AutóAddikt Újdonságok Új Kia EV6: kategórián belül a legfejlettebb biztonságot és kényelmet kínálja

Új Kia EV6: kategórián belül a legfejlettebb biztonságot és kényelmet kínálja

A Kia régóta várt elektromos crossover újdonsága az EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonsági és kényelmi asszisztenseivel – köztük a fejlett vezetőtámogató rendszer legfrissebb változatával -, és magas szintű kényelmi szolgáltatásokkal érkezik a piacra.

Az EV6 innovatív és magas technológiai színvonalú szolgáltatásai nem csak biztonságosabbá és stresszmentesebbé is teszik a vezetést nem csak az autóban ülők, de a közlekedés többi résztvevője számára is. Így minden utazás pihentető és intuitív élmény.

Hosszú utakon Az autópályás közlekedés kényelmének és biztonságának érdekében az EV6 a Kia autópályás vezetéstámogató rendszerének legújabb változatát használja (HDA 2). Az autó saját radarjaitól érkező jelek alapján a rendszer nem csak a beállított sebesség tartására képes, hanem a biztonságos követési távolságára is ügyel, miközben a sávkövető (LFA) mindig a forgalmi sáv közepén vezeti az autót. Az ívsegéddel kiegészített navigáció alapú adaptív sebességtartó (NSCC-C) ívmenetben csökkenti a sebességet, majd automatikusan visszaáll a korábban beállított sebességértékre, amint azt a forgalmi körülmények lehetővé teszik.

Ha a másik sávban a párhuzamosan haladó jármű túl közel jön, a HDA 2 a kormányzásba is beavatkozva kerüli el a balesetet. Mostantól a sávváltás is könnyebb, mint valaha. Bizonyos sebességhatár felett, ha a vezető mindkét kezével fogja a kormányt, az irányjelzőt megérintve az autó automatikusan elvégzi a sávváltást a kijelölt irányba.

Az EV6 holttérfigyelő monitora (BVM) és Aktívfékezés-funkcióval is kiegészített Holttérfigyelő rendszere (BCA) minden forgalmi szituációban biztonságossá teszi a sávváltásokat. A BVM kiegészítő szempárként figyeli a holtteret az autó mindkét oldalán, és nagyfelbontású képet közvetít róla az EV6 teljesen digitális, 12.3 colos képátlójú műszerfalára. A BCA a radarszenzorok jelei alapján előbb figyelmezteti a vezetőt, de a fékek működtetésére is képes, ha sávváltás közben veszélyt érzékel.

A többsávos kereszteződések sok vezető számára jelentenek komoly forgalmi stresszhelyzetet. A Kia kereszteződés asszisztenssel kiegészített Ráfutásos ütközéselkerülő rendszere (FCA) tökéletes biztonságot nyújt az ilyen kereszteződésekben is. Ha a vezető bekapcsolja az irányjelzőt, a rendszer automatikusan figyelmeztet, amennyiben olyan szemből érkező járművet észlel, amellyel fennáll az ütközés veszélye. Hasonló a működés akkor is, ha a vezető a kereszteződésen egyenesen kíván áthaladni, és keresztirányban járművek közelednek. Ha a sofőr nem reagál a figyelmeztető jelzésekre, a rendszer fékezéssel kerüli el az ütközést.

A közlekedésbiztonság egyik hagyományos alaptétele: látni és látszani. A lehető legtökéletesebb látás és láthatóság érdekében a Kia EV6 fejlesztői az újdonságot a márka Intelligens világításszabályozó rendszerével (IFS) is felszerelték. Ez a rendszer a fényszórók minden egyes LED-elemét külön szabályozva alakítja a világítási képet. Az IFS lehetővé teszi, hogy a vezető állandóan a távolsági fényt használva haladjon anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt. A rendszer járműfelismerő technológiával működő első kamerája automatikusan kapcsolja ki és be az egyes LED szegmenseket, így minden helyzetben tökéletes megvilágítást kínál, a szemből érkezők legcsekélyebb elvakítása nélkül.

Könnyű manőverezés A parkolást és az egyéb forgalmi műveleteket a körbelátó kamerarendszer (SVM) teszi egyszerűvé, biztonságossá és kényelmessé. A kamerák 360 fokos képet közvetítenek EV6 középkonzoli képernyőjére az autó környezetéről. A hátsó keresztirányú ütközést elkerülő asszisztenssel (RCCA) tökéletesen biztonságos a tolatás: folyamatosan figyeli a keresztirányban érkező járműveket a művelet közben, és szükség esetén a fékek automatikus működtetésével kerüli el az ütközést.

Az igazán szűk parkolóhelyekre való beállásoknál segít a Távirányítással kiegészített parkolósegéd (RSPA). Így az EV6 akkor is képes automatikusan parkolni, ha a vezető nincs a járműben. A körbelátó rendszer kameráival és ultrahangos érzékelőkkel az RSPA automatikusan bekormányozza az autót a merőleges és a párhuzamos parkolóhelyekre is úgy, hogy a gázt, a féket és a sebességváltót is önállóan kezeli.

A hátsó utasok kiszállását a Biztonságos kiszállás-segéd (SEA) teszi biztonságossá: figyelmeztet és reteszeli is az ajtózárakat, ha hátulról érkező járművet érzékel a holttérben. Az EV6 intelligens csomagtérajtaja az autó jeladóját hátul, a csomagtér közelében érzékelve automatikusan kinyitja annak fedelét, így sokkal kényelmesebb és gyorsabb a pakolás, hiszen nem kell a csomagokat letenni a csomagtartó kinyitásához.

HIRDETÉS
Előző cikkMár tesztelik a Toyota hibrid rali versenyautóját
Következő cikkVilágrekord összegért talált gazdára egy Lexus LFA