Nehéz a dolga annak, aki a jelenlegi mini SUV felhozatalból szeretne választani. Válogatni lehet, mivel irdatlan a kínálat, azonban közel sem mindegy, mit és hogyan. A Hyundai Kona 1.0 T-GDI optimális alternatíva lehet, kiváltképp, ha a küllemet részesítjük előnyben elsősorban.
Egyértelmű, hogy a Hyundai tervezőmérnökei a tálalást helyezték előtérbe, lehet, hogy idejét látták felzárkózni a trendiség ezen irányvonalához. Mert azért van itt ugyebár Nissan Juke, meg Toyota C-HR, tehát az ilyesféle absztraktba hajló dizájn nagyon kelendő manapság. Így hát a Hyundai Kona 1.0 T-GDI révén a dél-koreai konszern is kanyarít egy szeletet, persze kérdés, versenyképes tud-e maradni a piacon. Az árazást tekintve mindenképp.
Úgy sikerült a tálalást kivitelezni a Hyundai Kona 1.0 T-GDI esetében, hogy a jellemző stílusjegyek megmaradtak: a hűtőmaszk hangsőlyos, fekvő trapézalakzattal, prémiumos krómberakásokkal, nagy Hyundai emblémával – ahogyan az a nagykönyvben írva vagyon. A lámpatestek rendkívül vékonyak, a motorházfedél alsó ívvonalához kerültek, közvetlenül alatta a kiegészítő burákkal. Még a hűtőmaszk rostélya alatt is találunk fényforrást, kimondottan ötletesen elhelyezve az alsó szpoilermodulra, egyedi kinézetet adva az egész összességnek.
Futurisztikus SUV-fazon: hiába, ez a trend
Oldalnézetből is kapunk sok-sok egyediséget. Eleve a kerékjárati ívek aszimmetriája megkapó, az első keréknél néhány milliméterrel feljebb került a hátsóhoz képest a kialakítás, a műanyag védőburkolatok pedig hátul gömbölydedebbek, mint elöl.
Az oldalajtók alsó traktusa is kapott a műanyag oldallécekből, itt ugyan megtörik az egység, de jól érezhetően illeszkedik minden egymáshoz. A C oszlop szintén egyedi emgközelítésekkel lett kialakítva, ugyanakkor az egész sziluett (oldalnézet) remekbeszabottan hozza az SUV-s feelinget.
Hasonlóan az orr-rész kialakításaihoz, a Hyundai Kona 1.0 T-GDI hátulnézetben sem spórol a formabontó megoldásokkal. A helyzetjelzők itt is vékonyra húzottak, alattuk kiemelt hangsúlyt kapnak az irányjelzők, a tolatólámpák – ezek is különválasztott egységgel bírnak, amolyan egy-egy kis csoportra lettek kiosztva, emelve ezzel is a külső megjelenés erényeit. Ahhoz pedig, még inkább “terepjárósabb” legyen a kép, a lökhárító alsó felületére matt fémes hatású műanyag berakás is került optikai díszítésként.
Egyedi külső, kevésbé egyedi belső
Amennyire absztraktba hajló a Hyundai Kona 1.0 T-GDI külső kialakítása, annyira hétköznapi(bb) az enteriőr kigondolása.
Annak rendje s módja szerint megkapjuk a szokásos középkonzolt, melynek infotainment érintős LCD panelje kitüremkedik tablet-szerűen, alatta a szokványos kezelőszervekkel, és így tovább.
Minőség tekintetében nincs probléma
Jó minőségű anyaghasználat jellemzi a belteret, az illesztések rendben vannak, zörgést, csörgést nem tapasztaltunk az 1 hetes teszperiódus alatt. Az ülések kialakítása abszolút ergonómikus, erősebb testalkatú első utasok is elismerően summázták a Hyundai Kona 1.0 T-GDI komfortrátáját. Ez nagyban köszönhető a kitűnően formázott és szabott ülő- valamint hátlapoknak, a hossz és szélesség mindkét vonalon elnyerte tetszésünket. A térdterek is rendben vannak elöl, a középkonzol kialakítása itt is optimálisra lett húzva, így például az jobb egyen utazó delikvens akár keresztbetett lábakkal is relaxálhat mondjuk egy pár perces vezetés közben tett pihenő alkalmával.
Hátul átlagos a hely, illetve az átlagosnál kisebb is lehet, ha nagyon kitoljuk az első foteleket. Mindenesetre átlagos testalkatú felnőttek – főként, ha négyen vannak – kellőképp kényelmesen utazhatnak akár hosszabb, 6-700 kilométeres távolságokon is.
Kategóriájén belül egész kellemes a Hyundai Kona 1.0 T-GDI csomagtér-kapacitása, ugyanis 361 liter alapból, ezt akár 1143 literesre is bővíthetjük. Kisebb családoknak, baráti társaságoknak ideális lehet rövidebb, közepesen hosszabb kirándulások, szabadidőeltöltés levezényléséhez.
Hogyan domborított a 998 köbcentis 3 hengeres benzines?
A downsizing jegyében haladjunk tovább: a tesztelt Kona-ban 1 literes, 3 hengeres turbós benzinmotor kapott helyet. Az egész pontosan 998 köbcenti lökettérfogatal bíró parányi erőforrás 120 lóerőt képes kipréselni magából, ehhez 6000 RPM környékére kell pörgetni a főtengelyt. 1500-tól viszont már rendelkezésre áll a 172 Newtonméteres nyomatékcsúcs, és egészen 4000-ig kitart a gyári adatok, illetve méréseink szerint is.
Megfelelően az átlag 1 literes, 3 hengeres motorkarakterisztikához, a Hyundai Kona 1.0 T-GDI is alacsony fordulatszámtartományokban – azaz onnantól – robbanékony, tehát második és harmadik sebességfokozatban van elemében, azonban a haragos motorhangolásnak és a rövid áttételezésnek köszönhetően relatíve hamar elfogy a szufla, és úgy 90-100 körül már inkább utazós a tempó. Ennek ellenére az autópályatempót érzetre hamar elérte a tesztautó, 130 kilométer/óránál hatodikban 3150 RPM-et rögzítettünk.
Mindenképp szerencsés, hogy hatgangost kapott a Hyundai Kona 1.0 T-GDI, így a fogyasztást is kordában lehet tartani. A feljebb már említett rövidebb áttételezésnek köszönhetően hamar felválthatunk hatosba, s így nem meglepő, hogy országúti környezetben 4.2 liter/100 kilométeres átlagérték született, s városban sem ugrott 5.8 liter fölé az érték.
Árcédula
Mindenképp az árazás lehet az egyik legvonzóbb tulajdonsága a Hyundai Kona-nak. A cikkben bemutatott Hyundai Kona 1.0 T-GDI ugyan közel 7 millió a felszereltségnek köszönhetően, ugyanakkor a belépő szint valamivel több, mint 4.5 millió forinttól már hazavihető.
2018 Hyundai Kona 1.0 T-GDI specifikációk
Motor
Motortípus: háromhengeres turbótöltött benzinmotor
Lökettérfogat: 998 cm³
Maximális teljesítmény: 120 LE @ 6000 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 172 Nm @ 1500-4000 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális váltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4165 mm
Szélesség: 1800 mm
Magasság: 1550 mm
Tengelytáv: 2600 mm
Első gumik mérete: 235/45 R18
Hátsó gumik mérete: 235/45 R18
Tömeg, üresen: 1250 kg
Megengedett össztömeg: 1775 kg
Csomagtartó mérete: 361 liter, 1143 literre bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 50 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 181 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.9 s (gyári), 9.8 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.8 l/100 km
Országúti: 4.2 l/100 km
Vegyes: 5.6 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.0 l/100km
Országúti: 4.7 l/100km
Vegyes: 5.2 l/100km
CO2 kibocsátás: 117 g/km
Bővebb információ a Hyundai magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Fotó: Matei Bence / Camera Kft. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDi Comfort – stílus és praktikum találkozása](https://www.autoaddikt.hu/kepek/hyundai-i30-kombi-1-4-tgdi-teszt-autoaddikt-18-238x178.jpg)
![[TESZT] Hyundai Ioniq hybrid 1.6 GDi Premium – meggyőző érvek](https://www.autoaddikt.hu/kepek/hyundai-ionic-hybrid-teszt-autoaddikt-001-238x178.jpg)
![[TESZT] Hyundai Tucson 2.0 CRDi HP – ez valami más](https://www.autoaddikt.hu/kepek/hyundai-tucson-2-0-crdi-teszt-autoaddikt-001-238x178.jpg)





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


