AutóAddikt Hírek Varga Zsombor, Toyota: a hibrid elektromos autózás volt tavaly a slágertéma

Varga Zsombor, Toyota: a hibrid elektromos autózás volt tavaly a slágertéma

Négy év alatt megnyolcszorozódott a Magyarországon értékesített környezetbarát hibrid elektromos autók száma: 2014-ben még 538 darab, 2017 végére pedig már 4167 új, külső töltést nem igénylő, a városi közlekedés során akár 50-70 százalékban tisztán elektromos üzemmódban, károsanyagkibocsátás mentesen közlekedő hibrid autó talált gazdára hazánkban – áll egyebek mellett Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője által szerkesztőségünk részére eljuttatott sajtóközleményben.

Ezzel párhuzamosan a zöld autózás, mint téma, különös tekintettel a valóban praktikus és élhető hibrid elektromos autókra, amelyek esetében sem a töltési idő sem a hatótáv miatt nem kell aggódniuk a tulajdonosoknak, a közbeszédben is minden korábbinál nagyobb intenzitással jelent meg. Csupán a magyarországi hibrid eladások 65,8%-át jegyző Toyotáról 1208, a sorban következő, a hazai hibrid értékesítések 16,6%-át jegyző Lexusról pedig 825 híradás jelent meg 2017-ben a hibrid technológia kapcsán a hazai sajtóban.

Nem csoda, hogy a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyotáról, és prémium márkájáról, a Lexusról jelent meg hazánkban tavaly a legtöbb cikk a környezetbarát hibrid elektromos technológia kapcsán. Azon túl hogy a hibrid elektromos technológiát jegyző, azt két évtizeddel ezelőtt világhódító útjára indító, és fejlesztésében ma is valamennyi versenytársával szemben évtizedes előnnyel rendelkező Toyota és Lexus kínálja a piac legszélesebb hibrid modellportfólióját (világszerte 35, Európában és hazánkban 16 modell), a két márka az eladások tekintetében is élen jár: a hazai hibrid eladások 82,4%-át tavaly a Toyota és a Lexus vitte el, miközben a TOP5 hazai zöld autóból mind az 5 a japán gyártó modellje. Az elsőnek a Toyota RAV4 hibrid, bizonyult 1064 darabbal ami a teljes hazai zöld autó eladás 22,5 százaléka, a második helyen a Toyota C-HR hibrid végzett 692 darabbal (14,6 százalék), amit a Toyota Auris hibrid követett 495 darabbal (10,4 százalék), míg a negyedik helyen a Toyota Yaris hibrid jött be 457 darabbal (9,6 százalék), ötödik helyen pedig a Lexus NX hibrid zárt 334 darabbal (7,1 százalék).

A Toyota és a Lexus azonban ezen felül tudatosan igyekszik minden tekintetben erősíteni is a környezettudatos mobilitással kapcsolatos párbeszédet, ezen a héten a közelgő Föld napja alkalmából éppen Európa vezető elektromos kerékpár gyártójával, az Askollal folytat közös kampányt a környezetbarát hibrid elektromos technológia mind szélesebb körű megismertetéséért.

„Miközben Magyarországon hazánkban 21 autógyártó 89 részben vagy teljesen elektromos hajtású modellje érhető el (ebből 75 darab hibrid), a környezetbarát hibrid elektromos technológiával kapcsolatos kommunikációt hatalmas túlsúllyal a Toyota és a Lexus dominálja. A tavalyi évben átlagosan 7 óránként jelent meg egy Toyota, és 10 óránként egy Lexus hibrid elektromos autókkal kapcsolatos híradás (ez alatt organikus, valódi sajtómegjelenéseket és nem fizetett megjelenéseket vagy hirdetéseket értünk). Ennek oka, hogy tudatosan, és aktívan igyekszünk felhívni a magánvásárlók és a flottaügyfelek figyelmét a környezettudatos autózás, és a hibrid elektromos technológia előnyeire, az értékesítési eredmények tükrében sikerrel” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Ez minden korábbinál jobban erősíti, és a mindennapok részévé teszi a környezettudatos, fenntartható mobilitással, a károsanyagkibocsátás és a légszennyezettség mérséklésének szükségességével kapcsolatos közbeszédet. Célunk, hogy a hazai újautó értékesítések mindössze 3,5%-át kitevő hibrid elektromos autók (amelyek a Toyota eladásaiban már ma 33%-ot, a Lexus esetében pedig 97%-ot képviselnek) minél rövidebb idő alatt minél nagyobb szerepet hasítsanak ki a hazai újautó értékesítésekből és a teljes magyarországi aktív autóparkból. Éppen ezért üdvözüljük versenytársaink növekvő számú – nem ritkán a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi generációs technológián alapuló – hibrid modelljét, és ezirányú kommunikációjuk erősödését. Hosszú út és rengeteg munka áll még ugyanakkor előttünk, és valódi áttörést közösen érhetünk el annak révén, hogy mind a magánvásárlók, mind a hazai újautó vásárlások még ma is domináns részét képező vállalati vásárlók és döntéshozók számára folyamatosan prezentáljuk a nem csupán környezetbarát, de nem utolsó sorban mind a benzines, mind a halmozottan környezetszennyező dízel hajtásnál markánsan alacsonyabb üzemben tartási költségeket kínáló hibrid elektromos autók előnyeit” – teszi hozzá a kommunikációs vezető.

Azt, hogy a hibrid elektromos technológia iránt elsőként fogékonynak bizonyuló magánvásárlók mellett a flottavásárlókat is sikerrel szólította meg a japán autógyártó, jól mutatja, hogy a tavaly Magyarországon gazdára talált 4795, részben vagy teljesen elektromos (hibrid elektromos, hálózatról tölthető hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) autó 61,6 százalékát vállalati ügyfelek vásárolták, ami az összesített vállalati flottabeszerzések 3,4 százalékát tette ki.

Érdekes egyébiránt az is, hogy míg a mainstream márkák esetében a Toyota kimagasló túlsúllyal bír a hibrid elektromos technológiával kapcsolatos kommunikáció kapcsán, a prémium márkáknál e tekintetben első helyen álló Lexus mellett a többi prémium márka is igyekszik aktívan kommunikálni ebben a témában. Ebben természetesen szerepe lehet annak is, hogy a ma Magyarországon elérhető 75 hibrid autóból 48 modellt prémium márkák kínálnak.

Akárhogy is, mindenképpen üdvözlendő, hogy a környezetbarát autózás ilyen szinten beépült a közbeszédbe és a közgondolkodásba, és mind a hagyományos, mind a közösségi média felületeken egyre inkább a társadalmi párbeszéd részét képezi.

Bíztató jel az is, hogy a hibrid elektromos autókkal kapcsolatos kommunikációban élen járó Toyota és Lexus vezetik a flottaértékesítésekkel kapcsolatos kommunikációt is: tavaly 212 cikk jelent meg a Toyota és 101 híradás a Lexus kapcsán ebben a témában, amelynek révén mindkét márka vezet a saját kategóriájában. Az pedig, ha a környezetbarát hibrid elektromos hajtás terén mind az értékesítések, mind a kommunikáció terén élen járó márkák mintegy véleményvezérként vezetik a vállalati flottabeszerzésekkel kapcsolatos kommunikációt is, rendkívül kedvező hatással lehet a (nem mellesleg kedvező üzemben tartási költségekkel járó) zöld szempontok hangsúlyosabbá válására a magyarországi flottabeszerzések és közbeszerzések terén is.