AutóAddikt Hírek Új, világméretű motoros generáció létrehozásán dolgozik a Harley-Davidson

Új, világméretű motoros generáció létrehozásán dolgozik a Harley-Davidson

A Harley-Davidson ismertette „A Harley-Davidson új utakat hódít meg” elnevezésű, 2022-ig terjedő növekedési tervének részleteit, amellyel az a célja, hogy még többen tapasztalják meg azt az életörömöt, amelyet csak egy motor nyergében ülve érezhetnek.

Gyorsan változó világunkban és az újabb fogyasztói elvárások tekintetében ezek a felgyorsult lépések lendítik előre a Harley-Davidson 2027-es céljait: fokozott összpontosítással és stratégiai beruházással felfrissíteni az amerikai piacot a nemzetközi növekedés felgyorsításával párhuzamosan.

„A ma bejelentett merész lépéseink a Harley-Davidson óriási lehetőségeit és versenyhelyzetét, azaz kiváló termékfejlesztési és gyártási képességünket, márkánk nemzetközi vonzerejét, és természetesen nagyszerű márkakereskedői hálózatunkat igyekszik hasznosítani” – mondta Matt Levatich, a Harley-Davidson, Inc. elnök-vezérigazgatója. „Jelenlegi hűséges motorosaink mellett a két keréken guruló szabadság következő nagy forradalmát fogjuk levezényelni, hogy olyan jövőbeli motorosokat szólítsunk meg, akiket eddig még nem érintett meg a motorozás okozta adrenalin-bomba.”

Az „A Harley-Davidson új utakat hódít meg” terv egy átfogó, fentről lefelé haladó, a vásárlókat központba állító felmérés eredménye, az alábbi részeket foglalja magába:

• Új termékek – a jelenlegi motorosok elkötelezettségét továbbra is fenntartani, az új motorosokat pedig inspirálni a keményvonalas vállalatirányítás kiterjesztésével, valamint új piacok és szegmensek meghódításával
• Szélesebb körű hozzáférés – a vásárlókkal számos csatornán keresztül elérhető kereskedelmi élmény segítségével ott találkozunk, ahol vannak, úgy, ahogyan ők akarnak kapcsolatba kerülni velünk
• Erősebb márkakereskedők – egy eredményességmérési rendszert hozunk létre a márkakereskedők pénzügyi erejének fejlesztésére és a Harley-Davidson vásárlói élmények tökéletesítésére

„Ettől a tervtől egy bővülő, elkötelezett, sokféle motorosból álló Harley-Davidson közösséget, piacvezető profitot és pénzáramlást várunk”, mondta Levatich.

Új termékek

A Harley-Davidson, élve a piacvezető dizájnja és erőteljes gyártási kapacitása nyújtotta előnyökkel, motorkerékpárok teljes skáláját kívánja kínálni a legnagyobb és leggyorsabban növekvő szegmensekben, árkategóriák egész skáláját lefedő teljes motorkerékpár-portfolióval, erőteljes motorblokkokkal, hengerűrtartalmakkal, motorozási stílusokkal és nemzetközi piacokkal. Céljaink:

• A vállalat a nehézsúlyú motorkerékpárok piacán megszerzett vezető szerepét tovább bővítjük, folyamatosan fejlesztve a legkorszerűbb, technológiailag fejlett Touring és Cruiser motorkerékpárokat, amelyek a már meglévő Harley-Davidson motorosokat arra ösztönzik, hogy még többet motorozzanak.

• Bemutatjuk az új moduláris 500–1250 köbcentis motorkerékpárok középsúlyú platformját, amely három különböző kategóriát és négyféle hengerűrtartalmat ölel át, amelynek az első modelljei az első Adventure Touring modell, a Harley-Davidson™ Pan America™ 1250, ez a 1250 cm3-es Custom modell, valamint a 975 cm3-s Streetfighter modell. Mindkettő tervezett megjelenési éve 2020. A modellskálának a kategóriák sorát színesítő új modelljeit 2022-ig várhatjuk.

• Kifejlesztünk egy még kényelmesebben kezelhető, kis hengerűrtartalmú (250–500 cm3) motorkerékpárt az ázsiai fejlődő piacok számára egy ázsiai gyártóval kötött, tervezett stratégiai szövetség keretében. Ez az új termék és a szélesebb forgalmazási kör célja, hogy a Harley-Davidson indiai vásárlói könnyebben hozzájuthassanak a modellekhez és növekedést érjünk el Indiában, amely a világ egyik legnagyobb és leggyorsabban fejlődő piaca, de ugyanez igaz Ázsia más piacaira is.

• Vezető szerepet töltünk be az elektromos motorkerékpárok piacán azáltal, hogy 2019-ben forgalomba hozzuk a Harley-Davidson első elektromos motorkerékpárját, a LiveWire™-t, az elektromos kétkerekűek kuplung nélküli, „húzz egy kövéret és nyomás” széles termékportfoliójának első darabját, amely a vállalatot vezető pozícióba juttatja majd e sport felvillanyozása terén. A LiveWire-t 2022-ig további modellek követik, amelyek a portfoliót könnyebb, kisebb és még könnyebben hozzáférhető termékopciókkal egészítik ki, így kínálva fel az új motorosok számára a motorozás új módjait.

Harley-Davidson Pan America 1250

A Harley-Davidson első Adventure Touring motorkerékpárjának, a Harley-Davidson Pan America 1250-nek a tervezett megjelenési éve 2020.

(Bemutatott prototípus modell. A gyártási modell jellemzői változhatnak. Még nem megvásárolható. Az itt bemutatott jövőbeli modellek elképzelhető, hogy nem minden piacon jelennek meg.)

Harley-Davidson LiveWire

A Harley-Davidson elektromos motorkerékpárja, a LiveWire™ – ez a modell az első az elektromos kétkerekűek kuplung nélküli, „húzz egy kövéret és nyomás” széles termékportfoliójából, amely a vállalatot vezető pozícióba juttatja majd a sport villamosítása terén. Tervezett piacra dobása 2019-ben.

(Bemutatott prototípus modell. A gyártási modell jellemzői változhatnak. Még nem megvásárolható. Az itt bemutatott jövőbeli modellek elképzelhető, hogy nem minden piacon jelennek meg.)

A jövő Streetfighter modellje

Ez a 975 cm3-s Streetfighter modell a Harley-Davidson új moduláris 500–1250 köbcentis középsúlyú platformjának egyik modellje, tervezett piacra dobása 2020-ban.

(Bemutatott prototípus modell. A gyártási modell jellemzői változhatnak. Még nem megvásárolható. Az itt bemutatott jövőbeli modellek elképzelhető, hogy nem minden piacon jelennek meg.)

Future Custom modell

A Harley-Davidson vadonatúj custom motorkerékpárja izmos megjelenéssel, agresszív, lecsupaszított stílussal és 1250 cm3 színtiszta erővel. Tervezett piacra dobása 2021-ben.

(Bemutatott prototípus modell. A gyártási modell jellemzői változhatnak. Még nem megvásárolható. Az itt bemutatott jövőbeli modellek elképzelhető, hogy nem minden piacon jelennek meg.)

Future Electric Harley-Davidson modell

Elektromos modellek szélesebb skálája, amely fürge, mozgékony és örömmel birkózik meg a város útjaival. Azok számára, akik szeretnék megtapasztalni a két kerék nyújtotta izgalmat, a tervek szerint 2022-től megvásárolhatják.

(Koncepciós terv mellékelve. A gyártási modell jellemzői változhatnak. Még nem megvásárolható. Az itt bemutatott jövőbeli modellek elképzelhető, hogy nem minden piacon jelennek meg.)

Szélesebb körű hozzáférés

A Harley-Davidson fejleszteni fogja piaci értékesítési koncepcióit, hogy a ma vásárlóihoz az alábbi módokon jusson el:

• Nagy elkötelezettségű ügyfélélmény teremtésével valamennyi kiskereskedelmi csatornán keresztül – ennek részeként, a Harley-Davidson.com látogatói élményének fokozására, fejlesztjük és kiterjesztjük a vállalat globális digitális adottságait, hogy azokat integrálni tudjuk a márkakereskedésekben tapasztalható egyre magasabb színvonalú kiskereskedelmi élménnyel mind a meglévő, mind az új vásárlók számára.

• Stratégiai szövetségeket kötünk a vezető globális e-kereskedelmi szolgáltatókkal, lehetővé téve ezáltal, hogy több millió új vásárló kerüljön kapcsolatba a Harley-Davidsonnal.

• Új kiskereskedelmi formák, például világszerte kisméretű városi kirakatok révén tesszük láthatóvá márkánkat a városi lakosság számára, így generálva további eladásokat a kibővített Harley-Davidson termékportfolió számára. Ezenkívül ruházati értékesítésünket is bővíteni kívánjuk.

Erősebb márkakereskedők

A Harley-Davidson világszínvonalú márkakereskedői hálózata döntő szerepet játszik a vállalat felgyorsított stratégiájának sikeres megvalósításában. A vállalat egy eredményességmérési rendszert hoz létre, hogy jelentős mértékben meg tudja növelni a márkakereskedői hálózat és a vásárlói élmények erejét, lehetővé téve, hogy a legjobban teljesítő és a leginkább vállalkozókedvű márkakereskedők innovációt és sikert könyvelhessenek el önmaguk és a Harley-Davidson számára egyaránt – miközben mindannyian olyan kiváló minőségű vásárlói élményt kínálnak, ami mindig is jellemezte ezt a folyamatosan egyre változatosabb termékskálával és vevőközönséggel rendelkező márkát.

„A Harley-Davidson azért számít legendás márkának, mert mindig mozgásban vagyunk” – mondja Levatich. „Ahogy haladtunk előre, folyamatosan az a szellemiség vezérelt bennünket, amely 1903-ban alapítóinkat is, valamint az összes alkalmazottunkat és márkakereskedőnket, akik kiállták az előforduló kihívásokat. Jelenlegi tervünk újraértelmezi márkánk határait – vásárlóinkkal olyan módon fogunk kapcsolatba lépni, amely megerősít mindent, amiért márkaként és vállalatként kiállunk, és már alig várjuk, hogy magasabb sebességbe válthassunk.”

Finanszírozás és pénzügyek

Új motorosok meghódításán túl a vállalat a Harley-Davidson új utakat hódít meg stratégiától több érték teremtérését, a meglévő üzletmenet stabilizálását és megerősödését, a Harley-Davidson Motor Company befektetett tőkemegtérülésének (ROIC) fejlesztését, az összbevétel és teljes nyereség növekedését várja, és azt, hogy a vállalat még többet tudjon kifizetni részvényeseinek.

Ez a felturbózott stratégia jelentős befektetést igényel a globális üzletmenet görbéjének megváltoztatásához, és a vállalat ezt széleskörű költségcsökkentéssel, a korábban betervezett beruházások és erőforrások átcsoportosításával kívánja finanszírozni, amelynek része a működési befektetés megnövelése 450-ről 550 millió dollárra, a tőkebefektetés 225-ről 275 millió dollárra történő növelése is a 2022-ig tartó időszakra vonatkozóan. Összességében a vállalat tervei szerint az „A Harley-Davidson új utakat hódít meg” terv több mint 1 milliárd dollár éves többletbevételt fog eredményezni 2022-ben 2017-hez képest.

A vállalat nézete szerint felturbózott stratégiája támogatja és meg is erősíti a bevételnövekedés és a működési árrésbővülés ösztönzésére irányuló céljait. A vállalat várhatóan stratégiai lehetőségek finanszírozása mellett dönt, miközben megtartja a jelenlegi befektetési és megtérülési profilját és tőkeelosztási stratégiáját is.

A Harley-Davidson finanszírozási elvei a meglévő üzletmenet stabilizálására és megerősítésére, a kiváló minőségű márka kihangsúlyozására, valamint jövedelmező és növekedésorientált projektekbe történő beruházásokra irányulnak majd. Várakozásaink szerint ezek az alapelvek, valamint a fegyelmezett tőkeelosztás lehetővé teszi a Harley-Davidson számára, hogy optimális költségalapú versenyképességgel és általános hatékonysággal hajthassa is végre azokat.