AutóAddikt Újdonságok A Ford F-650 és F-750 is csendes V8-as dízelmotorokatt kapott

A Ford F-650 és F-750 is csendes V8-as dízelmotorokatt kapott

Az amerikai piacra szánt 2016-os Ford F-650/F-750 teherautókban a Ford által tervezett és gyártott 6.7 literes Power Stroke V8-as dízelmotor 96 km/órás tempó mellett 25 százalékkal kevesebb zajt kelt a kabinban, mint az előző modellsorozat erőforrása.

ford_f650_autoaddikt

A 2016-os Ford F-650/F-750 teherautóhoz rendelhető 6,7 literes Power Stroke V8-as dízelmotor alapjárati zajszintje a kabinban 45 százalékkal, a hűtőrács előtt mérve pedig 35 százalékkal alacsonyabb. A Ford Ohio Összeszerelő Üzemben készülő vadonatúj F-650/F-750 forgalmazása idén nyáron kezdődik.

A Ford jelentősen csökkentette a vadonatúj F-650/F-750 zajszintjét (ez a széria minden idők legkeményebb, legintelligensebb és legjobb ár-érték arányú F-650/F-750 közepesen nehéz teherautója), s ezzel kívül-belül komfortosabb munkakörülményeket teremtett vásárlói és az autók sofőrjei számára. A Ford által tervezett és épített 6,7 literes Power Stroke V8 dízelmotornak köszönhetően a teherautó működési zaja mind kívülről, mind a kabinban mérve érezhetően csökkent az előző F-650/F-750 modellsorozat dízel erőforrásáéhoz képest.

„Vadonatúj F-650/F-750 közepesen nehéz teherautóinkat arra terveztük, hogy keményen dolgozó ügyfeleink a teljes kapacitásukat kihasználhassák.” – fogalmaz John Ruppert, a Ford haszonjárművek értékesítéséért és marketingjéért felelős igazgatója. „Az autót strapabíróbbá, használóinak életét pedig kellemesebbé tettük. A kabinban és az autón kívül mérhető zajszint csökkentésével nemcsak a vezető komfortja javult, hanem azoké is, akik a jármű környezetében dolgoznak.”

A 2016-os Ford F-650/F-750 teherautókban a Ford által tervezett és gyártott 6,7 literes Power Stroke V8-as dízelmotor 96 km/órás tempó mellett 25 százalékkal kevesebb zajt kelt a kabinban, mint az előző modellsorozat erőforrása: az erőforrás zaja 74-ről 68 decibelre csökkent. Az előző modellhez képest a kabin zajszintje alapjáraton több mint 45 százalékkal alacsonyabb lett (63 helyett 48 decibel). A decibel a hang erősségének mértékegysége. Minden 10 egység tízszeres hangerőt jelent, vagyis egy 10 decibeles hang tízszer erősebb egy 0 decibelesnél, míg a 20 decibeles hangerő a 0 decibeles hang százszorosának felel meg.

Fejlett és csendes dízelmotor

A 2016-os Ford F-650/F-750 teherautóhoz rendelhető 6,7 literes Power Stroke V8-as dízelmotor alapjárati zajszintje a hűtőrács előtt mérve 35 százalékkal alacsonyabb, mint az előző modell esetében volt. A közepes méretű teherautók amerikai mezőnyében a Ford az egyetlen gyártó, amely saját dízelmotor-sebességváltó párosával építi haszongépjárműveit; ez azért fontos, mert ez a megoldás garantálja a hajtáslánc a futómű tökéletesen összehangolt működését. A Power Stroke gyújtásrendszerének tökéletesítése, a kompaktabb kialakítású, grafitos öntöttvasból készült blokk szerkezeti egységének javítása és a turbótöltő elhelyezése a motorblokk felső részén pozitív hatással volt az erőforrás NVH (zaj, vibráció és nyersesség) értékeire. A mérnökök emellett az üzemanyag-befecskendező rendszert is áttervezték, így a korábbi egyszeri befecskendezés helyett kétlépcsős megoldást alkalmaztak, tovább finomítva ezzel az erős és hirtelen gyújtási zajt. A 6,7 literes motor előbefecskendezése már a fő gyújtási szakasz előtt megkezdi a sűrítést, így a gyújtási folyamat simábban, kevesebb dízeles csattogással megy végbe, ami a teherautón kívül és a kabinban is jobb zajkomfortot eredményez. Alapjáraton a motor két előbefecskendezést végez, hogy az égés még egyenletesebb legyen – így az erőforrás csendesebben működik. A befecskendezők ketyegését különleges motorburkolat szűri ki. A turbótöltő a két hengersor közti „völgyben” kapott helyet, s ez a megoldás tovább csökkenti az NVH-értékeket.

„Az intelligens tervezésnek és különleges Power Stroke motorkonstrukciónknak köszönhetően vásárlóink számára erős és csendes dízelmotort kínálhatunk,” mutatott rá John Davis, a Ford haszongépjármű-részlegének főmérnöke.

A 2016-os Ford F-650/F-750 dízelmotorja háromféle változatban rendelhető:

  • A kategória legjobb alapmotorja: 270 LE / 915 Nm
  • 300 LE / 949 Nm
  • 330 LE / 982 Nm

A többféle motorváltozat révén a vásárlók könnyen kiválaszthatják a feladathoz leginkább illő erőforrást.. A Ford a szegmens egyetlen olyan szereplője, amely a Power Stroke dízel mellett benzines erőforrást is kínál. A 6,8 literes V10-es blokk teljesítménye 360 LE, forgatónyomatéka pedig 623 Nm, s a benzinmotorhoz az F-650 és az F-750 vásárlói hatfokozatú TorqShift HD automata sebességváltót is rendelhetnek. A 6,8 literes V10-es gyári opciói között szerepel, hogy a költséghatékonyabb üzemeltetés érdekében sűrített fölgázra és folyékony propángázra is átállítható.

További információk a vadonatúj F-650/F-750 modellsorozatról

A Ford F-650/F-750 sorozat a Ford amerikai haszongépjármű-családjának egyik alapmodellje; a márka kínálatában minden felhasználói igényhez kapható haszongépjármű, legyen az a Ford Transit Connect áruszállító, vagy a Ford F-750 nyerges vontató. A Regular Cab, SuperCab és Crew Cab kivitelekben gyártott, önjáró alváz, platós vagy nyerges vontató változatban megrendelhető 2016-os F-650/F-750 modellek kívül-belül merész dizájnt kínálnak. A 2016-os F-650/F-750 teherautók hűtőrácsát a Ford jellegzetes orrlyuk-kivágásai díszítik, amelyek nemcsak a látványt, hanem a motor hűtését is javítják. Az autó új elemei még az éles metszésű sárvédők, az áramvonalas fényszórók és a “Bold Leadership” betűtípussal szedett domború F-650/F-750 emblémák is. Az autóhoz nagyméretű tükörből és kisebb holttérfigyelő tükörből összeállított PowerScope® utánfutó-vontató visszapillantó is rendelhető, méghozzá a szegmensben egyedülálló motoros ki-és behajtás funkcióval. A kabin mögötti rész áttervezésével minden felépítmény (billenőplató, mentőautó-doboz vagy nyerges vontatmány) hozzáférhetőbbé vált. A 2016-os Ford F-650/F-750 haszongépjármű-sorozat idén nyártól jelenik meg az amerikai márkakereskedésekben; az autók a Ford Ohio Összeszerelő Üzemben készülnek majd.