Főoldal Autóteszt Kia Kia EV3 e200 LR GT-Line – új sztárjelölt kategóriájában?

[TESZT] Kia EV3 e200 LR GT-Line – új sztárjelölt kategóriájában?

A Kia EV3 Long Range GT-Line a dél-koreai gyártó legújabb, teljesen elektromos kompakt SUV-ja, amely a márka Electric Global Modular Platform (E-GMP) padlólemezére épül. A modell a Niro alá pozícionálva, a városi és elővárosi közlekedés mellett hosszabb utakra is ígér kompromisszummentes megoldást, miközben a Kia-tól megszokott, bőkezű felszereltséggel és modern technológiákkal érkezik.

Külső dizájnja tekintetében sportos, modern – igazi GT-Line karakteresség

A GT-Line kivitel különösen karakteres, sportos megjelenést kölcsönöz az EV3-nak. Az orr-rész alján végigfutó, fekete betétekkel hangsúlyozott lökhárító, a karakteres LED fényszórók és a 19 colos könnyűfém felnik mind a prémium hatást erősítik. A hátsó rész háromszög alakú dizájnelemei, a csillagkép-mintás LED hátsó lámpák és az agresszívabb lökhárító szintén a GT-Line sportos identitását hangsúlyozzák. A 4300 mm hosszúság, 1850 mm szélesség és 1560 mm magasság kompakt, mégis tágas arányokat eredményez.

Belső tér: kényelem, technológia, prémium hangu

Az utastérben a természet ihlette, letisztult formák, kiváló anyaghasználat és a GT-Line-ra jellemző kéttónusú vegán bőr kárpit fogad. Az első ülések elektromosan állíthatók, a fejtámlák párnaszerűen puhák és minden irányban állíthatók, ami hosszabb utak során is kiemelkedő kényelmet nyújt. Az első sorban fűtés és szellőztetés is elérhető, a hátsó szélső ülések szintén fűthetők.

A vezető előtt két 12,3 colos kijelző (műszeregység és infotainment) mellett egy 5,3 colos érintőpanel szolgálja a klímavezérlést, utóbbihoz szerencsére fizikai gombok is társulnak. A head-up display, a 360 fokos kamera, a vezeték nélküli telefontöltő, az USB-C aljzatok és a digitális kulcs mind-mind a modern prémium érzetet erősítik. A középkonzol csúsztatható, nagy méretű asztalkaként is funkcionál, praktikus tárolóhelyet kínálva.

Műszaki tartalom: hatékonyság és dinamizmus

Az EV3 GT-Line Long Range változatban egy 81,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor dolgozik, amelyhez 204 lóerős (150 kW), 283 Nm nyomatékú villanymotor társul. Az elsőkerék-hajtású hajtáslánc 7,5 másodperces 0–100 km/h gyorsulást és 170 km/h végsebességet biztosít. Az autó WLTP szerinti hatótávja 563 km, amely a 19 colos felnik miatt némileg szerényebb, mint az alapváltozaté, de a gyakorlatban is 300-400 km közötti reális hatótávval lehet számolni, még téli körülmények között is.

A futómű elöl McPherson, hátul multilink, ami a kategóriában kiemelkedő rugózási komfortot és stabilitást eredményez. Az i-Pedal 3.0 regeneratív fékrendszer lehetővé teszi az egypedálos vezetést, a rekuperáció erőssége pedig a kormány mögötti fülekkel szabályozható. A fékek jól adagolhatók, a menetkomfortot puha, de stabil rugózás jellemzi.

Töltés, energiahatékonyság

A 81,4 kWh-s akku 150 kW-os DC villámtöltőn 10-ről 80%-ra mindössze 31 perc alatt feltölthető. Otthoni wallboxról (11 kW) 7 óra 15 perc alatt tölthető fel teljesen. A hőszivattyú alapfelszereltség a GT-Line-ban, amely jelentősen csökkenti a téli hatótávvesztést. Az akkumulátor temperáló rendszer (fűtés-hűtés) szintén hozzájárul a konzisztens teljesítményhez.

Praktikum és helykínálat

A csomagtér 460 literes, amely a hátsó ülések lehajtásával 1251 literig bővíthető. A frunk, azaz az első csomagtartó 25 literes, ideális a töltőkábelek számára. A hátsó üléssorban az átlagosnál tágasabb a lábtér, a padlómagasság optimális, így magasabb utasok is kényelmesen elférnek.

Felszereltség, biztonság, digitális szolgáltatások

A GT-Line felszereltségi szint minden igényt kielégít: 7 légzsák, adaptív tempomat, sávtartó és sávkövető rendszer, holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, automata vészfékrendszer, vezetői figyelmeztetés, digitális kulcs, motoros csomagtérajtó, kétzónás automata klíma, prémium hangulatvilágítás, Android Auto és Apple CarPlay támogatás, OTA (Over The Air) frissítések, Kia Connect szolgáltatás.

Vezetési élmény, mindennapi használat

Az EV3 GT-Line városban és országúton is csendes, komfortos, a menetdinamika bőven elegendő a mindennapi használathoz. A futómű inkább a kényelmet helyezi előtérbe, sportos vezetésre kevésbé alkalmas, de a kategóriában átlag feletti komfortot nyújt. A regeneratív fékrendszer egypedálos vezetési módja különösen városban kényelmes, a szoftver gyors, felhasználóbarát, a digitális szolgáltatások naprakészek.

Ár, garancia, összegzés

A Kia EV3 GT-Line Long Range ára Magyarországon 18,4–19,3 millió forint között alakul, amely a felszereltség és a hatótáv fényében a kategória felső szegmensébe pozícionálja a modellt. A 7 év vagy 150 000 km-es garancia, valamint a fejlett technológiai csomag és a prémium érzet indokolja a magasabb árat.

A Kia EV3 LR GT-Line a kompakt villanyautó-kategória egyik legjobb összeszerelésű, legpraktikusabb és legjobban felszerelt modellje. Kiemelkedő hatótáv, gyors töltés, tágas belső tér, modern digitális szolgáltatások és prémium komfort jellemzi. Bár az ára magas, a szolgáltatások és a minőség szintje alapján reális választás lehet azoknak, akik egy kompromisszummentes, hosszú távon is fenntartható, modern elektromos SUV-t keresnek.

2025 Kia EV3 LR GT-Line specifikációk

Hajtáslánc

Motortípus: szinkron, állandó mágneses villanymotor
Maximális teljesítmény: 204 LE (150 kW)
Maximális forgatónyomaték: 283 Nm
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, egypedálos vezetési lehetőség (i-Pedal 3.0)
Akkumulátor típusa: Lítium-ion, 81,4 kWh kapacitású
Töltési teljesítmény (AC/DC): 11 kW / 150 kW
Hatótáv (WLTP): 563 km

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4300 mm
Szélesség: 1850 mm
Magasság: 1560 mm
Tengelytáv: 2680 mm
Első gumik mérete: 235/50 R19
Hátsó gumik mérete: 235/50 R19
Tömeg, üresen: kb. 1785 kg
Megengedett össztömeg: 2300 kg
Csomagtér kapacitása: 460 liter, 1251 literre bővíthető
Első csomagtér (frunk): 25 liter
Akkumulátor töltési idő (AC 11 kW): 7 óra 15 perc
Akkumulátor töltési idő (DC 150 kW): 10-80% 31 perc

Menetteljesítmények

Végsebesség: 170 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7,5 s (gyári adat)

Fogyasztási adatok

Gyári vegyes fogyasztás (WLTP): 15,3 kWh/100 km
Reális (tesztelt) fogyasztás: 16-20 kWh/100 km (használattól, időjárástól függően)

Felszereltség, egyéb adatok

  • 2×12,3 colos digitális kijelző, 5,3 colos érintőpanel
  • Head-up display
  • 360 fokos kamera
  • Adaptív tempomat, sávtartó, holttérfigyelő
  • Fűthető/szellőztethető első ülések, fűthető hátsó ülések
  • Vegán bőr kárpit
  • Hőszivattyú, akkumulátor temperáló rendszer
  • Digitális kulcs, vezeték nélküli telefontöltő
  • 7 év/150 000 km garancia

Ár (2025, Magyarország)

18 400 000 – 19 300 000 Ft (felszereltségtől függően)

ÉRTÉKELÉS
Forma, design
93 %
Kialakítás
93 %
Teljesítmény
93 %
Anyagminőség
93 %
Ár-érték arány
95 %
Előző cikkÍme, a Xiaomi YU7 prémium crossover
teszt-kia-ev3-e200-lr-gt-line-uj-sztarjelolt-kategoriajabanA Kia EV3 LR GT-Line a kompakt villanyautó-kategória egyik legjobb összeszerelésű, legpraktikusabb és legjobban felszerelt modellje. Kiemelkedő hatótáv, gyors töltés, tágas belső tér, modern digitális szolgáltatások és prémium komfort jellemzi. Bár az ára magas, a szolgáltatások és a minőség szintje alapján reális választás lehet azoknak, akik egy kompromisszummentes, hosszú távon is fenntartható, modern elektromos SUV-t keresnek.