AutóAddikt Magazin A BMW Group nemzetközi kulturális kezdeményezései nívós elismerést kaptak

A BMW Group nemzetközi kulturális kezdeményezései nívós elismerést kaptak

Az Európai Parlament brüsszeli ünnepségén a BMW Group vehette át a művészetek iránt leginkább elkötelezett vállalatot kitüntető, 2018-as Corporate Art Award trófeát.

2018. november 28-án a BMW Group nemzetközi kulturális kezdeményezéseit a vállalatcsoport „világszerte több száz kulturális kezdeményezés iránt tanúsított, hosszú távú elkötelezettségéért” a művészetek iránt leginkább elkötelezett vállalatot kitüntető, tekintélyes Corporate Art Award® díjjal ismerték el.

„A művészet pártfogói a XXI. században” elnevezésű programsorozat („Art Patrons of the XXI Century”) 2018-as felvonásának az Európai Parlament európai Kulturális Örökség Éve (European Year of Cultural Heritage) keretein belül megrendezett, brüsszeli ünnepsége adott otthont. „A művészet pártfogói a XXI. században” elnevezésű programsorozat díjai azon intézmények, vállalatok és magánbefektetők kezdeményezéseit ismerik el, amelyek aktívan hozzájárulnak a művészetek és a társadalom fejlődéséhez.

„A Corporate Art Award 2018-as trófeája hatalmas megtiszteltetés és öröm számunkra. A kitüntetés hosszú távon fenntartható kulturális elköteleződéseink méltó elismerése, a technológiában és a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázásával pedig az egyes művészeti ágak oldalán újabbnál újabb együttműködéseket jelentünk majd be. Kulturális kezdeményezéseink messze túlmutatnak a szokásos pénzügyi támogatásokon, hiszen együttműködéseinket a kíváncsiság, a közös érdeklődés és az azonos értékrend jellemzi” – fogalmazott Maximilian Schöberl, a BMW Group ügyvezető alelnöke.

„Vállalatcsoportunk kultúra iránti elkötelezettsége értékláncunk egyik meghatározó pillére. Mi mindent adhatunk vissza az embereknek üzleti sikereinkért cserébe? A Corporate Art Award® kitüntetés nem csupán szaktudásunkat ismeri el, de a legkiválóbb művészekkel és a legkiemelkedőbb kulturális intézményekkel folytatott, több mint fél évszázadra visszatekintő párbeszédeink eredményeit is igazolja” – tette hozzá Thomas Girst, a BMW Group kulturális kezdeményezéseit menedzselő divízió vezetője.

A BMW Group kultúra iránti elkötelezettségéről

A BMW Group kulturális együttműködései immáron több mint ötven esztendőre tekintenek vissza, a vállalatcsoport jelenleg száznál is több ilyen viszonyt ápol világszerte. A hosszú távú elkötelezettségek középpontjában a modern és kortárs művészetek, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet és a dizájn állnak. Három nagyszabású festményét Gerhard Richter 1972-ben kifejezetten a BMW Group müncheni székházának előcsarnokába készítette el. Azóta Andy Warholtól kezdve, Jeff Koons-on, Daniel Barenboim-on és Jonas Kaufmannon keresztül egészen Zaha Hadidig számos művész dolgozott együtt a BMW-vel. 2016-ban és 2017-ben az amerikai legenda, John Baldessari és a kínai multimédia-művész, Cao Fei készítette el a BMW Art Cars kollekció újabb két guruló műalkotását. Az olyan társ-kezdeményezések mellett, mint a BMW Tate Live programsorozat, a BMW Art Journey művészeti utazás, illetve a Berlinben, Münchenben és Londonban is életre hívott „Mindenki operája” ingyenes művészeti est-sorozat („Opera for All”), a vállalatcsoport világszerte számos nagyhírű múzeummal, előkelő művészeti kiállítással, legendás komolyzenekarral és világhírű operaházzal ápol hosszú távú partnerséget. A vállalatcsoport teljes körű alkotói szabadságot biztosít minden olyan kulturális tevékenység során, amelyben részt vesz – ez éppen olyan létfontosságú az úttörő művészeti munkák megalkotása szempontjából, mint a sikeres üzleti élet főbb innovációi terén.

Szóljon hozzá!