AutóAddikt Exkluzív 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt Teljes, első-hátsó futómű állításon esett át projektautónk, az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140

Teljes, első-hátsó futómű állításon esett át projektautónk, az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140

Időszerűvé vált a teljeskörű futómű beállítás projektautónkon, a ’97-es Mercedes-Benz S420 W140-en. Több okból kifolyólag is fontos volt ez – a procedúrát partnerünk, a Zöld Autószerviz, illetve az Autóth Bt. vezényelte le.

Mint ahogyan arról már korábbi cikkünkben is beszámoltunk, az S420 W140 esedékes műszaki vizsgája előtt a Zöld Autószervizben megejtettük az első futómű kormányösszekötő szettjének, valamint a kormány lengéscsillapítójának cseréjét. Mindezt azért, mert a vezetőoldali összekötő gömbfeje erős mértékben megkopott, ebből adódóan „lógott”, így mindenképp meg kellett lépnünk a cserét.

Ugyanakkor ez azt jelentette, hogy szükség lesz egy instant futómű állításra is, hiszen a kormányösszekötők cseréjénél csak szemmértékre lehetett a beállításokat eszközölni. Így Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz tulajdonosa átirányított Tóth Tamáshoz, az Autóth Bt-hez, hogy a szükséges beállításokat el lehessen végezni.

Remek hangulatú műhelybe érkeztünk a W140-essel, Tamás fogadott minket, és máris felkerült az autó az emelőre, majd a kerekekre is applikálták a szenzorokat. Mivel kétemberes volt a munka, ezért a szerviz kollégája is segédkezett. Ez főként akkor volt fontos, és elengedhetetlen, amikor a kormányállást kellett visszahozni közép-pozícióba.

Végül a kormányösszekötők állító anyáinak finomhangolásával elkészült a végeredmény, az első, illetve hátsó futóművet is beleértve. Az S420 W140 úttartása, egyenesfutása kitűnő lett, nincs félrehúzás sem jobbra, sem balra, valamint a kormánypozíció is mértani pontossággal középállásba került.