Főoldal Blog Oldal: 500

Headlight Sessions: a Nissan és a DC Shoes fúziója

A Nissan és a DC Shoes új partneri megállapodást jelentett be. Az együttműködés olyan innovatív és izgalmas projekteket tartogat az autók és a gördeszkázás szerelmesei számára melyek minden bizonnyal újabb rajongókat toboroznak majd mindkét márkának.

A klipben egyedi éjszakai gördeszkás jelenetek láthatók, amelyeken a világ legjobb deszkásai csillogtatják meg tehetségüket.

A Thrasher magazin által a 2014-es év gördeszkásának választott Wes Kremer, valamint Matt Miller, Madars Apse, Joseph Scott, Anthony Lopez és az új Juke NISMO RS nyakukba veszik Barcelona utcáit, és az autó védjegyének számító egyedi fényszórókkal világítják be Európa legikonikusabb gördeszkás helyeit, ahol a világ élvonalába tartozó deszkások mutatják be hihetetlen trükkjeiket.

A DC elismert gördeszkás filmese, Chris Ray által rendezett videoklip producere a Nissan.

„Igazán különleges videó; jobb eredményt el sem tudtunk volna képzelni. Sikerült eltalálni a deszkás trükkök és a külső hatások tökéletes kombinációját. Valami olyasmit alkottunk, ami a deszkás világon kívül mindenki számára lehetetlennek tűnik.” – nyilatkozta Chris Ray.

„Nagyon örülünk, hogy a DC Shoes-al és lenyűgöző gördeszkásaikkal dolgozhatunk együtt” – tette hozzá Bastien Schupp, a Nissan Europe marketingalelnöke.

„A Juke NISMO RS városi autós gyökereit a profi gördeszkások trükkjeivel ötvözve egy lélegzetelállító videót kaptunk végeredményül, mely hatásosan érzékelteti az autó dinamikus, sportos crossoveres formaörökségét és kimagasló teljesítményét.”

„Igazán jó volt a Nissannal dolgozni ezen a klipen, és nagyon elégedettek vagyunk a végeredménnyel.  A Juke NISMO RS tele van olyan tulajdonságokkal, melyek az általunk képviselt fiatalos, aktív életformához tökéletesen passzolnak. A DC és a Nissan kreatív csapatai fantasztikus munkát végeztek: sikerült maradéktalanul átadniuk ezt az életérzést.” – fűzte hozzá Jeff Taylor, a DC Shoes globális brand- és marketingalelnöke.

Érkezik a Renault Kadjar, a márka új crossovere. Íme, a részletek

A Captur sikere megerősítette a Renault tevékenységét abban, hogy folytassa a crossoverek területén indított offenzíváját. Ennek következő lépése a Kadjar megjelenése. Ez az első, Renault crossover a C szegmensben.

renault_kadjar_autoaddikt_001

Ezen a dinamikusan növekvő és egyre népszerűbb piacon a Kadjar a Renault törekvései szerint első körben az európai piacon, számos afrikai országban és a földközi-tengeri országokban, majd ezek után Kínában arat majd remélhetőleg megérdemelt sikert.

A Captur nagyobbik testvére a mindennapok egyhangúságába tör majd be, és a crossoverek piacát fogja innovatív és vonzó módon felfrissíteni. A Renault Kadjar atlétikus, mégis harmonikus vonalvezetésével tűnik majd ki kategóriatársai
közül.

A Kadjar belső kialakítása sportos, kifinomult, köszönhetően a felhasznált anyagok magas
minőségének, és a különlegesen igényes kidolgozásnak. A 4×4 és 4×2 változatban is elérhető Renault Kadjar kalandra csábít, de a városi közlekedésben is otthonosan mozog, köszönhetően kompakt méreteinek (hossza: 4,45 méter, szélessége: 1,84
méter).

renault_kadjar_autoaddikt_003

A kiváló minőségű utasteret megannyi modern felszerelés teszi teljessé, ilyen például az R-Link 2, de olyan berendezéseknek sincs híján, amelyek a biztonságos és nyugodt célba érést segítik. A Renault Kadjar ezeken túl a Renault-tól megszokott, kiemelten hatékony motorválasztékkal lép piacra. Ezek az erőforrások a szegmens legjobbjai között vannak mind fogyasztás, mind pedig a CO2 kibocsátás terén.
A Renault Kadjar elsőként 2015. március 5-én, a 85. Genfi Nemzetközi Autószalonon lép a
nagyközönség elé. A kereskedelmi forgalmazás várhatóan 2015. nyár elején kezdődik majd el.

Kikapcsolódás teljes biztonságban

A sikeres Captur után a Renault új lendületet ad a termékpalettájának. A Renault Kadjar új látásmódot hoz a crossoverek folyamatosan fejlődő és népszerű szegmensébe.

A Renault kiterjeszti crossover választékát

A Kadjar egy jelentős állomás azon az úton, amelyet járva a Renault csoport folyamatosan újítja meg termékválasztékát, hogy új piacokat és új ügyfélkört hódítson meg.

A Renault-választék átlagos életkora így a 2012-es 4,8 évről mára 4,2 évre csökkent és 2015 végére 3,7 év lesz. 2014-ben minden 5 eladott autóból 1 crossover volt, így a szegmens részesedése Európában 23%, Kínában pedig 26% lett. A konszern növekedése szempontjából tehát kulcsfontosságú, hogy ezt a szegmenst használja ugródeszkának az
új piacokra való betöréshez.

A Renault Koleos után a Captur volt a második modell, amely a Renault crossover-választékában megjelent. A praktikus és innovatív autó a B-szegmens élére ugrott, 178 000 forgalomba helyezett darabbal. A Renault tovább folytatja a crossoverek területén indított offenzíváját, amelynek következő lépése a Koleos és a Captur közé pozícionált – C szegmensbéli – Kadjar megjelenése.

A Captur nagyobbik testvére a mindennapok egyhangúságába szeretne betörni, és a crossoverek piacát innovatív és vonzó módon felfrissíteni. A Renault Kadjar atlétikus, mégis harmonikus vonalvezetésével és környezettudatos kialakításával tűnik majd ki.

Renault Kadjar, nemzetközi sikerre ítélve

A 128 országban jelen levő Renault-csoport 2014-ben 2 712 432 autót értékesített. A nemzetközi üzleti stratégiának köszönhetően a fenti darabszám 46%-át Európán kívül realizálja a csoport – ez az érték 2010-ben 37% volt.

renault_kadjar_autoaddikt_002

A termékválaszték a Renault-csoport imázsának hordozója, és az értékesítés növekedésének sarokköve. A Kadjar a termékválaszték növelésével segít abban, hogy a csoport üzletileg és földrajzilag is tovább terjeszkedhessen.

Kadjar – ambíciók Európában és a Földközi-tenger térségében

A Renault 2014-es európai 3. helyének köszönhetően (a személy- és kishaszonjármű értékesítésben) jelentős piaci szereplő. A Kadjart 2015 nyarától kezdi forgalmazni a Renault, először Európában és a Földközi-tengeri térségben, valamint Afrikában. A modell Spanyolországban a palenciai üzemben készül, amely jelenleg kapacitásának 83%-át exportra termeli, 5 kontinens több mint 50 országába.

A kínai piacra a Kadjar segítségével kíván betörni a Renault

A Kadjar az első olyan Renault modell, amit Kínában is gyárt majd a csoport, és mint ilyen, szimbolikus jelentőséggel bír: a konszern kínai nagykövete lesz.
1999-ben Kínában 600 000 autó kelt el, ez a szám 2014-re több mint 20 millió lett, így jelenleg ez az ország számít a világ első számú piacának. 2013. decemberében a Renault Csoport vegyesvállalatot alapított a Dongfenggel, és megkezdte Wuhanban egy 150 000 autó éves kapacitású üzem létrehozását. Tekintve, hogy a világban eladott minden 5 autóból egy crossover, így a kategória sikere tagadhatatlan. Az elvárások azonban márkától függetlenül mindig ugyanazok: a dizájn, az ár és végül az imázs számít a kiválasztáskor.

A Kadjar tervezésekor a Renault különösen figyelt arra, hogy a szegmens vásárlóinak ezen elvárásait figyelembe vegye. Dinamikus, sportos és harmonikus vonalvezetésével, ez a modell igazán figyelemfelkeltő és vonzó választás!

2013. december 6-án a Renault és a Dongfeng közös megállapodást írtak alá, amelynek eredményeképp létrejött a Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC), és wuhani egy közös üzem felépítéséről született döntés. A munkálatok 2014. januárjában kezdődtek, az indulás céldátuma 2016. Egy évvel a szerződés aláírása után, már
1000 munkatársa van a DRAC-nak. A Renault középtávú célja a 3,5%-os piacrész elérése, ami Kínában évi 750 000 darabos eladást jelent majd.

Az Alliance közös platformjára épült, a Renault génjeit magában hordozó modell

Az 1999 óta stratégiai partnerként együttműködő Renault és Nissan mára már az Alliance a világ 4. autógyártója lett. A Renault és a Nissan 2014-ben négy stratégiai területen egyesítették erőiket: a beszerzés, az emberi erőforrások
kezelése, a gyártás-logisztika, valamint a tervezés került közös menedzsment alá, így növelvén a hatékonyságot. A tervezés fő feladata a jövőben továbbra is a közös platformok létrehozása.

renault_kadjar_autoaddikt_005

A Renault Kadjar az Alliance egy közös platformjára épült, így a már fent említett változások nyertese lett. Az Alliance berkein belül a modulárisan felhasználható architektúrák fejlesztése a folyamatos haladás egyik hajtóereje.

A CMF (Common Module Family – Közösített Modulcsalád) segítségével autók széles választéka tervezhető és gyártható úgy, hogy az alkotóelemek jó része közös.
Ez a megközelítés teszi azt lehetővé, hogy a költségek jelentősen csökkenjenek, hiszen a modellválaszték szélesedik, a felhasznált elemek és alkatrészek száma viszont állandó marad. Az így megtakarított költségeket az Alliance visszaforgatja a fejlesztésekbe, így minél vonzóbb és a vásárlóközönség elvárásainak még inkább megfelelő modellekkel jelentkezhessen.

A CMF projekt három szegmensben érezteti hatását: a CMF-A a kisautókat, CMF-B az alsó-középkategóriát, a CMF-C/D pedig a nagyobb modelleket érinti. A Renault Kadjar a CMF-C/D projektágon született, és az Alliance 4 évnyi fejlesztési munkája van benne. A
gyártás is a Renault és a Nissan között oszlik meg, a Renault gyártja pl. a hátsó felfüggesztést és az erőátvitelt.

A Renault és a Nissan választékában összesen már 3 crossoverben bizonyított a CMF-C/D.
A Renault és a Nissan által kihasznált szinergia rengeteg – a vásárlók által nem látható – alkotóelemet is érint, ilyenek például a motorblokk, a navigációs rendszer architektúrája… Emellett természetesen az autók szigorúan megőrizték a speciális márkajellemzőiket is.

A Renault a Kadjart a C szegmensbe pozícionálta. A crossover formája egyben robusztus és elegáns. A lángvörös fényezés veszélyesen csábítóvá teszi a bevezetés első pillanatától kezdve a Kadjart.

Atlétikus és harmonikus külsővel

A Renault Kadjar három halmaz közös metszetében helyezkedik el: ez a C-kategóriás crossover egyesíti magában az SUV-k, az ötajtós berline és a kombi karosszériák főbb elemeit. A Kadjar a génjeiben hordozza a Captur koncepció alapgondolatát és egy cseppnyit a DeZir szellemiségéből. A Captur a Felfedezés szirom a Renault dizájnstratégiájában, vagyis a dinamizmus, a robusztus tartósság és a kaland érzése,
míg a DeZir a „Szerelem” szirma. Ez utóbbi jeleníti meg az érzéseket, és egyfajta érzékiséget. A Kadjar bemutató színe a Renault már jól ismert Lángvörös fényezés lesz, ami a szenvedélyt testesíti meg a csoport modelljein.

A Captur nagytestvére új, friss hangulatot hoz a crossoverek világába, hiszen szakít az eddigi dizájn-trendekkel.

A Renault Kadjar személyisége igazán csábítóra sikeredett. Kompakt méreteinél fogva (hossz. 4,45 méter, szélesség: 1,84 méter, magasság: 1,60 méter) első pillantásra
hangsúlyos a belőle áradó dinamizmus. Az orr-rész barátságos erőt sugall. A lámpatestekben folytatódó króm betét még erőteljesebben mutatja az autó
szélességét, és így húzva alá a Kadjar lendületes egyéniségét. Harmonikus és atlétikus vonalvezetése az oldalakon is folytatódik, izmos váll-részt képezve. A rajzolat szinte érzéki, és az ajtók valamint a védőelemek kidolgozása teszi fel a képre a koronát.

renault_kadjar_autoaddikt_008

A lökhárító szinte észrevétlenül, de határozottan, minőségi érzést keltve olvad bele a Renault Kadjar hátsó részébe.

A Renault nemzetközi ambícióival összhangban a dizájnért felelős igazgatóság olyan nemzetközi csapatot hívott életre, amelynek feladata a tervezésekor az volt, hogy globális gondolatok mentén alakítsák ki a Kadjar formavilágát.

Az LCI (Laboratoire Coopératif d’Innovation) és a de RDCE (Renault Design Central Europe) ötletei adták meg a végső lökést a Kadjar tervezéséhez.
A javaslatok összegzése és elbírálása után a Technocentre-ban található dizájn-csapat vette át az autóval kapcsolatos további munkálatok fölött az ellenőrzést.

Minden, amit egy igazán csábító crossovernek tudnia kell

hasmagasság 190 mm, és már első ránézésre hívogat, hogy az ember letérjen a járt útról és a Kadjar tartósságát próbára tegye. Az első légbeömlő kivételesen hangsúlyos, és az első valamint a hátsó alvázvédő-lemezekkel együtt a mindennapi kalandozásokra kiválóan alkalmas SUV képét mutatja az autó.

A nagyméretű (690 mm-es) kerekek, amelyek akár 19”-os felnin is futhatnak, sportosan és dögösen mutatnak a Renault Kadjaron. Az alsó ajtóvédő elemek, és a fekete színű, kiszélesített kerékívek is a már fent említett sportos és robusztus hatást hangsúlyozzák. A Kadjar stabil és dinamikus kiállását koronázza meg az eloxált alumínium tetőrúd-pár.
A Kadjar a kategóriájából is kitűnik, mert szegmensre olyannyira jellemző a robusztus, teherbíró felépítést szokatlanul elegáns megoldásokkal ötvözi.

renault_kadjar_autoaddikt_006

A Renault Kadjar is megkapta a Renault közép- és felsőkategóriás választékára újabban olyannyira jellemző és egyedi arculatot kialakító fény-jegyeket. Elöl a LED nappali menetfény C alakot formáz, így az autó könnyen felismerhető. Ez a fénnyel írt névjegy erős technológiai üzenetet hordoz.

A lámpatestben is folytatódó krómcsík minőségi és elegáns. A Captur koncepcióautót idézi a hátsó részbe integrált lámpatestek vonalvezetése is. A fények játéka itt is nagyon
hatásosnak hat.

A Renault Kadjar minden verzióján a kilincs és a külső tükörházak a karosszéria színével megegyezőek, így koherens marad a dizájn. Az ablakok és LED fényszórók körüli krómkeretek, és az alsó karosszéria-védelem, szintén tartósság kinézetét mutatják ezen az izmos autón.

Kifinomultan sportos belső tér

A Renault Kadjar belső tere harmóniában van a külső értékeivel: elegáns, és sportos is egyben. A műszerfal könnyen áttekinthető, természetes módon veszi körül a sofőrt, a vezetés így igazi élvezet. A szélesség érzését a műszerfal rajzolata is fokozza.
A Renault Kadjar műszerfala tapintásra is kellemes, minőségi érzést nyújt a habosított anyagoknak köszönhetően. Az összeszerelés precízen és gondosan kivitelezett.
A sebességváltó szintén sportos, finom kidolgozású, szépen díszített, és csillogó betétekkel ellátott.

Az 1,4 m2-es, fix üvegtető világosságot és kiegyensúlyozottságot hoz a belső térbe. Az ülések, az ajtófogantyúk és a műszerfal-borítás dupla hímzése, tovább emelik a Renault Kadjar belső terének értékét. A Kadjar személyisége tetten érhető úgy a külső, mint a belső jegyekben: egyedi stílust, magas színvonalú kivitelezést és kényelmet kínál.

Stílusánál fogva a Renault Kadjar képes a crossover szegmens ügyfeleit kielégíteni. Sokoldalú, és akár egy család szükségleteinek is megfelel praktikus és moduláris jellegénél fogva.

renault_kadjar_autoaddikt_004

A gazdagon felszerelt Renault Kadjar minden olyan modern és intuitív technológiát birtokol, amellyel nyugodtan és hatékonyan érhet célba.

4×4 vagy 4×2 hajtásképlettel tökéletes a városban és a természetben is

A Kadjar finoman egyesíti az SUV, a berline és a kombi karosszériaváltozatok formavilágát úgy, hogy ezek között a kohéziós erő a Renault dizájn. Egyedi és intuitív vezetési élményt kínál azoknak a sofőröknek, akik szeretnek kitűnni a
tömegből.

A Renault Kadjar az SUV-k világából a robusztusságot örökölte

Az összkerékhajtásnak köszönhetően nehéz útviszonyok között is jobban teljesít. Három állásban használható – Auto, LOCK és 2WD (kétkerék-hajtás), így mindig kiválasztható a szükséges üzemmód.

2 kerék-hajtásban az Extended Grip tapadássegítő rendszer nehezebb tapadási körülmények között dolgozik együtt a rendszerhez fejlesztett Mud and Snow abroncsokkal. Ezeknek az abroncsoknak a mintázata a hóban és sárban való
közlekedésre optimalizált.

A 190 mm-re emelt hasmagasság valamint a 18°-os és 25°-os terepszögek minden terepen kiváló manőverező képességet garantálnak. Az első- és hátsó alvázvédő elemek alulról nyújtanak megfelelő védelmet, a rozsdamentes acél csomagtér-küszöb pedig
a kosz és sár ellen véd.

A Renault Kadjar sokoldalúságát a kombik világából örökölte

A belső tér alakítgatása egyszerű és intuitív. A csomagtérben elhelyezett fogantyúknak köszönhetően az Easy Break rendszer a hátsó üléstámla 1/3 – 2/3 arányú automatikus kioldását és lehajtását teszi lehetővé. Ezt kiegészítendő, az első utasülés asztalkává hajtogatható, szintén egy fogantyú segítségével. Így a hosszú tárgyak könnyedén beférnek.

A csomagtartó padlója is kétféleképp állítható be. Az első egy fenti pozíció, így könnyű berakodni a terjedelmes csomagokat. A másik az alacsony helyzet, így a csomagtér teljes – 472 liternyi – térfogata kihasználható. A csomagtér ezek mellett 2 vagy 3 rekeszre osztható, ötletes és jól védett tároló helyeket kaphatunk ezzel.

A belső tér lenyűgöző méretű. Hátul a magasság 910 mm-es, a vállszélesség pedig 1 456 mm – ez a szegmens legjobb értékei között van. A Renault Kadjar utasterében 30 liternyi ötletes tárolóhely található.

A Renault Kadjar vezetési élvezete és a kényelem a berline kategóriától származik

A Renault Kadjart megszeretni egy pillanat műve. Az üléspozícó és a támlák dőlésszöge kényelmes utazást biztosít. A kiváló minőségű fotelek oldaltartása különleges veszik körül a bennülőket (ölelik át, fogják körül az utazót).

renault_kadjar_autoaddikt_009

A Renault Kadjar fordulóköre 10,72 méter, így könnyen manőverezhető. A hands free parkolórendszertől a tolatókameráig a Renault Kadjar minden olyan technikát tartalmaz, amely a városi közlekedést hivatott megkönnyíteni.

Végül, de nem utolsósorban, a Renault Kadjar fogyasztása igencsak alacsony. A Stop & Start rendszer csökkenti a károsanyag-kibocsátást és a fogyasztást is egyben, főképp városi körülmények között.

Minőségi felszereltség a személyre szabott és folyamatosan online vezetési élményért

A Renault Kadjar belső terét úgy alakította ki a Renault, hogy különös figyelmet szentelt a vezetőnek. A Renault Espace-ban már megismert Renault R-Link 2 rendszer helyet kapott a Kadjarban is. Az R-Link 2 hangfelismerő rendszerrel rendelkezik, amely megkönnyíti, és sokkal biztonságosabbá teszi a navigáció, a telefon, az alkalmazások, vagy akár a rádió menet közbeni használatát. A kezdőlap testre szabható, így minden fontos funkció azonnal és könnyedén elérhető.

Az, ingyenesen letölthető, vagy megvásárolható, turisztikai, információs, social média és egyéb alkalmazások sokasága segít az utazást kellemesebben, hasznosabban eltölteni.
A Renault Kadjarban egy modern, kapacitív, 7”-os színes TFT képernyő kapott helyet, amely nagyon világos, így az információk mindig könnyedén leolvashatók róla.

Kikapcsolódás teljes biztonságban

A Kadjar a Renault összes – a közlekedés biztonságával kapcsolatos – tapasztalatát magába sűríti, és a legfrissebb fejlesztéseket kapta meg a bennülők biztonsága érdekében.

A Renault Kadjar duplaoptikás Full-LED lámpákkal szerelt, a még intenzívebb és még precízebb fénycsóva s biztonságosabbá teszi az utat.

A lámpatestek két Pure Vision LED modult foglalnak magukba, ezek töltik be a tompított fény és a távolsági fényszóró szerepét. A fénycsóva nappali fénybe burkolja az utat, 20%-al fényesebb, mint egy halogénizzó. Az éjszakai vezetés még kellemesebb lesz.

renault_kadjar_autoaddikt_007

A vezetéssegítő rendszerek összessége az R-Link 2 menüjéből vezérelhető. A Renault Kadjar gazdag felszereltsége között helyet kapott továbbá a vészfékrásegítő, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a közlekedési táblákat felismerő rendszer, a tolatókamera és a sebességtúllépést figyelő rendszer is.

Nívós elismerést kapott az új generációs Hyundai i20

A Hyundai Motor formatervezői újfent nemzetközi elismerést hoztak a márkának: munkájukat ezúttal a nagy presztízsű iF Design Awards zsűrije ismerte el. Az új generációs i20 a Termék osztályban, a Gépjármű/Jármű/Kerékpár kategóriában nyerte el a 2015-ös iF formatervezési díjat.

hyundai_i20_uj_2015_magyar_bemutato_002

A díj a Hyundai Motor modellkínálat legújabb tagjának a kifinomult formatervét ismeri el. Az új generációs i20 egyedi megjelenését a vállalat Folyékony Szobrászat formai filozófiájának legújabb értelmezése ihlette; jellegzetességei a letisztult, elegáns vonalvezetés, valamint a járművet egyértelműen Hyundai-ként azonosító, markáns, hatszögletű hűtőmaszk.

A Hyundai Motor rüsselsheim-i dizájnközpontjában dolgozó formatervezői csapat kiemelt figyelmet szentelt annak, hogy kiegyensúlyozott arányokat teremtsenek. Az orrész kialakítása az elnyújtott motorházfedéllel együtt erőteljes kiállást kölcsönöz az autónak, míg a fényes fekete C-oszlop különleges, lebegő tető hatását kelti. Az utastérben a vezetőközpontú kialakítás mellett bőségesen alkalmazott, puha tapintású anyagokkal, visszafogott zongoralakk betétekkel és krómdíszítésekkel találkozunk; mindez modern és kifinomult belső környezetet eredményez.

hyundai_i20_uj_2015_magyar_bemutato_004

„Megtiszteltetés, hogy a Hyundai ismét nemzetközi elismerésben részesült az iF Design Awards keretében, miután az új generációs i20 előtt tavaly a vadonatúj Genesis nyerte el ezt a nagy jelentőségű díjat. A formaterv meghatározó szerepet játszik márkánk arculatának kialakításában, és az egyik legfontosabb vásárlást motiváló tényező a Hyundai gépkocsik értékesítésében, így különösen örülünk annak, hogy a formatervezés nagyra becsült szakértői ilyen nagy presztízsű elismerésben részesítették munkánkat.” – mondta Peter Schreyer, a Hyundai Motor Group elnöke és vezető formatervezője.

Az iF Design Awards több mint hat évtizede számít a kiváló formatervezés nemzetközileg elismert mércéjének. Az iF International Forum Design GmbH által szervezett díj a legkülönfélébb iparágakban és kategóriákban ismeri el a legkiválóbb formai megoldásokat. A zsűri szigorú elbírálást követően adományozta az i20-nak a nagy becsben tartott díjat, amelyet rendkívül népes, 53 ország csaknem ötezer pályázóját tömörítő mezőnyben érdemelt ki a típus.

Az iF Design Award hivatalos díjátadó estélyére 2015. február 27-én kerül sor.

Az Európában tervezett, fejlesztett és gyártott, új generációs i20 már kapható a térségben.

A hazai hivatalos bemutatón készített cikkünk az alábbi linkre kattintva érhető el:

http://www.autoaddikt.hu/megerkezett-az-uj-hyundai-i20-kedvezo-lehet-a-fogadtatas/

Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 XTronic 2WD Tekna teszt

Tudjuk, ha valaki a manapság kifejezetten népszerű crossover-szegmensből választ autót, alapvetően kettő fő okból teszi: az egyik megfontolás a tágas, jól kiaknázható szabadidőautós jelleg, valamint a családi kirándulások talán kompromisszumoktól mentes lefolytatása végett. Nos, az új Nissan X-Trail pontosan ilyen lehet, remekül beleillhet a képbe, főként, ha a testvérmodell Qasquai-t már kinőttük netán, illetve ha 7 személlyel számolunk egy (hosszabb) utazás során.

nissan_x_trail_1_6_dci_xtronic_001

Az Autóaddikt.hu-nál az 5 személyes, ám felár ellenében 7 személyesre bővíthető kapacitással bíró Nissan X-Trail tesztautó járt, szinte mindennel megpakolva, amit az opciók engednek. Korábban, még a tavalyi, 2014-es év folyamán két napos bemutatón próbáltuk a megújult Nissan X-Trail minden tulajdonságát éles terepen; konkrétan a Mátra lankái szolgáltak kiváló helyszínül az összes nóvumnak, mely máig is szerves része a Nissan modellportfóliójának. Az akkor debütáló Pulsar, a facelfites Juke, néhány Qashqai, egy teljesen elektromos hajtású e-NV200 furgon, valamint jelenlegi autótesztünk tárgya is, az újdonság erejével ható Nissan X-Trail is előzetes górcsővétel alá került.

Hajaz a kor követelményeinek való megfelelésre

Újabban nagyon értenek a Nissan-nál a formaiság és dizájn elegyítéséhez, bár hozzá kell tenni, hogy a korábbi modell-felhozatalt tekintve mindig is voltak saját korának megfelelő, igen jól sikerült megközelítések – nem beszélve ugyebár a Skyline vonalról, vagy a most párhuzamosan futó GT-R irányról.

nissan_x_trail_1_6_dci_xtronic_004

Elég az hozzá, hogy a Nissan tervezőmérnökei úgy gondolták, legyen egy stabil, bevált arculat, ami mondjuk a crossover szegmensbe beleillik, egy meghatározó rajzolattal bíró kocsiszekrény; e szellemiségnek hódolva született meg a második generációs Qashqai. Mellé, nagyjából rá egy évre jött máris az X-Trail – s lám, beváltak az akkori találgatások: erőteljes párhuzam és hasonlóság fedezhető fel két modell közt.

nissan_x_trail_1_6_dci_xtronic_002Az orr rész hangsúlyos hűtőmaszkot kapott, középen a kiemelt krómberakás, benne a Nissan embléma pompázik, ezt fogják közre a kissé ejtett alsó vonalvezetésű, LED menetfényes lámpatestek. Japán szokás szerint egyébként a külcsín hajlik a minimalista elképzelések tükrözése felé, ez igaz a frontra is, hiszen a lökhárító felülete sem bővelkedik felesleges pluszokban, a két, szolidan süllyesztett jobb- és baloldali ködlámpafészek kialakításában merül ki a megvalósítás. Morcos, ám sportosságot és dinamizmust sugalló megjelenés rendben, pontosan úgy, ahogyan az a Nissan nagykönyvében meg van írva.

Strapabíró igénybevétel? Akár a családdal karöltve

Bár nem terepjáró, mégis operál az új Nissan X-Trail minden olyan külső stílusjeggyel, amellyel a „nagyok”. Emelt hasmagasság, műanyag, jól ellenálló és strapabíró védőcsík az egész karosszérián az alsó traktusban, viszont a 19 col átmérőjű, igen illusztris kerekek már egy más kategóriát kell, hogy idézzenek. Mivel a tesztelt Nissan X-Trail elsőkerék-meghajtással rendelkezett, nem volt módunk gyenge, vagy közepesebb terepre vinni az autót, de nem is bántuk, hiszen a 225/55 R19-es gumik nem igazán kultiválták volna nyilván a nagyobb huppanókat, esetleges kőzúzalék jelenlétét.

nissan_x_trail_1_6_dci_xtronic_0031710 milliméteres magasságával, 4640 milliméter hosszával és 1820 milliméter szélességével amolyan nagyautós érzete van a kuncsaftnak, midőn a szalonban körbejárja az új Nissan X-Trail-t. Ráadásul kellemes lehet annak tekintetében megvizsgálni az autót, hogy az idén 15 éve piacon lévő modell megannyi külsőt s belsőt érintő változáson ment keresztül: jót tett az újraértelmezés kétségtelenül.

Könnyen felismerhető, Nissan stílusjegyeket hordozó fart láthatunk, ha hátulról vizslatjuk az új Nissan X-Trail modellt, a Qashqai párhuzam itt is kelleti magát, persze visszafogottan, a nem túl szakavatott, vagy szakbarbár szemek talán el is siklanak efelett. A C oszlop szélére helyezett arányos helyzetjelzők jól illeszkednek az összképbe, a rendszámtáblahely kialakítása és mélyesztése tulajdonképp fedi az egész csomagtérajtó felületét. Prémiumhatás is van, a rendszám feletti krómberakás ismét visszakanyarít a szolid, ám mégis elegáns mivolt képletéhez.

Praktikum: van. Kihasználhatóság: van.

nissan_x_trail_1_6_dci_xtronic_009Unalomig ismételt tézis, de alapszabály – egy család által birtokba vett crossover igenis rendelkezzen tágas, bő csomagtérrel, rekeszekkel, fiókokkal, egyszóval minden olyan funkcióval, amely ideálissá teszi a hosszabb-rövidebb túrák lefolytatásához. Az új Nissan X-Trail e téren sem kell, hogy szégyenkezzen, ugyanis az alapból 550 literes csomagtér-kapacitás a legtöbb, még akár szélsőséges helyzetet is hívatott kielégíteni, igaz, ha beapplikáljuk a plusz 2 fő szállítására hívatott dupla ülést, akkor már szűkössé válik a rakodótér. Viszont ha csak 2 fővel közlekednénk, az osztott, 60:40 arányú hátsó ülőpadok döntésével közel 2 köbméter is kinyerhető (1982 liter), ami már igen tekintélyes adat.

nissan_x_trail_1_6_dci_xtronic_008

Ugyanakkor kötve hisszük, hogy az a bősz Nissan X-Trail tulajdonos, aki Tekna, tehát maximum felszereltséggel állítja garázsba újdonsült autóját, rögvest szállításban fog gondolkodni – arra ott az NV200, vagy az e-NV200. Miért is ne? Maradjon csak a család kiváltsága, hogy az X-Trail-ben utazhat!

Jó minőségű anyagokból építkezik a beltér

Ha már lúd, legyen kövér – mondhatnánk, ahogy az enteriőrbe pillantunk. Mint említettük, a Tekna felszereltség tartozott a tesztre fogott Nissan X-Trail-hez, mely kiválóan illett is az autó karakterisztikájához. A kevésbé műbőr hatású, igényesen kidolgozott első és hátsó utasülések például rögtön vonzzák a tekintetet, az anyaghasználat kvalitása nem kifogásolható, összességében a rendezettség jellemző, felesleges sallangok alkalmazása kizárva.

nissan_x_trail_1_6_dci_xtronic_010

Lényegre tör tehát minden, így a központi műszeregység is, melynek tájolása tökélyre hangolva illeszkedik szinte bármilyen testalkattal bíró sofőr igényeihez, ugyanis a vezetőállás remekül szabható testre, úgy, hogy az ülés felső végpozíciója is optimális, fejterünk marad bőven. A kormánykerék kialakítása a már jól megszokott Nissan arculattal bír, három küllővel, ebből a két, alapállásban vízszintes megkapta a már elmaradhatatlan hüvelykujjal állítgatható kapcsolókat. A műszerek nem tükröződnek be még erős ellenfényben sem, a középre helyezett infotainment kijelzője szintén jól olvasható, az installált navigációs- és egyéb információs szoftverek jól funkcionálnak menet közben, az átkapcsolgatások, profilváltások is könnyedén elsajátíthatók.

nissan_x_trail_1_6_dci_xtronic_011Minden átlátható tehát, ami ugyebár nélkülözhetetlen kelléke, kiegészítője a gondtalan és biztonságos autózásnak. Könyöktámaszon pihentetett karral is kiválóan kezelhető volt a tesztmodell fokozatmentes CVT automatájának karja, már amennyi közbenjárást igényelt – a hajtáslánc viselkedéséről majd lejjebb ejtünk szót.

Három utazó akadálymentesen kiélvezheti a Nissan X-Trail kényelmét a hátsó üléseken, fej- és térdtér van dögivel, a válltér is elfogadhatónak tűnt. igaz, a keményebbre hangolt futómű olykor pattogósan, nyersen közvetítette a kisebb úthibákat is.

nissan_x_trail_1_6_dci_xtronic_012

A tömör jelleg viszont meghozza gyümölcsét kétségtelen, amikor erőteljesebb, élesebb kanyarokba fordulunk az autóval, némi alulkormányozottsággal, de stabilan és fixen lehet kihozni az elöl MacPherson, hátul többlengőkaros felfüggesztésre épített, 1595 kilogramm gyári száraz tömegű kocsiszekrényt.

Viszonylag bő kézzel osztott teljesítmény: elegendő arra, amire kell

130 lóerős, 1.6 literes gázolajos egység mozgatta a Nissan X-Trail-t. A dízelmotor maximális teljesítményét kereken 4000-es percenkénti fordulatszámon éri el, míg a jó értéknek számító 320 Newtonméteres csúcsnyomaték 1750-nél áll rendelkezésre.

nissan_x_trail_1_6_dci_xtronic_015

Ahhoz képest, hogy az 1.6-os dízelnek több, mint másfél tonna üres tömeget kell mozgatnia, kifejezetten dinamikusnak és ereje teljében lévő aggregátnak tűnt a motor, a hajtásláncba iktatott X-Tronic elnevezésú fokozatmentes CVT automataváltó pedig nagyszerűen tevékenykedett. A fel- és visszaváltások szinte észrevétlenül zajlottak, erőteljesebb motorhangot, illetve magasabb fordulatszám-tartományban történő felváltásokat közepes gyorsításoknál csak hideg motornál tapasztaltunk. Csakúgy, mint rezonanciát is, 90 fok alatt kevéssel már ez a jelenség is megszűnt teljesen.

nissan_x_trail_1_6_dci_xtronic_014Hirtelen gázadásokra is jól reagált az új Nissan X-Trail X-Tronic CVT-je, bár 1500-ig nyomatékszegénynek tűnt a viselkedés, majd e felett, hűen a technikai specifikációkban foglaltakhoz, érezhetően megugrott az erőnlét, és hozzávetőlegesen 2400 RPM-ig tartott a szufla.

Városi közlekedésnél jó szolgálatot tehet egy kifinomult Start/Stop rendszer, ez a Nissan X-Trail esetében is tapasztalható volt. 0 fok külső hőmérséklet környékén nem, viszon +2-től felfelé életre is kelt a szisztéma, bizonytalankodást nem tapasztaltunk, kigurulásnál sem állt le az alapjárat (motorfék), kizárólag a fékezés befejeztével, bő 1 másodperc késleltetéssel.

Költséghatékonyság

nissan_x_trail_1_6_dci_xtronic_013Az üzemanyag-fogyasztásra fentebb írtak nyilván pozitív hatással voltak, hiszen városi környezetben sem emelkedett a képzeletbeli mutató 6 liter/100 kilométer fölé, 5.9-nél stagnált, többszöri nullázás után is. Országúton közlekedve, 80-90 kilométer/órás sebességgel, két fővel szintén megkapó értékek születtek, 4.1-4.6 liter/100 kilométeres átlagot rögzítettünk. Autópályán, alaphangon 120, néha 130 kilométer/óránál 2300-2550 percenkénti fordulatszámon átlagosan 6.5-6.9 liter gázolajat kért a Nissan X-Trail 1.6 literes dízele.

A cikkben szereplő Nissan X-Trail modell, Tekna felszereltséggel alapáron 10 590 000 forintba kerül, az X-Tronic CVT 400 ezer forintos felárat jelent. Egyébként jelenleg az X-Trail egyetlen dízellel, a 130 lovas 1.6-ossal érhető el a kereskedésekben, a belépő szintű Visia 7 490 000 bruttó listaáron választható.

nissan_x_trail_1_6_dci_xtronic_005

2014 Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 XTronic 2WD specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 130 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, fokozatmentes CVT automata kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4640 mm

Szélesség: 1820 mm

Magasság: 1710 mm

Tengelytáv: 2705 mm

Első gumik mérete: 225/55 R19

Hátsó gumik mérete: 225/55 R19

Tömeg, üresen: 1595 kg

Megengedett össztömeg: 2040 kg

Csomagtartó mérete: 550 liter, 1982 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.4 s (gyári), 11.0 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.9 l/100 km

Országúti: 4.3 l/100 km

Vegyes: 5.5 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.8 l/100km

Országúti: 4.7 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 135 g/km

Bővebb információ a Nissan hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Megérkezett az új Hyundai i20 – kedvező lehet a fogadtatás

Statikus bemutató keretein belül debütált Magyarországon az új Hyundai i20. A forgalmazó nem titkolt szándéka, hogy az idei évben növeljék piacrészesedésüket a márkával, globálisan 100 ezer darabos, míg hazai viszonylatban 300 darabos értékesítést terveznek a Hyundai i20 kapcsán 2015-ben.

hyundai_i20_uj_2015_magyar_bemutato_002

2002-es bevezetése óta nem kevesebb, mint 1 millió darabot értékesített a márka az i20-ból, ez mutatja, hogy a népszerűség folyamatosan töretlen, nagy valószínűséggel kihasználva a B szegmensben észlelhető progresszív növekedést.

A frissen debütált Hyundai i20 célcsoportja az a fiatal, vagy fiatalos, cél- és stílusorientált réteg, akik nyitottak a funkcionalitásra, továbbá prioritást élvez a praktikum, kihasználhatóság, s nem utolsó sorban az optimális ár-érték arány. Az autó tervezésekor fő szempont volt az, hogy az európai ízlésvilágnak, valamint az igényeknek maradéktalanul megfeleljen a koncepció, ennek köszönhetően Európában álmodták meg, illetve készítették el az új Hyundai i20 formatervét. Nyilván ez közrejátszik abban, hogy az autót körbesétálva déja vu érkezhet, ami persze abszolút típusfüggetlen, ismervén a jelen modellkínálatát egységesen tekintve; viszont a letisztult dizájn, az úgynevezett folyékony szobrászat szellemiség jól átjárja a karosszéria és részelemei minden egyes négyzetcentiméterét.

hyundai_i20_uj_2015_magyar_bemutato_004

Immár harmadik generációjához ért a Hyundai i20, a 2015-ös modellév képviselőjének elődje a Getz volt, melyet 2008-ig gyártottak. A formaiság meggyőző lehet, sportos és egyben modern vonalvezetés jellemző a küllemre, hangsúlyos hűtőmaszkkal, húzott, szintén lendületet sugalló fényszóró-kialakításokkal, valamint jellegében remekül összképbe passzoló farral, három részre tagolt LED alapú helyzetjelzőkkel, középpontba helyezett Hyundai logóval.

hyundai_i20_uj_2015_magyar_bemutato_001

2570 milliméteres tengelytáv: a Hyundai i20 beltere a helyben végzett gyors vizsgálódás szerint is tágas, az ülések kialakítása ergonomikusnak tűnt és érződött, az enteriőr anyaghasználata is minőségi tapintásérzetet adott, talán túlmutatóan a szegmens irányába felmerülő igényeken.

Elvileg 5 személy szállításánál sem vall kudarcot a Hyundai i20 – derült ki a prezentációból sok egyéb mellett, kíváncsian várjuk a hamarosan érkező teszt végeredményét. Tény, hogy a hátsó üléssor elrendezése valóban kellemesnek tűnt, az autó szélességének és bőnek tűnő fejterének köszönhetően lehet gyakorlati alapja is az állításnak.

hyundai_i20_uj_2015_magyar_bemutato_006

Ha már utazás, akkor meg kell említeni a 326 literes csomagteret is. Bár nem kiugró az érték a kapacitásra nézve, sokkal inkább átlagos, de ne feledjük a Hyundai i20 bekategorizálását. Mindenesetre az alacsonyra szabott peremek kedvezőnek hatottak első blikkre, valamint a mélység is meggyőző; a 40:60 arányban hajtogatható hátsó ülések pedig szokás szerint hozzáadnak a pakolhatósághoz.

hyundai_i20_uj_2015_magyar_bemutato_003

Mivel a fiatalos életérzés a Hyundai i20 alapvető mottója, ezért szinte kötelező, hogy az autó színvilágát lehessen variálni. Ennek megfelelően a beltér 4 féle, míg a karosszéria 10 féle színben érhető el, ezek természetesen variálhatóak is széles skálán.
4 féle erőforrással szerezhető be jelenleg a Hyundai i20. 1.25, 1.4 literes benzinesekkel, valamint 1.1 és 1.4 literes gázolajosokkal (benzin – 1.25 literes 75, és 84 lóerős, 1.4 literes 100 lóerős, dízel – 1.4 literes 90 lóerős).

hyundai_i20_uj_2015_magyar_bemutato_007

A Hyundai i20 már kapható-rendelhető a magyar márkakereskedésekben. A belépőszintű, stílszerűen Entry elnevezésű csomaghoz 5 ajtós karosszériakialakítás, 1.25 literes 75 lóerős benzinmotor társul, most kedvezményes, 2 899 000 forintos listaáron vásárolható meg az új Hyundai i20. A legvaskosabb, 5 049 000 forintos árcédulát a Panorama pakkos, 1.4-es, 90 lovas dízellel szerelt variáns kapta, a kedvezmény ugyanakkor itt is jelentős, 500 000 forint (mint az összes többi modellnél is, egységesen).

hyundai_i20_uj_2015_magyar_bemutato_005

Még több információ: a Hyundai hazai forgalmazójának honlapján.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D X fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Az idén 60 esztendős DS is részt vesz a Rétromobile kiállításon

A közelmúltbanönálló márkává vált DS a 2015-ben 40 éves Rétromobile kiállításon is emléket állít a 60. születésnapját ünneplő történelmi DS-nek. Február 4-e és 8-a között az autórajongók a párizsi Porte de Versailles-nál található kiállítási központban merülhetnek el a legendás autómodell történelmében.

citroen_ds_retromobile_2015

A DS standján – a Citroën, a DS és az SM rajongói klubjainak összefogása révén – öt gyönyörű ritkaságot, valamint a márka egyik aktuális gyöngyszemét, a DS 3 Cabriót tekintheti meg a közönség.

A veterán autók rajongóinak egyik legnagyobb nemzetközi találkozója, a párizsi Rétromobile a DS számára is kihagyhatatlan lehetőség. A DS az idén először állít ki önálló márkaként a rendezvényen. A standon a 60 éves legendás DS több ritka példánya mellett látható lesz két SM, valamint a márka egyik aktuális modellje, a DS 3 Cabrio.

A gyűjtők együttműködésének köszönhetően kiállított öt ritka és különleges veterán autó feleleveníti azt a ragyogó múltat, amelyből a fiatal DS márka táplálkozik, és amelynek kulcsszavai a formabontó dizájn, a csúcstechnológia, a kifinomult anyaghasználat, az aprólékosan kidolgozott részletek, valamint a kiemelkedő komfort és vezetési élmény.

Íme az öt autó részletes jellemzői:

– 1959-es évjáratú DS 19, eredeti állapotban, elegáns rózsaszínbe hajló szürke karosszériával, padlizsánszínű tetővel és királykék kárpitozással. Az autó német exportra készült, ennek megfelelően felszereltsége tartalmazza a motorhőmérséklet-kijelzőt és az FM/LW rádiót. Háromhengeres motorjához négyfokozatú, hidraulikus működtetésű váltó társul.

– DS 21 Cabriolet (1968) szintén hidraulikus váltóval. Az autó különösen kifinomult kivitelű: a vörös bőrkárpit izgalmas kontrasztot alkot a Carrare fehér karosszériával és a fekete tetővel.

– DS 20 Pallas (1973), igazi luxusmodell, dohányszínű bőrkárpittal, bézs fényezéssel, színezett üvegfelületekkel és nyitható tetővel. 1985 cm3-es motorjához négyfokozatú, szinkronizált, hidraulikus működtetésű váltó társul.

– SM Coupé (1971), amely II. Hasszán marokkói királyé volt annak idején. Nemcsak a homokszínű metálfényezés teszi különlegessé, hanem az egyedi rendszám, a natúr bőrkárpit, a légkondicionáló berendezés, a Continental Edison hi-fi rádió, a színezett üvegfelületek és a ködfényszórók is. A motor természetesen Maserati V6-os.

– SM Coupé (1972), első tulajdonosától, Scarabée barna fényezéssel, rókavörös bőrkárpittal. A hasmagasság állítását lehetővé tevő hidropneumatikus felfüggesztést a DS-től „örökölte”, a vezetést még élvezetesebbé tevő DIRAVI szervókormány pedig újdonságként jelent meg benne.

A történelmi modellek mellett feltűnik egy mai darab, nevezetesen egy DS 3 Cabrio Ultra Prestige is, amely különleges, egyedi és hipermodern megjelenésével a nagy legendák méltó partnere.

A Rétromobile február 4-től fogadja a nagyközönséget.

185 lóerős az új Ford Focus ST dízel változata

Már hozzáférhető a vadonatúj Focus ST: a Ford által globálisan értékesített izomautó továbbfejlesztett menetdinamikát, innovatív technológiákat (páldául a karosszéria mozgásainak mérséklésére, mint amilyen a világelső Fejlett Stabilitás Átvitel) és a benzinmotorok mellett – most első ízben – erőteljes dízelmotort is kínál, de áthangolt futóművet és a kormányművet is, hogy az autó minden eddiginél élvezetesebb, kiegyensúlyozottabb és kifinomultabb vezetési élményt biztosíthasson.

ford_focus_st_dizel_2015

A 250 lóerős EcoBoost benzines változat mellett a Ford az első dízelmotoros Focus ST modellt is bemutatja 185 lóerős teljesítménnyel, 110 g/km CO2-kibocsátással és Auto-Start-Stop rendszerrel, ez utóbbi technológia mindkét erőforráshoz elérhető. Az új, sportos és agresszív ötajtós és kombi modellek látványos külső elemeket kapnak, többek közt egyedi fényszórót, hűtőrácsot és lökhárítót, valamint új, 19 colos könnyűfém keréktárcsákat; emellett nagyobb teljesítményű fékrendszer is választható, mindezt pedig tökéletes kidolgozású utastéri elemek, ergonomikus kezelőszervek, Recaro ülések és sportos kormánykerék egészítik ki. Az új fedélzeti berendezések sorában megtalálható a 8 colos, nagy felbontású színes érintőképernyővel és hangvezérléssel összekapcsolt SYNC 2 csatlakozási rendszer is.

A új Ford Focus ST a híres izomautó eddigi legmodernebb változata, aminek élvezetes, kiegyensúlyozott és kifinomult vezetési élményét még magasabb szintre emelik a karosszéria mozgásait mérséklő új technológiák, az áthangolt futómű és kormánymű, valamint az egyedi gumiabroncs-specifikáció. Ráadásul a modell vásárlói most először választhatnak két erős motor – egy benzines és egy dízel – közül. Az első dízel Focus ST új szintre emeli az eddigi legtakarékosabb és legalacsonyabb károsanyag-kibocsátású Ford izomautó mindennapi használhatóságát és sportosságát: a 185 lóerős, 2,0 literes TDCi motor 8,1 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, ugyanakkor fogyasztása 4,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 110 g/km.*

A benzinmotorok rajongóinak ott a 250 lóerős, 2,0 literes EcoBoost egység, ami 6,5 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra az autót, miközben fogyasztása 6,8 l/100 km, és CO₂-emissziója 159 g/km. Mindkét modellváltozatban először tűnik fel az Auto-Start-Stop rendszer, ami 6 százalékkal csökkenti az EcoBoost üzemanyag-fogyasztását, így ez a változat minden idők legtakarékosabb benzinmotoros Focus ST modellje.

“Az új Focus ST a teljesítmény, a menetdinamika, a kifinomult kidolgozás és a stílus élvezetes összhangját kínálja – és pontosan ez a Ford sportos autóinak lényege.” – ígéri Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “A minden eddiginél élvezetesebben vezethető, és most először dízelmotorral is kapható új Focus ST igazán egyedülálló élményt kínál.”

A Focus ST ugyanazt a modern technológiát és kézműves minőségű kidolgozást nyújtja, mint az új Ford Focus, ami a világ legkelendőbb modellje.** A sportos és agresszív ötajtós és kombi modellek kategóriaelső fedélzeti berendezéseinek sorában a SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer is megtalálható.

Továbbfejlesztett menetdinamika

A globális Ford Performance díjnyertes csapata tovább tökéletesítette az új Focus ST menetdinamikáját, ami elsőrendű szempont volt az autó fejlesztése során. A fejlesztések alapjául az új Focus megerősített karosszériaszerkezete szolgált. A Ford mérnökei tovább növelték az új Focus szerkezeti merevségét; ehhez vastagabbra tervezték a motortérben található futómű-rögzítési pontokat, és erősebb ívhegesztést alkalmazva csökkentették a karosszéria ívmeneti torzulását, ami határozottabb kormányreakciókat eredményezett. A sportfutóműben vadonatúj első rugókat alkalmaztak, és elöl-hátul sportosabb hangolású lengéscsillapítókat építettek be. Az előző generációs ST-ből átemelt modellspecifikus stabilizátorrudakkal és hátsó rugókkal együtt mindez még kihegyezettebb dinamikus teljesítményt biztosít. Az Elektromos Szervokormány (EPAS) és az elektronikus járművezérlő rendszerek áthangolásával az új Focus ST immár a kifejezetten sportcélú használatra is megfelel. Az autó legfontosabb technológiai fejlesztései közé tartozik az iparágban elsőként alkalmazott Fejlett Stabilitás Átvitel (ETS), ami a fejlett Elektronikus Stabilitásvezérlés (ESC) rendszer szerves részét képezi. Az ETS az autó sebességéből, a kormánykerék állásából és a kormány elfordításának sebességéből következteti ki a megcsúszás valószínűségét, s még annak bekövetkezte előtt beavatkozik, szükség esetén külön-külön fékezve az egyes kerekeket, hogy még a nagy sebesség mellett végrehajtott gyors irányváltásoknál (például egy sávváltásnál) is megőrizze az autó stabilitását. A Ford Performance mérnökei tökéletesítették az Elektronikus Nyomatékvektor Szabályozás beállításait, tovább optimalizálva a nyomatékelosztást, és ezzel együtt az autó tapadását a gyors kanyarokban, emellett pedig csökkentve a jármű alulkormányzottságát. A Focus ST vezetője az ESC három előre programozott üzemmódjával igazíthatja az autó karakterisztikáját az adott útviszonyokhoz vagy a versenypálya-körülményekhez:

  • Standard üzemmód: az ESC és a kipörgésgátló teljes aktivitással működik
  • Sport üzemmód: az ESC és a kipörgésgátló nem csökkenti a motor forgatónyomatékát; a sportos vezetési élmény érdekében az ESC kevésbé avatkozik be fékezéssel; az ETS kikapcsolva
  • Off üzemmód: az ESC és a kipörgésgátló nem csökkenti a motor forgatónyomatékát; az ESC nem avatkozik be fékezéssel (a Nyomatékvektor Szabályozás aktív marad); az ETS kikapcsolva

A vásárlók számára most egy új, nagy teljesítményű fékopció is rendelkezésre áll, így a standard 320 mm-es első féktárcsa helyett 335 mm átmérőjű tárcsát is választhatnak. Az opcionális 19 colos könnyűfém keréktárcsával együtt megrendelhető nagyobb féktárcsák erőteljesebb megállító hatást biztosítanak, és a fékek kifáradását is mérséklik, ami különösen jól jöhet a keményebb útszakaszokon és a versenypályán. Az erős gyorsítások során alapvető fontosságú a stabil erőátvitel – különösen az első kerekek tapadása és a sima fokozatváltások tekintetében –, ezért a mérnökök tovább tökéletesítették a motor felfüggesztését. Emellett a Ford együttműködött a Michelin márkával egy új, 19 colos gumiabroncs kifejlesztésében, amelynek maximális oldalirányú tapadása kiválóan illik az autó menetdinamikájához.

“A Ford régóta közismert remek menetdinamikájú ferdehátú modelljeiről, az új Focus ST pedig nem csupán tovább öregbíti e hírnevet, hanem túl is szárnyalja az eddigi elvárásokat.” – teszi tette hozzá Bakaj. “A futómű, a kormánymű és az elektronikus vezérlőrendszerek áttervezésével az autó még élénkebben és pontosabban reagál a vezető parancsaira, így magával ragadó vezetési élményt nyújt – bármelyik hajtásláncot választjuk is.”

Kétféle erőforrás

Az új Focus ST modellben mutatkozik be az új, 185 lóerős, 2,0 literes dízelmotor, amit a mérnökök arra optimalizáltak, hogy takarékossága és hétköznapi praktikuma mellett is az ST-hez méltó teljesítményt nyújtson. A 185 lóerős dízelmotor alapjául a Ford új, üzemanyag-takarékos 2,0 literes TDCi erőforrása szolgál. Az átalakított motorblokkban a legújabb generációs közös nyomócsöves közvetlen üzemanyag-befecskendezési rendszer működik 2000 bar (29.000 psi) nyomással, változó geometriájú turbótöltéssel és új hengerfejjel. Az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást számos technológia mérsékli, többek közt az aktív hővezérlő rendszer, a változó lökettérfogatú olajszivattyú, az alacsony súrlódású Gyémánt Jellegű bevonattal ellátott csapágyazás, valamint a Ford új NOX-szűrője. A dízel Focus ST teljesítménye 23 százalékkal szárnyalja túl az új Focus-modellcsalád 2,0 literes blokkjának 150 lóerejét; mindez az egyedi kalibrációnak, az áttervezett szívórendszernek és az új, sporthangolású kipufogónak köszönhető. A nyomatékcsúcs 3.500 1/perc fordulatszámnál áll rendelkezésre, és a motor 2.000-2.750 1/perc fordulatszám-tartományban is 400 Nm forgatónyomatékot ad le, így az dízel Focus ST végsebessége 217 km/óra. A magas nyomaték révén az autó minden sebességfokozatban lendületesen gyorsít, és alacsony fordulatszámon is dinamikus. Hatodik sebességfokozatban 9,7 másodpercig tart a gyorsulás 80-ról 120 km/órára; a rövidebb fokozatkiosztásnak és megnövelt teljesítménynek köszönhetően a Focus ST gyorsulási értéke 2,2 másodperccel jobb, mint a 150 lóerős Focusé. A Ford 2,0 literes EcoBoost benzinmotorjában turbótöltés, Kettős Függetlenül Változó Szelepvezérlés és nagy nyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezés gondoskodik a kompromisszumok nélküli teljesítményről. Az egyedi kalibrációjú, különleges szívócsővel és kipufogórendszerrel kiegészített, nagy teljesítményű, 250 lóerős motor kifejezetten a Focus ST számára készült. A teljesítménygörbe 5.500 1/perc fordulatszámnál éri el csúcspontját, a 360 Nm forgatónyomaték 2.000-4.500 1/perc közti fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre, a végsebesség pedig 248 km/óra. Mindkét motorhoz hatfokozatú, teljesítményorientált, rövid úton kapcsolható manuális sebességváltó kapcsolódik. A kifejezetten a Focus ST karakteréhez hangolt, és mindkét motorhoz külön-külön megtervezett váltóáttételezés révén az alsó fokozatok heves gyorsulást biztosítanak, a magasabb sebességtartományokban pedig komfortosan autózhatunk az új ST-vel.

Erőteljes fellépés

Mélyebbre ültetett, szélesebb kiállásával, dinamikusabb formavilágú motorháztetejével, keskenyebb fényszóróival és négyszögletű ködlámpáival az új Focus ST sportosabb és agresszívebb látványt nyújt, mint az előző modellgeneráció.

A sportos külső kiegészítők közt megtaláljuk a karosszéria színére fényezett oldalsó légterelő szoknyákat és a kipufogó két oldalán látható diffúzorokat, valamint az aerodinamikai teljesítményt javító tetőlégterelőt. Az új Focus ST középen elhelyezett dupla kipufogó-végződései hatszögletűek. A látványt fekete lámpakeretek, ST-emblémák és új, opcionális 19 colos ST Design könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé.

“A Focus ST rendkívül népszerűnek bizonyult a Ford teljesítményorientált vásárlók körében, s az új modell most még izgalmasabb és lenyűgözőbb választási lehetőséget kínál számukra.” – fogalmaz Joel Piaskowski, a Ford Európa formatervezési igazgatója. „Az ST jellegzetes, méhsejtmintás felső hűtőrácsa keskenyebb lett és magasabbra került, új, négyszögletes ködfényszórókat terveztünk, és a lökhárító alsó része még határozottabbá és különlegesebbé varázsolja az autó megjelenését. Hátulnézetből jól látható, hogy a kocsitest teljes szélességében végigfutó grafikai elem milyen hatásosan hangsúlyozza ki az autó szélességét.”

A Stealth nevű új, sötétszürke fényezést kifejezetten a Focus ST számára fejlesztették ki. A Tangerine Scream, a Frozen White, a Moondust Silver, a Panther Black és a Race Red árnyalatokat tartalmazó színskálán új még a Deep Impact Blue fényezés is.

Cockpit-stílusú kabin

A Ford áttervezte a Focus utasterét, hogy az letisztultabb és ösztönösebben használható legyen, jól átlátható vizuális kapcsolatot teremtve a legfontosabb komponensek és a jelentősen kevesebb kezelőszerv között. Az ST védjegyének számító, háromosztatú műszeregységről a turbónyomás, az olajhőmérséklet és az olajnyomás adatai is leolvashatók. Az új, lapos alsó karimájú sport-kormánykereket lágy tapintású bőr borítja, a váltókart selyemfényű krómozás díszíti, és a kabin különleges hangulatát ST-pedálok varázsolják még karakteresebbé. A selymes krómfényű belső kilincsek és a megvilágított alumínium küszöbdíszlécek kifinomultságot sugallnak, s a Ford és a Recaro által közösen kifejlesztett sportülések olyan megtámasztást nyújtanak, ami teljessé teszi az ST vezetési élményét, ám emellett a mindennapos autózás során is kényelmesnek bizonyul. Az új Focus ST háromféle (ST1, ST2 és ST3) kárpitozással rendelhető meg. Az ST1 szinten az üléseket szürke/faszén/antracit színű szövet borítja; az ST2 szinten az ülőlap és a háttámla oldalpárnáinak részleges bőrkárpitozása négy színben (Tangerine Scream, Performance Blue, Smoke Storm vagy Race Red) készülhet; az ST3 csomag faszénfekete, teljes bőrkárpitozást kínál.

Fejlett technológiák

A vezetősegítő, kényelmi és egyéb technológiák listáján első ízben jelenik meg a Ford SYNC 2 csatlakozási rendszer. A SYNC 2 rendszerben az audio, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefonok hangvezérléssel, illetve egy nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyő segítségével kezelhetők. A Focus ST modellhez most először rendelhető meg az Adaptív Fényszórórendszer, ami a jármű sebességének, kormányállásának és a többi autó távolságának megfelelően állítja a Bi-Xenon fényszórók fényerejét és állásszögét. A Keresztirányú Forgalomfigyelés szintén új tétel a Focus ST felszereltségi listáján, a berendezés jelzi, ha egy parkolóhelyről kitolatva az autó útját más járművek kereszteznék. A kis sebességű ütközéseket megelőző, immár 50 km/órás sebességig működő Active City Stop rendszer készenlétbe helyezi a fékeket, ha ütközésveszélyt észlel, és ha a vezető nem reagál, automatikusan lefékezi a járművet. A Sávtartó Asszisztens kormányzási nyomatékkal téríti vissza az autót, ha úgy érzékeli, hogy kisodródik a kijelölt sávból.

Intenzív tesztprogram

A Ford Performance mérnökei mind a benzin-, mind pedig a dízelmotoros Focus ST-változatot intenzív tartós teljesítményteszten tették próbára, megbizonyosodva arról, hogy az autó készen áll a kemény használatra. Négy tesztautót vetettek alá a Ford személyautó-tesztjének a vállalat belgiumi Lommel Próbapályáján – ez a teszt 10 évi, 240.000 kilométeres kíméletlen használatot szimulál, amit közvetlenül ezután 5000 kilométernyi versenypálya-használat követett; a helyszín a legendás Nürburgring Nordschleife pálya volt, valamint a dél-olaszországi Nardo tesztpálya, ahol a hőmérséklet a 40 Celsius fokot is meghaladja. Az immár Európa-szerte megrendelhető új Focus ST 2015 elején jelenik meg a márkakereskedésekben. Az első Focus ST 2002-es bemutatása óta a Ford több mint 140.000 darabot értékesített a modellváltozatból a világ 40 piacán.

Az új Opel Corsa a kapható legtakarékosabb modell a gyártó palettáján

Az új Opel Corsa alapvetően nem csak szemrevaló, hanem takarékos is: a széria Start/Stoppal, fékenergia-visszanyeréssel és kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal kiegészített, 70 kW/95 LE teljesítményű 1.3 CDTI ecoFLEX, az új Easytronic-3.0 váltóművel együtt, 82 gramm/kilométerre szorítja le a CO2-kibocsátást.

opel_corsa_2015

A kombinált ciklus szerint mért fogyasztás 3,1 liter, ezzel jelenleg a Corsa a legtakarékosabb a kapható Opel modellek közül és a legtakarékosabb dízel a piacon.

„Különösen ártudatos vásárlóknak, akik nem szeretnének lemondani az automata kényelméről, remek lehetőség az új Corsa“ – mondta Peter Christian Küspert, az Opel értékesítési vezetője. „Ez a szerény igényű dízel a hatékonyság óriásává teszi a kicskocsit, amely éppúgy alkalmas hosszú túrákra, mint városi közlekedésre.“

Gazdaságos: szabvány szerinti fogyasztás csak 3,1 l/100 km, CO2 82 g/km

Az alapvetően átdolgozott, 70 kW/95 lóerőt, illetve 1750 és 2500/perc között 190 newtonmétert kifejtő, legújabb generációs turbófeltöltővel ellátott dízelmotor már egészen alacsony fordulatszámról fölényesen, ugyanakkor minimális zajjal viszi az autót. Rendkívül kis fogyasztásában és CO2-emissziójában szerepet játszik az igény szerint működő vízpumpa és a változó szállítású olajszivattyú, akárcsak a 16 colos könnyűfém- vagy acél keréktárcsára szerelt, rendkívül kis gördülési ellenállású gumiabroncs és az Opel fékezési energia visszanyerő rendszere. Az új Easytronic 3.0 automatikus váltóművel ellátott háromajtós Corsa átlagfogyasztása 3,1 liter per 100 kilométer, CO2-kibocsátása pedig 82 gramm/km, tehát hárommal kevesebb, mint a manuális ötfokozatú sebességváltó esetén – ezek az adatok a legjobb, A+ hatékonysági osztályba sorolják.

Easytronic 3.0: maximális komfort – minimális fogyasztás

Az ötfokozatú Easytronic 3.0-t a csekélyebb súly és a kisebb belső súrlódás különbözteti meg a többi automatától. A nyomatékváltós automaták kényelmét ötvözi a kis motorokra optimalizált manuális sebességváltó hatékonyságával, hiszen szerkezete az ilyenekre épül, de önműködően választja ki a legkedvezőbb fokozatot, és ezzel tesz lehetővé kivételesen kis fogyasztást. A hatást Start/Stop technika fokozza.

Az automatához speciális fogaskerekeket fejlesztettek ki az Opel mérnökei: az öt fokozat széles áttételskálája autópályán leejti a motor fordulatszámát, így alacsony a zajszint. Lassú manőverezéskor az automatákéhoz hasonló kúszó menetmód segít, villámrajthoz és sportos gyorsításhoz viszont különleges elindulási funkció áll készenlétben.

Az Easytronic legújabb nemzedékének rövidebbek a reakcióidői, ezáltal gyorsabbak és lágyabbak a fokozatváltások. Ez az új működtető berendezésnek, a tökéletesített érzékelőknek és szabályozástechnikának, illetve az alap-sebességváltó átdolgozásának köszönhető. Automatikus módban teljes mértékben átveszi a sebességváltás és a kuplungozás feladatát az elektrohidraulikus állítómű. Aki viszont saját kezűleg váltogatna, bármikor megteheti a választókar hátrahúzásával vagy előretolásával.

A DS lett a Bocuse d’Or és a cukrász világbajnokság hivatalos autója

A vendéglátással, gasztronómiával foglalkozók nemzetközi csúcstalálkozójára, az idén 17. alkalommal megrendezendő SIRHA kiállításra január 24. és 28. között kerül sor Lyonban.

ds_bocuse_d_or

A rendezvény ad otthont a szakma egyik legnevesebb megmérettetésének, a Bocuse d’Or mesterszakács-versenynek és a cukrász világbajnokságnak – melyek hivatalos autóit az idén a DS adja. A prémium autómárka és a világhírű francia gasztronómia találkozása természetes: mindkettő az utánozhatatlan francia kézművesség remeke. A 17. Sirha kiállítás január 24-én nyílt meg Lyon vásárvárosában.

A rendezvény főbb programjai az alábbiak:

Január 25-26-án zajlott a cukrász világbajnokság döntője, amelyen – 50 országos, valamint egy-egy összevont afrikai, európai, ázsiai és dél-amerikai selejtező után – 21 csapat adhatott számot a rövid életű, ám annál emlékezetesebb cukrászati remekművek elkészítéséhez szükséges kiemelkedő mesterségbeli tudásáról, kifinomultságáról, precizitásáról.

Január 27-28-án pedig a Bocuse d’Or döntője zajlik. A világ legígéretesebb 24 séfje hónapokon át készült erre a kétnapos, igen intenzív megmérettetésre, melynek győztese a gasztronómia legrangosabb trófeájával lesz gazdagabb.

Paul Bocuse, a világ egyik leghíresebb séfmestere, a verseny alapítója így jellemezte a rendezvényt: “a dinamikusság, a kreativitás, a tökéletesen pontos mozdulatok és a szakmai kiválóság versenye”.

Pontosan ezért vállalta a DS, hogy partnerként segíti a Bocuse d’Or lebonyolítását – a DS az autós ügyfeleknek kínál egyedi stílusú, kreatív, a legapróbb részletekig kifinomult, nemes, a szakma csúcsát képviselő megoldásokat. Érdekesség: a 2015-ös Bocuse d’Or versenynek (2012 után immár másodszor) magyar versenyzője is van: Molnár Gábor séf munkáját Várvízi Péter coach és Pohner Ádám asszisztens segíti.

Várhatóan idén elkel Magyarországon a 250 ezredik új Ford

1990 és 2014 között mintegy 246 099 új Ford került értékesítésre Magyarországon, így a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon az elmúlt hat évben öt alkalommal, így tavaly is első helyen végző Ford idén várhatóan már az első félévben eladja 250 000-ik új autóját Magyarországon.

ford_logo_napimagazin

Negyedszázada, 1990-ben még csupán 1 387 új Ford talált gazdára Magyarországon, és bár korábban többször is megközelítette, a márkának 12 évébe telt, hogy 2002-ben hazánkban először átlépje a bűvös 10 000-es darabszámot. Ettől kezdve a márka magyarországi értékesítései látványos növekedésnek indultak, a csúcsot darabszám tekintetében 2006 jelentette, 23 507 darab új autó értékesítésével. A Ford hazai története során ekkor szerezte meg először a második helyet a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon. Ezt követően, piaci részesedését évről évre növelve 2007-ben és 2008-ban, a válság előestéjén is sikerült megtartani második helyét. A piacvezető pozíciót épp a válság kellős közepén, 2009-ben szerezte meg a márka, amit sikerült megőriznie 2010-ben és 2011-ben is, a piac mélyzuhanása ellenére. 2012-ben minimális hátránnyal ugyan a második helyre szorult, ám 2013-ban már újra képzeletbeli dobogó legfelső fokán láthattuk, és nem volt ez másként 2014-ben sem, amikor a válság óta először haladták meg újra a Ford hazai értékesítései a 10 000 darabot.

Ennek köszönhetően idén, várhatóan az első félévben veszi át majd új autóját a 250.000-ik Magyarországon új Fordot vásárló ügyfél, amely alkalmomból a Ford meglepetéssel is készül majd jubileumi vásárlója számára.

Természetesen az évtizedekkel eladott autókból vélhetően már kevés van használatban, ennek ellenére a hazai utakon jelenleg közel 280 000 Ford fut, ami annak köszönhető, hogy (amint azt a www.hasznaltauto.hu által kiadott statisztikák is igazolják) a Ford az egyik legkeresettebb használt autó márka, és a leggyakrabban keresett nem prémium új, vagy újszerű állapotú használautó. Ez persze jó hír az új Fordot vásárlóknak is, hisz az élénk kereslet magasan tartja autójuk maradványértékét, amikor autójukat egy újra (remélhetőleg ismételten Ford-ra cserélnék). Utóbbira egyébiránt minden esély meg is van, hiszen a Ford rendelkezik a piacon az egyik legmagasabb újravásárlási aránnyal is, az ügyfélelégedettség magas szintjének köszönhetően.

„A visszaszámlálás elkezdődött, és izgalommal vegyes kiváncsisággal várjuk, hogy ki lesz idei 3.901-ik, egyben összességében 250 000-ik új Fordot vásárló magyarországi ügyfelünk, és vajon milyen modellt választ majd.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója.

„Házon belül már el is keztük törni a fejünket azon, hogy miképp tegyük ezt a nem mindennapi jubileumot emlékezetessé a 250 000-ik ügyfél és kollégáink száméra egyaránt.” – avat be a szakember mosolyogva.

LEGFRISSEBB

Harry Potter varázsbusz Londonban: ikonikus double decker viszi az utasokat a...

0
A Harry Potter tematikájú, wbstudiotour.co.uk által működtetett double decker busz London egyik leglátványosabb járműve, amely nemcsak szállítóeszköz, hanem a varázsvilág kapuja is a rajongók...

Zarándoklatfejlesztésben vesz részt a Toyota

TESZTJEINK