Július 4-én a BYD megnyitotta új thaiföldi üzemét, és ezzel egy időben ünnepelhette nyolcmilliomodik új energiákkal hajtott autójának elkészültét is. Mindkét esemény kulcsfontosságú a márka globális terjeszkedésében. Az ünnepségen jelen volt Thaiföld ipari minisztere, Pimphattra Wichaikul, Han Zhiqiang, Kína Thaiföldre akkreditált nagykövete, Narit Therdsteerasukdi, a Thai Befektetési Tanács főtitkára, valamint Wang Chuanfu, a BYD elnöke, a BYD más magas beosztású vezetőinek társaságában.
A BYD mindössze 16 hónap alatt építette fel az évi 150 000 darabos kapacitású thaiföldi gyárat. Az üzem az autógyártás teljes folyamatát felöleli, a présmunkáktól a karosszéria összeépítésén át, egészen a festésig és a végszerelésig. A közvetve 10 000 dolgozónak munkát adó telephelyen alkatrészek is készülnek. A thai sorok első terméke – egy BYD Dolphin – egyben a márka nyolcmilliomodik új energiákkal hajtott autója is.
A thaiföldi üzem megnyitó ünnepsége, és a nyolcmilliomodik új energiákkal hajtott BYD autó
Pimphattra Wichaikul ipari miniszter a BYD új energiákkal hajtott járművek piacára gyakorolt hatásait is méltatta beszédében: “A BYD világelső autómárka, és egyben a kínai új energiájú járművek fejlesztésének úttörője. A márka thaiföldi beruházása és ezzel a modern autógyártási technológiák helyi megjelenése komolyan hozzájárul Thaiföld és a teljes térség autóipari fejlődéséhez.”
Pimphattra Wichaikul, Thaiföld ipari minisztere a megnyitón
Han Zhiqiang, Kína thaiföldi nagykövete a Kína és Thaiföld közötti tartós együttműködésre helyezte a hangsúlyt, és megjegyezte, hogy a BYD, a világ új energiákkal hajtott járműveinek vezető gyártójaként érkezett meg a thai piacra. A nyolcmilliomodik új energiájú BYD thaiföldi megszületése új fejezetet nyit a két ország közötti együttműködésben.
Han Zhiqiang, Kína Thaiföldre akkreditált nagykövete a megnyitón
Az ünnepségen Wang Chuanfu mindkét ország kormányának köszönetet mondott, és megköszönte a thai partnerek támogatását is. Kiemelte a BYD sikereit, valamint azt, hogy a márka az elmúlt két évben 18 hónapon át vezette a tisztán elektromos hajtású autók piacát Thaiföldön. Ma, a Thaiföldön értékesített akkus-elektromos autók egyharmada BYD. A márka még több elektromos hajtású és plug-in hibrid modell bevezetését tervezi a thai piacon.
Wang Chuanfu, a BYD elnöke a megnyitón
Az új energiákkal hajtott járművek globális vezető gyártójaként a BYD jelentősen növelte jelenlétét az exportpiacokon az elmúlt években. 2023-ban 337%-kal nőtt a márka exportja, ez évi 243 000 autót jelent. 2024 első félévében, a BYD összesen 1,607 millió új energiákkal hajtott járművet értékesített világszerte, ami 28%-kal több az egy évvel korábbinál. Eredményével a márka bebiztosította vezető helyét ezen a területen. Az idei első félév termeléséből 203 000 darab ment exportra, ami 173,8%-os növekedés, éves alapon. A BYD autói ma a világ 88 országában kaphatók, és a márka Kínán kívüli üzemeinek sora is folyamatosan bővül: a thaiföldi és a Magyarországon épülő gyár mellett a cég termelőkapacitást épített ki Brazíliában, és Üzbegisztánban is.
Wang Chuanfu, a BYD elnöke, amit átadja a nyolcmilliomodik új energiákkal hajtott BYD autót a királyi védnökség alatt álló Mae Fah Luang alapítványnak
Egymilliomodik új energiájú járművének elkészülte – 2021 májusa – óta, a BYD alig több mint három év alatt elérte a nyolcmillió darabos rekordot. A márka folytatja globális terjeszkedését, fejleszti technológiáit annak érdekében, hogy a lehető legtökéletesebben szolgálhassa ki a világ vevőinek eltérő igényeit. A külföldi üzemek belépésével a cég gyártókapacitásai fokozatosan erősödnek, megerősítve a BYD pozícióját az új energiákkal hajtott járművek globális piacán.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


