AutóAddikt Magazin A LIQUI MOLY az első félévben nyolc százalékos árbevétel-növekedést realizált

A LIQUI MOLY az első félévben nyolc százalékos árbevétel-növekedést realizált

A német kenőanyag- és adalékgyártó az orosz piac megszűnése ellenére is jelentős forgalomnövekedést könyvelhet el, azonban ennek ellenére elmaradt a várakozásoktól. A LIQUI MOLY a nyereség területén is a cél alatt teljesített.

Günter Hiermaier, aki február óta a motorolaj-gyártó kizárólagos ügyvezetője, a világpolitikai helyzet tükrében elégedett az eredményel: “Szerettem volna, ha az új feladatkörömben könnyebb kezdésnek nézhetek elébe. A világjárvány következményeit – az ellátási láncok megszakadását, az emelkedő nyersanyagárakat és a szállítási költségeket – még le sem küzdöttük, és máris meglepett minket a következő katasztrófa Ukrajnában.  Az oroszországi üzlet beszüntetése gazdaságilag súlyosan érintett minket. De helyes döntés volt.” 

Günter Hiermaier a LIQUI MOLY-nak 2022 első félévére jó tíz százalékos növekedést tervezett. Ebből végül nyolc százalékos növekedés lett, 382 millió euróra. „Ezzel elégedett vagyok, de boldog nem” – mondja az ügyvezető. „Rendkívüli költségekkel küzdünk. A nyersanyagárak elképzelhetetlen magasságokba emelkedtek , amelyeket sajnos ügyfeleinknek is részben tovább kell adnunk” – írja le Günter Hiermaier a helyzetet. A rendelésállomány nagyon jó, a cég az első félévben még soha nem gyártott ennyi adalékot, de a nyersanyag-helyzet miatt mégis milliós nagyságrendű hátrasorolt megrendeléstől szenved. Ehhez az első félévben közel 20 millió euró hiányzik Oroszországból, amelyről a cég saját döntése alapján mondott le. Oroszország a vállalat egyik legnagyobb forgalmú piaca volt. “Ezt kezelni hatalmas erőfeszítést jelentett. Ehhez hozzájárultak a kínai üzletből származó, milliós nagyságrendű veszteségek, amely a hosszú kínai lezárások miatt szinte teljes mértékben leállt. Legkésőbb itt megtérült a nemzetközivé válási stratégiánk. Azzal, hogy 150 országba exportálunk, jelentős a kockázatszórásunk, és más országokban jelentős árbevétel-növekedést értünk el“, magyarázza az ügyvezető. Ezek közé tartoztak például a saját külföldi leányvállalatai, mint az USA-ban (plusz 70 százalék), Spanyolországban és Portugáliában (plusz 30 százalék). Azonban más régiók, például Észak-Afrika (plusz 24 százalék) is jó növekedést értek el. A vállalat időközben árbevételének 60 százalékát exportból realizálja. „A nyereség azonban a hatalmas költségek miatt egyértelműen szenved. Az, hogy ilyen katasztrofális körülmények között nyolc százalékos növekedést értünk el, igazán figyelemre méltó. Ezt elsősorban hűséges ügyfeleinknek, értékesítő csapatunknak és a gyártásban dolgozó munkatársainknak köszönhetjük“ – mondja Günter Hiermaier.

Előző cikkBemutatták Magyaroszágon a BMW i7-et
Következő cikkTeljesen újjászületett az első magyar Opel Astra ikertestvére