AutóAddikt Hírek Rekordszintű értékesítések: a BMW hatodik éve ismét a világ vezető prémium autógyártója

Rekordszintű értékesítések: a BMW hatodik éve ismét a világ vezető prémium autógyártója

A 2016-os évben a BMW Group százéves fennállása eddigi legeredményesebb esztendejét érte el, amelynek köszönhetően immáron sorozatban hatodik évi új értékesítési rekordját állította be.

A BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák tulajdonosaként a vállalatcsoport így továbbra is őrzi abszolút piacvezető pozícióját a prémium autógyártók mezőnyében. Miután egész évben stabil értékesítési növekedést mutatott, a BMW Group végül világszerte 2 367 603 darab újautó-eladással zárta a 2016-os esztendőt, amely az egy évvel ezelőtti számok tükrében 5,3 százalékos összesített fejlődésnek felel meg.

„Értékesítési eredményeink modellpalettánk bővítésével párhuzamosan emelkedtek, így a 2016-os évet a vállalatcsoport történetének eddigi legsikeresebb esztendejeként zárhattuk” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja a Detroitban megrendezett 2017-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon. „Globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiánk az egyes piacokon jelentkező gazdasági nehézségek ellenére is sikeresnek bizonyult, hiszen eladásainkat hónapról hónapra növelni tudtuk. Az elektromos és plug-in hibrid modelljeinket övező népszerűség kivételesen jó eredményeket hozott, ezen járművekből csak 2016-ban több mint 62 000 darabot adtunk át ügyfeleinknek. Biztos vagyok benne, hogy ez a pozitív emelkedés idén újabb lendületet vesz, amelyet meglovagolva egy újabb nyereséges, fenntartható növekedést garantáló 2017-et zárhatunk majd” – tette hozzá.

2016-ban a BMW fennállása eddigi legeredményesebb esztendejét könyvelhette el, a bajor gyártó világméretű éves értékesítése ráadásul most először a kétmilliós értéket is átlépte: a 2 003 359 darab új BMW modell 5,2 százalékkal múlja felül a 2015-ös eladási mutatót. A statisztikák ugyanakkor az SUV modellek iránt mutatkozó világméretű keresletet is igazolják, minden harmadik eladott BMW ugyanis a BMW X modellcsalád tagjaként gurult ki az utakra. Mindez 644 992 darab BMW X modellt jelent, amely 22,3 százalékkal szárnyalja túl a modellcsalád iránt mutatott egy évvel ezelőtti keresletet. Kimagasló érdeklődés övezte a BMW 2-es sorozat képviselőit is, a 196 183 darab új autó 24,8 százalékos javulást jelent. A bajor gyártó zászlóshajóját, a BMW 7-es sorozatot 61 514 ügyfél vásárolta meg, amely nem kevesebb, mint 69,2 százalékos értékesítési fejlődésnek felel meg. Az új BMW 5-ös sorozat, amely 2017 februárjában érkezik meg az utakra, várhatóan jelentős növekedéssel járul majd hozzá az idei esztendő eladási mutatóihoz.

A BMW elektromos és plug-in hibrid modelljei iránti kereslet 2016-ban több mint 62 000 darabban mutatkozott meg, újfent igazolva, hogy az elektromos hálózatról tölthető modellpaletta folyamatos bővítése az egyre növekvő eladási adatokban is visszaköszön. A BMW Group jelenleg hét ilyen típust kínál ügyfeleinek, amely a legszélesebb teljesen vagy részben elektromos meghajtást kínáló portfóliónak számít az autóipar összes gyártója között.

„Az újabb és újabb elektromos modellek piaci bevezetésével párhuzamosan az innovatív modellpalettánk iránt mutatkozó kereslet is folyamatosan nő, így 2016 novemberében már a százezredik elektromos hálózatról tölthető BMW modellt adhattuk át ügyfelünknek” – folytatta Dr. Ian Robertson. „2016 ismét megmutatta, hogy az elektromos és plug-in hibrid modellek népszerűsége azokon a piacokon nő a legintenzívebben, ahol a technológia bevezetését állami támogatásokkal és a járműtöltési infrastruktúra módszeres bővítésével ösztönzik” – tette hozzá a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. Azáltal, hogy az elkövetkező hónapokban az új BMW 5-ös sorozat és az új MINI Countryman plug-in hibrid változata is megérkezik az utakra, a vállalatcsoport elektromos portfóliója kilenctagúra bővül, megcélozva a paletta 2017-re előirányzott 100 000 darabos értékesítési számát.

2015-ös újrapozícionálása óta a MINI márkatörténetében a 2016-os év volt az első teljes értékű pénzügyi esztendő, amelyet a brit prémiumgyártó azonnal rekordszintű eladási mutatóval zárt: a világszerte átadott 360 233 darab új négykerekű 6,4 százalékos abszolút értékesítési növekedést jelent.

„Ez a rekord egyértelműen azt mutatja, hogy a MINI jó irányba tart, legnépszerűbb modellpárosával, az új MINI Cabrio és a MINI Clubman kettősével az élen” – mondta Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, BMW Motorrad és Rolls-Royce márkákért felelős tagja. „2017 elején megérkezik a piacra a paletta egyik legfontosabb modellje, az új MINI Countryman, amelynek plug-in hibrid változata is kigurul nyáron az utakra. Ezzel lezárul a MINI átfogó újrapozícionálásának egyik legfőbb fázisa, és biztos vagyok benne, hogy az elkövetkező tizenkét hónapban további értékesítési fejlődésnek lehetünk majd szemtanúi” – tette hozzá Peter Schwarzenbauer.

A Rolls-Royce Motor Cars száztizenhárom éves története második legeredményesebb esztendejeként könyvelheti el a 2016-os évet, mindezt ráadásul annak ellenére, hogy egyes piacokon, így például a teljes Közel-Keleten komoly értékesítési visszaesés tapasztalható a luxusautó-szegmensben. A Goodwood-i székhelyű luxusautó-gyártó világszerte 4 011 darab új autót adott át ügyfeleinek 2016-ban, amellyel kereken 6 százalékkal múlta felül 2015-ös teljesítményét.

Kimagasló szerepet játszott ebben a Wraith és a Ghost modellek töretlen népszerűsége, a Dawn kabrió páratlanul sikeres debütálása, illetve a Wraith Black Badge és a Ghost Black Badge exkluzív páros bemutatása is. A Rolls-Royce Phantom hetedik modellgenerációja továbbra is a világ elsőszámú luxusautója, amelyet utolsó teljes értékű gyártási esztendejében is kivételes ügyfél-érdeklődés övezett, tökéletes platformot előkészítve a várva várt utód számára.

Európában most először lépte át a vadonatúj BMW és MINI modellek éves értékesítése az egymilliós határszámot, az 1 091 192 darab újautó-átadás ráadásul nem kevesebb, mint 9,2 százalékos eladási fejlődésnek felel meg. Eme kimagaslóan eredményes rekordhoz az öreg kontinens összes piaca hozzájárult, nem egy esetben kétszámjegyű értékesítési növekedést produkálva. A BMW és a MINI Olaszországban például 17,7 százalékos, míg Spanyolországban kereken 21 százalékos összesített gyarapodást könyvelhetett el, 83 750 darab, illetve 55 096 darab eladott négykerekűvel. Nagy-Britanniában mindeközben több mint negyedmillió vadonatúj BMW és MINI modell talált gazdára 2016-ban, az előző évhez képest 9,2 százalékos értékesítési fejlődést eredményezve.

A BMW és a MINI összesített 2016-os értékesítési mutatója Ázsiában 745 784 darabnál állt meg, amely kereken 9 százalékkal múlja felül az egy évvel ezelőtti teljesítményt. A régió legnagyobb piacának számító Kínában ez az arány 11,3 százalék, amely 516 355 darab új autóban érhető tetten. 2016 volt a BMW Group fennállásának első olyan éve, amikor az ázsiai kontinensen egyetlen év alatt több mint félmillió négykerekűt adott el. A 2016-os növekedésből Ázsia számos másik piaca is kivette a részét, a Japánban értékesített 74 935 darab vadonatúj BMW és MINI modell például 8,3 százalékos fejlődést, a Dél-Koreában eladott 58 500 darab új autó pedig 7,2 százalékos emelkedést jelent.

A BMW és MINI modellek egész éves tengerentúli értékesítése 7,2 százalékos csökkenéssel marad el a 2015-ben regisztrált abszolút rekordtól, az amerikai kontinensen 2016-ban 458 982 darab új autó talált gazdára. Miközben a Kanadában értékesített 44 621 darab jármű 6,1 százalékos gyarapodásnak, a Mexikóban eladott 34 670 darab modell pedig 15,4 százalékos fejlődésnek felel meg, az Egyesült Államok a kiváltképp nehézkes versenypiaci feltételek tükrében 365 204 darab új autóval 9,7 százalékos értékesítési csökkenéssel zárt.

A 2016-os esztendő a BMW Motorrad történetében is abszolút rekordot hozott: a BMW Group kétkerekű divíziója világszerte nem kevesebb, mint 145 032 darab robogót és motorkerékpárt értékesített, amely 5,9 százalékos fejlődés. Vadonatúj márkastratégiája részeként a BMW Motorrad az elkövetkező években még tovább bővíti modellpalettáját, hogy 2020-ra elérje a célként kitűzött kétszázezres eladási értéket.