A Dakar ralin tökéletesített technológiák felhasználásával építheti meg a Land Cruiser különösen sportos kivitelét a Gazoo Racing.
„Modellkínálatunk egyetlen tagjánál sem zárjuk ki kategórikusan a GR változatok fejlesztését. Nincs elvi akadálya annak, hogy sportverziót építsünk a Hiluxból vagy a Land Cruiserből – sőt, a GR Hilux típusnevet már le is védettük” – nyilatkozta a napokban az ausztrál Motoring magazinnak a Toyota helyi sajtófőnöke.
Ez meglehetősen merész kijelentés lenne, ha nem tudnánk, hogy a Toyota már jövőre megkezdi azoknak az új generációs, öszkerékhajtású modelleknek a bevezetését, amelyek a cégcsoport vadonatúj TNGA-F (F1) padlólemezére épülnek.
Ez a hírek szerint a létravázak merevségét és teherbírását kombinálja az önhordó architektúrák kényelmi és biztonsági jellemzőivel, és ami még ennél is fontosabb, hogy részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok beépítését is lehetővé teszi.
A Toyota teljes globális haszonjármű-portfoliója mellett a Land Cruiser is ezt a platformot kapja majd meg, a 2021-re ígért LC300 szériában egyedülálló módon ötvöződik így a közúti alkalmasság a terepképességekkel. Ami pedig a címben említett, feltételezett sportmodellt illeti, a modern padlólemez a futómű és a hajtáslánc megválasztásában is szabadabb kezet ad a Gazoo Racing mérnökeinek.
A GR Land Cruiser ugyanis nem dinamikus közúti jármű, hanem kvázi terepversenyautó lesz, amely azonban – éppen a fejlett rendszerkomponenseknek köszönhetően – országúton is könnyen vezethető marad.
Nagy kérdés ugyanakkor, hogy milyen motort kaphat a sársportra tervezett modell. Míg az LC300 alaptípusai a jelenlegi V8-as dízelnél modernebb, erősebb és tisztább üzemű V6-osokkal, valamint a modell történetében először hibrid hajtáslánccal kerülnek forgalomba, a GR Land Cruiser biztosan erősebb motort kap.
A Toyota márka típusaiba elvileg nem szerelnek többet V8-as erőforrást, a Land Cruiser azonban testvérmodellje, a Lexus LX révén mégis csak hozzáférhet egy különleges nyolchengereshez: ahhoz a régóta rebesgetett, 4.0 literes, ikerturbós egységhez, amely az LC F sportkupé orrában debütálhat.
Egy 600 lóerős, állandó összkerékhajtású luxusterepjáró persze túlzásnak hangzik, de a hírek szerint a Gazoo Racing mérnökei a csúcsteljesítmény helyett inkább nyomatékra hangolják a blokkot, mely így még inkább megfelelhet a 4×4-es modell igényeinek.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


