A nürburgringi 24-órás versenyen a bajor prémiumgyártó a Zöld Pokolban aratott első győzelem emlékével érkezik a rajtrácsra: az 1989-es diadal huszonnyolcadik évfordulója alkalmából a BMW Schnitzer csapat a 43-as rajtszámot viselő versenyautót, a legendás BMW E30 M3 trikolor árnyalataiba öltözteti a 2017. május 27-28-ai hétvégén.
A BMW Schnitzer csapat illusztris múltra tekinthet vissza a világ legveszélyesebb versenypályájaként ismert Nürburgring aszfaltcsíkján: Charly Lamm csapatfőnök istállója az elmúlt huszonnyolc évben öt alkalommal hódította el a Zöld Pokolban megrendezett 24-órás megbízhatósági verseny arany trófeáját. A rendkívüli sikertörténet 1989-ben vette kezdetét, amikor is a németországi Freilassing városából induló csapat a nürburgringi diadal után a Német Túraautó Bajnokság (DTM) abszolút dobogójának tetején is debütált.
A tizenegy versenyhétvégéből álló idény során Roberto Ravaglia vezette győzelemre a BMW E30 M3 versenyautót, amelynek volánján a Nürburgringen megtett 143 kör alatt honfitársával, az olasz Emanuele Pirro-val és a francia Fabien Giroix-val osztozott. A BMW Schnitzer csapat idén május 27-28. között a Zöld Pokolban átélt első siker emlékét idézve gurul fel ismét a rajtrácsra, a két BMW M6 GT3 versenyautó egyike ugyanis a legendás előd klasszikus fényezését ölti magára.
A fehér alapra álmodott kék, sötétkék és vörös csíkozásra a BMW Schnitzer csapat főnöke mind a mai napig csodálattal vegyes tisztelettel tekint. „A BMW Motorsport valódi ikonként van jelen a versenysportok élvonalában. Rendkívül szerencsések vagyunk, hogy már évtizedek óta együtt dolgozhatunk. A BMW M6 GT3 versenyautó történelmi fényezése azon első győzelmünk emlékét idézi, amelyre különösen büszkék vagyunk. A BMW Motorsport klasszikus trikolor-csíkjai ráadásul nem csupán bennünk, de a rajongókban is régi érzéseket ébresztenek, így még inkább motiválnak minket arra, hogy a legjobbat hozzuk ki az idei versenyből” – mondta Charly Lamm, aki átütő élményként mesél az első nürburgringi sikerről. „Ugyanazon a hétvégén álltunk rajthoz a DTM-ben és a nürburgringi 24-óráson, és mindkettőt hiba nélkül hoztuk: a pilóták és a csapat minden egyes tagja kiválóan teljesített. Egészen fantasztikus verseny volt, egy felejthetetlen élmény mindenki számára” – fogalmazott.
A BMW Schnitzer csapat két évvel később, 1991-ben hódította el második nürburgringi serlegét, ezúttal a német Armin Hahne, a szintén német Joachim Winkelhock és a dán Kris Nissen hármasával a BMW E30 M3 volánja mögött. A modellt a letaglózóan erős motor és a tökéletes súlyelosztású, kikönnyített felépítmény kettőse a BMW Motorsport valaha készített legsikeresebb túraautójává emelte, amely a belga Eric van de Poele irányítása alatt már 1987-ben, DTM-bemutatkozása évében azonnal a sorozat etalonjává avanzsált. Roberto Ravaglia győztes kvalitásaival felvértezve a BMW E30 M3 versenyautó ugyanebben az évben az abszolút túraautó-világbajnoki címet is elnyerte, majd évek múltán, összesen 41 futamgyőzelmével a Német Túraautó Bajnokság örök klasszikusainak történelemkönyvébe is begurult.
A BMW E30 M3 leváltása után a BMW Schnitzer csapat 2004-ben, 2005-ben és 2010-ben is megismételte a Zöld Pokolban aratott diadalt, két alkalommal a BMW M3 GTR, majd legutóbb a BMW M3 GT2 modellel. 2017-ben Charly Lamm istállója ismét világklasszis pilótákat ültet a BMW M6 GT3 versenyautók volánja mögé: a kétszeres DTM-bajnok Marco Wittmann mellett Tom Blomqvist és Martin Tomczyk foglal majd helyet, a történelmi overállba öltöztetett, 43-as rajtszámot viselő gépet pedig két újonc, a német Timo Scheider és a brit Alex Lynn oldalán Augusto Farfus és António Félix da Costa vezeti.
A Nürburgringen a szervezők idén immáron negyvenötödik alkalommal hívják életre a hosszú távú megbízhatósági versenyt, ezúttal május 27-28. között.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


