Korábban is szó volt már egy nagyobb teljesítményű Supra-változatról, azt azonban eddig nem sejtettük, hogy akár 530 lóerős fenevadként léphet szorítóba a Toyota Supra GRMN.
Noha mostanában a Toyota beéri két betűvel, és GR előtaggal jelzi félelmetesen túlmotorizált utcai modelljeit, a GR Yarist és a GR Corollát, valójában ezt nem így kellene tenniük: az eredeti elképzelések szerint ugyanis a GRMN (Gazoo Racing Masters of Nürburgring) betűszó kellene hogy jelölje a típusok legsportosabb kivitelét. Így volt ez az előző generációs Yaris esetében, és ha hihetünk a japán szaksajtóban felröppent híreknek, így lesz ez a Supránál is, méghozzá hamarabb, mint gondolnánk.
Először 2020 nyarán merült fel a GR Supra GRMN gondolata, most pedig a Spyder7 japán autós szaklap gyakorlatilag tényként kezeli, hogy még az év vége előtt bemutatkozhat, és 2023 elején forgalomba is kerülhet a megnövelt teljesítményű sportkupé. Marad a háromliteres, soros hathengeres konfiguráció, amelyhez ráadásul opcióként akár összkerékhajtás is társítható lesz. Ami a várható teljesítményt illeti, az elmúlt két évben egyre magasabbra emelték a tétet a magukat bennfentesnek tekintő újságírók, jelenleg úgy gondoljuk, 530 lóerő körüli csúcsteljesítményre számíthatunk, ami a jelenlegi 340 lóerős, 500 Nm forgatónyomatékú motor és az azzal elérhető, 4,3 másodperces 0-100 km/óra gyorsulás fényében meglehetősen radikális ugrásnak ígérkezik.
Különösen, mert az új csúcsmodell várhatóan minden földi jót megkap fejlesztőitől, a szénszálas karosszériaelemektől kezdve a pályahasználatot is támogató aerodinamikai csomagon át a módosított futóműig. Aligha túlzás azt állítani, hogy a GR Supra GRMN jóformán új típus lesz, amely csak legalapvetőbb szerkezeti elemeiben egyezik majd meg a jelenleg ismert variánsokkal. Ez sajnos várhatóan a vételárban is tükröződni fog: a legszerényebb becslések is 50 százalékot meghaladó felárat valószínűsítenek. A GR Supra GRMN így is rendkívül népszerű lehetne, de a Toyota a jelek szerint gyűjtői különlegességnek szánja új zászlóshajóját: noha pontos darabszámokról még korai volna beszélni, szinte biztosra vehető, hogy a Gazoo Racing erősen korlátozni fogja a gyártást.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


