Főoldal Blog Oldal: 499

Új BMW M Performance alkatrészeket mutattak be a BMW X5 M és a BMW X6 M modellekhez

A BMW X modellsorozatának BMW M GmbH által átalakított nagyágyúit a BMW M modelleket fémjelző legendás erőnlét, az atletikus kisugárzást hangsúlyozó vonalvezetés és a kiemelkedően sportos vezetési tulajdonságok jellemzik.

bmw_x5_m_bmw_x6_m

Annak érdekében, hogy a két nehézsúlyú sportmodell ezen jellemzői még fényesebben ragyogjanak, az eredeti BMW tartozékok átfogó palettája mostantól a BMW X5 M és a BMW X6 M modellekhez egyedülálló BMW M Performance kiegészítőket kínál, amelyekkel mindkét sportoló kívül-belül precíz részletességgel személyre szabható.

Csábító BMW M Performance alkatrészek a még sportosabb kisugárzásért

A BMW X5 M és a BMW X6 M modellek sportos megjelenését még tovább hangsúlyozó kiegészítők palettáján többek között az exkluzív hűtőrács, valamint az egyedi oldalsó légbeömlők és első kerékívek mögötti légkivezető-nyílások is megtalálhatók, fekete lamellákkal és betétekkel, fekete keretekbe foglalva, a jellegzetes M logóval díszítve, a jól ismert BMW M Performance stílusjegyek szerint. A BMW X5 M és a BMW X6 M modelleket alapesetben díszítő króm rácsok könnyedén kicserélhetők az említett BMW M Performance alkatrészekre. A BMW ügyfelei ezen felül magas minőségű, kézzel készített karbon visszapillantó-házakkal is egyedibbé varázsolhatják autójukat, extra sportos elemekkel ruházva fel ezáltal a BMW X5 M és a BMW X6 M modelleket. A BMW M logó három jellegzetes színét viselő matricacsíkok direkt és feltűnő módon hirdetik a márka motorsportos örökségét, miközben már messziről hangoztatják a sportmodellek kvalitásait. A BMW X6 M-hez ráadásul hátulra magasfényű fekete lökhárító-betét is rendelhető, amely nem csupán különösen dinamikus és elegáns megjelenést kölcsönöz a nehézsúlyú atlétának, de légellenállási együtthatóját is csökkenti.

Az exkluzív kiegészítőknek köszönhetően az utastér is minden eddiginél sportosabb hangulatot áraszt

A kifejezetten a két nagyágyú számára fejlesztett BMW M Performance kiegészítők újabb magaslatokba emelik a BMW X5 M és a BMW X6 M modellek – alapesetben is kiemelkedően sportos hangulatú – utasterét. A szálcsiszolt felületű rozsdamentes acél küszöblécek a LED-optikás, világító M Performance felirattal az első ajtók kinyitását követően azonnal figyelmet keltenek, miközben felszerelésük az akkumulátoros tápellátásnak köszönhetően rendkívül egyszerű, hiszen nincs szükség kábelekre sem. A sportos vezetés élményét az utastérben még tovább fokozzák az olyan kifinomult karbon kiegészítők, mint a BMW M Performance karbon belső díszlécek vagy a nyolcsebességes M Steptronic automataváltó BMW M logóval ellátott választókarjának karbon betétje. A BMW X5 M és a BMW X6 M modellek esetében a középkonzol betétjei magas minőségű Alcantara-borítással is kérhetők, az automataváltó választókarjának környezete pedig lakkozott karbon kivitelben is elérhető, amelyek egyszerre teremtenek sportos és exkluzív hangulatot az utastérben.

A BMW X5 M és a BMW X6 M modellek utasterébe elérhető BMW M Performance alkatrészek széles palettájának további fénypontja az Alcantara borítású, karbon betétekkel megspékelt BMW M Performance sportkormány. A páratlanul jó fogású kormánykerék még extrém vezetési körülmények és hőmérsékleti viszonyok közepette is kellemes tapintású marad. A karima felső közepén található kék jelzés hamisítatlan versenysportos érzést sugall, amelyet még tovább erősít a BMW M Performance rozsdamentes acél pedálsor, a többi BMW M Performance alkatrész egyszerre látványos és hasznos kiegészítőjeként.

A könnyedén tisztítható BMW M Performance szőnyegek látványos M Performance feliratot viselnek és tökéletesen illeszkednek a padlólemez kialakításához. A BMW M Performance kulcstartó kifinomult, Alcantara / karbon kettős borításával, egyedi, M Light Blue világoskék betétjeivel és elegáns, magas minőségű kék csavarozásával minduntalan emlékeztet a BMW X5 M és a BMW X6 M modellek vérpezsdítően sportos teljesítményére.

Az eredeti BMW tartozékok tovább növelik az autó értékét

A számos utólagosan felszerelhető univerzális tuning kiegészítővel ellentétben az eredeti BMW tartozékok – amelynek része a BMW M Performance alkatrészeket átfogó paletta is – minden esetben az egyes BMW modellek sajátosságai szerint, tökéletesen illesztve készülnek el, felszerelésük ráadásul teljesen szabályos. A tartozékok semmilyen hatással nincsenek a BMW modellek garanciális feltételeire. Mindez azt jelenti, hogy az eredeti BMW tartozékok kiemelkedően magas minőségű kínálata nem csupán fokozza a vezetési élményt, de az adott modellek értékét is növeli.

Értéktartónak tűnik az új generációs Hyundai i20

A Hyundai új városi kisautója, az új generációs i20 a várakozások szerint eredeti vételárának magasabb százalékát fogja megtartani, mint közvetlen vetélytársai – derül ki a Hyundai sajtóközleményéből, öt jelentős európai piacon elvégzett, független tanulmányra hivatkozva.

hyundai_i20_uj_2015_magyar_bemutato_004

A jelentések ráadásul arra is rámutatnak, hogy a modell 7 százalékkal magasabb maradványértékkel büszkélkedhet, mint közvetlen elődje.

A maradványérték-számítás terén iránymutató Eurotax; a piacvezető francia L’Argus, illetve az elismert olasz Quattroruote kiadványok; valamint a német DAT szakértői által, Ausztriában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban elvégzett elemzések arra engednek következtetni, hogy az új modell lenyűgözően fogja tartani értékét.

Az új generációs i20 Ausztriában jobb befektetésnek ígérkezik, mint legfontosabb vetélytársai. Az Eurotax előrejelzései szerint az 1,25 literes benzinmotorral szerelt változat három év és 45 000 kilométer után eredeti árának 49 százalékát éri majd, felülmúlva az olyan, nagy jelentőségű kategóriatársakat, mint a Renault Clio (43%), a Peugeot 208 (41%), a Citroën C3 (40%) vagy az Opel Corsa (39%).

A Quattroruote előrejelzései szerint az olasz piacon, ahol a gazdasági válság miatt általában jóval alacsonyabb értéktartással kell számolnunk, az új generációs i20 szintén felülmúlja vetélytársait. A maga 40 százalékos maradványértékével olyan ellenfeleket győz le, mint a Volkswagen Polo (39%), a Peugeot 208 (37%), a Toyota Yaris (35%) vagy a Citroën C3 (32%).

A franciaországi, németországi és spanyolországi eredmények szintén kedvezőek az új generációs i20 számára. A L’Argus előrejelzései szerint a modell eredeti árának 46 százalékát éri majd, épp csak lemaradva a hazai gyártású Renault Clio (47%) mögött, de megelőzve a Toyota Yarist, a Peugeot 208-at és az Opel Corsát.

A DAT számításai szerint az új generációs i20 Németországban eredeti árának 49 százalékát fogja érni; ennél egyedül az új Škoda Fabia (50%) nyújt többet. Az Opel Corsa, a Ford Fiesta és a Fiat Punto mind elmaradnak az új Hyundai mögött. A spanyolországi Eurotax szintén pozitív jövőt jósol az új generációs i20-nak (45%), rögtön a Peugeot 208 (46%) mögött, de megelőzve a Ford Fiestát, a Seat Ibizát és az Opel Corsát.

„Európa legjobb használtpiaci szakértői mind elismerték az új generációs i20 erősségeit, és igen versenyképes értéktartást jósoltak a modellnek, amely minőségével, helykínálatával, formatervével és teljes tulajdonlási költségével a magán- és flottavásárlók számára egyaránt rendkívül vonzó ajánlatnak számít. A Hyundai ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciája pedig igazán ellenállhatatlanná teszi a típust.” – mondta Adrian Porter, a Hyundai Motor Europe flottatevékenységekért és használtautó-értékesítésért felelős igazgatója.

A Hyundai Motor egyedülálló garanciális csomagja ötéves, kilométer-korlátozás nélküli gyártói garanciát, öt éven át érvényes asszisztencia szolgáltatást, valamint öt éven át igénybe vehető átvizsgálást foglal magában.

Az Európában tervezett, fejlesztett és gyártott, új generációs i20 már a régió minden piacán kapható.

Értéktartás piaconkénti bontásban

Németország Az új generációs i20 és legfontosabb vetélytársainak maradványértéke (%) a német piacon.

Benzinmotoros modellek Maradványérték (%)
Új generációs Hyundai i20 49
Fiat Punto 43
Ford Fiesta 45
Opel Corsa 47
Škoda Fabia (új) 50

Forrás: DAT, 36 hónap, 45 000 km

Franciaország Az új generációs i20 és legfontosabb vetélytársainak maradványértéke (%) a francia piacon.

Benzinmotoros modellek Maradványérték (%)
Új generációs Hyundai i20 46
Opel Corsa 38
Peugeot 208 45
Renault Clio 47
Toyota Yaris 45

Forrás: L’Argus, 36 hónap, 45 000 km

Olaszország Az új generációs i20 és legfontosabb vetélytársainak maradványértéke (%) az olasz piacon.

 

Benzinmotoros modellek Maradványérték (%)
Új generációs Hyundai i20 40
Citroen C3 32
Peugeot 208 37
Toyota Yaris 35
Volkswagen Polo 39

Forrás: Quattroruote, 36 hónap, 45 000 km

Spanyolország Az új generációs i20 és legfontosabb vetélytársainak maradványértéke (%) a spanyol piacon.

Benzinmotoros modellek Maradványérték (%)
Új generációs Hyundai i20 45
Ford Fiesta 43
Opel Corsa 36
Peugeot 208 46
Seat Ibiza 40

Forrás: Eurotax, 36 hónap, 45 000 km

Ausztria Az új generációs i20 és legfontosabb vetélytársainak maradványértéke (%) az osztrák piacon.

Benzinmotoros modellek Maradványérték (%)
Új generációs Hyundai i20 49
Citroen C3 40
Opel Corsa 39
Peugeot 208 41
Renault Clio 43

Forrás: Eurotax, 36 hónap, 45 000 km

 

Számos Mazda-újdonság a 85. Genfi Autószalonon

A Mazda a 85. Genfi Autószalonon mutatja be modelloffenzívájának részleteit. A japán gyártó standjának középpontjába a Mazda CX-3-at helyezi – mely 6 hónapon belül az 5. új modell – a két újdonság, az új generációs Mazda2 és MX-5-t, illetve a 2015-ös Mazda6 és CX-5 frissítés mellett.

mazda_cx_3_2

A Mazda CX-3 európai premierjét fogja ünnepelni Genfben. A márka első kisméretű szabadidő-autója elsőkerék- és összkerékhajtással is elérhető lesz. Letisztult KODO vonalai figyelemfelkeltőek, SKYACTIV technológiájának köszönhetően pedig ötvözi a lendületes teljesítményt és az alacsony fogyasztást. Ezzel a kombinációval kész arra, hogy a rohamosan növekvő SUV-kategóriában sikereket érjen el, mikor Európában a nyár elején piacra lép.

A Mazda MX-5 régen várt negyedik generációja mindenki számára tartogat valamit. Az autót tavaly szeptemberben leplezték le három különböző helyszínen egyszerre. Az új MX-5 formaterve és SKYACTIV motorjai megdobogtatják a szívet – a grammstratégiának megfelelő, könnyű építésével visszatér a 25 évvel ezelőtti gyökereihez. A magyar piacra kora ősszel érkezik.

Az új Mazda2 új mércét állított a kisautók kategóriájában. A szegmensben szokatlan vezetést segítő eszközökkel (head-up display, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, stb.) szerelték fel, s sikeres kezdését mi sem bizonyítja jobban, minthogy már több díjjal is büszkélkedhet, köztük a 2014-15-ös japán Év Autója elismeréssel, vagy az európai Arany Kormánykerékkel.

A 2015-ös Mazda6 és CX-5 modellek frissítése kerekíti le a genfi megjelenést. Az enyhén áttervezett orr részek és a teljesen új belső tér mellett kiemelkedő újdonság az adaptív LED-es fényszóró, és az aktív biztonsági rendszerek továbbfejlesztett változatai. A 2015-ös Mazda6 már összkerékhajtással és head-up display-jel is elérhető, illetve a 2015-ös CX-5 modellválasztékába bekerült a 2.5 literes SKYACTIV benzinmotoros változat.

Mind az öt modellben elérhetővé vált az MZD Connect, a Mazda biztonságos, és egyszerűen használható intelligens kapcsolódási rendszere, valamint a korszerű i-ACTIVSENSE (a vezetést segítő rendszerek összessége).

Leleplezték az új Ford Focus RS-t, Ken Block is ott volt

Február 3-án, azaz tegnap, 13:45 perckor a Ford megmutatta a vadonatúj Focus RS modellt egy Kölnben megrendezett különleges eseményen, ami világszerte élő adásban is követhető volt.

ford_focus_rs_2015_002

A harmadik generációs Ford Focus RS előzetes bemutatásának helyszíne az a város volt, ahol annak idején elsőként debütált az RS-embléma. A www.gofurtherlive.com honlapon élőben közvetítették az eseményt, melynek házigazdái a Ford felsővezetői voltak; köztük Jim Farley, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke, valamint Raj Nair, a Ford Európa globális termékfejlesztésért felelős alelnöke is, de természetesen Ken Block, a Ford kultikus arca tiszteletét tette.

ford_focus_rs_2015_004

A harmadik generációs Ford Focus RS nagy teljesítményű ferdehátú modell előzetes bemutatása mellett a rendezvény azokra az innovációkra és műszaki fejlesztésekre is rávilágított, amelyeknek köszönhetően az RS igazi sikertörténetet írt az elmúlt időkben.

Részletek hamarosan, addig is kattintson az Autóaddikt.hu Facebook galériájára még több fotóért.

 

Megérkezett az ötödik generációs Opel Corsa OPC

Nürburgring versenypályán a Zöld Pokol, vagy akár nagyvárosi utcadzsungel – az új Opel Corsa OPC mindenütt otthon érzi magát.

opel_corsa_opc_2015_2

Az új Corsa-generáció leggyorsabb tagja megalkuvás nélkül ötvözi az extrém spotosságot kiváló mindennapi használhatósággal. A kereken négy méteres kis erőmű húzós turbómotorja éppoly felvillanyozó, mint agilis viselkedése és sportos formája, de mindez korántsem csorbítja a Corsa közismerten nagyvonalú helykínálatát és jó komfortját. Világpremierje március elején lesz, a Genfi Autószalonon.

„Mindegyik OPC-modellünk egy-egy típussorozat lándzsahegye, a márka nemes hagyományait testesíti meg, német mérnöki tudást, érzelmekre ható designt és magával ragadó menetdinamikát képvisel. Az új Corsa OPC is mutatja, hogy milyen magasra képesek tenni tervezőink a sportos kiskocsik mércéjét. Kanyargós hegyi úton vagy akár versenypályán annyira meggyőzők a képességei, hogy legszívesebben ki sem szállna belőle az ember! Éppen ettől a passziótól jellegzetes az OPC“ – áradozott az Opel-csoport főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann, a márka dudenhofeni tesztközpontjában tett utolsó finomhangolási körök után.

OPC-design: a látható erő

A Corsa csúcsmodellje a legjobb OPC-tradíció szerint már első pillantásra elárulja, hogy a rüsselsheimi tuningrészlegből robbant ki: az OPC-modelleknek fenntartott opálkék fényezés mellett különösen a frontrész kialakítása ötlik szembe, nagy légbeömlőivel. Főképp a fényszórók alatti alumíniumkeretű nyílások jelzik a rokonságot a nagyobb testvérrel, az Astra OPC-vel. Még sportosabbá teszi az erősen kiformált géptető keskeny szegélye, amelyre hátul a dinamikusan domborodó küszöbök rímelnek.

Hátulnézetből folytatódik az Opel Corsa OPC kompromisszumot nem ismerő designja. A csomagtartó fedelének légterelője kétféle kivitelben készül: a visszafogottabb széria-spoiler helyett választható feltűnőbb változat nagyobb leszorító erőt kelt a hátsó tengelyen. Alul a kétcsövű Remus kipufogó diffúzorral övezett csővégei keltenek sportos hangulatot – mégpedig nemcsak látványra, hanem hangzásra is, amikor markánsan megszólal a motor.

opel_corsa_opc_2015_1

Hasonló az érzés az utastérben: a Recaro Performance-ülések bármilyen kanyarlabirintus végigszáguldásakor nagyszerűen tartanak. Alul egyenes kormánykerék, OPC-váltógomb, sport-pedálsor és a karakteres OPC-optikájú műszerek teszik teljessé a hatást. Persze a sportautósnak sem kell lemondania a lehető legjobb kapcsolódásról, hiszen kívánságra beépítik kocsijába az Opel IntelliLink infotainment-rendszerét, megnyitva az Apple iOS- és Android-rendszerű okostelefonok világát.

1.6 Turbo ECOTEC: 207 lóerő és akár 280 newtonméter

Alig várja a 152 kW/207 LE teljesítményű 1,6 literes, benzines turbómotor, hogy életre keltsék! 245 newtonméteres nyomatéka 1900 és 5800/perc között áll rendelkezésre, de szükség esetén 280-ra növeli a túltöltés. Ezt kurta mozdulatokkal kapcsolható hatfokozatú sebességváltó viszi át az első kerekekre, hogy mindössze 6,8 másodperc alatt katapultálja nulláról százra az Opel Corsa OPC-t. A csúcssebesség pedig eléri a 230-at. Mindezek ellenére szerény marad a fogyasztás, a kombinált ciklus szerint mért 7,5 liter megfelel 174 g/km CO2-kibocsátásnak.

FSD-sportfutómű: mindig a megfelelő frekvencián

Az erőt át is kell vinni az útra, ezért az Opel-mérnökei a Koni lengéscsillapító-specialistáival együttműködve fejlesztettek ki egy olyan futóművet, amely egyrészt abszolút sportos, másrészt kulturáltan komfortos. Ezt az új FSD-technika teszi lehetővé, a rövidítés feloldása Frequency Selective Damping, azaz frekvenciafüggő csillapítás: a „gátlóban” egy második, párhuzamos olajáramlás változtatja a csillapító erőt. Az FSD úgy hat, mint egy hidraulikus erősítő, amely késlelteti a nyomás felépülését. Amint gyorsabban mozog a dugattyú, zár a második olajkör, és ezáltal nő az erő – szinte egyidejűleg a dugattyúmozgással. Ennek megfelelők természetesen a rugók is, amelyek tíz milliméterrel közelebb engedik a Corsa OPC karosszériáját az aszfalthoz, mint a szelídebb testvéreiét. Határtartományban autózáshoz úgy kalibrálták a futóművet, hogy versenyzői vénájú pilóta gombnyomásra teljesen kikapcsolhassa az elektronikus menetstabilizálót (ESP).

Szintén optimalizálták a kormány hangolását – még direktebben és precízebben reagál a volán mozgatására, és jobb visszajelzést ad. Az úttal az alapfelszerelést képező 215/45 R17 méretű Michelin Performance-gumiabroncsok tartanak kapcsolatot. A széria könnyűfém felni turbina-designján keresztül jól látszik a 308 mm átmérőjű első féktárcsa.

Performance csomag: rendszámos versenyautó

Aki még nagyobb fékerőt és jobb útfogást keres, a Performance csomagban találja meg a neki valót, amely a mechanikus Drexler lamellás differenciálzár és kiválóan tapadó 18 colos Michelin gumik mellett még sportosabb futómű-beállítást tartalmaz. Nagy teljesítményű Brembo fékrendszer garantál maximális lassulást, az első tárcsák átmérője 330 milliméter. Ez a csomag végérvényesen sportgéppé teszi az új Corsa OPC-t, amellyel megéri alkalmilag kiugrani a városból a versenypályára, például a Zöld Pokolba, ahol fejlesztették és kipróbálták – a Nürburgring Nordschleifére.

Újabb elismerést kapott a Citroën C4 Cactus

A 30. Nemzetközi Automobil Fesztiválon az idén a Citroën C4 Cactus nyerte a legszebb utastérnek járó díjat.

citroen_c4_cactus

Az elismerést, melyet egy több területen tevékenykedő szakértőkből álló nemzetközi zsűri ítél oda, Linda Jackson, a Citroën vezérigazgatója vette át. Ez a speciális díj is arról tanúskodik, hogy a C4 Cactus koncepciója – barátságos, egyben funkciógazdag megoldásaival – az együtt utazás pótolhatatlan élményével, derűjével, kényelmével ajándékozza meg utasait.

A Nemzetközi Automobil Fesztivál minden évben az Invalidusok parkjában fogadja a tanulmányautók és a formatervezés rajongóit. A rendezvényen díjazzák az elmúlt időszak legkiemelkedőbb autós és művészeti projektjeit. A zsűrit a nemzetközi autósport, az építészet, a divat, a formatervezés, a kultúra és a média területén tevékenykedő nemzetközi szaktekintélyek alkotják. A zsűri elnöke az idén Jean-Michel Wilmotte építész volt; az ő vezetésével ítélte a testület a legszebb utastér díját a Citroën C4 Cactusnak, elismerve, hogy a modell kiemelkedőt nyújt dizájn, térharmónia, valamint szín- és anyaghasználat tekintetében.

Az utastér felszabadítása, nagyobb tér, nagyobb kényelem és kellemesebb hangulat a vezető és az utasok számára: ez a cél vezette a C4 Cactus belterének tervezőit – és ez győzte meg a zsűrit. A beltér sikkes, ugyanakkor fesztelen és modern. Az apró megoldások is az utazás élményét idézik fel: ilyen például a bőröndfogantyúra emlékeztető ajtóbehúzó. A letisztult, nyugalmat árasztó műszerfal felső részén óriási tárolórekesz található, amely igen könnyen használható, köszönhetően annak, hogy az utasoldali légzsák – világújdonságként – a tetőlemezben kapott helyet. Az ülések kifejezetten méretesek és rendkívül kényelmesek – különösen az ETG6 váltóval szerelt változatoknál elérhető, kanapészerű első ülések. A 7 collos érintőképernyős vezérlés egyszerűen használható, és csodálatos rendet teremt a műszerfalon.

A C4 Cactus a fesztivál zsűrijén kívül a nagyközönséget is megnyerte: 2014-ben több mint 42 ezer példány talált belőle gazdára.

Egy Ford, 48 percenként

A Ford magyarországi értékesítéseinek csúcsát darabszám tekintetében 2006-ban érte el, a 11,4%-os piaci részesedést jelentő 23.507 darab új autó értékesítésével, ami egyben azt is jelentette hogy a Ford hazai története során először megszerezte a második helyet a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon.

ford_logo_napimagazin

Ezt követően, piaci részesedését évről évre növelve 2007-ben és 2008-ban, a válság előestéjén is sikerült megtartani második helyét. A piacvezető pozíciót épp a válság kellős közepén, 2009-ben szerezte meg a márka, amit sikerült megőriznie 2010-ben és 2011-ben is, a piac mélyzuhanása ellenére. 2012-ben minimális hátránnyal ugyan a második helyre szorult, ám 2013-ban már újra képzeletbeli dobogó legfelső fokán láthattuk, és nem volt ez másként 2014-ben sem.

A töretlen sikereket tekintve elmondható, hogy a Ford immáron mintegy fél évtizede Magyarország legnépszerűbb autómárkája, a 2014-es eredmények pedig a jövőre vonatkozóan is pozitív várakozásokra adnak alapot: nem csupán 2009 óta a legmagasabb piaci részesedés adhat bizakodásra okot a márka számára (amelyet ráadásul nagyobb közbeszerzés nélkül, a KKV szektorra és a magánvásárlókra fókuszálva sikerült elérnie az autógyártónak), hanem a látványosan javuló márkakereskedői hatékonyság is.

Ez utóbbinak kézzelfogható mutatója az, hogy míg a válság előestéjén, 2008-ban a Ford akkor 64 magyarországi értékesítési pontján keresztül 20.952 új autó talált gazdára, addig tavaly a piac visszaesésének megfelelően racionalizált számú, 33 darab értékesítési pont révén 10.861 új autót sikerült értékesíteni. Azaz, míg 2008-ban egy Ford értékesítési pont Magyarországon átlagosan 327, addig tavaly már átlagosan 329 új autót értékesített, annak ellenére, hogy az elmúlt időszakban nem csupán a márkakereskedések száma, de az ott foglalkoztatott kollégák száma is csökkent, miközben az értékesítési portfólióból kikerültek a nagy állami tenderek, és helyüket a KKV-k és magánügyfelek vették át. Mindez lefordítva annyit tesz, hogy a márkakereskedéseknek sikerült kevesebb létszámmal több autót értékesíteniük, több ügyfél részére.

Nyilván a válság előtti piaci szint drasztikus visszaesése okán az abszolút értékesítési volumen nem vethető össze az azelőtti szinttel, ám 2014 e tekintetben is fordulópontot jelent: a piaci élénkülés üzteménel nagyobb ütemű növekedés révén idén sikerült először több új Ford-ot értékesíteni hazánkban, mint 2009-ben, a válság első évében, és míg 2009-ben 53 perc, 2010-ben 79 perc, 2011-ben 81 perc, 2012-ben 72 perc, 2013-ban 66 perc, addig 2014-ben 48 perc alatt talált gazdára átlagosan egy új Ford Magyarországon. A piaci élénkülés megkedzdődésével, a mostani hatékonysági szintet megőrizve így a Fordnak minden esélye meg van arra, hogy márkakereskedői hálózatával közösen továbbra is a legeredményesebb autómárka maradjon a hazai piacon, nem csak a piaci részesedés és az értékesítési darabszámok, de a profitabilitás tekintetében is.

Hogy mi a titok? A Ford kétségkívül a legjobb döntést hozta, amikor a válság beköszöntével nem hogy nem fogta vissza, de még fel is gyorsította fejlesztéseit, új modelljeinek, és új, forradalmi technológiáinak, motorjainak, műszaki megoldásainak, vezetéstámogató és aktív biztonsági rendszereinek bemutatását. Ezek nem csupán a vásárlók körében találtak egyöntetűen kedvező fogadtatásra, de a szakmát is meggyőzték, amit az rangos nemzetközi díjak és elismerések sorával honorált, kedzve három ’Év Motorja’ címtől egy ’Év Pickupja’, egy AUTOBEST és két ’Év Haszongépjárműve díjon át a hét Euro NCAP Advanced díjig, hogy csak a legfontosabbak kerüljenek említésre.

Ám amint arra Kővágó-Laky Andrea, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója felhívja a figyelmet, legalább ilyen fontos szerepe van a hazai sikerekben annak hogy a Ford a válságot Magyarországon is lehetőségként és nem akadályként tudta kezelni, javítva márkakereskedői hatékonyságát, szolgáltatásainak színvonalát, ügyfelei elégedettségét (épp a napokban látott napvilágot a legfrissebb független ügyfélelégedettségi felmérés, amely szerint a Ford hálózata az első a nem prémium gyártók sorában, abszolút összesítésben pedig második), és még jobban összehangolva az importőr és a márkakereskedők munkáját.

Szamosi Viktor, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója hozzáteszi, hogy az igazá izgalmas munka még csak most kezdődik: az elért eredményeket meg is kell tartani, miközben fel kell készülni a piac élénkülése által szükségszerűvé váló szervezeti növekedésre, a munka minőségének további javítása mellett, ám biztosít, mindent megtesznek annak érdekében, hogy az újabb akadályt is sikerrel vegyék.

Dynamo a Fiat 500X-et választotta exkluzív, élő mutatványához

A közelmúltban London városában különleges rendezvényre került sor, középpontjában a Fiat 500X modellel, valamint Dynamóval, a világhírű bűvésszel és illuzionistával, aki a Fiat partnereként vett részt a márka új crossover modelljének piaci bevezetését megelőző marketing kampányban.

fiat_500_x_dynamo

Az izgalmas programhoz különleges helyszínt választottak: a brit fővárostól keletre, a stratfordi Queen Elizabeth Olimpiai Parkban fekvő Copper Box Arena sportcsarnok adott otthont a rendezvénynek.

Ezzel az estével zárult az angol illuzionista és az új Fiat modell közötti együttműködés, amelynek első állomásaként virtuális környezetben hozták létre az első varázslatot. A The Power of X európai turné vendégei a Framestore által készített, kiváló minőségű videofelvételen keresztül, egy különleges VR szemüveg segítségével egyedülálló, interaktív utazáson vehettek részt Dynamo és az 500X társaságában. A londoni rendezvénnyel új korszak kezdődött az illuzionista életében, akinek Varázslat a világ körül (eredeti címe: Magician Impossible) című, sikeres televíziós programját 2011 és 2014 között 180 országban több mint 250 millióan tekintették meg.

https://www.youtube.com/watch?v=Sz2C7_nU1jw&feature=youtu.be

Az európai The Power of X turné utolsó, londoni állomására a Copper Box Arena olyan, egyedi dekorációt kapott, amelyet a Fiat modell jellegzetességeit bemutató X koncepció ihletett, míg belül a varázslat és a technológia soha nem látott kombinációja elevenedik meg. Ahelyett, hogy különleges környezetet teremtettek volna az előadáshoz, a brit illuzionista egy üres színpadon adta elő produkcióját, amelyre három éve készül. Most eljött a nagy pillanat, és Dynamo az új 500X segítségével elkápráztatta az exkluzív rendezvény ezer meghívott vendégét. A közös pont pedig az X, ez az ősi, mágikus szimbólum, amely egységet teremt Dynamo művészete és az új Fiat crossover modell között.

Az X a változás és az átalakulás jelképe, ám ugyanakkor az egyensúlyé is, két ellentétes erő találkozásáé. Pontosan erről van szó az új Fiat crossover modell esetében is, ahol az X a számos autópiaci szegmens találkozásánál fekvő, ideális egyensúlyt kínáló típus sokoldalúságára utal. Ezekben a szegmensekben egyaránt megtalálhatók a fiatal és tapasztalat autóvezetők, a szépség szerelmesei és az egyéniséget keresők, és ami mindannyiukat összeköti, az az élvezetes vezetési élmény és a saját személyiségüket érvényre juttató, jellegzetes stílus iránti vágy.

Az izgalmas londoni eseményt exkluzív parti zárta, ahol fellépett a Gorgon City, azaz a két londoni zenei producer, Matt és Kye, akiket az európai klubélet leginkább meghatározó személyiségei között tartanak számon.

A londoni rendezvénnyel véget ér a The Power of X turné, amelynek keretében az új 500X 74 európai nagyváros főterén jelent meg, és a kontinens Fiat márkakereskedéseiben 602 exkluzív premieren vett részt. Ezen kezdeményezéseknek köszönhetően a nagyközönség már azelőtt megismerte az új modellt, hogy az bemutatkozna a márkakereskedésekben. Az olaszországi kereskedésekben a múlt hétvégén mutatokozott be az új modell, amely rendkívüli érdeklődésnek örvend – több mint 70 000 látogatóval és 12 900 tesztvezetéssel.

Kihirdették a 2015-ös Lexus Design Award 12 döntősét

A Lexus közétette annak a tizenkét pályázónak a nevét, akik bekerültek a harmadik Lexus formatervezési díj, a Lexus Design Award döntőjébe.

lexus_design_award

A 2014. augusztus 11-én útjára indított, nemzetközi formatervezési pályázat központi tematikája az „Érzékszervek” volt.

A jelentkezési határidőig, 2014. november 3-ig 72 országból összesen 1171 pályamű érkezett be. A világhírű formatervezőkből és alkotókból álló zsűri gondos mérlegelés után választotta ki közülük a most megnevezett tizenkét döntős pályázatot.

A tizenkét döntős közül négynek lehetősége nyílik megépítenie projektje prototípusát, amiben olyan, elismert tervezők lesznek segítségükre, mint Robin Hunicke, Arthur Huang, Max Lamb és Neri & Hu. Ők személyesen választották ki a döntősök közül azokat, akiket mentorálni szeretnének; a kiválasztás alapját a pályázatok egyedisége, eredetisége, témához való kapcsolódása, illetve megvalósíthatósága adta. A Lexus Formatervezési Nagydíj (Lexus Design Award Grand Prix) nyertese szintén ezen négy, prototípust építő döntős közül kerül ki.

A prototípusokat, valamint a további nyolc, döntős pályaművet a milánói dizájn hét (2015. április 14-19.) alkalmából, a Zona Tortonában, a Lexus kiállítási területén tekintheti meg a közönség.

Bővebb infó: http://www.LexusDesignAward.com/

Részletek az új Hyundai Tucson formaterve kapcsán

A Hyundai közzétette azokat az első vázlatokat, amelyek a hamarosan érkező, vadonatúj Tucson kompakt szabadidő-járművet előlegezik meg. A modell világpremierjére március harmadikán, a 2015. évi Genfi Autószalonon kerül sor.

https://www.youtube.com/watch?v=iBb1ACqmacM&feature=youtu.be

A vadonatúj Tucson kapcsán Peter Schreyer, a Hyundai Motor Group elnöke és vezető formatervezője a következőket mondta: „Vadonatúj, kompakt szabadidő-autónk világszerte hatalmas előrelépést képvisel a Hyundai márka számára. A vadonatúj Tucson merész és sportos kiállású, magabiztos és büszke személyiségű modell lesz. Formatervét lendületes felületkialakítás, merész arányok, éles törésvonalak, és ami a legfontosabb, a márkára jellemző, hatszögletű hűtőmaszk határozza meg.”

A szabadidő-autó erőteljes, sportos megjelenését a modell meredek állású sziluettje és kecses karaktervonala is erősíti. Elöl a Hyundai Motor elmaradhatatlan krómozott, hatszögletű hűtőmaszkja található; a fényszórókkal érintkező hűtőrács erőteljes megjelenést kölcsönöz az autónak.

A Hyundai Motor a 2000-es évek elején bevezetett, első generációs Santa Fe óta több mint egymillió darab szabadidőjárművet értékesített Európában, ezzel a szegmens jelentős, hiteles szereplőjévé vált.

Az alábbi linken megtekinthető, kedvcsináló videóban nyomon követhető a vadonatúj Tucson legelső vázlatának megszületése, amit Peter Schreyer gondolatai kísérnek.

LEGFRISSEBB

Harry Potter varázsbusz Londonban: ikonikus double decker viszi az utasokat a...

0
A Harry Potter tematikájú, wbstudiotour.co.uk által működtetett double decker busz London egyik leglátványosabb járműve, amely nemcsak szállítóeszköz, hanem a varázsvilág kapuja is a rajongók...

Zarándoklatfejlesztésben vesz részt a Toyota

TESZTJEINK