Rendezvények, események sorozatával ünnepli harmincadik évfordulóját a szentgotthárdi motorgyár. Az Opel Szentgotthárd, amely a Stellantis autóipari csoportosulás része, 1992-ben autószerelő üzemként és motorgyárként indult. A gyár munkatársai ma is büszkék azokra a jelképekre, amelyek gyár fontos szerepét bizonyítják a modern kor hazai autógyártásának a történetében.
Egy ilyen jelképes emlék az első szériagyártásból való Opel Astra F, amely harminc éven keresztül a gyár udvarán hirdette a dicső múltat. Az autót, amely a Budapesti Közlekedési Múzeumban kiállított „hivatalos” első Astra ikertestvére, bizony megviselte kitettsége az elmúlt harminc év időjárási viszontagságainak. Ezért a gyár munkatársai kezdeményezésére megszületett a döntés az autó régi fényének (átvitt és szó szerinti értelemben is) helyreállításáról. Ez annak tükrében is érthető, mivel a mai napig közel százötvenen vannak olyan aktív dolgozók, akik részesei, szemtanúi voltak a harminc évvel ezelőtti első autó és első motor gyártásának.
A döntést cselekvés követte. Megalakult egy kis lelkes csapat a gyárban különböző beosztásban dolgozó munkatársakból, akik szívügyüknek tekintették az autó állagának megóvását. A gyárcsarnok egyik szögletében ki is alakítottak egy szervízműhelyt, elkezdték kutatni azt a pár cserére szorult alkatrészt a világhálón, és elkezdődött a felújítás. Ahogy haladt a munka egyre növekedtek az elvárások is: míg először csak a külcsín visszaállítása volt a cél, később már az autó önjáró vezethetősége is követelménnyé lépett elő! Egy harminc éve nyugvó motornál ez nem kis feladat, de a motor állapota bizakodásra adott okot.
A karosszéria régi fényének előcsalogatása az egyik munkatárs otthoni műhelyében történt, ez már nem volt megfelelő színvonalon megoldható a gyár falain belül. Az egész munka körülbelül két hónapot vett igénybe, tekintettel arra, hogy a kollégák a rendes munkájuk mellett végezték a felújítást.
A felújított, régi fényében tündöklő Astra bemutatójára a Szentgotthárdi színházban került sor a gyár harminc éves történetét bemutató fotókiállítás megnyitóján. A helyszínre már saját lábán érkezett az autó! A megnyitóra meghívott munkatársak és helyben élő, ma már nyugdíjas volt munkatársak, boldogan fényképezkedtek az autóval, és mindenkit lenyűgözött a 30 éves Astra. Így az Antall Józseff vezette és a Közlekedési Múzeum tulajdonában lévő első magyar autó, az első Opel Astra ikertestvére a felújítás után méltó helyre kerül: az Opel Szentgotthárd gyárcsarnokában lesz kiállítva.





![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-180x135.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-180x135.jpg)


































![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)
![[TESZT] Citroën C3 1.2 Turbo 100 MAX – francia kényelem, remek ár-érték aránnyal](https://www.autoaddikt.hu/kepek/citroen-c3-1-2-turbo-100-you-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-100x75.jpg)
![[TESZT] Lexus NX 350h – pontosan ilyen a prémium középkategória](https://www.autoaddikt.hu/kepek/lexus-nx-350h-teszt-autoaddikt-26-100x75.jpg)


