A Ford munkatársai annyi találmánnyal álltak elő 2015-ben, hogy a cég rekordmennyiségű új szabadalommal rendelkezik; a Ford Intelligens Mobilitás terv és egyéb kezdeményezések továbbra is gyorsítják az innováció ütemét.

A Ford kutatói közel 6000 új találmányt mutattak be 2015-ben, többek között az önjáró és az intelligens autókkal, a testen hordható eszközökkel, eBiciklikkel, a navigációs és autómegosztó rendszerekkel, valamint egyéb technológiákkal kapcsolatban. Ez 36 százalékos növekedést jelent a 2014-es évhez képest. Az újdonságok között szerepelnek azok a technológiák is, amelyek segítségével az önjáró autók érzékelik a többi járművet a zsúfolt kereszteződésekben, vagy amelyek növelik az elektromos hajtású autók hatótávolságát a valós forgalmi helyzetekben. Az egyik találmányt a kerékpárosok számára fejlesztették ki, akik jelenthetik az útjukba kerülő akadályokat, hogy figyelmeztessék a többieket.
„Mérnökeink és tudósaink egyre többet foglalkoznak a mobilitás kihívásaival, hiszen idén számos szabadalmi kérvényt adtak le többek között az autómegosztás, a testen hordható eszközök, a kerékpárok és a felhőalapú számítástechnika területén, hogy kényelmesebbé tegyék a felhasználók életét az autón belül és kívül is” – mondta Raj Nair, a Ford ügyvezető alelnöke és műszaki főmunkatársa. „Azzal, hogy munkatársaink hackatonokat és innovációs foglalkozásokat szerveznek, egyúttal azt is nyomatékosítják, hogy a találmányok elengedhetetlenül fontosak az iparág vezető helyének megszerzéséhez.”
A Ford Intelligens Mobilitás – vagyis a cég azon terve, hogy új, magasabb szintre lépjen az innováció révén az intelligens autók, a mobilitás, az önjáró járművek, a felhasználói élmény és az adatelemzés terén – 2015-ben rekordmennyiségű találmány megszületését eredményezte, amelyek fontos fejlesztéseket jelentenek az intelligens autók, az adatelemzés, a testen hordható eszközök, az elektromos autók és a biztonságot javító technológiák terén.
Az új kerékpáros rendszer például felismeri a bicikliutakat és jelzi az eltéréseket. Egy másik fejlesztés javaslatot tesz a biztonságos sebességre a környező infrastruktúra, az átlagos sebesség és a GPS-adatok alapján, az új elülső féklámpa-technológia pedig javítaná a kommunikációt a járművek, az önjáró autók és a gyalogosok között.
„Dicséretes a Ford elkötelezettsége az innováció terén” – jelentette ki James Malackowski, az Ocean Tomo szellemi tulajdonjogokkal foglalkozó cég elnök-vezérigazgatója. „A Ford szabadalmi portfóliója olyan erős, hogy a cég öt éve felkerült az Ocean Tomo 300 Patent Indexre.” Az Ocean Tomo évente közzéteszi 300-as Patent Indexét, amely a cégek szellemi tulajdonát veszi alapul.
Ez az eredmény több száz Ford-munkatárs kemény munkájának köszönhető. A Ford délkelet-ázsiai munkatársai az elmúlt három évben több mint 140 százalékkal növelték a bejegyzési kérelmek számát; Észak-Amerikában ez az arány 100 százalék, Európában pedig több mint 50 százalék volt.
A Ford nemrégiben bemutatta, mennyire széleskörű szabadalmi portfólióval rendelkezik, hiszen engedélyeztette a robotok által végzett tesztvezetés technológiáját, amely nemcsak időtakarékos, hanem az embereket is megkíméli az olyan fizikailag megterhelő feladatoktól, mint a padkákkal és kátyúkkal tarkított utakon történő vezetés az autó tartóssági tesztje során.
Továbbra is vezető szerepben a hatékony hajtáslánc-technológiák terén
Az elmúlt öt évben a Ford 200 százalékkal növelte az elektromos autókkal kapcsolatos szabadalmai számát.
Csak 2014-ben a Ford több mint 400 szabadalmi kérvényt adott be az elektromos autótechnológiákról. A cég idén megnyitotta elektromos autók szabadalmaival kapcsolatos portfólióját, hogy a rivális autógyártókat is kutatásra és fejlesztésre ösztönözze. A Ford vezető iparági szereplőnek számít az elektromos autókra vonatkozó találmányok terén.
A korábbi, fogyasztók számára is nagyon hasznos technológiai találmányok közé tartozik a Ford EcoBoost motorcsaládja, amely az üzemanyag-takarékosság és az élvezetes teljesítmény egyedülálló kombinációját kínálja az autósok számára. A Ford 275 amerikai szabadalommal rendelkezik az EcoBoost technológiával kapcsolatban, további 200 pedig még elbírálásra vár. A Ford minden más autógyártónál több amerikai szabadalommal rendelkezik a turbótöltésű, közvetlen befecskendezéses benzinmotorokkal kapcsolatban (EcoBoost).
Az innovatív, újító szellemiség a Ford filozófiájának szerves része. Henry Ford nevéhez is több mint 150 bejegyzett találmány fűződik.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)

































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


