A Suzuki S-Presso ugyan nem ismert sokak számára Európában, de világszerte több piacot is meghódított kompakt méretével és egyszerűségével. Ez a kisautó a városok egyre zsúfoltabb közlekedésében jelentene valódi megoldást, hiszen szerény méreteivel és fordulékonyságával igazi „városi túlélőként” tűnik ki a mezőnyből.
Az S-Presso méretben még az Ignisnél is kisebb – mindössze 357 centiméter hosszú, 152 centi széles és 155 centi magas –, aminek köszönhetően a legszűkebb utakon, parkolókban is fürgén mozog. Már a neve is a miniatűr mivoltára utal: ahogy az eszpresszót is kis adagban, úgy ezt a Suzukit is markáns, de aprócska formában kapjuk.
A modell azokat a vezetőket célozza meg, akik számára a megfizethetőség és a praktikum az elsődleges szempont. Mivel villanyautók elterjedését jelenleg gátolják a magas árak és a töltőhálózat hiányosságai, az S-Presso hagyományos, egyliteres, négyhengeres benzines motorral kínál költséghatékony és alacsony károsanyag-kibocsátású alternatívát. Az 1,0 literes motor 68 lóerőt ad le az első kerekekre, amelyhez ötfokozatú kézi vagy robotizált váltó választható. A modell mindennapi használatra, tempós városban haladásra ideális, igaz, a végsebessége nem veri a rekordokat.
Különlegessége nem csak méretében, hanem árazásában is rejlik: Indiában extrém alacsony összegért, körülbelül 1,7 millió forintnak megfelelő rúpiáért érhető el újonnan. Ugyan itthon ennél biztosan drágább lenne, az árazása még a hazai piacon is versenyképes lehetne – ha egyszer a Suzuki úgy döntene, hogy bevezeti.
Bár a magyar vásárlók egyelőre nem találkozhatnak vele a szalonokban, az S-Presso példája jól mutatja, hogy a városi autózásban a jövő az olcsó, könnyen fenntartható miniautókban is lehet, amelyek egyszerű, megbízható technikájukkal új alternatívát kínálhatnak a zsúfolt európai nagyvárosokban.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


