AutóAddikt Autóteszt Toyota Toyota Yaris 1.5 CVT – kicsi és akaratos, de mégis szerethető

[TESZT] Toyota Yaris 1.5 CVT – kicsi és akaratos, de mégis szerethető

Egyértelműen valamiféle divatcikk-jelenség fedezhető fel a mai kisautók és mini SUV-k forgatagát tekintve. S bár sok brand temeti az apróságok kategóriáját, azért vannak még megkapó darabok. Meg egyediek is. Az új Toyota Corolla pontosan ilyen: bebizonyítja, hogy van helye a mai napig ennek a célszegmensnek, még akkor is, ha kissé nagyétkű, de nem túl dinamikus. Toyota Yaris 1.5 CVT teszt.

Mint ahogyan mi is, sokan várták, vártuk mi is az új Yaris érkezését. Persze ha Toyota, akkor nyilvánvalóan evidens a hibrid hajtáslánc megléte; viszont mindenképp érdekes maradhat az a koncepció, mely révén a tiszta benzinesek, dízelek előtérbe kerülnek. A tesztben szereplő Toyota Yaris 1.5 CVT megelőzte a hibrid tesztautót, ami nem is baj: akarva-akaratlanul fogjuk tudni majd összehasonlítani a két alternatívát.

Nyilván borítékolható, hogy a kettő verzió közül melyik lesz majd a tiszta befutó. Ugyanakkor ízlés és habitus kérdése, hogy kinek mi jön be inkább – nekünk a hibrid vonala szimpatikus inkább a Toyotának. Lehet, hogy ez valamiféle beidegződés vagy megszokás, ki tudja.

Az új Toyota Yaris 1.5 CVT csinos és egyben elegáns is, sportos felhanggal. A frontrész kialakítása a jelenlegi Toyota-paletta arculatát viszi és hozza, morcosra húzott lámpaburkolat-ívekkel, arányaiban hatalmas hűtőmaszkkal, dinamizmust sugalló beömlőrostélyokkal. Meg persze egy pici krómmal, mert mutatjuk ugye, hogy ez nem holmi fapados játékszer.

Kicsi, de mégsem apró

A 3.94 méteres bruttó hosszúsághoz képest gigászi 2.56 méteres tengelytáv a legszembetűnőbb részlete a Toyota Yaris 1.5 CVT a meghatározó külső jegyek mellett. Ez gyakorlatban is érződik, hiszen a beltérre kimondottan jótékony hatással van, de maga a küllem még inkább egyedivé válik ezáltal. A nagyon trendi, két színárnyalatot hordozó kialakítás révén a tetőmodul a C oszlop közepéig bezárólag erős kontrasztot alkot együttesen, itt számos konfigurálási lehetőség van a színpalettát tekintve. Jó is ez, ettől lesz fiatalos és divatosan üde a Toyota Yaris 1.5 CVT, nincs kétség.

Jókora sárvédőívek mutatják a robosztusnak ható kialakítást a Toyota Yaris 1.5 CVT-nél. A 17 colos papucsok így még nagyobbaknak tűnnek tényleges méretüknél, nem túlzóak egyáltalán, maximum a komfortérzetet csökkenthetik kissé. Meg a menetzaj lehet kicsit permanensebb a 20.5 centi széles gumiknak köszönhetően, ami egyébként teljesen átlagosnak vehető még ebben a kategóriában is.

Ívek terén nincs hiány. Az imént említett sárvédőívek mellett az első és a hátsó részek kialakításai is mind egy szálig markánsak, egyediségükkel vonzzák a tekintetet. Tényleges egyediség ez, hiszen sikerült ismételten olyat alkotnia a Toyotának, amely kirívóbbá, megkülönböztethetőbbé teszi a Yaris-t a vetélytársaktól. Mindezt stílussal és kellő lazasággal.

Jellegzetes Toyota-elemek, amelyek meghatározzák a jelenlegi arculatot

Talán hátulnézetből hasonlít leginkább elődjére a Toyota Yaris 1.5 CVT, a lámpatestek rajzolata hozza a tradíciókat, pár évvel ezelőttre visszanyúló stilisztikát. Ráadásul a búrák hatalmasak, jócskán belógnak a C oszlop területére, majd’ összeérve a hátsó ajtó vonalával.

Nem spóroltak a Toyota Yaris 1.5 CVT enteriőrjének anyagminőségén: a tesztautó ugyan magas felszereltséget hordozott, de ettől függetlenül az első együtt töltött percek után még jöhettek volna ellenérzések. ismerve a kategóriát. De nem jöttek, mert nem volt minek és miért jönnie; a kialakítás masszív, az illesztések remekek, az alkalmazott anyagok tapintásra, fogásra puhák, lágyak. A kormánykerék kialakítása tökéletesen illeszkedik a vezető kezébe, legyen az nemtől és kortól független – ez is az egyik ismérve annak, hogy a Toyota Yaris 1.5 CVT ergonómiája kortalan, egyben betalálta tökélyre hangoltan az arany középutat.

Modern és jó minőségű beltér a Yaris-ban

Kitűnő elhelyezkedést kapott a Toyota Yaris 1.5 CVT központi műszeregysége, minden átlátható, a bajuszkapcsolók funkciógombjai egyértelmű kezelést biztosítanak. Az üléspozíciók jók, teltebb, magasabb termettel szinte teljesen az alsó szintig kell variálni az ülésmagasságot, különben könnyedén beleérhet a fejünk (vagy inkább a hajunk, ha van) a plafonba. S bár nincs combtámasz, sem könyöktámasz, mégis jófajta komfortérzetet kapunk az autó használatakor.

Meglepően terebélyesek az ülések elöl az új, 2021-es modellévű Toyota Yaris 1.5 CVT-ben. Oldaltartás: ötös, szélesség-hosszúság az ülő- és hátlapoknál: szintén ötös. Mintha nem is egy kiskategóriás autóban utaznánk, bőven akad heky a tédnek, vállnak, fejnek. Még intenzívebb kanyarvételezésnél is megmarad a fix stabilitásérzet, nincsenek jobbra-balra dűlöngélések. Persze csak egy bizonyos határig.

Hátul sem vészes a helyzet, persze itt már nem árt kompromisszumot kötni. Két közepes testalkatú felnőtt, kissé összehúzva magát még elfér, tagbaszakadtabb delikvensek már annyira nem. Vagy két gyerek stílusosan, ha mondjuk családi kisautónak pozícionáljuk a Toyota Yaris 1.5 CVT-t.

285 literes csomagtartójával nem dönt rekordokat a Toyota Yaris 1.5 CVT, de még elegendőnek mondható egy nagyobb bevásárláshoz, vagy épp egy visszafogottabb utazáshoz is. A hátsó ülések hajtogatásával közel 1 köbméteres pakolórész alakítható ki, így 2 személlyel már egész kellemesen lehet szállítgatni az autóval.

Remek teljesítmény: számít az alacsony önsúly is

9 kilogramm/lóreő. Ennyi a Toyota Yaris 1.5 CVT súly-teljesítmény aránya, ami kecsegtető érték. Az egész autó önsúlya 1125 kilogramm, ehhez egy 1490 köbcentis, soros három hengeres szívó benzinmotor szolgáltatja a kraftot 125 lóerő képében. A maximális teljesítmény 6600 RPM-re pörgetve születik meg, míg a 153 Newtonméteres forgatónyomaték-csúcs 4800-nál érkezik.

Sportosnak nem nevezhető a Toyota Yaris 1.5 CVT 3 hengerese, a CVT sem tesz hozzá jótékonyan – sajnos. ECO módban ne is készüljünk világmegváltü gyorsításokra vagy előzésekre, ilyenkor semmi különös nem történik azon kívül, hogy a motor konkrétan kiabálni, idegeskedni kezd. Akaratossá válik egyértelműen. Ha a performanszra utazunk, az akaratosság megmarad, a teljesítményérzet kevéssé növekszik, de talán egy fokkal jobb, mint takarékos módozatban.

Takarékos?

Nézőpont kérdése a takarékosság a Toyota Yaris 1.5 CVT esetében. Mi finoman úgy fogalmaznánk, hogy visszafogottan takarékos, ami egyébként gyakorlatban tényleges magas fogyasztást jelent tesztjeink során szerzett tapasztalatink tükrében. Városi-elővárosi használat során 7.2-8.5 literes fogyasztást rögzítettünk 100 kilométerre átlagolva, míg országúti, 90 kilométer/órás átlaggal sikerült a minimumot 4.7 liternél beirányozni.

A tesztben szereplő Toyota Yaris 1.5 CVT 6.6 millió forint környékén mozog, míg a belépő szint alapára 5.7 millió forintot tesz ki.

2020 Toyota Yaris 1.5 CVT specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű háromhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1490 cm³

Maximális teljesítmény: 125 LE @ 6600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 153 Nm @ 4800 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes CVT automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3940 mm

Szélesség: 1745 mm

Magasság: 1500 mm

Tengelytáv: 2560 mm

Első gumik mérete: 205/45 R17

Hátsó gumik mérete: 205/45 R17

Tömeg, üresen: 1125 kg

Megengedett össztömeg: 1540 kg

Csomagtartó mérete: 285 liter, bővíthető 947 literig

Üzemanyagtartály mérete: 42 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.5 s (gyári), 7.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.2-8.5 l/100 km

Országúti: 4.7 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.9 l/100km

Országúti: 4.1 l/100km

Vegyes: 5.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 135 g/km

Bővebb információ a Toyota magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Huawei, Acer Hungary

Utómunka hardver: Acer