AutóAddikt Autóteszt BMW BMW M550d xDrive Touring – minden nap sportosan, természetesen a családdal

[TESZT] BMW M550d xDrive Touring – minden nap sportosan, természetesen a családdal

Sportos lelkületű családapák és családanyák kedvence lehet a BMW BMW M550d xDrive Touring. Alapvetően azért, mert optimális mérettel bír, kombi, lehet szelíd vadként terelgetni, de ha kell, megbokrosodik pillanatok alatt. Teszteltük.

Így, a kombi (Toruing kivitelben) teljes mértékű kettősséget áraszt a 5-ös. Főként, ha a világ jelenleg legerősebb sorhatos dízelmotorjával lett szerelve. Tipikusan az az autó, amelyik a laikusabb külső szemlélő számára igazán hétköznapinapinak is beillő, masszív küllemű ötös BMW. Pedig ha odatéved aztán a szeme az M550d feliratra, máris érezheti – joggal – hogy valami nem stimmel.

Attól, hogy M550d, attól még nem M5. Ez egy fontos tézis, ugyanakkor a tervezésnél mindent megtettek a mérnökök, hogy az M varázsbetűhöz köthető tulajdonság jelen legyen a hajtásláncban. És jelen is van, ugyanis kerek 400 lóerőt sikerült kipréselni a 3 literes gázolajos aggregátból. A csattanó pedig egyértelműen a 4 (!) turbótöltő kapcsán érkezik. A korábbi, hasonló hengerűrtartalmú, szintén sorhatos 30d „csak” 3 turbóvel rendelkezett, viszont tény, hogy a karakterisztika kiegyensúlyozása érdekében szerencsésebb választás a páros, kettő-kettő felosztás.

Két turbótöltő jut tehát az alacsonyabb fordulatszám-tartományba, míg szintén kettő a magasabb intervallumhoz. Így gyakorlatilag ki lehetett küszöbölni a turbólyukak jelenlétét, ráadásul a gázreakciók is közvetlenebbek, direktebbek lettek.

Kettőt ide, kettőt oda

A tesztelt BMW M550d xDrive Touring mindezeken felül M-Performance csomagot is kapott, melynek részeként jelen volt a remek rajtautomatika is. Így Sport profilba kapcsolva nem kell 5 másodperc kell a nulla-százas sprinthez (mért értékünk 4.5), ami enyhén szólva letaglózó élmény a szó pozitív értelmében. Bár az állandó összkerékhajtás (xDrive) révén nem érezhető annyira direktnek a gyorsulás, inkább az a megdöbbentő, hogy egy dinamikusabbra tervezett és előirányzott elstartolás után máris a 100 kilométer/óra feletti tartományban jár a teljes LCD kijelzős infotainment sebességmérőjének mutatója.

A BMW M550d xDrive Touring maximális forgatónyomaték-leadása bődületes 760 Newtonméter, mely 2000-3000 RPM közt már rendelkezésre is áll (hála a négy turbónak, ugyebár). Pedig közel sincs egyszerű dolga a hajtásnak, ugyanis vezetővel együtt általában több, mint 2 tonnát kell mozgatni.

Precíz váltások. Mindig ilyen, maradjon is ilyen

Ahhoz, hogy a sebességfokozatok optimálisan kerüljenek adagolásra, remek 8 gangos tiptronic váltó van a segítségünkre. A BMW-k megszokott hangolására jellemzően most is messzemenően közvetlen minden egyes sebességfokozat tartomány, ha dinamikát szeretnénk, megkapjuk rögvest; ha komótosabban óhajtunk vezetnim megkapjuk szintúgy. Remekül alkalmazkodik tehát a BMW M550d xDrive Touring vezetési stílusunkhoz, legyen szó bármilyen forgalmi szituácuóról.

Mint ahogyan az kiderülhetett a feljebb olvasható bekezdésekből és azok részleteiből, a BMW M550d xDrive Touring kimagaslóan fürge és dinamikus tud lenni, sportkocsikat megszégyenítő menettulajdonságokkal. Viszont ami talán még nagyobb erény, az az, hogy nyugodt szívvel autózhatunk vele teljesen átlagos, visszafogott aspektussal – mondjuk egy családi kirándulás alkalmával.

Ilyen esetekben illő üzemanyagkímélő módba kapcsolni a profilválasztó tárcsával, és minden nyugodttá, csendessé szelídül. Értelemszerűen a gázreakciók veszítenek az elánból – bár ha hirtelen odalépünk adott helyzetben, példának okáért egy előzésnél – majd’ ugyanazt képes produkálni lendület tekintetében, mint a sportosabb módozatokban.

Annak ellenére, hogy sportos, meg tudja tartani az elvárt komfortot is

Finomra hangolt kényelemmel bír a BMW M550d xDrive Touring, ez még kiválóbbá és különlegesebbé teszi. A vezetőoldali és a mellette lévő utasoldali ülések mondhatók sportosnak, de közben mégis inkább a komfortora vannak kihegyezve; deréktámasz, combtámasz mind rendelkezésre állnak, ülésfűtés-hűtés alapvető, a könyöklő elhelyezés is tökély módon lett testreszabva. Az ülő- és hátfelületek szélessége, valamint hossza egyaránt kiszolgálja az átlagos felnőtt testalkatot, ugyanakkor sportos vezetésnél, erőteljesebb kanyarvételezésnél kitűnően tartanak minden irányból.

Hátul is megkapjuk mindazt a kényelmet, amit elvárunk, egyedül a fejtér késztet némi kompromisszumkötésre. Ezen felül a láb- és térdterek rendben vannak, és normál esetben három szintén átlagos testalkatú felnőtt könnyedén elfér, hosszabb utazás esetében is. Természetesen ISOFIX-pontok is találhatók itt, úgyhogy adott mindennek a maximuma.

Ha már kombi, akkor legyen jól pakolható: a BMW M550d xDrive Touring e téren sem szenved hiányt. A csomagtér alaphangon 560 literes, amely növelhető jelentősen a hátsó osztott üléssor előrehajtásával.

Eddig is szinte csupa pozitívumot tudtunk felhozni a BMW M550d xDrive Touring kaocsán, folytatjuk a sort az üzemanyag-fogyasztással. ECO módban átlagosan 5.8-6.1 literes érték született (ami igen meggyőző), sportosabb gázpedál kezeléssel nagyjából a dupláját sikerült mérnünk.

Árazás

A tesztben szereplő BMW M550d xDrive Touring alapára 26.7 millió forintot tesz ki, viszont konfigurálásnál könnyedén elszaladhat velünk a ló, és akár 39.4 millió forintig is felextrázhatjuk. A cikk főszereplőjén pontosan ekkora összeget feltüntető árcédula szerepelt.

2017 BMW M550d xDrive Tourin98specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű hathengeres dízelmotor 4 turbóval

Lökettérfogat: 2993 cm³

Maximális teljesítmény: 400 LE @ 4400 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 760 Nm @ 2000-3000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú tiptronic automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4942 mm

Szélesség: 1868 mm

Magasság: 1498 mm

Tengelytáv: 2975 mm

Első gumik mérete: 255/55 R19

Hátsó gumik mérete: 255/55 R19

Tömeg, üresen: 1955 kg

Megengedett össztömeg: 2620 kg

Csomagtartó mérete: 560 liter

Üzemanyagtartály mérete: 68 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 4.6 s (gyári), 4.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.9 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.4 l/100km

Országúti: 5.9 l/100km

Vegyes: 6.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 168 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Panasonic LUMIX DC-G9

Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Panasonic, Telenor Magyarország

Utómunka hardver: Acer, ASUS