Főoldal Blog Oldal: 502

Megkezdődött a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake gyártása Kecskeméten

A Mercedes-Benz legfiatalabb gyára Magyarországon, Kecskeméten kevesebb, mint három évvel megnyitása után további fontos mérföldkőhöz érkezett: a Mercedes-Benz CLA Shooting Brake gyártásának hivatalos megkezdésével a Mercedes-Benz CLA után immáron a második olyan széria gurul le a szalagról, amely kizárólag Kecskeméten készül.

mercedes_benz_shooting_brake_kecskemet_2015_001

Thomas Geier gyárigazgató és csapata a gyártás megkezdése alkalmából rendezett ünnepségen Orbán Viktor miniszterelnököt és Markus Schäfert, a Mercedes-Benz Cars termelésért felelős igazgatótanács tagját üdvözölhette.

“Az új CLA Shooting Brake gyártásának megkezdésével világméretű termelési hálózatunkban sikerrel vettük új kompaktgenerációnk ötödik tagjának megjelenését.” mondta Schäfer. Az elmúlt évben kereken 150.000 B- és CLA-osztály készült Kecskeméten, a termelés 2012. évi megkezdése óta így már több mint 300.000 darab gördült le a szalagokról. A magyar gyár ezáltal lényegesen hozzájárul a Mercedes-Benz Cars globális termelési hálózatában a különösen sikeres kompakt szegmens növekedéséhez. Az eladás 2014-ben 24,7 százalékkal 463.152 darabra emelkedett az A-, B-, CLA- és GLA-osztályban – a Mercedes még soha nem szállított vevőinek ennyi kompakt osztályú járművet egy évben. A kizárólag Kecskeméten gyártott CLA nagy sikereket ért el legfontosabb piacán, az Amerikai Egyesült Államokban. Több mint 27.000 eladott járművel az ottani értékesítés 2014-ben az előző évihez képest majdnem a duplájára emelkedett.”

A Mercedes-Benz az elmúlt évben összességében annyi autót adott el, mint még soha. A csillagos márka 1.650.010 járművet szállított le vevőinek (+12,9%) és ezzel a negyedik egymást követő évben ért el rekordot.

“A kecskeméti csapat bebizonyította, hogy a ‚made by Mercedes-Benz in Kecskemét‘ igazi sikertörténet. Világszerte érvényes termelési szabványainknak megfelelően kezdettől fogva csúcsminőségű járműveket gyártunk itt” – mondta Schäfer. Köszönetet mondott továbbá a vállalat nevében valamennyi magyar partnernek a folyamatos és konstruktiv partnerségért: “Politikai partnereink, a közigazgatás és a társadalom által nyújtott támogatás nélkül nem tudtuk volna megírni ezt a kecskeméti sikertörténetet. Továbbra is számítunk erre a jó együttműködésre.

“Jó példa a támogatásra az a több mint 90 millió eurós, kedvező kamatozású, úgynevezett exporttámogatási hitel, amelyet a vállalat a kecskeméti gyár jövőbeli további beruházásainak finanszírozására fordít majd.”

Geier hozzátette: “Természetesen a gyár teljes csapata rendkívül büszke arra, hogy vevőink számára az egész világon kizárólag mi gyárthatjuk a CLA-t és immár a CLA Shooting Brake-t is. Tudatában vagyunk az ezzel járó felelősségnek és további csúcsteljesítménnyel folytatjuk majd eddigi sikereinket.”

mercedes_benz_shooting_brake_kecskemet_2015_003

A kecskeméti gyár beruházásainak összege ma már eléri a kereken egy milliárd eurót. A gyár felépítése 800 millió euróba került, ezt követően pedig a vállalat folyamatosan továbbfejlesztette a telephelyet, az elmúlt évben mindenek előtt a CLA Shooting Brake termelési előkészületeivel. Ezzel összefüggésben számos új munkatársat toboroztunk, akik intenzív képzésben részesültek, így az állomány 2014 végére mintegy 4.000 foglalkoztatottra emelkedett.

A Mercedes-Benz világméretű termelése a kompakt szegmensben
A Mercedes-Benz prémiumkategóriájú kompakt autói közös elsőkerékhajtású architektúrára épülnek, és jelenleg a rastatti és a kecskeméti gyár rugalmas gyártási hálózatában készülnek. Az új nemzedék első termékeként mindkét gyárban a B-osztály termelése kezdődött meg (Rastatt: 2011 szeptember, Kecskemét: 2012 március). Az új A-osztály 2012 júliusa óta Rastatt-ban készül. A kecskeméti gyár második terméke a CLA, amely 2013 januárja óta gördül le a szalagról. A kompakt SUV, a GLA gyártása 2013 decemberében vette kezdetét a rastatti gyárban. Az ötödik új kompakt modell, a CLA Shooting Brake 2015 januárától Kecskeméten készül. A rastatti gyár 2012 októbere óta, a kecskeméti pedig 2014 májusától termel három műszakban. A közös architektúrának köszönhetően valamennyi telephelyen tetszőleges sorrendben és darabszámban állítható elő az összes típus, így a mennyiséget mindenkor az aktuális piaci keresletnek megfelelően lehet elosztani a hálózaton belül.

2013 augusztusa óta az A-osztály számára további gyártókapacitás áll rendelkezésre azáltal, hogy szerződéses gyártó lett a finn gyártási specialista, a Valmet Automotive. Ezen túlmenően 2015 első félévében indul a GLA gyártása a kínai piac számára Pekingben, a BBAC (Beijing Benz Automotive Corporation – a Daimler és kínai partnere, a BAIC Motor vegyes vállalata) telephelyén.

mercedes_benz_shooting_brake_kecskemet_2015_002

A Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Az új Mercedes-Benz CLA Shooting Brake a lehető legideálisabb szabadidős hasznosítást teszi lehetővé, ugyanakkor nem nélkülözi a CLA igényes és egyedi formatervezését. A tető kontúrja most is laposan folytatódik hátrafelé, ezzel egyidejűleg azonban az utasok feje felett nagyobb a térkínálat, mint a négyajtós kupéban. A CLA Shooting Brake egyelőre két diesel- és négy benzinmotorral, valamint 4MATIC összkerékhajtással kapható és csupán kereken 600 euróval kerül többe, mint a négyajtós kupé. A CLA Shooting Brake 2015. január 15. óta rendelhető, és az első járművek 2015 márciusában érkeznek az európai márkakereskedőkhöz. A kezdőmodell a CLA Shooting Brake kínálatában a 90 kW (122 LE) teljesítményű CLA 180 (29.809,50 euro, valamennyi ár a gyártó által ajánlott ár Németországban, amely 19% általános forgalmi adót tartalmaz). Emellett megtalálható a 115 kW (156 LE) teljesítményű CLA 200 (32.725 euró), valamint az egyaránt 155 kW (211 LE) teljesítményű CLA 250 (39.746 euró), a CLA 250 4MATIC (41.947,50 euró) és a CLA 250 Sport 4MATIC (45.577 euro). A jelentős dinamika iránti érdeklődést a csúcsmodell, a vonzó műszaki csomaggal kínált CLA 45 AMG Shooting Brake (57.268,75 Euro) elégíti ki.

Fotók: Pál Zotmund, AutóMotorTV

Még több fotó az eseményről az AutóAddikt.hu Facebook oldalán, IDE kattintva.

Sikeres 2014-et zárt a Toyota Magyarországon

 Toyota sikeres évet zárt 2014-ben: 4 421 darab új autó eladásával az ötödik helyet szerezte meg a magyarországi értékesítési toplistán, és 6,1 százalékos piaci részesedéssel zárta a tavalyi évet.

toyota_logo

A márka kiemelkedően sikeres modelljei közt külön kiemelést érdemel a YARIS (a 3. legkelendőbb modell a kisautók szegmensében, 10,5 százalékos piaci részesedés), illetve a HILUX (a 2. legsikeresebb pickup, 26,4 százalékos piaci részesedés).

A Toyota évek óta az egyik legnépszerűbb márka a magyarországi magán vásárlók körében. Így volt az 2014-ben is, amikor közel 8%-os részesedéssel, a 4. helyet érte el a nem cégnévre regisztrált autók piacán.

A Toyota márka flotta értékesítései is lendületesen, 31 százalékkal nőttek, így 5,5 százalékban részesült a hazai cégautó-értékesítési piacból, ahol az 5. helyen áll.

A LEXUS 191 darab autót értékesített tavaly Magyarországon, ami 25 százalékos növekedést jelent. A luxusmárka legnépszerűbb modelljei az új IS limuzin és a vadonatúj NX városi terepjáró.

A Toyota Motor Hungary Kft. tehát valóban eredményesen zárta a tavalyi évet, és ez a lendület 2015-ben folytatódik, hiszen idén is vadonatúj, izgalmas modellek jelennek meg a márkakereskedésekben, ráadásul a hibrid hajtású modellek kínálata is tovább bővül.

A vállalat azonban nemcsak ezért számíthat további piaci növekedésre, hanem azért is, mert a Toyota és a Lexus márkák képviselete az év elejétől megújult cégstruktúrában folyik.

2015. január elsejével megkezdte üzleti tevékenységét a Toyota és Lexus márkákat Közép-Európában képviselő, újonnan alapított, budaörsi székhelyű TOYOTA CENTRAL EUROPE Kft. (TCE)

A projekt része annak az átszervezésnek, amit még tavaly márciusban jelentett be a Toyota Brüsszelben működő európai központja, a Toyota Motor Europe.

Ezzel egyidőben, ugyancsak 2015. január elsején három TCE ország képviselet, ún. „front line office” is megkezdte munkáját a régióban; e képviseletek a Cseh Köztársaságban (TCE-CZ),  Magyarországon (TCE-HU) és a Szlovák Köztársaságban (TCE-SK) folytatják tevékenységüket.

A Toyota a 20 évnyi európai tapasztalattal bíró Shingo KATO urat nevezte ki a TCE elnökének. Shingo úr korábban a Toyota Motor Czech és Toyota Motor Hungary vezetője volt.

A TCE alelnöki posztjára Alain DUJARDYN urat nevezték ki, aki a Toyota Motor Europe brüsszeli központjában, illetve a Toyota európai leányvállalatainál már számos különböző területen szerzett kiemelkedő tapasztalatokat.

A TCE üzleti folyamatait öt újonnan kinevezett igazgató vezeti:

Alessandro MASSIMINO – Igazgató, Sales & Marketing TCE

Massimino urat a Toyota Motor Europe delegálja, ahol az elmúlt 8 évben különböző pozíciókat töltött be After Sales (vevőszolgálati), Sales Operations (értékesítési) és Product Management (termékfejlesztési) területeken.

LÁSZLÓ Richárd – Igazgató, Toyota Central Europe Hungary (TCE-HU)

László úr eddig a Toyota Motor Hungary Sales és Marketing (értékesítési és marketing) igazgatói pozícióját töltötte be. A Toyotánál eddig eltöltött, 15 éves szakmai életútja során különböző értékesítési és marketing területeken dolgozott.

Martin PELESKA – Igazgató, Toyota Central Europe Czech (TCE-CZ)

Peleška úr 2006 óta dolgozik a Toyota munkatársaként a sales és a marketing különféle területein; 3 évet töltött a Toyota Motor Europe brüsszeli központjában, ahol nemzetközi tapasztalatot szerzett.

Pavel ZAKORA – Igazgató, Toyota Central Europe Slovakia (TCE-SK)

Zákora úr az elmúlt 15 év során értékes ismeretekre tett szert a Toyota Motor Czech munkatársaként, ahol többféle pozíciót is betöltött a sales és marketing területeken.

Roman MASIAR – Igazgató, After Sales TCE

Mäsiar úr korábban Toyota Motor Czech After Sales (vevőszolgálati) igazgatója volt, több mint 20 éves Toyota-tapasztalattal.

Az új, erős képviseletek a Cseh Köztársaságban, Magyarországon és Szlovákiában „front line office” szerepet töltenek be. Működésük során, a saját területükön közvetlen hátteret szolgáltatnak a hivatalos Toyota és Lexus partnereknek – és természetesen minden ügyfélnek.

A Toyota azért szervezte át üzleti tevékenységét a közép-európai térségben, hogy tovább javítsa működésének hatékonyságát, és új eljárásokat honosítson meg mindhárom fent említett piacon. Az önálló tevékenységű képviseletek összehangolt, támogató háttérfeladatait a TCE magyarországi központja látja el.

Ennek eredményeként megerősödik a Toyota és Lexus márkák imázsa, s ezzel párhuzamosan az önálló piaci részesedések is növekednek majd. A közép-európai térségben (Csehország, Magyarország és Szlovákia) évente 400 ezer autó talál gazdára, és a TCE 12 400 db új Toyota és Lexus eladásával számol ebben a régióban.

Opel: 2015 a növekedő hazai eladások és növelt kapacitású motorgyártás éve lesz

Kiemelkedő tavalyi évet könyvelhet el az Opel Magyarországon. Eladásokban 51.5 százalékos rekord növekedés és tízezernél több értékesített autó, Szentgotthárdon pedig beindult a harmadik motorcsalád, a kis benzines sorozatgyártása – és az idei év újabb motorváltozatokat, megugró gyártási számokat és létszámot hoz.

opel_logo

„Örülünk annak, hogy végre érzékelhető növekedés volt a magyar autópiacon, de még jobban örülünk annak, hogy az Opel több, mint 50 százalékkal növelte eladásait. Ezzel az Opel a leggyorsabban növekvő márka volt a piacon, összeladásai pedig – a válság óta először – tízezer fölé emelkedtek” – így foglalta össze  a 2014-es esztendőt kereskedelmi szempontból Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója.

Az Opel idehaza tavaly összesen 10.195 gépkocsit értékesített szemben a 2013-as 6.730-cal. Ez 51.5%-os eladási, illetve 2.26 százalékos piaci rész növekedésnek felel meg.  A teljes piac is növekedett 23.4 százalékkal – ezt több mint kétszeresen múlta felül az Opel.  Személyautó eladásokban az Opel sorozatban immár a negyedik évben az első helyen zárt, ez számokban 9.051 eladott autót és 13.41 százalékos piaci részesedést jelent. A márka ugyancsak első a privát ügyfeleknek történő eladásokban. A magyar értékesítési eredmények egyébként európai mércével mérve is kiemelkedőek. Az Opel Európában 35.000 autóval (3 %-al) több autót adott el, mint 2013-ban és ezzel immár második éve tudta javítani piaci részesedését is.

Itthon az Opel modellek toplistáját az Astra vezeti (2.422 eladás), a szegmens első Corsa (1.752) és a az előző évi  eladásait több mint megduplázó Mokka előtt (1.259). A másik Opel szabadidő autó, az Antara is jól teljesített (795), ami azt jelenti, hogy a két SUV a teljes hazai Opel értékesítés több, mint 20 százalékát tette ki. Még egy érdekesség: a búcsúzó első generációs Zafira közel 900 darabos értékesítéssel első volt tavaly a szegmensében.

„Az idei évben az a célunk, hogy megőrizzük elsőségünket a személyautó piacon. A várakozások 15 százalék körüli piacbővülésről szólnak és szeretnénk most is az átlagnál jobban növekedni” – mondta Koncz Gábor. Az Opel Magyarország ügyvezető igazgatójának várakozásai szerint „a további Opel sikerekhez hozzá fog járulni a bővülő, megújuló modellpaletta. A kisautók között az új Corsa és a prémium kisautó ADAM mellé érkezik az ötajtós, praktikus és elérhető áru kistestvér a KARL – ezzel az Opel minden idők legszélesebb kisautó kínálatával fog rendelkezni. Az év vége előtt várjuk az új Astrát és a modellújdonságok mellett, illetve részben azokkal együtt folytatódik a motorpaletta megújulása is.”

Az új motoroknál kitüntetett szerepe van a szentgotthárdi Opel motorgyárnak. Az ott készülő 1.6-os dízel már tavasszal megjelenik a Mokkában, később az év folyamán az Insigniában is. Az Insignia egyébként már mostantól rendelhető az új kétliteres dízellel, amely 170 lóerőt és 400 Newtonméter nyomatékot tud. És várhatóak újdonságok az új Astra motorterébe is. A felsorolt újdonságok részei annak az Opel termékoffenzívának, amelynek keretében 2018-ig 27 új modell és 17 új motor kerül – illetve részben már került – a piacra.

Szentgotthárdon tavaly a Flex gyárban készült több mint 100 ezer motor mellett a régi Family1-es motorgyár 275 ezer motort állított elő, amelyek körülbelül 70 százaléka a tengerentúlon került értékesítésre. Ezen felül 200 ezer megmunkált motor-komponens is készült kínai megrendelésre. A gyár most jelentős felfutás előtt áll.

Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel gyár ügyvezető igazgatója elmondta: „A két motorgyár az idén együttesen közel 580 ezer darab motort állít majd elő, ami a 2014-es darabszámokhoz képest több, mint 50 %-os gyártott volumennövekedést jelent. A 2015-ös évben a Flex motorok iránti kereslet bővül, az eredetileg tervezetthez képest már most 10%-kal növekedtek az igények, ami a jövőnkre nézve rendkívül pozitív és bíztató.”

A gyárigazgató hozzátette: „Nyáron indult el a kisméretű benzinmotor (SGE) háromhengeres változatának sorozatgyártása, és további újdonságok jönnek. Dízel és benzinmotorok újabb változatainak – közel 20 új alkalmazás – gyártását fogjuk a közeljövőben elkezdeni. A foglalkoztatottság tovább nő: a teljes létszám tavaly decemberben elérte Szentgotthárdon az 1.400 főt, az idén pedig további 500 fő felvételét tervezzük.”

Volvo XC60 T5 Ocean Race teszt

70 ezer kilométert megtenni, viharban, több emelet magas hullámok közt; az emberi teljesítőképesség határait pedzegetve egy vitorlás fedélzetén – nagy vonalakban erről szól a Volvo által megálmodott Volvo Ocean Race kihívássorozat, amely nem kevesebb, mint 9 hónapon keresztül kerül levezénylésre.

volvo_xc60_t5_ocean_race_autoaddikt_001

Ijesztő, nemde? Ugyanakkor számtalan vállalkozó kedvű delikvens teszi le voksát a megmérettetés mellett, úgy, hogy túlzások nélkül már-már a túlélés fontossága és gyakorlati kivitelezése kerül előtérbe.

volvo_xc60_t5_ocean_race_autoaddikt_003Nos, nem véletlenül választottuk legfrissebb, a Volvo XC60 T5-ös motorjával szerelt tesztünk bevezetőjéhez az Ocean Race pár soros jellemzését, bemutatását, ugyanis a svéd autógyártó e verseny előtt tiszteleg az Ocean Race csomag forgalmazásával. Természetesen a paletta összes modelljéhez elérhető ez az extra felszereltséget biztosító pakk, amit ildomos az egyébként legmagasabb, Summum felszereltség mellé társítani: 18 colos Portunus könnyűfém kerekeket, a vitorlássport által ihletetett bőrkárpitozást, a Volvo Ocean Race térképével díszített csomagtérrolót, valamint további egyedi Ocean Race kiegészítőket (küszöb, ülés, infotainment nyitóképernyő feliratok többek közt) tartalmaz. Egyediségben tehát aligha szenved hiányt az autó, kiváltképp, ha az Ocean Race csomagot is bevállaljuk a konfigurálásnál.

Szervezett presztízs

Egyértelműen a Volvo XC60-nál a már bevált dizájnelemeket követték a tervezőmérnökök, ugyanis a komplex, jól megszokott foramvilágba mindössze minimális beavatkozások történtek a 2014-15-ös modellév kapcsán, s persze a leginkább számottevő változás az új Drive-E motorcsalád bevezetése volt és lesz is az elkövetkezendőkben – a motorcsalád, amely az összes korábbi megközelítést váltja majd, erről később, az erőforrás és a hajtáslánc taglalásánál.

volvo_xc60_t5_ocean_race_autoaddikt_005

Vissza tehát a külalakhoz: a leginkább szembetűnő változást az elődhöz képest egyöntetűen a front részt érinti, itt a hangsúlyosabbá tették a hűtőmaszkot, valamint a lámpatestek egységesebb kialakítást kaptak, a prémium jelleg is kiemeltebbé vált, követvén az S60 által elindított vonulatot. Mindez ötvözésre kerül a svéd, vagy ha jobban tetszik: skandináv hűvös, visszafogott elképzelések megvalósításával, nem titkoltan húzva a prémiumvonal irányába. Erre legjobb, kézzel fogható példa az elegáns, globális mérvű megvalósítás, a klasszikus SUV fazon követése, az oldalnézetet leginkább meghatározó 18 colos, feljebb már bemutatásra került keréktárcsa-négyes, a viszonylag hosszú, 2774 milliméteres tengelytáv. No és persze a valamivel több, mint 4.5 méteres (4644 milliméter) hossz, bár a prémium szegmens íratlan szabályai bő fél méteres többletet igényelnek.

volvo_xc60_t5_ocean_race_autoaddikt_002Formaiság – így lehetne leginkább egy szóval jellemezni a Volvo XC60 küllemét, melyhez jelentős mértékű, alapvetően az északi stílusvilágot idéző részletek teszik hozzá a lényeg mikéntjét. Nincs ez másképp a farnál sem, a szembetűnő, C oszlopra húzott helyzetjelző tokozások egészen a tetőívig nyúlnak, futurisztikussá téve az összképet, s az unalomig ismételt prémiumos jelleget fenntartandó alapkövetelményeknek megfelelve. Elmaradhatatlan krómcsík a csomagtér ajtó rendszámtáblahely-kiképzésénél, az egymástól elválasztott VOLVO betűkarakterek, valamint a lágy diffúzor-jelleg a dupla ezüst kipufogóvégekkel mind illusztris látványt nyújtanak.

Tökéletes arányban a konzervatív küllem és a visszafogott elegancia

A Volvo-nak egyébként sikerült megvalósítani remekül a visszafogott konzervativizmus alkalmazását a jelenkori igények figyelembevételével. Elhagyva a „kockavolvós” jelleget, úgy, hogy az alapvető ismérvek és stílusjegyek megmaradjanak. Ez kétségkívül az első piros pont a svéd márkának, konkrétan az Volvo XC60-nak.

volvo_xc60_t5_ocean_race_autoaddikt_009Minden esetben előjön a sarkalatos kérdés: vajon megvan-e az igényeknek megfelelő rakodóhely, ha már szabadidőautóról szól a fáma? A Volvo XC60 alaphangon átlagos, 495 literes rakfelülettel rendelkezik, ami elegendő lehet, a hátsó, 40:60 arányban osztott üléshátlap előredöntésével mindez 1455 literig bővíthető. Mindezek mellett rengeteg apró részmegoldás áll rendelkezésre; rekeszek, fiókok, egyéb tárolóhelyek bővítik a praktikum definícióját az autóban.

Kényelem és biztonság – nagy valószínűséggel e két szó jut eszünkbe a Volvo szó hallatán elsősorban. Nem indokolatlanul, hiszen a gyártó a kezdetektől fogva arra törekszik, hogy a legjobbat, s a legtöbbet nyújtsa e téren (is) a vásárlóközönség számára, kiaknázva az igényeket. Hála az égnek, mindez mára szinte semmit sem vesztett fényéből, sőt, a tervezésért felelős szakemberek minden új Volvo típus megjelenésénél, vagy a már meglévő, tulajdonképp jól bevált megközelítések megújításánál bevetnek apait-anyait annak érdekében, hogy számottevő újdonság, finomra csiszolt plusz érkezhessen.

Minőségi alapanyagokból építkező enteriőr

Komfortos, kiválóan testre szabható ülések várják az elöl utazókat, a vezető- illetve utasülés megfelelő hosszúságú ülőpaddal, ugyanilyen hátlappal szolgálja ki a kényelmet, az ergonómiával a főszerepben, exkluzív varrásokkal, berakásokkal.

volvo_xc60_t5_ocean_race_autoaddikt_011

A hátsó ülések szintén jól formázottak, a már megszokottaknak megfelelően két főre szabottan nyújtják a maximumot, viszont három fő is kényelmesen utazhat hosszabb távon is – az 1891 milliméteres szélesség jelenléte itt is megteszi áldásos hatását. Az Ocean Race világos tónusú kárpitozása viszont rendkívül hajlamos a szennyeződésre, bár a kínálat részét képező megfelelő bőrápoló eszközökkel optimálisan tisztán tartható a beltér ezen része.

volvo_xc60_t5_ocean_race_autoaddikt_012Magas szintű átláthatóság és lényegre törés jellemzi a Volvo XC60 központi műszeregységét, mely a túlnyomórészt digitális, LCD alapú visszajelzőnek köszönhetően több profillal testre is szabható. Így mindenki megtalálja a magának tökély megjelenítést, a lehetőségek tárháza igen magas, sok a variálási lehetőség.

A háromküllős, kissé sportos beütésű, a tesztautóban fűthető verziójú kormánykerék bőr bevonata kellemes, selymes tapintást adott, a jól integrált fűtőszálak nagyszerűen tették is a dolgukat a mínuszos hideg időjárásban – ez persze természetesnek is mondható, hiszen a svédek aspektusa szerint elvárható követelmények. Ahogy vallják is: rossz időjárás nem létezik, csak rosszul megválasztott öltözet. S milyen igaz ez!

volvo_xc60_t5_ocean_race_autoaddikt_013Vonzza a tekintetet kétségkívül a középkonzol kialakítása, bár egyediséget olyan értelemben nem hordoz, hogy a jelenlegi Volvo modellpaletta szinte mindegyikében a hasonló, utas-sziluettes keringetés beállítással, kerek formájú-fazonú gombokkal, kissé a vezető irányába döntött felülettel, arányaiban nagy infotainment kijelzővel találkozunk. Mégis kedveljük, kiemeljük mindig, úgy, hogy közben nem feledjük a Volvo-ra, vagy a Volvo XC60-ra jellemző minimalista letisztultságot. Mellé a prémium minőségű anyagválasztást sem, mely belengi az egész enteriőrt, és megadja a hamisítatlan Volvo-s alapérzést.

Biztonság, kényelem. Minden együtt, egységesen

Volvo Sensus-nak nevezi a gyártó azt az organikus vezérlőrendszert, melyet ténylegesen a vezető köré építettek a Volvo XC60-ban is. Mindez kettő domináns részre oszlik: az egyik a kézzelfogható, fizikai értelemben vett elrendezés, tehát minden elérhető, megfogható, akár könyöktámaszon pihentetett kar esetében is.

A másik pont a testreszabhatóság, alakíthatóság, a műszerfalkép három módozatú változtathatósága, valamint a Sensus Connect rendszer használata, mely révén okostelefonunkat is a rendszer részeként üdvözölhetjük. Így mód nyílik többek közt a információs rendszer internet csatlakoztatására, az adatok frissülnek, naprakésszé tehető az operációs rendszer, ugyanakkor valós idejű frissítések és információk is elérhetővé válnak. Nem beszélve az okostelefonon tárolt adatok (például névjegyek telefonhíváshoz) is lehívhatók, szinkronizálhatók a Volvo XC60 fedélzeti szoftverével.

volvo_xc60_t5_ocean_race_autoaddikt_014

Különösképp nem szeretnénk taglalni a Volvo XC60-ban fellelhető összes biztonsági rendszert, hiszen korábbi Volvo tesztjeinkben, például az S60-at kiveséző publikációban már körbejártuk a kérdést. A lényeg tehát nem változott szinte semennyit, de azért kiemelnénk a Volvo City Safety összefogó rendszert, mely alapvetően a nevéből adódóan is városban, 50 kilométer/órás sebességig aktív, a haladó autó előtti útviszonyokat figyeli hathatósan, majd avatkozik közbe esetleges balesetet előidéző helyzetek felmerülésekor. Továbbfejlesztett holttérfigyelő-rendszerrel is találkozhatunk, ez a Volvo BLIS, melynek tömör lényege, hogy az autó elektronikája kamerák helyett radarokkal pásztázza mindegyik irányból a kocsiszekrény közvetlen környezetét, különös figyelemmel arra, ha az oldaltükrök holtterébe másik autó, gyalogos, vagy tárgy kerül. A fejlett ráfutásra figyelmeztető automatika pedig nem csak az előttünk hirtelen fékező járművekre, hanem a takarásból esetlegesen az autó holtterébe, vagy elé lépő gyalogosokra is figyelmeztet, s elvégzi a szükséges közbeavatkozást, jelen esetben a fokokozatosan adagolt fékezést, szélsőségesebb esetben vészfékezést alkalmazva.

Masszív hajtáslánc, derék menetulajdonságok

volvo_xc60_t5_ocean_race_autoaddikt_010A Volvo XC60 Ocean Race tesztmodellben erős, 245 lóerős turbótöltött benzinmotor dolgozott, a maximális teljesítmény 5500-as percenkénti fordulatszámon hívható le. A forgatónyomaték felső határa is tekintélyesnek mondható, 350 Newtonméteres, ez már alacsony, 1500-as fordulaton is rendelkezésre áll. A hajtásláncba iktatott 8 sebességes automataváltó mondhatni észrevétlen tette dolgát, a fel- és visszaváltások minden esetben idejében érkeztek, talán az motor üzemmeleg állapota elérése előtt tapasztaltunk csak 2000 feletti felkapcsolásokat. Ilyenkor egyébiránt a motor hangosnak mondható, majd az optimális vízhőmérséklet elérése után csökken az érces orgánum. A gyári 1622 kilogramm száraz tömegű kocsiszekrény mozgatása négy utassal sem jelentett igazán gondot, hirtelen gázadásra a reakciók direktnek tűntek, a folyamatos, minimális turbólyuk jelenléte melletti gyorsítások és sebességfokozat-kiaknázások is zökkenőmentesek, simák voltak; a nyomatékgörbe egyenletesen épült fel minden esetben, tétovázás nélkül.

volvo_xc60_t5_ocean_race_autoaddikt_015

Gyári vegyes fogyasztásként 6.7 liter/100 kilométer szerepel a Volvo XC60 brosúrájában, ezt sajnos nem sikerült alulmúlnunk, viszont jelentősen felül sem múltuk – 7.6 literre jött ki a százas átlag, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy elővárosi környezetben, országúton közlekedtünk az autóval. E környezetben 5.8 liter/100 kilométeres fogyasztást sikerült elérniünk (ez volt a legalacsonyabb érték), míg városban, hozzávetőleges 10 kilométeres araszolgatással 12.7 liter/100 kilométerig kúszott a fedélzeti computer képzeletbeli mutatója.

Jó ár-érték aránnyal

Ára van a prémium minőségnek – nincs ez máshogy a Volvo XC60 esetében sem. A benzines motorral szerelt választékot mustrálva a T5 245 lóerős egységgel szerelt elsőkerékhajtásos Kinetic csomagos modell indulóára 12 560 000 forint bruttó, míg a T5 R-Design Summum opciós, 254 lóerős motorral ellátott AWD hajtásláncos képviselő 15 480 000 forint bruttó ajánlott fogyasztói áron férhető hozzá. A tesztben szereplő Volvo XC60 T5 Ocean Race 13 440 000 forintot kóstál ÁFA-val alapáron.

volvo_xc60_t5_ocean_race_autoaddikt_004

2014 Volvo XC60 T5 Ocean Race specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1969 cm³

Maximális teljesítmény: 245 LE @ 6500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 350 Nm @ 1500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 8 fokozatú automata kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4644 mm

Szélesség: 1891 mm

Magasság: 1713 mm

Tengelytáv: 2774 mm

Első gumik mérete: 235/55 R19

Hátsó gumik mérete: 235/55 R19

Tömeg, üresen: 1622 kg

Megengedett össztömeg: 2330 kg

Csomagtartó mérete: 495 liter, 1455 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 210 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.2 s (gyári), 7.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 12.7 l/100 km

Országúti: 5.8 l/100 km

Vegyes: 7.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 8.9 l/100km

Országúti: 5.5 l/100km

Vegyes: 6.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 157 g/km

Bővebb információ a Volvo hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Második WRC évadára készül a Hyundai Motorsport

A Hyundai Motorsport csapata több új névvel gyarapodott a 2015-ös FIA Rali világbajnokság közelgő rajtja előtt.

hyundai_i20_wrc

A Hyundai Motorsport sikeres első WRC évada világszerte jelentős támogatást kapott a Hyundaitól. A csapat 2014-es teljesítményének – többek között emlékezetes kettős győzelmet arattak a Német ralin – köszönhetően számos Hyundai tagvállalat hivatalos támogató partnerként áll melléjük a 2015-ös évadban.

Az autóipari alkatrészek és tartozékok forgalmazásával foglalkozó Hyundai Mobis, az alkatrészgyártó Hyundai WIA és a Hyundai Steel acélüzem mind a Hyundai Motorsport partnereként lépnek fel az év legelső, monte-carlói futamától kezdődően; a cégek logója megjelenik a Hyundai i20 WRC versenyautókon.

A csapat tavalyi, első WRC szezonja kapcsán először nyert testközeli bepillantást a motorsportok világába a Hyundai nemzetközi közössége. A rali versenyprogram iránt mutatott érdeklődés, illetve a futamokon felállított Hyundai vendégközpontok látogatottsága alapján egyértelművé váltak azon üzleti előnyök, amelyekkel a Hyundai Motorsport WRC-ben való részvétele jár, illetve az, hogy a rali mekkora vonzerőt képvisel a márka globális ügyfelei számára.

A Hyundai Mobis, a Hyundai WIA és a Hyundai Steel ezért a Hyundai Motorsport új partnereként a WRC-n keresztül valóban globális színtéren népszerűsítheti tevékenységeit, kiválóan illeszkedve ezzel üzletpoiltikájukhoz.

„Első évadunkban rengeteg támogatást kaptunk a Hyundaitól világszerte; külön örömömre szolgál, hogy a 2015-ös szezonban támogatóként üdvözölhetem körünkben a Hyundai Mobis, Hyundai WIA és Hyundai Steel vállalatokat. A Hyundai leányvállalatai világszerte gyorsan ráébredtek, milyen üzleti előnyöket és kedvező publicitást jelentettek 2014-es WRC tevékenységeink. Ezek az újonnan kötött partneri szerződések már ennek eredményeként jöttek létre. Biztosak vagyunk benne, hogy ezekkel a jelentős nagyvállalatokkal az oldalunkon pozitív eredményeket érhetünk el az idei szezonban.” – mondta Michel Nandan csapatfőnök.

A Hyundai Motorsport emellett bejelentette, hogy a soron következő évadra tesztpilótaként szerződtette a holland Kevin Abbringot.

A jövő héten 26. születésnapját ünneplő Abbring fiatal és tehetséges pilóta, aki előtt szép jövő áll a WRC-ben. A holland versenyző már 2014-ben is több ízben beült az i20 WRC-k volánja mögé, közreműködve számos verseny előtti megjelenésen. Hozzáállása és a pályán mutatott ügyessége lenyűgözte a mérnököket, akik a csapat értékes új tagjaként köszöntötték őt.

Abbring, aki tavaly az FIA Rali Európa-bajnokságában (ERC), valamint a Rallye de France-ban versenyzett, az idei évadban számos hivatalos teszten vesz részt, amelyek elsődleges célja az új generációs i20 WRC fejlesztése lesz. Emellett bizonyos WRC versenyeken rajthoz is áll navigátorával, Sebastian Marshallal egyetemben.

„Rendkívül izgatott vagyok, hogy 2015-ben tesztpilótaként csatlakozhatok a Hyundai Motorsport csapatához. Érdeklődéssel követtem végig a csapat első WRC szezonját, minden elvárást felülmúlóan teljesítettek. Alig várom, hogy magam is hozzájárulhassak az autó folyamatos fejlesztéséhez, és együtt dolgozhassak ezzel a rendkívüli tehetségeket felvonultató csapattal.” – nyilatkozta Abbring.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy 2015-től Kevin is tagja csapatunknak. Rendkívül tehetséges, fiatal pilóta, akire feltétlenül oda kell figyelni a jövőben. Rendkívül komolyan vesszük WRC konstruktőri szerepünket, ami azt is jelenti, hogy fel kell karolnunk a jövő tehetségeit. Kevinnel tavaly találkozhattunk néhány alkalommal, és ekkor lenyűgözött bennünket hozzáállásával és képességeivel. Nyomon követtük eredményeit az ERC-ben és a francia bajnokságban. A legkülönfélébb versenyautókkal szerzett hatalmas tapasztalatot; úgy érzem, értékesen hozzájárulhat majd az új generációs i20 WRC fejlesztéséhez. Nagyszerű, hogy pilótáink között tudhatjuk őt.” – mondta Michel Nandan csapatfőnök.

Legyártották a 750 ezredik Opel Insignia-t

Ismét bővült egy fejezettel az Opel Insignia sikertörténete: a márka csúcs-sorozatának 750 ezredik példánya gördült le Rüsselsheim futószalagjáról.

750_ezredik_opel_insignia

A végszerelde munkásai, élükön Axel Scheiben üzemvezetővel, egy exkluzív Arden kékre fényezett Insignia OPC Sports Tourert ünnepelhettek.

A jubileumi autó az Insignia-család csúcsmodellje. 2,8 literes V6-os turbómotorja 239 kW/325 LE teljesítményt és 435 newtonméter forgatónyomatékot küld a négy kerékre, ezáltal 6,3 másodperc alatt sprintel a kombi álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

Axel Scheiben: „Különleges nap ez az egész csapatnak. Minden okunk megvan büszkének lenni sikermodellünkre, az Insigniára, amelyből már 750 ezer darab készült. Munkatársaink napról napra remekül teljesítenek, kimagasló minőségben állítva elő ezeket a nagyon komplex járműveket.“ Az Insignia kizárólag a rüsselsheimi törzsüzemben készül.

Az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann az Insignia fontosságát méltatta az egész vállalat szempontjából: „Az Insignia áll a modellválasztékunk élén, ez a márka cégére, vele mutatjuk meg, mire vagyunk képesek a design, a technika és a minőség terén. Az Insignia döntő szerepet játszott abban, hogy az Opel visszatért a siker útjára.“

Az Opel Insigniát, amely már megjelenésének évében, 2009-ben elnyerte a nagyra becsült európai „Év Autója” címet, még népszerűbbé tette a 2013 késő nyarán bevezetett második nemzedék: azóta már több mint 155 ezret rendeltek belőle. Tavaly meghaladta az értékesítése a százezret – a növekedés 19 százalékos volt, ezáltal a márka legnagyobb modellje egyben a negyedik legkeresettebb. „Az új Insginia további bizonyítéka modelloffenzívánk sikerének“, jelentette ki Dr. Neumann.

Az Opel középkategóriájú kocsija tavaly különösen jól ment Nagy Britanniában, Német- és Spanyolországban, idén pedig a szegmens legnagyobb növekedését könyvelhette el Európában. Az Insignia-családnak már öt tagja van: a négy- és ötajtós limuzin, a Sports Tourer, a Country Tourer és az OPC-modell. Legkedveltebb színei a grafit-fekete és a hófehér.

Az Insignia benzin-, dízel- és gázüzemű (LPG; Liquefied Petroleum Gas) motorral áll rendelkezésre. Belépőmodellje, 140 lóerős, 1,4‑literes benzines turbómotorral, Start/Stop rendszerrel és kis súrlódású hatfokozatú sebességváltóval kapható, de már rendelhető az új, magas műszaki színvonalú, 2.0 literes, 170 lóerős, négyhengeres dízellel is, amely Kaiserslauternben készül. Ereje, leszorított fogyasztása, csekély emissziója és zaja, illetve sima járása egyaránt mintaszerű.

A közeljövőben még nagyobb nemzetközi feltűnést kelt majd az Insignia, hiszen ez évtől exportálják Ausztráliába és Új-Zélandra az OPC-limuzint, Holden Insignia VXR néven. Az évtized későbbi részében pedig egy új változat jelenik meg, amely a GM amerikai márkájának, a Buicknak az új modelljeként kerül forgalomba.

Akár Ford GT-t is vezethetünk a Forza 6-ban

A közelmúltban jelentette be a Microsoft, a Turn 10 Studios és a Ford, hogy kooperációjuk keretében az Xbox autós sorozatának következő része, a Forza Motorsport 6 borítóján, a néhány nappal ezelőtt leleplezett Ford GT szerepel majd.

ford_gt_forza_motorsport_6

A játék kizárólag Xbox One konzolon lesz elérhető. A GT egy igazi technológiai bravúr a Ford és az EcoBoost technológia számára, fejlett aerodinamikát és könnyű szénszálas szerkezetet vonultat fel. Az autó a kereskedésekben jövő év végétől lesz megvásárolható világszerte.

A Ford nagy teljesítményű autói ugyanakkor nem csak a boríton, de a játékban is helyet kapnak majd. Az autógyártó Performance termékcsaládja tartalmazza az új GT, a Shelby GT350 Mustang és az F-150 Raptor modelleket is, amelyet a Ford szintén néhány nappal ezelőtt leplezett le. Ezek az autók is ebben az új játékban debütálnak és lesznek virtuálisan kipróbálhatók.

“Nagy megtiszteltetés ezen a történelmi pillanaton osztozni a Forddal, és a GT öröksége előtt tisztelegni azzal, hogy a Forza Motorsport 6 borítójára kerül az új modell.” – fogalmaz Phil Spencer, az Xbox vezetője. “Nagyon izgalmas egy autó premierjével egyszerre bejelenteni egy új játékot – ez az autóipar egyik legnagyobb eseménye, és alig várjuk, hogy további részleteket oszthassunk meg a játékról.”

A Forza Motorsport a Metacritic szerint az elmúlt évtized legmagasabb értékeléseket kiérdemelt autós sorozata. A Turn 10 Studios fejlesztésében a sorozat ötvözi az iparág csúcsának számító újgenerációs grafikát és szimulációját, és az Xbox One legtöbbet játszott versenyjátéka is egyben.

forza_motorsport_6_xbox_one

“A Ford GT a szuperautók legújabb nemzedékét képviseli, ultrahatékony EcoBoost motorjával, sofőrcentrikus technológiájával és könnyű szénszálas szerkezetével.” – teszi hozzá Raj Nair, a Ford csoport termékfejlesztésért felelős alelnöke. “A Microsofttal és a Turn 10 Studios-zal együttműködni lehetőséget ad arra, hogy soha nem látott, világméretű közönséggel osszuk meg az új GT szuperautót, hogy virtuálisan is átélhessék a Ford Performance termékcsalád szépségét és izgalmát.”

Az autóipar úttörőjeként a Ford az innováció vezetője. Az új GT olyan technológiákat kínált, mint az aktív aerodinamika, könnyűsúlyú szénszálas utascella, kerámia-karbon féktárcsák és egy több mint 600 lóerős EcoBoost motor.

“Ahogy a Ford az autótechnológia határait feszegeti a GT-vel, a ‘Forza Motorsport 6’ ugyanígy magáénak tudhatja az innováció szellemét. Ez lesz a legfejlettebb szimulátorunk, ami élvezetes és élethű vezetési élményt nyújt az autórajongók és játékosok számára is.” – árulja el Dan Greenawalt, a Turn 10 Studios kreatív vezetője. “Nagyon várjuk már, hogy júniusban, az E3 rendezvényen többet is mutathassunk a játékból.”

Új Hyundai Santa Cruz koncepció városi kalandoroknak

Minden kétséget kizáróan modern korunk városiasodása alapvető hatással van a piacra.

hyundai_santa_cruz_crossover_truck_tanulmany

Ez a trend különösen erőteljesen érvényesül a fiatal felnőttek esetében, akiknek általában sűrűbb forgalommal, nagyobb dugókkal, szűkebb parkolóhelyekkel kell szembesülniük. Ezek a ’városi kalandorok’ merőben új szemlélettel fordulnak a világhoz: a virtuális és társadalmi közösségekben egyaránt rendkívül aktívak, feltett szándékuk, hogy lakó- és munkahelyükön élhetőbb környezetet teremtsenek. Ehhez pedig egy olyan, sokoldalú járműre van szükségük, amely utasokat és rakományt egyaránt képes szállítani, ugyanakkor kellően takarékos ahhoz, hogy illeszkedjen egyedi, városi életvitelükhöz.

Az Y generáció egyedi elvárásaihoz igazodva a Santa Cruz egészen más alapvető értékekkel bír, mint a hagyományos pick-upok. Úgy tervezték, hogy elsősorban kifejező, takarékos és jól manőverezhető legyen. A Hyundai tervezői olyan merész formatervet alkottak, amely széles, magabiztos kiállásával és agresszív sziluettjével ezt az életstílust tolmácsolja. Elölnézetből a függőleges, hatszögletű hűtőmaszk határozza meg a megjelenést; ezt két oldalt lépcsőzetesen felfutó vonalak, méhsejt-szerkezetű, burkolatlan, projektoros ikerfényszórók, valamint markáns LED-es ködfényszórók keretezik. Oldalnézetből a központi anyával szerelt, túlméretes kerekek, az egyedi mintázatú Michelin® abroncsok és a sárga Brembo® féknyergek dominálnak.

A praktikus, hátrafelé nyíló hátsó ajtók megkönnyítik a beszállást a Santa Cruz hátsó ülésére, ugyanakkor tökéletesen illeszkednek az első ajtók kialakításához. A kerékíveken, a tetőn és a plató oldalfalának felső élén praktikus lekötési pontok szolgálnak a legkülönfélébb méretű és alakú rakomány rögzítésére. Hátulról a markánsan megrajzolt plató uralja a képet, amely egyedi, fiókokra emlékeztető kihúzhatóságával hosszabbítható meg, és így terebélyesebb rakomány szállítására is alkalmassá tehető.

A fejlett hajtáslánc meghatározó jellemzője a takarékos üzem. A környezetbarát, 2,0 literes turbódízel motor legnagyobb teljesítménye 190 LE, maximális forgatónyomatéka 407 Nm, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 6,0 l/100 km körüli. A Santa Cruz a Hyundai HTRAC összkerékhajtási rendszerét kapta meg.

A tanulmányautó célszerűen szerény méretű; a négyajtós, ötüléses kialakítás ellenére alapterülete nem nagyobb egy kompakt szabadidő-járműnél. Ennek köszönhetően ideális arra, hogy a városi dzsungelben barangoljunk, és olyan, szűk parkolóhelyekre is befér, amelyekről a legtöbb pick-up vezetőjének le kell mondania. Vezethetősége is a kompakt szabadidő-járműveket idézi, ugyanakkor a sokoldalú plató révén teljesen elszigetelhetők egymástól az utasok és a szállítandó rakomány. Legyen szó bármilyen tevékenységről, a piszkos, nedves vagy terebélyes tárgyak külön utaznak.

Ezek ráadásul nyugodtan az autóban hagyhatók egész nap, hála a beépített, merev platófedélnek, amellyel tisztán és biztonságosan szállítható a rakomány, és amely használaton kívül felcsévélhető. A Santa Cruz tökéletes választás azok számára, akik a kompakt szabadidő-járművek menettulajdonságaira vágynak, de gyakran szállítanak piszkos tárgyakat, sportfelszerelést.

Időnként több helyre van szükség. A Santa Cruz ezekre a helyzetekre is felkészült: innovatív hátfal-toldata lehetővé teszi, hogy szükség esetén meghosszabbítsuk a platót. Teljesen kihúzott állapotában a Santa Cruz jóval többet képes szállítani, mint amit szerény alapterülete alapján elvárnánk tőle: az autó a városi kalandorok minden tervezett vagy váratlan igényét képes kielégíteni.

Az autóiparban korábban történtek már próbálkozások a platós kisteherautók praktikumának és a személygépkocsik menettulajdonságainak az egyesítésére, ám ezek egyike sem tudta maradéktalanul kielégíteni a vásárlók gyakorlati elvárásait. A legtöbb ilyen járművel a hagyományos pick-upok vásárlóit célozták meg a gyártók, ám az azokhoz hasonló áron kínált, de korlátozott erényekkel bíró termékek nem rendelkeztek valódi hozzáadott értékkel. A Santa Cruz ezzel szemben nem szeretne a platós kisteherautók alternatívája lenni, így a vontatási képességek, a hasznos terhelhetőség vagy a szabad hasmagasság nem szerepelt az elsődleges fejlesztési szempontok között. A Santa Cruz inkább a szedán- és SUV-vásárlókat szólítja meg, akik még praktikusabb járműre vágynak, amely mentes a hagyományos platós kishaszonjárművek minden hátrányától.

 

Többet autóznak a Nissan LEAF-tulajok, mint a hagyományos hajtású autósok

A Nissan vázolta, hogy 100 %-ban elektromos hajtású autója, a Nissan LEAF európai tulajdonosai évente több mint 40 százalékkal többet (16 588 km-t) autóznak, mint a hagyományos belső égésű motoros járművek európai tulajdonosai (11 539 km-t).

nissan_leaf_statisztika_autoaddikt

A spanyol LEAF-tulajdonosok vezetik a ranglistát a maguk hetente átlagosan megtett 367 km-ével, második helyen a svéd sofőrök állnak 339 km-rel, a brit LEAF-tulajdonosok pedig 324 km-rel a harmadik helyen szerepelnek.

Ország

Hetente rögzített teljes kilométerszám (LEAF)

Évente rögzített teljes kilométerszám (LEAF)

Spanyolország

367

19 084

Svédország

339

17 628

Egyesült Királyság

324

16 848

Norvégia

317

16 484

Olaszország

305

15 860

Franciaország

303

15 756

Németország

279

14 508

A legfrissebb adatok szerint a hagyományos dízel- és benzinüzemű autók vezetői átlagosan 222 km-t tesznek meg hetente.

A LEAF valós vezetési adatokat rögzítő CarWings telemetriai rendszerének köszönhetően a Nissan ki tudta számítani, hogy az európai sofőrök átlagban összesen heti 319 km-t tesznek meg a LEAF-fel* – károsanyag-kibocsátás nélkül.

Az autógyártó további kutatásai azt mutatták, hogy a LEAF-tulajdonosok 89 százaléka otthon tölti autóját éjszaka, így egy mérföldet két pennyből vagy kevesebből tesznek meg.

A LEAF-tulajdonosok vezetési szokásait érintő jelen adatok az elmúlt csaknem négy év eredményei, hiszen a LEAF, a világ első, nagy sorozatban gyártott, teljesen elektromos autója 2010-ben lépett piacra. A LEAF jelenleg minden idők legnagyobb darabszámban értékesített elektromos járműve. A világszerte eladott több mint 150 000 példányból 31 000 Európában talált gazdára. A sikerek a bevezetést követően is folytatódtak, és a Nissan LEAF-fel, a gyártó 100%-ban elektromos hajtású autójával mára világszerte összesen egymilliárd kilométert tettek meg.

Jean-Pierre Diernaz, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős igazgatója a következőket fűzte hozzá: „A kezdetektől fogva hangsúlyoztuk, hogy a Nissan LEAF nem csupán városi vagy második autónak alkalmas, most pedig az adatok is igazolnak minket.Ügyfeleinktől gyakran halljuk, hogy a Nissan LEAF-et második autónak vásárolják meg, végül mégis többet használják, mint más autókat. Ezt a CarWings rendszer adatai is megerősítik.

Ügyfeleink szerint ez nagyban köszönhető az autó igen alacsony üzemeltetési és javítási költségeinek, amelyek a Nissan LEAF sima és szinte teljesen zajtalan járásával párosulva a dízel- és benzines autóknál sokkal vonzóbb vezetési élményt nyújtanak.”

A Nissan teljesen elektromos hajtású autóinak választékát nemrégiben az e-NV200 zero-emissziós kishaszongépjárművel bővítette, mely elérhető furgon és kombi verziókban. További információk: http://www.nissan.hu/

Izgalmas lesz 2015 a Ford számára

Az új termékek tekintetében a Ford minden idők egyik legizgalmasabb évére készül Európában, és várhatóan még több vásárló szemében varázsolja majd vonzóvá a Ford márkát.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_autoaddikt_030

2015-ben a vadonatúj Ford Mondeo mellett megjelenik a Galaxy, a stílusos S-MAX, valamint a sokoldalú C-MAX és Grand C-MAX is. Az új Ford Vignale Mondeo lesz idén a magas szintű Vignale termék- és vásárlói élmény program az első modellje. Mindezeken felül a típus gyártásának ötven éves története során az új Ford Mustang most először lesz kapható Európa-szerte, és ugyancsak idén jelenik meg a márkakereskedésekben az új Focus ST benzin- és dízelmotoros változata is. A Ford ráadásul kibővíti a vadonatúj Mondeo kínálatát: bemutatkozik az első Mondeo Hybrid, valamint megérkeznek az Intelligens Összkerékhajtással, illetve a díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motorra felszerelt modellváltozatok is. A 2015-ös év későbbi időszakában ezen felül megkezdődik a modern Ford Edge SUV gyártása, s az új szabadidő-autó a Kuga és az EcoSport modellekkel együtt tovább erősíti a Ford pozícióját az európai SUV-piacon.

A márka új modelljei és haszongépjárművei iránti erős keresletnek köszönhetően a Ford Európa tavaly olyan magas szintre növelte piaci részesedését, amire 2011 óta nem volt példa. A vállalat most még eseménydúsabb évre készül, hiszen idén rendkívül sok új Ford jelenik meg az európai piacon. A Ford megerősítette, hogy 2015 közepén megkezdődik a vadonatúj, hétüléses Ford Galaxy forgalmazása. Ugyancsak ebben az éven érkezik a vadonatúj S-MAX, a C‑MAX, a Grand C-MAX, a C-MAX Energi plug-in hibrid, valamint – először Hollandiában – a Mustang is bemutatkozik. A vadonatúj Edge SUV gyártása a 2015-ös év későbbi szakaszában kezdődik. A Ford a vadonatúj Mondeo európai kínálatát is teljessé teszi, bevezetve az Intelligens Összkerékhajtással, a nagy teljesítményű benzines és dízelmotorokkal, valamint a díjnyertes 1,0 literes EcoBoost blokkal felszerelt modellváltozatokat. Az új Focus-család is tovább bővül az év elején, hiszen megjelenik az új Focus ST (sőt annak dízelmotoros kivitele is), emellett pedig az EcoSport, a Ranger, a Transit Connect és a Tourneo Connect felfrissített változatai is feltűnnek a márkakereskedésekben.

“2014-ben új személyautóink, haszongépjárműveink és technológiáink segítségével sikeresen növeltük piaci részesedésünket Európában.” – mutat rá Jim Farley, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. “2015-ben bátran építhetünk erre a lendületre – akárcsak arra, hogy számos új vásárlót érünk majd el nagyobb, gazdagabban felszerelt, nagy teljesítményű autóinkkal, amelyeknek kínálatában minden család megtalálhatja a neki megfelelő járművet.”

A Ford új személyautóinak és haszongépjárműveinek sikere tavaly olyan piaci részesedést eredményezett, amire 2011 óta nem volt példa. A Ford értékesítései a kiskereskedelmi- és flotta-szektorban is növekedtek, méghozzá az iparág átlagánál nagyobb mértékben. A vállalat idén is arra készül, hogy számos új vagy jelentősen megújult személyautóval lép piacra: az elmúlt évben az ilyen járművek adták a teljes értékesített mennyiség közel 45 százalékát. 2015-ben a Ford a következő termékek bevezetésére készül:

Vignale

Idén a magas szintű Vignale termék- és vásárlói élmény program első modellje az új Vignale Mondeo lesz. A Vignale a kiválasztott európai márkakereskedésekben lesz kapható. Az Európa-szerte bemutatkozó új FordStores márkakereskedések részeként működő Vignale Termek belsőépítészei ugyanazok a dizájnerek voltak, akik az új Ford Mondeo Vignale is modellt megalkották. Ezekben a termekben történik majd a Ford új, magasabb színvonalú Vignale modelljeinek értékesítése. Azok számára, akik itt vásárolják meg új Ford Vignale modelljüket, a márkakereskedés megszervezi a szervizelt autók ingyenes be- és kiszállítását – akár otthoni, akár irodai címükre –, és a szervizelés időpontját is az ügyfelek számára legkedvezőbb módon ütemezi. A Vignale-ügyfelek minden kérdésüket egy ingyenesen hívható telefonszámon tehetik fel, és ugyanígy közölhetik igényeiket is. A kereskedés munkatársai a Vignale autókat mindig kiemelt figyelemmel kezelik, és waxolva, lemosva, kiporszívózva, újszerű állapotban adják vissza tulajdonosaiknak.

SUV-modellek

A Ford SUV-kínálatának bővítése az új Kuga bemutatásával vette kezdetét 2012 végén. A vállalat tavaly vezette be a piacra a vadonatúj EcoSport kompakt SUV-modellt, ami egy kisautó praktikumát és kedvező árfekvését a szabadidő-autók tágas helykínálatával és sokoldalúságával ötvözi. Idén a Ford megkezdi a vadonatúj Edge gyártását, ami első ízben lesz kapható Európában. A vállalat emellett az EcoSport modellt is megújítja, így 2015-ben a Ford a kisméretű, közepes és nagyméretű szabadidő-autók friss és versenyképes kínálatával jelenik meg az európai piacon.

Nagy teljesítményű Fordok

Izgalmas évre számíthatnak az izomautók rajongói, hiszen gyártásának több mint ötven éves története során az új Ford Mustang most először lesz kapható Európa-szerte. A kupé és kabrió karosszériával kínált autóhoz megrendelhető a Ford új, 2,3 literes EcoBoost motorja, valamint a márka legendás 5,0 literes, V8-as blokkjának legújabb változata is. Az új Focus ST már a 2015-ös év elején megjelenik a márkakereskedésekben. Az ötajtós és kombi változatban egyaránt megvásárolható új Focus ST most először lesz kapható dízelmotoros változatban is; ez a Ford eddigi legtakarékosabb és legalacsonyabb CO₂-kibocsátású izomautója. A vállalat a múlt hónapban erősített meg a hírt, hogy egy vadonatúj Focus RS-t is bemutat. A Ford már 1967 óta készít ilyen változatokat, ám a harmincadik RS-modell lesz az első, ami az egész világon kapható lesz; az új jármű egyike annak a több mint 12 új, nagy teljesítményű modellnek, amelyeket a márka 2020-ig a világ minden piacán bevezet.

Családi autók

A Ford családi autóinak kínálatához idén csatlakozó vadonatúj Ford Galaxy immár az ötödik generációt képviseli Európa egyik legnépszerűbb, hétüléses modellsorozatában. A családok számára a Ford az új modellek széles skáláját kínálja, amelyek közt a tavasszal megjelenő, vadonatúj S-MAX is szerepel. Ezzel egy időben a stílusos, új C‑MAX és Grand C‑MAX is megjelenik majd, tovább erősítve a MAX termékcsaládot, amiben a B-MAX és a vadonatúj C-MAX Energi (Európa legtakarékosabb benzinüzemű autója*) is megtalálható.

A vadonatúj Mondeo

A Ford idén a Mondeo Hybrid modellel is piacra lép, tovább szélesítve ezzel a vadonatúj Mondeo kínálatát, amiben az első 1,0 literes EcoBoost motorral szerelt Mondeo is feltűnik, vagyis immár ehhez a modellhez is megrendelhető az erőforrás, ami 2014-ben példátlan módon, zsinórban harmadszor nyerte el az Év Motorja címet. A Ford emellett az Intelligens Összkerékhajtást is bevezeti a modellsorozatban, akárcsak az új, 210 lóerős, szekvenciális kettős turbófeltöltésű 2,0 literes TDCi erőforrást.

Fontos technológiák

A vadonatúj Mondeo és S-MAX vásárlói idén már megrendelhetik a következő technológiákat:

  • Intelligens Összkerékhajtás, ami minden 16 ezredmásodpercben megméri a kerekek tapadását, és 100 ezredmásodperc alatt képes megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az egyes kerekek között
  • Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, ami képes felderíteni az autó előtti útszakaszon tartózkodó – és az autó előtt esetleg áthaladó – embereket, s ilyenkor automatikusan fékez, ha a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésre
  • Merőleges parkolás funkcióval kiegészített Aktív Parkolóasszisztens, ami megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót – akár a járdaszegély mellé, akár két autó közé, velük párhuzamosan. A technológia először az új Ford Focusban jelent megA vadonatúj S-MAX modellben mutatkozik be Európában a Ford Adaptív Kormányzás, ami a jármű sebességének megfelelően folyamatosan változtatja a kormánymű áttételezését. Ugyancsak ebben az autóban jelenik meg a szegmens első Osztott Első Kamera technológiája: az autó orr-részén elhelyezett 180 fokos látószögű kamera segít a rosszul belátható kereszteződések vagy parkolók biztonságos áttekintésében. Végezetül pedig minden autóhoz megrendelhető lesz idén a SYNC 2; a Ford csatlakozási rendszerének hangvezérlésével és nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyőjével könnyen kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. Az egyszerű hangutasításokkal használható berendezés azt is megérti, ha a vezető kimondja, hogy “éhes vagyok”, s máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit.

“Termékfejlesztési csapataink világszerte – különösen pedig itt, Európában – minden erejükkel azon dolgoztak, hogy olyan termékeket alkossanak, amelyek méltók a Ford megújulási tervéhez.” – avat be Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “2015-ben számos új modellt mutatunk be a nagy teljesítményű országúti autóktól kezdve a kiváló minőségű, alacsony fogyasztású, biztonságos és gazdagon felszerelt családi autókig, így ez az év a Ford Európa és a vásárlók számára egyaránt izgalmasnak ígérkezik.”

LEGFRISSEBB

Harry Potter varázsbusz Londonban: ikonikus double decker viszi az utasokat a...

0
A Harry Potter tematikájú, wbstudiotour.co.uk által működtetett double decker busz London egyik leglátványosabb járműve, amely nemcsak szállítóeszköz, hanem a varázsvilág kapuja is a rajongók...

Zarándoklatfejlesztésben vesz részt a Toyota

TESZTJEINK