Az autótuning világában nehéz új ötletekkel előrukkolni – a Lexus UX azonban olyan innovatív megoldásra ihletett egy japán stúdiót, amely lehetőségek végtelen sorát nyitja meg az iparágban.

A frissen bevezetett Lexus UX nem véletlenül vált gyorsan népszerűvé a tuningműhelyek körében: kompakt méreteinek köszönhetően esszenciává sűrítve tálalja a Lexus merész, karakteres stíluselemeit, gondosan kidolgozott arányai összhangban állnak a modell által kínált, ferdehátúakat idéző vezethetőséggel. A japán Modellista is viszonylag hamar, az év elején bemutatta a maga átiratát. Az alapkivitelhez és a dinamikusabb F Sport verziókhoz markánsan eltérő optikai csomagokat dolgoztak ki, előbbit fekete vagy fényezett, utóbbit krómba burkolt aerodinamikai kiegészítőkkel szerelve fel. Mostanra azonban kiderült, hogy ez még csak a kezdet volt: az igazi meglepetést a Tokiói Autószalonra tartogatták.
Bármilyen látványosak, a későbbiekben összefoglalt tuningelemek, a Modellista UX Concept legszenzációsabb részlete az orsó alakú hűtőmaszkba tervezett hatalmas LED-képernyő, mellyel a modell ellopta a showt a szalon többi résztvevője elől. A kijelzőn értelemszerűen bármi megjeleníthető: színekkel, álló vagy mozgó grafikákkal, mintázatokkal bolondíthatjuk meg az UX külsejét. Az ívelt kijelzőpanelnek azonban gyakorlati haszna is lehet. Segítségével kommunikálhatunk a külvilággal: üdvözölhetjük utasainkat, biztosíthatjuk a gyalogosokat arról, hogy megadjuk nekik az elsőbbséget, vagy köszönetet mondhatunk autós társainknak. A központi monitort kétoldalt egy-egy keskeny, bumeráng formájú kijelző egészíti ki, ezek a fényjáték elemeként vagy szimplán nappali menetfényként is használhatók.
A Modellista nem közölte a képernyő paramétereit: nem lehet tudni, hogy a mindennapi közlekedésre alkalmas, ütés- és rezgésálló technológiáiról van-e szó, és az esetleges sorozatgyártás költségeiről sem esett szó. Ez arra enged következtetni, hogy a közeljövőben tömeggyártásban még nem lesz elérhető ez a különleges megoldás. A Lexus autonóm mobilitási törekvéseinek a fényében azonban nem zárnánk ki annak a lehetőségét, hogy néhány éven belül mégiscsak megjelenik a piacon az önjáró autók és környezetük közötti információcserét elősegítő, különleges részlet.
A Modellista természetesen az autó többi részén sem végzett fércmunkát. A Lexus UX Concept radikálisan átalakítja az UX megjelenését. Elöl és hátul egyaránt jócskán kiszélesítették a kerékdobokat, helyet teremtve a 20 colos, Y-küllős keréktárcsáknak. A modell szögletes formanyelvét követő idomok látványos szellőzőnyílásokban végződnek – ezek jelenleg nem bírnak tényleges légcserélő funkcióval, ám a nagy teljesítményű UX F sportmodell bevezetésével ez még változhat.
A hátsó rész kialakítása is kiemelkedő menetdinamikáért kiált: a méretes diffúzor két oldalára rendezett dupla ikerkipufogó és a tetőlemez vonalát megtörő, oldalsó toldalékkal egybeépített hátsó légterelő a legkevésbé sem kerüli a feltűnést.
Szintén harsány részlet, ahogy az elülső kerékidom felső íve rányúlik az oldalajtóra. Ez azonban jóval több öncélú formai játéknál: ennek a burkolati elemnek a végében kapott helyet az a kamera, amely a hagyományos külső tükröt helyettesíti. Az új generációs Lexus ES japán belpiacos példányaihoz már rendelhető hasonló, digitális visszapillantó – talán ez adta az ötletet a Modellista tervezőinek a karosszéria bonyolult, egymásba futó íveibe szépen integrált megoldáshoz.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)

































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


