AutóAddikt Autóteszt Ford Ford Mustang Mach-E GT – az elektrifikáció sportos térnyerése

[TESZT] Ford Mustang Mach-E GT – az elektrifikáció sportos térnyerése

Kifejezetten szeretjük a Mustang-ot, mert nincs nagyon hozzá fogható az USA muscle car-kategóriában. Kultikus, és persze gyakorlati értéke is rengeteg van, főként a klasszikus, V8 erőforrásokkal szerelt verziók az igazi csemegék. Pár éve azonban a Mustang-ot is elérte az elektifikálás szellemisége, és megalkották a Mach-E modellt, amely egy teljesen elektromos hajtású SUV-jellegű alternatívát jelent a Ford palettáján. Most a legerősebb verziót, a Ford Mustang Mach-E GT-t teszteltük.

Nagyszerű és üdvözlendő tény, hogy a Ford-nál nem kizárólagos ötlettől vezérelve alkották meg a Mach-E-t. Tehát nem tűnt el a palettáról a hagyományos Mustang (még csak az kellett volna), ott megmaradt a downsizing-olt 2.3 EcoBoost is, bár elnézve a magyar importőr árlistáját, jelenleg az 5.0 V8-cal szerelt modellek vannak inkább előnyben, a Mach 1 verzióval zárva a felhozatalt.

Mustang is, meg nem is

Tehát a Mach-E alapjában véve egy teljesen új koncepciók és elképzelések alapján megalkotott elektromos jármű, olyan, amely talán nyomokban ugyan, de hasonlít a tradicionális Mustang-ra. Eleve az SUV formavilág teljesen távol áll az alapoktól, a Mach-E esetében a kupés formavilág azért remekül lett integrálva a B oszloptól hátrafelé. Ezzel együtt a Mach-E ötajtós, tehát ténylegesen a SUV irányba nyit megjelenés tekintetében.

Az orr rész viszont összetéveszthetetlenül Mustang; a lámpatestek kialakítása teljes mértékben követi a trendet, amelyet elvár a környezettudatos vásárló. A fényjottások által közrefogott „hűtőmaszk” teljesen tömör, ugyanakkor a GT esetében nem azonos színű a kocsiszekrénnyel, és természetesen a klasszikus, vágtató musztángot formáló embléma került hangsúlyos megközelítésbe itt. A rostély alsó része trapézalakzatban folytatódik, és a sportos attitűdöt kihangsúlyozandó oldalbeömlőkkel alkot teljes, tökéletes összhangot.

Kupé-SUV

Feljebb már elkezdtük a Ford Mustang Mach-E GT oldalnézetének elemzését: a kupé jelleg tehát megvan, annak ellenére, hogy az egész kasznikialakítás magasabb az átlagnál, városi terepjárós jelleget felvonultatva. Annak ellenére, hogy a GT kissé ültetett, keményebb futóművet kapott az alacsonyabb felszereltségű modelleknél, a szabadidőautós jelleg kitűnően domborít. Az ajtók nem rendelkeznek külön fizikai értelemben vett kilinccsel, gombbal nyithatók, melyekhez egy-egy kis perem lett hozzárendelve, amelyekkel meghúzhatjuk az ajtót nyitásnál. Teljes egészében szervomotoros a rendszer, tehát a nyitógomb lenyomása után automatikusan résre kinyílik az ajtó, megkönnyítve a ki- és beszállás folyamatát. A vezetőoldalon természetesen profilkódot is be lehet állítani, amelyet egy szolidan integrált, függőleges karaktersor jelez.

Talán oldalnézetből hasonlít legkevésbé egy klasszikus Mustang-ra a Mach-E GT: hátulról máris jelentkezik a nagybetűs déja vu, ugyanis a zárófények lámpatestei a megszokottan bordázott tagoltságot hozzák, ami egyike a számtalan jellegzetes Mustang-elemnek. Három idomból áll a kialakítás, a vonalvezetés pedig befelé, a rendszámtáblahely felé szűkül, rendkívül látványos formaiságot eredményezve.

Érződik a dinamizmus

Annak ellenére, hogy a Ford Mustang Mach-E GT a legsportosabb Mach-E variáns, az enteriőr nincs túlgondolva e téren. A kormánykerék például teljesen ívelt, az alsó rész nincs kihúzva egyenesre – itt mindössze a lakkhatású fényes műanyagbetétek különböznek az egyéb felszereltségű Mach-E modellektől. Kettő darab LCD kijelző áll a sofőr rendelkezésére, egy kisebb, amely tulajdonképp a fő műszeregység, a főbb, elengedhetetlen információk közvetítője; plusz a központi tablet, amelyen alapvetően minden, az autó kezelését, opcióit, finomhangolását hordozza. Egészen a klíma beállításoktól a hangrendszer kezeléséig.

Az irányváltás a mostanában nagyon divatos módválasztó tárcsával történik, ami jó, hiszen van ténylegesen kézzel fogható/kezelhető váltónk az autóban. Ezen felül egy kétállásos wireless telefontöltőt is kapunk a Ford Mustang Mach-E GT-ben, amely jó szolgálatot tesz menet közben. Itt ergonómiailag elfért volna egy kevéske, úgy 30-35 fokos döntés, hogy az adott mobileszköz kijelzőjét jól láthassuk és értelmezhessük vezetés közben. Bár erre nem sok szükség van, hiszen akár Bluetooth-on keresztül is könnyedén kivetíthető a teljes megjelenített telefonkép az infotainment kijelzőjére.

Ülések tekintetében sincs az a masszív, kemény kagylóülés-jelleg, amit sejtet a GT embléma: kifelezetten kényelmes, középkeménységű ülő- és hátlapok fogadják a vezetőt és jobbegy utasát a Ford Mustang Mach-E GT-ben. Ugyanakkor remek oidaltartással bírnak az ülések, dinamikusabb kanyarvételezésnél nincs csúszkálás, csak stabilitás, de az remekbeszabott módon. Hátul az ülések valamivel keményebb hatást mutatnak, és három átlagos termetű felnőtt jól elfér, még hosszabbra nyúlt utazások során is.

Jól pakolható a Ford Mustang Mach-E GT, ami fontos, ha szabadidős tevékenységhez használjuk. A csomagtartó alaphangon 402 literes, de a hátsó ülések előrehajtásával 1420 literig bővíthető a kapacitás.

Masszív Mach-E erő mind a négy keréken

Tesztelt Ford Mustang Mach-E GT-nk összkerékhajtást kapott, ami jelen esetben 2, egymástól külön álló, mégis szinkronban dolgozó, a kerékagyakhoz csatlakoztatott elektromotort jelent. Az autó összteljesítménye 487 lóerő, vagy stílszerűen 358 kilowatt, amely bőségesen elegendő ahhoz, hogy a 2348 kilogramm önsúlyú kasznit leheletkönnyen mozgassa. Az instant, gyári 3.8 másodperces 0-100 sprintet észrevétlenül lépi meg a Ford Mustang Mach-E GT, 2 tized eltéréssel, 4.0-ás saját mért eredménnyel.

Maximálisan 860 Newtonméter forgatónyomatékot mozgósít a hajtáslánc, ami Untamed módban iszonyatos erőt szabadít a kerekekre, s persze az autóban ülőkre. Az állandó összkerékhajtásnak köszönhetően a vezetési élmény még inkább fokozott, hiszen a stabilitás kiváló, még csúszósabb, havasabb útviszonyok közt is. Kifinomultan, minden részletre odafigyelve korrigál és ellensúlyoz a hajtás a négy keréken, a megcsúszások, apró kipörgések szinte száz százalékát képes eltüntetni a vezérlőelektronika. Szélsőségesebb időjárás esetén tehát kellőképp biztoinságos a Mach-E-nél alkalmazott AWD összkerékhajtás, s itt egyből le is szögezzük: ez a 4×4 esetünkben nem terepezésre, hanem a biztonságos közlekedés hatékonysága, valamint a vezetési élmény maximalizálása végett került kialakításra.

Kiterjesztett hatótáv alapból, bár a fogyasztás magasabb

91 kWh-s moduláris akkupakk került a Ford Mustang Mach-E GT paldólemezébe, amely a gyári adatok szerint 490 kilométer megtételéhez nyújt megfelelő töltöttséget. A 91 kWh akku egyébként kapacitásra megegyezik az extended range (ER) modellekével, viszont ez egyes, visszafogottabb teljesítményű verzióknál a ténylegesen hosszabb hatótávban mutatkozik meg leginkább.

Méréseink szerint, alapvetően hidegebb, téli időjárás körülmények közt a Ford Mustang Mach-E GT átlagosan 24-28 kWh fogyasztást produkált 100 kilométeres átlagolással, úgyhogy a nagyjából 380-330 kilométeres hatótáv volt hozható. A 28 kWh körüli fogyasztást autóoéályán, 120-130 kilométer/órás tempónál sikerült elérnünk, váltakozó terepviszonyok mellett, 110 kilométeres intervallumban.

Konnektorból töltöttük most tesztjeink során a Ford Mustang Mach-E GT-t. A mellékelt gyári 230V-s hálózati töltővel 2.7 kWh-s (10A) töltésmaximumot lehet elérni a hálózat komolyabb terhelése nélkül, így hozzávetőlegesen 33 órára van szükség ahhoz, hogy nulláról száz százalékra feltöltsük a Ford Mustang Mach-E GT akkuimulátormodulját. Esetünkben jellemzően 20 százalékos töltöttségi szintnél kezdtük a recharge-ot, 8-10 órás turnusokban, s így egész élhető távokat ki lehetett autózni.

Mennyibe kerül a Mach-E GT Magyarorstágon?

A cikkben szereplő Ford Mustang Mach-E GT 36 900 000 HUF induló listaáron vásárolható meg.

A cikkünkben szereplő Ford Mustang Mach-E GT infotainment rendszeréről szóló cikkünket a Techaddikton lehet elolvasni:

2023 Ford Mustang Mach-E GT specifikációk

Motor

Motortípus: 2 elektromotor, AWD

Lökettérfogat: N/A

Maximális teljesítmény: 487 LE / 358 kW @ N/A ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 860 Nm @ N/A ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, irányváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4743 mm

Szélesség: 1881 mm

Magasság: 1625 mm

Tengelytáv: 2984 mm

Gumiabroncsok elöl: 245/45 R20

Gumiabroncsok hátul? 245/45 R20

Tömeg, üresen: 2348 kg

Megengedett össztömeg: 2792 kg

Csomagtartó mérete: 402 liter, 1420 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: N/A liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 3.8 s (gyári), 4.0 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 24-28 kWh/100 km

Országúti: 24-28 kWhl/100 km

Vegyes: 124-28 kWh/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: N/A l/100km

CO2 kibocsátás: 0 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal