S-osztály Maybach, a CLA Shooting Brake és modellfrissítésen átesett B-osztály facelift változata. A Pappas kereskedésekben ősztől lesz elérhető a Mercedes-Benz három új SUV modellje: a megújult GLE, a GLE Coupé és az új GLC. És az év végéig megérkezik az új C-osztály Coupé, illetve az A-osztály facelift kivitele is.

Új modellek 2016

Újdonságokból 2016-ban sem lesz hiány a Pappas Auto kereskedéseiben. Teljesen új modellekkel lép piacra a Mercedes-Benz, a Jeep, a Kia és a Fiat is.

A Mercedes-Benz több újdonsággal is csábítja majd a vásárlókat. Tavasszal mutatkozik be az új E-osztály és a megújult GLS, nyáron pedig a GLC Coupé változata kerül leleplezésre.  Megújul a kabriózás ikonja az SL modell és a kistestvére az SLC, és teljessé válik a C-modellcsalád is, hiszen megérkezik a C-osztály cabriolet kivitele. A Jeep 75. jubileumi kiadással készül minden modell változatával, míg a Kia két modellt ígér 2016 elejére: piacra kerül a Sportage új változata és az új Kia Optima. A Fiat egy teljesen új modell sorozatot és további újdonságokat mutat be az év során. A jövő év Fiat Professional újdonságokkal is szolgál majd: elérhető lesz az új Scudo és Fiorino, valamint egy teljesen új pickup modell is. Garantált tehát, hogy a 2016-os esztendőben is nagyszerű ajánlatokkal várja ügyfeleit a Pappas Auto.

Ilyen lett az új BMW X4 M40i – mutatjuk

A vadonatúj BMW X4 M40i piaci bevezetésével új zászlóshajó érkezik a világszerte nagy népszerűségnek örvendő BMW X4 modellcsaládba.

bmw-x4-m40i-autoaddikt

A BMW X4 M40i a még tovább fejlesztett menetdinamika és az érzelmekkel átitatott, kivételes exkluzivitás terén új mércét állít fel a Sports Activity Coupe (SAC) modellek szegmensében.

Markáns kisugárzás

A vadonatúj BMW X4 M40i karosszéria-kialakítása egyértelműen demonstrálja a BMW M Performance modellekre jellemző szabványokat. A Ferric Grey világos vas-szürkére fényezett első lökhárító-betétek és külső visszapillantó-házak, az opcionálisan ultramagas teljesítményű gumiabroncs-kombinációval felszerelt exkluzív, 20 coll méretű, duplaküllős M könnyűfém keréktárcsák, valamint a szelepvezérléssel és kétoldali Chrome Black végződéssel ellátott sport kipufogórendszer egyedülálló összeállítása a vadonatúj BMW X4 M40i rendhagyó karakterét hangsúlyozza. A BMW M modellekre jellemző kivételes hangulat az utastér apróbb részleteiben is visszaköszön. Az M bőrkormány, a sebességváltó M előválasztó karja, a sportülések és a típusspecifikus küszöbdíszek egytől egyig a vezetés abszolút élményét sejtetik, ahogyan a műszeregységen felvillanó digitális „X4 M40i” típusmegjelölés is.

Egyszerre erőteljes és gazdaságos

A vadonatúj fejlesztésű, M Performance TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotor a vadonatúj BMW X4 M40i motorterében ünnepli világpremierjét. A 3.0 liter lökettérfogatú erőforrás maximális, 265 kW / 360 lóerő teljesítményét percenkénti 5800 és 6000 főtengely-fordulat között adja le, 465 Nm csúcs forgatónyomaték mellett (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 8,6 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátás: 199 gramm / km)*. Eme nagyteljesítményű benzinmotornak és a korszerűsített M Performance TwinPower Turbo technológiának köszönhetően a BMW X4 M40i kevesebb, mint öt másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra és 250 km/órás végsebességre képes (elektronikusan leszabályozva).

Lenyűgöző menetdinamika

A vadonatúj BMW X4 M40i típusspecifikus hangolású sport futóműve majdhogynem sportautós menetdinamikát biztosít. A keményebb rugók és stabilizátorok, a nagyobb dőlésszögű első tengely, a speciálisan BMW M Performance járműkarakterisztika szerint állítható adaptív lengéscsillapítók és a teljesítmény-szabályzó opcióval (Performance Control) ellátott, hátsókerék-meghajtásra optimalizált intelligens BMW xDrive összkerékhajtás együttese precíz kormányreakciót, tökéletes egyenesfutást, csökkentett hajtási befolyást és a vezetés maximális élményét garantálja.

Könnyebb és stabilabb lett az új Opel Astra K

Műszakilag nagyot fejlődött az új Opel Astra K. Nemcsak azért, mert volumenmodellként sok innovációt hoz át magasabb kategóriákból a kompakt osztályba, hanem teljesen új, karcsú felépítésének okán is.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_006

Tervezői helytakarékosságra és következetes súlycsökkentésre törekedtek. A típuselőd remek menetdinamikájából kiindulva extra-könnyű futóművet konstruáltak, amely érezhetően javítja a kerékvezetést, a fékezést és a kormányzást. A fitneszkúra hatására élénkebb, ugyanakkor komfortosabb lett az ötajtós kocsi, közvetlenebbül reagál a vezető utasításaira, dinamikusan fordul be és minden eddiginél élvezetesebben vezethető.

Új felépítés

Az új Astra-nemzedék alapvető karcsúsítása jót tett a kompakt bestseller agilitásának és hatékonyságának. Minden egyes komponense próbapadra került, s a mérnökök elsősorban az okos anyaghasználatra ügyeltek. Egyedül a nyers karosszéria 20 százalékot adott le a súlyából, 357 helyett 280 kilogrammos lett, és további 50-et nyertek a futóművön: tökéletesítették az első és a hátsó hidat, nagy- és ultra-nagy szilárdságú acélokat, valamint kompakt segédvázakat alkalmaztak. A kisebb súly persze még messze nem jelent kisebb stabilitást, épp ellenkezőleg, hiszen a torziós merevség 18,6-ról 19,0 kNm/fokra nőtt. Ennek hozadékaként javultak a menettulajdonságok, illetve a zaj- és rezgési jellemzők.

A bevált első MacPherson futómű és a csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztés, az Opel továbbra is egyedülálló Watt-rúdjával együtt, maximális stabilitásról és kiegyensúlyozott komfortról gondoskodik.  Az első nyomtáv azonos a típuselődével, a hátsó nyolc milliméterrel keskenyebb lett, a tengelytáv 23-mal rövidült. A kerekek 15 – 18 colosak.

Okos hátsó felfüggesztés

Rüsselsheimben egészítették ki világelsőként okosan elhelyezett Watt-rúddal a csatolt lengőkaros hátsó futóművet. Ezt az innovatív, az Opel által szabadalmazott elrendezést tovább finomították az új Astra részére. Megmaradtak a viszonylag könnyű, helytakarékos és zseniálisan egyszerű csatolt lengőkaros rendszer elvi előnyei a többlengőkaros konstrukcióval szemben, de hozzájuk jött egy kanyardinamikai pozitívum: a karosszéria megdőlése esetén állandóbb marad a kerekek dőlése és összetartása.

A súlycsökkentett Watt-rudat a padlólemez alatt, közvetlenül a hátsó kerekek középvonala mögött helyezték el. Rövid, billenthető kiegyenlítő lengőkarjának gömbcsuklóihoz kapcsolódnak a kerekekhez vezető keresztrudak. Ez az elrendezés hatásosan nyeli el a harántirányú, illetve az útegyenetlenségekből származó befolyásokat. A Watt-rudazat azáltal egyenlíti ki a centrifugális erőt, hogy továbbvezeti az egyik kerékről a másikra, csírájában fojtva el a tengely oldalirányú mozgását. A mérnökök számításai szerint ez a szerkezet 80 százalékkal is csökkentheti a hátsó tengelyt támadó erőket.

További előny, hogy lágyabbak lehetnek a szilentblokkok, mert kisebb erőket kell kitámasztaniuk, így optimálisan lecsatolódnak az útpályáról származó zavaró impulzusok, miáltal jelentősen csökken a zajszint az utastérben. Az U-szelvényűre préselt torziós elemet a hosszlengőkarok közé szerelik, közvetlenül a hátsó kerekek előtt. Változó falvastagság és az összehegesztési szögek flexibilis variálása teszi lehetővé a karosszériadőlés mértékének kiegyenlítését, így lehet a kívánt mértékben finoman hangolni az új Astra különböző súlyú és motorú változatait.

Finomított első híd

Az első MacPherson rugóstagok toronycsapágya kettős hatású, egymástól tisztán elkülönítve veszi fel a rugózásból és a csillapításból származó erőket. A rugózatlan tömeg csökkentése és a súlyeloszlás javítása érdekében alumíniumból készül a függőcsapszeg. A stabilizátor csöves kialakítású. A szintén optimalizált súlyú L-szelvényű keresztlengőkar maximális stabilitással, két szilentblokkon keresztül csatlakozik a segédvázhoz. A gumiblokkokat és a felfüggesztés geometriáját úgy hangolták össze, hogy keresztirányban merev, hosszirányban lágy legyen a felfüggesztés, ezáltal javul az autó vezethetősége, és emelkedik a komfortnívó. A keresztlengőkar hátsó szilentblokkjának elasztoméres csillapítása megakadályozza, hogy a kormánykerékig továbbterjedjenek a rezgések.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_008

A tökéletesített szervokormánnyal összehangolt új első futómű nagyon élvezetessé teszi az új Astra vezetését, jól fekszik az úton az autó, és nagyon precízen dirigálható.

Kifinomult fékberendezés

A kétkörös fékrendszerű Astra különböző motorváltozataihoz háromféle féktárcsa-kombinációt alkalmaznak. A 15 colos specifikációhoz járó hűtött első, illetve tömör hátsó tárcsa átmérője 276, illetve 264 milliméter. A 16 colos változat adatai 300 és 288 milliméter, de van egy 16/15 colos variáns is, nagy első- és kis hátsó tárcsával.

E szolid mechanikus alapot egészíti ki az új Opel Astra valamennyi kivitelében alapfelszerelésként az aktív biztonságot magas szintre emelő ESPPlus elektronikus menetstabilizáló. Az autó közepén elhelyezett perdületérzékelője minden mozgást regisztrál a jármű függőleges tengelyvonala körül. Ez és a kormánytengely elfordulás-érzékelője adja a sebességjellel együtt azt a képet, amelynek alapján a szabályozás kifejtheti hatását. Ha minden jel arra mutat, hogy a vezető elvesztette uralmát az autó fölött, a rendszer egy vagy több kerék fékezésével és gázelvétellel avatkozik be.

Az ESP a következő kontrollfunkciókat fogja össze:

  • Blokkolásgátló (ABS) és kipörgésgátló (TC)
  • Elektronikus fékerő-elosztó (EBD) adagolja a helyzetnek megfelelően az első és a hátsó tengely fékhatását. Ezáltal bármilyen körülmény és tengelyterhelés-eloszlás esetén stabilan és a lehetséges maximális mértékben lehet lassítani.
  • A kanyarodási fékszabályozás (CBC) akkor jut szerephez, ha centrifugális erő hatása alatt kell fékezni.
  • A perdületnyomaték-szabályozás (TVBB) a helyzetnek megfelelően fékezi a kanyar belső ívén futó hátsó és/vagy első kereket, miközben gyorsít a vezető. Ezáltal precízebben és jobban uralhatóan fordul az autó – szinte behúzza magát a kanyarba. Ahelyett, hogy a fronthajtású kocsikra jellemzően kifelé tolná az elejét, az Astra nagy sebességgel kezdett kanyarban is semleges marad.
  • A kanyarodási kipörgésgátló (CTC) megakadályozza a belső íven futó első kerék túlforgását, ezzel csökkenti a fronthajtású járművek jellegzetes alulkormányzottságát a kanyarból kigyorsításkor.
  • Az elektronikus motorfék-nyomaték szabályozás (EDC) hirtelen nyomatékváltozás, mint gázelvétel esetén, megakadályozza a kerékcsúszást, így átvihető a kormányerő.
  • A fékasszisztens (BAS) azzal segíti a vezetőt, hogy hirtelen pedálnyomáskor kellően nagy nyomást épít fel a főfékhengerben.
  • A hidraulikus fékmelegedés-kiegyenlítés (HBAF): egymást követő erős fékezések esetén az ABS szivattyúja a jármű sebességétől, a pedálgyorsulástól és a féktárcsák hőmérsékletétől függő mértékben több fékfolyadékot nyom a fékkörbe.
  • A féktárcsa-tisztítás (BDC) enyhe fékezésekkel rendszeres időközönként letakarítja a szennyezést a féktárcsákról. Így mindig teljes fékteljesítményre számíthatunk.
  • Az utánfutó-stabilizáló (TSA) a vontatást teszi biztonságossá azzal, hogy célzott gázelvétellel és fékezésekkel csírájában fojtja el a becsóválást.
  • Elektromos rögzítőfék: az ösztönösen kezelhető, és az INNOVATION kivitel alapfelszereléséhez tartozó elektromos rögzítőfék egyrészt növeli a kezelés komfortját, másrészt a kézifék-kar elmaradása révén rakodóhelyet szabadít fel középen. A legutóbbi optimalizálást követően még csendesebb és kényelmesebben kezelhető lett. Míg korábban mechanikus huzal működtette a hátsó féket, most már villanymotorokra bízták ezt, megszüntetve a teljesítményveszteséget. Használata egyszerű: csak fel kell emelni egy kapcsolót a sebességváltó karnál. A fék akár 30 százalékos lejtőn is biztosan megfogja az Astrát, és elinduláskor automatikusan kiold.Az elektromos rögzítőféket együtt kínálják az emelkedőn elindulási asszisztenssel (Hill Start Assist – HSA), amely a vezetőt és a kuplungot is kíméli: amint átlép az ember a fékpedáltól a gázra, a rendszer befékezi az autót, amely tehát nem gurulhat vissza.
  • Elektromos szervokormány (EPS): az új Astra fogasléces kormánygépének sebességfüggő rásegítése nem hidraulikusan, hanem elektromosan működik, hogy csökkenjen a fogyasztás. Az alkatrészek súlyát 18 százalékkal, azaz 2,8 kilogrammal csökkentették. Az új berendezés direktebb kormányérzést ad, és hatékonyabb is: azonos teljesítmény esetén minden üzemállapotban kevesebb energiát fogyaszt. Ehhez járulnak olyan funkcióbővítések, mint az új komfort-szabályozás (SRS – Smooth Road Shake), amely a kerekek esetleges kiegyensúlyozatlanságát ismeri fel, és szűri ki, ezáltal nem vibrál a kormánykerék az ember kezében. A DPC (Drift Pull Compensation) pedig megakadályozza, hogy oldalerő hatására, például oldalszélben, egyenes kormányállás ellenére félrehúzzon az autó.A kormányoszlop széles állítási tartományának – tengelyirányban 30, függőlegesen 25 milliméter – köszönhetően bármilyen testmagasságú autós megtalálhatja az ergonómiailag korrekt üléspozíciót.
  • A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
    Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
    Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
    Utómunka hardver: ASUSAcer, Gigabyte

A Nissan jelentős vevőszolgálati reformot hajt végre

A Nissan bejelentette Európában indított, a vásárlói élményt tovább javító kezdeményezését, ami az iparág egyik legátfogóbb vevőszolgálati reformprogramjának ígérkezik.

nissan-vevoszolgalati-reform-autoaddikt

A Nissan Ígéret Program keretein belül Európa-szerte egységessé válik a szervizszolgáltatás, illetve 2500 márkakereskedés teljes körű átalakításon esik át. A kezdeményezés hűen tükrözi a Nissan ügyfélközpontú filozófiáját, mely különös jelentőséggel bír napjaink zűrzavaros autóiparában.

A Nissan Ígéret Program négy fő eleme a díjmentes csereautó-szolgáltatás, a dijmentes járműállapot-felmérés, a szervizszolgáltatásokra vonatkozó legjobb ár garancia, valamint az életre szóló Nissan Assistance közúti segélyszolgálat. Ez az első alkalom, hogy egy autógyártó egy egész régióra kiterjedő ügyfélígéretet tesz, jelezve a Nissan elkötelezettségét, hogy átláthatóbbá tegye az iparágat a vevőtámogatás, az árképzés, illetve a szervizszolgáltatások terén

 A Nissan Ígéret Programja a következő városokban található Nissan szervízekben válik elérhetővé október 1. után: Győr, Mosonmagyaróvár, Sopron, Szombathely, Veszprém, Tatabánya, Zalaegerszeg, Baja, Kiskunhalas, Kecskemét, Szeged, Békéscsaba, Debrecen, Szolnok, Miskolc, Nyíregyháza, Szekszárd, Pécs, Székesfehérvár, Gödöllő, Budaörs és minden budapesti szervízben.

A Nissan Ígéret Programjának 2015-ös bevezetése a jelentősebb európai piacokon egybeesik a márkakereskedések vevői arculatának erőteljes átalakításával. Az átalakítási projekt oxfordi és moszkvai helyszíneken végzett próbáit követően Európa-szerte már 125 helyszínen lezajlott, 2016 márciusáig pedig további 450 márkakereskedésre terjed majd ki, hogy 2018-ra a Nissan teljes, 2 500 tagú márkakereskedés-hálózata megújuljon. Az átalakítás hatása már most is érezhető az érintett márkakereskedésekben, ahol a vásárlók közvetlenebb módon tapasztalhatják meg az innováció élményét; ez pedig a vevői elégedettség és az eladások növekedésében is mutatkozik.

Ma egy átlagos autóvásárló a vételi döntés előtt mindössze egy alkalommal keres fel egy márkakereskedést a néhány évtizeddel ezelőtt átlagosnak számító öt látogatással szemben; így nyilvánvaló, hogy az autógyártók számára még soha nem volt ekkora jelentősége a bemutatóteremben szerzett benyomásoknak. Mindemellett az autógyártók nem hagyhatják figyelmen kívül az „e-kereskedelem” forradalmának a hagyományos értékesítési modellre gyakorolt hatását sem. Egyes piacokon emellett a Nissan olyan innovatív technológiákat is bevezetett, mint az „e-vision” videós diagnosztikai eszköz, ami a szervizszolgáltatásokban nagyobb átláthatóságot igénylő, időérzékeny vásárlókat célozza.

Guillaume Cartier, a Nissan Europe értékesítési és marketing alelnöke a következőket fűzte hozzá a hírhez: „A Nissan számára különösen izgalmas, hogy vezető szerepet tölthet be a hagyományos és internetes vásárlási élmény átformálásában, hogy továbbra is a vevő álljon minden tevékenységünk középpontjában. Az internet forradalmasította az autók kiválasztásának és megvételének módját, a piac teljes megnyitásával szorítva rá a gyártókat, hogy újraértékeljék vevőikhez fűződő viszonyukat. A Nissan vásárlói élményt érintő új kezdeményezései ismét a formatervet, az interaktivitást, a bizalmi kapcsolatot és a technológiát állítják a középpontba, hogy a valós és a virtuális térben is átformálják a vásárlás élményét.”  

Cartier hozzátette: „A minőség és a bizalom meghatározó érték a Nissan mint márka számára, és hiszünk abban, hogy a minőségi követelmények függetlenek attól, hol vagyunk éppen. Kezdeményezéseink korai üzleti eredményei biztatóak, és továbbra is teljes mértékben elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy vásárlóink a legnagyobb mértékű nyitottságot és megbízhatóságot tapasztalják, ha a Nissant választják.” 

A Nissan új kereskedői arculata a vásárlói élmény egy új szintjét nyújtja a bemutatótermekben, melyet a folyamatban lévő digitális alapú kereskedelmi rendszer mélyreható forradalmi átalakulása kísér, ami egyben az autóipar történetének egyik legnagyobb projektje.

Az Opel motorok legújabb nemzedéke elhozza az élvezetes takarékosságot – az új Astra K-nál is

Az új Opel Astra K új korszakot vezet be az Opelnél. Egyetlen szó jellemzi bármi másnál találóbban: hatékonyság. A nemzetközi menetpróbán szerzett tapasztalatainkat itt olvashatják.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_015

Hatékonyság, amely élvezetes. Ehhez járul hozzá a könnyűszerkezetes felépítés, a kizárólag az új generációból származó Opel motorok választéka és agilis viselkedése – és ezt mutatja meg első pillantásra a karcsú, atletikus design. A könnyűszerkezet jellemzi az Astra következő nemzedékének motorjait is, amelyek kisebbek, kompaktabbak és könnyebbek lettek: háromhengeres, egyliteres turbó váltja az előző 1.6 literes négyhengerest, és az új, 1.4-es közvetlen befecskendezésű turbónak egyedül a motorblokkja tíz kilóval könnyebb az elődénél. Ugyanakkor erősebbek és takarékosabbak lettek az új motorok, hiszen például az Astra 81 kW/110 LE teljesítményű dízelje Start/Stoppal csupán 3.4 liter 100 kilométeren.

A portfólió teljesítményskálája 70 kW/95 LE és 147 kW/200 LE között húzódik, a benzinesek lökettérfogata 1.0 – 1.6 liter, a dízeleké 1.6. Az új motornemzedék 2013 óta egymás után piacra kerülő valamennyi tagja közös fejlesztési célokkal készült: maximális hatékonyságot ötvöznek a lehető legjobb reagáló-képességgel, sima és csendes járás mellett. Nem véletlenül ünneplik suttogó dízelként a gázolajosokat – és a benzines turbók semmiben sem maradnak el tőlük.

„A könnyűszerkezetes felépítés és a legfrissebb motorgenerációnk nemcsak rendkívül gazdaságossá teszi az Astrát, hanem a fokozott menetdinamikával és komforttal még élvezetesebb autózást is nyújt“ – mondta az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann.

1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo

A benzines belépőmotor a teljesen alumíniumépítésű 1.4 ECOTEC, 74 kW/100 LE teljesítménnyel és 130 newtonméter nyomatékkal, valamint az 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Ez az abszolút modern alumíniummotor, amely már az ADAM és Corsa hajtóerejét is adja, igencsak jó kondícióban van: 77 kW/105 LE és 170 newtonméter leadására képes, az utóbbit már 1800/perctől, ami nagyon elevenné teszi. Ötfokozatú sebességváltóval kombinálva 13 másodperc alatt gyorsítja az új Astrát 80-ról 120 km/órára – ez közel öt másodperccel, azaz 27 százalékkal jobb, mint a típuselődé, az összemérhető 85 kW/115 LE teljesítményű 1,6 literes szívómotorral. A nyomatékrugalmasság javulása alapjellemzője az új Astra-nemzedék mindegyik motorjának.

Mindeközben tisztaságával és takarékosságával is a kompakt kategóriájú benzinesek élvonalában van az egyliteres turbó: Start/Stoppal felszerelt ecoFLEX változata, kis gördülési ellenállású gumikkal és Easytronic 3.0 robotváltóval csupán 4,2 litert fogyaszt 100 kilométeren, ami példás 96 gramm per kilométeres CO2-kibocsátásnak felel meg.

Az 1.0 Turbo kiváló partnere: az automatizált Easytronic 3.0 sebességváltó

A Easytronic 3.0 robotváltó, amely nemrég jelent meg ADAM és Corsa modellekben, az 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbóval egyszerre kínálja az automata kényelmét a kézi sebességváltás hatékonyságával. A kuplungozást és a váltásokat elektrohidraulikus szerkezet vállalja magára; a pillanatnyi menetállapotnak megfelelő fokozatot az elektronika választja ki, nagyon takarékos autózást téve lehetővé. A hidraulikus hengerek és a villanymotorok tökéletesen, és a legrövidebb idő alatt váltanak – akkor is, ha épp manuálisan avatkozik be a vezető.

Ehhez járul a komfort javulása: új generációjában rövidebbek lettek az Easytronic reakcióidői, így a helyzetnek megfelelőbben és lágyabban vált. Ebben éppúgy szerepet játszott az új működtető szerkezet, mint a tökéletesített szenzoros érzékelés és szabályozástechnika, de a manuális alap-sebességváltó alapos átdolgozása is. Ezeken túlmenően, lassú manőverezéshez, a klasszikus automatákéhoz hasonló kúszó menetmódot kínál az Easytronic 3.0. Városban és araszoló forgalomban a hozzá tartozó Start/Stop rendszer csökkenti a fogyasztást.

Új 1.4 literes négyhengeres

Az új 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, az innovatív egyliteres háromhengeressel azonos családból származó, és velük együtt fejlesztett négyhengeres motor az Astrában debütál. Kétféle teljesítménnyel – 92 kW/125 LE és 110 kW/150 LE – készül, szintén központi közvetlen benzinbefecskendezéssel és turbófeltöltéssel. „Az Astrában bemutatkozó hajtóművek erősek, hatékonyak és kulturáltak. Ráadásul a teljesen alumíniumépítésű 1.4 Turbo nemcsak környezetbarát, hanem mércét állít fel a komfortjával is“, jelentette ki az Opel motorfőnöke, Christian Müller.

Az 1.4 Turbo tervezői különös súlyt fektettek a dinamikus reagálásra és a kis fogyasztásra. A tekintélyes, 245 newtonméternyi nyomaték 2000 és 3500/perc között jelentkezik, remek előfeltételeként a rugalmasságnak: 80 és 120 km/óra között, ötödik fokozatban mindössze kilenc másodpercig gyorsít a 110 kW/150 LE teljesítményű Asta, 4,3 másodperccel, illetve 32 százalékkal jobban a típuselődénél (103 kW/140 LE). Start/Stoppal és hatfokozatú sebességváltóval csupán 4,9 liter szuperbenzin fogy 100 kilométeren a kombinált ciklus szerint (114 g/km CO2) – ez 11 százalékos csökkenés.

Miként a háromhengerest, ezt is úgy tervezték, hogy új standardot állítson fel csendes és sima járásával. A blokk rezonanciaszegény konstrukció, az olajteknő kettéosztott, a kipufogócsonkot hangszigetelően a hengerfejbe integrálták, zajcsökkentő szelepfedelet alkalmaztak, a nagynyomású porlasztókat akusztikailag lecsatolták, és optimalizálták a kis súrlódású vezérműlánc futását.

Ugyanekkor sokkal könnyebb is lett az új motor. Egyedül az alumíniumblokk tíz kilóval nyom kevesebbet az előd öntött acéljánál, tehát remekül illik a hatékony Opel Astrába. Főtengelyét üregesre öntik, az olajszivattyú kis súrlódású hajtást kapott és kétféle nyomásfokozattal dolgozik, így maximális a benzin égéshőjének kihasználása.

Az új 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbóhoz hatfokozatú sebességváltó jár szériában, de a 110 kW/150 LE-s változat kapható hatfokozatú automatával is.

1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo, 147 kW/200 LE

A benzines kínálat teljesítménycsúcsát év végétől képviseli a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo. A 147 kW/200 LE teljesítményű közvetlen befecskendezéses gép blokkja 130 bar égési nyomást visel el a hengerekben, nyomatéka derekas 300 newtonméter (túltöltéssel). Vele felszerelve az Astra 7,8 másodperc alatt gyorsul nulláról 100-ra, míg 80-tól 120 km/óráig 7,5 másodperc telik el ötödik fokozatban. Végül 235 km/óránál áll meg a sebességmérő mutatója (ideiglenes adatok).

Ez az erőmű is nagyon nyugodtan jár az egész fordulatszám-tartományban. Ennek érdekében optimalizálták a szívó- és a kipufogórendszert, speciális szelepfedél-tömítést terveztek, úgyhogy jelentősen csökkent a közvetlen benzinbefecskendezéses motorok impulzusszerű égéséből egyébként adódó zaj. Végső soron halk és sima alapjáratnak, illetve menet közben kellemes motorhangnak örvendhet az autós, utasaival együtt.

1.6 literes suttogó dízel

Okkal számítanak takarékosnak és tisztának az Opel jelenlegi suttogó dízeljei. Az Astra piaci bevezetésekor az 1.6 CDTI három teljesítménylépcsője – 70 kW/95 LE – 100 kW/136 LE – fed le széles igényspektrumot, hiszen az európai kompakt kategória dízelvásárlásainak csaknem 75 százaléka esik ebbe a sávba. Szériaszerűen hatfokozatú sebességváltóval kombinálva mindig 100 gramm per kilométer alatt marad a CO emisszió. Az Astrák pillanatnyi fogyasztási bajnoka a 81 kW/110 LE-s változat, amely a kombinált ciklus szerint megelégszik 3,4 literrel 100 kilométeren – ez megfelel 90 gramm/km CO2-nek.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_010

Az öngyulladósok teljesítménycsúcsán egyelőre 100 kW/136 LE-vel áll az eddigi Astra-nemzedékben is szolgáló 1.6 CDTI, nyomatéka 320 newtonméter. Az új autó súlycsökkentésének hatására mégis jócskán visszament a fogyasztás és az emisszió – 3,7 literre (korábban 3,9 liter) és kilométerenként 99 gramm CO2-re, miközben élénkebben gyorsít: álló helyzetből 100 km/órára 9,6 másodperc alatt ugrik fel (mínusz 0,7 s). Még fontosabb, különösen előzéskor, hogy ötödik fokozatban csak 8,2 másodperc kell a sprinthez 80 és 120 km/óra között, hiszen ez nagyban fokozza a biztonságot. Az erődízel hatfokozatú automatával is kapható a szintén hatfokozatú manuális mellett.

A turbódízelek bevezetésük óta állítanak fel mércét zaj- és rezgésmentes működésükkel is, ami az optimalizált alkatrészeknek, a többszörös befecskendezésből adódó hatékony égésfolyamatnak és további akusztikai intézkedéseknek köszönhető. Eredményképp igazán megérdemli a suttogó dízel nevet az 1.6 CDTI! További jellemzője a nagynyomású, közös nyomócsöves befecskendező-rendszer és a nitrogénoxid-tárlókatalizátor, amely a dízel-részecskeszűrő előtt helyezkedik el, és adalékanyag használata nélkül fejti ki hatását. Tiszta és helytakarékos megoldás.

Könnyűszerkezet és új generációs motorok az egész portfólióban – ez a kombináció teszi a takarékossá és élménnyé az új Opel Astrát.

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: ASUSAcer, Gigabyte

[TESZT] BMW 228i Cabrio M Sport – élmény vele, nem is kell más?

Kategóriájában biztos, hogy nem – válaszoljuk meg rögvest a címben feltett kérdést. Esetleg a 4-es széria hasonszőrű változata, de ott is nagyjából ugyanezzel a hajtáslánccal találkozunk megfelelő konfigurálás esetében. Nem mindig a nagyobb a jobb, ez aranyszabály, és az is biztos, hogy a BMW 228i Cabrio M Sport (már megint) egy remekül sikerült modell a bajor gyártó palettáján.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-001

Bár szeptemberre csúszott a BMW 228i Cabrio M Sport tesztidőpontja, bíztunk abban, hogy még gyakorlatban azért jó néhány kellemes órát eltölthetünk társaságában, úgy, ahogyan az a nagykönyvben meg van írva: lehajtott tetővel, kikönyökölve, hetykén, pontosan úgy, ahogyan az nem túl ildomos – legalábbis polgárpukkasztás szempontjából.

Nincsenek eltúlozva a paraméterek, mégis szereti a tekintet

Azzal együtt, hogy a BMW 228i Cabrio M Sport nem a hagyományos értelemben vett, nagyobb, kupés, feltűnőbb jelenség (lásd 6-os széria), mégis kétségkívül figyelemfelkeltő megjelenéssel bír. Vonzza a tekintetet, hiszen ez a dolga, kompakt megjelenése, az ügyesen feltüntetett M csomag jelzése pedig többet is sejtet annál, mint az alap optikai plusz, ami a konfigurálásnál az autóba, autóra került.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-004

Jól tudják a BMW tervezőmérnökei, mitől lesz eladható a termékük, legyen szó bármely szegmens lefedéséről. Nyilván a sportos, BMW Motorsport vonal egy teljesen más karakterisztikát felvonultató irány, s a kisebb büdzsével rendelkező büszke BMW-ügyfél is elégedett mosollyal az arcán ülhet be sportosított küllemű autójába. Nos, tesztünk BMW 228i Cabrio M Sport-ja pontosan ilyen: többet mutat annál, mint amennyi, de nem zavaróan, s nem esik kétségbe akkor sem, ha produkálnia kell magát.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-002Nyolc részes bordázattal ellátott dupla BMW-vesék határozzák meg a BMW 228i Cabrio M Sport orr-részének hangsúlyos arculatát, szolidan körbekrómozva, ejtett fényszóró-testekkel, hatalmas oldalsó légbeömlőt imitáló részletekkel, melyek magukban foglalják a parányinak ható ködlámpafészkeket is.

Klasszikus kabrió oldalnézetet kapunk, elnyújtott, laposra húzott far résszel, a valódi, 280 liter hasznos térfogatú csomagtér-szekció kívülről sokkal méretesebbnek látszik. Ez logikus is, hiszen a vezérelt tetőt el kell, hogy nyelje valami – így is nagyszerű érték a fenti 280 liter. S vegyük még hozzá, hogy akár bővíthetünk is, de csak 335 literig.

Napsütés, tiszta az idő. Mi kellhet? Nyilvánvaló, hogy a tetőt le kell hajtani

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-006Ha már szóbahoztuk a BMW 228i Cabrio M Sport lenyitható tetőmodulját, nézzük, hogyan is működik mindez gyakorlatban. A működtetésért felelős gomb a középkonzol alján, a sebességváltó csonkja mellett található, álló helyzetben nagyjából 20 másodperc kell ahhoz, hogy útrakész legyen a rendszer. Ugyanennyi kell ahhoz is, hogy a tető lecsukódjon. Itt érzékelhető is jól, hogy nem a leggyorsabb rendszerrel van dolgunk, viszont az mindenképp pozitív, hogy nem kell manuális beavatkozás a folyamatba (kézi kioldás vagy rögzítés az első szélvédőnél).

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-009Lehajtott tetőnél választhatunk: vagy megtöltjük utasokkal a hátsó plusz két ülőhelyet, és vállaljuk 40 kilométer/óra felett a jelentős menetszél jelenlétét, vagy lemondunk a hátsó szekcióról és a kibővített társaságról, s beérjük másodmagunkkal. Ugyanis alap opcióként szélfogó települ mögénk, amely pár mozdulattal gyorsan eltávolítható, s helyezhető el a csomagtérben.

Kvalitás, nagy betűsen

Jól megszokott BMW-arculattal találkozunk a BMW 228i Cabrio M Sport enteriőrjében, kitűnő minőségű anyaghasználattal, szép illeszkedésekkel, letisztult felületekkel. Az M bilétát is kapott kormánykerék sokat sejtető, főként akkor, ha az első sárvédőelemen nem fedezzük fel az ide vonatkozó feliratot, a középkonzolra helyezett, elkülönülő LCD kijelző pedig a szokásos információkat közvetíti, beleértve a spotosabbra hangolt profil (Sport++) lényegi részleteit is.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-013

A középső könyöktámasz pozícionálása is jól sikerült, igaz, egy személy számára – ha ketten foglalnak helyet a BMW 228i Cabrio M Sportban, már keskenynek érezhető a felület. Azzal együtt, hogy viszonylag magas felszereltségi csomagot kapott a tesztautó, bőr helyett sima szövetkárpitozással találkoztunk, ami kicsit talán rontott az összképen, viszont a hétköznapibb használat mellett kötelezte el a vezető- és utasállást.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-018

Legyen sarkalatos pont egy ilyen jellegű túraautónál a teljesítmény? Hát persze, hogy legyen! Mit ér a kabrió feeling anélkül, hogy nincs szunnyadó ménes, amely megbokrosodik, ha tekintélyesen odalépünk a gázpedálra – nézzük, hogyan alakított e téren a BMW 228i Cabrio M Sport tesztautó.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-014

Masszív sornégyes turbótöltötten: 245 lóerő megmozgatására képes az egység

2 literes, soros elrendezésű 4 hengeres, turbótöltött benzinmotort kapott a BMW 228i Cabrio M Sport, 245 lóerős összteljesítménnyel (5000-6500 RPM), 350 Newtonméter csúcs-forgatónyomatékkal (1250-4800 RPM).

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-015

Mint ahogyan az látható is, a benzines aggregát igazán ereje teljében van már alacsonyabb tartományban is, úgy, hogy mire eléri a főtengely a 4800-as fordulatot, nagyjából megérkezik a maximum teljesítmény is. A viszonylag tág fordulatszám-tartománynak köszönhetően a BMW 228i Cabrio M Sport nyomatékgörbéje egyenletesen ível felfelé, tulajdonképp a folyamatos gyorsítás számításaink szerint 200 kilométer/óra környékéig azonos nyomatékot biztosít, tehát a 8 sebességes ZF által jegyzett váltómű hozzávetőlegesen minden fokozatban a maximumot hozza ki az autóból – feltéve, ha úgy akarjuk.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-012Tapasztalatink szerint azonban papíron illusztrisak leginkább az adatok, s bár méréseink (0-100 kilométer/óra) mindössze 2 tizeddel múlták felül a gyárilag megállapított értéket, nem tapasztaltuk azt az átható gyorsulás érzetet, amire számítottunk. Persze ez betudható a kifinomult, ám mégis feszes felfüggesztésnek is, a jól eltalált futóműnek, valamint az egész BMW 228i Cabrio M Sport-karakterisztikának is.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-011

Ha a legmagasabb sportosság módozatot választjuk a profilválasztóval, készüljünk fel arra, hogy az összes stabilizáló automatika kiiktatásra kerül, tehát az ESP-nek, ABS-nek alapból búcsút inthetünk. Ennek megfelelően a menetstabilitás nyilvánvalóan romlik, kanyarvételezéskor óvatosabban kell eljárnunk, de figyelnünk kell arra is, hogy például egy kereszteződésbe kihajtáskor is csínján bánjunk a gázpedál kezelésével – könnyedén mehet át a mutatvány gyengén kivitelezett drift-utánzatba.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-007

A cikkben szerepló BMW 228i Cabrio M Sport modell alapára 12 700 forint, míg a belépőszintet a 218i jelenti, 1.4 literes, sorhármas, 136 lóerő összteljesítményű benzinessel, 9 242 000 forintért.

bmw-228i-cabrio-m-sport-teszt-autoaddikt-005

2015 BMW 228i Cabrio M Sport specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 245 LE @ 5000-6500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 350 Nm @ 1250-4800 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4432 mm

Szélesség: 1774 mm

Magasság: 1413 mm

Tengelytáv: 2690 mm

Első gumik mérete: 225/40 R18

Hátsó gumik mérete: 255/35 R18

Tömeg, üresen: 1555 kg

Megengedett össztömeg: 1995 kg

Csomagtartó mérete: 280 liter, 335 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 52 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.0 s (gyári), 6.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 9.3 l/100 km

Országúti: 5.2 l/100 km

Vegyes: 8.2 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.0 l/100 km

Országúti: 5.4 l/100 km

Vegyes: 6.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 157 g/km

Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: ASUSAcer, Gigabyte

A Volkswagen felügyelőbizottsági elnökségének 2015. szeptember 30-i ülését követően kiadott nyilatkozata

A Volkswagen AG felügyelőbizottságának elnöksége szeptember 30-án hétórás intenzív tárgyalás során megvitatta a jelenlegi helyzetet a dízelmotorok károsanyag kibocsátásának manipulációját illetően. Az elnökség javaslatokat tesz majd a felügyelő bizottságnak az ügy további rendezésére vonatkozóan.

volkswagen_logo_autoaddikt

Szeptember 30-án este az elnökség tagjai megtárgyalták a múlt héten már bejelentett bizottság összetételét. A bizottság közvetlenül figyelemmel kíséri és felügyeli majd az ügy további felderítését. A felügyelő bizottság megbízásából az amerikai Jones Day Ügyvédi Iroda egy külső vizsgálatot folytat le. Ez a bonyolult és átfogó vizsgálat minden jelenleg kérdésesnek számító folyamatra kiterjed. A felügyelő bizottság biztosítja , hogy az ügyvédi iroda függetlenül végezze el a vizsgálatot. A Jones Day folyamatosan tájékoztatja a felügyelő bizottságot a vizsgálat eredményeiről.

A bizottságot Berthold Huber, a felügyelő bizottság elnökhelyettese vezeti., tagjai pedig a Volkswagen felügyelő bizottságának tagjai közül Babette Fröhlich, Olaf Lies, Oliver Porsche és Bernd Osterloh. A bizottság rendszeresen tájékoztatja a felügyelő bizottságot. A Jones Day irodán kívül a bizottság bármikor felkérhet további külső tanácsadókat és szakértőket is a vizsgálati munkához.

Szeptember 30-án az elnökség részletesen tárgyalt az elrendelt külső vizsgálat további lépéseiről. A Jones Day jelentést küldött az eddig végrehajtott intézkedésekről. Az elnökségi tagok arra a megállapításra jutottak, hogy a vizsgálatok  lezárása több hónapot fog igénybe venni. Ezért a bizottság javaslatot tesz a Volkswagen felügyelő bizottságának arra, hogy ne tartsa meg a 2015. november 9-ére kitűzött rendkívüli közgyűlését. Az elnökség tagjai mindannyian egyetértettek abban, hogy sem időben, sem tartalmilag  nem valószínű, hogy ilyen kevés hét alatt olyan megalapozott válaszokat találnak, amelyek megfelelnének a részvényesek jogos elvárásainak. Az elnökség meggyőződése, hogy a vállalat rendelkezésre álló dolgozói kapacitására most teljes mértékben szükség lesz az ügy tisztázására, és a fennálló probléma megoldására. Ezt a munkát nem hátráltathatja egy párhuzamosan előkészítendő rendkívüli közgyűlés.

Mindazonáltal a Volkswagen hamarosan, és azt követően rendszeresen tájékoztatja a részvényeseit az üggyel kapcsolatban. Az igazgatóság a jövő héten tájékoztatja a nyilvánosságot a fennálló kérdésekre kidolgozott megoldás köztes eredményeiről.

Hans Dieter Pötsch  a felügyelő bizottság múlt hét végi döntése értelmében a felügyelő bizottság tagja lesz. 2015. október elsején Julia Kuhn-Piëch lemondott felügyelő bizottsági tagságáról. „Szeretnénk megköszönni Julia Kuhn-Piëch Asszonynak elkötelezett munkáját, amit a Volkswagen AG felügyelő bizottságában végzett, és örömünkre szolgál, hogy a Csoport más bizottságaiban folytatja tevékenységét.” – mondta a felügyelő bizottság elnökhelyettese, Berthold Huber.

A Volkswagen AG kérvényezni fogja az illetékes cégbíróságnál Hans Dieter Pötsch felügyelő bizottsági tagként történő bejegyzését. Ezt követően a felügyelő bizottság őt kívánja megválasztani a felügyelő bizottság elnökének.

A felügyelő bizottság elnöksége Frank Witter (56) urat javasolja a felügyelő bizottságnak Hans Dieter Pötsch utódjául, a Volkswagen AG igazgatóság pénzügyekért felelős tagjának tisztségére. Frank Witter jelenleg a Volkswagen Financial Services AG (a Volkswagen pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó részvénytársasága) igazgatóságának elnöke. A közgazdász végzettségű Witter 1992-ben csatlakozott a Volkswagen AG vállalathoz, ahol a Konszern Treasury tőkepiaci üzletágát vezette. 1998-ban a Volkswagen of America vállalathoz került gazdasági igazgatónak. 2001-ben és 2002-ben a SAirGroup cégnél Zürichben gazdasági igazgatóként dolgozott , mielőtt a Volkswagen of America kinevezte pénzügyi vezetőnek (CFO) és 2005-től vezérigazgatónak (CEO) . 2006-ban és 2007-ben ő felelt állandó megbízottként a Volkswagen AG észak-amerikai régiójáért. Ezt követően Frank Witter a VW Credit Inc. elnöki és pénzügyi igazgatói posztját töltötte be, valamint regionálisan ő felelt a Volkswagen Financial Services AG amerikai piacaiért. 2008. szeptember 15-től ő a Volkswagen Financial Services AG igazgatóságának elnöke.

Kívül és belül is csúcsformában az új Opel Astra K

Korábbi cikkünkben beszámoltunk az új, 2016-os Opel Astra K nemzetközi bemutatójáról. Úgy érezzük, mindez nem elegendő információ a teljes összképhez, ezért folyamatosan osztjuk meg olvasóinkkal az autót érintő bővebb részleteket.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_020

 

Könnyebb, takarékosabb, kompaktabb és ugyanakkor tágasabb – az új Astra egy olyan korszak kezdetét jelzi az Opelnél, amelyben minden a maximális hatékonyság vezérelvének felel meg. Erre irányul valamennyi szerkezeti elem és kialakítási jellemző, és az Astra intelligens térkihasználása. A kompakt bestseller következő nemzedékének alapja egy teljesen új, könnyűszerkezetes architektúra: a karosszéria mérhetően és láthatóan karcsúbb lett, a gépházban pedig erős, de csökkentett súlyú és CO2-kibocsátású, teljesen alumíniumépítésű motorok dolgoznak. Mindent összevetve 200 kilogrammot elérő mértékben fogyott le az Astra az elődjéhez képest. Ehhez járul, hogy az ötajtós alap-karosszériát minden idők legáramvonalasabb kompakt modelljévé teszi a 0,285-ös légellenállási alaktényező.

Következetesen könnyűszerkezetű: az új járműfelépítés

Az Opel tizenegyedik kompaktautó-nemzedékének előképe a 2013-as Frankfurti Autószalonon bemutatott Monza Concept. Összhangban a prioritásokkal, amelyeket Dr. Karl-Thomas Neumann állított az új modellek fejlesztői elé, a tanulmányterv minden egyes komponense a hatékonyság témáját tükrözi vissza. Az új Astra ugyanezt viszi tovább következetesen: modelltől és felszereltségtől függően 200 kilogrammot elérően – de minden esetben legalább 120 kilóval – könnyebb az elődjénél. Döntő szerepet játszik ebben a karcsúsított jármű-architektúra, amely már a nyers karosszéria súlyát leviszi húsz százalékkal, 357-ről 280 kilogrammra. Nagy- és ultra-nagy szilárdságú acélokkal, intelligens segédvázzal, valamint az első és a hátsó futómű módosításával további ötven kilót nyertek. Áramvonalazott futó-és hajtómű-elemeknek köszönhetően lemondhattak az autó aljának burkolásáról, amivel nemcsak súlyt takarítottak meg, hanem gyártási költséget is – ez észrevehető a vételárban is. További példa az optimalizálásra az első és hátsó túlnyúlás lerövidítése, vagy a 25 százalékkal könnyebb kipufogó-berendezés. A kerekek és a gumik egy számmal kisebbek lettek, 11,5 kilogrammal kevesebbet mutat alattuk a mérleg. Hasonló áll a fékre: mivel kisebb tömeget kell lelassítani, tíz kilogrammnyi súly maradt le róla, holott nőtt a fékteljesítmény.

Lefogyasztott motorok

Hozzájárulnak a kontó nyereségoldalához az új generációs motorok is. Felépítésük kompakt és hatékony, például az Opel Astra K-ban debütáló 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo jóval kevesebbet nyom a hasonló teljesítményű eddigi kivitelnél. Egyedül az alumíniumblokk tíz kilóval könnyebb, mint az öntött acél.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_015

Mindeközben fokozódott az agilitás, úgyhogy miközben kevesebbet fogyaszt és szennyez az új Astra, élvezetesebb autózást kínál. 1.0 Turbo és Easytronic 3.0 kombinációval a szegmens egyik leggazdaságosabb és legtisztább benzinese: a 77 kW/105 LE teljesítményű háromhengeres mindössze 4,2 litert fogyaszt a kombinált ciklus szerint, ami példás 96 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg.Átalakításon esett át az utastér berendezése is. A bútorzatot ötévnyi aprómunkával tették minden eddiginél funkcionálisabbá, komfortosabbá, illetve hely- és súlytakarékosabbá. A legmodernebb számítási eljárásokat éppúgy igénybe vették, mint a multifunkcionális poliuretánhabokat, a nagyszilárdságú acélokat és a strapabíró üléshuzatokat. Így a típuselődhöz viszonyítva összesen tíz kilónyit adtak le az ülések.

Kiváló alaktényező

Az új Astra kimagasló aerodinamikája teszi teljessé a hatékonysági intézkedéseket. Az atletikus karosszéria finom csiszolása 0,285-re vitte le a légellenállási alaktényezőt. Közben zsugorítottak egy kicsit a külső méreteken, a 4,37 méteres hossz öt centivel rövidebb, a magasság 1,48 méter (-2,5 cm), a szélesség 1,81 méter lett (-0,5 cm). Ezáltal kisebb, 0,642 m2 a keresztmetszeti felület (eddig 0,770 m2), ami szintén kihat a fogyasztásra. De még ez sem elég: a terv szerint jön a még áramvonalasabb és takarékosabb ecoFLEX-változat.

A karosszéria mögötti káros depresszió csökkentésre messze hátra és lefelé nyújtották a tetőt. A filigrán spoiler hatásos kilépőélt képez, megakadályozza a kellemetlen légörvényeket. Kis élekkel még a C-oszlopot is úgy alakították ki, hogy a típuselődénél jobban vezesse el a légáramlást, csökkentve az ellenállást.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_003

További aerodinamikai előnyt hozott a jármű aljának áttervezése. Eltérően a vetélytársaktól, tudatosan mellőzték a zárt burkolást, ehelyett következetesen optimalizálták az áramlási szempontból érdekes futó- és hajtómű alkatrészeket, sőt az akkumulátor teknőjét is. A magasabbra helyezett hátsó híd alatt akadálytalanul áramlik a levegő, úgyhogy még az áramlástanilag legkedvezőtlenebb kombináció (automatás dízel, 18 colos kerekekkel) 0,312-es alaktényezője is árnyékba borítja a korábbit (cW 0,325).

Intelligens helykihasználás

Jóllehet filigránabb és atletikusabb lett az Astra új generációja, mérhetően nagyobb férőhelyet kínál. A tengelytáv két centiméteres meghosszabbítása az utastér javára vált. Az új üléseknek is köszönhetően hátul 35 milliméterrel nőtt a lábtér, így most már a legjobb a vetélytársak mezőnyében. Az első és a második üléssor távolsága 1,5 centivel lett nagyobb, mind a térérzetet, mind az utazási komfortot javítva. Hasonlót mondhatunk a felső test mozgásszabadságáról – elöl és hátul egyaránt. Mércét állt fel az új Astra fejtere is: a vezetőé 2,2 centimétert nőtt a típuselődéhez képest. A biztonságot pedig azzal fokozták, hogy a tetőoszlopok karcsúsításának köszönhetően jobb lett a vezető körkilátása.

opel_astra_k_2016_nemzetkozi_menetproba_016

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: ASUSAcer, Gigabyte

Nívós elismerést kapott a Toyota Mirai

A Toyota Mirai az elmúlt tíz év legkiemelkedőbb autóipari innovációja: az üzemanyagcellás gépkocsi az első helyen végzett a németországi Autóipari Menedzsment Központ (Center of Automotive Management, CAM) listáján, amely a világ száz legnagyobb jelentőségű autóipari műszaki fejlesztését rangsorolta.

toyota_mirai

A hidrogén üzemű, zéró károsanyag-kibocsátású gépkocsi, amelynek első európai példányai a következő hetekben érkeznek meg a német, dán és brit ügyfelekhez, túlzás nélkül új korszakot nyit az autóiparban.

A rangsor felállítása során a Bergisch Gladbachban működő, Dr. Stefan Bratzel professzor által vezetett CAM több mint nyolcezer innovációt vizsgált meg átfogóan a 2005 és 2015 közötti időszakból. Ezeket piaci relevanciájuk, iparági jelentőségük, valamint újdonságtartalmuk alapján osztályozták.

Az első helyen a világ első sorozatgyártású, szabadon megvásárolható üzemanyagcellás szedánja végzett. Az üzemanyagcella kötegben a hidrogén elektromos árammá alakul át, ez táplálja a 114 kW/155 LE teljesítményű villanymotort. Az üzemanyagcellás gépkocsik (FCV) zéró károsanyag-kibocsátású járművek, működésük egyetlen mellékterméke víz. Az FCV járművek ugyanolyan praktikusak és könnyen használhatók, mint a hagyományos autók, és mivel hatótávolságuk és feltöltési idejük egyaránt azokéhoz mérhető, tökéletesen alkalmasak hosszabb távolságok megtételére.

A Toyota Prius Plug-in Hybrid szintén az élen végzett a CAM felmérésében. A modell ugyancsak világelső a maga nemében: ez volt az első olyan, sorozatgyártású, hálózatról tölthető hybrid gépkocsi, amelyet normál háztartási hálózatról is lehetett tölteni. A modell 5,2 kW/óra elektromos áram mellett mindössze 2,1 liter üzemanyagot igényel 100 kilométeren, ami 49 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. A 100 legnagyobb jelentőségű autóipari újítás között ezzel a harmadik helyet érdemelte ki.

LEGFRISSEBB

Mercedes-Benz S500 W140, 1999-ből: most eladó egy igazi gyűjtői ritkaság

0
Az 1999-es Mercedes-Benz S500 a W140-es generáció egyik legnemesebb darabja, amely a korabeli luxusautógyártás csúcsát képviselte. Ez a V8-as erőforrással szerelt szedán egyszerre nyújtott...

Legnépszerűbb játékok az online kaszinókban

TESZTJEINK