AutóAddikt Exkluzív 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt 1997 Mercedes-Benz W140 S420: BP4902 APS fejegység rendbetétele

1997 Mercedes-Benz W140 S420: BP4902 APS fejegység rendbetétele

Bár különösebb hibája nem volt a W140-es Mercedes S420 projkektautónk speciális Auto-Pilot-System (APS) Blaupunkt BP4902 fejegységének, arra a megállapításra jutottunk, hogy kiszereljük, és alaposan megtisztogatjuk kívül s belül egyaránt.

A Blaupunkt által gyártott APS (gyári OEM termékszám: A 002 820 54 89 0080) külön, a GPS számára fenntartott CD playerrel rendelkezik, valamint 6 darabos CD tár is jár hozzá, mindkettő kiegészítő a csomagtérben található. Az egység tehát összesen 3 részes, azonban mi most kizárólag az utastérben található rádiós-navigációs fejegységet vettük karbantartás alá.

Mind az APS, mind pedal a klímapanel kivételéhez egy speciális Mercedes szerszám szükséges (gyári OEM termékszám: W 000 589 88 63 00). A vezérlőpanelek alsó részén bal és jobb oldalon található egy-egy apró nyílás, ide kell behelyzni a kiszedőszerszámokat – ügyelve arra, hogy a megfelelő irányba rakjuk be; a szerszámokon fel van egyébként tüntetve, melyik a helyes (balos és jobbos) állásuk.

Addig toljuk óvatosan befelé a kiszedőket, amíg nem hallunk kattanást: ez azt jelenti, hogy helyére kerültek a kampók, és húzhatjuk is ki a helyéről a modult. Persze előtte a váltót nyilván célszerű N fokozatba kapcsolni, hiszen útban van/lenne, így viszont minden további nélkül kiemelhető már az APS.

Összesen 3 aljzatról kell leválasztani a kábelezést, ezek közül bal oldalon találjuk az antenna kábelét, bal oldalon a másik 2 köteget. Itt nem árt ellenőrizni rögtön a kábelek minőségét, a mi esetünkben – hála az égnek – minden gyári állapotot tükrözött.

Alapvetően általános karbantartásra szedtük ki az APS-t az S420-ból, 22 év csak 22 év, számítva arra, hogy jócskán elszennyeződtek a nyákok, panelek, ellenállások, kondik és egyebek. Meglepetésünkre nagyjából nulla százalék szennyeződést találtunk (!), minden csillogott-villogott belül.

Mindezek ellenére a felső panel csatlakozóinak levétele, és maga a nyák kiemelése után minden apró szegletet kifújtunk sűrített levegővel, speciális korróziógátló kenőanyaggal átfújtuk az illesztéseket, forrasztásokat és a kondenzátorok lábait, valamint az IC-ket, és a socketeket is lábanként végigzongoráztuk.

Összeszerelés előtt még elvégeztük a hátsó/külső csatlakozóaljzatok regenerálását, ide is ment rozsdagátló, valamint gondosan letisztítottuk az RF antenna bemenetet is.

A visszaszerelés fordítottja a kivételnek, az óvatosság itt sem árt, főként a kábelkötegek megfelelő elhelyezésénél: ügyeljünk arra, hogy sehol ne gyűrődjön, törjön a köteg, lehetőleg az eredeti állapot szerint állítsuk vissza az elhelyezkedést.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

Előző cikkAz autóvezetés közbeni mobilhasználat ellen harcol a Toyota
Következő cikk7.4 százalékos növekedés a Volvo Cars-nál 2019 első 9 hónapjában