AutóAddikt Exkluzív 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt 1997 Mercedes-Benz S420 W140: A1404408235 PTS/PDC régi kábelköteg eltávolítása

1997 Mercedes-Benz S420 W140: A1404408235 PTS/PDC régi kábelköteg eltávolítása

Jó ideje lógott a levegőben az A1404408235 PTS/PDC cseréje 1997-es évjáratú Mercedes S420 projektautónkkal kapcsolatosan. A parkolóradar rendszer – első körben – feltárt hibája, a kábelköteg szakadása és elöregedése vetette fel a cserét. Ráadásul a sorban első szenzorhoz kapcsolódó aljzat nem volt megfelelelő PIN-sorrenddel ellátva, így nem csoda, hogy működésképtelen volt a PTS.

Mindösszesen egy hosszabb sípoló hang, felvillanó bal oldali kijelző – ennyit bírt reagálni a rendszer akkor, amikor a váltókulisszán lévő gombbal működésre próbáltuk bírni. Ez egyértelműen szakadást, áramkör hibát jelentett.

Jelenthetett persze olyat is, hogy valamelyik szenzor a hat közül rossz. Így hát kimértük mindegyiket, jónak bizonyultak. A régi köteget is kiméricskéltük, ott sem volt különösebb hiba, 12V+ mindegyik ágon érkezett. Viszont biztosra mentünk a cserével, és nem is bántuk meg.

Elsőként a mellső lökhárítót szereltük le. A lökhárító alsó részén a vonószemeknél kipattintottuk a burkolatokat, a vezetőoldali résznél eltávolítottuk a külső hőmérsékletet mérő szenzort. Utána a dobbetétek mögötti egy-egy csavart meglazítottuk (ezek tartják a lökhárító sarkait az A oszlopok felé), majd a fő négy csavart is meglazítottuk. Innentől kezdve kétemberes a munka, az oldalsó sínekből óvatosan kicsúsztattuk a lökhárító elemet, vigyázva arra, hogy a PTS/PDC kábel csatlakozója, vagy maga a köteg ne sérüljön. Ki tud ilyenkor szakadni simán, ha nem a kellő szakértelemmel futunk neki a feladatnak, lehet, anno így ment tönkre a régi köteg.

Mindezek után hozzáférhetővé váltak a szenzorok a lökhárító belső kialakításában. Összesen három burkolóelem védi a rendszert, ezeket könnyedén eltábolíthattuk, majd a szenzorokra rácsatlakozó kábelvégeket pattintottuk ki a helyükről. Ez különösen nehéz feladat volt a középső szenzor esetében, ugyanis a lökhárító felfüggesztő füle felé volt beirányozva a csatlakozó, így nehezen fértünk hozzá. Vékony fogóval, óvatosan közrefogva sikerült eltávolítani, bár azért beszerztünk a mutatvány során némi kézfej-sérülést. Semmi komolyat, csak az egyik éles szél által megvágtuk magunkat, felületi karcolás.

Miután kiapplikéltuk a régi A1404408235 PTS/PDC kábelköteget a helyéről, a fentebb leírtak szerint beméregettük a végződéseket, majd alapos tisztítás következett a szenzorok terén. A csatlakozóaljzatok mindegyikét WD40-nel fújtuk át, ezzel redukálva az esetleges már meglévő oxidációs folyamatok jelenlétét.

Mindent előkészítettünk tehát a vadonatúj A1404408235 PTS/PDC köteg beszereléséhez. Erről a procedúráról következő cikkünkben írunk.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer

HIRDETÉS
Előző cikkJelenleg nincs a vadonatúj Toyota Tundránál belevalóbb pickup a piacon?
Következő cikkJól szerepeltek a Toyota és a Lexus márkakereskedések az Autoexpress olvasói felmérésén