Talán az első autó, amelyen a fékerő-visszatáplálást gyakorlatban is élvezhettük-tesztelhettük, a Nissan LEAF első szériás verziója volt, még a 2010-es évek első felében.
Ékveztük, hogy a Normafa irányából az Istenhegyi úton lefelé mennyire hatékony gyakorlatban az intenzív motorfék-hatás, mely révén plusz visszanyert kilométerekhez juthattunk. Ez fontos volt, ugyanis a korai LEAF-ek tényleges hatótávja alig közelítette meg a 150 kilométert. S ha iolyan lokációt választott a LEAF-tulaj, mint a Normafa, akkor bizony számolhatott azzal, hogy jelentős range-csökkenés volt jellemző egy-egy intenzívebb hegymenet után.
Így nagy öröm volt tehát, ha az elveszett, elfogyasztott hatótáv-kilométerek legalább egy része visszakerült az akkumulátorba.
Ennek a technológiának a továbbfejlesztett verziója a Nissan LEAF-nél is alkalmazott e-Pedal. Lényege, hogy a motor generátorként fékezés-motorfékezés közben vissza tudja alakítani a gördülési energiát elektromos árammá, amely a következő (intenzív) gyorsításig eltárolódik az akkumulátorcellákban. Mindez biztosítja, hogy a Nissan LEAF akár egyetlen pedál használatával vezethető legyen, ugyanis ha levesszük a gázról a lébunkat, a LEAF instant lassulni kezd. Így kiszámítható a tényleges megállás. Persze ez megszokást és körültekintést igényel, így ajánlatos a gyakorlás rutinszerű használat előtt.
A Nissan Solymár aktuális Nissan LEAF ajánlatai: IDE kattintva!
Nissan LEAF cikksorozatunk: IDE kattintva!
Együttműködő partnereink: Nissan Magyarország, Nissan Solymár-Szalay Kft., Huawei, HTC, Acer





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)

































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)


![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


